Leo of Lea.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:47 schreef Mammietje het volgende:
Help! We zoeken nog een leuke naam voor onze 3e telg, waarvan we nog niet weten of het een jongen of een meisje wordt. We hebben wel heel wat ideeën over wat we wel/niet willen, maar een naam komt er niet echt uit.
Ons uitgebreide 'eisenlijstje':
* Het moet een beetje passen bij Randy en Tinka
* Een naam met 2 lettergrepen heeft onze voorkeur
* Het mag NIET beginnen met een A, J, R of T, liever ook niet met een klinker (geldt vooral voor jongensnaam)
* Het moet niet te vaak voorkomen, liefst een originele naam dus.
* Er moet niet mee 'gespot' kunnen worden... (voorbeeld: Rick is leuk, maar viezeRick niet! Kenny is leuk, maar dat Ken nie...)
Iemand leuke suggesties?
quote:Op maandag 24 maart 2008 23:57 schreef bixister het volgende:
iets serieuzer: voor een jongen, is Linus niet iets voor jullie? (ken ik van die kinderserie van een tijdje geleden). en voor een meisje dan... Jip?
Klopt, ik woon in een uit de kluiten gewassen dorp net buiten Jeruzalem.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
SilkTie woont waarschijnlijk niet in Nederland?
Jeetje, na al die jaren niet gepost te hebben, zijn er nog mensen die mij niet vergeten zijnquote:Op maandag 24 maart 2008 19:08 schreef nebelung het volgende:
Jee, ik weet nog dat je ging trouwen SilkTie en nu heb je ineens 3 kinderen
Waarschijnlijk wel, maar niet noodzakelijk. Volgende keer dat ik in Nederland ben in ik kom haar tegen, zal ik het wel vragen.quote:
Ik heb zo'n hekel aan mijn naam!!quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:59 schreef Coelho het volgende:
-Geen "gouden ketting" naam: Priscilla, Deborah, Kelly
-
Waarom niet? Of echt zover doordenken van Tim Allen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:24 schreef Principessa het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat Tim en Ellen misschien niet de beste combinatie is..
Jaquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:42 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Waarom niet? Of echt zover doordenken van Tim Allen?
Dat is ie ook, hahaha.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:59 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ja![]()
Het bekte zo lekker en het klonk zo vertrouwd... en toen viel het kwartje. Maar je hebt gelijk hoor, zo erg is het nu ook weer niet. Er zijn maar weinig kinderen mensen die Tim Allen nog kennen.
Maar ik vind hem best wel een flapdrol
En hier een Tumierquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Vandaag in de krant: Pink.
Hadden ze al een duim en ringeling?quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Vandaag in de krant: Pink.
Is dat niet de Nederlandse uitspraak, of is dat Feube? Ik heb wel eens Feebie en Fiebie gezienquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde van de week van een Febe, voor een meisje...
Ik dacht eerst nog een vaag uitgesproken Phoebe, maar nee...
Zowel geschreven als uitgesproken vind ik het maar zozo.
Ik had een Fébe bij mij in de klas zitten en ook een neefje heeft ooit zo'n vriendinnetje gehadquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde van de week van een Febe, voor een meisje...
Ik dacht eerst nog een vaag uitgesproken Phoebe, maar nee...
Zowel geschreven als uitgesproken vind ik het maar zozo.
wat grappig is dat tochquote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:29 schreef Reinhilde het volgende:
Ik kan wel 10 dochters krijgen en dan nog houd ik namen over.
Jongens daarentegen vind ik echt heel moeilijk.
Ja, weet ik ook welquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat komt wel Reinhilde. Mijn ervaring is dat je wel een "gevoel" krijgt bij het kind. En dat er dan ook ineens een naam is die past....
Kan je niet beiden apart van elkaar een top 5 maken, en die proberen in elkaar te schuiven?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:47 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Ja, weet ik ook wel
Maar mijn doel is om 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen te selecteren die we het allerleukst vinden, en dan zodra de baby geboren is te kiezen.
Ik had ook al een hele poos namen in mijn hoofd voor later....nu ben ik zwanger en vind ik het allemaal weer niksquote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:52 schreef Reinhilde het volgende:
Met namen voor kinderen ben ik een beetje vreemd, als in: je hebt van die meisjes/vrouwen die op hun 5e al wisten hoe hun bruiloft eruit zou gaan zien, welke taart, welke jurk, etc. Nou, ik heb dat een klein beetje met kindernamen, ik loop al jaren met een lijstje namen in mijn hoofd
Zelfs mannen doen dat, niets vreemds aanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:52 schreef Reinhilde het volgende:
Met namen voor kinderen ben ik een beetje vreemd, als in: je hebt van die meisjes/vrouwen die op hun 5e al wisten hoe hun bruiloft eruit zou gaan zien, welke taart, welke jurk, etc. Nou, ik heb dat een klein beetje met kindernamen, ik loop al jaren met een lijstje namen in mijn hoofd
Ik had jaaaaren een naam in mijn hoofd die ik zeker-te-weten aan mijn eerste dochter zou geven. Twee seconden nadat ik haar gezien had, wist ik al dat die naam niet bij haar paste. Waarom? Gevoel, niets anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat komt wel Reinhilde. Mijn ervaring is dat je wel een "gevoel" krijgt bij het kind. En dat er dan ook ineens een naam is die past....
quote:Op zondag 30 maart 2008 10:06 schreef Brighteyes het volgende:
Reinhilde, zo vreemd is dat niet hoor.
Er zijn echt heel veel mensen met een 'als ik ooit een kind krijg, dan gaat het zus-en-zo heten'-lijstje hoor!
quote:Op zondag 30 maart 2008 13:13 schreef Principessa het volgende:
[..]
Mijn lijstje is nu zo'n 3 meter lang
Ik heb (ook al eerder verteld geloof ikquote:Op zondag 30 maart 2008 12:50 schreef Reinhilde het volgende:
Ik had vroeger idd een favoriet die ik nu iets minder vind, ik zou die naam nu niet meer als eerste naam geven, maar misschien wel als 2e etc. naam. Maar ik vind bijvoorbeeld de naam van mijn grootmoeder heel erg mooi, maar mijn lief had die naam voor hij mij kende nog nooit gehoord, dus hij moet er aan wennen. Maar ik geloof dat hij het al steeds mooier vindt
Ik had niet gedacht dat ik het zo lastig zou vinden!
Ik denk bij Nino aan een cute ventje van vijf, zonntje van een oud-collega...quote:Op zondag 30 maart 2008 19:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik vind de naam Nino wel leuk, alleen komt die er hier ooit met geen mogelijkheid doorheen ben ik bang..
Vriendlief denkt bij die naam aan storm/regen El Nino..
We hebben niet tot het laatste moment gewacht, we hadden een lijstje, maar toen ze geboren was en ik dat snoetje had gezien, wist ik dat we van voren af aan konden beginnen met namen zoeken. Tel daarbij op dat mijn vrouw vijf dagen in het ziekenhuis was (keizersnede), mijn ouders en schoonmoeder bij ons verbleven (mijn ouders wonen in Nederland, mijn schoonmoeder in Engeland, allemaal bij ons over de vloer dus; geen klacht, ik vind het heerlijk dat mijn huis vol met familie en gasten is), we hadden dus bijna geen tijd voor onszelf, voor een prive gesprek.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
@ SilkTie: daar zou ik het heel erg benauwd van krijgen, van op het laatst bedenken. Jullie hadden wel al een keuze gemaakt in mogelijke namen? Ik had tijdens de zwangerschap al heel sterk een gevoel bij de kinderen, en dit klopt nog steeds.
Nee Famke vind ik ook niet echt leuk. Maar deze manier van een naam wel ja! Net als Jesper eigenlijk Jasper is. Net ff een andere draai eraan vinden met een letter verschil bijvoorbeeld.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:57 schreef LadyS het volgende:
Miffy, vind je Famke niet leuk, ipv van Femke? Famke vind ik echt heel lief klinken
Jesper ipv Jasper en Famke ipv Femke, zet je wel de trend voort
Op mij komt het meer over als 'een familie met spraakgebrek'quote:Op zondag 30 maart 2008 21:57 schreef LadyS het volgende:
Miffy, vind je Famke niet leuk, ipv van Femke? Famke vind ik echt heel lief klinken
Jesper ipv Jasper en Famke ipv Femke, zet je wel de trend voort
Wat dacht je van Urvin?quote:Op maandag 31 maart 2008 09:43 schreef Miffy1984 het volgende:
[..]
Nee Famke vind ik ook niet echt leuk. Maar deze manier van een naam wel ja! Net als Jesper eigenlijk Jasper is. Net ff een andere draai eraan vinden met een letter verschil bijvoorbeeld.
Ik dacht ook nog voor een jongen ipv Robin -> Rubin. Maar vindt Robin toch leuker denk ik :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |