True. De Pil zal ook heus niet het gezondste zijn nee. Geloof ik best. Maar so far so good...quote:Op woensdag 23 april 2008 22:09 schreef loveli het volgende:
Ik zit niet in die branche, maar heb er goed over nagedacht omdat het met mijn familieachtergrond misschien niet goed is om aan de pil te gaan. Zelf gebruik ik geen hormonen en weet ik hoe mijn lichaam werkt, voor mij de juiste oplossing. Een bijkomstigheid is dat ik inmiddels aardig wat weet over de werking van de pil, die info deel ik met regelmaat op dit forum.
Ik hoop dat meer vrouwen en meisjes te weten komen wat de pil precies doet in het lichaam. Van een apparaat lees je de gebruiksaanwijzing voor je ermee aan de slag gaat. Waarom zou je dat voor je lichaam niet doen?
ik kreeg van de huisarts "een maand voor alle zekerheid" te horen, maar in principe is de pil na 2 dagen al veilig... maar ik zou ff voorzichtig doenquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:54 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga me als man ook eens melden in dit topique met een vraag![]()
Mijn vriendin is sinds kort aan de pil. Maar vanaf hoeveel dagen na het begin is de pil in werking? Ze was niet ongesteld toen ze begon.
Ze zei zelf namelijk 10 dagen, maar ik zag ergens anders weer veel later staan.
En ik wil het toch wel redelijk zeker weten voor we met een probleempje zitten
Voor haar zou dan dus 3 gelden, dus na een maand. Maar Twinky zegt dus weer 7...quote:1. Als je met slikken begint op de eerste dag van je menstruatie is de pil gelijk betrouwbaar. Een uitzondering is de minipil, die pas na een week betrouwbaar is.
2. Begin je tijdens je menstruatie met slikken, maar pas nà de eerste dag, dan is de pil niet onmiddellijk betrouwbaar.
· De één fase pil is pas na een week betrouwbaar.
· De meerfasen pil en minipil zijn dan de hele eerste maand onbetrouwbaar.
· Op de lijsten waarop alle pilmerken genoemd staan kun je zien of jouw pil een één fase pil, een meerfasen of een minipil is.
3. Begin je pas na je menstruatie met slikken, dan is de pil de hele eerste maand niet betrouwbaar, welk merk je ook slikt. Het is dan pas betrouwbaar vanaf de tweede strip.
of natuurlijk ff de appotheek of de huisarts bellenquote:Op vrijdag 25 april 2008 15:06 schreef Twinky het volgende:
nou weet je, misschien staat het wel in de bijsluiternee zonder grapjes! heb je daar al aan gedacht
quote:Kan ik zomaar overstappen op een andere pil?
Wanneer u om wat voor reden dan ook op een ander pilmerk wilt overstappen, kunt u dit het beste met uw huisarts bespreken. Uw apotheker kan u meer vertellen over de voor- en nadelen van de verschillende merken.
Heeft u besloten op welke pil u wilt overstappen, dan moet u de 'oude' strip waar u mee bezig bent eerst helemaal opmaken. Daarna kunt u zonder pauzeweek overstappen op de nieuwe pil. De nieuwe pil is direct veilig. Bestaat de oude pilstrip uit 28 tabletten, gebruik de laatste zes dan niet meer.
Wilt u toch een stopweek inlassen, gebruik dan in de eerste week dat u de nieuwe pil gebruikt ook condooms.[
Van internet:quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:12 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb behoorlijk wat last van acne, dat is de reden dat ik ga overstappen naar de Diane: de middelen die ik nu gebruik werken niet goed meer. Anders zou ik het ook niet gedaan hebben, heb gelezen over de bijwerkingen en nadelen.
Ik ben geen huisarts, maar ik heb voldoende gezond verstand om te begrijpen dat je met acne niet terug moet naar de M30.quote:Dat ook aan mijn arts voorgelegd en samen besloten om het te proberen, maar als ik last heb van de bijwerkingen, dat ik weer terug ga naar de Microgynon.
De pil wordt net zoals veel andere geneesmiddelen juist door de darm opgenomen. Het is dus wel degelijk oppassen geblazen als je aan de race bent. Ik citeer van Apotheek.org:quote:Op zondag 25 mei 2008 22:07 schreef TeHOne het volgende:
klein vraagje:
Ik heb weleens gehoord dat de pil onbetrouwbaar is als je aan de diarree bent, klopt dit?
Mij lijkt dit onzin aangezien het feit dat diarree een darm infectie is en de pil al in de maag door het lichaam wordt opgenomen.
quote:Wat moet ik doen bij braken of diarree?
Braken en waterdunne diarree kunnen de betrouwbaarheid van de pil in gevaar brengen. Wanneer u binnen vier uur na het innemen van de pil moet braken of last hebt van waterdunne diarree, neem dan enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Neem de pil pas in als de misselijkheid wat is afgenomen. Dit kan tot uiterlijk 36 uur na het innemen van de laatste pil die wel goed in het lichaam is opgenomen. Heeft u een pilstrip met pillen van verschillende kleuren, let er dan op dat u dezelfde kleur neemt.
Als de periode van 36 uur voorbij is en het braken of de diarree blijft aanhouden, dan gelden dezelfde adviezen zoals beschreven bij de vraag 'Wat moet ik doen als ik de pil vergeten heb?' Bij gewone diarree, dat wil zeggen dunne ontlasting, hoeft u niets te doen.
Ik zou me niet al te druk maken. Je lichaam moet nog wennen. Tussentijds bloedverlies is niet ongebruikelijk als je net begonnen bent. Ik zou het een paar maanden aankijken. Als je dan nog steeds spot, zou ik even overleggen met je huisarts. Het kan dan zijn dat de samenstelling van deze specifieke pil niet ideaal voor je is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:32 schreef Jipje het volgende:
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik ben sinds 1,5 week weer aan de pil, na een aantal jaar (2, 3?) de Nuvaring gebruikt te hebben. Ik heb nog nooit spotting of zoiets gehad, maar nou ging ik vanmorgen naar de wc en had ik ineens oud bloed in mn onderbroek...
Is dit gebruikelijk dat jullie weten? Ik snap er niks van, bij de overgang van pil naar nuvaring had ik nergens last van. Ben overgestapt van de nuvaring naar de pil nadat ik een gewone stopweek gehad had.
Mwa, wennen. Ik heb de microgynon altijd gehad voordat ik overstapte op de nuvaring. En nu dus weer. Die spotting duurde maar een halve dagquote:Op zondag 25 mei 2008 22:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik zou me niet al te druk maken. Je lichaam moet nog wennen. Tussentijds bloedverlies is niet ongebruikelijk als je net begonnen bent. Ik zou het een paar maanden aankijken. Als je dan nog steeds spot, zou ik even overleggen met je huisarts. Het kan dan zijn dat de samenstelling van deze specifieke pil niet ideaal voor je is.
quote:Ik heb trouwens een naar de werkzame stoffen zitten kijken, en ze zeggen dat dat hormoon van de mirena ervoor zorgt dat je minder tot niet ongesteld wordt. Die stof (levonorgestrel) zit ook in mijn pil. Maar ik ben nu echt megaongesteld, terwijl ik daar met de nuvaring dus geen last van had, daarmee was ik veel minder ongesteld. Komt dat dan echt alleen door dat 2e hormoon wat de pil bevat? Zorgt dat ervoor dat er baarmoederslijmvlies opgebouwd wordt?
Goh, ik heb toch altijd gedacht dat de microgynon 30 een minipil was...quote:
Ahum.. Bijna alle pillen zijn combinatiepillen, Microgynon ook. Combinatiepil betekent dat de pil is samengesteld uit een oestrogeen en een progestageen. Waarschijnlijk bedoel je dat dit niet het geval is wanneer een meer-fasen-pil of de mini-pil wordt gebduikt, dan zijn de spelregels inderdaad anders.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:49 schreef lienelien het volgende:
(Alleen als je een pil zoals Microgynon oid gebruikt, deze regel gaat niet op als je een combinatiepil gebruikt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |