abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2008 @ 00:09:24 #1
92409 Twinky
Little star.
pi_56783001
Voor al je Pilvragen
  Vis een optie? zondag 17 februari 2008 @ 00:14:06 #2
70532 loveli
N
pi_56783085
Mijn eerste tvp
crap in = crap out
pi_56783196
Beetje stomme vraag hoor maar komt er dus op neer dat een 19 jarige "vrouw" tegen een vriend zei dat ze de pil nam en dat ze daarom er vaak niet was op school en nu concludeerd die vriend dat ze dan automatisch "regelmatig" seks heeft .... Nou lijkt mij dat een beetje een voorbarige conclusie ....
Ze kan toch ook gewoon de pil nemen voor het geval dat of?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56783351
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Beetje stomme vraag hoor maar komt er dus op neer dat een 19 jarige "vrouw" tegen een vriend zei dat ze de pil nam en dat ze daarom er vaak niet was op school en nu concludeerd die vriend dat ze dan automatisch "regelmatig" seks heeft .... Nou lijkt mij dat een beetje een voorbarige conclusie ....
Waarom zou je niet op school komen als je de pil slikt?
Maar ik ben op m'n 16e met de pil begonnen omdat ik ruim 12 dagen non stop ongesteld was, en dan ook erg last had van migraine. Ik had toen geen vriendje, laat staan seks. Ik gebruik(te) de pil dus om m'n ongesteldheid te kunnen plannen en om te zorgen dat het dan wat korter duurde.
Beetje vreemde aanname van die vriend van je.
pi_56783431
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:28 schreef lienelien het volgende:

[..]

Waarom zou je niet op school komen als je de pil slikt?
Maar ik ben op m'n 16e met de pil begonnen omdat ik ruim 12 dagen non stop ongesteld was, en dan ook erg last had van migraine. Ik had toen geen vriendje, laat staan seks. Ik gebruik(te) de pil dus om m'n ongesteldheid te kunnen plannen en om te zorgen dat het dan wat korter duurde.
Beetje vreemde aanname van die vriend van je.
Nou sommige vrouwen krijgen toch erge last (allemaal klachten enz) van de pil?
Maarja ik vond het ook nogal raar ja die aanname.
pi_56783503
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:32 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nou sommige vrouwen krijgen toch erge last (allemaal klachten enz) van de pil?
Maarja ik vond het ook nogal raar ja die aanname.
hm. Nou, als je zó erg last van de pil zou hebben dat je niet naar school zou kunnen, dan neem ik aan dat je er dan zo snel mogelijk mee stopt. Maar tuurlijk kan je er last van krijgen, die hormonen zijn niet altijd even leuk voor je lichaam..
pi_56787669
Ik ben ook dood ziek geweest van de pil, barstende hoofdpijn, buikpijn etc. Maar zonder pil was ik doorlopend ongesteld, met gevolg bloedarmoede, vermoeidheid en elk half uur naar de wc. Spiraaltje 2x geprobeerd, werkte ook niet. Dus weer andere pil geprobeerd...echt verschrikkelijk. Zonder pil was geen optie, maar met eigenlijk ook niet.

Maar conclusie: ziek zijn kan echt wel.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_56787963
ja, snap ik. Maar dan stop je er toch mee.. zoals jij dus een spiraaltje probeerde ed
Maar wat gebruik je nu dan?
pi_56788980
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:20 schreef MouzurX het volgende:
Heeft die vriend dus erg weinig vertrouwen in die vrouw, ligt er ook maar net aan welke pil je slikt,
bij de een kun je veel klachten krijgen, bij de ander helemaal niks of stukken minder
pi_56816694
Hallo allemaal!

Ik gebruik Yasmin. Ik denk dat ik er mee ga stoppen (heb alleen net voor een half jaar pillen gehaald ) en over ga op de Nuvaring. Heb een verdomd laag libido door de pil. En ik ben ook wel eens vergeetachtig....
pi_56818455
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:57 schreef lienelien het volgende:
ja, snap ik. Maar dan stop je er toch mee.. zoals jij dus een spiraaltje probeerde ed
Maar wat gebruik je nu dan?
Ik ben uiteindelijk helemaal gestopt met alles, kindje gekregen en nu weer aan de pil. Het lijkt nu iets beter te gaan dan voorheen, maar helemaal optimaal is het niet. Maar ik heb de hormonen nodig.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_56965224
Mijn vriendin gebruikt de combinatiepil. Stel je neemt m normaal om 22 uur, vergeet hem 1x in de eerste week en 2x in de derde week. Alle drie de keren neem je hem ongeveer 10 uur te laat. Ben je dan nog beschermd?
  maandag 25 februari 2008 @ 16:12:18 #13
92409 Twinky
Little star.
pi_56966350
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:19 schreef DIR het volgende:
Mijn vriendin gebruikt de combinatiepil. Stel je neemt m normaal om 22 uur, vergeet hem 1x in de eerste week en 2x in de derde week. Alle drie de keren neem je hem ongeveer 10 uur te laat. Ben je dan nog beschermd?
ja. Zolang je hem maar binnen 12 uur slikt
pi_56966892
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja. Zolang je hem maar binnen 12 uur slikt
Hoe (zeker) weet je dat? In de bijsluiter staat namelijk volgens mij wat anders
We hebben geen in een kindje namelijk
  maandag 25 februari 2008 @ 16:42:06 #15
92409 Twinky
Little star.
pi_56966994
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:37 schreef DIR het volgende:

[..]

dan moet je de bijsluiter maar eens goed lezen en ik weet het gewoon 100% zeker.
  Vis een optie? maandag 25 februari 2008 @ 17:21:20 #16
70532 loveli
N
pi_56967715
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:37 schreef DIR het volgende:

[..]

De pil beschermt omdat de hormoonspiegel boven een bepaalde waarde blijft. Daardoor is er geen eisprong. Een deel van de hormonen van een pil komt in het bloed terecht, de rest gaat via het spijsverteringskanaal weer naar buiten.
De opname van hormonen in het bloed gebeurt niet direct, maar geleidelijk. Na ongeveer 4 uur (volgens mij was het 4 uur, als je het zeker wilt weten zoek je het op) is de concentratie hormonen in het bloed op het hoogste niveau, daarna wordt het geleidelijk minder. Na 36 uur is het niveau nog steeds voldoende om een eisprong te voorkomen. Als je dan een pil slikt stijgt de hormoonspiegel weer en blijft het veilig.
De minimale concentratie hormonen is niet elke dag vlak voor het slikken gelijk, omdat de hormonen een beetje ophopen. Na 10 dagen slikken is er een soort evenwicht bereikt, vanaf dat punt stijgt het gemiddelde niveau niet meer. Dat is een van de redenen (niet de voornaamste) dat een pil vergeten in de eerste week gevaarlijker is.
crap in = crap out
pi_57122742
Ik slik de pil nu een maand of 4 door, maar ik merk dat mijn lichaam dat niet meer zo tof vindt (doorbraakbloedingen, veel hoofdpijn), dus ik wilde graag een stopweek inlassen. Ik ben nu halverwege m'n huidige strip, kan ik nu een weekje stoppen, of moet ik deze strip gewoon afmaken? Ik dacht (en hoop) zelf het eerste, maar ik wil uiteraard geen risico's lopen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 3 maart 2008 @ 11:43:17 #18
92409 Twinky
Little star.
pi_57123158
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik slik de pil nu een maand of 4 door, maar ik merk dat mijn lichaam dat niet meer zo tof vindt (doorbraakbloedingen, veel hoofdpijn), dus ik wilde graag een stopweek inlassen. Ik ben nu halverwege m'n huidige strip, kan ik nu een weekje stoppen, of moet ik deze strip gewoon afmaken? Ik dacht (en hoop) zelf het eerste, maar ik wil uiteraard geen risico's lopen.
kan geen probleem. Zo lang je maar meer dan 14 pillen van een strip geslikt hebt en dat heb je zeker! Let er wel op dat als je weer begint niet alleen maar de halve strip van nu slikt. Suces!
pi_57173614
Hoe zorgen jullie ervoor dt je hem niet vergeet, Ik heb een onregelmatige baan, slaap regelmatig op het werk, bij mijn vriend. Dus ik heb er geen vaste plek voor. Vaste tijd is ook lastig. Soms werk ik tot 23.00 uur, soms lig ik om 9 uur al in bed omdat ik om 7 uur al begin.

Ik vergeet hem regelmatig. Slik hem ook door omdat het dan minder een ramp is als ik hem vergeet. Ik heb overal ook reerve strips slingeren.
Ik wordt er gek van. Prik pil wil ik niet ik ben panisch voor naalden en ben bang dat t niet werkt....

*even een toevoeging, ik slik de pil al jaren (op mijn 12e begonnen omdat ik heftig menstrueerde) tussendoor een poos gestopt omdat mijn relatie destijds uit was. nu weer een nieuwe relatie en weer begonnen met de pil*

[ Bericht 17% gewijzigd door kaatjejannie op 05-03-2008 14:37:44 ]
*poef* nu is het weg
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:47:26 #20
92409 Twinky
Little star.
pi_57175731
nuvaring?
pi_57342016
Hey Twinky (en anderen),

Ik had even een vraagje...

Mn vriendin wilde gedurende 1 cyclus de pil niet slikken. Ze wilde kijken wat voor effect bepaalde huidbehandelingen hadden, zonder een pil die acne ed verminderde. Dus is ze gestopt na haar laatste stopweek, 1e week van februari was dit. Ongeveer 2.5 week later heeft ze 1 dagje kort gebloed. Ze dacht zelf dat ze ongesteld was, maar later zei ze dat ze dat toch niet was. Soort van doorbraakbloeding zonder pil dus. Maar goed, inmiddels is ze nog altijd niet normaal ongesteld geworden. Ze wil namelijk gewoon weer met de pil beginnen, want we worden de condooms wel een beetje zat En dat kan natuurlijk het veiligst op de dag van ongesteldheid...

Maar goed, die laat op zich wachten. Ik weet dat het na het slikken van de pil enige tijd kan duren voordat je weer normaal menstrueert, maar ze heeft 'slechts' 7/8 maanden de pil geslikt. We zijn niet bang dat ze zwanger is, maar het is wel vervelend dat ze zo niet kan beginnen aan de pil.

Enig idee hoe lang dat grofweg duurt? Want ook al zou ze nu gewoon spontaan beginnen met het slikken van de pil, ik heb zelf niet het idee dat je dan na 7 dagen zou zijn beschermd. Voordat ze begon met de pil had ze overigens een regelmatige cyclus (28)
  donderdag 13 maart 2008 @ 07:25:30 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_57344521
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:03 schreef Shelloz het volgende:
Hey Twinky (en anderen),

Ik had even een vraagje...

Mn vriendin wilde gedurende 1 cyclus de pil niet slikken. Ze wilde kijken wat voor effect bepaalde huidbehandelingen hadden, zonder een pil die acne ed verminderde. Dus is ze gestopt na haar laatste stopweek, 1e week van februari was dit. Ongeveer 2.5 week later heeft ze 1 dagje kort gebloed. Ze dacht zelf dat ze ongesteld was, maar later zei ze dat ze dat toch niet was. Soort van doorbraakbloeding zonder pil dus. Maar goed, inmiddels is ze nog altijd niet normaal ongesteld geworden. Ze wil namelijk gewoon weer met de pil beginnen, want we worden de condooms wel een beetje zat En dat kan natuurlijk het veiligst op de dag van ongesteldheid...

Maar goed, die laat op zich wachten. Ik weet dat het na het slikken van de pil enige tijd kan duren voordat je weer normaal menstrueert, maar ze heeft 'slechts' 7/8 maanden de pil geslikt. We zijn niet bang dat ze zwanger is, maar het is wel vervelend dat ze zo niet kan beginnen aan de pil.

Enig idee hoe lang dat grofweg duurt? Want ook al zou ze nu gewoon spontaan beginnen met het slikken van de pil, ik heb zelf niet het idee dat je dan na 7 dagen zou zijn beschermd. Voordat ze begon met de pil had ze overigens een regelmatige cyclus (28)
Ja toch, je bent na zeven dagen veilig Ik vind die zeven dagen aanhouden ook altijd slimmer dan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, is toch een extra buffer. Na zeven dagen pilgebruik heb je altijd genoeg hormonen in je lijf
pi_57344879
Ja, maar is die 7 dagen regel niet alleen in de eerste 5 dagen na je menstruatie ofzo? Want anders zou je bij wijze van, tijdens een normale cyclus halverwege kunnen beginnen, en wordt je niet meer ongesteld, pas na 3 weken? Is in zulke gevallen een maand niet van toepassing? Korter is natuurlijk altijd beter, ga haar dnek ik de huisarts laten bellen, maar die verkondigt ook weleens onzin...dus goed.
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:15:55 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_57352476
je moet even het verschil zien tussen ongesteld en de onttrekkingsbloedingen van de pil. En ook de werking van de pil zal je helpen het te begrijpen.

werking:
De pil heeft als werking het eitje tegenhouden (1), zorgen dat het sperma niet bij de baarmoeder kan komen (2) en zorgen dat er in de baarmoeder niks kan innestelen mocht het toch gebeuren (3). Misschien wel de belangrijkste manier dat dit gebeurt is het lichaam voorhouden dat het zwanger is, zodat het niet nog een keer zwanger kan worden. Het duurt een week voordat je genoeg hormonen hebt om deze werking te garanderen.

Ongesteld zijn: er komt een eitje los, dat wil graag een zaadje. De baarmoeder maakt vast een bedje zodat het eitje samen met het zaadje daar een baby kunnen worden. Er is geen zaadje dus kan er geen baby komen, dus moet het bedje weer opgeruimd.
Onttrekkingsbloeding (pil): In de baarmoeder is een bedje want het lichaam denkt dat het zwanger is (en dat er dus een baby inligt). De hormonen blijven de schijn ophouden dat het zwanger is. In de stopweek vallen die hormonen weg en komt het lichaam erachter dat het niet zwanger is. Dus hup, het bedje kan weg want er lígt helemaal geen baby in!

Nu moet ik rennen naar de huisarts, straks verder!
pi_57356183
Vraagje: Hoe zit dat als je voor de eerste keer, de eerste dag (en op de eerste menstruatiedag) de pil neemt? Hoe snel 'stopt' het ongesteld zijn dan? En ben je 100% zeker vanaf het eerste moment beschermd?

En nog wat: Valt er iets (wat?) te nemen tegen de misselijkheid? Of is dit geen goed idee?
  Vis een optie? zondag 16 maart 2008 @ 02:05:24 #26
70532 loveli
N
pi_57407132
Als je niet aan de pil bent, is je baarmoederslijmvlies dikker dan als je de pil slikt. De eerste bloeding zal waarschijnlijk net zo lang duren als normaal, omdat er net zoveel slijmvlies als normaal wordt afgebroken. Het bloedingspatroon kan voor iedereen anders zijn, dus raak niet in paniek als het eerder of later stopt dan normaal.
Op de eerste dag van de menstruatie is er geen sprake van zwangerschap en er is ook nog geen eitje aan het rijpen. Als je dan begint met slikken, zal er ook geen eitje gaan rijpen en daarom ben je "100%" beschermd. Tussen " ", want geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar.

En ben je misselijk van de pil? Ik weet dat zwangere vrouwen gember eten tegen de misselijkheid, misschien helpt dat jou .
crap in = crap out
pi_57455797
Bedankt loveli!

Ik ben sinds ik begonnen ben elke dag misselijk geweest, heel vervelend. Gember, dat heb ik nog nooit gehoord, maar het valt te proberen!
pi_57608352
Ik hoop graag een beetje antwoord op mijn vraag te krijgen, omdat ik de hele tijd denk dat er iets is met mijn lichaam.

is het normaal dat je de pil slikt dat je maar 2-3 dagen menstrueert? De eerste dag verlies ik dan veel bloed en de 2e dag is het normaal en de 3e dag valt er niks meer te bloeden. Of ligt dat bij iedereen weer anders? ik gebruik zelf de microgynon 30.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:23:38 #29
92409 Twinky
Little star.
pi_57608940
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef mandietjuh het volgende:
Ik hoop graag een beetje antwoord op mijn vraag te krijgen, omdat ik de hele tijd denk dat er iets is met mijn lichaam.

is het normaal dat je de pil slikt dat je maar 2-3 dagen menstrueert? De eerste dag verlies ik dan veel bloed en de 2e dag is het normaal en de 3e dag valt er niks meer te bloeden. Of ligt dat bij iedereen weer anders? ik gebruik zelf de microgynon 30.
dat is bij iedereen verschillend, maar wees er blij om! Er is niks mis hoor
  Vis een optie? dinsdag 25 maart 2008 @ 23:57:47 #30
70532 loveli
N
pi_57612784
Mandietjuh, waarom lees je niet even wat 2 posts boven je staat? Als je aan de pil bent, is er minder slijmvlies wat afgebroken moet worden, dus minder bloed dan zonder pil.
crap in = crap out
pi_57634306
Ik ben nu bijna twee weken ongesteld geweest (1e keer pil), is dat ook normaal te noemen op een of andere manier?
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:17:03 #32
92409 Twinky
Little star.
pi_57634412
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:13 schreef Nora.. het volgende:
Ik ben nu bijna twee weken ongesteld geweest (1e keer pil), is dat ook normaal te noemen op een of andere manier?
Is lang, al gebeurt het wel vaker als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint... Is het ook je eerste pilstrip enzo?
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:17:52 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_57634453
Ben je begonnen op de eerste dag van de menstruatie? Verlies je veel bloed?
Je kunt het eventueel nog een paar weken aanzien. Als je net voor het eerst begonnen bent moet de situatie nog even stabiliseren. Maar, als je er niet gerust op bent of je vindt dat je wel erg veel bloed verliest, kan je ook even langs de ha gaan.
pi_57691764
Oke.. al vaak voorbij gekomen waarschijnlijk, maar toch even vragen.

Gisteren / woensdag / maandag sex met mijn vriendin gehad welke aan de pil is.
Vanmorgen is ze de pil vergeten. Gisteren nam ze hem om 07.00 in. Ze kan hem nu pas op zijn vroegst om 13.30 innemen. Verder slikt ze hem altijd netjes.

Vandaag begint haar 2de week.

Uit de FAQ
quote:
# Tussen twee pillen mag nooit meer dan 36 uur zitten.
# De pil is nog betrouwbaar als je hem binnen 12 uur slikt na het vaste moment dat je hem normaal gesproken inneemt.
Bij beide zit ze dus nog goed.

Ook uit de FAQ
quote:
#

Pil vergeten in de eerste week
# Neem de vergeten pil alsnog in en ga door met de pilstrip. De eerste 7 dagen zijn onveilig. Er kan een eisprong optreden, dus gebruik condooms! Heb je geneukt in de 2 dagen voor of 7 dagen na het vergeten van de pil ? Ga dan naar je huisarts voor eventueel de Morning-After-Pil.

Pil vergeten in de tweede week
Neem de vergeten pil alsnog in en ga door met de pilstrip. Een Morning-After-Pil is niet nodig, de pil blijft veilig.
Dit is de eerste pil uit de 2de week. Hebben de "regels" van de 1ste week totaal geen invloed nu..?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:10:42 #35
92409 Twinky
Little star.
pi_57692492
ze slikt hem binnen 36 uur na de vorige, dus je bent helemaal veilig
pi_57692806
Ik dank u.
pi_58054646
weet iemand of dit normaal is?

Ik slik de pil (microgynon 30) nu al ongeveer vier jaar. Alleen ik ben niet zo'n fan van de stopweken dus die hou ik de laatste paar jaren zo min mogelijk . Ik denk dat de laatste stopweek makkelijk 6 tot 8 maanden geleden kan zijn.
Aangezien ik nu toch even niks te doen heb leek het me wel weer eens zinvol om " ongesteld" te worden. Echter, morgen moet ik alweer aan een nieuwe strip beginnen en er is nog niks gebeurd ( zelfs geen buikpijn). Is dit normaal aangezien ik zo lang geen stopweek heb gehad?

(overigens, ik had vorige week een paar dagen heel erge buikpijn en heb toen een zwangerschapstest gedaan, die gelukkig zei dat ik niet zwanger was, dus dat kan het niet zijn )

danku
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 14 april 2008 @ 22:36:24 #38
92409 Twinky
Little star.
pi_58055123
Hmm.. Even afwachten is hier de key denk ik. Misschien krijg je deze maand nog een bloeding en anders zou ik het volgende maand nog een keer proberen en als je dan weer geen onttrekkingsbloeding krijgt even langs de huisarts.

Ik heb zelf ook geen ervaring met zo lang doorslikken, ik deed het meestal drie maanden achter elkaar. Laat maar weten hoe het afloopt!
pi_58055164
ik slik de pil ook al tijden lang door, meestal 1x in de 4 maanden een stopweek, maar soms nog langer er tussen. Heb wel eens 2 weken moeten wachten, alles is gewoon een beetje ontregeld.. Dus vrij normaal neem ik aan
pi_58055342
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:36 schreef Twinky het volgende:
Hmm.. Even afwachten is hier de key denk ik. Misschien krijg je deze maand nog een bloeding en anders zou ik het volgende maand nog een keer proberen en als je dan weer geen onttrekkingsbloeding krijgt even langs de huisarts.

Ik heb zelf ook geen ervaring met zo lang doorslikken, ik deed het meestal drie maanden achter elkaar. Laat maar weten hoe het afloopt!
en dan wel beginnen met de nieuwe strip, of daar ook mee wachten?
  maandag 14 april 2008 @ 23:00:40 #41
92409 Twinky
Little star.
pi_58056019
Gewoon nieuwe strip beginnen En dan volgende maand nog een keertje stopweek houden!
pi_58062322
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:00 schreef Twinky het volgende:
Gewoon nieuwe strip beginnen En dan volgende maand nog een keertje stopweek houden!
leek mij ook het beste plan doe ik dat

en thnx voor de adviezen, als het hier op aankomt ben ik toch altijd een beetje huiverig
pi_58122803
toen ik weer 2 dagen geslikt had werd ik alsnog ongesteld

ik kan het dus nog reden genoeg om over een half jaartje weer te proberen
  donderdag 17 april 2008 @ 22:36:47 #44
92409 Twinky
Little star.
pi_58124092
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:49 schreef littledrummergirl het volgende:
toen ik weer 2 dagen geslikt had werd ik alsnog ongesteld

ik kan het dus nog reden genoeg om over een half jaartje weer te proberen
Gelukkig maar
  zondag 20 april 2008 @ 16:34:18 #45
210747 Scave
Play hard music loud!
pi_58181480
Binnenkort ga ik op vakantie en dan wil ik liever niet ongesteld zijn.. Kan ik dan beter de pil doorslikken, dus de tweede strip er achteraan, of een week eerder stoppen, zodat de stopweek ook een week eerder valt?
  zondag 20 april 2008 @ 16:51:55 #46
92409 Twinky
Little star.
pi_58181997
quote:
Op zondag 20 april 2008 16:34 schreef Scave het volgende:
Binnenkort ga ik op vakantie en dan wil ik liever niet ongesteld zijn.. Kan ik dan beter de pil doorslikken, dus de tweede strip er achteraan, of een week eerder stoppen, zodat de stopweek ook een week eerder valt?
Doorslikken! Al heb je dan wel kans op doorbraakbloedingen. Doorslikken kan theorethisch gezien probleemloos al hebben sommigen dan dus last van doorbraakbloedingen of spotting.
Na 14 of 15 dagen achter elkaar de pil te hebben geslikt kun je ook stopweek houden, maar ik zeg doorslikken.
  zondag 20 april 2008 @ 17:13:31 #47
210747 Scave
Play hard music loud!
pi_58182499
Is de kans op een doorbraakbloeding dan groot?
Ik heb de pil namelijk nog nooit doorgeslikt, dus ik ben hier niet bekend mee..
  zondag 20 april 2008 @ 17:19:45 #48
92409 Twinky
Little star.
pi_58182626
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:13 schreef Scave het volgende:
Is de kans op een doorbraakbloeding dan groot?
Ik heb de pil namelijk nog nooit doorgeslikt, dus ik ben hier niet bekend mee..
kan ik echt niet zeggen, is bij iedereen verschillend. Als je nog genoeg tijd hebt voor de vakantie kun je het uitproberen. Je kunt ook gewoon doorslikken en dan kijken hoe het loopt, mocht je dan doorbraakbloedingen krijgen is het niet zoveel en met een inlegkruisje/minitampon makkelijk op te lossen.
  zondag 20 april 2008 @ 17:22:50 #49
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58182687
Wat ben ik blij dat ik geen vrouw ben zeg
  zondag 20 april 2008 @ 18:20:34 #50
210747 Scave
Play hard music loud!
pi_58183929
Oke, thanks! Ik ga het proberen..
pi_58250073
er zijn best veel lui die die pil maar 'eindeloos' doorslikken maar 'kan' dat wel? Is dat niet 'verkeerd' voor je ofzo? Heb vorige maand maar weer es de stopweek overgeslagen en eigenlijk komt het dit keer ook niet uit Maar om m nou weer door te slikken....
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Vis een optie? woensdag 23 april 2008 @ 16:14:00 #52
70532 loveli
N
pi_58256495
De stopweek is eigenlijk onzin. Toen de pil werd ontwikkeld wilde men het laten lijken alsof de natuurlijke cyclus niet verstoord werd en tadaaa, de stopweek is daar ideaal voor.
In de gemiddelde pil zit een oestrogeen en een progestageen. In de minipil zit alleen een progestageen. Oestrogeen zorgt ervoor dat er weer slijmvlies wordt opgebouwd, dus dat er iets is om in de stopweek te bloeden. Het progestageen zorgt ervoor dat er geen eisprong komt.
De stopweek met de onttrekkingsbloeding is aan de ene kant een teken dat er baarmoederslijmvlies is afgebroken en dat de kans op zwangerschap niet of nauwelijks aanwezig is. Aan de andere kant is de stopweek een periode waarin een eitje begint met rijpen en het is de periode waarna het het gevaarlijkst is om een pil te missen wat betreft kans op zwangerschap.

De onttrekkingsbloeding is in zoverre nuttig, dat de kans op woekeringen in het slijmvlies die kunnen leiden tot kanker wordt verkleind. Maar een bloeding per half jaar is in principe voldoende. Ook voorkom je doorbraakbloedingen door met regelmaat een stopweek in te lassen.

Een pil met alleen progestageen heeft soms als gevolg dat de bloedingen uitblijven met zo nu en dan onverwachts spotting, licht bloedverlies. Dat is ook een argument om toch een pil met stopweek te slikken, je weet wanneer er bloedverlies komt.

Je hebt minder last van hormoonschommelingen als je geen stopweek hebt (logisch, want je krijgt elke dag evenveel hormonen binnen). De natuurlijke cyclus is toch al om zeep, dus waarom elke maand een stopweek? Elke 3 tot 6 maanden een stopweek is genoeg, behalve als je eerder last krijgt van doorbraakbloedingen.
crap in = crap out
pi_58260229
Heb je je verdiept of zit je in die branche? Niet verkeerd bedoeld. Gewoon een vraag.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:07:06 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_58266002
Ze heeft zich verdiept. Topmeid die loveli
  Vis een optie? woensdag 23 april 2008 @ 22:09:37 #55
70532 loveli
N
pi_58266067
Ik zit niet in die branche, maar heb er goed over nagedacht omdat het met mijn familieachtergrond misschien niet goed is om aan de pil te gaan. Zelf gebruik ik geen hormonen en weet ik hoe mijn lichaam werkt, voor mij de juiste oplossing. Een bijkomstigheid is dat ik inmiddels aardig wat weet over de werking van de pil, die info deel ik met regelmaat op dit forum.

Ik hoop dat meer vrouwen en meisjes te weten komen wat de pil precies doet in het lichaam. Van een apparaat lees je de gebruiksaanwijzing voor je ermee aan de slag gaat. Waarom zou je dat voor je lichaam niet doen?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 23 april 2008 @ 22:10:36 #56
70532 loveli
N
pi_58266086
Dank je, Twinky.
crap in = crap out
pi_58272668
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:09 schreef loveli het volgende:
Ik zit niet in die branche, maar heb er goed over nagedacht omdat het met mijn familieachtergrond misschien niet goed is om aan de pil te gaan. Zelf gebruik ik geen hormonen en weet ik hoe mijn lichaam werkt, voor mij de juiste oplossing. Een bijkomstigheid is dat ik inmiddels aardig wat weet over de werking van de pil, die info deel ik met regelmaat op dit forum.

Ik hoop dat meer vrouwen en meisjes te weten komen wat de pil precies doet in het lichaam. Van een apparaat lees je de gebruiksaanwijzing voor je ermee aan de slag gaat. Waarom zou je dat voor je lichaam niet doen?
True. De Pil zal ook heus niet het gezondste zijn nee. Geloof ik best. Maar so far so good... Maar iig thx voor de info!
pi_58302164
Ik ga me als man ook eens melden in dit topique met een vraag

Mijn vriendin is sinds kort aan de pil. Maar vanaf hoeveel dagen na het begin is de pil in werking? Ze was niet ongesteld toen ze begon.
Ze zei zelf namelijk 10 dagen, maar ik zag ergens anders weer veel later staan.

En ik wil het toch wel redelijk zeker weten voor we met een probleempje zitten
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:08:11 #59
92409 Twinky
Little star.
pi_58302484
zeven!
pi_58302496
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:54 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga me als man ook eens melden in dit topique met een vraag

Mijn vriendin is sinds kort aan de pil. Maar vanaf hoeveel dagen na het begin is de pil in werking? Ze was niet ongesteld toen ze begon.
Ze zei zelf namelijk 10 dagen, maar ik zag ergens anders weer veel later staan.

En ik wil het toch wel redelijk zeker weten voor we met een probleempje zitten
ik kreeg van de huisarts "een maand voor alle zekerheid" te horen, maar in principe is de pil na 2 dagen al veilig... maar ik zou ff voorzichtig doen better safe than sorry
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:38:23 #61
92409 Twinky
Little star.
pi_58303181
zeven dagen achter elkaar slikken is voldoende
pi_58303204
Hmm, oke

Ik zie nu ook dit staan op internet:
quote:
1. Als je met slikken begint op de eerste dag van je menstruatie is de pil gelijk betrouwbaar. Een uitzondering is de minipil, die pas na een week betrouwbaar is.
2. Begin je tijdens je menstruatie met slikken, maar pas nà de eerste dag, dan is de pil niet onmiddellijk betrouwbaar.
· De één fase pil is pas na een week betrouwbaar.
· De meerfasen pil en minipil zijn dan de hele eerste maand onbetrouwbaar.
· Op de lijsten waarop alle pilmerken genoemd staan kun je zien of jouw pil een één fase pil, een meerfasen of een minipil is.
3. Begin je pas na je menstruatie met slikken, dan is de pil de hele eerste maand niet betrouwbaar, welk merk je ook slikt. Het is dan pas betrouwbaar vanaf de tweede strip.
Voor haar zou dan dus 3 gelden, dus na een maand. Maar Twinky zegt dus weer 7...

Best verwarrend allemaal voor een man zijnde, volgens mij moet ik het ook niet te veel willen snappen
pi_58303781
gewoon ff een maandje met condoom voor de zekerheid
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:06:44 #64
92409 Twinky
Little star.
pi_58303851
nou weet je, misschien staat het wel in de bijsluiter nee zonder grapjes! heb je daar al aan gedacht
pi_58303952
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:06 schreef Twinky het volgende:
nou weet je, misschien staat het wel in de bijsluiter nee zonder grapjes! heb je daar al aan gedacht
of natuurlijk ff de appotheek of de huisarts bellen
pi_58307744
Mijn bijsluiters spreken elkaar tegen ! Ik slik op dit moment de Microgynon 30 als anticonceptie, maar heb een weekje een kuurtje tegen een voetschimmel. In de bijlage van de voetschimmel staat dat het geneesmiddel de pil niet beinvloed. Maar ... in de bijlage van Microgynon vind ik nu dat ze waarschuwen voor middelen tegen schimmels ... is dat ding nou veilig of niet? Het gaat trouwens om "miconazolnitraat/hydroc pch hydrof creme 20/10mg/g"

En dan ga ik komende maand overstappen naar de Diane 35. Vanaf wanneer is dat rotding veilig, want daarin spreken ze elkaar ook behoorlijk tegen. Ik neem hem na 6 dagen stopweek in (geen stopweek is even geen optie voor mijn lichaam). Ik zie 7 dagen in de bijsluiter staan, maar op de internetbijsluiter staat een maand, wat is handig om me aan te houden? Seks enzo is het probleem niet, maar ik voel me altijd veiliger in de buurt van mijn vriend, als ik gewoon weet dat het veilig zou zijn.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 25 april 2008 @ 18:41:08 #67
92409 Twinky
Little star.
pi_58307812
Ja zelfde kwestie als net. Ik zeg zeven dagen en ben daar heel zeker van. Kennelijk zijn anderen dat minder. En de bijsluiter zal het wel goed hebben he Die gaat over de pil die je slikt en wordt regelmatig geupdate!
pi_58307871
Welke bijsluiter? (en dan heb ik het over dat voetschimmelgedoe) ... ze spreken elkaar op z'n zachtst gezegd nogal tegen . Andere kant, bij de apotheek hebben ze er niets over gezegd, en wel dat een nieuwe pil ongeveer 7 dagen onveilig is ... dus het zal wel goed zitten?
  vrijdag 25 april 2008 @ 18:46:43 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58307900
Ik vind jouw hele post eigenlijk een beetje vreemd, Chicolate...Vooral het tweede deel. Waarom neem je de Diane als je het een rotding vindt? En waarom is geen stopweek geen optie? Over het algemeen wordt aangeraden om bij overstappen meteen te beginnen met een nieuwe strip van de nieuwe pil. Heeft jouw huisarts daar niets over gezegd? De pil is in dat geval na 7 dagen veilig. Maar als je wel een stopweek aanneemt, dan denk ik dat je eerder een maand moet aanhouden. Dat is namelijk ook zo als je op een willekeurig moment met welke pil dan ook voor het eerst begint.
(En waarom voel je je niet veilig bij je vriend? )

Over het schimmelzalf-deel weet ik niks. Het lijkt me zeer onws.dat het invloed heeft - miljoenen meiden gebruiken tegelijkertijd cremes/zalfjes met de samenstelling die je noemt. Ik heb er ook nog nooit iets over gelezen. Sowieso lijken me de doseringen me zo laag, dat het geen wisselwerking kan hebben met de stoffen in je pil.

edit: ik kom op het bovenstaande terug, je bent na een week veilig. Bron: apotheek.org.
quote:
Kan ik zomaar overstappen op een andere pil?
Wanneer u om wat voor reden dan ook op een ander pilmerk wilt overstappen, kunt u dit het beste met uw huisarts bespreken. Uw apotheker kan u meer vertellen over de voor- en nadelen van de verschillende merken.
Heeft u besloten op welke pil u wilt overstappen, dan moet u de 'oude' strip waar u mee bezig bent eerst helemaal opmaken. Daarna kunt u zonder pauzeweek overstappen op de nieuwe pil. De nieuwe pil is direct veilig. Bestaat de oude pilstrip uit 28 tabletten, gebruik de laatste zes dan niet meer.
Wilt u toch een stopweek inlassen, gebruik dan in de eerste week dat u de nieuwe pil gebruikt ook condooms.[
pi_58311026
Ik hou eigenlijk niet zo van de pil, weet niet precies waarom. Vooral omdat er zoveel dingen zijn waar je rekening mee moet houden ... maar het is nodig, omdat ik anders zo'n buikpijn heb. Zou het makkelijker vinden om gewoon nooit ongesteld te worden. En geen stopweek is geen optie, omdat ik dat al eerder geprobeerd heb, en na 1 dag al vreselijke buikpijn krijg (en afgelopen keer zelfs al doorbraakbloedingen, terwijl ik er pas 1 had doorgeslikt). Dus dat doe ik liever niet . Mijn huisarts raadde me daarom aan om wel een stopweek te nemen, en heeft het ook over 7 dagen gehad, maar ik ben zo dom geweest om een andere bijsluiter op internet op te zoeken, waarin wat anders stond. Vandaar.

En ik voel me wel veilig, maar het zit tussen mn oren dat ik zelfs een normale knuffel prettiger vind als ik weet dat mijn lichaam zeker geen kindjes kan maken. Zelfs al hebben we geen seks ofzo. Wat onzekerheid denk ik, vertrouw mn eigen lichaam niet zo, het doet wel vaker dingen die ik niet verwacht. Dus verklaar me maar voor gek .

Maar bedankt allebei! Ik ben gerustgesteld .

Edit: en ik baalde er een beetje van dat ik dingen niet snap. Dan is alles stom en vervelend .

[ Bericht 6% gewijzigd door Chicolate op 25-04-2008 22:18:48 ]
  vrijdag 25 april 2008 @ 22:40:05 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58311462
Dacht al zoiets. Je post straalde een berg frustratie uit. Hopelijk voel je je beter nu
pi_58311548
Kan het maar moeilijk verbergen he. Ik wil altijd alles meteen snappen, en met de pil is dat gewoon niet altijd zo, dus daar baalde ik even van. Vooral omdat ik dr later behoorlijk wat last mee kan krijgen. Maar ik voel me nu een stuk beter ja (en als de Diane zichtbaar werkt, ga ik dr waarschijnlijk nog echt van houden ook ).
  Vis een optie? vrijdag 25 april 2008 @ 23:47:46 #73
70532 loveli
N
pi_58312784
De Diane-pil is NIET geregistreerd als anti-conceptiemiddel, maar als middel tegen ernstige acne. Het wordt klakkeloos als AC-middel voorgeschreven en de fabrikant heeft daar niets op tegen, maar het staat niet als zodanig geregistreerd. Het hormoon met actieve werking tegen acne heeft als bijwerking dat je depressieve gevoelens kunt krijgen. Zelf zou ik nooit de Diane gaan slikken, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Je zou ook een pil met alleen progestagenen kunnen proberen, dan wordt er (bijna) geen slijmvlies opgebouwd en heb je geen stopweek nodig. Het nadeel van dit soort pillen is dat juist omdat het baarmoederslijmvlies dun wordt, de kans bestaat dat je kleine beetjes bloed verliest (spotting). Dat hoeft niet te gebeuren, maar die kans is er wel degelijk.

Weet wat je slikt en waarom. De 'bijwerking' van de Diane is anti-conceptie, het middel is in principe bedoeld als medicijn tegen zware acne. Omdat het werkzame middel tegen acne anti-androgeen werkt, mogen vrouwen die dit slikken absoluut niet zwanger worden. Anders kan een jongetje dat tijdens de zwangerschap hiermee in aanraking is gekomen, eruit zien als een meisje.

De microgynon is een pil met een licht androgeen effect, waardoor je sneller acne kunt krijgen. De Diane heeft een anti-androgeen effect (wat op zich ook weer slecht kan zijn voor het libido). Er zijn ook neutralere pillen, zo uit m'n hoofd is de Yasmin er zoeen.

Het is jouw lijf en jij kunt het best beoordelen wat voor jou werkt, ik wil je wat extra info geven zodat je weet wat er met je lichaam gebeurt door hormonen.
crap in = crap out
  zaterdag 26 april 2008 @ 01:38:45 #74
92409 Twinky
Little star.
pi_58314812
Misschien stomme vraag Chicolate, maar kijk eens naar een Mirenaspiraaltje? Misschien is dat net wat je nodig hebt
  Vis een optie? zaterdag 26 april 2008 @ 09:49:11 #75
70532 loveli
N
pi_58316642
Wel iets om te weten: de hormonen die erin zitten zijn dezelfde als die in M30.
crap in = crap out
pi_58317528
Ik heb behoorlijk wat last van acne, dat is de reden dat ik ga overstappen naar de Diane: de middelen die ik nu gebruik werken niet goed meer. Anders zou ik het ook niet gedaan hebben, heb gelezen over de bijwerkingen en nadelen. Dat ook aan mijn arts voorgelegd en samen besloten om het te proberen, maar als ik last heb van de bijwerkingen, dat ik weer terug ga naar de Microgynon . Spiraaltje heb ik eigenlijk nooit serieus overwogen, vind mezelf daar nog te jong voor. En ik vergeet mijn pil nooit, wat is dan het voordeel van een spiraaltje (als het dezelfde hormonen bevat)?
  zaterdag 26 april 2008 @ 11:15:15 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_58317555
dat je nooit meer ongesteld wordt
pi_58317599
! Dat is zeker iets om over een paar jaar te overwegen.
  Vis een optie? zondag 27 april 2008 @ 09:46:55 #79
70532 loveli
N
pi_58334451
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:12 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb behoorlijk wat last van acne, dat is de reden dat ik ga overstappen naar de Diane: de middelen die ik nu gebruik werken niet goed meer. Anders zou ik het ook niet gedaan hebben, heb gelezen over de bijwerkingen en nadelen.
Van internet:
Bij patiënten met huidaandoeningen -met name acne- gaat de voorkeur uit naar combinatiepreparaten met een progestativum met een anti-androgene of weinig intrinsieke androgene werking en een licht oestrogeen overwicht. Cyproteronacetaat, -het progestativum in de Diane-35 pil- heeft een anti-androgene werking en is vooral geschikt voor vrouwen met een ernstige vorm van acne vulgaris. De Diane-35 (ook bekend onder de merknamen Minerva en Elisa) is overigens niet als anticonceptiemiddel geregistreerd. Bij lichtere vormen van acne dient de voorkeur te worden gegeven aan anticonceptiemiddelen die eveneens een gunstig effect op de huid hebben, zoals de Yasmin en de preparaten met desogestrel (Marvelon of Mercilon) of gestodeen (Femodeen/Minulet of Meliane/Harmonet). Hierbij dient men zich te realiseren, dat gestodeen relatief iets meer androgeen effect heeft dan desogestrel. Norgestimaat (in Cilest) en levonorgestrel (in Microgynon 30/Stediril 30, Microgynon 50/Neo-Stediril en Neogynon 21/Stediril-d) hebben een relatief hoge intrinsieke androgene werking en dienen dan ook bij patiënten met 'puistjes' zoveel mogelijk te worden vermeden.
quote:
Dat ook aan mijn arts voorgelegd en samen besloten om het te proberen, maar als ik last heb van de bijwerkingen, dat ik weer terug ga naar de Microgynon .
Ik ben geen huisarts, maar ik heb voldoende gezond verstand om te begrijpen dat je met acne niet terug moet naar de M30.
Best stom, je krijgt acne van een pil en dan krijg je de Diane om die acne tegen te gaan, terwijl elke pil zonder levonorgestrel ook een verbetering zou zijn. Ik heb jouw huid niet gezien en kan dus niet beoordelen of je ernstige acne hebt, maar ik zou je zeker niet meteen de Diane laten slikken.
Laat me raden, jouw huisarts is een man? (ja,ik ben bevooroordeeld en ietwat gefrustreerd over het gemak waarmee mannen vrouwen en meisjes hormonen laten slikken)
crap in = crap out
pi_58525589
Fijn zo'n topic! Ik heb ook een vraagje.

Ik slik de pil al enkele maanden door maar merk sinds twee weken dat mijn lichaam daar nu even niet zo blij mee is. Al twee weken gruwelijke pukkels en sinds gisteren ook een lichte doorbraakbloeding. Maandag, aan het begin van een nieuwe strip, stond ik voor de keus om een weekje te stoppen of nog even door te slikken. Ik ben aan de nieuwe strip begonnen, maar merk door die doorbraakbloeding nu dat ik beter toch een weekje kan stoppen.
Van mijn nieuwe strip heb ik nu dus nog maar 2 pillen genomen. Moet ik deze nu helemaal weggooien en aan een nieuwe beginnen, of volgende week woensdag gewoon met de oude verdergaan? Ik ben van plan de volgende periode weer door te slikken.

Alvast bedankt!
  Vis een optie? woensdag 7 mei 2008 @ 09:48:23 #81
70532 loveli
N
pi_58526782
Welke pil slik je? De meeste pillen hebben dezelfde samenstelling, maar er zijn ook 2- en 3-fasepillen die afhankelijk van de dag een andere hormoonsamenstelling hebben. Als je bv. Diane, Microgynon, Stediril, Rigevidon, Marvelon of Yasmin slikt, is er niets aan de hand. Dan kun je wanneer jij wilt een stopweek inlassen, als je maar minstens 2 weken schter elkaar hebt geslikt.
Als je toch weer gaat doorslikken de volgende periode, dan kun je net zo goed verder gaan met deze strip. Wat je ook kunt doen is de aangebroken strip als reserve-strip houden. Gewoon doen wat jou het beste uitkomt.

Als je een ander merk pil slikt, moet je de bijsluiter even lezen.
crap in = crap out
pi_58547968
Ik slik ethinylestradiol/levonorgestrel wat voor zover ik het kan terugvinden op internet bijna gelijk is aan Microgyn. Ik vind het inderdaad vrij onzinnig om deze strip weg te gooien en op dezelfde plek aan een andere te beginnen, maar overal lees ik dat je na je stopweek met een compleet nieuwe strip moet beginnen. Vandaar even de verwarring.

Bedankt!
  Vis een optie? donderdag 8 mei 2008 @ 09:35:28 #83
70532 loveli
N
pi_58548684
Lees ook even de vorige post die ik neerzette, het kan goed zijn dat deze pil bij jou puistjes veroorzaakt.
crap in = crap out
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:32:48 #84
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_58569618
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik ben sinds 1,5 week weer aan de pil, na een aantal jaar (2, 3?) de Nuvaring gebruikt te hebben. Ik heb nog nooit spotting of zoiets gehad, maar nou ging ik vanmorgen naar de wc en had ik ineens oud bloed in mn onderbroek...

Is dit gebruikelijk dat jullie weten? Ik snap er niks van, bij de overgang van pil naar nuvaring had ik nergens last van. Ben overgestapt van de nuvaring naar de pil nadat ik een gewone stopweek gehad had.
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:25:19 #85
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_58866385
Ik vraag me af he...

..wat zou er gebeuren als je als man zijnde aan de pil zou gaan? bijvoorbeeld Microgynon.

Nee ik ga dat niet doen, vraag het me gewoon af
Drugs are good mkay?
pi_58907393
klein vraagje:
Ik heb weleens gehoord dat de pil onbetrouwbaar is als je aan de diarree bent, klopt dit?

Mij lijkt dit onzin aangezien het feit dat diarree een darm infectie is en de pil al in de maag door het lichaam wordt opgenomen.
  zondag 25 mei 2008 @ 22:39:44 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58908212
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:07 schreef TeHOne het volgende:
klein vraagje:
Ik heb weleens gehoord dat de pil onbetrouwbaar is als je aan de diarree bent, klopt dit?

Mij lijkt dit onzin aangezien het feit dat diarree een darm infectie is en de pil al in de maag door het lichaam wordt opgenomen.
De pil wordt net zoals veel andere geneesmiddelen juist door de darm opgenomen. Het is dus wel degelijk oppassen geblazen als je aan de race bent. Ik citeer van Apotheek.org:
quote:
Wat moet ik doen bij braken of diarree?
Braken en waterdunne diarree kunnen de betrouwbaarheid van de pil in gevaar brengen. Wanneer u binnen vier uur na het innemen van de pil moet braken of last hebt van waterdunne diarree, neem dan enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Neem de pil pas in als de misselijkheid wat is afgenomen. Dit kan tot uiterlijk 36 uur na het innemen van de laatste pil die wel goed in het lichaam is opgenomen. Heeft u een pilstrip met pillen van verschillende kleuren, let er dan op dat u dezelfde kleur neemt.
Als de periode van 36 uur voorbij is en het braken of de diarree blijft aanhouden, dan gelden dezelfde adviezen zoals beschreven bij de vraag 'Wat moet ik doen als ik de pil vergeten heb?' Bij gewone diarree, dat wil zeggen dunne ontlasting, hoeft u niets te doen.
  zondag 25 mei 2008 @ 22:44:29 #88
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58908327
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:32 schreef Jipje het volgende:
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik ben sinds 1,5 week weer aan de pil, na een aantal jaar (2, 3?) de Nuvaring gebruikt te hebben. Ik heb nog nooit spotting of zoiets gehad, maar nou ging ik vanmorgen naar de wc en had ik ineens oud bloed in mn onderbroek...

Is dit gebruikelijk dat jullie weten? Ik snap er niks van, bij de overgang van pil naar nuvaring had ik nergens last van. Ben overgestapt van de nuvaring naar de pil nadat ik een gewone stopweek gehad had.
Ik zou me niet al te druk maken. Je lichaam moet nog wennen. Tussentijds bloedverlies is niet ongebruikelijk als je net begonnen bent. Ik zou het een paar maanden aankijken. Als je dan nog steeds spot, zou ik even overleggen met je huisarts. Het kan dan zijn dat de samenstelling van deze specifieke pil niet ideaal voor je is.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:07:42 #89
11845 Jipje
pi_58912768
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik zou me niet al te druk maken. Je lichaam moet nog wennen. Tussentijds bloedverlies is niet ongebruikelijk als je net begonnen bent. Ik zou het een paar maanden aankijken. Als je dan nog steeds spot, zou ik even overleggen met je huisarts. Het kan dan zijn dat de samenstelling van deze specifieke pil niet ideaal voor je is.
Mwa, wennen. Ik heb de microgynon altijd gehad voordat ik overstapte op de nuvaring. En nu dus weer. Die spotting duurde maar een halve dag Beetje paniek om niks, maar ik vond het zo typisch omdat ik het echt nog nooit eerder gehad heb (ben nu al 8 jaar aan de anticonceptie).

Ik wil het eigenlijk ook geen maanden meer aankijken, ik ben nu echt weer enorm zwaar ongesteld terwijl ik dit met de nuvaring niet had. Verder ga ik een jaar backpacken en ik heb geen zin om pillen of een nuvaring mee te zeulen, omdat die niet warmer mogen worden dan 25 graden... Dus ik wil overstappen op de mirena. Hopen dat dat goed gaat

Ik zal mn vraag hier trouwens even herhalen:
quote:
Ik heb trouwens een naar de werkzame stoffen zitten kijken, en ze zeggen dat dat hormoon van de mirena ervoor zorgt dat je minder tot niet ongesteld wordt. Die stof (levonorgestrel) zit ook in mijn pil. Maar ik ben nu echt megaongesteld, terwijl ik daar met de nuvaring dus geen last van had, daarmee was ik veel minder ongesteld. Komt dat dan echt alleen door dat 2e hormoon wat de pil bevat? Zorgt dat ervoor dat er baarmoederslijmvlies opgebouwd wordt?
Loesje

Vis een optie? maandag 26 mei 2008 @ 11:36:33 #90
70532 loveli
N
pi_58915578
In de gemiddelde pil zitten 2 soorten hormonen, een progestageen en een oestrogeen. Het progestageen remt de eisprong en voorkomt het opbouwen van het baarmoederslijmvlies. Omdat met alleen een progestageen het slijmvlies zo dun kan worden dat er spotting kan optreden, wordt het oestrogeen toegevoegd (plus de stopweek). Dat zorgt ervoor dat er meer slijmvlies wordt opgebouwd, waardoor dus die stopweek ingelast moet worden.
Hte is niet zo dat een oestrogeen puur en alleen in de pil zit om het slijmvlies op te bouwen, het versterkt de werking van het progestageen ook.

In Microgynon is levonorgestrel het progestageen en ethinylestradiol het oestrogeen, dat is hetzelfde oestrogeen als in de nuvaring! Dat is dus de stof die ervoor zorgt dat er baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd. Omdat de hormonen uit nuvaring en de pil op een heel andere manier in je bloed worden opgenomen, kan het best zijn dat je door het slikken van de pil meer oestrogeen binnenkrijgt dan je met de nuvaring kreeg. Het kan ook zijn dat je lichaam zich weer opnieuw moet instellen door de wisseling van hormonen.
Wat je ook kunt doen is nu overstappen op een mini-pil met alleen levonorgestrel, zodat je weet wat dat hormoon zonder oestrogeen doet met je lichaam. Door de manier van opname in de bloedbaan (spijsvertering versus in je baarmoeder) zal er nog best verschil te merken zijn tussen de minipil en de mirena, maar er is geen oestrogeen meer om slijmvlies aan te maken.
Volgens google hebben de volgende minipillen alleen levonorgestrel als werkzame stof: Microlut, Microlut 35, Microval, Mikro-30, Norgeston, Nortrel. De minipil moet strikter op tijd worden ingenomen dan een combinatiepil.

Misschien kun je hier wat mee.
crap in = crap out
  maandag 26 mei 2008 @ 12:08:16 #91
11845 Jipje
pi_58916218
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:36 schreef loveli het volgende:
heel verhaal

Misschien kun je hier wat mee.
Goh, ik heb toch altijd gedacht dat de microgynon 30 een minipil was... Is misschien een idee, maar ik wil eigenlijk vooral weten of ik last heb van dat spiraal. Ongesteld zijn is toch iets waar we als vrouw zijnde mee moeten leren leven. Mocht ik teveel last hebben van het spiraal kan ik altijd nog verder kijken voor die minipil. Verder heb ik nog maar 6 mnd de tijd voor ik vertrek, dus ik wil nu echt als eerste de mirena proberen, deze blijft het gemakkelijkst ivm hoge temperaturen (in Australie is het rustig 40 graden, en dan heb ik liever geen anticonceptie in de auto liggen.... )
Loesje

pi_58975282
Is het eigenlijk 'slecht' om jarenlang aan de pil te zijn? Ik ben al vanaf m'n 15e aan de pil (nu 18) vanwege menstruaties die gepaard gingen met zware buikpijn en ik vraag me af of het niet slecht is voor mijn lichaam dat ik al jarenlang hormonen slik...
pi_59152575
ik ben laast met de pil begonnen, en ik ben begonnen nadat ik ongesteld ben geweest dat was volgende mijn huisarts prima, en ze zei dat ik dus gewoon na 7dagen onveilig sex kon hebben. en dat heb ik ook gedaan.
maar hier lees ik net van iemand dat het pas na 1maand mag? maar is dat nou zo.. want anders heb ik dus misschien een probleempje...
pi_59152861
Als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint met de pil, ben je meteen beschermd. Begin je op iedere andere dag, dan ben je na 7 dagen beschermd. (Alleen als je een pil zoals Microgynon oid gebruikt, deze regel gaat niet op als je een combinatiepil gebruikt)
Dus die maand slaat nergens op
pi_59153073
um oke ik heb Microgynon 20.
dus ik heb het wel gewoon veilig gedaan?
want mijn vriend en ik zijn best bang voor zwangerschap..
pi_59153259
Na 7 dagen ben je sowieso helemaal veilig
(bij goed gebruik uiteraard )
pi_59153513
oke mooi.
ik hoop dat goed gaat!
heel erg bedankt voor de info!
pi_59154091
En je pil heeft ook een hele uitgebreide bijsluiter hè
  vrijdag 6 juni 2008 @ 00:28:26 #99
92409 Twinky
Little star.
pi_59160230
je kunt gedurende je hele pilslikperiode aanhouden dat als je hem zeven dagen voor en na de seks juist geslikt hebt (een 'cyclus' dus van min. 14 dagen aaneengesloten op ong. zelfde tijdstip met eventueel een stopweek van max. 7 dagen) je veilig bent. Ook tijdens de stopweek kun je dan seks hebben zonder extra bescherming.
  Vis een optie? vrijdag 6 juni 2008 @ 00:50:14 #100
70532 loveli
N
pi_59160568
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:49 schreef lienelien het volgende:
(Alleen als je een pil zoals Microgynon oid gebruikt, deze regel gaat niet op als je een combinatiepil gebruikt)
Ahum.. Bijna alle pillen zijn combinatiepillen, Microgynon ook. Combinatiepil betekent dat de pil is samengesteld uit een oestrogeen en een progestageen. Waarschijnlijk bedoel je dat dit niet het geval is wanneer een meer-fasen-pil of de mini-pil wordt gebduikt, dan zijn de spelregels inderdaad anders.
crap in = crap out
pi_59168485
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Ahum.. Bijna alle pillen zijn combinatiepillen, Microgynon ook. Combinatiepil betekent dat de pil is samengesteld uit een oestrogeen en een progestageen. Waarschijnlijk bedoel je dat dit niet het geval is wanneer een meer-fasen-pil of de mini-pil wordt gebduikt, dan zijn de spelregels inderdaad anders.
Oh, ja ik bedoelde juist ook meerfasenpil ipv combinatiepil!
pi_59215927
Hey, mijn vriendin is ongeveer 2 weken geleden gestopt met het slikken van haar pil, dit moest ze omdat ze geen goedkeuring had van haar ouders. In ieder geval, is ze een paar daagjes daarna ongesteld geworden, wat opzich heel normaal was. Echter hebben wij 4 dagen na haar ongesteldheid (en het dus niet opnieuw slikken van de pil) weer seks gehad. Ze heeft daarna een morningafterpill genomen. Die 2 dagen daarop was ze erg misselijk (wat een bijwerking is van de MAP) NU echter verliest ze weer heel veel bloed. Het is alweer 5 dagen geleden dat ze die pil had genomen.

Ze heeft nu de komende 2 dagen erg veel bloed verloren. Iemand enige idee waarom?
Ze is bekend met een blaasontsteking in het verleden, veroorzaakt door een veranderende PH in haar vagina. Ze heeft de pil 3 maanden geslikt.

Kan het zo zijn dat ze nu zwanger is en dat dit een soort van mini-abortus was (door de morning after pil)

We maken ons namelijk erg zorgen, want ze gaf ook aan dat het brandde vanochtend!

Vis een optie? zondag 8 juni 2008 @ 13:41:27 #103
70532 loveli
N
pi_59216607
Hoeveel dagen nadat ze is gestopt met de pil zijn jullie met elkaar naar bed geweest? Hoeveel dagen was hat vanaf de eerdte dag van haar menstruatie? Hebben jullie een condoom gebruikt? Afgaande op wat ik uit jouw verhaal haal, was het in ieder geval niet het meest geschikte tijdstip voor onbeschermde seks.

De MAP zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies wordt afgebroken, net als bij een menstruatie. Het kan heviger zijn dan tijdens een normale cyclus, vanwege de hoeveelheid hormonen die in een keer wordt geslikt. Daar is geen standaard scenario voor, bij iedereen kan dat anders zijn. Een eventueel bevruchte eicel kan niet innestelen als er geen slijmvlies is, vandaar de MAP. Hoe eerder hij is ingenomen, des te betrouwbaarder de werking.

Zij kan het beste ook even met haar ouders gaan praten over voorbehoedsmiddelen en wat te doen bij zwangerschap. Niets gebruiken en wel met jou naar bed is niet het slimste om te doen, dat geldt voor jullie allebei.
crap in = crap out
pi_59216966
Ongesteldheid duurt meestal 7 dagen bij haar en dan nog eens 4 dagen daarna. Verder heeft het 2-3 daagjes geduurd voordat ze ongesteld werd.. dus zo'n 14-15 dagen na het stoppen met de pil, en zo'n 11 dagen na haar eerste menstruatiedag . (ideale moment om zwanger te raken, ik weet het) Een morning after pil geeft nooit 100% garantie, maar het voorbehoedsmiddel was gescheurd!

Dus wat kan dit nou allemaal zijn?
  zondag 8 juni 2008 @ 19:35:36 #105
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_59226367
Kan de pil gewoon 7 uur later dan normaal worden geslikt zonder problemen?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_59226474
Ja, tot 12 uur erna is er niets aan de hand
pi_59226531
http://www.anticonceptievergeten.nl/ Kijk daar anders even voor de zekerheid
pi_59226656
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:18 schreef Soullie89 het volgende:
Hey, mijn vriendin is ongeveer 2 weken geleden gestopt met het slikken van haar pil, dit moest ze omdat ze geen goedkeuring had van haar ouders.
Pff, stomme ouders dan.
Ze mag niet aan de pil, heeft wel seks, met gevolgen zoals het gebruik van een MAP als gevolg. Waarom laten ze haar dan niet gewoon de pil slikken?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:21:41 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59357417
Een paar vragen:

Ik wil binnenkort weer aan de pil. De Microgynon 30 is geen succes gebleken in het verleden en nu denk ik aan óf de Diane óf de Yasmin. Mijn voorkeur gaat uit naar de Yasmin, omdat de kans op gewichtstoename met deze pil minder groot is dan met de Diane. Maar ik las ook iets over een verhoogd risico op trombose met de Yasmin? Weet iemand hoe dat zit?

En, een stomme vraag misschien, als ik meteen begin met slikken, word ik meteen niet meer ongesteld, toch? .

Oh ja, ik bedenk me nog iets:

Hoe zit het met de pil en overbeharing? Ik heb iets teveel mannelijke hormonen, dus ik kan in principe elke dag met scheermesjes in de weer . Is daar ook iets tegen te doen?
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 10:26:23 #110
70532 loveli
N
pi_59357534
Ik heb wel een paar tips en wat uitleg voor je, maar ik wil ook geen 30 keer hetzelfde posten in dit topic.
Lees even het topic door (vooral alle posts van mij, niet arrogant bedoeld), als er daarna nog vragen zijn beantwoord ik ze met alle plezier.

edit: erg nuttige link
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
crap in = crap out
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:28:58 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59357587
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:26 schreef loveli het volgende:
Ik heb wel een paar tips en wat uitleg voor je, maar ik wil ook geen 30 keer hetzelfde posten in dit topic.
Lees even het topic door (vooral alle posts van mij, niet arrogant bedoeld), als er daarna nog vragen zijn beantwoord ik ze met alle plezier.
Will do .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:47:11 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59357994
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Will do .
Alles doorgelezen. Geen antwoorden op mijn vragen gevonden.

(of ik moet er toch overheen gelezen hebben).
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 11:14:49 #113
70532 loveli
N
pi_59358708
Ik post in zoveel pil-gerelateerde topics dat ik niet meer precies weet wat ik waar heb gepost. Als ik zelf een pil zou gaan slikken, nam ik denk ik de minipil of mercilon/marvelon (de laatste 2 hebben dezelfde hormonen, alleen mercilon heeft er wat minder).

Afhankelijk van het moment waarop je begint met slikken en hoe je slikt wordt je wel of niet meer ongesteld. Ben je van plan door te slikken? Wil je aan de pil om je menstruatie stop te zetten of alleen wat te verminderen? Wil je een pil met specifiek anti-androgene werking of is alleen de vrouwelijke werking van oestrogeen genoeg voor je? Wat als door de pil je libido achteruit gaat?

Het risico op trombose is afhankelijk van het gebruikte progestageen. Dat is sowieso het bestanddeel wat het grootste verschil maakt tussen alle pillen. Het progestageen van de M30 geeft in verhouding minder risico op trombose, maar deze pil heeft een androgene werking en die zou ik jou niet willen aanraden.
Het verhoogde risico van de Yasmin schijnt vooral bij jonge meisjes een risico te zijn, gemiddeld is het risico 2 keer zo hoog als bij de M30 (in de categorie 'kans dat je een hoge prijs wint bij de lotto'). Maar aan de andere kant, je zult maar net die ene zijn.
De Diane geeft een nog hoger risico dan derde generatie-pillen zoals de Yasmin, ipv 2 keer zo hoog als M30 en consorten is het risico 4 keer zo hoog. De Diane is in principe bedoels als anti-acne medicijn of medicijn tegen overbeharing, slik 'em niet zonder dat je er een echt goede reden voor hebt. Ook en pil als Yasmin of marvelon kan een positief effect hebben op acne en overbeharing.

Minipil of gewone pil? In de gewone pil zit een oestrogeen, de minipil heeft alleen een progestageen. Een progestageen remt de groei van baarmoederslijmvlies en voorkomt de eisprong. Deze pil wordt (voor zover ik weet) geslikt zonder stopweek.
Het baarmoederslijmvlies kan dan zo dun worden, dat er bloedingen kunnen optreden en die zijn niet gewenst. Daarom zijn de meeste pillen voorzien van een oestrogeen en een stopweek. Het oestrogeen versterkt de anti-conceptieve werking van het progestageen, maar zorgt er voornamelijk voor dat er een beetje baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd. Dat wordt in de stopweek afgebroken. Vrouwen denken daardoor dat ze een normale cyclus hebben en hebben geen last van doorbraakbloedingen, omdat ze elke maand een kunstmatige bloeding hebben.

Volgens mij heb je hier wel wat aan
crap in = crap out
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:47:51 #114
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_59359586
even een vraagje! Ik slik nu zo'n 5 jaar Microgynon 30, beviel en bevalt me altijd goed! Maar nu kreeg ik van m'n doktersapotheek opeens een ander merk pil, Ethinylestradiol/Levonorgestrel (wat een naam!). Denk omdat die goedkoper voor ze is ofzo. Nu ga ik dus over een tijdje daarmee beginnen, maar ik vraag me af wat voor gevolgen dat kan hebben. Kan ik dan opeens weer n paar kilo aankomen, of is dat niet het geval omdat ik niet gestopt ben met die Microgynon?

Vraag me ook af of het eigenlijk wel verstandig is om zo lang aan de pil te zitten. Ben er op m'n 15de mee begonnen omdat ik om de 2 weken ongesteld werd, en sindsdien telkens een vriendje gehad dus het leek me verstandig om het gewoon te blijven slikken...maar af en toe vraag ik me weleens af of zo lang slikken wel goed voor je is...
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
pi_59359804
Dat is gewoon de merkloze versie van de Microgynon 30 . Je komt helemaal niet aan, het is niet zo dat je opeens weer een tijdje vruchtbaar bent, want je slikt precies dezelfde hormonen. Alleen het vulmiddel kan verschillen. Dus in principe slik je nog steeds de Microgynon 30.

Edit: maar stond dit niet ook in de brief die je erbij hoort te krijgen van de apotheek? Ik kreeg bij wisseling van merk een brief vol uitleg wat er veranderde en wat niet ...

[ Bericht 20% gewijzigd door Chicolate op 13-06-2008 12:04:14 ]
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 11:57:53 #116
70532 loveli
N
pi_59359876
Even een kopietje van wat ik in een ander topic postte:

Microgynon 30 heet nog steeds zo, er is geen naamsverandering geweest. Er zijn 3 merken met dezelfde hormonen, waarschijnlijk heb je een goedkopere meegekregen. Jammer dat apotheken niet aan goede voorlichting doen, maar gelukkig doe ik dat wel.
Rigevidon-30, Stediril-30 en Microgynon-30 hebben dezelfde hormonen, mogelijk hebben ze andere hulpstoffen. Het is de meest gebruikte pil in Nederland, meer dan 1 miljoen vrouwen slikten M30.
Rigevidon bestaat geloof ik het langst, maar was ook het duurst. Sinds verzekeraars op de prijs zijn gaan letten, zijn Stediril en Rigevidon een stuk goedkoper geworden, waardoor M30 de duurste was en verzekeraars wilden dat hun klanten massaal overstapten op de goedkopere soorten. Apotheken delen mee in de winst en vertellen hun klanten dat het voorgeschreven middel uit de handel is of dat het een andere naam heeft.

Ethinylestradiol en Levonorgestrel zijn de namen van het oestrogeen en progestageen in deze pil. Je hebt gewoon een merkloze variant meegekregen, in principe net zo goed als wat je had. Alleen heeft de fabrikant geen onderzoek hoeven doen en kan 'ie 'em voor een habbekrats produceren.

Het enige mogelijke gevolg is dat je een kleine verandering merkt, de gebruikte hulpstoffen kunnen anders zijn. Een hulpstof is niets anders dan een bulkstof die ervoor zorgt dat de hele kleine hoeveelheid hormonen in een normaal formaat tablet past. Zie het als een pepermuntje, de hulpstof (suiker) zorgt ervoor dat je lang op de mintsmaak kunt blijven zuigen.
Hoe kun je anders reageren op een pil met een andere hulpstof? Ook dat is te vergelijken met een pepermuntje. Op King pepermunt kun je 20 minuten zuigen, het valt niet uit elkaar. Faam pepermunt valt na een paar minuten uit elkaar. King pepermunt geeft geleidelijker smaak af dan Faam. De ene hulpstof kan voor snellere afgifte van hormonen zorgen dan de andere.

Of lang de pil slikken goed voor je is? Geen idee, maar ik slik 'em zelf niet (ben 30+).

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 13-06-2008 12:58:06 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 13:19:40 #117
70532 loveli
N
pi_59361635
Nog een interessante link over trombose:
http://www.bcfi.be/Folia/index.cfm?FoliaWelk=F27N02F

En voor Viking, als je de pil niet gebruikt voor anti-conceptie, kun je het best op dag 5 van je cyclus beginnen met slikken. Dan komt 'ie het best overeen met je eigen hormoonhuishouding.
crap in = crap out
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:23:40 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59361725
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:19 schreef loveli het volgende:
En voor Viking, als je de pil niet gebruikt voor anti-conceptie, kun je het best op dag 5 van je cyclus beginnen met slikken. Dan komt 'ie het best overeen met je eigen hormoonhuishouding.
Wat bedoel je? Is dat de vijfde dag van mijn menstruatie? .

Ik ben echt een enorme n00b wat dit betreft .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 13 juni 2008 @ 13:45:28 #119
70532 loveli
N
pi_59362308
Ja, dat is de vijfde dag van je menstruatie. Als je meer wilt begrijpen van je cyclus, moet je deze pagina even bekijken. Daar staat het goed uitgelegd.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1930

Als je je cyclus kent, kun je bepaalde buien die je hebt misschien ook beter begrijpen als ze hormonaal zijn. Zelf ben ik rond de eisprong een stukje aanhankelijker, ik ben eigenlijk best benieuwd of dat bij jou ook zo is
crap in = crap out
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:56:06 #120
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_59368761
thanks voor t antwoord! Weer wat geleerd!
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
pi_59413061
Ik heb afgelope maand veel last gehad van diaree. In de bijsluiter staat dat je dan meteen de volgende pil moet nemen zodat die betrouwbaar blijft. Ik heb dat niet gedaan, op dat moment gewoon niet aan gedacht. Ik zit nu in de stopweek en ben maar een beetje ongesteld geworden, maar 1 dag hevig en daarna nog maar een klein beetje. Is er een kans dat ik zwanger ben? Ik heb de pil veder wel gewoon elke dag geslikt.
pi_59414796
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:49 schreef yasmin17 het volgende:
Ik heb afgelope maand veel last gehad van diaree. In de bijsluiter staat dat je dan meteen de volgende pil moet nemen zodat die betrouwbaar blijft. Ik heb dat niet gedaan, op dat moment gewoon niet aan gedacht. Ik zit nu in de stopweek en ben maar een beetje ongesteld geworden, maar 1 dag hevig en daarna nog maar een klein beetje. Is er een kans dat ik zwanger ben? Ik heb de pil veder wel gewoon elke dag geslikt.
nou ja, vind dat zelf ook altijd wel tricky maar als je de doktoren en bijsluiter moet geloven dan zit je goed als je gewoon bloedverlies hebt. En dat heb je gehad . Hevig zelfs . Maar goed, ik ben geen dokter he
pi_59814237
Ik maak me een beetje zorgen, ik heb jaren de pil kunnen doorslikken (steeds 3 of 4 maanden) zonder echte doorbraakbloedingen
Maar nu na 2 strips krijg ik wel last van spotting en doorbraakbloedingen, dus ik ben nu ook van plan om om de 6 weken steeds te stoppen
Maar ik vroeg me af waarom dit nu zo verandert is en of ik me zorgen moet maken
  Vis een optie? dinsdag 1 juli 2008 @ 23:35:42 #124
70532 loveli
N
pi_59831055
Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Het is niet ongewoon dat na jaren probleemloos dezelfde pil geslikt te hebben, er opeens doorbraakbloedingen komen. Eventueel kun je een andere pil proberen, misschien dat het met andere hormonen wel weer goed gaat.

Wat voor doorbraakbloedingen heb je? Als je er ook pijnklachten bij hebt of als het echt veel is, kun je voor de zekerheid het beste even bij de huisarts langsgaan.
crap in = crap out
pi_59836426
Het is meer spotting maar dan heb ik toch altijd wel het gevoel dat het tijd is om ongesteld te worden
Verder geen pijnklachten
  zondag 6 juli 2008 @ 21:51:37 #126
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_59935284
Ik heb ook een vraagje...

ik heb een nieuwe vriendin. toen we elkaar ontmoetten was ze niet aan de pil omdat ze geen partner had en gewoon gestopt was er mee. toen het tussen ons wat serieuzer begon te worden, 4 weken geleden is ze weer begonnen met de pil en hem in de eerste week 1x vergeten. na die keer vergeten heeft het 8 dagen geduurd voordat we weer op die manier in bed belandden en toen wilde het condoom echt niet meewerken (te strak, zij niet nat genoeg, rolde af) waarop we besloten om toch maar zonder te doen.
dit zou volgens de bijsluiter moeten kunnen, de pil beschermt in de eerste en tweede week na 7 dagen.

alleen nu blijft haar menstruatie uit, ongeveer 4 dagen te laat nu al...

ik weet dat het als je net (weer) begonnen bent met de pil wel vaker wat langer kan duren, maar volgens mn vriendin (hey, zij heeft die ervaring ) zou dat dus niet zo moeten zijn...

wie weet het wat meer van/over en tips?
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  maandag 7 juli 2008 @ 15:54:39 #127
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_59949840
Wanneer wordt de vrouw weer ongesteld? Als zo'n strip op is?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_59949950
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:54 schreef DuTank het volgende:
Wanneer wordt de vrouw weer ongesteld? Als zo'n strip op is?
bijsluiter geeft ook antwoord maar ja idd: als de strip op is dan is het ff een paar daagjes wachten voordat je weer ongesteld wordt.
  maandag 7 juli 2008 @ 16:04:11 #129
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_59950098
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef Apotheose het volgende:

[..]

bijsluiter geeft ook antwoord maar ja idd: als de strip op is dan is het ff een paar daagjes wachten voordat je weer ongesteld wordt.
Dus als vandaag die strip op is gegaan, wordt ze pas over paar dagen ongesteld? Dus niet meteen morgen?
pi_59950835
Nou nee, meestal zit daar wel 2 a 3 dagen tussen. BIj mij zelfs wel 5. (lekker stressig vaak ). Scheelt per vrouw ook. En nee niet meteen morgen: want dan zou je niet eens meer de pil door kunnen slikken als je meteen na die 21 pilletjes ongesteld wordt Heeft t dan ook weinig zin
  maandag 7 juli 2008 @ 17:34:33 #131
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_59952211
Dus ik kan gewoon neuken morgen? En zonder condoom?
  maandag 7 juli 2008 @ 17:59:09 #132
92409 Twinky
Little star.
pi_59952778
yep, is veilig! Mits ze afgelopen week wel netjes geslikt heeft
  maandag 7 juli 2008 @ 18:21:30 #133
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_59953241
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:59 schreef Twinky het volgende:
yep, is veilig! Mits ze afgelopen week wel netjes geslikt heeft
Ja, maar dan zijn we sowieso de lul, omdat het vannochtend nog losging. Maar nog even afscheidsbats voor vakantie, jeweet
pi_59953359
vanmorgen bij de apotheek geweest voor de pil. Ik heb altijd de lovette. De assistente vertelde dat ik nu een merkloze krijg. Die kost me niks, de lovette kost 34 euro per 6 maanden.
Ben benieuwd. Morgen kan ik hem ophalen. Ik slik hem 3 maanden, mocht ik nou toch weer andere klachten krijgen dan ga ik zo weer de lovette halen.
*poef* nu is het weg
  maandag 7 juli 2008 @ 19:24:01 #135
92409 Twinky
Little star.
pi_59954486
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:26 schreef kaatjejannie het volgende:
vanmorgen bij de apotheek geweest voor de pil. Ik heb altijd de lovette. De assistente vertelde dat ik nu een merkloze krijg. Die kost me niks, de lovette kost 34 euro per 6 maanden.
Ben benieuwd. Morgen kan ik hem ophalen. Ik slik hem 3 maanden, mocht ik nou toch weer andere klachten krijgen dan ga ik zo weer de lovette halen.
Goed idee
  maandag 7 juli 2008 @ 19:33:34 #136
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_59954702
mijn probleempje is opgelost trouwens
beetje uitstel en wat heftiger dan normaal, maar verder alles ok
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_60022472
Wat een naaiers! Net voor een jaar pillen besteld (Microgynon 30) en krijg ik een B merk in handen geduwd: Ethinylestradiol Levonorgestrel 0.03/0.15 A, staat op de groene verpakking. Ethi.. wat Dit omdat de overheid en dus dan ook de zorgverzekeraar niet meer die dure variant vergoeden en dus wordt vervangen door een B merk die, naar eigen zeggen, even werkzaam is.

En misschien ben ik dan een mierenneuker maar ik hou daar niet van. Als het nou om een fles cola gaat van een B merk - prima. Maar niet om zulke dingen. Kun je ook gewoon los bij de apotheek om de hoek de pillen kopen? Micro dus. Deze breng ik morgen weer terug. Heb gelukkig nog een maand aan pillen. Net kon ik lullen wat ik wou maar kreeg geen microgynon. Deze mocht ik wel uitproberen en mocht dat niet bevallen dan kan er geprobeerd worden of ze die andere nog kan bestellen.

weirdos. Fuck de overheid!

Gegroet, een gefrustreerde Apotheose Sorry, wou het ff kwijt.
  Vis een optie? donderdag 10 juli 2008 @ 16:52:58 #138
70532 loveli
N
pi_60023145
Ze hebben echt wel de merkpillen liggen en die worden gewoon nog gemaakt, maar ze doen er in eerste instantie alles aan om ze niet mee te geven. Dat weet je inmiddels.

De reden dat een merkloze variant goedkoper is dan het "A"-merk is, dat voor de merkloze variant geen ontwikkelings- en onderzoekskosten zijn gemaakt. Zodra het patent van het merk-middel is verlopen, mag iedereen een middel maken met dezelfde werkzame stof. De fabrikant kan het goedkoper verkopen en voor de apotheek is er een hogere winstmarge.

Je vergelijking tussen A- en B-merken gaat niet op, omdat er niet op de grondstoffen wordt bezuinigd, maar op de ontwikkelingskosten. Lees de bijsluiter er maar op na wat de werkzame stoffen in M30 zijn, ethinylestradiol en levonorgestrel...
crap in = crap out
pi_60023573
ja zal best. Heb iig nu weer die microgynon besteld. Voel ik me prettiger bij. Maar thx voor je uitleg. Weet ik ook hoe t zit

Iemand die trouwens is overgestapt van M30 naar dat 'B' merk?
  Vis een optie? donderdag 10 juli 2008 @ 17:21:58 #140
70532 loveli
N
pi_60023851
Er is niet 1 B-merk, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Er zijn zelfs meerdere A-merken. Stediril-30 bestaat al meer dan 40 jaar, M30 wat korter en Rigevidon was het eerste 'goedkope' alternatief.

Lees ook even mijn post eerder in dit topic, waar ik de pil vergelijk met pepermunt. Daar leg ik uit wat het verschil kan zijn tussen de verschillende pillen.
crap in = crap out
pi_60023962
ja ik had idd gewoon gepost zonder nog ff t topic door te lezen. *gaat lezen
pi_60024448
Vandaag naar de apotheek geweest om mijn merkloze pil op te halen. Maar door leveringsproblemen was die er niet. Omdat ik er niks aan kon doen, kreeg ik nu de Lovette voor niks mee. (normaal zou ik 15 euro voor 3 maanden betalen)

Moet zeggen dat ik het niet zo erg vind..
*poef* nu is het weg
pi_60039552
Ik heb ook weer een vraagje
Ik ben afgelopen strip dus halverwege gestopt en nu gewoon weer met dezelfde strip verder gegaan (deze wil ik op maken en dan gewoon met de volgende doorgaan en daarna ongesteld worden)
Is dit dan nog veilig?
Of moet ik de aantal pillen die ik al geslikt heb uit een nieuwe strip halen (zoals je op vakantie zou doen) en daarmee verder gaan?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:41:33 #144
92409 Twinky
Little star.
pi_60040233
ja hoor, kan prima deed ik ook vaak. Zolang je maar meer dan 2 weken achter elkaar slikt en dan max. 7 dagen stopweek
Moet je alleen niet doen als je regelmatig pillen vergeet enzo, dan kun je beter netjes strippen slikken. Maar creatief zijn met de pil kan prima
  Vis een optie? vrijdag 11 juli 2008 @ 14:03:12 #145
70532 loveli
N
pi_60040738
In elke pil zitten evenveel van dezelfde hormonen, het maakt dus geen klap uit welke pil uit welke strip je gebruikt. Zo lang je niet korter slikt dan in je bijsluiter staat vermeld als veilige periode, is er niets aan de hand.

Voor de meer-fasen-preparaten geldt bovenstaande natuurlijk niet en moet je je wel aan de strip houden.
crap in = crap out
pi_60042983
En ik hoef ook niet eerst 7 dagen te slikken (zoals het is als je voor het eerst begint) ?
Dit soort creatieve vragen staat jammer genoeg niet in de bijsluiter dus bedankt voor het antwoorden
  Vis een optie? zaterdag 12 juli 2008 @ 12:11:31 #147
70532 loveli
N
pi_60057157
Begin je te slikken na een stopweek of na een langere periode niet slikken?

In het tweede geval ben je idd de eerste week niet beschermd. Als je na een tijdlang niet slikken op dag 5 van je menstruatie weer begint sluit dat het beste aan op je hormonale cyclus, maar dan ben je de eerste week niet beschermd. Als je vanaf dag 1 van je cyclus slikt is het wel direct veilig.
crap in = crap out
pi_60058906
Na een stopweek van 5 dagen
pi_60071752
Ik heb een vraagje.

Ik heb afgelopen maand geen stopweek gehad maar de pil doorgeslikt.
Dit doe ik wel vaker en als ik de maand daarna stop met de pil, wordt ik altijd wat minder ongesteld dan normaal.

Alleen ben ik dit keer niet echt ongesteld geworden.
Een beetje spotting noemen ze dat volgens mij, het leek meer op oud bloed en wat "dikke klonten".

Kan dat komen door het overslaan van de stopweek, of moet ik me zorgen gaan maken?
Ik kan hier niet iets over vinden in de bijsluiter, ik hoop dat jullie dat misschien weten.

[ Bericht 22% gewijzigd door musicfreakyme op 13-07-2008 18:45:58 ]
  zondag 13 juli 2008 @ 12:13:55 #150
92409 Twinky
Little star.
pi_60072469
geen zorgen maken joh. Zeker als je ook nog met condoom sekst! Het zijn veel hormonen die je in je lijf stopt met de pil, daarvan raakt je lichaam een beetje in de war. Doorslikken kan geen kwaad maar dan krijg je soms andere bloedingen die ook helemaal niet erg zijn
pi_60072665
Nee, maar die bloedingen heb ik juist níet gehad.
Wel gewoon de buikpijn en kramp die ik normaal ook voel als ik ongesteld ga worden.

Maar dank je, ik voel me een stukje gerustgesteld nu
  zondag 13 juli 2008 @ 13:37:22 #152
92409 Twinky
Little star.
pi_60073978
Ja zwanger ben je echt niet hoor! De pil alleen is al voldoende, condoom alleen ook. Moet je voorstellen als je allebei doet!

Sowieso is 'normaal' bloeden bij de pil geen teken dat je niet zwanger bent, dat is toch een misopvatting. De onttrekkingsbloedingen in je stopweek zijn niet hetzelfde als 'ongesteld zijn' zonder hormonen.
  Vis een optie? zondag 13 juli 2008 @ 18:45:11 #153
70532 loveli
N
pi_60079696
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:20 schreef Miss_S het volgende:
Na een stopweek van 5 dagen
Dan hoef je je geen zorgen te maken.
crap in = crap out
  maandag 14 juli 2008 @ 13:37:16 #154
185098 SweetLakeDeluxe
some of my favourites
pi_60095271
Een vraagje,

Wat als je één pil bent vergeten in de 3e week, niet direct bent gestopt én na de laatste pil in de strip niet bent overgegaan tot een volgende strip (dus een stopweek hebt ingelast).. ben je dan nog beschermd (in die week en de week erna)?
  Vis een optie? maandag 14 juli 2008 @ 13:59:50 #155
70532 loveli
N
pi_60095870
De nieuwe richtlijn is, dat je je pas zorgen hoeft te gaan maken als je twee pillen bent vergeten.
Zie ook dit PDF-je.
http://nhg.artsennet.nl/u(...)CH_R1961591324953952
crap in = crap out
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:51:49 #156
185098 SweetLakeDeluxe
some of my favourites
pi_60143725
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:59 schreef loveli het volgende:
De nieuwe richtlijn is, dat je je pas zorgen hoeft te gaan maken als je twee pillen bent vergeten.
Zie ook dit PDF-je.
http://nhg.artsennet.nl/u(...)CH_R1961591324953952
Mogen ze toch de bijsluiter eens gaan updaten

Maareh, danke schön voor de snelle reactie!
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:52:35 #157
185098 SweetLakeDeluxe
some of my favourites
pi_60143751
-oops-

[ Bericht 49% gewijzigd door SweetLakeDeluxe op 16-07-2008 13:53:22 (dubbele post) ]
  Vis een optie? woensdag 16 juli 2008 @ 14:31:16 #158
70532 loveli
N
pi_60144703
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:51 schreef SweetLakeDeluxe het volgende:
Mogen ze toch de bijsluiter eens gaan updaten
Nee, dat mogen ze niet. De bijsluiter van de pil is door de fabrikant geschreven, aansprakelijkheid enzo. Raak je zwanger als je je niet aan die bijsluiter houdt, dan is het je eigen schuld en niet die van de pil.

De huisarts moet het beste advies geven. Als het niet nodig is om de MAP te nemen, dan is dat meegenomen.
crap in = crap out
pi_60287631
Edit: Laat maar, google is your friend!

[ Bericht 89% gewijzigd door DevilsAndDust op 23-07-2008 09:41:35 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_60332744
namens mijn vriendin wat pil onzekerheden
quote:
ja ben em in de 2e week vergeten.. en helemaal neit ingenomen.. de dag erna wel toen half ongesteld geworden en toen weer gwn normaal geslikt
paar dagen erna heb ik dus wel een paar pillen nog gehad
please wat info over wel of geen gummi

bij voorbaat dank
  Vis een optie? vrijdag 25 juli 2008 @ 09:23:33 #161
70532 loveli
N
pi_60335274
Graag eerst van haar wat meer info over hoeveel dagen ze 'em vergeten is. Als het om 1 pil gaat, geen zorgen maken. Meer pillen vergeten? Rubber gebruiken en als het minder dan 72 uur geleden is nadenken over een MAP.
crap in = crap out
pi_60346194
1 dag dus bedankt vor de info ,, krijg een gezelligere avond
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:48:08 #163
209810 Scherpkoekje
Scherp en koekig
pi_60359120
Als je de pil slikt, kun je dan alsnog te laat zijn met je ongesteldheid?
```/l
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Lieve kleine kitten <3
 じしl_, )ノ
  Vis een optie? zaterdag 26 juli 2008 @ 18:35:51 #164
70532 loveli
N
pi_60364686
Door factoren zoals stress lan je cyclus veranderen. De pil geeft geen garantie dat je stipt op tijd ongesteld wordt.
crap in = crap out
  maandag 28 juli 2008 @ 00:00:26 #165
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_60387310
ik heb een vraag

12 dagen geleden ben ik begonnen met het slikken van Microgynon 30, ik wilde beginnen met slikken op de eerste dag van mijn menstruatie zodat de pil meteen veilig zou zijn. Nou is mijn cyclus vaak wat korter dan 28 dagen, soms rond de 5,4 dagen eerder. Zo werd ik 12 dagen geleden ook eerder ongesteld, maar dit keer een hele week eerder. Die dag heb ik gewoon normaal gemenstrueerd qua hoeveelheid bloed en heb ik die avond de eerste pil geslikt. Maar na deze eerste dag van mijn menstruatie heb ik daarna helemaal geen bloed meer verloren (wat bij mij normaal meestal toch echt zeker meerdere dagen duurt) dus twijfel ik of ik wel echt ongesteld ben geweest toen. Ik ben wel verder gegaan met het slikken van die pil wat ik nu nog steeds doe. Na 11 dagen heb ik met mijn vriend seks gehad zonder condoom in de veronderstelling dat het veilig was en zo niet, dat deze eenfasepil na een week sowieso veilig is. Wat als ik nu niet echt ongesteld ben geweest en dus nu 12 dagen de pil heb geslikt zonder dat dit op de eerste dag van mijn menstruatie is gebeurd maar dus een week of een paar dagen vóór dat ik ongesteld zou moeten worden, is het dan nog steeds veilig?
Let's Rummikub the night away.
pi_60390230
Geen probleem, want microgynon is sowieso na 7 dagen veilig, op welk moment in je cyclus je de eerste pil hebt ingenomen. Niets aan de hand dus, je bent al een paar dagen beschermd
  maandag 28 juli 2008 @ 11:35:02 #167
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_60392491
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:16 schreef lienelien het volgende:
Geen probleem, want microgynon is sowieso na 7 dagen veilig, op welk moment in je cyclus je de eerste pil hebt ingenomen. Niets aan de hand dus, je bent al een paar dagen beschermd
Aaah mooi, dankje, dat dacht ik ook al, daarom hadden we onbeschermd geprobeerd na een paar keer, maar toen werden we allebei toch paranoide ook aangezien enkele sites het weer over een maand hebben ipv een week, drama compleet. (jij hier? )
pi_60403051
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:35 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Aaah mooi, dankje, dat dacht ik ook al, daarom hadden we onbeschermd geprobeerd na een paar keer, maar toen werden we allebei toch paranoide ook aangezien enkele sites het weer over een maand hebben ipv een week, drama compleet. (jij hier? )
Dat van een maand heb ik vaker gelezen ja, geldt misschien voor een andere soort pil oid, beetje vreemd
(ja, ik help graag mensen die het te moeilijk vinden om een bijsluiter te lezen )
  maandag 28 juli 2008 @ 20:42:36 #169
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_60403929
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:04 schreef lienelien het volgende:

[..]

Dat van een maand heb ik vaker gelezen ja, geldt misschien voor een andere soort pil oid, beetje vreemd
(ja, ik help graag mensen die het te moeilijk vinden om een bijsluiter te lezen )
(3x keer gedaan hoor, maar stond niks over vóór eerste dag menstruatie, op internet ook weer iets anders, para zeg ik je )
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:49:21 #170
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_60497007
Ik was begin van de maand een paar dagen mijn pil vergeten en ben toen gestopt met slikken voor deze maand. Mijn vriend en ik doen het toch veilig..Maar nu , 3 weken later, kom ik er achter dat ik dus volgende week ongesteld moet worden maar dat komt heel slecht uit (ga naar een festival). Ik wil dus alsnog mn ongesteld uitstellen/overslaan. Kan dat nog of is het nu te laat pech gehad helaas?
Ik slik mycrogynon 50 btw...
of niet natuurlijk
  Vis een optie? zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:18:52 #171
70532 loveli
N
pi_60501775
Even terzijde, waarom ben je gestopt? Je had beter gewoon je strip af kunnen maken, een maand tussendoor stoppen voegt niet heel veel toe. (voor mijn eigen nieuwsgierigheid, waarom M50 en niet M30?)
Als je nu begint te slikken, ben je waarschijnlijk nog op tijd. Volgens mij kun je tot 4 dagen voor de geplande mentruatie beginnen, omdat dan de hormoonspiegel zakt wegens het uitblijven van de zwangerschap. Als je dan hormonen neemt, blijft je lichaam denken dat het zwanger is en heb je geen menstruatie.
crap in = crap out
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:52:22 #172
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_60505681
Omdat ik op vakantie ging voor 2 weken in mn pilstrip vergat En de m50 is omdat ik veel last heb/had van doorbraakbloedingen. En stiekem ook een beetje voor mijn gemoedsrust omdat 3(!!!) meiden die ik ken al zwanger geraakt zijn ondanks dat ze m30 slikte..
Bedankt voor de info ik ga m gewoon slikken en kijken waar het schip (de rode zee ) strand...
of niet natuurlijk
pi_60721333
Hoi,

Ik heb vorige week de pil gehaalt.
Nu moet ik de pil weer op de eerste dat dat ik ongesteld ben gebruiken.
En ik heb voor 3 maand pilletjes gekregen en na die 3 maand komt de dokter controleren
als ik de geschikte pillen heb.

Nou had ik een vraagje.
Als ik aan de pil begin als ik ongesteld ben wanneer werkt het dan dat je niet zwanger kunt
raken?
En omdat de dokter na 3 maand komt controleren of ik de geschikte pillen heb werken die
pillen voor die 3 maand dan wel gewoon?

heel erg bedankt alvast ik hoop dat ik het een beetje goed heb kunnen uitleggen.
ik ben namelijk best onzeker en bang dat ik zwanger word en wou dus wat informatie
vragen.
  Vis een optie? maandag 11 augustus 2008 @ 00:34:01 #174
70532 loveli
N
pi_60721785
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken ben je direct beschermd tegen zwangerschap. Je hoeft dus niet bang te zijn.

Iedereen reageert anders op de pil. Daarom wacht je huisarts even de eerste drie maanden af om jou aan de pil te laten wennen. Als je na drie maanden nog ergens last van hebt, zoals buikpijn of doorbraakbloedingen, dan zal hij je een andere pil voorschrijven. Maar ook al krijg je dat soort verschijnselen (waarschijnlijk niet), als je hem volgens de bijsluiter slikt is de pil gewoon veilig.
crap in = crap out
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:30:55 #175
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_60731283
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:15 schreef yvankaloveyou het volgende:
Als ik aan de pil begin als ik ongesteld ben wanneer werkt het dan dat je niet zwanger kunt
raken?
Ik weet niet hoor, maar waarom is het zo moeilijk om de bijsluiter te lezen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_60894408
Even een vraag, ben benieuwd of iemand hier het antwoord op heeft.

Ik slik al zo'n 11 jaar de pil. Helaas is gebleken dat ie bij mij niet altijd zijn werk doet en ben dus ook een paar keer zwanger geweest. Aangezien ik het zat ben om volledig op de pil te vertrouwen (omdat dat blijkbaar niet kan) heb ik de afgelopen 3 jaar altijd condooms erbij gebruikt. Maar zo langzamerhand wil ik toch heel graag wel weer een keer zonder. Nou heb ik al een paar keer gelezen dat als je de ochtend na de seks 2 pillen slikt, dit als een soort morning after pil werkt, klopt dit????
  Vis een optie? zondag 17 augustus 2008 @ 10:17:32 #177
70532 loveli
N
pi_60895075
Nee. Pas als je 10 pillen slikt krijg je evenveel hormonen binnen als de MAP. Weet je ook waarom de pil bij jou niet goed werkt? Misschien word het tijd om over andere AC-middelen na te denken.
crap in = crap out
pi_60896271
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:17 schreef loveli het volgende:
Nee. Pas als je 10 pillen slikt krijg je evenveel hormonen binnen als de MAP. Weet je ook waarom de pil bij jou niet goed werkt? Misschien word het tijd om over andere AC-middelen na te denken.
Ik heb geen idee waarom dat stomme ding niet goed werkt. Volgens de huisarts is het gewoon vette pech... Maar ja, daar ben ik niet echt mee gerust gesteld. Over andere anticonceptie heb ik uiteraard wel nagedacht, maar er is er eigenlijk geen 1 die me trekt. Maar goed, 10 pillen slikken zit ik ook niet op te wachten, dus dan maar gewoon dubbel dutch blijven.
  Vis een optie? zondag 17 augustus 2008 @ 11:42:38 #179
70532 loveli
N
pi_60896627
Twee bekende mogelijkheden:
Spijsvertering. Als dat niet helemaal lekker gaat, kan het zijn dat je de hormonen ook niet goed opneemt. Sowieso wordt het grootste deel van de hormonen onbenut naar buiten gewerkt. De tablet valt in je maag al uit elkaar en slechts een deel ervan wordt uiteindelijk in (volgens mij, ben geen expert) de dunne darm in je bloed opgenomen.
Vet. Hoe meer vetweefsel je hebt, des te meer oestrogeen maak je aan. Vrouwen met overgewicht hebben meer kans dat ze zwanger worden terwijl ze de pil slikken.

Zijn je hormoonwaarden nagekeken? Na meerdere zwangerschappen tijdens pilgebruik lijkt me dat toch wel het eerste wat de HA moet laten nakijken. En een zwaardere pil? Als je nu bv aan de Microgynon 30 bent kun je de M50 overwegen.
En de pil zoveel mogelijk zonder stopweek doorslikken? In de stopweek daalt de hormoonspiegel, waardoor er weer eitjes kunnen rijpen. Normaal gesproken rijpen die niet genoeg om te springen, maar in jouw geval misschien wel. Doorslikken voorkomt dat.
crap in = crap out
pi_60896710
Beste Mirannie,

Het verhaal van het slikken van een extra dosis op de volgende dag zit als volgt:

Dit gaat alleen op als je bij normaal gebruik van de pil één keer de pil bent vergeten in te nemen. Dan kan je de volgende dag compenseren. Dit werkt niet als een morning after pil.

Bij vragen over medicatie kan je altijd bij je apotheker terecht, deze is gespecialiseerd hierin i.t.t. 99,9% van de forumgebruikers. Bij belangrijke zaken zoals het voorkomen van zwangerschappen zou ik ,mijn informatiewinning daar doen en niet bij een of andere collega-forum gebruiker.

Succes!
you're good, you could be better, but you'll never be me.......
pi_60901284
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:42 schreef loveli het volgende:
Twee bekende mogelijkheden:
Spijsvertering. Als dat niet helemaal lekker gaat, kan het zijn dat je de hormonen ook niet goed opneemt. Sowieso wordt het grootste deel van de hormonen onbenut naar buiten gewerkt. De tablet valt in je maag al uit elkaar en slechts een deel ervan wordt uiteindelijk in (volgens mij, ben geen expert) de dunne darm in je bloed opgenomen.
Vet. Hoe meer vetweefsel je hebt, des te meer oestrogeen maak je aan. Vrouwen met overgewicht hebben meer kans dat ze zwanger worden terwijl ze de pil slikken.

Zijn je hormoonwaarden nagekeken? Na meerdere zwangerschappen tijdens pilgebruik lijkt me dat toch wel het eerste wat de HA moet laten nakijken. En een zwaardere pil? Als je nu bv aan de Microgynon 30 bent kun je de M50 overwegen.
En de pil zoveel mogelijk zonder stopweek doorslikken? In de stopweek daalt de hormoonspiegel, waardoor er weer eitjes kunnen rijpen. Normaal gesproken rijpen die niet genoeg om te springen, maar in jouw geval misschien wel. Doorslikken voorkomt dat.
Er hebben wel steeds een aantal jaren tussen gezeten, vandaar dat de huisarts zegt: geval van pech. Eerste keer was 10 jaar geleden, 2de keer 7 jaar geleden, laatste keer is 3 jaar geleden.

Zwaardere pil had ik gekregen na de eerste keer.

Maar moet zeggen dat ik je verhaaltje wel interessant vind. Bedankt in ieder geval!!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:54:02 #182
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_60965412
Ben het even kwijt hoor.....

Zit nu sinds gister in de stopweek. Nu weet ik dat de stopweek veilig is (heb alles goed en op tijd geslikt ja ), maar heb de strip waarmee ik na de 7 dagen stop mee moet beginnen nog niet binnen.. is geloof ik wat misgegaan met de bestelling..

Mijn vraag is dus..... is de stopweek ook veilig wanneer ik na de pauze van 1 week niet op tijd aan een nieuwe strip kan beginnen? (en de stopweek dus langer wordt????)

Ik snap dat ik bij te laat beginnen DAARNA onveilig bezig ben.. Maar een vriendinnetje beweerde kwam dus met het "ervoor ook niet veilig" verhaal..

Wat me vaag lijkt, met terugwerkende kracht zwanger worden ofzo maargoed vraag het voor de zekerheid
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:56:36 #183
92409 Twinky
Little star.
pi_60965516
Nee, helemaal niet zelfs, eigenlijk zou je er op een andere manier voor moeten zorgen dat je toch die pilstrip krijgt...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:59:39 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60965622
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:54 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ben het even kwijt hoor.....

Zit nu sinds gister in de stopweek. Nu weet ik dat de stopweek veilig is (heb alles goed en op tijd geslikt ja ), maar heb de strip waarmee ik na de 7 dagen stop mee moet beginnen nog niet binnen.. is geloof ik wat misgegaan met de bestelling..

Mijn vraag is dus..... is de stopweek ook veilig wanneer ik na de pauze van 1 week niet op tijd aan een nieuwe strip kan beginnen? (en de stopweek dus langer wordt????)

Ik snap dat ik bij te laat beginnen DAARNA onveilig bezig ben.. Maar een vriendinnetje beweerde kwam dus met het "ervoor ook niet veilig" verhaal..

Wat me vaag lijkt maargoed vraag het voor de zekerheid
Nee. Als je de pil 1 of meer dagen later inneemt dan dat het zou moeten, kan je onverhoopt een eisprong krijgen. Als je je bedenkt dat zaad een tijdje kan blijven 'leven', (met andere woorden, als je het zo rond het midden/eind van de stopweek hebt gedaan) kun je dus zwanger worden. Dat is dan ook de reden dat je stopweek nooit langer mag zijn dan 7 dagen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:27:58 #185
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_60968228
Met andere woorden (ervan uitgaande dat de pil VOOR de stopweek juist geslikt is) :

-seks IN de stopweek is veilig, wanneer er op de juiste dag begonnen wordt met de nieuwe strip NA de stopweek.

-seks IN de stopweek kan onveilig zijn, wanneer er niet op de juiste dag begonnen wordt met de nieuwe strip NA de stopweek.

Heb ik het zo weer goed een rijtje staan?

Maw er bestaat dus toch zoiets als wat wij dan "zwanger met terugwerkende kracht" noemden.....?! (situatie 2 dan dus he )
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:33:14 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60968353
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:27 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Maw (ervan uitgaande dat de pil VOOR de stopweek juist geslikt is)

-seks IN de stopweek is veilig, wanneer er op de juiste dag begonnen wordt met de nieuwe strip NA de stopweek.

-seks IN de stopweek kan onveilig zijn, wanneer er niet op de juiste dag beginnen met de nieuwe strip NA de stopweek.

Heb ik het zo weer goed een rijtje staan?

Maw er bestaat dus toch zoiets als wat wij dan "zwanger met terugwerkende kracht" noemden.....
Ja, ik geloof van wel Nou ja, die formulering 'terugwerkende kracht' is niet helemaal correct natuurlijk. De pil (jouw pil dan) slik je 3 weken op en 1 week af, en als je 'm correct slikt betekent het dat o.a. dat de eisprong niet plaatsvindt. Verstoor je dat (je neemt een pil niet in of te laat in) dan kun je een eisprong krijgen. En zoals je ws. wel weet kun je van seks rondom de eisprong zwanger raken. Erna, maar ook ervoor dus!
  Vis een optie? dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:35:24 #187
70532 loveli
N
pi_60968408
In de stopweek wordt de rijping van een eitje niet meer geremd. Weer beginnen met slikken voorkomt dat een eitje genoeg rijpt om te springen (=vruchtbaar).
Een zaadcel kan onder ideale omstandigheden een paar dagen in het lichaam van de vrouw overleven. Als je aan het eind van de stopweek onbeschermde seks hebt en je begint niet met een nieuwe strip, dan kan het zomaar gebeuren dat een spermatozoide precies lang genoeg in de buurt blijft tot de eisprong.
crap in = crap out
pi_62143592
Ik ben sinds mijn 15e bezig met de pil. Alleen deze was te zwaar voor mij (het was gewoon een standaardpil).
Ik was er toen mee gestopt en toen begon ik weer harstikke onregelmatig te vloeien, en ook nog lang en hevig.
UIteindelijk een halfjaar later ben ik toch maar weer aan de pil gegaan en kreeg ik een lichte pil. Omdat ik erg veel sport, neigt mijn menstruatiecyclus een beetje in de war te raken en met de pil ben ik het gewoon regelmatig. Heb geen bijwerkingen, misschien alleen wat grotere borsten, maar daar ben ik juist blij mee!
pi_62236600
Ik slik sinds 2 weken de Lovette. Ik heb ruim twee jaar geen anticonceptie-pil gebruikt. Maar ik heb sinds kort weer een nieuwe relatie en ik wilde daarom graag weer aan de pil.

Nu heb ik constant huilbuien en ik weet niet of dat komt door de pil of omdat ik gewoon mn break up met mn ex ineens aan het verwerken ben (het is nogal snel gegaan de afgelopen weken)

Voor de dames die last hadden van mood swings toen ze de pil net slikte. Ging dat over na een tijdje of bleef dat? Hoe lang duurde die mood swings ongeveer?

Als dit zo blijft dan stop ik namelijk weer met de pil, want ik verander in een labiel vrouwtje.
pi_62341626
Heuj,

onlangs ben ik van pil veranderd, ik slikte eerste Microgynon 30 en nu Minulet. Nu vroeg ik me af of ik ook weer meteen beschermd ben als ik na de stopweek van het slikken van Microgynon met Minulet begin, dus precies na 7 pilvrije dagen zoals ik ook gewoon bij Microgynon zou doen. Of maakt verandering van pil niks uit? Mijn dokter zei dat ze hetzelfde werkten, maar ze hebben dus wel een verschillende samenstelling.

Alvast bedankt.
  Vis een optie? maandag 13 oktober 2008 @ 10:24:22 #191
70532 loveli
N
pi_62345017
Er zitten een ander progestageen in, maar het blijft een progestageen. Dat is het bestanddeel wat de eisprong remt en daardoor is de pil ook als je begint na de stopweek gewoon veilig.
Als je rookt of trombose in de familie hebt, moet je nog een keer nadenken of je deze pil wilt slikken ivm een verhoogd risico op trombose. Verder schijnt deze pil minder bijwerkingen te hebben dan andere pillen, dus wat dat betreft kan het een verbetering zijn.
crap in = crap out
pi_62346830
Oké dankje. Ik slikte hem inderdaad omdat ik bij Microgynon vaak last had van hoofdpijn, maar dat is nu met deze pil over.
pi_62416599
Misschien een domme vraag Bevat een Mirena-spiraaltje dezelfde hormonen als de Yasmin?
  Vis een optie? woensdag 15 oktober 2008 @ 23:21:32 #194
70532 loveli
N
pi_62420354
Nee. Geen domme vraag en niet dezelfde hormonen.

Een 'standaard' ac-pil bevat een oestrogeen (ongeveer altijd ethinylestradiol) en een progestageen, de mirena bevat alleen een progestageen. Het progestageen in de Mirena is hetzelfde als bv. Microgynon, Rigevidon en Stediril. In de Yasmin zit drospirenon, da's een derde-generatie-hormoon en geeft iets meer risico op trombose.
Levonorgestrel is het progestageen in de mirena en dat heeft naast de ac-werking een licht androgene werking, waardoor je libido in orde zou moeten blijven, maar de kans op puistjes is wat groter.

Deze 3 pagina's maken het meeste wel duidelijk:
http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm
http://www.anticonceptie-online.nl/mirena.htm
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
crap in = crap out
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:48:28 #195
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62421240
Mijn dochter (16) gebruikt sinds een half jaar Yasmin (heeft een vast vriendje). Op zich bevalt dit prima, maar wat mij opvalt is dat ze voor het pilgebruik nauwelijks menstruatieklachten had. Ik heb haar al die jaren nooit horen klagen over buikpijn, hoofdpijn oid. Sinds ze dus de pil gebruikt heeft ze hier wel last van en best hevig. De eerste 2 dagen voelt ze zich echt als een vaatdoek......

Ik vind het zo vreemd, over het algemeen verminderen de menstruatieklachten, zij heeft ze juist gekregen

Ik stap niet direk naar de huisarts, omdat hij al niet zo achter "onze" keus voor Yasmin (vond het alleen maar een merknaam) stond, maar na uitgebreidt op internet gelezen te hebben leek "ons" dit een geschikte keus, ivm met verminderde kans op gewichtstoename en nog belangrijker; lage kans op "stemmingswisselingen". En in die mate, voldoet de pil ook prima, alleen het menstrueren is zo verandert.
  Vis een optie? donderdag 16 oktober 2008 @ 00:43:48 #196
70532 loveli
N
pi_62422690
Je klinkt er heel zeker van dat de klachten zijn begonnen sinds de Yasmin, dus een andere pil lijkt een betere optie.

Ik zet even als disclaimer neer hoe ik zelf over hormonale ac-middelen denk, want ik ben niet neutraal. Zelf slik ik geen hormonen, enerzijds omdat ik voor veel dingen overgevoelig ben, anderzijds omdat ik veel liever mijn eigen hormoonhuishouding wil houden en geen behoefte heb aan troep in mijn lijf.

Je hebt veel op i'net gezocht over de Yasmin. Dan zal het je ook niet onbekend in de oren klinken dat de Yasmin een wat verhoogd risico op trombose heeft (derde generatie). Dat verhoogde risico lijkt in getallen klein, maar het addertje onder het gras is dat de trombose-gevallen juist meestal de jonge meisjes zijn!!! Daardoor wordt de kans voor jou dochter veel groter dan de gemiddelde kans. In dat licht zijn voor mij stemmingswisselingen en gewichtstoename nogal triviaal.
Heel dubbel, want zelf zie ik de Yasmin als een van de pillen die ik eventueel zelf ook nog wel zou overwegen, maar bij jonge meisjes gaan er bij mij alarmbellen af. In dat licht vallen ook de Marvelon en Mercilon af (ook pillen die ik zelf dan misschien nog wel zou overwegen).

De microgynon 30 of een van z'n klonen wordt aan de meeste vrouwen voorgeschreven. De Lovette of Microgynon20 hebben een derde minder hormonen, misschien is dat wat. Nadeel van het in deze pillen gebruikte hormoon is, dat er eventueel meer kans is op jeugdpuistjes (vandaar dat ik de *20 aanprijs dan de *30).

Als je buiten de hormonen gaat kijken, dan wil theunisbloemolie nog wel eens helpen bij menstruatieklachten, visolie ook. Dat spul is sowieso gezond, dus slechter zal ze er niet van worden.

Moeilijk allemaal, bovenstaande overwegingen zijn van mij, ik hoop dat jij er iets aan hebt.
crap in = crap out
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:04:44 #197
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62427482
Ik sta daar zelf ook niet neutraal tegenover (slik al 17 jaar helemaal niets meer), maar voor haar is de pil de enige optie van voorbehoedsmiddel. Ik had idd over het verhoogde risico gelezen en vond dat wel een risico ja en het zit me ook niet zo lekker. Maar voor haar is het ook belangrijk dat de pil niet teveel invloed heeft op haar stemmingen (depressieviteit en daardoor kans op a.m.)........

Die Lovette of Mycrogynon 20; zijn die ook veilig als ze "onregelmatig" in worden genomen? Dan bedoel ik dat er uurverschil in kan zitten. Ze vergeet er nog weleens 1 en neemt hem dan een aantal uren later als ik haar eraan help herinneren. Ik weet dat er ook pillen zijn waarbij het belangrijk is dat je ze zoveel mogelijk inneemt op hetzelfde tijdstip; is dat bij deze ook zo?

NB; over die visolie denk ik al langer na
  Vis een optie? donderdag 16 oktober 2008 @ 10:32:07 #198
70532 loveli
N
pi_62428155
Pillen met alleen progestageen moeten stipt op tijd worden ingenomen, bij combinatiepillen (=bijna alle pillen) mag er wat meer tijd tussen zitten. Het oestrogeen in de pil schijnt ervoor te zorgen dat de eigen hormoonhuishouding helemaal wordt platgelegd, bij progestageen-pillen is dat maar in 85% van de gevallen zo.

In vet worden ook hormonen aangemaakt, dus als je dochter gezet is kan ze beter een *30 pil nemen dan een *20, anders maakt het niet uit. Bij de *20 pil is er iets meer kans op doorbraakbloedingen. En loop even je familiegeschiedenis na of trombose een risico kan zijn. Roken is ook een risicofactor.

Op http://www.anticonceptie-online.nl/ staat heel veel info over wat de samenstelling van alle pillen is en er staat ook aardig wat info over de bijwerkingen van de verschillende hormonen. Kijk onder het kopje "professionals".

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 16-10-2008 10:53:36 ]
crap in = crap out
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:49:47 #199
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62428600
Trombose of hart/vaatziekten komen in onze familie's niet voor en godzijdank rookt ze niet

En ze is wat stevig gebouwd ja. Niet echt dik, maar bv een paar kilo extra door pilgebruik zou voor haar heel vervelend zijn.

Ik ga even die link bezoeken en m'n vrije dag vandaag besteden aan het zoeken en uitpluizen wat voor haar een alternatief zou kunnen zijn Bedankt voor de info!
pi_62446900
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:14 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik slik sinds 2 weken de Lovette. Ik heb ruim twee jaar geen anticonceptie-pil gebruikt. Maar ik heb sinds kort weer een nieuwe relatie en ik wilde daarom graag weer aan de pil.

Nu heb ik constant huilbuien en ik weet niet of dat komt door de pil of omdat ik gewoon mn break up met mn ex ineens aan het verwerken ben (het is nogal snel gegaan de afgelopen weken)

Voor de dames die last hadden van mood swings toen ze de pil net slikte. Ging dat over na een tijdje of bleef dat? Hoe lang duurde die mood swings ongeveer?

Als dit zo blijft dan stop ik namelijk weer met de pil, want ik verander in een labiel vrouwtje.
Ik gebruik ook Lovette. Aan het begin had ik ook huilbuien, nu doet deze pil niets meer met me. Wel als ik bijna bij mijn stopweek ben, wordt ik weer erg emotioneel en soms zit daar een korte huilbui tussen, maar niet ernstig zoals in het begin
pi_62467201
Heej,

ff een vraagje. Hoop dat ik nog vanavond een antwoord krijg want ik moet beginnen aan een nieuwe pilstrip. Ik slik al jaren de microgynon 30. Geen problemen mee. Soms slik ik wel eens een weekje door, ook geen problemen mee. Ik zit nu in mijn stopweek en dat wil zeggen dat ik vanavond weer aan mijn nieuwe strip moet beginnen. Nu ben ik om een of andere vage reden (?) deze week 1,5 dag later ongesteld geworden. Ik zit nu dus nog midden in mijn ongesteldheid. Kan ik (gezien de bloedingen nog) gewoon vandaag aan mijn nieuwe strip beginnen? Kan dat geen kwaad?
Groetjes!
pi_62467885
Ja tuurlijk! Eerder weer beginnen kan helemaal geen kwaad, maar je stopweek mag maximaal 7 dagen zijn. Niets aan de hand dus als je vanavond gewoon met je nieuwe strip begint
pi_62468305
Dankjewel Lienelien, ik twijfelde gewoon een beetje omdat ik nu nog fors ongesteld ben. Normaal gesproken ben ik er al vanaf wanneer ik aan mijn nieuwe strip begin.
pi_62469334
Ik begin zelf altijd al op de eerste dag dat ik ongesteld ben geworden (meestal wel dag 4 of 5 van mn stopweek)..
pi_62560562
Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn vriendin heeft vrijdag haar laatste pil genomen, maar ze is nog steeds niet ongesteld. Ze is een keer haar pil vergeten vorige maand. Moeten we ons zorgen maken?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:39:54 #206
92409 Twinky
Little star.
pi_62560625
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:36 schreef DyingToLive het volgende:
Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn vriendin heeft vrijdag haar laatste pil genomen, maar ze is nog steeds niet ongesteld. Ze is een keer haar pil vergeten vorige maand. Moeten we ons zorgen maken?
In welke week is ze de pil vergeten en (binnen hoeveel tijd) heeft ze hem alsnog geslikt?
pi_62560924
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:39 schreef Twinky het volgende:

[..]

In welke week is ze de pil vergeten en (binnen hoeveel tijd) heeft ze hem alsnog geslikt?
Ik dacht week drie, en ze kwam er de volgende avond pas achter, dus heeft ze hem niet genomen.
pi_62562732
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:42 schreef lienelien het volgende:
Ik begin zelf altijd al op de eerste dag dat ik ongesteld ben geworden (meestal wel dag 4 of 5 van mn stopweek)..
Wat stom, het is niet voor niets een stopWEEK. Je slikt de pil 7 dagen niet en op de 8e begin je weer. Zo werkt hij gewoon. Heeft te maken met je natuurlijke cyclus. Je moet niet gaan kloten met dat ding.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:10:07 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_62562908
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:04 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Wat stom, het is niet voor niets een stopWEEK. Je slikt de pil 7 dagen niet en op de 8e begin je weer. Zo werkt hij gewoon. Heeft te maken met je natuurlijke cyclus. Je moet niet gaan kloten met dat ding.
Het kan gewoon hoor, er is is geen medisch bezwaar tegen ofzo. De pil heeft bovendien helemaal niets met j natuurlijke cyclus te maken...
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:10:40 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_62562922
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:52 schreef DyingToLive het volgende:

[..]

Ik dacht week drie, en ze kwam er de volgende avond pas achter, dus heeft ze hem niet genomen.
Volgens mij is de kans op zwangerschap heel klein. Ik zou wel over een weekje of 2 een test doen, voor de zekerheid. En het is niet zo gek dat ze nog niet ongesteld is. De bloeding kan beginnen tussen 1 t/m 7 of misschien wel meer dagen na het stoppen met je strip. Wanneer begint het bij haar normaalgesproken dan?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:50:27 #211
92409 Twinky
Little star.
pi_62564179
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:10 schreef Aventura het volgende:

[..]

Volgens mij is de kans op zwangerschap heel klein. Ik zou wel over een weekje of 2 een test doen, voor de zekerheid. En het is niet zo gek dat ze nog niet ongesteld is. De bloeding kan beginnen tussen 1 t/m 7 of misschien wel meer dagen na het stoppen met je strip. Wanneer begint het bij haar normaalgesproken dan?
Hmm, klopt niet helemaal. Ze heeft op een bepaald moment in week drie te weinig hormonen in haar lijf gehad, helemaal als ze de pil niet als nog geslikt heeft. In de bijsluiter had je kunnen lezen dat je dan beter óf meteen stopweek kunt houden of de stopweek overslaan, wat allebei niet gebeurd is. Niet echt slim van jullie... Nu is er namelijk best een kansje dat sperma door niet-stug-genoeg baarmoederslijm bij een per-ongeluk gesprongen eitje is gekomen. Heel hard hopen en bidden zou ik zeggen... En de onttrekkingsbloeding zegt niet zo heel veel over een zwangerschap, dat kan aan veel meer factoren liggen.

Volgende keer veel beter opletten, rtfm!
pi_62565510
Ik hoor trouwens net dat het in de vierde week was, op woensdag. Op vrijdag nam ze haar laatste pil, en ze heeft hem wél genomen, tegelijkertijd met haar donderdagpil. Twee pillen tegelijk dus.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:11:59 #213
92409 Twinky
Little star.
pi_62567186
Ha, dat is al beter, in ieder geval ietsje minder kans op baby's. En in de vierde week? ze had dus al drie weken geslikt+ week erbij?
  Vis een optie? dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:29:22 #214
70532 loveli
N
pi_62569818
Nieuwe regels: 1 pil vergeten is ok, bij 2 moet je je zorgen gaan maken. Linkjes staan ergens in topic.
crap in = crap out
pi_62578502
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:11 schreef Twinky het volgende:
Ha, dat is al beter, in ieder geval ietsje minder kans op baby's. En in de vierde week? ze had dus al drie weken geslikt+ week erbij?
Ze had al drie weken geslikt inderdaad, en de woensdag was dus hm de week erna nog. Als ze vrijdag nog niet ongesteld. Is gaan we naar de dokter.
pi_62579651
Je kan toch ook gewoon even een testje doen thuis? Kost ¤7 ofzo...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:47:45 #217
92409 Twinky
Little star.
pi_62588287
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:52 schreef lienelien het volgende:
Je kan toch ook gewoon even een testje doen thuis? Kost ¤7 ofzo...
dat werkt nog niet, moet je een week of drie wel overheen laten gaan. Of in ieder geval nadat je bloedingen hebt gehad.

Loveli heeft trouwens wel een punt, was ik even vergeten druk in mijn hoofd.
Waarschijnlijk is ze dus wel veilig Met de nieuwe regels is één vergeten pil niet meer zo erg, het wordt vast gevaarlijk als je er twee vergeet.

En ik blijf toch even zeggen dat een bloeding geen niet-zwanger-garantie is. Net zoals geen bloeding een wel-zwanger garantie.
pi_62595221
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:10 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het kan gewoon hoor, er is is geen medisch bezwaar tegen ofzo. De pil heeft bovendien helemaal niets met j natuurlijke cyclus te maken...
Uiteindelijk bootst het wel je natuurlijke cyclus na. Een stopweek las je niet voor niets in. Het is voor jezelf ook gemakkelijker (lees handiger) om iedere pilstrip op dezelfde dag te beginnen. En daarbij scheelt het je een hoop pillen als je gewoon op de 8e dag begint. Ik zie niet echt het nut in van op de 4e of 5e dag beginnen. Het is niet dat je menstruatie daardoor eerder stopt.
pi_62595457
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:04 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

ik kloot er ook niet mee, en volgens mijn huisarts is er ook niets mis mee. Daarnaast heb ik dan minder last van hoofdpijn. En die stopweek is er alleen maar ingebouwd om vrouwen het gevoel van een natuurlijke cyclus te geven. Maar de grap is dat je helemaal geen natuurlijke cyclus meer hebt wanneer je de pil slikt. Volgens mij staat er in mijn bijsluiter trouwens zelfs dat de stopweek maximaal 7 dagen moet zijn, ergo, minder kan ook.
pi_62677981
Is hier iemand die ervaring heeft met de Stediril 30 ?

Ik heb een apart topic geopend, omdat ik dit topic toen nog niet kende ...

Menstruatie opwekken
Zeg maar gewoon Jet !
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:36:42 #221
92409 Twinky
Little star.
pi_62678122
loveli heeft het al netjes uitgelegd in je topic
pi_62678310
Dat is zo, maar ik dacht misschien zijn er hier nog meer mensen die er wat over weten, er is nog wat onduuidelijkheid. Ik weet nog niet zo goed hoe dat werkt hier.
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62725869
Hoihoi!

Een vriendin van me slikt de Revidon (vergelijkbaar met de Microgynon 30, is even sterk zegt ze). Nu zijn wij de afgelopen tijd een beetje opgeschrikt door een aantal gevallen waarin meisjes zwanger bleken te zijn. Zij merkten dit allemaal pas toen ze al ver heen waren, een paar maanden, en dus niet meer terug konden. Dit terwijl ze gewoon de pil slikten en ongesteld werden.

Nu zaten we te bedenken hoe zoiets toch mogelijk was, dat je het niet merkte en je toch ongesteld bleef worden. Echt vreemd! Ik ken nu gewoon al zeker drie gevallen in mijn directe omgeving die in zo'n situatie gekomen zijn en die vriendin van me dus ook iemand.

Nu zei een andere vriendin dat die meisjes misschien een te lichte pil geslikt hebben. Zou dit een verklaring kunnen zijn? En hoe kun je erachter komen of je een te lichte pil slikt? Dit is eigenlijk wat ik met name wil weten: hoe weet je of je een te lichte pil slikt?

Ik snap dat dit misschien bij jullie de reactie opwekt "stel je niet aan" en "die kans is echt heel klein" of "je merkt toch na twee maanden onderhand wel dat je zwanger bent!" maar ik wil even benadrukken dat dit niet zo hoeft te zijn. Zoals ik al zei, het is in mijn directe omgeving al drie keer voorgekomen. Eentje was 6 maanden toen ze erachter kwam. Ik hoop dat jullie snappen dat wij hierdoor een beetje de kriebels hebben gekregen. Ik hoop dan ook dat ik op serieuze reacties kan rekenen van jullie kant .
  Vis een optie? maandag 27 oktober 2008 @ 19:11:21 #224
70532 loveli
N
pi_62727559
In principe hoort de pil de eisprong tegen te gaan. In relatief veel gevallen is er toch een eisprong, maar wordt de vrouw beschermd omdat de pil er ook voor zorgt dat het baarmoederslijmvlies ondoordringbaar wordt voor sperma. Ik heb me laten vertellen dat menstruatiepijn tijdens een onttrekkingsbloeding vaak betekent dat er toch een eisprong was.

De hypofyse maakt hormonen aan voor je cyclus. Als je aan de pil bent, is de hormoonspiegel zo hoog, dat de hypofyse ermee kapt en de pil neemt je cyclus over. Als de pil te licht is, dan stopt de hypofyse er niet mee en bemoeit zich toch met de hormoonhuishouding, waardoor het wat anders kan lopen dan gepland. Vetweefsel zorgt ook voor de aanmaak van oestrogeen, dus ook dat is een risicofactor.
crap in = crap out
pi_62767029
Ik las een tijdje terug in de Cosmopolitan een artikel over Endometriose. Daar werd de tip door een of andere arts gegeven om sowieso de pil 3 maanden door te slikken voor een stopweek in te lassen, om zo endometriose tegen te gaan of te beperken (als je het onbewust al hebt). Mijn eigen huisarts heeft me juist afgeraden om dit te doen omdat je dan vocht zou gaan vasthouden en doorbraakbloedingen krijgt. Iemand die deze tegenspraak kan ophelderen hier? Ik weet dat loveli er veel verstand van heeft...
  Vis een optie? woensdag 29 oktober 2008 @ 01:01:03 #226
70532 loveli
N
pi_62770795
De pilcyclus is een onnatuurlijke cyclus die voor het gemak op 28 dagen is gezet. Als je geen last van doorbraakbloedingen hebt, zie ik de toegevoegde waarde van de stopweek niet helemaal. Door de stopweek krijg je een bloeding, hormoonschommelingen en op de koop toe creeer je een extra mogelijkheid dat de pil minder betrouwbaar wordt.

Als je te lang geen bloeding krijgt, kan het baarmoederslijmvlies gaan woekeren (extra weefsel wordt gevormd, daar heb je geen zin in). Daarom wordt aangeraden minimaal eens per 6 maanden een onttrekkingsbloeding in te lassen. Elke maand is niet nodig, omdat je baarmoeder zich niet hoeft voor te bereiden op een zwangerschap.

Iedere vrouw reageert anders op de pil en dus ook op het doorslikken. De een slikt twee strips door, een ander slikt een half jaar. Als je merkt dat je vocht vasthoudt omdat je doorslikt (mij is niet duidelijk waarom dat zo zou zijn) kun je alsnog besluiten vaker een stopweek te nemen. Zelfde geldt voor als je een doorbraakbloeding krijgt. De een krijgt daar geen last van, een ander kan het wel krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon zo lang doorslikken waar je jezelf prettig bij voelt.
crap in = crap out
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:37:42 #227
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_62848025
Hoe zijn die meiden er dan achter gekomen dat ze zwanger waren terwijl ze ook gewoon ongesteld werden?
Ik ben ook aan de pil en word gewoon ongesteld maar maak me een beetje zorgen.
Beetje een stomme vraag maar als je zwanger bent kun je dan je buik nog intrekken? In het begin wel maar na een paar maanden?
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 9 november 2008 @ 21:31:48 #228
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_63085836
halli hallo,

ik ging net zo mn pil slikken, alleen toen viel hij door het afvoerputje van mijn wastafel , nou was het een pil uit een strip die ik zonder stopweek na een andere pilstrip heb geslikt, dus ik vraag me af of dat wel kwaad kan? Kan ik gewoon na deze strip, waarbij ik dus één pil minder heb geslikt dan het hoort, aan een stopweek beginnen en dan zonder problemen weer doorgaan met de volgende strip?
pi_63086443
zolang je er minimaal 21 hebt geslikt, kan je op ieder gewenst moment een stopweek inlassen. Niets aan de hand dus
  zondag 9 november 2008 @ 22:43:47 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_63088954
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:45 schreef lienelien het volgende:
zolang je er minimaal 21 hebt geslikt, kan je op ieder gewenst moment een stopweek inlassen. Niets aan de hand dus
14 is zelfs al genoeg!
Wat je ook kan doen is bijv. de laatste pil van de strip pakken en dan alsnog de strip afmaken... Maar in principe kun je nu elk moment een stopweek inlassen, mits die niet langer dan 7 dagen is
pi_63108867
Waarom gebruik je niet een reservestrip? Want ik begrijp dat je, omdat er een pilletje viel, helemaal geen pil meer hebt genomen die dag?
pi_63142064
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:58 schreef Nora.. het volgende:
Waarom gebruik je niet een reservestrip? Want ik begrijp dat je, omdat er een pilletje viel, helemaal geen pil meer hebt genomen die dag?
o jawel, maar dat is de pil die ik eigenlijk de dag erna had moeten slikken, dus vandaag heb ik die van woensdag geslikt etc.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:55:05 #233
92409 Twinky
Little star.
pi_63142454
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

o jawel, maar dat is de pil die ik eigenlijk de dag erna had moeten slikken, dus vandaag heb ik die van woensdag geslikt etc.
o dat is dan echt helemaal niet slim. Dan kun je er heel makkelijk één vergeten. Dus beter de achterste pil zodat je met de dagen weer gelijk loopt
pi_63175413
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef Twinky het volgende:

[..]

o dat is dan echt helemaal niet slim. Dan kun je er heel makkelijk één vergeten. Dus beter de achterste pil zodat je met de dagen weer gelijk loopt
Oh maar ik vergeet er geen hoor, ik weet dat ik gewoon die van morgen moet nemen en ik heb een heus pilalarm op m'n telefoon( ) dus dat lukt wel, en het zijn er nog maar een paar.
pi_63178043
Houden jullie rekening met de 14e dag na de menstruatie? Dat je (aangezien dan de kans groter is dan een normale dag ivm de eisprong) geen seks hebt of een condoom (als extra) gebruikt? Of niet?
Love is in the air!
pi_63180814
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:42 schreef Landgeld het volgende:
Houden jullie rekening met de 14e dag na de menstruatie? Dat je (aangezien dan de kans groter is dan een normale dag ivm de eisprong) geen seks hebt of een condoom (als extra) gebruikt? Of niet?
tuurlijk niet, de pil beschermt gewoon iedere dag hoor.
  donderdag 13 november 2008 @ 07:54:47 #237
92409 Twinky
Little star.
pi_63181302
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:42 schreef Landgeld het volgende:
Door de Pil heb je juist géén normale cyclus. Hij onderdrukt daarbij ook de eisprong, dus in de meete gevallen is deze er niet. Als je daarvoor wilt opletten moet je zorgen dat je in de derde en eerste week netjes je pillen slikt, want rond de stopweek kan er wel eventueel een eitje springen en rijpen als er niet genoeg hormonen zijn om dat tegen te gaan
pi_63363310
Allereerst m'n complimenten over jullie verdieping in al die verschillende pillen

Nu een vraag: ik kom veel meningen en informatie tegen over de merkloze varianten van microgynon 30, maar ik vind het toch allemaal wat schimmig.
Ik ben nu 5 jaar aan de pil, ik weet niet meer precies wanneer ik ben overgestapt van microgynon op ethinylestradiol/levonorgestrel, maar ik denk ergens lente/zomer 2007. Ik heb in eerste instantie niets opgemaerkt, maar het valt me de laatste tijd op dat ik al een aardige tijd emotioneel veel meer van de kaart ben dan voorheen tijdens mijn menstruatie. Als ik terugdenk zou dat best eens sinds vorig jaar zomer kunnen zijn. Ook zijn mijn borsten toen ineens een cupmaat gegroeid.

Nu vraag ik me af, zou de verergerde emotionele wrakkigheid tijdens de menstruatie alleen door die andere hulpstoffen kunnen komen, of zou het ergens anders aan liggen?
Zou het een idee zijn om de microgynon weer terug te vragen, of een heel andere pil te proberen?
Ik heb verder overigens helemaal geen klachten, erg lichte menstruatie en hoogstens wat buikpijn op de eerste dag die met 1 paracetamolletje verholpen is. Alleen die jankbuien en dat grafhumeur, daar zou ik wel vanaf willen

Bij voorbaat dank!
  Vis een optie? donderdag 20 november 2008 @ 10:08:45 #239
70532 loveli
N
pi_63367369
De hulpstof zelf is waarschijnlijk onschuldig. Het effect wat de hulpstof veroorzaakt kan wel de oorzaak zijn. Vergelijk een King-pepermunt met een Faam-pepermunt. Je kunt 20 minuten op een pepermuntje van King zuigen en het lost langzaam op. Een pepermunt van Faam wordt snel bros en na een paar minuten zuigen valt deze uit elkaar in je mond. Hulpstoffen zijn van invloed op hoe snel de pil in je spijsverteringskanaal wordt verwerkt en hoe snel de hormonen in je bloed wordt opgenomen.
Een deel van de hormonen wordt niet opgenomen, maar wordt direct weer afgevoerd. Als de hulpstoffen makkelijk oplossen zoals bij een Faam-pepermunt, komt er ineens een stoot hormonen vrij, terwijl het bij de King-variant veel geleidelijker gaat. De ene vrouw merkt geen verschil, terwijl de ander wel een effect merkt. Het kan zijn dat je door andere hulpstoffen opeens wat meer hormonen opneemt, of dat je gevoelig bent voor bv. snellere opname van de hormonen in je bloed.

Je zou kunnen vergelijken welke hulpstoffen in de 'echte' Microgynon zitten met wat er in jouw pil zit. Dan weet je welke hulpstof je wel/niet in je pil wilt.
crap in = crap out
pi_63436648
Hey, ik heb een vraagje!
Gisteravond ben ik vergeten de pil te slikken in mn 3e week, nu heb ik deze vanmiddag ingenomen maar dat is dus al 36 uur na de laatst geslikte pil (van donderdagavond). Ik las dat je bij het vergeten van de pil in de 3e week 2 opties hebt:
- Meteen een stopweek inlassen of,
- De strip afmaken en daarna meteen aan de volgende strip beginnen.

Die 2e optie is niet handig ivm ongesteld zijn met kerst en doorbraakbloedingen (zou de 3e strip achtereen worden en dat trekt mijn lichaam dus al niet..) Dus ik dacht ik kies voor de 1e optie! Maar het probleem (dat is eigenlijk de vraag, is het een probleem?) is dat ik die vergeten pil na 36 uur dus nog wel geslikt heb, terwijl het eigenlijk niet moest. Kan ik nu nog wel meteen de stopweek inlassen, dus optie 1, of ben ik gedwongen de strip af te maken en daarna aan de volgende strip te beginnen..
  Vis een optie? zaterdag 22 november 2008 @ 21:19:41 #241
70532 loveli
N
pi_63437589
Er zijn nieuwe richtlijnen. Pas als je 2 pillen bent vergeten moet je je zorgen maken. Ik zal even zoeken naar het linkje, dan weet je dat het uit een betrouwbare bron komt.

Gevonden:
http://nhg.artsennet.nl/u(...)CH_R1877871091821570
crap in = crap out
pi_63437994
Hm oke, dus als ik het goed begrijp had ik de vergeten pil van gisteravond zelfs 12 uur na het innemen van de pil van vanavond kunnen innemen..niks aan het handje dus?

Ik zit de hele tijd al te googlen en kom steeds op die twee opties uit, raar dat die nieuwe richtlijnen dan nergens vermeld worden.

Bedankt iig!
pi_63444002
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:39 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Oh maar ik vergeet er geen hoor, ik weet dat ik gewoon die van morgen moet nemen en ik heb een heus pilalarm op m'n telefoon( ) dus dat lukt wel, en het zijn er nog maar een paar.
me too (alleen na de stopweek dan. In den beginne had ik dat voor elke dag. )
pi_63741099
Hoi,

Ik zit met een dilemma, en ik heb vanavond nog hulp nodig!
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?

Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!
HUP Holland HUP
pi_63741375
Ik zou zeggen; ja! Je kunt immers ook zo van de een op de andere overstappen.. Maar ik weet het niet 100% zeker, dus misschien beter wachten op de experts.
pi_63741873
@Mmlelle; dat kan wel volgens mij. Het is dezelfde stof, met een andere naam!
Love is in the air!
pi_63741991
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:59 schreef MmLelle het volgende:
Hoi,

Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?

Wie kan mij helpen?

als er naast die stoffen staat 0,03/0,15, dan is het idd migrogynon 30. Ik heb die namelijk zelf ook
Microgynon is enkel de merknaam, ethinylestradiol en levonorgestrel zijn de werkzame stoffen
  Vis een optie? donderdag 4 december 2008 @ 00:13:47 #248
70532 loveli
N
pi_63743312
Klopt. Rigevidon en Stediril hebben ook dezelfde hormonen.
crap in = crap out
pi_63772426
Wat doe je als je de microgynon 30 dubbel hebt ingenomen? Ik mis nu dus eigenlijk een laatste pil..
  Vis een optie? vrijdag 5 december 2008 @ 00:53:45 #250
70532 loveli
N
pi_63772508
Zorg ervoor dat je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen. Als je een reservestrip hebt kun je daar een pil van nemen.
crap in = crap out
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:01:22 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_63772638
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:53 schreef loveli het volgende:
Zorg ervoor dat je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen. Als je een reservestrip hebt kun je daar een pil van nemen.
Je kunt ook de pil maar 20 dagen slikken, dat maakt niets uit. Zolang je je stopweek maar max. 7 dagen houdt.
pi_63835101
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:59 schreef MmLelle het volgende:
Hoi,

Wie kan mij helpen?
Vraagje voor mijn vriendin. Haar situatie lijkt op die van hierboven.

Ze gebruikt normaal altijd de 'Lovette' pil. Een lichte pil volgens informatie op het internet. Deze bestaat oa uit 20 microgram ethinylestradiol. Nu was ze halverwege de maand (na 10 dagen) door deze pil heen. Ze is daarom verder gegaan met een ander merk wat ze nog in huis had. Dit is echter een compleet ander merk namelijk Microgynon 30. Voor ons gevoel gaat dit niet goed want ze heeft enkele dagen later last van buikpijn, bortsen, benen en stemmingswisselingen. Ook is het nog voorgekomen dat ze de 'nieuwe' pil 1 dag vergeten is. De dag erna heeft ze hier dus 2 van genomen... Dus 60mg ipv de normale 20mg.

Morgen gaat ze direct naar de dokter voor informatie en om haar vertrouwde pil weer te halen. Mijn vraag hier wat nu te doen en in hoeverre dit kan? Direct stoppen? Afmaken met vertrouwde lovette? Afmaken met Microgynon?

zondag 7 december 2008 @ 22:31:21 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_63836307
Voor nu zou ik in ieder geval doorgaan met Microgynon. Je geeft je lichaam wel erg veel stress door steeds te wisselen
  Vis een optie? zondag 7 december 2008 @ 22:52:40 #254
70532 loveli
N
pi_63837052
De hormonen in beide pillen zijn hetzelfde, maar in M30 zit anderhalf keer zoveel. Een dag vergeten is niet erg (nieuwe richtlijnen) en ze heeft netjes de vergeten pil alsnog geslikt. Helemaal keurig. Omdat ze zo heftig reageert op de hoeveelheid hormonen, zou ik zo snel mogelijk weer overstappen naar de Lovette. Succes.
crap in = crap out
pi_64872068
Welke pillen hebben de kleinste kans dat het iets aan je stemming veranderd? Ik heb namelijk 3 maanden de NuvaRing gebruikt en ik merkte (negatief) verschil in hoe ik me voelde, dus ben ik ermee gestopt en ben ik weer condooms gaan gebruiken onder het mom van dan heb ik geen hormonen in m'n lijf en dan komt alles weer goed. Was ook zo, maar ik heb al een paar keer gehad dat het condoom gescheurd was en ik uit voorzorg een morning afterpil geslikt heb. Dat geeft mij echt superveel stress, zwanger worden is echt het laatste wat ik wil, dus ga ik volgende week naar de dokter om maar aan de pil te gaan.

Maarja, zit te twijfelen om toch maar weer de nuvaring te gebruiken, want die was wel makkelijk of de pil. Ik weet niet zo goed of er verschil zit in hoeveel gebruiksters last hebben van stemmingswisselingen?
  Vis een optie? dinsdag 13 januari 2009 @ 00:09:49 #256
70532 loveli
N
pi_64975242
Post van mij in een ander tpoic:
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:12 schreef loveli het volgende:
De Lovette en M20 hebben dezelfde samenstelling, alleen een andere naam. Iedere vrouw kan anders reageren op bepaalde hormonen, dus het is niet te zeggen dat er 1 pil is waar iedereen tevreden over is. Er zit een ander soort hormoon in Microgynon dan in de Nuvaring, dus je zou het kunnen proberen. Marvelon heeft vergelijkbare hormonen als de Nuvaring, dus die kun je beter links laten liggen.

De Yasmin geeft volgens de boeken geen gewichtsroename en weinig stemmingswisselingen, die zou je ook kunnen proberen. Er is een variant hierop waarbij de stopweek maar 4 dagen duurt, waardoor je minder last van stemmingswisselingen zou krijgen (de Yaz 24+4).
Met dit in het achterhoofd zou je ook kunnen proberen of het helpt om de stopweek 3 dagen korter te laten duren.
crap in = crap out
pi_65126707
Ik ga volgende week weer vragen om de lovette. Ik heb nu vanaf september een merkloze en ik word helemaal gek van mezelf. Ik ben een chagerijn (hoe je dat ook schrijven mag). Mijn libido is gezonken naar onder 0. Dan maar wat eigen bijdrage ofzo betalen maar wel weer mezelf terug.
*poef* nu is het weg
pi_65344901
Even een vraagje, kan het namelijk niet terugvinden in mijn bijsluiter.

Maar zit er nog een max aan de aantal strips die je achter elkaar mag nemen zonder stopweek?
Ik had vorige week famweekend en zou net in dat weekend ongesteld worden (absoluut geen zin in omdat ik nog net zulke klachten heb als voor ik met de pil begon, soms het gevoel dat mijn rugpijn verergert) dus ben meteen weer aan een nieuwe strip begonnen en ben nu wel benieuwd hoevaak je dat kan/mag doen...
  Vis een optie? vrijdag 23 januari 2009 @ 14:34:31 #259
70532 loveli
N
pi_65345196
Na een half jaar achter elkaar slikken is het wel aan te raden om een bloeding te hebben. Bij de meeste vrouwen treedt eerder een doorbraakbloeding op. De voornaamste reden om een bloeding te hebben is dat het weefsel vernieuwd wordt en geen risico op woekeren ontstaat. Omdat het baarmoederslijmvlies zo goed kan groeien, zou een verhoogde kans op 'foute' celdeling kunnen ontstaan, dus een risico op kanker.
crap in = crap out
pi_65430287
Laatst slikte ik voor het eerst de pil door, maar halverwege de tweede strip werd ik voor 3 weken lang ongesteld Is dat enigszins normaal te noemen?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 00:08:43 #261
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65820050
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef Nora.. het volgende:
Laatst slikte ik voor het eerst de pil door, maar halverwege de tweede strip werd ik voor 3 weken lang ongesteld Is dat enigszins normaal te noemen?
dat had ik ook vaak als ik een strip doorslikte...heel irritant... ik ben zelfs met de pil gestopt omdat de reden dat k hem nam (ongesteldheid kunnen uitstellen) maar 1 op de 3 keer ongeveer naar wens werkte (heb hem een paar jaar geslikt!) en ik nu toch geen vriendje heb...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_66111647
Als je 1 strip opmaakt kan je dan ook een aantal pillen (bv 3) slikken uit een reservestrip om je ongesteldheid uit te stellen? In de bijsluiter kan ik alleen vinden dat je dan gelijk weer een hele nieuwe strip moet opmaken.

Ik wil het gewoon een aantal dagen uitstellen en niet gelijk 3 week...
Same shit different day
  Vis een optie? maandag 16 februari 2009 @ 10:37:13 #263
70532 loveli
N
pi_66112086
Dat kan heel goed. Alle pillen hebben dezelfde samenstelling en het maakt als je al een strip geslikt heb niet uit hoeveel pillen je er achteraan slikt. Je moet minstens 14 dagen achter elkaar slikken voor je stopweek, er is geen een maximum.
crap in = crap out
pi_66113347
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:37 schreef loveli het volgende:
Dat kan heel goed. Alle pillen hebben dezelfde samenstelling en het maakt als je al een strip geslikt heb niet uit hoeveel pillen je er achteraan slikt. Je moet minstens 14 dagen achter elkaar slikken voor je stopweek, er is geen een maximum.
Bedankt voor je reactie

ja, ik heb een een-fase pil dus dan is idd de samenstelling gelijk. Bij een drie-fasen pil werkt het toch weer anders?
Same shit different day
  Vis een optie? maandag 16 februari 2009 @ 12:03:51 #265
70532 loveli
N
pi_66114659
Klopt, bij een drie-fasen pil kun je niet alle pillen daarvoor gebruiken, ik weet uit m'n hoofd niet welke dat zijn.
crap in = crap out
pi_66134442
Bij de 3fasenpil (tenminste bij trigynon) kun je alleen de eerste rijtje (10 gelige volgens mij) innemen. Dus je kunt het 'maar' 10 dagen uitstellen.

ik heb nu sinds 30 december yasmin pil, en moet het continu doorslikken (behandeling tegen endometriose). Alleen heb ik ook al sinds 30 december hoofdpijn en ochtendmisselijkheid en veel meer last van puistjes. Ik vind deze echt niks.

Al vond ik mijn vorige pilsoorten ook niks microgynon 30, microgynon 20, rigevidon en trigynon
pi_66149990
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:47 schreef miss-piggy het volgende:
Bij de 3fasenpil (tenminste bij trigynon) kun je alleen de eerste rijtje (10 gelige volgens mij) innemen. Dus je kunt het 'maar' 10 dagen uitstellen.

ik heb nu sinds 30 december yasmin pil, en moet het continu doorslikken (behandeling tegen endometriose). Alleen heb ik ook al sinds 30 december hoofdpijn en ochtendmisselijkheid en veel meer last van puistjes. Ik vind deze echt niks.

Al vond ik mijn vorige pilsoorten ook niks microgynon 30, microgynon 20, rigevidon en trigynon
Wat vervelend voor je!
Ik heb zelf ook heel lang lopen rommelen met verschillende pillen. Ik hoop voor je dat het beter gaat naarmate je hem wat langer slikt. Hopelijk moet je lichaam er 'alleen' maar aan wennen en gaat het dan beter!
Same shit different day
pi_66473886
ok mijn vraagje: Ik ben aan de prikpil begonnen, heb hem een keer of 3 gehad. Nu moet ik de prikpil nemen wegens medische redenen, maar! Mijn vriend is naar Afghanistan gegaan, dus ik had even geen anticonceptie nodig en wilde eens kijken hoe ik mij zou voelen zonder pil of prikpil... Nu ben ik al 5 maanden alleen en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Dat is op zich helemaal niet erg, maar ik wil weer beginnen met de prikpil. Nou is mijn vraag, moet ik nou weer wachten tot ik ongesteld ben en dan de pil weer laten zetten?Of kan ik gewoon laten prikken en dan ervan uitgaan dat hij na 2 weken weer gewoon werkt? Mijn vriend komt over een maandje terug dus ik moet toch langzamerhand weer beginnen!
Ik wil ook wel ff naar de dokter, maar eigenlijk zou ik het liever willen horen van iemand die dit ook kent?
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:59:23 #269
92409 Twinky
Little star.
pi_66483917
ja hoor, je kunt rustig je prik weer halen en dan werkt -ie volgens mij na een week ook weer goed genoeg
pi_66511408
oh ok, naja ik moet toch eerst het recept weer ophalen dus dan vraag ik nog eens extra bij de dokter, bedankt!
pi_66736595
Als je tijdens 't doorslikken van de pil last krijgt van spotting, kan je dan het beste zsm een stopweek inlassen of de strip afmaken en dan stoppen? Ondanks 't lichte bloedverlies is 'ie nog steeds betrouwbaar, toch?
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:08:49 #272
92409 Twinky
Little star.
pi_66737854
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:32 schreef -Trinity- het volgende:
Als je tijdens 't doorslikken van de pil last krijgt van spotting, kan je dan het beste zsm een stopweek inlassen of de strip afmaken en dan stoppen? Ondanks 't lichte bloedverlies is 'ie nog steeds betrouwbaar, toch?
Hij is even betrouwbaar, bedenken of je nog door wil slikken of of je een stopweek wilt houden moet je zelf doen, ligt eraan hoe vervelend je de spotting vindt
pi_66842684
Even een vraagje....

Al jaren slik ik heel zorgvuldig de pil en heb sinds kort nu een vriend. Zijn er klaar voor om verder te gaan dan zoenen etc...maar zien het gebruik van condooms niet zo zitten.

Hoe groot is de kans dat er alsnog iets gebeurt wanneer we seks hebben zonder condoom en ik zorgvuldig de pil slik?

Weet ergens wel dat de pil zeer veilig is mits goed gebruikt en afhankelijk van lichamelijke gesteldheid, maar check het liever extra...

xx
  zondag 8 maart 2009 @ 22:38:03 #274
92409 Twinky
Little star.
pi_66843036
Als jij de pil altijd goed slikt (elke dag zelfde tijdstip, geen overgeven/diarree, max. 7 dagen stopweek) is de kans nagenoeg nihil dat er 'iets gebeurt'.
Ik geloof dat de kans zoiets is als dat een op de duizend vrouwen in een jaar (!) zwanger raakt. Dat heet dus 'zeer veilig'.

denk je wel aan soa's?
  zondag 8 maart 2009 @ 22:38:21 #275
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_66843052
Als je het over zwanger worden hebt, dan lijkt het me inderdaad niet nodig om er ook condooms bij te gebruiken.
pi_66857782
Thnx voor jullie reactie meiden! Ben met dit soort dingen wel iemand die zoiets dubbel checkt, leest en navraagd voor ik het echt zeker weet....

Over soa's gesproken....sta daar idd wel bij stil maar hoef ik nu niet bang voor te zijn. Hij is mijn eerste vriendje/bedpartner en heeft zich in het begin van onze relatie laten testen. Was allemaal prima in orde! Houd het natuurlijk wel altijd in de gaten...

xx
pi_67268865
Heey mensen!

Ik heb ffkes een vraagje.

Ik zal eerst wel even de omstandigheden beschrijven voordat ik een totaal onzinnige vraag stel!

Mijn vriendin is kort geleden beginnen met het slikken van de pil.
Zij is begonnen met slikken op een donderdag avond. Dit was haar aller eerste pil! ze had ze net opgehaald bij de apotheek of dokter.
Deze donderdag dat ze begon met slikken (9 uur s'avonds) was de 3de dag van haar ongesteldheid. Gelijk de dag daarna vergat ze de pil te slikken, maar heeft deze binnen de 12 uur toch nog ingenomen (ongeveer half 8 de volgende ochtend).

Nu hebben wij sex gehad de vrijdag na de eerste week dat ze is begonnen met slikken. De 8ste dag dus zeg maar. Het was hoogstens maar 1 minuutje en ik ben niet klaargekomen en was ook nergens in de buurt van mijn hoogtepunt, maar voorvocht enz. je weet hoe het zit.

Nu vraag ik me dus af of ze echt 100% zeker niet zwanger is?

Het was wel na 7 dagen en ik ben niet klaargekomen, maar ze was hem de 2de dag vergeten maar had hem wel binnen 11 uur ongeveer daarna toch nog ingenomen! (en daarna weer op de gebruikelijke tijd 9 uur s'avonds die zaterdag de bedoelde pil voor die dag ingenomen)

Ik hoop dat iemand mij een echt duidelijk antwoord kan geven over wat de kansen zijn dat ze zwanger is! Want de leeftijd voor kiendjes hebben we nog niet echt bereikt wheheh...

Bedankt alvast!
pi_67268941
De pil is de eerste maand toch nog niet veilig? Dus dan zou er een kans zijn

En de leeftijd voor kinderen nog niet bereikt? misschien dan de instructies goedlezen
pi_67271266
Als een pil binnen 36 uur na de vorige is ingenomen, geldt het niet als 'vergeten'. En in de bijsluiter staat hoe lang het duurt voordat de pil veilig is, in de mijne stond een week. Laat haar daar even naar kijken, en als je echt zeker wil weten: gooi er een testje tegenaan .
  Vis een optie? zaterdag 21 maart 2009 @ 16:45:06 #280
70532 loveli
N
pi_67271275
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:49 schreef urba het volgende:
Nu vraag ik me dus af of ze echt 100% zeker niet zwanger is?
De pil is sowieso niet 100% veilig, er is altijd een kans. De later geslikte pil geldt niet als gemist, want hij was nog binnen 12 uur geslikt.
Dan hebben we nog de regel dat ze op de eerste dag van haar menstuatie zou moeten beginnen met slikken. Daardoor is er een heel klein kansje ontstaan, maar dan echt heeeeeeel klein. Als ze normaal gesproken een cyclus heeft van ongeveer 4 weken is er niets aan de hand. Heeft ze een kortere cyclus, dan bestaat die minieme kans.
Die lans is zo klein, dat je gerust kunt zijn. Maar lees nu samen met je vriendin de bijsluiter, zodat je weet wat wel en wat niet veilig is. Net zo vaak lezen tot je uit je hoofd weet wat je moet doen bij een vergeten pil in week een, twee, drie en vier.
crap in = crap out
pi_67274492
Ik heb even het merk/type pil aan mijn vriendin gevraagd en de bijsluiter online gelezen.

het volgende staat in de bijsluiter:

"BIJSLUITER: INFORMATIE VOOR DE GEBRUIK(ST)ER

ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 0,03/0,15 A, omhulde tabletten 30 en 150 microgram
ethinylestradiol en levonorgestrel

Beginnen met de eerste verpakking
Wanneer gedurende de voorgaande cyclus geen orale anticonceptie is gebruikt
Neem de eerste pil op de eerste dag van uw menstruatie. Dit is de eerste dag van uw cyclus – de dag waarop de bloeding begint. Neem de pil gemarkeerd voor die dag van de week (bijvoorbeeld, wanneer het dinsdag is wanneer u menstruatie start, neemt u de pil gemerkt dinsdag op de verpakking). Volg de richting van de pijl en ga door met het elke dag nemen van een pil tot de strip leeg is.
Wanneer u op dag 2-5 van uw menstruatie begint dient u ook een andere anticonceptiemethode te gebruiken, zoals het condoom, voor de eerste zeven pilgebruiksdagen, maar dit is alleen voor de eerste verpakking.
U hoeft geen andere vorm van anticonceptie te gebruiken tijdens de pauze van zeven dagen, als u de 21 pillen correct heeft ingenomen en u met de volgende verpakking op tijd begint.
pi_67274560
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:10 schreef urba het volgende:
Ik heb even het merk/type pil aan mijn vriendin gevraagd en de bijsluiter online gelezen.

het volgende staat in de bijsluiter:

"BIJSLUITER: INFORMATIE VOOR DE GEBRUIK(ST)ER

ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 0,03/0,15 A, omhulde tabletten 30 en 150 microgram
ethinylestradiol en levonorgestrel

Beginnen met de eerste verpakking
Wanneer gedurende de voorgaande cyclus geen orale anticonceptie is gebruikt
Neem de eerste pil op de eerste dag van uw menstruatie. Dit is de eerste dag van uw cyclus – de dag waarop de bloeding begint. Neem de pil gemarkeerd voor die dag van de week (bijvoorbeeld, wanneer het dinsdag is wanneer u menstruatie start, neemt u de pil gemerkt dinsdag op de verpakking). Volg de richting van de pijl en ga door met het elke dag nemen van een pil tot de strip leeg is.
Wanneer u op dag 2-5 van uw menstruatie begint dient u ook een andere anticonceptiemethode te gebruiken, zoals het condoom, voor de eerste zeven pilgebruiksdagen, maar dit is alleen voor de eerste verpakking.
U hoeft geen andere vorm van anticonceptie te gebruiken tijdens de pauze van zeven dagen, als u de 21 pillen correct heeft ingenomen en u met de volgende verpakking op tijd begint.
Ik heb het volgens mij voor ons belangrijke deel van de bijsluiter onderstreept.
Ik kan nu met een gerust hart gaan slapen, want ik kreeg bijna een hart verzakking toen de dame een paar posts hierboven zei dat de pil de eerste maand toch NOOIT veilig was.

yay
pi_67731099
Hoi Hoi,

Slikte al jaren de microgynon 30 zonder problemen tot ik een half jaar geleden een andere variant ervan in me handen gedrukt kreeg met de melding dat het precies dezelfde pil is. Deze pil heet ethinylestradio/levonorgestrel. Na enkele maanden geslikt te hebben kreeg ik last van doorbraakbloedingen als ik hem een keer doorslikte terwijl ik bij de microgynon 30 daar nooit last van had. Ik begon op internet te zoeken en zag dat ik niet de enigste ben die hier last van heeft. Dus ben naar de apotheek gegaan en heb weer de microgynon gehaald en ben na een stopweek hier weer mee begonnen. Ik slik hem nu 3 weken en heb nu al een paar dagen last van een doorbraakbloeding.

Iemand enig idee waar dit te maken mee kan hebben? Moet mijn lichaam er toch weer opnieuw aan wennen?
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 16:07:57 #284
70532 loveli
N
pi_67731612
Er zit inderdaad evenveel van dezelfde hormonen in beide pillen. Het kan wel zijn dat je lichaam de hormonen ander (sneller of langzamer) opneemt, waardoor je hormoonspiegel wat anders wordt dan je gewend was. Sommige vrouwen krijgen opeens last van doorbraakbloedingen als ze al jaren dezelfde pil gebruiken, dus dat kan het ook zijn.

Wacht het nog even af tot je in totaal 3 strips hebt geslikt, dan zou je lichaam zich op deze situatie moeten hebben ingesteld. Heb je er dan nog last van, dan ligt het niet aan het generiek, maar ben je gewoon een van de vrouwen bij wie het na een paar jaar opeens anders gaat.

Je merkte het pas na een aantal maanden, was dat de eerste keer dat je doorslikte of was het de eerste keer dat je een doorbraakbloeding had? Het kan best zijn dat je lijf gewoon opeens anders op de pil reageert.
crap in = crap out
pi_67731931
Bedankt voor je snelle antwoord, ik heb nooit last van doorbraakbloedingen gehad tot ik met die andere variant begon.

Dat was ook de belangrijkste reden dat ik weer terug wou naar de microgynon 30, want heb nog nooit problemen gehad met deze pil, tot nu dan.
pi_67732137
Een vriendin van mij zei laatst dat als je de pil elke keer een paar maanden doorslikt voordat je een stopweek inlast, dat je dan sowieso een onttrekkingsbloeding krijgt, of je nu zwanger bent of niet. Is dit werkelijk verschillend van wanneer je elke keer een stopweek inlast na elke strip? Of is de onttrekkingsbloeding eigenlijk helemaal geen 'manier' om te kunnen controleren of je zwanger bent?
Ik dacht juist dat door het niet inlassen van een stopweek ik veiliger uit zou zijn: als je in de week na de stopweek een pil vergeet is 'ie meteen omveilig, als je doorslikt heb je dat dan toch niet als je met een nieuwe strip begint (tenzij je dus die stopweek wel hebt ingelast die maand)?
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 16:29:06 #287
70532 loveli
N
pi_67732345
Doorslikken is inderdaad veiliger omdat je geen dip hebt in de hormonen, waardoor een eitje kan rijpen. Een onttrekkingsbloeding hoeft niet per se te betekenen dat er geen zwangerschap is, maar in de meeste gevallen zijn er geen bloedingen tijdens een zwangerschap.
Bij een paar vrouwen komt het wel voor dat ze de pil slikken, een bloeding hebben en toch zijn ze zwanger. Dat is maar een klein percentage en niet iets om je heel druk over te maken. Als je echt zeker wilt weten dat je niet zwanger bent doe je eens in de zoveel tijd een test.
crap in = crap out
pi_67733040
Thanks . Maar de kans dat je doorbloedt terwijl je zwanger bent is dus niet groter als je doorslikt? Want dat impliceerde zij.
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 17:00:04 #289
70532 loveli
N
pi_67733158
Geen idee, zou best kunnen. Met een stopweek heb je een wijziging in je hormoonspiegel, die zou best een bloedinkje kunnen triggeren. Als je zonder pil zwanger bent regelt je eigen lichaam de hormonen en heb je niet elke maand een verandering.
crap in = crap out
pi_67735432
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:07 schreef loveli het volgende:
Er zit inderdaad evenveel van dezelfde hormonen in beide pillen. Het kan wel zijn dat je lichaam de hormonen ander (sneller of langzamer) opneemt, waardoor je hormoonspiegel wat anders wordt dan je gewend was. Sommige vrouwen krijgen opeens last van doorbraakbloedingen als ze al jaren dezelfde pil gebruiken, dus dat kan het ook zijn.

Wacht het nog even af tot je in totaal 3 strips hebt geslikt, dan zou je lichaam zich op deze situatie moeten hebben ingesteld. Heb je er dan nog last van, dan ligt het niet aan het generiek, maar ben je gewoon een van de vrouwen bij wie het na een paar jaar opeens anders gaat.

Je merkte het pas na een aantal maanden, was dat de eerste keer dat je doorslikte of was het de eerste keer dat je een doorbraakbloeding had? Het kan best zijn dat je lijf gewoon opeens anders op de pil reageert.
Ik zat er aan te denken om de stopweek eerder te doen (moet nog 4 tabletten). Maar als ik dit zo lees lijkt me beter om gewoon *normaal* de pil te slikken en na 3 maanden te kijken hoe het gaat.
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 18:50:11 #291
70532 loveli
N
pi_67735961
Je kunt gewoon nu de stopweek inlassen, dat lijkt me voor jou ook prettiger, omdat je nu toch al met de bloeding zit. Het maakt niet uit hoelang je de pilcyclus laat duren, na 2 weken slikken mag je een stopweek inlassen.
crap in = crap out
  maandag 13 april 2009 @ 12:47:59 #292
246089 tientje84
Reizen is te gek!
pi_67973679
Hoi Fokkers,

Ik heb even een vraag:

In week 2 van mijn pilstrip ben ik 2x een pil vergeten, die ik toch binnen de 36 uur nog ingenomen heb (wel te laat, maar nog binnen de gestelde limiet lijkt mij).

Vorige week ben ik ongesteld geweest. Normaal is dat voor mij het teken dat ik niet zwanger ben. Maar afgelopen weekend heb ik zoveel spookverhalen gelezen en gehoord van vrouwen die wel ongesteld werden maar later toch zwanger bleken te zijn!

Ik ben wel van plan een test te halen, maar ik heb het idee dat die vrij nutteloos is.

1. Is er een kleine kans dat ik zwanger ben?
2. Is het normaal om van een ander pilmerk iets aan te komen?
3. Zijn er meer vrouwen die last hebben van misselijkheid en overgeven wanneer ze beginnen met de eerste pil van de strip?
Mij is dat regelmatig overkomen, zowel bij de Stediril (nieuw) als de M30 (oud)

Thanx alvast

Tientje84
  Vis een optie? maandag 13 april 2009 @ 13:02:58 #293
70532 loveli
N
pi_67974034
Als je de pillen binnen 36 uur hebt ingenomen, is er geen vuiltje aan de lucht.

Stediril en M30 bevatten dezelfde hormonen, Stediril bestaat al een jaar of 40 als het niet langer is en M30 is wat korter op de markt. Theoretisch zou je er weinig van moeten merken als je van de een op de ander overstapt, in de praktijk kan het zijn dat je door andere hulpstoffen de ene pil sneller opneemt dan de andere. Gevolg is dat je hormoonspiegel iets anders reageert dan normaal, waarrdoor jij je ook anders voelt.

Of je aankomt bij overstappen naar een andere pil ligt er helemaal aan hoe jouw lichaam op die pil reageert. De een houdt opeens vocht vast, de ander krijgt meer vet op vrouwelijke plaatsen en een derde heeft nergens last van.
crap in = crap out
pi_67974598
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef tientje84 het volgende:

Maar afgelopen weekend heb ik zoveel spookverhalen gelezen en gehoord van vrouwen die wel ongesteld werden maar later toch zwanger bleken te zijn!
ja dat vind ik ook nog wel es een enge gedachte....
pi_67974989
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef tientje84 het volgende:

1. Is er een kleine kans dat ik zwanger ben?
2. Is het normaal om van een ander pilmerk iets aan te komen?
3. Zijn er meer vrouwen die last hebben van misselijkheid en overgeven wanneer ze beginnen met de eerste pil van de strip?
Mij is dat regelmatig overkomen, zowel bij de Stediril (nieuw) als de M30 (oud)

1. je hebt net gemenstrueerd, dus de kans is echt nihil dat je zwanger bent.
2. de een zegt dat het een fabel is, de ander die zegt dat diegene echt is aangekomen. ik heb geen idee. ik val er juist altijd vanaf (zie 3).
3. ja en niet de eerste paar pilletjes, nee gelijk de hele strip om vervolgens in de stopweek te moeten overgeven van de menstruatie

had ik bij MG30, Rigevidon, MG20 en trigynon. Ik heb nu yasmin, en daar heb ik het alleen de eerste strip, de misselijkheid daarna niet meer (ik moet hem continu doorslikken zonder stopweek). heb met de yasmin nog niet moeten overgeven.
  maandag 13 april 2009 @ 14:08:06 #296
246089 tientje84
Reizen is te gek!
pi_67975573
Hoi ben ik weer.

Wat betreft zwangerschap kan ik er dus gewoon vanuit gaan dat het is zoals altijd: niet?

Van die spookverhalen word ik idd een beetje eng. De ene zegt dat het niet kan (dat de bloeding altijd anders is dan normaal ongesteld worden) en de ander zegt geen verschil te zien/merken. Wat is het nu

Ja die misselijkheid en overgeven bij het innemen van de pil staat nu in de bijsluiter van mijn Stediril 30, maar dat was nooit in die van M30 opgenomen.

Het is idd best vervelend en gevaarlijk. Temeer omdat het de eerste pil van de strip is.
Ik heb wel eens gehad dat ik twee keer overgaf en dan ook 2x een reservepil heb moeten nemen. Op zo'n moment ben ik blij dat ik voldoende reservestrips heb...

Kunnen daarbij opgeblazen gevoel, opgezette buik en gewichtstoename ook bijwerkingen zijn van de nieuwe pil?

Ik ga a.s. dinsdag naar de huisarts. Toch even kijken of ik niet een andere pil kan krijgen...

Thanx voor je antwoorden voor zover.
pi_67982335
MG en stediril zijn combinatiepillen, bevat 2 soorten hormonen. De ene moet voor zorgen dat er geen eisprong optreedt, en de ander moet er voor zorgen dat het baarmoederslijmvlies ongeschikt is om in te nestelen, mocht er alsnog een ovulatie plaats vinden. Vandaar dat de kans op zwangerschap niet groot is.

Ik heb ook vaak last van die andere klachten die je hebt, maar bij mij ligt dat niet aan de anticonceptiepil.
  maandag 13 april 2009 @ 21:44:42 #298
92409 Twinky
Little star.
pi_67987332
Hmm, wil ik toch even iets aan toevoegen. De onttrekkingsbloeding van een pil is inderdaad niet hetzelfde als een menstruatie, met het grote verschil dat je geen cyclus hebt. De onttrekkingsbloeding komt door het wegvallen van de hormonen en dat je lichaam er dan 'achter komt' dat je toch niet zwanger bent (de belangrijkste werking van de pil) en de kraamkamer 'opruimt'. Het wegvallen van die hormonen heeft zo'n 'kracht' dat een eventuele echte innesteling best over het hoofd gezien kan worden, en dat is de reden waarom sommige vrouwen gewoon door blijven bloeden als ze zwanger zijn en aan de pil.

Toch is de pil 100% veilig als je binnen de 36 uur slikt! Je bent dus niet zwanger, zeker niet in de tweede week
pi_68318771
Ik heb besloten dat ik binnenkort ook aan de pil ga.
Morgenochtend wil ik de dokter bellen om te vragen of ik dezelfde dag nog even langs kan komen, want ik voel mijn maandstonden al weer aankomen..
Ik hoop wel dat er een pil is waar je minimaal van aankomt, daar ben ik namelijk wel erg bang voor..
Als iemand nog tips heeft over iets wat ik per sé moet vragen, hoor ik het wel =D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? donderdag 23 april 2009 @ 23:36:34 #300
70532 loveli
N
pi_68323075
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:51 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb besloten dat ik binnenkort ook aan de pil ga.
Morgenochtend wil ik de dokter bellen om te vragen of ik dezelfde dag nog even langs kan komen, want ik voel mijn maandstonden al weer aankomen..
Ik hoop wel dat er een pil is waar je minimaal van aankomt, daar ben ik namelijk wel erg bang voor..
Als iemand nog tips heeft over iets wat ik per sé moet vragen, hoor ik het wel =D
Heb je snel last van puistjes? Dan moet je de Microgynon/Rigevidon/Stediril mijden en is de Yasmin of bv. Marvelon beter geschikt. Zit er trombose in de familie of ben je nog erg jong, dan zijn de laatste 2 weer minder geschikt. Niet aan de Diane beginnen als je geen ernstige acne hebt.
crap in = crap out
pi_68330754
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb je snel last van puistjes? Dan moet je de Microgynon/Rigevidon/Stediril mijden en is de Yasmin of bv. Marvelon beter geschikt. Zit er trombose in de familie of ben je nog erg jong, dan zijn de laatste 2 weer minder geschikt. Niet aan de Diane beginnen als je geen ernstige acne hebt.
Geen last van puistjes, en voor zover ik weet ook geen trombose..
Zat zelf te denken aan Lovette.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')