Hoezo een goed bod? Het bod was ruim 3% per jaar extra. Laatst was in het nieuws dat men verwacht dat de gemiddelde loonstijging in Nederland dit jaar 3% zal zijn. Het bod kwam dus eigenlijk gewoon neer op het instand houden van de huidige situatie: onderbetaalde politie.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:53 schreef Samson het volgende:
Belachelijk, die proberen echt het onderste uit de kan te krijgen. Er ligt een goed bod op tafel, maar weer niet goed genoeg voor deze verwende mannetjes. Mijn sympathie zijn ze definitief kwijt
Hadden die verijdelde parkeerwachters maar een vak moeten lerenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo een goed bod? Het bod was ruim 3% per jaar extra. Laatst was in het nieuws dat men verwacht dat de gemiddelde loonstijging in Nederland dit jaar 3% zal zijn. Het bod kwam dus eigenlijk gewoon neer op het instand houden van de huidige situatie: onderbetaalde politie.
eindelijk eens iemand die er verstand van heeft.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo een goed bod? Het bod was ruim 3% per jaar extra. Laatst was in het nieuws dat men verwacht dat de gemiddelde loonstijging in Nederland dit jaar 3% zal zijn. Het bod kwam dus eigenlijk gewoon neer op het instand houden van de huidige situatie: onderbetaalde politie.
Ik vind het een goed bod, het houd wel wat meer in dan enkel die 3% als je goed geinformeerd bent. Los van dat weet je als je ergens gaat werken wat je gaat verdienen. Dat heb ik zelf ook. Dan is het wel erg makkelijk om maar te gaan staken als datgene waarmee je akkoord bent gegaan je ineens niet meer bevalt. Acties en staken vind ik trouwens belachelijke concepten. Is een infantiel pressiemiddel om maar voor elkaar te krijgen wat je op een andere manier niet lukt. Kinderen die dan maar keihard gaan janken bijvoorbeeld... Dat geeft maar weer aan dat dit een nogal lage beroepgroep betreft met weinig intelligentie.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Het kan me echt geen ene moer schelen wat ze willen of krijgen. Ze vergallen (zoals wel vaker) het voetbalweekend van menig supporter cq. burgers!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Om 11.00 is er volgens mij een persconferentie in eindhoven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:02 schreef Dos37 het volgende:
Er is toch nog niets bekend over de andere wedstrijden?
Het probleem is dat beveiligers niet bevoegd zijn om geweld toe te passen, en dus ook niet mensen kunnen arresterenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:01 schreef De.Kromme het volgende:
Wat geweldig zou zijn is als de clubs vanaf nu gewoon hun eigen beveiliging regelen, en er daardoor onzettend veel agenten op straat komen te staan daarna.
Jij weet nu al wat je over tien jaar verdient? Wauw, knap joh.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:02 schreef Samson het volgende:
Los van dat weet je als je ergens gaat werken wat je gaat verdienen. Dat heb ik zelf ook.
Beetje jammer voor k_man dat jij het zegtquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
eindelijk eens iemand die er verstand van heeft.
Dat is dan weer het probleem van de politiequote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het probleem is dat beveiligers niet bevoegd zijn om geweld toe te passen, en dus ook niet mensen kunnen arresteren
Aha. En het tekort aan beveiligers dat daarmee ontstaat, hoe vullen we dat op? Met ex-politiepersoneel?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:01 schreef De.Kromme het volgende:
Wat geweldig zou zijn is als de clubs vanaf nu gewoon hun eigen beveiliging regelen, en er daardoor onzettend veel agenten op straat komen te staan daarna.
Dat dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:58 schreef borisz het volgende:
Schandalig dat het weer ten koste gaat van het voetbal.
Marechaussee en 't leger inzetten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:01 schreef De.Kromme het volgende:
De directe baas van de politie is de korpsbeheerder en dat is de burgemeester. De burgemeester van Eindhoven heeft nu dus een probleem.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:06 schreef DemonCleaner het volgende:
Beetje jammer voor k_man dat jij het zegt
Even serieus, onderbetaald of niet, goed bod of niet, ze staken op de verkeerde plaats. Met staken moet je je baas dwarszitten, niet een willekeurige andere groep die totaal geen invloed heeft op die onderhandelingen, maar wel veel in de belangstelling staat. Een groep die al eerder op deze manier is misbruikt bovendien.
Sorry meneer agent, dat ik niet in uw straatje lulquote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij weet nu al wat je over tien jaar verdient? Wauw, knap joh.
De meeste agenten wisten namelijk niet dat de achterstand op de salarissen in het bedrijfsleven verder en verder zou toenemen.
In Eindhoven zit een legerbasis, zet ze maar in.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:07 schreef k_man het volgende:
[..]
De directe baas van de politie is de korpsbeheerder en dat is de burgemeester. De burgemeester van Eindhoven heeft nu dus een probleem.
Alleen als ie van voetbal houdt. Dat die man de wedstrijd aflast neemt niemand hem kwalijk lijkt me, je kunt moeilijk zonder politie voetballen, zeker niet zo'n duel.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:07 schreef k_man het volgende:
[..]
De directe baas van de politie is de korpsbeheerder en dat is de burgemeester. De burgemeester van Eindhoven heeft nu dus een probleem.
Mag ajax nu ook demonstreren in eindhoven, gingen ze toch doen /quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:13 schreef vw_caddy het volgende:
Burgemeester van Eindhoven verbiedt PSV-Ajax als de politie vanmiddag het kort geding wint.
http://www.omroepbrabant.(...)ondag+niet+door.aspx
Leuk inderdaad dat het 'normale' volk weer gedupeerd moet worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:13 schreef DarkShine het volgende:
Sparta - Roda gaat door...Geen kaartverkoop op de wedstrijddag (Sparta loopt inkomsten mis); Sparta heeft extra stewards geregeld (kost Sparta geld); Eigen vervoer is omgezet in verplichte buscombi, evv kaarten zijn ongeldig verklaard... ![]()
![]()
Precies wat jij zegt, wat verwachten die agenten nu in godsnaam. Iedereen kan agent worden, qua opleiding etc stelt het allemaal niet veel voor. Dus je beloning is daar dan ook op ingesteld. Een schoonmaker verdient toch ook niet het salaris van een minister president?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:12 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Alleen als ie van voetbal houdt. Dat die man de wedstrijd aflast neemt niemand hem kwalijk lijkt me, je kunt moeilijk zonder politie voetballen, zeker niet zo'n duel.
Wat betreft die salarissen, ze mogen van mij best wat meer verdienen, wat ik gehoord heb is het voor sommigen geen vetpot maar het blijft natuurlijk wel laag opgeleid werk. Dat voorstel klonk heel behoorlijk, je moet ook realistisch zijn en niet verwachten dat je er zo even een hoop procent bijkrijgt, dat gebeurt nooit hier.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:13 schreef vw_caddy het volgende:
Burgemeester van Eindhoven verbiedt PSV-Ajax als de politie vanmiddag het kort geding wint.
http://www.omroepbrabant.(...)ondag+niet+door.aspx
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:19 schreef De.Kromme het volgende:
[..].
Dan maar hopen dat PSV 3 punten in mindering krijgt, zou 100 % terecht zijn.
Als Ajax supporter hoeft het voor mij nou ook weer niet op die manier. Maar laat de politie maar standaard bij PSV staken als ze het daar niet erg vinden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:19 schreef De.Kromme het volgende:
[..].
Dan maar hopen dat PSV 3 punten in mindering krijgt, zou 100 % terecht zijn.
Normaal krijgen de stewards een kleine vergoeding en wat te eten/drinken. Maar wat is een klein vergoeding als je dat moet vermenigvuldigen met een x aantal stewards?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:18 schreef Blawh het volgende:
[..]
Leuk inderdaad dat het 'normale' volk weer gedupeerd moet worden.
Maar het overgrote deel van de stewards zijn toch vrijwilligers? Dan valt het wel mee met de extra kosten voor Sparta op dat gebied.
Eindhoven wil die wedstrijd verbieden, zelfs als de agenten gewoon moeten werken. Fijn, maar draag dan ook de concequenties.quote:
Die mogelijkheid kan alleen als ook de inhaalmatch verboden zou worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:25 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Eindhoven wil die wedstrijd verbieden, zelfs als de agenten gewoon moeten werken. Fijn, maar draag dan ook de concequenties.
Dat is een andere discussie dan in dit topic.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:25 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Eindhoven wil die wedstrijd verbieden, zelfs als de agenten gewoon moeten werken. Fijn, maar draag dan ook de concequenties.
nee, eerst de boetequota halen he.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:29 schreef Sender_ het volgende:
Kennen ze niet gewoon gaan werken en boeven vangen
En de meeste mensen in het bedrijfsleven wisten 10 jaar geleden niet of ze hun baan nog zouden hebben nu. Toevallig is de economie aangetrokken en hebben die mensen er meer van geprofiteerd. Maar de zekerheid van een baan hebben die mensen nooit gehad. Politieagenten zijn van hun baan verzekerd.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij weet nu al wat je over tien jaar verdient? Wauw, knap joh.
De meeste agenten wisten namelijk niet dat de achterstand op de salarissen in het bedrijfsleven verder en verder zou toenemen.
Dat staat er helemaal niet:quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:25 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Kan je niet lezen ofzo? Als de politie het kort geding wint, gaat het niet door. Dan hoeven ze dus NIET te werken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:25 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Volgens mij is Limburg Zuid al rond wat ik zag in Maastricht de laatste dagen is/was gewoonweg absurd aan boetes/controles...quote:
inhalen wat ze in december/januari niet hebben geïnd.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Volgens mij is Limburg Zuid al rond wat ik zag in Maastricht de laatste dagen is/was gewoonweg absurd aan boetes/controles...
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:39 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
Wees verdomme blij dat er mensen zijn die voor dat schamele maandbedrag hun leven dagelijks op het spel willen zetten...
Nee dat hoor je mij niet zeggen. Maar hoor hier kreten zoals; de politie kan doodvallen, hoop dat ze in salaris achteruit gaan nu enz enz.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:43 schreef DarkShine het volgende:
Miss Klauwtje is het dus eens met mensen die zeggen 'wij pakken het voetbal niet meer aan' om vervolgens bij de eerste de beste gelegenheid het voetbal aan te pakken?
Nu zal het met dat laatste wel meevallen, zoveel politie-agenten komen er jaarlijks niet om het leven in Nederland als gevolg van het uitoefenen van hun functie.. Wat dat betreft zijn er genoeg 'gevaarlijker' beroepen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:39 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
Wat een verschrikkelijke naieve opmerkingen worden hier gemaakt zeg! Er gaan een aantal voetbalwedstrijden niet door omdat de poltie staakt en nu kunnen alle agenten doodvallen?
Het gewone volk de dupe? Al het voetbal zo "gewoon" was, waarom is er dan zoveel politie nodig bij een wedstrijd?
Oh dat is maar 1% die het vergalt voor de andere 99% voetbalsupporters... wordt hier gezegd.
Maar "de politie' wordt wel over 1 kam geschoren? Dus iedereen die bij de politie werkt staat er achter dat er een aantal wedstrijden worden afgelast en kunnen dus dood neervallen?
Van al die duizenden agenten hier in Nederland is er dus geen 1 die van voetbal houdt en net zo baalt als jullie dat dit gebeurt?
Denk na over wat je zegt en hoe je het zegt! Wees verdomme blij dat er mensen zijn die voor dat schamele maandbedrag hun leven dagelijks op het spel willen zetten...
Jou eisen willen bereiken over de rug van miljoenen Nederlanders en ook nog respect willen gaat niet samen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:48 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Nee dat hoor je mij niet zeggen. Maar hoor hier kreten zoals; de politie kan doodvallen, hoop dat ze in salaris achteruit gaan nu enz enz.
De "politie" die je op straat ziet lopen heeft dit niet bedacht hoor! Dit is bedacht door de heren de waarschijnlijk geen salarisverhoging nodig hebben..
wat ik dus bedoel te zeggen... jullie zijn de dupe (en ok, is niet leuk), maar is blauw op straat hier ook niet de dupe van jullie?
quote:AZ-Feyenoord wordt al komende woensdag ingehaald
08 maart 2008
De afgelasting van AZ-Feyenoord lijdt niet tot enorme problemen in het competitieschema. Het duel wordt al komende woensdag ingehaald, zo heeft de KNVB laten weten. Omdat beide clubs geen Europese verplichtingen hebben, is die datum vrij.
Het duel stond eigenlijk voor zondagmiddag op het programma, maar door de aangekondigde acties van de politiebonden werd de wedstrijd afgelast. De wedstrijd tussen de Alkmaarders en de Rotterdammers begint woensdag om 20.00 uur.
Dat de leden willen staken om een loonsverhoging is begrijpelijk, maar als je mijn verhaal goed leest heb ik het daar ook niet over.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:50 schreef ErikT het volgende:
Zeg Miss-Klauwtje, de vakbonden gaan echt niet staken als de leden het er niet mee eens zijn.
Echter wel als 'slechts' een goedwillend deel van de leden het er niet mee eens is. En in een groot deel van de reacties wordt 'de agent' wel over één kam geschoren.. Op zich wel terecht dat daar wat tegengas aan wordt gegeven, hoewel het op een forum als Fok! echt geen resultaat zal hebben..quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:50 schreef ErikT het volgende:
Zeg Miss-Klauwtje, de vakbonden gaan echt niet staken als de leden het er niet mee eens zijn.
Is dat niet de definitie van staken?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:29 schreef Sender_ het volgende:
Ongelofelijk dat die figuren weer over de rug van ik weet niet hoeveel mensen gaan lopen staken...
Als 'slechts' 1% van de leden het voetbal als stakingsmiddel wil, waarom gaat men dan niet gewoon aan het werk? Ik dacht even je te begrijpen, maar dit vind ik wel heel typisch..quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:55 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Dat de leden willen staken om een loonsverhoging is begrijpelijk, maar als je mijn verhaal goed leest heb ik het daar ook niet over.
Het gaat hier om wedstrijden die afgelast worden ivm de staking... en daar zijn echt niet alle leden het mee eens hoor. Ik denk nog niet eens 1%
Ook al staat het er misschien niet in goed Nederlands, hij heeft wel een punt. Eén keer was wel genoeg, verzin maar wat anders nu.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:57 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
jou eisen ---> moet zijn; jouW eisen.
Je leest dus gewoon wat je wilt lezen en andersom.... zou eerst maar eens goed je best doen op school! (maar ja, je kunt altijd nog bij de politie solliciteren, daar heb je geen opleiding voor nodig toch?)
Als jouw "baas" je vertelt iets niet te mogen doen en je doet het toch... wat gebeurt er dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:57 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Als 'slechts' 1% van de leden het voetbal als stakingsmiddel wil, waarom gaat men dan niet gewoon aan het werk? Ik dacht even je te begrijpen, maar dit vind ik wel heel typisch..
Overigens, geen idee in welke relatie jij tot 'oom agent' staat, misschien dat je meer weet dan een ander. Nogmaals, als slechts 1% achter de acties staat, waarom gaan ze dan tot 2x toe door, komen ze überhaupt ter sprake?
Leuk voor de mensen die hierdoor weer verlof moeten opnemen...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:54 schreef vw_caddy het volgende:
AZ-Feyenoord is verplaatst naar woensdag 12 maart.
Ja maar dat is je eigen schuld. Moet je maar niet zo goed zijn in ver komen in europaquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:09 schreef RayMania het volgende:
Als PSV - Ajax wordt afgelast is er bijna geen enkele inhaalpoging meer in het programma van PSV. Lekker crisis.
O ja. Dus ze zijn het wel eens met de staking, maar niet met de consequenties. Dat is lekker makkelijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:55 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Dat de leden willen staken om een loonsverhoging is begrijpelijk, maar als je mijn verhaal goed leest heb ik het daar ook niet over.
Het gaat hier om wedstrijden die afgelast worden ivm de staking... en daar zijn echt niet alle leden het mee eens hoor. Ik denk nog niet eens 1%
Ja natuurlijk zullen er agenten zijn die het er niet mee eens zijn. Maar dat is dan blijkbaar niet de meerderheid van de vakbondsleden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Echter wel als 'slechts' een goedwillend deel van de leden het er niet mee eens is. En in een groot deel van de reacties wordt 'de agent' wel over één kam geschoren.. Op zich wel terecht dat daar wat tegengas aan wordt gegeven, hoewel het op een forum als Fok! echt geen resultaat zal hebben..
Ze doen anders niks om het te voorkomen. Ze kunnen toch zeggen: we gaan maandag wel staken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:04 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
maar wat ik jammer vind dat niemand lijkt te begrijpen dat dat de agenten hier ook niet om gevraagd hebben.
Als ze dit nou gewoon alleen doen.quote:Vanaf maandag zal de politie minder boetes uitdelen. Overtredingen die de openbare orde of veiligheid niet in gevaar brengen zullen worden afgedaan met een waarschuwing. Alleen in ernstige gevallen zullen er toch boetes uitgedeeld worden.
De actie is het directe gevolg van de vastgelopen CAO-onderhandelingen met minister Guusje ter Horst. In de afgelopen maanden werden er ook al minder boetes uitgedeeld, totdat onderhandelaar Doekle Terpstra een voorlopig akkoord bereikt had. Het CAO-bod werd echter afgewezen door de leden.
De overheid, dat zijn we allemaal.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:04 schreef dagizmo het volgende:
De enige die hier de grootste flater slaat is de overheid zelf. Zum kotzen dat je in de pijler Veiligheid niet meer geld stopt, terwijl we jaarlijks miljarden naar de EU pompen en andere achterlijke oorlogslanden.
quote:Hoe ga je het de mensen verkopen dat we jaarlijks xx miljoenen/miljarden aan kunst bestenden (!), terwijl je oma om de hoek wordt beroofd, je na je werktijd wordt geflitst op de lege snelweg en je kind in zijn/haar school wordt neergestoken.
Ofwel: mensen moeten meer belasting betalen. Ga jij even 51% van de bevolking zoeken die op een partij stemt die daar voor is.quote:De Nederlandse regering is goed ziek. En ze moeten maar zorgen dat er meer geld beschikbaar komt voor politiele en justitiele diensten.
quote:Ja en natuurlijk is het klote/kut/ of hoe je het wilt noemen, dat je voetbal niet doorgaat, maar ga dan vanavond naar Den Haag en sloop daar dat hele regeringsdorp tot de grond, maar ga niet lopen zeiken op de agent als persoon.
Heb jij als lid van jouw vakbond veel te vertellen over de beslissingen die worden genomen? Nogmaals, ik praat deze beslissing niet goed, maar geef af op de juiste personen, niet op de agenten op straat.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
O ja. Dus ze zijn het wel eens met de staking, maar niet met de consequenties. Dat is lekker makkelijk.
dat hebben ze al 2,5 maand lang gedaan, het effect was nihil. Behalve dat de burger minder boetes ontving.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:19 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Als ze dit nou gewoon alleen doen.
Ik ben geen lid van een vakbond. Maar ik was in de veronderstelling dat dit een democratisch orgaan is.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:20 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Heb jij als lid van jouw vakbond veel te vertellen over de beslissingen die worden genomen? Nogmaals, ik praat deze beslissing niet goed, maar geef af op de juiste personen, niet op de agenten op straat.
Precies, de meesten lopen toch gewoon achter de massa aan. Was het maar waar dat mensen eens hun mond open deden. Het zijn weer die hoge heertjes die dit beslissen. Het volk en de normale politieagent is de dupe. Dat krijg je in een land waar je niet je eigen volksvertegenwoordigers kunt kiezen. We worden gewoon niet serieus genomen maar velen trappen er nog steeds in.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:17 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ze doen anders niks om het te voorkomen. Ze kunnen toch zeggen: we gaan maandag wel staken.
Precies, ze doen het er gewoon om.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:14 schreef RayMania het volgende:
Ik snap die agenten volkomen, het is natuurlijk een barslecht salaris, maar ik kan er met mijn pet niet bij dat er twee keer bewust rond PSV - Ajax wordt gestaakt. Los je probleem op met de mensen die erover gaan, niet met onschuldige burgers.
Er zal waarschijnlijk geen stemming geweest zijn bij alle duizenden agenten hier in Nederland; Boycotten voetbal ja of nee...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:21 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik ben geen lid van een vakbond. Maar ik was in de veronderstelling dat dit een democratisch orgaan is.
Vakbonden voeren alleen maar uit wat de leden willen hoor. Dat is nu net de hele insteek van een vakbond. Als leden geen staking willen komt die er natuurlijk ook niet. Nu zal het initiatief van de staking vast door de vakbond ingegeven zijn, maar de leden huppelen er wel meteen achteraan hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:20 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Heb jij als lid van jouw vakbond veel te vertellen over de beslissingen die worden genomen? Nogmaals, ik praat deze beslissing niet goed, maar geef af op de juiste personen, niet op de agenten op straat.
Nee maar er zullen wel reacties zijn geweest op de laatste keer dat dit gebeurde. Blijkbaar was iedereen het er dus wel mee eens.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:25 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Er zal waarschijnlijk geen stemming geweest zijn bij alle duizenden agenten hier in Nederland; Boycotten voetbal ja of nee...
De "baas" van de politie is niet de vakbond, maar de burgemeester/korpsbeheerder.. En volgens mij is dat nu net de partij dit stelt dat ze hun werk wél moeten doen. Ik begrijp je punt, maar dat agenten zouden worden ontslagen omdat ze weigeren te staken, nee, dat gaat er bij mij niet in. In die zin een kromme vergelijking.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:04 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Als jouw "baas" je vertelt iets niet te mogen doen en je doet het toch... wat gebeurt er dan?
Ik begrijp sommige reacties heel goed en ook ik (ja ja een vrouw) baal ervan dat er wedstrijden worden afgelast.. maar wat ik jammer vind dat niemand lijkt te begrijpen dat dat de agenten hier ook niet om gevraagd hebben.
De overheid zijn we niet allemaal. Sinds wanneer maak jij regeringsbesluiten?quote:
Het gaat ze er niet om om zoveel mogelijk mensen te treffen natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als je toch mensen wil treffen moet je dat doen.
Dan moet je naar Den Haag gaan, niet naar die vakbonden. De vakbonden hebben hier geen schone handen, maar als je echt wilt protesteren dan begin je vanmiddag nog met rellen op het Binnenhof.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:27 schreef Eduard37 het volgende:
Als we nu met alle voetbalfans gaan staken voor het kantoor van die vakbonden. Misschien helpt dat en geven we een signaal af dat we dit niet meer accepteren.
Maak je maar niet druk, de quota halen ze toch wel!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
dat hebben ze al 2,5 maand lang gedaan, het effect was nihil. Behalve dat de burger minder boetes ontving.
Ben het niet(nooit) met je eens Venom, maar deze keer moet ik je helemaal gelijk geven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het gaat ze er niet om om zoveel mogelijk mensen te treffen natuurlijk.
Het gaat ze om de eventuele media aandacht die het zal krijgen. Zorg je ervoor dat AZ-Feyenoord en PSV-Ajax niet doorgaan dan weet je één ding zeker. Pauw en Witteman zullen het erover hebben maandag, Nova, één vandaag, de journaals, DWDD, Voetbal insite, Studio Voetbal etc etc, bij al die programma's zal er ruimschoots aandacht aan worden besteed, DAT is wat ze willen.
Dat is met het stoppen van bonnen uitdelen niet gelukt en dat zal ook niet gebeuren als je zorgt dat pinkpop een keer niet doorgaat. Hoewel het niet leuk is, snap ik het wel. Die lui verdienen echt een schandalig laag salaris.
Er zijn genoeg dingen die je plat kan leggen, maar ze doen het alleen met voetbalquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het gaat ze er niet om om zoveel mogelijk mensen te treffen natuurlijk.
Het gaat ze om de eventuele media aandacht die het zal krijgen. Zorg je ervoor dat AZ-Feyenoord en PSV-Ajax niet doorgaan dan weet je één ding zeker. Pauw en Witteman zullen het erover hebben maandag, Nova, één vandaag, de journaals, DWDD, Voetbal insite, Studio Voetbal etc etc, bij al die programma's zal er ruimschoots aandacht aan worden besteed, DAT is wat ze willen.
Dat is met het stoppen van bonnen uitdelen niet gelukt en dat zal ook niet gebeuren als je zorgt dat pinkpop een keer niet doorgaat. Hoewel het niet leuk is, snap ik het wel. Die lui verdienen echt een schandalig laag salaris.
Idd, als ze Schiphol nou eens plat leggenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen die je plat kan leggen, maar ze doen het alleen met voetbal
Wachten op de derde dinsdag in september, dan komt Den Haag wel over de brugquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen die je plat kan leggen, maar ze doen het alleen met voetbal
Een agentje zal blij zijn dat hij 1000,- netto overhoudt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:32 schreef Eduard37 het volgende:
En al die andere belangrijke beroepen in Nederland die zo weinig verdienen? Die hoor je ook niet. Hebben namelijk geen machtspositie. Ik vind dat iedereen minimaal 2000 euro schoon per maand moet verdienen. Nee, er wordt gekeken bij wat je doet, of je belangrijk genoeg bent, of je diploma's hebt, etc etc etc.....
Het is allemaal een oneerlijke verdeling van de middelen. De politiemensen moeten niet zo klagen ze zijn niet de enige groep die te weinig betaald krijgt. Iedereen vindt dat ze meer verdienen!
Ik ga gewoon de stad in hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:41 schreef EnGCatjuh het volgende:
Nouja, dan ben ik benieuwd naar wat ze gaan doen op bijvoorbeeld Koninginnedag als de problemen dan nog niet zijn opgelost.
Geeft je wel de meeste aandacht zoals Venom als juist heeft gezegd, want het stilleggen van de bekeuringen,etc helpt schijnbaar niet. Daarnaast, als het lang genoeg doormoddert, komen ook de evenementen zoals Koninginnedag,etc, wel aan de beurt. Nu hebben we helaas nog niet zoveel evenementen waarbij politie inzet in grote getale benodigd is.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heey ben je dit jaar ook op het museumpleinquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:42 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ik ga gewoon de stad in hoor. Wilden ze iedereen van het museumplein afslaan?
.
Zijn dat geen parkeerwachters, een gesubsidieerde baan van de overheid?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:42 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Een agentje zal blij zijn dat hij 1000,- netto overhoudt.
1500 euro BRUTO per maand he. Daar houdt hij zo'n 1100 netto van over. Voor de onregelmatige en nachtdiensten inclusief beledigd, beschimpt en agressief benaderd wordt niet extra loon gerekend. Alleen als ME-er krijg je volgens mij extra centen, dus daar wil men dan voor de centen maar al te graag bij.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:48 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Zijn dat geen parkeerwachters, een gesubsidieerde baan van de overheid?
Een normale politieagent die op straat rondloopt verdiend zon 1500 euro per maand. Ken namelijk iemand die politieagent is. Het is niet veel maar vindt iedereen niet dat die te weinig verdiend?
Als dat zo weinig is, begrijp ik niet dat ze gekozen hebben voor het vak politieagent. Dan kun je net zo goed thuis gaan zitten en een bijstandsuitkering aanvragen. Dit bevestigt dus weer dat ons heel politieapparaat een opvangcentrum is voor mensen die anders niet aan de bak komen. Heb je altijd nog een paar 100 euro netto meer en je bent actief bezig. Wat een zooitje!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:51 schreef Prosac het volgende:
[..]
1500 euro BRUTO per maand he. Daar houdt hij zo'n 1100 netto van over. Voor de onregelmatige en nachtdiensten inclusief beledigd, beschimpt en agressief benaderd wordt niet extra loon gerekend. Alleen als ME-er krijg je volgens mij extra centen, dus daar wil men dan voor de centen maar al te graag bij.
Hij houdt zoveel over door die onregelmatige diensten ja. Maar zou je die niet hebben hou je niks over.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:48 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Zijn dat geen parkeerwachters, een gesubsidieerde baan van de overheid?
Een normale politieagent die op straat rondloopt verdiend zon 1500 euro per maand. Ken namelijk iemand die politieagent is. Het is niet veel maar vindt iedereen niet dat die te weinig verdiend?
Precies, maargoed we hebben het er helaas maar mee te doen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:42 schreef De.Kromme het volgende:
Die vakbonden zijn gewoon achterlijk bezig. Als je een conflict hebt, en je wilt draagvlak voor je punt ga dan niet de mensen die je als medestander zou kunnen meekrijgen recht in hun gezicht slaan...
helemaal eensquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:46 schreef pfaf het volgende:
Wat een walgelijke, minne actie. Misbruik maken van het voetbal...
Als, als. Er zijn wel meer banen met onregelmatige werktijden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:54 schreef dronkeykong het volgende:
Hij houdt zoveel over door die onregelmatige diensten ja. Maar zou je die niet hebben hou je niks over.
En wie zijn die echte MANNEN dan? Arrestatieteam gasten, of rechercheurs?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:50 schreef Eduard37 het volgende:
Bovendien moeten we die politiemensen ook niet te hoog inschatten. Ga maar eens met ECHTE politiemannen praten over hoe het allemaal toegaat bij de politie en wat voor soort mensen er allemaal rondlopen.
Echt te gek voor woorden!
Jij oordeelt op basis van wat je ziet? Loop eens een weekje stage bij de politie.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
Als, als. Er zijn wel meer banen met onregelmatige werktijden.
En zo zielig en hardwerkend zijn die agenten niet. Ik zie ze altijd heerlijk relaxed over straat banjeren. (En zo hoort het ook.)
Kroegpraat, want hetzelfde kan je dan zeggen over 90% van de werknemers in de gezondheidszorg.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:53 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Als dat zo weinig is, begrijp ik niet dat ze gekozen hebben voor het vak politieagent. Dan kun je net zo goed thuis gaan zitten en een bijstandsuitkering aanvragen. Dit bevestigt dus weer dat ons heel politieapparaat een opvangcentrum is voor mensen die anders niet aan de bak komen. Heb je altijd nog een paar 100 euro netto meer en je bent actief bezig. Wat een zooitje!
Maar is dat 'onregelmatige' niet een deel van je vak? Een soort van 'geen 9 tot 5 mentaliteit'?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:54 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Hij houdt zoveel over door die onregelmatige diensten ja. Maar zou je die niet hebben hou je niks over.
En ik ken alle schalen uit me hoofd waar ze in zitten. Misschien dat hij een extra taak erbij heeft zodat hij een periodiek omhoog kan.
Maar wat er achter de schermen gebeurt weet jij weer niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
En zo zielig en hardwerkend zijn die agenten niet. Ik zie ze altijd heerlijk relaxed over straat banjeren. (En zo hoort het ook.)
Klopt helemaal maar we moeten niet vergeten dat als je een overheidsbaan neemt je eigenlijk een uitkering krijgt. De discussie dat de helft van de ambtenaren eruit kunnen is niet voor niets. Heb vorig jaar een maand bij een gemeente gewerkt. Heb daarvoor negen jaar in het bedrijfsleven gewerkt. Het is echt ongelooflijk relax allemaal. Echt, vergeleken met het bedrijfsleven heb je een luizenleventje. Een 36 urige werkweek, een dertiende maand en nog eens een 5% bonus over je jaarsalaris omdat je het hele jaar lekker languit achterover aanwezig bent geweest. Er gaat veel te veel geld naar die ambtenaren. Ik vind dat ze meer mogen verdienen MAAR EERST DE HELFT ERUIT EN DIE MENSEN LEREN OM HARD TE WERKEN. Wij in het bedrijfleven hebben het veel zwaarder en moeten vaak overwerken om de boel klaar te krijgen. Bij de overheid kijken ze op de klok en klokslag half 5 (lees half 5) is er niemand meer te bekennen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:52 schreef xFriendx het volgende:
Zou wat zijn ja, als supporters van verschillende voetbalploegen voor de kantoren van die bonden gaan lopen schreeuwen (lees niet rellen) en de politie alsnog uit moet rukken om 'de orde te bewaren'.
Overigens heb ik geen idee hoe laag die lonen zijn. Toevallig had ik het er gister nog over met m'n ouders (ben zoekende naar een baan) en vertelde dat je als leraar, agent, verpleegkundige, over het algemeen alledrie best wel verantwoordelijke banen, in verhouding een stuk minder krijgt dan je baantje in de commerciele dienstverlening (werkte zelf tot voor kort bij een verzekeringsmaatschappij en met mijn 23 jaar verdiende ik al meer dan het basissalaris van een agent).
Maar goed, hoe dan ook, wie er ook gelijk heeft, goodwill kweek je zeker niet bij de supporters op dit moment. Wat je nu als bond eigenlijk vraagt is dat de onvrede onder de supporters zo groot gaat worden dat er rellen van ontstaan, je dan heel hard nodig bent en die minister dan smeekt om je hulp en je alleen akkoord gaat mits een verhoging.
Je zou dan nog beter de minister die gaat over die onderhandeling moeten vasthouden met je handboeien en vervolgens penetreren met je wapenstok, dat zal d'r leren!
Oja, dat is wat jij ziet... wat zij ook zien zijn kindertjes die in zwaar mishandeld gevonden worden (denk maar aan dat 3 jarige meisje die in een kofferbak werd aangetroffen -naam ff kwijt-) Kindertjes die worden afgeslacht omdat de ouders het niet eens worden over een omgangs regeling. Steekpartijen op school enz enz.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
Weer ontzettend kort door de bocht, ik ben dan erg benieuwd bij welke overheid jij hebt gezeten. Ik werk afwisselend in het bedrijfsleven en voor de overheid. Het werken bij een bedrijf ervaar ik zelfs als ronduit relaxed vergeleken met mijn werkzaamheden voor gemeentes.quote:Wij in het bedrijfleven hebben het veel zwaarder en moeten vaak overwerken om de boel klaar te krijgen. Bij de overheid kijken ze op de klok en klokslag half 5 (lees half 5) is er niemand meer te bekennen.
Ja godverredomme, wordt dan geen politieagent! Wat verwachten ze dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:01 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Oja, dat is wat jij ziet... wat zij ook zien zijn kindertjes die in zwaar mishandeld gevonden worden (denk maar aan dat 3 jarige meisje die in een kofferbak werd aangetroffen -naam ff kwijt-) Kindertjes die worden afgeslacht omdat de ouders het niet eens worden over een omgangs regeling. Steekpartijen op school enz enz.
Je wilt niet weten wat een doorsnee agent allemaal meemaakt... voor die paar rotcenten.
Ach laat gaan hij denkt dat agenten alleen maar luie gasten zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:01 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Oja, dat is wat jij ziet... wat zij ook zien zijn kindertjes die in zwaar mishandeld gevonden worden (denk maar aan dat 3 jarige meisje die in een kofferbak werd aangetroffen -naam ff kwijt-) Kindertjes die worden afgeslacht omdat de ouders het niet eens worden over een omgangs regeling. Steekpartijen op school enz enz.
Je wilt niet weten wat een doorsnee agent allemaal meemaakt... voor die paar rotcenten.
ha ha ha, ik heb me er echt over verbaasd en mezelf voor gek verklaard dat ik niet direct als ambtenaar ben gaan werken. Ongelooflijk!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef TJDoornbos het volgende:
klokslag half 5? Man om tien voor 4 hebben de meeste hun spullen al opgeruimd en de jas an........
Ja ik denk echt dat ze continu zo over straat lopen, mijn hemelquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:59 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Maar wat er achter de schermen gebeurt weet jij weer niet.
Lekker simpel gezien.
Als alle concerten etc niet doorgaan, dan is er weinig meer te beleven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:42 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ik ga gewoon de stad in hoor. Wilden ze iedereen van het museumplein afslaan?
.
Zal wat zijn als elke politieman dit gedacht zou hebben.. wie ruimt er dan de rotzooi op?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja godverredomme, wordt dan geen politieagent! Wat verwachten ze dan?
Denk je dat een dokter verwacht dat hij alleen gezellige mensen op bezoek krijgt? Dat een leraar denkt dat hij alleen leuke leerlingen heeft? Dat een secretaresse verwacht dat er heel de dag "alsjeblieft" tegen haar gezegd wordt. Grow the fuck up!
Secretaresses moeten niet zeiken, die hebben een weinig bloederige baan. Leraren mogen ook wel wat meer verdienen wat mij betreft en een dokter hoeft zeker niet te zeiken voor het loon dat hij maandelijks mag bijschrijven om zijn Saab/Volvo/Mercedes af te betalen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Denk je dat een dokter verwacht dat hij alleen gezellige mensen op bezoek krijgt? Dat een leraar denkt dat hij alleen leuke leerlingen heeft? Dat een secretaresse verwacht dat er heel de dag "alsjeblieft" tegen haar gezegd wordt. Grow the fuck up!
Ik denk dat ik na mijn school wel weet waar ik ga werkenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:06 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
ha ha ha, ik heb me er echt over verbaasd en mezelf voor gek verklaard dat ik niet direct als ambtenaar ben gaan werken. Ongelooflijk!
Je weet het wel goed zeg, politiemensen op kantoorquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef Eduard37 het volgende:
En die politiemensen moet niet zo zielig doen. Zwaar werk? Hou op man. Dit land is zo soft als maar kan. Heel af en toe dat er daadwerkelijk iets gebeurd maar daar gaan echt wel de profs op af. Ik heb het over de massa's politiemensen die op kantoor zitten en tegen elkaar zeggen. Pfffffff, wat een spannende baan heh jaap. Als ik dit geweten had dan............
Het is je recht om alleen ellende op te noemen. En wat je noemt is zekers geen dankbaar werk. Echter daar heb je voor gekozen en ik kan me voorstellen dat je beroepshalve daar mee kunt omgaan. Het zou je zieren als je niet alleen de minder kant van deze baan benoemt maar ook de zeer relaxe kant. Begrijp nu ook waarom mensen zich zo druk maken als onze soldaten naar het buitenland moeten. Die verwachten natuurliijk ook alleen maar lekker gezellig te kaarten met mekaar zoals ze in de kazerne gewend zijn. Tuurlijk niet man. Het is je beroep. Daarvoor wordt je opgeleid en als het je allemaal teveel wordt. Stop je er gewoon mee. Je moet het allemaal niet zo zielig maken dat die politieagenten het zo zwaar hebben. Het hoort gewoon bij je vak!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:05 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ach laat gaan hij denkt dat agenten alleen maar luie gasten zijn.
Maar boomklevers uit de auto halen samen met het ambulance personeel, restjes mens oprapen als er weer eentje zichzelf voor de trein heeft geworpen, kinderen aantreffen waarvan net hun hersens zijn ingeslagen door die debiele ouders en dronken mongolen elk weekend weer aantreffen die aggresief tegen ze doen.
Net doe mij ook zo een luizenbaantje heerlijk
Nou, ik weet niet hoe het nu is, maar enkele jaren terug bleek dat agenten nauwelijks op straat kwamen hoor.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:09 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Je weet het wel goed zeg, politiemensen op kantoor
Er zit ook heel weinig verschil in een alsjeblieft krijgen van je baas en de rotzooi opruimen van een moordzaak... wie moet hier nu volwassen worden?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Daar zijn we ook blij om, waar we niet blij mee zijn is dat constante gezeik en gestaak omdat de eisen van de agenten niet voldoende ingewilligd worden. Laat het (af en toe) een riskant beroep zijn. Dat weet je van tevoren. Maar wat je vantevoren ook weet is dat je er niet bepaald moeite voor hoeft te doen om agent te kunnen worden. Dus geen flikker doen aan je school, lang leve de lol en uiteindelijk dan maar agent worden. Om vervolgens meteen te gaan mekkeren over je loon. Ja, logisch tochquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:07 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Zal wat zijn als elke politieman dit gedacht zou hebben.. wie ruimt er dan de rotzooi op?
Wees verdomme blij dat er mensen zijn die er toch voor kiezen, ondanks dat lage salaris
Daar kies je als agent toch voor?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Er zit ook heel weinig verschil in een alsjeblieft krijgen van je baas en de rotzooi opruimen van een moordzaak... wie moet hier nu volwassen worden?
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:07 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Zal wat zijn als elke politieman dit gedacht zou hebben.. wie ruimt er dan de rotzooi op?
Wees verdomme blij dat er mensen zijn die er toch voor kiezen, ondanks dat lage salaris
99.9 % van de agenten houd zich echt niet bezig met de rotzooi opruimen van moordzaken hoor....quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Er zit ook heel weinig verschil in een alsjeblieft krijgen van je baas en de rotzooi opruimen van een moordzaak... wie moet hier nu volwassen worden?
Weet je hoeveel vakantie die leraren hebben op jaarbasis? Waarom moeten ze meer geld hebben? Vergeet niet dat het om belastinggeld gaat. Je bent een dief van je eigen portomonee als je zo makkelijk roept, dat ambtenaren altijd meer geld moeten krijgen als ze daar om vragen. Eerst alles goed in kaart brengen. Een vergelijking maken met het bedrijfsleven slaat nergens op want die salarissen worden door de ondernemers zelf betaald.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:07 schreef Prosac het volgende:
[..]
Secretaresses moeten niet zeiken, die hebben een weinig bloederige baan. Leraren mogen ook wel wat meer verdienen wat mij betreft en een dokter hoeft zeker niet te zeiken voor het loon dat hij maandelijks mag bijschrijven om zijn Saab/Volvo/Mercedes af te betalen.
Het zijn twee voorbeelden van het accepteren van de gevolgen van de keuzes die je maakt in het leven. Als je wilt dat er altijd met twee woorden tegen je gesproken wordt, moet je geen secretaresse worden. Als je geen vervelende dingen wilt meemaken, moet je geen politie-agent worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet tegen me te praten, ik geef alleen mijn mening hier, net als jijquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef ErikT het volgende:
[..]
Er valt echt niet tegen jou te praten.
Ik weiger medeleiden te hebben met mensen die naar mijn mening echt niet op een houtje hoeven te bijten, terwijl ze nooit een fatsoenlijke opleiding hebben genoten. Er zijn veel zieligere mensen in Nederland. Die het niet afreageren op voetbalwedstrijden.
Ja ze mogen zeiken, ja ze mogen staken. Dat mag iedereen. Twee maanden geleden kon ik nog sympathie voor ze opbrengen (zie het topic over Ajax - PSV dat niet door ging). Maar er is een grens bereikt. Er wordt ze een handreiking gedaan, maar het is weer niet genoeg...
Ja en de goedopgeleide werknemers komen de werkgevers gewoon aanwaaienquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:12 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel vakantie die leraren hebben op jaarbasis? Waarom moeten ze meer geld hebben? Vergeet niet dat het om belastinggeld gaat. Je bent een dief van je eigen portomonee als je zo makkelijk roept, dat ambtenaren altijd meer geld moeten krijgen als ze daar om vragen. Eerst alles goed in kaart brengen. Een vergelijking maken met het bedrijfsleven slaat nergens op want die salarissen worden door de ondernemers zelf betaald.
Ja, en toen kregen we een discussie. Die je eens terug moet lezen. Dan zie je hoe raar je discussieert.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:15 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet tegen me te praten, ik geef alleen mijn mening hier, net als jij
Ja ook dit kan weer 2 kanten op.. wat jij vindt is jouw goed recht. Ik zie de dingen toch net iets anders.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:17 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, en toen kregen we een discussie. Die je eens terug moet lezen. Dan zie je hoe raar je discussieert.
57 dagen?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:12 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel vakantie die leraren hebben op jaarbasis? Waarom moeten ze meer geld hebben? Vergeet niet dat het om belastinggeld gaat. Je bent een dief van je eigen portomonee als je zo makkelijk roept, dat ambtenaren altijd meer geld moeten krijgen als ze daar om vragen. Eerst alles goed in kaart brengen. Een vergelijking maken met het bedrijfsleven slaat nergens op want die salarissen worden door de ondernemers zelf betaald.
Dus als je meer salaris betaald is alles opgelost?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:16 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja en de goedopgeleide werknemers komen de werkgevers gewoon aanwaaien![]()
O nee, het is natuurlijk weer de schuld van de overheid als het onderwijs niet goed loopt. Maar hoge lerarensalarissen als oplossing kan niet, want dan ben je een dief van je eigen portemonnaie.Maar we dwalen af, dat jij een versimpeld wereldbeeld hebt is voor niemand nieuws.
EN BEDANKT HE KUT POLITIEquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:18 schreef Silenus het volgende:
PSV - Ajax gaat niet door
De eredivisietopper PSV-Ajax gaat zondagmiddag niet door. Dat heeft burgemeester Braks van Eindhoven zaterdag tijdens een persconferentie bekendgemaakt. Door acties van de politie kan hij de veiligheid rondom de wedstrijd niet garanderen.
De andere topper van zondag, AZ-Feyenoord, gaat ook niet door. De politie kondigde vrijdag nieuwe acties aan omdat het cao-overleg met minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken mislukt is. Ajax heeft inmiddels een kort geding aangespannen tegen de bonden om de politiestaking te verbieden. Die zaak dient zaterdag.
De KNVB verwacht problemen doordat beide toppers opnieuw moeten worden ingepland. De voetbalbond zegt de stap van Ajax naar de rechter te begrijpen.
Zei ik dat? Nee.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:20 schreef Eduard37 het volgende:
Dus als je meer salaris betaald is alles opgelost?
Wat belachelijk zeg. Nu hoef ik me minder aan de regels te houden. Is toch fokking niet normaalquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:23 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
Politie gaat minder boetes uitdelen
Bron: De Telegraaf
Vanaf maandag zal de politie minder boetes uitdelen. Overtredingen die de openbare orde of veiligheid niet in gevaar brengen zullen worden afgedaan met een waarschuwing. Alleen in ernstige gevallen zullen er toch boetes uitgedeeld worden.
De actie is het directe gevolg van de vastgelopen CAO-onderhandelingen met minister Guusje ter Horst. In de afgelopen maanden werden er ook al minder boetes uitgedeeld, totdat onderhandelaar Doekle Terpstra een voorlopig akkoord bereikt had. Het CAO-bod werd echter afgewezen door de leden.
---------------------------------------
Iemand hier commentaar op?
Ja ik wil hier wel wat op zeggen. Vallen snelheidsovertredingen hier ook onder en zo nee waar ligt de grens? En waarom eerst het voetbalweekend verneuken en dan pas zulke acties aankondigen? Dit hadden ze vanaf de eerste keer staken bij een wedstrijd tot nu toe (en dus langer) moeten doen! Hier heb je Bos (minister van Financiën) tenminste mee en dan regelt Bos het echt wel met Ter Horst, lijkt me!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:23 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
Politie gaat minder boetes uitdelen
Bron: De Telegraaf
Vanaf maandag zal de politie minder boetes uitdelen. Overtredingen die de openbare orde of veiligheid niet in gevaar brengen zullen worden afgedaan met een waarschuwing. Alleen in ernstige gevallen zullen er toch boetes uitgedeeld worden.
---------------------------------------
Iemand hier commentaar op?
Niets aan toe te voegen. Die regering boeit het echt niet dat er wat wedstrijden niet doorgaan, hiermee pak je ze tenminste.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ja ik wil hier wel wat op zeggen. Vallen snelheidsovertredingen hier ook onder en zo nee waar ligt de grens? En waarom eerst het voetbalweekend verneuken en dan pas zulke acties aankondigen? Dit hadden ze vanaf de eerste keer staken bij een wedstrijd tot nu toe (en dus langer) moeten doen! Hier heb je Bos (minister van Financiën) tenminste mee en dan regelt Bos het echt wel met Ter Horst, lijkt me!
Er waren eerder toch ook al zulke actiesquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ja ik wil hier wel wat op zeggen. Vallen snelheidsovertredingen hier ook onder en zo nee waar ligt de grens? En waarom eerst het voetbalweekend verneuken en dan pas zulke acties aankondigen? Dit hadden ze vanaf de eerste keer staken bij een wedstrijd tot nu toe (en dus langer) moeten doen! Hier heb je Bos (minister van Financiën) tenminste mee en dan regelt Bos het echt wel met Ter Horst, lijkt me!
wat een onzin, dit soort taferelen zie je in alle landen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Echt wat een dieptepunt weer, we slaan echt een waus figuur in Europa en onze leider maar roepen om Normen en Waarde.........
Omdat ze wel weten dat ze met deze actie veel kwaad bloed oproepen. Ze proberen nu iedereen weer tevreden te houden door dit te doen. Het nederlandse klootjesvolk pikt toch alles. Er wordt met ons gespeeld waar je bijstaat. Ben je radicaal en geef je aan dat je dit soort acties echt niet kunt accepteren dan krijg je heel de linkse media op je af en de meelopers die deze linkse media napraat.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik baal ook van mezelf en heb zeer veel respect voor mensen als Pim Fortyun, Rita en Wilders die wel een uitgesproken mening hebben en gaan voor verandering. Ik zelf doe er ook niet veel aan maar het jeukt moet ik je eerlijk zeggen. De mensen moeten eens wakker worden en niet steeds hetzelfde verhaal moeten aanhoren van onze linkse rakkers die al decennia lang ons als stront behandelen. Dit jaar 18 belastingverhogingen. De prijzen aan de pomp, het eigen risico van 150 euro wat in je strot gedrukt wordt en ga zo maar even door. WE LATEN MET ONS SPELEN! Verdomme!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:39 schreef TJDoornbos het volgende:
Eduard wat wil je hier tegen doen dan massaal met alle voetbalfans naar Beatrix ofzo?
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:34 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Omdat ze wel weten dat ze met deze actie veel kwaad bloed oproepen. Ze proberen nu iedereen weer tevreden te houden door dit te doen. Het nederlandse klootjesvolk pikt toch alles. Er wordt met ons gespeeld waar je bijstaat. Ben je radicaal en geef je aan dat je dit soort acties echt niet kunt accepteren dan krijg je heel de linkse media op je af en de meelopers die deze linkse media napraat.
Dit soort ACTIES moet gewoon ophouden. Klotenland! Veel mensen werken de hele week hard en verheugen zich op het komende vrije weekend. Dit plezier wordt nu voor de 2e keer afgepakt zonder dat deze normale mensen er iets aan kunnen doen. OPHOUDEN, zou ik zeggen. Ga om de tafel zitten eis een normale loonsverhoging en leg je erbij neer. Kun je er niet mee leven ga de bijstand in of zoek een andere baan waar je wel bakken met geld verdiend. Helaas zijn dat soort banen alleen weggelegd voor hoge heertjes die miljoenen per jaar in hun kloten zakken stoppen. Niet alleen de politiemensen verdienen weinig. Het hele nederlandse volk verdiend weinig. We worden klein gehouden wat logisch is want anders zou het SYSTEEM niet werken.
gast je trapt met beide benen in de val van dat soort populisten. Die politici als Rita en Wilders varen wel bij een ontwrichte samenleving en spanningen tussen bevolkingsgroepen. Daar scoren zij zetels mee! Het heeft echt geen toegevoegde waarde als Wilders weer eens wat schreeuwt over moslims.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:42 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Ik baal ook van mezelf en heb zeer veel respect voor mensen als Pim Fortyun, Rita en Wilders die wel een uitgesproken mening hebben en gaan voor verandering. Ik zelf doe er ook niet veel aan maar het jeukt moet ik je eerlijk zeggen. De mensen moeten eens wakker worden en niet steeds hetzelfde verhaal moeten aanhoren van onze linkse rakkers die al decennia lang ons als stront behandelen. Dit jaar 18 belastingverhogingen. De prijzen aan de pomp, het eigen risico van 150 euro wat in je strot gedrukt wordt en ga zo maar even door. WE LATEN MET ONS SPELEN! Verdomme!
[moraliserend]quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:26 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Wat belachelijk zeg. Nu hoef ik me minder aan de regels te houden. Is toch fokking niet normaal
Gast, echt. Denk je echt dat we het hier zo slecht hebben? Jij bent echt zo'n typische kutNederlander die overal om klaagt. Kijk eens naar andere landen. Geloof je nu echt dat er veel landen zijn waar het zoveel beter is?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:43 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Weer zon simpele reactie op een uitgesproken mening. Jij bent mijn voorbeeld dat ik blijf vechten!
Bedankt!
Het gaat niet alleen over moslims. Wilders is soms te extreem ben ik het mee eens en ga zekers niet op hem stemmen. Het gaat om verandering. Een meer open samenleving waarbij het volk weer de baas is. We leven verdomme in een communistisch land. Dat moet stoppen!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
gast je trapt met beide benen in de val van dat soort populisten. Die politici als Rita en Wilders varen wel bij een ontwrichte samenleving en spanningen tussen bevolkingsgroepen. Daar scoren zei zetels mee! Het heeft echt geen toegevoegde waarde als Wilders weer eens wat schreeuwt over moslims.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:34 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Klotenland! Veel mensen werken de hele week hard en verheugen zich op het komende vrije weekend. Dit plezier wordt nu voor de 2e keer afgepakt zonder dat deze normale mensen er iets aan kunnen doen.
Jij praat over de reactie. De actie is geen politie. Logische reactie van de burgemeester is dan geen voetbal. Zou jij het risico willen nemen als burgemeester zijnde? Nee toch!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:47 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
Weet je wat ik nou raar vind... er wordt maar gezeikt over die politie hier he... terwijl zij niet degene zijn geweest die de wedstrijden heeft afgelast, dat is de burgemeester geweest! De politie heeft alleen maar besloten de wedstrijden niet te beveiligen.
Conclusie; zonder politie geen voetbal... en dan nog zijn er mensen die vinden dat de politie geen recht heeft op loonsverhoging!
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:48 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
![]()
![]()
Net of de wereld ermee ophoudt. Er is meer te doen in het weekend hoor.
![]()
Die burgemeester heeft geen keus natuurlijk. Hij kan moeilijk de wedstrijd door laten gaan en maar hopen dat er niks gebeurt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:47 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
Weet je wat ik nou raar vind... er wordt maar gezeikt over die politie hier he... terwijl zij niet degene zijn geweest die de wedstrijden heeft afgelast, dat is de burgemeester geweest! De politie heeft alleen maar besloten de wedstrijden niet te beveiligen.
Conclusie; zonder politie geen voetbal... en dan nog zijn er mensen die vinden dat de politie geen recht heeft op loonsverhoging!
Nee maar hou dan ook op om te zeggen dat je alleen politie wordt als je niets anders kan... het zijn wel de mensen die ervoor zorgen dat jij elk weekend weer "normaal" naar een potje voetbal kan kijken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:49 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Jij praat over de reactie. De actie is geen politie. Logische reactie van de burgemeester is dan geen voetbal. Zou jij het risico willen nemen als burgemeester zijnde? Nee toch!
ben ik niet met je eens, degene die klagen zitten vaak aan de onderkant van de samenleving. Maar deze mensen hebben helemaal geen recht om te klagen want in andere landen waren ze allang in het afvoerputje belandt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:47 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over moslims. Wilders is soms te extreem ben ik het mee eens en ga zekers niet op hem stemmen. Het gaat om verandering. Een meer open samenleving waarbij het volk weer de baas is. We leven verdomme in een communistisch land. Dat moet stoppen!
Dus is de poltie wel degelijk nodig... maar ervoor krijgen wat ze verdienen weer niet... raar hoor.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:50 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Die burgemeester heeft geen keus natuurlijk. Hij kan moeilijk de wedstrijd door laten gaan en maar hopen dat er niks gebeurt.
Hallo, jij praat echt te makkelijk. Is het al niet erg genoeg dat in dit land voetbal alleen door kan gaan als er politie aanwezig is? Je neerleggen bij het feit dat dit zo is, lost niets op. Stilstand is het ergste wat iemand kan overkomen. We moeten toe naar een land waarbij de politie tijdens voetbalwedstrijden niet meer zo belangrijk is zoals jij ze nu maakt!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:51 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Nee maar hou dan ook op om te zeggen dat je alleen politie wordt als je niets anders kan... het zijn wel de mensen die ervoor zorgen dat jij elk weekend weer "normaal" naar een potje voetbal kan kijken.
Als je niets anders in je leven weet te verzinnen om een weekend door te komen dan voetbal, dan ben je NIET normaal. En mochten deze mensen zich wel normaal voelen, hoe wil jij verklaren dat er dan zoveel politie nodig is om deze 'normale' mensen te begeleiden op hun 'normale' bezigheden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:34 schreef Eduard37 het volgende:
Veel mensen werken de hele week hard en verheugen zich op het komende vrije weekend. Dit plezier wordt nu voor de 2e keer afgepakt zonder dat deze normale mensen er iets aan kunnen doen.
dude wat is er in godsnaam met je realiteit gebeurt!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:54 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Hallo, jij praat echt te makkelijk. Is het al niet erg genoeg dat in dit land voetbal alleen door kan gaan als er politie aanwezig is? Je neerleggen bij het feit dat dit zo is, lost niets op. Stilstand is het ergste wat iemand kan overkomen. We moeten toe naar een land waarbij de politie tijdens voetbalwedstrijden niet meer zo belangrijk is zoals jij ze nu maakt!
Het wordt steeds leuker met je.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:54 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Hallo, jij praat echt te makkelijk. Is het al niet erg genoeg dat in dit land voetbal alleen door kan gaan als er politie aanwezig is? Je neerleggen bij het feit dat dit zo is, lost niets op. Stilstand is het ergste wat iemand kan overkomen. We moeten toe naar een land waarbij de politie tijdens voetbalwedstrijden niet meer zo belangrijk is zoals jij ze nu maakt!
Ik maak ze niet belangrijk, dat doen de supporters waarvoor die politie nodig is! Geef daar op af dan... zij zijn degene die ervoor zorgen dat jij nu geen voetbal kunt kijken zondag, niet de politie!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:54 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze er best wat bijhebben hoor. Zoals ik al eerder aangaf, de reactie van sommigen hier gaat mij te ver. Maar dat praat deze stakingen nog niet goed. Ze moeten maar iemand anders gaan pesten, want dat is het natuurlijk gewoon.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:52 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
[..]
Dus is de poltie wel degelijk nodig... maar ervoor krijgen wat ze verdienen weer niet... raar hoor.
Welke discussie wil je nou aangaan, je vliegt als een gefrustreerd kind van de hak op de tak....ga lekker wat doen ofzo...want je hebt zoooo hard gewerkt deze week en je voetbal is je ook al ontnomen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:55 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Wat wil je nu?
Dat ik met jou dat spelletje ga spelen. Rot op man, leer discussieren. Voeg wat toe aan een discussie. Dan kunnen we verder praten.
Punt 1: wie heeft het gehad over dat er niets anders te doen is in het weekend dan voetbal? Je dwaalt af.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:55 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Als je niets anders in je leven weet te verzinnen om een weekend door te komen dan voetbal, dan ben je NIET normaal. En mochten deze mensen zich wel normaal voelen, hoe wil jij verklaren dat er dan zoveel politie nodig is om deze 'normale' mensen te begeleiden op hun 'normale' bezigheden.
Sommige mensen die gaan in de weekenden ook wel eens iets doen met iemand van het andere geslacht; vriendin oid.
Wat een dramaqueen ben je. Ga lekker porno downloaden en voor je het weet is het weer maandag.
En in 1 post draai je je hele houding ineens bij. Ben jij het zoontje van Wouter Draaikont Bos?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:00 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Punt 1: wie heeft het gehad over dat er niets anders te doen is in het weekend dan voetbal? Je dwaalt af.
Punt 2: de meesten voetbalsupporters zijn normaal. Het is een volkssport. Er zitten veel gezinnen op de tribunes, veel kleine kinderen ook. Dat jij nu een kleine groep vergelijkt met "iedereen" is bekrompen
Punt 3: dat sommige mensen andere dingen doen in het weekend omdat ze geen interesse bij voetbal hebben is niets mismee volgens mij. Wat is je punt?
Punt 4: wat porno downloaden hier mee te maken heeft weet ik niet. Dat je je eigen activiteiten wil prijzen is leuk maar hoef het niet te weten. Dat is privé. Succes met downloaden.
Is dat van belang voor de argumenten die ik aandraag? Laat ik het zo stellen: ze hebben beide een baan met voor- en nadelen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:40 schreef dagizmo het volgende:
ErikT: wat voor baan hebben jouw ouders?
Daarom wordt je toch agentje? Niet omdat je hersens hebt of een toekomstbeeld. Moet je maar goed onderhandelen bij je aanname.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:25 schreef dagizmo het volgende:
Vast goedbetaalde banen. Anders had je je misschien beter kunnen inleven in gezinnen die met 1100 euro per maand moeten leven, terwijl pap of mam niet het allermakkelijkste beroep van Nederland heeft.
Is het nu al 1100 euro geworden? En een éénoudergezin? Hoeveel kinderen zitten er in dat gezin? En krijgt dat gezin geen zorgtoeslag en huurtoeslag?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:25 schreef dagizmo het volgende:
Vast goedbetaalde banen. Anders had je je misschien beter kunnen inleven in gezinnen die met 1100 euro per maand moeten leven, terwijl pap of mam niet het allermakkelijkste beroep van Nederland heeft.
Ooo het gaat om het landsbelang!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:34 schreef dagizmo het volgende:
Deze eisen zijn ook gericht op de toekomst, een baan bij de politie moet wel aantrekkelijk blijven, want anders is er over 3 a 4 jaar geen enkel persoon die nog bij de politie zal willen werken. En wie zal zich dan nog inzetten voor de veiligheid van de Nederlandse Staat? Elk beroep krijgt per jaar er zo nu en dan een paar % bij, echter dit is jarenlang bij de politie nooit gebeurt. En daar rekenen ze op en ze hebben daar ook recht op.
Je moet verder kijken dan je..... lang is.
Netto, wel opletten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Is het nu al 1100 euro geworden? En een éénoudergezin? Hoeveel kinderen zitten er in dat gezin? En krijgt dat gezin geen zorgtoeslag en huurtoeslag?
Ik erger me vooral aan het zielige gedoe. Het is bijna alsof alle politieagenten in kartonnen dozen leven en dat ze hun kinderen niet kunnen kleden en voeden.
Er zijn genoeg banen waarin je geen goed stel hersens nodig heb en waarbij je ook goed kan verdienen. En iedereen is in staat om kleine eenvoudige cursussen te gaan volgen die goed staan op hun cv.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:36 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
kan je dat zelf niet bedenken??
Mensen bijvoorbeeld die niet gezegend zijn met een goed stel hersens zijn blij als ze een baan hebben waar ze 1100 euro mee verdienen. Ze willen wel maar hebben niet de capaciteiten om een betre baan te krijgen, hebben zij dus een keus?
We kunnen er natuurlijk wel een filosofische discussie van maken, en dan sta ik aan jouw kant: iedereen evenveel verdienen. Want "iedereen kan er niks aan doen dat..." Maar in Nederland leven we niet in zo'n maatschappij. (Omdat de praktijk leert dat het moelijk is mensen te overtuigen voor het algemeen belang te werken, maar makkelijk om ze voor hun eigen belang te laten werken.)quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:36 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
kan je dat zelf niet bedenken??
Mensen bijvoorbeeld die niet gezegend zijn met een goed stel hersens zijn blij als ze een baan hebben waar ze 1100 euro mee verdienen. Ze willen wel maar hebben niet de capaciteiten om een betre baan te krijgen, hebben zij dus een keus?
O ik moet opletten. Waar schreef je dan netto?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:39 schreef dagizmo het volgende:
Netto, wel opletten.
Ja want ik heb beweerd dat ik dat ga doen.quote:Maar goed ik stel voor dat je alle agenten dit weekend en de komende periode maar goed gaat beledigen en goed laat merken dat je het triest volk vind.
Gaaaaast....quote:Ik hoop ook dat je nooit van je leven 112 gaat bellen, ook al heb je ze dringend nodig, want dan heb je ook geen behoefte aan mensen met kinderachtig gedrag. Ik merk dat je een rechtvaardig man bent en woord is woord, dus moet je ook nooit de hulp van die trieste wouten inschakelen.
Moeilijk he, lezen? Tot dit weekend was ik het met ze eens, nu vind ik dat ze te ver gaan.quote:Als je belevingswereld zo klein is geworden, dat je je niet kunt inleven in dergelijke mensen, dan heb je daar nu een weekend voor om eens je te gaan verdiepen in een ander.
Hoezo?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:43 schreef dagizmo het volgende:
Beeindig je de discussie nu al ErikT?
Dat is inderdaad de essentie, politieagenten doen werk op MBO-niveau en krijgen daar ook naar betaald. Natuurlijk is het wel gevaarlijker en in zekere zin moeilijker werk dan een adminisratieve kracht op MBO-niveau doet en daarom zouden ze iets meer kunnen verdienen, maar dat doen ze volgens mij al. Bovendien krijgen ze volgens het eerder afgewezen voorstel er in ruim twee jaar tijd ongeveer tien procent bij en het laatste voorstel was vermoedelijk nog beter.Zolangzamerhand wordt het dus tijd dat de politie enige realiteitszin ontwikkelt en het voorstel accepteert.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:32 schreef ErikT het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: ik weet dondersgoed dat politie-agenten niet het hoogst haalbare salaris in Nederland verdienen. En ook niet ontzettend veel. Ik vind dat alleen niet zo ontzettend raar. Ze doen laagopgeleid werk. Dat betekent dat veel mensen het kunnen doen. Dit heeft als gevolg een relatief laag salaris.
Wat een overdramatisering zeg...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:39 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
hun leven dagelijks op het spel willen zetten...
Niet eens voldoende om de inflatie te compenseren dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:40 schreef dronkeykong het volgende:
Afgelopen 3 jaar is er per jaar 1% bijgekomen.
Ach gut, hoor ik daar een kleuter wiens speelgoed afgepakt is?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb een teringhekel aan mensen die via dit soort acties hun gelijk willen krijgen. Afschieten die kutagenten die dit verzonnen hebben
MIJN LEVEN WAT DOEN ZEquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach gut, hoor ik daar een kleuter wiens speelgoed afgepakt is?
Nee, je hoort iemand schijten op het misbruik van macht door derdenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach gut, hoor ik daar een kleuter wiens speelgoed afgepakt is?
Volgens het voorstel kregen ze er ruim 3% per jaar bij, dat is ongeveer wat er ook verwacht wordt aan gemiddelde salarisstijging in Nederland dit jaar. Feitelijk blijft de situatie dan dus gelijk; de politie wordt nog steeds onderbetaald, alleen het verschil wordt niet nog groter.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:51 schreef Plato1980 het volgende:
Dat is inderdaad de essentie, politieagenten doen werk op MBO-niveau en krijgen daar ook naar betaald. Natuurlijk is het wel gevaarlijker en in zekere zin moeilijker werk dan een adminisratieve kracht op MBO-niveau doet en daarom zouden ze iets meer kunnen verdienen, maar dat doen ze volgens mij al. Bovendien krijgen ze volgens het eerder afgewezen voorstel er in ruim twee jaar tijd ongeveer tien procent bij en het laatste voorstel was vermoedelijk nog beter.Zolangzamerhand wordt het dus tijd dat de politie enige realiteitszin ontwikkelt en het voorstel accepteert.
Als je leven afhangt van het al dan niet doorgaan van een voetbalwedstrijd is er echt iets met je mis hoor.quote:
Dat is waar en de officieren krijgen dan ook een hoger salaris dan de1500 euro netto waar het in de media vaak over gaat.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:32 schreef k_man het volgende:
Overigens is de politieacademie hbo niveau.
Eens. Beste vriend is politieagent, en die snapt eerlijk gezegd ook niet waarom ze niet gewoon ingaan op het voorstel. Hij verdient naar eigen zeggen goed geld en heeft weinig te klagen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is waar en de officieren krijgen dan ook een hoger salaris dan de1500 euro netto waar het in de media vaak over gaat.
Daarnaast is het een keuze om bij de politie te gaan en ik denk dat dat onderbetaald zijn wel mee valt.
Ja waar gaat het nou om? Dat ze meer geld krijgen, of dat ze meer geld krijgen dan de buren?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens het voorstel kregen ze er ruim 3% per jaar bij, dat is ongeveer wat er ook verwacht wordt aan gemiddelde salarisstijging in Nederland dit jaar. Feitelijk blijft de situatie dan dus gelijk; de politie wordt nog steeds onderbetaald, alleen het verschil wordt niet nog groter.
SBS6 human interest argument.quote:Overigens is de politieacademie hbo niveau en is het werk van een politeagent niet een beetje, maar heel veel zwaarder dan een administratieve baan op mbo-niveau. Qua gevaar, onregelmatige tijden en emotionele belasting. Dan mag DS4 wel zeggen dat er weinig agenten omkomen, maar iedere week zijn er wel berichten van door auto's meegesleurde agenten, agenten die bespuugd en geslagen worden, die dingen naar zich toegegooid krijgen. Dat heb je niet als je administratief werk doet! En als je administratief werk doet hoef je ook geen ouders te gaan vertellen dat hun kind nooit meer zal thuiskomen.
Officieren? Het is het leger niet hoor. Hoger salaris klopt, maar ook weer tamelijk weinig voor hbo niveau. Het ging mij echter meer om de mensen hier die roepen dat het laagopgeleid werk is dat iedere eikel kan doen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:35 schreef Plato1980 het volgende:
Dat is waar en de officieren krijgen dan ook een hoger salaris dan de1500 euro netto waar het in de media vaak over gaat.
Klopt, maar zoals eerder al was aangegeven: de loonsverhogingen waren de afgelopen jaren nog niet eens voldoende om de inflatie bij te houden. Dat weet je van tevoren niet.quote:Daarnaast is het een keuze om bij de politie te gaan en ik denk dat dat onderbetaald zijn wel mee valt.
Je weet toch dat er veel met me mis isquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je leven afhangt van het al dan niet doorgaan van een voetbalwedstrijd is er echt iets met je mis hoor.
Het gaat erom dat er iets aan de onderbetaling wordt gedaan. Het voorstel van de minister zorgde dus alleen maar dat het verschil niet nog groter werd, in plaats van dat er wat werd ingehaald.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:39 schreef ErikT het volgende:
Ja waar gaat het nou om? Dat ze meer geld krijgen, of dat ze meer geld krijgen dan de buren?
Ik geef tenminste argumenten. Jij komt alleen met een holle kreet.quote:SBS6 human interest argument.
Laat ze het dan op de overheid afreageren en niet op de voetbalkijkende bevolking die er jackshit aan kan doen. Vorige keer zijn ze er ook geen reet mee opgeschoten en werden ze nog meer gehaat door voetbalkijkend Nederland. En nu gaan ze het gewoon weer doen, stiekem hoop ik dat ze helemaal geen cent meer krijgen door deze acties.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er iets aan de onderbetaling wordt gedaan. Het voorstel van de minister zorgde dus alleen maar dat het verschil niet nog groter werd, in plaats van dat er wat werd ingehaald.
[..]
Ik geef tenminste argumenten. Jij komt alleen met een holle kreet.
Ik trok dan ook geen vergelijk met administratief werk. Bespuugd worden was wat ik mee mocht maken als voetballer (ok, daar kreeg ik meer voor betaald dan een agent, maar ik heb er geen emotionele schade van ondervonden), bedreigingen en geweld is iets wat voor meerdere (veel te veel) functies geldt. Ook advocaten hebben er meer en meer last van. Maar wat dacht je van baliemedewerkers bij de gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties, buschauffeurs, winkelpersoneel, enz. enz. En die verdienen ook slecht.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:32 schreef k_man het volgende:
Dan mag DS4 wel zeggen dat er weinig agenten omkomen, maar iedere week zijn er wel berichten van door auto's meegesleurde agenten, agenten die bespuugd en geslagen worden, die dingen naar zich toegegooid krijgen. Dat heb je niet als je administratief werk doet!
3 komende jaar elk jaar ruim 3 procent erbij, eenmalige uitkerinen van in totaal 4200 euro en niet te vergten de dertiende maand die de polite al jaren heeft. En nog is het genoeg voor dat stel mislukkte parkeerwachters.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er iets aan de onderbetaling wordt gedaan. Het voorstel van de minister zorgde dus alleen maar dat het verschil niet nog groter werd, in plaats van dat er wat werd ingehaald.
[..]
Ik geef tenminste argumenten. Jij komt alleen met een holle kreet.
Nee okee dan heb ik het goed begrepen. De buren dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:43 schreef k_man het volgende:
Anders lees je het topic even door.quote:Ik geef tenminste argumenten. Jij komt alleen met een holle kreet.
En wat doen die mensen dan? Die roepen de politie erbij.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:51 schreef DS4 het volgende:
bedreigingen en geweld is iets wat voor meerdere (veel te veel) functies geldt. Ook advocaten hebben er meer en meer last van. Maar wat dacht je van baliemedewerkers bij de gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties, buschauffeurs, winkelpersoneel, enz. enz. En die verdienen ook slecht.
Ze mogen blij zijn dat de minister onlangs besloten heeft de kosten van de politieinzet niet bij de clubs in rekening te brengen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:03 schreef VoreG het volgende:
Het 'leuke' van die stakingen is dat ze niet alleen de supporters treffen, maar ook de clubs. Ajax lijdt hierdoor 450.000 euro schade en ik denk dat de andere clubs ook met zulke bedragen komen, gaan ze dat nog even terugbetalen?
Je hebt helemaal gelijk. Zonder dat uitschot was er helemaal geen politie nodig bij voetbalwedstrijden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
Uitschot van de maatschappij zorgt weer voor afgelasting kut agenten
die vervolgens geen tijd heeft om langs te komenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:05 schreef k_man het volgende:
[..]
En wat doen die mensen dan? Die roepen de politie erbij.
Alleen de eerste twee jaar ruim 3% erbij, het derde jaar zou afhankelijk zijn van een complete herwaardering van de functies binnen de politie. Het eerste jaar een eenmalige toeslag van 1200 euro en het tweede jaar van 600 euro, da's samen 1800, geen 4200.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:58 schreef Klummie het volgende:
3 komende jaar elk jaar ruim 3 procent erbij, eenmalige uitkerinen van in totaal 4200 euro en niet te vergten de dertiende maand die de polite al jaren heeft. En nog is het genoeg voor dat stel mislukkte parkeerwachters.
Mijn respect hebben ze al lang verspeeld.
Bullshit. Bij elk groot evenement is politie nodig. Er gebeurt amper wat bij voetbalwedstrijden en als er een keer rellen zijn, bijna nooit dus, wordt dat gigantisch uitgemetenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Zonder dat uitschot was er helemaal geen politie nodig bij voetbalwedstrijden.
Borrelpraat.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:08 schreef Samson het volgende:
[..]
die vervolgens geen tijd heeft om langs te komen
Tuurlijk. En als iedereen zich een beetje normaal zou gedragen was dat een heel stuk minder.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:10 schreef VoreG het volgende:
Bullshit. Bij elk groot evenement is politie nodig.
Gaan feesten als Sensation, Lowlands, de feesten bij Koninginnedag etc etc dan ook alles zelf betalen?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze mogen blij zijn dat de minister onlangs besloten heeft de kosten van de politieinzet niet bij de clubs in rekening te brengen.
Ja hoor. Ik geloof je meteen. Ik zou je nog meer geloven als je een bron hebt waaruit blijkt dat de politie niet goed reageert op meldingen waarbij met spoed hulp nodig is.quote:
En niet iedereen kan zich normaal gedragen, er zitten altijd een paar debielen tussen als je zulke grote groepen mensen bij elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. En als iedereen zich een beetje normaal zou gedragen was dat een heel stuk minder.
Ik heb geen idee, maar ik vind een nationale feestdag van een andere orde dan een balspel.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:12 schreef VoreG het volgende:
[..]
Gaan feesten als Sensation, Lowlands, de feesten bij Koninginnedag etc etc dan ook alles zelf betalen?
Het is uiteraard vrij logisch dat de agenten in dezen het uitschot zijn, maar dat ziet zelft een verstandelijk gehandicapte.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Zonder dat uitschot was er helemaal geen politie nodig bij voetbalwedstrijden.
Precies en die doet geen donder. En dat weet jij ook. Pas als er een mes in je lichaam zit wordt er ingegrepen. Begin je de irritatie een beetje te begrijpen (overigens: ik stel niet dat het de schuld is van individuele agenten dat de politie hier niets mee doet)?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:05 schreef k_man het volgende:
En wat doen die mensen dan? Die roepen de politie erbij.
Met geweld geconfronteerd kunnen worden en dan zelfs een probleem hebben als je de auto in de achteruit zet en gas geeft, of een pistool bij je hebben maakt ook een verschil...quote:Inderdaad krijgen mensen in andere beroepen ook met geweld te maken, maar geweld dat je kan overkomen versus geweld dat je vanwege je functie moet opzoeken, maakt nogal verschil.
Voor een gigantisch groot deel van de bevolking is het voetbal ontzettend belangrijk. Zo belangrijk zelfs dat er elke week tienduizenden mensen bij elkaar komen, in verschillende steden ook nog. Dus hoezo van andere orde?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik vind een nationale feestdag van een andere orde dan een balspel.
Dus?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:14 schreef VoreG het volgende:
En niet iedereen kan zich normaal gedragen, er zitten altijd een paar debielen tussen als je zulke grote groepen mensen bij elkaar krijgt.
Er zitten in de ArenA 50.000 mensen (of tenminste, die zouden er kunnen zitten. ) en de binnenstad zitten er ook veel mensen in de kroegen. Daar heb je de politie nou eenmaal bij nodig en dat heeft niks met de voetbalsupporters te maken.
Sommige mensen doen alsof elke 7 dagen de binnenstad wordt afgebroken en de politie constant in elkaar wordt gehoekt. Er gebeurt bijna nooit wat.
Ik ook, alles wat met het koningshuis te maken heeft kan me gestolen worden. Niet erg relevant alleen, feit is dat miljoenen mensen wel wat met voetbal hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik vind een nationale feestdag van een andere orde dan een balspel.
Dus dankzij het 'uitschot' hebben de agenten werk.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus?
Snapte je mijn opmerking wel? Ik reageerde op iemand die de agenten bestempelde als uitschot. Terwijl zonder het echte uitschot veel minder agenten nodig zouden zijn. En nee, dat beperkt zich inderdaad niet tot voetbal.
Nee, geen borrelpraat. Dat weet je best.quote:
Ja en ik reageer op jou.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus?
Snapte je mijn opmerking wel? Ik reageerde op iemand die de agenten bestempelde als uitschot. Terwijl zonder het echte uitschot veel minder agenten nodig zouden zijn. En nee, dat beperkt zich inderdaad niet tot voetbal.
Als iedereen zich aan de wet houdt, dan zou iedere agent de ww in kunnen...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:11 schreef k_man het volgende:
En als iedereen zich een beetje normaal zou gedragen was dat een heel stuk minder.
Dat is trouwnes ook wat iedereen hier wel begrijpt/onderkent, maar waarom moet de politie nu weer gaan staken bij voetbalwedstrijden? Alsof voetbalfans er iets aan kunnen doen dat één of andere minister niet zijn krabbel wil zetten om de agenten een extra zakje geld te geven? Laat ze dan een ander slachtoffer zoeken om zo de schade van hun acties te spreiden onder de bevolking. Of onderneem publieksvriendelijke acties, zoals een week niet flitsen/geen boetes uitschrijven voor kleine overtredingen, weet ik veel.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja en ik reageer op jou.
Je geeft aan dat er zonder het uitschot bij het voetbal geen politie nodig zou zijn. Over kortzichtig gesproken, elk groot evenement heeft politie nodig, omdat er ontzettend veel mensen bij elkaar komen.
Ze vinden dit bod trouwens niet genoeg. Wat willen die gasten nou?quote:Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken heeft vannacht 120 miljoen euro extra op tafel gelegd om de politiebonden te bewegen tot een cao-akkoord. Dat heeft een welingelichte bron vandaag gezegd.
Ter Horst bood de politiebonden aan om de eenmalige uitkeringen in 2008 en 2009 aanzienlijk te verhogen. Voor dit jaar zou dat een bonus van 2400 euro in plaats van 1200 euro betekenen. Voor volgend jaar liep de eenmalige uitkering op naar 1800 euro tegen het oude bod van 600 euro.
Naast het eerdere loonbod van 3,5 procent voor dit jaar en 3,3 voor volgend jaar, kwam de minister met een salarisverhoging van 3,25 procent in 2010 en met 2,2 procent voor een nieuwe functiewaardering.
Volgens de ingewijde is Ter Horst niet alleen van mening dat haar laatste bod ruim voldoende is. De bewindsvrouw zou niet bereid zijn meer geld uit te trekken omdat een nog grotere loonsverhoging kan leiden tot hogere salariseisen van bijvoorbeeld ambtenaren, personeel in de zorg en onderwijzers en zelfs bij bedrijven.
Ik begrijp heel goed de irritatie bij agenten over dit soort borrelpraat, terwijl objectief onderzoek jaar na jaar laat zien dat de gemiddelde Nederlander een ruime voldoende geeft voor het laatste contact met de politie.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:15 schreef DS4 het volgende:
Precies en die doet geen donder. En dat weet jij ook. Pas als er een mes in je lichaam zit wordt er ingegrepen. Begin je de irritatie een beetje te begrijpen (overigens: ik stel niet dat het de schuld is van individuele agenten dat de politie hier niets mee doet)?
Die beroepen zijn er zeker. Dat er meer beroepen zijn waar niet voldoende betaald wordt is echter geen reden voor agenten om dan toch maar tevreden te moeten zijn. Eerder een reden voor anderen om ook te protesteren. Ik verbaas me er bijv over dat er in de zorg nog niet flink gestaakt wordt.quote:Het argument dat agenten meer geld moeten krijgen vanwege het "gevaar" acht ik onheus. Dan zijn er meer beroepen waar door veranderingen in de maatschappij geld bij moet. Het probleem is natuurlijk dat het geld ergens vandaan moet komen...
Er zullen erg weinig beroepen zijn met een vergelijkbare verhouding tussen beloning en belasting.quote:Alle respect voor een agent die zijn leven op het spel zet, maar doe niet net alsof agenten een enorm risico lopen en niemand met een vergelijkbaar salaris een risico loopt dat daar bij in de buurt komt.
Als de gemiddelde agent jouw instelling/houding zou hebben belde ik ze helemaal nooit meerquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik geloof je meteen. Ik zou je nog meer geloven als je een bron hebt waaruit blijkt dat de politie niet goed reageert op meldingen waarbij met spoed hulp nodig is.
Een structurele loonsverhoging in plaats van die eenmalige uitkeringen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:27 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ze vinden dit bod trouwens niet genoeg. Wat willen die gasten nou?
Zo dat is niet mis.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:27 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ze vinden dit bod trouwens niet genoeg. Wat willen die gasten nou?
Dat laatste gebeurt ook, begreep ik. Vanaf maandag weer geen boetes, maar alleen waarschuwingen voor kleine overtredingen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:24 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat is trouwnes ook wat iedereen hier wel begrijpt/onderkent, maar waarom moet de politie nu weer gaan staken bij voetbalwedstrijden? Alsof voetbalfans er iets aan kunnen doen dat één of andere minister niet zijn krabbel wil zetten om de agenten een extra zakje geld te geven? Laat ze dan een ander slachtoffer zoeken om zo de schade van hun acties te spreiden onder de bevolking. Of onderneem publieksvriendelijke acties, zoals een week niet flitsen/geen boetes uitschrijven voor kleine overtredingen, weet ik veel.
Ik weet het niet. Als jij het wel weet heb je ook vast wel een bron waaruit dat blijkt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, geen borrelpraat. Dat weet je best.
Aah ze willen niet alleen geld, ze willen ook bepalen hoe ze het krijgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Een structurele loonsverhoging in plaats van die eenmalige uitkeringen.
Oh, zijn de stakingen dan al weer afgelopen...?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:19 schreef thaduck het volgende:
Even geheel buiten het feit of de stakingen terecht zijn (dat mag iedereen nu even zelf beoordelen) hebben ze ook nog eens geen enkel nut!
De wedstrijden van dit weekend worden nu verplaatst naar de avonden in de aankomende week. WTF bereiken de agentjes hier dan mee?
Gek, ik hoor alleen maar klachten. Zoals mijn vrouw die gisteren meer dan een uur lang met een agente in de weer mocht om aangifte te doen van verlies van rijbewijs (andere agent moest erbij komen omdat die miep te dom was om de aangifte in het systeem te krijgen en die lukte het in 10 minuten...).quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:28 schreef k_man het volgende:
Ik begrijp heel goed de irritatie bij agenten over dit soort borrelpraat, terwijl objectief onderzoek jaar na jaar laat zien dat de gemiddelde Nederlander een ruime voldoende geeft voor het laatste contact met de politie.
Het is subjectief hoor... niet voldoende betaald worden. Niet net doen alsof dat een vaststaand gegeven is.quote:Dat er meer beroepen zijn waar niet voldoende betaald wordt is echter geen reden voor agenten om dan toch maar tevreden te moeten zijn. Eerder een reden voor anderen om ook te protesteren. Ik verbaas me er bijv over dat er in de zorg nog niet flink gestaakt wordt.
Ik denk dat je dat nog zal tegenvallen.quote:Er zullen erg weinig beroepen zijn met een vergelijkbare verhouding tussen beloning en belasting.
3 jaar op rij meer dan 3% erbij en nog een nieuwe functiewaardering is toch geen slecht bod? Ik vind dit een ontzettend mooi bod en ik denk dat heel veel mensen dat met mij eens zijnquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Een structurele loonsverhoging in plaats van die eenmalige uitkeringen.
Ik denk niet dat DS4 zijn telefoongesprekken met bandrecorders opneemt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Als jij het wel weet heb je ook vast wel een bron waaruit dat blijkt.
En ontkende ik dat?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja en ik reageer op jou.
Je geeft aan dat er zonder het uitschot bij het voetbal geen politie nodig zou zijn. Over kortzichtig gesproken, elk groot evenement heeft politie nodig, omdat er ontzettend veel mensen bij elkaar komen.
Het is een feit van algemene bekendheid.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:32 schreef k_man het volgende:
Als jij het wel weet heb je ook vast wel een bron waaruit dat blijkt.
Het is een prachtig bod en wat mij betreft wordt het ingetrokken en blijven ze maar lekker een paar jaar staken met loonsbevriezing.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:33 schreef VoreG het volgende:
Ik vind dit een ontzettend mooi bod en ik denk dat heel veel mensen dat met mij eens zijn
Ik vind dat je ze gewoon moet laten staken tot het geld op is bij de bonden en dan helemaal niks verhogen. Laat ze lekker de tering krijgen. Het is nog makkelijker dan een VMBO baan en dan nog een topsalaris eisen. Beetje met je flitser langs de snelweg hangen heel de dag .. flikker straal een end heen. Gewoon traject controles invoeren en die banen schrappen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een prachtig bod en wat mij betreft wordt het ingetrokken en blijven ze maar lekker een paar jaar staken met loonsbevriezing.
Dat zal de verwende kereltjes (vrij naar KNVB bobo) leren!
Tja, soms moeten mensen ingewerkt worden. Toen ik laatst aangifte moest doen gebeurde dat ook door een adspirant die om raad moest gaan vragen bij een ervaren collega. Als je het systeem kent (?) snap je trouwens ook waarom niet iedereen dat meteen snapt: het is nog ongeveer drie keer zo ondoorgrondelijk als WordPerfect (die versie met een blauw scherm en tientallen codes).quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:33 schreef DS4 het volgende:
Gek, ik hoor alleen maar klachten. Zoals mijn vrouw die gisteren meer dan een uur lang met een agente in de weer mocht om aangifte te doen van verlies van rijbewijs (andere agent moest erbij komen omdat die miep te dom was om de aangifte in het systeem te krijgen en die lukte het in 10 minuten...).
Ligt eraan wat je bedreiging noemt. Iemand die zegt 'als je hond nog een keer daar poept sla ik je op je bek' of iemand die met een wapen voor je staat? In het eerste geval zal de politie daar weinig mee kunnen (woord van de een tegen woord van de ander, geen bewijs), in het tweede geval staat er binnen een paar minuten een politieauto voor de deur.quote:Maar goed: het is een feit dat bij een bedreiging de politie niets doet. Dat jij dat stug borrelpraat blijft noemen doet daar niets aan af. Wat claim jij dat een agent doet bij een bedreiging?
Flitsen gebeurt dus meestal ook niet door agenten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze gewoon moet laten staken tot het geld op is bij de bonden en dan helemaal niks verhogen. Laat ze lekker de tering krijgen. Het is nog makkelijker dan een VMBO baan en dan nog een topsalaris eisen. Beetje met je flitser langs de snelweg hangen heel de dag .. flikker straal een end heen. Gewoon traject controles invoeren en die banen schrappen.
Daar ben ik te hoog voor opgeleid.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:41 schreef Chadi het volgende:
Die strontvlieg is volgens mij een wout
Nee dat doet de fotograafquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Flitsen gebeurt dus meestal ook niet door agenten.
Nope dat gebeurd bijna altijd door een BOA.quote:
In opdracht van?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:05 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nope dat gebeurd bijna altijd door een BOA.
De politie inderdaad. Maar als je in opdracht van de politie handelt betekent het niet dat je agent bent.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |