abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58878971
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik nies me vandaag een ongeluk
Ik ook, ik heb opeens ook heel erg last van mijn ogen gekregen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:29:39 #202
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58879744
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Vorige zomer was ik aan de xyzal. Misschien maar weer eens op recept gaan vragen, want het scheen ook te helpen tegen mijn voedselallergiën. In elk geval een vermindering van de klachten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:34:49 #203
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58881000
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:30 schreef Samson het volgende:

[..]

Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:

In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[

Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
Ja klopt, ik gebruik nu ook de hooikoortstabletten van het Kruidvat (Loratadine) maar de desloratadine had bij mij dus geen effect. In Aerius zit ook 5mg desloratadine, terwijl in die andere 10mg loratadine zit...

Maar ingrediënten wil ook nog niet alles zeggen, manier van bereiding ook. Maar het schijnt sommige verzekeraars niet aan het verstand te brengen te zijn dat elk mens weer anders kan reageren op bepaalde medicijnen.
Don't let my username fool you...
pi_58882713
Aaaah en mijn keel jeukt zo! Of hoe leg ik dat uit?
pi_58882913
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Aaaah en mijn keel jeukt zo! Of hoe leg ik dat uit?
Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...
pi_58882950
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...
Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeer
pi_58883008
Dat gehemelte heb ik ook en is mega-irritant. Met je tong kan je een soort van krabben, dan breng je een zeer charmant geluid voort....Op den duur gaat het dan ook kapot en doet het ook nog eens pijn. Keelpijn heb ik zelf niet. Wel dat het daar droog voelt...
pi_58883326
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:19 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeer
Dat heb ik dus nu ook, ik drink liters water, maar nog steeds zo'n keelpijngevoel.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_58883396
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.
Ik heb het ook niet van gras. Kan er eigenlijk ook niet achterkomen waar wel van. Ben een ontzettend buiten mens dus zou zeggen dat ik er op een bepaalde manier ook wel tegen zou moeten kunnen maar niets is minder waar.
pi_58883430
Ik word er een beetje hopeloos van.. vind het zo vervelend dat ik gewoon niks tegen te doen valt.
Dokter zegt dat ik het gewoon wat langer moet proberen met deze medicijnen, maar ook al neem ik 2 op een dag.. het is net alsof het steeds minder gaat werken..

Nouja, nog maar even uithouden..
pi_58883531
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik word er een beetje hopeloos van.. vind het zo vervelend dat ik gewoon niks tegen te doen valt.
Dokter zegt dat ik het gewoon wat langer moet proberen met deze medicijnen, maar ook al neem ik 2 op een dag.. het is net alsof het steeds minder gaat werken..

Nouja, nog maar even uithouden..
Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.
pi_58883787
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:48 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.
Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.
Maar nu heb ik weer genoeg zitten zeuren voor vandaag! Er zijn natuurlijk veel ergere dingen dan hooikoorts!
pi_58884513
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.
Maar nu heb ik weer genoeg zitten zeuren voor vandaag! Er zijn natuurlijk veel ergere dingen dan hooikoorts!
haha idd, maar het lucht wel op af en toe even lekker zeuren .
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:16:09 #214
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58886327
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
De werkzame stof van reactine en xyzal is in feite het zelfde (levocetirizine is de actieve component uit cetirizine). Misschien kan je beter proberen om over te stappen op loratadine (claritine/allerfre)(andere werkzame stof). Gewoon een doosje halen bij het kruidvat (huismerk) voor een paar euro's.

Ik snap overigens niet waarom mensen moeilijk doen over de vergoeding van je verzekering (las ik ergens), want zo duur zijn die medicijnen niet. En je betaalt het toch zelf ivm eigen risico enzo...

Alle mensen die in dit topic klagen (bijvoorbeeld degene die thuis zit voor een week), slikken jullie wel? Of wacht je gewoon tot het over gaat? Want dat is natuurlijk nogal onnodig dan...

Verder heb ik zelf de afgelopen dagen extra last. Waar ik normaal met 1 tabletje (loratadine) 24 uur toe kan, neem ik nu 's avonds en 's ochtends een pil, anders word ik gek.
Gelukkig werken de medicijnen verder goed voor mij, dus heb ik niet echt veel last. Wel opletten dat je niet te veel aan/in je neus zit, niet in je ogen wrijven, en niet aan je gehemelte krabben met je tong.. Maar dat ben ik na al die jaren wel gewend.

[ Bericht 2% gewijzigd door WalterSobchak op 24-05-2008 22:28:10 ]
Are these the nazis, Walter?
pi_58886880
Ik ben al weken gesloopt door de hooikoorts. Ondanks de dubbele dosis Tavegil, neusspray en oogdruppels. Maar eens langs de huisarts voor andere medicatie, want ik word echt ernstig beperkt.
pi_58887180
wat voor oogdruppels gebruik je?

Ik heb zelf niet dermate last van mijn ogen maar ze worden zo ontzettend rood, ik ben op zoek naar een middel die het rode verdrijft en mijn ogen weer wit maakt zeg maar.
Hoor ik die Griekse melodie...
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:13:44 #217
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58888246
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:41 schreef mark_dabomb het volgende:
wat voor oogdruppels gebruik je?

Ik heb zelf niet dermate last van mijn ogen maar ze worden zo ontzettend rood, ik ben op zoek naar een middel die het rode verdrijft en mijn ogen weer wit maakt zeg maar.
Niet wrijven... En ik zou eerder medicijnen nemen, dan druppeltjes om je ogen wit te maken. Maar kijk eens in dit topic als je dat toch wil..
Are these the nazis, Walter?
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 01:09:59 #218
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58891335
Donderop pluizige rotbomen !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_58892884
Ik wrijf nooit, dat heb ik al lang afgeleerd

Iemand bekend met het 'coffeeshop' middel, als dat werkt vind ik het prima! Of krijg je er echt 'enge' witte ogen van?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_58893238
Het is sinds gisteren echt heel erg. De medicijnen kunnen er niet meer tegenop. Het is zo uitputtend hè.

Een vriendin van me beweert dat veel van die allergie medicijnen niet goed zijn voor je nieren. Iemand die hier iets van weet?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_58893330
Het moe zijn vind ik idd het ergst. Zelfs als ik op momenten weinig andere klachten heb, zoals nu zit ik bv een klein beetje te snotteren en m'n ogen jeuken licht, maar dat is het, voel ik me toch hartstikke moe; net alsof je lichaam in gevecht is om een volgende aanval voor te bereiden, of tegen te houden, ik weet niet waar het mee bezig is.
pi_58893471
Moe zijn is vooral zo irritant als je eigenlijk veel moet doen. . In plaats van aan het werk te gaan, zit je een beetje lusteloos en duf voor je uit te staren. Met je rode oogjes. Mensen die niet weten wat het is, kunnen zich dat meestal niet goed voorstellen.

Ik voel me een beetje zielig vandaag. .
  zondag 25 mei 2008 @ 10:32:02 #223
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58893543
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik van die medicijnen echt enorm duf wordt, het lijken wel slaappillen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 10:34:56 #224
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893577
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:23 schreef conleche het volgende:
Dat gehemelte heb ik ook en is mega-irritant. Met je tong kan je een soort van krabben, dan breng je een zeer charmant geluid voort....Op den duur gaat het dan ook kapot en doet het ook nog eens pijn. Keelpijn heb ik zelf niet. Wel dat het daar droog voelt...
Ik dacht altijd dat ik dit als enige had,
Wat is dat voor iets.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58893855
You are not alone. .

Op het moment dat je daar heel veel last van hebt, en je rare bekken gaat trekken omdat je bijvoorbeeld met je tong probeert de ergste kriebel tegen te gaan, voel je je toch wel het allerzieligst.

Wat helpt: ijsjes eten!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 10:58:22 #226
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893874
Ik heb nooit gesnapt waar die jeuk vandaan kwam. En ik scheen altijd de enige te zijn in mijn omgeving. Iedereen keek me raar aan als ik zei dat ik daar jeuk had.
Ijsjes helpen dus, mkai. Onthoud ik.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_58893892
Oh, kut. Hooikoorts en moeheid hoort dus bij elkaar .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 11:01:06 #228
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893904
Is het de eerste keer dat je hooikoorts hebt dan, veldmuis?
pi_58893926
Nee, maar wel de eerste keer dat ik om een onbekende reden nogal moe ben.
Al heb ik verder amper ergens last van, de xyzal helpt wel goed.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 11:04:01 #230
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58893946
Ooh oké.
Ja nou, mijn ervaring is iig ook dat ik er behoorlijk moe van word.
Het lijkt wel een soort uitgeputheid, maar niet zoals normaal.
Komt waarschijnlijk ook mede doordat je aldoor zit te niezen/snotteren/last van je ogen hebt enzo.
pi_58894016
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:00 schreef ChipsZak. het volgende:

Over die prik zoek ik dus ook info,
Ik heb toen ik een jaar of vijftien was deze prikkenkuur gedaan. Het was toen nog vrij nieuw. Drie jaar lang moest ik dan in maart prikken halen bij de huisarts. Opvallend was dat ik steeds meer last kreeg van die prikken. Mijn arm werd heel pijnlijk en opgezwollen en dat pijnlijke gevoel nam ieder jaar toe. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat ik gewoon voelde hoe de vloeistof vanuit de spuit mijn arm inging. Ik werd daar een beetje kriegelig van en na drie jaar merkte ik totaal geen verschil. Dan gaan ze vertellen dat het langer duurt voordat je resultaat merkt, maar ik hield het voor gezien. Naar mijn idee verzette mijn lichaam zich meer en meer tegen die prikken, maar zorgde het niet voor een betere weerstand wat betreft de hooikoorts.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 11:10:30 #232
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58894031
Hmm, klinkt pijnlijk.
Alhoewel ik hier ook een positieve ervaring las!
pi_58894045
Naar mijn idee is dat gevoel van uitputting een combinatie van overprikkeling van je zintuigen (die behoorlijk op tilt slaan) en medicijnen. Ik merk dat ik door de medicijnen een dof gevoel krijg in mijn hoofd. Het is een drukkend gevoel, een beetje zoals bij een kater.
pi_58894185
Yep.. ook zwaar hooikoorts.. blij dat het een beetje regent vandaag.. lekker alle rotzooi uit de lucht..
  zondag 25 mei 2008 @ 11:22:04 #235
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58894223
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:11 schreef mane het volgende:
Naar mijn idee is dat gevoel van uitputting een combinatie van overprikkeling van je zintuigen (die behoorlijk op tilt slaan) en medicijnen. Ik merk dat ik door de medicijnen een dof gevoel krijg in mijn hoofd. Het is een drukkend gevoel, een beetje zoals bij een kater.
Inderdaad. In de bijsluiter stond dat het amper bijwerkingen heeft, maar ik viel op den duur 's-middags in slaap na een halve liter red-bull. Toen bedacht ik me dat ik het maar eens zonder moet proberen, en dat gaat eigenlijk wel ok. Het scheelt ook als je een zonnebril op zet, dan komt er toch wat minder in je ogen heb ik het idee.
pi_58894282
Het rare is bij mij: als het regent kan ik het net zo goed hebben. Sterker nog, ik heb nu meer last dan gister (ben al aan m'n derde zakdoek bezig) en het heeft hier de hele nacht geregend...
  zondag 25 mei 2008 @ 11:26:40 #237
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_58894309
Even ter info; je hebt nu ipv die prikken ook druppels die je onder je tong kunt doen. Een stuk gebruikersvriendelijk dus De kuur die ik gebruik heet Oralgen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_58894319
Dat is best vreemd.. het zou toch moeten verminderen lijkt me.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:27:12 #239
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_58894322
Heerlijk die regen afgelopen nacht, vanmorgen nog niet 1x geniest

Vrijdag na een niesbui kreeg ik een bloedneus, heb een hele handdoek volgebloed

Nog een week of 3 en het word al weer minder gelukkig
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_58894324
Ik dacht ook altijd dat ik van de medicijnen duf werd, maar het is ook de hooikoorts zelf die je uitput. Ik ben nogal slordig met recepten, dus het gebeurt me weleens dat ik een weekend zonder medicijnen zit: nou dan ben ik even moe/duf.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:28:53 #241
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58894356
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:27 schreef conleche het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik van de medicijnen duf werd, maar het is ook de hooikoorts zelf die je uitput. Ik ben nogal slordig met recepten, dus het gebeurt me weleens dat ik een weekend zonder medicijnen zit: nou dan ben ik even moe/duf.
Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.
pi_58894429
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:28 schreef Kogando het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!
  zondag 25 mei 2008 @ 11:36:55 #243
14827 Kogando
Modelprutser
pi_58894507
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:32 schreef conleche het volgende:
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!
Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel.. Schijnt wel dat het tegenwoordig beter is dan een paar jaar geleden, als ik mijn huisarts mag geloven.

Offtopic: effe op je site gespiekt, leuk.
  zondag 25 mei 2008 @ 12:04:54 #244
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_58895078
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:25 schreef conleche het volgende:
Het rare is bij mij: als het regent kan ik het net zo goed hebben. Sterker nog, ik heb nu meer last dan gister (ben al aan m'n derde zakdoek bezig) en het heeft hier de hele nacht geregend...
Dat heb ik dus inderdaad ook. Ik heb er nu echt niet minder last van dan gisteren... En toch ziet alles er vochtig uit buiten.

Moe word ik overigens niet van de medicijnen, ik word gewoon soms een beetje lusteloos van de vele klachten van de hooikoorts. Ik heb er trouwens ook last van als ik bier drink, dan zit er allerlei slijm in de weg en krijg ik soms een beetje van die soort braakneigingen. Erg vervelend soms...
Don't let my username fool you...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 mei 2008 @ 12:07:18 #245
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_58895144
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:26 schreef Enfermera het volgende:
Even ter info; je hebt nu ipv die prikken ook druppels die je onder je tong kunt doen. Een stuk gebruikersvriendelijk dus De kuur die ik gebruik heet Oralgen.
Ik had Slitone. Nou, dat was drama. Geef mij maar prikken. (denk ik)
Ik vond die druppels níet gebruikersvriendelijk.
pi_58895153
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:36 schreef Kogando het volgende:

[..]

Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel.. Schijnt wel dat het tegenwoordig beter is dan een paar jaar geleden, als ik mijn huisarts mag geloven.

Offtopic: effe op je site gespiekt, leuk.
Thanks!!

Wel waar hoor; de medicijnen van vroeger hadden veel meer bijwerkingen, volgens mij mocht je er zelfs niet mee autorijden!!
pi_58902013
Wat een reacties sinds gisteren.

Ook ik heb vandaag net zoveel last als bijvoorbeeld gisteren en dat terwijl het hier vanaf een uurtje of 13.00 aan het regenen is. Dat maakt voor mij op dit moment ook weinig verschil

Moe en lusteloos word ik ook.. geen idee of het van de medicijnen komt of van de hooikoorts zelf, maar vervelend is het wel. Gelukkig ben ik niet iemand die snel gaat liggen of zitten als ik moe ben, aners zou het wel vervelend zijn.

Ook vandaag word ik gek van het gevoel in mijn gehemelte & de bijbehorende keelpijn. Ook nies ik me een ongeluk.
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 18:05:45 #248
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_58902713
* Renesite heeft de goden verzocht...

Zwemmen in een subtropisch zwembad.

*itch itch itch oog.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 25 mei 2008 @ 22:20:25 #249
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_58907718
Zo, sinds een paar dagen heb ik er ook weer last van. Nog niet extreem maar zonder m'n pilletjes zit ik wel heel de dag te snotteren. Niesaanvallen blijven vooralsnog binnen de perken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58907927
Moet zeggen dat het me vandaag meevalt. Het is echt al een week geleden dat ik door mijn neus kon ademen maar vandaag gaat het redelijk. Ook nog niets ingenomen en geen overmatig last van jeuk of branderige ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')