Is dat van belang voor de argumenten die ik aandraag? Laat ik het zo stellen: ze hebben beide een baan met voor- en nadelen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:40 schreef dagizmo het volgende:
ErikT: wat voor baan hebben jouw ouders?
Daarom wordt je toch agentje? Niet omdat je hersens hebt of een toekomstbeeld. Moet je maar goed onderhandelen bij je aanname.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:25 schreef dagizmo het volgende:
Vast goedbetaalde banen. Anders had je je misschien beter kunnen inleven in gezinnen die met 1100 euro per maand moeten leven, terwijl pap of mam niet het allermakkelijkste beroep van Nederland heeft.
Is het nu al 1100 euro geworden? En een éénoudergezin? Hoeveel kinderen zitten er in dat gezin? En krijgt dat gezin geen zorgtoeslag en huurtoeslag?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:25 schreef dagizmo het volgende:
Vast goedbetaalde banen. Anders had je je misschien beter kunnen inleven in gezinnen die met 1100 euro per maand moeten leven, terwijl pap of mam niet het allermakkelijkste beroep van Nederland heeft.
Ooo het gaat om het landsbelang!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:34 schreef dagizmo het volgende:
Deze eisen zijn ook gericht op de toekomst, een baan bij de politie moet wel aantrekkelijk blijven, want anders is er over 3 a 4 jaar geen enkel persoon die nog bij de politie zal willen werken. En wie zal zich dan nog inzetten voor de veiligheid van de Nederlandse Staat? Elk beroep krijgt per jaar er zo nu en dan een paar % bij, echter dit is jarenlang bij de politie nooit gebeurt. En daar rekenen ze op en ze hebben daar ook recht op.
Je moet verder kijken dan je..... lang is.
Netto, wel opletten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Is het nu al 1100 euro geworden? En een éénoudergezin? Hoeveel kinderen zitten er in dat gezin? En krijgt dat gezin geen zorgtoeslag en huurtoeslag?
Ik erger me vooral aan het zielige gedoe. Het is bijna alsof alle politieagenten in kartonnen dozen leven en dat ze hun kinderen niet kunnen kleden en voeden.
Er zijn genoeg banen waarin je geen goed stel hersens nodig heb en waarbij je ook goed kan verdienen. En iedereen is in staat om kleine eenvoudige cursussen te gaan volgen die goed staan op hun cv.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:36 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
kan je dat zelf niet bedenken??
Mensen bijvoorbeeld die niet gezegend zijn met een goed stel hersens zijn blij als ze een baan hebben waar ze 1100 euro mee verdienen. Ze willen wel maar hebben niet de capaciteiten om een betre baan te krijgen, hebben zij dus een keus?
We kunnen er natuurlijk wel een filosofische discussie van maken, en dan sta ik aan jouw kant: iedereen evenveel verdienen. Want "iedereen kan er niks aan doen dat..." Maar in Nederland leven we niet in zo'n maatschappij. (Omdat de praktijk leert dat het moelijk is mensen te overtuigen voor het algemeen belang te werken, maar makkelijk om ze voor hun eigen belang te laten werken.)quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:36 schreef Miss-Klauwtje het volgende:
kan je dat zelf niet bedenken??
Mensen bijvoorbeeld die niet gezegend zijn met een goed stel hersens zijn blij als ze een baan hebben waar ze 1100 euro mee verdienen. Ze willen wel maar hebben niet de capaciteiten om een betre baan te krijgen, hebben zij dus een keus?
O ik moet opletten. Waar schreef je dan netto?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:39 schreef dagizmo het volgende:
Netto, wel opletten.
Ja want ik heb beweerd dat ik dat ga doen.quote:Maar goed ik stel voor dat je alle agenten dit weekend en de komende periode maar goed gaat beledigen en goed laat merken dat je het triest volk vind.
Gaaaaast....quote:Ik hoop ook dat je nooit van je leven 112 gaat bellen, ook al heb je ze dringend nodig, want dan heb je ook geen behoefte aan mensen met kinderachtig gedrag. Ik merk dat je een rechtvaardig man bent en woord is woord, dus moet je ook nooit de hulp van die trieste wouten inschakelen.
Moeilijk he, lezen? Tot dit weekend was ik het met ze eens, nu vind ik dat ze te ver gaan.quote:Als je belevingswereld zo klein is geworden, dat je je niet kunt inleven in dergelijke mensen, dan heb je daar nu een weekend voor om eens je te gaan verdiepen in een ander.
Hoezo?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:43 schreef dagizmo het volgende:
Beeindig je de discussie nu al ErikT?
Dat is inderdaad de essentie, politieagenten doen werk op MBO-niveau en krijgen daar ook naar betaald. Natuurlijk is het wel gevaarlijker en in zekere zin moeilijker werk dan een adminisratieve kracht op MBO-niveau doet en daarom zouden ze iets meer kunnen verdienen, maar dat doen ze volgens mij al. Bovendien krijgen ze volgens het eerder afgewezen voorstel er in ruim twee jaar tijd ongeveer tien procent bij en het laatste voorstel was vermoedelijk nog beter.Zolangzamerhand wordt het dus tijd dat de politie enige realiteitszin ontwikkelt en het voorstel accepteert.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:32 schreef ErikT het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: ik weet dondersgoed dat politie-agenten niet het hoogst haalbare salaris in Nederland verdienen. En ook niet ontzettend veel. Ik vind dat alleen niet zo ontzettend raar. Ze doen laagopgeleid werk. Dat betekent dat veel mensen het kunnen doen. Dit heeft als gevolg een relatief laag salaris.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |