abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2008 @ 02:43:08 #101
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57213597
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:20 schreef DroogDok het volgende:
Wat een idioot idd.

Zeker niet harder gaan rijden zoals je nu deed (van 80 naar 100) maar gewoon netje 80 blijven rijden
Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.

Doorrijders.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:58:30 #102
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_57215218
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 02:43 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.

Doorrijders.
Een bumperklever ophouden vind ik anders geen probleem. Hoe meer je die lutsers frustreerd hoe beter het is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57215374
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 02:43 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.

Doorrijders.
Er is een grens afgesproken waar we aan ons moeten houden. Maar jij zegt dus dat iedereen nét iets over die grens moet gaan, omdat 90% dat ook doet...
Dan ben jij zeker ook zo iemand die vindt dat de maximumsnelheid naar 130Km/h moet omdat de meesten dat rijden??? En áls dat uitgevoerd wordt, dan gaat iedereen 5 a 10% boven die 130 zitten.... dus ben je weer terug bij af.

Wat is ook het nut van die 10% harder rijden? Tijdwinst geeft het je niet.

Bij deze een eenvoudig rekensommetje:

Stel, Persoon A legt 50 km af (snelweg incl files, en stuk bebouwde kom)
Je rijdt:
40km 100km/u (24 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 1 uur

Op het stuk van 100km rijdt persoon B 10% harder:
Je rijdt:
40km 110km/u (22 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 58 minuten.

Dit betekent dus een tijdwinst van2 minuten.
In de praktijk zal je zien dat je aan het eind van de reis voor een verkeerslicht komt te staan, waar persoon B langer voor het licht moet staan wachten.-=> Tijdwinst 0 minuten.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:37:07 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57215790
Ik heb ook wel eens zo'n klojo achter me gehad, maar dan binnen de bebouwde kom bij allerlei rotondes, oversteekplaatsen, fietsers. Flikker maar op , dan ga ik dus echt niet harder rijden. En KWaad dat die eikel was. Toeteren en slingeren achter me. Sodemieter op zeg
Zulke mensen zouden dus een permanente rijontzegging moeten krijgen! Geen pardon voor dat soort volk.
Of van die pisvlekken die je geirriteerd inhalen als je 50 rijdt waar je 50 mag en dan vervolgens doodleuk naast je staan bij het volgende stoplicht... Ik kijk ze dan meestal ff zo aan Nou goh wat ben JIJ opgeschoten zeg!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57215940
55 km/uur op de teller moet je rijden.
pi_57216104
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 02:43 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.

Doorrijders.
Dus omdat 90% 10km/u harder rijdt, moeten anderen dat ook maar doen?

Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe iemand zich zit op te vreten dat ie er eigenlijk langs wil maar niet kan. Zo ontzettend triest is dat. En ik rij gewoon de maximale snelheid (soms wel harder hoor) en als je het er niet mee eens bent had je maar een andere weg moeten zoeken of eerder van huis moeten vertrekken.

Dat gehaast altijd in het verkeer. Doe toch eens normaal. Je kan niet eens fatsoenlijk inhalen want als je gewoon met 120 een vrachtwagen gaat inhalen heb je binnen de kortste keren Audi's, Volvo's en BMW's op je bumper omdat ze vinden dat de regels niet voor hen gelden op één of andere manier. En maar duwen. Niet dat dat helpt want ik ga echt niet harder. Stelletje frusti's.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:59:43 #107
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57216127
Wat een idioot. Heb je z'n kenteken? Kun je aangifte doen van bedreiging.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57216265
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:10 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Er is een grens afgesproken waar we aan ons moeten houden. Maar jij zegt dus dat iedereen nét iets over die grens moet gaan, omdat 90% dat ook doet...
Dan ben jij zeker ook zo iemand die vindt dat de maximumsnelheid naar 130Km/h moet omdat de meesten dat rijden??? En áls dat uitgevoerd wordt, dan gaat iedereen 5 a 10% boven die 130 zitten.... dus ben je weer terug bij af.

Wat is ook het nut van die 10% harder rijden? Tijdwinst geeft het je niet.

Bij deze een eenvoudig rekensommetje:

Stel, Persoon A legt 50 km af (snelweg incl files, en stuk bebouwde kom)
Je rijdt:
40km 100km/u (24 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 1 uur

Op het stuk van 100km rijdt persoon B 10% harder:
Je rijdt:
40km 110km/u (22 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 58 minuten.

Dit betekent dus een tijdwinst van2 minuten.
In de praktijk zal je zien dat je aan het eind van de reis voor een verkeerslicht komt te staan, waar persoon B langer voor het licht moet staan wachten.-=> Tijdwinst 0 minuten.
Kijk, dit is nu een goed onderbouwde post.

Je wint er helemaal niks mee, met dat gehaast, gebumperkleef en harde rijden. Ikzelf rijd iedere dag 120km heen en 120km terug. Als ik de hele weg 100 rijdt, scheelt me dat nog geen 10 minuten, op 120km!!! Wat schiet je er dan mee op? En hoevaak ik sommige auto's opnieuw tegenkom die mij net hebben ingehaald is niet normaal, en ik heb steeds een constante snelheid gereden.

Je kan je veel beter rustig houden, is beter voor je hart en je komt niet uitgeput op plaats van bestemming. En soms vind ik het, vooral op vrijdag avond, heerlijk om lekker achter een vrachtwagen te rijden (85/90km/u) heerlijk onthaasten is dat, lekker muziekje op en lekker genieten van de ondergaande zon en de omgeving. Maar ja, helaas zien veel mensen autorijden als een sport waarbij ze altijd eerder en harder moeten dan een ander, en niet gewoon een handige manier om van A naar B te kunnen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57216437
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Kijk, dit is nu een goed onderbouwde post.

Je wint er helemaal niks mee, met dat gehaast, gebumperkleef en harde rijden. Ikzelf rijd iedere dag 120km heen en 120km terug. Als ik de hele weg 100 rijdt, scheelt me dat nog geen 10 minuten, op 120km!!! Wat schiet je er dan mee op? En hoevaak ik sommige auto's opnieuw tegenkom die mij net hebben ingehaald is niet normaal, en ik heb steeds een constante snelheid gereden.

Je kan je veel beter rustig houden, is beter voor je hart en je komt niet uitgeput op plaats van bestemming. En soms vind ik het, vooral op vrijdag avond, heerlijk om lekker achter een vrachtwagen te rijden (85/90km/u) heerlijk onthaasten is dat, lekker muziekje op en lekker genieten van de ondergaande zon en de omgeving. Maar ja, helaas zien veel mensen autorijden als een sport waarbij ze altijd eerder en harder moeten dan een ander, en niet gewoon een handige manier om van A naar B te kunnen.
GMTA Autorijden zou ontspanning moeten zijn
Op vrijdag 25 januari 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
Kinderen met een helm zijn pussies. Van de generatie met rubberen tegels in de speeltuin en goedgekeurde klimtoestellen. Echte kinderen vallen gewoon, word je hard van.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:20:19 #110
65945 Cascade
Green changed to White
pi_57216530
van Dale:
quote:
twee·baans·weg (dem)
1 verkeersweg met twee rijstroken
2 (weg- en waterbouw) vierbaansweg


Maar wat een mongool. Even politie bellen of rondjes rond het bureau rijden lijkt me een redelijke oplossing ( hoewel je zelf ook liep te irriteren), anders staalhard negeren.
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:31:35 #111
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_57216724
Ik heb de hele OP lang moeten lachen, geniaal geschreven!
Maar wat een mafkees. Misschien had hij net van zijn dokter te horen gekregen dat hij een micropenis heeft en dat hij zo toch nog íémand onder de indruk wilde brengen.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_57216944
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Kijk, dit is nu een goed onderbouwde post.
Dank je

En dan heb ik in mijn berekening nog niet mee opgenomen dat die klevers/hardrijders massaal zsm op de linkerstrook gaan rijden, omdat ze aan de horizon een stipje zien op de rechterstrook wat wel eens een vrachtauto zou kunnen zijn, wat links dus een file geeft, waarna persoon A rustig aan die hele rij auto's op de rechterbaan voorbij kan rijden (een file mag je rechts voorbij rijden - is dus toegestaan).
Vervolgens heeft persoon A juist die 2 minuten tijdwinst op persoon B ipv andersom.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:49:13 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57217081
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:47 schreef ColtZ40 het volgende:
55 km/uur op de teller moet je rijden.
Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57217111
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Dat moet je zelf weten, als je dan maar niet gaat lopen janken als er iemand aan het bumperkleven is.
pi_57217399
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:10 schreef Walter81 het volgende:
Tijdwinst 0 minuten.
uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.

Bij jouw voorbeeld ga je van 100 naar 110 uit; de meeste mensen die op het linkervak te snel rijden & bumperkleven maken van 100 130, en van 120 maken ze 150. Als je dan weinig / geen file hebt maakt dat wel degelijk uit.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijden
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57217878
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Nou is het wel zo dat je geen hinder of gevaar mag veroorzaken voor andere weggebruikers. Dus op een 50km-weg waarbij de omstandigheden 50km/u ook toestaan moet je niet langzamer gaan rijden.

Maar dan is de vraag of het mensen belemmeren in het maken van verkeersovertredingen ook valt onder hinder veroorzaken. Ik vind van niet.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57218090
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.
Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.

Wanneer jij met 150 komt aanrijden, en de auto voor je rijdt 120, en hij gaat op zn rem terwijl jij nog aan het afremmen bent (je rijdt bv 140), dan is jouw remweg al een stuk langer (+/- 95m) dan die van je voorganger (+/- 69). Dit verschil moet je ook nog bij de 17 meter optellen.

Dit betekent dus dat je sowieso minstens 17+26= 43 meter afstand moet houden om geen aanrijding te krijgen.
(om je afstand te meten kan je kijken naar de witte strepen. Streeplengte=3m, afstand tussen strepen=9m).

Dit zijn gewoon feiten.
Om je eigen reactiesnelheid te meten, kijk eens op http://www.cijfers.net/gassuh.html
quote:
Bij jouw voorbeeld ga je van 100 naar 110 uit; de meeste mensen die op het linkervak te snel rijden & bumperkleven maken van 100 130, en van 120 maken ze 150. Als je dan weinig / geen file hebt maakt dat wel degelijk uit.
Het ging over een verschil van 10%
quote:
Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijden
Met het deel 'Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen gewoon in de gracht te rijden' ben ik het mee eens.
En daarbij denk ik dan aan mensen die denken dat ze door mij op te jagen sneller kunnen dan de wet toestaat.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57218157
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Je mag het verkeer ook niet hinderen en dat doe je wel op dat moment. Het is wat anders als je voertuig niet harder kan, maar als je het wel kan, maar niet wilt om wat voor reden dan ook, is dat net zo strafbaar als te hard rijden.

Naast dat je het verkeer hindert ben je ook een gevaar aangezien mensen geen auto verwachten die 20 rijdt waar 50 is toegestaan. En het is ook heel wat anders dan wanneer je 40/45 rijdt. Kan ook irritant zijn, maar is lang niet zo gevaarlijk.

Maar zeggen dat je standaard 5km/u harder op de teller moet gaan rijden is nogal kansloos. Dan had er wel 55 op de borden gestaan, oh nee dan moet je weer 60 op de teller rijden. 50 is 50, klaar uit.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57218233
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:37 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.

Wanneer jij met 150 komt aanrijden, en de auto voor je rijdt 120, en hij gaat op zn rem terwijl jij nog aan het afremmen bent (je rijdt bv 140), dan is jouw remweg al een stuk langer (+/- 95m) dan die van je voorganger (+/- 69). Dit verschil moet je ook nog bij de 17 meter optellen.

Dit betekent dus dat je sowieso minstens 17+26= 43 meter afstand moet houden om geen aanrijding te krijgen.
(om je afstand te meten kan je kijken naar de witte strepen. Streeplengte=3m, afstand tussen strepen=9m).

Dit zijn gewoon feiten.
Om je eigen reactiesnelheid te meten, kijk eens op http://www.cijfers.net/gassuh.html
Mooie berekening en instructeurs praat. MAAR de auto voor je staat niet in eens stil.
pi_57218318
Zulk soort volk is rond uit eng.

Ik had er laatst ook 1 achter me, die haalde ik in omdat ie te langzaam reed, geeft ie gas bij. Ik er vol spoed omheen en rijd ie vervolgens met grootlicht en ik denk 15 centimeter achter me aan. Bah. Kwam met trillende pootjes thuis..
*pok*
  vrijdag 7 maart 2008 @ 11:48:28 #121
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57218348
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten, als je dan maar niet gaat lopen janken als er iemand aan het bumperkleven is.
Dan nog is de bumperklever fout.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57218366
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:43 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Mooie berekening en instructeurs praat. MAAR de auto voor je staat niet in eens stil.
Misschien wel.. Misschien remt die auto wel voor een stilstaande file die hij erg laat opmerkt.
En doordat je dan zit te kleven, kan je niet verder voor je uit kijken, dus zie je die file niet staan en kan je enkel reageren op die auto voor je.

Tevens is dit geen instructeurspraat, maar gewoon rekenen. Wil je zeggen dat die berekening niet klopt?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57218388
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:47 schreef Rupzz het volgende:
Zulk soort volk is rond uit eng.

Ik had er laatst ook 1 achter me, die haalde ik in omdat ie te langzaam reed, geeft ie gas bij. Ik er vol spoed omheen en rijd ie vervolgens met grootlicht en ik denk 15 centimeter achter me aan. Bah. Kwam met trillende pootjes thuis..
Jij haalt een auto in die achter je reed?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57218410
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:40 schreef BobbyB het volgende:

Maar zeggen dat je standaard 5km/u harder op de teller moet gaan rijden is nogal kansloos. Dan had er wel 55 op de borden gestaan, oh nee dan moet je weer 60 op de teller rijden. 50 is 50, klaar uit.
Is je laatste rijles lang geleden? Ik weet nog goed dat ik volgens mijn instructeur 52 a 53 km per uur moest rijden ipv 48 a 49 km per uur.
pi_57218431
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:50 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Jij haalt een auto in die achter je reed?

Beter lezen jij
*pok*
pi_57218448
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:37 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.
je legt in die 0.5 seconde inderdaad 17 meter af... maar je voorganger staat toch niet direct stil? dus je voorganger maakt ook nog steeds meters.......

in die 0.5 seconde kom ik dus 17 meter dichterbij een stilstaand object.. niet een afremmende auto voor me


en 17 meter ruimte dan komt iedereen je rechts inhalen denk eens na.. 17!!!!!! meter!
pi_57218506
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:49 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Misschien wel.. Misschien remt die auto wel voor een stilstaande file die hij erg laat opmerkt.
En doordat je dan zit te kleven, kan je niet verder voor je uit kijken, dus zie je die file niet staan en kan je enkel reageren op die auto voor je.

Tevens is dit geen instructeurspraat, maar gewoon rekenen. Wil je zeggen dat die berekening niet klopt?
Als je alleen kan reageren op de auto voor je hou je te weinig afstand.
Je berekening klopt wel! Maar het voertuig voor je is ook in beweging. En daar praten de instructeurs/examinators en Koos niet over.
pi_57218540
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.

Bij jouw voorbeeld ga je van 100 naar 110 uit; de meeste mensen die op het linkervak te snel rijden & bumperkleven maken van 100 130, en van 120 maken ze 150. Als je dan weinig / geen file hebt maakt dat wel degelijk uit.
Ja, alleen jammer dat er bijna altijd files zijn of in ieder geval; het is altijd druk, wat betekend dat er genoeg mensen op de weg zijn die wel de max snelheid rijden en jij dus iedere keer op de rem moet als er zo iemand een vrachtwagen in moet halen.

Er is geen één tijdstip waar je constant een zelfde snelheid kan houden want zodra de files weg zijn, mogen vrachtwagens gaan inhalen, en dat doen ze dan ook veelvuldig. Daar moet je dus ook voor op de rem. Dan heb je nog de wegwerkzaamheden waar je ook weer voor op de rem moet. Al met al ben je dus weinig opgeschoten.
quote:
Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijden
Ja, en die regel zouden ze ook moeten invoeren voor mensen die
  • bumperkleven
  • links plakken
  • met 80 invoegen direct nadat de blokken beginnen (dus niet de strook uitrijden) en verwachten dat anderen maar aan de kant gaan
  • geen ruimte geven bij ritsen
  • je "2 seconden afstand" dichtrijden omdat ze vinden dat hun auto daar prima tussen past
  • hun auto maar overal tussen te kwakken zonder te kijken of er iemand schuin achter, dan wel naast hun rijdt
  • te lang links blijven rijden en daardoor niet tijdig naar rechts gaan om uit te voegen en zich vervolgens tussen een rij vrachtwagens moet proppen wat als gevolg heeft dat de hele linkse rij op de rem moet, uiteraard zitten die allemaal te dicht op elkaar (onder ander door figuren zoals genoemd in de vorige 2 punten) waardoor achter aan die rij zich een file vormt.
  • niet voorsorteren en vooruitkijken in het algemeen
  • hard rijden en willen dat anderen daar ook maar in mee gaan
  • De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57218569
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 11:49 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    Misschien wel.. Misschien remt die auto wel voor een stilstaande file die hij erg laat opmerkt.
    En doordat je dan zit te kleven, kan je niet verder voor je uit kijken, dus zie je die file niet staan en kan je enkel reageren op die auto voor je.

    jij neemt dingen aan die niet zo zijn.

    zelfs als iemand kleeft kan je nog verder voor je uiit kijken. tenzij je zit te kleven bij een mercedes sprinter maar dat doe je ook niet al te snel

    ik wil het kleven niet goedpraten maar kom niet met die domme aannames en beweringen die nergens op slaan
    pi_57218572
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 11:53 schreef rival het volgende:

    [..]

    je legt in die 0.5 seconde inderdaad 17 meter af... maar je voorganger staat toch NIET DIRECT STIL? dus je voorganger maakt ook nog steeds meters.......

    in die 0.5 seconde kom ik dus 17 meter dichterbij een stilstaand object.. niet een afremmende auto voor me


    en 17 meter ruimte dan komt iedereen je rechts inhalen denk eens na.. 17!!!!!! meter!
    Reaguurder spreekt zichzelf tegen
    Dan kom je 17 meter dichterbij een afremmende auto, die 17 meter eerder stilstaat als je evenhard remt
      vrijdag 7 maart 2008 @ 11:59:42 #131
    8164 azaroth
    Ajax wordt weer kampioen!
    pi_57218594
    zolang je ver genoeg vooruit kan kijken is het helemaal niet zo onveilig als iedereen wil doen geloven
    '
    Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
    '
    '
    pi_57218616
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 11:49 schreef Walter81 het volgende:

    Wil je zeggen dat die berekening niet klopt?
    de berekening klopt, met als voorbeeld een stilstaand object. niet de afremmende auto voor je.
    pi_57218654
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 11:53 schreef rival het volgende:

    [..]

    je legt in die 0.5 seconde inderdaad 17 meter af... maar je voorganger staat toch niet direct stil? dus je voorganger maakt ook nog steeds meters.......

    in die 0.5 seconde kom ik dus 17 meter dichterbij een stilstaand object.. niet een afremmende auto voor me


    en 17 meter ruimte dan komt iedereen je rechts inhalen denk eens na.. 17!!!!!! meter!
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 11:55 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Als je alleen kan reageren op de auto voor je hou je te weinig afstand.
    Je berekening klopt wel! Maar het voertuig voor je is ook in beweging. En daar praten de instructeurs/examinators en Koos niet over.
    Jullie begrijpen mijn berekening niet.
    Als je gelijktijdig even hard begint te remmen sta je gelijktijdig stil, op dezelfde afstand.
    Maar die 17 meter leg jij nog extra af, in het moment tussen het zien van de remlichten, en het zélf remmen.
    Die auto voor je heeft inderdaad een remweg. Maar die remweg heb jij zelf ook. En als je harder rijdt, is die zelfs langer.
    Als je met 130 km/u gaat remmen voor een stilstaand object, heb je dus zelfs 95 meter nodig in plaats van 43m.
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
    pi_57218656
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 11:58 schreef Heel_vaag het volgende:

    [..]

    Reaguurder spreekt zichzelf tegen
    Dan kom je 17 meter dichterbij een afremmende auto, die 17 meter eerder stilstaat als je evenhard remt
    wie is raeguurder?

    en daarom is de truuk ook om iets harder te remmen


    van voor naar achter moet sowieso elke auto iets harder remmen vanwege reactietijd dat snap je toch wel?
    pi_57218685
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 11:51 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Is je laatste rijles lang geleden? Ik weet nog goed dat ik volgens mijn instructeur 52 a 53 km per uur moest rijden ipv 48 a 49 km per uur.
    Dat jij een rijinstructeur hebt gehad die het ook niet nodig vind om zich aan de snelheid te houden heeft helemaal niks met mijn kennis te maken hoor. Als jij in een winkel een TV gaat kopen, en er staat op het kaartje 500 euro, en bij de kassa issie ineens 550 euro omdat dat de verkoper dat beter uit komt op dat moment vind jij dat ook niet leuk.

    Als ze willen dat je 52 gaat rijden, zetten ze dat wel op die borden Daarbij zijn er genoeg instructeurs die weer hele andere instructies geven. Zo leert de één je dat je voor de rotonde al richting aan moet geven als je de 1e of 3e afslag moet hebben en zo leert een ander je dat dat niet mag. Ik snap echt niet wat er nu zo moeilijk is aan je gewoon aan de snelheid houden hoor. 50 is 50. Kun je lang en breed over lullen, maar het is heel simpel.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
      vrijdag 7 maart 2008 @ 12:06:18 #136
    27569 -SL-
    I've got a jar of di-irt!
    pi_57218699
    ik ben niet kalend
    Maar die audi is van mij en die is gejat v/d week
    It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
    No good can come of it.
    pi_57218707
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:02 schreef rival het volgende:

    [..]

    wie is raeguurder?

    en daarom is de truuk ook om iets harder te remmen


    van voor naar achter moet sowieso elke auto iets harder remmen vanwege reactietijd dat snapt toch elke hond?
    Dus als in een rij van 10 auto's de 7e al op volle kracht moet remmen.. is de 8e zwaar de lul omdat hij niet harder kan remmen dan de 7e mits er een porsche embleem op zijn motorkap prijkt?
    pi_57218750
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:06 schreef Heel_vaag het volgende:

    [..]

    Dus als in een rij van 10 auto's de 7e al op volle kracht moet remmen.. is de 8e zwaar de lul omdat hij niet harder kan remmen dan de 7e mits er een porsche embleem op zijn motorkap prijkt?
    bandbreedte, bandenmerk, bandentype, staat van de remmen....

    nog zoveel variabelen op te noemen! hoeft niet perse porsche op te prijken
    pi_57218811
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:05 schreef BobbyB het volgende:

    Als ze willen dat je 52 gaat rijden, zetten ze dat wel op die borden Daarbij zijn er genoeg instructeurs die weer hele andere instructies geven. Zo leert de één je dat je voor de rotonde al richting aan moet geven als je de 1e of 3e afslag moet hebben en zo leert een ander je dat dat niet mag. Ik snap echt niet wat er nu zo moeilijk is aan je gewoon aan de snelheid houden hoor. 50 is 50. Kun je lang en breed over lullen, maar het is heel simpel.
    mijn teller is geijkt dus als jij zogenaamd 50 rijd rij ik toch echt iets van 46 achter je
    pi_57218817
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:05 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Dat jij een rijinstructeur hebt gehad die het ook niet nodig vind om zich aan de snelheid te houden heeft helemaal niks met mijn kennis te maken hoor. Als jij in een winkel een TV gaat kopen, en er staat op het kaartje 500 euro, en bij de kassa issie ineens 550 euro omdat dat de verkoper dat beter uit komt op dat moment vind jij dat ook niet leuk.

    Als ze willen dat je 52 gaat rijden, zetten ze dat wel op die borden Daarbij zijn er genoeg instructeurs die weer hele andere instructies geven. Zo leert de één je dat je voor de rotonde al richting aan moet geven als je de 1e of 3e afslag moet hebben en zo leert een ander je dat dat niet mag. Ik snap echt niet wat er nu zo moeilijk is aan je gewoon aan de snelheid houden hoor. 50 is 50. Kun je lang en breed over lullen, maar het is heel simpel.
    Je hebt nog nooit gehoord van tellerafwijking? Als je met je auto op de snelweg 106 km/uur rijd en je zet je navi aan zie je dat je precies 100km/uur rijd.
    pi_57218823
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:09 schreef rival het volgende:

    [..]

    bandbreedte, bandenmerk, bandentype, staat van de remmen....

    nog zoveel variabelen op te noemen! hoeft niet perse porsche op te prijken
    Maar verder naar achter kunnen de auto's niet oneindig snel remmen. Uiteindelijk heb je dan een auto die met piepende en rokende banden op je af komt schuiven.
    En het resultaat zie ik dan ook dagelijks...wat weer nieuwe files creeert, wat weer zorgt dat kilometers terug mensen op de rem moeten... enz enz.
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
    pi_57218858
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    Maar verder naar achter kunnen de auto's niet oneindig snel remmen. Uiteindelijk heb je dan een auto die met piepende en rokende banden op je af komt schuiven.
    En het resultaat zie ik dan ook dagelijks...wat weer nieuwe files creeert, wat weer zorgt dat kilometers terug mensen op de rem moeten... enz enz.
    Kijkfile's
    pi_57218917
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    Maar verder naar achter kunnen de auto's niet oneindig snel remmen. Uiteindelijk heb je dan een auto die met piepende en rokende banden op je af komt schuiven.
    En het resultaat zie ik dan ook dagelijks...wat weer nieuwe files creeert, wat weer zorgt dat kilometers terug mensen op de rem moeten... enz enz.

    je bent ook niet zo slim als je al 7 man ziet kleven en dan als 8ste ook nog even gaat kleven
    pi_57218935
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:16 schreef rival het volgende:

    [..]

    je bent ook niet zo slim als je al 7 man ziet kleven en dan als 8ste ook nog even gaat kleven
    Rijdt zeker vaak op belgie
    pi_57219075
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef rival het volgende:

    [..]

    mijn teller is geijkt dus als jij zogenaamd 50 rijd rij ik toch echt iets van 46 achter je
    Aww, en van die 4 hele extra kilometers per uur die je harder had kunnen rijden ga je zeker heel hard huilen of niet? Tja, het is een harde wereld, ik heb het met je te doen. Hoe dan ook, we staan toch steeds voor hetzelfde stoplicht.
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Je hebt nog nooit gehoord van tellerafwijking? Als je met je auto op de snelweg 106 km/uur rijd en je zet je navi aan zie je dat je precies 100km/uur rijd.
    Want je navi wijkt niet af. Tuurlijk heb ik wel van tellerafwijking gehoord, hoe dan ook, jij hebt pech als je achter me zit en anders ga je er maar voorbij.

    Stelletje gefrustreerd piloten dat jullie zijn. Boeit je die paar KM harder dan echt zoveel? Die ene minuut dat je eerder op de plaats van bestemming bent maakt zo'n verschil?

    Als mensen nu eens normaal en ontspannen in die auto gingen zitten he, zou zoveel ongelukken en files schelen. Huilies.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57219118
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:23 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Als mensen nu eens normaal en ontspannen in die auto gingen zitten he, zou zoveel ongelukken en files schelen. Huilies.
    Normaal is relatief

    pi_57219198
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:25 schreef Heel_vaag het volgende:

    [..]

    Normaal is relatief

    Gewoon, zonder de drang om hard te rijden, anderen op te jagen, haantje de voorste willen zijn. Maar gewoon, relaxed. Ga desnoods 5 of 10 minuten eerder weg van huis.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57219346
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:23 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Aww, en van die 4 hele extra kilometers per uur die je harder had kunnen rijden ga je zeker heel hard huilen of niet? Tja, het is een harde wereld, ik heb het met je te doen. Hoe dan ook, we staan toch steeds voor hetzelfde stoplicht.
    we hebben het hier wel over 4 hele kilometers hoor

    en je noemt ons gefrustreerd... maar euhmm... ik rij gewoon (in mijn ogen).. iemand die voor me gaat remmen en expres rustig naar rechts gaat e.d (de linkshanger) lijkt mij veel meer gefrustreerd.. hoezo zou je je anders zo druk maken om anderen?

    verder snij IK niemand af oid... het enige dat ik terugdoe is een remproef! ik wacht achter iemand tot hij aan de kant gaat en dan vervolg ik mijn weg....

    ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me ding zouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING, en rechts rijden waar dat mogelijk is! en dan bedoel ik ook "jullie" nou en.. dan gaat er eens iemand bij je kleven.... daar hou je je toch verder gewoon niet meer mee bezig? je vervolgt je weg en gaat aan de kant wanneer je kan.....
    pi_57219380
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:23 schreef BobbyB het volgende:
    Want je navi wijkt niet af. Tuurlijk heb ik wel van tellerafwijking gehoord, hoe dan ook, jij hebt pech als je achter me zit en anders ga je er maar voorbij.
    Neen, die wijkt niet af.
    En ik ga je idd voorbij.
    pi_57219699
    en de linksrijders drammen er altijd zo op dat we ons aan de regels moeten houden!
    quote:
    Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
    2 Verkeersregels
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    Paragraaf 1 Artikel 3 (artikel 1, 2, 2a en 2b in bijlage 3)
    Plaats op de weg 1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts
    te houden.
    maar als je zo naar de regels wilt leven, doe dat dan ook
    pi_57219721
    Kleine banden monteren
    Ga je volgens je teller al gauw wat harder
    pi_57219926
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:

    [..]
    ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me ding zouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING,
    En dat is nou juist het probleem. Je rijdt gezamenlijk op hetzelfde stukje asfalt, en iedereen wilt aan het eind van de dag naar huis. En niemand heeft méér recht dan een ander om eerder thuis te komen. Dus zullen we rekening met elkaar moeten houden, en niet alleen 'je eigen ding' doen.

    En behalve de weggebruikers die 120 op de linkerstrook rijden, waardoor je gedwongen wordt je aan de maximumsnelheid te houden, heb je ook de wet waar je je aan moet houden. En daar staat niemand boven. Ook jij niet en ook ik niet. Die regels zijn er ook niet voor niets. En als iedereen zich daar gewoon aan houdt, maakt dat het autorijden een stuk fijner en is het niet erg om 2 minuten langer onderweg te zijn.
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
    pi_57219978
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:

    [..]

    we hebben het hier wel over 4 hele kilometers hoor

    en je noemt ons gefrustreerd... maar euhmm... ik rij gewoon (in mijn ogen).. iemand die voor me gaat remmen en expres rustig naar rechts gaat e.d (de linkshanger) lijkt mij veel meer gefrustreerd.. hoezo zou je je anders zo druk maken om anderen?
    Oh, maar ik maak me ook niet druk om anderen, ik vind het alleen wel ontzettend irritant als iemand achter op mijn bumper gaat zitten. Maar flauwe acties als langzamer gaan rijden of op de rem trappen, daar begin ik niet aan hoor. Dat is gewoon kinderachtig.
    quote:
    verder snij IK niemand af oid... het enige dat ik terugdoe is een remproef! ik wacht achter iemand tot hij aan de kant gaat en dan vervolg ik mijn weg....

    ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me ding zouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING, en rechts rijden waar dat mogelijk is! en dan bedoel ik ook "jullie" nou en.. dan gaat er eens iemand bij je kleven.... daar hou je je toch verder gewoon niet meer mee bezig? je vervolgt je weg en gaat aan de kant wanneer je kan.....
    Ik ga ook echt wel naar rechts als ik dat kan en soms blijf ik ook wel iets langer links rijden als er verder niemand rijdt, maar als ik iemand aan zie komen, die duidelijk er langs wil, ga ik heus wel even naar rechts. Maar doorgaans rij ik links ook wel wat harder (125/130), ik had het meer over provinciale wegen en zo.

    Maar dat iedereen zijn eigen ding maar moet gaan doen, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn gewoon verkeersregels opgesteld, en als iedereen zich daar gewoon aan houd, in plaats van zelf maar wat te doen, is dat alleen maar bevorderlijk voor de doorstroming. En als ik gewoon aan het inhalen ben, ben ik er niet van gediend dat een ander mij op zit te jagen.
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:37 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Neen, die wijkt niet af.
    En ik ga je idd voorbij.
    Waar maak je je dan druk om, als je me toch voorbij gaat?
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57220062
    Toevallig, 2 fokkers in dezelfde file halen elkaar in

    hard rijden kan je hier toch niet, verhuis naar australie als je lege wegen wilt waar je 4 kilometer per uur te hard kan rijden

    pi_57220068
    ik wou editen waar zit de delete knop?
      vrijdag 7 maart 2008 @ 13:17:13 #156
    135509 schaap001
    Ik bedoel maar te zeggen:
    pi_57220123
    Vriend van mij heeft zoiets ook eens meegemaakt: alleen toen betrof het een opgefokte Golf met 4 van die kuddedieren met petjes op erin. Wat zij niet wisten, was dat hij net op weg was naar de plaatselijke Rubgy-club om een wedstrijd te kijken. Toen hij daar het terrein opdraaide, stopte ze even, aarzelden en reden toen toch maar snel door. Losers.
    pi_57220174
    Zoals Pauw en Witteman heerlijk kunnen duidelijk kunnen maken:
    Die zien we nooit meer terug
    pi_57220276
    Whahaha, dude wat een verhaal!
    Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
      vrijdag 7 maart 2008 @ 13:27:52 #159
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_57220322
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:28 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Gewoon, zonder de drang om hard te rijden, anderen op te jagen, haantje de voorste willen zijn. Maar gewoon, relaxed. Ga desnoods 5 of 10 minuten eerder weg van huis.
    helemaal mee eens. Dat opgefokte gedoe in de auto altijd Rij gewoon rustig en ontspannen, ga desnoods 5 minuten eerder weg en bespaar je een hartslag van 200.
    Ik kan me doodergeren aan al die opgefokte mannekes op de weg, doe rustig (en hou je aan de regels)

    Ik zie regelmatig de gevolgen van dat opgefokte rijgedrag. Bij mij in de straat is er in 2 jaar tijd al 4 x een ongeluk gebeurd door mensen die vinden dat je in een woonwijk best met 50 over een onoverzichtelijk kruisinkje kan blazen en er zijn ook al vaak genoeg mensen aangereden op de fiets of brommer omdat meneer of mevrouw in de leasebak vind dat de verkeersregels niet voor hem of haar gelden.



    [ Bericht 22% gewijzigd door Metro2005 op 07-03-2008 13:37:01 ]
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_57220324
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 12:53 schreef rival het volgende:
    en de linksrijders drammen er altijd zo op dat we ons aan de regels moeten houden!
    [..]

    maar als je zo naar de regels wilt leven, doe dat dan ook
    Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).

    Situatie:
    Rechts vrachtwagens, 2 auto's met normale snelheid met een redelijke afstand daar tussen,
    Links een aantal auto's met een hogere snelheid.

    De voorste auto die rechts rijdt, gaat naar links om de vrachtwagen in te halen. De auto's met een hogere snelheid op de linkerbaan moeten op de rem, de achterste auto die rechts reed kan niet meer naar links omdat daar die snellere auto's rijden.

    Achter die snellere auto's komen nog meer auto's te rijden met als gevolg dat de auto, die dus netjes rechts reed, op de rem moet voor de vrachtwagen voor hem en daarna heel lang moet wachten tot hij weer kan inhalen omdat die hele rij eerst er langs moet.

    Natuurlijk kan hij zijn knipperlicht aan doen en wachten tot iemand hem er tussen laat of hem er gewoon tussen kwakken, maar hoe dan ook, heeft dat het gevolg dat de links rij op de rem moet en mede doordat men boven op elkaar gaat rijden omdat iedereen eigenlijk harder wil er een accordeon effect plaats vind waarbij steeds harder geremd moet worden naar achter toe, en kijk daar: de geboorte van een file.

    En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57220396
    Is zo'n situatie niet voor nodig: Klik
    pi_57220556
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).
    (...)
    En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
    Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.


    En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
    pi_57220561
    Heb jij je ff mooi op laten fucken!

    -edit-
    één keer zo'n jojo meegemaakt die er net ff wat te dicht opzat wat mij betrof, toen gewoon op een rustig, overzichtelijk stukje redelijk pittig op de rem gegaan.

    Nou toen wou hij er wel langs

    [ Bericht 45% gewijzigd door mcDavid op 07-03-2008 13:47:10 ]
    pi_57220635
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.


    En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
    Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem
    Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h
    en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
    dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
    pi_57220766
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:

    [..]

    Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem
    Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h
    en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
    dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
    En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?
    pi_57220849
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:

    [..]

    Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem
    Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h
    en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
    dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
    Nee, oplossing is gewoon dat iedereen ongeveer dezelfde snelheid blijft rijden en dat wanneer een auto voor je naar rechts gaan, je niet meteen gaat gassen om dat gat dicht te rijden terwijl je ziet dat er ook nog een vrachtwagen rechts rijdt. Je schiet er niks mee op, want die andere auto rijdt toch nog voor je.

    Maar ja, mensen zijn soms net schapen. Gaan ze allemaal links rijden, terwijl het daar alleen maar langzamer gaat rijden en rechts kun je gewoon iedereen voorbij.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57221024
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:

    [..]

    Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem
    Ja, dan wordt de tussenafstand gehalveerd. Maar als je nou zorgt dat die voordat ik kom invoegen groot genoeg is, dan rij je enkel maar even dicht achter me op het moment van inhalen van vrachtauto. Maar dat lost zich kort daarna weer op doordat ik naar rechts ga. Dit valt natuurlijk niet onder kleven en wordt ook niet als hinderlijk ervaren. Maar je moet dan juist niet op de rem maar je snelheid vast blijven houden.

    Dan is dat korte moment dat je te dicht op elkaar zit ook niet meer zo gevaarlijk, want de kans dát je moet remmen omdat je voorganger op de rem gaat, is een stuk kleiner. Want je haalt juist de oorzaak van het remmen weg.
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
    pi_57221079
    @Bobby

    Haal je op de snelweg met precies 100km/uur op de teller een vrachtwagen in? Indien max snelheid 100km/uur is.
      vrijdag 7 maart 2008 @ 14:10:23 #169
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_57221184
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:49 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?
    Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.
    Precies de reden dat er altijd zoveel file staat op de A20 en A13. bij 80km/u gaan mensen dichter op elkaar rijden en dat is nou een beetje jammer op dat stuk waar er ongeveer 5 opritten over 2km in de snelweg zitten.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_57221633
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 01:09 schreef SuperShark het volgende:


    PS: Als U de brede, kalende malloot bent die vanavond in een donkere Audi allerlei vreemde actie's uitgehaald heeft in Noord-Brabant, meld U zich dan in dit topic.
    Meldt!

    3 jaar geleden, op de snelweg tussen Venlo en Eindhoven, kale kop, oorbellen, middelvinger had hij ook. Volgens mij een groene of blauwe audi A4.

    Deze neanderthaler wilde de auto onderlangs inhalen geloof ik. Er werd 145 km p/u gereden, hij wil er langs, knippert met lichten en claxoneert. Op dat moment halen wij een rits auto's en vrachtwagens in. Hij blijft knipperen en toeteren. Kameraad drukt zachtjes op de rem, hij schiet in de ankers. Laat zich terug zakken en verdwijnt uit beeld. Althans, dat lijkt zo. Hij haalt dezelfde rits auto's in via de vluchtstrook en een stukje oprit, gaat voor ons rijden en remt. Maar dan echt....
    Wij schieten ook in de ankers, hij ook en krijgt het voor elkaar ons en zichzelf in een seconde of vijf van 145 km p/u naar 80 km p/u te laten gaan op de linkerbaan. Allerlei auto's schieten ons voorbij via de rechterbaan, slingerend en toeterend. Vervolgens gaan wij de rechtbaan op, hij gaat mee. Hij remt niet meer, maar houdt zijn gas er af. 80km, 60km, 40km.... Dan maar de vluchtstrook op. Hij rijdt nog steeds voor ons en gaat ook de vluchtstrook op. Nog steeds zijn gas er niet op. 30km, 20km, 10km... "die gozer wil echt ruzie" mompelt de chauffeur en doet zijn riem los. Ik ook. "Dan kan hij het krijgen" roep ik..
    5km.... Nog steeds voor ons, wild gebarend, een testosteronbom die graag met ons in gesprek wil gaan. Althans, dat vermoeden hadden we. Er wordt gestopt, wij blijven zitten. Wellicht dat hij nu zijn zin heeft en zijn weg vervolgd. Niets is minder waar: Er stapt een briesende stier uit de Audi, oorbellen, kale kop, kistjes, the works. En groot is hij ook wel trouwens. Gezien we zelf behoorlijk opgefokt waren, kon het ons niet meer schelen. We doen de deur open... Staan buiten de auto. Nu ben ik niet heel erg groot, maar wel groot. En mijn kameraad ook. "Ga in je auto zitten en rij gewoon weg !" roepen we. Hij zegt niks meer, kijkt ons boos aan. "Mij maakt het niet uit hoor, je mag ook gerust op de vuist" roept 1 van ons.
    Dit is pure bluf. Die kerel is best groot, ik kan goed knokken maar ik heb het idee dat ik dit echt niet ga redden.
    "De volgende keer pak ik je" roept de neanderthaler en stapt in. Met rokende banden rijdt hij weg. Hij kijkt niet achterom of hij wel weg kan rijden en wordt bijna geschampt door een vrachtwagen. Jammer genoeg niet raak. Met bonkend hart gaan we in de auto zitten. Even een sigaret om jezelf kalm te krijgen voordat we de weg weer op gaan. "May thousand camels poo on your car" mompelt mijn kameraad. En voor 1 keer hoop je dat Allah wel bestaat.

    Bedoel je die?
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_57221843
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
    pi_57221873
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.
    Precies de reden dat er altijd zoveel file staat op de A20 en A13. bij 80km/u gaan mensen dichter op elkaar rijden en dat is nou een beetje jammer op dat stuk waar er ongeveer 5 opritten over 2km in de snelweg zitten.
    En daarbij gaan vrachtwagens minder op elkaar inlopen denk ik zo, ze hebben meer marge wat snelheid betreft. Als vrachtauto's op elkaar inlopen krijg je, helmaal in combinatie met een inhaalverbod, van die "treintjes" met vrachtauto's; das gevaarlijk want dan kan je een kettingboem krijgen, en zo kunnen auto's niet de snelweg op inderdaad, en zo kan men niet meer naar de rechterbaan na een poging tot inhalen
    pi_57221893
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 14:43 schreef mcDavid het volgende:

    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
    Er is een optimum Minder auto's op hetzelfde stuk asfalt, maar ze zijn er ook sneller overheen
    pi_57223117
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).

    Situatie:
    Rechts vrachtwagens, 2 auto's met normale snelheid met een redelijke afstand daar tussen,
    Links een aantal auto's met een hogere snelheid.

    De voorste auto die rechts rijdt, gaat naar links om de vrachtwagen in te halen. De auto's met een hogere snelheid op de linkerbaan moeten op de rem, de achterste auto die rechts reed kan niet meer naar links omdat daar die snellere auto's rijden.

    en kijk daar: de geboorte van een file.

    En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
    Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.

    Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.

    Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.

    Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.

    Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans - en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.

    Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
      vrijdag 7 maart 2008 @ 15:58:56 #175
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_57223325
    Laat maar
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_57223456
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:

    [..]

    Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.
    Oh, dus met anderen woorden mag niemand naar links omdat iedereen die daar te snel rijdt dan op de rem moet, ook al zit daar 500 meter tussen? Wat een onzin. Ik had het er uiteraard niet over dat die man hem er gewoon voor kwakt, maar vroeg of laat moeten die hardrijders toch op de rem.
    quote:
    Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.
    Als ze niet te hard hadden gereden, hadden ze ook niet op de rem gehoeven. Ik vind dit altijd zo'n achterlijke redenering. Iemand houdt zich niet aan de snelheid en een ander moet zich maar aanpassen. Natuurlijk is er de regel dat rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft, dus dat je hem er niet voor moet kwakken, maar er is ook een regel dat je je aan de maximum snelheid houdt. Wie is er dan eerst fout? Inderdaad, de hard rijder.
    quote:
    Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.
    Ik had het hier gewoon over iemand die 120 rijdt en weer naar rechts was gegaan. Hij hing dus niet achter een vrachtwagen. Als hij inderdaad achter een vrachtwagen zou hangen (en dus max 90 zou rijden) dan is het een ander verhaal. En dan kom je er helemaal moeilijk tussen, als je niemand tot last wil zijn tenminste.
    quote:
    Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.
    Tuurlijk vind je een gaatje, maar omdat een stel vind dat de snelheidslimiet niet voor hen geld, moet die persoon dus wachten op een gaatje en tevens afremmen voor de vrachtwagen voor hem.
    quote:
    Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans - en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.

    Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
    Nogmaals, ik had het niet over iemand die zijn auto er voor pleurt, maar iemand die gewoon gaat inhalen. De hard rijdende auto's bevonden zich nog een aantal meters achter hem, dus de ruimte was er genoeg.

    En ik zie het gewoon dagelijks gebeuren, dat het op de A27 niet gebeurt is dan mooi, maar op de A15, met veel vrachtverkeer, zie ik het meerdere keren gebeuren.

    Dat mensen Duitsland er dan weer bij gaan halen snap ik ook niet, want daar gelden ook andere verkeersregels dus daar is het sowieso anders. Ik had het alleen over Nederland.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57223502
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:

    [..]

    Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.

    Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.
    Als die auto die links rijdt telkens genoeg afstand houdt dat er gemakkelijk een auto tussen kan hoeft deze niet op de rem. En als jouw voorganger 130 rijdt, kan jij ook 130 daarachter rijden. Je rijdt echt niet harder als je er dichter op zit. Dus gaat gewoon even snel.
    quote:
    Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.
    Heeft niks met haast hebben te maken, maar als er 200 meter tussen de 2 vrachtwagens zit, kan je net zo goed rechts rijden in plaats van links blijven hangen. En zodra je de voorste vrachtwagen nadert kan je links invoegen (mits er dus ruimte gehouden wordt door de linksrijders).
    quote:
    Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.
    Wanneer het links ook niet zo snel gaat (100km/u ofzo), dan is het moeilijk een gaatje te vinden zonder hem er ergens tussen te proppen met de nodige gebaren en lichtsignalen van de auto achter je
    quote:
    Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans - en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.

    Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
    In Duitsland is het harder rijden op sommige plekken toegestaan, dus dat is een ander verhaal.

    Tevens vind ik wel dat degene die rechts rijdt, en even een vrachtwagen gaat inhalen, op de rechterbaan zijn snelheid moet aanpassen aan links, dan invoegen, en dan weer naar rechts, en dáár eventueel weer langzamer gaan rijden. Maar niet met 80 achter de vrachtwagen rijden, met 80 naar links gaan, dáár accellereren tot 100, en vervolgens links blijven rijden. Want dit zorgt inderdaad dat men links onnodig op de rem moet.
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
    pi_57223725
    Inderdaad. Het probleem is gewoon dat zodra je naar rechts gaat, dat gat in veel gevallen meteen word opgevuld door iemand die haast heeft of in ieder geval sneller wil rijden. Het enige wat ie er meer bereikt is dat hij nu direct achter de auto zit die eerst voor mij zat, en dat hij mij op dat moment blokkeert. Ik kan niet meer naar links en ondertussen sluiten de andere auto's ook weer achter hem aan.

    En dat was slechts een voorbeeld waarom mensen dus uit voorbaat maar niet meer naar rechts gaan voor een klein stukje.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57223895
    en waarom gooit iedereen zijn gaten dicht? omdat ze niet willen dat er een trage bestuurder voor ze komt die daarna nooit meer naar rechts gaat!


    dus wie kwam er eerder
    het ei of de kip
    de klever of de hanger
    pi_57223925
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
    Tevens vind ik wel dat degene die rechts rijdt, en even een vrachtwagen gaat inhalen, op de rechterbaan zijn snelheid moet aanpassen aan links, dan invoegen, en dan weer naar rechts, en dáár eventueel weer langzamer gaan rijden. Maar niet met 80 achter de vrachtwagen rijden, met 80 naar links gaan, dáár accellereren tot 100, en vervolgens links blijven rijden. Want dit zorgt inderdaad dat men links onnodig op de rem moet.

    deden ze dat maar eens...
    pi_57224252
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 16:21 schreef rival het volgende:
    en waarom gooit iedereen zijn gaten dicht? omdat ze niet willen dat er een trage bestuurder voor ze komt die daarna nooit meer naar rechts gaat!

    dus wie kwam er eerder
    het ei of de kip
    de klever of de hanger
    Daarom zeg ik ook dat ze wel eerst snelheid moeten maken en niet met de snelheid waarmee ze achter de vrachtwagen aansukkelen naar links moeten.

    Maar de meningen over de definitie van 'trage bestuurder' zijn hier verdeeld. Onder trage bestuurder bedoel ik dus die mensen die 80 rijden. Niet die mensen die netjes 120 rijden en niet harder.
    120 is de maximum snelheid op de autosnelweg, dus dat kan je nóóit traag noemen.
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
      vrijdag 7 maart 2008 @ 16:56:54 #182
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_57224648
    Leuk geschreven, ik moest lachen
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_57228860
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 16:21 schreef rival het volgende:
    en waarom gooit iedereen zijn gaten dicht? omdat ze niet willen dat er een trage bestuurder voor ze komt die daarna nooit meer naar rechts gaat!

    dus wie kwam er eerder
    het ei of de kip
    de klever of de hanger
    De klever. Want klevers gaan ook nooit naar rechts, tenzij ze een afslag moeten hebben want de rechterbaan is alleen om over te steken van oprit naar de linker baan, toch? En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.

    Net op de terugweg trouwens weer heerlijk iedereen op de linkerbaan voorbij gereden. Stelletje domme schapen dat ze zijn.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_57228981
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 20:07 schreef BobbyB het volgende:


    Net op de terugweg trouwens weer heerlijk iedereen op de linkerbaan voorbij gereden. Stelletje domme schapen dat ze zijn.
    Daar is de linkerbaan voor bedoeld, schaap.
      vrijdag 7 maart 2008 @ 20:42:12 #185
    72691 T3rr0r
    Technoofsow!
    pi_57229708
    Riep deze persoon misschien: 'LEKKER BUMPERKLEVEN OUUUUUUUUUUWE!' ? Want dan is hij wel te traceren via z'n YouTube filmpjes. Overigens voldoet de beschrijving in de OP wel een beetje aan z'n uiterlijk dus ik zou even kijken op LSO (mits ze er nog op staan).

    Wie weet is het die mongool wel en kan je hem via deze weg even bij de politie terecht laten komen.
    It's about being boss, not being the boss...
    pi_57230204
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 20:07 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    De klever. Want klevers gaan ook nooit naar rechts, tenzij ze een afslag moeten hebben want de rechterbaan is alleen om over te steken van oprit naar de linker baan, toch? En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.

    Net op de terugweg trouwens weer heerlijk iedereen op de linkerbaan voorbij gereden. Stelletje domme schapen dat ze zijn.
    Links? Ik heb daarstraks een stuk of 30 auto's rechts kunnen passeren, omdat die weer massaal links stil wilden gaan staan
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
      vrijdag 7 maart 2008 @ 21:40:10 #187
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_57231042
    quote:
    En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.
    Correct, want ik irriteer me dood aan mensen die 60 rijden op een 80km weg, dus daar ga ik snel voorbij en gooi 'em dan in een gat om de afrit te pakken. Moeten ze maar doorrijden. Vaak ontstaat er sowieso een mooi gat waar mensen zoals ik in kunnen steken, omdat er gelukkig mensen zijn die zich minimaal aan de maximale snelheid houden, dus die rijden dan weer een groot stuk voor de trage Sjonnies en onzekere Beppies. Het probleem lost zich dus vanzelf op.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
      vrijdag 7 maart 2008 @ 21:45:56 #188
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_57231212
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.


    En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
    Wat ik vaak zie is dat mensen links rijden, dan naar rechts gaan, terwijl er 300m verderop een vrachtwagen rijdt. Dan gaan de mensen op de linkerstrook gas geven, de persoon die van rijbaan had gewisseld nadert nu de vrachtwagen en trapt óf op de rem, of gooit 'em er even goed tussen, óf beide. En dat veroorzaakt onnodige opstoppingen. Als mensen leren om wat verder naar voren te kijken...

    Tevens als ik 140 rijdt op de linkerstrook zorg ik wel dat een 'gat' voor me vrij dicht blijft, niet in de zin van kleven, maar er zijn genoeg mongolen die jouw snelheid, ook al is die 120 (als de andere 80 rijdt is gewoon te traag) verkeerd inschatten en ik ben als de dood dat zo'n idioot 'em er voor gooit, wat niet veel is gebeurd, maar het is wel voorgekomen.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_57233232
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 16:38 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    Daarom zeg ik ook dat ze wel eerst snelheid moeten maken en niet met de snelheid waarmee ze achter de vrachtwagen aansukkelen naar links moeten.

    Maar de meningen over de definitie van 'trage bestuurder' zijn hier verdeeld. Onder trage bestuurder bedoel ik dus die mensen die 80 rijden. Niet die mensen die netjes 120 rijden en niet harder.
    120 is de maximum snelheid op de autosnelweg, dus dat kan je nóóit traag noemen.
    Het probleem is dat sommige mensen moeilijk anders kunnen. Mijn eerste auto was een Hyundai'tje, 1300cc'tje 14 jaar en 50pk oid zat daar op. Als ik daarmee op korte opritten de snelweg op reed wist ik dat ik aan 80/u moest invoegen op de snelweg gewoon omdat mijn auto in die tijd niet rapper op kon trekken (en ik trok serieus met dat ding door, snelweg invoegen was minimaal 6500 rpm voor ik schakelde, dus hoger kan je die dingen niet trekken). Ook als ik een vrachtwagen inhaalde had ik niet veel anders van keuze dan om dat aan 100/u te doen, aangezien ik nooit genoeg "aanloopruimte" had om snel even naar 130 te gaan om iemand in te halen.

    Ik ben ook een "fervente linksrijder" zoals er veel zeggen, maar ik ga wel opzij gaan als ik merk dat er iemand achter mij plakt. Ik zie gewoon niet in dat ik tussen links & midden moet over en weer slalommen als er toch niemand achter me rijdt die er voorbij wil gaan... Ik laat qua afstand meestal 1à2x de afstand tussen de verlichtingspalen, wat iets van een 50à80 meter moet zijn. Aan 150 per uur is dat genoeg voor mijn reactietijd, en mijn wagen remt sneller dan de doorsnee dus dat zit ook wel goed. Als er zich dan een idioot voor mij naar links schiet die echt traag rijdt dan zit ik er misschien in, maar je kan toch niet alle risico's ontlopen (plus dat je toch in je recht verklaard wordt voor de verzekering, ook al reed je te snel)

    'Trage bestuurder' reken ik gewoon iedereen onder die
    1) bij een 1vaksbaan onder de maximale snelheid gaat gaan zitten
    2) bij een tweevaksbaan op het linkervak gaat zitten & niet minstens de maximum rijdt
    3) bij een 3vaksbaan op het linkervak gaat zitten en de maximumsnelheid rijdt, dat linkervak dient om 140 of meer te rijden.
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
    pi_57233856
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 21:40 schreef Steeven het volgende:

    [..]

    Correct, want ik irriteer me dood aan mensen die 60 rijden op een 80km weg, dus daar ga ik snel voorbij en gooi 'em dan in een gat om de afrit te pakken. Moeten ze maar doorrijden.
    En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
    Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
    Wat is er mis met de Prius?
    [ afbeelding ]
    Ik vind 't een hele mooie auto.
    pi_57233959
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
    Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
    [ afbeelding ]
    nuja, het is wat je verstaat onder "vlak ervoor gooien". Als dat gewoon aan 80/u met 5 meter tussen jouw auto & die gast van het linkervak naar de afrit dan zie ik er het probleem niet van in, aangezien je hem niet hindert. Hij zal er enkel van schrikken...

    Wat betreft die foto; ongelukjes gebeuren nu eenmaal, en zolang het maar tikjes zijn gelijk op die foto is er niets aan de hand, aangezien daar niemand verwondingne zal opgelopen hebben.
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
      vrijdag 7 maart 2008 @ 23:50:31 #192
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_57234307
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
    Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
    [ afbeelding ]
    Meneer heeft zijn conclusies al klaar? Ik reed niet eens in die auto (maar ik zat er wel in).

    Los van dat quote je een selectief deel van een verhaal. Een essentieel onderdeel van het punt wat ik maakte laat je weg, om je eigen punt kracht bij te zetten. Heel zwak.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_57234617
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 02:16 schreef kraakvandaal het volgende:

    [..]

    In de USA is 't al normaal om de deuren op slot te houden tijdens 't rijden,langzaam maar zeker wordt het hier ook nodig.
    Da's hier ook al vrij normaal hoor. Bij mijn huidige auto en mijn vorige gaan de deuren automatisch op slot als je begint te rijden. Bij een botsing gaat de vergrendeling weer open.

    Heb zelf twee keer Van dat soort gasten meegemaakt. Een keer kon ik wegkomen nadat hij ook de weg blokkeerde, de andere keer kende ik de weg beter dan mijn achtervolger en is hij uit de bocht gevlogen met 130 km per uur op een 80 km weg. (die gast had gezopen)
    Some weasel took the cork out of my lunch...
      † In Memoriam † zaterdag 8 maart 2008 @ 00:32:54 #194
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_57235328
    Ik had die Neanderthaler graag tegen willen komen. Ik heb de afdruk van een vangrail + een hele lading onbekende objecten al in m'n auto staan, daar kan de afdruk van een auwdie ook nog wel bij. Bijvoorbeeld als die boer bij het inhalen naast mij blijft rijden. Eens zien wie het het langste volhoudt: ik die naar links stuur (langzaam) of hij die koppig blijft rijden waar hij rijdt.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_57235382
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 00:32 schreef 2cv het volgende:
    Ik had die Neanderthaler graag tegen willen komen. Ik heb de afdruk van een vangrail + een hele lading onbekende objecten al in m'n auto staan, daar kan de afdruk van een auwdie ook nog wel bij. Bijvoorbeeld als die boer bij het inhalen naast mij blijft rijden. Eens zien wie het het langste volhoudt: ik die naar links stuur (langzaam) of hij die koppig blijft rijden waar hij rijdt.
    Mag je al autorijden als je 14 bent?
    Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
    Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
    Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
    Diepzinnige deepart.
      † In Memoriam † zaterdag 8 maart 2008 @ 00:49:22 #196
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_57235645
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 00:35 schreef deepart het volgende:

    [..]

    Mag je al autorijden als je 14 bent?
    Nee, de politie zal je binnenkort wel te grazen nemen.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      zaterdag 8 maart 2008 @ 01:22:41 #197
    204660 JanusAnus
    Zitten te rieleksen
    pi_57236231
    Wat een zootje bejaarden hier zeg!
      zaterdag 8 maart 2008 @ 04:08:57 #198
    204162 SuperShark
    Eat you alive!
    pi_57237669
    Whehe, die discussies

    Kill the fish.
      zaterdag 8 maart 2008 @ 11:06:02 #199
    66083 Platina
    78th Element
    pi_57239493
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Walter81 het volgende:

    [..]

    En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
    Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
    [ afbeelding ]
    Jij hebt geen rijbewijs? Als er 1 ding irritant is zijn het wel mensen die 60 gaan rijden waar je 80 mag. Afknuppelen die zooi. Er is namelijk geen 1 reden om langzamer dan 80 te gaan rijden.Behalve als je dat te eng vind ofzo en je dus eigenlijk geen rijbewijs zou moeten hebben.
    pi_57239687
    Mooi verhaal, zinloze discusses erna
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')