quote:Op maandag 21 april 2008 14:48 schreef lcicle het volgende:
[..]
Nee hoor! Haha! Moet er nu echt niet aan denken! Zo is het druk genoegMaar in mijn achterhoofd heb ik wel die mooie foto van Maneki's kroost
En dat ik de naam van Manlief niet mag noemen, geeft mij nog een sprankje hoop.
Ik heb een collega die haar zoontje Mec heeft genoemd.quote:Op woensdag 23 april 2008 17:57 schreef cattie het volgende:
Laatst op tv voor een jongen: Mauck.![]()
Vrienden van ons hebben hun zoontje Sverre genoemd. Vind ik een leuke naam, alleen met de uitspraak is hij niet makkelijk. (Toen ik tegen iemand Sverre zei, vroeg diegene: "Wat? Zwerm?")
quote:
Bij Sverre zou ik eerder aan een meisje denkenquote:Op woensdag 23 april 2008 17:57 schreef cattie het volgende:
Vrienden van ons hebben hun zoontje Sverre genoemd. Vind ik een leuke naam, alleen met de uitspraak is hij niet makkelijk. (Toen ik tegen iemand Sverre zei, vroeg diegene: "Wat? Zwerm?")
Dat is dan ook een hele mooiequote:Op woensdag 23 april 2008 20:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ik bennog steeds helemaal gelukkig met de naam die wij ons meisje gegeven hebben, het past helemaal bij haar
Ik dacht gewoon Saartjequote:Op donderdag 24 april 2008 09:37 schreef pinquit het volgende:
oeh mag ik ook weten hoe saartje heet?
Wat een ongelovelijke ruïne, die Runequote:Op donderdag 24 april 2008 15:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Bij Rune denk ik telkens aan een ..
Zeer toepasselijk voor een meisjequote:Op vrijdag 25 april 2008 10:04 schreef lunastar het volgende:
Hihi Rune betekend verborgen grot ofzoiets..
In ieder geval Iris, Roos, Sara en Anna staan in de top 20 hoor en misschien nog wel meerquote:Op maandag 28 april 2008 09:39 schreef Utrecht het volgende:
Wat is dat moeilijke een naam verzinnen.
We waren bij de eerste al blij dat we een meisjesnaam verzonnen hadden die we allebei leuk vonden en nu wordt de tweede weer een meisje
Dit keer komen we er helemaal niet uit, dus wie heeft leuke tips?
We willen geen naam uit de top 20.
Onze dochter heet Kim en we zoeken een leuke stoere (korte) naam die daarbij past.
Op mijn shortlist staan: Eva en Jet
Op mijn man zijn shortlist staan: Babet, Renske en Femke
Aangezien we allebei niet warm lopen van elkaars lijstje (allebei associaties bij de namen) zullen we dus weer verder moeten zoeken.
Wie kan nog leuke ideeen aandragen?
Ik heb zelf net op internet zitten speuren en de volgende namen nog gevonden:
Nina
Imke
Roos
Iris
Evelien
Anne
Anna
Anniek
Nena
Suze
Suus
Ilse
Pien
Sara
Sascha
Ellen
Wie heeft er nog leuke suggesties?
Ja dat is ook zo, maar ik zou ook geen top 20 naam willen, ook al vind ik het wel een leuke naamquote:Op maandag 28 april 2008 21:17 schreef cattie het volgende:
De meisjes top 20:
-knip-
Bijna allemaal erg leuke namen!
Ja, dat dusquote:Op maandag 28 april 2008 22:13 schreef livelink het volgende:
Je kunt ook zomaar een top 20 naam hebben, zonder dat je het wilt. Wie had een paar jaar geleden gedacht dat Jayden in de top 20 zou komen te staan. Ik in ieder geval niet. Als ik een naam echt leuk zou vinden, zou ik het niet laten omdat het toevallig in de top 20 van dat moment zou staan.
Ik vind het niet teveel lijken, maar de spelling lijkt me niet echt te 'kloppen', als ik Kaïdi zie staan denk ik Ka-i-di en niet Keedi. Ik vind de schrijfwijze van Digger en EW (Kady) dan leukerquote:Op dinsdag 29 april 2008 17:59 schreef Mibos het volgende:
Megan was ook nummer 1 hier maar een nichtje van ons is pas geboren en drie maal raden hoe het heet. Anders waren we er al lang uit helaas...
Kaidi en uitspraak Kee-di. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de naam echt niet lelijk vind maar ik het idee heb dat het teveel lijkt op Kaith. Of denk ik gewoon iets wat er niet is dan moeten jullie het ook zeggen want ik vind het absoluut geen lelijke naam. En als ik me gewoon aanstel dan zijn we er denk ik wel uit.
Volgens mij 'moet' de ï wel een functie hebben en die heeft ie niet als je Kee-di zegt, dan zou je die puntjes weg kunnen laten. Dus als ik die ï in een naam zie, zou ik denken dat men er een bedoeling mee heeft, Ka-ie-di dus, maar misschien ben ik wel raar hoorquote:Op dinsdag 29 april 2008 18:12 schreef Mibos het volgende:
Hoe zou je het dan fonetisch moeten uitspreken? Ka-ie-di? Of Kai-di?
Ik vind het te veel op elkaar lijken.quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:59 schreef Mibos het volgende:
Megan was ook nummer 1 hier maar een nichtje van ons is pas geboren en drie maal raden hoe het heet. Anders waren we er al lang uit helaas...
Kaidi en uitspraak Kee-di. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de naam echt niet lelijk vind maar ik het idee heb dat het teveel lijkt op Kaith. Of denk ik gewoon iets wat er niet is dan moeten jullie het ook zeggen want ik vind het absoluut geen lelijke naam. En als ik me gewoon aanstel dan zijn we er denk ik wel uit.
En die is? Ik zou zeggen: Marlena, maar het ligt vast weer aan mijquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:37 schreef Randa_v het volgende:
Hier in de buurt is een Marlaina geboren. Het is de combinatie van Marina (naam van de moeder) met een la ertussen. Vind het wel leuk en heb alleen nog moeite met de uitspraak.
Ehm. Apart ja.quote:
quote:Op woensdag 30 april 2008 15:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Een jongen in het dorp heet David, uit te spreken als Davied. Dat vond ik nou ineens zo prachtig klinken bij Ive...
Vind ik een erg mooie naam maar mijn (beste) vriendin heet zo. Jet vind ik een leuke verwijzing, maar vernoemen gaat iets te ver.quote:Op woensdag 30 april 2008 16:53 schreef Webkim het volgende:
[..]
![]()
En nog even voor Utrecht:
als jij Jet zo mooi vind enFemke, is Jetske dan geen optie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |