abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:01:22 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_63772638
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:53 schreef loveli het volgende:
Zorg ervoor dat je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen. Als je een reservestrip hebt kun je daar een pil van nemen.
Je kunt ook de pil maar 20 dagen slikken, dat maakt niets uit. Zolang je je stopweek maar max. 7 dagen houdt.
pi_63835101
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:59 schreef MmLelle het volgende:
Hoi,

Ik zit met een dilemma, en ik heb vanavond nog hulp nodig!
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?

Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!
Vraagje voor mijn vriendin. Haar situatie lijkt op die van hierboven.

Ze gebruikt normaal altijd de 'Lovette' pil. Een lichte pil volgens informatie op het internet. Deze bestaat oa uit 20 microgram ethinylestradiol. Nu was ze halverwege de maand (na 10 dagen) door deze pil heen. Ze is daarom verder gegaan met een ander merk wat ze nog in huis had. Dit is echter een compleet ander merk namelijk Microgynon 30. Voor ons gevoel gaat dit niet goed want ze heeft enkele dagen later last van buikpijn, bortsen, benen en stemmingswisselingen. Ook is het nog voorgekomen dat ze de 'nieuwe' pil 1 dag vergeten is. De dag erna heeft ze hier dus 2 van genomen... Dus 60mg ipv de normale 20mg.

Morgen gaat ze direct naar de dokter voor informatie en om haar vertrouwde pil weer te halen. Mijn vraag hier wat nu te doen en in hoeverre dit kan? Direct stoppen? Afmaken met vertrouwde lovette? Afmaken met Microgynon?

zondag 7 december 2008 @ 22:31:21 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_63836307
Voor nu zou ik in ieder geval doorgaan met Microgynon. Je geeft je lichaam wel erg veel stress door steeds te wisselen
  Vis een optie? zondag 7 december 2008 @ 22:52:40 #254
70532 loveli
N
pi_63837052
De hormonen in beide pillen zijn hetzelfde, maar in M30 zit anderhalf keer zoveel. Een dag vergeten is niet erg (nieuwe richtlijnen) en ze heeft netjes de vergeten pil alsnog geslikt. Helemaal keurig. Omdat ze zo heftig reageert op de hoeveelheid hormonen, zou ik zo snel mogelijk weer overstappen naar de Lovette. Succes.
crap in = crap out
pi_64872068
Welke pillen hebben de kleinste kans dat het iets aan je stemming veranderd? Ik heb namelijk 3 maanden de NuvaRing gebruikt en ik merkte (negatief) verschil in hoe ik me voelde, dus ben ik ermee gestopt en ben ik weer condooms gaan gebruiken onder het mom van dan heb ik geen hormonen in m'n lijf en dan komt alles weer goed. Was ook zo, maar ik heb al een paar keer gehad dat het condoom gescheurd was en ik uit voorzorg een morning afterpil geslikt heb. Dat geeft mij echt superveel stress, zwanger worden is echt het laatste wat ik wil, dus ga ik volgende week naar de dokter om maar aan de pil te gaan.

Maarja, zit te twijfelen om toch maar weer de nuvaring te gebruiken, want die was wel makkelijk of de pil. Ik weet niet zo goed of er verschil zit in hoeveel gebruiksters last hebben van stemmingswisselingen?
  Vis een optie? dinsdag 13 januari 2009 @ 00:09:49 #256
70532 loveli
N
pi_64975242
Post van mij in een ander tpoic:
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:12 schreef loveli het volgende:
De Lovette en M20 hebben dezelfde samenstelling, alleen een andere naam. Iedere vrouw kan anders reageren op bepaalde hormonen, dus het is niet te zeggen dat er 1 pil is waar iedereen tevreden over is. Er zit een ander soort hormoon in Microgynon dan in de Nuvaring, dus je zou het kunnen proberen. Marvelon heeft vergelijkbare hormonen als de Nuvaring, dus die kun je beter links laten liggen.

De Yasmin geeft volgens de boeken geen gewichtsroename en weinig stemmingswisselingen, die zou je ook kunnen proberen. Er is een variant hierop waarbij de stopweek maar 4 dagen duurt, waardoor je minder last van stemmingswisselingen zou krijgen (de Yaz 24+4).
Met dit in het achterhoofd zou je ook kunnen proberen of het helpt om de stopweek 3 dagen korter te laten duren.
crap in = crap out
pi_65126707
Ik ga volgende week weer vragen om de lovette. Ik heb nu vanaf september een merkloze en ik word helemaal gek van mezelf. Ik ben een chagerijn (hoe je dat ook schrijven mag). Mijn libido is gezonken naar onder 0. Dan maar wat eigen bijdrage ofzo betalen maar wel weer mezelf terug.
*poef* nu is het weg
pi_65344901
Even een vraagje, kan het namelijk niet terugvinden in mijn bijsluiter.

Maar zit er nog een max aan de aantal strips die je achter elkaar mag nemen zonder stopweek?
Ik had vorige week famweekend en zou net in dat weekend ongesteld worden (absoluut geen zin in omdat ik nog net zulke klachten heb als voor ik met de pil begon, soms het gevoel dat mijn rugpijn verergert) dus ben meteen weer aan een nieuwe strip begonnen en ben nu wel benieuwd hoevaak je dat kan/mag doen...
  Vis een optie? vrijdag 23 januari 2009 @ 14:34:31 #259
70532 loveli
N
pi_65345196
Na een half jaar achter elkaar slikken is het wel aan te raden om een bloeding te hebben. Bij de meeste vrouwen treedt eerder een doorbraakbloeding op. De voornaamste reden om een bloeding te hebben is dat het weefsel vernieuwd wordt en geen risico op woekeren ontstaat. Omdat het baarmoederslijmvlies zo goed kan groeien, zou een verhoogde kans op 'foute' celdeling kunnen ontstaan, dus een risico op kanker.
crap in = crap out
pi_65430287
Laatst slikte ik voor het eerst de pil door, maar halverwege de tweede strip werd ik voor 3 weken lang ongesteld Is dat enigszins normaal te noemen?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 00:08:43 #261
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65820050
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef Nora.. het volgende:
Laatst slikte ik voor het eerst de pil door, maar halverwege de tweede strip werd ik voor 3 weken lang ongesteld Is dat enigszins normaal te noemen?
dat had ik ook vaak als ik een strip doorslikte...heel irritant... ik ben zelfs met de pil gestopt omdat de reden dat k hem nam (ongesteldheid kunnen uitstellen) maar 1 op de 3 keer ongeveer naar wens werkte (heb hem een paar jaar geslikt!) en ik nu toch geen vriendje heb...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_66111647
Als je 1 strip opmaakt kan je dan ook een aantal pillen (bv 3) slikken uit een reservestrip om je ongesteldheid uit te stellen? In de bijsluiter kan ik alleen vinden dat je dan gelijk weer een hele nieuwe strip moet opmaken.

Ik wil het gewoon een aantal dagen uitstellen en niet gelijk 3 week...
Same shit different day
  Vis een optie? maandag 16 februari 2009 @ 10:37:13 #263
70532 loveli
N
pi_66112086
Dat kan heel goed. Alle pillen hebben dezelfde samenstelling en het maakt als je al een strip geslikt heb niet uit hoeveel pillen je er achteraan slikt. Je moet minstens 14 dagen achter elkaar slikken voor je stopweek, er is geen een maximum.
crap in = crap out
pi_66113347
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:37 schreef loveli het volgende:
Dat kan heel goed. Alle pillen hebben dezelfde samenstelling en het maakt als je al een strip geslikt heb niet uit hoeveel pillen je er achteraan slikt. Je moet minstens 14 dagen achter elkaar slikken voor je stopweek, er is geen een maximum.
Bedankt voor je reactie

ja, ik heb een een-fase pil dus dan is idd de samenstelling gelijk. Bij een drie-fasen pil werkt het toch weer anders?
Same shit different day
  Vis een optie? maandag 16 februari 2009 @ 12:03:51 #265
70532 loveli
N
pi_66114659
Klopt, bij een drie-fasen pil kun je niet alle pillen daarvoor gebruiken, ik weet uit m'n hoofd niet welke dat zijn.
crap in = crap out
pi_66134442
Bij de 3fasenpil (tenminste bij trigynon) kun je alleen de eerste rijtje (10 gelige volgens mij) innemen. Dus je kunt het 'maar' 10 dagen uitstellen.

ik heb nu sinds 30 december yasmin pil, en moet het continu doorslikken (behandeling tegen endometriose). Alleen heb ik ook al sinds 30 december hoofdpijn en ochtendmisselijkheid en veel meer last van puistjes. Ik vind deze echt niks.

Al vond ik mijn vorige pilsoorten ook niks microgynon 30, microgynon 20, rigevidon en trigynon
pi_66149990
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:47 schreef miss-piggy het volgende:
Bij de 3fasenpil (tenminste bij trigynon) kun je alleen de eerste rijtje (10 gelige volgens mij) innemen. Dus je kunt het 'maar' 10 dagen uitstellen.

ik heb nu sinds 30 december yasmin pil, en moet het continu doorslikken (behandeling tegen endometriose). Alleen heb ik ook al sinds 30 december hoofdpijn en ochtendmisselijkheid en veel meer last van puistjes. Ik vind deze echt niks.

Al vond ik mijn vorige pilsoorten ook niks microgynon 30, microgynon 20, rigevidon en trigynon
Wat vervelend voor je!
Ik heb zelf ook heel lang lopen rommelen met verschillende pillen. Ik hoop voor je dat het beter gaat naarmate je hem wat langer slikt. Hopelijk moet je lichaam er 'alleen' maar aan wennen en gaat het dan beter!
Same shit different day
pi_66473886
ok mijn vraagje: Ik ben aan de prikpil begonnen, heb hem een keer of 3 gehad. Nu moet ik de prikpil nemen wegens medische redenen, maar! Mijn vriend is naar Afghanistan gegaan, dus ik had even geen anticonceptie nodig en wilde eens kijken hoe ik mij zou voelen zonder pil of prikpil... Nu ben ik al 5 maanden alleen en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Dat is op zich helemaal niet erg, maar ik wil weer beginnen met de prikpil. Nou is mijn vraag, moet ik nou weer wachten tot ik ongesteld ben en dan de pil weer laten zetten?Of kan ik gewoon laten prikken en dan ervan uitgaan dat hij na 2 weken weer gewoon werkt? Mijn vriend komt over een maandje terug dus ik moet toch langzamerhand weer beginnen!
Ik wil ook wel ff naar de dokter, maar eigenlijk zou ik het liever willen horen van iemand die dit ook kent?
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:59:23 #269
92409 Twinky
Little star.
pi_66483917
ja hoor, je kunt rustig je prik weer halen en dan werkt -ie volgens mij na een week ook weer goed genoeg
pi_66511408
oh ok, naja ik moet toch eerst het recept weer ophalen dus dan vraag ik nog eens extra bij de dokter, bedankt!
pi_66736595
Als je tijdens 't doorslikken van de pil last krijgt van spotting, kan je dan het beste zsm een stopweek inlassen of de strip afmaken en dan stoppen? Ondanks 't lichte bloedverlies is 'ie nog steeds betrouwbaar, toch?
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:08:49 #272
92409 Twinky
Little star.
pi_66737854
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:32 schreef -Trinity- het volgende:
Als je tijdens 't doorslikken van de pil last krijgt van spotting, kan je dan het beste zsm een stopweek inlassen of de strip afmaken en dan stoppen? Ondanks 't lichte bloedverlies is 'ie nog steeds betrouwbaar, toch?
Hij is even betrouwbaar, bedenken of je nog door wil slikken of of je een stopweek wilt houden moet je zelf doen, ligt eraan hoe vervelend je de spotting vindt
pi_66842684
Even een vraagje....

Al jaren slik ik heel zorgvuldig de pil en heb sinds kort nu een vriend. Zijn er klaar voor om verder te gaan dan zoenen etc...maar zien het gebruik van condooms niet zo zitten.

Hoe groot is de kans dat er alsnog iets gebeurt wanneer we seks hebben zonder condoom en ik zorgvuldig de pil slik?

Weet ergens wel dat de pil zeer veilig is mits goed gebruikt en afhankelijk van lichamelijke gesteldheid, maar check het liever extra...

xx
  zondag 8 maart 2009 @ 22:38:03 #274
92409 Twinky
Little star.
pi_66843036
Als jij de pil altijd goed slikt (elke dag zelfde tijdstip, geen overgeven/diarree, max. 7 dagen stopweek) is de kans nagenoeg nihil dat er 'iets gebeurt'.
Ik geloof dat de kans zoiets is als dat een op de duizend vrouwen in een jaar (!) zwanger raakt. Dat heet dus 'zeer veilig'.

denk je wel aan soa's?
  zondag 8 maart 2009 @ 22:38:21 #275
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_66843052
Als je het over zwanger worden hebt, dan lijkt het me inderdaad niet nodig om er ook condooms bij te gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')