De pil is sowieso niet 100% veilig, er is altijd een kans. De later geslikte pil geldt niet als gemist, want hij was nog binnen 12 uur geslikt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:49 schreef urba het volgende:
Nu vraag ik me dus af of ze echt 100% zeker niet zwanger is?
Ik heb het volgens mij voor ons belangrijke deel van de bijsluiter onderstreept.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:10 schreef urba het volgende:
Ik heb even het merk/type pil aan mijn vriendin gevraagd en de bijsluiter online gelezen.
het volgende staat in de bijsluiter:
"BIJSLUITER: INFORMATIE VOOR DE GEBRUIK(ST)ER
ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 0,03/0,15 A, omhulde tabletten 30 en 150 microgram
ethinylestradiol en levonorgestrel
Beginnen met de eerste verpakking
Wanneer gedurende de voorgaande cyclus geen orale anticonceptie is gebruikt
Neem de eerste pil op de eerste dag van uw menstruatie. Dit is de eerste dag van uw cyclus – de dag waarop de bloeding begint. Neem de pil gemarkeerd voor die dag van de week (bijvoorbeeld, wanneer het dinsdag is wanneer u menstruatie start, neemt u de pil gemerkt dinsdag op de verpakking). Volg de richting van de pijl en ga door met het elke dag nemen van een pil tot de strip leeg is.
Wanneer u op dag 2-5 van uw menstruatie begint dient u ook een andere anticonceptiemethode te gebruiken, zoals het condoom, voor de eerste zeven pilgebruiksdagen, maar dit is alleen voor de eerste verpakking.
U hoeft geen andere vorm van anticonceptie te gebruiken tijdens de pauze van zeven dagen, als u de 21 pillen correct heeft ingenomen en u met de volgende verpakking op tijd begint.
Ik zat er aan te denken om de stopweek eerder te doen (moet nog 4 tabletten). Maar als ik dit zo lees lijkt me beter om gewoon *normaal* de pil te slikken en na 3 maanden te kijken hoe het gaat.quote:Op zondag 5 april 2009 16:07 schreef loveli het volgende:
Er zit inderdaad evenveel van dezelfde hormonen in beide pillen. Het kan wel zijn dat je lichaam de hormonen ander (sneller of langzamer) opneemt, waardoor je hormoonspiegel wat anders wordt dan je gewend was. Sommige vrouwen krijgen opeens last van doorbraakbloedingen als ze al jaren dezelfde pil gebruiken, dus dat kan het ook zijn.
Wacht het nog even af tot je in totaal 3 strips hebt geslikt, dan zou je lichaam zich op deze situatie moeten hebben ingesteld. Heb je er dan nog last van, dan ligt het niet aan het generiek, maar ben je gewoon een van de vrouwen bij wie het na een paar jaar opeens anders gaat.
Je merkte het pas na een aantal maanden, was dat de eerste keer dat je doorslikte of was het de eerste keer dat je een doorbraakbloeding had? Het kan best zijn dat je lijf gewoon opeens anders op de pil reageert.
ja dat vind ik ook nog wel es een enge gedachte....quote:Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef tientje84 het volgende:
Maar afgelopen weekend heb ik zoveel spookverhalen gelezen en gehoord van vrouwen die wel ongesteld werden maar later toch zwanger bleken te zijn!
quote:Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef tientje84 het volgende:
1. Is er een kleine kans dat ik zwanger ben?
2. Is het normaal om van een ander pilmerk iets aan te komen?
3. Zijn er meer vrouwen die last hebben van misselijkheid en overgeven wanneer ze beginnen met de eerste pil van de strip?
Mij is dat regelmatig overkomen, zowel bij de Stediril (nieuw) als de M30 (oud)
Heb je snel last van puistjes? Dan moet je de Microgynon/Rigevidon/Stediril mijden en is de Yasmin of bv. Marvelon beter geschikt. Zit er trombose in de familie of ben je nog erg jong, dan zijn de laatste 2 weer minder geschikt. Niet aan de Diane beginnen als je geen ernstige acne hebt.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:51 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb besloten dat ik binnenkort ook aan de pil ga.
Morgenochtend wil ik de dokter bellen om te vragen of ik dezelfde dag nog even langs kan komen, want ik voel mijn maandstonden al weer aankomen..
Ik hoop wel dat er een pil is waar je minimaal van aankomt, daar ben ik namelijk wel erg bang voor..
Als iemand nog tips heeft over iets wat ik per sé moet vragen, hoor ik het wel =D
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |