In welke week is ze de pil vergeten en (binnen hoeveel tijd) heeft ze hem alsnog geslikt?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:36 schreef DyingToLive het volgende:
Hoi,
Ik heb een vraagje. Mijn vriendin heeft vrijdag haar laatste pil genomen, maar ze is nog steeds niet ongesteld. Ze is een keer haar pil vergeten vorige maand. Moeten we ons zorgen maken?
Ik dacht week drie, en ze kwam er de volgende avond pas achter, dus heeft ze hem niet genomen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:39 schreef Twinky het volgende:
[..]
In welke week is ze de pil vergeten en (binnen hoeveel tijd) heeft ze hem alsnog geslikt?
Wat stom, het is niet voor niets een stopWEEK. Je slikt de pil 7 dagen niet en op de 8e begin je weer. Zo werkt hij gewoon. Heeft te maken met je natuurlijke cyclus. Je moet niet gaan kloten met dat ding.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:42 schreef lienelien het volgende:
Ik begin zelf altijd al op de eerste dag dat ik ongesteld ben geworden (meestal wel dag 4 of 5 van mn stopweek)..
Het kan gewoon hoor, er is is geen medisch bezwaar tegen ofzo. De pil heeft bovendien helemaal niets met j natuurlijke cyclus te maken...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:04 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Wat stom, het is niet voor niets een stopWEEK. Je slikt de pil 7 dagen niet en op de 8e begin je weer. Zo werkt hij gewoon. Heeft te maken met je natuurlijke cyclus. Je moet niet gaan kloten met dat ding.
Volgens mij is de kans op zwangerschap heel klein. Ik zou wel over een weekje of 2 een test doen, voor de zekerheid. En het is niet zo gek dat ze nog niet ongesteld is. De bloeding kan beginnen tussen 1 t/m 7 of misschien wel meer dagen na het stoppen met je strip. Wanneer begint het bij haar normaalgesproken dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:52 schreef DyingToLive het volgende:
[..]
Ik dacht week drie, en ze kwam er de volgende avond pas achter, dus heeft ze hem niet genomen.
Hmm, klopt niet helemaal. Ze heeft op een bepaald moment in week drie te weinig hormonen in haar lijf gehad, helemaal als ze de pil niet als nog geslikt heeft. In de bijsluiter had je kunnen lezen dat je dan beter óf meteen stopweek kunt houden of de stopweek overslaan, wat allebei niet gebeurd is. Niet echt slim van jullie... Nu is er namelijk best een kansje dat sperma door niet-stug-genoeg baarmoederslijm bij een per-ongeluk gesprongen eitje is gekomen. Heel hard hopen en bidden zou ik zeggen... En de onttrekkingsbloeding zegt niet zo heel veel over een zwangerschap, dat kan aan veel meer factoren liggen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Volgens mij is de kans op zwangerschap heel klein. Ik zou wel over een weekje of 2 een test doen, voor de zekerheid. En het is niet zo gek dat ze nog niet ongesteld is. De bloeding kan beginnen tussen 1 t/m 7 of misschien wel meer dagen na het stoppen met je strip. Wanneer begint het bij haar normaalgesproken dan?
Ze had al drie weken geslikt inderdaad, en de woensdag was dus hm de week erna nog. Als ze vrijdag nog niet ongesteld. Is gaan we naar de dokter.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:11 schreef Twinky het volgende:
Ha, dat is al beter, in ieder geval ietsje minder kans op baby's. En in de vierde week? ze had dus al drie weken geslikt+ week erbij?
dat werkt nog niet, moet je een week of drie wel overheen laten gaan. Of in ieder geval nadat je bloedingen hebt gehad.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:52 schreef lienelien het volgende:
Je kan toch ook gewoon even een testje doen thuis? Kost ¤7 ofzo...
Uiteindelijk bootst het wel je natuurlijke cyclus na. Een stopweek las je niet voor niets in. Het is voor jezelf ook gemakkelijker (lees handiger) om iedere pilstrip op dezelfde dag te beginnen. En daarbij scheelt het je een hoop pillen als je gewoon op de 8e dag begint. Ik zie niet echt het nut in van op de 4e of 5e dag beginnen. Het is niet dat je menstruatie daardoor eerder stopt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor, er is is geen medisch bezwaar tegen ofzo. De pil heeft bovendien helemaal niets met j natuurlijke cyclus te maken...
ik kloot er ook niet mee, en volgens mijn huisarts is er ook niets mis mee. Daarnaast heb ik dan minder last van hoofdpijn. En die stopweek is er alleen maar ingebouwd om vrouwen het gevoel van een natuurlijke cyclus te geven. Maar de grap is dat je helemaal geen natuurlijke cyclus meer hebt wanneer je de pil slikt. Volgens mij staat er in mijn bijsluiter trouwens zelfs dat de stopweek maximaal 7 dagen moet zijn, ergo, minder kan ook.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:04 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Wat stom, het is niet voor niets een stopWEEK. Je slikt de pil 7 dagen niet en op de 8e begin je weer. Zo werkt hij gewoon. Heeft te maken met je natuurlijke cyclus. Je moet niet gaan kloten met dat ding.
14 is zelfs al genoeg!quote:Op zondag 9 november 2008 21:45 schreef lienelien het volgende:
zolang je er minimaal 21 hebt geslikt, kan je op ieder gewenst moment een stopweek inlassen. Niets aan de hand dus
o jawel, maar dat is de pil die ik eigenlijk de dag erna had moeten slikken, dus vandaag heb ik die van woensdag geslikt etc.quote:Op maandag 10 november 2008 18:58 schreef Nora.. het volgende:
Waarom gebruik je niet een reservestrip? Want ik begrijp dat je, omdat er een pilletje viel, helemaal geen pil meer hebt genomen die dag?
o dat is dan echt helemaal niet slim. Dan kun je er heel makkelijk één vergeten. Dus beter de achterste pil zodat je met de dagen weer gelijk looptquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
o jawel, maar dat is de pil die ik eigenlijk de dag erna had moeten slikken, dus vandaag heb ik die van woensdag geslikt etc.
Oh maar ik vergeet er geen hoor, ik weet dat ik gewoon die van morgen moet nemen en ik heb een heus pilalarm op m'n telefoon(quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef Twinky het volgende:
[..]
o dat is dan echt helemaal niet slim. Dan kun je er heel makkelijk één vergeten. Dus beter de achterste pil zodat je met de dagen weer gelijk loopt
tuurlijk niet, de pil beschermt gewoon iedere dag hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 23:42 schreef Landgeld het volgende:
Houden jullie rekening met de 14e dag na de menstruatie? Dat je (aangezien dan de kans groter is dan een normale dag ivm de eisprong) geen seks hebt of een condoom (als extra) gebruikt? Of niet?
Door de Pil heb je juist géén normale cyclus. Hij onderdrukt daarbij ook de eisprong, dus in de meete gevallen is deze er niet. Als je daarvoor wilt opletten moet je zorgen dat je in de derde en eerste week netjes je pillen slikt, want rond de stopweek kan er wel eventueel een eitje springen en rijpen als er niet genoeg hormonen zijn om dat tegen te gaanquote:Op woensdag 12 november 2008 23:42 schreef Landgeld het volgende:
Houden jullie rekening met de 14e dag na de menstruatie? Dat je (aangezien dan de kans groter is dan een normale dag ivm de eisprong) geen seks hebt of een condoom (als extra) gebruikt? Of niet?
me tooquote:Op woensdag 12 november 2008 22:39 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Oh maar ik vergeet er geen hoor, ik weet dat ik gewoon die van morgen moet nemen en ik heb een heus pilalarm op m'n telefoon() dus dat lukt wel, en het zijn er nog maar een paar.
quote:Op woensdag 3 december 2008 22:59 schreef MmLelle het volgende:
Hoi,
Ik zit met een dilemma, en ik heb vanavond nog hulp nodig!
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?
Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |