abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57195887
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heul veul
Meer dan 10.000 liter brandstof ofzo?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57223971
De Prius is als lichtere auto vanzelfssprekend energiezuiniger, ook al is de productie misschien iets minder milieuvriendelijk.
pi_57224103
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Hybride auto is ook bullshit......Wat dacht je wat het kost om de accu's te ontmantelen.....
Accu's van hybrides worden bij Toyota vrijwel geheel hergebruikt.
pi_57224130
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef pberends het volgende:
De Prius is als lichtere auto vanzelfssprekend energiezuiniger, ook al is de productie misschien iets minder milieuvriendelijk.
Prius = 1275 kilo = niet licht.
Weegt net zoveel als mijn Volvo 740.
pi_57224308
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Prius = 1275 kilo = niet licht.
Weegt net zoveel als mijn Volvo 740.
Lol die 'energiezuinige' prius is zwaarder dan mijn alfa ;')
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:18:13 #106
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_57227525
Mja, nieuwere auto's zijn sowieso een stuk zwaarder dan oudere ('80-'95). Bij een Prius heb je dan ook nog eens te maken met extra accu's en een extra motor.

Een issue dat in de hele milieudiscussie sowieso nooit zo goed naar voren komt is het verbruik, schone uitlaatgassen is leuk, maar nieuwe auto's zijn nauwelijks zuiniger dan de exemplaren van '80-'95 dankzij gewicht (veiligheid en luxe).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:26:27 #107
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57229340
Inderdaad, ik geloof totaal niet in hybride. Hybride = dubbel. Dubbel = duur&zwaar. Zwaar = traag & hoog energieverbruik.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:43:16 #108
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57229730
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57274934
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Snap je hoe een hybride werkt?

Er is in dit geval een 1.5 benzine motor geplaatst.
Deze drijft de wielen aan, zoals bij iedere auto, en een grote dynamo/electromotor.
Deze dynamo laadt de grote accu's bij onder het rijden en wordt weer gebruikt als motor bij het optrekken.

Tevens wordt de energie van het afremmen (ook op de motor) gebruikt om de accu's op te laden; daar gaat dus minder van verloren. Ideaal voor stadsverkeer waar je veel optrekt en afremt.
Afhankelijk van de situatie rij je dus electrisch, benzine of beide.

Je zal dus niet snel in de situatie komen dat de accu's leeg raken.

Volvo heeft overigens een ander concept (Volvo 3CC) voor hun hybride auto's waar ze nog aan werken.
Ze gebruiken 1 diesel motortje dat als generator werkt op het meest optimale toerental van die motor.
Daarmee wordt een accu opgeladen en de wielen direct aangedreven door 4 electromotoren.
  maandag 10 maart 2008 @ 10:42:53 #110
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57279902
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heul veul
Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.
  maandag 10 maart 2008 @ 10:48:19 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57279987
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:42 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Nog altijd een stuk minder dan de metalen uit de accu opnieuw uit erts proberen te winnen. Lijkt me.
Volgens mij viel dát juist wel mee, en komt dat spul vrij bij een ander productieproces.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 10 maart 2008 @ 10:52:58 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57280075
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef kawotski het volgende:
Ik kan nergens een fatsoenlijk onderzoek vinden over de daadwerkelijke verbruiken van de prius. Daarnaast wordt de nadruk nogal op de electriciteit gelegd en dat dat allemaal zo efficient is vooral in de stad. Maar als je altijd in de stad rijd raakt m.i. op een bepaald moment die electriciteit op en wat doet de auto dan, ik neem aan gewoon op de brandstof doorkachelen toch? Als het verbruik inderdaad zo hoog is als in Radar gezien dan vind ik het simpelweg niet een auto dat subsidie verdient.
Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebracht
Rechte stukken op een snelweg hebben niet zoveel zin voor de Prius. Heuvels op en af (hebben we niet zoveel hier) en gas geven en remmen elke keer in de stad (hebben we wel) maken het verschil.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:08:07 #113
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57280397
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Cijfers vallen prima te vinden, het verbruik wil echter nogal fluctueren idd. Dat hangt namelijk af van het gebruik. Zie: Zojuist op Kassa : de Hybride auto's ten val gebracht
Rechte stukken op een snelweg hebben niet zoveel zin voor de Prius. Heuvels op en af (hebben we niet zoveel hier) en gas geven en remmen elke keer in de stad (hebben we wel) maken het verschil.
Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:12:59 #114
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57280501
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik krijg bij mensen met een hybride auto altijd het idee dat ze wel graag iets voor het milieu willen doen maar dat ze geen zin hebben om daarvoor wat op te offeren (namelijk gewoon een kleinere auto kopen!)
Als mensen ipv in een prius een cuore of C1 ofzo zouden kopen zijn ze namelijk een stuk milieubewuster bezig. Niet alleen heb je exact hetzelfde verbruik ofz elfs beter dan met zo'n hybride, ook heb je niet 10 ton aan electra en giftige accu's in je auto zitten.

Alleen als je echt de ruimte nodig hebt omdat je bv 3 kinderen hebt oid kan ik me de keuze voorstellen. Milieu is allemaal wel leuk maar er daadwerkelijk wat voor doen is voor veel mensen teveel gevraagd. De kachel 1 graad lager is voor veel mensen al een onoverkomenlijke drempel en gewoon eens apparaten uitzetten met een schakelaar op een stekkerblok is al helemaal ondenkbaar (terwijl zo'n lullige schakelaar van een euro me al 200Kwh per jaar bespaart! )


Ik ga ook Hybride rijden, waarom??? Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt.
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.

Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Waarschijnlijk produceert mijn huidige leon met roetfilter minder schadelijke stoffen.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:25:39 #115
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57280765
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ga ook Hybride rijden, waarom???
Welke? Honda Civic Hybride? Lexus? Toch niet zo'n lelijke prius he?
quote:
Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt
Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.
quote:
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.
De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.

Maar zou er ooit een auto komen die 0 schadelijke afvalstoffen in het milieu dumpt of zelfs "voedingsstoffen" aan het milieu of productieprocess zou toevoegen, dan zal ik deze denk ik wel aanschaffen, ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
quote:
Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Oh...jij boef!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 10 maart 2008 @ 11:32:30 #116
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57280914
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:25 schreef Semisane het volgende:

[..]

Welke? Honda Civic Hybride? Lexus? Toch niet zo'n lelijke prius he?
[..]

Ook de reden waarom ik voor een hybride ga.
[..]

De hype kan zeker aan mijn bibs roesten en ik weet ook donders goed dat het verminderen van consumptie of uitstoot van schadelijke stoffen weinig zoden aan de dijk zet.

Maar zou er ooit een auto komen die 0 schadelijke afvalstoffen in het milieu dumpt of zelfs "voedingsstoffen" aan het milieu of productieprocess zou toevoegen, dan zal ik deze denk ik wel aanschaffen, ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
[..]

Oh...jij boef!
Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" opties
Standaard vind ik de Civic er namlijk niet al te florisant uit zien.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:38:49 #117
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57281063
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ga een mooie Honda Civic met 16 inch licht metaal rijden en nog wat andere leuke "sport" opties
Standaard vind ik de Civic er namlijk niet al te florisant uit zien.
Ach ja...ik vind de civic standaard prima verder, maar goed ik heb verder geen speciale gevoelen voor of bij een auto, zo'n ding moet rijden. Ik heb wel ledere bekleding en een navigatie genomen, want tja das dan wel handig. De verkoper wilde me ook wel velgen aanbieden, maar het ontbreekt mij aan een velgens-fetisch.

Maar de Civic is iig niet zo'n raar ding als de prius...ik heb dan weinig met auto's maar daar zou ik niet in willen rijden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57282692
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:08 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Een auto die op perslucht loopt heeft wel de voordelen van de Prius (w.o. opladen bij remmen en heuvel af) en niet de nadelen. Indien we milieuvriendleijek kernenergie gebruiken om de perslucht op te wekken, kunnen we de olie-afhankelijkheid van Rusland en de moslimwereld tot nul terugbrengen.
En waar denk je dat we uranium vandaan halen? Afhankelijk blijf je altijd.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:37:31 #119
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57283137
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:45 schreef Yildiz het volgende:
Allereerst wordt dat 'onderzoek' weerlegt door o.a. MIT en Carnagie Mellon. Zomaar 2 toch wel behoorlijk toonaangevende universiteiten.

Laat ik het dan eens niet op de overall kosten gooien, maar alleen op het verbruik.

Ik ga dan uit van de volgende punten:
Beiden rijden totaal in hun levensduur 300.000 km. (realistisch? toch?)
De Prius verbruikt 5.11L / 100 km Vele bronnen?
De Hummer H2 verbruikt 17.5L / 100km. Bron: Wiki

Dan nu het totaal voor 300.000 km.
Dan deel ik dus eerst 300.000 / 100 voor de vermenigvuldigingsfactor, en dat is dus 3.000

Dan de totalen
Prius: 3.000*5.11=15.330 Liter
HummerH2: 52.500 Liter.

Het verschil daartussen is 37.170 Liter, over 300.000 km.

Nu ben ik geen wetenschapper, en ben ik ook geen autoliefhebber... Maar zou het verschil in productiekosten en lasten tussen de Prius en de Hummer H2 méér dan 37.170 Liter zijn? Of maak ik ergens nog een rekenfout?

Ik vind dat wel érg ongeloofwaardig veel. 37 kubieke meter brandstof is echt een héle hoop aan energie namelijk...
De productie van een auto is meestal 40% van het totale energieverbruik van een auto, 60% wordt weggestookt bij het rijden.

Dus als auto gemiddeld 20.000 liter in zijn leven gebruikt wat 60% is dan kost het maken van een auto ongeveer 13.000 liter brandstof. om te maken.
Nu lijkt het me sterk dat een prius 24.170 liter EXTRA kost om te produceren.

Mijn conclusie: een prius is minder vervuilend over zijn hele leven dan een hummer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 10-03-2008 14:47:55 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 10 maart 2008 @ 16:30:54 #120
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57286179
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
Autovisie of Autweek hadden ook een test over het verbruik, de 2 hybrides (Honda en Toyota) scoorden veel slechter dan bijvoorbeeld een BMW 120d met het stop en go systeem, a was het verbruik veel hoger dan de fabrieksopgave en b waren ze nog niet zuiniger dan de BMW

maar toch moet je meer betalen voor de BMW!
Dat komt omdat het verbruik (en daarmee de CO2 uitstoot) wordt bepaald onder vooraf gedefinieerde laboratorium condities.
Deze zijn extra voordelig hybrides.

Het probleem is echter dat de slurp tax ook wordt bepaald op deze fictieve waarden.
Dit zou eigenlijk niet mogen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  maandag 10 maart 2008 @ 16:38:22 #121
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57286341
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:18 schreef Frezer het volgende:
Mja, nieuwere auto's zijn sowieso een stuk zwaarder dan oudere ('80-'95). Bij een Prius heb je dan ook nog eens te maken met extra accu's en een extra motor.

Een issue dat in de hele milieudiscussie sowieso nooit zo goed naar voren komt is het verbruik, schone uitlaatgassen is leuk, maar nieuwe auto's zijn nauwelijks zuiniger dan de exemplaren van '80-'95 dankzij gewicht (veiligheid en luxe).
Maar wel veel schoner.
De uitstoot van fijnstof door verkeer en industrie is met 75% afgenomen de afgelopen 25 jaar
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_57288036
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ga ook Hybride rijden, waarom??? Omdat het mij 120 euro in de maand aan bijtelling scheelt.
De milieu hype kan me aan mijn kont roesten.

Met mijn rijstijl is een hybride toch niet veel zuiniger
Waarschijnlijk produceert mijn huidige leon met roetfilter minder schadelijke stoffen.
Succes met het voor lul rijden
pi_57290330
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Succes met het voor lul rijden
Hey arrogante lul.
Jij maakt niet voor een ander uit of hij/zij voor lul rijdt.

Ik kan wel lelijker auto's bedenken dan een Prius. Men noeme een Picasso, Multipla, etc.
Maar dat is ieders eigen keuze.
Toyota en Honda hebben bewezen betrouwbare auto's te bouwen en ook met die hybride's is niets mis.
Of je ze mooi vindt? Dat gaan wij voor jou ook niet bepalen bij de keuze van je partner of auto.

Er zijn ook nog mensen die nadenken over de financiële gevolgen voor ze iets aanschaffen, huren of leasen.

Dat jij blijkbaar teveel geld hebt (of er niet mee om kan gaan) en het je daarom denkt te kunnen permitteren om in een dure, onzuinige en mogelijk eveneens, in andermans ogen, lelijke bak te rijden is niet ons probleem.
Ik gun het je overigens van harte, want als ik in je andere topics lees werk je er erg hard voor.

Ik kijk naar het loonstrookje en de cijfers die er bij "netto" staan.
Want daar moet ik m'n rekeningen van betalen.
pi_57290375
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:38 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Maar wel veel schoner.
De uitstoot van fijnstof door verkeer en industrie is met 75% afgenomen de afgelopen 25 jaar
Ruim 50% van het fijnstof is afkomstig van autobanden, remblokjes en brommers.
Dat is tevens een belangrijke reden waarom het onzin is om oldtimers te weren uit de stad; alle auto's hebben banden en remmen.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-03-2008 20:27:08 ]
  maandag 10 maart 2008 @ 20:37:08 #125
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57290989
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Succes met het voor lul rijden
Zo lelijk vind ik hem niet . Maar je hebt gelijk er zijn auto's die meer uitstralen... maar niet voor zo weinig geld.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')