Ik had gister de heerlijkste sperzieboontjes die ik ooit gegeten hadquote:Op zondag 10 februari 2008 18:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Sperzieboontjes uit een potje () voor m'n lief, want hij vindt ze heerlijk en ik krijg ze niet weg.
Ja, dat denk ik dus ookquote:Op zondag 10 februari 2008 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Verstandig dat je niet toch door bent blijven rennen, het is toch een teken dat het even iets teveel wordt. Ik zou wel gewoon de volgende les doen, uit je post maak ik namelijk niet op dat je helemaal kapot was en echt niet meer verder kon.
Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is geluktquote:Op zondag 10 februari 2008 21:36 schreef Miss_S het volgende:
Waar gaat je profielwerkstuk over?
Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezigquote:Op zondag 10 februari 2008 21:39 schreef mordradead het volgende:
Hebben jullie ook een aantal dagen waarin je vrij mag werken aan je profielwerkstuk?
Dat is wel interessantquote:Op zondag 10 februari 2008 21:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn onderwerp is eigenlijk heel erg leuk: theobromine, een van de actieve stoffen in chocolade. Ons onderzoeksdoel was om te proberen het uit een cacaoboon te halen, door middel van extractie (dus dat de stof oplost in een oplosmiddel). Dat is gelukt. Ik lees nu dus vanalles over de werking van stoffen in chocolade, over hoe het gemaakt wordt en dat sommige stoffen zelfs als medicijnen gebruikt worden! Heel erg interessant, maar het verwerken van de informatie, en het verslag van de experimenten maken is erg saai. Wat we nu vooral doen is lay-out verbeteren, correct bronvermelden en dat soort saaie dingen
.
[..]
Nee, alles moet buiten school. Alleen voor het doen van experimenten hebben we een keer 1 uur vrij gekregen (we konden een hele dag vrij krijgen, maar het bedrijf waar we naartoe zouden gaan, kon toevallig alleen op een dag die we al vrij hadden) ... totaal moeten we er 80 uur aan besteden, bijna allemaal buiten school. Nu moet ik nog zo'n 15 uur ... en ben er al sinds juni vorig jaar mee bezig(slechte planning, ik weet).
Maar voor de rest, is het eigenlijk superleuk. En moet het vrijdag af zijn, ingeleverd, inclusief eindproduct ... dat laatste is nog een probleem, we weten nog niet wat ons eindproduct is
.
Wel fijn dat je het zelf ook echt leuk en spannend vond, ik heb het profielwerkstuk alleen gemaaktquote:Op zondag 10 februari 2008 22:04 schreef Chicolate het volgende:
Onze bronnen zijn ook maar internetpagina's... maar een aantal zijn in de tussentijd gewijzigd. En onze begeleider wil dat we het op de wetenschappelijke manier doen: met cijfertjes in de tekst, en dan aan het eind een grote genummerde lijst. Wij wilden eigenlijk een lijst maken per hoofdstuk ... dus nu moet ik al mn bronnen weer lezen, en zoeken waar ik informatie ooit vandaan gehaald heb
, das best vermoeiend na een hele dag niets anders doen.
Maar ons werkstuk is best serieus, we hebben ook echt onderzoek gedaan waarvan we de uitkomst niet wisten en zijn naar een chemisch bedrijf geweest enzo. Een stuk serieuzer dan de meeste klasgenoten, ik heb een soort passie voor dit werkstuk gekregen (doe het samen met mijn vriend, en die vindt het wel best allemaal). Het was best spannend, om te kijken of de proeven zouden lukken
.
Dus die hapjes waren net zo voedzaam als een maaltijd?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet![]()
maar dank je voor het meedenken!
dat kan ik ZELF, net zoals dat jij heel goed zelf kunt beslissen om tóch chinees te eten, en tóch ijs, en tóch fritesquote:Op zondag 10 februari 2008 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan zelf héél goed oordelen hoeveel ik op heb, rond welke tijd en of het dan een vervanging voor een maaltijd waardig is of niet![]()
maar dank je voor het meedenken!
Waar deed jij het dan over?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Wel fijn dat je het zelf ook echt leuk en spannend vond, ik heb het profielwerkstuk alleen gemaakt
En vond het wel leuk maar niet echt super om te doen ofzo
Spraakmakende musicals, zoals ik zei wel interessant maar we namen het sowieso niet erg serieus het profielwerkstukquote:Op zondag 10 februari 2008 22:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Waar deed jij het dan over?Je ziet trouwens veel mensen die hun onderwerp eigenlijk niet leuk vinden, lijkt me erg lastig om dan zoveel tijd aan iets te besteden ...
Herinnering aan mezelf: nooit vlak voor het slapen gaan een oude encyclopedie opendoen, zeker niet als die stoffig is en het raam dicht zit, dan slaap je in het stof.
Sterkte met je opa. En reageer aub beide niet zo fel. Als je hier iets post weet je dat er op gereageerd gaat worden, daarom is het ook een forum.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Nogmaals:
[..]
dat kan ik ZELF, net zoals dat jij heel goed zelf kunt beslissen om tóch chinees te eten, en tóch ijs, en tóch frites
Ik ben 22, en kan prima voor mezelf zorgen. Ben slim genoeg om te weten of iets gezond is of niet. Of het genoeg vitaminen zijn of niet. Ik kook nagenoeg ál mijn maaltijden zelf, en weet daarom ook wat ik wel en niet kan en moet doet..
Dus blijf niet doorhameren, maar neem van mij aan dat ik heel goed zelf kan bepalen wat ik wel en niet doe, en daarbij of dit verstandig is of niet
Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havoquote:Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Maar havoOp de havo moest ik ook bronvermelding leveren
Het gaat ook om het ritme van 's ochtends, 's middags en 's avonds.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dus die hapjes waren net zo voedzaam als een maaltijd?
Het gaat er ook niet om hoeveel je op hebt maar wat je binnen krijgt
Jij praat altijd zo over je school dat ik dacht dat je mbo deedquote:Op zondag 10 februari 2008 23:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havo
Maar goed bij ons werd wel meer niet geleerddus leer dat bronvermelden nu in het 1e jaars HBO
Ik moet me er ook weer in verdiepen, nu ik weer in het onderwijs terecht kom. Niet als leerling, maar als docent dit keerquote:Het profielwerkstuk staat voor zelfstandig onderzoek naar een onderwerp dat aansluit bij één of twee vakken binnen je profiel. Je oefent met informatievaardigheden, onderzoeksvaardigheden en presentatievaardigheden.
In de beoordeling van het profielwerkstuk ligt het accent niet alleen op het 'eindproduct' (bijvoorbeeld een scriptie); je wordt ook beoordeeld op het onderzoeksproces als zodanig (voer je de opeenvolgende stappen van het onderzoek naar behoren - en binnen de daarvoor gestelde termijn - uit?).
Voor het profielwerkstuk krijg je geen cijfer (tenzij dit op jouw school anders geregeld is). Als je aan alle eisen hebt voldaan, noteert je begeleider in je examendossier de aantekening 'naar behoren gedaan' (sommige scholen maken verschil tussen 'voldoende' en 'goed'). Je hebt deze aantekening in ieder geval nodig om deel te kunnen nemen aan het Centraal Schriftelijk Examen.
Ik ben ook nog van voor de tweede fasequote:Op zondag 10 februari 2008 23:39 schreef Liejannuh het volgende:
Ik weet het, ik ben oud enzo, maar wat is een profielwerkstuk?
Vroegah, alleen hele oude mensen weten het nog, bestond het concept "profielwerkstuk" helemaal nog niet.Ik kon op de Havo gewoon 6 vakken kiezen en daar examen in doen.
Het was gister idd geweldig weer om hard te lopen.quote:Op maandag 11 februari 2008 08:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren heerlijk hardgelopen, 's middags met vriendje naar het stadspark gewandeld. Hij verveelde zich echter vrij snel en toen wilde hij een ijsje gaan halen. Toen kon ik niet weigeren en heb er ook 1 op. Wel echt genoten van het weer en vandaag ziet het er ook weer mooi uit![]()
Heb nu 2 dagen wereldgerechten gegeten (dat was al heeeeel lang geleden) en ik weet precies weer waarom dat zo lang geleden was... Niet echt een uitgesproken smaak en wel goed te doen, maar niet echt lekker.
Vanmiddag moet ik naar de tandarts, de afzetterHij gaat iets op m'n kiezen smeren en daar moest ik speciaal voor terugkomen.
Jawel hoor, je komt zelfs op de universiteit als je zonder middelbareschooldiploma op je vijftiende van school gegaan bent.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zei het zo omdat Renske het over 1e jaars uni hadden en daar kom je niet vanaf de havo
Maar goed bij ons werd wel meer niet geleerddus leer dat bronvermelden nu in het 1e jaars HBO
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |