abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57219721
Kleine banden monteren
Ga je volgens je teller al gauw wat harder
pi_57219926
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:

[..]
ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me ding zouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING,
En dat is nou juist het probleem. Je rijdt gezamenlijk op hetzelfde stukje asfalt, en iedereen wilt aan het eind van de dag naar huis. En niemand heeft méér recht dan een ander om eerder thuis te komen. Dus zullen we rekening met elkaar moeten houden, en niet alleen 'je eigen ding' doen.

En behalve de weggebruikers die 120 op de linkerstrook rijden, waardoor je gedwongen wordt je aan de maximumsnelheid te houden, heb je ook de wet waar je je aan moet houden. En daar staat niemand boven. Ook jij niet en ook ik niet. Die regels zijn er ook niet voor niets. En als iedereen zich daar gewoon aan houdt, maakt dat het autorijden een stuk fijner en is het niet erg om 2 minuten langer onderweg te zijn.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57219978
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:35 schreef rival het volgende:

[..]

we hebben het hier wel over 4 hele kilometers hoor

en je noemt ons gefrustreerd... maar euhmm... ik rij gewoon (in mijn ogen).. iemand die voor me gaat remmen en expres rustig naar rechts gaat e.d (de linkshanger) lijkt mij veel meer gefrustreerd.. hoezo zou je je anders zo druk maken om anderen?
Oh, maar ik maak me ook niet druk om anderen, ik vind het alleen wel ontzettend irritant als iemand achter op mijn bumper gaat zitten. Maar flauwe acties als langzamer gaan rijden of op de rem trappen, daar begin ik niet aan hoor. Dat is gewoon kinderachtig.
quote:
verder snij IK niemand af oid... het enige dat ik terugdoe is een remproef! ik wacht achter iemand tot hij aan de kant gaat en dan vervolg ik mijn weg....

ik ga ook geen vingertje of gebaren doen naar die mensen ik doe gewoon me ding zouden meer mensen moeten doen.. gewoon HUN DING, en rechts rijden waar dat mogelijk is! en dan bedoel ik ook "jullie" nou en.. dan gaat er eens iemand bij je kleven.... daar hou je je toch verder gewoon niet meer mee bezig? je vervolgt je weg en gaat aan de kant wanneer je kan.....
Ik ga ook echt wel naar rechts als ik dat kan en soms blijf ik ook wel iets langer links rijden als er verder niemand rijdt, maar als ik iemand aan zie komen, die duidelijk er langs wil, ga ik heus wel even naar rechts. Maar doorgaans rij ik links ook wel wat harder (125/130), ik had het meer over provinciale wegen en zo.

Maar dat iedereen zijn eigen ding maar moet gaan doen, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn gewoon verkeersregels opgesteld, en als iedereen zich daar gewoon aan houd, in plaats van zelf maar wat te doen, is dat alleen maar bevorderlijk voor de doorstroming. En als ik gewoon aan het inhalen ben, ben ik er niet van gediend dat een ander mij op zit te jagen.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:37 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Neen, die wijkt niet af.
En ik ga je idd voorbij.
Waar maak je je dan druk om, als je me toch voorbij gaat?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57220062
Toevallig, 2 fokkers in dezelfde file halen elkaar in

hard rijden kan je hier toch niet, verhuis naar australie als je lege wegen wilt waar je 4 kilometer per uur te hard kan rijden

pi_57220068
ik wou editen waar zit de delete knop?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:17:13 #156
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_57220123
Vriend van mij heeft zoiets ook eens meegemaakt: alleen toen betrof het een opgefokte Golf met 4 van die kuddedieren met petjes op erin. Wat zij niet wisten, was dat hij net op weg was naar de plaatselijke Rubgy-club om een wedstrijd te kijken. Toen hij daar het terrein opdraaide, stopte ze even, aarzelden en reden toen toch maar snel door. Losers.
pi_57220174
Zoals Pauw en Witteman heerlijk kunnen duidelijk kunnen maken:
Die zien we nooit meer terug
pi_57220276
Whahaha, dude wat een verhaal!
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:27:52 #159
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57220322
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:28 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Gewoon, zonder de drang om hard te rijden, anderen op te jagen, haantje de voorste willen zijn. Maar gewoon, relaxed. Ga desnoods 5 of 10 minuten eerder weg van huis.
helemaal mee eens. Dat opgefokte gedoe in de auto altijd Rij gewoon rustig en ontspannen, ga desnoods 5 minuten eerder weg en bespaar je een hartslag van 200.
Ik kan me doodergeren aan al die opgefokte mannekes op de weg, doe rustig (en hou je aan de regels)

Ik zie regelmatig de gevolgen van dat opgefokte rijgedrag. Bij mij in de straat is er in 2 jaar tijd al 4 x een ongeluk gebeurd door mensen die vinden dat je in een woonwijk best met 50 over een onoverzichtelijk kruisinkje kan blazen en er zijn ook al vaak genoeg mensen aangereden op de fiets of brommer omdat meneer of mevrouw in de leasebak vind dat de verkeersregels niet voor hem of haar gelden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Metro2005 op 07-03-2008 13:37:01 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57220324
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:53 schreef rival het volgende:
en de linksrijders drammen er altijd zo op dat we ons aan de regels moeten houden!
[..]

maar als je zo naar de regels wilt leven, doe dat dan ook
Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).

Situatie:
Rechts vrachtwagens, 2 auto's met normale snelheid met een redelijke afstand daar tussen,
Links een aantal auto's met een hogere snelheid.

De voorste auto die rechts rijdt, gaat naar links om de vrachtwagen in te halen. De auto's met een hogere snelheid op de linkerbaan moeten op de rem, de achterste auto die rechts reed kan niet meer naar links omdat daar die snellere auto's rijden.

Achter die snellere auto's komen nog meer auto's te rijden met als gevolg dat de auto, die dus netjes rechts reed, op de rem moet voor de vrachtwagen voor hem en daarna heel lang moet wachten tot hij weer kan inhalen omdat die hele rij eerst er langs moet.

Natuurlijk kan hij zijn knipperlicht aan doen en wachten tot iemand hem er tussen laat of hem er gewoon tussen kwakken, maar hoe dan ook, heeft dat het gevolg dat de links rij op de rem moet en mede doordat men boven op elkaar gaat rijden omdat iedereen eigenlijk harder wil er een accordeon effect plaats vind waarbij steeds harder geremd moet worden naar achter toe, en kijk daar: de geboorte van een file.

En dat soort dingen zie ik gewoon dagelijks gebeuren.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57220396
Is zo'n situatie niet voor nodig: Klik
pi_57220556
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Weet je waarom mensen niet meer naar links gaan voor een klein stukje? omdat ze dan altijd weer achter vrachtwagens belanden, en weet je door wie dat in de meeste gevallen komt? Door de mensen die te hard rijden (ook al is dat maar 4km/u).
(...)
Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.

En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
[ afbeelding ]
pi_57220561
Heb jij je ff mooi op laten fucken!

-edit-
één keer zo'n jojo meegemaakt die er net ff wat te dicht opzat wat mij betrof, toen gewoon op een rustig, overzichtelijk stukje redelijk pittig op de rem gegaan.

Nou toen wou hij er wel langs

[ Bericht 45% gewijzigd door mcDavid op 07-03-2008 13:47:10 ]
pi_57220635
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.

En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem
Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h
en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
dat scheelt voor vrachtauto's met cruisecontrol en een WEL geijkte meter
pi_57220766
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:43 schreef Heel_vaag het volgende:

[..]

Door in een gaatje te duiken halveer je de tussenafstand zo ongeveer, resultaat, jij en je achterliggers moeten op de rem
Oplossing: Snelheid vrachtwagens van 80km/h (die toch al 85/90 rijden) omhoog naar 90km/h
en irritante caravanrijders die met hun niet geijkte snelheidsmeter netjes 80 ipv 90 denken te moeten rijden in drukke vakantie perioden van de weg af
En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?
pi_57220849
quote:

[..]

Nee, oplossing is gewoon dat iedereen ongeveer dezelfde snelheid blijft rijden en dat wanneer een auto voor je naar rechts gaan, je niet meteen gaat gassen om dat gat dicht te rijden terwijl je ziet dat er ook nog een vrachtwagen rechts rijdt. Je schiet er niks mee op, want die andere auto rijdt toch nog voor je.

Maar ja, mensen zijn soms net schapen. Gaan ze allemaal links rijden, terwijl het daar alleen maar langzamer gaat rijden en rechts kun je gewoon iedereen voorbij.
pi_57221024
quote:

[..]

Ja, dan wordt de tussenafstand gehalveerd. Maar als je nou zorgt dat die voordat ik kom invoegen groot genoeg is, dan rij je enkel maar even dicht achter me op het moment van inhalen van vrachtauto. Maar dat lost zich kort daarna weer op doordat ik naar rechts ga. Dit valt natuurlijk niet onder kleven en wordt ook niet als hinderlijk ervaren. Maar je moet dan juist niet op de rem maar je snelheid vast blijven houden.

Dan is dat korte moment dat je te dicht op elkaar zit ook niet meer zo gevaarlijk, want de kans dát je moet remmen omdat je voorganger op de rem gaat, is een stuk kleiner. Want je haalt juist de oorzaak van het remmen weg.
[ afbeelding ]
pi_57221079
@Bobby

Haal je op de snelweg met precies 100km/uur op de teller een vrachtwagen in? Indien max snelheid 100km/uur is.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:10:23 #169
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57221184
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

En op welke manier lost dit het probleem van invoegende auto's op?
Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.
Precies de reden dat er altijd zoveel file staat op de A20 en A13. bij 80km/u gaan mensen dichter op elkaar rijden en dat is nou een beetje jammer op dat stuk waar er ongeveer 5 opritten over 2km in de snelweg zitten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57221633
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 01:09 schreef SuperShark het volgende:

PS: Als U de brede, kalende malloot bent die vanavond in een donkere Audi allerlei vreemde actie's uitgehaald heeft in Noord-Brabant, meld U zich dan in dit topic.
Meldt!

3 jaar geleden, op de snelweg tussen Venlo en Eindhoven, kale kop, oorbellen, middelvinger had hij ook. Volgens mij een groene of blauwe audi A4.

Deze neanderthaler wilde de auto onderlangs inhalen geloof ik. Er werd 145 km p/u gereden, hij wil er langs, knippert met lichten en claxoneert. Op dat moment halen wij een rits auto's en vrachtwagens in. Hij blijft knipperen en toeteren. Kameraad drukt zachtjes op de rem, hij schiet in de ankers. Laat zich terug zakken en verdwijnt uit beeld. Althans, dat lijkt zo. Hij haalt dezelfde rits auto's in via de vluchtstrook en een stukje oprit, gaat voor ons rijden en remt. Maar dan echt....
Wij schieten ook in de ankers, hij ook en krijgt het voor elkaar ons en zichzelf in een seconde of vijf van 145 km p/u naar 80 km p/u te laten gaan op de linkerbaan. Allerlei auto's schieten ons voorbij via de rechterbaan, slingerend en toeterend. Vervolgens gaan wij de rechtbaan op, hij gaat mee. Hij remt niet meer, maar houdt zijn gas er af. 80km, 60km, 40km.... Dan maar de vluchtstrook op. Hij rijdt nog steeds voor ons en gaat ook de vluchtstrook op. Nog steeds zijn gas er niet op. 30km, 20km, 10km... "die gozer wil echt ruzie" mompelt de chauffeur en doet zijn riem los. Ik ook. "Dan kan hij het krijgen" roep ik..
5km.... Nog steeds voor ons, wild gebarend, een testosteronbom die graag met ons in gesprek wil gaan. Althans, dat vermoeden hadden we. Er wordt gestopt, wij blijven zitten. Wellicht dat hij nu zijn zin heeft en zijn weg vervolgd. Niets is minder waar: Er stapt een briesende stier uit de Audi, oorbellen, kale kop, kistjes, the works. En groot is hij ook wel trouwens. Gezien we zelf behoorlijk opgefokt waren, kon het ons niet meer schelen. We doen de deur open... Staan buiten de auto. Nu ben ik niet heel erg groot, maar wel groot. En mijn kameraad ook. "Ga in je auto zitten en rij gewoon weg !" roepen we. Hij zegt niks meer, kijkt ons boos aan. "Mij maakt het niet uit hoor, je mag ook gerust op de vuist" roept 1 van ons.
Dit is pure bluf. Die kerel is best groot, ik kan goed knokken maar ik heb het idee dat ik dit echt niet ga redden.
"De volgende keer pak ik je" roept de neanderthaler en stapt in. Met rokende banden rijdt hij weg. Hij kijkt niet achterom of hij wel weg kan rijden en wordt bijna geschampt door een vrachtwagen. Jammer genoeg niet raak. Met bonkend hart gaan we in de auto zitten. Even een sigaret om jezelf kalm te krijgen voordat we de weg weer op gaan. "May thousand camels poo on your car" mompelt mijn kameraad. En voor 1 keer hoop je dat Allah wel bestaat.

Bedoel je die?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_57221843
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
pi_57221873
quote:

[..]

Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen.
Precies de reden dat er altijd zoveel file staat op de A20 en A13. bij 80km/u gaan mensen dichter op elkaar rijden en dat is nou een beetje jammer op dat stuk waar er ongeveer 5 opritten over 2km in de snelweg zitten.
En daarbij gaan vrachtwagens minder op elkaar inlopen denk ik zo, ze hebben meer marge wat snelheid betreft. Als vrachtauto's op elkaar inlopen krijg je, helmaal in combinatie met een inhaalverbod, van die "treintjes" met vrachtauto's; das gevaarlijk want dan kan je een kettingboem krijgen, en zo kunnen auto's niet de snelweg op inderdaad, en zo kan men niet meer naar de rechterbaan na een poging tot inhalen
pi_57221893
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:43 schreef mcDavid het volgende:

quote:

[..]

Hogere snelheid is bijna altijd ook meer afstand houden = makkelijker invoegen. drastische vermindering van de capaciteit van de weg.
Er is een optimum Minder auto's op hetzelfde stuk asfalt, maar ze zijn er ook sneller overheen
pi_57223117
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Situatie:
Rechts vrachtwagens, 2 auto's met normale snelheid met een redelijke afstand daar tussen,
Links een aantal auto's met een hogere snelheid.

De voorste auto die rechts rijdt, gaat naar links om de vrachtwagen in te halen. De auto's met een hogere snelheid op de linkerbaan moeten op de rem, de achterste auto die rechts reed kan niet meer naar links omdat daar die snellere auto's rijden.

en kijk daar: de geboorte van een file.

Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.

Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.

Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.

Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.

Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans - en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.

Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 7 maart 2008 @ 15:58:56 #175
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_57223325
Laat maar
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')