abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56621899

Het vorige deel: Slank de lente in # 125 Jubileumtopic!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
pi_56621911
gets, was ik toch de laatste had bijna niet meer gekeken

maar, een toepasselijke TT, al zeg ik het zelf niets heerlijkers dan nu hardlopen.. zonnetje, blije mensen, knopjes aan de bomen nu boodschappen doen, brunch laten zakken en dan er weer tegenaan
Ja doei.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:43:16 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56621943
Haha, en weer ben ik niet de laatste . Volgens mij heb je de vorige ook al op slot gegooid, toch? .

Die TT heb je zeker gejat van het Groningentopic? (dat heet 'Lekker skaten in de zon' oid).
Ik wil vandaag een cake gaan maken. Weet niet niet of ik dat doe, hoor. Ga in ieder geval even naar de AH nu om de boodschappen die ze bij de Plus niet hebben te halen.

En ik krijg zo'n zin in de lente nu .
Niet meer actief op Fok!
pi_56622011
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:43 schreef Viking84 het volgende:
Haha, en weer ben ik niet de laatste . Volgens mij heb je de vorige ook al op slot gegooid, toch? .

Die TT heb je zeker gejat van het Groningentopic? (dat heet 'Lekker skaten in de zon' oid).
Ik wil vandaag een cake gaan maken. Weet niet niet of ik dat doe, hoor. Ga in ieder geval even naar de AH nu om de boodschappen die ze bij de Plus niet hebben te halen.

En ik krijg zo'n zin in de lente nu .
gejat? Het Groningentopic? neen.. dit heb ik totaal zelf bedacht (wat moet ik met een groningen-topic?)
Ja doei.
pi_56622040
Succes met proppen vanavond, MoBlo Anders moeten ze maar in de hal blijven staan
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56622176
behalve dat het na het weekend weer minder word
pi_56622207
Ik ga morgen lekker een lange strandwandeling maken
Nu eerst lunchen, en pas rennen als dat is gezakt, of course
pi_56622209
Extra reden om dit weekend van de zon te genieten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56622787
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Extra reden om dit weekend van de zon te genieten
Van mij mag het wel lente blijven lekker weer rokjes en jurkjes aan zonder panties
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:42:24 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56622791
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gejat? Het Groningentopic? neen.. dit heb ik totaal zelf bedacht (wat moet ik met een groningen-topic?)
Misschien zag je het in AT staan en kwam je daardoor op het idee? Weet ik veel? .
Maar kennelijk inspireert het zonnetje mensen tot sporten en dat is altijd goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_56623040
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 14:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar kennelijk inspireert het zonnetje mensen tot sporten en dat is altijd goed .
Dat probleem heb ik niet
Ben erg ongesteld dus geen behoefte aan sporten op het moment
pi_56623116
Wat is het buiten heerlijk Ik kwam helemaal happy terug van het boodschappen doen net, terwijl ik dat zaterdags normaal altijd een hel vind. Maar iedereen leek zo opgewekt Dat gevoel werd trouwens nog versterkt omdat ik voor het eerst in maanden weer hagelslag op m'n boterham had, ik vond dat het best eens mocht van mezelf. Verder huisje schoongemaakt, nu aan het werk voor school en vanavond werken

Oja en ik rook narcissen!
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:09:23 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56623188
Ik ruik cake .
Niet meer actief op Fok!
pi_56623204
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik ruik cake .
Wat voor cake wordt het?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:11:34 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56623228
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:10 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Wat voor cake wordt het?
Een doodnormale cake .
Niet meer actief op Fok!
pi_56623263
Eens kijken of ik morgen mijn vriendje vroeg het bed uit krijg voor een boswandeling
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:28:15 #17
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56623461
Ik ga vanavond ook naar Groningen, even stappen met collega's.... laatste keer was met m'n neven gingen we om 7 uur 's ochtends nog eens naar Santana (24uur pool cafe )
Nou ja, dit is stiekem alleen een terugvindpost.
Bernie en ik zijn tof.
pi_56623482
's ochtends vroeg al aan de drank?

het is goddelijk buiten

alle boodschappen zijn binnen, en dan nu de hardloopkleren aan

ga volgende week, geinspireerd door de andere lopers, maar eens voor échte hardloopschoenen kijken bij Runnersworld in Nijmegen

zonnetje

en het blijft volgens het KNMI nog wel even zo.. iig droog en maar 10% kans op regen de komende week
Ja doei.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:30:06 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56623488
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:28 schreef mordradead het volgende:
Ik ga vanavond ook naar Groningen, even stappen met collega's.... laatste keer was met m'n neven gingen we om 7 uur 's ochtends nog eens naar Santana (24uur pool cafe )
Nou ja, dit is stiekem alleen een terugvindpost.
Santana . Ben ik ook wel geweest.
Niet meer actief op Fok!
pi_56623539
Ik ga straks ook naar Groningen Net lekker een half uur gewandeld in de zon (moest lopend vanaf het station naar huis). Ik ben nu heerlijk soep aan het eten en aan het wachten tot mijn wasmachine klaar is; wil die was toch echt nog even ophangen.
pi_56623582
Gaat hier iedereen naar Groningen
Ik ben er nog nooit geweest....
pi_56623633
Oh Miss S, het is een erg leuke stad! Moet je nodig een keer doen
pi_56623646
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh Miss S, het is een erg leuke stad! Moet je nodig een keer doen
Misschien als ik er ooit eens in de buurt ben
Het is ook zo ver van brabant
pi_56623674
je woont toch in Nijmegen? of zit je daar alleen op school?
Ja doei.
pi_56623700
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
je woont toch in Nijmegen? of zit je daar alleen op school?
Zit daar alleen op school, moet elke dag 2x een half uur met de auto om daar te komen
pi_56623723
waarom dan niet gezellig een kamer daar zoeken? Nijmegen is zooooo leuk we kunnen niet wachten tot we daar (weer) wonen
Ja doei.
pi_56623734
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
waarom dan niet gezellig een kamer daar zoeken? Nijmegen is zooooo leuk we kunnen niet wachten tot we daar (weer) wonen
Omdat de reistijd goed te doen is en omdat ik lekker de ruimte thuis heb, wat ik op een kamer nooit zou kunnen hebben
pi_56623763
zou niet aan moeten denken om te studeren en nog thuis te wonen zelfstandigheid

maargoed.. ieder z'n ding

Nu lekker Evy 15 lopen
Ja doei.
pi_56623784
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
zou niet aan moeten denken om te studeren en nog thuis te wonen zelfstandigheid

maargoed.. ieder z'n ding

Nu lekker Evy 15 lopen
Veel studenten wonen nog thuis hoor, en ja ik moet er niet aan denken om in een kast te wonen
En ik heb dan ook ouders die een eigen zaak hebben (dus er bijna nooit zijn) en enigst kind, denk als dat anders was geweest dat ik ookal weg was geweest
pi_56623829
Thuis wonen heeft zo ook zijn voordelen Net als op jezelf wonen, maar daar eb je de rest van je leven nog tijd zat voor
pi_56623844
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:50 schreef Isabeau het volgende:
Thuis wonen heeft zo ook zijn voordelen Net als op jezelf wonen, maar daar eb je de rest van je leven nog tijd zat voor
Ik ben nog een weekje jong (dan word ik 20)
pi_56623942
Meid, tot je dertigste vind ik je jong
pi_56624277
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:57 schreef Isabeau het volgende:
Meid, tot je dertigste vind ik je jong
Zolang ik maar niet volwassen hoef te worden
pi_56624515
ik vond het wel het nadeel van op het HBO zitten: alle mensen daar komen uit de regio, waardoor ze állemaal naar huis gaan, en er dus nagenoeg geen studentenleven is..

Ben daarom ook nu wel blij (niet als voornaamste reden van mijn overstap, maar wel een fijne bijkomstigheid) dat ik naar de universiteit ga waar gelukkig heel veel mensen wél het huis uit gaan en daardoor er 's avonds ook wat te beleven valt en dat vind ik dan ook weer heel belangrijk.. ben geen elke-avond-kroegtijger, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben, zeg maar

niets slechts aan het HBO verder hoor, dat niet, maar de meeste HBO opleidingen zijn aan elke hogeschool wel te doen, waardoor voor de jongeren (17-18jarigen) het lekker dicht bij huis zoeken terwijl veel studies (behalve de 'standaarden' als rechten en psychologie enzo) aan het WO niet óveral te vinden zijn, en er vaker verhuisd MOET worden..
Ja doei.
pi_56624591
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond het wel het nadeel van op het HBO zitten: alle mensen daar komen uit de regio, waardoor ze állemaal naar huis gaan, en er dus nagenoeg geen studentenleven is..

Ben daarom ook nu wel blij (niet als voornaamste reden van mijn overstap, maar wel een fijne bijkomstigheid) dat ik naar de universiteit ga waar gelukkig heel veel mensen wél het huis uit gaan en daardoor er 's avonds ook wat te beleven valt en dat vind ik dan ook weer heel belangrijk.. ben geen elke-avond-kroegtijger, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben, zeg maar
In Nijmegen is er sowieso genoeg studentenleven, daar heb je geen klasgenootjes voor nodig lijkt me
En als je op kamers woont heb je toch ook je huisgenoten?

Ik ben sowieso niet van het typische studentenleven
pi_56624606
net dus Evy 15 gelopen

ging echt bagger heb te weinig gedronken, waardoor mijn spieren gewoon helemaal NIET wilden de vorige les ging echt heerlijk

máár, ik heb 'm wel uitgelopen, in het zonnetje.. heerlijk ben trots
Ja doei.
pi_56624644
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

In Nijmegen is er sowieso genoeg studentenleven, daar heb je geen klasgenootjes voor nodig lijkt me
En als je op kamers woont heb je toch ook je huisgenoten?

Ik ben sowieso niet van het typische studentenleven
het grootste gedeelte van je sociale contacten zul je opdoen 'op school', aangezien je daar fulltime aanwezig bent.. met je 'klas', dus zul je daar veel aan hebben... Vooral als je niet zomaar in de kroeg iemand aanspreekt

en tsja, op kamers is dan wel weer niets voor mij maar wel een eigen huis (verwend!) in de stad waar ik studeer woon al vanaf mijn 19e in een eigen huis, en zou niets anders gedaan willen hebben en heb veel aan mijn studiegenoten gehad, vandaar dat ik liever in een studentenstad woon en een studie doe waar meer mensen daar ook blijven, dan dat ik de enige ben die elke keer voorstelt wat te gaan drinken, en de rest die nee zegt, omdat ze naar mamma thuis moeten.. daar ben ik dan weer niet zo'n fan van
Ja doei.
pi_56624678
maar, nogmaals, het was gewoon interesse, niet iedereen is hetzelfde dus no hard feelings ofzo hoop ik
Ja doei.
pi_56624777
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

woon al vanaf mijn 19e in een eigen huis, en zou niets anders gedaan willen hebben
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De meeste studenten kunnen met moeite een kamer betalen
  zaterdag 9 februari 2008 @ 16:58:31 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56624837
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De meeste studenten kunnen met moeite een kamer betalen
Rijke ouders, denk ik . Er was ook even sprake van dat mijn ouders iets voor me zouden kopen, maar dat zou ik dan wel met iemand anders moeten delen. Is uiteindelijk niet doorgegaan, omdat mijn broer en zussen (vooral m'n jongste zus) dan moeilijk zouden gaan doen. Gelijke behandeling enzo. Ik heb nu ook niet het gevoel dat ik 'op kamers' woon. Vooral in en rond vakantieperioden en vaak in het weekend is het huis van mij en Mark alleen , omdat de derde bewoonster dan naar Duitsland is. En als ik straks afgestudeerd ben en een baan heb gevonden in de omgeving en Mark is bezig met zijn duale master (waarschijnlijk in februari 2009), dan willen we hier voorlopig ook met z'n tweeën blijven wonen. Het is een mooi pandje .
Niet meer actief op Fok!
pi_56624852
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Rijke ouders, denk ik .
Maar dat noem ik dan geen zelfstandigheid maar zal wel aan mij liggen
pi_56625039
Rijke ouders?

Ik heb álles zelf betaald, inrichting, huur, vaste lasten tot aan de zorgverzekering aan toe.. maar ik heb dan ook naast mijn studie elke mogelijke minuut ook me de tering gewerkt

Mijn ouders hébben namelijk geen geld, geen top-banen en geen riant salaris

Dus sorry, maar ik ben wel écht zelfstandig, vanaf mijn 19e, geheel vrijwillig

Niet oordelen voordat je het hele verhaal kent, gaarne:)
Ja doei.
pi_56625085
Volgens mij huurt MB gewoon, maar bedoelt ze dat ze geen gedeeld huis heeft.

Edit:oh laat maar, MNDM

Man, ik heb het zo vreselijk leuk gehad. Heb 5 jaar in een vies, krap, supergezellig studentenhuis voor 4 gewoond. Echt heel erg goede herinneringen aan
pi_56625107
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:11 schreef ColdFeet het volgende:

Man, ik heb het zo vreselijk leuk gehad. Heb 5 jaar in een vies, krap, supergezellig studentenhuis voor 4 gewoond. Echt heel erg goede herinneringen aan
Volgens mij ben ik veelste veel een meisje meisje om dat leuk te kunnen vinden
1x in de week naar mijn vriend op zijn kamer vind ik genoeg

Maar volgens mij moeten we weer een beetje ontopic....
pi_56625226
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik veelste veel een meisje meisje om dat leuk te kunnen vinden
1x in de week naar mijn vriend op zijn kamer vind ik genoeg

Maar volgens mij moeten we weer een beetje ontopic....
Meisje-meisje? Ach, op een bepaalde manier ben ik dat ook wel, maarja, je moet wat, als je een technische studie doet
Wij deden altijd veel samen: koken, filmpje kijken, borrelen, naar feesten... Zo worden je huisgenoten vanzelf vrienden. En op de huishoudelijke irritaties na is het altijd zo tof geweest... Pilsjes doen op het dak enzo Ineens midden in de nacht bedenken dat we vijf afleveringen friends achter elkaar gingen kijken, cocktailavondjes, gitaarlessen, gekke stemmetjes en idiote scheldwoorden
pi_56625303
Ik vond 't wel leuk om bij René (die woonde wel in een studentenhuis) over de vloer te komen, zolang ik m'n eigen huisje maar had

vind het geweldig om vrienden uit te nodigen, voor ze te koken, hele avond spelletjes doen, slapen mag ook altijd als het laat wordt en/of er gedronken wordt, maar zolang ze de dag erna maar weer weg gaan...
Ben echt héél erg gehecht aan mijn privacy, en op iemand met wie ik een relatie heb na, vind ik het niet fijn om dat te delen

Mijn eigen keuken, eigen douche (douchehaar in het putje is dan van MIJ, en dan moet ik mezelf schoppen dat eens schoon te maken ) eigen woonkamer waarin ik kan kijken op tv, luisteren op de radio en stil kan zijn wat ik wil...

nee.. ik ben heel sociaal, heb graag mensen om me heen, een tijd lang nog erg 'alleenzijnangst' gehad, MAAR, 's avonds wil(de) ik wel graag mijn eigen plek hebben, mijn eigen rust en daar ben ik erg op gesteld... daarom heb ik ook vanaf het moment dat ik 18 werd meteen ingeschreven bij de woningbouw, en had ik iets meer dan een jaar later mijn eerste eigen huisje, op Scheveningen dat was érg stoer..
Ja doei.
pi_56625358
zodadelijk lekker koken.. rijst met currypasta (rood) en kokosmelk en groente en kip

met een klein beetje kloepoek
Ja doei.
pi_56625380
Hier word het chinees of frites, in mijn geval zou frites gezonder zijn maar we zullen zien
Ligt eraan hoelaat mijn vriendje er is
pi_56625449
Ik ga bapao's maken (zelfgemaakt dan hè).

Ik eet dus nooit meer chinees, da's een van mijn 'lifestyle-changes'. Eerst deden we dat bijna elke week, als ik weer s geen zin had om te koken. Maar ik krijg er altijd buikpijn van.
Frites eet ik nog wel af en toe. Maar alleen echt goeie, en niet als tussendoortje.

Goed bezig, hè
pi_56625487
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 17:30 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga bapao's maken (zelfgemaakt dan hè).

Ik eet dus nooit meer chinees, da's een van mijn 'lifestyle-changes'. Eerst deden we dat bijna elke week, als ik weer s geen zin had om te koken. Maar ik krijg er altijd buikpijn van.
Frites eet ik nog wel af en toe. Maar alleen echt goeie, en niet als tussendoortje.

Goed bezig, hè
Hier eten we chinees meestal eens in de 3 weken, ik kan het me ouders moeilijk verbieden
En frites betekent bij mij een hamburger van de grill en salade dus niets wat verkeerd is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')