abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57244773
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:05 schreef k_man het volgende:

[..]

En wat doen die mensen dan? Die roepen de politie erbij.
die vervolgens geen tijd heeft om langs te komen
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_57244788
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:58 schreef Klummie het volgende:
3 komende jaar elk jaar ruim 3 procent erbij, eenmalige uitkerinen van in totaal 4200 euro en niet te vergten de dertiende maand die de polite al jaren heeft. En nog is het genoeg voor dat stel mislukkte parkeerwachters.

Mijn respect hebben ze al lang verspeeld.
Alleen de eerste twee jaar ruim 3% erbij, het derde jaar zou afhankelijk zijn van een complete herwaardering van de functies binnen de politie. Het eerste jaar een eenmalige toeslag van 1200 euro en het tweede jaar van 600 euro, da's samen 1800, geen 4200.
pi_57244797
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Zonder dat uitschot was er helemaal geen politie nodig bij voetbalwedstrijden.
Bullshit. Bij elk groot evenement is politie nodig. Er gebeurt amper wat bij voetbalwedstrijden en als er een keer rellen zijn, bijna nooit dus, wordt dat gigantisch uitgemeten
pi_57244810
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:08 schreef Samson het volgende:

[..]

die vervolgens geen tijd heeft om langs te komen
Borrelpraat.
pi_57244823
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:10 schreef VoreG het volgende:
Bullshit. Bij elk groot evenement is politie nodig.
Tuurlijk. En als iedereen zich een beetje normaal zou gedragen was dat een heel stuk minder.
pi_57244826
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Borrelpraat.
Nee, ervaringsdeskundige
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_57244843
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Ze mogen blij zijn dat de minister onlangs besloten heeft de kosten van de politieinzet niet bij de clubs in rekening te brengen.
Gaan feesten als Sensation, Lowlands, de feesten bij Koninginnedag etc etc dan ook alles zelf betalen?
pi_57244867
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:11 schreef Samson het volgende:

[..]

Nee, ervaringsdeskundige
Ja hoor. Ik geloof je meteen. Ik zou je nog meer geloven als je een bron hebt waaruit blijkt dat de politie niet goed reageert op meldingen waarbij met spoed hulp nodig is.
pi_57244877
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk. En als iedereen zich een beetje normaal zou gedragen was dat een heel stuk minder.
En niet iedereen kan zich normaal gedragen, er zitten altijd een paar debielen tussen als je zulke grote groepen mensen bij elkaar krijgt.

Er zitten in de ArenA 50.000 mensen (of tenminste, die zouden er kunnen zitten . ) en de binnenstad zitten er ook veel mensen in de kroegen. Daar heb je de politie nou eenmaal bij nodig en dat heeft niks met de voetbalsupporters te maken.

Sommige mensen doen alsof elke 7 dagen de binnenstad wordt afgebroken en de politie constant in elkaar wordt gehoekt. Er gebeurt bijna nooit wat.
pi_57244880
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:12 schreef VoreG het volgende:

[..]

Gaan feesten als Sensation, Lowlands, de feesten bij Koninginnedag etc etc dan ook alles zelf betalen?
Ik heb geen idee, maar ik vind een nationale feestdag van een andere orde dan een balspel.
  Moderator zaterdag 8 maart 2008 @ 16:14:58 #261
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57244888
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Zonder dat uitschot was er helemaal geen politie nodig bij voetbalwedstrijden.
Het is uiteraard vrij logisch dat de agenten in dezen het uitschot zijn, maar dat ziet zelft een verstandelijk gehandicapte.
  Moderator zaterdag 8 maart 2008 @ 16:15:23 #262
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57244893
OT: Is Gay-Man de nieuwe sjimz?
pi_57244897
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:05 schreef k_man het volgende:

En wat doen die mensen dan? Die roepen de politie erbij.
Precies en die doet geen donder. En dat weet jij ook. Pas als er een mes in je lichaam zit wordt er ingegrepen. Begin je de irritatie een beetje te begrijpen (overigens: ik stel niet dat het de schuld is van individuele agenten dat de politie hier niets mee doet)?

Het argument dat agenten meer geld moeten krijgen vanwege het "gevaar" acht ik onheus. Dan zijn er meer beroepen waar door veranderingen in de maatschappij geld bij moet. Het probleem is natuurlijk dat het geld ergens vandaan moet komen...
quote:
Inderdaad krijgen mensen in andere beroepen ook met geweld te maken, maar geweld dat je kan overkomen versus geweld dat je vanwege je functie moet opzoeken, maakt nogal verschil.
Met geweld geconfronteerd kunnen worden en dan zelfs een probleem hebben als je de auto in de achteruit zet en gas geeft, of een pistool bij je hebben maakt ook een verschil...

Alle respect voor een agent die zijn leven op het spel zet, maar doe niet net alsof agenten een enorm risico lopen en niemand met een vergelijkbaar salaris een risico loopt dat daar bij in de buurt komt.

Ik snap best dat ze meer geld willen hebben. Misschien is dat zelfs terecht, misschien ook niet (dat vind ik in deze discussie niet zo interessant). Maar zoek een ander "slachtoffer" ipv weer een supersunday te verpesten. Word eens creatief!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57244920
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar ik vind een nationale feestdag van een andere orde dan een balspel.
Voor een gigantisch groot deel van de bevolking is het voetbal ontzettend belangrijk. Zo belangrijk zelfs dat er elke week tienduizenden mensen bij elkaar komen, in verschillende steden ook nog. Dus hoezo van andere orde?
pi_57244922
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:14 schreef VoreG het volgende:
En niet iedereen kan zich normaal gedragen, er zitten altijd een paar debielen tussen als je zulke grote groepen mensen bij elkaar krijgt.

Er zitten in de ArenA 50.000 mensen (of tenminste, die zouden er kunnen zitten . ) en de binnenstad zitten er ook veel mensen in de kroegen. Daar heb je de politie nou eenmaal bij nodig en dat heeft niks met de voetbalsupporters te maken.

Sommige mensen doen alsof elke 7 dagen de binnenstad wordt afgebroken en de politie constant in elkaar wordt gehoekt. Er gebeurt bijna nooit wat.
Dus?

Snapte je mijn opmerking wel? Ik reageerde op iemand die de agenten bestempelde als uitschot. Terwijl zonder het echte uitschot veel minder agenten nodig zouden zijn. En nee, dat beperkt zich inderdaad niet tot voetbal.
pi_57244927
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ook, alles wat met het koningshuis te maken heeft kan me gestolen worden. Niet erg relevant alleen, feit is dat miljoenen mensen wel wat met voetbal hebben.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:19:27 #267
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57244948
Bizar dat ze voor de tweede keer het voetbal als slachtoffer uitkiezen. Hiermee zorgen ze er alleen maar voor dat getergde voetbal-hooligans zich tijdens een volgende wedstrijd gaan misdragen om de politie te jennen. Good thinking! Het lijkt me gewoon een gevalletje van makkelijk scoren...
In principe is het een geschil tussen de overheid en de politiebond, kunnen de clubs de schade die ze oplopen niet verhalen op de politie? Ze zijn namelijk geen partij, en ondervinden toch schade. Of gewoon de wedstrijd door laten gaan, en als er iets gebeurt de schuld bij de politie/overheid leggen?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:19:31 #268
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57244950
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus?

Snapte je mijn opmerking wel? Ik reageerde op iemand die de agenten bestempelde als uitschot. Terwijl zonder het echte uitschot veel minder agenten nodig zouden zijn. En nee, dat beperkt zich inderdaad niet tot voetbal.
Dus dankzij het 'uitschot' hebben de agenten werk. Heb je daar al eens over nagedacht?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:19:32 #269
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_57244951
Even geheel buiten het feit of de stakingen terecht zijn (dat mag iedereen nu even zelf beoordelen) hebben ze ook nog eens geen enkel nut!

De wedstrijden van dit weekend worden nu verplaatst naar de avonden in de aankomende week. WTF bereiken de agentjes hier dan mee?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_57244953
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:10 schreef k_man het volgende:

Borrelpraat.
Nee, geen borrelpraat. Dat weet je best.
pi_57244958
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus?

Ja en ik reageer op jou.
Je geeft aan dat er zonder het uitschot bij het voetbal geen politie nodig zou zijn. Over kortzichtig gesproken, elk groot evenement heeft politie nodig, omdat er ontzettend veel mensen bij elkaar komen.
pi_57244967
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:11 schreef k_man het volgende:

En als iedereen zich een beetje normaal zou gedragen was dat een heel stuk minder.
Als iedereen zich aan de wet houdt, dan zou iedere agent de ww in kunnen...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:24:55 #273
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57245035
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ja en ik reageer op jou.
Je geeft aan dat er zonder het uitschot bij het voetbal geen politie nodig zou zijn. Over kortzichtig gesproken, elk groot evenement heeft politie nodig, omdat er ontzettend veel mensen bij elkaar komen.
Dat is trouwnes ook wat iedereen hier wel begrijpt/onderkent, maar waarom moet de politie nu weer gaan staken bij voetbalwedstrijden? Alsof voetbalfans er iets aan kunnen doen dat één of andere minister niet zijn krabbel wil zetten om de agenten een extra zakje geld te geven? Laat ze dan een ander slachtoffer zoeken om zo de schade van hun acties te spreiden onder de bevolking. Of onderneem publieksvriendelijke acties, zoals een week niet flitsen/geen boetes uitschrijven voor kleine overtredingen, weet ik veel.
pi_57245082
quote:
Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken heeft vannacht 120 miljoen euro extra op tafel gelegd om de politiebonden te bewegen tot een cao-akkoord. Dat heeft een welingelichte bron vandaag gezegd.

Ter Horst bood de politiebonden aan om de eenmalige uitkeringen in 2008 en 2009 aanzienlijk te verhogen. Voor dit jaar zou dat een bonus van 2400 euro in plaats van 1200 euro betekenen. Voor volgend jaar liep de eenmalige uitkering op naar 1800 euro tegen het oude bod van 600 euro.

Naast het eerdere loonbod van 3,5 procent voor dit jaar en 3,3 voor volgend jaar, kwam de minister met een salarisverhoging van 3,25 procent in 2010 en met 2,2 procent voor een nieuwe functiewaardering.

Volgens de ingewijde is Ter Horst niet alleen van mening dat haar laatste bod ruim voldoende is. De bewindsvrouw zou niet bereid zijn meer geld uit te trekken omdat een nog grotere loonsverhoging kan leiden tot hogere salariseisen van bijvoorbeeld ambtenaren, personeel in de zorg en onderwijzers en zelfs bij bedrijven.
Ze vinden dit bod trouwens niet genoeg. Wat willen die gasten nou?
pi_57245090
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:15 schreef DS4 het volgende:
Precies en die doet geen donder. En dat weet jij ook. Pas als er een mes in je lichaam zit wordt er ingegrepen. Begin je de irritatie een beetje te begrijpen (overigens: ik stel niet dat het de schuld is van individuele agenten dat de politie hier niets mee doet)?
Ik begrijp heel goed de irritatie bij agenten over dit soort borrelpraat, terwijl objectief onderzoek jaar na jaar laat zien dat de gemiddelde Nederlander een ruime voldoende geeft voor het laatste contact met de politie.
quote:
Het argument dat agenten meer geld moeten krijgen vanwege het "gevaar" acht ik onheus. Dan zijn er meer beroepen waar door veranderingen in de maatschappij geld bij moet. Het probleem is natuurlijk dat het geld ergens vandaan moet komen...
Die beroepen zijn er zeker. Dat er meer beroepen zijn waar niet voldoende betaald wordt is echter geen reden voor agenten om dan toch maar tevreden te moeten zijn. Eerder een reden voor anderen om ook te protesteren. Ik verbaas me er bijv over dat er in de zorg nog niet flink gestaakt wordt.
quote:
Alle respect voor een agent die zijn leven op het spel zet, maar doe niet net alsof agenten een enorm risico lopen en niemand met een vergelijkbaar salaris een risico loopt dat daar bij in de buurt komt.
Er zullen erg weinig beroepen zijn met een vergelijkbare verhouding tussen beloning en belasting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')