abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 29 oktober 2008 @ 01:01:03 #226
70532 loveli
N
pi_62770795
De pilcyclus is een onnatuurlijke cyclus die voor het gemak op 28 dagen is gezet. Als je geen last van doorbraakbloedingen hebt, zie ik de toegevoegde waarde van de stopweek niet helemaal. Door de stopweek krijg je een bloeding, hormoonschommelingen en op de koop toe creeer je een extra mogelijkheid dat de pil minder betrouwbaar wordt.

Als je te lang geen bloeding krijgt, kan het baarmoederslijmvlies gaan woekeren (extra weefsel wordt gevormd, daar heb je geen zin in). Daarom wordt aangeraden minimaal eens per 6 maanden een onttrekkingsbloeding in te lassen. Elke maand is niet nodig, omdat je baarmoeder zich niet hoeft voor te bereiden op een zwangerschap.

Iedere vrouw reageert anders op de pil en dus ook op het doorslikken. De een slikt twee strips door, een ander slikt een half jaar. Als je merkt dat je vocht vasthoudt omdat je doorslikt (mij is niet duidelijk waarom dat zo zou zijn) kun je alsnog besluiten vaker een stopweek te nemen. Zelfde geldt voor als je een doorbraakbloeding krijgt. De een krijgt daar geen last van, een ander kan het wel krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon zo lang doorslikken waar je jezelf prettig bij voelt.
crap in = crap out
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:37:42 #227
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_62848025
Hoe zijn die meiden er dan achter gekomen dat ze zwanger waren terwijl ze ook gewoon ongesteld werden?
Ik ben ook aan de pil en word gewoon ongesteld maar maak me een beetje zorgen.
Beetje een stomme vraag maar als je zwanger bent kun je dan je buik nog intrekken? In het begin wel maar na een paar maanden?
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 9 november 2008 @ 21:31:48 #228
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_63085836
halli hallo,

ik ging net zo mn pil slikken, alleen toen viel hij door het afvoerputje van mijn wastafel , nou was het een pil uit een strip die ik zonder stopweek na een andere pilstrip heb geslikt, dus ik vraag me af of dat wel kwaad kan? Kan ik gewoon na deze strip, waarbij ik dus één pil minder heb geslikt dan het hoort, aan een stopweek beginnen en dan zonder problemen weer doorgaan met de volgende strip?
Let's Rummikub the night away.
pi_63086443
zolang je er minimaal 21 hebt geslikt, kan je op ieder gewenst moment een stopweek inlassen. Niets aan de hand dus
  zondag 9 november 2008 @ 22:43:47 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_63088954
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:45 schreef lienelien het volgende:
zolang je er minimaal 21 hebt geslikt, kan je op ieder gewenst moment een stopweek inlassen. Niets aan de hand dus
14 is zelfs al genoeg!
Wat je ook kan doen is bijv. de laatste pil van de strip pakken en dan alsnog de strip afmaken... Maar in principe kun je nu elk moment een stopweek inlassen, mits die niet langer dan 7 dagen is
pi_63108867
Waarom gebruik je niet een reservestrip? Want ik begrijp dat je, omdat er een pilletje viel, helemaal geen pil meer hebt genomen die dag?
pi_63142064
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:58 schreef Nora.. het volgende:
Waarom gebruik je niet een reservestrip? Want ik begrijp dat je, omdat er een pilletje viel, helemaal geen pil meer hebt genomen die dag?
o jawel, maar dat is de pil die ik eigenlijk de dag erna had moeten slikken, dus vandaag heb ik die van woensdag geslikt etc.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:55:05 #233
92409 Twinky
Little star.
pi_63142454
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

o jawel, maar dat is de pil die ik eigenlijk de dag erna had moeten slikken, dus vandaag heb ik die van woensdag geslikt etc.
o dat is dan echt helemaal niet slim. Dan kun je er heel makkelijk één vergeten. Dus beter de achterste pil zodat je met de dagen weer gelijk loopt
pi_63175413
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef Twinky het volgende:

[..]

o dat is dan echt helemaal niet slim. Dan kun je er heel makkelijk één vergeten. Dus beter de achterste pil zodat je met de dagen weer gelijk loopt
Oh maar ik vergeet er geen hoor, ik weet dat ik gewoon die van morgen moet nemen en ik heb een heus pilalarm op m'n telefoon( ) dus dat lukt wel, en het zijn er nog maar een paar.
pi_63178043
Houden jullie rekening met de 14e dag na de menstruatie? Dat je (aangezien dan de kans groter is dan een normale dag ivm de eisprong) geen seks hebt of een condoom (als extra) gebruikt? Of niet?
Love is in the air!
pi_63180814
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:42 schreef Landgeld het volgende:
Houden jullie rekening met de 14e dag na de menstruatie? Dat je (aangezien dan de kans groter is dan een normale dag ivm de eisprong) geen seks hebt of een condoom (als extra) gebruikt? Of niet?
tuurlijk niet, de pil beschermt gewoon iedere dag hoor.
  donderdag 13 november 2008 @ 07:54:47 #237
92409 Twinky
Little star.
pi_63181302
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:42 schreef Landgeld het volgende:
Door de Pil heb je juist géén normale cyclus. Hij onderdrukt daarbij ook de eisprong, dus in de meete gevallen is deze er niet. Als je daarvoor wilt opletten moet je zorgen dat je in de derde en eerste week netjes je pillen slikt, want rond de stopweek kan er wel eventueel een eitje springen en rijpen als er niet genoeg hormonen zijn om dat tegen te gaan
pi_63363310
Allereerst m'n complimenten over jullie verdieping in al die verschillende pillen

Nu een vraag: ik kom veel meningen en informatie tegen over de merkloze varianten van microgynon 30, maar ik vind het toch allemaal wat schimmig.
Ik ben nu 5 jaar aan de pil, ik weet niet meer precies wanneer ik ben overgestapt van microgynon op ethinylestradiol/levonorgestrel, maar ik denk ergens lente/zomer 2007. Ik heb in eerste instantie niets opgemaerkt, maar het valt me de laatste tijd op dat ik al een aardige tijd emotioneel veel meer van de kaart ben dan voorheen tijdens mijn menstruatie. Als ik terugdenk zou dat best eens sinds vorig jaar zomer kunnen zijn. Ook zijn mijn borsten toen ineens een cupmaat gegroeid.

Nu vraag ik me af, zou de verergerde emotionele wrakkigheid tijdens de menstruatie alleen door die andere hulpstoffen kunnen komen, of zou het ergens anders aan liggen?
Zou het een idee zijn om de microgynon weer terug te vragen, of een heel andere pil te proberen?
Ik heb verder overigens helemaal geen klachten, erg lichte menstruatie en hoogstens wat buikpijn op de eerste dag die met 1 paracetamolletje verholpen is. Alleen die jankbuien en dat grafhumeur, daar zou ik wel vanaf willen

Bij voorbaat dank!
  Vis een optie? donderdag 20 november 2008 @ 10:08:45 #239
70532 loveli
N
pi_63367369
De hulpstof zelf is waarschijnlijk onschuldig. Het effect wat de hulpstof veroorzaakt kan wel de oorzaak zijn. Vergelijk een King-pepermunt met een Faam-pepermunt. Je kunt 20 minuten op een pepermuntje van King zuigen en het lost langzaam op. Een pepermunt van Faam wordt snel bros en na een paar minuten zuigen valt deze uit elkaar in je mond. Hulpstoffen zijn van invloed op hoe snel de pil in je spijsverteringskanaal wordt verwerkt en hoe snel de hormonen in je bloed wordt opgenomen.
Een deel van de hormonen wordt niet opgenomen, maar wordt direct weer afgevoerd. Als de hulpstoffen makkelijk oplossen zoals bij een Faam-pepermunt, komt er ineens een stoot hormonen vrij, terwijl het bij de King-variant veel geleidelijker gaat. De ene vrouw merkt geen verschil, terwijl de ander wel een effect merkt. Het kan zijn dat je door andere hulpstoffen opeens wat meer hormonen opneemt, of dat je gevoelig bent voor bv. snellere opname van de hormonen in je bloed.

Je zou kunnen vergelijken welke hulpstoffen in de 'echte' Microgynon zitten met wat er in jouw pil zit. Dan weet je welke hulpstof je wel/niet in je pil wilt.
crap in = crap out
pi_63436648
Hey, ik heb een vraagje!
Gisteravond ben ik vergeten de pil te slikken in mn 3e week, nu heb ik deze vanmiddag ingenomen maar dat is dus al 36 uur na de laatst geslikte pil (van donderdagavond). Ik las dat je bij het vergeten van de pil in de 3e week 2 opties hebt:
- Meteen een stopweek inlassen of,
- De strip afmaken en daarna meteen aan de volgende strip beginnen.

Die 2e optie is niet handig ivm ongesteld zijn met kerst en doorbraakbloedingen (zou de 3e strip achtereen worden en dat trekt mijn lichaam dus al niet..) Dus ik dacht ik kies voor de 1e optie! Maar het probleem (dat is eigenlijk de vraag, is het een probleem?) is dat ik die vergeten pil na 36 uur dus nog wel geslikt heb, terwijl het eigenlijk niet moest. Kan ik nu nog wel meteen de stopweek inlassen, dus optie 1, of ben ik gedwongen de strip af te maken en daarna aan de volgende strip te beginnen..
  Vis een optie? zaterdag 22 november 2008 @ 21:19:41 #241
70532 loveli
N
pi_63437589
Er zijn nieuwe richtlijnen. Pas als je 2 pillen bent vergeten moet je je zorgen maken. Ik zal even zoeken naar het linkje, dan weet je dat het uit een betrouwbare bron komt.

Gevonden:
http://nhg.artsennet.nl/u(...)CH_R1877871091821570
crap in = crap out
pi_63437994
Hm oke, dus als ik het goed begrijp had ik de vergeten pil van gisteravond zelfs 12 uur na het innemen van de pil van vanavond kunnen innemen..niks aan het handje dus?

Ik zit de hele tijd al te googlen en kom steeds op die twee opties uit, raar dat die nieuwe richtlijnen dan nergens vermeld worden.

Bedankt iig!
pi_63444002
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:39 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Oh maar ik vergeet er geen hoor, ik weet dat ik gewoon die van morgen moet nemen en ik heb een heus pilalarm op m'n telefoon( ) dus dat lukt wel, en het zijn er nog maar een paar.
me too (alleen na de stopweek dan. In den beginne had ik dat voor elke dag. )
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_63741099
Hoi,

Ik zit met een dilemma, en ik heb vanavond nog hulp nodig!
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?

Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!
HUP Holland HUP
pi_63741375
Ik zou zeggen; ja! Je kunt immers ook zo van de een op de andere overstappen.. Maar ik weet het niet 100% zeker, dus misschien beter wachten op de experts.
pi_63741873
@Mmlelle; dat kan wel volgens mij. Het is dezelfde stof, met een andere naam!
Love is in the air!
pi_63741991
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:59 schreef MmLelle het volgende:
Hoi,

Ik zit met een dilemma, en ik heb vanavond nog hulp nodig!
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?

Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!

als er naast die stoffen staat 0,03/0,15, dan is het idd migrogynon 30. Ik heb die namelijk zelf ook
Microgynon is enkel de merknaam, ethinylestradiol en levonorgestrel zijn de werkzame stoffen
  Vis een optie? donderdag 4 december 2008 @ 00:13:47 #248
70532 loveli
N
pi_63743312
Klopt. Rigevidon en Stediril hebben ook dezelfde hormonen.
crap in = crap out
pi_63772426
Wat doe je als je de microgynon 30 dubbel hebt ingenomen? Ik mis nu dus eigenlijk een laatste pil..
  Vis een optie? vrijdag 5 december 2008 @ 00:53:45 #250
70532 loveli
N
pi_63772508
Zorg ervoor dat je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen. Als je een reservestrip hebt kun je daar een pil van nemen.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')