Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. bleghquote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Heb een witte, vin'k nog cooler
Zie linkje in m'n sig.
Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh
Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Zie 1 van mijn andere topics. Ik was NET bezig met mijn keuze voor een nieuwe leasewagen. Dat zou een schone diesel zijn. Maar met deze bijtelling overweeg ik nu een 6-cilinder bezine auto uit Duitsland te importeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.
Ben geen milieufreak ofzo, ben gewoon economisch bezig geweest
Overigens vind ik het model wel mooi, maar heeft Honda de wielen wel wat vreemd naar binnen toe gemonteerd
Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ach ja, ieder z'n keuzes. Ik zit met twee leasebakken en het schrijven van kilometers kun je beter maar vergeten - vroeg of laat vind men wel wat om je alsnog een oortje aan te naaien. Dit is een manier om geld te besparen en ik moet zeggen: het valt me niet tegen
Maar 'n Duitse 6 cilinder - tjah, das een hele andere klasse...
Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een accu opladen in een paar minuten..NOT
De vergelijking is getrokken omdat het productie proces en de onderdelen van een Prius een mega belasting voor het milieu zijn. Wat denk je dat een accu met het milieu doet wat betreft produceren en afbreken. Laat staan als je veel accu's nodig hebt zoals een hybride bak
Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh
Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:22 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.
De auto's die nu reeds uit Duitsland zijn geimporteerd zijn:
2x Audi A8 (3.7 & 4.2 liter benzin)
3x BMW 530D (1x station en 2 "normale")
1x Jeep Cherokee
Ik denk niet dat de linkse rakker dit zouden willen ha ha.. Maar goed. We kunnen nu kosten dekkend rijden en dat kan niet met de 25% bijtelling. We hadden overigens allemaal diesel met roetfilters. Dat terwijl we allemaal < 30k km per jaar rijden
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.
Er zijn wel degelijk accu's (Panasonic) die in enkele minuten tot maximale capaciteit zijn op te laden.
Uiteraard vereist dat een hoge laadstroom.
En nogmaals; je blijft hameren op dat "produceren en afbreken" terwijl Toyota zorg draagt voor de recycling van de accu.
Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.
Audi A8, BMW530D en de Jeep Cherokee zijn nu niet echt auto's die het straatbeeld hier vullen.
Je voelt je te goed om in een kleine, zuinige auto te rijden. Nee, jij moet minimaal 6 cilinders hebben...
Ga dan niet als excuus dit topic openen en de hybride auto op valse gronden en onderuitgehaalde argumenten proberen zwart te maken.
Duh, die worden dan vervangen..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
Dan moet je je hier prima thuisvoelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..
In "het keldertje" staan nog wel wat foto's die erg meevallen, dus hij heeft het opzich helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:31 schreef sneakypete het volgende:
Hoewel ik het opzich met je OP eens ben draijer, kom je nu wel erg over alsof je een verlengstuk van je piemel voor je deur hebt staan.
Of er krachtstroom voor nodig is, zou ik zo niet weten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:24 schreef kroko123 het volgende:
MaGNeT, ik begrijp dus dat er krachtstroom voor nodig is om accu zo snel mogelijk op te laden in. Dat houdt in dat 110/230V simpelweg niet kan en dat er een conventor voor nodig is? Dat betekent dat er wel krachtstroom bronnen mogelijk zijn bij pompstations, hmm... ik ben benieuwd wat oa Shell hier aan gaat doen.
Maar verder ben ik al lang blij dat er bv auto's zijn die 1l op 20 km lopen, fantastisch!
De OP is sowieso een en al onzin, wij hebben hier te maken met een rasechte autoliefhebber die teveel hakt op benzinemotor based wagens....
ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.
Hij en ik beweren alleen dat er accu's zijn die in enkele minuten kunnen opladen (met een hele hoge laadstroom) en die geschikt zijn voor telefoons, notebooks en andere mobiele toepassingen. Deze zullen ook hun weg vinden naar elektrische auto's.
Weet je trouwens hoe klein de batterij in een Hybride auto is?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...
Een diesel stoot relatief minder uit omdat het vaak iets zuiniger rijd, maar een hybride die echt 1:20 rijd stoot minder bagger uit dan een diesel met roetfilter welke 1:20 rijd. Daarom dat die hybrides op benzine rijdenquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...
Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?
Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.
Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
daar zitten ze ook inquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
Dat is inderdaad een probleem, op basis waarvan ga je belasten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...
Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?
Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.
Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |