Accu's van hybrides worden bij Toyota vrijwel geheel hergebruikt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Hybride auto is ook bullshit......Wat dacht je wat het kost om de accu's te ontmantelen.....
Prius = 1275 kilo = niet licht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef pberends het volgende:
De Prius is als lichtere auto vanzelfssprekend energiezuiniger, ook al is de productie misschien iets minder milieuvriendelijk.
Lol die 'energiezuinige' prius is zwaarder dan mijn alfa ;')quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Prius = 1275 kilo = niet licht.
Weegt net zoveel als mijn Volvo 740.
Snap je hoe een hybride werkt?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.quote:
Volgens mij viel dát juist wel mee, en komt dat spul vrij bij een ander productieproces.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:42 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.
Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebrachtquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebracht
Rechte stukken op een snelweg hebben niet zoveel zin voor de Prius. Heuvels op en af (hebben we niet zoveel hier) en gas geven en remmen elke keer in de stad (hebben we wel) maken het verschil.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik krijg bij mensen met een hybride auto altijd het idee dat ze wel graag iets voor het milieu willen doen maar dat ze geen zin hebben om daarvoor wat op te offeren (namelijk gewoon een kleinere auto kopen!)
Als mensen ipv in een prius een cuore of C1 ofzo zouden kopen zijn ze namelijk een stuk milieubewuster bezig. Niet alleen heb je exact hetzelfde verbruik ofz elfs beter dan met zo'n hybride, ook heb je niet 10 ton aan electra en giftige accu's in je auto zitten.
Alleen als je echt de ruimte nodig hebt omdat je bv 3 kinderen hebt oid kan ik me de keuze voorstellen. Milieu is allemaal wel leuk maar er daadwerkelijk wat voor doen is voor veel mensen teveel gevraagd. De kachel 1 graad lager is voor veel mensen al een onoverkomenlijke drempel en gewoon eens apparaten uitzetten met een schakelaar op een stekkerblok is al helemaal ondenkbaar (terwijl zo'n lullige schakelaar van een euro me al 200Kwh per jaar bespaart! )
Welke?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ga ook Hybride rijden, waarom???
Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.quote:Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt
De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.quote:De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.
Oh...jij boef!quote:Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" optiesquote:Op maandag 10 maart 2008 11:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Welke?Honda Civic Hybride? Lexus? Toch niet zo'n lelijke prius he?
[..]
Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.
[..]
De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.
Maar zou er ooit een auto komen die 0 schadelijke afvalstoffen in het milieu dumpt of zelfs "voedingsstoffen" aan het milieu of productieprocess zou toevoegen, dan zal ik deze denk ik wel aanschaffen, ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
[..]
Oh...jij boef!
Ach ja...ik vind de civic standaard prima verder, maar goed ik heb verder geen speciale gevoelen voor of bij een auto, zo'n ding moet rijden. Ik heb wel ledere bekleding en een navigatie genomen, want tja das dan wel handig. De verkoper wilde me ook wel velgen aanbieden, maar het ontbreekt mij aan een velgens-fetisch.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" opties
Standaard vind ik de Civic er namlijk niet al te florisant uit zien.
En waar denk je dat we uranium vandaan halen? Afhankelijk blijf je altijd.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:08 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.
De productie van een auto is meestal 40% van het totale energieverbruik van een auto, 60% wordt weggestookt bij het rijden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:45 schreef Yildiz het volgende:
Allereerst wordt dat 'onderzoek' weerlegt door o.a. MIT en Carnagie Mellon. Zomaar 2 toch wel behoorlijk toonaangevende universiteiten.
Laat ik het dan eens niet op de overall kosten gooien, maar alleen op het verbruik.
Ik ga dan uit van de volgende punten:Beiden rijden totaal in hun levensduur 300.000 km. (realistisch? toch?)
De Prius verbruikt 5.11L / 100 km Vele bronnen?
De Hummer H2 verbruikt 17.5L / 100km. Bron: Wiki
Dan nu het totaal voor 300.000 km.
Dan deel ik dus eerst 300.000 / 100 voor de vermenigvuldigingsfactor, en dat is dus 3.000
Dan de totalen
Prius: 3.000*5.11=15.330 Liter
HummerH2: 52.500 Liter.
Het verschil daartussen is 37.170 Liter, over 300.000 km.
Nu ben ik geen wetenschapper, en ben ik ook geen autoliefhebber... Maar zou het verschil in productiekosten en lasten tussen de Prius en de Hummer H2 méér dan 37.170 Liter zijn? Of maak ik ergens nog een rekenfout?
Ik vind dat wel érg ongeloofwaardig veel. 37 kubieke meter brandstof is echt een héle hoop aan energie namelijk...
Dat komt omdat het verbruik (en daarmee de CO2 uitstoot) wordt bepaald onder vooraf gedefinieerde laboratorium condities.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
Autovisie of Autweek hadden ook een test over het verbruik, de 2 hybrides (Honda en Toyota) scoorden veel slechter dan bijvoorbeeld een BMW 120d met het stop en go systeem, a was het verbruik veel hoger dan de fabrieksopgave en b waren ze nog niet zuiniger dan de BMW
maar toch moet je meer betalen voor de BMW!
Maar wel veel schoner.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:18 schreef Frezer het volgende:
Mja, nieuwere auto's zijn sowieso een stuk zwaarder dan oudere ('80-'95). Bij een Prius heb je dan ook nog eens te maken met extra accu's en een extra motor.
Een issue dat in de hele milieudiscussie sowieso nooit zo goed naar voren komt is het verbruik, schone uitlaatgassen is leuk, maar nieuwe auto's zijn nauwelijks zuiniger dan de exemplaren van '80-'95 dankzij gewicht (veiligheid en luxe).
Succes met het voor lul rijdenquote:Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ga ook Hybride rijden, waarom??? Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt.
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.
Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Waarschijnlijk produceert mijn huidige leon met roetfilter minder schadelijke stoffen.
Hey arrogante lul.quote:
Ruim 50% van het fijnstof is afkomstig van autobanden, remblokjes en brommers.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:38 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Maar wel veel schoner.
De uitstoot van fijnstof door verkeer en industrie is met 75% afgenomen de afgelopen 25 jaar
Zo lelijk vind ik hem nietquote:
Gasten die zo'n vreselijk TE lelijke bak kopen omwille van het milieu zijn kortzichtige gasten. Hoe goed denk je dat de accu's door het milieu af te breken zijn en hoe schoon denk je dat die kippen hokken te vervaardigen zijn. Blegh, links rakkers die alles op het milieu gooien. Ik sta op het punt een 6 cilinder te kopen.. Fuck themquote:Op maandag 10 maart 2008 20:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hey arrogante lul.
Jij maakt niet voor een ander uit of hij/zij voor lul rijdt.
Ik kan wel lelijker auto's bedenken dan een Prius. Men noeme een Picasso, Multipla, etc.
Maar dat is ieders eigen keuze.
Toyota en Honda hebben bewezen betrouwbare auto's te bouwen en ook met die hybride's is niets mis.
Of je ze mooi vindt? Dat gaan wij voor jou ook niet bepalen bij de keuze van je partner of auto.
Er zijn ook nog mensen die nadenken over de financiële gevolgen voor ze iets aanschaffen, huren of leasen.
Dat jij blijkbaar teveel geld hebt (of er niet mee om kan gaan) en het je daarom denkt te kunnen permitteren om in een dure, onzuinige en mogelijk eveneens, in andermans ogen, lelijke bak te rijden is niet ons probleem.
Ik gun het je overigens van harte, want als ik in je andere topics lees werk je er erg hard voor.
Ik kijk naar het loonstrookje en de cijfers die er bij "netto" staan.
Want daar moet ik m'n rekeningen van betalen.
Tja, smaken verschillen. Ik zou er niet in gezien willen worden. Gewoon lekker sparen voor de Lexus H seriesquote:Op maandag 10 maart 2008 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zo lelijk vind ik hem niet. Maar je hebt gelijk er zijn auto's die meer uitstralen... maar niet voor zo weinig geld.
[ afbeelding ]
Zijn die batterijen echt even schadelijk als die tientallen duizenden liters brandstof?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gasten die zo'n vreselijk TE lelijke bak kopen omwille van het milieu zijn kortzichtige gasten. Hoe goed denk je dat de accu's door het milieu af te breken zijn en hoe schoon denk je dat die kippen hokken te vervaardigen zijn. Blegh, links rakkers die alles op het milieu gooien. Ik sta op het punt een 6 cilinder te kopen.. Fuck them
Je leest je eigen topics niet eens.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gasten die zo'n vreselijk TE lelijke bak kopen omwille van het milieu zijn kortzichtige gasten. Hoe goed denk je dat de accu's door het milieu af te breken zijn en hoe schoon denk je dat die kippen hokken te vervaardigen zijn. Blegh, links rakkers die alles op het milieu gooien. Ik sta op het punt een 6 cilinder te kopen.. Fuck them
Hebben ze er ook bijverteld dat die prius een oud model is en dat de problemen met nare productie al zwaar verbeterd zijn inmiddels waardoor dir hele vergelijk nergens meer op slaat?quote:Op maandag 3 maart 2008 21:11 schreef draaijer het volgende:
He he, eindelijk een goed verhaal.
Even een korte uitleg waarom dit mij boeit:
Ik ben een enorme auto fan en ik word doodziek dat ze elke keer het milieu als excuus gebruiken om auto's duurder te maken. Het huidige linkse kabinet hebben onder dit mom de bijtellinge van 22% naar 14% (Hybride) naar resp. 25% (alle andere auto's) gebracht. Tevens word ik gek van alle heffingen rondom een auto.
Wat was er dan te zien bij Kassa?
Zojuist besproken ze het verhaal over de Toyota Prius (Hybride) vs. de Hummer.
In de US hebben ze een van "Dust to Dust" analyse (CNW Marketing called “Dust to Dust,” )gedaan tussen een Prius en een Hummer. De grote grap van het verhaal is dat de Hummer van "Dust to Dust" milieu vriendelijker is dan die verrot lelijlke Prius.
Ik had het onderzoek al een tijd geleden gelezen, maar wat lekker dat ze er nu eindelijk een keer aandacht aan besteden.
Lia Roefs van de PVDA
Quote : Op 1 mei moet een nieuwe schaal verdeling komen wat betreft de bijtelling van auto's.
Wat vinden jullie? Stoppen met al die belastingheffingen omwille van het milieu, of de echte vervuilers eens een keer aanpakken?
Nee dat zijn ze niet.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zijn die batterijen echt even schadelijk als die tientallen duizenden liters brandstof?
Volvo4lifequote:Op maandag 10 maart 2008 22:23 schreef TeChNo2 het volgende:
@magnet: die avatar van jou, dat lijkt toch wel erg op slurp-logo..toch of niet ?
[ afbeelding ]
Dat is toch wat kort door de bocht. Door de strengere normenvanuit de overheden worden de fabrikanten min of meer gedwongen schonere auto's te verkopen. Dacht je echt dat je zoveel C1-tjes zou zien rijden als ze niet extra goedkoop waren vanwege hun lage uitstoot?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef sneakypete het volgende:
En NEE ik geloof er niks van dat dat dankzij de overheid is, dat is puur innovatie van het bedrijfsleven.
Nee maar door katalysatoren verplicht te stellen zijn die auto's wel schoner geworden. De gestelde normen hebben gewoon behoorlijk grote invloed op het wagenpark in ontwikkelde westerse landen. Net als normen ervoor gezorgd hebben dat bijna elke fabriek z'n rookgassen 'wast' voor ze de atmosfeer ingaan of dat afvalwater niet meer zomaar gedumpt mag worden. Ook allen zaken die op den duur positief zijn voor het betreffende bedrijf maar die zonder een overheid die normen stelt op dat gebied veel langer op zich zouden laten wachten of zelfs niet van de grond komen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:03 schreef sneakypete het volgende:
Wie heeft die auto's uitgevonden? De overheid?
Men gaat eerder tegen de dollar per liter.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:21 schreef Adelante het volgende:
In Amerika kun je dan ook prima een slurpende Hummer rijden omdat de bezine daar 0,25 dollar per liter kost
Dank je, ik doe het met liefde.quote:
Toyota geeft sowieso al 8 jaar of 160.000km garantie op de accu.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:18 schreef Athmozz het volgende:
Zelfs àls die prius niet zuiniger is dan een hummer gaat die vergelijking natuurlijk 'vrij' mank, aangezien je een Prius naast een andere normale personenwagen van die klasse moet zetten (vb een Peugeot 407 of iets in die klasse toch). Dan zit je direct met héél andere cijfers voor de vervuiling ervan (en dan kan ik gerust geloven dat het met zo'n wagen milieuvriendelijker is). Verder hangt het milieuvriendelijk zijn nog meer af van waar & hoe je met die prius rijdt. Ik ken iemand die zo'n prius heeft en die rijdt daarmee met een gemiddelde van bijna 6l/100km. Als ik wat milieubewust wil zijn haal ik met mijn Kia 1600 met 4baks automaat (dus niet de zuinigste die er rijdt) rond de 6.5l/100km. Hoeveel duizenden kilometers moet je dan rijden om dat half litertje verschil te maken?
Maar STEL dat een prius milieuvriendelijker zou zijn. Dan nog is het op korte termijn onmogelijk om over te schakelen op elektrische wagens, omdat er gewoon geen grondstof is om de batterijen voor al die wagens te produceren. Je kan de huidige batterijfabrieken wel uitbreiden, maar je moet nog aan die snelheid grondstof kunnen delven ook.
Sowieso moet ik (de eerste jaren dan toch) ook geen auto op elektriciteit hebben, aangezien het batterijpack om de 150.000km zowat aan vervanging toe is (enorme kost). In onderhoud zal je dus minstens evenveel betalen dan voor een benzinewagen...
Mijn eerste auto wordt trouwens ook een 6 cilinder diesel, puur omdat 6 cilinders soepeler draaien...
Een accu opladen in een paar minuten..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:14 schreef kroko123 het volgende:
Wat lees ik hier? Hummer vergeleken met Prius is sowieso appels en peren vergelijking. Wat een nonsense.
Ik zou meer opgaan voor een vergleijking tussen Pirus en vergelijkbare wagen zoals een Volvo/Mercedes luxe autootje van zelfde gewicht en zelfde benzine/dieselmotor.
En daarnaast wordt er naast snellere elektromotoren en milieuvriendelijkere accu's met meer opslagcapaciteit gecombineerd met lichtere wagen. Op die manier heb je naast laag verbruik en nog eens hogere acceleratie en hogere actieradius. Vorig jaar meen ik ook ergens te hebben gelezen over de accu's van duitse makelij (Siemens oid) waarmee deze binnen enkele luttele minuten opgeladen kan worden.
Maar goed, het gaat nu erom wat de autofabrikanten op dit moment gaan doen. Ik vind het alleen maar jammer dat ze momenteel enkele op waterstof richten, terwijl kleinere en innovatievere fabrikanten meer op elektrowagens gaan richten. Er is al lang en breed serieus over nagedacht om ze te verkopen, en dat gebeurt nu al. In europa loopt we wat achter, en komen erg huiverig over dergelijke wagens.
http://www.youtube.com/watch?v=w1C44JQU7Pc Tesla lijkt mij een prima wagen, met actieradius van 220 mijl. Omgerekend ong. 300 km. Lijkt mij wat te weinig, en verder is het vast nog niet mogelijk om bij elke benzinepomp (gratis) bij op te laden. Maar zodra grotere merken met vergelijkbare wagens komen, zijn we al lang mooi op de gang
JAquote:Op maandag 10 maart 2008 22:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zijn die batterijen echt even schadelijk als die tientallen duizenden liters brandstof?
Ergens lijkt me dat sterk, maar daar ik nooit te beroerd ben om me in te lezenquote:
Das wel bijzonder, dan zouden we eigenlijk naast hybride auto's, alles met een batterij moeten verbieden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:39 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ergens lijkt me dat sterk, maar daar ik nooit te beroerd ben om me in te lezen, heb je naast dat "hummer/prius" rapport, nog wat bronnen die aangeven dat die accus bij het verwerken als afval idd even schadelijk zijn als 10 duizenden liters brandstof?
quote:Op maandag 10 maart 2008 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zo lelijk vind ik hem niet. Maar je hebt gelijk er zijn auto's die meer uitstralen... maar niet voor zo weinig geld.
[ afbeelding ]
Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. bleghquote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Heb een witte, vin'k nog cooler
Zie linkje in m'n sig.
Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh
Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Zie 1 van mijn andere topics. Ik was NET bezig met mijn keuze voor een nieuwe leasewagen. Dat zou een schone diesel zijn. Maar met deze bijtelling overweeg ik nu een 6-cilinder bezine auto uit Duitsland te importeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.
Ben geen milieufreak ofzo, ben gewoon economisch bezig geweest
Overigens vind ik het model wel mooi, maar heeft Honda de wielen wel wat vreemd naar binnen toe gemonteerd
Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ach ja, ieder z'n keuzes. Ik zit met twee leasebakken en het schrijven van kilometers kun je beter maar vergeten - vroeg of laat vind men wel wat om je alsnog een oortje aan te naaien. Dit is een manier om geld te besparen en ik moet zeggen: het valt me niet tegen
Maar 'n Duitse 6 cilinder - tjah, das een hele andere klasse...
Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een accu opladen in een paar minuten..NOT
De vergelijking is getrokken omdat het productie proces en de onderdelen van een Prius een mega belasting voor het milieu zijn. Wat denk je dat een accu met het milieu doet wat betreft produceren en afbreken. Laat staan als je veel accu's nodig hebt zoals een hybride bak
Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh
Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:22 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.
De auto's die nu reeds uit Duitsland zijn geimporteerd zijn:
2x Audi A8 (3.7 & 4.2 liter benzin)
3x BMW 530D (1x station en 2 "normale")
1x Jeep Cherokee
Ik denk niet dat de linkse rakker dit zouden willen ha ha.. Maar goed. We kunnen nu kosten dekkend rijden en dat kan niet met de 25% bijtelling. We hadden overigens allemaal diesel met roetfilters. Dat terwijl we allemaal < 30k km per jaar rijden
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.
Er zijn wel degelijk accu's (Panasonic) die in enkele minuten tot maximale capaciteit zijn op te laden.
Uiteraard vereist dat een hoge laadstroom.
En nogmaals; je blijft hameren op dat "produceren en afbreken" terwijl Toyota zorg draagt voor de recycling van de accu.
Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.
Audi A8, BMW530D en de Jeep Cherokee zijn nu niet echt auto's die het straatbeeld hier vullen.
Je voelt je te goed om in een kleine, zuinige auto te rijden. Nee, jij moet minimaal 6 cilinders hebben...
Ga dan niet als excuus dit topic openen en de hybride auto op valse gronden en onderuitgehaalde argumenten proberen zwart te maken.
Duh, die worden dan vervangen..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
Dan moet je je hier prima thuisvoelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..
In "het keldertje" staan nog wel wat foto's die erg meevallen, dus hij heeft het opzich helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:31 schreef sneakypete het volgende:
Hoewel ik het opzich met je OP eens ben draijer, kom je nu wel erg over alsof je een verlengstuk van je piemel voor je deur hebt staan.
Of er krachtstroom voor nodig is, zou ik zo niet weten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:24 schreef kroko123 het volgende:
MaGNeT, ik begrijp dus dat er krachtstroom voor nodig is om accu zo snel mogelijk op te laden in. Dat houdt in dat 110/230V simpelweg niet kan en dat er een conventor voor nodig is? Dat betekent dat er wel krachtstroom bronnen mogelijk zijn bij pompstations, hmm... ik ben benieuwd wat oa Shell hier aan gaat doen.
Maar verder ben ik al lang blij dat er bv auto's zijn die 1l op 20 km lopen, fantastisch!
De OP is sowieso een en al onzin, wij hebben hier te maken met een rasechte autoliefhebber die teveel hakt op benzinemotor based wagens....
ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.
Hij en ik beweren alleen dat er accu's zijn die in enkele minuten kunnen opladen (met een hele hoge laadstroom) en die geschikt zijn voor telefoons, notebooks en andere mobiele toepassingen. Deze zullen ook hun weg vinden naar elektrische auto's.
Weet je trouwens hoe klein de batterij in een Hybride auto is?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...
Een diesel stoot relatief minder uit omdat het vaak iets zuiniger rijd, maar een hybride die echt 1:20 rijd stoot minder bagger uit dan een diesel met roetfilter welke 1:20 rijd. Daarom dat die hybrides op benzine rijdenquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...
Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?
Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.
Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
daar zitten ze ook inquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
Dat is inderdaad een probleem, op basis waarvan ga je belasten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...
Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?
Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.
Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |