abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57223456
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.
Oh, dus met anderen woorden mag niemand naar links omdat iedereen die daar te snel rijdt dan op de rem moet, ook al zit daar 500 meter tussen? Wat een onzin. Ik had het er uiteraard niet over dat die man hem er gewoon voor kwakt, maar vroeg of laat moeten die hardrijders toch op de rem.
quote:
Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.
Als ze niet te hard hadden gereden, hadden ze ook niet op de rem gehoeven. Ik vind dit altijd zo'n achterlijke redenering. Iemand houdt zich niet aan de snelheid en een ander moet zich maar aanpassen. Natuurlijk is er de regel dat rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft, dus dat je hem er niet voor moet kwakken, maar er is ook een regel dat je je aan de maximum snelheid houdt. Wie is er dan eerst fout? Inderdaad, de hard rijder.
quote:
Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.
Ik had het hier gewoon over iemand die 120 rijdt en weer naar rechts was gegaan. Hij hing dus niet achter een vrachtwagen. Als hij inderdaad achter een vrachtwagen zou hangen (en dus max 90 zou rijden) dan is het een ander verhaal. En dan kom je er helemaal moeilijk tussen, als je niemand tot last wil zijn tenminste.
quote:
Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.
Tuurlijk vind je een gaatje, maar omdat een stel vind dat de snelheidslimiet niet voor hen geld, moet die persoon dus wachten op een gaatje en tevens afremmen voor de vrachtwagen voor hem.
quote:
Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans - en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.

Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
Nogmaals, ik had het niet over iemand die zijn auto er voor pleurt, maar iemand die gewoon gaat inhalen. De hard rijdende auto's bevonden zich nog een aantal meters achter hem, dus de ruimte was er genoeg.

En ik zie het gewoon dagelijks gebeuren, dat het op de A27 niet gebeurt is dan mooi, maar op de A15, met veel vrachtverkeer, zie ik het meerdere keren gebeuren.

Dat mensen Duitsland er dan weer bij gaan halen snap ik ook niet, want daar gelden ook andere verkeersregels dus daar is het sowieso anders. Ik had het alleen over Nederland.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57223502
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als de te snel rijdende auto's op de linkerrijstrook op de rem moeten voor de auto die naar links komt dan heeft die auto die van rijstrook wisselt dus niet goed geanticipeerd.

Dan ligt de schuld dus niet bij de hardrijders maar bij diegene die 'm naar links pleurt zonder dat het hem wat uitmaakt dat anderen voor hem - hard - op de rem moeten.
Als die auto die links rijdt telkens genoeg afstand houdt dat er gemakkelijk een auto tussen kan hoeft deze niet op de rem. En als jouw voorganger 130 rijdt, kan jij ook 130 daarachter rijden. Je rijdt echt niet harder als je er dichter op zit. Dus gaat gewoon even snel.
quote:
Haast zal die auto die naar links komt niet hebben, want in je voorbeeld hangt hij achter vrachtwagens, en dat doe je niet als je haast hebt, dus hij had makkelijk even het gehaaste verkeer voor kunnen laten gaan.
Heeft niks met haast hebben te maken, maar als er 200 meter tussen de 2 vrachtwagens zit, kan je net zo goed rechts rijden in plaats van links blijven hangen. En zodra je de voorste vrachtwagen nadert kan je links invoegen (mits er dus ruimte gehouden wordt door de linksrijders).
quote:
Dat je er anders niet meer tussen komt is ook bullshit, er is altijd wel een gaatje te vinden waar je wel tussen komt zonder dat de auto's op de linker rijstrook voor je op de rem moeten.
Wanneer het links ook niet zo snel gaat (100km/u ofzo), dan is het moeilijk een gaatje te vinden zonder hem er ergens tussen te proppen met de nodige gebaren en lichtsignalen van de auto achter je
quote:
Ik rij dagelijks op de A27 in de spits - als het rijdt althans - en dan probeer ik ook zoveel mogelijk rechts te houden, en ik kom er ook altijd weer tussen op de linkerrijstrook als ik dat wens, alleen soms moet je even een paar auto's geduld hebben.

Dat moet je eens in Duitsland proberen, gewoon naar links pleuren hoor, dat zal die hardrijders leren! Ik moet toch naar links ik blijf niet achter die vrachtwagen hangen, kom nou! met die instelling kom je er wel!
In Duitsland is het harder rijden op sommige plekken toegestaan, dus dat is een ander verhaal.

Tevens vind ik wel dat degene die rechts rijdt, en even een vrachtwagen gaat inhalen, op de rechterbaan zijn snelheid moet aanpassen aan links, dan invoegen, en dan weer naar rechts, en dáár eventueel weer langzamer gaan rijden. Maar niet met 80 achter de vrachtwagen rijden, met 80 naar links gaan, dáár accellereren tot 100, en vervolgens links blijven rijden. Want dit zorgt inderdaad dat men links onnodig op de rem moet.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57223725
Inderdaad. Het probleem is gewoon dat zodra je naar rechts gaat, dat gat in veel gevallen meteen word opgevuld door iemand die haast heeft of in ieder geval sneller wil rijden. Het enige wat ie er meer bereikt is dat hij nu direct achter de auto zit die eerst voor mij zat, en dat hij mij op dat moment blokkeert. Ik kan niet meer naar links en ondertussen sluiten de andere auto's ook weer achter hem aan.

En dat was slechts een voorbeeld waarom mensen dus uit voorbaat maar niet meer naar rechts gaan voor een klein stukje.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57223895
en waarom gooit iedereen zijn gaten dicht? omdat ze niet willen dat er een trage bestuurder voor ze komt die daarna nooit meer naar rechts gaat!

dus wie kwam er eerder
het ei of de kip
de klever of de hanger
pi_57223925
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
Tevens vind ik wel dat degene die rechts rijdt, en even een vrachtwagen gaat inhalen, op de rechterbaan zijn snelheid moet aanpassen aan links, dan invoegen, en dan weer naar rechts, en dáár eventueel weer langzamer gaan rijden. Maar niet met 80 achter de vrachtwagen rijden, met 80 naar links gaan, dáár accellereren tot 100, en vervolgens links blijven rijden. Want dit zorgt inderdaad dat men links onnodig op de rem moet.

deden ze dat maar eens...
pi_57224252
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:21 schreef rival het volgende:
en waarom gooit iedereen zijn gaten dicht? omdat ze niet willen dat er een trage bestuurder voor ze komt die daarna nooit meer naar rechts gaat!

dus wie kwam er eerder
het ei of de kip
de klever of de hanger
Daarom zeg ik ook dat ze wel eerst snelheid moeten maken en niet met de snelheid waarmee ze achter de vrachtwagen aansukkelen naar links moeten.

Maar de meningen over de definitie van 'trage bestuurder' zijn hier verdeeld. Onder trage bestuurder bedoel ik dus die mensen die 80 rijden. Niet die mensen die netjes 120 rijden en niet harder.
120 is de maximum snelheid op de autosnelweg, dus dat kan je nóóit traag noemen.
[ afbeelding ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:56:54 #182
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57224648
Leuk geschreven, ik moest lachen
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_57228860
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:21 schreef rival het volgende:

dus wie kwam er eerder
het ei of de kip
de klever of de hanger
De klever. Want klevers gaan ook nooit naar rechts, tenzij ze een afslag moeten hebben want de rechterbaan is alleen om over te steken van oprit naar de linker baan, toch? En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.

Net op de terugweg trouwens weer heerlijk iedereen op de linkerbaan voorbij gereden. Stelletje domme schapen dat ze zijn.
pi_57228981
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:07 schreef BobbyB het volgende:

Net op de terugweg trouwens weer heerlijk iedereen op de linkerbaan voorbij gereden. Stelletje domme schapen dat ze zijn.
Daar is de linkerbaan voor bedoeld, schaap.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:42:12 #185
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_57229708
Riep deze persoon misschien: 'LEKKER BUMPERKLEVEN OUUUUUUUUUUWE!' ? Want dan is hij wel te traceren via z'n YouTube filmpjes. Overigens voldoet de beschrijving in de OP wel een beetje aan z'n uiterlijk dus ik zou even kijken op LSO (mits ze er nog op staan).

Wie weet is het die mongool wel en kan je hem via deze weg even bij de politie terecht laten komen.
It's about being boss, not being the boss...
pi_57230204
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:07 schreef BobbyB het volgende:

[..]

De klever. Want klevers gaan ook nooit naar rechts, tenzij ze een afslag moeten hebben want de rechterbaan is alleen om over te steken van oprit naar de linker baan, toch? En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.

Links? Ik heb daarstraks een stuk of 30 auto's rechts kunnen passeren, omdat die weer massaal links stil wilden gaan staan
[ afbeelding ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:40:10 #187
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57231042
quote:
En het zijn veelal de snelle jongens die het nodig vinden om nog even snel een aantal auto's in te halen om zich vervolgens ergens tussen te proppen om de afrit te nemen in plaats van tijdig voor te sorteren.
Correct, want ik irriteer me dood aan mensen die 60 rijden op een 80km weg, dus daar ga ik snel voorbij en gooi 'em dan in een gat om de afrit te pakken. Moeten ze maar doorrijden. Vaak ontstaat er sowieso een mooi gat waar mensen zoals ik in kunnen steken, omdat er gelukkig mensen zijn die zich minimaal aan de maximale snelheid houden, dus die rijden dan weer een groot stuk voor de trage Sjonnies en onzekere Beppies. Het probleem lost zich dus vanzelf op.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:45:56 #188
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57231212
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Exact.. dat is ook mijn reden waarom ik links blijf rijden.. Zodra je naar rechts gaat kan je kilometers lang achter die vrachtwagens blijven rijden, omdat je er niet meer links tussengelaten wordt. Wanneer men op de linkerstrook genoeg afstand houdt, kan ik gewoon dat gaatje gebruiken om de vrachtauto in te halen, om na de vrachtwagen weer naar rechts te gaan. Dan hoeft er niemand snelheid te verminderen, voorkomt dus een file, en ik rij weer na de vrachtwagen op de rechterstrook.

En dat filmpje van Heel_vaag wilde ik ook net posten. Was m aan t opzoeken.
Wat ik vaak zie is dat mensen links rijden, dan naar rechts gaan, terwijl er 300m verderop een vrachtwagen rijdt. Dan gaan de mensen op de linkerstrook gas geven, de persoon die van rijbaan had gewisseld nadert nu de vrachtwagen en trapt óf op de rem, of gooit 'em er even goed tussen, óf beide. En dat veroorzaakt onnodige opstoppingen. Als mensen leren om wat verder naar voren te kijken...

Tevens als ik 140 rijdt op de linkerstrook zorg ik wel dat een 'gat' voor me vrij dicht blijft, niet in de zin van kleven, maar er zijn genoeg mongolen die jouw snelheid, ook al is die 120 (als de andere 80 rijdt is gewoon te traag) verkeerd inschatten en ik ben als de dood dat zo'n idioot 'em er voor gooit, wat niet veel is gebeurd, maar het is wel voorgekomen.
pi_57233232
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:38 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat ze wel eerst snelheid moeten maken en niet met de snelheid waarmee ze achter de vrachtwagen aansukkelen naar links moeten.

Maar de meningen over de definitie van 'trage bestuurder' zijn hier verdeeld. Onder trage bestuurder bedoel ik dus die mensen die 80 rijden. Niet die mensen die netjes 120 rijden en niet harder.
120 is de maximum snelheid op de autosnelweg, dus dat kan je nóóit traag noemen.
Het probleem is dat sommige mensen moeilijk anders kunnen. Mijn eerste auto was een Hyundai'tje, 1300cc'tje 14 jaar en 50pk oid zat daar op. Als ik daarmee op korte opritten de snelweg op reed wist ik dat ik aan 80/u moest invoegen op de snelweg gewoon omdat mijn auto in die tijd niet rapper op kon trekken (en ik trok serieus met dat ding door, snelweg invoegen was minimaal 6500 rpm voor ik schakelde, dus hoger kan je die dingen niet trekken). Ook als ik een vrachtwagen inhaalde had ik niet veel anders van keuze dan om dat aan 100/u te doen, aangezien ik nooit genoeg "aanloopruimte" had om snel even naar 130 te gaan om iemand in te halen.

Ik ben ook een "fervente linksrijder" zoals er veel zeggen, maar ik ga wel opzij gaan als ik merk dat er iemand achter mij plakt. Ik zie gewoon niet in dat ik tussen links & midden moet over en weer slalommen als er toch niemand achter me rijdt die er voorbij wil gaan... Ik laat qua afstand meestal 1à2x de afstand tussen de verlichtingspalen, wat iets van een 50à80 meter moet zijn. Aan 150 per uur is dat genoeg voor mijn reactietijd, en mijn wagen remt sneller dan de doorsnee dus dat zit ook wel goed. Als er zich dan een idioot voor mij naar links schiet die echt traag rijdt dan zit ik er misschien in, maar je kan toch niet alle risico's ontlopen (plus dat je toch in je recht verklaard wordt voor de verzekering, ook al reed je te snel)

'Trage bestuurder' reken ik gewoon iedereen onder die
1) bij een 1vaksbaan onder de maximale snelheid gaat gaan zitten
2) bij een tweevaksbaan op het linkervak gaat zitten & niet minstens de maximum rijdt
3) bij een 3vaksbaan op het linkervak gaat zitten en de maximumsnelheid rijdt, dat linkervak dient om 140 of meer te rijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57233856
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 21:40 schreef Steeven het volgende:

[..]

Correct, want ik irriteer me dood aan mensen die 60 rijden op een 80km weg, dus daar ga ik snel voorbij en gooi 'em dan in een gat om de afrit te pakken. Moeten ze maar doorrijden.
En wie ben jij om voor een ander te bepalen dat deze harder moet rijden?
Dat asociale gedrag verklaart deze foto ook zeker?
[ afbeelding ]
pi_57233959
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:33 schreef Walter81 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
nuja, het is wat je verstaat onder "vlak ervoor gooien". Als dat gewoon aan 80/u met 5 meter tussen jouw auto & die gast van het linkervak naar de afrit dan zie ik er het probleem niet van in, aangezien je hem niet hindert. Hij zal er enkel van schrikken...

Wat betreft die foto; ongelukjes gebeuren nu eenmaal, en zolang het maar tikjes zijn gelijk op die foto is er niets aan de hand, aangezien daar niemand verwondingne zal opgelopen hebben.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 7 maart 2008 @ 23:50:31 #192
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57234307
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Meneer heeft zijn conclusies al klaar? Ik reed niet eens in die auto (maar ik zat er wel in).

Los van dat quote je een selectief deel van een verhaal. Een essentieel onderdeel van het punt wat ik maakte laat je weg, om je eigen punt kracht bij te zetten. Heel zwak.
pi_57234617
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 02:16 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

In de USA is 't al normaal om de deuren op slot te houden tijdens 't rijden,langzaam maar zeker wordt het hier ook nodig.
Da's hier ook al vrij normaal hoor. Bij mijn huidige auto en mijn vorige gaan de deuren automatisch op slot als je begint te rijden. Bij een botsing gaat de vergrendeling weer open.

Heb zelf twee keer Van dat soort gasten meegemaakt. Een keer kon ik wegkomen nadat hij ook de weg blokkeerde, de andere keer kende ik de weg beter dan mijn achtervolger en is hij uit de bocht gevlogen met 130 km per uur op een 80 km weg. (die gast had gezopen)
Some weasel took the cork out of my lunch...
  † In Memoriam † zaterdag 8 maart 2008 @ 00:32:54 #194
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57235328
Ik had die Neanderthaler graag tegen willen komen. Ik heb de afdruk van een vangrail + een hele lading onbekende objecten al in m'n auto staan, daar kan de afdruk van een auwdie ook nog wel bij. Bijvoorbeeld als die boer bij het inhalen naast mij blijft rijden. Eens zien wie het het langste volhoudt: ik die naar links stuur (langzaam) of hij die koppig blijft rijden waar hij rijdt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_57235382
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 00:32 schreef 2cv het volgende:
Ik had die Neanderthaler graag tegen willen komen. Ik heb de afdruk van een vangrail + een hele lading onbekende objecten al in m'n auto staan, daar kan de afdruk van een auwdie ook nog wel bij. Bijvoorbeeld als die boer bij het inhalen naast mij blijft rijden. Eens zien wie het het langste volhoudt: ik die naar links stuur (langzaam) of hij die koppig blijft rijden waar hij rijdt.
Mag je al autorijden als je 14 bent?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  † In Memoriam † zaterdag 8 maart 2008 @ 00:49:22 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_57235645
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 00:35 schreef deepart het volgende:

[..]

Mag je al autorijden als je 14 bent?
Nee, de politie zal je binnenkort wel te grazen nemen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 8 maart 2008 @ 01:22:41 #197
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_57236231
Wat een zootje bejaarden hier zeg!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 04:08:57 #198
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57237669
Whehe, die discussies

Kill the fish.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 11:06:02 #199
66083 Platina
78th Element
pi_57239493
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Jij hebt geen rijbewijs? Als er 1 ding irritant is zijn het wel mensen die 60 gaan rijden waar je 80 mag. Afknuppelen die zooi. Er is namelijk geen 1 reden om langzamer dan 80 te gaan rijden.Behalve als je dat te eng vind ofzo en je dus eigenlijk geen rijbewijs zou moeten hebben.
pi_57239687
Mooi verhaal, zinloze discusses erna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')