En dat is nou juist het probleem. Je rijdt gezamenlijk op hetzelfde stukje asfalt, en iedereen wilt aan het eind van de dag naar huis. En niemand heeft méér recht dan een ander om eerder thuis te komen. Dus zullen we rekening met elkaar moeten houden, en niet alleen 'je eigen ding' doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:
[..]
ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me dingzouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING,
Oh, maar ik maak me ook niet druk om anderen, ik vind het alleen wel ontzettend irritant als iemand achter op mijn bumper gaat zitten. Maar flauwe acties als langzamer gaan rijden of op de rem trappen, daar begin ik niet aan hoor. Dat is gewoon kinderachtig.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:
[..]
we hebben het hier wel over 4 hele kilometers hoor
en je noemt ons gefrustreerd... maar euhmm... ik rij gewoon (in mijn ogen).. iemand die voor me gaat remmen en expres rustig naar rechts gaat e.d (de linkshanger) lijkt mij veel meer gefrustreerd.. hoezo zou je je anders zo druk maken om anderen?
Ik ga ook echt wel naar rechts als ik dat kan en soms blijf ik ook wel iets langer links rijden als er verder niemand rijdt, maar als ik iemand aan zie komen, die duidelijk er langs wil, ga ik heus wel even naar rechts. Maar doorgaans rij ik links ook wel wat harder (125/130), ik had het meer over provinciale wegen en zo.quote:verder snij IK niemand af oid... het enige dat ik terugdoe is een remproef! ik wacht achter iemand tot hij aan de kant gaat en dan vervolg ik mijn weg....
ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me dingzouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING, en rechts rijden waar dat mogelijk is! en dan bedoel ik ook "jullie" nou en.. dan gaat er eens iemand bij je kleven.... daar hou je je toch verder gewoon niet meer mee bezig? je vervolgt je weg en gaat aan de kant wanneer je kan.....
Waar maak je je dan druk om, als je me toch voorbij gaat?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Neen, die wijkt niet af.![]()
En ik ga je idd voorbij.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gewoon, zonder de drang om hard te rijden, anderen op te jagen, haantje de voorste willen zijn. Maar gewoon, relaxed. Ga desnoods 5 of 10 minuten eerder weg van huis.
Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:53 schreef rival het volgende:
en de linksrijders drammen er altijd zo op dat we ons aan de regels moeten houden!
[..]
maar als je zo naar de regels wilt leven, doe dat dan ook
Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).
(...)
En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de remquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.
En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem![]()
Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h![]()
en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
Nee, oplossing is gewoon dat iedereen ongeveer dezelfde snelheid blijft rijden en dat wanneer een auto voor je naar rechts gaan, je niet meteen gaat gassen om dat gat dicht te rijden terwijl je ziet dat er ook nog een vrachtwagen rechts rijdt. Je schiet er niks mee op, want die andere auto rijdt toch nog voor je.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem![]()
Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h![]()
en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
Ja, dan wordt de tussenafstand gehalveerd. Maar als je nou zorgt dat die voordat ik kom invoegen groot genoeg is, dan rij je enkel maar even dicht achter me op het moment van inhalen van vrachtauto. Maar dat lost zich kort daarna weer op doordat ik naar rechts ga. Dit valt natuurlijk niet onder kleven en wordt ook niet als hinderlijk ervaren. Maar je moet dan juist niet op de rem maar je snelheid vast blijven houden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:
[..]
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?
Meldt!quote:Op donderdag 6 maart 2008 01:09 schreef SuperShark het volgende:
PS: Als U de brede, kalende malloot bent die vanavond in een donkere Audi allerlei vreemde actie's uitgehaald heeft in Noord-Brabant, meld U zich dan in dit topic.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
En daarbij gaan vrachtwagens minder op elkaar inlopen denk ik zo, ze hebben meer marge wat snelheid betreft. Als vrachtauto's op elkaar inlopen krijg je, helmaal in combinatie met een inhaalverbod, van die "treintjes" met vrachtauto's; das gevaarlijk want dan kan je een kettingboem krijgen, en zo kunnen auto's niet de snelweg op inderdaad, en zo kan men niet meer naar de rechterbaan na een poging tot inhalenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.
Precies de reden dat er altijd zoveel file staat op de A20 en A13. bij 80km/u gaan mensen dichter op elkaar rijden en dat is nou een beetje jammer op dat stuk waar er ongeveer 5 opritten over 2km in de snelweg zitten.
Er is een optimumquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:43 schreef mcDavid het volgende:
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).
Situatie:
Rechts vrachtwagens, 2 auto's met normale snelheid met een redelijke afstand daar tussen,
Links een aantal auto's met een hogere snelheid.
De voorste auto die rechts rijdt, gaat naar links om de vrachtwagen in te halen. De auto's met een hogere snelheid op de linkerbaan moeten op de rem, de achterste auto die rechts reed kan niet meer naar links omdat daar die snellere auto's rijden.
en kijk daar: de geboorte van een file.
En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |