Mja, ze zei op zich ook niet dat het helemaal geen effect had, alleen dat het, voor zover haar bekend was uit onderzoeken, maar voor een klein deel van de mensen echt nut had. Ik probeer het dit seizoen wel met medicijnen van de huisarts ipv de drogist, aangezien het toch al te laat is om met een kuur te beginnen. Is het dit seizoen net zo ellendig als vorig jaar ga ik wel alsnog om zo'n kuur verzoeken.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Imuunkuur heeft wél verbetering gebracht. Dat is wat het ziekenhuis mij uiteindelijk óók nog heeft verteld.
SlitOne was mijn immuunkuur, laat je gewoon doorverwijzen naar de KNO-arts, die doet een paar onderzoeken en kijkt of je dan geschikt bent.
Pilletjes qua immuunkuur gaven minder effect dan SlitOne, wat ik dus had, vloeibaar spul wat je 2 mins onder je tong moet doen.
had ik dus ook, nu echt nergens meer last van. Ja als ik een heel stoffig iets verplaats, dan ga ik niezen.. maar verder is alles zoals het nu lijkt over. Hoop voor de rest hier dat dat ook bij hen gebeurtquote:Op zaterdag 5 april 2008 04:38 schreef GotC het volgende:
Nja ik ben allergisch voor bomen, planten, gras, bloemen, honden, huisstofmijt, paarden etc etc. Probeer eens nergens last van je krijgen.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:50 schreef Renesite het volgende:
Maar is het zo dat jullie ogen ook niet altijd even rood zijn? Het ene moment wel, andere moment niet blablablabla
O, dan ben ik benieuwd, want ik ben sinds september vorig jaar ook aan het hardlopen. Ik had een paar weken geleden wel even last van m'n ogen, maar dat kan eventueel de open haard zijn geweest, want daar kan ik ook slecht tegen....quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:31 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb nergens last van.
Elke jaar heb ik rode ogen en niesbuien.
Komt denk ik door dat ik ben hardlopen.
Waardoor ik een grote weerstand heb opgebouwd.
Als ik ook door park of natuurgebeid loop heb ik nergens last van.
Ook niet op plaatsen waar pas gemaaid is.
Zou nog niet te vroeg juichen, het gras moet nog volop bloeien. Vorig jaar ging ik nu al halfdood van de hooikoorts maar heb nu ook nog helemaal niks. Als je in september nog nergens last van hebt mag je zeggen dat je niks hebt meer, maar denken dat door beetje hardlopen hooikoorts weggaat is wel heel positief gedacht.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:31 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb nergens last van.
Elke jaar heb ik rode ogen en niesbuien.
Komt denk ik door dat ik ben hardlopen.
Waardoor ik een grote weerstand heb opgebouwd.
Als ik ook door park of natuurgebeid loop heb ik nergens last van.
Ook niet op plaatsen waar pas gemaaid is.
Ruimschoots! Wil je mijn kaartje overkopen?quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
Klinkt een beetje als een festival, hooikoorts 2008!
Is het al uitverkocht?
Wisselt per persoon. De reguliere, in de winkel verkrijgbare, tabletten komen in twee varianten: pillen welke Loratadine bevatten (Allerfre bijvoorbeeld) en pillen met Cetirizine (bijvoorbeeld Reactine). Voor mij werkt de laatste een stuk beter dan de eerste, maar voor een ander persoon kan dat precies omgekeerd zijn. Het is maar uitproberen wat voor jou werkt. Eventueel kan je huisarts je nog sterkere medicijnen voorschrijven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:34 schreef Rekkof het volgende:
*meld zich*
ben net begonnen met 'Allerfre', kijken of dat werkt. wat is nou eigenlijk het beste medicijn?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:35 schreef conleche het volgende:
[..]
O, dan ben ik benieuwd, want ik ben sinds september vorig jaar ook aan het hardlopen. Ik had een paar weken geleden wel even last van m'n ogen, maar dat kan eventueel de open haard zijn geweest, want daar kan ik ook slecht tegen....
Mijn echte hooikoortsseizoen begint meestal pas in mei, als het gras overal in bloei staat. Dus we zullen zien.
Als het al effect heeft zal het dit jaar nog geen groot effect hebben denk ik. maar wie weet, alle beetjes helpen tenslotte.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:13 schreef sombogywogy het volgende:
Maandag ochtend de eerste prik gekregen... nu komende 6 weken elke week een prik, ben benieuwd of dat (nu nog) gaat helpen.
Tot nu toe nog geen last gehad, maar toch wel de pillen gehaald bij de huisarts voord e zekerheid.
Iemand enig idee of die graspollen prikken nu nog nut kunnen hebben? had ze bij de dokter gevraagd in begin februari, maar de levering kwam pas vorige week binnen...
Mijn ticket mag je altijd overkopenquote:Op zaterdag 5 april 2008 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
Klinkt een beetje als een festival, hooikoorts 2008!
Is het al uitverkocht?
Ik geef ze gratis weg, ik ben het liever kwijt dan rijkquote:
Nu je het zegt. Thuis heb ik meer last dan in de stad zelf.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:40 schreef EricT het volgende:
ik ga vluchten naar groningenstad.. daar zijn minder pollen dan waar ik nu ben
Ja dat kanquote:Op zaterdag 26 april 2008 00:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet er ook iemand wanneer hooikoorts zich over het algemeen voor het eerst openbaart? Kan dat al op 1,5 jarige leeftijd?
Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.quote:Op zaterdag 26 april 2008 00:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet er ook iemand wanneer hooikoorts zich over het algemeen voor het eerst openbaart? Kan dat al op 1,5 jarige leeftijd?
Zij is dokter in spequote:Op zaterdag 26 april 2008 01:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.
Wat is je probleem??quote:
Een kind kan van geboorte af aan al een allergie hebben.quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat is je probleem??
Een en ander valt gewoon op te zoeken op het wereldwijde web.
Dat was de vraag niet. De vraag was vanaf welke leeftijd hooikoorts zich manifesteert. Er zijn legio allergieën. Een kind kan vanaf de geboorte inderdaad een allergie, zoals lactose-intolerantie, hebben, maar geen hooikoorts allergie. Die openbaart zich dus later.quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Een kind kan van geboorte af aan al een allergie hebben.
Daar heb je geen google voor nodig..
Stel je mij een vraag, die je beter aan jezelf kunt vragen?quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. De vraag was vanaf welke leeftijd hooikoorts zich manifesteert. Er zijn legio allergieën. Een kind kan vanaf de geboorte inderdaad een allergie, zoals lactose-intolerantie, hebben, maar geen hooikoorts allergie. Die openbaart zich dus later.
Maar wat was nu je probleem, gezien je opmerking?
Heb er ook last van, eigenlijk ben ik er gedurende mijn leven overheengegroeid van max naar min (op mijn 4e ofzo begonnen met geen lucht meer krijgen en bijna stikken), nu blijft het bij af en toe niezen, kriebelende neus, ogen, enz. 'S morgens heb ik dr het meest last van, maar ff wat water in mn gezicht helpt altijd wel. En de allerfrey is geweldig hiervoorquote:Op zaterdag 26 april 2008 01:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.
Idd, je kan je ogen al bijna niet openhouden en dan ook nog is zo aftands moe worden van dat genies. Bleghquote:Op zaterdag 26 april 2008 10:29 schreef conleche het volgende:
Wat ik het aller-aller ergste vind van hooikoorts hebben is: dat je d'r zo belachelijk moe van wordt.......
Nog niet veel last gehad dit jaar, maar het gras bloeit ook niet echt.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Het is bij mij inderdaad al weer wegquote:Op woensdag 23 april 2008 14:40 schreef EricT het volgende:
ik ga vluchten naar groningenstad.. daar zijn minder pollen dan waar ik nu ben
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:08 schreef PieterBas het volgende:
Ik heb ook al een paar keer mogen niezen, maar ik weet nou niet of het hooikoorts was.. maar de pillen zijn al binnen...
Ik had het pas ook in de Praxis waar ze een paar lullige bloemetjes verkopen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:18 schreef PieterBas het volgende:
Wat een 15 minuten Intratuin niet allemaal te weeg kan brengen.. oftewel de hooikoorts is begonnen...
Dat is een kuur van een paar jaar. Moet je in september mee beginnen en elke paar weken een prik halen. De resultaten schijnen nogal wisselend te zijn, mijn huisarts is er geen voorstander van omdat volgens haar uit geen enkele wetenschappelijke literatuur blijkt dat het een effectief middel is. Maargoed, wie weet werkt het voor jou wel.quote:Op zondag 4 mei 2008 01:14 schreef Druuna het volgende:
Iemand vertelde me dat ze een hooikoortsprik had gekregen van de dokter en dat ze er ,zo goed als, vanaf is, weet iemand wat voor prik dit is? Ik heb er nog nooit van gehoord nml.
Dat kan een hormonale injectie zijn ( ). Je bent in 1 klap van je hooikoorts af maar doordat het een hormooninjectie is zijn er niet veel artsen voorstander van.quote:Op zondag 4 mei 2008 01:14 schreef Druuna het volgende:
Iemand vertelde me dat ze een hooikoortsprik had gekregen van de dokter en dat ze er ,zo goed als, vanaf is, weet iemand wat voor prik dit is? Ik heb er nog nooit van gehoord nml.
Het is idd erg ranzig, vooral de pollenversie die ik heb vind ik erg vies. Maar als het goed is proef je het niet toch, het gaat ONDER je tongquote:Op zondag 4 mei 2008 14:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik ben ook begonnen aan zo'n imuunkuur (SlitOne), maar ik hield het niet vol.
Het was zó ranzig, die smaak. Bij het idee al moet ik al kokhalzen.
Toen ben ik een tijdje terug maar gestopt.
Echt? Ik doe het altijd iets van een minuut. Ofzo.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Ja, gaat idd onder je tong, maar ik proefde het wel.![]()
En ik mocht tot 5 minuten na het 2 minuten onder de tong houden niks eten of drinken.
quote:Op zondag 4 mei 2008 11:46 schreef mark_dabomb het volgende:
Het is bij mij ook weer begonnen, heb een hormonen spuit thuis liggen (Kenacor A 40 met werkend bestandsdeel triamcinolonacetonide). Die laat ik denk ik morgen maar is zetten.
Heb op zich niet echt last van niezen alleen van rode en geïrriteerde ogen. Dat ziet er natuurlijk niet uit en is irritant, dus ik hoop dat deze hormonenspuit daarvoor helpt.
Welke gebruik je?quote:Op zondag 4 mei 2008 17:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm, misschien moet je de hormonenspuit nog even laten liggen totdat je meer verschijnselen hebt dan alleen je ogen! Oogdruppeltjes helpen nl. wonderwel! (tenminste bij mij)
dit plus..quote:Op maandag 5 mei 2008 11:49 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb ieder jaar weer opnieuw flink last van de berk![]()
Gelukkig duurt dat niet zo heel lang en ben ik er eind mei wel weer vanaf.
quote:Op maandag 5 mei 2008 12:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Tot nu toe valt het bij mij best mee. De laatste jaren krijg ik er steeds minder last vanVroeger lag ik soms een week uitgeteld op bed, maar nu alleen maar een tikje snotterig en kriebelogen.
Je kan beginnen met pillen/neusspray/oogdruppels van de drogist om te kijken of dat helpt. En ja, binnen kan je er ook genoeg last van hebben. Mensen die buiten lopen verzamelen een hoop pollen op hun kleding en in hun haar welke zo binnen komen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:08 schreef maok het volgende:
@ CZ. Ik heb er niet zo heel veel last van, alleen de loopneuzen opzich en het niezen tijdens autorijden is wat lastig. Als er simple middeltjes van dr Vogel oid zijn die helpen zou ik dat wel eens willen proberen. Maar ja, als het helemaal geen hooikoorts kan zijn heeft het weinig zin om te proberen. Ik loop me binnen op kantoor (met dichte ramen en lucht verwarming/koeling systeem) ook suf te niezen, kan dat ook door hooikoorts komen of hebben mensen met hooikoorts er alleen buiten last van?
Kan heel goed, bij mij begon t toen ook wel ongeveer...quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:52 schreef maok het volgende:
Ik vraag me af of ik ook hooikoorts heb omdat ik al weer een paar dagen behoorlijk aan het niezen ben (met loopneuzen erbij). Afgelopen jaren had ik dat volgens mij ook tijdens deze tijd van het jaar. Maar ik heb niet echt last van kriebelende ogen ofzo, kan het dan wel hooikoorts zijn? Ik heb dit ook pas een aantal jaar, ik ben nu 26, kan het zijn dat ik het nu pas krijg?
Ik zou nog niet te positief zijn, ik hoor van meerdere mensen hetzelfde en ik heb zelf ook eigenlijk niks op wat jeukende ooghoeken na. Denk dat het voor de meeste mensen simpelweg nog heel erg meevalt allemaal. Of iedereen groeit er op hetzelfde moment overheen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:45 schreef conleche het volgende:
Behalve een incidentele nies heb ik nog steeds niets!!! Zou ik er dan toch eroverheen gegroeid zijn??? (ik denk dat ieder jaar, dat wel....maar misschien dan nu.....)
Die ooghoeken had ik ook al eerder dit jaar maar die zijn over! Ik hoop nog steeds op de hardlooptheorie van een user ergens hierboven. Ik moet zeggen: sinds ik hardloop is m'n algehele weerstand echt verbeterd (voorheen minstens 3x griep per jaar, nu sinds september nog niks, dus wie weet...)quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik zou nog niet te positief zijn, ik hoor van meerdere mensen hetzelfde en ik heb zelf ook eigenlijk niks op wat jeukende ooghoeken na. Denk dat het voor de meeste mensen simpelweg nog heel erg meevalt allemaal. Of iedereen groeit er op hetzelfde moment overheen.
Nou, wel met een overijverig immuunsysteem. Misschien is dat "overijverig" er nu een beetje vanaf. Ik roep maar wat hoor. Heb nog steeds geen last!quote:
Sinds ik gestopt ben met roken (en mijn weerstand is toegenomen) heb ik veel minder last van hooikoorts. Weerstand zorgt er iig wel voor dat je klachten verminderen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 07:49 schreef jstn het volgende:
Allergie heeft niks met weerstand te maken.
Zeg dat wel, de hele weg op de fiets met een verstopte neus gezeten.quote:
Dat komt denk ik meer door het feit dat je longen nu niet zo geprikkeld worden door 2 dingen; roken is een slechte prikkeling waardoor er ook meer slijmproductie is. Nu je dat niet hebt klopt het dat je klachten minder zijn. Maar dat hoeft niet alleen door je weerstand te komenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:50 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Sinds ik gestopt ben met roken (en mijn weerstand is toegenomen) heb ik veel minder last van hooikoorts. Weerstand zorgt er iig wel voor dat je klachten verminderen.
Ook voor jou de tip om oogdruppeltjes te gebruiken. Dat aerius is echt een medicijn waar je duf van kan worden en allerhande andere bijwerkingen, hoewel het mij wel helpt bij hooikoorts. Als je alleen last van je ogen hebt werken die druppeltjes afdoende (in mijn geval is het zelfs het enige dat werkt, dat aerius doet niet veel voor m'n ogen).quote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:01 schreef DaFrenk het volgende:
Hier ook hooikoortsAlleen geen idee waarvoor ik precies allergisch ben. Maar het werkt bij mij eigenlijk alleen op de ogen (rode/jeukende ogen). Maar die Aerius tabletjes werken prima
Soms heb ik nog een klein beetje irritatie in de ooghoeken, maar als ik er van af blijf dan wordt het in principe niet erger.
Bedankt voor het advies, maar ik merk eigenlijk niks van die bijwerkingen? De meeste dagen heb ik ook geen last dankzij Aerius, behalve als ik een dag ga toeren en dus constant blootgesteld wordt aan hetgeen waar ik allergisch voor ben. Dan merk ik het toch nog een beetje.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Ook voor jou de tip om oogdruppeltjes te gebruiken. Dat aerius is echt een medicijn waar je duf van kan worden en allerhande andere bijwerkingen, hoewel het mij wel helpt bij hooikoorts. Als je alleen last van je ogen hebt werken die druppeltjes afdoende (in mijn geval is het zelfs het enige dat werkt, dat aerius doet niet veel voor m'n ogen).
Weer een hooikoorts vrije dag en ik heb hardgelopen in het vondelpark en daar is heeeel veeel gras (en belachelijk veel mensen,maar dit terzijde)
Nouja, ik hád lenzen. Nu niet meer. Maar toen had ik de ervaring dat ik het niet fijn vond om af en toe m'n lenzen te bevochtigen uit een flesje terwijl ze in m'n oog zaten. Een tabletje slikken na het ontbijt die een hele dag werkt vind ik dan een stuk prettiger.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:49 schreef conleche het volgende:
O je hebt lenzen! Dan werkt het misschien anders, daar heb ik geen verstand van...
Vandaag gelukkig nergens geen last van gehad, wel uit voorzorg tabletje ingenomen. Maar ja, weet dan ook niet waar ik precies allergisch voor ben.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat een drama vandaag!
Ik ben ook aan de Aerius.. maar tot een uur of 11 's ochtends (neem tabletje meestal rond 8.00) houd ik veel last! En 's avonds komt het ook weer terug.. zou je er ook 2 per dag mogen?
Ik zal het eens met de huisarts overleggenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:23 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Vandaag gelukkig nergens geen last van gehad, wel uit voorzorg tabletje ingenomen. Maar ja, weet dan ook niet waar ik precies allergisch voor ben.
Volgens mij mag je trouwens geen 2 tabletjes nemen. Maar heb de bijsluiter geloof ik niet meer.
ik heb ze nog niet in een winkel kunnen vinden.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan je die ook ergens in de winkel krijgen en is het effect bewezen?
quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
In overleg met de dokter mag ik nu op dagen waarin ik extreem veel last heb 2 aerius nemen ipv 1tje.
Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:12 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat is prettig ja!
Ik ben er tot nu toe nog genadig van afgekomen gelukkig.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.
Vanmorgen mijn collega's: moet je huilen?
Ik niet, maar mijn vader wel. Die heeft er heel erg veel baat bij. Normaal heeft hij sowieso al heel veel last van de luchtwegen (astma) en dankzij zijn hooikoorts is dat nog erger. Hij heeft bij de huisarts ook zo'n prik gehad en hij had er bijna geen last meer van. Maar mijn zus had bij de huisarts ook gevraagd naar zo'n prik, haar werd het echter afgeraden omdat er hormonen in zaten...quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar die prikken.. misschien iets voor volgend jaar!
Iemand ervaring?
Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:26 schreef JeffreyXL het volgende:
Het vreemde is dat ik er overdag niet zo heel veel last van heb, het blijt bij wat kriebels in de neus, niezen, prikkende ogen en een jeukend gehemelte maar dit is goed te handelen. Maar 's nachts word ik er echt gestoord van. Net alsof je super verkouden bent het houd me nu al voor de 7de dag wakker. Ga nu maar eens kijken of ik iets bij de drogist kan krijgen. Iemand nog tips voor bepaalde producten..?
Zal ze zo eens gaan halen want ik ga echt niet nog een nacht wakker liggen. Nooit gehad en sinds vorig jaar is het ineens met alle hevigheid op komen zetten.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:47 schreef honda1990 het volgende:
Dankzij hooikoorts zit ik ong. een week thuis op een kamer met gordijnen dicht, en mn laptop licht op z'n laagst. Er zit een holte verstopt waardoor ik knallende koppijn heb
Geen idee, ik zit al een week thuis, het begon 2 weken terug eigenlijk al een beetje met hele lichte hoofdpijn. Ik heb neusspray van de dokter gehad, en het word langzaam aan wat minder. Beterschap iigquote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.
Hoe lang duurt de hooikoort periode meestal? Toch niet heel de zomer hoop ik
Tot een eind in juni blijf je nog wel last hebben. Daarna nemen de graspollen af en heb je het voordeel van gewenning. Het ergste is dan wel geleden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:
Oh god ja.. verschrikkelijk!!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:34 schreef conleche het volgende:
Moe, jeukend gehemelte (waardoor ik zo irritant met m'n tong "krab"), jeukende ogen, waar ik uit alle macht niet in probeer te wrijven, af en toe een snotneus, af en toe een nies.
Maar het is wel degelijk aan het minderen. Ik functioneer nog en heb nog niet op bed gelegen.
Ligt eraan voor welke pollen je allergisch bent. Sommige vind je de hele zomer door ja...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.
Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:40 schreef mark_dabomb het volgende:
Gras allergie (waar de meesten last van hebben) is inderdaad meestal tot half juni.
Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb een jaar terug zo'n prikjestest laten doen. Mijn hele arm was dik. Conclusie: alles behalve hond.
Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?
Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??
Komt me bekend voor. Ik kan ook geen metaal op mijn lijf dragen. Ik had eens een keer een halsband om. ( ja ja.. ik heb ook de gothicfase doorlopenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmenWel was het zo dat de dermatoloog toen zei dat het ook kon komen dat ik zó allergisch was voor graspollen (de grootste bulten) dat de andere prikjes veel meer reageerden dan normaal, dat ze elkaar aanstaken of zo. Maar ik ben sws wel allergisch ingesteld, kan ook geen oorbellen in en de metalen knoop van m'n jeans geeft ook soms last. En sommige katten moet ik ook niet in mijn buurt hebben. (hoewel ik met m'n eigen katten echt nul last heb)
Over die prik zoek ik dus ook info,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?
Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Ja ik ook, ondanks de medicijnenquote:
Ik ook, ik heb opeens ook heel erg last van mijn ogen gekregen.quote:
Vorige zomer was ik aan de xyzal. Misschien maar weer eens op recept gaan vragen, want het scheen ook te helpen tegen mijn voedselallergiën. In elk geval een vermindering van de klachten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Ja klopt, ik gebruik nu ook de hooikoortstabletten van het Kruidvat (Loratadine) maar de desloratadine had bij mij dus geen effect. In Aerius zit ook 5mg desloratadine, terwijl in die andere 10mg loratadine zit...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:
In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[
Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Aaaah en mijn keel jeukt zo! Of hoe leg ik dat uit?
Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeerquote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...
Dat heb ik dus nu ook, ik drink liters water, maar nog steeds zo'n keelpijngevoel.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:19 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeer
Ik heb het ook niet van gras. Kan er eigenlijk ook niet achterkomen waar wel van. Ben een ontzettend buiten mens dus zou zeggen dat ik er op een bepaalde manier ook wel tegen zou moeten kunnen maar niets is minder waar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.
Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik word er een beetje hopeloos van.. vind het zo vervelend dat ik gewoon niks tegen te doen valt.
Dokter zegt dat ik het gewoon wat langer moet proberen met deze medicijnen, maar ook al neem ik 2 op een dag.. het is net alsof het steeds minder gaat werken..
Nouja, nog maar even uithouden..
Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:48 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.
haha idd, maar het lucht wel op af en toe even lekker zeurenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.
Maar nu heb ik weer genoeg zitten zeuren voor vandaag! Er zijn natuurlijk veel ergere dingen dan hooikoorts!
De werkzame stof van reactine en xyzal is in feite het zelfde (levocetirizine is de actieve component uit cetirizine). Misschien kan je beter proberen om over te stappen op loratadine (claritine/allerfre)(andere werkzame stof). Gewoon een doosje halen bij het kruidvat (huismerk) voor een paar euro's.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Niet wrijven... En ik zou eerder medicijnen nemen, dan druppeltjes om je ogen wit te maken. Maar kijk eens in dit topic als je dat toch wil..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:41 schreef mark_dabomb het volgende:
wat voor oogdruppels gebruik je?
Ik heb zelf niet dermate last van mijn ogen maar ze worden zo ontzettend rood, ik ben op zoek naar een middel die het rode verdrijft en mijn ogen weer wit maakt zeg maar.
Ik dacht altijd dat ik dit als enige had,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:23 schreef conleche het volgende:
Dat gehemelte heb ik ook en is mega-irritant. Met je tong kan je een soort van krabben, dan breng je een zeer charmant geluid voort....Op den duur gaat het dan ook kapot en doet het ook nog eens pijn. Keelpijn heb ik zelf niet. Wel dat het daar droog voelt...
Ik heb toen ik een jaar of vijftien was deze prikkenkuur gedaan. Het was toen nog vrij nieuw. Drie jaar lang moest ik dan in maart prikken halen bij de huisarts. Opvallend was dat ik steeds meer last kreeg van die prikken. Mijn arm werd heel pijnlijk en opgezwollen en dat pijnlijke gevoel nam ieder jaar toe. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat ik gewoon voelde hoe de vloeistof vanuit de spuit mijn arm inging. Ik werd daar een beetje kriegelig van en na drie jaar merkte ik totaal geen verschil. Dan gaan ze vertellen dat het langer duurt voordat je resultaat merkt, maar ik hield het voor gezien. Naar mijn idee verzette mijn lichaam zich meer en meer tegen die prikken, maar zorgde het niet voor een betere weerstand wat betreft de hooikoorts.quote:
Inderdaad. In de bijsluiter stond dat het amper bijwerkingen heeft, maar ik viel op den duur 's-middags in slaap na een halve liter red-bull.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:11 schreef mane het volgende:
Naar mijn idee is dat gevoel van uitputting een combinatie van overprikkeling van je zintuigen (die behoorlijk op tilt slaan) en medicijnen. Ik merk dat ik door de medicijnen een dof gevoel krijg in mijn hoofd. Het is een drukkend gevoel, een beetje zoals bij een kater.
Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:27 schreef conleche het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik van de medicijnen duf werd, maar het is ook de hooikoorts zelf die je uitput. Ik ben nogal slordig met recepten, dus het gebeurt me weleens dat ik een weekend zonder medicijnen zit: nou dan ben ik even moe/duf.
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!quote:Op zondag 25 mei 2008 11:28 schreef Kogando het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.
Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel..quote:Op zondag 25 mei 2008 11:32 schreef conleche het volgende:
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!
Dat heb ik dus inderdaad ook. Ik heb er nu echt niet minder last van dan gisteren... En toch ziet alles er vochtig uit buiten.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:25 schreef conleche het volgende:
Het rare is bij mij: als het regent kan ik het net zo goed hebben. Sterker nog, ik heb nu meer last dan gister (ben al aan m'n derde zakdoek bezig) en het heeft hier de hele nacht geregend...
Ik had Slitone. Nou, dat was drama.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:26 schreef Enfermera het volgende:
Even ter info; je hebt nu ipv die prikken ook druppels die je onder je tong kunt doen. Een stuk gebruikersvriendelijk dusDe kuur die ik gebruik heet Oralgen.
Thanks!!quote:Op zondag 25 mei 2008 11:36 schreef Kogando het volgende:
[..]
Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel..Schijnt wel dat het tegenwoordig beter is dan een paar jaar geleden, als ik mijn huisarts mag geloven.
Offtopic: effe op je site gespiekt, leuk.
Het werkt idd ook niet bij iedereen, maar ik denk niet dat dat aan de vorm ligt (druppels of prikken), correct me if I'm wrong!quote:Op zondag 25 mei 2008 12:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik had Slitone. Nou, dat was drama.Geef mij maar prikken. (denk ik)
Ik vond die druppels níet gebruikersvriendelijk.
Het ergste moet nog komen als dit een beetje klopt:quote:Op maandag 26 mei 2008 11:06 schreef GotC het volgende:
Ik word echt gek de afgelopen paar dagen.. alleen maar niezen, jeuken, alles. En ik maar denken dat t seizoen een beetje was afgelopen, dat ik de dans was ontsprongen () dit jaar!
De sterkste reactie heb ik altijd op berkenpollen, gras is bij mij minder erg.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het ergste moet nog komen als dit een beetje klopt:
[ afbeelding ]
Maar gezien het weer zal het de komende dagen wel weer erger worden..quote:Op maandag 26 mei 2008 20:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, het viel allemaal heel erg mee vandaag
Ik hoop dat het op Pinkpop qua hooikoorts wat mee gaat vallen, ben dan alleen maar buiten dus tja.... Maar hoop natuurlijk wel op goed weerquote:Op maandag 26 mei 2008 20:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Maar gezien het weer zal het de komende dagen wel weer erger worden..
Goede reis!quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanaf morgen weekje Turkije, hopelijk heb ik er daar geen last van
Grote kans dat je er daar minder last van hebt, omdat het klimaat daar toch anders is hè. Vroeger werden mensen ook altijd naar Egypte gestuurd met astma omdat ze er daar minder last van hadden. Hopen dat het hetzelfde is met jouw hooikoorts en Turkijkequote:Op woensdag 28 mei 2008 08:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanaf morgen weekje Turkije, hopelijk heb ik er daar geen last van
Zou goed kunnen jaquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:39 schreef Maisnon het volgende:
Ik zit me echt al tijden af te vragen of ik hooikoorts heb
Afgelopen jaren telkens in de zomer verstopte neus, vaak branderige ogen, en toen ik net buiten fietse branderige neusgaten enzo
Moet je die van het Kruidvat zelf eens proberen, ook zelfde stof en hoveelheid als Claritine, maar de helft goedkoper dan Reactine volgens mij...quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:36 schreef zwahiel het volgende:
heb de handige combinatie van hooikoorts, stofallergie en een grasallergie (jawel, de pretmix!).
Van mijn grasallergie heb ik echt 't minste last van omdat ik midden in de stad woon. Heb 't vooral als je sportdagen had of zo, veel grasvelden lang erop bezig zijn.
Maar die combi van die drie betekend 365 dagen per jaar hooikoorts verschijnselen. Dus die kalenders maken mij niet heel erg veel uit.
Eindelijk heb ik weer een superdosis Mizollen kunnen bestellen. Want momenteel zit ik aan de Reactine. Welke ik vroeger altijd gebruikte als 't te erg was. Claritine was dan het devies, maar dat verkopen de meeste apotheken ineens niet meer en in Reactine zit dezelfde werkzame stof in ongeveer dezelfde hoeveelheid. Waar Claritine binnen een half uurtje inkickte doet Reactine daar dan weer een dik uur over maar toch.
Vandaag speelt 't weer op maar gisteren bijvoorbeeld nergens last van. Vreemd eigenlijk.
Ja!quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:27 schreef junkiexp het volgende:
Bij mij is het deze week begonnen.
Ik werk op een thuiskantoor, maar dat is midden in een weiland met veel beesten en groen.
10 x per uur niesen en dat vind ik niet zo erg, maar die jeuekende ogen zijn veel erger.
Het is ook zo lekker om erin te wrijven.
Ja, tot mijn 16e ongeveer, ik had ook erg veel last tijdens verschillen in luchtdruk en temperatuur. Zo had ik een ontzettend erge bloedneus op het vliegveld in Griekenland, iets later in NL heb ik mijn neus laten 'dichtschroeien'. Een kleine operatie zonder risico, ik kan gewoon ademen door mn neus en ruikenquote:Op maandag 26 mei 2008 13:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Meer mensen last van bloedneuzen tijdens hooikoorts?
Gisteren was het toch weer heel ergquote:Op maandag 12 mei 2008 19:01 schreef tralalala het volgende:
Afgelopen 8 jaar echt extreem last van hooikoorts gehad en nu alleen nog maar een beetje niezenhopen dat het zo blijft
Op internet heb ik dit gevonden:quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:12 schreef Geqxon het volgende:
Ga ik trouwens eerder dood als ik veel meer Xyzal neem dan op de verpakking staat?
Mooi. Ik moet bekennen dat ik er bij hevige aanvallen uit frustratie soms twee van neem. Voor de dufheid pak ik dan een paar bakken koffie.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:43 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Op internet heb ik dit gevonden:
"Wat u moet doen als u meer van XYZAL heeft ingenomen dan u zou mogen:
Een aanmerkelijke overdosering kan bij volwassenen een verhoogde sufheid veroorzaken."
"De kans op bijwerkingen wordt gewoonlijk groter bij hogere doseringen ."
En dat je altijd je arts moet raadplegen.. Maar dat is logisch.Dus echt direct dood ga je er niet van, nee
I know the feelingquote:Op donderdag 29 mei 2008 11:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mooi. Ik moet bekennen dat ik er bij hevige aanvallen uit frustratie soms twee van neem. Voor de dufheid pak ik dan een paar bakken koffie.
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:50 schreef mane het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet goed om die medicijnen zo lang achter elkaar in te nemen; ik wil dat in ieder geval niet. Dan, ondanks de pillen, toch maar wat last. Ik vind het met die medicijnen nu op zich wel te doen, al merk ik wel dat het momenteel heel heftig moet zijn als ik zelfs door de medicijnen heen af en toe niesbuien heb.
Over bijwerkingen gesproken..ik werk op een middelbare school en een brugklasjochie heeft vorige week hartkloppingen en hartritmestoornissen gekregen van medicijnen tegen de hooikoorts. Helemaal onschuldig hoeft het niet te zijn dus.
Dat is dus ook beetje hetgeen mij tegenhoudt. Maar aan de andere kant ga ik ervan uit dat zo iemand dit niet zomaar roept.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:50 schreef mane het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet goed om die medicijnen zo lang achter elkaar in te nemen; ik wil dat in ieder geval niet. Dan, ondanks de pillen, toch maar wat last. Ik vind het met die medicijnen nu op zich wel te doen, al merk ik wel dat het momenteel heel heftig moet zijn als ik zelfs door de medicijnen heen af en toe niesbuien heb.
Over bijwerkingen gesproken..ik werk op een middelbare school en een brugklasjochie heeft vorige week hartkloppingen en hartritmestoornissen gekregen van medicijnen tegen de hooikoorts. Helemaal onschuldig hoeft het niet te zijn dus.
Dat dachten ze vroeger ook van Triludan.... heb ik ook ooit nog gebruikt en is nu van de markt...quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:41 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
Waar bestel je dat, die moet ik ook hebbenquote:Op woensdag 28 mei 2008 19:06 schreef mark_dabomb het volgende:
Heb nu Visine Long Lasting binnen, hopen dat dat wat kan doen tegen de rode ogen!
De bijwerkingen van triludan/terfenadine waren altijd al bekend, maar toch acceptabel. Ze kwamen slechts zeer zelden voor, bij hogeren doseringen en vooral bij mensen met aanleg. Pas toen er betere alternatieven kwamen, is het van de markt gehaald. Waarom zou je iets slikken met mogelijke bijwerkingen, als er even goed werkende medicijnen zijn, die veel minder bijwerkingen hebben?quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:50 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat dachten ze vroeger ook van Triludan.... heb ik ook ooit nog gebruikt en is nu van de markt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |