Als het bekend is, waarom verlagen we de bijtelling voor zo'n stink Hybride.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:13 schreef JJH het volgende:
Al lang en breed bekend. De productie van batterijen en accu's is niet echt milieuvriendelijk.
Het is aan de andere kant natuurlijk wel nodig dat er wat gaat gebeuren, ikzelf volg vol belangstelling de ontwikkeling van waterstofauto's. Al denk ik niet dat die op het moment al milieuvriendelijk zijn, zelfde verhaal als de prius
True true, maar de beide auto's zijn de UV getest.. Zo is equalquote:Op maandag 3 maart 2008 21:21 schreef Adelante het volgende:
In Amerika kun je dan ook prima een slurpende Hummer rijden omdat de bezine daar 0,25 dollar per liter kost
Dat zou serieus (indien overal meetbaar) een super initiatief zijn. Dan kunnen milieu bewuste mensen ook daarop hun aankopen doen.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:20 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb m'n twijfels bij dat onderzoek. Ja, een Prius is duurder om te produceren, maar de uitstoot in de fabriek zelf kan veel efficiënter opgevangen worden dan via een klein filtertje lokaal in de Hummer... Ik weet niet of dat meegeteld is.
LifeCycleCosts zou trouwens een betere term zijn.
Het is heel flauw en emotioneel, maar ik heb een leasewagen. Daarover wordt al zo vreselijk veel verschillende belasting geheven dat ik er misselijk van word.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:25 schreef Yildiz het volgende:
Maar, omdat je er zoveel op kunt onderzoeken, zou ik het liefst zien dat alle milieuheffingen op de brandstof komen. Zo is iedereen direct gemotiveerd (lees: verplicht) om zuiniger te rijden.
Ben ik gedeeltelijk met je eens.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:28 schreef SeLang het volgende:
Ik snap niet waarom er in de politiek zo weinig aandacht is voor echte oplossingen.
De middelen zijn gewoon aanwezig. Bijna iedereen heeft tegenwoordig breedband internet. Bijna alle mensen met een buro baan kunnen minstens 50% van de tijd vanuit huis werken. Los je ook meteen het fileprobleem op.
Dan moeten ze wel beginnen met het verwijderen van de BPM en accijnsquote:Op maandag 3 maart 2008 21:25 schreef Yildiz het volgende:
Maar, omdat je er zoveel op kunt onderzoeken, zou ik het liefst zien dat alle milieuheffingen op de brandstof komen. Zo is iedereen direct gemotiveerd (lees: verplicht) om zuiniger te rijden.
Een hoop mensen zijn schijnbaar niet in staat om thuis te werken, ik snap anders ook niet waarom dat nog niet aanslaat...quote:Op maandag 3 maart 2008 21:28 schreef SeLang het volgende:
Ik snap niet waarom er in de politiek zo weinig aandacht is voor echte oplossingen.
De middelen zijn gewoon aanwezig. Bijna iedereen heeft tegenwoordig breedband internet. Bijna alle mensen met een buro baan kunnen minstens 50% van de tijd vanuit huis werken. Los je ook meteen het fileprobleem op.
Waar staat datquote:Op maandag 3 maart 2008 21:33 schreef TeChNo2 het volgende:
Dus ik hoef me niet meer te schamen in mijn benzine-slurper, kan gewoon d eprius d eschuld geven ..hoera(deed ik toch al niet trouwens)
Ik vond de opmerking dat de Hummer efficienter met brandstof omgaat en milieuvriendelijker is wel hilarisch
quote:Hybride is niet slecht!
Uitgegeven: 23 mei 2007
Iedereen heeft tegenwoordig wel een mening over de hybride auto. Volgens loser Al Gore is het onze redding, volgens steeds meer media is het echter een deceptie. De Toyota Prius zou zelfs nog milieu-onvriendelijker zijn dan een Hummer. Yeah right, tijd voor een update.
Door Vincent van Twillert/Autoblog.
De bron van alle negatieve berichtgeving lijkt afkomstig van de Engelse tabbloid Daily Mail, die het betreffende artikel overigens alweer verwijderd heeft. De strekking van het verhaal was dat de batterij van de Prius veel nikkel bevat, deze nikkel zou afkomstig zijn uit een Toyota-fabriek bij Ontario (Canada). De omgeving van die fabriek is door de nikkel zo vervuild dat het landschap lijkt op een andere planeet. Vandaar dat NASA er robotjes laat rondlopen om te testen hoe ze reageren op een maanlandschap. Ja, echt waar!
Anyway, de vervuiling rond de nikkel-fabriek is al ruim 30 jaar gaande, lang voordat de Prius het levenslicht zag. Daarnaast is de fabriek geen eigendom van Toyota, de Japanners zijn er wel klant maar nemen slechts een half procent van de jaarproductie af.
Op basis van het nikkelverhaal is automotive researcher Art Spinella (CNW Marketing Research) een tendentieus onderzoek gestart. Hij heeft gekeken naar de verwachte levensduur van diverse modellen en de kosten om deze auto's te produceren (AKA Lifecycle analysis). In december vorig jaar werden de eerste resultaten van het onderzoek "Dust to Dust: The Energy Cost of New Vehicles from Concept to Disposal" gepubliceerd. Wat bleek, de Hummer was milieuvriendelijker dan de Prius.
Artikel
Dit gaf een student journalistiek van de Connecticut State University inspiratie voor een artikel. Dit journalistieke hoogstandje werd wereldwijd opgepakt en klakkeloos overgenomen. De catchy titel was natuurlijk ook te mooi om te laten liggen: de Prius is 2x zo vervuilend als de Hummer!
Vooral de drie keer zo lange levensduur van de Hummer H1 leek de basis voor bovenstaande stelling. Niet echt een solide observatie volgens mij, je kunt tegenwoordig toch niet meer ontkennen dat Japanse auto's een stuk beter en betrouwbaarder zijn dan Amerikanen? Het enige nadeel van de Prius is dat deze gebruik maakt van nieuwe technieken, waardoor de exacte levensduur wellicht wat onzeker is.
Maar goed, een paar weken later kon de student toch nog wat nuance aanbrengen. Ook hij schreef dat er genoeg vraagtekens gezet kunnen worden bij de objectiviteit van het CNW rapport. Jammer genoeg was het te laat voor een groot deel van de publieke opinie, de media was de student alweer vergeten en op zoek naar een nieuw sensatieverhaal.
Update
Afgelopen maand kwam er een update van het CNW onderzoek. Volgens de nieuwe cijfers was de Prius nog steeds erg vervuilend. Maar de hybride auto won het ditmaal wel van de Hummer H1. De Prius zou $3,25 per mijl kosten (met een levensduur van 109.000 mijl) en de H1 kost $3,50 per mijl (met een levensduur van 380.000 mijl). Ter vergelijking, een Porsche Cayenne en een Volkswagen Touareg zouden rond de $4,10 per mijl kosten. De meest duurzame auto zou de Scion xB zijn (ook van Toyota), met $0,50 per mijl. Wat overigens opvalt is dat het rapport voornamelijk spreekt over bedragen, je leest nergens iets terug over milieubelasting of schadelijke uitstoot. Tja, op die manier is een Bugatti Veyron ook schoner dan een Prius. Voor de prijs van één Veyron koop je immers 54 Priussen. Als je dat meerekent dan verbruiken 54 Priussen veeeel meer dan één Veyron, zoals een lezer opmerkte. Je mag je eigen conclusies trekken, maar er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van partijen die het "onderzoek" van CNW zeer ongeloofwaardig maken. Ik heb hybride auto's dan ook nog lang niet afgeschreven.
Heeft niks met breedbandinternet te maken maar met de infrastructuur op het betreffende werk.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:28 schreef SeLang het volgende:
Ik snap niet waarom er in de politiek zo weinig aandacht is voor echte oplossingen.
De middelen zijn gewoon aanwezig. Bijna iedereen heeft tegenwoordig breedband internet. Bijna alle mensen met een buro baan kunnen minstens 50% van de tijd vanuit huis werken. Los je ook meteen het fileprobleem op.
Inderdaad veel efficiënter opgevangen die uitstoot van die ene fabriek. En de andere fabrieken die extra nodig zijn voor een prius.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:20 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb m'n twijfels bij dat onderzoek. Ja, een Prius is duurder om te produceren, maar de uitstoot in de fabriek zelf kan veel efficiënter opgevangen worden dan via een klein filtertje lokaal in de Hummer... Ik weet niet of dat meegeteld is.
LifeCycleCosts zou trouwens een betere term zijn.
De bron van alle negatieve berichtgeving lijkt afkomstig van de Engelse tabbloid Daily Mail, die het betreffende artikel overigens alweer verwijderd heeft. De strekking van het verhaal was dat de batterij van de Prius veel nikkel bevat, deze nikkel zou afkomstig zijn uit een Toyota-fabriek bij Ontario (Canada). De omgeving van die fabriek is door de nikkel zo vervuild dat het landschap lijkt op een andere planeet. Vandaar dat NASA er robotjes laat rondlopen om te testen hoe ze reageren op een maanlandschap. Ja, echt waar!quote:Op maandag 3 maart 2008 22:06 schreef HarryP het volgende:
[..]
Inderdaad veel efficiënter opgevangen die uitstoot van die ene fabriek. En de andere fabrieken die extra nodig zijn voor een prius.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/pho(...)57600066199565/show/
Inderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:10 schreef SterkStaaltje het volgende:
Verkoop van zogenaamde energiezuinige (alternatieven voor benzine / diesel) auto's draagt natuurlijk ook bij aan de discussie in de samenleving over het ontwikkelen van een goed alternatief voor benzine en dieselmotoren. En zorgt daarmee er weer voor dat er méér onderzoek gedaan wordt naar goede alternatieven. Er zal altijd een auto als eerste ten tonele moeten verschijnen, het lijkt mij dan ook meer dan logisch dat die bij lange na niet is doorontwikkeld en daarom niet per definitie energiezuidiger is dan de huidige benzine / diesel auto's, die al een ontwikkeling van 90 jaar achter de rug hebben.
Dat staat nergens, ik heb de uitzending ook gezien,, en dat werd gezegd door die Amerikaan in d euitzending, het was trouwens niet kassa maar radar.quote:
Niet gek voor een Kever onderstel met Kever motor.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:26 schreef JohnDope het volgende:
De wereld zit niet op een te milieuvriendelijke auto te wachten, dat levert namelijk geen geld op en dat is toch waar het uiteindelijk allemaal om draait in deze wereld.
Zie hier de auto die (zonder moeilijk doen) op sneeuw-, ijs-, regen-, zee- en zelfs op kraanwater kon rijden:
http://youtube.com/watch?v=0f52n8JkYEs
http://youtube.com/watch?v=Jcy3JbGjQwo
De reden dat dit nooit een succes is geworden, is omdat de beste man is vergiftigd.![]()
Worden jullie eindelijk eens aangevallen met jullie eigen middelen. Het gaat er niet om of iets waar is het gaat erom of je het vaak genoeg herhaalt hebt.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
Wel apart dat dit verhaal steeds weer boven komt drijven ondanks dat het al vele malen is neergehaald
quote:
Het is "herhaald".quote:Op maandag 3 maart 2008 22:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Worden jullie eindelijk eens aangevallen met jullie eigen middelen. Het gaat er niet om of iets waar is het gaat erom of je het vaak genoeg herhaalt hebt.
Nee het gaat om het juiste, controleerbare onderzoek dat er aan ten grondslag moet liggen.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Worden jullie eindelijk eens aangevallen met jullie eigen middelen. Het gaat er niet om of iets waar is het gaat erom of je het vaak genoeg herhaalt hebt.
dus spek je lekker de staatskas, dat is precies wat ze willen.. ok, je betaalt zelf geen cent maar je baas wel..quote:
Neequote:Op maandag 3 maart 2008 22:41 schreef JohnDope het volgende:
Het is gewoon een auto op water of een vet grote zuipende bolide, maar in een hybride auto wil je als echte man niet dood in gevonden worden.
Een hybride auto is gewoon voor paupers en voor intellectuele Goristen.quote:
Dat zeiden paard & wagen eigenaren ook van de eerste auto's.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een hybride auto is gewoon voor paupers en voor intellectuele Goristen.
Toen was Al Gore nog niet eens geboren.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zeiden paard & wagen eigenaren ook van de eerste auto's.
Die Lexus die je daar ziet is toch echt hybride heur.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een hybride auto is gewoon voor paupers en voor intellectuele Goristen.
In de F1 mag je nog niet eens een vinnetje extra plaatsen zonder dat alle regels veranderen.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Toen was Al Gore nog niet eens geboren.
En een hybride auto rijdt niet lekkerder dan een normale auto, want anders hadden ze in de F1 ook wel een hybride motor gehad.
Die auto van Stanley reed echt op water heur.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die Lexus die je daar ziet is toch echt hybride heur..
Wel hoor, want in de F1 hebben zij het beste van het beste. En als een hybride motor lekkerder zou rijden, dan hadden ze allemaal een hybride motor gehadquote:Op maandag 3 maart 2008 22:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In de F1 mag je nog niet eens een vinnetje extra plaatsen zonder dat alle regels veranderen.
Ongeldig argument..
Nou, een patent aanvragen doe je niet zomaar. Op deze pagina wordt het interessant. Even nalezen als ik er tijd voor heb.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:26 schreef JohnDope het volgende:
De wereld zit niet op een te milieuvriendelijke auto te wachten, dat levert namelijk geen geld op en dat is toch waar het uiteindelijk allemaal om draait in deze wereld.
Zie hier de auto die (zonder moeilijk doen) op sneeuw-, ijs-, regen-, zee- en zelfs op kraanwater kon rijden:
http://youtube.com/watch?v=0f52n8JkYEs
http://youtube.com/watch?v=Jcy3JbGjQwo
De reden dat dit nooit een succes is geworden, is omdat de beste man is vergiftigd.![]()
Hetzelfde stomme argument herhalen maakt het natuurlijk veeeel beter, kom, zeg het nog eens, hoe zat dat nu met de F1?quote:Op maandag 3 maart 2008 22:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wel hoor, want in de F1 hebben zij het beste van het beste. En als een hybride motor lekkerder zou rijden, dan hadden ze allemaal een hybride motor gehad
Als je HIER nu even verder leest, zie je dat het hele verhaal een broodje aap is.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:26 schreef JohnDope het volgende:
De wereld zit niet op een te milieuvriendelijke auto te wachten, dat levert namelijk geen geld op en dat is toch waar het uiteindelijk allemaal om draait in deze wereld.
Zie hier de auto die (zonder moeilijk doen) op sneeuw-, ijs-, regen-, zee- en zelfs op kraanwater kon rijden:
http://youtube.com/watch?v=0f52n8JkYEs
http://youtube.com/watch?v=Jcy3JbGjQwo
De reden dat dit nooit een succes is geworden, is omdat de beste man is vergiftigd.![]()
quote:Meyer's claims about the Water Fuel Cell and the car that it powered were found to be fraudulent by an Ohio court in 1996.[1]
quote:Meyer demonstrated his vehicle for his city's local station Action 6 News and estimated that only 83 liters (22 US gallons) of water was required to travel from Los Angeles to New York.[4]. None of these claims have ever been independently verified.
quote:On the basis of the evidence the court found Meyer guilty of "gross and egregious fraud" and ordered to repay the investors their $25,000.
sneller is lekkerder.quote:
Hint: bodemplaat.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wel hoor, want in de F1 hebben zij het beste van het beste. En als een hybride motor lekkerder zou rijden, dan hadden ze allemaal een hybride motor gehad
De motoren van F1 auto's zijn aan regels gebonden; de FIA staat niet toe dat er ge-experimenteerd wordt door teams. De ontwikkeling van de huidige motoren is zelfs bevroren om kosten te besparen.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wel hoor, want in de F1 hebben zij het beste van het beste. En als een hybride motor lekkerder zou rijden, dan hadden ze allemaal een hybride motor gehad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |