Accu's van hybrides worden bij Toyota vrijwel geheel hergebruikt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Hybride auto is ook bullshit......Wat dacht je wat het kost om de accu's te ontmantelen.....
Prius = 1275 kilo = niet licht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef pberends het volgende:
De Prius is als lichtere auto vanzelfssprekend energiezuiniger, ook al is de productie misschien iets minder milieuvriendelijk.
Lol die 'energiezuinige' prius is zwaarder dan mijn alfa ;')quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Prius = 1275 kilo = niet licht.
Weegt net zoveel als mijn Volvo 740.
Snap je hoe een hybride werkt?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.quote:
Volgens mij viel dát juist wel mee, en komt dat spul vrij bij een ander productieproces.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:42 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.
Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebrachtquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebracht
Rechte stukken op een snelweg hebben niet zoveel zin voor de Prius. Heuvels op en af (hebben we niet zoveel hier) en gas geven en remmen elke keer in de stad (hebben we wel) maken het verschil.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik krijg bij mensen met een hybride auto altijd het idee dat ze wel graag iets voor het milieu willen doen maar dat ze geen zin hebben om daarvoor wat op te offeren (namelijk gewoon een kleinere auto kopen!)
Als mensen ipv in een prius een cuore of C1 ofzo zouden kopen zijn ze namelijk een stuk milieubewuster bezig. Niet alleen heb je exact hetzelfde verbruik ofz elfs beter dan met zo'n hybride, ook heb je niet 10 ton aan electra en giftige accu's in je auto zitten.
Alleen als je echt de ruimte nodig hebt omdat je bv 3 kinderen hebt oid kan ik me de keuze voorstellen. Milieu is allemaal wel leuk maar er daadwerkelijk wat voor doen is voor veel mensen teveel gevraagd. De kachel 1 graad lager is voor veel mensen al een onoverkomenlijke drempel en gewoon eens apparaten uitzetten met een schakelaar op een stekkerblok is al helemaal ondenkbaar (terwijl zo'n lullige schakelaar van een euro me al 200Kwh per jaar bespaart! )
Welke?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ga ook Hybride rijden, waarom???
Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.quote:Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt
De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.quote:De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.
Oh...jij boef!quote:Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" optiesquote:Op maandag 10 maart 2008 11:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Welke?Honda Civic Hybride? Lexus? Toch niet zo'n lelijke prius he?
[..]
Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.
[..]
De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.
Maar zou er ooit een auto komen die 0 schadelijke afvalstoffen in het milieu dumpt of zelfs "voedingsstoffen" aan het milieu of productieprocess zou toevoegen, dan zal ik deze denk ik wel aanschaffen, ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
[..]
Oh...jij boef!
Ach ja...ik vind de civic standaard prima verder, maar goed ik heb verder geen speciale gevoelen voor of bij een auto, zo'n ding moet rijden. Ik heb wel ledere bekleding en een navigatie genomen, want tja das dan wel handig. De verkoper wilde me ook wel velgen aanbieden, maar het ontbreekt mij aan een velgens-fetisch.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" opties
Standaard vind ik de Civic er namlijk niet al te florisant uit zien.
En waar denk je dat we uranium vandaan halen? Afhankelijk blijf je altijd.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:08 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.
De productie van een auto is meestal 40% van het totale energieverbruik van een auto, 60% wordt weggestookt bij het rijden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:45 schreef Yildiz het volgende:
Allereerst wordt dat 'onderzoek' weerlegt door o.a. MIT en Carnagie Mellon. Zomaar 2 toch wel behoorlijk toonaangevende universiteiten.
Laat ik het dan eens niet op de overall kosten gooien, maar alleen op het verbruik.
Ik ga dan uit van de volgende punten:Beiden rijden totaal in hun levensduur 300.000 km. (realistisch? toch?)
De Prius verbruikt 5.11L / 100 km Vele bronnen?
De Hummer H2 verbruikt 17.5L / 100km. Bron: Wiki
Dan nu het totaal voor 300.000 km.
Dan deel ik dus eerst 300.000 / 100 voor de vermenigvuldigingsfactor, en dat is dus 3.000
Dan de totalen
Prius: 3.000*5.11=15.330 Liter
HummerH2: 52.500 Liter.
Het verschil daartussen is 37.170 Liter, over 300.000 km.
Nu ben ik geen wetenschapper, en ben ik ook geen autoliefhebber... Maar zou het verschil in productiekosten en lasten tussen de Prius en de Hummer H2 méér dan 37.170 Liter zijn? Of maak ik ergens nog een rekenfout?
Ik vind dat wel érg ongeloofwaardig veel. 37 kubieke meter brandstof is echt een héle hoop aan energie namelijk...
Dat komt omdat het verbruik (en daarmee de CO2 uitstoot) wordt bepaald onder vooraf gedefinieerde laboratorium condities.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
Autovisie of Autweek hadden ook een test over het verbruik, de 2 hybrides (Honda en Toyota) scoorden veel slechter dan bijvoorbeeld een BMW 120d met het stop en go systeem, a was het verbruik veel hoger dan de fabrieksopgave en b waren ze nog niet zuiniger dan de BMW
maar toch moet je meer betalen voor de BMW!
Maar wel veel schoner.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:18 schreef Frezer het volgende:
Mja, nieuwere auto's zijn sowieso een stuk zwaarder dan oudere ('80-'95). Bij een Prius heb je dan ook nog eens te maken met extra accu's en een extra motor.
Een issue dat in de hele milieudiscussie sowieso nooit zo goed naar voren komt is het verbruik, schone uitlaatgassen is leuk, maar nieuwe auto's zijn nauwelijks zuiniger dan de exemplaren van '80-'95 dankzij gewicht (veiligheid en luxe).
Succes met het voor lul rijdenquote:Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ga ook Hybride rijden, waarom??? Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt.
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.
Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Waarschijnlijk produceert mijn huidige leon met roetfilter minder schadelijke stoffen.
Hey arrogante lul.quote:
Ruim 50% van het fijnstof is afkomstig van autobanden, remblokjes en brommers.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:38 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Maar wel veel schoner.
De uitstoot van fijnstof door verkeer en industrie is met 75% afgenomen de afgelopen 25 jaar
Zo lelijk vind ik hem nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |