abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 maart 2008 @ 15:05:59 #226
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57243798
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_57244031
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:39 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
hun leven dagelijks op het spel willen zetten...
Wat een overdramatisering zeg...

Agenten komen af en toe in een situatie die zeg maar "niet gezellig" is en zeer zelden in een situatie waar werkelijk gevaar voor het leven bestaat.

Ik denk dat iemand die in een avondwinkel in een ongezellige buurt staat meer te vrezen heeft voor zijn leven. Ik denk dat iemand in een avondwinkel minder krijgt dan een agent (het zou me verbazen als het anders is).

Wat daarvan ook moge zijn: het slaat nergens op om nu WEER het voetbal een hak te zetten. Het gebrek aan creativiteit in dezen laat mij zien tot welk niveau "de politie" is gedaald. Er had eerder meer geld bij gemoeten om kwaliteit binnen te houden. Nu wordt er m.i. betaald naar de kwaliteit. Uitzonderingen daargelaten. Om nu te gaan betalen alsof je de wenselijke kwaliteit werkelijk in huis hebt... Nou, laat maar...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57244077
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:40 schreef dronkeykong het volgende:
Afgelopen 3 jaar is er per jaar 1% bijgekomen.
Niet eens voldoende om de inflatie te compenseren dus.
pi_57244098
Ik heb een teringhekel aan mensen die via dit soort acties hun gelijk willen krijgen. Afschieten die kutagenten die dit verzonnen hebben
pi_57244122
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb een teringhekel aan mensen die via dit soort acties hun gelijk willen krijgen. Afschieten die kutagenten die dit verzonnen hebben
Ach gut, hoor ik daar een kleuter wiens speelgoed afgepakt is?
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 maart 2008 @ 15:27:06 #231
80791 crew  Paul
pi_57244136
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:26 schreef k_man het volgende:

[..]

MIJN LEVEN WAT DOEN ZE !
pi_57244169
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, je hoort iemand schijten op het misbruik van macht door derden
pi_57244222
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:51 schreef Plato1980 het volgende:
Dat is inderdaad de essentie, politieagenten doen werk op MBO-niveau en krijgen daar ook naar betaald. Natuurlijk is het wel gevaarlijker en in zekere zin moeilijker werk dan een adminisratieve kracht op MBO-niveau doet en daarom zouden ze iets meer kunnen verdienen, maar dat doen ze volgens mij al. Bovendien krijgen ze volgens het eerder afgewezen voorstel er in ruim twee jaar tijd ongeveer tien procent bij en het laatste voorstel was vermoedelijk nog beter.Zolangzamerhand wordt het dus tijd dat de politie enige realiteitszin ontwikkelt en het voorstel accepteert.
Volgens het voorstel kregen ze er ruim 3% per jaar bij, dat is ongeveer wat er ook verwacht wordt aan gemiddelde salarisstijging in Nederland dit jaar. Feitelijk blijft de situatie dan dus gelijk; de politie wordt nog steeds onderbetaald, alleen het verschil wordt niet nog groter.

Overigens is de politieacademie hbo niveau en is het werk van een politeagent niet een beetje, maar heel veel zwaarder dan een administratieve baan op mbo-niveau. Qua gevaar, onregelmatige tijden en emotionele belasting. Dan mag DS4 wel zeggen dat er weinig agenten omkomen, maar iedere week zijn er wel berichten van door auto's meegesleurde agenten, agenten die bespuugd en geslagen worden, die dingen naar zich toegegooid krijgen. Dat heb je niet als je administratief werk doet! En als je administratief werk doet hoef je ook geen ouders te gaan vertellen dat hun kind nooit meer zal thuiskomen.
pi_57244247
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:27 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

MIJN LEVEN WAT DOEN ZE !
Als je leven afhangt van het al dan niet doorgaan van een voetbalwedstrijd is er echt iets met je mis hoor.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:35:28 #235
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57244273
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:32 schreef k_man het volgende:
Overigens is de politieacademie hbo niveau.
Dat is waar en de officieren krijgen dan ook een hoger salaris dan de1500 euro netto waar het in de media vaak over gaat.

Daarnaast is het een keuze om bij de politie te gaan en ik denk dat dat onderbetaald zijn wel mee valt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_57244295
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is waar en de officieren krijgen dan ook een hoger salaris dan de1500 euro netto waar het in de media vaak over gaat.

Daarnaast is het een keuze om bij de politie te gaan en ik denk dat dat onderbetaald zijn wel mee valt.
Eens. Beste vriend is politieagent, en die snapt eerlijk gezegd ook niet waarom ze niet gewoon ingaan op het voorstel. Hij verdient naar eigen zeggen goed geld en heeft weinig te klagen.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:39:51 #237
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57244338
quote:

[..]

Volgens het voorstel kregen ze er ruim 3% per jaar bij, dat is ongeveer wat er ook verwacht wordt aan gemiddelde salarisstijging in Nederland dit jaar. Feitelijk blijft de situatie dan dus gelijk; de politie wordt nog steeds onderbetaald, alleen het verschil wordt niet nog groter.
Ja waar gaat het nou om? Dat ze meer geld krijgen, of dat ze meer geld krijgen dan de buren?
quote:
Overigens is de politieacademie hbo niveau en is het werk van een politeagent niet een beetje, maar heel veel zwaarder dan een administratieve baan op mbo-niveau. Qua gevaar, onregelmatige tijden en emotionele belasting. Dan mag DS4 wel zeggen dat er weinig agenten omkomen, maar iedere week zijn er wel berichten van door auto's meegesleurde agenten, agenten die bespuugd en geslagen worden, die dingen naar zich toegegooid krijgen. Dat heb je niet als je administratief werk doet! En als je administratief werk doet hoef je ook geen ouders te gaan vertellen dat hun kind nooit meer zal thuiskomen.
SBS6 human interest argument.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_57244361
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:35 schreef Plato1980 het volgende:
Officieren? Het is het leger niet hoor. Hoger salaris klopt, maar ook weer tamelijk weinig voor hbo niveau. Het ging mij echter meer om de mensen hier die roepen dat het laagopgeleid werk is dat iedere eikel kan doen.
quote:
Klopt, maar zoals eerder al was aangegeven: de loonsverhogingen waren de afgelopen jaren nog niet eens voldoende om de inflatie bij te houden. Dat weet je van tevoren niet.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 maart 2008 @ 15:42:31 #239
80791 crew  Paul
pi_57244370
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je leven afhangt van het al dan niet doorgaan van een voetbalwedstrijd is er echt iets met je mis hoor.
Je weet toch dat er veel met me mis is
pi_57244382
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:39 schreef ErikT het volgende:
Ja waar gaat het nou om? Dat ze meer geld krijgen, of dat ze meer geld krijgen dan de buren?
Het gaat erom dat er iets aan de onderbetaling wordt gedaan. Het voorstel van de minister zorgde dus alleen maar dat het verschil niet nog groter werd, in plaats van dat er wat werd ingehaald.
quote:
SBS6 human interest argument.
Ik geef tenminste argumenten. Jij komt alleen met een holle kreet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2008 15:43:48 ]
pi_57244464
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er iets aan de onderbetaling wordt gedaan. Het voorstel van de minister zorgde dus alleen maar dat het verschil niet nog groter werd, in plaats van dat er wat werd ingehaald.
[..]

Laat ze het dan op de overheid afreageren en niet op de voetbalkijkende bevolking die er jackshit aan kan doen. Vorige keer zijn ze er ook geen reet mee opgeschoten en werden ze nog meer gehaat door voetbalkijkend Nederland. En nu gaan ze het gewoon weer doen, stiekem hoop ik dat ze helemaal geen cent meer krijgen door deze acties.
pi_57244513
quote:

Dan mag DS4 wel zeggen dat er weinig agenten omkomen, maar iedere week zijn er wel berichten van door auto's meegesleurde agenten, agenten die bespuugd en geslagen worden, die dingen naar zich toegegooid krijgen. Dat heb je niet als je administratief werk doet!
Ik trok dan ook geen vergelijk met administratief werk. Bespuugd worden was wat ik mee mocht maken als voetballer (ok, daar kreeg ik meer voor betaald dan een agent, maar ik heb er geen emotionele schade van ondervonden), bedreigingen en geweld is iets wat voor meerdere (veel te veel) functies geldt. Ook advocaten hebben er meer en meer last van. Maar wat dacht je van baliemedewerkers bij de gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties, buschauffeurs, winkelpersoneel, enz. enz. En die verdienen ook slecht.

Het punt is en blijft dat de politie wat meer creativiteit mag tonen bij het voeren van acties. Het voetbal hebben we gehad. Ga eens een ander feestje verzieken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:58:07 #243
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_57244606
quote:

[..]

[..]

3 komende jaar elk jaar ruim 3 procent erbij, eenmalige uitkerinen van in totaal 4200 euro en niet te vergten de dertiende maand die de polite al jaren heeft. En nog is het genoeg voor dat stel mislukkte parkeerwachters.

Mijn respect hebben ze al lang verspeeld.
pi_57244609
Of je het er nu mee eens bent of niet, het is gewoon een feit dat de politie met deze acties haar geloofwaardigheid en eventueel overgebleven credit bij het Nederlandse publiek aan het verspelen is. Wat voor salaris ze ook vangen, het blijft een overheidsbaan. Wat betekent dat jij en ik hun salaris betalen. Als jij en ik vervolgens dwars worden gezeten door mensen die we zelf betalen kun je natuurlijk wachten op irritatie..... Dus het is bij voorbaat al dom om keer op keer de voorgestelde salarisaanpassingen af te wijzen. Onderhandelen bestaat uit geven en nemen, de politiebonden willen alleen maar nemen. Zo werkt onderhandelen niet. Maar ja, het niveau om dat te beseffen hebben de bonden helaas niet ben ik bang
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:59:34 #245
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57244628
quote:
Nee okee dan heb ik het goed begrepen. De buren dus.
quote:
Anders lees je het topic even door.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  Moderator zaterdag 8 maart 2008 @ 16:01:11 #246
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57244658
Uitschot van de maatschappij zorgt weer voor afgelasting kut agenten
pi_57244703
Het 'leuke' van die stakingen is dat ze niet alleen de supporters treffen, maar ook de clubs. Ajax lijdt hierdoor 450.000 euro schade en ik denk dat de andere clubs ook met zulke bedragen komen, gaan ze dat nog even terugbetalen?
pi_57244722
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:51 schreef DS4 het volgende:
bedreigingen en geweld is iets wat voor meerdere (veel te veel) functies geldt. Ook advocaten hebben er meer en meer last van. Maar wat dacht je van baliemedewerkers bij de gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties, buschauffeurs, winkelpersoneel, enz. enz. En die verdienen ook slecht.
En wat doen die mensen dan? Die roepen de politie erbij.

' Normale' mensen hebben van nature de neiging gevaar uit de weg te gaan, als politieagent wordt je juist geacht op het gevaar af te gaan. Inderdaad krijgen mensen in andere beroepen ook met geweld te maken, maar geweld dat je kan overkomen versus geweld dat je vanwege je functie moet opzoeken, maakt nogal verschil.
pi_57244750
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:03 schreef VoreG het volgende:
Het 'leuke' van die stakingen is dat ze niet alleen de supporters treffen, maar ook de clubs. Ajax lijdt hierdoor 450.000 euro schade en ik denk dat de andere clubs ook met zulke bedragen komen, gaan ze dat nog even terugbetalen?
Ze mogen blij zijn dat de minister onlangs besloten heeft de kosten van de politieinzet niet bij de clubs in rekening te brengen.
pi_57244762
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
Uitschot van de maatschappij zorgt weer voor afgelasting kut agenten
Je hebt helemaal gelijk. Zonder dat uitschot was er helemaal geen politie nodig bij voetbalwedstrijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')