gejat? Het Groningentopic?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:43 schreef Viking84 het volgende:
Haha, en weer ben ik niet de laatste. Volgens mij heb je de vorige ook al op slot gegooid, toch?
.
Die TT heb je zeker gejat van het Groningentopic?(dat heet 'Lekker skaten in de zon' oid).
Ik wil vandaag een cake gaan maken. Weet niet niet of ik dat doe, hoor. Ga in ieder geval even naar de AH nu om de boodschappen die ze bij de Plus niet hebben te halen.
En ik krijg zo'n zin in de lente nu.
Van mij mag het wel lente blijvenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Extra reden om dit weekend van de zon te genieten
Misschien zag je het in AT staan en kwam je daardoor op het idee? Weet ik veel?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
gejat? Het Groningentopic?neen.. dit heb ik totaal zelf bedacht
(wat moet ik met een groningen-topic?)
Dat probleem heb ik nietquote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar kennelijk inspireert het zonnetje mensen tot sporten en dat is altijd goed.
Santanaquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:28 schreef mordradead het volgende:
Ik ga vanavond ook naar Groningen, even stappen met collega's.... laatste keer was met m'n neven gingen we om 7 uur 's ochtends nog eens naar Santana (24uur pool cafe)
Nou ja, dit is stiekem alleen een terugvindpost.
Misschien als ik er ooit eens in de buurt benquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh Miss S, het is een erg leuke stad! Moet je nodig een keer doen
Zit daar alleen op school, moet elke dag 2x een half uur met de auto om daar te komenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
je woont toch in Nijmegen?of zit je daar alleen op school?
Omdat de reistijd goed te doen isquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
waarom dan niet gezellig een kamer daar zoeken?Nijmegen is zooooo leuk
we kunnen niet wachten tot we daar (weer) wonen
Veel studenten wonen nog thuis hoor, en ja ik moet er niet aan denken om in een kast te wonenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
zou niet aan moeten denken om te studeren en nog thuis te wonen![]()
zelfstandigheid
maargoed.. ieder z'n ding
Nu lekker Evy 15 lopen
Ik ben nog een weekje jongquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:50 schreef Isabeau het volgende:
Thuis wonen heeft zo ook zijn voordelenNet als op jezelf wonen, maar daar eb je de rest van je leven nog tijd zat voor
Zolang ik maar niet volwassen hoef te wordenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:57 schreef Isabeau het volgende:Meid, tot je dertigste vind ik je jong
In Nijmegen is er sowieso genoeg studentenleven, daar heb je geen klasgenootjes voor nodig lijkt mequote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond het wel het nadeel van op het HBO zitten: alle mensen daar komen uit de regio, waardoor ze állemaal naar huis gaan, en er dus nagenoeg geen studentenleven is..
Ben daarom ook nu wel blij (niet als voornaamste reden van mijn overstap, maar wel een fijne bijkomstigheid) dat ik naar de universiteit ga waar gelukkig heel veel mensen wél het huis uit gaan en daardoor er 's avonds ook wat te beleven valten dat vind ik dan ook weer heel belangrijk.. ben geen elke-avond-kroegtijger, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben, zeg maar
het grootste gedeelte van je sociale contacten zul je opdoen 'op school', aangezien je daar fulltime aanwezig bent.. met je 'klas', dus zul je daar veel aan hebben... Vooral als je niet zomaar in de kroeg iemand aanspreektquote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
In Nijmegen is er sowieso genoeg studentenleven, daar heb je geen klasgenootjes voor nodig lijkt me
En als je op kamers woont heb je toch ook je huisgenoten?
Ik ben sowieso niet van het typische studentenleven
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
woon al vanaf mijn 19e in een eigen huis, en zou niets anders gedaan willen hebben![]()
Rijke ouders, denk ikquote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De meeste studenten kunnen met moeite een kamer betalen
Volgens mij ben ik veelste veel een meisje meisje om dat leuk te kunnen vindenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
Man, ik heb het zo vreselijk leuk gehad. Heb 5 jaar in een vies, krap, supergezellig studentenhuis voor 4 gewoond. Echt heel erg goede herinneringen aan
Meisje-meisje? Ach, op een bepaalde manier ben ik dat ook wel, maarja, je moet wat, als je een technische studie doetquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik veelste veel een meisje meisje om dat leuk te kunnen vinden
1x in de week naar mijn vriend op zijn kamer vind ik genoeg
Maar volgens mij moeten we weer een beetje ontopic....
Hier eten we chinees meestal eens in de 3 weken, ik kan het me ouders moeilijk verbiedenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:30 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga bapao's maken(zelfgemaakt dan hè).
Ik eet dus nooit meer chinees, da's een van mijn 'lifestyle-changes'. Eerst deden we dat bijna elke week, als ik weer s geen zin had om te koken. Maar ik krijg er altijd buikpijn van.
Frites eet ik nog wel af en toe. Maar alleen echt goeie, en niet als tussendoortje.
Goed bezig, hè
quote:
Een goede reden? Chinees? Niet echtquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:34 schreef ColdFeet het volgende:
Weer een goede reden om op jezelf te gaan
Hamburger van de grill is lekker! gehakt of tartaar helemaal doodgooien met specerijen en veel verse kruidenEn dan met een lekkere tomatensalsa op een broodje. Mjum.
CF bedoelt meer het feit dat je dan áltijd zelf (verantwoord) kunt kiezen wat je eet, zeg maarquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Een goede reden? Chinees? Niet echt
Maar dan moet je ook zelf kokenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
CF bedoelt meer het feit dat je dan áltijd zelf (verantwoord) kunt kiezen wat je eet, zeg maar
Ligt er natuurlijk maar net aan in wat voor huis je woont. Maar het lukt nu heel aardig en Mr CF eet braaf mee met al dat gezondsquote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
CF bedoelt meer het feit dat je dan áltijd zelf (verantwoord) kunt kiezen wat je eet, zeg maar
Gelukkig zijn mijn ouders met mij mee veranderd en eten ze nog nauwelijks (te) vetquote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
't blijft wel makkelijker om vet eten te weigeren van eventuele huisgenoten dan van je ouders die dat 'met liefde voor je betaald hebben' denk ik
dat is bij mij in ieder geval wel het geval.. maar ik eet nagenoeg nooit bij mijn oudersdus dat scheelt..
m'n moeder zag dat er chocola in de aanbieding was en heeft twee plakken voor me meegenomen, niet wetende dat ik op een chocoladestop sta voorlopig. en ze had zich nog staan afvragen welke ik nou het lekkerst vondquote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
't blijft wel makkelijker om vet eten te weigeren van eventuele huisgenoten dan van je ouders die dat 'met liefde voor je betaald hebben' denk ik
dat is bij mij in ieder geval wel het geval.. maar ik eet nagenoeg nooit bij mijn oudersdus dat scheelt..
Ach een stukje kan geen kwaadquote:Op zondag 10 februari 2008 00:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben gezwicht. Ik heb vanavond één stukje chocola op. Cold turkey afkicken is het toch niet helemaal voor mij.
quote:Op zondag 10 februari 2008 10:23 schreef conleche het volgende:
Mogge!
Afgelopen week heb ik vrij veel dingen gegeten waar je je vraagtekens kan bij zetten als je wilt afvallen: een schuimgebakje, een indonesische rijsttafel en dat 2x omdat er zoveel over was. En nog wat kleine dingetjes die ik normaal niet neem. Kortom: ik was een beetje bang van de weegschaal vanochtend. Maar er was niets bij!![]()
Ik ben ook nooit tevreden want nu denk ik weer: had ik die dingen maar niet gegeten, dan was ik nu waarschijnlijk heul veul afgevallen![]()
Dat is het nu net: ik sta de laatste maanden behoorlijk stil; ik schommel wat tussen de 63 en 64, terwijl ik eigenlijk wel behoorlijk oplet. (er sluipen wel wat dingetjes tussendoor hoor, maar over het algemeen eet ik vrij netjes.) Maar afgelopen week zat ik echt zo'n beetje elke dag boven m'n gemiddelde calorie-inname. Het waren wel héérlijke dingen idd. Dat schuimtaartje was echt goddelijk en ook dat Indische eten vind ik altijd heel fijn.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Conleche, joh, het waren wel echt lekkere dingen, lijkt me? Dan geeft het toch niet als het even een weekje minder hard gaat?
Als je deze strategie consequent volgt, gaat het afvallen wel weer erg traagIk ga iig een banoffee pie maken vandaag
Google is uw beste vriendquote:Op zondag 10 februari 2008 11:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat is het nu net: ik sta de laatste maanden behoorlijk stil; ik schommel wat tussen de 63 en 64, terwijl ik eigenlijk wel behoorlijk oplet. (er sluipen wel wat dingetjes tussendoor hoor, maar over het algemeen eet ik vrij netjes.) Maar afgelopen week zat ik echt zo'n beetje elke dag boven m'n gemiddelde calorie-inname. Het waren wel héérlijke dingen idd. Dat schuimtaartje was echt goddelijk en ook dat Indische eten vind ik altijd heel fijn.
Wat is een banoffee pie?
Held!! (buiten zitten bedoel ik...)quote:Op zondag 10 februari 2008 11:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Google is uw beste vriend.
http://www.lifeandcooking.nl/recept/4647945/
Ik ga zo lekker buiten zitten met een kop vanillethee en een boek.
Sorryquote:Op zondag 10 februari 2008 13:35 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik ben jaloers op je Miss S![]()
Ik ben al een paar uur heel druk bezig met SOG'enNu maar ff lunchen dan...
Heerlijk is dat toch he...vooral als je het morgen al af moet hebbenquote:Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Sorry![]()
Maar nu is mijn vriendje weer naar huis en ben ik ook aan het SOG'en
Ik heb het idee om het morgen in de 3 tussenuren te doen, maarja vaak komt daar niets vanquote:Op zondag 10 februari 2008 13:44 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Heerlijk is dat toch he...vooral als je het morgen al af moet hebbenIk heb wel al 4 zinnen neergezet
Goed gedaanquote:Op zondag 10 februari 2008 15:01 schreef conleche het volgende:
8.05 km hardgelopen in 45:11 minuten. In het lentezonnetje, net als in de TT
Jawel: sterker nog: als je 5km zonder problemen volhoudt, kan je nu al 8 km. aan! Ik loop nu ook heel vaak gewoon een km. of 5 à 6 en vorige week doe ik dan ineens 10 km. en vandaag 8. Als je eenmaal een redelijke conditie hebt opgebouwd dan gaat dat prima. Hoewel ik nu niet ineens 20 km. kan rennen denk ik, dat is een te groot verschil.quote:Op zondag 10 februari 2008 15:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Goed gedaan
Ik vraag me af of ik het ooit eens langer volhoud dan 5km en een half uur
Ja dat geloof ik ook wel, maar toch voorlopig maar niet proberenquote:Op zondag 10 februari 2008 15:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Jawel: sterker nog: als je 5km zonder problemen volhoudt, kan je nu al 8 km. aan! Ik loop nu ook heel vaak gewoon een km. of 5 à 6 en vorige week doe ik dan ineens 10 km. en vandaag 8. Als je eenmaal een redelijke conditie hebt opgebouwd dan gaat dat prima. Hoewel ik nu niet ineens 20 km. kan rennen denk ik, dat is een te groot verschil.
Nou, dan bij deze: Ik deel in je pijnquote:Op zondag 10 februari 2008 17:02 schreef Jeipod het volgende:
Slecht weekend achter de rug.
Vrijdag en zaterdag allerlei niet beste gevoelens gehad, gewoon een dipje, het schiet niet op met afvallen etc en mensen om me heen die soms erg niet lief deden tegen me, dus resultaat: wat chocolade koekjes gegeten en een zak (niet zo'n grote maar toch) chips op gegeten
Ook veel last van mn buik nog steeds, voel me opgezwollen ... al hele week geen goede ontlasting ... toch maar wat op verzinnen ...
Morgen begint de week weer normaal en dan ga ik er maar weer voor.
Ik ookquote:Op zondag 10 februari 2008 17:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, dan bij deze: Ik deel in je pijn. Qua slecht eten dan.
Ik had gister de heerlijkste sperzieboontjes die ik ooit gegeten hadquote:Op zondag 10 februari 2008 18:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Sperzieboontjes uit een potje () voor m'n lief, want hij vindt ze heerlijk en ik krijg ze niet weg.
Ja, dat denk ik dus ookquote:Op zondag 10 februari 2008 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Verstandig dat je niet toch door bent blijven rennen, het is toch een teken dat het even iets teveel wordt. Ik zou wel gewoon de volgende les doen, uit je post maak ik namelijk niet op dat je helemaal kapot was en echt niet meer verder kon.
Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is geluktquote:Op zondag 10 februari 2008 21:36 schreef Miss_S het volgende:
Waar gaat je profielwerkstuk over?
Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezigquote:Op zondag 10 februari 2008 21:39 schreef mordradead het volgende:
Hebben jullie ook een aantal dagen waarin je vrij mag werken aan je profielwerkstuk?
Dat is wel interessantquote:Op zondag 10 februari 2008 21:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is gelukt. Ik lees nu dus vanalles over de werking van stoffen in chocolade, over hoe het gemaakt wordt en dat sommige stoffen zelfs als medicijnen gebruikt worden! Heel erg interessant, maar het verwerken van de informatie, en het verslag van de experimenten maken is erg saai. Wat we nu vooral doen is lay-out verbeteren, correct bronvermelden en dat soort saaie dingen
.
[..]
Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezig(slechte planning, ik weet).
Maar voor de rest, is het eigenlijk superleuk. En moet het vrijdag af zijn, ingeleverd, inclusief eindproduct ... dat laatste is nog een probleem, we weten nog niet wat ons eindproduct is
.
Wel fijn dat je het zelf ook echt leuk en spannend vond, ik heb het profielwerkstuk alleen gemaaktquote:Op zondag 10 februari 2008 22:04 schreef Chicolate het volgende:
Onze bronnen zijn ook maar internetpagina's... maar een aantal zijn in de tussentijd gewijzigd. En onze begeleider wil dat we het op de wetenschappelijke manier doen: met cijfertjes in de tekst, en dan aan het eind een grote genummerde lijst. Wij wilden eigenlijk een lijst maken per hoofdstuk ... dus nu moet ik al mn bronnen weer lezen, en zoeken waar ik informatie ooit vandaan gehaald heb
, das best vermoeiend na een hele dag niets anders doen.
Maar ons werkstuk is best serieus, we hebben ook echt onderzoek gedaan waarvan we de uitkomst niet wisten en zijn naar een chemisch bedrijf geweest enzo. Een stuk serieuzer dan de meeste klasgenoten, ik heb een soort passie voor dit werkstuk gekregen (doe het samen met mijn vriend, en die vindt het wel best allemaal). Het was best spannend, om te kijken of de proeven zouden lukken
.
Dus die hapjes waren net zo voedzaam als een maaltijd?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet![]()
maar dank je voor het meedenken!
dat kan ik ZELF, net zoals dat jij heel goed zelf kunt beslissen om tóch chinees te eten, en tóch ijs, en tóch fritesquote:Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet![]()
maar dank je voor het meedenken!
Waar deed jij het dan over?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Wel fijn dat je het zelf ook echt leuk en spannend vond, ik heb het profielwerkstuk alleen gemaakt
En vond het wel leuk maar niet echt super om te doen ofzo
Spraakmakende musicals, zoals ik zei wel interessant maar we namen het sowieso niet erg serieus het profielwerkstukquote:Op zondag 10 februari 2008 22:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Waar deed jij het dan over?Je ziet trouwens veel mensen die hun onderwerp eigenlijk niet leuk vinden, lijkt me erg lastig om dan zoveel tijd aan iets te besteden ...
Herinnering aan mezelf: nooit vlak voor het slapen gaan een oude encyclopedie opendoen, zeker niet als die stoffig is en het raam dicht zit, dan slaap je in het stof.
Sterkte met je opa. En reageer aub beide niet zo fel. Als je hier iets post weet je dat er op gereageerd gaat worden, daarom is het ook een forum.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Nogmaals:
[..]
dat kan ik ZELF, net zoals dat jij heel goed zelf kunt beslissen om tóch chinees te eten, en tóch ijs, en tóch frites
Ik ben 22, en kan prima voor mezelf zorgen. Ben slim genoeg om te weten of iets gezond is of niet. Of het genoeg vitaminen zijn of niet. Ik kook nagenoeg ál mijn maaltijden zelf, en weet daarom ook wat ik wel en niet kan en moet doet..
Dus blijf niet doorhameren, maar neem van mij aan dat ik heel goed zelf kan bepalen wat ik wel en niet doe, en daarbij of dit verstandig is of niet
Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havoquote:Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Maar havoOp de havo moest ik ook bronvermelding leveren
Het gaat ook om het ritme van 's ochtends, 's middags en 's avonds.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dus die hapjes waren net zo voedzaam als een maaltijd?
Het gaat er ook niet om hoeveel je op hebt maar wat je binnen krijgt
Jij praat altijd zo over je school dat ik dacht dat je mbo deedquote:Op zondag 10 februari 2008 23:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havo
Maar goed bij ons werd wel meer niet geleerddus leer dat bronvermelden nu in het 1e jaars HBO
Ik moet me er ook weer in verdiepen, nu ik weer in het onderwijs terecht kom. Niet als leerling, maar als docent dit keerquote:Het profielwerkstuk staat voor zelfstandig onderzoek naar een onderwerp dat aansluit bij één of twee vakken binnen je profiel. Je oefent met informatievaardigheden, onderzoeksvaardigheden en presentatievaardigheden.
In de beoordeling van het profielwerkstuk ligt het accent niet alleen op het 'eindproduct' (bijvoorbeeld een scriptie); je wordt ook beoordeeld op het onderzoeksproces als zodanig (voer je de opeenvolgende stappen van het onderzoek naar behoren - en binnen de daarvoor gestelde termijn - uit?).
Voor het profielwerkstuk krijg je geen cijfer (tenzij dit op jouw school anders geregeld is). Als je aan alle eisen hebt voldaan, noteert je begeleider in je examendossier de aantekening 'naar behoren gedaan' (sommige scholen maken verschil tussen 'voldoende' en 'goed'). Je hebt deze aantekening in ieder geval nodig om deel te kunnen nemen aan het Centraal Schriftelijk Examen.
Ik ben ook nog van voor de tweede fasequote:Op zondag 10 februari 2008 23:39 schreef Liejannuh het volgende:
Ik weet het, ik ben oud enzo, maar wat is een profielwerkstuk?
Vroegah, alleen hele oude mensen weten het nog, bestond het concept "profielwerkstuk" helemaal nog niet.Ik kon op de Havo gewoon 6 vakken kiezen en daar examen in doen.
Het was gister idd geweldig weer om hard te lopen.quote:Op maandag 11 februari 2008 08:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren heerlijk hardgelopen, 's middags met vriendje naar het stadspark gewandeld. Hij verveelde zich echter vrij snel en toen wilde hij een ijsje gaan halen. Toen kon ik niet weigeren en heb er ook 1 op. Wel echt genoten van het weer en vandaag ziet het er ook weer mooi uit![]()
Heb nu 2 dagen wereldgerechten gegeten (dat was al heeeeel lang geleden) en ik weet precies weer waarom dat zo lang geleden was... Niet echt een uitgesproken smaak en wel goed te doen, maar niet echt lekker.
Vanmiddag moet ik naar de tandarts, de afzetterHij gaat iets op m'n kiezen smeren en daar moest ik speciaal voor terugkomen.
Jawel hoor, je komt zelfs op de universiteit als je zonder middelbareschooldiploma op je vijftiende van school gegaan bent.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havo
Maar goed bij ons werd wel meer niet geleerddus leer dat bronvermelden nu in het 1e jaars HBO
Duiken is leukquote:Op maandag 11 februari 2008 11:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
spinning is leuk
ik ga wss duiken voor m'n 1e ster
Volgens mij gebeurt dat bij de meestequote:Op maandag 11 februari 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nu ik steeds dichter bij mn streef zit ga ik opeens veel kritischer worden.. gek toch
Op een universiteit kun je ook terecht komen met havo... althans, mij is het gelukt. Moest alleen wel via een omweggetje: een HBO propedeuse. Die route wordt alleen niet aangeraden.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Zo ben ik ook op de uni terecht gekomenquote:Op maandag 11 februari 2008 14:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Op een universiteit kun je ook terecht komen met havo... althans, mij is het gelukt. Moest alleen wel via een omweggetje: een HBO propedeuse. Die route wordt alleen niet aangeraden.
Misschien omdat dat gist ofzo? Ik mag alleen geen kiwi omdat er teveel gist inzit en ik daar niet tegen kan, maar of je er ook van aankomt weet ik niet.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde meer fruit gaan eten en ben voor de kiwi gezwicht, maar nu vertelde een vriend van me laatst dat je daar alleen maar van aankomt.
quote:Op maandag 11 februari 2008 14:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde meer fruit gaan eten en ben voor de kiwi gezwicht, maar nu vertelde een vriend van me laatst dat je daar alleen maar van aankomt.
Gelukkig, anders stap ik gewoon weer over op de chocolaquote:Op maandag 11 februari 2008 14:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Kiwi is hartstikke gezond!
Natuurlijk zitten er wel calorieën in, maar niet veel meer dan in ander fruit hoor!
Kiwi's zijn goed voor de stoelgang en er zitten veel vitaminen in! Van elke dag 1 of 2 kiwi's word je écht niet dikker hoor!
Dik van kiwi'squote:Op maandag 11 februari 2008 14:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gelukkig, anders stap ik gewoon weer over op de chocola.
Ik wist wel dat ze heel goed voor je zijn met Vitamine C enzo en ik eet ze ook vanwege de stoelgang () maar die vriend van me is eeuwig aan het lijnen en zei dat je dik wordt van kiwi's maar zelf vrat hij 's ochtends een paar appels omdat hij daar altijd nog meer honger van kreeg. Ja, slimme henkie, duh.
quote:Als je fruit eet krijg je wormen, van veel wassen word je kaal
En als straks de bom zal vallen, nou dan gaan we allemaal
Katteharen zijn vergiftigd, geef geen zoentjes aan een hond
Keer nooit je rug toe aan een homo want dan zit 'ie aan je kont
Negers zijn heel vaak gevaarlijk met een mes of een pistool
En kijk ook maar uit voor joden ook al spelen ze mooi viool
Als je scheel kijkt en de klok slaat blijf je heel je leven scheel
Als je zout morst krijg je ruzie en betaal ik niet te veel
Loop nooit onderlangs een ladder en op wijzen staat een jaar
En onder bomen staan bij onweer schuilt een levensgroot gevaar
Als je ouder wordt dan komt vanzelf de generatiekloof
En wie vloekt gaat naar de hel, van masturbatie word je doof
Vrijdag dertien blijft gevaarlijk, van veel lezen word je blind
Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind
Als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit m'n mond
Ben ik niet te laag verzekerd, dokter ben ik wel gezond
Van tomaten krijg je puistjes, van veel koffie word je rood
Van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood
Het kan wel met astma, is afhankelijk van je longkracht en die was bij mij te weinig. Bovendien krijg ik last van mijn longen bij temperatuursovergangen, en die heb je ook in water (1m lager en ineens een stuk kouder, dan kreeg ik problemen met ademen) Wacht gewoon je keuring af, als de arts je goedkeurt mag je duiken.quote:
Heeft mijn kat in het begin ook gedaan, van de stress van het verhuizen waarschijnlijk want het ging na een een tijdje vanzelf over. Volgens mij duurde het toen ruim een maand, en sindsdien nooit meer gebeurd.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik toch de tijd heb (college ging niet door) maar even een verslagje in mijn kattentopic schrijven..
De kans wordt steeds groter dat we voor Sushi een ander plekje zoekennaast valsigheid poept en plast hij nu ook overal
en dat riekt niet fijn
![]()
Heb je al geprobeerd om je iPod te resetten? Kijk hier voor meer infoquote:Op maandag 11 februari 2008 15:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zo dat sealing spul is wel goor![]()
In de pers stond wel een goed artikel over dieeten
hier is een link, het staat op blz. 16 & 17. Behalve wat er staat van maarten 't hart en zijn verhaal dat je maar goed moet schijten: dat wordt vertaald als 'laxeren' en dat vind ik dan weer een heel stuk minder gezond klinken![]()
Ohja m'n ipod lijkt dood te zijn. Hij doet tenminste niets meer en blijft met lichtje aan op hold staan en play, terwijl er geen geluid uit komt en geen enkel knopje effect heeft![]()
De goedkoopste optie zou zijn een groter kaartje voor m'n telefoon te kopen denk ik. Zou er een chip zijn als de nike chip, maar die op bluetooth werkt? Dat zou echt ideaal zijn
Net had ie zich blijkbaar toch helemaal leeggetrokken in de 4 uur dat ie niets deed. Op menu + play drukken hielp inderdaad wel, nu issie zich weer netjes aan het opladen en alle muziek staat er nog inquote:Op maandag 11 februari 2008 15:40 schreef conleche het volgende:
Heb je al geprobeerd om je iPod te resetten? Kijk hier voor meer info
In wat voor producten zit ook gist? (Ja brood, dohquote:Op maandag 11 februari 2008 14:11 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Misschien omdat dat gist ofzo? Ik mag alleen geen kiwi omdat er teveel gist inzit en ik daar niet tegen kan, maar of je er ook van aankomt weet ik niet.
Ik heb net uitgebreid geluncht met een caesar salade en turkse pizza, omdat ik vanavond niet warm eet want ik moet weer werken dus dan neem ik wel een paar boterhammen mee. Toch best vervelend dat er daar alleen maar kleffe kant en klaar maaltijden zijn meestal.
Nou ja ik zal 't wel ff aankijken dan..quote:Op maandag 11 februari 2008 15:00 schreef omearos het volgende:
[..]
Het kan wel met astma, is afhankelijk van je longkracht en die was bij mij te weinig. Bovendien krijg ik last van mijn longen bij temperatuursovergangen, en die heb je ook in water (1m lager en ineens een stuk kouder, dan kreeg ik problemen met ademen) Wacht gewoon je keuring af, als de arts je goedkeurt mag je duiken.
[..]
Heeft mijn kat in het begin ook gedaan, van de stress van het verhuizen waarschijnlijk want het ging na een een tijdje vanzelf over. Volgens mij duurde het toen ruim een maand, en sindsdien nooit meer gebeurd.
Dat kan, en dat bedoelde ik. Als ik er nu ook nog eens in zou slagen om verdorie 'es een studie af te maken.. Ik ben gezegend met een gelukzalig gebrek aan enige ambitie, dus dat schiet niet op.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bedoelde Minilotje nou dat ze zonder middelbare schooldiploma op de universiteit terecht is gekomen? Wow! Kan dat ook al?
D: hamburger en aardappeltjes uit de koekenpan met magere spekreepjesquote:Op maandag 11 februari 2008 17:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik heb gegeten..
O: 2 crackers hagelslag
L: magere yoghurt met musli
T:
5 plakjes salami
1 musli reep
1 blokje chocolade
En ga nu koken en vanavond sporten
(Om 6 uur avond eten en dan om 10 uur nog wat brood oid)
quote:Op maandag 11 februari 2008 17:47 schreef conleche het volgende:
Als ontbijt had ik 2 geroosterde sneeen volkoren brood met biologische pindakaas en sambal badjak
Als lunch een eigengemaakte paté met uien compote op een geroosterde snee brood. (Eigengemaakt als in: door een-vriendin-die-kok-is-geweest gemaakte paté, dus vraag me geen recept, het was wel erg lekker!)
Maar dan kom je van HBO niet havoquote:Op maandag 11 februari 2008 14:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Op een universiteit kun je ook terecht komen met havo... althans, mij is het gelukt. Moest alleen wel via een omweggetje: een HBO propedeuse. Die route wordt alleen niet aangeraden.
Als ik haar zie zal ik het vragen, zij is echt de beste kok die ik persoonlijk ken. Als zij vraagt of ik kom eten, dan cancel ik al mijn eerder gemaakte afsprakenquote:Op maandag 11 februari 2008 18:01 schreef minilotje het volgende:
[..]Toen ik 'eigengemaakte paté' las wilde ik meteen al vragen om een recept!
Tevergeefs dus.
Niet een volledig HBO diplomaquote:
http://www.studeren.uva.nl/colloquiumdoctumquote:Algemene informatie over het colloquium doctum
Een colloquium doctum is een toelatingsexamen tot een universitaire opleiding voor mensen die 21 jaar of ouder zijn en onvoldoende vooropleiding hebben. De inhoud van het colloquium doctum verschilt per opleiding; wanneer u het examen met goed gevolg hebt afgelegd, hebt u dan ook uitsluitend toelating tot de betreffende opleiding. De inhoud van het colloquium doctum per opleiding vindt u onder de knop 'Informatie per opleiding'.
Algemene toelatingseisen
De normale toelatingseisen op grond waarvan u een opleiding aan een universiteit kunt volgen, zijn:
een vwo-diploma;
een hbo-propedeuse;
een hbo-einddiploma;
een propedeusegetuigschrift van de Open Universiteit Nederland; en
bepaalde buitenlandse diploma's.
Aanmeldingsformulier downloaden
Dat klopt maar ik bedoelde echt rechtstreeks van de havo op 17 jarige leeftijdquote:Op maandag 11 februari 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Niet een volledig HBO diploma
Je kunt ook zonder enige vooropleiding een colloquium doctum doen, een toelatingsexamen (vanaf 21 jaar en ouder). Een kennis van mij heeft dat ooit gedaan en is zo zonder enig diploma ook op de universiteit terechtgekomen.
Nee, dat kan niet. Wel vroege VWO'ertjes van 17 jaar, en soms zelfs nog eerder.... ik herinner me een artikel over een meisje dat met 12 (!!!) jaar aan de UvA ging studeren.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik bedoelde echt rechtstreeks van de havo op 17 jarige leeftijd
Ik heb trouwens na het avondeten nog griekse yoghurt en 2 liga op
Brood, knap hoorquote:Op maandag 11 februari 2008 16:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
In wat voor producten zit ook gist? (Ja brood, doh)
Zuurdesembroodquote:Op maandag 11 februari 2008 22:19 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik eet dus ook geen 'normaal' brood, maar zuurdesem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sufjan_Stevensquote:Sufjan is an Arabic name[4] that predates Islam and most famously belonged to Abu Sufyan, a figure from early Islamic history. It has been mentioned in the press that the name was given to Stevens by the founder of Subud, an inter-faith, non-religious spiritual community to which his parents belonged when he was born.[5] Stevens said once in an interview, "It sounds like Devendra [Banhart] kind of grew up in this strange kind of cultish environment, and I don't mean that word in a demeaning way. I think we probably come from similar backgrounds. There's a little bit of that in my history."[6]
Oooh da's gemeenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:52 schreef Viking84 het volgende:
Verder dus bij scholen langs geweest. E-mailadressen gekregen. Was niet helemaal de bedoeling, maar beter iets dan niets. Bovendien weet ik nu wanneer ze pauze hebben, dus als ze niet reageren op mijn mails, ga ik hen in hun pauzes stalken.
Gezonder wel, lekkerder nietquote:Op maandag 11 februari 2008 22:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Zuurdesembrood![]()
Eet ik ook altijd, is nog gezonder dan gistbrood ook
Smaken verschillen, zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:22 schreef shinydiscoball het volgende:
Gezonder wel, lekkerder niet![]()
Het is wel moeilijk te vinden, bij de Dirk hebben ze het vaak niet en bij de Appie koop ik vaak van dat Duitse spul maar dat is het ook niet helemaal. Haal jij het bij de natuurwinkel ofzo?
Dat is echt heerlijk!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:52 schreef Sylvana het volgende:
Vanavond wordt het Sajoer boontjes, nooit gehad, dus ben benieuwd
Nee, wij doen er gewoon kip bijquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:25 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
[..]
Dat is echt heerlijk!Maar neem je alleen dat met rijst? Want dan is het miss wel een beetje saai
Ik doe er meestal ook nog een vleesgerechtje bij (rendang vlees, kip massala..)
Mijn moeder maakt altijd een soort frisse witlofsalade. Ik weet geen recept, maar dat is rauwe witlof met appel, rozijn, kipfilet (gerookt volgens mij), dressing en nog wat meer dingen (waarvan ik de smaak wel ken, maar geen idee heb wat ik nou eet) en dat is heel erg lekkerquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
en zo eens even bedenken hoe ik de witlof ga maken vanavond
Yep, zo eet ik ook altijd witlofquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn moeder maakt altijd een soort frisse witlofsalade. Ik weet geen recept, maar dat is rauwe witlof met appel, rozijn, kipfilet (gerookt volgens mij), dressing en nog wat meer dingen (waarvan ik de smaak wel ken, maar geen idee heb wat ik nou eet) en dat is heel erg lekker. Witlof uit de oven vind ik maar zo-zo.
Wat grappig, ik zag laatst een aflevering van Masterchef waar ze ingrediënten moesten herkennen, en daar kwam ook dat Quinoa in voor. Van de koks die mededen wist maar eentje het te herkennen. Toen was ik al best benieuwd naar hoe het smaakte. Is het lekker? Rijst kan ik zo oplepelen als ik het heb gekookt, bij couscous moet er altijd wel een smaakje door van 't één of 't ander, hoe valt dat bij Quinoa uit?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh en ik hebben hier gisteren quinoa gegeten met roerbakgroenten en sla. En het was lekker!Quinoa is een pseudo-graan (iedereen noemt het graan en het is geen graan, maar het lijkt er wel op
) en als enige van de niet-dierlijke produkten heeft het alle essentiële aminozuren al fijn in zich. Je hoeft dus niets te combineren om alles binnen te krijgen. Het lijkt na bereiding een beetje op couscous qua vorm. Je kan het net zoals rijst koken en gebruiken wanneer je rijst gebruikt. Quinoa is te koop bij natuurvoedingswinkels
![]()
Ik voelde me gisteren wel heel erg geitenwollensokkerig, alleen al door de soyamelk en quinoa![]()
En ik denk dat de Nederlandse equivalent van een grappige naam als Sufjan in Amerika Dick is. Of Dick de Cock.
als die goed gaat had je net zo goed kunnen afrijdenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
auto rijden ging goeeed.. sinds dhalf januari weer begonnen
en mag TTT en als die goed gaat afrijden
Bij mij ging de TTT zo slecht dat ik blij was dat ik hem had gedaanquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als die goed gaat had je net zo goed kunnen afrijden
Je kunt ook te streng voor jezelf zijn...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
hij staat op annuleren nu.. maar ik voel me zwak als ik 't doeterwijl ik eigenlijk gewoon weet dat 't beter is om volgende week te beginnen, als ik dan aansluitend aan school kan sporten en dan gewoon thuis naar Arnhem kan gaan...
![]()
I'm weak..I know.. maar het is wel koud, half uur met de motor, 50 minuten fietsen, en dan in de kou weer terug...
![]()
*twijfel*
welke IC heb je meegelopen en met welke reden? ga je solliciteren?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:41 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Vanochtend op de IC wezen meekijken, was wel indrukwekkend & heftig om te zien...
Voel je niet schuldig over die ene keer niet sporten, hou het een beetje relaxtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
ja.... ik ga maar annuleren...
bleh! had er wel zin in, maar wil me ook niet oversporten, maar merk wel dat ik nu zó enthousiast aan het sporten en afvallen ben, dat ik me schuldig voel zodra het een keer niet kan of luktkan me daar echt klote over voelen
Oke, moet er nog eens gaan kijken danquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:11 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Smaken verschillen, zullen we maar zeggen![]()
Ik haal het inderdaad bij de natuurwinkel. Daar hebben ze zat, alle mogelijke kleuren, maten en ingredienten
Ja maar TTT is bijna net zo duur als een examen, kan je net zo goed eerst een examen doen voor het geval dat je wel slaagtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:49 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Bij mij ging de TTT zo slecht dat ik blij was dat ik hem had gedaan. Kreeg heel veel tips van de examinator, en aangezien ik heel erg geloof in lichamelijk leren (dat als je iets 1x hebt gedaan het 'in je lichaam zit', klinkt vager dan het is) was ik ook veel minder zenuwachtig voor het echte examen. Het is dan een soort filmpje geworden wat je opnieuw kunt afspelen in je hoofd en dat maakte het voor mij een stuk makkelijker!
Maar nog steeds niet goedkoop toch? (hier was het verschil trouwens niet zo groot)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
TTT is hier 100 euro goedkoper
Heb die argumenten ook al aangevoerd maar in haar visie was het beter..
Ik zit er ook weer aan te denken op dansen te gaan aangezien ik nu verder ook niet sport. Wat ga jij doen?quote:
Ik doe streetdance/hiphop, maar door verhuizing en andere dingen waren er een paar maanden geen lesquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:35 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ik zit er ook weer aan te denken op dansen te gaan aangezien ik nu verder ook niet sport. Wat ga jij doen?
Oke heb ik ook een paar jaar gedaan, ook nog een jaar buikdansen. Ik wil ook al maanden gaan hardlopen maar ik denk niet dat het er ooit nog van komtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik doe streetdance/hiphop, maar door verhuizing en andere dingen waren er een paar maanden geen les
Verder moet ik ook echt weer beginnen met hardlopen en bootcamp
Buikdansen lijkt me ook stoer maar volgens mij geven ze dat niet hier in de buurtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:45 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Oke heb ik ook een paar jaar gedaan, ook nog een jaar buikdansen. Ik wil ook al maanden gaan hardlopen maar ik denk niet dat het er ooit nog van komt
sorryquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:49 schreef Isabeau het volgende:
Nu krijg ik ook zin in pasta met spekjes, Shinydiscoball![]()
Dat doe ik ook altijd, als mijn botten (heup/ribben/jukbeenderen) nog uitsteken, zal het wel goed zijnquote:Op woensdag 13 februari 2008 08:11 schreef Miss_S het volgende:
Ik woog nog hetzelfde als gister maar vond mezelf er wel slanker uit zien (met andere woorden je kon mijn ribben weer beter zien)
Oeh, recept? Ik ben sinds afgelopen zomer begonnen met zelf pastasaus proberen te maken ipv uit pakje, en heb nu 1 recept voor roomsaus.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:33 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik geloof dat er hier laatst iemand pasta met roomsaus en spekjes had gegeten ofzo?
In ieder geval, ik las het en kreeg er zin in dus uiteindelijk is het volkoren pasta geworden, met bladspinazie, magere spekblokjes, ui en nog wat knoflook en daarbij nog sla. Had ik alleen voor een paar dagen boodschappen gedaan, heb ik alles gehaald behalve olijfoliedus heb het uiteindelijk maar met het vet van de spekblokjes alleen gedaan. Misschien zometeen nog wat yoghurt en wat fruit als toetje
Oeh, nou heb ik ook zin in het maken van bitterkoekjespuddingquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:00 schreef Jeipod het volgende:
Nou, vandaag mezelf maar niet gemeten, durfde het niet aan. Ben gister uit eten geweest en heb lekker genoten:
champion/paddestoelensoep vooraf
biefstukje van de grill (rood) met groenten en een klein handje frites
bitterkoekjes met kaneelijs
quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:00 schreef Jeipod het volgende:
Was erg erg lekkerStraks mezelf maar weer naar de sportschool slepen ... misschien dat he tmorgen goed komt ... wss niet, omdat het geen reet ospchiet wat ik ook doe ... maar toch ... ik hou gestaag vol.
Als ik een tijdje op een lager gewicht blijf merk ik dat het vet zich weer verdeelt en dat je mijn heup en ribben weer minder zietquote:Op woensdag 13 februari 2008 09:26 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd, als mijn botten (heup/ribben/jukbeenderen) nog uitsteken, zal het wel goed zijn![]()
Maar dat moet ook weer niet te erg worden natuurlijk he, anders gaat het richting anorexia
Ik heb dat ook wel een beetje, maar bij mij merk ik dat vooral aan m'n buik: als ik net weer even ben afgevallen heb ik een hele platte buik (en daardoor lijken m'n ribben en heupbotten meer uit te steken) Maar als ik dan een tijdje op dat lagere gewicht ben, krijg ik toch altijd weer een beetje een zacht buikje en voel ik m'n botten veel minder.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Als ik een tijdje op een lager gewicht blijf merk ik dat het vet zich weer verdeelt en dat je mijn heup en ribben weer minder ziet
Vind je dat niet jammer?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel een beetje, maar bij mij merk ik dat vooral aan m'n buik: als ik net weer even ben afgevallen heb ik een hele platte buik (en daardoor lijken m'n ribben en heupbotten meer uit te steken) Maar als ik dan een tijdje op dat lagere gewicht ben, krijg ik toch altijd weer een beetje een zacht buikje en voel ik m'n botten veel minder.
Dan had ik het van jou dus gelezenquote:Op woensdag 13 februari 2008 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
sorrymijn schuld..
wij hadden eergisteren pasta met spekjes![]()
Ik deed maar wat hoor, en die roomsaus zelf was eigenlijk niet zo bijzonder. Het had ook prima zonder gekund, de spinazie en spekjes waren eigenlijk al sauserig genoeg zeg maar. Dus gewoon wat knoflook en ui laten aanfruiten, dan champignons (125 g.) en spekblokjes (125 g.) erbij, en als dat gaar is de bladspinazie (300 g.). Daarna had ik er dus nog een half flesje (125 ml) blue band finesse in gedaan en 1 eetlepel Garlan knoflook-kruidenkaas, van die goedkope. Toen nog een beetje peper en dat was het. Het was simpel maar wel heel lekker al zeg ik het zelfquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:44 schreef omearos het volgende:
[..]
Oeh, recept? Ik ben sinds afgelopen zomer begonnen met zelf pastasaus proberen te maken ipv uit pakje, en heb nu 1 recept voor roomsaus.
Jawel, wel jammer! Als ik 's ochtends wakker word en ik voel zo'n plat buikje: héérlijk!quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Vind je dat niet jammer?
Ik vind het niet erg als ik mijn ribben minder zie, maar krijg dan soms wel het idee dat ik ben aangekomen terwijl dat niet zo is
Het was voor m'n studie en het was ook maar een kleine ochtend hoor. Ik ga nog lang niet solliciteren, ben wel zorgassistent op de interne.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
welke IC heb je meegelopen en met welke reden? ga je solliciteren?
Brede/grote botten want mager ben ik nu ook weer nietquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Tss, een plat buikje voel ik nou NOOIT en m'n ribben zijn alleen wat zichtbaar als ik me uitrekHoe doen jullie dat?
Ik heb gister die van de Conimex gehad, en die was idd niet echt pittig, zoals op het doosje stond, maar ik vond hem wel lekkerquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier een lekker recept voo rsajoer boontjes? Ik had het bij de Indische afhaal een keer op en dat was zooo lekker. Helaas viel de boemboe van Conimex vies tegen, die was helemaal niet pittig.
opeten?quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef mordradead het volgende:
Ik zit nog steeds rond de 75 te klooien, wel een ananas in huis wat zal ik daar toch eens mee doen
Tof dat je het zo leuk vindt!quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ik houd van de universiteit
ja.. dit is écht geweldig
alleen even kijken hoe en waar ik een dictaat van 160 pagina's ga uitprinten
Hoe wilde je vooraf gaan reflecteren danquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:59 schreef Jeipod het volgende:
ff dubbelzijdig thuis, zo gepiept
achteraf reflecteren is niet handig ... nu al mn dagplanningen van stage uitgewerkt en nu moet ik gaan reflecteren met als uitgang mn leervragen, kan de helft niet meer voor de geest halen
het is zó volwassen en interessant en leuk..quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Tof dat je het zo leuk vindt!
Ik hou ook van de universiteit, ik wil er ook eigenlijk niet weg als ik straks ben afgestudeerd...
mja, haha je hebt gelijk :dquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Hoe wilde je vooraf gaan reflecteren dan![]()
Oja, printen: koop maar vast een goedkope printer motorbloempje (lees: dure printer, goedkope inkt), je gaat 'm nodig hebben!
Statistiek is inderdaad leuk, zeker als alle domme meisjes om je heen zitten in de collegezaal 'he? Waar heeft ze het nu over? Waarom heet het nu ineens MANOVA in plaats van ANOVA? Waar haalt ze die 15,34 vandaan? Wat betekent die epsilon nou ook alweer?'quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:25 schreef Viking84 het volgende:
Oh, en de ironie wil dat ik, de enorme wiskunden00b (waarom denk je dat ik Nederlands studeer?), nu de hele tijd aan Mark van alles zit uit te leggen over statistiek
(hij leest nu wat ik gisteren las). Ik vind statistiek leuk
. Het wordt straks wel moeilijker, maar het gaat absoluut goed komen
. Volgende week woensdag eerste SPSS-practicum. Yeah!
Ik heb het over 's ochtends als je wakker wordt en nog niets hebt gegeten en op je rug ligt. Dan heb je al snel een plat buikje hoor. Ik zit nu een beetje krom voor de computer en dan heb ik ook een rolletjequote:Op woensdag 13 februari 2008 12:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Tss, een plat buikje voel ik nou NOOIT en m'n ribben zijn alleen wat zichtbaar als ik me uitrekHoe doen jullie dat?
Inderdaad, vooral die bovenste. Wel grappig om die foto's van iedereen te zienquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:02 schreef Jeipod het volgende:
Conleche, ik vind jou foto's echt alsof ze uit een tijdschrift komen btw![]()
NU GA JE VERDORIE HEEL SNEL NAAR DE SPORTSCHOOL FIETSEN! als je hard fietst krijg je t vanzelf warm en als je eenmaal bezig bent ben je blij dat je gegaan bentquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:18 schreef Jeipod het volgende:
wie schopt mij naar de sportschool trouwens ....
ik heb geen discipline vandaag, het is ijskoud buiten en dan hebk geen zin in fietsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |