abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57314215
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:44 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]



Heb een witte, vin'k nog cooler
Zie linkje in m'n sig.
Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh

Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 20:55:40 #152
13368 NiGeLaToR
pi_57314277
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh

Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.
Ben geen milieufreak ofzo, ben gewoon economisch bezig geweest

Overigens vind ik het model wel mooi, maar heeft Honda de wielen wel wat vreemd naar binnen toe gemonteerd
pi_57314524
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:55 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Tjah, dan had ik voor dit geld c.q. leasebedrag nog geen airco gehad + een bijtelling van 2 keer zo hoog.
Ben geen milieufreak ofzo, ben gewoon economisch bezig geweest

Overigens vind ik het model wel mooi, maar heeft Honda de wielen wel wat vreemd naar binnen toe gemonteerd
Zie 1 van mijn andere topics. Ik was NET bezig met mijn keuze voor een nieuwe leasewagen. Dat zou een schone diesel zijn. Maar met deze bijtelling overweeg ik nu een 6-cilinder bezine auto uit Duitsland te importeren.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 21:15:07 #154
13368 NiGeLaToR
pi_57314755
Ach ja, ieder z'n keuzes. Ik zit met twee leasebakken en het schrijven van kilometers kun je beter maar vergeten - vroeg of laat vind men wel wat om je alsnog een oortje aan te naaien. Dit is een manier om geld te besparen en ik moet zeggen: het valt me niet tegen
Maar 'n Duitse 6 cilinder - tjah, das een hele andere klasse...
pi_57314946
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ach ja, ieder z'n keuzes. Ik zit met twee leasebakken en het schrijven van kilometers kun je beter maar vergeten - vroeg of laat vind men wel wat om je alsnog een oortje aan te naaien. Dit is een manier om geld te besparen en ik moet zeggen: het valt me niet tegen
Maar 'n Duitse 6 cilinder - tjah, das een hele andere klasse...
Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.

De auto's die nu reeds uit Duitsland zijn geimporteerd zijn:
2x Audi A8 (3.7 & 4.2 liter benzin)
3x BMW 530D (1x station en 2 "normale")
1x Jeep Cherokee

Ik denk niet dat de linkse rakker dit zouden willen ha ha.. Maar goed. We kunnen nu kosten dekkend rijden en dat kan niet met de 25% bijtelling. We hadden overigens allemaal diesel met roetfilters. Dat terwijl we allemaal < 30k km per jaar rijden
pi_57315121
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een accu opladen in een paar minuten.. NOT
De vergelijking is getrokken omdat het productie proces en de onderdelen van een Prius een mega belasting voor het milieu zijn. Wat denk je dat een accu met het milieu doet wat betreft produceren en afbreken. Laat staan als je veel accu's nodig hebt zoals een hybride bak
Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.
Er zijn wel degelijk accu's (Panasonic) die in enkele minuten tot maximale capaciteit zijn op te laden.
Uiteraard vereist dat een hoge laadstroom.

En nogmaals; je blijft hameren op dat "produceren en afbreken" terwijl Toyota zorg draagt voor de recycling van de accu.
pi_57315150
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb het gezien en een witte auto vind ik heel erg mooi, echter blijft ik het echt een enorm lelijke auto vinden. Lomp met kleine wielen. blegh

Geef mij maar een snelle diesel met roetfilter
Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.
pi_57315244
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat het kabinet dus hiermee niet het gewenste resultaat zal behalen, Heeeel veel van mijn collega's doen nu hun leasewagens weg.

De auto's die nu reeds uit Duitsland zijn geimporteerd zijn:
2x Audi A8 (3.7 & 4.2 liter benzin)
3x BMW 530D (1x station en 2 "normale")
1x Jeep Cherokee

Ik denk niet dat de linkse rakker dit zouden willen ha ha.. Maar goed. We kunnen nu kosten dekkend rijden en dat kan niet met de 25% bijtelling. We hadden overigens allemaal diesel met roetfilters. Dat terwijl we allemaal < 30k km per jaar rijden
Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.
Audi A8, BMW530D en de Jeep Cherokee zijn nu niet echt auto's die het straatbeeld hier vullen.

Je voelt je te goed om in een kleine, zuinige auto te rijden. Nee, jij moet minimaal 6 cilinders hebben...

Ga dan niet als excuus dit topic openen en de hybride auto op valse gronden en onderuitgehaalde argumenten proberen zwart te maken.
pi_57315274
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kennis van moderne technieken ligt nogal achter.
Er zijn wel degelijk accu's (Panasonic) die in enkele minuten tot maximale capaciteit zijn op te laden.
Uiteraard vereist dat een hoge laadstroom.

En nogmaals; je blijft hameren op dat "produceren en afbreken" terwijl Toyota zorg draagt voor de recycling van de accu.
Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
pi_57315313
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jij en je collega's zijn sowieso niet representatief voor de Nederlandse samenleving.
Audi A8, BMW530D en de Jeep Cherokee zijn nu niet echt auto's die het straatbeeld hier vullen.

Je voelt je te goed om in een kleine, zuinige auto te rijden. Nee, jij moet minimaal 6 cilinders hebben...

Ga dan niet als excuus dit topic openen en de hybride auto op valse gronden en onderuitgehaalde argumenten proberen zwart te maken.
Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..
pi_57315327
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Roetfilters gaan stuk, raken verstopt, etc.
Duh, die worden dan vervangen..

Accu's gaan ook stuk aap
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:31:00 #162
182269 sneakypete
On the edge
pi_57318507
Hoewel ik het opzich met je OP eens ben draijer, kom je nu wel erg over alsof je een verlengstuk van je piemel voor je deur hebt staan.
pi_57318892
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.
Hij en ik beweren alleen dat er accu's zijn die in enkele minuten kunnen opladen (met een hele hoge laadstroom) en die geschikt zijn voor telefoons, notebooks en andere mobiele toepassingen. Deze zullen ook hun weg vinden naar elektrische auto's.
Er is zelfs al gereedschap met vergelijkbare accu's: in 2 minuten je accu-schroefboormachine vol.

Zoek eens op:
- nano-silicium lithium-ion accu
- flash cell technology (zoals toegepast in Kinzo 90 seconden accu-boormachine en de "Coleman") en 500.000x oplaadbaar.
- super charge ion battery van Toshiba
- Infinium batterijen van Panasonic (houden langer capaciteit)


Jij hebt er nooit van gehoord dus het bestaat niet?

Jij leest niet eens in je eigen topic en geeft daardoor zulke domme antwoorden; je komt in iedere reactie met argumenten die al weerlegd zijn en waar je toen niet eens op in ging.

Beste Draaikont, lees nu eerst je eigen topic eens door vanaf de OP en kom dan terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-03-2008 00:07:38 ]
pi_57319375
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Confronterend he?! Dat die dingen helemaal niet zo zuinig zijn en dat de linkse niet hetgeen zullen bereiken wat ze willen. Lees voor de grap ook even de topics waar ik post dat NL een land voor de laag opgeleide mensen aan het worden is..
Dan moet je je hier prima thuisvoelen.
pi_57319399
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:31 schreef sneakypete het volgende:
Hoewel ik het opzich met je OP eens ben draijer, kom je nu wel erg over alsof je een verlengstuk van je piemel voor je deur hebt staan.
In "het keldertje" staan nog wel wat foto's die erg meevallen, dus hij heeft het opzich helemaal niet nodig.
pi_57320478
MaGNeT, ik begrijp dus dat er krachtstroom voor nodig is om accu zo snel mogelijk op te laden in. Dat houdt in dat 110/230V simpelweg niet kan en dat er een conventor voor nodig is? Dat betekent dat er wel krachtstroom bronnen mogelijk zijn bij pompstations, hmm... ik ben benieuwd wat oa Shell hier aan gaat doen.

Maar verder ben ik al lang blij dat er bv auto's zijn die 1l op 20 km lopen, fantastisch!

De OP is sowieso een en al onzin, wij hebben hier te maken met een rasechte autoliefhebber die teveel hakt op benzinemotor based wagens....
pi_57321700
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:24 schreef kroko123 het volgende:
MaGNeT, ik begrijp dus dat er krachtstroom voor nodig is om accu zo snel mogelijk op te laden in. Dat houdt in dat 110/230V simpelweg niet kan en dat er een conventor voor nodig is? Dat betekent dat er wel krachtstroom bronnen mogelijk zijn bij pompstations, hmm... ik ben benieuwd wat oa Shell hier aan gaat doen.

Maar verder ben ik al lang blij dat er bv auto's zijn die 1l op 20 km lopen, fantastisch!

De OP is sowieso een en al onzin, wij hebben hier te maken met een rasechte autoliefhebber die teveel hakt op benzinemotor based wagens....
Of er krachtstroom voor nodig is, zou ik zo niet weten.
Ik kan me voorstellen dat je laadstations voor thuis krijgt die er enkele uren over doen (bijvoorbeeld 's nachts langzaam volladen vereist een lagere stroom) en speciale tankstations die met hogere stromen overweg kunnen waardoor je in enkele minuten je weg kan vervolgen.

Een groot probleem kan dat niet zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 08:37:46 #168
13368 NiGeLaToR
pi_57321774
Overigens lost een hybride auto het algehele milieu probleem wellicht niet op, maar als je hebt opgelet gaat het niet alleen om verbruik, maar vooral om de uitstoot per gereden kilometer!

Een stilstaande auto, met de motor aan (file), scoort hier erg slecht op, een hybride zet de motor uit en/of rijd electrisch. Dus hier is het wel een goede mogelijkheid voor.

En Draaijer, de hogere bijtelling was er toch wel gekomen, ongeacht de hybride auto's. Wedden dat als we allemaal hybride rijden deze auto's ook duurder worden... geld moet toch van 't autorijdende publiek gestolen worden.
pi_57321823
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
Er wordt nergens beweerd dat deze accu's in een hybride verwerkt zijn. Kroko123 beweerde dat ook niet.
Hij en ik beweren alleen dat er accu's zijn die in enkele minuten kunnen opladen (met een hele hoge laadstroom) en die geschikt zijn voor telefoons, notebooks en andere mobiele toepassingen. Deze zullen ook hun weg vinden naar elektrische auto's.
ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...

Verder is dat "opladen" niet echt een probleem lijkt me (long term visie dan); waar je nu in het tankstation de teut in je auto steekt & er 50l benzine in gooit, kan je met een systeem werken waarbij je jouw accu eruit plugt & er een andere (geladen uiteraard) inplugt. Betaal je gewoon de hoeveelheid energie die in die nieuwe accu zit - de hoeveelheid die er nog in zat. Probleem opgelost. Daarvoor moet dan wel de accu compatibel gemaakt worden zodat die bij elke auto hetzelfde aansluitstuk heeft; maar dat is bij benzinepompen ook zo. Als de teut afwijkt kan je daar ook niet alle auto's meer mee tanken...

Het enige waar ik me vragen bij stel is de zelfontlading. Elke batterij heeft daar last van, dus voor mensen die weinig kilometers doen kan dat nog al eens vervelend zijn. Wij rijden ongeveer 1x per 14 dagen met de auto (wonen in het stad, dus alles is op wandelafstand en mijn vader werkt vlak hiertegen), dus als wij een elektrische zouden hebben is de batterij alweer leeg tegen dat we aanzetten. Daar heeft benzine dan het voordeel dat het een beetje verdampt tot de dampdruk in je tank bereikt is, en de rest blijft daar mooi zitten.

[ Bericht 38% gewijzigd door Athmozz op 12-03-2008 08:48:09 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 08:49:18 #170
13368 NiGeLaToR
pi_57321896
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 08:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ik hoop oprecht dat het NIET de batterijen zijn die nu vb in laptops/mobiele telefoons zitten. Als die dingen om een of andere reden in brand schieten (kan altijd gebeuren na een ongeluk) dan zijn die zéér moeilijk te blussen. Je steekt nog beter een vat diesel aan dan dat je een dergelijke batterij in brand steekt...
Weet je trouwens hoe klein de batterij in een Hybride auto is?
Het gehele systeem weegt in een Civic nog geen 80 kg. Das dus incl electromotor, bekabeling, aansturing en de accu's. Een normale 12 volt accu weegt al 15kg en das zelden een groot probleem bij een autobrand, of wel?

Voelt als de eeuwig durende LPG-tank discussie
pi_57322004
dat zijn geen accu's die standaard in een auto zitten hoor, dat zijn accu's die een véél hogere energiedichtheid hebben (vandaar dat het bijna onbegonnen werk is om die accu's te blussen).

Dat zijn batterijen van het kaliber dat je in je gsm vindt; die types batterijen hebben een energiedichtheid van rond de 180Wu/kg, een standaard loodaccu haalt rond de 30Wu/Kg. Dan mag je al een batterij hebben die 2.5kg weegt, daar kan probleemloos dezelfde energie in als in een loodaccu.

Trouwens had ik het hier niet over de hybride's stijl honda civic / toyota prius (die kunnen niet zelfstandig rijden op batterij, of hoogstens een paar kilometers) maar wel over volledig elektrische wagens...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57322035
Ik ben voor de kilometer heffing die per merk/type auto verschillend is (op basis van uitstoot). Scheelt mij heel wat geld want rijdt amper in een auto en fietsen kost niets op een lekke band na dan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_57322092
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...

Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?

Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.

Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 09:09:48 #174
13368 NiGeLaToR
pi_57322163
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...

Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?

Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.

Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
Een diesel stoot relatief minder uit omdat het vaak iets zuiniger rijd, maar een hybride die echt 1:20 rijd stoot minder bagger uit dan een diesel met roetfilter welke 1:20 rijd. Daarom dat die hybrides op benzine rijden

Maargoed, je hebt gelijk, we zijn er nog lang niet. Ik denk dat de huidige maatregelen nauwelijks een stap in de goede richting zijn, maar meer het schuldgevoel van de 2e kamer sust
pi_57324178
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sure ik geloof er geen reet van.. BOEM een ongeluk.. Shit de accu's lekken..
Accu's die in enkele minuten volledig opladen, zullen vast erg slecht voor het milieu zijn. tevens zouden deze accu's dan ook in telefoons en notebooks zitten.. Dus kom maar door met je voorbeelden en dat deze in de Hybride verwerkt is. Het is gewoon crap
daar zitten ze ook in
het zijn waarschijnlijk lithium polymeer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:47:48 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57325787
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:03 schreef Athmozz het volgende:
het probleem is dan weer hoe je gaat belasten...

Een diesel stoot amper co2 uit (toch veel minder dan een vergelijkbare benzinewagen), maar wel fijn stof. Dat fijn stof is naar het schijnt nog ongezonder dan die CO2, dus hoe pak je dat aan? Fijn stof meer belasten dan CO2?

Hoe ga je zaken gelijk NOx'en en HOC's dan aanpakken. Die zitten ook in je uitlaat, en als enkel CO2 aangepakt wordt dan zullen constructeurs gaan kijken om hun motorsturing anders te programmeren waardoor de CO2 uitstoot verkleint, maar dan gaan die NOx'en (die gevaarlijker zijn dan CO2) weer toenemen.

Dergelijke zaken moet toch een serieus grondige studie over gedaan worden, en dan liefst niet door een overheidsorgaan maar laat dat aan een universiteit met degelijke wetenschappers over, niet aan de politici.
Dat is inderdaad een probleem, op basis waarvan ga je belasten.
Alleen je zegt dat fijnstof ongezonder is dan co2, dat klopt want co2 is verder niet giftig of wat dan ook. Dat adem je ook uit
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')