Ik had gister de heerlijkste sperzieboontjes die ik ooit gegeten hadquote:Op zondag 10 februari 2008 18:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Sperzieboontjes uit een potje () voor m'n lief, want hij vindt ze heerlijk en ik krijg ze niet weg.
Ja, dat denk ik dus ookquote:Op zondag 10 februari 2008 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Verstandig dat je niet toch door bent blijven rennen, het is toch een teken dat het even iets teveel wordt. Ik zou wel gewoon de volgende les doen, uit je post maak ik namelijk niet op dat je helemaal kapot was en echt niet meer verder kon.
Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is geluktquote:Op zondag 10 februari 2008 21:36 schreef Miss_S het volgende:
Waar gaat je profielwerkstuk over?
Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezigquote:Op zondag 10 februari 2008 21:39 schreef mordradead het volgende:
Hebben jullie ook een aantal dagen waarin je vrij mag werken aan je profielwerkstuk?
Dat is wel interessantquote:Op zondag 10 februari 2008 21:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is gelukt. Ik lees nu dus vanalles over de werking van stoffen in chocolade, over hoe het gemaakt wordt en dat sommige stoffen zelfs als medicijnen gebruikt worden! Heel erg interessant, maar het verwerken van de informatie, en het verslag van de experimenten maken is erg saai. Wat we nu vooral doen is lay-out verbeteren, correct bronvermelden en dat soort saaie dingen
.
[..]
Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezig(slechte planning, ik weet).
Maar voor de rest, is het eigenlijk superleuk. En moet het vrijdag af zijn, ingeleverd, inclusief eindproduct ... dat laatste is nog een probleem, we weten nog niet wat ons eindproduct is
.
Wel fijn dat je het zelf ook echt leuk en spannend vond, ik heb het profielwerkstuk alleen gemaaktquote:Op zondag 10 februari 2008 22:04 schreef Chicolate het volgende:
Onze bronnen zijn ook maar internetpagina's... maar een aantal zijn in de tussentijd gewijzigd. En onze begeleider wil dat we het op de wetenschappelijke manier doen: met cijfertjes in de tekst, en dan aan het eind een grote genummerde lijst. Wij wilden eigenlijk een lijst maken per hoofdstuk ... dus nu moet ik al mn bronnen weer lezen, en zoeken waar ik informatie ooit vandaan gehaald heb
, das best vermoeiend na een hele dag niets anders doen.
Maar ons werkstuk is best serieus, we hebben ook echt onderzoek gedaan waarvan we de uitkomst niet wisten en zijn naar een chemisch bedrijf geweest enzo. Een stuk serieuzer dan de meeste klasgenoten, ik heb een soort passie voor dit werkstuk gekregen (doe het samen met mijn vriend, en die vindt het wel best allemaal). Het was best spannend, om te kijken of de proeven zouden lukken
.
Dus die hapjes waren net zo voedzaam als een maaltijd?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet![]()
maar dank je voor het meedenken!
dat kan ik ZELF, net zoals dat jij heel goed zelf kunt beslissen om tóch chinees te eten, en tóch ijs, en tóch fritesquote:Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet![]()
maar dank je voor het meedenken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |