abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66857782
Thnx voor jullie reactie meiden! Ben met dit soort dingen wel iemand die zoiets dubbel checkt, leest en navraagd voor ik het echt zeker weet....

Over soa's gesproken....sta daar idd wel bij stil maar hoef ik nu niet bang voor te zijn. Hij is mijn eerste vriendje/bedpartner en heeft zich in het begin van onze relatie laten testen. Was allemaal prima in orde! Houd het natuurlijk wel altijd in de gaten...

xx
pi_67268865
Heey mensen!

Ik heb ffkes een vraagje.

Ik zal eerst wel even de omstandigheden beschrijven voordat ik een totaal onzinnige vraag stel!

Mijn vriendin is kort geleden beginnen met het slikken van de pil.
Zij is begonnen met slikken op een donderdag avond. Dit was haar aller eerste pil! ze had ze net opgehaald bij de apotheek of dokter.
Deze donderdag dat ze begon met slikken (9 uur s'avonds) was de 3de dag van haar ongesteldheid. Gelijk de dag daarna vergat ze de pil te slikken, maar heeft deze binnen de 12 uur toch nog ingenomen (ongeveer half 8 de volgende ochtend).

Nu hebben wij sex gehad de vrijdag na de eerste week dat ze is begonnen met slikken. De 8ste dag dus zeg maar. Het was hoogstens maar 1 minuutje en ik ben niet klaargekomen en was ook nergens in de buurt van mijn hoogtepunt, maar voorvocht enz. je weet hoe het zit.

Nu vraag ik me dus af of ze echt 100% zeker niet zwanger is?

Het was wel na 7 dagen en ik ben niet klaargekomen, maar ze was hem de 2de dag vergeten maar had hem wel binnen 11 uur ongeveer daarna toch nog ingenomen! (en daarna weer op de gebruikelijke tijd 9 uur s'avonds die zaterdag de bedoelde pil voor die dag ingenomen)

Ik hoop dat iemand mij een echt duidelijk antwoord kan geven over wat de kansen zijn dat ze zwanger is! Want de leeftijd voor kiendjes hebben we nog niet echt bereikt wheheh...

Bedankt alvast!
pi_67268941
De pil is de eerste maand toch nog niet veilig? Dus dan zou er een kans zijn

En de leeftijd voor kinderen nog niet bereikt? misschien dan de instructies goedlezen
pi_67271266
Als een pil binnen 36 uur na de vorige is ingenomen, geldt het niet als 'vergeten'. En in de bijsluiter staat hoe lang het duurt voordat de pil veilig is, in de mijne stond een week. Laat haar daar even naar kijken, en als je echt zeker wil weten: gooi er een testje tegenaan .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? zaterdag 21 maart 2009 @ 16:45:06 #280
70532 loveli
N
pi_67271275
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:49 schreef urba het volgende:
Nu vraag ik me dus af of ze echt 100% zeker niet zwanger is?
De pil is sowieso niet 100% veilig, er is altijd een kans. De later geslikte pil geldt niet als gemist, want hij was nog binnen 12 uur geslikt.
Dan hebben we nog de regel dat ze op de eerste dag van haar menstuatie zou moeten beginnen met slikken. Daardoor is er een heel klein kansje ontstaan, maar dan echt heeeeeeel klein. Als ze normaal gesproken een cyclus heeft van ongeveer 4 weken is er niets aan de hand. Heeft ze een kortere cyclus, dan bestaat die minieme kans.
Die lans is zo klein, dat je gerust kunt zijn. Maar lees nu samen met je vriendin de bijsluiter, zodat je weet wat wel en wat niet veilig is. Net zo vaak lezen tot je uit je hoofd weet wat je moet doen bij een vergeten pil in week een, twee, drie en vier.
crap in = crap out
pi_67274492
Ik heb even het merk/type pil aan mijn vriendin gevraagd en de bijsluiter online gelezen.

het volgende staat in de bijsluiter:

"BIJSLUITER: INFORMATIE VOOR DE GEBRUIK(ST)ER

ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 0,03/0,15 A, omhulde tabletten 30 en 150 microgram
ethinylestradiol en levonorgestrel

Beginnen met de eerste verpakking
Wanneer gedurende de voorgaande cyclus geen orale anticonceptie is gebruikt
Neem de eerste pil op de eerste dag van uw menstruatie. Dit is de eerste dag van uw cyclus – de dag waarop de bloeding begint. Neem de pil gemarkeerd voor die dag van de week (bijvoorbeeld, wanneer het dinsdag is wanneer u menstruatie start, neemt u de pil gemerkt dinsdag op de verpakking). Volg de richting van de pijl en ga door met het elke dag nemen van een pil tot de strip leeg is.
Wanneer u op dag 2-5 van uw menstruatie begint dient u ook een andere anticonceptiemethode te gebruiken, zoals het condoom, voor de eerste zeven pilgebruiksdagen, maar dit is alleen voor de eerste verpakking.
U hoeft geen andere vorm van anticonceptie te gebruiken tijdens de pauze van zeven dagen, als u de 21 pillen correct heeft ingenomen en u met de volgende verpakking op tijd begint.
pi_67274560
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:10 schreef urba het volgende:
Ik heb even het merk/type pil aan mijn vriendin gevraagd en de bijsluiter online gelezen.

het volgende staat in de bijsluiter:

"BIJSLUITER: INFORMATIE VOOR DE GEBRUIK(ST)ER

ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 0,03/0,15 A, omhulde tabletten 30 en 150 microgram
ethinylestradiol en levonorgestrel

Beginnen met de eerste verpakking
Wanneer gedurende de voorgaande cyclus geen orale anticonceptie is gebruikt
Neem de eerste pil op de eerste dag van uw menstruatie. Dit is de eerste dag van uw cyclus – de dag waarop de bloeding begint. Neem de pil gemarkeerd voor die dag van de week (bijvoorbeeld, wanneer het dinsdag is wanneer u menstruatie start, neemt u de pil gemerkt dinsdag op de verpakking). Volg de richting van de pijl en ga door met het elke dag nemen van een pil tot de strip leeg is.
Wanneer u op dag 2-5 van uw menstruatie begint dient u ook een andere anticonceptiemethode te gebruiken, zoals het condoom, voor de eerste zeven pilgebruiksdagen, maar dit is alleen voor de eerste verpakking.
U hoeft geen andere vorm van anticonceptie te gebruiken tijdens de pauze van zeven dagen, als u de 21 pillen correct heeft ingenomen en u met de volgende verpakking op tijd begint.
Ik heb het volgens mij voor ons belangrijke deel van de bijsluiter onderstreept.
Ik kan nu met een gerust hart gaan slapen, want ik kreeg bijna een hart verzakking toen de dame een paar posts hierboven zei dat de pil de eerste maand toch NOOIT veilig was.

yay
pi_67731099
Hoi Hoi,

Slikte al jaren de microgynon 30 zonder problemen tot ik een half jaar geleden een andere variant ervan in me handen gedrukt kreeg met de melding dat het precies dezelfde pil is. Deze pil heet ethinylestradio/levonorgestrel. Na enkele maanden geslikt te hebben kreeg ik last van doorbraakbloedingen als ik hem een keer doorslikte terwijl ik bij de microgynon 30 daar nooit last van had. Ik begon op internet te zoeken en zag dat ik niet de enigste ben die hier last van heeft. Dus ben naar de apotheek gegaan en heb weer de microgynon gehaald en ben na een stopweek hier weer mee begonnen. Ik slik hem nu 3 weken en heb nu al een paar dagen last van een doorbraakbloeding.

Iemand enig idee waar dit te maken mee kan hebben? Moet mijn lichaam er toch weer opnieuw aan wennen?
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 16:07:57 #284
70532 loveli
N
pi_67731612
Er zit inderdaad evenveel van dezelfde hormonen in beide pillen. Het kan wel zijn dat je lichaam de hormonen ander (sneller of langzamer) opneemt, waardoor je hormoonspiegel wat anders wordt dan je gewend was. Sommige vrouwen krijgen opeens last van doorbraakbloedingen als ze al jaren dezelfde pil gebruiken, dus dat kan het ook zijn.

Wacht het nog even af tot je in totaal 3 strips hebt geslikt, dan zou je lichaam zich op deze situatie moeten hebben ingesteld. Heb je er dan nog last van, dan ligt het niet aan het generiek, maar ben je gewoon een van de vrouwen bij wie het na een paar jaar opeens anders gaat.

Je merkte het pas na een aantal maanden, was dat de eerste keer dat je doorslikte of was het de eerste keer dat je een doorbraakbloeding had? Het kan best zijn dat je lijf gewoon opeens anders op de pil reageert.
crap in = crap out
pi_67731931
Bedankt voor je snelle antwoord, ik heb nooit last van doorbraakbloedingen gehad tot ik met die andere variant begon.

Dat was ook de belangrijkste reden dat ik weer terug wou naar de microgynon 30, want heb nog nooit problemen gehad met deze pil, tot nu dan.
pi_67732137
Een vriendin van mij zei laatst dat als je de pil elke keer een paar maanden doorslikt voordat je een stopweek inlast, dat je dan sowieso een onttrekkingsbloeding krijgt, of je nu zwanger bent of niet. Is dit werkelijk verschillend van wanneer je elke keer een stopweek inlast na elke strip? Of is de onttrekkingsbloeding eigenlijk helemaal geen 'manier' om te kunnen controleren of je zwanger bent?
Ik dacht juist dat door het niet inlassen van een stopweek ik veiliger uit zou zijn: als je in de week na de stopweek een pil vergeet is 'ie meteen omveilig, als je doorslikt heb je dat dan toch niet als je met een nieuwe strip begint (tenzij je dus die stopweek wel hebt ingelast die maand)?
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 16:29:06 #287
70532 loveli
N
pi_67732345
Doorslikken is inderdaad veiliger omdat je geen dip hebt in de hormonen, waardoor een eitje kan rijpen. Een onttrekkingsbloeding hoeft niet per se te betekenen dat er geen zwangerschap is, maar in de meeste gevallen zijn er geen bloedingen tijdens een zwangerschap.
Bij een paar vrouwen komt het wel voor dat ze de pil slikken, een bloeding hebben en toch zijn ze zwanger. Dat is maar een klein percentage en niet iets om je heel druk over te maken. Als je echt zeker wilt weten dat je niet zwanger bent doe je eens in de zoveel tijd een test.
crap in = crap out
pi_67733040
Thanks . Maar de kans dat je doorbloedt terwijl je zwanger bent is dus niet groter als je doorslikt? Want dat impliceerde zij.
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 17:00:04 #289
70532 loveli
N
pi_67733158
Geen idee, zou best kunnen. Met een stopweek heb je een wijziging in je hormoonspiegel, die zou best een bloedinkje kunnen triggeren. Als je zonder pil zwanger bent regelt je eigen lichaam de hormonen en heb je niet elke maand een verandering.
crap in = crap out
pi_67735432
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:07 schreef loveli het volgende:
Er zit inderdaad evenveel van dezelfde hormonen in beide pillen. Het kan wel zijn dat je lichaam de hormonen ander (sneller of langzamer) opneemt, waardoor je hormoonspiegel wat anders wordt dan je gewend was. Sommige vrouwen krijgen opeens last van doorbraakbloedingen als ze al jaren dezelfde pil gebruiken, dus dat kan het ook zijn.

Wacht het nog even af tot je in totaal 3 strips hebt geslikt, dan zou je lichaam zich op deze situatie moeten hebben ingesteld. Heb je er dan nog last van, dan ligt het niet aan het generiek, maar ben je gewoon een van de vrouwen bij wie het na een paar jaar opeens anders gaat.

Je merkte het pas na een aantal maanden, was dat de eerste keer dat je doorslikte of was het de eerste keer dat je een doorbraakbloeding had? Het kan best zijn dat je lijf gewoon opeens anders op de pil reageert.
Ik zat er aan te denken om de stopweek eerder te doen (moet nog 4 tabletten). Maar als ik dit zo lees lijkt me beter om gewoon *normaal* de pil te slikken en na 3 maanden te kijken hoe het gaat.
  Vis een optie? zondag 5 april 2009 @ 18:50:11 #291
70532 loveli
N
pi_67735961
Je kunt gewoon nu de stopweek inlassen, dat lijkt me voor jou ook prettiger, omdat je nu toch al met de bloeding zit. Het maakt niet uit hoelang je de pilcyclus laat duren, na 2 weken slikken mag je een stopweek inlassen.
crap in = crap out
  maandag 13 april 2009 @ 12:47:59 #292
246089 tientje84
Reizen is te gek!
pi_67973679
Hoi Fokkers,

Ik heb even een vraag:

In week 2 van mijn pilstrip ben ik 2x een pil vergeten, die ik toch binnen de 36 uur nog ingenomen heb (wel te laat, maar nog binnen de gestelde limiet lijkt mij).

Vorige week ben ik ongesteld geweest. Normaal is dat voor mij het teken dat ik niet zwanger ben. Maar afgelopen weekend heb ik zoveel spookverhalen gelezen en gehoord van vrouwen die wel ongesteld werden maar later toch zwanger bleken te zijn!

Ik ben wel van plan een test te halen, maar ik heb het idee dat die vrij nutteloos is.

1. Is er een kleine kans dat ik zwanger ben?
2. Is het normaal om van een ander pilmerk iets aan te komen?
3. Zijn er meer vrouwen die last hebben van misselijkheid en overgeven wanneer ze beginnen met de eerste pil van de strip?
Mij is dat regelmatig overkomen, zowel bij de Stediril (nieuw) als de M30 (oud)

Thanx alvast

Tientje84
  Vis een optie? maandag 13 april 2009 @ 13:02:58 #293
70532 loveli
N
pi_67974034
Als je de pillen binnen 36 uur hebt ingenomen, is er geen vuiltje aan de lucht.

Stediril en M30 bevatten dezelfde hormonen, Stediril bestaat al een jaar of 40 als het niet langer is en M30 is wat korter op de markt. Theoretisch zou je er weinig van moeten merken als je van de een op de ander overstapt, in de praktijk kan het zijn dat je door andere hulpstoffen de ene pil sneller opneemt dan de andere. Gevolg is dat je hormoonspiegel iets anders reageert dan normaal, waarrdoor jij je ook anders voelt.

Of je aankomt bij overstappen naar een andere pil ligt er helemaal aan hoe jouw lichaam op die pil reageert. De een houdt opeens vocht vast, de ander krijgt meer vet op vrouwelijke plaatsen en een derde heeft nergens last van.
crap in = crap out
pi_67974598
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef tientje84 het volgende:

Maar afgelopen weekend heb ik zoveel spookverhalen gelezen en gehoord van vrouwen die wel ongesteld werden maar later toch zwanger bleken te zijn!
ja dat vind ik ook nog wel es een enge gedachte....
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_67974989
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef tientje84 het volgende:

1. Is er een kleine kans dat ik zwanger ben?
2. Is het normaal om van een ander pilmerk iets aan te komen?
3. Zijn er meer vrouwen die last hebben van misselijkheid en overgeven wanneer ze beginnen met de eerste pil van de strip?
Mij is dat regelmatig overkomen, zowel bij de Stediril (nieuw) als de M30 (oud)

1. je hebt net gemenstrueerd, dus de kans is echt nihil dat je zwanger bent.
2. de een zegt dat het een fabel is, de ander die zegt dat diegene echt is aangekomen. ik heb geen idee. ik val er juist altijd vanaf (zie 3).
3. ja en niet de eerste paar pilletjes, nee gelijk de hele strip om vervolgens in de stopweek te moeten overgeven van de menstruatie

had ik bij MG30, Rigevidon, MG20 en trigynon. Ik heb nu yasmin, en daar heb ik het alleen de eerste strip, de misselijkheid daarna niet meer (ik moet hem continu doorslikken zonder stopweek). heb met de yasmin nog niet moeten overgeven.
  maandag 13 april 2009 @ 14:08:06 #296
246089 tientje84
Reizen is te gek!
pi_67975573
Hoi ben ik weer.

Wat betreft zwangerschap kan ik er dus gewoon vanuit gaan dat het is zoals altijd: niet?

Van die spookverhalen word ik idd een beetje eng. De ene zegt dat het niet kan (dat de bloeding altijd anders is dan normaal ongesteld worden) en de ander zegt geen verschil te zien/merken. Wat is het nu

Ja die misselijkheid en overgeven bij het innemen van de pil staat nu in de bijsluiter van mijn Stediril 30, maar dat was nooit in die van M30 opgenomen.

Het is idd best vervelend en gevaarlijk. Temeer omdat het de eerste pil van de strip is.
Ik heb wel eens gehad dat ik twee keer overgaf en dan ook 2x een reservepil heb moeten nemen. Op zo'n moment ben ik blij dat ik voldoende reservestrips heb...

Kunnen daarbij opgeblazen gevoel, opgezette buik en gewichtstoename ook bijwerkingen zijn van de nieuwe pil?

Ik ga a.s. dinsdag naar de huisarts. Toch even kijken of ik niet een andere pil kan krijgen...

Thanx voor je antwoorden voor zover.
pi_67982335
MG en stediril zijn combinatiepillen, bevat 2 soorten hormonen. De ene moet voor zorgen dat er geen eisprong optreedt, en de ander moet er voor zorgen dat het baarmoederslijmvlies ongeschikt is om in te nestelen, mocht er alsnog een ovulatie plaats vinden. Vandaar dat de kans op zwangerschap niet groot is.

Ik heb ook vaak last van die andere klachten die je hebt, maar bij mij ligt dat niet aan de anticonceptiepil.
  maandag 13 april 2009 @ 21:44:42 #298
92409 Twinky
Little star.
pi_67987332
Hmm, wil ik toch even iets aan toevoegen. De onttrekkingsbloeding van een pil is inderdaad niet hetzelfde als een menstruatie, met het grote verschil dat je geen cyclus hebt. De onttrekkingsbloeding komt door het wegvallen van de hormonen en dat je lichaam er dan 'achter komt' dat je toch niet zwanger bent (de belangrijkste werking van de pil) en de kraamkamer 'opruimt'. Het wegvallen van die hormonen heeft zo'n 'kracht' dat een eventuele echte innesteling best over het hoofd gezien kan worden, en dat is de reden waarom sommige vrouwen gewoon door blijven bloeden als ze zwanger zijn en aan de pil.

Toch is de pil 100% veilig als je binnen de 36 uur slikt! Je bent dus niet zwanger, zeker niet in de tweede week
pi_68318771
Ik heb besloten dat ik binnenkort ook aan de pil ga.
Morgenochtend wil ik de dokter bellen om te vragen of ik dezelfde dag nog even langs kan komen, want ik voel mijn maandstonden al weer aankomen..
Ik hoop wel dat er een pil is waar je minimaal van aankomt, daar ben ik namelijk wel erg bang voor..
Als iemand nog tips heeft over iets wat ik per sé moet vragen, hoor ik het wel =D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? donderdag 23 april 2009 @ 23:36:34 #300
70532 loveli
N
pi_68323075
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:51 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb besloten dat ik binnenkort ook aan de pil ga.
Morgenochtend wil ik de dokter bellen om te vragen of ik dezelfde dag nog even langs kan komen, want ik voel mijn maandstonden al weer aankomen..
Ik hoop wel dat er een pil is waar je minimaal van aankomt, daar ben ik namelijk wel erg bang voor..
Als iemand nog tips heeft over iets wat ik per sé moet vragen, hoor ik het wel =D
Heb je snel last van puistjes? Dan moet je de Microgynon/Rigevidon/Stediril mijden en is de Yasmin of bv. Marvelon beter geschikt. Zit er trombose in de familie of ben je nog erg jong, dan zijn de laatste 2 weer minder geschikt. Niet aan de Diane beginnen als je geen ernstige acne hebt.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')