Vreemd, heb ik allemaal geprobeerd maar bij mij doet ie echt niks... Ook geen foutmelding, of dat er geen resultaten zijn gevonden.quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:22 schreef Iksje het volgende:
Ik moet wel 'compatibele' keuzes maken (vb eindigend op n (zonder streepje voor dus) en jongen aanklikken) en dan op enter drukken... anders krijg ik een foutmelding.
Maar ook naar beneden scrollen, de gewenste periode aanduiden en op zoek klikken werkt hier.
Tenzij er geen resultaten gevonden zijn maar dan geeft hij dat ook aan...
Lizzy is leuk, maar ik vind Izzy nog leukerquote:Op donderdag 6 maart 2008 10:23 schreef PushyGurl het volgende:
wat vinden jullie dan van de naam Lizzy?
sorry ik weet niet hoe het werkt met die linken..anders had ik wel een nieuw geopend
Wat gek... een andere keer nog eens proberen?quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:05 schreef texelonia het volgende:
[..]
Vreemd, heb ik allemaal geprobeerd maar bij mij doet ie echt niks... Ook geen foutmelding, of dat er geen resultaten zijn gevonden.
Niet voor mij.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:26 schreef bixister het volgende:
livvy.is 't erg dat een naam niet te verkleinen is trouwens?
die gedachten heb ik ook gehadquote:Op donderdag 6 maart 2008 13:37 schreef Iksje het volgende:
[..]
Niet voor mij.
We hadden zelfs gehoopt dat ze onze meisjesnaam niet konden verkleinen. Evengoed maken mijn vader en zus er nog Liandeke van...ach ja, dat duurt geen 20 jaar dat verkleinen...
Maar een collega heeft haar naamkeuze af laten hangen van 't feit of ze er -tje, -ke of een ander verkleindeel aan kon hangen. Of de verkleinvorm moest klinken, daarom viel oa Dylan af want dat werd dan Dylanneke
Van Dylan is makkelijker Dylantje te maken dat Dylanneke toch?quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:37 schreef Iksje het volgende:
Of de verkleinvorm moest klinken, daarom viel oa Dylan af want dat werd dan Dylanneke
Dylantje is hier de West-Vlaamse variant, Dylanneke de verkorting in de rest van vlaanderen. (Vandaar ook de -ke bij mijn dochters naam als ze hem verkleinen, is hier de meest voorkomende verkleining. Het is ook eerder janneke dan jantje) Maar soit, de collega heeft uiteindelijk gekozen voor Thibo, wat ik wel een leuke naam vind. Leuker dan Dylanquote:Op donderdag 6 maart 2008 13:46 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Van Dylan is makkelijker Dylantje te maken dat Dylanneke toch?
Thin Lizzy is ok. De naam Lizzy vind ik niet zo bijzonder.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef bixister het volgende:
heeft Donald ook nog nichtjes dan?
Ik ken ook iemand met een baby Juultje, vond 't eerst wat gek maar nu wel lief. Lizzy, hmmm liever Liz of Lis wat mij betreft. Pushygirl ben je fan van Thin Lizzy?Bij Izzy denk ik aan de band van Ischa Meijer (les Izzies).
Thibo bouwstaalquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:26 schreef Iksje het volgende:
[..]
Dylantje is hier de West-Vlaamse variant, Dylanneke de verkorting in de rest van vlaanderen. (Vandaar ook de -ke bij mijn dochters naam als ze hem verkleinen, is hier de meest voorkomende verkleining. Het is ook eerder janneke dan jantje) Maar soit, de collega heeft uiteindelijk gekozen voor Thibo, wat ik wel een leuke naam vind. Leuker dan Dylan
Thibo, ken ik dan weer als Thibeauquote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Thibo bouwstaal![]()
Normaal vind ik namen die op een o eindigen mooi maar Thibo eigenlijk net niet. Dario, Aurelio, Savio, Cicero, Sveto zulk soort namen vind ik mooi
Cesco is geen bijzondere naam. Dat is gewoon afkorting van Francescoquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:17 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Vandaag gelezen in de Smak, een uitgave van het Voedingscentrum:
Faith, Fallon, Daley en Cesco.
Ik heb het persoonlijk niet zo op die engels/amerikaanse bijzondere namen.
Echt zo'n hippie-naamquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik zag vandaag in de viva mama staan...
Chicky-Sola Martina Sashanna, roepnaam Chicky-Sola.
déjà vu!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik zag vandaag in de viva mama staan...
Chicky-Sola Martina Sashanna, roepnaam Chicky-Sola.
Selina, zo heet mijn kleine nichtje! Ik vind het wel een leuke naam, zou zelf mn keuze niet zijn hoor.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:46 schreef KD-fotografie het volgende:
ik ken alleen een meisjes Yentl
Het dochtertje van een vriendin van me heet Selina, vond het in het begin wennen maar nu wel een hele leuke naam.
Shirin vind ik niet zo.
Yentl -> Barbra Streisand -> hondje... ik zie het welquote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik ken alleen een hondje wat Yentl heet
ik betrapte mijzelf laatst op 'grietje'quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:38 schreef Troel het volgende:
ik zeg meestal gewoon jochie als ik wil troetelen
Ik was ook altijd jochie hoor, en Troelquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:42 schreef anneja het volgende:
[..]
ik betrapte mijzelf laatst op 'grietje'tis toch echt een jongetje En hij reageert net zo goed op 'Klontje' of 'Klontemiggeltje' als op zijn echte naam
Net als je dacht dat het niet erger kon..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kwam vandaag op een geboortekaartje de ietwat aparte naam:
I Made Dani
tegen.
Roepnaam is wel Dani, niet I
Mijn man zegt altijd tegen Demi als ze iets doet wat niet mag, "eh, jongetje..."quote:Op zondag 9 maart 2008 13:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik was ook altijd jochie hoor, en Troelen ik ben toch echt een meisje
hebben ze dat echt toegestaan? wat zielig voor dat kind zeg.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:33 schreef miss_dynastie het volgende:
I Made Dani
tegen.
"i made Dani" is de naamquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:33 schreef miss_dynastie het volgende:
I Made Dani
tegen.
Ik (na het boek) aan de film met zanger/acteurquote:Op maandag 17 maart 2008 11:19 schreef SilkTie het volgende:
Yentl is een yiddische meisjesnaam.
Als ik een jongen zou tegenkomen met die naam, zou ik direct aan dat liedje moeten denken "A Boy Named Sue" ...
Zingt ie ook? Hij speelt in Criminal Mindsquote:Op woensdag 19 maart 2008 12:34 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik (na het boek) aan de film met zanger/acteurMandy Patinkin.
Patinkin is een heel goede zangerquote:Op woensdag 19 maart 2008 12:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Zingt ie ook? Hij speelt in Criminal MindsElke woensdag op Veronica rond half 10
Ik vond die van woensdag anders een raar einde hebbenquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:06 schreef KD-fotografie het volgende:
mooie serie ja, NCIS ook overigens.
En toch maar on-topic, hoorde vandaag de naam Nimfa, doet me toch aan nymfomane denken.
Wij noemen ons Saartje wel eens jochiequote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:42 schreef anneja het volgende:
[..]
ik betrapte mijzelf laatst op 'grietje'tis toch echt een jongetje En hij reageert net zo goed op 'Klontje' of 'Klontemiggeltje' als op zijn echte naam
En iets van Timo, Tycho, Tygo .. verzin het eensquote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:52 schreef Miffy1984 het volgende:
Hey
Wat vinden jullie van de jongensnaam Timon ?
Mijn vriend kwam ermee. Ik dacht eerst eerst: neeh. Maar later vond ik hem wel weer wat leuker.
Ben zwanger van de 2e en de namenzoektocht wordt vast weer erg moeilijk. Mijn 1e zoontje heet Jesper. Wel allebei een naam met een aparte draai :-)
Ik vind het wel leuk klinken samen!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:48 schreef Jepali het volgende:
Tygo is leuk, maar Jenthe en Tygo klinkt niet erg goed samen, of zoek ik het nu te ver?
Ik denk dat namen van broertjes en zusjes heel snel wel goed klinken samen. Binnen korte tijd horen die twee namen zo ontzettend bij elkaar, dat je niet snapt dat je ooit hebt gedacht dat ze niet samen passenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:48 schreef Jepali het volgende:
Tygo is leuk, maar Jenthe en Tygo klinkt niet erg goed samen, of zoek ik het nu te ver?
Klinkt juist leukquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:48 schreef Jepali het volgende:
Volgens mij heb ik hem in het vorige topic nog gepost. Een van de meiden van mijn pufclubje heeft een zoontje genaamd Timon.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:52 schreef Miffy1984 het volgende:
Hey
Wat vinden jullie van de jongensnaam Timon ?
Mijn vriend kwam ermee. Ik dacht eerst eerst: neeh. Maar later vond ik hem wel weer wat leuker.
Ben zwanger van de 2e en de namenzoektocht wordt vast weer erg moeilijk. Mijn 1e zoontje heet Jesper. Wel allebei een naam met een aparte draai :-)
Ik heb wel eens 'He poes' tegen Sasha gezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Wij noemen ons Saartje wel eens jochie![]()
quote:Op zondag 23 maart 2008 19:10 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vandaag hebben mijn 2 achterneefjes- en nichtjes er een zusje bij gekregen: Chiquita..![]()
Ik moet acuut aan bananen denken..
Nu na een jaar wordt het voor ons eindelijk normaal om het over 'de kinderen' te hebben ipv over 'de meisjes'.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 'He poes' tegen Sasha gezegd.En ook wel eens meer dan een keertje.
Leo of Lea.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:47 schreef Mammietje het volgende:
Help! We zoeken nog een leuke naam voor onze 3e telg, waarvan we nog niet weten of het een jongen of een meisje wordt. We hebben wel heel wat ideeën over wat we wel/niet willen, maar een naam komt er niet echt uit.
Ons uitgebreide 'eisenlijstje':
* Het moet een beetje passen bij Randy en Tinka
* Een naam met 2 lettergrepen heeft onze voorkeur
* Het mag NIET beginnen met een A, J, R of T, liever ook niet met een klinker (geldt vooral voor jongensnaam)
* Het moet niet te vaak voorkomen, liefst een originele naam dus.
* Er moet niet mee 'gespot' kunnen worden... (voorbeeld: Rick is leuk, maar viezeRick niet! Kenny is leuk, maar dat Ken nie...)
Iemand leuke suggesties?
quote:Op maandag 24 maart 2008 23:57 schreef bixister het volgende:
iets serieuzer: voor een jongen, is Linus niet iets voor jullie? (ken ik van die kinderserie van een tijdje geleden). en voor een meisje dan... Jip?
Klopt, ik woon in een uit de kluiten gewassen dorp net buiten Jeruzalem.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
SilkTie woont waarschijnlijk niet in Nederland?
Jeetje, na al die jaren niet gepost te hebben, zijn er nog mensen die mij niet vergeten zijnquote:Op maandag 24 maart 2008 19:08 schreef nebelung het volgende:
Jee, ik weet nog dat je ging trouwen SilkTie en nu heb je ineens 3 kinderen
Waarschijnlijk wel, maar niet noodzakelijk. Volgende keer dat ik in Nederland ben in ik kom haar tegen, zal ik het wel vragen.quote:
Ik heb zo'n hekel aan mijn naam!!quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:59 schreef Coelho het volgende:
-Geen "gouden ketting" naam: Priscilla, Deborah, Kelly
-
Waarom niet? Of echt zover doordenken van Tim Allen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:24 schreef Principessa het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat Tim en Ellen misschien niet de beste combinatie is..
Jaquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:42 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Waarom niet? Of echt zover doordenken van Tim Allen?
Dat is ie ook, hahaha.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:59 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ja![]()
Het bekte zo lekker en het klonk zo vertrouwd... en toen viel het kwartje. Maar je hebt gelijk hoor, zo erg is het nu ook weer niet. Er zijn maar weinig kinderen mensen die Tim Allen nog kennen.
Maar ik vind hem best wel een flapdrol
En hier een Tumierquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Vandaag in de krant: Pink.
Hadden ze al een duim en ringeling?quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Vandaag in de krant: Pink.
Is dat niet de Nederlandse uitspraak, of is dat Feube? Ik heb wel eens Feebie en Fiebie gezienquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde van de week van een Febe, voor een meisje...
Ik dacht eerst nog een vaag uitgesproken Phoebe, maar nee...
Zowel geschreven als uitgesproken vind ik het maar zozo.
Ik had een Fébe bij mij in de klas zitten en ook een neefje heeft ooit zo'n vriendinnetje gehadquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde van de week van een Febe, voor een meisje...
Ik dacht eerst nog een vaag uitgesproken Phoebe, maar nee...
Zowel geschreven als uitgesproken vind ik het maar zozo.
wat grappig is dat tochquote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:29 schreef Reinhilde het volgende:
Ik kan wel 10 dochters krijgen en dan nog houd ik namen over.
Jongens daarentegen vind ik echt heel moeilijk.
Ja, weet ik ook welquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat komt wel Reinhilde. Mijn ervaring is dat je wel een "gevoel" krijgt bij het kind. En dat er dan ook ineens een naam is die past....
Kan je niet beiden apart van elkaar een top 5 maken, en die proberen in elkaar te schuiven?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:47 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Ja, weet ik ook wel
Maar mijn doel is om 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen te selecteren die we het allerleukst vinden, en dan zodra de baby geboren is te kiezen.
Ik had ook al een hele poos namen in mijn hoofd voor later....nu ben ik zwanger en vind ik het allemaal weer niksquote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:52 schreef Reinhilde het volgende:
Met namen voor kinderen ben ik een beetje vreemd, als in: je hebt van die meisjes/vrouwen die op hun 5e al wisten hoe hun bruiloft eruit zou gaan zien, welke taart, welke jurk, etc. Nou, ik heb dat een klein beetje met kindernamen, ik loop al jaren met een lijstje namen in mijn hoofd
Zelfs mannen doen dat, niets vreemds aanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:52 schreef Reinhilde het volgende:
Met namen voor kinderen ben ik een beetje vreemd, als in: je hebt van die meisjes/vrouwen die op hun 5e al wisten hoe hun bruiloft eruit zou gaan zien, welke taart, welke jurk, etc. Nou, ik heb dat een klein beetje met kindernamen, ik loop al jaren met een lijstje namen in mijn hoofd
Ik had jaaaaren een naam in mijn hoofd die ik zeker-te-weten aan mijn eerste dochter zou geven. Twee seconden nadat ik haar gezien had, wist ik al dat die naam niet bij haar paste. Waarom? Gevoel, niets anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat komt wel Reinhilde. Mijn ervaring is dat je wel een "gevoel" krijgt bij het kind. En dat er dan ook ineens een naam is die past....
quote:Op zondag 30 maart 2008 10:06 schreef Brighteyes het volgende:
Reinhilde, zo vreemd is dat niet hoor.
Er zijn echt heel veel mensen met een 'als ik ooit een kind krijg, dan gaat het zus-en-zo heten'-lijstje hoor!
quote:Op zondag 30 maart 2008 13:13 schreef Principessa het volgende:
[..]
Mijn lijstje is nu zo'n 3 meter lang
Ik heb (ook al eerder verteld geloof ikquote:Op zondag 30 maart 2008 12:50 schreef Reinhilde het volgende:
Ik had vroeger idd een favoriet die ik nu iets minder vind, ik zou die naam nu niet meer als eerste naam geven, maar misschien wel als 2e etc. naam. Maar ik vind bijvoorbeeld de naam van mijn grootmoeder heel erg mooi, maar mijn lief had die naam voor hij mij kende nog nooit gehoord, dus hij moet er aan wennen. Maar ik geloof dat hij het al steeds mooier vindt
Ik had niet gedacht dat ik het zo lastig zou vinden!
Ik denk bij Nino aan een cute ventje van vijf, zonntje van een oud-collega...quote:Op zondag 30 maart 2008 19:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik vind de naam Nino wel leuk, alleen komt die er hier ooit met geen mogelijkheid doorheen ben ik bang..
Vriendlief denkt bij die naam aan storm/regen El Nino..
We hebben niet tot het laatste moment gewacht, we hadden een lijstje, maar toen ze geboren was en ik dat snoetje had gezien, wist ik dat we van voren af aan konden beginnen met namen zoeken. Tel daarbij op dat mijn vrouw vijf dagen in het ziekenhuis was (keizersnede), mijn ouders en schoonmoeder bij ons verbleven (mijn ouders wonen in Nederland, mijn schoonmoeder in Engeland, allemaal bij ons over de vloer dus; geen klacht, ik vind het heerlijk dat mijn huis vol met familie en gasten is), we hadden dus bijna geen tijd voor onszelf, voor een prive gesprek.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
@ SilkTie: daar zou ik het heel erg benauwd van krijgen, van op het laatst bedenken. Jullie hadden wel al een keuze gemaakt in mogelijke namen? Ik had tijdens de zwangerschap al heel sterk een gevoel bij de kinderen, en dit klopt nog steeds.
Nee Famke vind ik ook niet echt leuk. Maar deze manier van een naam wel ja! Net als Jesper eigenlijk Jasper is. Net ff een andere draai eraan vinden met een letter verschil bijvoorbeeld.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:57 schreef LadyS het volgende:
Miffy, vind je Famke niet leuk, ipv van Femke? Famke vind ik echt heel lief klinken
Jesper ipv Jasper en Famke ipv Femke, zet je wel de trend voort
Op mij komt het meer over als 'een familie met spraakgebrek'quote:Op zondag 30 maart 2008 21:57 schreef LadyS het volgende:
Miffy, vind je Famke niet leuk, ipv van Femke? Famke vind ik echt heel lief klinken
Jesper ipv Jasper en Famke ipv Femke, zet je wel de trend voort
Wat dacht je van Urvin?quote:Op maandag 31 maart 2008 09:43 schreef Miffy1984 het volgende:
[..]
Nee Famke vind ik ook niet echt leuk. Maar deze manier van een naam wel ja! Net als Jesper eigenlijk Jasper is. Net ff een andere draai eraan vinden met een letter verschil bijvoorbeeld.
Ik dacht ook nog voor een jongen ipv Robin -> Rubin. Maar vindt Robin toch leuker denk ik :-)
Hij heeft ook de stem gedaan van de hoofdpersoon in de film Robots (ook Fender geheten)quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:57 schreef pinquit het volgende:
net als eddy zoey die zn zoon fender heeft genoemd
Een oud-collega van me noemde zijn dochter Djoelita (spreek uit djoolieta). Vond ik ook nietsquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:02 schreef KD-fotografie het volgende:
Fender vind ik nog wel gaan, niet mijn smaak maar ook niet superafschuwelijk.
Zildjian is echt afschuwelijk.
Zo zag ik een geboortebord staan met de naam Djylano, waarom in vredesnaam die J ertussen, staat en klinkt echt niet naar mijn mening...
jee, weet je zeker dat 't niet Irvin is? dat is wel een veel gangbaarder schrijfwijze van die naam dacht ik.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat dacht je van Urvin?
Zo heet de man van mijn (Amerikaanse) collega en ik dacht altijd dat het 'Erwin' op z'n amerikaans uitgesproken was, maar hij heet dus echt Urvin!
Ik vind het zelf niet zo'n leuke naam trouwens, maar ik moest er ineens aan denken toen ik je Rubin zag staan.
Ik vind het op zich wel een leuke naam (Fender dan hè, niet Zildjian) maar ook een beetje té.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:57 schreef pinquit het volgende:
zildjian omg
quote:Op woensdag 2 april 2008 12:51 schreef Vivi het volgende:
"Lente" hoor je best vaak hoor, tegenwoordig, ik ken er iig een paar.
Ik was zondag op een feestje en daar was een jongetje van drie: "Enrique".
Helemaal geen rare naam op zich, maar hij kon het zelf niet uitspreken en stelde zich consequent voor als "EngeRik"
Uhuh. Ik heb het echt gechekt!quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:33 schreef bixister het volgende:
[..]
jee, weet je zeker dat 't niet Irvin is? dat is wel een veel gangbaarder schrijfwijze van die naam dacht ik.
Wat is dat toch met die J's in de namen? Ik zag vanochtend de naam Steffiejquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een oud-collega van me noemde zijn dochter Djoelita (spreek uit djoolieta). Vond ik ook niets
Ik moet zeggen dat ik Liorah ook redelijk gezocht vind persoonlijk... Is het een veel voorkomende naam?quote:Op woensdag 2 april 2008 21:15 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons zijn nichje 'Liorah' noemde zichzelf eerst 'Lolli'.
Nee, ze houden van een beetje vreemde namen, zusjelief heet 'Ianthé' en de derde zal ik binnenkort ook weten, ben benieuwd.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Liorah ook redelijk gezocht vind persoonlijk... Is het een veel voorkomende naam?
Poeh... Iejantee dus fonetisch? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de derde danquote:Op donderdag 3 april 2008 16:38 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Nee, ze houden van een beetje vreemde namen, zusjelief heet 'Ianthé' en de derde zal ik binnenkort ook weten, ben benieuwd.
Het is ook mijn smaak niet, maar 'Fons' is de hunne dus ook niet...
Ik vind Ianthe ('Jantuh') wel weer leuk maar Ie-jan-tee (echt zo?) wat minder, het lijkt wel Chinees (quote:Op donderdag 3 april 2008 16:46 schreef Bass-Miss het volgende:
jep, iejantee. Ze hebben ook nog tweelingbroertjes Arin en Elryck, maar die zijn overleden.
Als je in Israel woont wel. De naam betekent 'licht' (net zoals Lucie). Het is de exclusief vrouwelijke vorm van de zowel voor jongens als meisjes te gebruiken Hebreeuwse naam Lior.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Liorah ook redelijk gezocht vind persoonlijk... Is het een veel voorkomende naam?
Het is Marick geworden.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Poeh... Iejantee dus fonetisch? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de derde dan
Wanneer onze achternaam niet 'van der ..' was geweest, hadden we Fender gekozenquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:57 schreef pinquit het volgende:
zildjian omg
Er zat laatst een Britney bij mij op het CB..de moeder zag er uit als een doorsnee Campina-koe, dat belooft niet veel goeds voor de kleine Brit.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:20 schreef Ynske het volgende:
De meest voorkomende voornamen in België zijn Maria en Jean. Maar ondertussen tellen de Belgen ook 252 Britneys, 161 Shakira's en 32 Parissen. Twee zijn vernoemd naar Bumba, een clowntje uit peuterfilmpjes.
dat is echt wel heel erg
Bron: Frontpage
quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Er zat laatst een Britney bij mij op het CB..de moeder zag er uit als een doorsnee Campina-koe, dat belooft niet veel goeds voor de kleine Brit.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Er zat laatst een Britney bij mij op het CB..de moeder zag er uit als een doorsnee Campina-koe, dat belooft niet veel goeds voor de kleine Brit.
Anneloes, Jasmijn, Karlijn, Lianne, Isis?quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:25 schreef Grijs het volgende:
Leuke namen die afvallen wegens voorkomend in de directe omgeving (familie/vrienden):
Iris, Loes, Lise, Anna, Jolijn
Een vroegere liefde van mij had in de tijd dat we verkering hadden als email adres mare@luna.nl. Ik vind het een heel lieve combinatiequote:
Anemoon?quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:25 schreef Grijs het volgende:
Leuke namen die afvallen wegens voorkomend in de directe omgeving (familie/vrienden):
Iris, Loes, Lise, Anna, Jolijn
Baukje vind ik ook echt leuk (voor jullie)! Past helemaal goed bij Jetske.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:25 schreef sjak het volgende:
Wij hebben twee mooie meisjesnamen in de aanbieding:
Baukje
Lisanne
Wie ze wil mag ze hebben![]()
Lisanne is een samentrekking van de namen Elisabeth en Anneke.
Nee hoor! Haha! Moet er nu echt niet aan denken! Zo is het druk genoegquote:
quote:Op maandag 21 april 2008 14:48 schreef lcicle het volgende:
[..]
Nee hoor! Haha! Moet er nu echt niet aan denken! Zo is het druk genoegMaar in mijn achterhoofd heb ik wel die mooie foto van Maneki's kroost
En dat ik de naam van Manlief niet mag noemen, geeft mij nog een sprankje hoop.
Ik heb een collega die haar zoontje Mec heeft genoemd.quote:Op woensdag 23 april 2008 17:57 schreef cattie het volgende:
Laatst op tv voor een jongen: Mauck.![]()
Vrienden van ons hebben hun zoontje Sverre genoemd. Vind ik een leuke naam, alleen met de uitspraak is hij niet makkelijk. (Toen ik tegen iemand Sverre zei, vroeg diegene: "Wat? Zwerm?")
quote:
Bij Sverre zou ik eerder aan een meisje denkenquote:Op woensdag 23 april 2008 17:57 schreef cattie het volgende:
Vrienden van ons hebben hun zoontje Sverre genoemd. Vind ik een leuke naam, alleen met de uitspraak is hij niet makkelijk. (Toen ik tegen iemand Sverre zei, vroeg diegene: "Wat? Zwerm?")
Dat is dan ook een hele mooiequote:Op woensdag 23 april 2008 20:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ik bennog steeds helemaal gelukkig met de naam die wij ons meisje gegeven hebben, het past helemaal bij haar
Ik dacht gewoon Saartjequote:Op donderdag 24 april 2008 09:37 schreef pinquit het volgende:
oeh mag ik ook weten hoe saartje heet?
Wat een ongelovelijke ruïne, die Runequote:Op donderdag 24 april 2008 15:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Bij Rune denk ik telkens aan een ..
Zeer toepasselijk voor een meisjequote:Op vrijdag 25 april 2008 10:04 schreef lunastar het volgende:
Hihi Rune betekend verborgen grot ofzoiets..
In ieder geval Iris, Roos, Sara en Anna staan in de top 20 hoor en misschien nog wel meerquote:Op maandag 28 april 2008 09:39 schreef Utrecht het volgende:
Wat is dat moeilijke een naam verzinnen.
We waren bij de eerste al blij dat we een meisjesnaam verzonnen hadden die we allebei leuk vonden en nu wordt de tweede weer een meisje
Dit keer komen we er helemaal niet uit, dus wie heeft leuke tips?
We willen geen naam uit de top 20.
Onze dochter heet Kim en we zoeken een leuke stoere (korte) naam die daarbij past.
Op mijn shortlist staan: Eva en Jet
Op mijn man zijn shortlist staan: Babet, Renske en Femke
Aangezien we allebei niet warm lopen van elkaars lijstje (allebei associaties bij de namen) zullen we dus weer verder moeten zoeken.
Wie kan nog leuke ideeen aandragen?
Ik heb zelf net op internet zitten speuren en de volgende namen nog gevonden:
Nina
Imke
Roos
Iris
Evelien
Anne
Anna
Anniek
Nena
Suze
Suus
Ilse
Pien
Sara
Sascha
Ellen
Wie heeft er nog leuke suggesties?
Ja dat is ook zo, maar ik zou ook geen top 20 naam willen, ook al vind ik het wel een leuke naamquote:Op maandag 28 april 2008 21:17 schreef cattie het volgende:
De meisjes top 20:
-knip-
Bijna allemaal erg leuke namen!
Ja, dat dusquote:Op maandag 28 april 2008 22:13 schreef livelink het volgende:
Je kunt ook zomaar een top 20 naam hebben, zonder dat je het wilt. Wie had een paar jaar geleden gedacht dat Jayden in de top 20 zou komen te staan. Ik in ieder geval niet. Als ik een naam echt leuk zou vinden, zou ik het niet laten omdat het toevallig in de top 20 van dat moment zou staan.
Ik vind het niet teveel lijken, maar de spelling lijkt me niet echt te 'kloppen', als ik Kaïdi zie staan denk ik Ka-i-di en niet Keedi. Ik vind de schrijfwijze van Digger en EW (Kady) dan leukerquote:Op dinsdag 29 april 2008 17:59 schreef Mibos het volgende:
Megan was ook nummer 1 hier maar een nichtje van ons is pas geboren en drie maal raden hoe het heet. Anders waren we er al lang uit helaas...
Kaidi en uitspraak Kee-di. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de naam echt niet lelijk vind maar ik het idee heb dat het teveel lijkt op Kaith. Of denk ik gewoon iets wat er niet is dan moeten jullie het ook zeggen want ik vind het absoluut geen lelijke naam. En als ik me gewoon aanstel dan zijn we er denk ik wel uit.
Volgens mij 'moet' de ï wel een functie hebben en die heeft ie niet als je Kee-di zegt, dan zou je die puntjes weg kunnen laten. Dus als ik die ï in een naam zie, zou ik denken dat men er een bedoeling mee heeft, Ka-ie-di dus, maar misschien ben ik wel raar hoorquote:Op dinsdag 29 april 2008 18:12 schreef Mibos het volgende:
Hoe zou je het dan fonetisch moeten uitspreken? Ka-ie-di? Of Kai-di?
Ik vind het te veel op elkaar lijken.quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:59 schreef Mibos het volgende:
Megan was ook nummer 1 hier maar een nichtje van ons is pas geboren en drie maal raden hoe het heet. Anders waren we er al lang uit helaas...
Kaidi en uitspraak Kee-di. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de naam echt niet lelijk vind maar ik het idee heb dat het teveel lijkt op Kaith. Of denk ik gewoon iets wat er niet is dan moeten jullie het ook zeggen want ik vind het absoluut geen lelijke naam. En als ik me gewoon aanstel dan zijn we er denk ik wel uit.
En die is? Ik zou zeggen: Marlena, maar het ligt vast weer aan mijquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:37 schreef Randa_v het volgende:
Hier in de buurt is een Marlaina geboren. Het is de combinatie van Marina (naam van de moeder) met een la ertussen. Vind het wel leuk en heb alleen nog moeite met de uitspraak.
Ehm. Apart ja.quote:
quote:Op woensdag 30 april 2008 15:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Een jongen in het dorp heet David, uit te spreken als Davied. Dat vond ik nou ineens zo prachtig klinken bij Ive...
Vind ik een erg mooie naam maar mijn (beste) vriendin heet zo. Jet vind ik een leuke verwijzing, maar vernoemen gaat iets te ver.quote:Op woensdag 30 april 2008 16:53 schreef Webkim het volgende:
[..]
![]()
En nog even voor Utrecht:
als jij Jet zo mooi vind enFemke, is Jetske dan geen optie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |