Okay helemaal duidelijk. Spannend dus. Kun je niet evt. vandaag al bellen? Met de uitleg dat je overmorgen niet kan komen? Volgens mij kunnen ze het nu al wel zien hoe het met je eierstokken is gesteld. Bij mij in het ziekenhuis gaan ze dat nl. al 10 dagen na het gebruik van Pregnyl bekijken.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:35 schreef Basimah het volgende:
Waarschijnlijk zullen ze willen zien of mijn eierstokken na de overstumulatie helemaal kalm zijn geworden, en of mijn hormoonspiegel goed genoeg is om weer met een neiuwe ronde te beginnen
Gewoon even lekker klagen hoor. Het is ook niet niks wat er allemaal met je lichaam gebeurt en je kunt niet altijd even opgewekt blijven. Ik hoop dat je morgen een heel mooi eitje hebt en weer bijzonder hoor dat je zusje gelijk opgaat. Hele dikke knuffel van mijquote:Op maandag 31 maart 2008 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, ze hebben nog teruggebeld: morgen om 8.10 nog een echo en dan wordt bepaald wanneer de pregnyl kan worden gezet. Waarschijnlijk dus woensdag of donderdag IUI. Mijn zusje idem, dus we gaan weer gelijk op.
Verder gaat het vandaag en gisteren niet echt lekker. Ik heb zo'n last van de clomid, de hormonen. Ik ben niet te genieten, voel me erg labiel en onaantrekkelijk (zaterdag iets gepast en het zat voor geen meter, lang leve de hormonen) en bovenal vandaag ook nog eens vies: onze verstopping heeft zulke vormen aangenomen dat toiletgebruik en douchen onmogelijk bleek vanochtend. Wassen aan de kraan dus, niet mijn haar kunnen wassen, bahWordt vandaag dus zwaar afzien, niet alleen voor mij, maar ook voor schaap en mijn collega's. Heb al gezegd dat ik een kutdag heb, maar goed, in hoeverre kunnen/zullen mijn collega's daar rekening mee houden? Bovendien is het veel te druk, normaal kan ik dat wel hebben, maar nu groeit het boven mijn hoofd even. Maar door die drukte is vrij nemen om op adem te komen en iedereen te sparen natuurlijk onmogelijk.
Kortom, grote klaagzang, maar zo voel ik me op het moment ook even
Ja klopt maar het wordt me nu helemaal duidelijk..... het lastige vind ik ook om te onthouden bij wie wat aan de hand/gebeurd is. Helemaal nu er - helaas - zoveel meiden hier zitten.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:13 schreef Basimah het volgende:
Ik ben ook 9 dagen nadat ik de overstimulatie had bekeken door de gyn. Toen was vooral mijn linkereierstok heel erg actief. Daarom moest ik de duphaston gebruiken, daar worden je eierstokken rustig van en krijg ik een nieuwe menstruatie als begin van mijn cyclus.
Ingewikkeld allemaal bij iedereen is het ook zo verschillend en ook nog eens per gyn enzo
Spannend zeg. Heel veel succes en hopelijk leidt het tot het gewenste resultaat. Sterkte de komende 2 weken.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:14 schreef McLaura het volgende:
De 6de en waarschijnlijk laatste iui is vanochtend geschied.....
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:03 schreef Lief17 het volgende:
miss Sly...![]()
*Lief17 geeft glas roosvicee aan Miss Sly en zegt "komt allemaal goed schatje"! *
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:41 schreef Basimah het volgende:
Ik heb toch maar vandaag gebeldTien over negen een nieuwe uitgangsecho als het rustig is beginnen met puregon. Morgenochtend weer spannend dus.
miss_sly ik weet idd dat jij Clomid gebruikt. Ik vroeg me eigenlijk nog af waarom jij (nog) niet Puregon mag gebruiken i.p.v. Clomid.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:22 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, ik gebruik het dus niet, maar ik heb begrepen dat de bijwerkingen een stuk minder zouden zijn. Ik had niet geantwoord omdat ik het dus niet gebruik, maar dit is wat me is verteld.
Clomid innemen 5 dagen is natuurlijk een minder intensieve behandeling dan jezelf injecties moeten zetten. Bovendien moet er bij Puregon goed gezocht worden naar de juiste dosis, kan een behandeling dus langer duren door bijstellen van doses, etc. Tenminste, dat herinner ik me nog van 10 jaar geleden, dat een behandelcyclus wel 40-50 dagen kon duren. Was niet leukquote:Op maandag 31 maart 2008 18:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
miss_sly ik weet idd dat jij Clomid gebruikt. Ik vroeg me eigenlijk nog af waarom jij (nog) niet Puregon mag gebruiken i.p.v. Clomid.
Okay duidelijk. dat is trouwens door mijn gyn niet gezegd. Aangezien ik in 2006 een half jaar Clomid heb geslikt, vond ze het nu niet meer nodig en vond Puregon een betere oplossing....quote:Op maandag 31 maart 2008 18:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Clomid innemen 5 dagen is natuurlijk een minder intensieve behandeling dan jezelf injecties moeten zetten. Bovendien moet er bij Puregon goed gezocht worden naar de juiste dosis, kan een behandeling dus langer duren door bijstellen van doses, etc. Tenminste, dat herinner ik me nog van 10 jaar geleden, dat een behandelcyclus wel 40-50 dagen kon duren. Was niet leukClomid slik je 5 dagen en that's it. Als het zijn werk doet (en dat doet het nu bij mij) is het een redelijk gemakkelijke manier van behandelen. Alleen jammer van die bijwerkingen
Ik heb begrepen dat na 3 maal IUI met clomid ze bij mij ook zullen overgaan op injecties en dus waarschijnlijk puregon. Hoop dat het niet zover komt
Of gespotenquote:Op maandag 31 maart 2008 14:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Spannend zeg. Heel veel succes en hopelijk leidt het tot het gewenste resultaat. Sterkte de komende 2 weken.
quote:Werking
Lucrin® heeft een werking die vergelijkbaar is met het hypothalamus-hormoon gonadoreline (= LH-RH). Het stimuleert de hypofyse tot productie en afgifte van follikel stimulerend hormoon (= FSH) en luteïniserend hormoon (= LH). Hierdoor wordt bij de vrouw de eisprong (= ovulatie) en bij de man de ontwikkeling van de testes en de zaadproductie gestimuleerd
Haha, ja ik kom ook altijd weer een keer thuis, maar dan heb ik echt geen puf meer om de laptop aan te zettenquote:Op zondag 30 maart 2008 13:46 schreef Rottdog het volgende:
Ja maar Jose je komt uiteindelijk weer thuis
quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:20 schreef Basimah het volgende:
Ik ben terug van mijn gyn, en nu op mijn werk
Ik mag vanavond met 75 eenheden beginnen en ik moet maandag terugkomen om te kijken of het allemaal goed gaat. De echo was dus vooral heel erg rustig (en bloederig)
Ik denk dat er al een verschil is in de dag waarop je moet beginnen. Ik moet al op dag 3 beginnen... dat scheelt toch al snel 4 dagen. Ik denk dat ze misschien in 10 jaar ook heel wat keren van inzichten zijn veranderdquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:10 schreef miss_sly het volgende:
wilmadonna, ik zei ook niet dat er zolang gespoten moest worden, maar dat een behandelcyclus met puregon wel 40-50 dagen kan duren. Ik moest destijds dan ergens op dag 7 ofzo beginnen met spuiten en dan vanaf dag 11-12 om de dag terug om te kijken wat het deed. Als er dan niets te zien was na twee echo's ging de dosis omhoog, etc. en dat spuiten toch echt wel tot een dag of 20-24. Nou, als het dan niets was, en weer afgebroken werd (bijv. door ineens toch overstimulatie) duurde het toch weer 14 dagen minstens voor je weer aan het begin van je nieuwe cyclus zat: 40 dagen behandelcyclus dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |