abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2008 @ 02:43:08 #101
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57213597
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:20 schreef DroogDok het volgende:
Wat een idioot idd.

Zeker niet harder gaan rijden zoals je nu deed (van 80 naar 100) maar gewoon netje 80 blijven rijden
Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.

Doorrijders.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:58:30 #102
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_57215218
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 02:43 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Kom op man, lui die precies de maximum snelheid aanhouden houden gewoon het verkeer op, aangezien 90% 5 á 10 km p/u harder rijden.

Doorrijders.
Een bumperklever ophouden vind ik anders geen probleem. Hoe meer je die lutsers frustreerd hoe beter het is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57215374
quote:

[..]

Doorrijders.
Er is een grens afgesproken waar we aan ons moeten houden. Maar jij zegt dus dat iedereen nét iets over die grens moet gaan, omdat 90% dat ook doet...
Dan ben jij zeker ook zo iemand die vindt dat de maximumsnelheid naar 130Km/h moet omdat de meesten dat rijden??? En áls dat uitgevoerd wordt, dan gaat iedereen 5 a 10% boven die 130 zitten.... dus ben je weer terug bij af.

Wat is ook het nut van die 10% harder rijden? Tijdwinst geeft het je niet.

Bij deze een eenvoudig rekensommetje:

Stel, Persoon A legt 50 km af (snelweg incl files, en stuk bebouwde kom)
Je rijdt:
40km 100km/u (24 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 1 uur

Op het stuk van 100km rijdt persoon B 10% harder:
Je rijdt:
40km 110km/u (22 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 58 minuten.

Dit betekent dus een tijdwinst van2 minuten.
In de praktijk zal je zien dat je aan het eind van de reis voor een verkeerslicht komt te staan, waar persoon B langer voor het licht moet staan wachten.-=> Tijdwinst 0 minuten.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:37:07 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57215790
Ik heb ook wel eens zo'n klojo achter me gehad, maar dan binnen de bebouwde kom bij allerlei rotondes, oversteekplaatsen, fietsers. Flikker maar op , dan ga ik dus echt niet harder rijden. En KWaad dat die eikel was. Toeteren en slingeren achter me. Sodemieter op zeg
Zulke mensen zouden dus een permanente rijontzegging moeten krijgen! Geen pardon voor dat soort volk.
Of van die pisvlekken die je geirriteerd inhalen als je 50 rijdt waar je 50 mag en dan vervolgens doodleuk naast je staan bij het volgende stoplicht... Ik kijk ze dan meestal ff zo aan Nou goh wat ben JIJ opgeschoten zeg!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57215940
55 km/uur op de teller moet je rijden.
pi_57216104
quote:

[..]

Doorrijders.
Dus omdat 90% 10km/u harder rijdt, moeten anderen dat ook maar doen?

Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe iemand zich zit op te vreten dat ie er eigenlijk langs wil maar niet kan. Zo ontzettend triest is dat. En ik rij gewoon de maximale snelheid (soms wel harder hoor) en als je het er niet mee eens bent had je maar een andere weg moeten zoeken of eerder van huis moeten vertrekken.

Dat gehaast altijd in het verkeer. Doe toch eens normaal. Je kan niet eens fatsoenlijk inhalen want als je gewoon met 120 een vrachtwagen gaat inhalen heb je binnen de kortste keren Audi's, Volvo's en BMW's op je bumper omdat ze vinden dat de regels niet voor hen gelden op één of andere manier. En maar duwen. Niet dat dat helpt want ik ga echt niet harder. Stelletje frusti's.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:59:43 #107
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57216127
Wat een idioot. Heb je z'n kenteken? Kun je aangifte doen van bedreiging.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57216265
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:10 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Er is een grens afgesproken waar we aan ons moeten houden. Maar jij zegt dus dat iedereen nét iets over die grens moet gaan, omdat 90% dat ook doet...
Dan ben jij zeker ook zo iemand die vindt dat de maximumsnelheid naar 130Km/h moet omdat de meesten dat rijden??? En áls dat uitgevoerd wordt, dan gaat iedereen 5 a 10% boven die 130 zitten.... dus ben je weer terug bij af.

Wat is ook het nut van die 10% harder rijden? Tijdwinst geeft het je niet.

Bij deze een eenvoudig rekensommetje:

Stel, Persoon A legt 50 km af (snelweg incl files, en stuk bebouwde kom)
Je rijdt:
40km 100km/u (24 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 1 uur

Op het stuk van 100km rijdt persoon B 10% harder:
Je rijdt:
40km 110km/u (22 minuten)
10km 17km/u (36 minuten)
totaal: 50km = 58 minuten.

Dit betekent dus een tijdwinst van2 minuten.
In de praktijk zal je zien dat je aan het eind van de reis voor een verkeerslicht komt te staan, waar persoon B langer voor het licht moet staan wachten.-=> Tijdwinst 0 minuten.
Kijk, dit is nu een goed onderbouwde post.

Je wint er helemaal niks mee, met dat gehaast, gebumperkleef en harde rijden. Ikzelf rijd iedere dag 120km heen en 120km terug. Als ik de hele weg 100 rijdt, scheelt me dat nog geen 10 minuten, op 120km!!! Wat schiet je er dan mee op? En hoevaak ik sommige auto's opnieuw tegenkom die mij net hebben ingehaald is niet normaal, en ik heb steeds een constante snelheid gereden.

Je kan je veel beter rustig houden, is beter voor je hart en je komt niet uitgeput op plaats van bestemming. En soms vind ik het, vooral op vrijdag avond, heerlijk om lekker achter een vrachtwagen te rijden (85/90km/u) heerlijk onthaasten is dat, lekker muziekje op en lekker genieten van de ondergaande zon en de omgeving. Maar ja, helaas zien veel mensen autorijden als een sport waarbij ze altijd eerder en harder moeten dan een ander, en niet gewoon een handige manier om van A naar B te kunnen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57216437
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je wint er helemaal niks mee, met dat gehaast, gebumperkleef en harde rijden. Ikzelf rijd iedere dag 120km heen en 120km terug. Als ik de hele weg 100 rijdt, scheelt me dat nog geen 10 minuten, op 120km!!! Wat schiet je er dan mee op? En hoevaak ik sommige auto's opnieuw tegenkom die mij net hebben ingehaald is niet normaal, en ik heb steeds een constante snelheid gereden.

Je kan je veel beter rustig houden, is beter voor je hart en je komt niet uitgeput op plaats van bestemming. En soms vind ik het, vooral op vrijdag avond, heerlijk om lekker achter een vrachtwagen te rijden (85/90km/u) heerlijk onthaasten is dat, lekker muziekje op en lekker genieten van de ondergaande zon en de omgeving. Maar ja, helaas zien veel mensen autorijden als een sport waarbij ze altijd eerder en harder moeten dan een ander, en niet gewoon een handige manier om van A naar B te kunnen.
GMTA Autorijden zou ontspanning moeten zijn
Op vrijdag 25 januari 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
Kinderen met een helm zijn pussies. Van de generatie met rubberen tegels in de speeltuin en goedgekeurde klimtoestellen. Echte kinderen vallen gewoon, word je hard van.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:20:19 #110
65945 Cascade
Green changed to White
pi_57216530
van Dale:
quote:
twee·baans·weg (dem)
1 verkeersweg met twee rijstroken
2 (weg- en waterbouw) vierbaansweg

Maar wat een mongool. Even politie bellen of rondjes rond het bureau rijden lijkt me een redelijke oplossing ( hoewel je zelf ook liep te irriteren), anders staalhard negeren.
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:31:35 #111
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_57216724
Ik heb de hele OP lang moeten lachen, geniaal geschreven!
Maar wat een mafkees. Misschien had hij net van zijn dokter te horen gekregen dat hij een micropenis heeft en dat hij zo toch nog íémand onder de indruk wilde brengen.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_57216944
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dank je

En dan heb ik in mijn berekening nog niet mee opgenomen dat die klevers/hardrijders massaal zsm op de linkerstrook gaan rijden, omdat ze aan de horizon een stipje zien op de rechterstrook wat wel eens een vrachtauto zou kunnen zijn, wat links dus een file geeft, waarna persoon A rustig aan die hele rij auto's op de rechterbaan voorbij kan rijden (een file mag je rechts voorbij rijden - is dus toegestaan).
Vervolgens heeft persoon A juist die 2 minuten tijdwinst op persoon B ipv andersom.
[ afbeelding ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:49:13 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57217081
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:47 schreef ColtZ40 het volgende:
55 km/uur op de teller moet je rijden.
Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57217111
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks. Sterker nog, als ik zin heb om 20km/u te gaan rijden mag dat ook. 50 is namelijk de MAXIMUMsnelheid, niet de snelheid die je MOET rijden ofzo.
Dat moet je zelf weten, als je dan maar niet gaat lopen janken als er iemand aan het bumperkleven is.
pi_57217399
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:10 schreef Walter81 het volgende:
Tijdwinst 0 minuten.
uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.

Bij jouw voorbeeld ga je van 100 naar 110 uit; de meeste mensen die op het linkervak te snel rijden & bumperkleven maken van 100 130, en van 120 maken ze 150. Als je dan weinig / geen file hebt maakt dat wel degelijk uit.
quote:

[..]

Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijden
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57217878
quote:

[..]

Nou is het wel zo dat je geen hinder of gevaar mag veroorzaken voor andere weggebruikers. Dus op een 50km-weg waarbij de omstandigheden 50km/u ook toestaan moet je niet langzamer gaan rijden.

Maar dan is de vraag of het mensen belemmeren in het maken van verkeersovertredingen ook valt onder hinder veroorzaken. Ik vind van niet.
[ afbeelding ]
pi_57218090
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

uit ervaring kan ik zeggen dat het meer scheelt als je gaat duwen / wat door rijdt hoor. Als ik het stukje naar mijn zus op normale snelheid af rijd dan duurt dat ongeveer een 35 minuten; als ik mij echt haast (maar dan is het wel meer dan 10% verschil in snelheid) en overal voorrang neem waar die te nemen valt (en dus ook bumperkleven om anderen opzij te laten gaan), dan is dat op een kleine 20 minuten af te rijden.
Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.

Wanneer jij met 150 komt aanrijden, en de auto voor je rijdt 120, en hij gaat op zn rem terwijl jij nog aan het afremmen bent (je rijdt bv 140), dan is jouw remweg al een stuk langer (+/- 95m) dan die van je voorganger (+/- 69). Dit verschil moet je ook nog bij de 17 meter optellen.

Dit betekent dus dat je sowieso minstens 17+26= 43 meter afstand moet houden om geen aanrijding te krijgen.
(om je afstand te meten kan je kijken naar de witte strepen. Streeplengte=3m, afstand tussen strepen=9m).

Dit zijn gewoon feiten.
Om je eigen reactiesnelheid te meten, kijk eens op http://www.cijfers.net/gassuh.html
quote:
Bij jouw voorbeeld ga je van 100 naar 110 uit; de meeste mensen die op het linkervak te snel rijden & bumperkleven maken van 100 130, en van 120 maken ze 150. Als je dan weinig / geen file hebt maakt dat wel degelijk uit.
Het ging over een verschil van 10%
quote:
Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen (want 30 waar je 50 mag is bewust storen) gewoon in de gracht te rijden
Met het deel 'Ze zouden een regel moeten invoeren waarbij je het recht krijgt om mensen die echt bewust gaan storen gewoon in de gracht te rijden' ben ik het mee eens.
En daarbij denk ik dan aan mensen die denken dat ze door mij op te jagen sneller kunnen dan de wet toestaat.
[ afbeelding ]
pi_57218157
quote:

[..]

Je mag het verkeer ook niet hinderen en dat doe je wel op dat moment. Het is wat anders als je voertuig niet harder kan, maar als je het wel kan, maar niet wilt om wat voor reden dan ook, is dat net zo strafbaar als te hard rijden.

Naast dat je het verkeer hindert ben je ook een gevaar aangezien mensen geen auto verwachten die 20 rijdt waar 50 is toegestaan. En het is ook heel wat anders dan wanneer je 40/45 rijdt. Kan ook irritant zijn, maar is lang niet zo gevaarlijk.

Maar zeggen dat je standaard 5km/u harder op de teller moet gaan rijden is nogal kansloos. Dan had er wel 55 op de borden gestaan, oh nee dan moet je weer 60 op de teller rijden. 50 is 50, klaar uit.
pi_57218233
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:37 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Totdat je voorganger een keer flink moet remmen voor iets.... dan mag je blij zijn áls je nog ooit aankomt bij je zus. Vergeet niet dat je met een snelheid van 120km/u 33,3m/s aflegt. Dus stel dat je erg snel bent in reageren, en de tijd tussen het zien van de remlichten en het daadwerkelijk intrappen van je rem duurt 0,5 sec, dan leg je in die tijd 17 meter af. Die 17 meter heb je dus sowieso al nodig in afstand.

Wanneer jij met 150 komt aanrijden, en de auto voor je rijdt 120, en hij gaat op zn rem terwijl jij nog aan het afremmen bent (je rijdt bv 140), dan is jouw remweg al een stuk langer (+/- 95m) dan die van je voorganger (+/- 69). Dit verschil moet je ook nog bij de 17 meter optellen.

Dit betekent dus dat je sowieso minstens 17+26= 43 meter afstand moet houden om geen aanrijding te krijgen.
(om je afstand te meten kan je kijken naar de witte strepen. Streeplengte=3m, afstand tussen strepen=9m).

Dit zijn gewoon feiten.
Om je eigen reactiesnelheid te meten, kijk eens op http://www.cijfers.net/gassuh.html
Mooie berekening en instructeurs praat. MAAR de auto voor je staat niet in eens stil.
pi_57218318
Zulk soort volk is rond uit eng.

Ik had er laatst ook 1 achter me, die haalde ik in omdat ie te langzaam reed, geeft ie gas bij. Ik er vol spoed omheen en rijd ie vervolgens met grootlicht en ik denk 15 centimeter achter me aan. Bah. Kwam met trillende pootjes thuis..
*pok*
  vrijdag 7 maart 2008 @ 11:48:28 #121
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57218348
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten, als je dan maar niet gaat lopen janken als er iemand aan het bumperkleven is.
Dan nog is de bumperklever fout.
pi_57218366
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:43 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Mooie berekening en instructeurs praat. MAAR de auto voor je staat niet in eens stil.
Misschien wel.. Misschien remt die auto wel voor een stilstaande file die hij erg laat opmerkt.
En doordat je dan zit te kleven, kan je niet verder voor je uit kijken, dus zie je die file niet staan en kan je enkel reageren op die auto voor je.

Tevens is dit geen instructeurspraat, maar gewoon rekenen. Wil je zeggen dat die berekening niet klopt?
[ afbeelding ]
pi_57218388
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:47 schreef Rupzz het volgende:
Zulk soort volk is rond uit eng.

Ik had er laatst ook 1 achter me, die haalde ik in omdat ie te langzaam reed, geeft ie gas bij. Ik er vol spoed omheen en rijd ie vervolgens met grootlicht en ik denk 15 centimeter achter me aan. Bah. Kwam met trillende pootjes thuis..
Jij haalt een auto in die achter je reed?
[ afbeelding ]
pi_57218410
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:40 schreef BobbyB het volgende:

Maar zeggen dat je standaard 5km/u harder op de teller moet gaan rijden is nogal kansloos. Dan had er wel 55 op de borden gestaan, oh nee dan moet je weer 60 op de teller rijden. 50 is 50, klaar uit.
Is je laatste rijles lang geleden? Ik weet nog goed dat ik volgens mijn instructeur 52 a 53 km per uur moest rijden ipv 48 a 49 km per uur.
pi_57218431
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:50 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Jij haalt een auto in die achter je reed?

Beter lezen jij
*pok*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')