abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56621899

Het vorige deel: Slank de lente in # 125 Jubileumtopic!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
pi_56621911
gets, was ik toch de laatste had bijna niet meer gekeken

maar, een toepasselijke TT, al zeg ik het zelf niets heerlijkers dan nu hardlopen.. zonnetje, blije mensen, knopjes aan de bomen nu boodschappen doen, brunch laten zakken en dan er weer tegenaan
Ja doei.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:43:16 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56621943
Haha, en weer ben ik niet de laatste . Volgens mij heb je de vorige ook al op slot gegooid, toch? .

Die TT heb je zeker gejat van het Groningentopic? (dat heet 'Lekker skaten in de zon' oid).
Ik wil vandaag een cake gaan maken. Weet niet niet of ik dat doe, hoor. Ga in ieder geval even naar de AH nu om de boodschappen die ze bij de Plus niet hebben te halen.

En ik krijg zo'n zin in de lente nu .
Niet meer actief op Fok!
pi_56622011
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:43 schreef Viking84 het volgende:
Haha, en weer ben ik niet de laatste . Volgens mij heb je de vorige ook al op slot gegooid, toch? .

Die TT heb je zeker gejat van het Groningentopic? (dat heet 'Lekker skaten in de zon' oid).
Ik wil vandaag een cake gaan maken. Weet niet niet of ik dat doe, hoor. Ga in ieder geval even naar de AH nu om de boodschappen die ze bij de Plus niet hebben te halen.

En ik krijg zo'n zin in de lente nu .
gejat? Het Groningentopic? neen.. dit heb ik totaal zelf bedacht (wat moet ik met een groningen-topic?)
Ja doei.
pi_56622040
Succes met proppen vanavond, MoBlo Anders moeten ze maar in de hal blijven staan
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56622176
behalve dat het na het weekend weer minder word
pi_56622207
Ik ga morgen lekker een lange strandwandeling maken
Nu eerst lunchen, en pas rennen als dat is gezakt, of course
pi_56622209
Extra reden om dit weekend van de zon te genieten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56622787
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Extra reden om dit weekend van de zon te genieten
Van mij mag het wel lente blijven lekker weer rokjes en jurkjes aan zonder panties
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:42:24 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56622791
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gejat? Het Groningentopic? neen.. dit heb ik totaal zelf bedacht (wat moet ik met een groningen-topic?)
Misschien zag je het in AT staan en kwam je daardoor op het idee? Weet ik veel? .
Maar kennelijk inspireert het zonnetje mensen tot sporten en dat is altijd goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_56623040
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar kennelijk inspireert het zonnetje mensen tot sporten en dat is altijd goed .
Dat probleem heb ik niet
Ben erg ongesteld dus geen behoefte aan sporten op het moment
pi_56623116
Wat is het buiten heerlijk Ik kwam helemaal happy terug van het boodschappen doen net, terwijl ik dat zaterdags normaal altijd een hel vind. Maar iedereen leek zo opgewekt Dat gevoel werd trouwens nog versterkt omdat ik voor het eerst in maanden weer hagelslag op m'n boterham had, ik vond dat het best eens mocht van mezelf. Verder huisje schoongemaakt, nu aan het werk voor school en vanavond werken

Oja en ik rook narcissen!
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:09:23 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56623188
Ik ruik cake .
Niet meer actief op Fok!
pi_56623204
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik ruik cake .
Wat voor cake wordt het?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:11:34 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56623228
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:10 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Wat voor cake wordt het?
Een doodnormale cake .
Niet meer actief op Fok!
pi_56623263
Eens kijken of ik morgen mijn vriendje vroeg het bed uit krijg voor een boswandeling
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:28:15 #17
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56623461
Ik ga vanavond ook naar Groningen, even stappen met collega's.... laatste keer was met m'n neven gingen we om 7 uur 's ochtends nog eens naar Santana (24uur pool cafe )
Nou ja, dit is stiekem alleen een terugvindpost.
Bernie en ik zijn tof.
pi_56623482
's ochtends vroeg al aan de drank?

het is goddelijk buiten

alle boodschappen zijn binnen, en dan nu de hardloopkleren aan

ga volgende week, geinspireerd door de andere lopers, maar eens voor échte hardloopschoenen kijken bij Runnersworld in Nijmegen

zonnetje

en het blijft volgens het KNMI nog wel even zo.. iig droog en maar 10% kans op regen de komende week
Ja doei.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:30:06 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56623488
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:28 schreef mordradead het volgende:
Ik ga vanavond ook naar Groningen, even stappen met collega's.... laatste keer was met m'n neven gingen we om 7 uur 's ochtends nog eens naar Santana (24uur pool cafe )
Nou ja, dit is stiekem alleen een terugvindpost.
Santana . Ben ik ook wel geweest.
Niet meer actief op Fok!
pi_56623539
Ik ga straks ook naar Groningen Net lekker een half uur gewandeld in de zon (moest lopend vanaf het station naar huis). Ik ben nu heerlijk soep aan het eten en aan het wachten tot mijn wasmachine klaar is; wil die was toch echt nog even ophangen.
pi_56623582
Gaat hier iedereen naar Groningen
Ik ben er nog nooit geweest....
pi_56623633
Oh Miss S, het is een erg leuke stad! Moet je nodig een keer doen
pi_56623646
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh Miss S, het is een erg leuke stad! Moet je nodig een keer doen
Misschien als ik er ooit eens in de buurt ben
Het is ook zo ver van brabant
pi_56623674
je woont toch in Nijmegen? of zit je daar alleen op school?
Ja doei.
pi_56623700
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
je woont toch in Nijmegen? of zit je daar alleen op school?
Zit daar alleen op school, moet elke dag 2x een half uur met de auto om daar te komen
pi_56623723
waarom dan niet gezellig een kamer daar zoeken? Nijmegen is zooooo leuk we kunnen niet wachten tot we daar (weer) wonen
Ja doei.
pi_56623734
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
waarom dan niet gezellig een kamer daar zoeken? Nijmegen is zooooo leuk we kunnen niet wachten tot we daar (weer) wonen
Omdat de reistijd goed te doen is en omdat ik lekker de ruimte thuis heb, wat ik op een kamer nooit zou kunnen hebben
pi_56623763
zou niet aan moeten denken om te studeren en nog thuis te wonen zelfstandigheid

maargoed.. ieder z'n ding

Nu lekker Evy 15 lopen
Ja doei.
pi_56623784
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
zou niet aan moeten denken om te studeren en nog thuis te wonen zelfstandigheid

maargoed.. ieder z'n ding

Nu lekker Evy 15 lopen
Veel studenten wonen nog thuis hoor, en ja ik moet er niet aan denken om in een kast te wonen
En ik heb dan ook ouders die een eigen zaak hebben (dus er bijna nooit zijn) en enigst kind, denk als dat anders was geweest dat ik ookal weg was geweest
pi_56623829
Thuis wonen heeft zo ook zijn voordelen Net als op jezelf wonen, maar daar eb je de rest van je leven nog tijd zat voor
pi_56623844
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:50 schreef Isabeau het volgende:
Thuis wonen heeft zo ook zijn voordelen Net als op jezelf wonen, maar daar eb je de rest van je leven nog tijd zat voor
Ik ben nog een weekje jong (dan word ik 20)
pi_56623942
Meid, tot je dertigste vind ik je jong
pi_56624277
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:57 schreef Isabeau het volgende:
Meid, tot je dertigste vind ik je jong
Zolang ik maar niet volwassen hoef te worden
pi_56624515
ik vond het wel het nadeel van op het HBO zitten: alle mensen daar komen uit de regio, waardoor ze állemaal naar huis gaan, en er dus nagenoeg geen studentenleven is..

Ben daarom ook nu wel blij (niet als voornaamste reden van mijn overstap, maar wel een fijne bijkomstigheid) dat ik naar de universiteit ga waar gelukkig heel veel mensen wél het huis uit gaan en daardoor er 's avonds ook wat te beleven valt en dat vind ik dan ook weer heel belangrijk.. ben geen elke-avond-kroegtijger, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben, zeg maar

niets slechts aan het HBO verder hoor, dat niet, maar de meeste HBO opleidingen zijn aan elke hogeschool wel te doen, waardoor voor de jongeren (17-18jarigen) het lekker dicht bij huis zoeken terwijl veel studies (behalve de 'standaarden' als rechten en psychologie enzo) aan het WO niet óveral te vinden zijn, en er vaker verhuisd MOET worden..
Ja doei.
pi_56624591
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond het wel het nadeel van op het HBO zitten: alle mensen daar komen uit de regio, waardoor ze állemaal naar huis gaan, en er dus nagenoeg geen studentenleven is..

Ben daarom ook nu wel blij (niet als voornaamste reden van mijn overstap, maar wel een fijne bijkomstigheid) dat ik naar de universiteit ga waar gelukkig heel veel mensen wél het huis uit gaan en daardoor er 's avonds ook wat te beleven valt en dat vind ik dan ook weer heel belangrijk.. ben geen elke-avond-kroegtijger, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben, zeg maar
In Nijmegen is er sowieso genoeg studentenleven, daar heb je geen klasgenootjes voor nodig lijkt me
En als je op kamers woont heb je toch ook je huisgenoten?

Ik ben sowieso niet van het typische studentenleven
pi_56624606
net dus Evy 15 gelopen

ging echt bagger heb te weinig gedronken, waardoor mijn spieren gewoon helemaal NIET wilden de vorige les ging echt heerlijk

máár, ik heb 'm wel uitgelopen, in het zonnetje.. heerlijk ben trots
Ja doei.
pi_56624644
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

In Nijmegen is er sowieso genoeg studentenleven, daar heb je geen klasgenootjes voor nodig lijkt me
En als je op kamers woont heb je toch ook je huisgenoten?

Ik ben sowieso niet van het typische studentenleven
het grootste gedeelte van je sociale contacten zul je opdoen 'op school', aangezien je daar fulltime aanwezig bent.. met je 'klas', dus zul je daar veel aan hebben... Vooral als je niet zomaar in de kroeg iemand aanspreekt

en tsja, op kamers is dan wel weer niets voor mij maar wel een eigen huis (verwend!) in de stad waar ik studeer woon al vanaf mijn 19e in een eigen huis, en zou niets anders gedaan willen hebben en heb veel aan mijn studiegenoten gehad, vandaar dat ik liever in een studentenstad woon en een studie doe waar meer mensen daar ook blijven, dan dat ik de enige ben die elke keer voorstelt wat te gaan drinken, en de rest die nee zegt, omdat ze naar mamma thuis moeten.. daar ben ik dan weer niet zo'n fan van
Ja doei.
pi_56624678
maar, nogmaals, het was gewoon interesse, niet iedereen is hetzelfde dus no hard feelings ofzo hoop ik
Ja doei.
pi_56624777
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

woon al vanaf mijn 19e in een eigen huis, en zou niets anders gedaan willen hebben
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De meeste studenten kunnen met moeite een kamer betalen
  zaterdag 9 februari 2008 @ 16:58:31 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56624837
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De meeste studenten kunnen met moeite een kamer betalen
Rijke ouders, denk ik . Er was ook even sprake van dat mijn ouders iets voor me zouden kopen, maar dat zou ik dan wel met iemand anders moeten delen. Is uiteindelijk niet doorgegaan, omdat mijn broer en zussen (vooral m'n jongste zus) dan moeilijk zouden gaan doen. Gelijke behandeling enzo. Ik heb nu ook niet het gevoel dat ik 'op kamers' woon. Vooral in en rond vakantieperioden en vaak in het weekend is het huis van mij en Mark alleen , omdat de derde bewoonster dan naar Duitsland is. En als ik straks afgestudeerd ben en een baan heb gevonden in de omgeving en Mark is bezig met zijn duale master (waarschijnlijk in februari 2009), dan willen we hier voorlopig ook met z'n tweeën blijven wonen. Het is een mooi pandje .
Niet meer actief op Fok!
pi_56624852
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Rijke ouders, denk ik .
Maar dat noem ik dan geen zelfstandigheid maar zal wel aan mij liggen
pi_56625039
Rijke ouders?

Ik heb álles zelf betaald, inrichting, huur, vaste lasten tot aan de zorgverzekering aan toe.. maar ik heb dan ook naast mijn studie elke mogelijke minuut ook me de tering gewerkt

Mijn ouders hébben namelijk geen geld, geen top-banen en geen riant salaris

Dus sorry, maar ik ben wel écht zelfstandig, vanaf mijn 19e, geheel vrijwillig

Niet oordelen voordat je het hele verhaal kent, gaarne:)
Ja doei.
pi_56625085
Volgens mij huurt MB gewoon, maar bedoelt ze dat ze geen gedeeld huis heeft.

Edit:oh laat maar, MNDM

Man, ik heb het zo vreselijk leuk gehad. Heb 5 jaar in een vies, krap, supergezellig studentenhuis voor 4 gewoond. Echt heel erg goede herinneringen aan
pi_56625107
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:11 schreef ColdFeet het volgende:

Man, ik heb het zo vreselijk leuk gehad. Heb 5 jaar in een vies, krap, supergezellig studentenhuis voor 4 gewoond. Echt heel erg goede herinneringen aan
Volgens mij ben ik veelste veel een meisje meisje om dat leuk te kunnen vinden
1x in de week naar mijn vriend op zijn kamer vind ik genoeg

Maar volgens mij moeten we weer een beetje ontopic....
pi_56625226
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik veelste veel een meisje meisje om dat leuk te kunnen vinden
1x in de week naar mijn vriend op zijn kamer vind ik genoeg

Maar volgens mij moeten we weer een beetje ontopic....
Meisje-meisje? Ach, op een bepaalde manier ben ik dat ook wel, maarja, je moet wat, als je een technische studie doet
Wij deden altijd veel samen: koken, filmpje kijken, borrelen, naar feesten... Zo worden je huisgenoten vanzelf vrienden. En op de huishoudelijke irritaties na is het altijd zo tof geweest... Pilsjes doen op het dak enzo Ineens midden in de nacht bedenken dat we vijf afleveringen friends achter elkaar gingen kijken, cocktailavondjes, gitaarlessen, gekke stemmetjes en idiote scheldwoorden
pi_56625303
Ik vond 't wel leuk om bij René (die woonde wel in een studentenhuis) over de vloer te komen, zolang ik m'n eigen huisje maar had

vind het geweldig om vrienden uit te nodigen, voor ze te koken, hele avond spelletjes doen, slapen mag ook altijd als het laat wordt en/of er gedronken wordt, maar zolang ze de dag erna maar weer weg gaan...
Ben echt héél erg gehecht aan mijn privacy, en op iemand met wie ik een relatie heb na, vind ik het niet fijn om dat te delen

Mijn eigen keuken, eigen douche (douchehaar in het putje is dan van MIJ, en dan moet ik mezelf schoppen dat eens schoon te maken ) eigen woonkamer waarin ik kan kijken op tv, luisteren op de radio en stil kan zijn wat ik wil...

nee.. ik ben heel sociaal, heb graag mensen om me heen, een tijd lang nog erg 'alleenzijnangst' gehad, MAAR, 's avonds wil(de) ik wel graag mijn eigen plek hebben, mijn eigen rust en daar ben ik erg op gesteld... daarom heb ik ook vanaf het moment dat ik 18 werd meteen ingeschreven bij de woningbouw, en had ik iets meer dan een jaar later mijn eerste eigen huisje, op Scheveningen dat was érg stoer..
Ja doei.
pi_56625358
zodadelijk lekker koken.. rijst met currypasta (rood) en kokosmelk en groente en kip

met een klein beetje kloepoek
Ja doei.
pi_56625380
Hier word het chinees of frites, in mijn geval zou frites gezonder zijn maar we zullen zien
Ligt eraan hoelaat mijn vriendje er is
pi_56625449
Ik ga bapao's maken (zelfgemaakt dan hè).

Ik eet dus nooit meer chinees, da's een van mijn 'lifestyle-changes'. Eerst deden we dat bijna elke week, als ik weer s geen zin had om te koken. Maar ik krijg er altijd buikpijn van.
Frites eet ik nog wel af en toe. Maar alleen echt goeie, en niet als tussendoortje.

Goed bezig, hè
pi_56625487
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:30 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga bapao's maken (zelfgemaakt dan hè).

Ik eet dus nooit meer chinees, da's een van mijn 'lifestyle-changes'. Eerst deden we dat bijna elke week, als ik weer s geen zin had om te koken. Maar ik krijg er altijd buikpijn van.
Frites eet ik nog wel af en toe. Maar alleen echt goeie, en niet als tussendoortje.

Goed bezig, hè
Hier eten we chinees meestal eens in de 3 weken, ik kan het me ouders moeilijk verbieden
En frites betekent bij mij een hamburger van de grill en salade dus niets wat verkeerd is
pi_56625511
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:30 schreef ColdFeet het volgende:

Goed bezig, hè
heel goed, ik ben fier op jou!

Chinees is zó vet.. doe ik ook eigenlijk nooit meer laatste keer was bij mijn schoonouders, omdat ze dat voor ons gehaald hadden, maar zelf halen we het nooit.. dan liever zelf een oosters gerecht klaarmaken..

patat.. eens in de 3 weken.. maximaal.. gelukkig doet rené mee in mijn levensstijl-aanpassing, dus hoef ik niet twee dingen te halen/maken, maar hij doet gewoon helemaal mee, omdat hij ook dat bierbuikje weg wil hebben voordat hij aan het werkende leven gaat beginnen
Ja doei.
pi_56625556
Weer een goede reden om op jezelf te gaan, missS
Hamburger van de grill is lekker! gehakt of tartaar helemaal doodgooien met specerijen en veel verse kruiden En dan met een lekkere tomatensalsa op een broodje. Mjum.
pi_56625580
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:34 schreef ColdFeet het volgende:
Weer een goede reden om op jezelf te gaan
Hamburger van de grill is lekker! gehakt of tartaar helemaal doodgooien met specerijen en veel verse kruiden En dan met een lekkere tomatensalsa op een broodje. Mjum.
Een goede reden? Chinees? Niet echt
Een van de weinige vette dingen die ik zelf ook lekker vind, en geloof me je komt van 1x in de 3 weken chinees niet aan hoor
pi_56625683
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Een goede reden? Chinees? Niet echt
CF bedoelt meer het feit dat je dan áltijd zelf (verantwoord) kunt kiezen wat je eet, zeg maar
Ja doei.
pi_56625713
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

CF bedoelt meer het feit dat je dan áltijd zelf (verantwoord) kunt kiezen wat je eet, zeg maar
Maar dan moet je ook zelf koken nee ik ben tevreden met hoe het is
En het word frites vanavond dus gezond voor mij
pi_56626080
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk maar net aan in wat voor huis je woont. Maar het lukt nu heel aardig en Mr CF eet braaf mee met al dat gezonds
pi_56626170
't blijft wel makkelijker om vet eten te weigeren van eventuele huisgenoten dan van je ouders die dat 'met liefde voor je betaald hebben' denk ik

dat is bij mij in ieder geval wel het geval.. maar ik eet nagenoeg nooit bij mijn ouders dus dat scheelt..
Ja doei.
pi_56626634
Toen ik nog bij mn ouders woonde, kookte ik ook regelmatig. Probleem was (en is) alleen dat ik hele andere dingen lekker vind dan mijn ouders.
pi_56626775
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
't blijft wel makkelijker om vet eten te weigeren van eventuele huisgenoten dan van je ouders die dat 'met liefde voor je betaald hebben' denk ik

dat is bij mij in ieder geval wel het geval.. maar ik eet nagenoeg nooit bij mijn ouders dus dat scheelt..
Gelukkig zijn mijn ouders met mij mee veranderd en eten ze nog nauwelijks (te) vet

Even een lijstje van vandaag:

Ontbijt: Special K rode vruchten met halfvolle melk
Lunch: 150 gram sushi
Tussendoor: 2 liga
Avondeten: Broodje hamburger van de grill, salade

En dan nog ruim 2 liter water en 2 glazen coolbest
pi_56629089
nou, da's dan maar boffen

net 12 appelflappen gemaakt voor de visite van zodadelijk.. de eerste 8 zitten in de oven

maar ik dénk dat ik niet neem.. want heb al woensdag én vrijdag één op.. dus ik houd het wel bij een handje nootjes en een handje chips vanavond
Ja doei.
pi_56629124
MB!!

Onthou: nootjes zijn niet slecht! OK, borrelnootjes wel Lekker van genieten dus
pi_56629250
en ze zijn zóóóóóó lekker... warm.. uit de oven... met veul kaneel... *zucht*

maar ik houd me sterk, vind ik.. wánt: anders heb ik dat stuk van 7 minuten vandaag voor niets gelopen
Ja doei.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:29:22 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56629350
Zo, wij hebben ook weer gegeten. Zit best wel vol nu.
De cake is inmiddels ook klaar (en goed gelukt ). Heb me net even opgefrist, want we gaan dadelijk naar The Mist. Ik ben benieuwd .
Niet meer actief op Fok!
pi_56629692
m'n vierde chocoladeloze dag .
Tap tap tap
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:41:29 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56629766
@ motorbloempje: hoe gaat het met de katten? (mensen in het topic in F&F, waaronder ik, vragen om een update) .
Niet meer actief op Fok!
pi_56629786
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:12 schreef motorbloempje het volgende:

m'n moeder zag dat er chocola in de aanbieding was en heeft twee plakken voor me meegenomen, niet wetende dat ik op een chocoladestop sta voorlopig. en ze had zich nog staan afvragen welke ik nou het lekkerst vond . ik voel me nu wel schuldig dat ze dat gekocht heeft en ik het niet opeet, maar niemand mag er verder aankomen .
Tap tap tap
pi_56630521
Hoi, ook weer thuis
Aangezien we bij ouders waren vanmiddag al warm eten gehad (erg lekkere stampot )
Maar het voelt toch altijd raar om 's avonds niet warm te eten Je mist toch iets ofzo...
pi_56631035
TVP

Vandaag gewerkt, niet veel bijzonders. Geluncht met een broodje hamburger uit de magnetron omdat er niks anders was (normaal gaan we altijd broodjes halen). Voor de rest wel gezond gegeten

Morgen vieren we de verjaardag van mijn vriend, dat zal wel wat minder gezond worden...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56636279
Ik ben gezwicht. Ik heb vanavond één stukje chocola op. Cold turkey afkicken is het toch niet helemaal voor mij.
Tap tap tap
pi_56638969
Mogge!

Wauw, het is 9 uur en ik ben de eerste! alweer een nieuw topic, wat gaan we toch snel!
Over de sportschoenen: ik heb Saucony's (had er eerder niet van gehoord), ze zijn wit met roze en zilver (er waren er bij die ik veeeeel lelijker vond in de winkel) en ze waren (in de uitverkoop) 70 euro.
Gisteren lekker naar het park geweest, werd er helemaal blij van, dat zonnetje zo...
Heb ook nieuwe schoenen: gympjes en laarzen (met voor mijn doen wel hoge hak, maar dat komt wel goed) voor samen maar 60 euro. Kan ik weer een hele tijd vooruit.

Nog wat studeren en ontbijten (boterham met jam denk ik), en als het dan goed gezakt is lekker 6 km (is een goed rondje hier) hardlopen, gaat deze keer vast goedkomen!
Het mooi kotsende meisje.
pi_56638979
Goedemorgen
pi_56639307
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben gezwicht. Ik heb vanavond één stukje chocola op. Cold turkey afkicken is het toch niet helemaal voor mij.
Ach een stukje kan geen kwaad Ik had het ook erg moeilijk met afkicken van chocola, ik merk wel dat ik het nu nog erg moeilijk weg krijg dus het is mogelijk

Gisteravond gewerkt, ik had daarvoor lasagnette gemaakt, was wel erg lekker maar wat een zwaar gerecht..ik zat de hele avond nog vol (ook wel goed eigenlijk). En ik zit nu weer onder de 67, dus het gaat weer de goede kant op
pi_56639343
Mogge!
Afgelopen week heb ik vrij veel dingen gegeten waar je je vraagtekens kan bij zetten als je wilt afvallen: een schuimgebakje, een indonesische rijsttafel en dat 2x omdat er zoveel over was. En nog wat kleine dingetjes die ik normaal niet neem. Kortom: ik was een beetje bang van de weegschaal vanochtend. Maar er was niets bij!

Ik ben ook nooit tevreden want nu denk ik weer: had ik die dingen maar niet gegeten, dan was ik nu waarschijnlijk heul veul afgevallen
pi_56639680
quote:
Op zondag 10 februari 2008 10:23 schreef conleche het volgende:
Mogge!
Afgelopen week heb ik vrij veel dingen gegeten waar je je vraagtekens kan bij zetten als je wilt afvallen: een schuimgebakje, een indonesische rijsttafel en dat 2x omdat er zoveel over was. En nog wat kleine dingetjes die ik normaal niet neem. Kortom: ik was een beetje bang van de weegschaal vanochtend. Maar er was niets bij!

Ik ben ook nooit tevreden want nu denk ik weer: had ik die dingen maar niet gegeten, dan was ik nu waarschijnlijk heul veul afgevallen

Conleche, joh, het waren wel echt lekkere dingen, lijkt me? Dan geeft het toch niet als het even een weekje minder hard gaat?

Als je deze strategie consequent volgt, gaat het afvallen wel weer erg traag Ik ga iig een banoffee pie maken vandaag
pi_56639780
goedemorgen

gisteren bij het wegen wel wat geschrokken na een dagje met moeder en tante, maar sinds gisterochtend is er ook weer 5 ons af

op het feestje gisteren 1 biertje gedronken, en verder thee.
De amandelen uit de notenmix gevist, en wel een paar kleine crackertjes met kipkerrie op, máár, geen appelflap

zodadelijk ontbijten en dan naar de verjaardag van René's oma.. ook weer hard voor mezelf zijn maar, dat gaat me lukken
Ja doei.
pi_56639789
Nieuw bed

Nou is het een koudschuim matras en aardig hard. En werd ik toch wel wakker met wat spierpijn. Hoop dat dat gewoon de spierpijn is die ik normaal ook heb en niet van het bed
Misschien nog wennen enzo
pi_56639813
quote:
Op zondag 10 februari 2008 11:04 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Conleche, joh, het waren wel echt lekkere dingen, lijkt me? Dan geeft het toch niet als het even een weekje minder hard gaat?

Als je deze strategie consequent volgt, gaat het afvallen wel weer erg traag Ik ga iig een banoffee pie maken vandaag
Dat is het nu net: ik sta de laatste maanden behoorlijk stil; ik schommel wat tussen de 63 en 64, terwijl ik eigenlijk wel behoorlijk oplet. (er sluipen wel wat dingetjes tussendoor hoor, maar over het algemeen eet ik vrij netjes.) Maar afgelopen week zat ik echt zo'n beetje elke dag boven m'n gemiddelde calorie-inname. Het waren wel héérlijke dingen idd. Dat schuimtaartje was echt goddelijk en ook dat Indische eten vind ik altijd heel fijn.

Wat is een banoffee pie?
  zondag 10 februari 2008 @ 11:19:01 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56639848
quote:
Op zondag 10 februari 2008 11:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is het nu net: ik sta de laatste maanden behoorlijk stil; ik schommel wat tussen de 63 en 64, terwijl ik eigenlijk wel behoorlijk oplet. (er sluipen wel wat dingetjes tussendoor hoor, maar over het algemeen eet ik vrij netjes.) Maar afgelopen week zat ik echt zo'n beetje elke dag boven m'n gemiddelde calorie-inname. Het waren wel héérlijke dingen idd. Dat schuimtaartje was echt goddelijk en ook dat Indische eten vind ik altijd heel fijn.

Wat is een banoffee pie?
Google is uw beste vriend .

http://www.lifeandcooking.nl/recept/4647945/

Ik ga zo lekker buiten zitten met een kop vanillethee en een boek .
Niet meer actief op Fok!
pi_56639947
quote:
Op zondag 10 februari 2008 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Google is uw beste vriend .

http://www.lifeandcooking.nl/recept/4647945/

Ik ga zo lekker buiten zitten met een kop vanillethee en een boek .
Held!! (buiten zitten bedoel ik...)

Dat Banoffee is dus gewoon een samentrekking van BANaan en tOFFEE

Daar moet ik voorlopig van afblijven dus
pi_56640056
Ik snap wel dat je er een beetje van baalt hoor Conleche. Maar wees in ieder geval blij dat het deze week van iets echt lekkers komt Het is zooooo kut als het komt van iets dat je je door je strot hebt laten douwen ofzo, waar je eigenlijk geen zin in had.

En ja, ik vrees het ergste vwb de calorietjes in de taart. Dus ik neem sowieso maar een klein stukje
Vanmiddag een lekkere lange strandwandeling!
pi_56640220

Vanmiddag lekker Evy lopen, heerlijk in het zonnetje!

Afvallen gaat nog niet echt denderend, maar dat komt eigenlijk doordat ik mijn eetpatroon gewoon nog niet heb aangepast. Ik zwicht veel te snel voor een stukje taart of een snoepje ofzo .

Maargoed het zonnetje brengt de zomer in mijn hoofd en aan mijn lijf in een bikini moet ik echt nog niet denken, laat dat dan maar een goede stimulans zijn .
pi_56640500
Cheesecake was echt heerlijk (Recept voor de liefhebbers. Even opgezocht, hij is ongeveeer 300 tot 400 kcal per stuk, valt me nog mee met al die suiker). Nog nooit eerder gegeten, maar heerlijk fris en zoet , ga deze zeker nog vaker bakken (maar dat wachten, oh vreselijk om 6 uur te moeten wachten tot je bovenste laag goed gestold is)

Ben wel aangekomen afgelopen dagen, teveel lekkers gehad en ongesteld geworden. Dat laatste is geen excuus, ik heb gewoon veel teveel lopen eten (koop nooit een zak drop, die gaat op binnen 2 dagen, en dat weet ik prima). Ik weet dat er ongeveer 1,5 kg bij zit, dus vanaf vandaag ga ik weer opletten en ben al begonnen met het afslaan van een luxe koek en geen rol menthos op tijdens de kerkdienst. Heerlijk ontbeten met 2 bruine pistoletjes (geen ander brood in huis en schreeuwende honger). Ik ga over 2 weken in die broek passen, echt waar .

[ Bericht 3% gewijzigd door Chicolate op 10-02-2008 12:42:36 (caloriewaarde taart opgezocht) ]
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56641461
die paar ons die ik schommel deze week zijn mijn eigen schuld en dat vind ik wel zó fijn!

dat ik gewoon weet dat 't door die gourmet en dat uit eten komt... en dan weet ik dus ook dat het komende week weer helemaal goed gaat komen, omdat dan het studentenleven weer begint, en ik gewoon braaf mijn boterhammetjes meeneem enzo..

én, dinsdag sporten voor 't eerst, als mijn werk niet wat laat horen
Ja doei.
pi_56641706
Vanochtend een boswandeling met mijn vriendje gedaan
Zo perfect, en lekker
  zondag 10 februari 2008 @ 13:31:43 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56642060
Boswandeling . Ik heb nu niet zoveel zin in wandelen, ook al niet omdat wij geen echt bos in de buurt hebben. Stadswandeling wordt het dan . De laatste keer dat ik dat deed eindigde ik op de begraafplaats hier in de buurt . Ik zit lekker buiten te lezen. Net lunch op en nu ga ik weer naar buiten. Echt heerlijk weer voor deze tijd vh jaar. Ik word er helemaal blij van .
Niet meer actief op Fok!
pi_56642124
motorwandelingritje

zodadelijk maar eens omkleden, even kijken of ik mijn michelin-mannetjes-binnenvoering er uit kan halen zodat ik er wat slanker uitzie op mijn geile fietsie
Ja doei.
pi_56642133
Ik ben jaloers op je Miss S

Ik ben al een paar uur heel druk bezig met SOG'en Nu maar ff lunchen dan...
pi_56642205
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:35 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik ben jaloers op je Miss S

Ik ben al een paar uur heel druk bezig met SOG'en Nu maar ff lunchen dan...
Sorry
Maar nu is mijn vriendje weer naar huis en ben ik ook aan het SOG'en
pi_56642389
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Sorry
Maar nu is mijn vriendje weer naar huis en ben ik ook aan het SOG'en
Heerlijk is dat toch he...vooral als je het morgen al af moet hebben Ik heb wel al 4 zinnen neergezet
pi_56642460
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:44 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Heerlijk is dat toch he...vooral als je het morgen al af moet hebben Ik heb wel al 4 zinnen neergezet
Ik heb het idee om het morgen in de 3 tussenuren te doen, maarja vaak komt daar niets van
pi_56644522
8.05 km hardgelopen in 45:11 minuten. In het lentezonnetje, net als in de TT
pi_56644625
quote:
Op zondag 10 februari 2008 15:01 schreef conleche het volgende:
8.05 km hardgelopen in 45:11 minuten. In het lentezonnetje, net als in de TT
Goed gedaan
Ik vraag me af of ik het ooit eens langer volhoud dan 5km en een half uur
pi_56644713
quote:
Op zondag 10 februari 2008 15:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Goed gedaan
Ik vraag me af of ik het ooit eens langer volhoud dan 5km en een half uur
Jawel: sterker nog: als je 5km zonder problemen volhoudt, kan je nu al 8 km. aan! Ik loop nu ook heel vaak gewoon een km. of 5 à 6 en vorige week doe ik dan ineens 10 km. en vandaag 8. Als je eenmaal een redelijke conditie hebt opgebouwd dan gaat dat prima. Hoewel ik nu niet ineens 20 km. kan rennen denk ik, dat is een te groot verschil.
pi_56644818
quote:
Op zondag 10 februari 2008 15:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Jawel: sterker nog: als je 5km zonder problemen volhoudt, kan je nu al 8 km. aan! Ik loop nu ook heel vaak gewoon een km. of 5 à 6 en vorige week doe ik dan ineens 10 km. en vandaag 8. Als je eenmaal een redelijke conditie hebt opgebouwd dan gaat dat prima. Hoewel ik nu niet ineens 20 km. kan rennen denk ik, dat is een te groot verschil.
Ja dat geloof ik ook wel, maar toch voorlopig maar niet proberen gewoon rustig opbouwen
pi_56646198
gister hardgelopen !
pi_56646961
Slecht weekend achter de rug.

Vrijdag en zaterdag allerlei niet beste gevoelens gehad, gewoon een dipje, het schiet niet op met afvallen etc en mensen om me heen die soms erg niet lief deden tegen me, dus resultaat: wat chocolade koekjes gegeten en een zak (niet zo'n grote maar toch) chips op gegeten

Ook veel last van mn buik nog steeds, voel me opgezwollen ... al hele week geen goede ontlasting ... toch maar wat op verzinnen ...

Morgen begint de week weer normaal en dan ga ik er maar weer voor.
pi_56647476
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Jeipod het volgende:
Slecht weekend achter de rug.

Vrijdag en zaterdag allerlei niet beste gevoelens gehad, gewoon een dipje, het schiet niet op met afvallen etc en mensen om me heen die soms erg niet lief deden tegen me, dus resultaat: wat chocolade koekjes gegeten en een zak (niet zo'n grote maar toch) chips op gegeten

Ook veel last van mn buik nog steeds, voel me opgezwollen ... al hele week geen goede ontlasting ... toch maar wat op verzinnen ...

Morgen begint de week weer normaal en dan ga ik er maar weer voor.
Nou, dan bij deze: Ik deel in je pijn . Qua slecht eten dan.

Door die stomme stage waar ik even helemaal over in een dip zit, m'n stomme scriptie die nog lang niet af is en m'n stomme bijbaan die ik heel stom en saai vind heb ik een stemmetje in m'n hoofd gekregen die telkens de route naar al het slechte eten in huis aan het uitspellen is. Kaas in de koelkast, ijs in de vriezer, chocola in de kamer van huisgenoot ( ). Blah. Gisteren bij m'n ouders veel te veel véél te lekkere lasagne gegeten, en 's avonds stokbrood en wijn .

Nou, morgenochten maar weer wegen, er is ongetwijfeld een paar kilo bij, en dan morgen maar weer met frisse moed beginnen. Tjakka, ofzo.
pi_56647655
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Razztwizzle het volgende:

Nou, dan bij deze: Ik deel in je pijn . Qua slecht eten dan.
Ik ook ... stom profielwerkstuk en stomme stress voor onnodige dingen (vandaag dus weer 6 boterhammen met hagelslag gegeten, omdat ik zo'n honger en behoefte aan chocolade had. De repen wel gewoon laten liggen).

Is het zulk mooi weer, krijg ik alsnog een dip .

Wat wel leuk was, ik heb vandaag maar eens zogenaamd 'voor'-foto's gemaakt . Ook in mijn skibroek, om later heel trots te kunnen zijn dat de rits zonder moeite dichtgaat en er niets meer over de rand hangt ... kan niet wachten om de 'na'-foto's te maken ...
pi_56647786
Oew, dat van die route uitstippelen naar alle slechte dingen in huis ken ik ook wel hoor. Vooral als ik het koud heb, moe ben of ik tegenwind heb. Dan zit ik op de fiets te verzinnen wat ik allemaal kan gaan snacken of wat ik allemaal kan gaan halen in de supermarkt.
Ter compensatie doe ik dat uiteindelijk niet. Een cup a soup houdt mij thuis dan wel weer even op de been totdat ik heb verzonnen wat ik ga eten.

Owja, en je komt echt geen kilo's aan van een paar dagen niet opletten.
pi_56648224
Vandaag toch nog chinees op en een bolletje ijs
Moet kunnen
Vanavond nog iets van cornflakes ofzo
pi_56648276
Vanmiddag Evy gelopen.. Het ging goed, maar 30 seconden voordat ik klaar was met het laatste stuk rennen werd ik ineens heel erg duizelig. Ging gelukkig snel weer weg en netjes de rest gewoon uit gelopen (de resterende 30 sec rennen heb ik laten zitten). Verstandigste is wel om gewoon met de volgende les door te gaan denk ik?

Vanavond eten we weer lekker rendang vlees, sajoerboontjes en rijst Echt goddelijk is dat!
pi_56648308
Vanavond hebben we kip tandoori uit de oven, met zilvervliesrijst en voor mij een wortel/yoghurt/ui/rozijntjes/knoflook/komkommersalade.
Sperzieboontjes uit een potje ( ) voor m'n lief, want hij vindt ze heerlijk en ik krijg ze niet weg.

En verder lekkere thee. Ik ga het weekend maar op een positieve noot afsluiten, lekker Boer Zoekt Vrouw kijken en foto's uitzoeken van het nieuwe hondje van m'n ouders .
pi_56648410
Oh, sorry voor m'n ellenlange zinnen die toch in telegramstijl staan
pi_56648463
Verstandig dat je niet toch door bent blijven rennen, het is toch een teken dat het even iets teveel wordt. Ik zou wel gewoon de volgende les doen, uit je post maak ik namelijk niet op dat je helemaal kapot was en echt niet meer verder kon.
pi_56648938
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:20 schreef Razztwizzle het volgende:

Sperzieboontjes uit een potje ( ) voor m'n lief, want hij vindt ze heerlijk en ik krijg ze niet weg.
Ik had gister de heerlijkste sperzieboontjes die ik ooit gegeten had ... gewoon ordinaire uit blik, maar er zat een heel apart smaakje aan ... hmmm ik hou er wel van .

Wij aten daarnet broodje gezond als avondeten... ik had alleen nog steeds geen honger, dus 1 pistoletje (maar dan kleiner en donkerbruin) met de helft 30+kaas/ananas en andere helft komkommer/ei gegeten. Toen had ik al genoeg gehad. Toetje was speciaal door mn moeder gemaakt: lightroomijs met aardbei erdoor en mandarijntjes en optimel vanilleyoghurt. Helemaal niet ongezond eigenlijk .
pi_56649037
Nog steeds 73, nog steeds tevreden
En nu ga ik toch eens ophouden met troep eten. Ik hoef lekker geen tentamens meer (= grote stress-/eetfactor bij mij). Gewoon lekker gezond eten, en kijken wat er gebeurt
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56649423
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Verstandig dat je niet toch door bent blijven rennen, het is toch een teken dat het even iets teveel wordt. Ik zou wel gewoon de volgende les doen, uit je post maak ik namelijk niet op dat je helemaal kapot was en echt niet meer verder kon.
Ja, dat denk ik dus ook . Ik rende lekker in het zonnetje, maar hij scheen wel erg mijn ogen in. En ook had ik nog niet zoveel gegeten. Misschien dat die combinatie niet zo goed was ofzo..

edit:
Die zinnen die ik vandaag maak ... Excusez-moi

Oeh het ruikt hier zo lekker, maar het duurt nog minstens 20 minuten voor we kunnen eten..

[ Bericht 13% gewijzigd door Mademoiselle.Moi op 10-02-2008 19:22:20 ]
pi_56649657
Morgen begint school weer, dus dan eindelijk iets van ritme
Zal me goed doen
pi_56652419
wat is het stil hier.........
had vanavond nog honger dus zit nu honing tomaatjes te eten
zat eerst aan een koekje te denken maar eigenlijk vind ik dus ook nog eens veel lekkerder
pi_56652665
Ik ben er ook nog hier ... maar niets te melden, druk bezig met profielwerkstuk en hopend dat ik hier nog wat kan SOGgen ... maar helaas
pi_56652724
Waar gaat je profielwerkstuk over?
Ik ga denk ik vroeg slapen, voel me niet geweldig
  zondag 10 februari 2008 @ 21:39:34 #112
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56652791
Hebben jullie ook een aantal dagen waarin je vrij mag werken aan je profielwerkstuk? Bij mij waren die zeker afvaltechnisch gezien zeker niet goed, ik en de jongen waar ik wat mee maakte hebben in de 3 dagen die we kregen ongeveer een uurtje gewerkt en de rest van de tijd films gekeken en pizza's besteld. Wel gelachen toen
Waar doe je het trouwens over?

Ik heb vandaag trouwens ook rendang gegeten, was weer lekker hoor ghighi
Bernie en ik zijn tof.
pi_56653370
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:36 schreef Miss_S het volgende:
Waar gaat je profielwerkstuk over?
Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is gelukt . Ik lees nu dus vanalles over de werking van stoffen in chocolade, over hoe het gemaakt wordt en dat sommige stoffen zelfs als medicijnen gebruikt worden! Heel erg interessant, maar het verwerken van de informatie, en het verslag van de experimenten maken is erg saai. Wat we nu vooral doen is lay-out verbeteren, correct bronvermelden en dat soort saaie dingen .
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:39 schreef mordradead het volgende:
Hebben jullie ook een aantal dagen waarin je vrij mag werken aan je profielwerkstuk?
Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezig (slechte planning, ik weet).

Maar voor de rest, is het eigenlijk superleuk . En moet het vrijdag af zijn, ingeleverd, inclusief eindproduct ... dat laatste is nog een probleem, we weten nog niet wat ons eindproduct is .
pi_56653420
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:58 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is gelukt . Ik lees nu dus vanalles over de werking van stoffen in chocolade, over hoe het gemaakt wordt en dat sommige stoffen zelfs als medicijnen gebruikt worden! Heel erg interessant, maar het verwerken van de informatie, en het verslag van de experimenten maken is erg saai. Wat we nu vooral doen is lay-out verbeteren, correct bronvermelden en dat soort saaie dingen .
[..]

Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezig (slechte planning, ik weet).

Maar voor de rest, is het eigenlijk superleuk . En moet het vrijdag af zijn, ingeleverd, inclusief eindproduct ... dat laatste is nog een probleem, we weten nog niet wat ons eindproduct is .
Dat is wel interessant
Klinkt trouwens een stuk serieuzer dan ons werkstuk, dat was gewoon een erg groot werkstuk maar verder niet met bronnen enzo
pi_56653600
Onze bronnen zijn ook maar internetpagina's ... maar een aantal zijn in de tussentijd gewijzigd. En onze begeleider wil dat we het op de wetenschappelijke manier doen: met cijfertjes in de tekst, en dan aan het eind een grote genummerde lijst. Wij wilden eigenlijk een lijst maken per hoofdstuk ... dus nu moet ik al mn bronnen weer lezen, en zoeken waar ik informatie ooit vandaan gehaald heb , das best vermoeiend na een hele dag niets anders doen.

Maar ons werkstuk is best serieus , we hebben ook echt onderzoek gedaan waarvan we de uitkomst niet wisten en zijn naar een chemisch bedrijf geweest enzo. Een stuk serieuzer dan de meeste klasgenoten, ik heb een soort passie voor dit werkstuk gekregen (doe het samen met mijn vriend, en die vindt het wel best allemaal). Het was best spannend, om te kijken of de proeven zouden lukken .
pi_56653828
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:04 schreef Chicolate het volgende:
Onze bronnen zijn ook maar internetpagina's ... maar een aantal zijn in de tussentijd gewijzigd. En onze begeleider wil dat we het op de wetenschappelijke manier doen: met cijfertjes in de tekst, en dan aan het eind een grote genummerde lijst. Wij wilden eigenlijk een lijst maken per hoofdstuk ... dus nu moet ik al mn bronnen weer lezen, en zoeken waar ik informatie ooit vandaan gehaald heb , das best vermoeiend na een hele dag niets anders doen.

Maar ons werkstuk is best serieus , we hebben ook echt onderzoek gedaan waarvan we de uitkomst niet wisten en zijn naar een chemisch bedrijf geweest enzo. Een stuk serieuzer dan de meeste klasgenoten, ik heb een soort passie voor dit werkstuk gekregen (doe het samen met mijn vriend, en die vindt het wel best allemaal). Het was best spannend, om te kijken of de proeven zouden lukken .
Wel fijn dat je het zelf ook echt leuk en spannend vond, ik heb het profielwerkstuk alleen gemaakt
En vond het wel leuk maar niet echt super om te doen ofzo
pi_56654054
Pff ik zit propvol nu en heb alleen wat te drinken op na het avondeten

Profielwerkstuk dat lijkt best lang geleden. Ik deed het met een vriendin en ons onderwerp was de invloed van muziek op mode geloof ik, was best leuk.

Ik heb over een tijdje een presentatie, en ik zit eraan te denken om het of over chocola te doen, of plastische chirurgie. Ik denk dat ik bij allebei wel veel te vertellen heb...en aangezien ik heel zenuwachtig ben kan ik maar het beste gewoon iets leuks nemen, dat maakt het voor mij ook prettiger
pi_56654133
Profielwerkstuk jeetje.. dat is ook alweer 5 jaar geleden

vandaag gezellige middag gehad.
Lekker met de motor naar Geesteren gereden en daar lekker gezellig met schoonfamilie zitten praten en doen.
Opa heeft kanker en zag er erg slecht uit.. toen ik afscheid nam en tot volgende keer zei schoot ik bijna vol toen hij zei 'Nou.. ja.. wie weet...'

Verder lekker hapjes op honingtomaatjes en wat stukjes stokbrood met zalmsalade, pate en filet americain. En geen avondeten meer gedaan Was wel verstandig

Nu gaan we lekker vroeg slapen, want morgen om 7 uur alweer op... moet m'n boeken nog halen, dus ga gelijk met René mee.. gelukkig heb ik normaal op maandag pas om half 11 college! En alleen op dinsdag en donderdag om half 9..

En gelukkig deze week geen uitspattingen qua eten op de planning staan, en zelfs m'n schoonzus, waar we vrijdag heen gaan, heeft beloofd om gezond en slank te koken

truste allemaal, fijne dromen
Ja doei.
pi_56654206
Het is verstandiger om je echte maaltijden niet over te slaan
pi_56654430
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet maar dank je voor het meedenken!
Ja doei.
pi_56654472
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet maar dank je voor het meedenken!
Dus die hapjes waren net zo voedzaam als een maaltijd?
Het gaat er ook niet om hoeveel je op hebt maar wat je binnen krijgt
pi_56654606
Nogmaals:
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
dat kan ik ZELF, net zoals dat jij heel goed zelf kunt beslissen om tóch chinees te eten, en tóch ijs, en tóch frites

Ik ben 22, en kan prima voor mezelf zorgen. Ben slim genoeg om te weten of iets gezond is of niet. Of het genoeg vitaminen zijn of niet. Ik kook nagenoeg ál mijn maaltijden zelf, en weet daarom ook wat ik wel en niet kan en moet doet..
Dus blijf niet doorhameren, maar neem van mij aan dat ik heel goed zelf kan bepalen wat ik wel en niet doe, en daarbij of dit verstandig is of niet
Ja doei.
pi_56654623
oh ja, slapen, nogmaals, ook Miss_S: fijne dromen
Ja doei.
pi_56654658
Sorry hoor ik zal niets meer tegen je zeggen hoor Begrijp alleen niet waarom je hier dan komt met je verhalen als je niet wil dat er mensen op reageren
pi_56654756
MoBlo: Ik vind het best wel verstandig dat je beslist om geen avondeten meer te eten als je 's middags hapjes e.d. hebt gehad. Vol is vol, toch? Zolang je maag niet rammelt lijkt het me voor een keer echt geen kwaad kunnen. Beter dan tegen heug en meug "omdat het moet" nog avondeten te gaan maken.

Mijn avondeten was héérlijk! De kip was wel echt veel maar ik heb gecompenseerd door geen rijst te nemen, en een schepje wortelsalade minder. Nu lekkere rooibosthee en nog even een uurtje aan m'n scriptie werken (lees: telkens Fok!-aanklikken omdat ik me niet kan concentreren ).
pi_56654954
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:11 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Wel fijn dat je het zelf ook echt leuk en spannend vond, ik heb het profielwerkstuk alleen gemaakt
En vond het wel leuk maar niet echt super om te doen ofzo
Waar deed jij het dan over? Je ziet trouwens veel mensen die hun onderwerp eigenlijk niet leuk vinden, lijkt me erg lastig om dan zoveel tijd aan iets te besteden ...

@MB: succes met je opa

Herinnering aan mezelf: nooit vlak voor het slapen gaan een oude encyclopedie opendoen, zeker niet als die stoffig is en het raam dicht zit, dan slaap je in het stof .
pi_56655150
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:43 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Waar deed jij het dan over? Je ziet trouwens veel mensen die hun onderwerp eigenlijk niet leuk vinden, lijkt me erg lastig om dan zoveel tijd aan iets te besteden ...

Herinnering aan mezelf: nooit vlak voor het slapen gaan een oude encyclopedie opendoen, zeker niet als die stoffig is en het raam dicht zit, dan slaap je in het stof .
Spraakmakende musicals, zoals ik zei wel interessant maar we namen het sowieso niet erg serieus het profielwerkstuk
pi_56655462
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Nogmaals:
[..]

dat kan ik ZELF, net zoals dat jij heel goed zelf kunt beslissen om tóch chinees te eten, en tóch ijs, en tóch frites

Ik ben 22, en kan prima voor mezelf zorgen. Ben slim genoeg om te weten of iets gezond is of niet. Of het genoeg vitaminen zijn of niet. Ik kook nagenoeg ál mijn maaltijden zelf, en weet daarom ook wat ik wel en niet kan en moet doet..
Dus blijf niet doorhameren, maar neem van mij aan dat ik heel goed zelf kan bepalen wat ik wel en niet doe, en daarbij of dit verstandig is of niet
Sterkte met je opa. En reageer aub beide niet zo fel. Als je hier iets post weet je dat er op gereageerd gaat worden, daarom is het ook een forum.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:02:44 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56655486
Mijn profielwerkstuk (in 2000) ging over de euro . De introductie van de euro was in die tijd nogal hot .
Chicolate, wel grappig dat je schrijft dat je de bronvermelding van je leraar op de wetenschappelijke manier moet doen. Ik ben nu namelijk bezig met een onderzoek naar wat leerlingen op de middelbare school leren over hoe ze met hun bronnen moeten omgaan naar aanleiding van een opmerking in een ander onderzoek dat middelbare scholieren daar niets over leren op school en dat ze daar daarom nog zo veel fouten in maken in hun eerste jaar op de universiteit. Lijkt mij eigenlijk een beetje een broodje aap-verhaal, maar vandaar ook het onderzoek .

En MoBlo moet idd niet altijd zo overdreven reageren. Ik ga nu pitten. Trusten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56655524
Wij leerde op de middelbare school niets van bronvermelding, maar ik deed dan ook maar havo
pi_56655593
Maar havo Op de havo moest ik ook bronvermelding leveren
pi_56655630
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Maar havo Op de havo moest ik ook bronvermelding leveren
Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havo
Maar goed bij ons werd wel meer niet geleerd dus leer dat bronvermelden nu in het 1e jaars HBO
pi_56655700
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dus die hapjes waren net zo voedzaam als een maaltijd?
Het gaat er ook niet om hoeveel je op hebt maar wat je binnen krijgt
Het gaat ook om het ritme van 's ochtends, 's middags en 's avonds.
Tap tap tap
pi_56655744
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havo
Maar goed bij ons werd wel meer niet geleerd dus leer dat bronvermelden nu in het 1e jaars HBO
Jij praat altijd zo over je school dat ik dacht dat je mbo deed Havo/hbo is ook niet niks
pi_56656371
Ik kan me serieus niet meer herinneren waar mijn profielwerkstuk over ging ... en het is nog maar 4 jaar terug

Avondeten: krieltjes, kogelbiefstuk en zelfs in elkaar geflanste sla, met feta, ananas, appel en rozijnen. Was wel lekker. Niet teveel sla gehad, mn vriend hoefde zn biefstuk niet, hij vond m te dik Nu ben ik daar fan van dus ik zei geen nee.
In de bus terug naar huis 4 spekjes gehad en dat was het.

Net veel voorbereidingen getroffen voor het volgende thema in de klas: valentijn.

Ow en trouwens, ik had het vanmiddag over ontlastingproblemen, maar vanavond ging het weer goed Ik oog en voel me ook weer een stuk strakker
pi_56656421
Ik weet het, ik ben oud enzo, maar wat is een profielwerkstuk?
Vroegah, alleen hele oude mensen weten het nog, bestond het concept "profielwerkstuk" helemaal nog niet. Ik kon op de Havo gewoon 6 vakken kiezen en daar examen in doen.
pi_56656464
Je kiest nu tegenwoordig een profiel: cultuur en maatschappij - economie en maatschappij - en nog 2 beta profielen.

Daar kan je nog 2 keuzevakken ingooien geloof ik, ligt aan je uren die je maakt .. en in je examenjaar moet er met een partner een profielwerkstuk op tafel komen. Dat moet, zoals het woord al suggereert, met je profielkeuze te maken hebben.
Het is met zn 2e een groot onderzoekend werkstuk ... weet er verder niet veel meer van dus misschien iemand die het nog verder kan toelichten?
pi_56656477
quote:
Het profielwerkstuk staat voor zelfstandig onderzoek naar een onderwerp dat aansluit bij één of twee vakken binnen je profiel. Je oefent met informatievaardigheden, onderzoeksvaardigheden en presentatievaardigheden.

In de beoordeling van het profielwerkstuk ligt het accent niet alleen op het 'eindproduct' (bijvoorbeeld een scriptie); je wordt ook beoordeeld op het onderzoeksproces als zodanig (voer je de opeenvolgende stappen van het onderzoek naar behoren - en binnen de daarvoor gestelde termijn - uit?).

Voor het profielwerkstuk krijg je geen cijfer (tenzij dit op jouw school anders geregeld is). Als je aan alle eisen hebt voldaan, noteert je begeleider in je examendossier de aantekening 'naar behoren gedaan' (sommige scholen maken verschil tussen 'voldoende' en 'goed'). Je hebt deze aantekening in ieder geval nodig om deel te kunnen nemen aan het Centraal Schriftelijk Examen.
Ik moet me er ook weer in verdiepen, nu ik weer in het onderwijs terecht kom. Niet als leerling, maar als docent dit keer .
Wat ik wel weet is dat verschillende scholen heel verschillend met het profielwerkstuk omgaan. Ik heb bijvoorbeeld zelf nooit echt "onderzoek" gedaan, maar gewoon een heel groot werkstuk geschreven. Vonden ze ook prima.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2008 23:42:38 ]
pi_56656896
Ik ben blij dat ik dat gedoe met profielen kon omzeilen, zat net in het laatste normale jaar.
Beetje lastig alleen tijdens een cursus over het onderwijs, ik snapte er geen kont meer van en toen moest ik er een verslag en een presentatie over doen .
Tap tap tap
pi_56657169
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:39 schreef Liejannuh het volgende:
Ik weet het, ik ben oud enzo, maar wat is een profielwerkstuk?
Vroegah, alleen hele oude mensen weten het nog, bestond het concept "profielwerkstuk" helemaal nog niet. Ik kon op de Havo gewoon 6 vakken kiezen en daar examen in doen.
Ik ben ook nog van voor de tweede fase
Goeie ouwe tijd dat je nog helemaal zelf je vakkenpakket moest samenstellen. Ik wilde toen nog geneeskunde studeren, dus had voor mijn vakkenpakket daarop gefocust

Razztwizzle, als jij een goed tandoorirecept hebt: graag!

En MoBlo, wat ik vaak doe als ik eigenlijk geen trek meer heb in avondeten: zo'n simpel soepje, bijv, uitje fruiten, beetje pittige kerrie erbij, plakjes courgette en bouillon toevoegen, doorkoken tot de courgette gaar is, en pureren. Simpel, niet te zwaar, maar dan heb je toch nog 'avondeten' op, <150 kcal.
pi_56658934
CF: we hadden ook nog genoeg in huis.. lichte salade, bouillon, etc. maar we zaten gewoon vol er was niets trek-achtigs aan, en ik ga dan écht niet alsnog wat eten..

net vroeg opgestaan.. Sushi is overal aan het plassen/poepen zonder dat we het zien

en ik begin zo aan de eerste dag op de uni

vind 't wel spannend
Ja doei.
pi_56658988
Goedemorgen
Het was weer lekker vroeg vandaag, gelukkig ben ik wel echt een ochtendmens
Zometeen lekker de auto in en muziekje erbij en dan een paar nutteloze vakken met veel tussenuren dat is wel weer jammer
En dan om half 4 tot half 7 stagelopen, dus zeker te druk om teveel te eten
pi_56659244
Goedemorgen!

Gisteren heerlijk hardgelopen, 's middags met vriendje naar het stadspark gewandeld. Hij verveelde zich echter vrij snel en toen wilde hij een ijsje gaan halen. Toen kon ik niet weigeren en heb er ook 1 op. Wel echt genoten van het weer en vandaag ziet het er ook weer mooi uit
Heb nu 2 dagen wereldgerechten gegeten (dat was al heeeeel lang geleden) en ik weet precies weer waarom dat zo lang geleden was... Niet echt een uitgesproken smaak en wel goed te doen, maar niet echt lekker.
Vanmiddag moet ik naar de tandarts, de afzetter Hij gaat iets op m'n kiezen smeren en daar moest ik speciaal voor terugkomen.
pi_56659317
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!

Gisteren heerlijk hardgelopen, 's middags met vriendje naar het stadspark gewandeld. Hij verveelde zich echter vrij snel en toen wilde hij een ijsje gaan halen. Toen kon ik niet weigeren en heb er ook 1 op. Wel echt genoten van het weer en vandaag ziet het er ook weer mooi uit
Heb nu 2 dagen wereldgerechten gegeten (dat was al heeeeel lang geleden) en ik weet precies weer waarom dat zo lang geleden was... Niet echt een uitgesproken smaak en wel goed te doen, maar niet echt lekker.
Vanmiddag moet ik naar de tandarts, de afzetter Hij gaat iets op m'n kiezen smeren en daar moest ik speciaal voor terugkomen.
Het was gister idd geweldig weer om hard te lopen. Ik heb gisterochtend ook een heerlijk rondje gedaan.

Ik heb trouwens ook ooit zo'n laagje over mn kiezen gekregen. Zodat ik geen gaatjes zou krijgen.
Beetje jammer alleen dat het laagje ging lekken en ik daardoor juist een gaatje kreeg.
pi_56660049
quote:

[..]

Jawel hoor, je komt zelfs op de universiteit als je zonder middelbareschooldiploma op je vijftiende van school gegaan bent. .
Als je éénentwintig jaar of ouder bent dan kun je tot de meeste HBO-opleidingen en universitaire studies toegelaten worden zonder vooropleiding, mits je goede resultaten behaalt bij een speciale toelatingstoets.

En pfoe, profielwerkstukken. Het is alweer elf jaar geleden dat ik op de middelbare school zat, dus dat heb ik niet meer meegekregen. Mijn kleine broertje is er nu mee bezig, en het ziet eruit als een hoop werk. Maar wél leuk, als je een onderwerp neemt dat je boeit.

Net ontbeten met een volkoren boterham met oude kaas en twee appels. Al een week niks afgevallen, maar dat is vooral omdat ik de afgelopen tijd wegens drukke werkzaamheden vooral achter computers heb gezeten. Echt amper bewogen, alleen gezeten, gegeten en geslapen. Straks maar eens met mijn hoepel het park in!
't Is eigenlijk ook nog maar anderhalve kilo tot mijn streefgewicht, dus er is geen reden om haast te maken.

Enneh, wat betreft het overslaan van maaltijden.. Dat vind ik ook niet zo'n drama hoor. Als het toevallig zo uitkomt dat ik mijn dagelijkse voedselinname uitsmeer over vijf maaltijdmomenten of dat ik al mijn eten in ontbijt en avondeten prop en lunch oversla dan doe ik dat gewoon.
Ik heb het voor mezelf altijd al wat onzinnig gevonden om te eten omdat het nou eenmaal tijd is om te eten. Als ik vol zit, dan zit ik vol en als ik honger heb dan eet ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door minilotje op 11-02-2008 09:49:21 ]
pi_56660262
Zow.. hoefde maar één boek te hebben, en dat was niet eens verplichte literatuur maar hem 'm toch gekocht omdat het wel aangeraden werd

helaas was de studentenbalie pas om 10.00 uur open, dus ik wacht nog even met het vragen van een login, en kijk of hij vanavond bij de post zit..

Ben blij dat we weer in een normale week zitten, al vind ik het wel weer spannend, zo op de universiteit. Voel me wel weer een 'echte' student zoals ik dat had toen ik in Leiden studeerde
Ben hier ook binnengekomen met niet helemaal een aansluitende opleiding: heb wel gymnasium-diploma, maar met een alfa-pakket, terwijl ik voor deze studie toch wiskunde B nodig had.. maar na het doen van de toelatingstoets, ben ik alsnog toegelaten

Heb me overigens ook opgegeven voor spinnen. elke maandag kun je je opgeven,en toen ik daarnet (9 uur) keek, kon ik nog nét het laatste plekje veroveren voor mogen... dus morgen spinnen even mijn spinbroekje afstoffen
en vanavond hardlopen, donderdag zwemmen...

't zal nog eens wat worden met mijn sportiviteit
Ja doei.
  maandag 11 februari 2008 @ 10:25:06 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56660659
Oeh spinnen . Als ik klaar ben vind ik het altijd leuk, tijdens het spinnen zelf absoluut niet.
En dan roept die instructrice ook nog: "Blijven lachen hè!" .

Ik ben klaar met mijn testmateriaal. De toner van de printer hier is leeg, dus ik ga de boel even op de uni printen en kopieren en dan ben ik helemaal klaar voor dodag . Ook een briefje geschreven met toelichting op mijn andere onderzoek, dus morgen en woensdag ga ik daarmee langs scholen. Nu snel douchen en weg, hopelijk kan ik dan vanmiddag nog een uurtje op het balkon zitten . Ik heb nu zo'n gevoel alsof ik al afgestudeerd ben . Komt ws omdat er nu eindelijk wat schot in komt .
Niet meer actief op Fok!
pi_56660792
Hoooooooooi

Hier vanmorgen opgestaan met de zon in mijn ogen, uit bed gegaan, bed afgehaald, 2 balkondeuren opengegooid en de boel lekker laten doorwaaien

Tof weer zeg!
Eettechnisch gaat het hier best prima. Ik eet gezond en normale hoeeelheden en blijf redeljk stabiel. Gisteren alleen veel te veel lunch gehad, maar het was dan ook wel héél erg lekkere lunch! Warme broodjes enzo
  maandag 11 februari 2008 @ 10:39:08 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56660858
Zo, net terug van een weekendje Antwerpen. Ik had wel verwacht te zijn aangekomen na al die Bollekes de Koninck en het lekkere eten. Maar nee! Wellicht komt het omdat we alles te voet hebben afgelegd
pi_56662042
spinning is leuk
ik ga wss duiken voor m'n 1e ster
pi_56662160
Nou ik zit op school, eerste college van deze periode weer gehad.
Nu 3 tussenuren......maar ben wel al nuttig bezig geweest
En mijn eten is al op dus ben benieuwd of dit genoeg was (1 appel en 2 stukken ontbijtkoek als lunch)
pi_56662452
nu ik steeds dichter bij mn streef zit ga ik opeens veel kritischer worden.. gek toch
pi_56662764
Jeetje, wat hebben jullie veel gekletst van het weekend zeg! Ik ga niet alles bijlezen hoor

Gisteren verjaardag van mn moeder gehad, niet echt op het eten gelet, veel hapjes gehad, bittergarnituur en 's avonds Chinees gegeten.

Vanaf vanavond weer lekker zwemmen 2 weken niet geweest omdat het niet echt goed met me ging, maar nu kan ik wel weer gaan
pi_56662774
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
spinning is leuk
ik ga wss duiken voor m'n 1e ster
Duiken is leuk Ik ben afgekeurd vanwege astma, maar ben wel doorgegaan met trainen zodat ik lekker kan snorkelen op diepte. Veel plezier
pi_56662866
o ik heb ook astma
pi_56662921
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nu ik steeds dichter bij mn streef zit ga ik opeens veel kritischer worden.. gek toch
Volgens mij gebeurt dat bij de meeste
  maandag 11 februari 2008 @ 12:44:27 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56663413
Zo, ik ben weer terug en nu heb ik geen muisarm, maar een nietarm. 100 nietjes in pakketjes gedrukt. Dat vindt m'n arm niet leuk .
Ik wilde nog even naar de bieb, maar die is pas om 13 uur open en had geen zin om te wachten. Iig ben ik helemaal klaar voor het onderzoek . Hopelijk heb ik wel voldoende proefpersonen, anders moet ik vrijdag nog even een extra klasje regelen .

Nu eerst even eten en dan weer aan het werk .
Niet meer actief op Fok!
pi_56663927
Batavenbrood (Aldi (tm)) met kaas is zooooo lekker, en het vult flink

mijn coördinator mailde daarnet: ik kan iig op de gewenste dag (vrijdag) komen werken dus in ieder geval een hele dag.. de halve dag is nog onzeker, maar heb dus iig 8 uur

Nu ik toch de tijd heb (college ging niet door) maar even een verslagje in mijn kattentopic schrijven..
De kans wordt steeds groter dat we voor Sushi een ander plekje zoeken naast valsigheid poept en plast hij nu ook overal en dat riekt niet fijn
Ja doei.
pi_56664706
quote:

[..]

Op een universiteit kun je ook terecht komen met havo... althans, mij is het gelukt. Moest alleen wel via een omweggetje: een HBO propedeuse. Die route wordt alleen niet aangeraden.

Net 2 boterhammen op met goudsalami, en vanochtend bij college een cappuccino op met suiker. Vanavond eet ik magnetronlasagna op het werk

@MoBlo: jammer! Neem je een ander poesje of houd je het nu alleen bij Cato?
pi_56664761
Ik wilde meer fruit gaan eten en ben voor de kiwi gezwicht, maar nu vertelde een vriend van me laatst dat je daar alleen maar van aankomt .
Tap tap tap
  maandag 11 februari 2008 @ 14:10:12 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56664869
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Op een universiteit kun je ook terecht komen met havo... althans, mij is het gelukt. Moest alleen wel via een omweggetje: een HBO propedeuse. Die route wordt alleen niet aangeraden.
Zo ben ik ook op de uni terecht gekomen .
Je kunt zelfs met VMBO op de uni terecht komen (via de 21+ toets), maar dat is al helemaal niet aan te raden, denk ik. Bedoelde Minilotje nou dat ze zonder middelbare schooldiploma op de universiteit terecht is gekomen? Wow! Kan dat ook al? Ik ben klaar.
Ga nu nog even van het zonnetje genieten en misschien, als de zon onder is, weer even wat doen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56664893
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde meer fruit gaan eten en ben voor de kiwi gezwicht, maar nu vertelde een vriend van me laatst dat je daar alleen maar van aankomt .
Misschien omdat dat gist ofzo? Ik mag alleen geen kiwi omdat er teveel gist inzit en ik daar niet tegen kan, maar of je er ook van aankomt weet ik niet.

Ik heb net uitgebreid geluncht met een caesar salade en turkse pizza, omdat ik vanavond niet warm eet want ik moet weer werken dus dan neem ik wel een paar boterhammen mee. Toch best vervelend dat er daar alleen maar kleffe kant en klaar maaltijden zijn meestal.
pi_56665390
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:03 schreef CherryLips het volgende:

Kiwi is hartstikke gezond!
Natuurlijk zitten er wel calorieën in, maar niet veel meer dan in ander fruit hoor!
Kiwi's zijn goed voor de stoelgang en er zitten veel vitaminen in! Van elke dag 1 of 2 kiwi's word je écht niet dikker hoor!
pi_56665456
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Kiwi is hartstikke gezond!
Natuurlijk zitten er wel calorieën in, maar niet veel meer dan in ander fruit hoor!
Kiwi's zijn goed voor de stoelgang en er zitten veel vitaminen in! Van elke dag 1 of 2 kiwi's word je écht niet dikker hoor!
Gelukkig, anders stap ik gewoon weer over op de chocola .
Ik wist wel dat ze heel goed voor je zijn met Vitamine C enzo en ik eet ze ook vanwege de stoelgang ( ) maar die vriend van me is eeuwig aan het lijnen en zei dat je dik wordt van kiwi's maar zelf vrat hij 's ochtends een paar appels omdat hij daar altijd nog meer honger van kreeg. Ja, slimme henkie, duh.
Tap tap tap
pi_56665534
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gelukkig, anders stap ik gewoon weer over op de chocola .
Ik wist wel dat ze heel goed voor je zijn met Vitamine C enzo en ik eet ze ook vanwege de stoelgang ( ) maar die vriend van me is eeuwig aan het lijnen en zei dat je dik wordt van kiwi's maar zelf vrat hij 's ochtends een paar appels omdat hij daar altijd nog meer honger van kreeg. Ja, slimme henkie, duh.
Dik van kiwi's wat een raar idee. Van dat soort opmerkingen moet ik altijd aan dat liedje van Robert Long denken
quote:
Als je fruit eet krijg je wormen, van veel wassen word je kaal
En als straks de bom zal vallen, nou dan gaan we allemaal
Katteharen zijn vergiftigd, geef geen zoentjes aan een hond
Keer nooit je rug toe aan een homo want dan zit 'ie aan je kont
Negers zijn heel vaak gevaarlijk met een mes of een pistool
En kijk ook maar uit voor joden ook al spelen ze mooi viool

Als je scheel kijkt en de klok slaat blijf je heel je leven scheel
Als je zout morst krijg je ruzie en betaal ik niet te veel
Loop nooit onderlangs een ladder en op wijzen staat een jaar
En onder bomen staan bij onweer schuilt een levensgroot gevaar
Als je ouder wordt dan komt vanzelf de generatiekloof
En wie vloekt gaat naar de hel, van masturbatie word je doof

Vrijdag dertien blijft gevaarlijk, van veel lezen word je blind
Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind
Als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit m'n mond
Ben ik niet te laag verzekerd, dokter ben ik wel gezond
Van tomaten krijg je puistjes, van veel koffie word je rood
Van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood
pi_56665719
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o ik heb ook astma
Het kan wel met astma, is afhankelijk van je longkracht en die was bij mij te weinig. Bovendien krijg ik last van mijn longen bij temperatuursovergangen, en die heb je ook in water (1m lager en ineens een stuk kouder, dan kreeg ik problemen met ademen) Wacht gewoon je keuring af, als de arts je goedkeurt mag je duiken.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik toch de tijd heb (college ging niet door) maar even een verslagje in mijn kattentopic schrijven..
De kans wordt steeds groter dat we voor Sushi een ander plekje zoeken naast valsigheid poept en plast hij nu ook overal en dat riekt niet fijn
Heeft mijn kat in het begin ook gedaan, van de stress van het verhuizen waarschijnlijk want het ging na een een tijdje vanzelf over. Volgens mij duurde het toen ruim een maand, en sindsdien nooit meer gebeurd.
pi_56666003
vraag me af of het de stress is want hij heeft nu meer rust dan ooit en hij is het pas na een maand gaan doen
Ja doei.
pi_56666308
Zo dat sealing spul is wel goor

In de pers stond wel een goed artikel over dieeten
hier is een link, het staat op blz. 16 & 17. Behalve wat er staat van maarten 't hart en zijn verhaal dat je maar goed moet schijten: dat wordt vertaald als 'laxeren' en dat vind ik dan weer een heel stuk minder gezond klinken

Ohja m'n ipod lijkt dood te zijn. Hij doet tenminste niets meer en blijft met lichtje aan op hold staan en play, terwijl er geen geluid uit komt en geen enkel knopje effect heeft
De goedkoopste optie zou zijn een groter kaartje voor m'n telefoon te kopen denk ik. Zou er een chip zijn als de nike chip, maar die op bluetooth werkt? Dat zou echt ideaal zijn
pi_56666400
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zo dat sealing spul is wel goor

In de pers stond wel een goed artikel over dieeten
hier is een link, het staat op blz. 16 & 17. Behalve wat er staat van maarten 't hart en zijn verhaal dat je maar goed moet schijten: dat wordt vertaald als 'laxeren' en dat vind ik dan weer een heel stuk minder gezond klinken

Ohja m'n ipod lijkt dood te zijn. Hij doet tenminste niets meer en blijft met lichtje aan op hold staan en play, terwijl er geen geluid uit komt en geen enkel knopje effect heeft
De goedkoopste optie zou zijn een groter kaartje voor m'n telefoon te kopen denk ik. Zou er een chip zijn als de nike chip, maar die op bluetooth werkt? Dat zou echt ideaal zijn
Heb je al geprobeerd om je iPod te resetten? Kijk hier voor meer info
pi_56666563
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:40 schreef conleche het volgende:

Heb je al geprobeerd om je iPod te resetten? Kijk hier voor meer info
Net had ie zich blijkbaar toch helemaal leeggetrokken in de 4 uur dat ie niets deed. Op menu + play drukken hielp inderdaad wel, nu issie zich weer netjes aan het opladen en alle muziek staat er nog in Dankje!
(Al is zo'n GSM-kaartje toch niet zo'n slecht idee als ie niet zo duur is)
pi_56666820
resetten is idd DE oplossing !!
pi_56666829
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:11 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Misschien omdat dat gist ofzo? Ik mag alleen geen kiwi omdat er teveel gist inzit en ik daar niet tegen kan, maar of je er ook van aankomt weet ik niet.

Ik heb net uitgebreid geluncht met een caesar salade en turkse pizza, omdat ik vanavond niet warm eet want ik moet weer werken dus dan neem ik wel een paar boterhammen mee. Toch best vervelend dat er daar alleen maar kleffe kant en klaar maaltijden zijn meestal.
In wat voor producten zit ook gist? (Ja brood, doh )
pi_56667124
Zo, net boodschappen gedaan en alleen maar gezonde spullen meegenomen. Na 2 weken iets minder opletten omdat ik niet echt lekker in mn vel zat, ongesteld was enzo, wordt het weer tijd om weer goed bezig te gaan

Vanavond en woensdag Chinese zoetzuur ( kan ik 2 dagen van eten) dus lekker veel groenten ( paprika, sperzieboontjes en ananas) en donderdag wokrolls met paprika, champignons en ui En voor tussendoor allemaal lekker fruit gehaald

Vanavond dus weer lekker zwemmen, wel weer zin in na 2 weken niet geweest te zijn Ben benieuwd of het nu drukker is dan 2 weken geleden, aangezien vorige week Open Week was, om nieuwe leden aan te trekken.
pi_56667813
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:00 schreef omearos het volgende:

[..]

Het kan wel met astma, is afhankelijk van je longkracht en die was bij mij te weinig. Bovendien krijg ik last van mijn longen bij temperatuursovergangen, en die heb je ook in water (1m lager en ineens een stuk kouder, dan kreeg ik problemen met ademen) Wacht gewoon je keuring af, als de arts je goedkeurt mag je duiken.
[..]

Heeft mijn kat in het begin ook gedaan, van de stress van het verhuizen waarschijnlijk want het ging na een een tijdje vanzelf over. Volgens mij duurde het toen ruim een maand, en sindsdien nooit meer gebeurd.
Nou ja ik zal 't wel ff aankijken dan..
pi_56667885
Zo, best dagje gehad. Kinderen nemen toch veel enrgie weg zeg, dan ben ik hele dag lekker bezig en zit ik in de auto terug en dan slaat het in joh!

Vandaag gegeten in willekeurige volgorde:

Volkoren cracker met jam, drinkyoghurt, ontbijtkoek, actimel, 2 broodjes kipfilet, peer, volkoren cracker kipfilet

Net 25 roze enveloppen en postzegels gehaald, ben met mn kleuters valentijnskaarten aan het maken die we echt gaan posten Boodschapjes erbij gedaan: actimel, drinkyoghurt, adez en rosbief

bijna vakantie btw
pi_56668010
Ik heb gegeten..
O: 2 crackers hagelslag
L: magere yoghurt met musli

T:
5 plakjes salami
1 musli reep
1 blokje chocolade

En ga nu koken en vanavond sporten
(Om 6 uur avond eten en dan om 10 uur nog wat brood oid)

[ Bericht 0% gewijzigd door Principessa.Farfalla op 11-02-2008 17:59:40 ]
pi_56668220
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bedoelde Minilotje nou dat ze zonder middelbare schooldiploma op de universiteit terecht is gekomen? Wow! Kan dat ook al?
Dat kan, en dat bedoelde ik. Als ik er nu ook nog eens in zou slagen om verdorie 'es een studie af te maken.. Ik ben gezegend met een gelukzalig gebrek aan enige ambitie, dus dat schiet niet op.

Verder een vegetarisch, maar kazig eetdagje vandaag. Zoals gezegd; volkoren boterhammen met kaas en appels als ontbijt.
Als lunch een warme wrap met geitenkaas en rode paprika, plus een bergje rozijntjes.
En strakjes maak ik volkoren pasta met wortel, ui, zongedroogde tomaten, verse roomkaas, eieren, peterselie en een boel knoflook.
Oh, en ik heb gesnoept vandaag: een paar chocolade eitjes met advocaatvulling. Wegens onbedwingbaar lente-gevoel.

En ik ben met mijn heupbot heel hard tegen de eettafel geknald, en dat doet zoveel pijn dat ik niet kan hoepelen. Geen fraaie dieetdag dus.
pi_56668375
Als ontbijt had ik 2 geroosterde sneeen volkoren brood met biologische pindakaas en sambal badjak

Als lunch een eigengemaakte paté met uien compote op een geroosterde snee brood. (Eigengemaakt als in: door een-vriendin-die-kok-is-geweest gemaakte paté, dus vraag me geen recept, het was wel erg lekker!)

Nu net 2 tuc koekjes met peper op en vanavond staat er volkorenspaghetti met rundergehakt/tomaten saus op het programma. (saus: ui, knoflook, cherrytomaatjes, thijm en een half pakje tomato fritto. Dan doe ik daar later nog rul gebakken gehakt en nog wat extra ui doorheen. En versgemalen peper.) Erbij maak ik een frisse groene salade met alleen wat grof gesneden rode ui en een dressing van witte balsamico azijn en olijfolie. En ik stoom wat broccoli erbij. Heb er nu al zin in.
pi_56668553
't valt me op dat mensen hier wel eens zeggen
ik heb taart gegeten dus heb ik net voor niks gesport
sport werkt voor je figuur/conditie/lenigheid/kracht
het is nooit voor niks
van veel eten en niet sporten wordt je blubberig
van veel eten en veel sporten wordt je bol maar wel strak
dat wou ik even zeggen
pi_56668588
en weer thuis

eerste dagje uni is wel bevallen, ondanks de grote inproductiviteit

vandaag op:

yorhurt met muesli
banaan
twee boterhammen met kaas
appel

Zodadelijk, als de hoofdpijn wat minder is gaan we hardlopen.. Evy 16
Ja doei.
pi_56668596
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik heb gegeten..
O: 2 crackers hagelslag
L: magere yoghurt met musli

T:
5 plakjes salami
1 musli reep
1 blokje chocolade

En ga nu koken en vanavond sporten
(Om 6 uur avond eten en dan om 10 uur nog wat brood oid)
D: hamburger en aardappeltjes uit de koekenpan met magere spekreepjes

om 10 uur nog groente en als toetje denk ik fruit
pi_56668609
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:47 schreef conleche het volgende:
Als ontbijt had ik 2 geroosterde sneeen volkoren brood met biologische pindakaas en sambal badjak

Als lunch een eigengemaakte paté met uien compote op een geroosterde snee brood. (Eigengemaakt als in: door een-vriendin-die-kok-is-geweest gemaakte paté, dus vraag me geen recept, het was wel erg lekker!)
Toen ik 'eigengemaakte paté' las wilde ik meteen al vragen om een recept!
Tevergeefs dus.
pi_56669123
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Maar dan kom je van HBO niet havo
pi_56669224
Lekker spinazie en kipfilet gehad vanavond
pi_56669252
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:01 schreef minilotje het volgende:

[..]

Toen ik 'eigengemaakte paté' las wilde ik meteen al vragen om een recept!
Tevergeefs dus.
Als ik haar zie zal ik het vragen, zij is echt de beste kok die ik persoonlijk ken. Als zij vraagt of ik kom eten, dan cancel ik al mijn eerder gemaakte afspraken
pi_56669298
Ik heb na mijn lunch die ik postte een paar uur niets gegeten en heb net biefstuk op met andijviestamppot
zo laat eten helpt wel met minder eten in de avond
pi_56672666
rustig hier
net 1 uur conditie bokszaktraining gedaan
+ 30 minuten er heen en terug gefiietst
pi_56673141
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar dan kom je van HBO niet havo
Niet een volledig HBO diploma

Je kunt ook zonder enige vooropleiding een colloquium doctum doen, een toelatingsexamen (vanaf 21 jaar en ouder). Een kennis van mij heeft dat ooit gedaan en is zo zonder enig diploma ook op de universiteit terechtgekomen.
quote:
Algemene informatie over het colloquium doctum
Een colloquium doctum is een toelatingsexamen tot een universitaire opleiding voor mensen die 21 jaar of ouder zijn en onvoldoende vooropleiding hebben. De inhoud van het colloquium doctum verschilt per opleiding; wanneer u het examen met goed gevolg hebt afgelegd, hebt u dan ook uitsluitend toelating tot de betreffende opleiding. De inhoud van het colloquium doctum per opleiding vindt u onder de knop 'Informatie per opleiding'.

Algemene toelatingseisen
De normale toelatingseisen op grond waarvan u een opleiding aan een universiteit kunt volgen, zijn:

een vwo-diploma;
een hbo-propedeuse;
een hbo-einddiploma;
een propedeusegetuigschrift van de Open Universiteit Nederland; en
bepaalde buitenlandse diploma's.
Aanmeldingsformulier downloaden
http://www.studeren.uva.nl/colloquiumdoctum

Mijn geplande avondeten ging niet door want ik was de lasagne vergeten mee te nemen Tot 20:00u gewerkt, heb toen maar als snack een bakje meloensalade en een bakje yoghurt met muesli op. Ben nu aan 't koken: gebakken aardappelschijfjes met 120 gram kibbeling met ravigottesaus

Heb nog witlof liggen, kan een salade maken maar of ik daar nu trek in heb....

Iig heb ik 2 stronken, morgen kan ik er lekker van lunchen.

En ik heb Kettle chips gekocht Zeezout met rozemarijn en knoflook Net een paar chipjes gesnoept, zaaaaalig

En toen heb ik de zak maar snel weggestopt. Voordat ik 'm helemaal leegvreet
pi_56673215
na het hardlopen hier lekker koolhydraatrijk gegeten pasta met creme-fraiche-saus met groenten en spekjes

had 't wel nodig Evy 16 gelopen, en dat was écht een aardige inspanning maar weer gered samen met René is 't wel heel gezellig

Nu nog een derde kop thee en dan slapen.. ofzo
Morgen om kwart voor 9 college dus moet wel uitgerust zijn!
Ja doei.
pi_56673369
o oeps net 4 pennywafels en 1 verse truffel gegeten
snel maar ff wat fruit en yoghurt nog
pi_56673412
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Niet een volledig HBO diploma

Je kunt ook zonder enige vooropleiding een colloquium doctum doen, een toelatingsexamen (vanaf 21 jaar en ouder). Een kennis van mij heeft dat ooit gedaan en is zo zonder enig diploma ook op de universiteit terechtgekomen.
Dat klopt maar ik bedoelde echt rechtstreeks van de havo op 17 jarige leeftijd

Ik heb trouwens na het avondeten nog griekse yoghurt en 2 liga op
pi_56673637
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat klopt maar ik bedoelde echt rechtstreeks van de havo op 17 jarige leeftijd

Ik heb trouwens na het avondeten nog griekse yoghurt en 2 liga op
Nee, dat kan niet. Wel vroege VWO'ertjes van 17 jaar, en soms zelfs nog eerder.... ik herinner me een artikel over een meisje dat met 12 (!!!) jaar aan de UvA ging studeren.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gpu5jm8q

Dat zou ik ook niet willen
pi_56673780
op de middelbare school zat er een meisje 'bij ons in de klas' (maw: ze kwam af en toe wat meevolgen, de rest deed ze thuis) dat 11 was

Vond 't maar niets.. die ouders die er de hele tijd zo (dwingend) bij waren.. kind wat ontzettend volwassen deed...

Ik zal niet ontkennen dat hoogbegaafdheid bestaat, en ook niet dat je het na het onderkennen moet negeren of heel erg te remmen, maar ik vraag me wel af of het niet beter is die kinderen wat langer kind te laten zijn..

weet er verder het fijne niet van... maar wat ik altijd zie/lees/hoor.. naast intelligent zijn die kinderen ook 'ineens' volwassenen in gedrag en houding.. en dan denk ík: komt dat dan niet door de ouders door ze (door hun intelligentie) niet langer als kinderen te beschouwen en behandelen... als gewone kinderen...

Bleh.. zou er niet aan moeten denken zo intelligent te zijn dan maar liever ploeteren

welterusten mensen
Ja doei.
pi_56673947
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

In wat voor producten zit ook gist? (Ja brood, doh )
Brood, knap hoor nee maar verder in witte pasta en rijst, fruit zoals kiwi en sinaasappel (als ik dat eet ben ik in een half uur ziek). Ik eet dus ook geen 'normaal' brood, maar zuurdesem. Ik reageer ook niet erg goed op (toegevoegde) suikers dus die moet ik eigenlijk ook vermijden, maarja.. er bestaan dingen als chocola (en oreo's )
pi_56674087
Zo, ik ben weer terug van het zwemmen Was wel weer lekker na 2 weken niet geweest te zijn. Eerst BBB-training gedaan, toen aquarobics en toen nog 30 baantjes gezwommen. Normaal doe ik er 40, maar dan zou ik nu wel erg krap uitkomen met de tijd, dus het maar bij 30 gehouden Gelukkig was het niet zo druk, dus kon gewoon lekker doorzwemmen, zonder steeds te hoeven zigzaggen en getrapt te worden. Op woensdagavond is het altijd heel erg druk, en dat zwemt toch een stuk minder fijn.

Toen ik thuis kwam nog een bakje met cherrytomaatjes gegeten, nu nog ff computeren en dan lekker naar bed
pi_56674171
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:19 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik eet dus ook geen 'normaal' brood, maar zuurdesem.
Zuurdesembrood
Eet ik ook altijd, is nog gezonder dan gistbrood ook
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56674894
En dan kom je thuis na een zeer relaxte dag, wil je de computer aanzetten en blijkt die gecrasht te zijn. Fuck oh fuck, wat vreselijk om 5x keer achter elkaar een blauw scherm te zien, ook als je hem vanaf de cdrom wil opstarten, niets meer werkt ... en je bedenkt dat al je werk van gister nog niet opgeslagen is ... 4,5 uur werk weg (profielwerkstuk) ... zat te janken voor mn computer, niets lukte en baalde zo ongelooflijk ... mn vriend opgebeld, die is hierheen gekomen en heeft hem met 2 drukken op de knop gemaakt ... ik had over het "windows opstarten met laatste goede instellingen" heen gelezen, in mijn paniek .

Maar hij doet het dus weer en ik ben mijn bestanden níet kwijt ... maar had ondertussen wel een halve zak drop leeggegeten, van stress en puur verdriet ... voelde me zo klote dat ik opeens alles kwijt zou zijn en dat mijn computer misschien helemaal kapot zou zijn, nieuwe moeten kopen enzo ... pffff

Rest van de dag was wel geweldig . Eerst tot 10 uur naar school, naar mijn vriend toe, daar lekker in bed gekropen en wat bijgeslapen. Toen bleek dat de rest van de lessen uitvielen en zijn we samen naar de supermarkt gegaan (lekker door de zon fietsen, gras was net gemaaid en ondanks de muts op mijn hoofd voelde het als zomer, werd helemaal warm vanbinnen ) ... hebben we weer taart gebakken en die was nét klaar toen ik naar huis moest, maar 1 hapje van gehad dus (superheet). Ook erg lekker .

Oftewel: op de dropjes in mijn paniek na, een hele goede eetdag (en vind het zo ongelooflijk lief dat m'n vriend meteen naar mij toekwam toen ik huilend aan de telefoon hing, om mijn computer te maken )
pi_56675459
Ik wil even kwijt dat ik echt een geweldige afgelopen paar dagen heb gehad! Ik had ooit weleens gehoord over vrouwen die aan het begin van de lente schoonmaakkriebels krijgen. Die heb ik nou echt nooit, behalve bij tentamens dan. En zaterdag werd ik wakker en ik heb zomaar de hele bovenverdieping zeer uitgebreid schoongemaakt. En zondag beneden, ook heel uitgebreid. Ik ben helemaal verbaasd, maar ook echt gelukkig met mezelf nu. Wat een zonnestraaltje al kan doen voor een mens.

Ook vandaag was ik weer superfit. Echt lekker opgeschoten met leren, genoten van mn schone huis, en zomaar begonnen met Evy les 1. Heftig, ik hou t absoluut nog niet vol! 3 minuten rennen, wat denkt dat mens! Maar ik ga gewoon net zo lang met deze les door tot ik m kan. Ik ben ook nog intensief wezen fitnessen vandaag, ging erg lekker.

Met lijnen gaat het niet zoals ik van te voren dacht. Ik heb echt teveel eetmomenten op een dag. Eigenlijk kan ik niet op de bank liggen zonder of te eten of te roken. En ik moet met allebei ophouden. Maar ja, ik probeer mn snoepmomenten wel uit te stellen, en targets te stellen aan wat ik mag snoepen. Verder snoep ik tegenwoordig veel gezonder dan vroeger, Bakje yoghurt, rijstwafel, kiwi, etc. Dus dat gaat al goed.
Ik ben sinds kerst nu 4 kilo kwijt, maar er gaat nu niet echt veel meer af. Ik denk dat dat niet alleen komt door het niet kunnen stoppen met snoepen, maar ook doordat ik flink sport en daardoor vet omzet in spieren. Mijn benen en billen beginnen al aardig strak te worden.
Ik heb trouwens vandaag een extra pluspunt gevonden aan hardlopen. Als de zon schijnt krijg je er een lekker kleurtje van!
Spoilers!
pi_56678029
Na een halve week ook de helft van mijn vakantiekilo's kwijt
(waarvan gister pas echt de 1e gezonde dag was want in het weekend let ik niet heel erg op)

[ Bericht 26% gewijzigd door Miss_S op 12-02-2008 07:27:09 ]
pi_56678033
goedemorgen

ik was zowaar WAKKER, echt WAKKER voordat de wekker ging
Komt misschien omdat ik nu nog zo'n zin in dat hele studeren heb Dat piep ik over een maand wel anders

De weegschaal was weer lief, en zit nu lekker met een kom yoghurt/muesli wakker te worden en even het nieuws te lezen.. Straks samen met René naar Nijmegen, en dan als het goed is vanmiddag even bij RunnersWorld kijken voor goede hardloopschoenen misschien dat 't dan ook wat soepeler zal gaan...

2 bammetjes mee, en vanavond eten we witlof met ham en kaas uit de oven, met een saté schnitzel erbij.. moet lukken denk ik nooit gemaakt (die witlof dan) dus straks maar even ergens een recept rauzen..

nu zo snel richting nijmegen Wiskundeles!!
Ja doei.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 08:24:23 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56678291
Ik heb dadelijk ook 'wiskunde', statistiek welteverstaan. *Bibber* .
En idd, dat wat Lucky_Strike zegt herken ik wel: Ik kreeg ook een enorme energieboost van het mooie weer. Optimistisch en een enorme werklust en plezier in het werk . Jammer dat het nu weer een beetje gedaan is met het mooie weer (al zie ik wel een zonnetje achter de mist), want ik moet straks langs scholen voor m'n onderzoek en dan kan ik wel wat optimisme gebruiken .
Niet meer actief op Fok!
pi_56678299
Goeiemorgen

Hier ook al vroeg op, moet nog een aantal wassen draaien en vanmiddag naar de tandarts Gaat ze een uur lang proberen mn gebit weer een beetje schoon te krijgen, tandsteen verwijderen enzo

Weegschaal gaf 61.2 aan.
pi_56679016
Goeiemorgen

Heerlijk verhaal Lucky_Strike, wat een mens al niet gelukkig kan maken ... (ik heb het zelf ook, als alles schoon is en dingen lukken, dan voel ik me meteen een stuk beter. Helaas niet altijd de tijd om zo'n schoonmaak te houden. Heb nu ook heel erg de behoefte, maar schoolverplichtingen moeten voorgaan).

Ik ben opeens tot 12 uur vrij, ipv tot 10 uur. Komen ze nu mee ... maar wel lekker, ik heb iets in mn hoofd zitten voor PWS dat ik graag nog wilde doen, kan ik het meteen doen en hoef ik daar ook niet meer aan te denken .

En ik vrees dat er donderdag weer een negatieve update gaat komen ... maar nog 2 dagen de tijd om dat te voorkomen en ik ben nu écht van plan om me aan mijn eigen menu's te gaan houden, ook als er eens iets tegenzit .
pi_56679099
Goedemorgen!
Gisteravond was het weer een "gezellig" OV-avondje, een slechtere aansluiting kan je zo'n beetje niet verzinnen Heb wel een hoop gewandeld over het station met Sufjan Stevens op de achtergrond, dus beweging heb ik toch wel gehad
Vanochtend op de IC wezen meekijken, was wel indrukwekkend & heftig om te zien...
Nu had ik geen brood meer in huis, dus ik moet straks (na tweeen) nog wel langs de markt voor ik ga werken. Kan ik weer flink vooruit want ik heb volgende week tentamen en dan moet ik GEZOND eten hebben en geen slecht vreten
pi_56680541
spierpijn in mn buik.. maar is voor een goed doel

weg met de lovehandles
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:33:32 #206
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56681036
Sufjan
Vandaag vrije dag... net 5 dagen gewerkt dus wel even lekker het enige wat ik heb ingepland is rijles aan het eind van de middag. Straks even naar de media markt ofzo om een kabeltje voor m'n koptelefoon -> mp3 speer te kopen als ze dat hebben
Bernie en ik zijn tof.
pi_56681377
Damn, ik ging nieuwe lingerie kopen, eerst mn cupmaat maar eens laten opmeten, omdat ik toch wel veel aangekomen ben de laatste tijd, ben ik van 75C naar 75D gegaan

Maar wel een boel nieuwe leuke setjes gekocht, erg goed geslaagd

Al krijg ik van dat shoppen wel honger, dus zo lekker een eitje bakken voor op brood

Vanavond wordt het Sajoer boontjes, nooit gehad, dus ben benieuwd
pi_56681806
Ik voel me erg verkouden in m'n hoofd, dus ben maar niet naar de sportschool geweest. Maar.. ik ben wel actief geweest in huis! De douche is uitgeboend, de ramen (voor én achter!) zijn gelapt, de keuken is gestofzuigd en gedweild en de tuin is aangeveegd. Lijkt me ook best wel wat beweging .

Lekker ontbeten met Turkse yoghurt en een sinaasappel, en zometeen als lunch een geroosterde boterham met pindakaas en sambal en een grote mok groentesoep. Appeltje erbij, karnemelk erbij ik heb er nu al zin in.

Wat me wel verontrust is dat mijn PC steeds vastloopt en de harde schijf tikt . Vriendlief gebeld, en die gaat er vanavond naar kijken. Tot die tijd zet ik hem maar niet aan, ik ben als de dood dat mijn foto's (vanaf 2005!) kwijt zullen raken, en ik heb natuurlijk geen back-up, stom als ik ben .
pi_56681886
Lingerie Waar gekocht, Sylvana?

Vandaag maar flink aan de studie, heb 18 februari al een toets en dan de week erna nog één.

Vanavond van 18:00 tot 20:00 college Wetenschapsfilosofie. Ben benieuwd of er deze keer wel genoeg plek is.
pi_56682051
Wie is Sufjan? En als hij echt zo heet; welke moeder noemt haar kind nu in hemelsnaam Sufjan

Witlof met ham en kaas uit de oven is héérlijk. Kan ook op heel veel verschillende manieren. Door de kaas en ham is het al wel veel calorierijker dan gewone groenten, dus misschien moet je zo'n saté-ding delen.

Manier 1: Snij alleen het kontje van de witlof en eventueel de bittere binnenste kern. Kook beetgaar, rol vervolgens een witlof in een plakje ham en leg dat in een ovenschaal. (zelfde doen met de andere witlofstronkjes) Mix in een bakje wat broodkruim of paneermeel met geraspte (oude) kaas. Doe dat mengsel over de witlof. Snijdt een klontje boter in flinterdunne plakjes en verdeel dat over het paneermeel/kaasmengsel. Onder de grill doen tot er een korstje ontstaat.

Manier 2: Snijdt de witlof klein, kook het beetgaar. Laat uitlekken in vergiet. Maak intussen een kaassaus: beetje halfvolle melk in pan, maizena erdoor (eerst in klein bakje met klein beetje water roeren, anders krijg je klonten.) Voeg geraspte kaas en fijngesneden ham toe en maak op smaak met peper en nootmuskaat (pas op met zout; de ham en de kaas maken het al zout genoeg) Je kan deze saus ook met boter en bloem maken; maar we willen afvallen en de maizena variant is ook lekker en veel magerder. Meng de uitgelekte witlof en kaas/hamsaus , doe in ovenschaal. Je kan het vervolgens zo in de oven zetten of nog een laagje kaas/paneermeel van het bovenste recept er overheen doen.
pi_56682125
Ik heb weer eens 3 tussenuren.
En ontbijt en lunch was hetzelfde als gister
pi_56682215
Sufjan Stevens is een Amerikaan (ik dacht eerst dat het wel een belg zou zijn ), een singer-songwriter en hij maakt echt supermooie muziek. Als je het album illinoise kan vinden: je bent verkocht

Witlof in z'n geheel uit de oven heb ik 1x gehad en ik vond het niet lekker, waarschijnlijk mede door de bittere binnenkant die we er niet uitgehaald hadden.
Vanavond eet ik weer op het werk dus dan kan ik niet echt kiezen. Maar op de markt wel lekkere gezonde dingen halen, moet alleen nog even wachten tot ik erheen kan...
En Oh wat is de lucht weer mooi buiten

Edit: Dit had ik dus helemaal niet verwacht
quote:
Sufjan is an Arabic name[4] that predates Islam and most famously belonged to Abu Sufyan, a figure from early Islamic history. It has been mentioned in the press that the name was given to Stevens by the founder of Subud, an inter-faith, non-religious spiritual community to which his parents belonged when he was born.[5] Stevens said once in an interview, "It sounds like Devendra [Banhart] kind of grew up in this strange kind of cultish environment, and I don't mean that word in a demeaning way. I think we probably come from similar backgrounds. There's a little bit of that in my history."[6]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sufjan_Stevens
pi_56682272
wow

vandaag twee échte colleges gehad en het is geweldig (zeg ik nu nog)!
Er is rust, iedereen let op, of als hij/zij dat niet doet dan merk je dat niet

Wiskunde is wel pittig, moet ik echt wat aan gaan doen, en het tweede vak dat ik vandaag gehad heb is "Opslaan en Terugvinden", wat gaat over het opslaan van gegevens in de computer: hoe, wat, waar, waarom, etc. Erg interessant, en ik ben er achter gekomen dat de eigenlijke Informatiekunde'klas' maar ongeveer 15 mensen telt dus een fijn klein groepje!

Verder baal ik want zit ik met een zeurende lichte hoofdpijn die nogal op mijn oogleden drukt dus hele tijd naar een scherm kijken was niet optimaal, maar het feit dat ik het zo leuk vond maakte het wel een stuk beter

net gelunched met twee bruine bammen kaas, en zo eens even bedenken hoe ik de witlof ga maken vanavond
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2008 @ 12:51:04 #214
70532 loveli
N
pi_56682355
Ontbeten met 3 koppen thee en een boterham met hazelnootpasta, gelunched met 4 chocoladekoeken. Maar mijn taille is wel slanker dan in tijden en volgens mij ben ik verliefd
crap in = crap out
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:52:31 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56682380
Ik lag idd ook dubbel om de naam Sufjan . Maar dat is in Amerika misschien wel een minder gekke naam dan in Nederland .
Ik ben ook weer terug. Cursus statistiek gehad. Bóóóring. Bovendien ging de docent er veel te snel doorheen. Voor volgende week moet ik ruim 80 blz lezen, dus dat ga ik zo maar eens doen . We zaten wel in de bioscoop, dus wel relaxte stoeltjes .
Na college even een broodje gegeten bij Bart.
Verder dus bij scholen langs geweest. E-mailadressen gekregen. Was niet helemaal de bedoeling, maar beter iets dan niets. Bovendien weet ik nu wanneer ze pauze hebben, dus als ze niet reageren op mijn mails, ga ik hen in hun pauzes stalken .
Niet meer actief op Fok!
pi_56682384
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:23 schreef Ewelina het volgende:
Lingerie Waar gekocht, Sylvana?
gewoon bij de Livera hoor
pi_56682483
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:52 schreef Viking84 het volgende:

Verder dus bij scholen langs geweest. E-mailadressen gekregen. Was niet helemaal de bedoeling, maar beter iets dan niets. Bovendien weet ik nu wanneer ze pauze hebben, dus als ze niet reageren op mijn mails, ga ik hen in hun pauzes stalken .
Oooh da's gemeen ik wil je names alle docenten even streng toespreken Viking: Docenten rennen de godganse dag van hot naar her, worden de hele tijd aangesproken door leerlingen, door ouders (via e-mail), door collega's (nee, soms kan je die niet ontwijken op de gang), en als er dan ook nog een onderzoekerige student gaat stalken in de pauzes dan wekt dat niet veel goodwill op .
pi_56682878
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:28 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Zuurdesembrood
Eet ik ook altijd, is nog gezonder dan gistbrood ook
Gezonder wel, lekkerder niet

Het is wel moeilijk te vinden, bij de Dirk hebben ze het vaak niet en bij de Appie koop ik vaak van dat Duitse spul maar dat is het ook niet helemaal. Haal jij het bij de natuurwinkel ofzo?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 14:27:55 #219
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56683969
In het nummer Hands Open van Snow Patrol zingen ze ook: "Put Sufjan Stevens on... and play you're favourite song" oid
Een kabeltje wat paste was 18 euro bij de media markt... nou toedeledokie dat vind ik teveel voor zoiets doms, elders hadden ze ook iets wat paste maar die deed het niet en bij zo'n louche telefoonwinkeltje hadden ze het niet eens
Nu heb ik dus niks ik bestel wel eentje van ebay ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door mordradead op 12-02-2008 14:35:18 ]
Bernie en ik zijn tof.
pi_56684643
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:22 schreef shinydiscoball het volgende:
Gezonder wel, lekkerder niet

Het is wel moeilijk te vinden, bij de Dirk hebben ze het vaak niet en bij de Appie koop ik vaak van dat Duitse spul maar dat is het ook niet helemaal. Haal jij het bij de natuurwinkel ofzo?
Smaken verschillen, zullen we maar zeggen
Ik haal het inderdaad bij de natuurwinkel. Daar hebben ze zat, alle mogelijke kleuren, maten en ingredienten

Mordradead: wat voor kabeltje zoek je precies?
pi_56684877
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:52 schreef Sylvana het volgende:

Vanavond wordt het Sajoer boontjes, nooit gehad, dus ben benieuwd
Dat is echt heerlijk! Maar neem je alleen dat met rijst? Want dan is het miss wel een beetje saai Ik doe er meestal ook nog een vleesgerechtje bij (rendang vlees, kip massala..)

Oooooh, dit weer is zo heerlijk! Ik ga straks de volgende les Evy lopen samen met m'n vriend (en ik ben nog wel ongesteld ook, ik ben trots op mezelf )
pi_56685264
whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

net mijn eerste échte hardloopschoenen gekocht
waren wel duur, maar ben zo goed geholpen, en ze zaten zo lekker! Met mijn broek in mijn sokken door de stad in Nijmegen gerend om even proef te rennen moet er érg charmant uit hebben gezien, maar uit 3 paar aanbevolen schoenen van de verkoper de tweede uitgekozen En ze zitten écht erg lekker.. morgen een verslag van de eerste keer Evy met échte schoenen

oh, en foto's natuurlijk

Deze zijn het iig
Ja doei.
pi_56685297
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:25 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:

[..]

Dat is echt heerlijk! Maar neem je alleen dat met rijst? Want dan is het miss wel een beetje saai Ik doe er meestal ook nog een vleesgerechtje bij (rendang vlees, kip massala..)
Nee, wij doen er gewoon kip bij

Ik ben weer terug van de tandarts, lekker schoon gebit, en een verwijsbrief voor de kaakchirug om mn 4 verstandskiezen eruit te halen Dus zo maar gelijk een afspraak maken, moet in 2 keer ( eerst rechts, dan links of andersom) en hoe sneller ik er vanaf ben, hoe beter
pi_56685465
Liejannuh en ik hebben hier gisteren quinoa gegeten met roerbakgroenten en sla. En het was lekker! Quinoa is een pseudo-graan (iedereen noemt het graan en het is geen graan, maar het lijkt er wel op ) en als enige van de niet-dierlijke produkten heeft het alle essentiële aminozuren al fijn in zich. Je hoeft dus niets te combineren om alles binnen te krijgen. Het lijkt na bereiding een beetje op couscous qua vorm. Je kan het net zoals rijst koken en gebruiken wanneer je rijst gebruikt. Quinoa is te koop bij natuurvoedingswinkels

Ik voelde me gisteren wel heel erg geitenwollensokkerig, alleen al door de soyamelk en quinoa

En ik denk dat de Nederlandse equivalent van een grappige naam als Sufjan in Amerika Dick is. Of Dick de Cock.
pi_56685638
sufjan is een rare naam maar sufyan ken ik wel (als soefiejan) das wel een normale naam
pi_56685667
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
en zo eens even bedenken hoe ik de witlof ga maken vanavond
Mijn moeder maakt altijd een soort frisse witlofsalade. Ik weet geen recept, maar dat is rauwe witlof met appel, rozijn, kipfilet (gerookt volgens mij), dressing en nog wat meer dingen (waarvan ik de smaak wel ken, maar geen idee heb wat ik nou eet) en dat is heel erg lekker . Witlof uit de oven vind ik maar zo-zo.

Het is buiten nog steeds ongelooflijk lekker weer . Hier heeft de hele dag de zon geschenen, geen wolkje aan de lucht en is het ook redelijk warm buiten. Paar keer heen en weer moeten fietsen, in de zon is dat helemaal geen straf ... zo jammer dat ik geen tijd heb om een windvrij plekje te zoeken en in de zon te gaan zitten .
pi_56685762
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:16 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mijn moeder maakt altijd een soort frisse witlofsalade. Ik weet geen recept, maar dat is rauwe witlof met appel, rozijn, kipfilet (gerookt volgens mij), dressing en nog wat meer dingen (waarvan ik de smaak wel ken, maar geen idee heb wat ik nou eet) en dat is heel erg lekker . Witlof uit de oven vind ik maar zo-zo.
Yep, zo eet ik ook altijd witlof veel lekkerder dan uit de oven.
Ik maak het met witlof, geraspte appel, stukjes ananas, stukjes mandarijn, geraspte bleekselderij, rozijntjes en een dressing van (veel) magere yoghurt, een klein lepeltje honing en wat sinaasappelsap. Ik doe er eigenlijk nooit kip ofzo door, maar nu ik dat zo lees klinkt dat ook best lekker! Heb je meteen een maaltijdsalade.
pi_56685784
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh en ik hebben hier gisteren quinoa gegeten met roerbakgroenten en sla. En het was lekker! Quinoa is een pseudo-graan (iedereen noemt het graan en het is geen graan, maar het lijkt er wel op ) en als enige van de niet-dierlijke produkten heeft het alle essentiële aminozuren al fijn in zich. Je hoeft dus niets te combineren om alles binnen te krijgen. Het lijkt na bereiding een beetje op couscous qua vorm. Je kan het net zoals rijst koken en gebruiken wanneer je rijst gebruikt. Quinoa is te koop bij natuurvoedingswinkels

Ik voelde me gisteren wel heel erg geitenwollensokkerig, alleen al door de soyamelk en quinoa

En ik denk dat de Nederlandse equivalent van een grappige naam als Sufjan in Amerika Dick is. Of Dick de Cock.
Wat grappig, ik zag laatst een aflevering van Masterchef waar ze ingrediënten moesten herkennen, en daar kwam ook dat Quinoa in voor. Van de koks die mededen wist maar eentje het te herkennen. Toen was ik al best benieuwd naar hoe het smaakte. Is het lekker? Rijst kan ik zo oplepelen als ik het heb gekookt, bij couscous moet er altijd wel een smaakje door van 't één of 't ander, hoe valt dat bij Quinoa uit?
pi_56685879
auto rijden ging goeeed.. sinds dhalf januari weer begonnen
en mag TTT en als die goed gaat afrijden
pi_56685944
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
auto rijden ging goeeed.. sinds dhalf januari weer begonnen
en mag TTT en als die goed gaat afrijden
als die goed gaat had je net zo goed kunnen afrijden
pi_56686211
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als die goed gaat had je net zo goed kunnen afrijden
Bij mij ging de TTT zo slecht dat ik blij was dat ik hem had gedaan . Kreeg heel veel tips van de examinator, en aangezien ik heel erg geloof in lichamelijk leren (dat als je iets 1x hebt gedaan het 'in je lichaam zit', klinkt vager dan het is) was ik ook veel minder zenuwachtig voor het echte examen. Het is dan een soort filmpje geworden wat je opnieuw kunt afspelen in je hoofd en dat maakte het voor mij een stuk makkelijker!
pi_56686451
ik vind witlof uit de oven (mits je het middelste bittere stuk verwijdert) erg lekker met ham en kaas

Verder twijfel ik: ben moe, hoofdpijn, en heb me opgegeven voor spinnen vanavond, in Nijmegen.. liever zou ik aansluitend met studie sporten, zodat ik niet heen en weer hoef...

gisteren hardgelopen, morgen weer hardlopen, donderdag zwemmen en vrijdag weer hardlopen.. vraag me af of ik het spinnen dan een weekje op kan schuiven tot ik meer weet over mijn werkrooster en dus ook wanneer ik aansluitend kan gaan spinnen...

hij staat op annuleren nu.. maar ik voel me zwak als ik 't doe terwijl ik eigenlijk gewoon weet dat 't beter is om volgende week te beginnen, als ik dan aansluitend aan school kan sporten en dan gewoon thuis naar Arnhem kan gaan...

I'm weak.. I know.. maar het is wel koud, half uur met de motor, 50 minuten fietsen, en dan in de kou weer terug...

*twijfel*
Ja doei.
pi_56686574
Ik zou niet gaan. Opgelost, klaar.

Je moet je echt niet te schuldig gaan voelen over dit soort dingen hoor, alles wijst erop dat jij er veel gelukkiger van wordt nu lekker thuis te blijven. Uitrusten is ook wel eens goed .
pi_56686634
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
hij staat op annuleren nu.. maar ik voel me zwak als ik 't doe terwijl ik eigenlijk gewoon weet dat 't beter is om volgende week te beginnen, als ik dan aansluitend aan school kan sporten en dan gewoon thuis naar Arnhem kan gaan...

I'm weak.. I know.. maar het is wel koud, half uur met de motor, 50 minuten fietsen, en dan in de kou weer terug...

*twijfel*
Je kunt ook te streng voor jezelf zijn...
Ik zou lekker thuisblijven (zeg ik nu, na een hele tijd te streng voor mezelf te zijn geweest ).
pi_56686654
ja.... ik ga maar annuleren...

bleh! had er wel zin in, maar wil me ook niet oversporten, maar merk wel dat ik nu zó enthousiast aan het sporten en afvallen ben, dat ik me schuldig voel zodra het een keer niet kan of lukt kan me daar echt klote over voelen

vanavond lekker thuis, morgenmiddag hardlopen, donderdagavond zwemmen! En dan vrijdag weer hardlopen (of zaterdag, bedenk ik me net, wánt, we moeten naar mn schoonzus vrijdag dus dan schuiven we de twee dagen rust weer wat naar voren wel fijn, dat je lekker kunt rouleren met dat Evy-rooster..

Schoonzus heb ik overigens inmiddels ook al aan de Evy geholpen
Ja doei.
pi_56686779
je moet na elke dag sport wel een een dag rust nemen !
pi_56686816
Heb 5 km gerend en ik had pijn in m'n benen. Wilde m'n record verbreken maar dat is niet gelukt. Ben blijven steken op 27:55 minuten. Vraag me af of ik ooit de 25 minuten haal. Ik denk dat ik dan eens moet beginnen om een vlakke route uit te kiezen, want deze gaat de eerste 2 km. omhoog en hoewel ik dezelfde weg terug neem en er op het einde dus voordeel van heb, denk ik toch dat ik als ik niet hoef te klimmen ik dan sneller loop...

Vandaag gegeten tot nog toe:

Gekookte eitje met anderhalve geroosterde boterham met filet americain en ui

Lunch: restje spaghetti van gisteren

Tussendoor: 250 gram ananas

Vanavond: GadoGado met Thaise rijst en een kippendrumstick.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:38:09 #238
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56686902
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:41 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Vanochtend op de IC wezen meekijken, was wel indrukwekkend & heftig om te zien...
welke IC heb je meegelopen en met welke reden? ga je solliciteren?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56687007
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
ja.... ik ga maar annuleren...

bleh! had er wel zin in, maar wil me ook niet oversporten, maar merk wel dat ik nu zó enthousiast aan het sporten en afvallen ben, dat ik me schuldig voel zodra het een keer niet kan of lukt kan me daar echt klote over voelen
Voel je niet schuldig over die ene keer niet sporten, hou het een beetje relaxt . En daarbij, je sport al enorm veel, het is geen ramp als je dan een keertje moet missen, ook zonder deze ene keer spinnen blijf je afvallen ... zolang het geen gewoonte wordt om het sporten af te zeggen hoef je je nergens zorgen over te maken .
pi_56687125
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:11 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Smaken verschillen, zullen we maar zeggen
Ik haal het inderdaad bij de natuurwinkel. Daar hebben ze zat, alle mogelijke kleuren, maten en ingredienten
Oke, moet er nog eens gaan kijken dan
pi_56687168
Vandaag was er iemand jarig bij ons in de klas dus heb een lolly op, dat was echt jaren geleden
En toen ik thuis kwam kip kerrie met rijst maar zat snel vol
pi_56687228
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:49 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij mij ging de TTT zo slecht dat ik blij was dat ik hem had gedaan . Kreeg heel veel tips van de examinator, en aangezien ik heel erg geloof in lichamelijk leren (dat als je iets 1x hebt gedaan het 'in je lichaam zit', klinkt vager dan het is) was ik ook veel minder zenuwachtig voor het echte examen. Het is dan een soort filmpje geworden wat je opnieuw kunt afspelen in je hoofd en dat maakte het voor mij een stuk makkelijker!
Ja maar TTT is bijna net zo duur als een examen, kan je net zo goed eerst een examen doen voor het geval dat je wel slaagt
en anders kan je dat gewoon zien zoals een TTT
pi_56687718
TTT is hier 100 euro goedkoper
Heb die argumenten ook al aangevoerd maar in haar visie was het beter..
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:41:02 #244
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56687861
Ik heb nu geen TTT.... bij de nieuwe stijl examens hoef je trouwens alleen nog maar de hellingproef op commando te kunnen doen de rest mag je naar eigen inzicht doen. TTT leek mij wel handig om op al die speciale dingen vrijstelling te krijgen maar nu... ik geloof dat m'n rijinstructeur ook wel kan inschatten hoe ik rijd.
Bernie en ik zijn tof.
pi_56688285
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
TTT is hier 100 euro goedkoper
Heb die argumenten ook al aangevoerd maar in haar visie was het beter..
Maar nog steeds niet goedkoop toch? (hier was het verschil trouwens niet zo groot)
Maar ik zie het zo dat je beter ergens voor kan betalen en dan nog een kans hebben om te slagen

Augurken zijn trouwens best lekker als tussendoortje
pi_56688346
Ja dat vond ik dus ook Word heus niet opeens zenuwachtig
pi_56689066
Vanmiddag Evy gelopen met m'n vriend. Was wel moe aan het eind, maar voldaan . Heb zere kuiten nu, haha. Daarna zijn we lekker in onze whirlpool geweest voor de spiertjes .

Vandaag gezond gegeten, alleen een beetje satésaus bij het avondeten. Maar aangezien ik de rest van de dag heel mager heb gegeten vond ik het wel kunnen.
pi_56689453
heeeeeeeeeerlijke roodschillige aardappelen gegeten met een beetje knoflook in de mayo... beetje veel hierdoor was 't zo scherp dat ik er maar een héééééééél klein beetje op kon doen goede remedie tegen veel mayo nemen..

de witlof met ham/kaas was ook erg lekker, maar wederom was de sateschnitzel een beetje

blij dat ik niet ben gaan spinnen.. morgen maak ik het goed met een extra goede Evy, vind ik
lekker vroeg slapen, dat wel

fijne avond nog
Ja doei.
pi_56690787
na het avondeten heb ik nog: augurk, stukje kaas en 2 liga op
alleen het stukje kaas was misschien niet zo goed maarja
het is al een verbetering als je kijkt naar de vakantie

morgen weer mijn eerste dansles
pi_56691467
Ik geloof dat er hier laatst iemand pasta met roomsaus en spekjes had gegeten ofzo?

In ieder geval, ik las het en kreeg er zin in dus uiteindelijk is het volkoren pasta geworden, met bladspinazie, magere spekblokjes, ui en nog wat knoflook en daarbij nog sla. Had ik alleen voor een paar dagen boodschappen gedaan, heb ik alles gehaald behalve olijfolie dus heb het uiteindelijk maar met het vet van de spekblokjes alleen gedaan. Misschien zometeen nog wat yoghurt en wat fruit als toetje

[ Bericht 0% gewijzigd door shinydiscoball op 13-02-2008 01:15:10 ]
pi_56691540
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:06 schreef Miss_S het volgende:
morgen weer mijn eerste dansles
Ik zit er ook weer aan te denken op dansen te gaan aangezien ik nu verder ook niet sport. Wat ga jij doen?
pi_56691600
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:35 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik zit er ook weer aan te denken op dansen te gaan aangezien ik nu verder ook niet sport. Wat ga jij doen?
Ik doe streetdance/hiphop, maar door verhuizing en andere dingen waren er een paar maanden geen les

Verder moet ik ook echt weer beginnen met hardlopen en bootcamp
pi_56691761
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik doe streetdance/hiphop, maar door verhuizing en andere dingen waren er een paar maanden geen les

Verder moet ik ook echt weer beginnen met hardlopen en bootcamp
Oke heb ik ook een paar jaar gedaan, ook nog een jaar buikdansen. Ik wil ook al maanden gaan hardlopen maar ik denk niet dat het er ooit nog van komt
pi_56691949
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:45 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Oke heb ik ook een paar jaar gedaan, ook nog een jaar buikdansen. Ik wil ook al maanden gaan hardlopen maar ik denk niet dat het er ooit nog van komt
Buikdansen lijkt me ook stoer maar volgens mij geven ze dat niet hier in de buurt
pi_56693110
Echt leuk om te lezen dat iedereen hier zo sportief is! Ik merk zelf ook dat ik veel gelukkiger ben als ik sport. Ik heb 6 jaar niets aan sport kunnen doen vanwege een ongeluk en sinds ik nieuwe medicijnen heb ben ik weer fit genoeg om te sporten. Echt geweldig. Ik heb gelukkig een snelle spieropbouw, dus het is vooral aan mijn benen echt goed te merken. Zo blijf je trots op en blij met jezelf!

Heeft iemand hier een lekker recept voo rsajoer boontjes? Ik had het bij de Indische afhaal een keer op en dat was zooo lekker. Helaas viel de boemboe van Conimex vies tegen, die was helemaal niet pittig.
Spoilers!
pi_56695689
Ik voel me ook gelukkiger door sporten, Lucky Strike Alleen heb ik vanavond te lang hardgelopen en mijn heup doet heel veel pijn Ik word niet goed van die stomme blessure en het is zó vervelend als je conditie niet je beperkende factor is, maar een blessure.

Wat leuk dat je weer gaat dansen, Miss S! Het is zo'n leuke vorm van bewegen, je hebt het amper door dat je gewoon heel sportief bezig bent.

Nu krijg ik ook zin in pasta met spekjes, Shinydiscoball

En hebben jullie een eigen whirlpool, mademoisellemoi? Wat gááf! En lekker
pi_56696942
Goedemorgen

Zometeen naar mijn werk

Vanmiddag nog studeren, heb maandag alweer tentamen
pi_56696952
. Grmbl, vroeg.

Maar - wel lekker wakker geworden met m'n nieuwe onverwachte gratis Wake Up Light !
Nu gezond ontbijten met een appel en een sinaasappel en yoghurt en thee, en dan een laaange dag op school, want vanavond oudergesprekken tot 22.00.
pi_56696967
Hoe ben je aan een gratis Wake Up Light gekomen? Ik wil er ook zo graag één, maar ik vind ze zo duur!

Goedemorgen allemaal! Weer een dag verder met je gezonde ik
pi_56697013
Pffff veel te vroeg opstaan. Geen zin om echt wakker te worden .

En wat ik gisteravond vreesde klopt: mijn computer heeft een stuk tekst verwijderd waar we een uur aan gewerkt hebben . Verkeerde plaats opgeslagen, en overschreven door een oude versie. En ik ben de enige die het stuk tekst had. Shit. Gelukkig moesten we dat toch al herschrijven ...
pi_56697245
Waarom ben ik altijd zo vroeg wakker op mijn vrije dagen
Ik woog nog hetzelfde als gister maar vond mezelf er wel slanker uit zien (met andere woorden je kon mijn ribben weer beter zien)
  woensdag 13 februari 2008 @ 08:38:57 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56697490
Zo, ik ben ook weer wakker.
Was om 7:30 al wakker, maar kennelijk weer even ingedommeld.

Vreselijk gedroomd vannacht. Ik weet de precieze details niet meer, maar ik weet nog wel dat ik me de eerste paar minuten dat ik wakker was geschrokken heel onveilig voelde. Zou het zo voelen als je in huis overvallen wordt? Lijkt me dat je dan nooit meer rustig kunt slapen. Gelukkig woon ik op de 3e verdieping in hartje stad, dus dat zal mij wel niet zou snel overkomen. Brrr.
Ben nu aan het eten. Zo eerst maar even douchen en dan ga ik even met vragenlijsten bezig. Moet maandag al een ruwe versie voorleggen aan mijn begeleider, dus dat wordt even hard doorwerken .
Niet meer actief op Fok!
pi_56697833
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:49 schreef Isabeau het volgende:
Nu krijg ik ook zin in pasta met spekjes, Shinydiscoball
sorry mijn schuld..

wij hadden eergisteren pasta met spekjes
Ja doei.
pi_56697997
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 08:11 schreef Miss_S het volgende:
Ik woog nog hetzelfde als gister maar vond mezelf er wel slanker uit zien (met andere woorden je kon mijn ribben weer beter zien)
Dat doe ik ook altijd, als mijn botten (heup/ribben/jukbeenderen) nog uitsteken, zal het wel goed zijn
Maar dat moet ook weer niet te erg worden natuurlijk he, anders gaat het richting anorexia
pi_56698482
Nou, vandaag mezelf maar niet gemeten, durfde het niet aan. Ben gister uit eten geweest en heb lekker genoten:

champion/paddestoelensoep vooraf
biefstukje van de grill (rood) met groenten en een klein handje frites
bitterkoekjes met kaneelijs

Was erg erg lekker Straks mezelf maar weer naar de sportschool slepen ... misschien dat he tmorgen goed komt ... wss niet, omdat het geen reet ospchiet wat ik ook doe ... maar toch ... ik hou gestaag vol.
pi_56699278
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:33 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik geloof dat er hier laatst iemand pasta met roomsaus en spekjes had gegeten ofzo?

In ieder geval, ik las het en kreeg er zin in dus uiteindelijk is het volkoren pasta geworden, met bladspinazie, magere spekblokjes, ui en nog wat knoflook en daarbij nog sla. Had ik alleen voor een paar dagen boodschappen gedaan, heb ik alles gehaald behalve olijfolie dus heb het uiteindelijk maar met het vet van de spekblokjes alleen gedaan. Misschien zometeen nog wat yoghurt en wat fruit als toetje
Oeh, recept? Ik ben sinds afgelopen zomer begonnen met zelf pastasaus proberen te maken ipv uit pakje, en heb nu 1 recept voor roomsaus.
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:00 schreef Jeipod het volgende:
Nou, vandaag mezelf maar niet gemeten, durfde het niet aan. Ben gister uit eten geweest en heb lekker genoten:

champion/paddestoelensoep vooraf
biefstukje van de grill (rood) met groenten en een klein handje frites
bitterkoekjes met kaneelijs
Oeh, nou heb ik ook zin in het maken van bitterkoekjespudding Vanmiddag bij de boodschappen bitterkoekjes meenemen.
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:00 schreef Jeipod het volgende:
Was erg erg lekker Straks mezelf maar weer naar de sportschool slepen ... misschien dat he tmorgen goed komt ... wss niet, omdat het geen reet ospchiet wat ik ook doe ... maar toch ... ik hou gestaag vol.
pi_56699373
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 09:26 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat doe ik ook altijd, als mijn botten (heup/ribben/jukbeenderen) nog uitsteken, zal het wel goed zijn
Maar dat moet ook weer niet te erg worden natuurlijk he, anders gaat het richting anorexia
Als ik een tijdje op een lager gewicht blijf merk ik dat het vet zich weer verdeelt en dat je mijn heup en ribben weer minder ziet
pi_56700130
nog steeds geen sportschool, ben opeens met mn school bezig ... de dag duurt nog lang
pi_56700368
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als ik een tijdje op een lager gewicht blijf merk ik dat het vet zich weer verdeelt en dat je mijn heup en ribben weer minder ziet
Ik heb dat ook wel een beetje, maar bij mij merk ik dat vooral aan m'n buik: als ik net weer even ben afgevallen heb ik een hele platte buik (en daardoor lijken m'n ribben en heupbotten meer uit te steken) Maar als ik dan een tijdje op dat lagere gewicht ben, krijg ik toch altijd weer een beetje een zacht buikje en voel ik m'n botten veel minder.
pi_56700425
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel een beetje, maar bij mij merk ik dat vooral aan m'n buik: als ik net weer even ben afgevallen heb ik een hele platte buik (en daardoor lijken m'n ribben en heupbotten meer uit te steken) Maar als ik dan een tijdje op dat lagere gewicht ben, krijg ik toch altijd weer een beetje een zacht buikje en voel ik m'n botten veel minder.
Vind je dat niet jammer?
Ik vind het niet erg als ik mijn ribben minder zie, maar krijg dan soms wel het idee dat ik ben aangekomen terwijl dat niet zo is
pi_56700641
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 09:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

sorry mijn schuld..

wij hadden eergisteren pasta met spekjes
Dan had ik het van jou dus gelezen
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:44 schreef omearos het volgende:

[..]

Oeh, recept? Ik ben sinds afgelopen zomer begonnen met zelf pastasaus proberen te maken ipv uit pakje, en heb nu 1 recept voor roomsaus.
Ik deed maar wat hoor, en die roomsaus zelf was eigenlijk niet zo bijzonder. Het had ook prima zonder gekund, de spinazie en spekjes waren eigenlijk al sauserig genoeg zeg maar. Dus gewoon wat knoflook en ui laten aanfruiten, dan champignons (125 g.) en spekblokjes (125 g.) erbij, en als dat gaar is de bladspinazie (300 g.). Daarna had ik er dus nog een half flesje (125 ml) blue band finesse in gedaan en 1 eetlepel Garlan knoflook-kruidenkaas, van die goedkope. Toen nog een beetje peper en dat was het. Het was simpel maar wel heel lekker al zeg ik het zelf

[ Bericht 0% gewijzigd door shinydiscoball op 13-02-2008 12:05:03 ]
pi_56700733
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Vind je dat niet jammer?
Ik vind het niet erg als ik mijn ribben minder zie, maar krijg dan soms wel het idee dat ik ben aangekomen terwijl dat niet zo is
Jawel, wel jammer! Als ik 's ochtends wakker word en ik voel zo'n plat buikje: héérlijk! Maar ja, ik moet echt 55 kilo of minder wegen wil ik altijd zo'n buikje voelen en dat ga ik niet meer redden vrees ik....
pi_56700859
Tss, een plat buikje voel ik nou NOOIT en m'n ribben zijn alleen wat zichtbaar als ik me uitrek Hoe doen jullie dat?
Helaas is het weer nu een stuk slechter, maar ik ga vanmiddag wel dapper hardlopen met een extra shirt ofzo en m'n wat dikkere joggingbroek.
Voor de zomer zoek ik wel een mouwloos shirt met ritsvakjes (voor sleutel, muziekje), die heb ik in de goedkope sportwinkels nog niet echt gevonden, zijn die er wel in een 'echte' sportwinkel?

Op de markt weer een hoop lekkere dingen gehaald, mineola's geprobeerd deze keer en ze zijn erg lekker Heb ook weer dadels, maar nu 'verse' en qua calorieen scheelt dat wel een factor 3 ofzo! Dus af en toe daar een van nemen is lang niet zo slecht als bij geconfijte.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:38 schreef Beessie-Jen het volgende:

welke IC heb je meegelopen en met welke reden? ga je solliciteren?
Het was voor m'n studie en het was ook maar een kleine ochtend hoor. Ik ga nog lang niet solliciteren, ben wel zorgassistent op de interne.
pi_56700959
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Tss, een plat buikje voel ik nou NOOIT en m'n ribben zijn alleen wat zichtbaar als ik me uitrek Hoe doen jullie dat?
Brede/grote botten want mager ben ik nu ook weer niet
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:25:57 #275
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56701136
Ik zit nog steeds rond de 75 te klooien, wel een ananas in huis wat zal ik daar toch eens mee doen
Bernie en ik zijn tof.
pi_56701188
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

Heeft iemand hier een lekker recept voo rsajoer boontjes? Ik had het bij de Indische afhaal een keer op en dat was zooo lekker. Helaas viel de boemboe van Conimex vies tegen, die was helemaal niet pittig.
Ik heb gister die van de Conimex gehad, en die was idd niet echt pittig, zoals op het doosje stond, maar ik vond hem wel lekker

Vanavond restje Chinese Zoetzuur, en dan weer lekker zwemmen Al heb ik nog wel een beetje spierpijn van maandag nu, maar dat is vanavond wel over
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:31:23 #277
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56701238
Ik vraag m'n moeder straks ook wel even en anders zal m'n oma het vast wel weten
Bernie en ik zijn tof.
pi_56701255
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef mordradead het volgende:
Ik zit nog steeds rond de 75 te klooien, wel een ananas in huis wat zal ik daar toch eens mee doen
opeten?
pi_56701487
nog steeds thuis, ben echt te goed bezig met school. Wat nooit gebeurd dus even profiteren van mijn uitspatting
Net een kokosmakroon gehad (visite enzo) en nu aan het lunchen, broodje peper rosbief en 1 met 20+ kaas. Lekker
Van het weekend trouwens misschien zwemmen, wel btje zin in ... btje, idee dat je in bikini moet is weer wat minder .. maar ach
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:52:25 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56701660
Ik ben ook goed bezig met de studie.
Zag er vanochtend niet naar uit dat dat zou gaan gebeuren (kwam tráág op gang), maar nu ben ik toch bijna klaar.
Alleen lijd ik nu weer eens onder mijn perfectionisme. Alles moet tot in de puntjes perfect zijn voordat ik het opstuur naar de prof (maandag overleg). De eerste versie van de vragenlijsten is dus bijna af en ik heb ook al twee scholen die hebben toegezegd mee te zullen doen met mijn onderzoek . Ik heb flink wat mails de deur uit gedaan, dus even duimen dat ik op die manier nog twee scholen zo ver krijg en dan heb ik voldoende scholen . Helaas zijn het tot nu toe allemaal scholen uit de regio ipv uit de stad, dus dat wordt weer treinen, maar ja, beter scholen buiten de stad dan helemaal geen scholen, dunkt me .

Ik heb gisteren zo'n mooie film gezien (Into the wild, draait in april in de bioscopen) over een jongen die na zijn studie op avontuur uit gaat en uiteindelijk de wildernis van Alaska intrekt. Het is een waargebeurd verhaal en ik zat aan het einde echt met een brok in mijn keel. Er is ook een boek van (een bestseller) en ik heb nog een boekenbon liggen, dus ik ga het boek straks even halen . Straks ook even naar de bieb om een boek over SPSS te halen, want daar moet ik dit weekend mee aan de slag. Morgen en vrijdag ga ik namelijk de data verzamelen voor mijn scriptie en maandagmiddag moet ik die al zoveel mogelijk verwerkt hebben. Dag weekend . Maar wel leuk, dat SPSS .
Niet meer actief op Fok!
pi_56701716
Ik houd van de universiteit

ja.. dit is écht geweldig

alleen even kijken hoe en waar ik een dictaat van 160 pagina's ga uitprinten
Ja doei.
pi_56701803
ff dubbelzijdig thuis, zo gepiept

achteraf reflecteren is niet handig ... nu al mn dagplanningen van stage uitgewerkt en nu moet ik gaan reflecteren met als uitgang mn leervragen, kan de helft niet meer voor de geest halen
pi_56701815
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ik houd van de universiteit

ja.. dit is écht geweldig

alleen even kijken hoe en waar ik een dictaat van 160 pagina's ga uitprinten
Tof dat je het zo leuk vindt!
Ik hou ook van de universiteit, ik wil er ook eigenlijk niet weg als ik straks ben afgestudeerd...
pi_56701849
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:59 schreef Jeipod het volgende:
ff dubbelzijdig thuis, zo gepiept

achteraf reflecteren is niet handig ... nu al mn dagplanningen van stage uitgewerkt en nu moet ik gaan reflecteren met als uitgang mn leervragen, kan de helft niet meer voor de geest halen
Hoe wilde je vooraf gaan reflecteren dan

Oja, printen: koop maar vast een goedkope printer motorbloempje (lees: dure printer, goedkope inkt), je gaat 'm nodig hebben!
pi_56701897
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:00 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Tof dat je het zo leuk vindt!
Ik hou ook van de universiteit, ik wil er ook eigenlijk niet weg als ik straks ben afgestudeerd...
het is zó volwassen en interessant en leuk..

zodadelijk even naar de studievereniging om lid te worden, en daarna nog 2 uurtjes college.
Erg moeilijk allemaal, dat wel, máár, ik heb besloten dat ik alle 5 de vakken ga halen dit semester, dus ja.. dat ga ik dan ook maar gewoon 'even' doen
Wil volgend jaar rond deze tijd mijn Propedeuse hebben, dus ja.. dan moet ik wel hè?

nu maar even gaan eten, en dan weer aan de slag

fijne dag!
Ja doei.
pi_56702116
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:02 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Hoe wilde je vooraf gaan reflecteren dan

Oja, printen: koop maar vast een goedkope printer motorbloempje (lees: dure printer, goedkope inkt), je gaat 'm nodig hebben!
mja, haha je hebt gelijk :d
nee ik bedoelde te ver achteraf. Moet over begin januari nog reflecteren over wat ik toen in de kring heb gedaan met de kinder bv ... dus dat weet ik allemaal niet meer hoor ... dus er moet weer uit de verhalenduim gezogen worden.
pi_56702124
* Bagel Heeft n nieuwe computer een hele mooie met n plat schermpje

Hey allemaal!

hier nog n universiteits fan, veeeeel lekkerder dan de middelbare school! Ik heb trouwens vanmid n gesprekje, want ik ga volgend jaar overstappen van geschiedenis naar psychologie

er deed hier toch nog iemand geschiedenis? wat vind jij van dat Jared Diamond boek? (vind t t beste te doen tot nu toe )

´t lijnen gaat niet meer heel super, ik eet ´normaal´ en sport evenveel, maar er gaat gewoon ff niks meer vanaf! Ik ben nu weer aan t bijhouden wat ik allemaal eet en drink om te kijken wat ik nog kan missen.. Mag van mezelf sowieso nu nog maximaal 4 glazen alcohol per week drinken. (is een stukje minder dan mn normale gemiddelde de laatste tijd)
Met t sporten gaat t wel weer lekker, mn dikke blauwe voet ziet er alweer n stuk beter uit en ik heb alweer een paar keer n klein stukje hard gelopen.

Nu maar weer flink wat verbranden bij het opruimen van mn kamer (Dat gaat nog flink zwaar worden denk dat ik maar begin met wat rek oefeningen en n warming up!)
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:25:37 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56702350
Universiteiten roeleren inderdaad de pan uit .
Maar toch zal ik wel blij zijn als ik straks afgestudeerd ben . Eindelijk centjes verdienen. Mag ook wel een keer na 7 jaar HBO + uni .

En wat printers betreft... Mijn tip: koop een laserprinter. De toners zijn vrij duur, maar gaan veel langer mee dan inkt. Bovendien heb ik slechte ervaringen met inkt. Duurt maar lang met printen, moet drogen (vlekkerige toestanden...). Laserprinters zijn fantastisch . Onze toner is leeg, dus ik ga zo even een nieuwe halen. Via het bedrijf van Marks pa, dan hoeven we geen / minder BTW te betalen. Scheelt weer . Eerst even een lekker eitje bakken met een bammetje erbij en dan ga ik even lekker een frisse neus halen . Vanavond weer hardlopen.

Oh, en de ironie wil dat ik, de enorme wiskunden00b (waarom denk je dat ik Nederlands studeer? ), nu de hele tijd aan Mark van alles zit uit te leggen over statistiek (hij leest nu wat ik gisteren las). Ik vind statistiek leuk . Het wordt straks wel moeilijker, maar het gaat absoluut goed komen . Volgende week woensdag eerste SPSS-practicum. Yeah!
Niet meer actief op Fok!
pi_56702613
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:25 schreef Viking84 het volgende:
Oh, en de ironie wil dat ik, de enorme wiskunden00b (waarom denk je dat ik Nederlands studeer? ), nu de hele tijd aan Mark van alles zit uit te leggen over statistiek (hij leest nu wat ik gisteren las). Ik vind statistiek leuk . Het wordt straks wel moeilijker, maar het gaat absoluut goed komen . Volgende week woensdag eerste SPSS-practicum. Yeah!
Statistiek is inderdaad leuk, zeker als alle domme meisjes om je heen zitten in de collegezaal 'he? Waar heeft ze het nu over? Waarom heet het nu ineens MANOVA in plaats van ANOVA? Waar haalt ze die 15,34 vandaan? Wat betekent die epsilon nou ook alweer?'
En tijdens SPSS-practicum gaan ze heel stoer doen, want ze hebben ontdekt dat 'ie bij het simple-contrast alles vergelijkt met de laatste in plaats van de eerste! Ja, het is maar goed dat zij zo goed opletten, anders had niemand het gemerkt!
Statistiek
pi_56702686
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik heb het over 's ochtends als je wakker wordt en nog niets hebt gegeten en op je rug ligt. Dan heb je al snel een plat buikje hoor. Ik zit nu een beetje krom voor de computer en dan heb ik ook een rolletje

Ik zocht een foto (ga m'n website een beetje opsmukken met foto's) en vond deze foto van toen ik ± 21 was en tussen de 51 en 53 kilo woog. Had toen echt veel kleinere borsten!! Maar ik vind vooral m'n sleutelbeenderen daar mooi! Het jurkje daarentegen: Maar goed ik zal het toen wel mooi gevonden hebben

Ik heb ook nog een foto van toen ik ± 56 kilo woog (25 jaar), dat vind ik er helemaal niet zo heel dun uitzien. Best nog stevige bovenbenen. Eigenlijk wil ik wel zoiets wegen. Zucht, dan moet ik dus m'n streef aanpassen.

Hebben jullie ook een foto van hoe je er eigenlijk weer zou willen uitzien? Eigenlijk wil ik weer wegen zoals op de bovenste foto, maar ik weet dat dat niet realistisch is, dus ik neem genoegen met de onderste. Dan heb ik verdorie nog 7 kilo te gaan
pi_56702690
Ik overdrijf niet. Maar tijdens een statistiek college vroeg een meisje: 'We mogen geen grafische rekenmachine gebruiken, maar hoe moet ik nu een wortel uitrekenen'
pi_56703091
Hehe, ben ff foto's gaan zoeken. Ik ben terug gekomen op de leeftijd van 15-16, dat lichaam is wel weer mijn streven (ben nu 21)
De foto's zijn gemaakt met mn mobiel, mn scanner is kapot gegaan.

Hehe, niet echt te zien, maar het verhaal erachter was grappig (school staat pal naast de dijk, de Mc Donalds in de stad, in gekke bui een mc d vlag op de dijk gezet in de hoop dat daar een mc d zou groeien)

op het strand: toch dunne benen

kijk de schouders, nek en mn dunne hoofd

wat wazig, maar hier zie je geen buik, geen zijvetjes en geen dikke armen (links ben ik)
pi_56703211
Wat een vrolijk hoofd!! Volgens mij ben je vrij lang, of niet?

* conleche gaat even in het lijstje spieken...
pi_56703268
Leuke foto's Conleche en Jeipod

Ik zou wel weer zoals op de foto van mn weblog willen zijn. Daar was ik 18 en rond de 52/54 kg en had ik niet zo'n dikke buik als nu

pi_56703285
haha, ja dat hoofd daar is wel vrolijk ja
Ik ben 1.80 maar dat had je vast ontdekt vanuit het lijstje ... maar het gaat een bijna onmogelijke missie worden weer op zo'n niveau als toen terecht te komen. Toen woog ik tussen de 68-70 kg

Conleche, ik vind jou foto's echt alsof ze uit een tijdschrift komen btw
pi_56703524
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:02 schreef Jeipod het volgende:
Conleche, ik vind jou foto's echt alsof ze uit een tijdschrift komen btw
Inderdaad, vooral die bovenste. Wel grappig om die foto's van iedereen te zien Ik heb wel vaak als ik nu foto's van mezelf zie, dat ik dunner ben dan ik zelf denk. Maar volgens mij heeft iedereen dat wel.

Over foto's gesproken, hoe verwijder je een fotoboek?
pi_56703623
wie schopt mij naar de sportschool trouwens ....
ik heb geen discipline vandaag, het is ijskoud buiten en dan hebk geen zin in fietsen
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:23:26 #298
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56703744
Voor mij was het na de vakantie vorig jaar, ik zat toen ik terugkwam ergens laag in de 73 een historisch laag gewicht. Voor de rest was (en ben) ik eigenlijk altijd dikker geweest gheghe.

Ik ga nu maar even naar de stad om te kijken voor een nieuwe bril... jammer dat m'n kapsel dan weer door de war zit
Bernie en ik zijn tof.
pi_56704304
ja hoi

ik kom even zeggen dat ik Conleche echt prachtig vind op die foto's
en die bovenbenen lijken steviger doordat je tegen de tak aanzit
pi_56704619
Ik heb jammer genoeg geen foto's van mezelf hoe ik er uit zou willen zien, heb namelijk altijd meer gewogen dan nu
pi_56704899
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:18 schreef Jeipod het volgende:
wie schopt mij naar de sportschool trouwens ....
ik heb geen discipline vandaag, het is ijskoud buiten en dan hebk geen zin in fietsen
NU GA JE VERDORIE HEEL SNEL NAAR DE SPORTSCHOOL FIETSEN! als je hard fietst krijg je t vanzelf warm en als je eenmaal bezig bent ben je blij dat je gegaan bent

(hoop dat t werkt )

mn kamertje is weer netjes, de hond is uitgelaten en de boodschappen zijn gedaan... nu alleen nog wat leren en dan lekker verder klooien op de comp

Erg leuk om die foto´s van iedereen te zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')