abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58660615
Ik loop al 3 weken lang rond met een verkoudheid en het gaat maar niet weg. Net maar even langs een drogisterij geweest en uitgelegd waar ik last van had. Allerfre meegekregen en nu hopen dat het een beetje aanslaat, dan weet ik tenminste dat het door hooikoorts komt. Zit er natuurlijk niet op te wachten maar het zou wel een verklaring zijn waarom ik altijd zo snel last heb van een zere keel en een verstopte neus. Ik ben overigens 23 en nog nooit eerder bewust gedacht dat ik misschien last van hooikoorts zou kunnen hebben.
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:50:20 #155
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58661042
Hooikoorts kan op elke leeftijd ontstaan helaas.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58663039
Heb er sinds vorig jaar pas last van. Gelukkig niet zo heel erg alleen vandaag zit het niet echt mee. Prikkende ogen, niezen en een verstopte neus.
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:37:22 #157
167278 Cavia2Win
roflcavia!!1
pi_58676582
Ik heb er sinds 2 a 3 jaar last van, begin nu last te krijgen van eerste verschijnselen.
  FOK!fotograaf donderdag 15 mei 2008 @ 02:05:29 #158
159915 -Menn0-
MNO
pi_58677254
Ben er op het moment behoorlijk ziek van, koorts enzo
,,/
pi_58678159
In overleg met de dokter mag ik nu op dagen waarin ik extreem veel last heb 2 aerius nemen ipv 1tje.
pi_58678575
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
In overleg met de dokter mag ik nu op dagen waarin ik extreem veel last heb 2 aerius nemen ipv 1tje.
Dat is prettig ja!

Ik ben er tot nu toe nog genadig van afgekomen gelukkig.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_58678851
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:12 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Dat is prettig ja!

Ik ben er tot nu toe nog genadig van afgekomen gelukkig.
Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.
Vanmorgen mijn collega's: moet je huilen?
pi_58679983
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.
Vanmorgen mijn collega's: moet je huilen?
dat kan dan ook niet zo verder nee..
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_58680823
Last van m'n ogen vandaag. M'n oogdruppeltjes zijn niet meer goed, zo maar even nieuwe halen dus...
pi_58683863
Vanaf vanacht zie ik er ook weer uit een als diehard verkouden blower. Ik had de stille hoop,stom natuurlijk, dat ik er na 4 jaar eens vanaf zou zijn omdat mn hormoonhuishouding door elkaar ligt en omdat ik nog steeds nergens last van had..hooguit beetje mn ogen. Maar het is nu in alle hevigheid terug ..
Inmiddels zowel oogdruppels als neusspray als die pilletjeskuurt nu ... maar heeft er iemand toevallig ervaring hier met die prikken die je kan halen?
Ben als de dood voor naalden, maar ik ben dit ook wel echt spuugzat ..
pi_58687463
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar die prikken.. misschien iets voor volgend jaar!
Iemand ervaring?
  zondag 18 mei 2008 @ 10:33:03 #166
215371 Mestras
Arizona
pi_58739150
ik heb ook sinds vorig jaar hooikoorts dit jaar weinig last van ik gebruik xyzall
pi_58739219
Hoi, ik ben ook weer begonnen met Xyzal eten
pi_58759488
Pff verschrikkelijk was het net in het park!
De ene nies na de andere, traan ogen en jeuk...

Tja was gras gemaait en geregent etc etc!
Nu weer veilig binnen haha
  maandag 19 mei 2008 @ 13:09:18 #169
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58760192
Regen helpt toch meestal juist hooikoortsklachten te verminderen? Tenminste, dat is bij mij het geval.

Geweldig seizoen tot nu toe overigens, alweer dagen geen medicijnen nodig.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58761200
En ja hoor, de dag dat m'n examens beginnen krijg ik m'n eerste aanval. Zwaar kut als je je 3 uur lang moet concentreren.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:42:58 #171
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58848535
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar die prikken.. misschien iets voor volgend jaar!
Iemand ervaring?
Ik niet, maar mijn vader wel. Die heeft er heel erg veel baat bij. Normaal heeft hij sowieso al heel veel last van de luchtwegen (astma) en dankzij zijn hooikoorts is dat nog erger. Hij heeft bij de huisarts ook zo'n prik gehad en hij had er bijna geen last meer van. Maar mijn zus had bij de huisarts ook gevraagd naar zo'n prik, haar werd het echter afgeraden omdat er hormonen in zaten...

Ik zelf gebruik hooikoortstabletjes van het Kruidvat, zelfde werkzame stof als Claritine, alleen een heel stuk goedkoper. Had ooit een keer Aerius voorgeschreven gekregen, maar dat hielp niet helaas. Ik heb alleen de laatste tijd toch wel wat minder baat bij de pilletjes. Ze werken wel, maar niet lang genoeg. Na een uurtje of 4/5 zijn ze weer uitgewerkt. Je mag er niet meer dan 1 pakken per dag. Nog iemand tips toevallig?
Don't let my username fool you...
pi_58851318
Het vreemde is dat ik er overdag niet zo heel veel last van heb, het blijt bij wat kriebels in de neus, niezen, prikkende ogen en een jeukend gehemelte maar dit is goed te handelen. Maar 's nachts word ik er echt gestoord van. Net alsof je super verkouden bent het houd me nu al voor de 7de dag wakker. Ga nu maar eens kijken of ik iets bij de drogist kan krijgen. Iemand nog tips voor bepaalde producten..?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:33:36 #173
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58851498
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:26 schreef JeffreyXL het volgende:
Het vreemde is dat ik er overdag niet zo heel veel last van heb, het blijt bij wat kriebels in de neus, niezen, prikkende ogen en een jeukend gehemelte maar dit is goed te handelen. Maar 's nachts word ik er echt gestoord van. Net alsof je super verkouden bent het houd me nu al voor de 7de dag wakker. Ga nu maar eens kijken of ik iets bij de drogist kan krijgen. Iemand nog tips voor bepaalde producten..?
Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.
pi_58851845
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.
Zal ze zo eens gaan halen want ik ga echt niet nog een nacht wakker liggen. Nooit gehad en sinds vorig jaar is het ineens met alle hevigheid op komen zetten.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:47:06 #175
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58853508
Dankzij hooikoorts zit ik ong. een week thuis op een kamer met gordijnen dicht, en mn laptop licht op z'n laagst. Er zit een holte verstopt waardoor ik knallende koppijn heb
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58858312
Moe, jeukend gehemelte (waardoor ik zo irritant met m'n tong "krab" ), jeukende ogen, waar ik uit alle macht niet in probeer te wrijven, af en toe een snotneus, af en toe een nies.

Maar het is wel degelijk aan het minderen. Ik functioneer nog en heb nog niet op bed gelegen.
pi_58859724
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:47 schreef honda1990 het volgende:
Dankzij hooikoorts zit ik ong. een week thuis op een kamer met gordijnen dicht, en mn laptop licht op z'n laagst. Er zit een holte verstopt waardoor ik knallende koppijn heb
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.

Hoe lang duurt de hooikoort periode meestal? Toch niet heel de zomer hoop ik
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:02:11 #178
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58860731
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Geen idee, ik zit al een week thuis, het begon 2 weken terug eigenlijk al een beetje met hele lichte hoofdpijn. Ik heb neusspray van de dokter gehad, en het word langzaam aan wat minder. Beterschap iig
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:49:42 #179
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_58864191
heel mn neus dicht gvd
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:59:27 #180
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58864433
Nou, vandaag is het helemaal losgegaan Last van mn ogen, niesbuien en landerig....
quote:

Tot een eind in juni blijf je nog wel last hebben. Daarna nemen de graspollen af en heb je het voordeel van gewenning. Het ergste is dan wel geleden.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:10:20 #181
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58865962
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:34 schreef conleche het volgende:
Moe, jeukend gehemelte (waardoor ik zo irritant met m'n tong "krab" ), jeukende ogen, waar ik uit alle macht niet in probeer te wrijven, af en toe een snotneus, af en toe een nies.

Maar het is wel degelijk aan het minderen. Ik functioneer nog en heb nog niet op bed gelegen.
Oh god ja.. verschrikkelijk!! Dat was ik vergeten.. Ben echt zoo blij dat ik dat niet meer heb. Hel. Ja, idd, hoe moet je anders 'krabben'?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:19:22 #182
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58866221
quote:

[..]

Ligt eraan voor welke pollen je allergisch bent. Sommige vind je de hele zomer door ja...
pi_58868104
Gras allergie (waar de meesten last van hebben) is inderdaad meestal tot half juni.

Maar goed nieuws de komende dagen voor hooikoorts allergisten, de komende dagen gaat het keihard regenen! Tot en met dinsdag dus sterk verminderd last!
Hoor ik die Griekse melodie...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:48:03 #184
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58868233
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:40 schreef mark_dabomb het volgende:
Gras allergie (waar de meesten last van hebben) is inderdaad meestal tot half juni.
Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.
pi_58873063
Ik merk het nu ook, echt jeukende ogen, snotterig, niet fit....

Best vervelend..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:56:10 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58873520
Ik ben ondertussen ook nog verkouden geweest, waarin ik nu blijf hangen.
Maar kan het zijn dat mijn voedselallergie en de hooikoorts elkaar versterken?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 24 mei 2008 @ 09:59:09 #187
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58873557
Awwrgh mn ogen.
En wat is die prik voor iets?
Want zon 3 jaar durende immuunmaakdingeskuur is niets voor mij kwam ik achter.
Té ranzig.
Hoe werkt zo'n prik ding?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:03:11 #188
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58873597
Herkenbare symptonen, alleen had ik er in het verleden echt sporadisch last van en sinds het afgelopen jaar is het echt dramatisch geworden.
Heb ook de allergievorm van graspollen, geen idee welke variant overigens.
Verder ook nog voor de kat en de hond in huis, huisstofmijt en nog wat minder serieuze ongein, kortom een lekker gekriebel, genies en tranende ogen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:08:04 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58875100
Ik heb een jaar terug zo'n prikjestest laten doen. Mijn hele arm was dik. Conclusie: alles behalve hond.
pi_58875357
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb een jaar terug zo'n prikjestest laten doen. Mijn hele arm was dik. Conclusie: alles behalve hond.
Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmen Wel was het zo dat de dermatoloog toen zei dat het ook kon komen dat ik zó allergisch was voor graspollen (de grootste bulten) dat de andere prikjes veel meer reageerden dan normaal, dat ze elkaar aanstaken of zo. Maar ik ben sws wel allergisch ingesteld, kan ook geen oorbellen in en de metalen knoop van m'n jeans geeft ook soms last. En sommige katten moet ik ook niet in mijn buurt hebben. (hoewel ik met m'n eigen katten echt nul last heb)
  FOK!fossiel zaterdag 24 mei 2008 @ 12:39:14 #191
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_58875518
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?

Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:51:41 #192
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58875693
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?

Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??
pi_58876257
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??
Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:

In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[

Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:37:00 #194
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58876341
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmen Wel was het zo dat de dermatoloog toen zei dat het ook kon komen dat ik zó allergisch was voor graspollen (de grootste bulten) dat de andere prikjes veel meer reageerden dan normaal, dat ze elkaar aanstaken of zo. Maar ik ben sws wel allergisch ingesteld, kan ook geen oorbellen in en de metalen knoop van m'n jeans geeft ook soms last. En sommige katten moet ik ook niet in mijn buurt hebben. (hoewel ik met m'n eigen katten echt nul last heb)
Komt me bekend voor. Ik kan ook geen metaal op mijn lijf dragen. Ik had eens een keer een halsband om. ( ja ja.. ik heb ook de gothicfase doorlopen ) Dat hele ding heeft mn nek toen helemaal rood gemaakt. Mensen dachten dat ik gewurgd was ofzo
En een keer flinke koorts toen mijn tweede gaatje na vier weken ging zweren. Dat kreng moest toen op de ehbo verwijderd worden.
En ik trek mijn onderbroek iets hoger of draag een hemd tegen die knoop van de spijkerbroek.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 24 mei 2008 @ 14:00:30 #195
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58876660
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:

Over die prik zoek ik dus ook info,
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58877194
info over de prikkenkuur:
http://www.stophooikoorts(...)npakken-oorzaak.html

Ik heb dit net twee jaar achter de rug maar helaas nog zonder resultaat.
pi_58877577
Ik nies me vandaag een ongeluk
pi_58877614
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja ik ook, ondanks de medicijnen .

Volgens http://www.weeronline.nl/nlnlpol.htm zitten er vandaag idd veel pollen in de lucht.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_58877920
Bah, ik haat het soms dat ik hooikoorts gekregen heb.
Straks een weekje naar Turkije, volgens mij heb ik er daar geen last van
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:17:33 #200
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58877935
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58878971
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ook, ik heb opeens ook heel erg last van mijn ogen gekregen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:29:39 #202
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58879744
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Vorige zomer was ik aan de xyzal. Misschien maar weer eens op recept gaan vragen, want het scheen ook te helpen tegen mijn voedselallergiën. In elk geval een vermindering van de klachten.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:34:49 #203
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58881000
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:30 schreef Samson het volgende:

[..]

Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:

In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[

Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
Ja klopt, ik gebruik nu ook de hooikoortstabletten van het Kruidvat (Loratadine) maar de desloratadine had bij mij dus geen effect. In Aerius zit ook 5mg desloratadine, terwijl in die andere 10mg loratadine zit...

Maar ingrediënten wil ook nog niet alles zeggen, manier van bereiding ook. Maar het schijnt sommige verzekeraars niet aan het verstand te brengen te zijn dat elk mens weer anders kan reageren op bepaalde medicijnen.
pi_58882713
Aaaah en mijn keel jeukt zo! Of hoe leg ik dat uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')