Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.quote:Op zaterdag 26 april 2008 00:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet er ook iemand wanneer hooikoorts zich over het algemeen voor het eerst openbaart? Kan dat al op 1,5 jarige leeftijd?
Zij is dokter in spequote:Op zaterdag 26 april 2008 01:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.
Wat is je probleem??quote:
Een kind kan van geboorte af aan al een allergie hebben.quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat is je probleem??
Een en ander valt gewoon op te zoeken op het wereldwijde web.
Dat was de vraag niet. De vraag was vanaf welke leeftijd hooikoorts zich manifesteert. Er zijn legio allergieën. Een kind kan vanaf de geboorte inderdaad een allergie, zoals lactose-intolerantie, hebben, maar geen hooikoorts allergie. Die openbaart zich dus later.quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Een kind kan van geboorte af aan al een allergie hebben.
Daar heb je geen google voor nodig..
Stel je mij een vraag, die je beter aan jezelf kunt vragen?quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. De vraag was vanaf welke leeftijd hooikoorts zich manifesteert. Er zijn legio allergieën. Een kind kan vanaf de geboorte inderdaad een allergie, zoals lactose-intolerantie, hebben, maar geen hooikoorts allergie. Die openbaart zich dus later.
Maar wat was nu je probleem, gezien je opmerking?
Heb er ook last van, eigenlijk ben ik er gedurende mijn leven overheengegroeid van max naar min (op mijn 4e ofzo begonnen met geen lucht meer krijgen en bijna stikken), nu blijft het bij af en toe niezen, kriebelende neus, ogen, enz. 'S morgens heb ik dr het meest last van, maar ff wat water in mn gezicht helpt altijd wel. En de allerfrey is geweldig hiervoorquote:Op zaterdag 26 april 2008 01:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hooikoorts manifesteert zich zelden voor het 6e levensjaar. Meestal ben je er ook weer vanaf, of overheen gegroeid, na je 55e.
Idd, je kan je ogen al bijna niet openhouden en dan ook nog is zo aftands moe worden van dat genies. Bleghquote:Op zaterdag 26 april 2008 10:29 schreef conleche het volgende:
Wat ik het aller-aller ergste vind van hooikoorts hebben is: dat je d'r zo belachelijk moe van wordt.......
Nog niet veel last gehad dit jaar, maar het gras bloeit ook niet echt.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Het is bij mij inderdaad al weer wegquote:Op woensdag 23 april 2008 14:40 schreef EricT het volgende:
ik ga vluchten naar groningenstad.. daar zijn minder pollen dan waar ik nu ben
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:08 schreef PieterBas het volgende:
Ik heb ook al een paar keer mogen niezen, maar ik weet nou niet of het hooikoorts was.. maar de pillen zijn al binnen...
Ik had het pas ook in de Praxis waar ze een paar lullige bloemetjes verkopen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:18 schreef PieterBas het volgende:
Wat een 15 minuten Intratuin niet allemaal te weeg kan brengen.. oftewel de hooikoorts is begonnen...
Dat is een kuur van een paar jaar. Moet je in september mee beginnen en elke paar weken een prik halen. De resultaten schijnen nogal wisselend te zijn, mijn huisarts is er geen voorstander van omdat volgens haar uit geen enkele wetenschappelijke literatuur blijkt dat het een effectief middel is. Maargoed, wie weet werkt het voor jou wel.quote:Op zondag 4 mei 2008 01:14 schreef Druuna het volgende:
Iemand vertelde me dat ze een hooikoortsprik had gekregen van de dokter en dat ze er ,zo goed als, vanaf is, weet iemand wat voor prik dit is? Ik heb er nog nooit van gehoord nml.
Dat kan een hormonale injectie zijn ( ). Je bent in 1 klap van je hooikoorts af maar doordat het een hormooninjectie is zijn er niet veel artsen voorstander van.quote:Op zondag 4 mei 2008 01:14 schreef Druuna het volgende:
Iemand vertelde me dat ze een hooikoortsprik had gekregen van de dokter en dat ze er ,zo goed als, vanaf is, weet iemand wat voor prik dit is? Ik heb er nog nooit van gehoord nml.
Het is idd erg ranzig, vooral de pollenversie die ik heb vind ik erg vies. Maar als het goed is proef je het niet toch, het gaat ONDER je tongquote:Op zondag 4 mei 2008 14:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik ben ook begonnen aan zo'n imuunkuur (SlitOne), maar ik hield het niet vol.
Het was zó ranzig, die smaak. Bij het idee al moet ik al kokhalzen.
Toen ben ik een tijdje terug maar gestopt.
Echt? Ik doe het altijd iets van een minuut. Ofzo.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Ja, gaat idd onder je tong, maar ik proefde het wel.![]()
En ik mocht tot 5 minuten na het 2 minuten onder de tong houden niks eten of drinken.
quote:Op zondag 4 mei 2008 11:46 schreef mark_dabomb het volgende:
Het is bij mij ook weer begonnen, heb een hormonen spuit thuis liggen (Kenacor A 40 met werkend bestandsdeel triamcinolonacetonide). Die laat ik denk ik morgen maar is zetten.
Heb op zich niet echt last van niezen alleen van rode en geïrriteerde ogen. Dat ziet er natuurlijk niet uit en is irritant, dus ik hoop dat deze hormonenspuit daarvoor helpt.
Welke gebruik je?quote:Op zondag 4 mei 2008 17:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm, misschien moet je de hormonenspuit nog even laten liggen totdat je meer verschijnselen hebt dan alleen je ogen! Oogdruppeltjes helpen nl. wonderwel! (tenminste bij mij)
dit plus..quote:Op maandag 5 mei 2008 11:49 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb ieder jaar weer opnieuw flink last van de berk![]()
Gelukkig duurt dat niet zo heel lang en ben ik er eind mei wel weer vanaf.
quote:Op maandag 5 mei 2008 12:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Tot nu toe valt het bij mij best mee. De laatste jaren krijg ik er steeds minder last vanVroeger lag ik soms een week uitgeteld op bed, maar nu alleen maar een tikje snotterig en kriebelogen.
Je kan beginnen met pillen/neusspray/oogdruppels van de drogist om te kijken of dat helpt. En ja, binnen kan je er ook genoeg last van hebben. Mensen die buiten lopen verzamelen een hoop pollen op hun kleding en in hun haar welke zo binnen komen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:08 schreef maok het volgende:
@ CZ. Ik heb er niet zo heel veel last van, alleen de loopneuzen opzich en het niezen tijdens autorijden is wat lastig. Als er simple middeltjes van dr Vogel oid zijn die helpen zou ik dat wel eens willen proberen. Maar ja, als het helemaal geen hooikoorts kan zijn heeft het weinig zin om te proberen. Ik loop me binnen op kantoor (met dichte ramen en lucht verwarming/koeling systeem) ook suf te niezen, kan dat ook door hooikoorts komen of hebben mensen met hooikoorts er alleen buiten last van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |