Je kunt ook de pil maar 20 dagen slikken, dat maakt niets uit. Zolang je je stopweek maar max. 7 dagen houdt.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:53 schreef loveli het volgende:
Zorg ervoor dat je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen. Als je een reservestrip hebt kun je daar een pil van nemen.
Vraagje voor mijn vriendin. Haar situatie lijkt op die van hierboven.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:59 schreef MmLelle het volgende:
Hoi,
Ik zit met een dilemma, en ik heb vanavond nog hulp nodig!
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?
Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:12 schreef loveli het volgende:
De Lovette en M20 hebben dezelfde samenstelling, alleen een andere naam. Iedere vrouw kan anders reageren op bepaalde hormonen, dus het is niet te zeggen dat er 1 pil is waar iedereen tevreden over is. Er zit een ander soort hormoon in Microgynon dan in de Nuvaring, dus je zou het kunnen proberen. Marvelon heeft vergelijkbare hormonen als de Nuvaring, dus die kun je beter links laten liggen.
De Yasmin geeft volgens de boeken geen gewichtsroename en weinig stemmingswisselingen, die zou je ook kunnen proberen. Er is een variant hierop waarbij de stopweek maar 4 dagen duurt, waardoor je minder last van stemmingswisselingen zou krijgen (de Yaz 24+4).
Met dit in het achterhoofd zou je ook kunnen proberen of het helpt om de stopweek 3 dagen korter te laten duren.
dat had ik ook vaak als ik een strip doorslikte...heel irritant... ik ben zelfs met de pil gestopt omdat de reden dat k hem nam (ongesteldheid kunnen uitstellen) maar 1 op de 3 keer ongeveer naar wens werkte (heb hem een paar jaar geslikt!) en ik nu toch geen vriendje heb...quote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef Nora.. het volgende:
Laatst slikte ik voor het eerst de pil door, maar halverwege de tweede strip werd ik voor 3 weken lang ongesteldIs dat enigszins normaal te noemen?
Bedankt voor je reactiequote:Op maandag 16 februari 2009 10:37 schreef loveli het volgende:
Dat kan heel goed. Alle pillen hebben dezelfde samenstelling en het maakt als je al een strip geslikt heb niet uit hoeveel pillen je er achteraan slikt. Je moet minstens 14 dagen achter elkaar slikken voor je stopweek, er is geen een maximum.
Wat vervelend voor je!quote:Op maandag 16 februari 2009 20:47 schreef miss-piggy het volgende:
Bij de 3fasenpil (tenminste bij trigynon) kun je alleen de eerste rijtje (10 gelige volgens mij) innemen. Dus je kunt het 'maar' 10 dagen uitstellen.
ik heb nu sinds 30 december yasmin pil, en moet het continu doorslikken (behandeling tegen endometriose). Alleen heb ik ook al sinds 30 december hoofdpijn en ochtendmisselijkheiden veel meer last van puistjes. Ik vind deze echt niks.
Al vond ik mijn vorige pilsoorten ook niksmicrogynon 30, microgynon 20, rigevidon en trigynon
Hij is even betrouwbaar, bedenken of je nog door wil slikken of of je een stopweek wilt houden moet je zelf doen, ligt eraan hoe vervelend je de spotting vindtquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:32 schreef -Trinity- het volgende:
Als je tijdens 't doorslikken van de pil last krijgt van spotting, kan je dan het beste zsm een stopweek inlassen of de strip afmaken en dan stoppen? Ondanks 't lichte bloedverlies is 'ie nog steeds betrouwbaar, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |