Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:20 schreef DroogDok het volgende:
Wat een idioot idd.
Zeker niet harder gaan rijden zoals je nu deed (van 80 naar 100) maar gewoon netje 80 blijven rijden
Een bumperklever ophouden vind ik anders geen probleem. Hoe meer je die lutsers frustreerd hoe beter het is.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:43 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.
Doorrijders.
Er is een grens afgesproken waar we aan ons moeten houden. Maar jij zegt dus dat iedereen nét iets over die grens moet gaan, omdat 90% dat ook doet...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:43 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.
Doorrijders.
Dus omdat 90% 10km/u harder rijdt, moeten anderen dat ook maar doen?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:43 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.
Doorrijders.
Kijk, dit is nu een goed onderbouwde post.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:10 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Er is een grens afgesproken waar we aan ons moeten houden. Maar jij zegt dus dat iedereen nét iets over die grens moet gaan, omdat 90% dat ook doet...
Dan ben jij zeker ook zo iemand die vindt dat de maximumsnelheid naar 130Km/h moet omdat de meesten dat rijden???En áls dat uitgevoerd wordt, dan gaat iedereen 5 a 10% boven die 130 zitten.... dus ben je weer terug bij af.
Wat is ook het nut van die 10% harder rijden? Tijdwinst geeft het je niet.
Bij deze een eenvoudig rekensommetje:
Stel, Persoon A legt 50 km af (snelweg incl files, en stuk bebouwde kom)
Je rijdt:
40km 100km/u (24 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 1 uur
Op het stuk van 100km rijdt persoon B 10% harder:
Je rijdt:
40km 110km/u (22 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 58 minuten.
Dit betekent dus een tijdwinst van2 minuten.![]()
In de praktijk zal je zien dat je aan het eind van de reis voor een verkeerslicht komt te staan, waar persoon B langer voor het licht moet staan wachten.-=> Tijdwinst 0 minuten.![]()
GMTAquote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:06 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kijk, dit is nu een goed onderbouwde post.![]()
Je wint er helemaal niks mee, met dat gehaast, gebumperkleef en harde rijden. Ikzelf rijd iedere dag 120km heen en 120km terug. Als ik de hele weg 100 rijdt, scheelt me dat nog geen 10 minuten, op 120km!!! Wat schiet je er dan mee op? En hoevaak ik sommige auto's opnieuw tegenkom die mij net hebben ingehaald is niet normaal, en ik heb steeds een constante snelheid gereden.
Je kan je veel beter rustig houden, is beter voor je hart en je komt niet uitgeput op plaats van bestemming. En soms vind ik het, vooral op vrijdag avond, heerlijk om lekker achter een vrachtwagen te rijden (85/90km/u) heerlijk onthaasten is dat, lekker muziekje op en lekker genieten van de ondergaande zon en de omgeving.Maar ja, helaas zien veel mensen autorijden als een sport waarbij ze altijd eerder en harder moeten dan een ander, en niet gewoon een handige manier om van A naar B te kunnen.
quote:twee·baans·weg (dem)
1 verkeersweg met twee rijstroken
2 (weg- en waterbouw) vierbaansweg
Dank jequote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:06 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kijk, dit is nu een goed onderbouwde post.![]()
Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.quote:
Dat moet je zelf weten, als je dan maar niet gaat lopen janken als er iemand aan het bumperkleven is.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.quote:
Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijdenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Nou is het wel zo dat je geen hinder of gevaar mag veroorzaken voor andere weggebruikers. Dus op een 50km-weg waarbij de omstandigheden 50km/u ook toestaan moet je niet langzamer gaan rijden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:04 schreef Athmozz het volgende:
[..]
uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.
Het ging over een verschil van 10%quote:Bij jouw voorbeeld ga je van 100 naar 110 uit; de meeste mensen die op het linkervak te snel rijden & bumperkleven maken van 100 130, en van 120 maken ze 150. Als je dan weinig / geen file hebt maakt dat wel degelijk uit.
Met het deel 'Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen gewoon in de gracht te rijden' ben ik het mee eens.quote:Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijden![]()
Je mag het verkeer ook niet hinderen en dat doe je wel op dat moment. Het is wat anders als je voertuig niet harder kan, maar als je het wel kan, maar niet wilt om wat voor reden dan ook, is dat net zo strafbaar als te hard rijden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Mooie berekening en instructeurs praat. MAAR de auto voor je staat niet in eens stil.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:37 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.
Wanneer jij met 150 komt aanrijden, en de auto voor je rijdt 120, en hij gaat op zn rem terwijl jij nog aan het afremmen bent (je rijdt bv 140), dan is jouw remweg al een stuk langer (+/- 95m) dan die van je voorganger (+/- 69). Dit verschil moet je ook nog bij de 17 meter optellen.
Dit betekent dus dat je sowieso minstens 17+26= 43 meter afstand moet houden om geen aanrijding te krijgen.
(om je afstand te meten kan je kijken naar de witte strepen. Streeplengte=3m, afstand tussen strepen=9m).
Dit zijn gewoon feiten.
Om je eigen reactiesnelheid te meten, kijk eens op http://www.cijfers.net/gassuh.html
Dan nog is de bumperklever fout.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, als je dan maar niet gaat lopen janken als er iemand aan het bumperkleven is.
Misschien wel.. Misschien remt die auto wel voor een stilstaande file die hij erg laat opmerkt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mooie berekening en instructeurs praat. MAAR de auto voor je staat niet in eens stil.
Jij haalt een auto in die achter je reed?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:47 schreef Rupzz het volgende:
Zulk soort volk is rond uit eng.
Ik had er laatst ook 1 achter me, die haalde ik in omdat ie te langzaam reed, geeft ie gas bij. Ik er vol spoed omheen en rijd ie vervolgens met grootlicht en ik denk 15 centimeter achter me aan. Bah. Kwam met trillende pootjes thuis..
Is je laatste rijles lang geleden? Ik weet nog goed dat ik volgens mijn instructeur 52 a 53 km per uur moest rijden ipv 48 a 49 km per uur.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:40 schreef BobbyB het volgende:
Maar zeggen dat je standaard 5km/u harder op de teller moet gaan rijden is nogal kansloos. Dan had er wel 55 op de borden gestaan, oh nee dan moet je weer 60 op de teller rijden.50 is 50, klaar uit.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:50 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij haalt een auto in die achter je reed?
je legt in die 0.5 seconde inderdaad 17 meter af... maar je voorganger staat toch niet direct stil? dus je voorganger maakt ook nog steeds meters.......quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:37 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.
Als je alleen kan reageren op de auto voor je hou je te weinig afstand.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien wel.. Misschien remt die auto wel voor een stilstaande file die hij erg laat opmerkt.
En doordat je dan zit te kleven, kan je niet verder voor je uit kijken, dus zie je die file niet staan en kan je enkel reageren op die auto voor je.
Tevens is dit geen instructeurspraat, maar gewoon rekenen. Wil je zeggen dat die berekening niet klopt?
Ja, alleen jammer dat er bijna altijd files zijn of in ieder geval; het is altijd druk, wat betekend dat er genoeg mensen op de weg zijn die wel de max snelheid rijden en jij dus iedere keer op de rem moet als er zo iemand een vrachtwagen in moet halen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:04 schreef Athmozz het volgende:
[..]
uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.
Bij jouw voorbeeld ga je van 100 naar 110 uit; de meeste mensen die op het linkervak te snel rijden & bumperkleven maken van 100 130, en van 120 maken ze 150. Als je dan weinig / geen file hebt maakt dat wel degelijk uit.
Ja, en die regel zouden ze ook moeten invoeren voor mensen diequote:Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijden![]()
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien wel.. Misschien remt die auto wel voor een stilstaande file die hij erg laat opmerkt.
En doordat je dan zit te kleven, kan je niet verder voor je uit kijken, dus zie je die file niet staan en kan je enkel reageren op die auto voor je.
Reaguurder spreekt zichzelf tegenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:53 schreef rival het volgende:
[..]
je legt in die 0.5 seconde inderdaad 17 meter af... maar je voorganger staat toch NIET DIRECT STIL? dus je voorganger maakt ook nog steeds meters.......
in die 0.5 seconde kom ik dus 17 meter dichterbij een stilstaand object.. niet een afremmende auto voor me
en 17 meter ruimte dan komt iedereen je rechts inhalen denk eens na.. 17!!!!!! meter!
de berekening klopt, met als voorbeeld een stilstaand object. niet de afremmende auto voor je.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:49 schreef Walter81 het volgende:
Wil je zeggen dat die berekening niet klopt?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:53 schreef rival het volgende:
[..]
je legt in die 0.5 seconde inderdaad 17 meter af... maar je voorganger staat toch niet direct stil? dus je voorganger maakt ook nog steeds meters.......
in die 0.5 seconde kom ik dus 17 meter dichterbij een stilstaand object.. niet een afremmende auto voor me
en 17 meter ruimte dan komt iedereen je rechts inhalen denk eens na.. 17!!!!!! meter!
Jullie begrijpen mijn berekening niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je alleen kan reageren op de auto voor je hou je te weinig afstand.![]()
Je berekening klopt wel! Maar het voertuig voor je is ook in beweging. En daar praten de instructeurs/examinators en Koos niet over.
wie is raeguurder?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:58 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Reaguurder spreekt zichzelf tegen![]()
Dan kom je 17 meter dichterbij een afremmende auto, die 17 meter eerder stilstaat als je evenhard remt
Dat jij een rijinstructeur hebt gehad die het ook niet nodig vind om zich aan de snelheid te houden heeft helemaal niks met mijn kennis te maken hoor. Als jij in een winkel een TV gaat kopen, en er staat op het kaartje 500 euro, en bij de kassa issie ineens 550 euro omdat dat de verkoper dat beter uit komt op dat moment vind jij dat ook niet leuk.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Is je laatste rijles lang geleden? Ik weet nog goed dat ik volgens mijn instructeur 52 a 53 km per uur moest rijden ipv 48 a 49 km per uur.
Dus als in een rij van 10 auto's de 7e al op volle kracht moet remmen.. is de 8e zwaar de lul omdat hij niet harder kan remmen dan de 7e mits er een porsche embleem op zijn motorkap prijkt?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:02 schreef rival het volgende:
[..]
wie is raeguurder?
en daarom is de truuk ook om iets harder te remmen
van voor naar achter moet sowieso elke auto iets harder remmen vanwege reactietijd dat snapt toch elke hond?
bandbreedte, bandenmerk, bandentype, staat van de remmen....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:06 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Dus als in een rij van 10 auto's de 7e al op volle kracht moet remmen.. is de 8e zwaar de lul omdat hij niet harder kan remmen dan de 7e mits er een porsche embleem op zijn motorkap prijkt?
mijn teller is geijkt dus als jij zogenaamd 50 rijd rij ik toch echt iets van 46 achter jequote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:05 schreef BobbyB het volgende:
Als ze willen dat je 52 gaat rijden, zetten ze dat wel op die bordenDaarbij zijn er genoeg instructeurs die weer hele andere instructies geven. Zo leert de één je dat je voor de rotonde al richting aan moet geven als je de 1e of 3e afslag moet hebben en zo leert een ander je dat dat niet mag. Ik snap echt niet wat er nu zo moeilijk is aan je gewoon aan de snelheid houden hoor. 50 is 50. Kun je lang en breed over lullen, maar het is heel simpel.
Je hebt nog nooit gehoord van tellerafwijking? Als je met je auto op de snelweg 106 km/uur rijd en je zet je navi aan zie je dat je precies 100km/uur rijd.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat jij een rijinstructeur hebt gehad die het ook niet nodig vind om zich aan de snelheid te houden heeft helemaal niks met mijn kennis te maken hoor. Als jij in een winkel een TV gaat kopen, en er staat op het kaartje 500 euro, en bij de kassa issie ineens 550 euro omdat dat de verkoper dat beter uit komt op dat moment vind jij dat ook niet leuk.
Als ze willen dat je 52 gaat rijden, zetten ze dat wel op die bordenDaarbij zijn er genoeg instructeurs die weer hele andere instructies geven. Zo leert de één je dat je voor de rotonde al richting aan moet geven als je de 1e of 3e afslag moet hebben en zo leert een ander je dat dat niet mag. Ik snap echt niet wat er nu zo moeilijk is aan je gewoon aan de snelheid houden hoor. 50 is 50. Kun je lang en breed over lullen, maar het is heel simpel.
Maar verder naar achter kunnen de auto's niet oneindig snel remmen. Uiteindelijk heb je dan een auto die met piepende en rokende banden op je af komt schuiven.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:09 schreef rival het volgende:
[..]
bandbreedte, bandenmerk, bandentype, staat van de remmen....
nog zoveel variabelen op te noemen! hoeft niet perse porsche op te prijken
Kijkfile'squote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar verder naar achter kunnen de auto's niet oneindig snel remmen. Uiteindelijk heb je dan een auto die met piepende en rokende banden op je af komt schuiven.
En het resultaat zie ik dan ook dagelijks...wat weer nieuwe files creeert, wat weer zorgt dat kilometers terug mensen op de rem moeten... enz enz.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar verder naar achter kunnen de auto's niet oneindig snel remmen. Uiteindelijk heb je dan een auto die met piepende en rokende banden op je af komt schuiven.
En het resultaat zie ik dan ook dagelijks...wat weer nieuwe files creeert, wat weer zorgt dat kilometers terug mensen op de rem moeten... enz enz.
Rijdt zeker vaak op belgiequote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:16 schreef rival het volgende:
[..]
je bent ook niet zo slim als je al 7 man ziet kleven en dan als 8ste ook nog even gaat kleven
Aww, en van die 4 hele extra kilometers per uur die je harder had kunnen rijden ga je zeker heel hard huilen of niet? Tja, het is een harde wereld, ik heb het met je te doen. Hoe dan ook, we staan toch steeds voor hetzelfde stoplicht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef rival het volgende:
[..]
mijn teller is geijkt dus als jij zogenaamd 50 rijd rij ik toch echt iets van 46 achter je
Want je navi wijkt niet af.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit gehoord van tellerafwijking? Als je met je auto op de snelweg 106 km/uur rijd en je zet je navi aan zie je dat je precies 100km/uur rijd.
Normaal is relatiefquote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als mensen nu eens normaal en ontspannen in die auto gingen zitten he, zou zoveel ongelukken en files schelen. Huilies.
Gewoon, zonder de drang om hard te rijden, anderen op te jagen, haantje de voorste willen zijn. Maar gewoon, relaxed. Ga desnoods 5 of 10 minuten eerder weg van huis.quote:
we hebben het hier wel over 4 hele kilometers hoorquote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Aww, en van die 4 hele extra kilometers per uur die je harder had kunnen rijden ga je zeker heel hard huilen of niet? Tja, het is een harde wereld, ik heb het met je te doen. Hoe dan ook, we staan toch steeds voor hetzelfde stoplicht.
Neen, die wijkt niet af.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:23 schreef BobbyB het volgende:
Want je navi wijkt niet af.Tuurlijk heb ik wel van tellerafwijking gehoord, hoe dan ook, jij hebt pech als je achter me zit en anders ga je er maar voorbij.
maar als je zo naar de regels wilt leven, doe dat dan ookquote:Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
2 Verkeersregels
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Paragraaf 1 Artikel 3 (artikel 1, 2, 2a en 2b in bijlage 3)
Plaats op de weg 1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts
te houden.
En dat is nou juist het probleem. Je rijdt gezamenlijk op hetzelfde stukje asfalt, en iedereen wilt aan het eind van de dag naar huis. En niemand heeft méér recht dan een ander om eerder thuis te komen. Dus zullen we rekening met elkaar moeten houden, en niet alleen 'je eigen ding' doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:
[..]
ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me dingzouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING,
Oh, maar ik maak me ook niet druk om anderen, ik vind het alleen wel ontzettend irritant als iemand achter op mijn bumper gaat zitten. Maar flauwe acties als langzamer gaan rijden of op de rem trappen, daar begin ik niet aan hoor. Dat is gewoon kinderachtig.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:
[..]
we hebben het hier wel over 4 hele kilometers hoor
en je noemt ons gefrustreerd... maar euhmm... ik rij gewoon (in mijn ogen).. iemand die voor me gaat remmen en expres rustig naar rechts gaat e.d (de linkshanger) lijkt mij veel meer gefrustreerd.. hoezo zou je je anders zo druk maken om anderen?
Ik ga ook echt wel naar rechts als ik dat kan en soms blijf ik ook wel iets langer links rijden als er verder niemand rijdt, maar als ik iemand aan zie komen, die duidelijk er langs wil, ga ik heus wel even naar rechts. Maar doorgaans rij ik links ook wel wat harder (125/130), ik had het meer over provinciale wegen en zo.quote:verder snij IK niemand af oid... het enige dat ik terugdoe is een remproef! ik wacht achter iemand tot hij aan de kant gaat en dan vervolg ik mijn weg....
ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me dingzouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING, en rechts rijden waar dat mogelijk is! en dan bedoel ik ook "jullie" nou en.. dan gaat er eens iemand bij je kleven.... daar hou je je toch verder gewoon niet meer mee bezig? je vervolgt je weg en gaat aan de kant wanneer je kan.....
Waar maak je je dan druk om, als je me toch voorbij gaat?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Neen, die wijkt niet af.![]()
En ik ga je idd voorbij.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gewoon, zonder de drang om hard te rijden, anderen op te jagen, haantje de voorste willen zijn. Maar gewoon, relaxed. Ga desnoods 5 of 10 minuten eerder weg van huis.
Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:53 schreef rival het volgende:
en de linksrijders drammen er altijd zo op dat we ons aan de regels moeten houden!
[..]
maar als je zo naar de regels wilt leven, doe dat dan ook
Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).
(...)
En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de remquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.
En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem![]()
Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h![]()
en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
Nee, oplossing is gewoon dat iedereen ongeveer dezelfde snelheid blijft rijden en dat wanneer een auto voor je naar rechts gaan, je niet meteen gaat gassen om dat gat dicht te rijden terwijl je ziet dat er ook nog een vrachtwagen rechts rijdt. Je schiet er niks mee op, want die andere auto rijdt toch nog voor je.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem![]()
Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h![]()
en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
Ja, dan wordt de tussenafstand gehalveerd. Maar als je nou zorgt dat die voordat ik kom invoegen groot genoeg is, dan rij je enkel maar even dicht achter me op het moment van inhalen van vrachtauto. Maar dat lost zich kort daarna weer op doordat ik naar rechts ga. Dit valt natuurlijk niet onder kleven en wordt ook niet als hinderlijk ervaren. Maar je moet dan juist niet op de rem maar je snelheid vast blijven houden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem![]()
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?
Meldt!quote:Op donderdag 6 maart 2008 01:09 schreef SuperShark het volgende:
PS: Als U de brede, kalende malloot bent die vanavond in een donkere Audi allerlei vreemde actie's uitgehaald heeft in Noord-Brabant, meld U zich dan in dit topic.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
En daarbij gaan vrachtwagens minder op elkaar inlopen denk ik zo, ze hebben meer marge wat snelheid betreft. Als vrachtauto's op elkaar inlopen krijg je, helmaal in combinatie met een inhaalverbod, van die "treintjes" met vrachtauto's; das gevaarlijk want dan kan je een kettingboem krijgen, en zo kunnen auto's niet de snelweg op inderdaad, en zo kan men niet meer naar de rechterbaan na een poging tot inhalenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.
Precies de reden dat er altijd zoveel file staat op de A20 en A13. bij 80km/u gaan mensen dichter op elkaar rijden en dat is nou een beetje jammer op dat stuk waar er ongeveer 5 opritten over 2km in de snelweg zitten.
Er is een optimumquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:43 schreef mcDavid het volgende:
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).
Situatie:
Rechts vrachtwagens, 2 auto's met normale snelheid met een redelijke afstand daar tussen,
Links een aantal auto's met een hogere snelheid.
De voorste auto die rechts rijdt, gaat naar links om de vrachtwagen in te halen. De auto's met een hogere snelheid op de linkerbaan moeten op de rem, de achterste auto die rechts reed kan niet meer naar links omdat daar die snellere auto's rijden.
en kijk daar: de geboorte van een file.
En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
Oh, dus met anderen woorden mag niemand naar links omdat iedereen die daar te snel rijdt dan op de rem moet, ook al zit daar 500 meter tussen? Wat een onzin. Ik had het er uiteraard niet over dat die man hem er gewoon voor kwakt, maar vroeg of laat moeten die hardrijders toch op de rem.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.
Als ze niet te hard hadden gereden, hadden ze ook niet op de rem gehoeven. Ik vind dit altijd zo'n achterlijke redenering. Iemand houdt zich niet aan de snelheid en een ander moet zich maar aanpassen. Natuurlijk is er de regel dat rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft, dus dat je hem er niet voor moet kwakken, maar er is ook een regel dat je je aan de maximum snelheid houdt. Wie is er dan eerst fout? Inderdaad, de hard rijder.quote:Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.
Ik had het hier gewoon over iemand die 120 rijdt en weer naar rechts was gegaan. Hij hing dus niet achter een vrachtwagen. Als hij inderdaad achter een vrachtwagen zou hangen (en dus max 90 zou rijden) dan is het een ander verhaal. En dan kom je er helemaal moeilijk tussen, als je niemand tot last wil zijn tenminste.quote:Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.
Tuurlijk vind je een gaatje, maar omdat een stel vind dat de snelheidslimiet niet voor hen geld, moet die persoon dus wachten op een gaatje en tevens afremmen voor de vrachtwagen voor hem.quote:Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.
Nogmaals, ik had het niet over iemand die zijn auto er voor pleurt, maar iemand die gewoon gaat inhalen. De hard rijdende auto's bevonden zich nog een aantal meters achter hem, dus de ruimte was er genoeg.quote:Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans- en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.
Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
Als die auto die links rijdt telkens genoeg afstand houdt dat er gemakkelijk een auto tussen kan hoeft deze niet op de rem. En als jouw voorganger 130 rijdt, kan jij ook 130 daarachter rijden. Je rijdt echt niet harder als je er dichter op zit. Dus gaat gewoon even snel.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.
Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.
Heeft niks met haast hebben te maken, maar als er 200 meter tussen de 2 vrachtwagens zit, kan je net zo goed rechts rijden in plaats van links blijven hangen. En zodra je de voorste vrachtwagen nadert kan je links invoegen (mits er dus ruimte gehouden wordt door de linksrijders).quote:Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.
Wanneer het links ook niet zo snel gaat (100km/u ofzo), dan is het moeilijk een gaatje te vinden zonder hem er ergens tussen te proppen met de nodige gebaren en lichtsignalen van de auto achter jequote:Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.
In Duitsland is het harder rijden op sommige plekken toegestaan, dus dat is een ander verhaal.quote:Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans- en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.
Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
Tevens vind ik wel dat degene die rechts rijdt, en even een vrachtwagen gaat inhalen, op de rechterbaan zijn snelheid moet aanpassen aan links, dan invoegen, en dan weer naar rechts, en dáár eventueel weer langzamer gaan rijden. Maar niet met 80 achter de vrachtwagen rijden, met 80 naar links gaan, dáár accellereren tot 100, en vervolgens links blijven rijden. Want dit zorgt inderdaad dat men links onnodig op de rem moet.
Daarom zeg ik ook dat ze wel eerst snelheid moeten maken en niet met de snelheid waarmee ze achter de vrachtwagen aansukkelen naar links moeten.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:21 schreef rival het volgende:
en waarom gooit iedereen zijn gaten dicht? omdat ze niet willen dat er een trage bestuurder voor ze komt die daarna nooit meer naar rechts gaat!
dus wie kwam er eerder
het ei of de kip
de klever of de hanger
De klever. Want klevers gaan ook nooit naar rechts, tenzij ze een afslag moeten hebben want de rechterbaan is alleen om over te steken van oprit naar de linker baan, toch?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:21 schreef rival het volgende:
en waarom gooit iedereen zijn gaten dicht? omdat ze niet willen dat er een trage bestuurder voor ze komt die daarna nooit meer naar rechts gaat!
dus wie kwam er eerder
het ei of de kip
de klever of de hanger
Daar is de linkerbaan voor bedoeld, schaap.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:07 schreef BobbyB het volgende:
Net op de terugweg trouwens weer heerlijk iedereen op de linkerbaan voorbij gereden.Stelletje domme schapen dat ze zijn.
Links? Ik heb daarstraks een stuk of 30 auto's rechts kunnen passeren, omdat die weer massaal links stil wilden gaan staanquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
De klever. Want klevers gaan ook nooit naar rechts, tenzij ze een afslag moeten hebben want de rechterbaan is alleen om over te steken van oprit naar de linker baan, toch?En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.
Net op de terugweg trouwens weer heerlijk iedereen op de linkerbaan voorbij gereden.Stelletje domme schapen dat ze zijn.
Correct, want ik irriteer me dood aan mensen die 60 rijden op een 80km weg, dus daar ga ik snel voorbij en gooi 'em dan in een gat om de afrit te pakken. Moeten ze maar doorrijden. Vaak ontstaat er sowieso een mooi gat waar mensen zoals ik in kunnen steken, omdat er gelukkig mensen zijn die zich minimaal aan de maximale snelheid houden, dus die rijden dan weer een groot stuk voor de trage Sjonnies en onzekere Beppies. Het probleem lost zich dus vanzelf op.quote:En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.
Wat ik vaak zie is dat mensen links rijden, dan naar rechts gaan, terwijl er 300m verderop een vrachtwagen rijdt. Dan gaan de mensen op de linkerstrook gas geven, de persoon die van rijbaan had gewisseld nadert nu de vrachtwagen en trapt óf op de rem, of gooit 'em er even goed tussen, óf beide. En dat veroorzaakt onnodige opstoppingen. Als mensen leren om wat verder naar voren te kijken...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.
En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
Het probleem is dat sommige mensen moeilijk anders kunnen. Mijn eerste auto was een Hyundai'tje, 1300cc'tje 14 jaar en 50pk oid zat daar op. Als ik daarmee op korte opritten de snelweg op reed wist ik dat ik aan 80/u moest invoegen op de snelweg gewoon omdat mijn auto in die tijd niet rapper op kon trekken (en ik trok serieus met dat ding door, snelweg invoegen was minimaal 6500 rpm voor ik schakelde, dus hoger kan je die dingen niet trekken). Ook als ik een vrachtwagen inhaalde had ik niet veel anders van keuze dan om dat aan 100/u te doen, aangezien ik nooit genoeg "aanloopruimte" had om snel even naar 130 te gaan om iemand in te halen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat ze wel eerst snelheid moeten maken en niet met de snelheid waarmee ze achter de vrachtwagen aansukkelen naar links moeten.
Maar de meningen over de definitie van 'trage bestuurder' zijn hier verdeeld. Onder trage bestuurder bedoel ik dus die mensen die 80 rijden. Niet die mensen die netjes 120 rijden en niet harder.
120 is de maximum snelheid op de autosnelweg, dus dat kan je nóóit traag noemen.
En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:40 schreef Steeven het volgende:
[..]
Correct, want ik irriteer me dood aan mensen die 60 rijden op een 80km weg, dus daar ga ik snel voorbij en gooi 'em dan in een gat om de afrit te pakken. Moeten ze maar doorrijden.
nuja, het is wat je verstaat onder "vlak ervoor gooien". Als dat gewoon aan 80/u met 5 meter tussen jouw auto & die gast van het linkervak naar de afrit dan zie ik er het probleem niet van in, aangezien je hem niet hindert. Hij zal er enkel van schrikken...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
[ afbeelding ]
Meneer heeft zijn conclusies al klaar? Ik reed niet eens in die auto (maar ik zat er wel in).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
[ afbeelding ]
Da's hier ook al vrij normaal hoor. Bij mijn huidige auto en mijn vorige gaan de deuren automatisch op slot als je begint te rijden. Bij een botsing gaat de vergrendeling weer open.quote:Op donderdag 6 maart 2008 02:16 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
In de USA is 't al normaal om de deuren op slot te houden tijdens 't rijden,langzaam maar zeker wordt het hier ook nodig.![]()
Mag je al autorijden als je 14 bent?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:32 schreef 2cv het volgende:
Ik had die Neanderthaler graag tegen willen komen. Ik heb de afdruk van een vangrail + een hele lading onbekende objecten al in m'n auto staan, daar kan de afdruk van een auwdie ook nog wel bij. Bijvoorbeeld als die boer bij het inhalen naast mij blijft rijden. Eens zien wie het het langste volhoudt: ik die naar links stuur (langzaam) of hij die koppig blijft rijden waar hij rijdt.
Nee, de politie zal je binnenkort wel te grazen nemen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:35 schreef deepart het volgende:
[..]
Mag je al autorijden als je 14 bent?
Jij hebt geen rijbewijs? Als er 1 ding irritant is zijn het wel mensen die 60 gaan rijden waar je 80 mag. Afknuppelen die zooi. Er is namelijk geen 1 reden om langzamer dan 80 te gaan rijden.Behalve als je dat te eng vind ofzo en je dus eigenlijk geen rijbewijs zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |