Oh, ja ik bedoelde juist ook meerfasenpil ipv combinatiepil!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Ahum.. Bijna alle pillen zijn combinatiepillen, Microgynon ook. Combinatiepil betekent dat de pil is samengesteld uit een oestrogeen en een progestageen. Waarschijnlijk bedoel je dat dit niet het geval is wanneer een meer-fasen-pil of de mini-pil wordt gebduikt, dan zijn de spelregels inderdaad anders.
Pff, stomme ouders dan.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:18 schreef Soullie89 het volgende:
Hey, mijn vriendin is ongeveer 2 weken geleden gestopt met het slikken van haar pil, dit moest ze omdat ze geen goedkeuring had van haar ouders.
Will doquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:26 schreef loveli het volgende:
Ik heb wel een paar tips en wat uitleg voor je, maar ik wil ook geen 30 keer hetzelfde posten in dit topic.
Lees even het topic door (vooral alle posts van mij, niet arrogant bedoeld), als er daarna nog vragen zijn beantwoord ik ze met alle plezier.
Alles doorgelezen. Geen antwoorden op mijn vragen gevonden.quote:
Wat bedoel je? Is dat de vijfde dag van mijn menstruatie?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:19 schreef loveli het volgende:
En voor Viking, als je de pil niet gebruikt voor anti-conceptie, kun je het best op dag 5 van je cyclus beginnen met slikken. Dan komt 'ie het best overeen met je eigen hormoonhuishouding.
nou ja, vind dat zelf ook altijd wel tricky maar als je de doktoren en bijsluiter moet geloven dan zit je goed als je gewoon bloedverlies hebt. En dat heb je gehad . Hevig zelfsquote:Op zondag 15 juni 2008 20:49 schreef yasmin17 het volgende:
Ik heb afgelope maand veel last gehad van diaree. In de bijsluiter staat dat je dan meteen de volgende pil moet nemen zodat die betrouwbaar blijft. Ik heb dat niet gedaan, op dat moment gewoon niet aan gedacht. Ik zit nu in de stopweek en ben maar een beetje ongesteld geworden, maar 1 dag hevig en daarna nog maar een klein beetje. Is er een kans dat ik zwanger ben? Ik heb de pil veder wel gewoon elke dag geslikt.
bijsluiter geeft ook antwoord maar ja idd: als de strip op is dan is het ff een paar daagjes wachten voordat je weer ongesteld wordt.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:54 schreef DuTank het volgende:
Wanneer wordt de vrouw weer ongesteld? Als zo'n strip op is?
Dus als vandaag die strip op is gegaan, wordt ze pas over paar dagen ongesteld? Dus niet meteen morgen?quote:Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef Apotheose het volgende:
[..]
bijsluiter geeft ook antwoord maar ja idd: als de strip op is dan is het ff een paar daagjes wachten voordat je weer ongesteld wordt.
Ja, maar dan zijn we sowieso de lul, omdat het vannochtend nog losging. Maar nog even afscheidsbats voor vakantie, jeweetquote:Op maandag 7 juli 2008 17:59 schreef Twinky het volgende:
yep, is veilig! Mits ze afgelopen week wel netjes geslikt heeft
Goed ideequote:Op maandag 7 juli 2008 18:26 schreef kaatjejannie het volgende:
vanmorgen bij de apotheek geweest voor de pil. Ik heb altijd de lovette. De assistente vertelde dat ik nu een merkloze krijg. Die kost me niks, de lovette kost 34 euro per 6 maanden.
Ben benieuwd. Morgen kan ik hem ophalen. Ik slik hem 3 maanden, mocht ik nou toch weer andere klachten krijgen dan ga ik zo weer de lovette halen.
Dan hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:20 schreef Miss_S het volgende:
Na een stopweek van 5 dagen
Mogen ze toch de bijsluiter eens gaan updatenquote:Op maandag 14 juli 2008 13:59 schreef loveli het volgende:
De nieuwe richtlijn is, dat je je pas zorgen hoeft te gaan maken als je twee pillen bent vergeten.
Zie ook dit PDF-je.
http://nhg.artsennet.nl/u(...)CH_R1961591324953952
Nee, dat mogen ze niet. De bijsluiter van de pil is door de fabrikant geschreven, aansprakelijkheid enzo. Raak je zwanger als je je niet aan die bijsluiter houdt, dan is het je eigen schuld en niet die van de pil.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:51 schreef SweetLakeDeluxe het volgende:
Mogen ze toch de bijsluiter eens gaan updaten![]()
please wat info over wel of geen gummiquote:ja ben em in de 2e week vergeten.. en helemaal neit ingenomen.. de dag erna wel toen half ongesteld geworden en toen weer gwn normaal geslikt
paar dagen erna heb ik dus wel een paar pillen nog gehad
Aaah mooi, dankje, dat dacht ik ook al, daarom hadden we onbeschermd geprobeerd na een paar keer, maar toen werden we allebei toch paranoide ook aangezien enkele sites het weer over een maand hebben ipv een week, drama compleet.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:16 schreef lienelien het volgende:
Geen probleem, want microgynon is sowieso na 7 dagen veilig, op welk moment in je cyclus je de eerste pil hebt ingenomen. Niets aan de hand dus, je bent al een paar dagen beschermd
Dat van een maand heb ik vaker gelezen ja, geldt misschien voor een andere soort pil oid, beetje vreemdquote:Op maandag 28 juli 2008 11:35 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Aaah mooi, dankje, dat dacht ik ook al, daarom hadden we onbeschermd geprobeerd na een paar keer, maar toen werden we allebei toch paranoide ook aangezien enkele sites het weer over een maand hebben ipv een week, drama compleet.(jij hier?
)
(3x keer gedaan hoor, maar stond niks over vóór eerste dag menstruatie, op internet ook weer iets anders, para zeg ik jequote:Op maandag 28 juli 2008 20:04 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dat van een maand heb ik vaker gelezen ja, geldt misschien voor een andere soort pil oid, beetje vreemd
(ja, ik help graag mensen die het te moeilijk vinden om een bijsluiter te lezen)
Ik weet niet hoor, maar waarom is het zo moeilijk om de bijsluiter te lezen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:15 schreef yvankaloveyou het volgende:
Als ik aan de pil begin als ik ongesteld ben wanneer werkt het dan dat je niet zwanger kunt
raken?
Ik heb geen idee waarom dat stomme ding niet goed werkt. Volgens de huisarts is het gewoon vette pech... Maar ja, daar ben ik niet echt mee gerust gesteld. Over andere anticonceptie heb ik uiteraard wel nagedacht, maar er is er eigenlijk geen 1 die me trekt. Maar goed, 10 pillen slikken zit ik ook niet op te wachten, dus dan maar gewoon dubbel dutch blijven.quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:17 schreef loveli het volgende:
Nee. Pas als je 10 pillen slikt krijg je evenveel hormonen binnen als de MAP. Weet je ook waarom de pil bij jou niet goed werkt? Misschien word het tijd om over andere AC-middelen na te denken.
Er hebben wel steeds een aantal jaren tussen gezeten, vandaar dat de huisarts zegt: geval van pech. Eerste keer was 10 jaar geleden, 2de keer 7 jaar geleden, laatste keer is 3 jaar geleden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:42 schreef loveli het volgende:
Twee bekende mogelijkheden:
Spijsvertering. Als dat niet helemaal lekker gaat, kan het zijn dat je de hormonen ook niet goed opneemt. Sowieso wordt het grootste deel van de hormonen onbenut naar buiten gewerkt. De tablet valt in je maag al uit elkaar en slechts een deel ervan wordt uiteindelijk in (volgens mij, ben geen expert) de dunne darm in je bloed opgenomen.
Vet. Hoe meer vetweefsel je hebt, des te meer oestrogeen maak je aan. Vrouwen met overgewicht hebben meer kans dat ze zwanger worden terwijl ze de pil slikken.
Zijn je hormoonwaarden nagekeken? Na meerdere zwangerschappen tijdens pilgebruik lijkt me dat toch wel het eerste wat de HA moet laten nakijken. En een zwaardere pil? Als je nu bv aan de Microgynon 30 bent kun je de M50 overwegen.
En de pil zoveel mogelijk zonder stopweek doorslikken? In de stopweek daalt de hormoonspiegel, waardoor er weer eitjes kunnen rijpen. Normaal gesproken rijpen die niet genoeg om te springen, maar in jouw geval misschien wel. Doorslikken voorkomt dat.
Nee. Als je de pil 1 of meer dagen later inneemt dan dat het zou moeten, kan je onverhoopt een eisprong krijgen. Als je je bedenkt dat zaad een tijdje kan blijven 'leven', (met andere woorden, als je het zo rond het midden/eind van de stopweek hebt gedaan) kun je dus zwanger worden. Dat is dan ook de reden dat je stopweek nooit langer mag zijn dan 7 dagen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:54 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ben het even kwijt hoor.....
Zit nu sinds gister in de stopweek. Nu weet ik dat de stopweek veilig is (heb alles goed en op tijd geslikt ja), maar heb de strip waarmee ik na de 7 dagen stop mee moet beginnen nog niet binnen.. is geloof ik wat misgegaan met de bestelling..
Mijn vraag is dus..... is de stopweek ook veilig wanneer ik na de pauze van 1 week niet op tijd aan een nieuwe strip kan beginnen? (en de stopweek dus langer wordt????)
Ik snap dat ik bij te laat beginnen DAARNA onveilig bezig ben.. Maar een vriendinnetje beweerde kwam dus met het "ervoor ook niet veilig" verhaal..
Wat me vaag lijktmaargoed vraag het voor de zekerheid
Ja, ik geloof van welquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:27 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Maw (ervan uitgaande dat de pil VOOR de stopweek juist geslikt is)
-seks IN de stopweek is veilig, wanneer er op de juiste dag begonnen wordt met de nieuwe strip NA de stopweek.
-seks IN de stopweek kan onveilig zijn, wanneer er niet op de juiste dag beginnen met de nieuwe strip NA de stopweek.
Heb ik het zo weer goed een rijtje staan?
Maw er bestaat dus toch zoiets als wat wij dan "zwanger met terugwerkende kracht"noemden.....
Ik gebruik ook Lovette. Aan het begin had ik ook huilbuien, nu doet deze pil niets meer met me. Wel als ik bijna bij mijn stopweek ben, wordt ik weer erg emotioneel en soms zit daar een korte huilbui tussen, maar niet ernstig zoals in het beginquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:14 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik slik sinds 2 weken de Lovette. Ik heb ruim twee jaar geen anticonceptie-pil gebruikt. Maar ik heb sinds kort weer een nieuwe relatie en ik wilde daarom graag weer aan de pil.
Nu heb ik constant huilbuien en ik weet niet of dat komt door de pil of omdat ik gewoon mn break up met mn ex ineens aan het verwerken ben (het is nogal snel gegaan de afgelopen weken)
Voor de dames die last hadden van mood swings toen ze de pil net slikte. Ging dat over na een tijdje of bleef dat? Hoe lang duurde die mood swings ongeveer?
Als dit zo blijft dan stop ik namelijk weer met de pil, want ik verander in een labiel vrouwtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |