quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
In overleg met de dokter mag ik nu op dagen waarin ik extreem veel last heb 2 aerius nemen ipv 1tje.
Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:12 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat is prettig ja!
Ik ben er tot nu toe nog genadig van afgekomen gelukkig.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik zou op sommige dagen echt niet weten hoe ik de dag anders door moest komen.
Vanmorgen mijn collega's: moet je huilen?
Ik niet, maar mijn vader wel. Die heeft er heel erg veel baat bij. Normaal heeft hij sowieso al heel veel last van de luchtwegen (astma) en dankzij zijn hooikoorts is dat nog erger. Hij heeft bij de huisarts ook zo'n prik gehad en hij had er bijna geen last meer van. Maar mijn zus had bij de huisarts ook gevraagd naar zo'n prik, haar werd het echter afgeraden omdat er hormonen in zaten...quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar die prikken.. misschien iets voor volgend jaar!
Iemand ervaring?
Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:26 schreef JeffreyXL het volgende:
Het vreemde is dat ik er overdag niet zo heel veel last van heb, het blijt bij wat kriebels in de neus, niezen, prikkende ogen en een jeukend gehemelte maar dit is goed te handelen. Maar 's nachts word ik er echt gestoord van. Net alsof je super verkouden bent het houd me nu al voor de 7de dag wakker. Ga nu maar eens kijken of ik iets bij de drogist kan krijgen. Iemand nog tips voor bepaalde producten..?
Zal ze zo eens gaan halen want ik ga echt niet nog een nacht wakker liggen. Nooit gehad en sinds vorig jaar is het ineens met alle hevigheid op komen zetten.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, ik heb altijd heel veel baat bij de "Kruidvat Hooikoortstabletten", die bevatten Loratadine, zijn ook nog eens de goedkoopste die je bij het Kruidvat kunt krijgen.
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:47 schreef honda1990 het volgende:
Dankzij hooikoorts zit ik ong. een week thuis op een kamer met gordijnen dicht, en mn laptop licht op z'n laagst. Er zit een holte verstopt waardoor ik knallende koppijn heb
Geen idee, ik zit al een week thuis, het begon 2 weken terug eigenlijk al een beetje met hele lichte hoofdpijn. Ik heb neusspray van de dokter gehad, en het word langzaam aan wat minder. Beterschap iigquote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.
Hoe lang duurt de hooikoort periode meestal? Toch niet heel de zomer hoop ik
Tot een eind in juni blijf je nog wel last hebben. Daarna nemen de graspollen af en heb je het voordeel van gewenning. Het ergste is dan wel geleden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:
Oh god ja.. verschrikkelijk!!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:34 schreef conleche het volgende:
Moe, jeukend gehemelte (waardoor ik zo irritant met m'n tong "krab"), jeukende ogen, waar ik uit alle macht niet in probeer te wrijven, af en toe een snotneus, af en toe een nies.
Maar het is wel degelijk aan het minderen. Ik functioneer nog en heb nog niet op bed gelegen.
Ligt eraan voor welke pollen je allergisch bent. Sommige vind je de hele zomer door ja...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:23 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Zo die koppijn daar kan ik over mee praten.
Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:40 schreef mark_dabomb het volgende:
Gras allergie (waar de meesten last van hebben) is inderdaad meestal tot half juni.
Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb een jaar terug zo'n prikjestest laten doen. Mijn hele arm was dik. Conclusie: alles behalve hond.
Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?
Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Aerius heb ik ook slechte ervaringen mee ja. Eerder kreeg ik namelijk Claritine voorgeschreven door de huisarts, maar mijn zorgverzekeraar vond het ineens niet meer nodig om die te vergoeden, dus boden ze alleen nog maar het alternatief aan. Aerius dus want, volgens de apotheker, was het precies hetzelfde. Nou niet dus... En als je naar de ingrediënten gaat kijken zit er toch een wezenlijk verschil in. De apotheker vond het maar onzin dat ik toch per se die andere wilde hebben (daar moest ik dus zelf voor betalen) Tja, wat heb ik aan pillen die niet werken??
Komt me bekend voor. Ik kan ook geen metaal op mijn lijf dragen. Ik had eens een keer een halsband om. ( ja ja.. ik heb ook de gothicfase doorlopenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Hihi, die test heb ik ook eens gedaan. Bij mij waren er 2 dikke onderarmenWel was het zo dat de dermatoloog toen zei dat het ook kon komen dat ik zó allergisch was voor graspollen (de grootste bulten) dat de andere prikjes veel meer reageerden dan normaal, dat ze elkaar aanstaken of zo. Maar ik ben sws wel allergisch ingesteld, kan ook geen oorbellen in en de metalen knoop van m'n jeans geeft ook soms last. En sommige katten moet ik ook niet in mijn buurt hebben. (hoewel ik met m'n eigen katten echt nul last heb)
Over die prik zoek ik dus ook info,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef RemCOW het volgende:
Er zijn toch ook soort kuurtjes / prikken dat je een beetje van de stof binnen krijgt, en zo misschien weerstand opbouwt als het weer zover is?
Overigens ben ik vrij huiverig om zo'n prik te halen ivm de bijwerking van cortisone. Dus ik hou het bij aerius, al heb ik niet echt het idee dat het helpt. Misschien maar eens van de pillen halen van de drogist.
Ja ik ook, ondanks de medicijnenquote:
Ik ook, ik heb opeens ook heel erg last van mijn ogen gekregen.quote:
Vorige zomer was ik aan de xyzal. Misschien maar weer eens op recept gaan vragen, want het scheen ook te helpen tegen mijn voedselallergiën. In elk geval een vermindering van de klachten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Ja klopt, ik gebruik nu ook de hooikoortstabletten van het Kruidvat (Loratadine) maar de desloratadine had bij mij dus geen effect. In Aerius zit ook 5mg desloratadine, terwijl in die andere 10mg loratadine zit...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:
In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[
Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |