abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56685667
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
en zo eens even bedenken hoe ik de witlof ga maken vanavond
Mijn moeder maakt altijd een soort frisse witlofsalade. Ik weet geen recept, maar dat is rauwe witlof met appel, rozijn, kipfilet (gerookt volgens mij), dressing en nog wat meer dingen (waarvan ik de smaak wel ken, maar geen idee heb wat ik nou eet) en dat is heel erg lekker . Witlof uit de oven vind ik maar zo-zo.

Het is buiten nog steeds ongelooflijk lekker weer . Hier heeft de hele dag de zon geschenen, geen wolkje aan de lucht en is het ook redelijk warm buiten. Paar keer heen en weer moeten fietsen, in de zon is dat helemaal geen straf ... zo jammer dat ik geen tijd heb om een windvrij plekje te zoeken en in de zon te gaan zitten .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56685762
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:16 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mijn moeder maakt altijd een soort frisse witlofsalade. Ik weet geen recept, maar dat is rauwe witlof met appel, rozijn, kipfilet (gerookt volgens mij), dressing en nog wat meer dingen (waarvan ik de smaak wel ken, maar geen idee heb wat ik nou eet) en dat is heel erg lekker . Witlof uit de oven vind ik maar zo-zo.
Yep, zo eet ik ook altijd witlof veel lekkerder dan uit de oven.
Ik maak het met witlof, geraspte appel, stukjes ananas, stukjes mandarijn, geraspte bleekselderij, rozijntjes en een dressing van (veel) magere yoghurt, een klein lepeltje honing en wat sinaasappelsap. Ik doe er eigenlijk nooit kip ofzo door, maar nu ik dat zo lees klinkt dat ook best lekker! Heb je meteen een maaltijdsalade.
pi_56685784
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh en ik hebben hier gisteren quinoa gegeten met roerbakgroenten en sla. En het was lekker! Quinoa is een pseudo-graan (iedereen noemt het graan en het is geen graan, maar het lijkt er wel op ) en als enige van de niet-dierlijke produkten heeft het alle essentiële aminozuren al fijn in zich. Je hoeft dus niets te combineren om alles binnen te krijgen. Het lijkt na bereiding een beetje op couscous qua vorm. Je kan het net zoals rijst koken en gebruiken wanneer je rijst gebruikt. Quinoa is te koop bij natuurvoedingswinkels

Ik voelde me gisteren wel heel erg geitenwollensokkerig, alleen al door de soyamelk en quinoa

En ik denk dat de Nederlandse equivalent van een grappige naam als Sufjan in Amerika Dick is. Of Dick de Cock.
Wat grappig, ik zag laatst een aflevering van Masterchef waar ze ingrediënten moesten herkennen, en daar kwam ook dat Quinoa in voor. Van de koks die mededen wist maar eentje het te herkennen. Toen was ik al best benieuwd naar hoe het smaakte. Is het lekker? Rijst kan ik zo oplepelen als ik het heb gekookt, bij couscous moet er altijd wel een smaakje door van 't één of 't ander, hoe valt dat bij Quinoa uit?
pi_56685879
auto rijden ging goeeed.. sinds dhalf januari weer begonnen
en mag TTT en als die goed gaat afrijden
pi_56685944
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
auto rijden ging goeeed.. sinds dhalf januari weer begonnen
en mag TTT en als die goed gaat afrijden
als die goed gaat had je net zo goed kunnen afrijden
pi_56686211
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als die goed gaat had je net zo goed kunnen afrijden
Bij mij ging de TTT zo slecht dat ik blij was dat ik hem had gedaan . Kreeg heel veel tips van de examinator, en aangezien ik heel erg geloof in lichamelijk leren (dat als je iets 1x hebt gedaan het 'in je lichaam zit', klinkt vager dan het is) was ik ook veel minder zenuwachtig voor het echte examen. Het is dan een soort filmpje geworden wat je opnieuw kunt afspelen in je hoofd en dat maakte het voor mij een stuk makkelijker!
pi_56686451
ik vind witlof uit de oven (mits je het middelste bittere stuk verwijdert) erg lekker met ham en kaas

Verder twijfel ik: ben moe, hoofdpijn, en heb me opgegeven voor spinnen vanavond, in Nijmegen.. liever zou ik aansluitend met studie sporten, zodat ik niet heen en weer hoef...

gisteren hardgelopen, morgen weer hardlopen, donderdag zwemmen en vrijdag weer hardlopen.. vraag me af of ik het spinnen dan een weekje op kan schuiven tot ik meer weet over mijn werkrooster en dus ook wanneer ik aansluitend kan gaan spinnen...

hij staat op annuleren nu.. maar ik voel me zwak als ik 't doe terwijl ik eigenlijk gewoon weet dat 't beter is om volgende week te beginnen, als ik dan aansluitend aan school kan sporten en dan gewoon thuis naar Arnhem kan gaan...

I'm weak.. I know.. maar het is wel koud, half uur met de motor, 50 minuten fietsen, en dan in de kou weer terug...

*twijfel*
Ja doei.
pi_56686574
Ik zou niet gaan. Opgelost, klaar.

Je moet je echt niet te schuldig gaan voelen over dit soort dingen hoor, alles wijst erop dat jij er veel gelukkiger van wordt nu lekker thuis te blijven. Uitrusten is ook wel eens goed .
pi_56686634
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
hij staat op annuleren nu.. maar ik voel me zwak als ik 't doe terwijl ik eigenlijk gewoon weet dat 't beter is om volgende week te beginnen, als ik dan aansluitend aan school kan sporten en dan gewoon thuis naar Arnhem kan gaan...

I'm weak.. I know.. maar het is wel koud, half uur met de motor, 50 minuten fietsen, en dan in de kou weer terug...

*twijfel*
Je kunt ook te streng voor jezelf zijn...
Ik zou lekker thuisblijven (zeg ik nu, na een hele tijd te streng voor mezelf te zijn geweest ).
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56686654
ja.... ik ga maar annuleren...

bleh! had er wel zin in, maar wil me ook niet oversporten, maar merk wel dat ik nu zó enthousiast aan het sporten en afvallen ben, dat ik me schuldig voel zodra het een keer niet kan of lukt kan me daar echt klote over voelen

vanavond lekker thuis, morgenmiddag hardlopen, donderdagavond zwemmen! En dan vrijdag weer hardlopen (of zaterdag, bedenk ik me net, wánt, we moeten naar mn schoonzus vrijdag dus dan schuiven we de twee dagen rust weer wat naar voren wel fijn, dat je lekker kunt rouleren met dat Evy-rooster..

Schoonzus heb ik overigens inmiddels ook al aan de Evy geholpen
Ja doei.
pi_56686779
je moet na elke dag sport wel een een dag rust nemen !
pi_56686816
Heb 5 km gerend en ik had pijn in m'n benen. Wilde m'n record verbreken maar dat is niet gelukt. Ben blijven steken op 27:55 minuten. Vraag me af of ik ooit de 25 minuten haal. Ik denk dat ik dan eens moet beginnen om een vlakke route uit te kiezen, want deze gaat de eerste 2 km. omhoog en hoewel ik dezelfde weg terug neem en er op het einde dus voordeel van heb, denk ik toch dat ik als ik niet hoef te klimmen ik dan sneller loop...

Vandaag gegeten tot nog toe:

Gekookte eitje met anderhalve geroosterde boterham met filet americain en ui

Lunch: restje spaghetti van gisteren

Tussendoor: 250 gram ananas

Vanavond: GadoGado met Thaise rijst en een kippendrumstick.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:38:09 #238
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56686902
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:41 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Vanochtend op de IC wezen meekijken, was wel indrukwekkend & heftig om te zien...
welke IC heb je meegelopen en met welke reden? ga je solliciteren?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56687007
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
ja.... ik ga maar annuleren...

bleh! had er wel zin in, maar wil me ook niet oversporten, maar merk wel dat ik nu zó enthousiast aan het sporten en afvallen ben, dat ik me schuldig voel zodra het een keer niet kan of lukt kan me daar echt klote over voelen
Voel je niet schuldig over die ene keer niet sporten, hou het een beetje relaxt . En daarbij, je sport al enorm veel, het is geen ramp als je dan een keertje moet missen, ook zonder deze ene keer spinnen blijf je afvallen ... zolang het geen gewoonte wordt om het sporten af te zeggen hoef je je nergens zorgen over te maken .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56687125
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:11 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Smaken verschillen, zullen we maar zeggen
Ik haal het inderdaad bij de natuurwinkel. Daar hebben ze zat, alle mogelijke kleuren, maten en ingredienten
Oke, moet er nog eens gaan kijken dan
pi_56687168
Vandaag was er iemand jarig bij ons in de klas dus heb een lolly op, dat was echt jaren geleden
En toen ik thuis kwam kip kerrie met rijst maar zat snel vol
pi_56687228
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:49 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij mij ging de TTT zo slecht dat ik blij was dat ik hem had gedaan . Kreeg heel veel tips van de examinator, en aangezien ik heel erg geloof in lichamelijk leren (dat als je iets 1x hebt gedaan het 'in je lichaam zit', klinkt vager dan het is) was ik ook veel minder zenuwachtig voor het echte examen. Het is dan een soort filmpje geworden wat je opnieuw kunt afspelen in je hoofd en dat maakte het voor mij een stuk makkelijker!
Ja maar TTT is bijna net zo duur als een examen, kan je net zo goed eerst een examen doen voor het geval dat je wel slaagt
en anders kan je dat gewoon zien zoals een TTT
pi_56687718
TTT is hier 100 euro goedkoper
Heb die argumenten ook al aangevoerd maar in haar visie was het beter..
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:41:02 #244
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56687861
Ik heb nu geen TTT.... bij de nieuwe stijl examens hoef je trouwens alleen nog maar de hellingproef op commando te kunnen doen de rest mag je naar eigen inzicht doen. TTT leek mij wel handig om op al die speciale dingen vrijstelling te krijgen maar nu... ik geloof dat m'n rijinstructeur ook wel kan inschatten hoe ik rijd.
Bernie en ik zijn tof.
pi_56688285
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
TTT is hier 100 euro goedkoper
Heb die argumenten ook al aangevoerd maar in haar visie was het beter..
Maar nog steeds niet goedkoop toch? (hier was het verschil trouwens niet zo groot)
Maar ik zie het zo dat je beter ergens voor kan betalen en dan nog een kans hebben om te slagen

Augurken zijn trouwens best lekker als tussendoortje
pi_56688346
Ja dat vond ik dus ook Word heus niet opeens zenuwachtig
pi_56689066
Vanmiddag Evy gelopen met m'n vriend. Was wel moe aan het eind, maar voldaan . Heb zere kuiten nu, haha. Daarna zijn we lekker in onze whirlpool geweest voor de spiertjes .

Vandaag gezond gegeten, alleen een beetje satésaus bij het avondeten. Maar aangezien ik de rest van de dag heel mager heb gegeten vond ik het wel kunnen.
pi_56689453
heeeeeeeeeerlijke roodschillige aardappelen gegeten met een beetje knoflook in de mayo... beetje veel hierdoor was 't zo scherp dat ik er maar een héééééééél klein beetje op kon doen goede remedie tegen veel mayo nemen..

de witlof met ham/kaas was ook erg lekker, maar wederom was de sateschnitzel een beetje

blij dat ik niet ben gaan spinnen.. morgen maak ik het goed met een extra goede Evy, vind ik
lekker vroeg slapen, dat wel

fijne avond nog
Ja doei.
pi_56690787
na het avondeten heb ik nog: augurk, stukje kaas en 2 liga op
alleen het stukje kaas was misschien niet zo goed maarja
het is al een verbetering als je kijkt naar de vakantie

morgen weer mijn eerste dansles
pi_56691467
Ik geloof dat er hier laatst iemand pasta met roomsaus en spekjes had gegeten ofzo?

In ieder geval, ik las het en kreeg er zin in dus uiteindelijk is het volkoren pasta geworden, met bladspinazie, magere spekblokjes, ui en nog wat knoflook en daarbij nog sla. Had ik alleen voor een paar dagen boodschappen gedaan, heb ik alles gehaald behalve olijfolie dus heb het uiteindelijk maar met het vet van de spekblokjes alleen gedaan. Misschien zometeen nog wat yoghurt en wat fruit als toetje

[ Bericht 0% gewijzigd door shinydiscoball op 13-02-2008 01:15:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')