abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56522998
Fok! Dieetclub Deel 226

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

--------------------------------------------------------------------------------
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56523016
En mijn laatste post waarmee ik de boel dichtgooide
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:47 schreef teigan het volgende:

[..]

ik eet er op dit moment 5 a 6 op een dag.

Als ontbijt twee, en dan bij de lunch drie of vier. Ik haal nu ook vaak een kopje soep op mijn werk, en een bekertje melk, en dat vult ook wel goed. Mocht ik dan rond 4 uur nog heel veel trek hebben na mijn stuk fruit, dan neem ik die vierde boterham.
Volkoren brood vult beter dan tarwebrood als ik het goed heb, en het beleg klinkt op zich wel ok..

Het is gewoon lastig om zulke eetbuien af te leren, het kost even tijd, en soms val je ook wel weer terug, maar het is zeker de moeite waard om te proberen.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56523130
Hallo! Isa en ik zijn weer terug uit Londen!
Het was leuk en ik ging net op de weegschaal staan met schoenen, spijkerbroek en dik vest aan en ik schrok van hoe laag mijn gewicht was met al deze kleding aan!

Zo maar even een rondje rennen. Heb besloten toch maar thuis te werken vandaag, dus ik mis mijn rondje fietsen.
  maandag 4 februari 2008 @ 11:56:33 #4
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56523138
thanks ik zal het proberen. Eetbuien is heel moeilijk om af te leren. Ik heb het ook sinds ik klein ben.
Ik ben zelfs tot een punt geweest dat ik het gelijk weer uitkosten. Maar gelukkig is die periode weer afgelopen...
The girl that lost her mind
pi_56523164
Nieuw topic! Mijn gewicht is momenteel lichtelijk dramatisch, maar we gaan er ook deze week weer voor.
Wilde vanavond zodra ik uit mijn werk kom Evy les 15 nog een keer gaan lopen. Maar nu is mijn collega ziek geworden en heb ik beloofd haar late dienst over te nemen. Moet dus werken tot 18.00 uur en ik ben om 08.00 begonnen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56523168
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:56 schreef Liejannuh het volgende:
Hallo! Isa en ik zijn weer terug uit Londen!
Het was leuk en ik ging net op de weegschaal staan met schoenen, spijkerbroek en dik vest aan en ik schrok van hoe laag mijn gewicht was met al deze kleding aan!

Zo maar even een rondje rennen. Heb besloten toch maar thuis te werken vandaag, dus ik mis mijn rondje fietsen.
Welkom terug Fijn dat het leuk was!
Ik wéét dat engels eten niet lekker is, maar om nou helemaal niks te eten is ook niet goed hoor
pi_56523473
TVP
pi_56523507
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:58 schreef freecell het volgende:

[..]

Welkom terug Fijn dat het leuk was!
Ik wéét dat engels eten niet lekker is, maar om nou helemaal niks te eten is ook niet goed hoor
We hebben heerlijk gegeten in Chinatown vrijdag. En zaterdag hebben we een salade gehaald omdat we geen zin hadden in Pizza. Gister heb ik Fish and Chips op. De Fish was erg lekker, maar frietjes bakken is niet echt het sterkste punt van de pub waar we gegeten hebben.
En we hebben fudge op. En hele lekkere kettle chips. En bier. Maar we hebben ook heel veel gelopen, dat zal er ook vast iets mee te maken hebben.
  maandag 4 februari 2008 @ 12:17:39 #9
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56523536
doet iemand hier of heeft iemand hier aan happy weight plan gedaan?
  maandag 4 februari 2008 @ 12:24:00 #10
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_56523656
Ik ben al 3 dagen aan het vasten, simpelweg omdat alles er even snel uit gaat als het er in komt. Zelfs thee houd ik niet binnen. Buikgriep ofzo, tamelijk naar!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 februari 2008 @ 12:25:11 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56523678
Even een snelle TVP, we gaan zo naar de Karnevalsumzug
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56523737
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:16 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

We hebben heerlijk gegeten in Chinatown vrijdag. En zaterdag hebben we een salade gehaald omdat we geen zin hadden in Pizza. Gister heb ik Fish and Chips op. De Fish was erg lekker, maar frietjes bakken is niet echt het sterkste punt van de pub waar we gegeten hebben.
En we hebben fudge op. En hele lekkere kettle chips. En bier. Maar we hebben ook heel veel gelopen, dat zal er ook vast iets mee te maken hebben.
KLinkt tof!
En de chips bij fish and chips is áltijd zacht

Ik heb net mn lunch op en ga nu zo weg om mijn scriptie te presenteren aan de opdrachtgever. (niet heel spannend, met zn tweeën presenteren aan 1 persoon, niet eens een docent er bij, hangt niets vanaf) Het is alleen een takke-eind reizen met de bus
pi_56523806
waar moet je dan naartoe freecell?
pi_56524419
tvp
Colleges zijn weer begonnen, elke dag van half 9 tot op z'n vroegst half 4 op de uni En daarnaast nog opgaven en leeswerk. Wie zei dat studeren weinig werk was?
pi_56524689
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:16 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Je kunt in Groot-Brittannie ook heel erg lekker Indiaas eten, 't verbaast me dat je dat niet hebt gedaan
En eten in de pub is vies Maar ik ben wel benieuwd of je nog nieuwe smaken kettle chips hebt ontdekt. De hot&sweet pepper ofzo is heerlijk... In Johannesburg at ik dat in bed, als ik geen zin had om te koken
Maar leuk zeg. Hoe was het rennen in Londen? Voelde je je een echte cosmopolitan?
pi_56525103
Volgende keer gaan we Indiaas eten. En de Indiase buurt vinden, want ik heb nog steeds geen zwarte cardamom.
Qua Kettle was ik erg fan van de Seasalt with crushed peppercorns, de Honey bbq en de Sweet chili.

Rennen in Londen was erg leuk. Vlak langs the Theems gelopen en door Battershea park. Lekker op zaterdagochtend terwijl het nog heel rustig was.
Net trouwens hier even een rondje gerend en ik heb gewoon zonder problemen 6,7 km gelopen. Die 8 km gaat echt goed komen over tig weken.
  maandag 4 februari 2008 @ 13:46:12 #17
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56525210
De sondevoeding heb ik nu gestopt in samenspraak met de diëtiste en dr. Janssen. Ik laat hem nog wel even zitten puur omdat ik mijn maag nog niet helemaal vertrouw. De huisarts kan hem verwijderen. Blij en eng tegelijk maar ik moet weer vertrouwen in mijn eigen lichaam krijgen. En volgende week op controle dat is ook wel fijn.
  maandag 4 februari 2008 @ 14:01:19 #18
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56525527
Mooi Bubsel

En welkom terug Liejannuh en Isa

Hier blijft het schommelen en stilstaan. Beter dan omhoog in elk geval.
pi_56525614
goede insteek, jojo. Afvallen komt wel weer!

Lianne, ik heb trouwens weleens garam massala gemaakt met gewone kardemom De zaadjes zijn toch gewoon zwart

Bubseltje, brr, het klinkt allemaal erg naar maar fijn dat het wel goed gaat.
pi_56525680
Er moet ook groene cardamom in de garam masala. Dus je zat goed! Maar er moet dus ook officieel zwarte cardamom bij en dat heb ik wel gezien, maar was zo bespottelijk duur dat ik spontaan heb besloten dat je ook best garam masala kunt maken zonder.

Ik heb jouw bestelling trouwens ook gekocht ColdFeet. 4 stuks. Bij de Boots.
pi_56525719
Held!! Wat was je kwijt? Maak ik het meteen over.

Enne, hoe duur is bespottelijk duur? Is het een delicatesse, ofzo?
pi_56525730
joehoe
Ja doei.
pi_56526824
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:12 schreef motorbloempje het volgende:
joehoe
Hoi MoBlo... alles ok?
***Levi was here***
pi_56527205
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:12 schreef ColdFeet het volgende:
Held!! Wat was je kwijt? Maak ik het meteen over.

Enne, hoe duur is bespottelijk duur? Is het een delicatesse, ofzo?
Ik was 7 pond 56 kwijt. Geen idee wat de wisselkoers precies is.
En de zwarte cardamom was 2 pond voor een klein zakje. Was in een kruidenwinkeltje in Notting Hill waar ze enorm veel kruiden en kruidenmixen hadden. Beetje jammer dat het allemaal zakjes van 2 tot 3 pond waren. Al was het goedkoper geweest, dan hadden we de halve winkel wel leeg willen kopen.
pi_56527348
Volgens deze koersconverter is dat 9,40 euro.
Was het lastig te vinden?

En ohhhh, dat klinkt wel erg leuk zeg, zo'n kruidenwinkel Ik geloof dat ik er rustig 2 pond voor betaald had!
Ik dacht trouwens dat het pond veel hoger stond; nog even wat leuke kookboeken bestellen op amazon, dan
pi_56527503
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:

Ik dacht trouwens dat het pond veel hoger stond; nog even wat leuke kookboeken bestellen op amazon, dan
Kun je niet beter op amazon.com kijken? De Amerikaanse site... de dollar staat zo heerlijk laag.
***Levi was here***
pi_56527641
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:38 schreef Levitation het volgende:

[..]

Kun je niet beter op amazon.com kijken? De Amerikaanse site... de dollar staat zo heerlijk laag.
Hogere verzendkosten hè... Ik zal 's vergelijken.
pi_56528110
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hogere verzendkosten hè... Ik zal 's vergelijken.
Ik laat engelstalige reisgidsen altijd uit de VS komen. Lonely Planet is daar rond de $20 en hier rond de E30 (beetje afhankelijk van welke gids). Daar kunnen geen verzendkosten tegenop.
***Levi was here***
pi_56528264
Ik hou niet van Lonely Planets
Maar ik was nog wel op zoek naar een amerikaans wiskundeboek, ja. Goeie.
pi_56528271
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens deze koersconverter is dat 9,40 euro.
Was het lastig te vinden?
Geen idee of dat klopt, het geld is nog niet afgeschreven van mn bankrekening! Maar ik geloof je gelijk.
quote:
En ohhhh, dat klinkt wel erg leuk zeg, zo'n kruidenwinkel Ik geloof dat ik er rustig 2 pond voor betaald had!
Het was wel een heel schattig winkeltje, maar heel klein en bij heel veel dingen stond geen prijs. En daar heb ik zo'n hekel aan.
Overigens gingen wij uit van een wisselkoers van 1,50 ofzo. Dus 3 euro voor een lullig klein zakje cardamom.
pi_56528302
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:09 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hoi MoBlo... alles ok?
hey!

yeah

net Evy 13 gelopen, samen met vriend en Isa wel zwaar, maar uiteindelijk weer gered

en nu ga ik zo douchen (als laatste) en dan daarna beginnen aan de sushi
Ja doei.
pi_56528326
Liejannuh, ik bedoel: waren de bussen lastig te vinden? Je hebt er toch niet stad en land voor hoeven afsjouwen, hè
  maandag 4 februari 2008 @ 16:18:38 #33
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56528452
straks lekker volleyballen zin aaaaaaan

ow ja, maandag niet de beste dag om te wegen, maar toch alweer 3 kg kwijt in 3 weken
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56528594
quote:
Op maandag 4 februari 2008 16:12 schreef ColdFeet het volgende:
Liejannuh, ik bedoel: waren de bussen lastig te vinden? Je hebt er toch niet stad en land voor hoeven afsjouwen, hè
Neejoh! Gewoon bij de Boots (de Etos/Kruidvat van de UK geloof ik). Zit overal en de eerste winkel van Boots die ik binnen liep had ze staan.
No worries!
pi_56528868
quote:
Op maandag 4 februari 2008 16:24 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Neejoh! Gewoon bij de Boots (de Etos/Kruidvat van de UK geloof ik). Zit overal en de eerste winkel van Boots die ik binnen liep had ze staan.
No worries!
Gelukkig

Kom je binnenkort weer 's eten?
pi_56529416
quote:
Op maandag 4 februari 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Gelukkig

Kom je binnenkort weer 's eten?
Oew! Ja, leuk! En gezellig!

Tv tip: Oprah met als gast een vrouw die 240 kilo (ja, 240 kilo) afviel zonder hulpmiddelen!
pi_56529580
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:33 schreef teigan het volgende:
waar moet je dan naartoe freecell?
Stadskanaal, maar ik ben weer thuis

Vanavond lekker een soepje met grieks brood eten
pi_56529882
Freecell, wat is Grieks brood? Ik ken wel Turks brood en Libanees brood en sinds gisteren ook Egyptisch brood, maar Grieks?

Lianne, ik check zo even mn agenda, ga nu snel boodschappen doen.
pi_56530167
@Oprah!! Dat is pas vel over En dat is pas verandering

Coldfeet: zelfgebakken brood (door mn schoonmam ) met olijven en tomaten en nog wat kruiden er in. Erg lekker
pi_56530256
TVP
pi_56530409
@Oprah, die zijn echt snel afgevallen
jaloers Al zie ik mezelf niet zo fanatiek sporten, ben al benieuwd hoe ik het ga doen met 2x per week een uur groepsles.
pi_56530496
Ja, inderdaad en ik vond dat ik al best snel was gegaan
Die mensen moeten zich echt zo veel lekkerder voelen nu!
pi_56532813
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:25 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

En de zwarte cardamom was 2 pond voor een klein zakje.
Misschien mag ik me er niet mee bemoeien, maar dat is volgens mij ook in Amsterdam te koop. London is wel veel leuker natuurlijk
  maandag 4 februari 2008 @ 21:59:15 #44
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56535527
oke de knoop is doorgehakt!

Na weer uren huilen omdat ik niet lekker in mijn vel zit ga ik naar een dietist. Ik weet de oorzaak van waarom ik zoveel eetbuien. Ik wist het al een tijdje maar deed er verder niks mee. Ik ga een afspraak maken met een therapeut/psyloog om het een plekje te geven en een dietist zoeken in de buurt. Ik vind mezelf echt te dik,
Ik hou momenteel ook een weblog ter inspiratie om door te gaan. Daar vertel ( of probeer ) ik alles te vertellen wat ik beleef/dwarszit/ en hopelijk wat me goed zit!

Pff dit keer moet het echt lukken!

Heeft iemand hier goede ervaringen met dieetisten? ( nja slechte mag ook, maar moet momenteel gemotiveerd blijven)
pi_56535808
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Misschien mag ik me er niet mee bemoeien, maar dat is volgens mij ook in Amsterdam te koop. London is wel veel leuker natuurlijk
Vertel! Waar?
Ik heb toch behoorlijk wat grote toko's bezocht in Den Haag en omgeving, maar daar is het niet te krijgen. Amsterdam is overigens geen probleem. De vriendin met wie ik naar India was en die dus ook dringend op zoek is naar zwarte cardamom, woont in Amsterdam.
  maandag 4 februari 2008 @ 22:34:55 #46
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56536444
ik ben weer thuis na het trainen. en het was echt heeeeeerlijK! ik heb me ff flink uitgeleefd en alle kanten van de zaal gezien haha
voor zaterdag mijn basisplaatsje wel weer verdiend

nu lekker in mijn frisse bedje tv kijken (net verschoond)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56537282
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:59 schreef Zeeltje het volgende:

Na weer uren huilen omdat ik niet lekker in mijn vel zit ga ik naar een dietist. Ik weet de oorzaak van waarom ik zoveel eetbuien. Ik wist het al een tijdje maar deed er verder niks mee. Ik ga een afspraak maken met een therapeut/psyloog om het een plekje te geven en een dietist zoeken in de buurt. Ik vind mezelf echt te dik,
Ik hou momenteel ook een weblog ter inspiratie om door te gaan. Daar vertel ( of probeer ) ik alles te vertellen wat ik beleef/dwarszit/ en hopelijk wat me goed zit!

Heeft iemand hier goede ervaringen met dieetisten? ( nja slechte mag ook, maar moet momenteel gemotiveerd blijven)
Wat goed dat je het probleem onder ogen ziet en er wat mee gaat doen Ik heb geen ervaring voor je, maar wil je wel veel succes wensen. Een psycholoog inschakelen om je eetprobleem aan te pakken is denk ik wel slim. Ik had ook vreetbuien als ik niet lekker in mijn vel zat. Dan kan je proberen om af te vallen wat je wil, maar gaat je niet lukken.
pi_56540780
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:59 schreef Zeeltje het volgende:

Zeeltje, goede stap joh!
Vraag anders als je naar een therapeut gaat of die iemand weet, en met google kan je ook wel kijken of er dietistes in de buurt zijn die verstand hebben van eetstoornissen...
Ik heb goede en minder goede ervaringen zelf, maar het belangrijkste is gewoon dat je je op je gemakt voelt bij zo'n iemand...
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:28:25 #49
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56541959
Ik weet dat er iemand bij toneel waar ik ook zit, die dieitist is. Kan ik goed mee opschieten maar ik schaam me een beetje om daar naar toe te gaan. Vind het wel raar. Maar misschien dat als ik een gesprek heb gehad dat het fijner voelt.
pi_56542009
Goeiemorgen! Ben vandaag een kilo lichter dan gisteren Gisteren was ik dan ook eigenlijk gewoon een kilo te zwaar.
Vanmorgen in ondertrouw gegaan. En zit nu weer "lekker" op mijn werk. Rare vrouw trouwens bij de gemeente, was nogal verstrooid. Ze vond dat het af was en toen bedacht ik me dat we nog niet de gegevens van de getuigen hadden doorgegeven... vervolgens bedacht zij dat ze onze legitimatiebewijzen nog niet gezien/gekopieërd had.
Toen we buiten stonden bedachten we ons dat ze ook geen leges in rekening had gebracht voor de uittreksel.
Maar, hoe dan ook, het is geregeld. Overmorgen de gemeente waar we gaan trouwen maar eens bellen om een ambtenaar te regelen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')