quote:Op maandag 4 februari 2008 11:47 schreef teigan het volgende:
[..]
ik eet er op dit moment 5 a 6 op een dag.
Als ontbijt twee, en dan bij de lunch drie of vier. Ik haal nu ook vaak een kopje soep op mijn werk, en een bekertje melk, en dat vult ook wel goed. Mocht ik dan rond 4 uur nog heel veel trek hebben na mijn stuk fruit, dan neem ik die vierde boterham.
Volkoren brood vult beter dan tarwebrood als ik het goed heb, en het beleg klinkt op zich wel ok..
Het is gewoon lastig om zulke eetbuien af te leren, het kost even tijd, en soms val je ook wel weer terug, maar het is zeker de moeite waard om te proberen.
Welkom terugquote:Op maandag 4 februari 2008 11:56 schreef Liejannuh het volgende:
Hallo!Isa en ik zijn weer terug uit Londen!
![]()
Het was leuk en ik ging net op de weegschaal staan met schoenen, spijkerbroek en dik vest aan en ik schrok van hoe laag mijn gewicht was met al deze kleding aan!
Zo maar even een rondje rennen. Heb besloten toch maar thuis te werken vandaag, dus ik mis mijn rondje fietsen.
We hebben heerlijk gegeten in Chinatown vrijdag. En zaterdag hebben we een salade gehaald omdat we geen zin hadden in Pizza. Gister heb ik Fish and Chips op. De Fish was erg lekker, maar frietjes bakken is niet echt het sterkste punt van de pub waar we gegeten hebben.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Welkom terugFijn dat het leuk was!
Ik wéét dat engels eten niet lekker is, maar om nou helemaal niks te eten is ook niet goed hoor
KLinkt tof!quote:Op maandag 4 februari 2008 12:16 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
We hebben heerlijk gegeten in Chinatown vrijdag. En zaterdag hebben we een salade gehaald omdat we geen zin hadden in Pizza. Gister heb ik Fish and Chips op. De Fish was erg lekker, maar frietjes bakken is niet echt het sterkste punt van de pub waar we gegeten hebben.
En we hebben fudge op. En hele lekkere kettle chips. En bier. Maar we hebben ook heel veel gelopen, dat zal er ook vast iets mee te maken hebben.
Je kunt in Groot-Brittannie ook heel erg lekker Indiaas eten, 't verbaast me dat je dat niet hebt gedaanquote:Op maandag 4 februari 2008 12:16 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
We hebben heerlijk gegeten in Chinatown vrijdag. En zaterdag hebben we een salade gehaald omdat we geen zin hadden in Pizza. Gister heb ik Fish and Chips op. De Fish was erg lekker, maar frietjes bakken is niet echt het sterkste punt van de pub waar we gegeten hebben.
En we hebben fudge op. En hele lekkere kettle chips. En bier. Maar we hebben ook heel veel gelopen, dat zal er ook vast iets mee te maken hebben.
Hoi MoBlo...quote:
Ik was 7 pond 56 kwijt.quote:Op maandag 4 februari 2008 14:12 schreef ColdFeet het volgende:Held!! Wat was je kwijt? Maak ik het meteen over.
Enne, hoe duur is bespottelijk duur? Is het een delicatesse, ofzo?
Kun je niet beter op amazon.com kijken? De Amerikaanse site... de dollar staat zo heerlijk laag.quote:Op maandag 4 februari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
Ik dacht trouwens dat het pond veel hoger stond; nog even wat leuke kookboeken bestellen op amazon, dan
Hogere verzendkosten hè... Ik zal 's vergelijken.quote:Op maandag 4 februari 2008 15:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Kun je niet beter op amazon.com kijken? De Amerikaanse site... de dollar staat zo heerlijk laag.
Ik laat engelstalige reisgidsen altijd uit de VS komen. Lonely Planet is daar rond de $20 en hier rond de E30 (beetje afhankelijk van welke gids). Daar kunnen geen verzendkosten tegenop.quote:Op maandag 4 februari 2008 15:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hogere verzendkosten hè... Ik zal 's vergelijken.
Geen idee of dat klopt, het geld is nog niet afgeschreven van mn bankrekening!quote:Op maandag 4 februari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens deze koersconverter is dat 9,40 euro.
Was het lastig te vinden?
Het was wel een heel schattig winkeltje, maar heel klein en bij heel veel dingen stond geen prijs. En daar heb ik zo'n hekel aan.quote:En ohhhh, dat klinkt wel erg leuk zeg, zo'n kruidenwinkelIk geloof dat ik er rustig 2 pond voor betaald had!
Ik dacht trouwens dat het pond veel hoger stond; nog even wat leuke kookboeken bestellen op amazon, dan
hey!quote:
Neejoh! Gewoon bij de Boots (de Etos/Kruidvat van de UK geloof ik). Zit overal en de eerste winkel van Boots die ik binnen liep had ze staan.quote:Op maandag 4 februari 2008 16:12 schreef ColdFeet het volgende:
Liejannuh, ik bedoel: waren de bussen lastig te vinden? Je hebt er toch niet stad en land voor hoeven afsjouwen, hè
Gelukkigquote:Op maandag 4 februari 2008 16:24 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Neejoh! Gewoon bij de Boots (de Etos/Kruidvat van de UK geloof ik). Zit overal en de eerste winkel van Boots die ik binnen liep had ze staan.
No worries!
Oew! Ja, leuk! En gezellig!quote:Op maandag 4 februari 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gelukkig
Kom je binnenkort weer 's eten?
Stadskanaal, maar ik ben weer thuisquote:Op maandag 4 februari 2008 12:33 schreef teigan het volgende:
waar moet je dan naartoe freecell?
Misschien mag ik me er niet mee bemoeien, maar dat is volgens mij ook in Amsterdam te koop. London is wel veel leuker natuurlijkquote:Op maandag 4 februari 2008 15:25 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En de zwarte cardamom was 2 pond voor een klein zakje.
Vertel! Waar?quote:Op maandag 4 februari 2008 20:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien mag ik me er niet mee bemoeien, maar dat is volgens mij ook in Amsterdam te koop. London is wel veel leuker natuurlijk
Wat goed dat je het probleem onder ogen ziet en er wat mee gaat doenquote:Op maandag 4 februari 2008 21:59 schreef Zeeltje het volgende:
oke de knoop is doorgehakt!
Na weer uren huilen omdat ik niet lekker in mijn vel zit ga ik naar een dietist. Ik weet de oorzaak van waarom ik zoveel eetbuien. Ik wist het al een tijdje maar deed er verder niks mee. Ik ga een afspraak maken met een therapeut/psyloog om het een plekje te geven en een dietist zoeken in de buurt. Ik vind mezelf echt te dik,
Ik hou momenteel ook een weblog ter inspiratie om door te gaan. Daar vertel ( of probeer ) ik alles te vertellen wat ik beleef/dwarszit/ en hopelijk wat me goed zit!
Pff dit keer moet het echt lukken!
Heeft iemand hier goede ervaringen met dieetisten? ( nja slechte mag ook, maar moet momenteel gemotiveerd blijven)
Zeeltje, goede stap joh!quote:Op maandag 4 februari 2008 21:59 schreef Zeeltje het volgende:
oke de knoop is doorgehakt!
Na weer uren huilen omdat ik niet lekker in mijn vel zit ga ik naar een dietist. Ik weet de oorzaak van waarom ik zoveel eetbuien. Ik wist het al een tijdje maar deed er verder niks mee. Ik ga een afspraak maken met een therapeut/psyloog om het een plekje te geven en een dietist zoeken in de buurt. Ik vind mezelf echt te dik,
Ik hou momenteel ook een weblog ter inspiratie om door te gaan. Daar vertel ( of probeer ) ik alles te vertellen wat ik beleef/dwarszit/ en hopelijk wat me goed zit!
Pff dit keer moet het echt lukken!
Heeft iemand hier goede ervaringen met dieetisten? ( nja slechte mag ook, maar moet momenteel gemotiveerd blijven)
volgens mij heb ik ze eens gezien bij een hindoestaans/indiaas winkeltje in de Van Woustraat (de Pijp), maar wel een poos geleden dus ik kan het me vergissen. Winkeltje zit vlak bij tramhalte Lutmastraat (lijn 4)quote:
Cool, dank je!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij heb ik ze eens gezien bij een hindoestaans/indiaas winkeltje in de Van Woustraat (de Pijp), maar wel een poos geleden dus ik kan het me vergissen. Winkeltje zit vlak bij tramhalte Lutmastraat (lijn 4)
Optie 2 in adam: kruidenwinkeltje op albert Cuijp, hebben ze echt ontzettend veel dus misschien ook zwarte kardamom. Zit ongeveer halverwege, in de buurt van de viskramen.
In Den Haag wonen heel veel hindoestanen, dus grote kans van slagenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Cool, dank je!
Een hindoestaanse/Indiase winkel is wel een goede optie, want het wordt gebruikt in de Indiase keuken.
Ik ga binnenkort ook een keer op de Haagse Markt kijken, daar zouden ze het ook wel eens kunnen hebben.
Eensgelijks, hoe is het met jou?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:01 schreef teigan het volgende:
Faat, leuk je weer te zien, al is de aanleiding natuurlijk wat minder...
Heb je nog een schop onder je kont nodig, of heb je die jezelf al gegeven?
Dat is altijd "zwaar" okéquote:Op dinsdag 5 februari 2008 12:44 schreef ColdFeet het volgende:
Faat, digitale weegschalen zijn bitches. Ik mag ze ook nietMaar ik ben wel bereid je aan te moedigen, goed?
ik denk 't ookquote:Op dinsdag 5 februari 2008 12:44 schreef ColdFeet het volgende:
@MoBlo: het is waarschijnlijk vooral het consequent sporten hoor, wat het m doetIk ben vastbesloten mijn lijf erop in te stellen om af en toe wat meer te kunne eten zonder direct drie kilo aan te komen. Gewoon de dagen na het gourmetten en uit eten de carbs schrappen en heel veel groente eten, dan valt de schade vast mee.
Faat, digitale weegschalen zijn bitches. Ik mag ze ook nietMaar ik ben wel bereid je aan te moedigen, goed?
wel goed, de ellende die afstuderen heet heb ik gelukkig al even achter mij gelaten, erg druk met mijn (tijdelijke) baan, en ik moet mezelf ook eens gaan schoppen om nu weer verder te gaan solliciteren..quote:
Tot 18 uur is een late dienst? Bij ons is 8 tot 18 een redelijk normale werkdag. Met sporten is dat idd wel vervelend. Was een van de (vele) redenen voor mij om te stoppen met sporten. Als ik de hele dag gewerkt heb en vroeg op ben gestaan, dan heb ik honger na m'n werk. En zodra ik eet, kan ik de eerste uren gewoon niet meer sporten, dan heb ik er echt last van. Als ik 's ochtends ging sporten at ik echt maar 5 eetlepels All Bran of zo, met een heel klein scheutje soyamelk. Maar als ik niet eet, dan ben ik zo slap dat ik na een half uur helemaal kapot ben. Ik vond het echt niet te combineren.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:58 schreef Levitation het volgende:
Nieuw topic! Mijn gewicht is momenteel lichtelijk dramatisch, maar we gaan er ook deze week weer voor.
Wilde vanavond zodra ik uit mijn werk kom Evy les 15 nog een keer gaan lopen. Maar nu is mijn collega ziek geworden en heb ik beloofd haar late dienst over te nemen. Moet dus werken tot 18.00 uur en ik ben om 08.00 begonnen.![]()
Ik denk dat er in de koffiebarvariant vrij veel suiker zit en misschien room in plaats van melkquote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:24 schreef ColdFeet het volgende:
Faat, hemel, waar komt het immense verschil tussen koffie met volle melk en de koffiebarvarianten vandaan? Da's toch ook allemaaal met melk, en zo vreselijk veel meer zal dat niet zijn. Nou ja, het is gestoomde melk, maar daar worden de calorieen niet groter van, dunkt me
Lijkt mij raar, want dat 'hoort' niet... Maargoed, ik drink never koffie met melk. Behalve 's zomers, dan gooi ik oploskoffie, melk en roomijs bij elkaar, brrrrrt in de blender: koffieshakequote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de koffiebarvariant vrij veel suiker zit en misschien room in plaats van melk
Maar ik doe kantoorwerk (IT servicedesk) en 10 uur op je gat achter de pc en aan de telefoon zitten breekt je echt op.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tot 18 uur is een late dienst? Bij ons is 8 tot 18 een redelijk normale werkdag.
Veel van die calorieën tabellen kloppen niet... zo las ik ook ooit ergens dat geroosterd brood minder kcal bevat dan een gewoon sneetje...quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:14 schreef Rewimo het volgende:
Van die koffie snap ik ook niksKan me alleen maar voorstellen dat ze er een sloot suiker in mikken. Alleen melk kan nooit zo'n verschil maken lijkt me.
en je zou juist zeggen dat door het weggedampte water dat de energiedichtheid hoger is, water bevat geen kcal...quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Veel van die calorieën tabellen kloppen niet... zo las ik ook ooit ergens dat geroosterd brood minder kcal bevat dan een gewoon sneetje...Misschien dat als je het brood verkoolt dat het minder kcal bevat? Ik denk dat ze bij dat gevalletje van het gewicht zijn uitgegaan, en een geroosterde boterham is inderdaad lichter... maar dat is alleen omdat je het water er uit gedampt hebt.
![]()
Dat soort lijstjes moet je altijd met een gezonde argwaan bekijken.
De energiedichtheid wordt groter, maar het sneetje blijft natuurlijk evenveel kcal houden. Tenzij je het verkoolt, want dan is het al verbrand.quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:30 schreef teigan het volgende:
[..]
en je zou juist zeggen dat door het weggedampte water dat de energiedichtheid hoger is, water bevat geen kcal...
Ik drink espresso met opgeklopte magere melkquote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:24 schreef ColdFeet het volgende:
Faat, hemel, waar komt het immense verschil tussen koffie met volle melk en de koffiebarvarianten vandaan? Da's toch ook allemaaal met melk, en zo vreselijk veel meer zal dat niet zijn. Nou ja, het is gestoomde melk, maar daar worden de calorieen niet groter van, dunkt me
Ik drink m zwart met een beetje suiker. Gelukkig maar
OK... Da's dan in totaal best veel.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:42 schreef teigan het volgende:
Ik vind voor een granaatappel waarden tussen de 68 en 79 kcal per 100 gram Coldfeet..
Ik heb twee grote bij me. Ach, het zal me ook aan m'n reet roesten hoor; volgens mij is het hoofdzakelijk water, suiker en vezels (de kernen dan).quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:49 schreef freecell het volgende:
Het vruchtvlees van een granaatappel is volgens mij nooit 100 gramDaarbij is het fruit, dus vet gezond
Heb je ouders die garant kunnen/willen staan? Dat scheelt heel veel.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:47 schreef motorbloempje het volgende:
wij gaan zo naar de hypothekeréven kijken of er een kans is dat er een mogelijkheid is dat de kans bestaat dat we MISSCHIEN tóch kunnen gaan kopen
![]()
Ik ben geen MoBlo, maar ik ga je wel advies geven.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Spannend ymme en MoBlo. Dat zijn toch wezelijke dingen
MoBlo mag ik je advies? Heb net les 2 van Evy gelopen, en dat ternauwernood gehaald zal ik vrijdag deze les overdoen of toch met les 3 beginnen?
Pas een les herhalen als je hem niet gehaald hebt?
Ja dat is natuurlijk ook wel weer zo... Thanks, doe ik dat 'gewoon'quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:29 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ben geen MoBlo, maar ik ga je wel advies geven.
Probeer gewoon rustig en in één tempo te lopen en ga gewoon door met de lessen. Als je een les echt niet haalt, dan zou je 'm over kunnen doen, maar het schema is niet voor niets zo opgezet.
Ik wou juist dat ik kantoorwerk mocht doen. Ik zit deels achter de kassa en doe ook kantoorwerk en dat gaat echt tien keer sneller. Maar goed, ik houd niet van al die mensen om me heen, geef mij maar een stapel papier, lekker stil. Ik ben na 10 uur niet vermoeider dan na 8 uur, die laatste twee uurtjes maken nauwelijks uit. Wel werk ik op zaterdag, zodat ik midden in de week een dag vrij heb. Als ik vijf dagen achter elkaar moet werken ben ik wel dood. Voor mij is het meer een geestelijk dan een lichamelijk probleem. Als ik veel mensen om me heen heb, zuigt dat echt energie. Heel de dag vriendelijk glimlachen druist volledig in tegen mijn natuur.quote:Op woensdag 6 februari 2008 08:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar ik doe kantoorwerk (IT servicedesk) en 10 uur op je gat achter de pc en aan de telefoon zitten breekt je echt op.![]()
Ik vind trouwens 8 uur werken per dag al veel... maar dat komt vooral omdat ik een chronisch gebrek aan energie heb. Als ik 36 uur gewerkt heb in een week ben ik volledig afgebrand. Ik vind het zo zonde van mijn leven dat ik altijd zo moe ben.10 uur werken op een dag is voor mij dus nogal zwaar.
Mijn broers stelden van het weekend de diagnose: "Je bent dus gewoon een lui ding..."
Van mij hetzelfde advies. Je blijft altijd houden dat het de ene keer beter gaat dan de andere. Ik heb ook wel lessen gehad dat ik dacht "dit gaat al niet, hoe moet ik de volgende les in hemelsnaam volhouden". vaak ging de volgende les dan juist heel soepel en makkelijk. Probeer dus gewoon die volgende les en als die echt niet gaat, kan je hem altijd nog overdoen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:02 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook wel weer zo... Thanks, doe ik dat 'gewoon'
Ik kreeg vandaag een mailtje of ik er wel om dacht mijn OV in te leveren vandaagquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:37 schreef teigan het volgende:
Nou, das lekker van je school zeg freecell!
Hoe ben je daar nu achter gekomen dan? Kreeg je een brief ofzo?
Ik mocht willen dat de universiteit zo snel was zeg, ik ben nog steeds niet uitgeschreven, terwijl ik het verzoek daartoe eind oktober heb ingestuurd...
Dan zoek je toch een bijbaantje?quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag een mailtje of ik er wel om dacht mijn OV in te leveren vandaag
Omdat ik per 1 februari ben uitgeschreven.
Dus ik heb teruggemaild van "hoho, dat zou per 1 Maart!"
Krijg een mailtje terug dat de meeste studenten het liever per 1 februari hebben, omdat dat een maand collegegeld scheelt.
Ja, én een maand stufi!Dan kan collegegeld betalen wel uit hoor!
dan bel je toch zelf? opgelost!quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:49 schreef ymme het volgende:
Ik zit maar te wachten op het telefoontje van randstand...
wachten is echt niet leuk.
Als dat is afgesproken, dan kunnen ze je er niet zomaar uit gooien. Lijkt mij.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:54 schreef Faithy het volgende:
Ik heb een contract voor 12 uur, niet voor bepaalde dagenze wisten namelijk dat ik van dagen kon wisselen... doordat ik elk semester (en voorheen elk blok van het HBO) een roosterwijziging zou hebben.. dus dát wisten ze..
Probeer wel even bij een jurist ofzo te checken wat je rechten zijn in dit geval. Altijd handig als ze moeilijk gaan doen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:49 schreef Faithy het volgende:
ja, nee.. ze moest nu écht weg.. ze belt morgen wel, áls ze het dan weet
*grom*
Ben wel een tikje jaloers, hoor!quote:
Ik was lichter! Ok, 2 ons, maar wel lichter.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was Dublin, Fannetje?Ik was na Londen ook wat zwaarder
maar dat was er vanmorgen alweer af.
Het schijnt dan ook dat iedereen die bij Google gaat werken ongeveer een kilo of 7 aankomt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:15 schreef Isabeau het volgende:
Die taart was amper een cm breed (helaas) Waarschijnlijk was het ook de chocolademuffin, de fudge, de jelly beans, de m&m's, de chocolade, het stukje appeltaart, de mosselen in saffraanroomsaus en de chips
Nouja, ik vond mijn maatje XL voor shirts van voor de zwangerschap ook al prima. Tenslotte heb ik een redelijk lang lijf enzo. Maar dit is echt super.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:58 schreef octopussy het volgende:
mooi jasje Troel![]()
Wat een heerlijk gevoel he? In normale maatjes passen
Goed dat je het zegt! Die wil ik ook zien!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:55 schreef octopussy het volgende:
Zometeen lekker met een wijntje erbij 'Un long dimanche de Fiancailles' met Audrey Tatouen Jodie Foster
kijken.
En ik krijg dorst van het drinken van appelsapdrink er te veel van waardoor ik dumpings krijg
Ja, nee dus. Dat heb ik een keer gedaan met mijn sapcentrifuge. VIES!!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:40 schreef ColdFeet het volgende:
Wacht maar tot je zelfgemaakte proeft. Of probeer eens ongefilterd appelsap van de natuurwinkel. Dat het echt naar appels smaakt, zeg maar
Dat is dan weer ter compensatie van het slechte etenquote:Op zondag 10 februari 2008 17:05 schreef Zeeltje het volgende:
nou gisteren niet zo goed gedaan qua eten. Daarna na een ijshockey wedstrijd gekeken met de fiets daarheen maar op een gegeven moment kregen we een knapband. Dus hebben de terugweg te voet gedaan. Was toch wel 1,5 uur lopen!![]()
![]()
Het weekend was ook zo druk dat dat even weg vielquote:Op zondag 10 februari 2008 21:42 schreef Liejannuh het volgende:
Tof zeg!En heel sneaky, heel terloops even posten dat je zwanger bent.
19 september, een net-na-de-zomer-kindje.
ik ken hetquote:Op maandag 11 februari 2008 09:03 schreef Rewimo het volgende:Jojo, van harte gefeliciteerd!
Geen internet hebben suxMaar goed dat het mooi weer was. We hebben de voortuin voor een groot deel ontdaan van grind. Wat een zware klus
En het is nog niet klaar
Zaterdag hebben we kilometers gelopen op de overdekte rommelmarkt in Cuijk. Aanrader
Cuijk is inderdaad leuk, Beverwijk in het klein.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:03 schreef Rewimo het volgende:
Zaterdag hebben we kilometers gelopen op de overdekte rommelmarkt in Cuijk. Aanrader
Misschien toch maar eens afstappen van de zoetstoffen... Ik heb altijd enorme trek in zoetigheid...quote:Bij langdurig gebruik van zoetstoffen, 'verleert' de spijsvertering om voedingstoffen goed te verwerken. De vraag van het lichaam naar zoete voeding neemt toe.
Mijn lichaamstemperatuur is vrij laag... hmmm... Misschien toch maar gewoon suiker in mijn koffie doen ipv zoetjes en geen optimel yoghurt, maar gewone magere vruchtenyoghurt waar wel suiker in zit eten.quote:Swithers en Davidson hebben verder ontdekt dat de kerntemperatuur van het lichaam verantwoordelijk is voor een goede spijsvertering. Bij de onderzochte ratten was duidelijk waarneembaar, dat een toename van de temperatuur ook een verhoogde spijsvertering betekende. Dit was alleen het geval bij de knaagdiertjes die yoghurt met suiker hadden gegeten. Na het eten van zoetstoffen, steeg de kerntermperatuur nauwelijks en werden de voedingsstoffen minder effectief verwerkt.
Inderdaad, bedacht me net ook dat ik eigenlijk heel veel cola-light drink. Misschien toch wat meer spa rood en thee drinken.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:04 schreef Rewimo het volgende:
Hm...
Cola light maar weer schrappen dus en aan de Apfelschorle.
Ja hallo, nu ga ik weer rammelenquote:Op zondag 10 februari 2008 21:34 schreef Jojogirl het volgende:Ja!
Ja!
Dankjewel
![]()
19 septemberIk heb helemaal niets tegen blije smileys
Maar dit is al jaren bekend toch?quote:Bij langdurig gebruik van zoetstoffen, 'verleert' de spijsvertering om voedingstoffen goed te verwerken. De vraag van het lichaam naar zoete voeding neemt toe.
Volgens mij werd het vermoed, maar was het nooit aangetoond. Althans, dat dacht ik...quote:
je krijgt dan meer trek in calorie-rijk-voedsel.. is wat ik er uit begrijpquote:Op maandag 11 februari 2008 10:25 schreef freecell het volgende:
Maar dat met die zoetstoffen is toch alleen als je daarna alsnóg veel koolhydraten eet?
Of heb ik het nou verkeerd begrepen?
Klopt, maar je krijgt dus meer trek in koolhydraten... en trek is best lastig te weerstaan.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:25 schreef freecell het volgende:
Maar dat met die zoetstoffen is toch alleen als je daarna alsnóg veel koolhydraten eet?
Of heb ik het nou verkeerd begrepen?
Je temperatuur is langzaam?quote:Op maandag 11 februari 2008 10:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik krijg er niet meer trek van ofzo. Ik drink zo slecht drinken zonder smaakje.
En mijn lichaamstemperatuur is ook altijd heel langzaam
Gezellig dat je blijft postenquote:Op maandag 11 februari 2008 11:00 schreef Jojogirl het volgende:
Ik drink nu ook al een jaar bijna geen light-frisdrank meer omdat het bij mij dus ook dit effect heeft. als ik nog eens frisdrank drink, dan normale, maar meestal drink ik water, limonadesiroop (heel erg verdund) op spa Marie Henriette (niet teveel bubbels).
Freecell, ik blijf gewoon hier posten, vind het veel te gezellig hier. En ik ga proberen deze keer wat beter op m'n eten te letten dan de vorige keer. Toen ben ik 19 kilo aangekomen. Veel vocht, maar uiteindelijk heb ik vooral de laatste maanden ook teveel gesnoept. Dat hoop ik nu beter te gaan doen. Tot nu toe ben ik nog niets aangekomen (terwijl ik wel te moe ben om nog veel te sporten), dus het begin is goed. En misselijk ben ik gelukkig helemaal niet. Alleen wel veel moe en ik heb wat last van m'n SI-gewrichten, die schieten af en toe even verkeerd.
Laag bedoel ik was nog maar net wakkerquote:Op maandag 11 februari 2008 11:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Je temperatuur is langzaam?Ik ben heel benieuwd wat dat inhoudt
Dat is een goede tipquote:Op maandag 11 februari 2008 11:00 schreef Jojogirl het volgende:
Ik drink nu ook al een jaar bijna geen light-frisdrank meer omdat het bij mij dus ook dit effect heeft. als ik nog eens frisdrank drink, dan normale, maar meestal drink ik water, limonadesiroop (heel erg verdund) op spa Marie Henriette (niet teveel bubbels).
Ik rammel niet...quote:Op maandag 11 februari 2008 11:27 schreef Jojogirl het volgende:
Ojee, wat breng ik teweegAllemaal rammelende DieetClubDames
Betwijfel het, heb een talent voor razendsnel aankomen.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:30 schreef Jojogirl het volgende:
Dat lukt wel hoor, als je nu zwanger wordt
Ik niet hoor.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:27 schreef Jojogirl het volgende:
Ojee, wat breng ik teweegAllemaal rammelende DieetClubDames
inmiddels zit ik wel weer binnen, maar de deur van het balkon staat wel open. De kat hier is er ook niet weg te slaanquote:Op maandag 11 februari 2008 15:02 schreef omearos het volgende:
In navolging van Freecell heb ik mijn balkon schoongemaakt zodat ik nu ook lekker van het mooie weer kan genieten. De kat is er iig erg blij mee, die wil niet meer naar binnen
Ik zou ook nog even wachten totdat je lichaam stabiel isquote:Op maandag 11 februari 2008 11:41 schreef octopussy het volgende:
Bij mij zou het ook niet zo heel handig uitkomen met mijn jurk en carrieretechnisch ook niet zo eigenlijk![]()
Heb trouwens keelontsteking en een aankomende verkoudheid. Zou wel heel kut zijn als ik nu griep krijg ofzo
Dat natuurlijk ook. Maar mocht ik per ongeluk zwanger worden dan weet ik nog niet wat ik zou doen. Ligt er ook aan wat de risico's op dat moment zijn.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou ook nog even wachten totdat je lichaam stabiel is
kom maar brengen....quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
ja, wil iemand helpen om 'm op te eten?
Met liefdequote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
ja, wil iemand helpen om 'm op te eten?
http://www.ups.com/conten(...)a/express_saver.htmlquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
ja doeiGratis taart willen en dan ook nog eens thuisbezorgd
![]()
getverdemme neequote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:44 schreef Riann het volgende:
goedenmorgen
gaat er eigenlijk nog iemand van jullie naar de huishoudbeurs??? Ik ga vrijdag samen met smam.
En ik ga meequote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:47 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik ga naar de huishoudbeurs en ik vind het leuk!
Met mij gaat het trouwens dieettechnisch weer super
Bedankt! Maar het zal, denk ik, niet simpel zijn...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:59 schreef Zeeltje het volgende:
juicyhil... heeel veel succes met afvallen! Laat je weten hoe het bij de dietist was?
Neejohquote:
Je moet het met humor benaderen, hebben we met de jonge gezinnenbeurs ook gedaan. Echt heel schattig, vooral de Olvaritstand waar ze mij per se een hapje wilden laten proeven en zoquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Neejoh
Echt, toen ik die kudde huisvrouwen bij de Sorbokraam met hun tassies zag zwaaien op SBS6 was ik direct voor de rest van mijn leven genezen
Ik denk dat mijn persoonlijke ergernissen zouden overheersen. Ik heb dat gewoon snel als er veel mensen van een bepaald type om me heen staanquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je moet het met humor benaderen, hebben we met de jonge gezinnenbeurs ook gedaan. Echt heel schattig, vooral de Olvaritstand waar ze mij per se een hapje wilden laten proeven en zo
quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn persoonlijke ergernissen zouden overheersen. Ik heb dat gewoon snel als er veel mensen van een bepaald type om me heen staan
quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Snap ik ook wel. Maar ik heb hier op fok al een hele hoop handige tips gekregen. Als je een beetje vaseline op je hand smeert en dan een stempel laat zetten, kun je het er zo afvegen en NOG EEN FLESJE GRATIS KOFFIEMELK bemachtigen!!!!!!!!!!
![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Snap ik ook wel. Maar ik heb hier op fok al een hele hoop handige tips gekregen. Als je een beetje vaseline op je hand smeert en dan een stempel laat zetten, kun je het er zo afvegen en NOG EEN FLESJE GRATIS KOFFIEMELK bemachtigen!!!!!!!!!!
![]()
Ik ga elk jaar (quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:21 schreef Stormqueen het volgende:
De enige beurs die ik wel eens bezoek is de Spellenbeurs, heerlijk zo'n beursgebouw vol Magic-nerds
Ja maar ze hebben daar ook zulke gruwelijk goeie deals, dan kan ik het ook niet latenquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ga elk jaar () in dat zelfde beursgebouw naar de boekenbeurs. En ieder jaar gaan we "alleen kijken" en komen we met stapels boeken thuis.
Ik pas alvastquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:27 schreef gothic-blackie het volgende:
waarom gaan we niet met een groepje naar de huishoudbeurs (ik wil eiglijk ook wel een keer, maar niet alleen) (zou trouwens niet weten wat zoiets kost)
Als je vrijdagavond gaat, wil ik wel samen met jequote:Op woensdag 13 februari 2008 11:27 schreef gothic-blackie het volgende:
waarom gaan we niet met een groepje naar de huishoudbeurs (ik wil eiglijk ook wel een keer, maar niet alleen) (zou trouwens niet weten wat zoiets kost)
edit: ik ga nu richting de koopwoning, ff kijken of we een aardige aankoopmakelaar hebben
Ben van de week al 2 keer bij Kruidvat geweest en heb beide keren meer dan 12.50 uitgegeven... maar ik heb geen kaartjes gezien...quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je vrijdagavond gaat, wil ik wel samen met je(Alhoewel ik ook wel heel even over de negenmaandenbeurs wil lopen). Bij de Kruidvat krijg je bij 12,50 een gratis avondkaart
Ik had dat ook, maar mijn schoonmoeder had nog kaartjes liggenquote:Op woensdag 13 februari 2008 11:32 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ben van de week al 2 keer bij Kruidvat geweest en heb beide keren meer dan 12.50 uitgegeven... maar ik heb geen kaartjes gezien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |