Ook van mij!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:28 schreef Webkim het volgende:Marie, wat lees ik nou!
geheelveeliciteerd!
Ja echt snel he? Ik stond er ook verbaasd van... ik had het niet gedacht maar wel gehoopt. Ze pakken gelukkig gewoon door. Ondanks dat ik me besef dat het nog best heftig kan gaan worden met die hormonen, heb ik er op de een of andere manier zin in.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Wow Diaan, wat geweldig! Doen ze snel daarIk hoop natuurlijk dat jullie nog iets spontaans organiseren, maar anders is dit wel een goed vooruitzicht!
Jaquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja echt snel he? Ik stond er ook verbaasd van... ik had het niet gedacht maar wel gehoopt. Ze pakken gelukkig gewoon door. Ondanks dat ik me besef dat het nog best heftig kan gaan worden met die hormonen, heb ik er op de een of andere manier zin in.Voelt dat bij jullie ook zo?
quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jaik heb vanmorgen, ondanks dat ikw eet wat het met me kan doen, helemaal blij mijn clomid-pilletjes ingenomen
Poging 2 is van start, heerlijk!
Tegelijk weet ik ook wel hoe chagrijnig ik me kan gaan voelen, hoe naar ik me kan gaan gedragen, dat ik aan ga komen en dat er geen garantie op ene kind bijgeleverd wordt....maar ach, het geeft wel hoop en je bent tenminste actief bezig om je probleem aan te pakken
Fijn om te horenquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:34 schreef Diaan73 het volgende:
Dat zou wel erg leuk zijn ja![]()
![]()
Trouwens ze vertelde nog dat een cyclus tot ong. 35 dagen een redelijk normale cyclus is, zelfs met Clomid. Dat verbaasde me wel, maar hierdoor weet ik nu wel dat ik vorig jaar dus een redelijk normale cyclus heb gehad.
Hierdoor zal mijn linkereierstok ook rustig worden, en zal ik stoppen met bloeden, om vervolgens weer opnieuw te gaan bloeden (logisch he)quote:Hoe werkt het?
Oestrogene hormonen hebben een gunstige werking op de wand van de baarmoeder (= endometrium), de baarmoederhals (= cervix) en de vagina. Dit medicijn onderdrukt de eisprong (= ovulatie) niet.
Dat klinkt zoooo bekend, al is het bij ons niet uitgesloten dat het 'zelf' lukt..... Het liefst vrij ik vlak na of vlak voor mijn menstruatie, dan is het iets meer ontspannen.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:59 schreef sombie het volgende:
Ik merk dat ik eigenlijk niet wil vrijen want dan kan ik ook geen valse hoop krijgen.
Dit mag best groot hoorquote:Op maandag 24 maart 2008 14:51 schreef Jose81 het volgende:
gister de eerste Puregon prik gezet... de eerste stap is gedaan...!
ja, is ook wel een grote stap... daar heb je gelijk in... Ik ervaar het aan de ene kant helemaal niet zo, maar aan de andere kant ook weer wel. Ik ben er zo aan gewend dat het alleen allemaal maar tegenvalt (zoals met de Clomid, mijn toestand met de verzekering, de cyste die ik heb gehad), dat ik er aan de ene kant helemaal niet zo positief in sta... aan de andere kant ook weer wel, omdat het toch een stap vooruit is. En mijn vriendin -die ook dit hele traject heeft doorlopen- zei ook al 'je moet niet vergeten dat Clomid en Puregon niet met elkaar te vergelijken zijn!' en daar heeft ze natuurlijk ook weer helemaal gelijk in.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:12 schreef E.T. het volgende:
Dit mag best groot hoor![]()
Is best een grote stap nl.![]()
Joegogirl!
ja, einde in zicht.. wordt wel tijd ook; ben er klaar voor!
Ja we zijn idd naar REM geweest, dat was erg leuk.. bijzonder vooral, het was nl. in Royal Albert Hall. We waren al smorgens vroeg in Londen en hebben nog de hele dag een stadstour+cruise gemaakt, savonds naar concert... geweldige dag, alleen erg vermoeiend. Vanmorgen weer vroeg richting huisquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:18 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, jullie zijn naar REM geweest, toch? Hoe was het?
Tijd gaat inderdaad snel. Ik verwacht echter nog niet veel morgen. Vorige keer was het bij de eerste meting ook nog niet veel, 2 of 3 kleintjes. Hoop gewoon dat er al wat activiteit is, dan ben ik al tevreden. Zusjelief gaat vrijdag voor een meting.
Ik ben nooit bang voor naalden enz. maar hoe ik het vind als ik het bij mezelf moet doen??quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:58 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt inderdaad druk maar leuk
Morgen dus prikinstructie? Ik hoop dat je het, zoals bijna iedereen, mee vindt vallen. Het lijkt lastig en tegennatuurlijk, maar het valt echt heel erg mee! Succes alvast
Ik vind het persoonlijk wel fijn klinken dat je al zo'n afspraak hebt vast staan. Een evaluatie van het hele gebeuren, eens alles kunnen doorpraten. Lijkt me een 'fijne' manier van werken (maar ik blijf gewoon duimen dat je dan gewoon een extra echo krijgtquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:18 schreef Diaan73 het volgende:
@Leonieke, ik heb nog even gevraagd... de afspraak in juni is vooral ook om te kijken hoe het gaat, of dit de juiste manier is en hoe we verder gaan.
Twan zit idd te wachten op een brusje, liefst een zusjequote:Op woensdag 26 maart 2008 19:16 schreef miss_sly het volgende:
Vanochtend (dag 10) eerste meting. Baarmoederslijmvlies nog dun, nog niet echt iets te zien op de eierstokken, alleen kleintjes. Zondagochtend terug, dag 14. ERgens ben ik een beetje bang dat de clomid dit keer niet gaat werken. Eerste keer 50 mg werkte prima, tweede keer deed het niets. Eerste keer 100 mg deed het dus wel weer, maar nu de tweede keer...ben wel wat bang dat het nu niets blijkt te doen...nou ja, we wachten zondag maar even af
.quote:Diaan, het is in ieder geval fijn om te lezen dat jij 'm niet zo pijnlijk vond. Goed dat jij 'm zelf mocht zetten! Ik mocht alleen de puregonprik oefenen in het ziekenhuis. Ik wilde die andere eigenlijk ook wel doen (ik zei wel twee keer 'maar moet ik deze ook doen? Dat wil ik ook wel proberen!'), maar dat hoefde niet. Dat moest ik maar gewoon doen als het echt moet
quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk wel fijn klinken dat je al zo'n afspraak hebt vast staan. Een evaluatie van het hele gebeuren, eens alles kunnen doorpraten. Lijkt me een 'fijne' manier van werken (maar ik blijf gewoon duimen dat je dan gewoon een extra echo krijgt)
Rottdog en Wilmadonna: jammer dat jullie terug een nieuwe ronde moeten ingaan
Ik werd er wel een beetje emotioneel door, zelfs nu nog als ik het weer lees.quote:Hallo Diana
Helaas kan ik je deze moeizame weg om zwanger te raken niet besparen; ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we je (jullie) veel sterkte, en vooral: succes, toewensen. We kunnen geen enkele noodzakelijke 'actie' van je overnemen maar weet dat we wel met je meeleven.
pssstttt hij is een zijquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:17 schreef Fruppel het volgende:
Diaan wat onzettend lief van je baas! Fijn zeg dat hij zo meeleeft!
Ik moet me hier echt even in gaan lezen, dus als ik niet reageer op jullie verhalen dan is dat geen desinteresse maar meer dat van de meeste van jullie niet weet wat er speelt omdat ik dit topic voorheen angstvallig vermeden heb.
Dat is dezelfde collega die jij in de trein hebt ontmoetquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Diaan, wat heb je een lieve collega
Waar is die neusspray voor?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef wilmadonna het volgende:
maandag kan ik langskomen in het ziekenhuis. Zal dan wel een gesprek krijgen over mijn laatste bloedtest en dan zal ik wel op de 21e dag na mijn menstruatie weer moeten beginnen met de neusspray.
Welkomquote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:19 schreef Rixie het volgende:
Ondanks dat de deur dicht zit heb ik hem toch even open gedaan op stiekem binnen te sluipen en ik hoop dat ik welkom ben![]()
Ik ben ook een PCO-erNadat ik 37 kg afgevallen ben heb ik gelukkig mijn eigen eiersprong wel weer voor een deel teruggekregen! Op 28 januari heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief helaas heb ik het kindje met 13 weken op maandag 10 maart verloren. Hiervoor ben ik 's middags ook nog gecurreteerd.
We zijn nu bijna 3 jaar bezig en dit was de eerste keer dat het gelukt was. Een verschrikkelijke domper en het doet me erg veel verdriet. Toch gaan we gelijk weer verder maar het bewijs is er, ik kan zwanger worden![]()
Ik hoop dan ook zo snel mogelijk dit topic weer te verlaten
Ah, dat is dus ter vervaning van pillen. Ik heb er nog nooit eerder van gehoord. Bij neusspray den ik alleen maar aan een verkoudheidquote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:29 schreef wilmadonna het volgende:
crazy princess.... die neusspray is om mijn eigen hormoonhuishouding stil te leggen. Er groeien dan geen eitjes, totdat je met de puregon injecties aan de slag gaat. Toch moet ik dan die neusspray ernaast blijven gebruiken, totdat ik de pregnylspuit mag zetten. Die neusspray moet ik elke ochtend en avond toedienen, het is wel fijn, je hebt hier niet zulke last van de bijwerkingen van, tenminste ik niet.
Toen ik eerst tabletten kuren had (die deden niks in mijn lichaam) had ik erge last van bijwerkingen.
Ik weet niet of die neusspray in combinatie met tabletten gegeven wordt hoor. (clomid)
bedankt voor jullie lieve en steungevende reakties!
Goed nieuws dus miss_slyquote:Op zondag 30 maart 2008 11:08 schreef miss_sly het volgende:
Vanochtend een meting: 14 mmEr is dus activiteit, op dag 14 een van 14 mm is hartstikke mooi
Vanmiddag bellen ze me even terug, want eigenlijk zou ik morgen moeten terugkomen voor een echo, maar het is al helemaal vol morgen. Dus wilde ze even overleggen met andere artsen of ik morgen wel terug moet komen of dat ik gewoon dinsdag de pregnyl mag spuiten ofzo. Dus even afwachten, maar ze verwacht de IUI op woensdag of donderdag
quote:Op zondag 30 maart 2008 11:08 schreef miss_sly het volgende:
Vanochtend een meting: 14 mmEr is dus activiteit, op dag 14 een van 14 mm is hartstikke mooi
Vanmiddag bellen ze me even terug, want eigenlijk zou ik morgen moeten terugkomen voor een echo, maar het is al helemaal vol morgen. Dus wilde ze even overleggen met andere artsen of ik morgen wel terug moet komen of dat ik gewoon dinsdag de pregnyl mag spuiten ofzo. Dus even afwachten, maar ze verwacht de IUI op woensdag of donderdag
Waarom moet je dan langskomen? sorry ben even de draad kwijtquote:Op maandag 31 maart 2008 10:30 schreef Basimah het volgende:
Ik ben inmiddels op dag 2 van mijn ongesteldheid belandt en morgen moet ik dus bellen naar de Gyn. Hopen dat ik niet de dag erna langs moet komen want dan kan ik niet
Okay helemaal duidelijk. Spannend dus. Kun je niet evt. vandaag al bellen? Met de uitleg dat je overmorgen niet kan komen? Volgens mij kunnen ze het nu al wel zien hoe het met je eierstokken is gesteld. Bij mij in het ziekenhuis gaan ze dat nl. al 10 dagen na het gebruik van Pregnyl bekijken.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:35 schreef Basimah het volgende:
Waarschijnlijk zullen ze willen zien of mijn eierstokken na de overstumulatie helemaal kalm zijn geworden, en of mijn hormoonspiegel goed genoeg is om weer met een neiuwe ronde te beginnen
Gewoon even lekker klagen hoor. Het is ook niet niks wat er allemaal met je lichaam gebeurt en je kunt niet altijd even opgewekt blijven. Ik hoop dat je morgen een heel mooi eitje hebt en weer bijzonder hoor dat je zusje gelijk opgaat. Hele dikke knuffel van mijquote:Op maandag 31 maart 2008 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, ze hebben nog teruggebeld: morgen om 8.10 nog een echo en dan wordt bepaald wanneer de pregnyl kan worden gezet. Waarschijnlijk dus woensdag of donderdag IUI. Mijn zusje idem, dus we gaan weer gelijk op.
Verder gaat het vandaag en gisteren niet echt lekker. Ik heb zo'n last van de clomid, de hormonen. Ik ben niet te genieten, voel me erg labiel en onaantrekkelijk (zaterdag iets gepast en het zat voor geen meter, lang leve de hormonen) en bovenal vandaag ook nog eens vies: onze verstopping heeft zulke vormen aangenomen dat toiletgebruik en douchen onmogelijk bleek vanochtend. Wassen aan de kraan dus, niet mijn haar kunnen wassen, bahWordt vandaag dus zwaar afzien, niet alleen voor mij, maar ook voor schaap en mijn collega's. Heb al gezegd dat ik een kutdag heb, maar goed, in hoeverre kunnen/zullen mijn collega's daar rekening mee houden? Bovendien is het veel te druk, normaal kan ik dat wel hebben, maar nu groeit het boven mijn hoofd even. Maar door die drukte is vrij nemen om op adem te komen en iedereen te sparen natuurlijk onmogelijk.
Kortom, grote klaagzang, maar zo voel ik me op het moment ook even
Ja klopt maar het wordt me nu helemaal duidelijk..... het lastige vind ik ook om te onthouden bij wie wat aan de hand/gebeurd is. Helemaal nu er - helaas - zoveel meiden hier zitten.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:13 schreef Basimah het volgende:
Ik ben ook 9 dagen nadat ik de overstimulatie had bekeken door de gyn. Toen was vooral mijn linkereierstok heel erg actief. Daarom moest ik de duphaston gebruiken, daar worden je eierstokken rustig van en krijg ik een nieuwe menstruatie als begin van mijn cyclus.
Ingewikkeld allemaal bij iedereen is het ook zo verschillend en ook nog eens per gyn enzo
Spannend zeg. Heel veel succes en hopelijk leidt het tot het gewenste resultaat. Sterkte de komende 2 weken.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:14 schreef McLaura het volgende:
De 6de en waarschijnlijk laatste iui is vanochtend geschied.....
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:03 schreef Lief17 het volgende:
miss Sly...![]()
*Lief17 geeft glas roosvicee aan Miss Sly en zegt "komt allemaal goed schatje"! *
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:41 schreef Basimah het volgende:
Ik heb toch maar vandaag gebeldTien over negen een nieuwe uitgangsecho als het rustig is beginnen met puregon. Morgenochtend weer spannend dus.
miss_sly ik weet idd dat jij Clomid gebruikt. Ik vroeg me eigenlijk nog af waarom jij (nog) niet Puregon mag gebruiken i.p.v. Clomid.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:22 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, ik gebruik het dus niet, maar ik heb begrepen dat de bijwerkingen een stuk minder zouden zijn. Ik had niet geantwoord omdat ik het dus niet gebruik, maar dit is wat me is verteld.
Clomid innemen 5 dagen is natuurlijk een minder intensieve behandeling dan jezelf injecties moeten zetten. Bovendien moet er bij Puregon goed gezocht worden naar de juiste dosis, kan een behandeling dus langer duren door bijstellen van doses, etc. Tenminste, dat herinner ik me nog van 10 jaar geleden, dat een behandelcyclus wel 40-50 dagen kon duren. Was niet leukquote:Op maandag 31 maart 2008 18:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
miss_sly ik weet idd dat jij Clomid gebruikt. Ik vroeg me eigenlijk nog af waarom jij (nog) niet Puregon mag gebruiken i.p.v. Clomid.
Okay duidelijk. dat is trouwens door mijn gyn niet gezegd. Aangezien ik in 2006 een half jaar Clomid heb geslikt, vond ze het nu niet meer nodig en vond Puregon een betere oplossing....quote:Op maandag 31 maart 2008 18:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Clomid innemen 5 dagen is natuurlijk een minder intensieve behandeling dan jezelf injecties moeten zetten. Bovendien moet er bij Puregon goed gezocht worden naar de juiste dosis, kan een behandeling dus langer duren door bijstellen van doses, etc. Tenminste, dat herinner ik me nog van 10 jaar geleden, dat een behandelcyclus wel 40-50 dagen kon duren. Was niet leukClomid slik je 5 dagen en that's it. Als het zijn werk doet (en dat doet het nu bij mij) is het een redelijk gemakkelijke manier van behandelen. Alleen jammer van die bijwerkingen
Ik heb begrepen dat na 3 maal IUI met clomid ze bij mij ook zullen overgaan op injecties en dus waarschijnlijk puregon. Hoop dat het niet zover komt
Of gespotenquote:Op maandag 31 maart 2008 14:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Spannend zeg. Heel veel succes en hopelijk leidt het tot het gewenste resultaat. Sterkte de komende 2 weken.
quote:Werking
Lucrin® heeft een werking die vergelijkbaar is met het hypothalamus-hormoon gonadoreline (= LH-RH). Het stimuleert de hypofyse tot productie en afgifte van follikel stimulerend hormoon (= FSH) en luteïniserend hormoon (= LH). Hierdoor wordt bij de vrouw de eisprong (= ovulatie) en bij de man de ontwikkeling van de testes en de zaadproductie gestimuleerd
Haha, ja ik kom ook altijd weer een keer thuis, maar dan heb ik echt geen puf meer om de laptop aan te zettenquote:Op zondag 30 maart 2008 13:46 schreef Rottdog het volgende:
Ja maar Jose je komt uiteindelijk weer thuis
quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:20 schreef Basimah het volgende:
Ik ben terug van mijn gyn, en nu op mijn werk
Ik mag vanavond met 75 eenheden beginnen en ik moet maandag terugkomen om te kijken of het allemaal goed gaat. De echo was dus vooral heel erg rustig (en bloederig)
Ik denk dat er al een verschil is in de dag waarop je moet beginnen. Ik moet al op dag 3 beginnen... dat scheelt toch al snel 4 dagen. Ik denk dat ze misschien in 10 jaar ook heel wat keren van inzichten zijn veranderdquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:10 schreef miss_sly het volgende:
wilmadonna, ik zei ook niet dat er zolang gespoten moest worden, maar dat een behandelcyclus met puregon wel 40-50 dagen kan duren. Ik moest destijds dan ergens op dag 7 ofzo beginnen met spuiten en dan vanaf dag 11-12 om de dag terug om te kijken wat het deed. Als er dan niets te zien was na twee echo's ging de dosis omhoog, etc. en dat spuiten toch echt wel tot een dag of 20-24. Nou, als het dan niets was, en weer afgebroken werd (bijv. door ineens toch overstimulatie) duurde het toch weer 14 dagen minstens voor je weer aan het begin van je nieuwe cyclus zat: 40 dagen behandelcyclus dus.
Ik moet ook gaan beginnen met prikken op de 3e dag dus ook groot kans dat ik dan nog bloedverlies heb.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:02 schreef Basimah het volgende:
Wilmadonna: Dat is juist de bedoeling, je begint op de derde dag van je ongestelheid met prikken. Je bent dan ongeveer nog 2 dagen ongesteld en dan stopt het bloeden vanzelf door de hormonen. Zo begin je dus aan een nieuwe cyclus
Daar sluit ik me bij aan......quote:Op woensdag 2 april 2008 11:33 schreef miss_sly het volgende:
Lijkt me heerlijk om met z'n allen te kunnen zwijmelen en kletsen in Z&G! En dan een babyboom van mensen uit dit topic
Ik duim ondertussen ook voor mijn vriendin... ze is wel niet actief hier, maar wel bezig met hun 4e!!! IVF-poging. Er waren nu 5 embryo's echter slechts van c-kwaliteit (ondergemiddelde kans op een zwangerschap) maar er is wel wat teruggeplaatst. Ze hebben dus nog een kansje. Nu is het afwachten, geblazen.quote:
Dank jullie welquote:Op woensdag 2 april 2008 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, ik hoop zo voor haar dat het voor ze lukt! Ik duim met je mee!
Ik vandaag tussen 18-18.30 uur pregnyl spuiten en vrijdagochtend om 11.30 uur de IUI
Mijn zusje vanochtend pregnyl gespoten en morgen eind van de middag de IUI
2 kerstkindjes in de maak
Ik vind het juist niet eng, maar wel prettig, dat de pregnyl gemengd moet worden. Het bezig zijn met de spuit, ampullen openbreken, vloeistof opnemen en weer in een andere ampul spuiten enz. is voor mij een prettige mentale voorbereiding op de spuit die ik ga zetten. Als je het echt niet prettig vindt, kun je dan niet de spuit ergens anders klaar laten maken? Bij ons in het ziekenhuis doen ze dat voor je, als je dat wilt. Hoef je alleen het zetten nog maar zelf te doen.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:02 schreef Diaan73 het volgende:
Jose heb je ook vrijdag de IUI?? Het enge van Pregnyl vind ik dat je het moet mengen e.d. dan is Puregon een stuk makkelijker.
ach zo erg vind ik het ook niet hoor... het is gewoon de "angst" dat je wat verkeerd doet en je hebt geen extra ampullen... of dat ik wat met de naald aanraak hahaha. Maar komt helemaal goed. De Puregonpen is wat dat betreft een stuk makkelijk, gewoon instellen op de dosis en dan prikken. Ik ben helemaal niet bang voor prikken.quote:Op donderdag 3 april 2008 07:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het juist niet eng, maar wel prettig, dat de pregnyl gemengd moet worden. Het bezig zijn met de spuit, ampullen openbreken, vloeistof opnemen en weer in een andere ampul spuiten enz. is voor mij een prettige mentale voorbereiding op de spuit die ik ga zetten. Als je het echt niet prettig vindt, kun je dan niet de spuit ergens anders klaar laten maken? Bij ons in het ziekenhuis doen ze dat voor je, als je dat wilt. Hoef je alleen het zetten nog maar zelf te doen.
Nou, als er iets fout gaat, is er geen man over boord. Mijn zusje moest gisterochtend om 7 uur de injectie zetten. Bij het openbreken van een ampul poeder moest ze zo hard knijpen, dat de hele ampul aan gruzelementen was. Dus dat durfde ze niet meer op te nemen met de vloeistog, uit angst dat er fragmentjes glas in zouden zitten en het is vast niet gezond om die te injecteren! Dus heeft ze de apotheek gebeld, geval uitgelegd, en kon ze meteen komen om een nieuwe ampul te halen. En dat was nog niet eens de apotheek waar ze de oorspronkelijke ampul vandaan had, want die had ze bij de kliniek meegekregen ipv bij haar eigen apotheek gehaald.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
ach zo erg vind ik het ook niet hoor... het is gewoon de "angst" dat je wat verkeerd doet en je hebt geen extra ampullen... of dat ik wat met de naald aanraak hahaha. Maar komt helemaal goed. De Puregonpen is wat dat betreft een stuk makkelijk, gewoon instellen op de dosis en dan prikken. Ik ben helemaal niet bang voor prikken.
McLaura, wat rot dat je er zo'n slecht gevoel over hebt! Ik stuur wat vibes en een knuffel mee met die van Diaanquote:McLaura... is het zo erg? je hebt dus een slecht gevoel over deze laatste poging. Sterkte straks bij de gyn en voor nu een dikke knuffel![]()
en ik stuur wat positieve vibes naar je...
quote:Op donderdag 3 april 2008 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, als er iets fout gaat, is er geen man over boord. Mijn zusje moest gisterochtend om 7 uur de injectie zetten. Bij het openbreken van een ampul poeder moest ze zo hard knijpen, dat de hele ampul aan gruzelementen was. Dus dat durfde ze niet meer op te nemen met de vloeistog, uit angst dat er fragmentjes glas in zouden zitten en het is vast niet gezond om die te injecteren! Dus heeft ze de apotheek gebeld, geval uitgelegd, en kon ze meteen komen om een nieuwe ampul te halen. En dat was nog niet eens de apotheek waar ze de oorspronkelijke ampul vandaan had, want die had ze bij de kliniek meegekregen ipv bij haar eigen apotheek gehaald.
Dus niet gevreesd, er is altijd een oplossing
[..]
Ja, het is momenteel zo erg.... De gyn had vanochtend ook geen ander nieuws dan dat we maar op de IVF in juli moeten wachten. Op mijn verzoek doen we geen 'tussen' behandelingen in de tijd tot juli, dus geen extra iui.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:41 schreef Diaan73 het volgende:
McLaura... is het zo erg? je hebt dus een slecht gevoel over deze laatste poging. Sterkte straks bij de gyn en voor nu een dikke knuffel![]()
en ik stuur wat positieve vibes naar je...
Dankjewel!!!quote:Op donderdag 3 april 2008 11:49 schreef miss_sly het volgende:
McLaura, wat rot dat je er zo'n slecht gevoel over hebt! Ik stuur wat vibes en een knuffel mee met die van Diaan
Ik vind de moed ook wel terug, maar ik had zo mijn hoop gevestigd op de iui omdat ze bij ons geen oorzaak hebben gevonden.....quote:Op donderdag 3 april 2008 12:22 schreef Basimah het volgende:
De hoop verliezen is zo n machteloos gevoel. Ik hoop echt dat je dat snel weer terugvind. Ik gun het je zo om snel te krijgen wat je wilt![]()
Haha, ja... dat idee hadden wij ook al... ik ben alleen maar super super super blij dat deze medicijnen zo goed hebben aangeslagen.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:09 schreef CrazyPrincess het volgende:
@ Jose > Je hebt een turbofollikelSterkte met prikken
quote:Op woensdag 2 april 2008 20:02 schreef Diaan73 het volgende:
Jose heb je ook vrijdag de IUI?? Het enge van Pregnyl vind ik dat je het moet mengen e.d. dan is Puregon een stuk makkelijker.
Nee, wij doen nog geen IUI. Wij moeten de komende tijd nog steeds zelf klussen, omdat het niet echt aan mijn man ligt, maar echt aan mijn eisprong... maar als ik dan toch lees dat de zaadjes van Miss_Sly's man zo véé'l beter zijn en zij (jij/julliequote:Op donderdag 3 april 2008 07:50 schreef miss_sly het volgende:
Jose, gaan jullie nou ook voor IUI of zelf klussen? In ieder geval gaan we dus heel erg gelijk op! Spannende weken gaan we krijgen hier! Is de pregnyl goed gelukt?
quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:28 schreef miss_sly het volgende:
De IUI is weer gedaan!
Zwemmertjes was dit keer minder: 32 miljoen vorige keer tov 3,2 miljoen dit keer; groot verschil heZe zei dat dat heel gewoon was, dat de productie van mannen gewoon erg veel kan varieren. Van de 3,2 milj was wel ene groot percentage goed beweeglijk en gezond: 70%. Al met al nog ruim voldoende voor een geslaagde poging
Testen op dag 15 zei ze, maar aangezien ik de vorige keer ongesteld werd in de nacht van 15-16 ga ik neit eerder dan dag 16 testen. Dag 15 komen we terug van vakantie, dus kan ik de volgende morgen eventueel testen
Zo, en nu ga ik wachten![]()
Spannend! * CrazyPrincess duimt voor jequote:Op vrijdag 4 april 2008 15:18 schreef Diaan73 het volgende:fijn dat de IUI is gedaan
![]()
Succes met wachten de komende 2 weken
![]()
Zow hier aan het "wachten" op de ongi liever niet eigenlijk, morgen dag 29.
Het is bij mij nog niet weer spuiten, maar mn 1e keerquote:Op zondag 6 april 2008 09:39 schreef wilmadonna het volgende:
Oh Diaan, wat spannend... weer spuiten! Maarre... is het niet beter dat je het wat rustig aan doet? Lijkt me heel vervelend, die spuiten op tijd zetten, al die hormonen die in je lijf te keer gaan en dan nog leuk gaan doen op feestjes.... maar ja, de afleiding kan ook goed voor je zijn.
En wow... naar de musical hair!!!! Leuk zeg!
Ik ben vorig weekend naar een concertversie van Jesus Christ Superstar geweest, was heel gaaf. Dat werd in een kerk gehouden en dat was heel apart, want de liedjes zijn best wel rock... veel gitaren en drums en er waren ook danseressen bij, haha.
Nou, ik ga mijn mannetje en onze kater wel missen hoor komende week... zij kunnen niet mee.... maar het is wel weer ontzettend leuk om mijn ouders en vrienden weer te zien!
(voor degenen die het niet weten: ik woon in zweden sinds 2004)
Ik hoor wel dat het weer zo slecht is.... misschien kan ik wat zonneschijn meenemen van hier, haha
tot volgende week allemaal en allemaal veel succes!!!!
Haha, zo denk ik ook! Maar aangezien de frustratie hier steeds hoger oploopt heb ik net werkelijk al het jongensspul naar een vriendin gebracht.... Die krijgt in juni een zoon. Ik was het zo zat die kleertjes elke keer tegen te komen....quote:Op zondag 6 april 2008 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Mocht er geen baby komen of mocht het een jongetje zijn, kan ik ze altijd nog weggeven
Ik denk er eigenlijk niet zo over, hoor. Ik heb alleen een rompertje, paar sokjes en een speentje van mijn vorige zwangerschap, maar verder wil ik niets kopen, omdat nog niet zeker is of het wel gaat lukken. Dit was echter een buitenkansje, dus ik dacht: voor deze ene keer danquote:Op zondag 6 april 2008 20:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Haha, zo denk ik ook! Maar aangezien de frustratie hier steeds hoger oploopt heb ik net werkelijk al het jongensspul naar een vriendin gebracht.... Die krijgt in juni een zoon. Ik was het zo zat die kleertjes elke keer tegen te komen....
Wat fijn en goed om te horen dat je helemaal nergens last van hebt gehad. Jij bent nu ook in de 2 zware wachtweken terecht gekomen of niet? Heel veel succes!!!quote:Op zondag 6 april 2008 12:21 schreef Jose81 het volgende:
Miss_Sly, hopelijk kun je die kleertjes over 9 maanden ook echt gebruiken...![]()
Diaan, succes met je behandeling!! Eindelijk gaat het beginnen![]()
Hier vind ik het ècht een verademing, die Puregon en Pregnyl! Ik heb dus echt helemaal nergens last van, dat was met Clomid wel anders.![]()
Fijne zondag nog allemaal!
Was het een uitgangsecho? Of follikelmeting?quote:Op maandag 7 april 2008 11:48 schreef Basimah het volgende:
Ik ben ook weer in het ziekenhuis geweest.
Geen groei van eitjes en geen verhoging dosis.
Donderdag terugkomen
Okay, ik dacht het ook al, maar twijfelde. Okay, hopelijk heb je donderdag een heel mooi ei!!quote:Op maandag 7 april 2008 14:02 schreef Basimah het volgende:
het was een folikelmeting, ik zit nu op dag 9 van de cyclus dus dag 6 van het prikken (vanavond is de zesde keer dus)
Donderdag terug dan mag ik eindelijk weer bij mijn eigen gyn! Dat is wel fijn, nu kom ik steeds bij degene de spreekuur heeft.
Ik voel nog niets en er was dus ook nog niets maar vorige keer ging het ook wel heel erg snel vond ik. In 3 dagen. Hopen dat het een mooi ei word dat bruikbaar is !
Yups nog steeds in eigen hand over 2 weken weer eens naar de gyn en dan zullen we het wel weer horen. Alleen mijn cyclus begint raar te doen vorige cyclus was op de kop af 28 dg normaal 30 en nu voel ik al druk in mijn blaas van een opkomende eisprong terwijl het morgen nog maar dag 14 is terwijl ik hem altijd op dag 16 hebquote:Op maandag 7 april 2008 14:05 schreef Diaan73 het volgende:
Rottdog hoe is het bij jou nu dan? Jullie moeten nog steeds zelf proberen??
Heel herkenbaarquote:Op zondag 13 april 2008 01:26 schreef Basimah het volgende:
Ik zou willend at ik zwanger was![]()
Dat ik zeker wist dat het ooit ging gebeuren en wanneerDat de onzekerheid voorbij was.
Dat ik weer gewoon mijn eige vrolijke ikke kan zijn zonder hormoontoestanden en energie vretende ziekenhuisboeken![]()
Ik wil zoveel
Moet geduld hebben
Okay, op zich al laat of niet? Kunnen ze dan niet beter de dosering aanpassen? ik was er al vanuitgegaan/begrepen dat het bij jou ook follikelmetingen zijnquote:Op maandag 14 april 2008 08:24 schreef Basimah het volgende:
Ik zit nu op dag 16. Ik heb dus ook folikelmeetingen (volgens mij noemen ze die metingen in elk ziekenhuis weer anders) maar het moet dus deze week gaan gebeuren. Nou afwachten maar. Vandaag hopen dat er 'iets' gebeurd is het weekend, maar vorige keer ging het ook ineens heel snel, dus we zien het wel. Ik probeer blanco erin te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |