abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57195887
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heul veul
Meer dan 10.000 liter brandstof ofzo?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57223971
De Prius is als lichtere auto vanzelfssprekend energiezuiniger, ook al is de productie misschien iets minder milieuvriendelijk.
pi_57224103
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Hybride auto is ook bullshit......Wat dacht je wat het kost om de accu's te ontmantelen.....
Accu's van hybrides worden bij Toyota vrijwel geheel hergebruikt.
pi_57224130
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef pberends het volgende:
De Prius is als lichtere auto vanzelfssprekend energiezuiniger, ook al is de productie misschien iets minder milieuvriendelijk.
Prius = 1275 kilo = niet licht.
Weegt net zoveel als mijn Volvo 740.
pi_57224308
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Prius = 1275 kilo = niet licht.
Weegt net zoveel als mijn Volvo 740.
Lol die 'energiezuinige' prius is zwaarder dan mijn alfa ;')
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:18:13 #106
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_57227525
Mja, nieuwere auto's zijn sowieso een stuk zwaarder dan oudere ('80-'95). Bij een Prius heb je dan ook nog eens te maken met extra accu's en een extra motor.

Een issue dat in de hele milieudiscussie sowieso nooit zo goed naar voren komt is het verbruik, schone uitlaatgassen is leuk, maar nieuwe auto's zijn nauwelijks zuiniger dan de exemplaren van '80-'95 dankzij gewicht (veiligheid en luxe).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:26:27 #107
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57229340
Inderdaad, ik geloof totaal niet in hybride. Hybride = dubbel. Dubbel = duur&zwaar. Zwaar = traag & hoog energieverbruik.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:43:16 #108
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57229730
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57274934
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Snap je hoe een hybride werkt?

Er is in dit geval een 1.5 benzine motor geplaatst.
Deze drijft de wielen aan, zoals bij iedere auto, en een grote dynamo/electromotor.
Deze dynamo laadt de grote accu's bij onder het rijden en wordt weer gebruikt als motor bij het optrekken.

Tevens wordt de energie van het afremmen (ook op de motor) gebruikt om de accu's op te laden; daar gaat dus minder van verloren. Ideaal voor stadsverkeer waar je veel optrekt en afremt.
Afhankelijk van de situatie rij je dus electrisch, benzine of beide.

Je zal dus niet snel in de situatie komen dat de accu's leeg raken.

Volvo heeft overigens een ander concept (Volvo 3CC) voor hun hybride auto's waar ze nog aan werken.
Ze gebruiken 1 diesel motortje dat als generator werkt op het meest optimale toerental van die motor.
Daarmee wordt een accu opgeladen en de wielen direct aangedreven door 4 electromotoren.
  maandag 10 maart 2008 @ 10:42:53 #110
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57279902
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heul veul
Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.
  maandag 10 maart 2008 @ 10:48:19 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57279987
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:42 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.
Volgens mij viel dát juist wel mee, en komt dat spul vrij bij een ander productieproces.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 10 maart 2008 @ 10:52:58 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57280075
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebracht
Rechte stukken op een snelweg hebben niet zoveel zin voor de Prius. Heuvels op en af (hebben we niet zoveel hier) en gas geven en remmen elke keer in de stad (hebben we wel) maken het verschil.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:08:07 #113
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57280397
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebracht
Rechte stukken op een snelweg hebben niet zoveel zin voor de Prius. Heuvels op en af (hebben we niet zoveel hier) en gas geven en remmen elke keer in de stad (hebben we wel) maken het verschil.
Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:12:59 #114
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57280501
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik krijg bij mensen met een hybride auto altijd het idee dat ze wel graag iets voor het milieu willen doen maar dat ze geen zin hebben om daarvoor wat op te offeren (namelijk gewoon een kleinere auto kopen!)
Als mensen ipv in een prius een cuore of C1 ofzo zouden kopen zijn ze namelijk een stuk milieubewuster bezig. Niet alleen heb je exact hetzelfde verbruik ofz elfs beter dan met zo'n hybride, ook heb je niet 10 ton aan electra en giftige accu's in je auto zitten.

Alleen als je echt de ruimte nodig hebt omdat je bv 3 kinderen hebt oid kan ik me de keuze voorstellen. Milieu is allemaal wel leuk maar er daadwerkelijk wat voor doen is voor veel mensen teveel gevraagd. De kachel 1 graad lager is voor veel mensen al een onoverkomenlijke drempel en gewoon eens apparaten uitzetten met een schakelaar op een stekkerblok is al helemaal ondenkbaar (terwijl zo'n lullige schakelaar van een euro me al 200Kwh per jaar bespaart! )


Ik ga ook Hybride rijden, waarom??? Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt.
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.

Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Waarschijnlijk produceert mijn huidige leon met roetfilter minder schadelijke stoffen.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:25:39 #115
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57280765
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ga ook Hybride rijden, waarom???
Welke? Honda Civic Hybride? Lexus? Toch niet zo'n lelijke prius he?
quote:
Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt
Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.
quote:
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.
De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.

Maar zou er ooit een auto komen die 0 schadelijke afvalstoffen in het milieu dumpt of zelfs "voedingsstoffen" aan het milieu of productieprocess zou toevoegen, dan zal ik deze denk ik wel aanschaffen, ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
quote:
Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Oh...jij boef!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 10 maart 2008 @ 11:32:30 #116
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57280914
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:25 schreef Semisane het volgende:

[..]

Welke? Honda Civic Hybride? Lexus? Toch niet zo'n lelijke prius he?
[..]

Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.
[..]

De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.

Maar zou er ooit een auto komen die 0 schadelijke afvalstoffen in het milieu dumpt of zelfs "voedingsstoffen" aan het milieu of productieprocess zou toevoegen, dan zal ik deze denk ik wel aanschaffen, ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
[..]

Oh...jij boef!
Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" opties
Standaard vind ik de Civic er namlijk niet al te florisant uit zien.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:38:49 #117
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57281063
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" opties
Standaard vind ik de Civic er namlijk niet al te florisant uit zien.
Ach ja...ik vind de civic standaard prima verder, maar goed ik heb verder geen speciale gevoelen voor of bij een auto, zo'n ding moet rijden. Ik heb wel ledere bekleding en een navigatie genomen, want tja das dan wel handig. De verkoper wilde me ook wel velgen aanbieden, maar het ontbreekt mij aan een velgens-fetisch.

Maar de Civic is iig niet zo'n raar ding als de prius...ik heb dan weinig met auto's maar daar zou ik niet in willen rijden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57282692
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:08 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.
En waar denk je dat we uranium vandaan halen? Afhankelijk blijf je altijd.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:37:31 #119
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57283137
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:45 schreef Yildiz het volgende:
Allereerst wordt dat 'onderzoek' weerlegt door o.a. MIT en Carnagie Mellon. Zomaar 2 toch wel behoorlijk toonaangevende universiteiten.

Laat ik het dan eens niet op de overall kosten gooien, maar alleen op het verbruik.

Ik ga dan uit van de volgende punten:
Beiden rijden totaal in hun levensduur 300.000 km. (realistisch? toch?)
De Prius verbruikt 5.11L / 100 km Vele bronnen?
De Hummer H2 verbruikt 17.5L / 100km. Bron: Wiki

Dan nu het totaal voor 300.000 km.
Dan deel ik dus eerst 300.000 / 100 voor de vermenigvuldigingsfactor, en dat is dus 3.000

Dan de totalen
Prius: 3.000*5.11=15.330 Liter
HummerH2: 52.500 Liter.

Het verschil daartussen is 37.170 Liter, over 300.000 km.

Nu ben ik geen wetenschapper, en ben ik ook geen autoliefhebber... Maar zou het verschil in productiekosten en lasten tussen de Prius en de Hummer H2 méér dan 37.170 Liter zijn? Of maak ik ergens nog een rekenfout?

Ik vind dat wel érg ongeloofwaardig veel. 37 kubieke meter brandstof is echt een héle hoop aan energie namelijk...
De productie van een auto is meestal 40% van het totale energieverbruik van een auto, 60% wordt weggestookt bij het rijden.

Dus als auto gemiddeld 20.000 liter in zijn leven gebruikt wat 60% is dan kost het maken van een auto ongeveer 13.000 liter brandstof. om te maken.
Nu lijkt het me sterk dat een prius 24.170 liter EXTRA kost om te produceren.

Mijn conclusie: een prius is minder vervuilend over zijn hele leven dan een hummer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 10-03-2008 14:47:55 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 10 maart 2008 @ 16:30:54 #120
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57286179
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
Autovisie of Autweek hadden ook een test over het verbruik, de 2 hybrides (Honda en Toyota) scoorden veel slechter dan bijvoorbeeld een BMW 120d met het stop en go systeem, a was het verbruik veel hoger dan de fabrieksopgave en b waren ze nog niet zuiniger dan de BMW

maar toch moet je meer betalen voor de BMW!
Dat komt omdat het verbruik (en daarmee de CO2 uitstoot) wordt bepaald onder vooraf gedefinieerde laboratorium condities.
Deze zijn extra voordelig hybrides.

Het probleem is echter dat de slurp tax ook wordt bepaald op deze fictieve waarden.
Dit zou eigenlijk niet mogen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  maandag 10 maart 2008 @ 16:38:22 #121
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57286341
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:18 schreef Frezer het volgende:
Mja, nieuwere auto's zijn sowieso een stuk zwaarder dan oudere ('80-'95). Bij een Prius heb je dan ook nog eens te maken met extra accu's en een extra motor.

Een issue dat in de hele milieudiscussie sowieso nooit zo goed naar voren komt is het verbruik, schone uitlaatgassen is leuk, maar nieuwe auto's zijn nauwelijks zuiniger dan de exemplaren van '80-'95 dankzij gewicht (veiligheid en luxe).
Maar wel veel schoner.
De uitstoot van fijnstof door verkeer en industrie is met 75% afgenomen de afgelopen 25 jaar
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_57288036
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ga ook Hybride rijden, waarom??? Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt.
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.

Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Waarschijnlijk produceert mijn huidige leon met roetfilter minder schadelijke stoffen.
Succes met het voor lul rijden
pi_57290330
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Succes met het voor lul rijden
Hey arrogante lul.
Jij maakt niet voor een ander uit of hij/zij voor lul rijdt.

Ik kan wel lelijker auto's bedenken dan een Prius. Men noeme een Picasso, Multipla, etc.
Maar dat is ieders eigen keuze.
Toyota en Honda hebben bewezen betrouwbare auto's te bouwen en ook met die hybride's is niets mis.
Of je ze mooi vindt? Dat gaan wij voor jou ook niet bepalen bij de keuze van je partner of auto.

Er zijn ook nog mensen die nadenken over de financiële gevolgen voor ze iets aanschaffen, huren of leasen.

Dat jij blijkbaar teveel geld hebt (of er niet mee om kan gaan) en het je daarom denkt te kunnen permitteren om in een dure, onzuinige en mogelijk eveneens, in andermans ogen, lelijke bak te rijden is niet ons probleem.
Ik gun het je overigens van harte, want als ik in je andere topics lees werk je er erg hard voor.

Ik kijk naar het loonstrookje en de cijfers die er bij "netto" staan.
Want daar moet ik m'n rekeningen van betalen.
pi_57290375
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:38 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Maar wel veel schoner.
De uitstoot van fijnstof door verkeer en industrie is met 75% afgenomen de afgelopen 25 jaar
Ruim 50% van het fijnstof is afkomstig van autobanden, remblokjes en brommers.
Dat is tevens een belangrijke reden waarom het onzin is om oldtimers te weren uit de stad; alle auto's hebben banden en remmen.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-03-2008 20:27:08 ]
  maandag 10 maart 2008 @ 20:37:08 #125
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57290989
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Succes met het voor lul rijden
Zo lelijk vind ik hem niet . Maar je hebt gelijk er zijn auto's die meer uitstralen... maar niet voor zo weinig geld.

pi_57293391
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hey arrogante lul.
Jij maakt niet voor een ander uit of hij/zij voor lul rijdt.

Ik kan wel lelijker auto's bedenken dan een Prius. Men noeme een Picasso, Multipla, etc.
Maar dat is ieders eigen keuze.
Toyota en Honda hebben bewezen betrouwbare auto's te bouwen en ook met die hybride's is niets mis.
Of je ze mooi vindt? Dat gaan wij voor jou ook niet bepalen bij de keuze van je partner of auto.

Er zijn ook nog mensen die nadenken over de financiële gevolgen voor ze iets aanschaffen, huren of leasen.

Dat jij blijkbaar teveel geld hebt (of er niet mee om kan gaan) en het je daarom denkt te kunnen permitteren om in een dure, onzuinige en mogelijk eveneens, in andermans ogen, lelijke bak te rijden is niet ons probleem.
Ik gun het je overigens van harte, want als ik in je andere topics lees werk je er erg hard voor.

Ik kijk naar het loonstrookje en de cijfers die er bij "netto" staan.
Want daar moet ik m'n rekeningen van betalen.
Gasten die zo'n vreselijk TE lelijke bak kopen omwille van het milieu zijn kortzichtige gasten. Hoe goed denk je dat de accu's door het milieu af te breken zijn en hoe schoon denk je dat die kippen hokken te vervaardigen zijn. Blegh, links rakkers die alles op het milieu gooien. Ik sta op het punt een 6 cilinder te kopen.. Fuck them
pi_57293417
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zo lelijk vind ik hem niet . Maar je hebt gelijk er zijn auto's die meer uitstralen... maar niet voor zo weinig geld.

[ afbeelding ]
Tja, smaken verschillen. Ik zou er niet in gezien willen worden. Gewoon lekker sparen voor de Lexus H series
  maandag 10 maart 2008 @ 22:12:59 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57293483
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gasten die zo'n vreselijk TE lelijke bak kopen omwille van het milieu zijn kortzichtige gasten. Hoe goed denk je dat de accu's door het milieu af te breken zijn en hoe schoon denk je dat die kippen hokken te vervaardigen zijn. Blegh, links rakkers die alles op het milieu gooien. Ik sta op het punt een 6 cilinder te kopen.. Fuck them
Zijn die batterijen echt even schadelijk als die tientallen duizenden liters brandstof?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57293495
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gasten die zo'n vreselijk TE lelijke bak kopen omwille van het milieu zijn kortzichtige gasten. Hoe goed denk je dat de accu's door het milieu af te breken zijn en hoe schoon denk je dat die kippen hokken te vervaardigen zijn. Blegh, links rakkers die alles op het milieu gooien. Ik sta op het punt een 6 cilinder te kopen.. Fuck them
Je leest je eigen topics niet eens.
Die accu's worden momenteel al gewoon door Toyota teruggenomen en de grondstoffen worden hergebruikt.
En auto's zijn sowieso niet schoon te vervaardigen.

Veel plezier met je 6 cilinder. Wat ga je kopen? Jij lijkt me een Audi rijder.
  maandag 10 maart 2008 @ 22:16:01 #130
37769 erodome
Zweefteef
pi_57293553
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:11 schreef draaijer het volgende:
He he, eindelijk een goed verhaal.

Even een korte uitleg waarom dit mij boeit:
Ik ben een enorme auto fan en ik word doodziek dat ze elke keer het milieu als excuus gebruiken om auto's duurder te maken. Het huidige linkse kabinet hebben onder dit mom de bijtellinge van 22% naar 14% (Hybride) naar resp. 25% (alle andere auto's) gebracht. Tevens word ik gek van alle heffingen rondom een auto.

Wat was er dan te zien bij Kassa?
Zojuist besproken ze het verhaal over de Toyota Prius (Hybride) vs. de Hummer.
In de US hebben ze een van "Dust to Dust" analyse (CNW Marketing called “Dust to Dust,” )gedaan tussen een Prius en een Hummer. De grote grap van het verhaal is dat de Hummer van "Dust to Dust" milieu vriendelijker is dan die verrot lelijlke Prius.
Ik had het onderzoek al een tijd geleden gelezen, maar wat lekker dat ze er nu eindelijk een keer aandacht aan besteden.

Lia Roefs van de PVDA
Quote : Op 1 mei moet een nieuwe schaal verdeling komen wat betreft de bijtelling van auto's.

Wat vinden jullie? Stoppen met al die belastingheffingen omwille van het milieu, of de echte vervuilers eens een keer aanpakken?
Hebben ze er ook bijverteld dat die prius een oud model is en dat de problemen met nare productie al zwaar verbeterd zijn inmiddels waardoor dir hele vergelijk nergens meer op slaat?

Hebben ze ook de andere merken erbij gehaalt in dezelfde vergelijking, of blijft het hangen bij 1 type van 1 merk om een punt te maken?

Ik ben het ermee eens dat er dom gedaan wordt, er zijn ook erg zuinige en schone diesels bv die ook best minder belast mogen worden, maar om auto's die wel erg vervuilend zijn zwaar te belasten vind ik een super idee, wat mij betrefd worden die belachelijk zware en energieslurpende amerikaanse bakken enorm belast, nog veel hoger dan een normale auto.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_57293724
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zijn die batterijen echt even schadelijk als die tientallen duizenden liters brandstof?
Nee dat zijn ze niet.
Maar er zijn nu eenmaal nog steeds mensen die zo gehecht zijn aan de huidige verbrandingsmotor, dat ze ieder argument erbij halen om auto's op stroom af te kraken.

Zij zien auto's op stroom niet als volwaardig.
En dat terwijl electromotoren gigantisch sterk zijn.
Er zijn al snelle sportwagens met electromotoren en die dingen hebben géén versnellingsbak nodig dus geen verlies door schakelen, aandrijfassen, etc.

Neem de Tesla:
0-100 in 4 seconden
http://www.youtube.com/watch?v=CZ4gitSm1Xg
pi_57293757
@magnet: die avatar van jou, dat lijkt toch wel erg op slurp-logo..toch of niet ?

Gelukkig zonder haar
pi_57294598
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:23 schreef TeChNo2 het volgende:
@magnet: die avatar van jou, dat lijkt toch wel erg op slurp-logo..toch of niet ?

[ afbeelding ]
Volvo4life
  maandag 10 maart 2008 @ 23:23:13 #134
182269 sneakypete
On the edge
pi_57295483
Alle commotie rondom die hybrides bewijst dat het niet werkt om op deze manier in te grijpen in een vrije markt.
Autofabrikanten zijn gebaat bij zuinige auto's omdat die beter verkopen (mits ze hetzelfde presteren/er ook leuk uitzien). Dat regelt zich vanzelf wel, en dat blijkt oa uit het feit dat de CO2 uitstoot van autos steeds verder afneemt. En NEE ik geloof er niks van dat dat dankzij de overheid is, dat is puur innovatie van het bedrijfsleven.

Bovendien, al zouden alle kyotoprotocollen gehaald worden, dat is nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.

Ik ben het hier dus eens met draaijer. De auto is tegenwoordig een enorme zondebok terwijl bijv de computerbranche veel erger vervuilt. (laatst op tv: over 20 jaar kosten computers incl productie net zoveel energie als het TOTALE WERELDWIJDE VERBRUIK anno nu).
Naar het milieu kijken oke, maar autootje pesten is gewoonweg kortzichtig populisme. De vliegtuigen volgen nu al, met alle rotzooi van dien. Ik kom net terug uit spanje en ben vanuit belgie gegaan met RyanAir.
Kijk, zo maakt de overheid onze economie dus kapot, zonder enige garantie op echte verbeteringen voor het milieu
pi_57296101
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef sneakypete het volgende:
En NEE ik geloof er niks van dat dat dankzij de overheid is, dat is puur innovatie van het bedrijfsleven.
Dat is toch wat kort door de bocht. Door de strengere normenvanuit de overheden worden de fabrikanten min of meer gedwongen schonere auto's te verkopen. Dacht je echt dat je zoveel C1-tjes zou zien rijden als ze niet extra goedkoop waren vanwege hun lage uitstoot?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:03:42 #136
182269 sneakypete
On the edge
pi_57296581
Wie heeft die auto's uitgevonden? De overheid?

Ik snap je punt wel: Dit systeem leidt er toe dat bepaalde mensen ietwat zuiniger kiezen, maar dat is nogal in strijd met socialisme, niet? Dat was toch vóór de arbeidersklasse? Mensen met weinig geld kunnen hun auto amper nog betalen, terwijl rijke stinkerds gewoon doorkarren in hun SUV hoor (en mijn zege hebben ze los ervan). Het is een vorm van indirecte klassenjustitie, die daarna natuurlijk weer gecompenseerd moet worden met nog meer belastingen/subsidies enz. Wat schiet je ermee op. Nogmaals: de vervuiling door auto's is overdreven. Tuurlijk vervuilt een auto, maar als je het afzet tegen de totale vervuiling, valt het in het niet, zeker als je bedenkt hoe beperkt het effect van overheidsingrijpen is. Er rijden nog steeds iets van 8 miljoen auto's hier. Oke, veel mensen nemen een modelletje 1 maat zuiniger (voor de knip), maar hoeveel levert dit het milieu nu echt op?
pi_57296892
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:03 schreef sneakypete het volgende:
Wie heeft die auto's uitgevonden? De overheid?
Nee maar door katalysatoren verplicht te stellen zijn die auto's wel schoner geworden. De gestelde normen hebben gewoon behoorlijk grote invloed op het wagenpark in ontwikkelde westerse landen. Net als normen ervoor gezorgd hebben dat bijna elke fabriek z'n rookgassen 'wast' voor ze de atmosfeer ingaan of dat afvalwater niet meer zomaar gedumpt mag worden. Ook allen zaken die op den duur positief zijn voor het betreffende bedrijf maar die zonder een overheid die normen stelt op dat gebied veel langer op zich zouden laten wachten of zelfs niet van de grond komen.

Overigens zou ik de vervuiling van het wegverkeer op de totale luchtverontreiniging in Nederland niet willen omschrijven als "in het niet vallen.."
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57297619
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Succes met het voor lul rijden
Ow god, je OP is onderuit gehaald dus ga je maar flamen?

Zielig mannetje
pi_57298648
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:21 schreef Adelante het volgende:
In Amerika kun je dan ook prima een slurpende Hummer rijden omdat de bezine daar 0,25 dollar per liter kost
Men gaat eerder tegen de dollar per liter.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:07:52 #140
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57300259
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Succes met het voor lul rijden
Dank je, ik doe het met liefde.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:17:44 #141
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57300406
Overigens snap ik niet zo dat men iedereen die een hybride aanschaft als linkse-milieu-hippie neerzet, waar komt die frustratie vandaan, want ik durf te wedden dat het merendeel van de mensen die nu een hybride besteld dit doet van wege de bijtellling of beter zo begreep ik van de Honda dealer...zijn klanten voor een hybride zijn op dit moment enkel nog de leasebak rijders.

Die doen dat echt niet voor het milieu hoor.

Trouwens, milieu-hippies rijden over het algemeen de nogsteeds zeer vervuilende "eendjes" en oude VW kevertjes.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57300412
Zelfs àls die prius niet zuiniger is dan een hummer gaat die vergelijking natuurlijk 'vrij' mank, aangezien je een Prius naast een andere normale personenwagen van die klasse moet zetten (vb een Peugeot 407 of iets in die klasse toch). Dan zit je direct met héél andere cijfers voor de vervuiling ervan (en dan kan ik gerust geloven dat het met zo'n wagen milieuvriendelijker is). Verder hangt het milieuvriendelijk zijn nog meer af van waar & hoe je met die prius rijdt. Ik ken iemand die zo'n prius heeft en die rijdt daarmee met een gemiddelde van bijna 6l/100km. Als ik wat milieubewust wil zijn haal ik met mijn Kia 1600 met 4baks automaat (dus niet de zuinigste die er rijdt) rond de 6.5l/100km. Hoeveel duizenden kilometers moet je dan rijden om dat half litertje verschil te maken?

Maar STEL dat een prius milieuvriendelijker zou zijn. Dan nog is het op korte termijn onmogelijk om over te schakelen op elektrische wagens, omdat er gewoon geen grondstof is om de batterijen voor al die wagens te produceren. Je kan de huidige batterijfabrieken wel uitbreiden, maar je moet nog aan die snelheid grondstof kunnen delven ook.

Sowieso moet ik (de eerste jaren dan toch) ook geen auto op elektriciteit hebben, aangezien het batterijpack om de 150.000km zowat aan vervanging toe is (enorme kost). In onderhoud zal je dus minstens evenveel betalen dan voor een benzinewagen...

Mijn eerste auto wordt trouwens ook een 6 cilinder diesel, puur omdat 6 cilinders soepeler draaien...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57300911
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:18 schreef Athmozz het volgende:
Zelfs àls die prius niet zuiniger is dan een hummer gaat die vergelijking natuurlijk 'vrij' mank, aangezien je een Prius naast een andere normale personenwagen van die klasse moet zetten (vb een Peugeot 407 of iets in die klasse toch). Dan zit je direct met héél andere cijfers voor de vervuiling ervan (en dan kan ik gerust geloven dat het met zo'n wagen milieuvriendelijker is). Verder hangt het milieuvriendelijk zijn nog meer af van waar & hoe je met die prius rijdt. Ik ken iemand die zo'n prius heeft en die rijdt daarmee met een gemiddelde van bijna 6l/100km. Als ik wat milieubewust wil zijn haal ik met mijn Kia 1600 met 4baks automaat (dus niet de zuinigste die er rijdt) rond de 6.5l/100km. Hoeveel duizenden kilometers moet je dan rijden om dat half litertje verschil te maken?

Maar STEL dat een prius milieuvriendelijker zou zijn. Dan nog is het op korte termijn onmogelijk om over te schakelen op elektrische wagens, omdat er gewoon geen grondstof is om de batterijen voor al die wagens te produceren. Je kan de huidige batterijfabrieken wel uitbreiden, maar je moet nog aan die snelheid grondstof kunnen delven ook.

Sowieso moet ik (de eerste jaren dan toch) ook geen auto op elektriciteit hebben, aangezien het batterijpack om de 150.000km zowat aan vervanging toe is (enorme kost). In onderhoud zal je dus minstens evenveel betalen dan voor een benzinewagen...

Mijn eerste auto wordt trouwens ook een 6 cilinder diesel, puur omdat 6 cilinders soepeler draaien...
Toyota geeft sowieso al 8 jaar of 160.000km garantie op de accu.
De HV accu (Panasonic) is getest bij taxibedrijven in Japan, Zweden en Canada.
De levensduur varieerde van 200.000 km in Japan tot 300.000 km in Zweden en 450.000 km Canada.
En vergeet niet dat de ontwikkelingen van accu's razendsnel gaan dankzij "nieuwe" gadgets als de mobiele telefoon, laptops, hybrides, etc.

Ik zie meer toekomst in de electro-motor dan de verbrandingsmotor.
Bij een elektro-motor is het maximale koppel al bijna vanaf 0 toeren beschikbaar, zijn geen versnellingen nodig en dus vrijwel geen verlies in de aandrijftrein. Goed toegepast kunnen ze dus véél soepeler rijden dan een 6 cilinder.
Verder heeft een elektro-motor (85 - 97%) een hoger rendement dan een verbrandingsmotor (25-40%).

Mits de stroom schoner opgewekt kan worden dan dat het winnen, rafineren en vervoer van benzine/diesel als brandstof, gaat het een rijke toekomst tegemoet.

Cilinders zijn straks uit... Straks zeg je: ik heb 4 motoren

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-03-2008 09:59:48 ]
pi_57301494
qua toekomst zie ik die elektromotoren inderdaad wel opgang maken, maar momenteel is wat er op de markt is nog verre van ideaal. Ik vind het mooi dat al die alternatieven er zijn, maar om ze echt praktisch in gebruik te nemen moet er nog wat evolutie komen, en volgens mij ook eerst nog een overgang naar biobrandstoffen (biodiesel & ethanol) voor de elektromotor er ook effectief als enige energiebron komt.

Echt veel elektrische wagens die aanvaardbaar zijn zijn er namelijk niet (ik ken op zich enkel de Tesla, en zelfs bij die kan je je serieuze vragen stellen). Een Prius mag dan wel zuinig zijn (de prius rijdt met een liter of 5 benzine, wat inderdaad weinig is voor een vrij ruime wagen), maar als je er een vergelijkbare naast zet (peugeot 407 1.7 benzine, heeft ongeveer dezelfde acceleratie & een 30/u hogere top), dan kom je op en 6.5 liter verbruik. Of die 1.5l verschil echt het verschil gaat maken? Lijkt me straf, zeker als je ziet hoeveel energie er nodig is voor de productie van die batterijen & het 2x de wereld rondgaan ervan...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57305916
Wat lees ik hier? Hummer vergeleken met Prius is sowieso appels en peren vergelijking. Wat een nonsense.

Ik zou meer opgaan voor een vergleijking tussen Pirus en vergelijkbare wagen zoals een Volvo/Mercedes luxe autootje van zelfde gewicht en zelfde benzine/dieselmotor.

En daarnaast wordt er naast snellere elektromotoren en milieuvriendelijkere accu's met meer opslagcapaciteit gecombineerd met lichtere wagen. Op die manier heb je naast laag verbruik en nog eens hogere acceleratie en hogere actieradius. Vorig jaar meen ik ook ergens te hebben gelezen over de accu's van duitse makelij (Siemens oid) waarmee deze binnen enkele luttele minuten opgeladen kan worden.

Maar goed, het gaat nu erom wat de autofabrikanten op dit moment gaan doen. Ik vind het alleen maar jammer dat ze momenteel enkele op waterstof richten, terwijl kleinere en innovatievere fabrikanten meer op elektrowagens gaan richten. Er is al lang en breed serieus over nagedacht om ze te verkopen, en dat gebeurt nu al. In europa loopt we wat achter, en komen erg huiverig over dergelijke wagens.

http://www.youtube.com/watch?v=w1C44JQU7Pc Tesla lijkt mij een prima wagen, met actieradius van 220 mijl. Omgerekend ong. 300 km. Lijkt mij wat te weinig, en verder is het vast nog niet mogelijk om bij elke benzinepomp (gratis) bij op te laden. Maar zodra grotere merken met vergelijkbare wagens komen, zijn we al lang mooi op de gang
pi_57312126
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:14 schreef kroko123 het volgende:
Wat lees ik hier? Hummer vergeleken met Prius is sowieso appels en peren vergelijking. Wat een nonsense.

Ik zou meer opgaan voor een vergleijking tussen Pirus en vergelijkbare wagen zoals een Volvo/Mercedes luxe autootje van zelfde gewicht en zelfde benzine/dieselmotor.

En daarnaast wordt er naast snellere elektromotoren en milieuvriendelijkere accu's met meer opslagcapaciteit gecombineerd met lichtere wagen. Op die manier heb je naast laag verbruik en nog eens hogere acceleratie en hogere actieradius. Vorig jaar meen ik ook ergens te hebben gelezen over de accu's van duitse makelij (Siemens oid) waarmee deze binnen enkele luttele minuten opgeladen kan worden.

Maar goed, het gaat nu erom wat de autofabrikanten op dit moment gaan doen. Ik vind het alleen maar jammer dat ze momenteel enkele op waterstof richten, terwijl kleinere en innovatievere fabrikanten meer op elektrowagens gaan richten. Er is al lang en breed serieus over nagedacht om ze te verkopen, en dat gebeurt nu al. In europa loopt we wat achter, en komen erg huiverig over dergelijke wagens.

http://www.youtube.com/watch?v=w1C44JQU7Pc Tesla lijkt mij een prima wagen, met actieradius van 220 mijl. Omgerekend ong. 300 km. Lijkt mij wat te weinig, en verder is het vast nog niet mogelijk om bij elke benzinepomp (gratis) bij op te laden. Maar zodra grotere merken met vergelijkbare wagens komen, zijn we al lang mooi op de gang
Een accu opladen in een paar minuten.. NOT
De vergelijking is getrokken omdat het productie proces en de onderdelen van een Prius een mega belasting voor het milieu zijn. Wat denk je dat een accu met het milieu doet wat betreft produceren en afbreken. Laat staan als je veel accu's nodig hebt zoals een hybride bak
pi_57312195
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zijn die batterijen echt even schadelijk als die tientallen duizenden liters brandstof?
JA

Dust to dust en de levensduur
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:39:24 #148
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57313853
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

JA

Dust to dust en de levensduur
Ergens lijkt me dat sterk, maar daar ik nooit te beroerd ben om me in te lezen , heb je naast dat "hummer/prius" rapport, nog wat bronnen die aangeven dat die accus bij het verwerken als afval idd even schadelijk zijn als 10 duizenden liters brandstof?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 20:42:25 #149
13368 NiGeLaToR
pi_57313919
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:39 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ergens lijkt me dat sterk, maar daar ik nooit te beroerd ben om me in te lezen , heb je naast dat "hummer/prius" rapport, nog wat bronnen die aangeven dat die accus bij het verwerken als afval idd even schadelijk zijn als 10 duizenden liters brandstof?
Das wel bijzonder, dan zouden we eigenlijk naast hybride auto's, alles met een batterij moeten verbieden.
Sindskort ben ik overigens ook de trotse bezitter van een hybride auto

Dat Tros Radar onderzoek blijkt overigens een bijzonder slecht staaltje propaganda van Amerikaanse autoindustrie te zijn, maar dat is vast al genoemd.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 20:44:29 #150
13368 NiGeLaToR
pi_57313964
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zo lelijk vind ik hem niet . Maar je hebt gelijk er zijn auto's die meer uitstralen... maar niet voor zo weinig geld.

[ afbeelding ]



Heb een witte, vin'k nog cooler
Zie linkje in m'n sig.
pi_57314215
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:44 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]



Heb een witte, vin'k nog cooler
Zie linkje in m'n sig.
Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh

Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 20:55:40 #152
13368 NiGeLaToR
pi_57314277
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh

Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.
Ben geen milieufreak ofzo, ben gewoon economisch bezig geweest

Overigens vind ik het model wel mooi, maar heeft Honda de wielen wel wat vreemd naar binnen toe gemonteerd
pi_57314524
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:55 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.
Ben geen milieufreak ofzo, ben gewoon economisch bezig geweest

Overigens vind ik het model wel mooi, maar heeft Honda de wielen wel wat vreemd naar binnen toe gemonteerd
Zie 1 van mijn andere topics. Ik was NET bezig met mijn keuze voor een nieuwe leasewagen. Dat zou een schone diesel zijn. Maar met deze bijtelling overweeg ik nu een 6-cilinder bezine auto uit Duitsland te importeren.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 21:15:07 #154
13368 NiGeLaToR
pi_57314755
Ach ja, ieder z'n keuzes. Ik zit met twee leasebakken en het schrijven van kilometers kun je beter maar vergeten - vroeg of laat vind men wel wat om je alsnog een oortje aan te naaien. Dit is een manier om geld te besparen en ik moet zeggen: het valt me niet tegen
Maar 'n Duitse 6 cilinder - tjah, das een hele andere klasse...
pi_57314946
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ach ja, ieder z'n keuzes. Ik zit met twee leasebakken en het schrijven van kilometers kun je beter maar vergeten - vroeg of laat vind men wel wat om je alsnog een oortje aan te naaien. Dit is een manier om geld te besparen en ik moet zeggen: het valt me niet tegen
Maar 'n Duitse 6 cilinder - tjah, das een hele andere klasse...
Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.

De auto's die nu reeds uit Duitsland zijn geimporteerd zijn:
2x Audi A8 (3.7 & 4.2 liter benzin)
3x BMW 530D (1x station en 2 "normale")
1x Jeep Cherokee

Ik denk niet dat de linkse rakker dit zouden willen ha ha.. Maar goed. We kunnen nu kosten dekkend rijden en dat kan niet met de 25% bijtelling. We hadden overigens allemaal diesel met roetfilters. Dat terwijl we allemaal < 30k km per jaar rijden
pi_57315121
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een accu opladen in een paar minuten.. NOT
De vergelijking is getrokken omdat het productie proces en de onderdelen van een Prius een mega belasting voor het milieu zijn. Wat denk je dat een accu met het milieu doet wat betreft produceren en afbreken. Laat staan als je veel accu's nodig hebt zoals een hybride bak
Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.
Er zijn wel degelijk accu's (Panasonic) die in enkele minuten tot maximale capaciteit zijn op te laden.
Uiteraard vereist dat een hoge laadstroom.

En nogmaals; je blijft hameren op dat "produceren en afbreken" terwijl Toyota zorg draagt voor de recycling van de accu.
pi_57315150
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh

Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.
pi_57315244
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.

De auto's die nu reeds uit Duitsland zijn geimporteerd zijn:
2x Audi A8 (3.7 & 4.2 liter benzin)
3x BMW 530D (1x station en 2 "normale")
1x Jeep Cherokee

Ik denk niet dat de linkse rakker dit zouden willen ha ha.. Maar goed. We kunnen nu kosten dekkend rijden en dat kan niet met de 25% bijtelling. We hadden overigens allemaal diesel met roetfilters. Dat terwijl we allemaal < 30k km per jaar rijden
Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.
Audi A8, BMW530D en de Jeep Cherokee zijn nu niet echt auto's die het straatbeeld hier vullen.

Je voelt je te goed om in een kleine, zuinige auto te rijden. Nee, jij moet minimaal 6 cilinders hebben...

Ga dan niet als excuus dit topic openen en de hybride auto op valse gronden en onderuitgehaalde argumenten proberen zwart te maken.
pi_57315274
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.
Er zijn wel degelijk accu's (Panasonic) die in enkele minuten tot maximale capaciteit zijn op te laden.
Uiteraard vereist dat een hoge laadstroom.

En nogmaals; je blijft hameren op dat "produceren en afbreken" terwijl Toyota zorg draagt voor de recycling van de accu.
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
pi_57315313
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.
Audi A8, BMW530D en de Jeep Cherokee zijn nu niet echt auto's die het straatbeeld hier vullen.

Je voelt je te goed om in een kleine, zuinige auto te rijden. Nee, jij moet minimaal 6 cilinders hebben...

Ga dan niet als excuus dit topic openen en de hybride auto op valse gronden en onderuitgehaalde argumenten proberen zwart te maken.
Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..
pi_57315327
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.
Duh, die worden dan vervangen..

Accu's gaan ook stuk aap
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:31:00 #162
182269 sneakypete
On the edge
pi_57318507
Hoewel ik het opzich met je OP eens ben draijer, kom je nu wel erg over alsof je een verlengstuk van je piemel voor je deur hebt staan.
pi_57318892
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.
Hij en ik beweren alleen dat er accu's zijn die in enkele minuten kunnen opladen (met een hele hoge laadstroom) en die geschikt zijn voor telefoons, notebooks en andere mobiele toepassingen. Deze zullen ook hun weg vinden naar elektrische auto's.
Er is zelfs al gereedschap met vergelijkbare accu's: in 2 minuten je accu-schroefboormachine vol.

Zoek eens op:
- nano-silicium lithium-ion accu
- flash cell technology (zoals toegepast in Kinzo 90 seconden accu-boormachine en de "Coleman") en 500.000x oplaadbaar.
- super charge ion battery van Toshiba
- Infinium batterijen van Panasonic (houden langer capaciteit)


Jij hebt er nooit van gehoord dus het bestaat niet?

Jij leest niet eens in je eigen topic en geeft daardoor zulke domme antwoorden; je komt in iedere reactie met argumenten die al weerlegd zijn en waar je toen niet eens op in ging.

Beste Draaikont, lees nu eerst je eigen topic eens door vanaf de OP en kom dan terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-03-2008 00:07:38 ]
pi_57319375
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..
Dan moet je je hier prima thuisvoelen.
pi_57319399
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:31 schreef sneakypete het volgende:
Hoewel ik het opzich met je OP eens ben draijer, kom je nu wel erg over alsof je een verlengstuk van je piemel voor je deur hebt staan.
In "het keldertje" staan nog wel wat foto's die erg meevallen, dus hij heeft het opzich helemaal niet nodig.
pi_57320478
MaGNeT, ik begrijp dus dat er krachtstroom voor nodig is om accu zo snel mogelijk op te laden in. Dat houdt in dat 110/230V simpelweg niet kan en dat er een conventor voor nodig is? Dat betekent dat er wel krachtstroom bronnen mogelijk zijn bij pompstations, hmm... ik ben benieuwd wat oa Shell hier aan gaat doen.

Maar verder ben ik al lang blij dat er bv auto's zijn die 1l op 20 km lopen, fantastisch!

De OP is sowieso een en al onzin, wij hebben hier te maken met een rasechte autoliefhebber die teveel hakt op benzinemotor based wagens....
pi_57321700
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:24 schreef kroko123 het volgende:
MaGNeT, ik begrijp dus dat er krachtstroom voor nodig is om accu zo snel mogelijk op te laden in. Dat houdt in dat 110/230V simpelweg niet kan en dat er een conventor voor nodig is? Dat betekent dat er wel krachtstroom bronnen mogelijk zijn bij pompstations, hmm... ik ben benieuwd wat oa Shell hier aan gaat doen.

Maar verder ben ik al lang blij dat er bv auto's zijn die 1l op 20 km lopen, fantastisch!

De OP is sowieso een en al onzin, wij hebben hier te maken met een rasechte autoliefhebber die teveel hakt op benzinemotor based wagens....
Of er krachtstroom voor nodig is, zou ik zo niet weten.
Ik kan me voorstellen dat je laadstations voor thuis krijgt die er enkele uren over doen (bijvoorbeeld 's nachts langzaam volladen vereist een lagere stroom) en speciale tankstations die met hogere stromen overweg kunnen waardoor je in enkele minuten je weg kan vervolgen.

Een groot probleem kan dat niet zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 08:37:46 #168
13368 NiGeLaToR
pi_57321774
Overigens lost een hybride auto het algehele milieu probleem wellicht niet op, maar als je hebt opgelet gaat het niet alleen om verbruik, maar vooral om de uitstoot per gereden kilometer!

Een stilstaande auto, met de motor aan (file), scoort hier erg slecht op, een hybride zet de motor uit en/of rijd electrisch. Dus hier is het wel een goede mogelijkheid voor.

En Draaijer, de hogere bijtelling was er toch wel gekomen, ongeacht de hybride auto's. Wedden dat als we allemaal hybride rijden deze auto's ook duurder worden... geld moet toch van 't autorijdende publiek gestolen worden.
pi_57321823
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.
Hij en ik beweren alleen dat er accu's zijn die in enkele minuten kunnen opladen (met een hele hoge laadstroom) en die geschikt zijn voor telefoons, notebooks en andere mobiele toepassingen. Deze zullen ook hun weg vinden naar elektrische auto's.
ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...

Verder is dat "opladen" niet echt een probleem lijkt me (long term visie dan); waar je nu in het tankstation de teut in je auto steekt & er 50l benzine in gooit, kan je met een systeem werken waarbij je jouw accu eruit plugt & er een andere (geladen uiteraard) inplugt. Betaal je gewoon de hoeveelheid energie die in die nieuwe accu zit - de hoeveelheid die er nog in zat. Probleem opgelost. Daarvoor moet dan wel de accu compatibel gemaakt worden zodat die bij elke auto hetzelfde aansluitstuk heeft; maar dat is bij benzinepompen ook zo. Als de teut afwijkt kan je daar ook niet alle auto's meer mee tanken...

Het enige waar ik me vragen bij stel is de zelfontlading. Elke batterij heeft daar last van, dus voor mensen die weinig kilometers doen kan dat nog al eens vervelend zijn. Wij rijden ongeveer 1x per 14 dagen met de auto (wonen in het stad, dus alles is op wandelafstand en mijn vader werkt vlak hiertegen), dus als wij een elektrische zouden hebben is de batterij alweer leeg tegen dat we aanzetten. Daar heeft benzine dan het voordeel dat het een beetje verdampt tot de dampdruk in je tank bereikt is, en de rest blijft daar mooi zitten.

[ Bericht 38% gewijzigd door Athmozz op 12-03-2008 08:48:09 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 08:49:18 #170
13368 NiGeLaToR
pi_57321896
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 08:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...
Weet je trouwens hoe klein de batterij in een Hybride auto is?
Het gehele systeem weegt in een Civic nog geen 80 kg. Das dus incl electromotor, bekabeling, aansturing en de accu's. Een normale 12 volt accu weegt al 15kg en das zelden een groot probleem bij een autobrand, of wel?

Voelt als de eeuwig durende LPG-tank discussie
pi_57322004
dat zijn geen accu's die standaard in een auto zitten hoor, dat zijn accu's die een véél hogere energiedichtheid hebben (vandaar dat het bijna onbegonnen werk is om die accu's te blussen).

Dat zijn batterijen van het kaliber dat je in je gsm vindt; die types batterijen hebben een energiedichtheid van rond de 180Wu/kg, een standaard loodaccu haalt rond de 30Wu/Kg. Dan mag je al een batterij hebben die 2.5kg weegt, daar kan probleemloos dezelfde energie in als in een loodaccu.

Trouwens had ik het hier niet over de hybride's stijl honda civic / toyota prius (die kunnen niet zelfstandig rijden op batterij, of hoogstens een paar kilometers) maar wel over volledig elektrische wagens...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57322035
Ik ben voor de kilometer heffing die per merk/type auto verschillend is (op basis van uitstoot). Scheelt mij heel wat geld want rijdt amper in een auto en fietsen kost niets op een lekke band na dan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_57322092
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...

Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?

Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.

Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 09:09:48 #174
13368 NiGeLaToR
pi_57322163
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...

Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?

Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.

Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
Een diesel stoot relatief minder uit omdat het vaak iets zuiniger rijd, maar een hybride die echt 1:20 rijd stoot minder bagger uit dan een diesel met roetfilter welke 1:20 rijd. Daarom dat die hybrides op benzine rijden

Maargoed, je hebt gelijk, we zijn er nog lang niet. Ik denk dat de huidige maatregelen nauwelijks een stap in de goede richting zijn, maar meer het schuldgevoel van de 2e kamer sust
pi_57324178
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
daar zitten ze ook in
het zijn waarschijnlijk lithium polymeer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:47:48 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57325787
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...

Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?

Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.

Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
Dat is inderdaad een probleem, op basis waarvan ga je belasten.
Alleen je zegt dat fijnstof ongezonder is dan co2, dat klopt want co2 is verder niet giftig of wat dan ook. Dat adem je ook uit
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')