abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56968386
Hoi,

Het is weer zover . Had de laatste paar dagen al wat last van prikkende ogen, nu begint mijn neus ook al te lopen. Heb gelukkig al medicijnen ingeslagen. Hopen dat ze snel aanslaan. Het is wel vroeg hoor dit jaar, vorig jaar kreeg ik pas last in april. Al meer mensen die last hebben?
  maandag 25 februari 2008 @ 18:05:48 #2
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_56968464
Ik nies ook alweer. De laatste jaren krijg ik er wel steeds minder last van, dus dat is een goede ontwikkeling. Een paar jaar geleden lag ik soms een week in bed, te ziek om wat te doen.
pi_56968514
Heb momenteel alleen nog flinke jeuk in de ogen. Ik denk echter niet dat het nog lang duurt voordat de niesbuien zich manifesteren
pi_56968543
yup, same here,. voel de laatste 3 weken zo her en der weer wat opkomen,. merk het ook altijd goed in hetbegin dat ik dan weer doodmoe ben en totaal geen energie heb.
pi_56968594
Mijn ogen zijn inderdaad ook weer bezig. Ik hoop dat ik dit jaar niet heel veel last heb, bij mij wisselt het altijd heel sterk.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_56968637
Dat is wel érg vroeg zeg..
pi_56968700
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen, mn neus loopt wel een beetje vervelend te doen, maar het kan nog wel verkoudheid zijn... De medicijnen zijn al ingeslagen, maar ik start het liefst zo laat mogelijk door de irritante bijwerkingen...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 25 februari 2008 @ 18:19:03 #8
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_56968708
Ik zal het dit jaar ook wel weer krijgen.
Was begonnen aan een immuun-maak kuur van 2,5 jaar, maar ik vond het zo ranzig, dat ik ermee gestopt bent, dus dat word weer gwn aan de normale hooikoortspilletjes.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_56968746
Heb er ook al last van, jeukende ogen en niezen. Krijg morgen een voorraadje Xyzal voor 3 maanden en nog een neusspray!
  zaterdag 1 maart 2008 @ 16:41:42 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57083723
Ja, het begint steeds vroeger. Tot een jaar of drie terug kreeg ik het pas in mei , maar het is in drie jaar tjid al vervroegd naar eind februari. Hopelijk is dit jaar wel minder erg dan vorig jaar, dat was een en al ellende 3,5 maand lang. Heb nu maar voor het eerst mn trots opzij gezet en naar de huisarts gegaan voor een neusspray en oogdruppels, als het erger wordt kan ik ook nog pillen halen.

had ook nog bij mn huisarts geinformeerd naar zo'n immuunkuur, maar ze was er geen voorstander van. Volgens haar bleek uit geen enkel onderzoek dat het echt verbetering bracht bij de meeste mensen, en waren het meer dingen die vanuit de farmaceutische industrie worden gepushed via een hoop reclame omdat er best goed op te verdienen is. Dus mja, ik ga maar op haar woord af maar was wel beetje een tegenvaller als dat echt zo is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 1 maart 2008 @ 16:43:56 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57083781
Imuunkuur heeft wél verbetering gebracht. Dat is wat het ziekenhuis mij uiteindelijk óók nog heeft verteld.
SlitOne was mijn immuunkuur, laat je gewoon doorverwijzen naar de KNO-arts, die doet een paar onderzoeken en kijkt of je dan geschikt bent.

Pilletjes qua immuunkuur gaven minder effect dan SlitOne, wat ik dus had, vloeibaar spul wat je 2 mins onder je tong moet doen.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_57086809
*haat hooikoorts*
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 1 maart 2008 @ 20:42:43 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57089370
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Imuunkuur heeft wél verbetering gebracht. Dat is wat het ziekenhuis mij uiteindelijk óók nog heeft verteld.
SlitOne was mijn immuunkuur, laat je gewoon doorverwijzen naar de KNO-arts, die doet een paar onderzoeken en kijkt of je dan geschikt bent.

Pilletjes qua immuunkuur gaven minder effect dan SlitOne, wat ik dus had, vloeibaar spul wat je 2 mins onder je tong moet doen.
Mja, ze zei op zich ook niet dat het helemaal geen effect had, alleen dat het, voor zover haar bekend was uit onderzoeken, maar voor een klein deel van de mensen echt nut had. Ik probeer het dit seizoen wel met medicijnen van de huisarts ipv de drogist, aangezien het toch al te laat is om met een kuur te beginnen. Is het dit seizoen net zo ellendig als vorig jaar ga ik wel alsnog om zo'n kuur verzoeken.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57814533

Ik zie er weer uit alsof ik drie dagen gejankt heb
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:20:01 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57819474
Mja, ik voel het ook al langzaam opkomen. De irritatie in neus en ogen neemt steeds ietsjes meer toe.Nog geen medicijnen nodig gehad en het is al april, dat is al een hele verbetering t.o.v. vorig jaar wel. En het slechte weer helpt ook wel mee om het uit te stellen, dus wat mij betreft blijft het heel april nog stormen en regenen.
  Moderator vrijdag 4 april 2008 @ 00:37:21 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57819883
Ogen ogen ogen ogen ogen ogen ogen!!!!!!!!! !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_57823554
Ik heb er in februari al last van gehad omdat er toen een paar soorten bomen al begonnen te bloeien, maar nu juist weer niet. Is echt één hele vroege boomsoort die mij irriteert en de rest heb ik weinig last van .
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:29:58 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_57823946
Nou ik heb m'n 50 pillen Aerius weer in huis! Nog geen erge symptonen gehad, ook eventjes in februari/maart. Wacht met liefde en geduld ( ) erop.
pi_57825355
ik heb dit jaar dus echt nergens last van.
Had ook nog allergien voor dons en honden, daar ook geen last meer van.

Zou ik er dan nu echt overheen "gegroeid"zijn?? Volgens de huisarts was de kans klein, maar het is wel mogelijk!
*poef* nu is het weg
pi_57825901
Bij mij zijn de ogen alweer begonnen. De rest houdt zich nog rustig......(ogen waren een paar weken geleden erger dan nu trouwens, dus met een beetje geluk.......)
  zaterdag 5 april 2008 @ 04:38:22 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_57844563
Nja ik ben allergisch voor bomen, planten, gras, bloemen, honden, huisstofmijt, paarden etc etc. Probeer eens nergens last van je krijgen .
pi_57844867
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 04:38 schreef GotC het volgende:
Nja ik ben allergisch voor bomen, planten, gras, bloemen, honden, huisstofmijt, paarden etc etc. Probeer eens nergens last van je krijgen .
had ik dus ook, nu echt nergens meer last van. Ja als ik een heel stoffig iets verplaats, dan ga ik niezen.. maar verder is alles zoals het nu lijkt over. Hoop voor de rest hier dat dat ook bij hen gebeurt
*poef* nu is het weg
  Moderator zaterdag 5 april 2008 @ 10:50:04 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57845911
Maar is het zo dat jullie ogen ook niet altijd even rood zijn? Het ene moment wel, andere moment niet blablablabla
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:53:30 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_57845943
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:50 schreef Renesite het volgende:
Maar is het zo dat jullie ogen ook niet altijd even rood zijn? Het ene moment wel, andere moment niet blablablabla

Het hangt er (bij mij iig) aardig vanaf waar ik ben, en de omstandigheden.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:57:00 #25
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_57845984
Klinkt een beetje als een festival, hooikoorts 2008!
Is het al uitverkocht?
pi_58141903
Ik heb nergens last van.
Elke jaar heb ik rode ogen en niesbuien.

Komt denk ik door dat ik ben hardlopen.
Waardoor ik een grote weerstand heb opgebouwd.

Als ik ook door park of natuurgebeid loop heb ik nergens last van.
Ook niet op plaatsen waar pas gemaaid is.
pi_58141990
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:31 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb nergens last van.

O, dan ben ik benieuwd, want ik ben sinds september vorig jaar ook aan het hardlopen. Ik had een paar weken geleden wel even last van m'n ogen, maar dat kan eventueel de open haard zijn geweest, want daar kan ik ook slecht tegen....

Mijn echte hooikoortsseizoen begint meestal pas in mei, als het gras overal in bloei staat. Dus we zullen zien.
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:56:52 #28
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58142475
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:31 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb nergens last van.

Zou nog niet te vroeg juichen, het gras moet nog volop bloeien. Vorig jaar ging ik nu al halfdood van de hooikoorts maar heb nu ook nog helemaal niks. Als je in september nog nergens last van hebt mag je zeggen dat je niks hebt meer, maar denken dat door beetje hardlopen hooikoorts weggaat is wel heel positief gedacht.
  zondag 20 april 2008 @ 19:53:28 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_58186064
In tegenstelling tot voorgaande jaren, heb ik nog nergens last van

Alleen vorige week toen ik langs een pasgemaaid weiland fietste, maar dat doe ik nagenoeg nooit, dus daar ga ik niet moeilijk over doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58199165
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
Is het al uitverkocht?
Ruimschoots! Wil je mijn kaartje overkopen?
pi_58229768
*meld zich*

ben net begonnen met 'Allerfre', kijken of dat werkt. wat is nou eigenlijk het beste medicijn?
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:41:25 #32
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58229914
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:34 schreef Rekkof het volgende:
*meld zich*

ben net begonnen met 'Allerfre', kijken of dat werkt. wat is nou eigenlijk het beste medicijn?
Wisselt per persoon. De reguliere, in de winkel verkrijgbare, tabletten komen in twee varianten: pillen welke Loratadine bevatten (Allerfre bijvoorbeeld) en pillen met Cetirizine (bijvoorbeeld Reactine). Voor mij werkt de laatste een stuk beter dan de eerste, maar voor een ander persoon kan dat precies omgekeerd zijn. Het is maar uitproberen wat voor jou werkt. Eventueel kan je huisarts je nog sterkere medicijnen voorschrijven.

Daarnaast kan je zowel bij de drogist als via je huisarts nog neusspray en oogdruppels krijgen.
pi_58231177
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:35 schreef conleche het volgende:

[..]

O, dan ben ik benieuwd, want ik ben sinds september vorig jaar ook aan het hardlopen. Ik had een paar weken geleden wel even last van m'n ogen, maar dat kan eventueel de open haard zijn geweest, want daar kan ik ook slecht tegen....

Mijn echte hooikoortsseizoen begint meestal pas in mei, als het gras overal in bloei staat. Dus we zullen zien.

Van hardlopen gaat hooikoorts niet over hoor
pi_58234613
Maandag ochtend de eerste prik gekregen... nu komende 6 weken elke week een prik, ben benieuwd of dat (nu nog) gaat helpen.
Tot nu toe nog geen last gehad, maar toch wel de pillen gehaald bij de huisarts voord e zekerheid.

Iemand enig idee of die graspollen prikken nu nog nut kunnen hebben? had ze bij de dokter gevraagd in begin februari, maar de levering kwam pas vorige week binnen...
pi_58246584
en ja hoor, de ellende is hier weer begonnen.
Heb ontzettende niesbuien, rode ogen en af en toe erg last van benauwdheid.
Vooral gistermiddag toen pa aan het grasmaaien was..buuhuu
Ik begin maar weer met de pilletjes geloof ik
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_58247769
* Aufruhr meldt zich ook.

Jeukende ogen, lopende neus

POLLEN
pi_58247788
Ik heb van iemand gehoord dat je via accupunctuur van je hooikoorts kan afgeraken.
Weet iemand hier iets meer over of is het een fabeltje?
pi_58248457

Hier is 't ook weer zover.
  woensdag 23 april 2008 @ 11:47:07 #39
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58249847
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:13 schreef sombogywogy het volgende:
Maandag ochtend de eerste prik gekregen... nu komende 6 weken elke week een prik, ben benieuwd of dat (nu nog) gaat helpen.
Tot nu toe nog geen last gehad, maar toch wel de pillen gehaald bij de huisarts voord e zekerheid.

Iemand enig idee of die graspollen prikken nu nog nut kunnen hebben? had ze bij de dokter gevraagd in begin februari, maar de levering kwam pas vorige week binnen...
Als het al effect heeft zal het dit jaar nog geen groot effect hebben denk ik. maar wie weet, alle beetjes helpen tenslotte.

ik heb nog steeds nergens last van (omgeving Amstelveen/Amsterdam Zuid). *klopt af*
  woensdag 23 april 2008 @ 13:27:48 #40
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58252326
Ik heb het sinds gisteren, ik kan m'n ogen niet openhouden en loop te niezen/snotteren. Ook word ike er misselijk van en krijg ik last van m'n buik. Toen ik vanmorgen opstond en onder de douche stond en ik leunde een beetje achterover kreeg ik last van steken aan de linkerkant van m'n buik.

Iemand die dit zelf ook heeft misschien?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58253981
ik ga vluchten naar groningenstad.. daar zijn minder pollen dan waar ik nu ben
pi_58253992
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
Is het al uitverkocht?
Mijn ticket mag je altijd overkopen
  woensdag 23 april 2008 @ 14:46:44 #43
182728 honda1990
pi_58254095
quote:
Op woensdag 23 april 2008 14:41 schreef pinow het volgende:

[..]

Mijn ticket mag je altijd overkopen
Ik geef ze gratis weg, ik ben het liever kwijt dan rijk
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58254171
Yep. Ik dacht eerst dat het aan mijn lenzen lag, maar ik loop al zo'n drie dagen te tranen enzo. Nog geen last van mijn neus gelukkig. Wat zijn goed medicijnen of moet dat via de huisarts?
pi_58254208
quote:
Op woensdag 23 april 2008 14:40 schreef EricT het volgende:
Nu je het zegt. Thuis heb ik meer last dan in de stad zelf.
pi_58312769
Bij mij begint 't altijd als het weer warmer begint te worden en het 'lenteweer' er dus aan komt, zoals de laatste paar weken...
pi_58312816
Ik heb dus echt nergens last van.. Hopelijk blijft dat zo. Vind het zo verwonderlijk
*poef* nu is het weg
pi_58312818
Ik moet zeggen wonderwel dat het dit jaar iets minder heftig is dan voorgaande jaren
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 26 april 2008 @ 00:48:04 #49
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58313989
Weet er ook iemand wanneer hooikoorts zich over het algemeen voor het eerst openbaart? Kan dat al op 1,5 jarige leeftijd?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58314247
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 00:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet er ook iemand wanneer hooikoorts zich over het algemeen voor het eerst openbaart? Kan dat al op 1,5 jarige leeftijd?
Ja dat kan
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 26 april 2008 @ 01:09:08 #51
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58314374
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 00:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_58314435
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.
Zij is dokter in spe
hahahaha
  zaterdag 26 april 2008 @ 01:27:28 #53
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58314634
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:13 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Zij is dokter in spe
hahahaha
Wat is je probleem??

Een en ander valt gewoon op te zoeken op het wereldwijde web.
pi_58314670
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:27 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wat is je probleem??

Een en ander valt gewoon op te zoeken op het wereldwijde web.
Een kind kan van geboorte af aan al een allergie hebben.
Daar heb je geen google voor nodig..
  zaterdag 26 april 2008 @ 01:34:29 #55
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58314748
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Een kind kan van geboorte af aan al een allergie hebben.
Daar heb je geen google voor nodig..
Dat was de vraag niet. De vraag was vanaf welke leeftijd hooikoorts zich manifesteert. Er zijn legio allergieën. Een kind kan vanaf de geboorte inderdaad een allergie, zoals lactose-intolerantie, hebben, maar geen hooikoorts allergie. Die openbaart zich dus later.

Maar wat was nu je probleem, gezien je opmerking?
pi_58314769
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet. De vraag was vanaf welke leeftijd hooikoorts zich manifesteert. Er zijn legio allergieën. Een kind kan vanaf de geboorte inderdaad een allergie, zoals lactose-intolerantie, hebben, maar geen hooikoorts allergie. Die openbaart zich dus later.

Maar wat was nu je probleem, gezien je opmerking?
Stel je mij een vraag, die je beter aan jezelf kunt vragen?
pi_58314967
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heb er ook last van, eigenlijk ben ik er gedurende mijn leven overheengegroeid van max naar min (op mijn 4e ofzo begonnen met geen lucht meer krijgen en bijna stikken), nu blijft het bij af en toe niezen, kriebelende neus, ogen, enz. 'S morgens heb ik dr het meest last van, maar ff wat water in mn gezicht helpt altijd wel. En de allerfrey is geweldig hiervoor
url
  zaterdag 26 april 2008 @ 09:28:01 #58
182728 honda1990
pi_58316480
Ik heb dinsdag en woensdag echt 2 kutdagen gehad, dinsdag begon het al met snotteren en mn ogen die ik niet open kon houden. Op woensdag avond had ik ook nog eens buikpijn hoofdpijn snotteren oftewel overal last van, volgende dag was het zo goed als over. Toch vreemd dat het van het 1 op het andere moment komt en gaat
pi_58317040
Wat ik het aller-aller ergste vind van hooikoorts hebben is: dat je d'r zo belachelijk moe van wordt.......

Nog niet veel last gehad dit jaar, maar het gras bloeit ook niet echt.....
pi_58317084
Ik ben al 4 weken aan het snotteren. Mijn neus zit steeds helemaal dicht, zo irritant. Hiervoor gebruik ik het hele jaar door Nasonex spray (huisstofmijtallergie & astma). Het zou ook goed moeten werken bij hooikoorts, maar integendeel Zit nu weer aan de gewone neusspray, maar dat is ook weer niet goed op langer termijn. Ik hou het nog even in de gaten, anders naar de kno-arts.
Deze week begonnen mijn ogen ook weer te jeuken en tranen. De Livocab oogdruppels uit mijn voorraad gehaald.
Verder gebruik ik nog Xyzal, werkt prima Ik moet het zeker niet een dag vergeten, dan is het meteen mis.

Hooikoorts
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:00:10 #61
182728 honda1990
pi_58319065
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:29 schreef conleche het volgende:
Wat ik het aller-aller ergste vind van hooikoorts hebben is: dat je d'r zo belachelijk moe van wordt.......

Nog niet veel last gehad dit jaar, maar het gras bloeit ook niet echt.....
Idd, je kan je ogen al bijna niet openhouden en dan ook nog is zo aftands moe worden van dat genies. Blegh

hopelijk komt het niet meer terug
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 02:54:14 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58429645
Nou, denk dat het vanaf deze week wel gaat beginnen voor veel mensen. De weersverwachting is een gemiddelde van 19-22 graden met veel zon, dus het gras zal wel volop gaan bloeien.
pi_58431361
ik heb het nu een beetje

Lang leve het kut voorjaar, waardoor berken niet allemaal tegelijk bloeien
  Moderator vrijdag 2 mei 2008 @ 11:13:27 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58432284
quote:
Op woensdag 23 april 2008 14:40 schreef EricT het volgende:
Het is bij mij inderdaad al weer weg ! Die rooie oogjes dan.
pi_58435506
Ik heb alweer een paar x geniest, maar nog geen aanval gehad. Ik vrees wel het ergste voor de komende dagen, met dat gras dat de hoogte inschiet...
pi_58435589
Ik heb ook al een paar keer mogen niezen, maar ik weet nou niet of het hooikoorts was.. maar de pillen zijn al binnen.. .
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_58436248
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:08 schreef PieterBas het volgende:
Ik heb ook al een paar keer mogen niezen, maar ik weet nou niet of het hooikoorts was.. maar de pillen zijn al binnen.. .

zaterdag 3 mei 2008 @ 07:30:39 #68
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_58450295
allerfree werkt wel redelijk bij mij..
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_58456581
De het weer beter is, zit ik te niezen. Niet constant, en waarschijnlijk is het ook geen hooikoorts in die mate als sommige mensen hier hebben. Maar als de berk gaan bloeien dan ga ik niezen Gelukkig belemmert het me verder niet. Ik slik er ook geen medicijnen voor.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58458339
Wat een 15 minuten Intratuin niet allemaal te weeg kan brengen.. oftewel de hooikoorts is begonnen...
pi_58458434
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 19:18 schreef PieterBas het volgende:
Wat een 15 minuten Intratuin niet allemaal te weeg kan brengen.. oftewel de hooikoorts is begonnen...
Ik had het pas ook in de Praxis waar ze een paar lullige bloemetjes verkopen.
  zondag 4 mei 2008 @ 01:14:18 #72
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_58464651
Iemand vertelde me dat ze een hooikoortsprik had gekregen van de dokter en dat ze er ,zo goed als, vanaf is, weet iemand wat voor prik dit is? Ik heb er nog nooit van gehoord nml.
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  zondag 4 mei 2008 @ 08:43:04 #73
182728 honda1990
pi_58466976
Heerlijk dat weer, maar ik wil 5 mei dus wel gewoon vollebak gaan feesten
  zondag 4 mei 2008 @ 10:52:28 #74
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58467900
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:14 schreef Druuna het volgende:
Iemand vertelde me dat ze een hooikoortsprik had gekregen van de dokter en dat ze er ,zo goed als, vanaf is, weet iemand wat voor prik dit is? Ik heb er nog nooit van gehoord nml.
Dat is een kuur van een paar jaar. Moet je in september mee beginnen en elke paar weken een prik halen. De resultaten schijnen nogal wisselend te zijn, mijn huisarts is er geen voorstander van omdat volgens haar uit geen enkele wetenschappelijke literatuur blijkt dat het een effectief middel is. Maargoed, wie weet werkt het voor jou wel.
pi_58468327
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:14 schreef Druuna het volgende:
Dat kan een hormonale injectie zijn ( ). Je bent in 1 klap van je hooikoorts af maar doordat het een hormooninjectie is zijn er niet veel artsen voorstander van.

==> ik denk nog even na over welke hormonen het gaat. Ik vermoed een cortisolinjectie oid..
pi_58468465
Bah, koninginnedag luidt voor mij altijd weer het hooikoortsseizoen in. Vandaag getraind en best last toen ik terug kwam. Meteen het doosje lorotadine maar weer opgengetrokken
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_58468546
Het is bij mij ook weer begonnen, heb een hormonen spuit thuis liggen (Kenacor A 40 met werkend bestandsdeel triamcinolonacetonide). Die laat ik denk ik morgen maar is zetten.

Heb op zich niet echt last van niezen alleen van rode en geïrriteerde ogen. Dat ziet er natuurlijk niet uit en is irritant, dus ik hoop dat deze hormonenspuit daarvoor helpt.
Hoor ik die Griekse melodie...
  zondag 4 mei 2008 @ 14:47:36 #78
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58471956
Ik had vooral last van mijn huisstofmijt, toen ik een keertje ging testen bij de huisarts bleek ik ook hooikoorts te hebben. Waar ik tot dan toe godzijdank weinig van gemerkt heb. Ben daarna begonnen aan Oralgen, een hyposensitiviteitskuur waarbij je wekelijks 2x druppels onder je tong doet voor het ontbijt, dat 3-5 jaar volhouden en je bent van je allergie af Ik heb al in het 1e jaar minder last gehad van mijn klachten en ben nu na 3 jaar klachtenvrij. Binnenkort evaluatie of ik mag gaan stoppen Misschien iets voor jullie? Ik dacht ik laat het ff weten dat zoiets ook kan Ipv Xyzal gebruiken, dat deed ik eerst ook.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 4 mei 2008 @ 14:50:11 #79
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58472000
Ik ben ook begonnen aan zo'n imuunkuur (SlitOne), maar ik hield het niet vol.
Het was zó ranzig, die smaak. Bij het idee al moet ik al kokhalzen.
Toen ben ik een tijdje terug maar gestopt.
  zondag 4 mei 2008 @ 15:01:56 #80
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58472223
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik ben ook begonnen aan zo'n imuunkuur (SlitOne), maar ik hield het niet vol.
Het was zó ranzig, die smaak. Bij het idee al moet ik al kokhalzen.
Toen ben ik een tijdje terug maar gestopt.
Het is idd erg ranzig, vooral de pollenversie die ik heb vind ik erg vies. Maar als het goed is proef je het niet toch, het gaat ONDER je tong
Ik drink altijd wat thee ofzo erna om het weg te spoelen, dan proef ik het (haast) niet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 4 mei 2008 @ 15:07:23 #81
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58472295
Ja, gaat idd onder je tong, maar ik proefde het wel.
En ik mocht tot 5 minuten na het 2 minuten onder de tong houden niks eten of drinken.
  zondag 4 mei 2008 @ 15:09:31 #82
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58472338
quote:
Op zondag 4 mei 2008 15:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Ja, gaat idd onder je tong, maar ik proefde het wel.
En ik mocht tot 5 minuten na het 2 minuten onder de tong houden niks eten of drinken.
Echt? Ik doe het altijd iets van een minuut. Ofzo.
Ik heb nou eigenlijk geen idee hoe lang het nou moet. Toch maar 's de bijsluiter lezen
*Edit* Ah, minimaal 1 minuut, dan doe ik het goed xD
pi_58475078
quote:
Op zondag 4 mei 2008 11:46 schreef mark_dabomb het volgende:
Het is bij mij ook weer begonnen, heb een hormonen spuit thuis liggen (Kenacor A 40 met werkend bestandsdeel triamcinolonacetonide). Die laat ik denk ik morgen maar is zetten.

Heb op zich niet echt last van niezen alleen van rode en geïrriteerde ogen. Dat ziet er natuurlijk niet uit en is irritant, dus ik hoop dat deze hormonenspuit daarvoor helpt.

Uhm, misschien moet je de hormonenspuit nog even laten liggen totdat je meer verschijnselen hebt dan alleen je ogen! Oogdruppeltjes helpen nl. wonderwel! (tenminste bij mij)
pi_58475271
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:47 schreef conleche het volgende:

[..]

Uhm, misschien moet je de hormonenspuit nog even laten liggen totdat je meer verschijnselen hebt dan alleen je ogen! Oogdruppeltjes helpen nl. wonderwel! (tenminste bij mij)
Welke gebruik je?
pi_58480367
Inderdaad, ik gebruik natriumcromoglicaat 2pch
pi_58480721
Ik heb er gelukkig nog niet zo een last van
Alleen smorgens als ik pas wakker ben last van me keel en oren
En afgelopen week 2x een bloedneus gehad

Hopenlijk blijft het zo de hele zomer
Maarja zal wel niet
pi_58481534
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:00 schreef Samson het volgende:

[..]

Welke gebruik je?
Opticron of livostin. Helpen allebei goed.
  maandag 5 mei 2008 @ 11:49:09 #88
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_58488158
Ik heb ieder jaar weer opnieuw flink last van de berk
Gelukkig duurt dat niet zo heel lang en ben ik er eind mei wel weer vanaf.
Zit momenteel aan de Xyzal en fluticasonpropionaat. Wat opzich wel redelijk werkt, alleen word ik een beetje duf van die Xyzal, gelukkig is het binnenkort weer over
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 5 mei 2008 @ 12:09:49 #89
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58488550
Tot nu toe valt het bij mij best mee. De laatste jaren krijg ik er steeds minder last van Vroeger lag ik soms een week uitgeteld op bed, maar nu alleen maar een tikje snotterig en kriebelogen.
pi_58491836
quote:
Op maandag 5 mei 2008 11:49 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb ieder jaar weer opnieuw flink last van de berk
Gelukkig duurt dat niet zo heel lang en ben ik er eind mei wel weer vanaf.
dit plus..
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Tot nu toe valt het bij mij best mee. De laatste jaren krijg ik er steeds minder last van Vroeger lag ik soms een week uitgeteld op bed, maar nu alleen maar een tikje snotterig en kriebelogen.

dit
pi_58493183
Ik weet niet welke planten de oorzaak zijn, maar dit jaar begon het vorige week pas. Ik kom de laatste jaren meestal de periode wel door met 2 weken loratidine (huismerk), soms 3. Wat ik merk is dat het wel echt een kuur is, en geen pilletje wat je neemt als je last hebt. Het duurt even voor het werkt en als ik de regelmaat onderbreek krijg ik weer meer last.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:52:47 #92
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58529295
Ik vraag me af of ik ook hooikoorts heb omdat ik al weer een paar dagen behoorlijk aan het niezen ben (met loopneuzen erbij). Afgelopen jaren had ik dat volgens mij ook tijdens deze tijd van het jaar. Maar ik heb niet echt last van kriebelende ogen ofzo, kan het dan wel hooikoorts zijn? Ik heb dit ook pas een aantal jaar, ik ben nu 26, kan het zijn dat ik het nu pas krijg?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 7 mei 2008 @ 12:00:48 #93
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58529515
Marinka, anders moet je gewoon even een allergietest laten doen?
Als ik pollen, gras, en andere dingen 'in' mijn arm krijg, word het gelijk helemaal dik en kriebelig.
Of is het niet zo belastend dat dat nodig is?
pi_58529554
Jaaa ik heb er ook weer last van ! Dacht dat ik er imuun voor geworden was ..

Hebben jullie ook last van een ontstoken keel ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:08:20 #95
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58529703
@ CZ. Ik heb er niet zo heel veel last van, alleen de loopneuzen opzich en het niezen tijdens autorijden is wat lastig. Als er simple middeltjes van dr Vogel oid zijn die helpen zou ik dat wel eens willen proberen. Maar ja, als het helemaal geen hooikoorts kan zijn heeft het weinig zin om te proberen. Ik loop me binnen op kantoor (met dichte ramen en lucht verwarming/koeling systeem) ook suf te niezen, kan dat ook door hooikoorts komen of hebben mensen met hooikoorts er alleen buiten last van?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 7 mei 2008 @ 12:10:57 #96
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58529770
Ik heb er binnen ook last van hoor.
En je zou het idd kunnen proberen, middeltjes.
Tenzij j het echt voor eeuwig goed wilt weten, zou ik een allergietestje laten doen.
Is zo gedaan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:52:50 #97
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58531966
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:08 schreef maok het volgende:
@ CZ. Ik heb er niet zo heel veel last van, alleen de loopneuzen opzich en het niezen tijdens autorijden is wat lastig. Als er simple middeltjes van dr Vogel oid zijn die helpen zou ik dat wel eens willen proberen. Maar ja, als het helemaal geen hooikoorts kan zijn heeft het weinig zin om te proberen. Ik loop me binnen op kantoor (met dichte ramen en lucht verwarming/koeling systeem) ook suf te niezen, kan dat ook door hooikoorts komen of hebben mensen met hooikoorts er alleen buiten last van?
Je kan beginnen met pillen/neusspray/oogdruppels van de drogist om te kijken of dat helpt. En ja, binnen kan je er ook genoeg last van hebben. Mensen die buiten lopen verzamelen een hoop pollen op hun kleding en in hun haar welke zo binnen komen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 7 mei 2008 @ 13:55:49 #98
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58532041
Mijn poezel heeft net ook aardig wat mee naar binnen genomen merk ik wel.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:57:56 #99
127981 Misstique
11-07-2014
pi_58532093
Ik heb gelukkig nog maar weinig last. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 7 mei 2008 @ 13:59:42 #100
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58532137
Ik heb ook nog niet superveel last, maar ik kan met een gerust hart zeggen; het is begonnen.
pi_58534605
Ik heb al weken last van hooikoorts maar vandaag is het het ergste. Ogen maar af en toe last van, maar ik nies wel de hele dag loopneus etc. Net een Xzyzal ofzo genomen (2e vandaag). Nu is 1 neusgat helemaal leeg Maar de andere niet Maar ik gebruik nu dat Xzyzlal en ja het werkt niet echt maar voor m'n gevoel beter als die dingen die je zonder recept kan halen. Maar nu zoek ik nog iets voor der bij, een neusspray oid. Weet iemand welke neusspray het beste is?
pi_58537052
Ik had er gisteren heel erg last van
pi_58537083
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:52 schreef maok het volgende:
Ik vraag me af of ik ook hooikoorts heb omdat ik al weer een paar dagen behoorlijk aan het niezen ben (met loopneuzen erbij). Afgelopen jaren had ik dat volgens mij ook tijdens deze tijd van het jaar. Maar ik heb niet echt last van kriebelende ogen ofzo, kan het dan wel hooikoorts zijn? Ik heb dit ook pas een aantal jaar, ik ben nu 26, kan het zijn dat ik het nu pas krijg?
Kan heel goed, bij mij begon t toen ook wel ongeveer...
  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 18:41:56 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58538104
Mn ogen komen weeeeer Ze worden weer rood
pi_58558146
Eik en Grassen gaan voor problemen zorgen de komende dagen!
Nou ik word gek van me geniest, traan ogen en loopneus
pi_58561156
Behalve een incidentele nies heb ik nog steeds niets!!! Zou ik er dan toch eroverheen gegroeid zijn??? (ik denk dat ieder jaar, dat wel....maar misschien dan nu.....)
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:26:10 #107
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58561911
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 20:45 schreef conleche het volgende:
Behalve een incidentele nies heb ik nog steeds niets!!! Zou ik er dan toch eroverheen gegroeid zijn??? (ik denk dat ieder jaar, dat wel....maar misschien dan nu.....)
Ik zou nog niet te positief zijn, ik hoor van meerdere mensen hetzelfde en ik heb zelf ook eigenlijk niks op wat jeukende ooghoeken na. Denk dat het voor de meeste mensen simpelweg nog heel erg meevalt allemaal. Of iedereen groeit er op hetzelfde moment overheen.
pi_58562664
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te positief zijn, ik hoor van meerdere mensen hetzelfde en ik heb zelf ook eigenlijk niks op wat jeukende ooghoeken na. Denk dat het voor de meeste mensen simpelweg nog heel erg meevalt allemaal. Of iedereen groeit er op hetzelfde moment overheen.
Die ooghoeken had ik ook al eerder dit jaar maar die zijn over! Ik hoop nog steeds op de hardlooptheorie van een user ergens hierboven. Ik moet zeggen: sinds ik hardloop is m'n algehele weerstand echt verbeterd (voorheen minstens 3x griep per jaar, nu sinds september nog niks, dus wie weet...)
pi_58568589
Allergie heeft niks met weerstand te maken.
pi_58569755
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 07:49 schreef jstn het volgende:
Nou, wel met een overijverig immuunsysteem. Misschien is dat "overijverig" er nu een beetje vanaf. Ik roep maar wat hoor. Heb nog steeds geen last!
pi_58569848
En vandaag is het dan begonnen
pi_58569922
Vervelend hooikoortsweekje dit
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:50:33 #113
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_58569946
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 07:49 schreef jstn het volgende:
Sinds ik gestopt ben met roken (en mijn weerstand is toegenomen) heb ik veel minder last van hooikoorts. Weerstand zorgt er iig wel voor dat je klachten verminderen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:05:35 #114
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58571545
Ik dacht dat het me dit jaar met rust liet. Maar helaas! En het blijft niet bij niezen. Gisteren reed ik met de auto, ramen open en in ene keer waait er een wolk van het één of ander in mijn ogen.
Pijn! Mijn ogen helemaal tranen, jeuken, verkrampen. Ik kon niet goed meer kijken. Eindelijk zag ik een plaats om te stoppen. Ik gooide veelvuldig water in mijn ogen en druppelde met prevalin. Langzaam trok de pijn weg. Mijn vriend heeft toen verder gereden.

Net loop ik een kwartier buiten... whoesj! En weer raak... Aan de overkant staat een berk te bloeien, hoera....
Ik denk dat ik maar weer om een anti-allergierecept ga vragen bij de ha.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_58571837
Einde hooikoorts! Dit jaar er weer goed vanaf gekomen
pi_58572823
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:48 schreef Dylanesque het volgende:
Vervelend hooikoortsweekje dit
Zeg dat wel, de hele weg op de fiets met een verstopte neus gezeten.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 15:54:03 #117
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58595014
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:50 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Sinds ik gestopt ben met roken (en mijn weerstand is toegenomen) heb ik veel minder last van hooikoorts. Weerstand zorgt er iig wel voor dat je klachten verminderen.
Dat komt denk ik meer door het feit dat je longen nu niet zo geprikkeld worden door 2 dingen; roken is een slechte prikkeling waardoor er ook meer slijmproductie is. Nu je dat niet hebt klopt het dat je klachten minder zijn. Maar dat hoeft niet alleen door je weerstand te komen Allergieen hebben voornamelijk te maken met het feit dat een deel van je immuunsysteem teveel doet, terwijl een ander element juist te weinig doet en het dus onbedoelde reacties gaat geven. Magoed, ingewikkeld verhaal
pi_58595713
Ik heb geen last meer van hooikoorts.
Meestal had ik nies buien en rode ogen.
Net terug gekomen van vakantie ook geen last.

Soms moet ik weleens niezen maar dat is 1 of 2 keer.

Als ik in de bossen loopt of hardloopt heb ik nergens last van.

Zal hardlopen 2x in de week in de broekpolder echt wat hebben uitgemaakt?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 16:59:04 #119
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58595840
Nee, het hooikoortsseizoen lijkt voor heel veel mensen tot nu toe heel erg positief te verlopen. Als je een paar jaar achter elkaar geen last hebt, ook wanneer heel veel andere mensen wel last hebben, dan pas kan je zeggen dat je er vanaf bent. Maar daar is het nu echt nog veels te vroeg voor om te kunnen concluderen.
pi_58595875
Hier ook hooikoorts Alleen geen idee waarvoor ik precies allergisch ben. Maar het werkt bij mij eigenlijk alleen op de ogen (rode/jeukende ogen). Maar die Aerius tabletjes werken prima Soms heb ik nog een klein beetje irritatie in de ooghoeken, maar als ik er van af blijf dan wordt het in principe niet erger.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_58596068
normaal ga ik echt dood van de niesbuien enzo, maar voorlopig heb ik dit jaar nog 0,0 last gehad.
pi_58597115
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 17:01 schreef DaFrenk het volgende:
Hier ook hooikoorts Alleen geen idee waarvoor ik precies allergisch ben. Maar het werkt bij mij eigenlijk alleen op de ogen (rode/jeukende ogen). Maar die Aerius tabletjes werken prima Soms heb ik nog een klein beetje irritatie in de ooghoeken, maar als ik er van af blijf dan wordt het in principe niet erger.
Ook voor jou de tip om oogdruppeltjes te gebruiken. Dat aerius is echt een medicijn waar je duf van kan worden en allerhande andere bijwerkingen, hoewel het mij wel helpt bij hooikoorts. Als je alleen last van je ogen hebt werken die druppeltjes afdoende (in mijn geval is het zelfs het enige dat werkt, dat aerius doet niet veel voor m'n ogen).

Weer een hooikoorts vrije dag en ik heb hardgelopen in het vondelpark en daar is heeeel veeel gras (en belachelijk veel mensen, maar dit terzijde)
pi_58597453
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Ook voor jou de tip om oogdruppeltjes te gebruiken. Dat aerius is echt een medicijn waar je duf van kan worden en allerhande andere bijwerkingen, hoewel het mij wel helpt bij hooikoorts. Als je alleen last van je ogen hebt werken die druppeltjes afdoende (in mijn geval is het zelfs het enige dat werkt, dat aerius doet niet veel voor m'n ogen).

Weer een hooikoorts vrije dag en ik heb hardgelopen in het vondelpark en daar is heeeel veeel gras (en belachelijk veel mensen, maar dit terzijde)
Bedankt voor het advies, maar ik merk eigenlijk niks van die bijwerkingen? De meeste dagen heb ik ook geen last dankzij Aerius, behalve als ik een dag ga toeren en dus constant blootgesteld wordt aan hetgeen waar ik allergisch voor ben. Dan merk ik het toch nog een beetje.

Vind het trouwens ook een fijner idee om te slikken dan te druppelen, met m'n lenzen vond ik dat ook niet altijd even fijn
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_58597494
O je hebt lenzen! Dan werkt het misschien anders, daar heb ik geen verstand van...
pi_58597541
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:49 schreef conleche het volgende:
O je hebt lenzen! Dan werkt het misschien anders, daar heb ik geen verstand van...
Nouja, ik hád lenzen. Nu niet meer. Maar toen had ik de ervaring dat ik het niet fijn vond om af en toe m'n lenzen te bevochtigen uit een flesje terwijl ze in m'n oog zaten. Een tabletje slikken na het ontbijt die een hele dag werkt vind ik dan een stuk prettiger.

Maar het is goed om te horen dat oogdruppels ook goed werken!
pi_58597694
Wat een drama vandaag!

Ik ben ook aan de Aerius.. maar tot een uur of 11 's ochtends (neem tabletje meestal rond 8.00) houd ik veel last! En 's avonds komt het ook weer terug.. zou je er ook 2 per dag mogen?
pi_58597961
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat een drama vandaag!

Ik ben ook aan de Aerius.. maar tot een uur of 11 's ochtends (neem tabletje meestal rond 8.00) houd ik veel last! En 's avonds komt het ook weer terug.. zou je er ook 2 per dag mogen?
Vandaag gelukkig nergens geen last van gehad, wel uit voorzorg tabletje ingenomen. Maar ja, weet dan ook niet waar ik precies allergisch voor ben.

Volgens mij mag je trouwens geen 2 tabletjes nemen. Maar heb de bijsluiter geloof ik niet meer.
pi_58598402
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:23 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Vandaag gelukkig nergens geen last van gehad, wel uit voorzorg tabletje ingenomen. Maar ja, weet dan ook niet waar ik precies allergisch voor ben.

Volgens mij mag je trouwens geen 2 tabletjes nemen. Maar heb de bijsluiter geloof ik niet meer.
Ik zal het eens met de huisarts overleggen Ik neem nu gewoon elke dag een tabletje.. anders word ik echt gek! Dindag maar eens contact opnemen.
  zondag 11 mei 2008 @ 11:32:56 #129
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58607072
sinds vorige week pas last maar ik ben ook voornamelijk in de stad geweest tot dan toe. Ook een goede remedie trouwens, gewoon verhuizen.
pi_58607137
Ik had gisteren nog niet op de "invoer" toets gedrukt of ik werd gestraft. M'n hoofd vulde zich langzaam met watten, ik moest 1x niezen, het begon te kriebelen, m'n keel werd droog, ik nieste nog eens een keer, ik dacht O, O en jawel, de 1e aanval was een feit. Nu is het wel weer over. Ik ga het Vondelpark maar vermijden dus....
  zondag 11 mei 2008 @ 11:49:13 #131
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58607266
Ik gebruik trouwens elke avond een neuskannetje om de synusholtes door te spoelen. Dan ben ik helemaal schoon van pollen en kan ik goed slapen.

http://www.neti-pot.nl/
  zondag 11 mei 2008 @ 11:53:52 #132
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58607328
Ah, het begint nu eindelijk echt. Ach ja, bjina half mei voor het eerst echt last, geen slechte score.
pi_58607330
Kan je die ook ergens in de winkel krijgen en is het effect bewezen?
pi_58608590
vandaag heb ik prijs
  zondag 11 mei 2008 @ 14:04:41 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58609035
ik nog steeds niet .... *klopt af*

maar gebruik ook elke dag nu nasonex en dat gaat prima...
(terwijl ik vorig jaar livocab, xyzal en beclomethasonspray nodig had...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_58610205
Hier vandaag ook nergens last van! Gelukkig maar.
pi_58611799
Ik gebruik het hele jaar door Aerius omdat ik het hele jaar door heel veel last heb van een verstopte voorhoofdsholte/neusholte etc. Ik neem dat spul altijd 's ochtends als ik opsta en ik merk echt als ik een dag mijn tabletje op een wat later tijdstip pak.

Tot nu toe valt het bij mij mee met de hooikoorts, maar net is hier thuis het gras gemaaid en ik nu heb ik last van een kirebelende neus...
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_58611831
Loratide en oogdruppels.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 11 mei 2008 @ 23:08:59 #139
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58618157
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan je die ook ergens in de winkel krijgen en is het effect bewezen?
ik heb ze nog niet in een winkel kunnen vinden.

Ik heb net even op wiki gekeken en er staan een aantal wetenschappelijke bronnen bij waaruit blijkt dat het wel kan helpen http://en.wikipedia.org/wiki/Nasal_irrigation
Ik weet wel dat KNO artsen spoelen ook aanraden als je veel last hebt van voorhoofdsholte ontstekingen enzo.

Het helpt je natuurlijk niet structureel van je hooikoorts af maar als ik erg verstopt zit ´s avond en benauwd ben dan verlicht het enorm om de hele boel schoon te maken. Alle pollen en stof die nog in je holten zitten spoel je er gewoon uit.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vandaag... op 11-05-2008 23:22:19 ]
  maandag 12 mei 2008 @ 01:53:29 #140
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_58621049
Bleh heb et nu ook al 2 weken weer ofzo.. maar gelukkig niet zo erg als voorgaande jaren.
Echter ga ik wel dit jaar ws. voor zo'n prik. (hormoon 1 prik of sensibiliseren en dat schijnt een aantal jaar te duren )

pillen tjeh, daar begin ik niet meer aan.. die hebben nooit effectief geholpen bij mij + ik werd er alleen maar moe van :/
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  maandag 12 mei 2008 @ 11:03:19 #141
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58623288
Ik probeer nu Reactine, maar ik merk er nog niks van...
  maandag 12 mei 2008 @ 11:42:30 #142
182728 honda1990
pi_58623923
Nog nergens last van gehad na mijn eerste aanval
pi_58626045
Vandaag is het echt weer erg bij mij bah
  maandag 12 mei 2008 @ 14:19:28 #144
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_58626561
Vorig jaar had ik er niet zo heel veel last van en dit jaar is het tot nu toe beperkt gebleven tot een hele lichte kriebel in de neus.

Hopelijk blijft dat zo (afklopt).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 12 mei 2008 @ 15:31:04 #145
127981 Misstique
11-07-2014
pi_58627700
Eergisteren echt weer begonnen, bah.

*sniffelt
*in jeukende ogen wrijft
*niest

.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Moderator maandag 12 mei 2008 @ 17:56:23 #146
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58629789
Het blijft alleen maar bij gevoelige ogen.... Gelukkig.
pi_58630809
Afgelopen 8 jaar echt extreem last van hooikoorts gehad en nu alleen nog maar een beetje niezen hopen dat het zo blijft
pi_58631594
k word gek van het niezen! en dan is mn neuspiercing ook nog eens ontstoken dus neus snuiten doet pijn hooikoorts is kut
  maandag 12 mei 2008 @ 19:44:50 #149
58711 soapie
Zeeperd
pi_58631667
Bij mij is het ook weer prijs, jeukende ogen, verstopte neus en vreselijk hoesten....
  woensdag 14 mei 2008 @ 04:00:16 #150
101852 kokos
mividaloca
pi_58657973
Waar ken je je laten testen? Checken van welke pollen je last hebt?
Viva los Vatos Locos
pi_58658667
Bij de huisarts.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 14 mei 2008 @ 09:07:33 #152
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58659168
Tspeelt hier steeds meer op.
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:58:31 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58660019
De reactine lijkt toch een klein beetje te helpen. Maar de verschijnselen zijn er nog wel, zij het in verminderde mate. In dit geval: alle kleine beetjes helpen. Dus we zullen zien hoe het nu verder gaat.
pi_58660615
Ik loop al 3 weken lang rond met een verkoudheid en het gaat maar niet weg. Net maar even langs een drogisterij geweest en uitgelegd waar ik last van had. Allerfre meegekregen en nu hopen dat het een beetje aanslaat, dan weet ik tenminste dat het door hooikoorts komt. Zit er natuurlijk niet op te wachten maar het zou wel een verklaring zijn waarom ik altijd zo snel last heb van een zere keel en een verstopte neus. Ik ben overigens 23 en nog nooit eerder bewust gedacht dat ik misschien last van hooikoorts zou kunnen hebben.
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:50:20 #155
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58661042
Hooikoorts kan op elke leeftijd ontstaan helaas.
pi_58663039
Heb er sinds vorig jaar pas last van. Gelukkig niet zo heel erg alleen vandaag zit het niet echt mee. Prikkende ogen, niezen en een verstopte neus.
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:37:22 #157
167278 Cavia2Win
roflcavia!!1
pi_58676582
Ik heb er sinds 2 a 3 jaar last van, begin nu last te krijgen van eerste verschijnselen.
  FOK!fotograaf donderdag 15 mei 2008 @ 02:05:29 #158
159915 -Menn0-
MNO
pi_58677254
Ben er op het moment behoorlijk ziek van, koorts enzo
,,/
pi_58678159
In overleg met de dokter mag ik nu op dagen waarin ik extreem veel last heb 2 aerius nemen ipv 1tje.
pi_58678575
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
In overleg met de dokter mag ik nu op dagen waarin ik extreem veel last heb 2 aerius nemen ipv 1tje.
Dat is prettig ja!

Ik ben er tot nu toe nog genadig van afgekomen gelukkig.
pi_58678851
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:12 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Dat is prettig ja!

Ik ben er tot nu toe nog genadig van afgekomen gelukkig.
Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.
Vanmorgen mijn collega's: moet je huilen?
pi_58679983
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.
Vanmorgen mijn collega's: moet je huilen?
dat kan dan ook niet zo verder nee..
pi_58680823
Last van m'n ogen vandaag. M'n oogdruppeltjes zijn niet meer goed, zo maar even nieuwe halen dus...
pi_58683863
Vanaf vanacht zie ik er ook weer uit een als diehard verkouden blower. Ik had de stille hoop,stom natuurlijk, dat ik er na 4 jaar eens vanaf zou zijn omdat mn hormoonhuishouding door elkaar ligt en omdat ik nog steeds nergens last van had..hooguit beetje mn ogen. Maar het is nu in alle hevigheid terug ..
Inmiddels zowel oogdruppels als neusspray als die pilletjeskuurt nu ... maar heeft er iemand toevallig ervaring hier met die prikken die je kan halen?
Ben als de dood voor naalden, maar ik ben dit ook wel echt spuugzat ..
pi_58687463
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar die prikken.. misschien iets voor volgend jaar!
Iemand ervaring?
  zondag 18 mei 2008 @ 10:33:03 #166
215371 Mestras
Arizona
pi_58739150
ik heb ook sinds vorig jaar hooikoorts dit jaar weinig last van ik gebruik xyzall
pi_58739219
Hoi, ik ben ook weer begonnen met Xyzal eten
pi_58759488
Pff verschrikkelijk was het net in het park!
De ene nies na de andere, traan ogen en jeuk...

Tja was gras gemaait en geregent etc etc!
Nu weer veilig binnen haha
  maandag 19 mei 2008 @ 13:09:18 #169
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58760192
Regen helpt toch meestal juist hooikoortsklachten te verminderen? Tenminste, dat is bij mij het geval.

Geweldig seizoen tot nu toe overigens, alweer dagen geen medicijnen nodig.
pi_58761200
En ja hoor, de dag dat m'n examens beginnen krijg ik m'n eerste aanval. Zwaar kut als je je 3 uur lang moet concentreren.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:42:58 #171
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58848535
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar die prikken.. misschien iets voor volgend jaar!
Iemand ervaring?
Ik niet, maar mijn vader wel. Die heeft er heel erg veel baat bij. Normaal heeft hij sowieso al heel veel last van de luchtwegen (astma) en dankzij zijn hooikoorts is dat nog erger. Hij heeft bij de huisarts ook zo'n prik gehad en hij had er bijna geen last meer van. Maar mijn zus had bij de huisarts ook gevraagd naar zo'n prik, haar werd het echter afgeraden omdat er hormonen in zaten...

Ik zelf gebruik hooikoortstabletjes van het Kruidvat, zelfde werkzame stof als Claritine, alleen een heel stuk goedkoper. Had ooit een keer Aerius voorgeschreven gekregen, maar dat hielp niet helaas. Ik heb alleen de laatste tijd toch wel wat minder baat bij de pilletjes. Ze werken wel, maar niet lang genoeg. Na een uurtje of 4/5 zijn ze weer uitgewerkt. Je mag er niet meer dan 1 pakken per dag. Nog iemand tips toevallig?
Don't let my username fool you...
pi_58851318
Het vreemde is dat ik er overdag niet zo heel veel last van heb, het blijt bij wat kriebels in de neus, niezen, prikkende ogen en een jeukend gehemelte maar dit is goed te handelen. Maar 's nachts word ik er echt gestoord van. Net alsof je super verkouden bent het houd me nu al voor de 7de dag wakker. Ga nu maar eens kijken of ik iets bij de drogist kan krijgen. Iemand nog tips voor bepaalde producten..?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:33:36 #173
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58851498
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:26 schreef JeffreyXL het volgende:
Het vreemde is dat ik er overdag niet zo heel veel last van heb, het blijt bij wat kriebels in de neus, niezen, prikkende ogen en een jeukend gehemelte maar dit is goed te handelen. Maar 's nachts word ik er echt gestoord van. Net alsof je super verkouden bent het houd me nu al voor de 7de dag wakker. Ga nu maar eens kijken of ik iets bij de drogist kan krijgen. Iemand nog tips voor bepaalde producten..?
Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.
pi_58851845
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.
Zal ze zo eens gaan halen want ik ga echt niet nog een nacht wakker liggen. Nooit gehad en sinds vorig jaar is het ineens met alle hevigheid op komen zetten.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:47:06 #175
182728 honda1990
pi_58853508
Dankzij hooikoorts zit ik ong. een week thuis op een kamer met gordijnen dicht, en mn laptop licht op z'n laagst. Er zit een holte verstopt waardoor ik knallende koppijn heb
pi_58858312
Moe, jeukend gehemelte (waardoor ik zo irritant met m'n tong "krab" ), jeukende ogen, waar ik uit alle macht niet in probeer te wrijven, af en toe een snotneus, af en toe een nies.

Maar het is wel degelijk aan het minderen. Ik functioneer nog en heb nog niet op bed gelegen.
pi_58859724
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:47 schreef honda1990 het volgende:
Dankzij hooikoorts zit ik ong. een week thuis op een kamer met gordijnen dicht, en mn laptop licht op z'n laagst. Er zit een holte verstopt waardoor ik knallende koppijn heb
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.

Hoe lang duurt de hooikoort periode meestal? Toch niet heel de zomer hoop ik
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:02:11 #178
182728 honda1990
pi_58860731
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Geen idee, ik zit al een week thuis, het begon 2 weken terug eigenlijk al een beetje met hele lichte hoofdpijn. Ik heb neusspray van de dokter gehad, en het word langzaam aan wat minder. Beterschap iig
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:49:42 #179
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_58864191
heel mn neus dicht gvd
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:59:27 #180
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58864433
Nou, vandaag is het helemaal losgegaan Last van mn ogen, niesbuien en landerig....
quote:

Tot een eind in juni blijf je nog wel last hebben. Daarna nemen de graspollen af en heb je het voordeel van gewenning. Het ergste is dan wel geleden.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:10:20 #181
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58865962
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:34 schreef conleche het volgende:
Moe, jeukend gehemelte (waardoor ik zo irritant met m'n tong "krab" ), jeukende ogen, waar ik uit alle macht niet in probeer te wrijven, af en toe een snotneus, af en toe een nies.

Maar het is wel degelijk aan het minderen. Ik functioneer nog en heb nog niet op bed gelegen.
Oh god ja.. verschrikkelijk!! Dat was ik vergeten.. Ben echt zoo blij dat ik dat niet meer heb. Hel. Ja, idd, hoe moet je anders 'krabben'?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:19:22 #182
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58866221
quote:

[..]

Ligt eraan voor welke pollen je allergisch bent. Sommige vind je de hele zomer door ja...
pi_58868104
Gras allergie (waar de meesten last van hebben) is inderdaad meestal tot half juni.

Maar goed nieuws de komende dagen voor hooikoorts allergisten, de komende dagen gaat het keihard regenen! Tot en met dinsdag dus sterk verminderd last!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:48:03 #184
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58868233
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:40 schreef mark_dabomb het volgende:
Gras allergie (waar de meesten last van hebben) is inderdaad meestal tot half juni.
Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.
pi_58873063
Ik merk het nu ook, echt jeukende ogen, snotterig, niet fit....

Best vervelend..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:56:10 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58873520
Ik ben ondertussen ook nog verkouden geweest, waarin ik nu blijf hangen.
Maar kan het zijn dat mijn voedselallergie en de hooikoorts elkaar versterken?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 24 mei 2008 @ 09:59:09 #187
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58873557
Awwrgh mn ogen.
En wat is die prik voor iets?
Want zon 3 jaar durende immuunmaakdingeskuur is niets voor mij kwam ik achter.
Té ranzig.
Hoe werkt zo'n prik ding?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:03:11 #188
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58873597
Herkenbare symptonen, alleen had ik er in het verleden echt sporadisch last van en sinds het afgelopen jaar is het echt dramatisch geworden.
Heb ook de allergievorm van graspollen, geen idee welke variant overigens.
Verder ook nog voor de kat en de hond in huis, huisstofmijt en nog wat minder serieuze ongein, kortom een lekker gekriebel, genies en tranende ogen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:08:04 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58875100
Ik heb een jaar terug zo'n prikjestest laten doen. Mijn hele arm was dik. Conclusie: alles behalve hond.
pi_58875357
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb een jaar terug zo'n prikjestest laten doen. Mijn hele arm was dik. Conclusie: alles behalve hond.
Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmen Wel was het zo dat de dermatoloog toen zei dat het ook kon komen dat ik zó allergisch was voor graspollen (de grootste bulten) dat de andere prikjes veel meer reageerden dan normaal, dat ze elkaar aanstaken of zo. Maar ik ben sws wel allergisch ingesteld, kan ook geen oorbellen in en de metalen knoop van m'n jeans geeft ook soms last. En sommige katten moet ik ook niet in mijn buurt hebben. (hoewel ik met m'n eigen katten echt nul last heb)
  FOK!fossiel zaterdag 24 mei 2008 @ 12:39:14 #191
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_58875518
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?

Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:51:41 #192
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58875693
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?

Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??
pi_58876257
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??
Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:

In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[

Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:37:00 #194
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58876341
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmen Wel was het zo dat de dermatoloog toen zei dat het ook kon komen dat ik zó allergisch was voor graspollen (de grootste bulten) dat de andere prikjes veel meer reageerden dan normaal, dat ze elkaar aanstaken of zo. Maar ik ben sws wel allergisch ingesteld, kan ook geen oorbellen in en de metalen knoop van m'n jeans geeft ook soms last. En sommige katten moet ik ook niet in mijn buurt hebben. (hoewel ik met m'n eigen katten echt nul last heb)
Komt me bekend voor. Ik kan ook geen metaal op mijn lijf dragen. Ik had eens een keer een halsband om. ( ja ja.. ik heb ook de gothicfase doorlopen ) Dat hele ding heeft mn nek toen helemaal rood gemaakt. Mensen dachten dat ik gewurgd was ofzo
En een keer flinke koorts toen mijn tweede gaatje na vier weken ging zweren. Dat kreng moest toen op de ehbo verwijderd worden.
En ik trek mijn onderbroek iets hoger of draag een hemd tegen die knoop van de spijkerbroek.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 24 mei 2008 @ 14:00:30 #195
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58876660
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:

Over die prik zoek ik dus ook info,
pi_58877194
info over de prikkenkuur:
http://www.stophooikoorts(...)npakken-oorzaak.html

Ik heb dit net twee jaar achter de rug maar helaas nog zonder resultaat.
pi_58877577
Ik nies me vandaag een ongeluk
pi_58877614
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja ik ook, ondanks de medicijnen .

Volgens http://www.weeronline.nl/nlnlpol.htm zitten er vandaag idd veel pollen in de lucht.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_58877920
Bah, ik haat het soms dat ik hooikoorts gekregen heb.
Straks een weekje naar Turkije, volgens mij heb ik er daar geen last van
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:17:33 #200
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58877935
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58878971
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ook, ik heb opeens ook heel erg last van mijn ogen gekregen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:29:39 #202
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58879744
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Vorige zomer was ik aan de xyzal. Misschien maar weer eens op recept gaan vragen, want het scheen ook te helpen tegen mijn voedselallergiën. In elk geval een vermindering van de klachten.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:34:49 #203
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58881000
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:30 schreef Samson het volgende:

[..]

Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:

In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[

Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
Ja klopt, ik gebruik nu ook de hooikoortstabletten van het Kruidvat (Loratadine) maar de desloratadine had bij mij dus geen effect. In Aerius zit ook 5mg desloratadine, terwijl in die andere 10mg loratadine zit...

Maar ingrediënten wil ook nog niet alles zeggen, manier van bereiding ook. Maar het schijnt sommige verzekeraars niet aan het verstand te brengen te zijn dat elk mens weer anders kan reageren op bepaalde medicijnen.
pi_58882713
Aaaah en mijn keel jeukt zo! Of hoe leg ik dat uit?
pi_58882913
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Aaaah en mijn keel jeukt zo! Of hoe leg ik dat uit?
Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...
pi_58882950
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...
Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeer
pi_58883008
Dat gehemelte heb ik ook en is mega-irritant. Met je tong kan je een soort van krabben, dan breng je een zeer charmant geluid voort....Op den duur gaat het dan ook kapot en doet het ook nog eens pijn. Keelpijn heb ik zelf niet. Wel dat het daar droog voelt...
pi_58883326
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:19 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeer
Dat heb ik dus nu ook, ik drink liters water, maar nog steeds zo'n keelpijngevoel.
pi_58883396
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.
Ik heb het ook niet van gras. Kan er eigenlijk ook niet achterkomen waar wel van. Ben een ontzettend buiten mens dus zou zeggen dat ik er op een bepaalde manier ook wel tegen zou moeten kunnen maar niets is minder waar.
pi_58883430
Ik word er een beetje hopeloos van.. vind het zo vervelend dat ik gewoon niks tegen te doen valt.
Dokter zegt dat ik het gewoon wat langer moet proberen met deze medicijnen, maar ook al neem ik 2 op een dag.. het is net alsof het steeds minder gaat werken..

Nouja, nog maar even uithouden..
pi_58883531
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik word er een beetje hopeloos van.. vind het zo vervelend dat ik gewoon niks tegen te doen valt.
Dokter zegt dat ik het gewoon wat langer moet proberen met deze medicijnen, maar ook al neem ik 2 op een dag.. het is net alsof het steeds minder gaat werken..

Nouja, nog maar even uithouden..
Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.
pi_58883787
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:48 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.
Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.
Maar nu heb ik weer genoeg zitten zeuren voor vandaag! Er zijn natuurlijk veel ergere dingen dan hooikoorts!
pi_58884513
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.
Maar nu heb ik weer genoeg zitten zeuren voor vandaag! Er zijn natuurlijk veel ergere dingen dan hooikoorts!
haha idd, maar het lucht wel op af en toe even lekker zeuren .
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:16:09 #214
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58886327
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
De werkzame stof van reactine en xyzal is in feite het zelfde (levocetirizine is de actieve component uit cetirizine). Misschien kan je beter proberen om over te stappen op loratadine (claritine/allerfre)(andere werkzame stof). Gewoon een doosje halen bij het kruidvat (huismerk) voor een paar euro's.

Ik snap overigens niet waarom mensen moeilijk doen over de vergoeding van je verzekering (las ik ergens), want zo duur zijn die medicijnen niet. En je betaalt het toch zelf ivm eigen risico enzo...

Alle mensen die in dit topic klagen (bijvoorbeeld degene die thuis zit voor een week), slikken jullie wel? Of wacht je gewoon tot het over gaat? Want dat is natuurlijk nogal onnodig dan...

Verder heb ik zelf de afgelopen dagen extra last. Waar ik normaal met 1 tabletje (loratadine) 24 uur toe kan, neem ik nu 's avonds en 's ochtends een pil, anders word ik gek.
Gelukkig werken de medicijnen verder goed voor mij, dus heb ik niet echt veel last. Wel opletten dat je niet te veel aan/in je neus zit, niet in je ogen wrijven, en niet aan je gehemelte krabben met je tong.. Maar dat ben ik na al die jaren wel gewend.

[ Bericht 2% gewijzigd door WalterSobchak op 24-05-2008 22:28:10 ]
Are these the nazis, Walter?
pi_58886880
Ik ben al weken gesloopt door de hooikoorts. Ondanks de dubbele dosis Tavegil, neusspray en oogdruppels. Maar eens langs de huisarts voor andere medicatie, want ik word echt ernstig beperkt.
pi_58887180
wat voor oogdruppels gebruik je?

Ik heb zelf niet dermate last van mijn ogen maar ze worden zo ontzettend rood, ik ben op zoek naar een middel die het rode verdrijft en mijn ogen weer wit maakt zeg maar.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:13:44 #217
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58888246
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:41 schreef mark_dabomb het volgende:
wat voor oogdruppels gebruik je?

Ik heb zelf niet dermate last van mijn ogen maar ze worden zo ontzettend rood, ik ben op zoek naar een middel die het rode verdrijft en mijn ogen weer wit maakt zeg maar.
Niet wrijven... En ik zou eerder medicijnen nemen, dan druppeltjes om je ogen wit te maken. Maar kijk eens in dit topic als je dat toch wil..
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 01:09:59 #218
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58891335
Donderop pluizige rotbomen !
pi_58892884
Ik wrijf nooit, dat heb ik al lang afgeleerd

Iemand bekend met het 'coffeeshop' middel, als dat werkt vind ik het prima! Of krijg je er echt 'enge' witte ogen van?
pi_58893238
Het is sinds gisteren echt heel erg. De medicijnen kunnen er niet meer tegenop. Het is zo uitputtend hè.

Een vriendin van me beweert dat veel van die allergie medicijnen niet goed zijn voor je nieren. Iemand die hier iets van weet?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_58893330
Het moe zijn vind ik idd het ergst. Zelfs als ik op momenten weinig andere klachten heb, zoals nu zit ik bv een klein beetje te snotteren en m'n ogen jeuken licht, maar dat is het, voel ik me toch hartstikke moe; net alsof je lichaam in gevecht is om een volgende aanval voor te bereiden, of tegen te houden, ik weet niet waar het mee bezig is.
pi_58893471
Moe zijn is vooral zo irritant als je eigenlijk veel moet doen. . In plaats van aan het werk te gaan, zit je een beetje lusteloos en duf voor je uit te staren. Met je rode oogjes. Mensen die niet weten wat het is, kunnen zich dat meestal niet goed voorstellen.

Ik voel me een beetje zielig vandaag. .
  zondag 25 mei 2008 @ 10:32:02 #223
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58893543
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik van die medicijnen echt enorm duf wordt, het lijken wel slaappillen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 10:34:56 #224
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893577
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:23 schreef conleche het volgende:
Dat gehemelte heb ik ook en is mega-irritant. Met je tong kan je een soort van krabben, dan breng je een zeer charmant geluid voort....Op den duur gaat het dan ook kapot en doet het ook nog eens pijn. Keelpijn heb ik zelf niet. Wel dat het daar droog voelt...
Ik dacht altijd dat ik dit als enige had,
Wat is dat voor iets.
pi_58893855
You are not alone. .

Op het moment dat je daar heel veel last van hebt, en je rare bekken gaat trekken omdat je bijvoorbeeld met je tong probeert de ergste kriebel tegen te gaan, voel je je toch wel het allerzieligst.

Wat helpt: ijsjes eten!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 10:58:22 #226
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893874
Ik heb nooit gesnapt waar die jeuk vandaan kwam. En ik scheen altijd de enige te zijn in mijn omgeving. Iedereen keek me raar aan als ik zei dat ik daar jeuk had.
Ijsjes helpen dus, mkai. Onthoud ik.
pi_58893892
Oh, kut. Hooikoorts en moeheid hoort dus bij elkaar .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 11:01:06 #228
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893904
Is het de eerste keer dat je hooikoorts hebt dan, veldmuis?
pi_58893926
Nee, maar wel de eerste keer dat ik om een onbekende reden nogal moe ben.
Al heb ik verder amper ergens last van, de xyzal helpt wel goed.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 11:04:01 #230
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893946
Ooh oké.
Ja nou, mijn ervaring is iig ook dat ik er behoorlijk moe van word.
Het lijkt wel een soort uitgeputheid, maar niet zoals normaal.
Komt waarschijnlijk ook mede doordat je aldoor zit te niezen/snotteren/last van je ogen hebt enzo.
pi_58894016
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:00 schreef ChipsZak. het volgende:

Over die prik zoek ik dus ook info,
Ik heb toen ik een jaar of vijftien was deze prikkenkuur gedaan. Het was toen nog vrij nieuw. Drie jaar lang moest ik dan in maart prikken halen bij de huisarts. Opvallend was dat ik steeds meer last kreeg van die prikken. Mijn arm werd heel pijnlijk en opgezwollen en dat pijnlijke gevoel nam ieder jaar toe. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat ik gewoon voelde hoe de vloeistof vanuit de spuit mijn arm inging. Ik werd daar een beetje kriegelig van en na drie jaar merkte ik totaal geen verschil. Dan gaan ze vertellen dat het langer duurt voordat je resultaat merkt, maar ik hield het voor gezien. Naar mijn idee verzette mijn lichaam zich meer en meer tegen die prikken, maar zorgde het niet voor een betere weerstand wat betreft de hooikoorts.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 11:10:30 #232
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58894031
Hmm, klinkt pijnlijk.
Alhoewel ik hier ook een positieve ervaring las!
pi_58894045
Naar mijn idee is dat gevoel van uitputting een combinatie van overprikkeling van je zintuigen (die behoorlijk op tilt slaan) en medicijnen. Ik merk dat ik door de medicijnen een dof gevoel krijg in mijn hoofd. Het is een drukkend gevoel, een beetje zoals bij een kater.
pi_58894185
Yep.. ook zwaar hooikoorts.. blij dat het een beetje regent vandaag.. lekker alle rotzooi uit de lucht..
  zondag 25 mei 2008 @ 11:22:04 #235
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58894223
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:11 schreef mane het volgende:
Naar mijn idee is dat gevoel van uitputting een combinatie van overprikkeling van je zintuigen (die behoorlijk op tilt slaan) en medicijnen. Ik merk dat ik door de medicijnen een dof gevoel krijg in mijn hoofd. Het is een drukkend gevoel, een beetje zoals bij een kater.
Inderdaad. In de bijsluiter stond dat het amper bijwerkingen heeft, maar ik viel op den duur 's-middags in slaap na een halve liter red-bull. Toen bedacht ik me dat ik het maar eens zonder moet proberen, en dat gaat eigenlijk wel ok. Het scheelt ook als je een zonnebril op zet, dan komt er toch wat minder in je ogen heb ik het idee.
pi_58894282
Het rare is bij mij: als het regent kan ik het net zo goed hebben. Sterker nog, ik heb nu meer last dan gister (ben al aan m'n derde zakdoek bezig) en het heeft hier de hele nacht geregend...
  zondag 25 mei 2008 @ 11:26:40 #237
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58894309
Even ter info; je hebt nu ipv die prikken ook druppels die je onder je tong kunt doen. Een stuk gebruikersvriendelijk dus De kuur die ik gebruik heet Oralgen.
pi_58894319
Dat is best vreemd.. het zou toch moeten verminderen lijkt me.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:27:12 #239
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_58894322
Heerlijk die regen afgelopen nacht, vanmorgen nog niet 1x geniest

Vrijdag na een niesbui kreeg ik een bloedneus, heb een hele handdoek volgebloed

Nog een week of 3 en het word al weer minder gelukkig
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_58894324
Ik dacht ook altijd dat ik van de medicijnen duf werd, maar het is ook de hooikoorts zelf die je uitput. Ik ben nogal slordig met recepten, dus het gebeurt me weleens dat ik een weekend zonder medicijnen zit: nou dan ben ik even moe/duf.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:28:53 #241
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58894356
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:27 schreef conleche het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik van de medicijnen duf werd, maar het is ook de hooikoorts zelf die je uitput. Ik ben nogal slordig met recepten, dus het gebeurt me weleens dat ik een weekend zonder medicijnen zit: nou dan ben ik even moe/duf.
Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.
pi_58894429
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:28 schreef Kogando het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!
  zondag 25 mei 2008 @ 11:36:55 #243
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58894507
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:32 schreef conleche het volgende:
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!
Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel.. Schijnt wel dat het tegenwoordig beter is dan een paar jaar geleden, als ik mijn huisarts mag geloven.

Offtopic: effe op je site gespiekt, leuk.
  zondag 25 mei 2008 @ 12:04:54 #244
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58895078
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:25 schreef conleche het volgende:
Het rare is bij mij: als het regent kan ik het net zo goed hebben. Sterker nog, ik heb nu meer last dan gister (ben al aan m'n derde zakdoek bezig) en het heeft hier de hele nacht geregend...
Dat heb ik dus inderdaad ook. Ik heb er nu echt niet minder last van dan gisteren... En toch ziet alles er vochtig uit buiten.

Moe word ik overigens niet van de medicijnen, ik word gewoon soms een beetje lusteloos van de vele klachten van de hooikoorts. Ik heb er trouwens ook last van als ik bier drink, dan zit er allerlei slijm in de weg en krijg ik soms een beetje van die soort braakneigingen. Erg vervelend soms...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 12:07:18 #245
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58895144
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:26 schreef Enfermera het volgende:
Even ter info; je hebt nu ipv die prikken ook druppels die je onder je tong kunt doen. Een stuk gebruikersvriendelijk dus De kuur die ik gebruik heet Oralgen.
Ik had Slitone. Nou, dat was drama. Geef mij maar prikken. (denk ik)
Ik vond die druppels níet gebruikersvriendelijk.
pi_58895153
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:36 schreef Kogando het volgende:

[..]

Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel.. Schijnt wel dat het tegenwoordig beter is dan een paar jaar geleden, als ik mijn huisarts mag geloven.

Offtopic: effe op je site gespiekt, leuk.
Thanks!!

Wel waar hoor; de medicijnen van vroeger hadden veel meer bijwerkingen, volgens mij mocht je er zelfs niet mee autorijden!!
pi_58902013
Wat een reacties sinds gisteren.

Ook ik heb vandaag net zoveel last als bijvoorbeeld gisteren en dat terwijl het hier vanaf een uurtje of 13.00 aan het regenen is. Dat maakt voor mij op dit moment ook weinig verschil

Moe en lusteloos word ik ook.. geen idee of het van de medicijnen komt of van de hooikoorts zelf, maar vervelend is het wel. Gelukkig ben ik niet iemand die snel gaat liggen of zitten als ik moe ben, aners zou het wel vervelend zijn.

Ook vandaag word ik gek van het gevoel in mijn gehemelte & de bijbehorende keelpijn. Ook nies ik me een ongeluk.
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 18:05:45 #248
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58902713
* Renesite heeft de goden verzocht...

Zwemmen in een subtropisch zwembad.

*itch itch itch oog.
  zondag 25 mei 2008 @ 22:20:25 #249
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_58907718
Zo, sinds een paar dagen heb ik er ook weer last van. Nog niet extreem maar zonder m'n pilletjes zit ik wel heel de dag te snotteren. Niesaanvallen blijven vooralsnog binnen de perken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58907927
Moet zeggen dat het me vandaag meevalt. Het is echt al een week geleden dat ik door mijn neus kon ademen maar vandaag gaat het redelijk. Ook nog niets ingenomen en geen overmatig last van jeuk of branderige ogen.
  maandag 26 mei 2008 @ 00:18:59 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58910555
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:07 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik had Slitone. Nou, dat was drama. Geef mij maar prikken. (denk ik)
Ik vond die druppels níet gebruikersvriendelijk.
Het werkt idd ook niet bij iedereen, maar ik denk niet dat dat aan de vorm ligt (druppels of prikken), correct me if I'm wrong!
Bij mij werkt het wel super.. Jammer dat het bij jou niet werkt!
  maandag 26 mei 2008 @ 11:06:18 #252
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_58914907
Ik word echt gek de afgelopen paar dagen.. alleen maar niezen, jeuken, alles. En ik maar denken dat t seizoen een beetje was afgelopen, dat ik de dans was ontsprongen ( ) dit jaar!
  maandag 26 mei 2008 @ 11:23:32 #253
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58915292
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:06 schreef GotC het volgende:
Ik word echt gek de afgelopen paar dagen.. alleen maar niezen, jeuken, alles. En ik maar denken dat t seizoen een beetje was afgelopen, dat ik de dans was ontsprongen ( ) dit jaar!
Het ergste moet nog komen als dit een beetje klopt:

FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 26 mei 2008 @ 11:24:58 #254
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58915321
Dat ziet er niet leuk uit.
pi_58915593
Is ook afhankelijk van het weer natuurlijk, het is nu een tijd droog en warm geweest dus er is al eerder gemaait. het zal dus allemaal iets naar voren schuiven.
  maandag 26 mei 2008 @ 12:25:05 #256
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58916602
Aankomende tijd wordt ook weer warm en droog weer verwacht. Misschien dat het gras dan even twee weken heftig gaat bloeien en daarna klaar is voor het seizoen.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:03:47 #257
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58917514
Meer mensen last van bloedneuzen tijdens hooikoorts?
  maandag 26 mei 2008 @ 15:48:39 #258
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_58921007
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het ergste moet nog komen als dit een beetje klopt:

[ afbeelding ]
De sterkste reactie heb ik altijd op berkenpollen, gras is bij mij minder erg.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58924782
Ik zou niet weten waarvan ik het heb. Niet van gras volgens mij want als dat gemaaid word en ik loop er langs heb ik er niet ineens meer last van.
pi_58925776
Vandaag was het gelukkig niet zo erg
  maandag 26 mei 2008 @ 20:42:04 #261
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58926567
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:05 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vandaag was het gelukkig niet zo erg
Inderdaad, het viel allemaal heel erg mee vandaag
  maandag 26 mei 2008 @ 20:53:00 #262
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_58926806
Dit jaar nog steeds geen last van
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_58926825
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:42 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Inderdaad, het viel allemaal heel erg mee vandaag
Maar gezien het weer zal het de komende dagen wel weer erger worden..
  maandag 26 mei 2008 @ 22:37:13 #264
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58929210
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Maar gezien het weer zal het de komende dagen wel weer erger worden..
Ik hoop dat het op Pinkpop qua hooikoorts wat mee gaat vallen, ben dan alleen maar buiten dus tja.... Maar hoop natuurlijk wel op goed weer
pi_58934542
Regen hier.. heerlijk, dan valt het weer even mee..
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:40:09 #266
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58936267
Nou, ik dacht het eens even aan te zien vandaag, maar mijn neus stroomt nu echt druppelsgewijs.. Net maar weer mn medicijnen genomen dus.
pi_58950514
Eergister was ik ergg benauwd.. en eigelijk nog steeds. bleeh.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_58952123
tvp
pi_58956435
Vanaf morgen weekje Turkije, hopelijk heb ik er daar geen last van
pi_58956630
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 08:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Goede reis! Hoop dat je er inderdaad geen last van hebt.

Hier ben ik vooralsnog bespaard gebleven van alle ellende.
pi_58959845
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 08:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Grote kans dat je er daar minder last van hebt, omdat het klimaat daar toch anders is hè. Vroeger werden mensen ook altijd naar Egypte gestuurd met astma omdat ze er daar minder last van hadden. Hopen dat het hetzelfde is met jouw hooikoorts en Turkijke .

Argh, ik zat als enige te niezen in de examenzaal, erg hinderlijk .
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:36:31 #272
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_58961303
heb de handige combinatie van hooikoorts, stofallergie en een grasallergie (jawel, de pretmix!).

Van mijn grasallergie heb ik echt 't minste last van omdat ik midden in de stad woon. Heb 't vooral als je sportdagen had of zo, veel grasvelden lang erop bezig zijn.

Maar die combi van die drie betekend 365 dagen per jaar hooikoorts verschijnselen. Dus die kalenders maken mij niet heel erg veel uit.
Eindelijk heb ik weer een superdosis Mizollen kunnen bestellen. Want momenteel zit ik aan de Reactine. Welke ik vroeger altijd gebruikte als 't te erg was. Claritine was dan het devies, maar dat verkopen de meeste apotheken ineens niet meer en in Reactine zit dezelfde werkzame stof in ongeveer dezelfde hoeveelheid. Waar Claritine binnen een half uurtje inkickte doet Reactine daar dan weer een dik uur over maar toch.
Vandaag speelt 't weer op maar gisteren bijvoorbeeld nergens last van. Vreemd eigenlijk.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_58961372
Ik zit me echt al tijden af te vragen of ik hooikoorts heb

Afgelopen jaren telkens in de zomer verstopte neus, vaak branderige ogen, en toen ik net buiten fietse branderige neusgaten enzo
pi_58961595
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:39 schreef Maisnon het volgende:
Ik zit me echt al tijden af te vragen of ik hooikoorts heb

Afgelopen jaren telkens in de zomer verstopte neus, vaak branderige ogen, en toen ik net buiten fietse branderige neusgaten enzo
Zou goed kunnen ja

Je zou natuurlijk eens wat van die drogisterij dingen kunnen proberen als je er wat aan wilt doen. Of ff langs de huisarts
pi_58970163
Heb nu Visine Long Lasting binnen, hopen dat dat wat kan doen tegen de rode ogen!
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:23:42 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58970549
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:36 schreef zwahiel het volgende:
heb de handige combinatie van hooikoorts, stofallergie en een grasallergie (jawel, de pretmix!).

Van mijn grasallergie heb ik echt 't minste last van omdat ik midden in de stad woon. Heb 't vooral als je sportdagen had of zo, veel grasvelden lang erop bezig zijn.

Maar die combi van die drie betekend 365 dagen per jaar hooikoorts verschijnselen. Dus die kalenders maken mij niet heel erg veel uit.
Eindelijk heb ik weer een superdosis Mizollen kunnen bestellen. Want momenteel zit ik aan de Reactine. Welke ik vroeger altijd gebruikte als 't te erg was. Claritine was dan het devies, maar dat verkopen de meeste apotheken ineens niet meer en in Reactine zit dezelfde werkzame stof in ongeveer dezelfde hoeveelheid. Waar Claritine binnen een half uurtje inkickte doet Reactine daar dan weer een dik uur over maar toch.
Vandaag speelt 't weer op maar gisteren bijvoorbeeld nergens last van. Vreemd eigenlijk.
Moet je die van het Kruidvat zelf eens proberen, ook zelfde stof en hoveelheid als Claritine, maar de helft goedkoper dan Reactine volgens mij...

Gisteren had ik ook weinig last van de hooikoorts, vandaag valt het ook wel mee.
pi_58970633
Bij mij is het deze week begonnen.

Ik werk op een thuiskantoor, maar dat is midden in een weiland met veel beesten en groen.

10 x per uur niesen en dat vind ik niet zo erg, maar die jeuekende ogen zijn veel erger.
Het is ook zo lekker om erin te wrijven.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_58970688
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:27 schreef junkiexp het volgende:
Bij mij is het deze week begonnen.

Ik werk op een thuiskantoor, maar dat is midden in een weiland met veel beesten en groen.

10 x per uur niesen en dat vind ik niet zo erg, maar die jeuekende ogen zijn veel erger.
Het is ook zo lekker om erin te wrijven.
Ja! Af en toe, als ik nergens heen moet, dan hou ik me ook niet in en ga heerlijk zitten wrijven in die ogen. Daarna kan ik me niet meer met goed fatsoen ergens vertonen, maar wat orgastisch lekker is dat zeg!!
  Moderator woensdag 28 mei 2008 @ 19:33:06 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58970720
Wrijven in de ogen !!!!!!!!
pi_58971009
Ooooh ik word gek.. mijn ogen jeuken!!!

Hopelijk vanaf morgen een weekje rust. En als ik terug ben ga ik de dokter nog eens een bezoekje brengen.
pi_58975227
So vandaag was het echt feest. Op mijn werk hadden ze de deuren open staan en de wind nam echt van alles mee naar binnen. Bleef maar snotteren
pi_58978827
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Meer mensen last van bloedneuzen tijdens hooikoorts?
Ja, tot mijn 16e ongeveer, ik had ook erg veel last tijdens verschillen in luchtdruk en temperatuur. Zo had ik een ontzettend erge bloedneus op het vliegveld in Griekenland, iets later in NL heb ik mijn neus laten 'dichtschroeien'. Een kleine operatie zonder risico, ik kan gewoon ademen door mn neus en ruiken Daarna echt nooit meer last gehad van 'n onverwachte bloedneus.
url
  donderdag 29 mei 2008 @ 02:12:02 #283
101852 kokos
mividaloca
pi_58979438
Ik heb ook last van de genoemde verschijnselen;
- ogen die jeuken
- droog/jeuk gevoel achter in de keel/gehemelte
- soms wel 20x niezen
- dikke ogen

Heb het nu wel een beetje gehad met die hooikoorts en wil er wat tegen doen? Welk middeltje van de drogisterij moet ik hebben? Ik zie hier boven Prevalin staan is dat wat?
Oh ja, en hoe kom ik er achter op welke pollen ik reageer?
Viva los Vatos Locos
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:30:55 #284
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58981338
Mijn ervaring met Prevalin is dat het eigenlijk alleen een beetje werkt tegen een lopende neus, ik gebruik het in combinatie met Loratadine pilletjes vooral 's avonds als die pilletjes een beetje zijn uitgewerkt.
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:01:23 #285
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58981970
Nou, tot nu toe valt alles me nog heel erg mee, zeker in vergelijking met de ramp die het hooikoortsseizoen vorig jaar was.. Het wisselt een beetje hoe erg de klachten zijn, maar ik heb nog geen enkele keer een verstopte neus/loopneus gehad en ook het niezen blijft binnen de perken. Alleen heb ik wel continue last van mijn ogen. Op een gegeven moment wen je er wel aan, maar af en toe geen last zou ook wel fijn zijn.

naja, nog een maandje en de ergste periode zal wel zo'n beetje voorbij zijn.
pi_58981986
Meld. Graspollen hier. Xyzal helpt erg goed, al heb ik wel twee keer per dag een minuut of 20 flink gesnotter en een klein beetje last van mijn ogen.
pi_58982215
Ga ik trouwens eerder dood als ik veel meer Xyzal neem dan op de verpakking staat?
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:03:30 #288
38039 Katana
Snoekduiker
pi_58983441
De hooikoorts maakt me gek. Gister had ik er echt goed last van, niet normaal.
Verder ben ik al een kleine week erg verkouden.

Het moet weg
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_58983512
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:01 schreef tralalala het volgende:
Afgelopen 8 jaar echt extreem last van hooikoorts gehad en nu alleen nog maar een beetje niezen hopen dat het zo blijft
Gisteren was het toch weer heel erg toen gelijk maar de dokter gebeld voor aerius en vandaag al veel minder last. Top medicijn, wel een kwartier voor je je nest uitgaat innemen anders helpt het geen hol

[ Bericht 5% gewijzigd door tralalala op 29-05-2008 11:13:29 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:43:49 #290
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58984377
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:12 schreef Geqxon het volgende:
Ga ik trouwens eerder dood als ik veel meer Xyzal neem dan op de verpakking staat?
Op internet heb ik dit gevonden:

"Wat u moet doen als u meer van XYZAL heeft ingenomen dan u zou mogen:
Een aanmerkelijke overdosering kan bij volwassenen een verhoogde sufheid veroorzaken."

"De kans op bijwerkingen wordt gewoonlijk groter bij hogere doseringen ."

En dat je altijd je arts moet raadplegen.. Maar dat is logisch. Dus echt direct dood ga je er niet van, nee
pi_58984465
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:43 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Op internet heb ik dit gevonden:

"Wat u moet doen als u meer van XYZAL heeft ingenomen dan u zou mogen:
Een aanmerkelijke overdosering kan bij volwassenen een verhoogde sufheid veroorzaken."

"De kans op bijwerkingen wordt gewoonlijk groter bij hogere doseringen ."

En dat je altijd je arts moet raadplegen.. Maar dat is logisch. Dus echt direct dood ga je er niet van, nee
Mooi. Ik moet bekennen dat ik er bij hevige aanvallen uit frustratie soms twee van neem. Voor de dufheid pak ik dan een paar bakken koffie.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:04:27 #292
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58984948
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:47 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Mooi. Ik moet bekennen dat ik er bij hevige aanvallen uit frustratie soms twee van neem. Voor de dufheid pak ik dan een paar bakken koffie.
I know the feeling Met sommige dingen kun je qua overdosering echt klotedingen krijgen, maar zo te zien valt het hier wel mee. Idd, dat helpt ook!
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:43:13 #293
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58990282

Is er iemand die dit doet? Of wacht iedereen tot ze last krijgen?
pi_58994327
Volgens mij is het helemaal niet goed om die medicijnen zo lang achter elkaar in te nemen; ik wil dat in ieder geval niet. Dan, ondanks de pillen, toch maar wat last. Ik vind het met die medicijnen nu op zich wel te doen, al merk ik wel dat het momenteel heel heftig moet zijn als ik zelfs door de medicijnen heen af en toe niesbuien heb.

Over bijwerkingen gesproken..ik werk op een middelbare school en een brugklasjochie heeft vorige week hartkloppingen en hartritmestoornissen gekregen van medicijnen tegen de hooikoorts. Helemaal onschuldig hoeft het niet te zijn dus.
  donderdag 29 mei 2008 @ 20:41:05 #295
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58996876
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:50 schreef mane het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet goed om die medicijnen zo lang achter elkaar in te nemen; ik wil dat in ieder geval niet. Dan, ondanks de pillen, toch maar wat last. Ik vind het met die medicijnen nu op zich wel te doen, al merk ik wel dat het momenteel heel heftig moet zijn als ik zelfs door de medicijnen heen af en toe niesbuien heb.

Over bijwerkingen gesproken..ik werk op een middelbare school en een brugklasjochie heeft vorige week hartkloppingen en hartritmestoornissen gekregen van medicijnen tegen de hooikoorts. Helemaal onschuldig hoeft het niet te zijn dus.
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
  donderdag 29 mei 2008 @ 20:43:45 #296
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58996945
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:50 schreef mane het volgende:

Dat is dus ook beetje hetgeen mij tegenhoudt. Maar aan de andere kant ga ik ervan uit dat zo iemand dit niet zomaar roept. Misschien kan je het beste maar van te voren het met je huisarts overleggen of je bepaalde medicijnen inderdaad 3-4 maanden lang dagelijks mag nemen.
pi_58997139
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:41 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
Dat dachten ze vroeger ook van Triludan.... heb ik ook ooit nog gebruikt en is nu van de markt...
pi_58997383
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:06 schreef mark_dabomb het volgende:
Heb nu Visine Long Lasting binnen, hopen dat dat wat kan doen tegen de rode ogen!
Waar bestel je dat, die moet ik ook hebben
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:21:20 #299
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58997842
Gisteren was een vreselijke dag, vandaag met de regen ging het prima. Lang geleden dat ik er zo heftig op reageerde als gisteren. Tijdens de lunch 5 minuten een luchtje scheppen op een industrieterrein en dan nog 2 uur binnen 'nagenieten'
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:32:36 #300
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58998140
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:50 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat dachten ze vroeger ook van Triludan.... heb ik ook ooit nog gebruikt en is nu van de markt...
De bijwerkingen van triludan/terfenadine waren altijd al bekend, maar toch acceptabel. Ze kwamen slechts zeer zelden voor, bij hogeren doseringen en vooral bij mensen met aanleg. Pas toen er betere alternatieven kwamen, is het van de markt gehaald. Waarom zou je iets slikken met mogelijke bijwerkingen, als er even goed werkende medicijnen zijn, die veel minder bijwerkingen hebben?

Overigens heb ik zelf jaren triludan geslikt, zonder ergens last van te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')