Ik ook, ik heb opeens ook heel erg last van mijn ogen gekregen.quote:
Vorige zomer was ik aan de xyzal. Misschien maar weer eens op recept gaan vragen, want het scheen ook te helpen tegen mijn voedselallergiën. In elk geval een vermindering van de klachten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Ja klopt, ik gebruik nu ook de hooikoortstabletten van het Kruidvat (Loratadine) maar de desloratadine had bij mij dus geen effect. In Aerius zit ook 5mg desloratadine, terwijl in die andere 10mg loratadine zit...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Aerius is desloratadine en Claritine loratadine, ik denk dat je huisarts zich hierop baseert:
In response, Schering launched an expensive advertising campaign to convince users to switch to Clarinex (Desloratadine), which is a metabolized form of Loratadine. A 2003 study comparing the two drugs found that "There is no clinical advantage to switching a patient from loratadine to desloratadine. However, it may be an option for patients whose medical insurance no longer covers loratadine if the co-pay is less than the cost of the over-the-counter product."[
Waar het allemaal op neerkomt is dat het geen moer uitmaakt hoe je medicijn heet maar idd wat de ingredienten zijn. En meestal is dat die loratadine of desloratadine of ceterizine. En er zullen nog wel een aantal zijn. Deze koop je dus meestal veel goedkoper van een huismerk van de drogist.
Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Aaaah en mijn keel jeukt zo! Of hoe leg ik dat uit?
Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeerquote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Je gehemelte jeukt? Of is het echt achter in je keel? Die ken ik nog niet...
Dat heb ik dus nu ook, ik drink liters water, maar nog steeds zo'n keelpijngevoel.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:19 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hmm, ja achter in mijn gehemelte inderdaad! Maar heb ook het 'keelpijngevoel' en slikken doet zeer
Ik heb het ook niet van gras. Kan er eigenlijk ook niet achterkomen waar wel van. Ben een ontzettend buiten mens dus zou zeggen dat ik er op een bepaalde manier ook wel tegen zou moeten kunnen maar niets is minder waar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet, pas gemaaid gras doet me echt niets. Is van een bepaalde boomsoort, ben er alleen niet achter welke, heb er wel altijd heel lang last van.
Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:43 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik word er een beetje hopeloos van.. vind het zo vervelend dat ik gewoon niks tegen te doen valt.
Dokter zegt dat ik het gewoon wat langer moet proberen met deze medicijnen, maar ook al neem ik 2 op een dag.. het is net alsof het steeds minder gaat werken..
Nouja, nog maar even uithouden..
Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:48 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Idd erg vervelend. Het beperkt je in je allerdaagse dingen plus (althans dat is bij mij het geval) Is mijn energie niveau echt 0 op het moment. Slaap slecht, weinig lucht, alles kriebelt afijn de bekende problemen.
haha idd, maar het lucht wel op af en toe even lekker zeurenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nou inderdaad.. maar ik ben gek op de lente/zomer! Maar dit verpest het toch echt wel een beetje.
Maar nu heb ik weer genoeg zitten zeuren voor vandaag! Er zijn natuurlijk veel ergere dingen dan hooikoorts!
De werkzame stof van reactine en xyzal is in feite het zelfde (levocetirizine is de actieve component uit cetirizine). Misschien kan je beter proberen om over te stappen op loratadine (claritine/allerfre)(andere werkzame stof). Gewoon een doosje halen bij het kruidvat (huismerk) voor een paar euro's.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn xyzal werk niet meer
van de week van ellende maar reactine gehaald, maar dat werkt ook niet echt, s'ochtends nies en snotter ik me helemaal suf
Niet wrijven... En ik zou eerder medicijnen nemen, dan druppeltjes om je ogen wit te maken. Maar kijk eens in dit topic als je dat toch wil..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:41 schreef mark_dabomb het volgende:
wat voor oogdruppels gebruik je?
Ik heb zelf niet dermate last van mijn ogen maar ze worden zo ontzettend rood, ik ben op zoek naar een middel die het rode verdrijft en mijn ogen weer wit maakt zeg maar.
Ik dacht altijd dat ik dit als enige had,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:23 schreef conleche het volgende:
Dat gehemelte heb ik ook en is mega-irritant. Met je tong kan je een soort van krabben, dan breng je een zeer charmant geluid voort....Op den duur gaat het dan ook kapot en doet het ook nog eens pijn. Keelpijn heb ik zelf niet. Wel dat het daar droog voelt...
Ik heb toen ik een jaar of vijftien was deze prikkenkuur gedaan. Het was toen nog vrij nieuw. Drie jaar lang moest ik dan in maart prikken halen bij de huisarts. Opvallend was dat ik steeds meer last kreeg van die prikken. Mijn arm werd heel pijnlijk en opgezwollen en dat pijnlijke gevoel nam ieder jaar toe. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat ik gewoon voelde hoe de vloeistof vanuit de spuit mijn arm inging. Ik werd daar een beetje kriegelig van en na drie jaar merkte ik totaal geen verschil. Dan gaan ze vertellen dat het langer duurt voordat je resultaat merkt, maar ik hield het voor gezien. Naar mijn idee verzette mijn lichaam zich meer en meer tegen die prikken, maar zorgde het niet voor een betere weerstand wat betreft de hooikoorts.quote:
Inderdaad. In de bijsluiter stond dat het amper bijwerkingen heeft, maar ik viel op den duur 's-middags in slaap na een halve liter red-bull.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:11 schreef mane het volgende:
Naar mijn idee is dat gevoel van uitputting een combinatie van overprikkeling van je zintuigen (die behoorlijk op tilt slaan) en medicijnen. Ik merk dat ik door de medicijnen een dof gevoel krijg in mijn hoofd. Het is een drukkend gevoel, een beetje zoals bij een kater.
Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:27 schreef conleche het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik van de medicijnen duf werd, maar het is ook de hooikoorts zelf die je uitput. Ik ben nogal slordig met recepten, dus het gebeurt me weleens dat ik een weekend zonder medicijnen zit: nou dan ben ik even moe/duf.
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!quote:Op zondag 25 mei 2008 11:28 schreef Kogando het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een groot verschil per persoon. Een op de zoveel personen heeft last van die bijwerking, de rest niet.. of die hebben weer een andere bijwerking.
Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel..quote:Op zondag 25 mei 2008 11:32 schreef conleche het volgende:
Idd, van de medicijnen die ik eind jaren '80 nam kreeg ik enorme eetlust!! Dat was ook zéker niet de bedoeling!
Dat heb ik dus inderdaad ook. Ik heb er nu echt niet minder last van dan gisteren... En toch ziet alles er vochtig uit buiten.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:25 schreef conleche het volgende:
Het rare is bij mij: als het regent kan ik het net zo goed hebben. Sterker nog, ik heb nu meer last dan gister (ben al aan m'n derde zakdoek bezig) en het heeft hier de hele nacht geregend...
Ik had Slitone. Nou, dat was drama.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:26 schreef Enfermera het volgende:
Even ter info; je hebt nu ipv die prikken ook druppels die je onder je tong kunt doen. Een stuk gebruikersvriendelijk dusDe kuur die ik gebruik heet Oralgen.
Thanks!!quote:Op zondag 25 mei 2008 11:36 schreef Kogando het volgende:
[..]
Haha, wat is het ook eigenlijk voor rommel..Schijnt wel dat het tegenwoordig beter is dan een paar jaar geleden, als ik mijn huisarts mag geloven.
Offtopic: effe op je site gespiekt, leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |