JohnDope | woensdag 30 januari 2008 @ 23:04 |
quote:En het gaat weer een stapje verder ![]() ![]() ![]() | |
LXIV | woensdag 30 januari 2008 @ 23:06 |
Dan kies ik werk waar ik met de fiets naar toe kan. Betaal ik wrsch sowieso minder tax. Probleem opgelost. | |
JohnDope | woensdag 30 januari 2008 @ 23:07 |
quote:Die biochip moet nog even goed doorgetest worden en dan verplichten ze die jou ook en dan is zelfs op de fiets op de hei in the middle of nowhere geen Vrijheid meer te vinden. | |
Matje-1989 | woensdag 30 januari 2008 @ 23:09 |
Rijken staan boven de wet.. | |
appelsjap | woensdag 30 januari 2008 @ 23:09 |
ja dit gaat echt te ver, de wereld wordt echt verneukt. kutkabinet | |
Robin__ | woensdag 30 januari 2008 @ 23:09 |
Het is wel eerlijk.. maar hoelang duurd het voor ze het systeem wel koppelen aan boetes?? Om over de privacy aspecten nog maar te zwijgen.. maarja dat zijn we toch sowieso al wel kwijt met dit systeem. | |
JohnDope | woensdag 30 januari 2008 @ 23:10 |
Ik wil nu ook geen hypocriete 'van Muiswinkels' meer horen huilen over de mensenrechten in China ![]() | |
Sjonnjoop | woensdag 30 januari 2008 @ 23:13 |
Gelukkig bestaat er nog zoiets als een GPS blocker, dus laat ze maar komen met dat systeem ![]() | |
LXIV | woensdag 30 januari 2008 @ 23:15 |
quote:Het ergste is dat er tegen zo'n systeem waarschijnlijk minder weerstand onder de bevolking ontstaat dan bijv. tegen een kwartje accijnsverhoging op de benzine. Dan komt er een overheidscampagne waarin -bekende- Nederlanders met een blij gezicht verklaren de chip 'zo'n veilig gevoel' te vinden. Vooral je kinderen moeten zo een chip hebben, dan kun je ze altijd terugvinden etc. etc. En na vijf jaar wordt hij dan verplicht gesteld. | |
JohnDope | woensdag 30 januari 2008 @ 23:15 |
quote:De massa durft zich daar niet aan te wagen, want daar komen toren hoge boetes op te staan. | |
De_Melkboer | woensdag 30 januari 2008 @ 23:20 |
Ik heb er moeite mee dat iedereen met een klein autootje straks per kilometer kan betalen om het afschaffen van de BPM op dure auto's te bekostigen. | |
AchJa | woensdag 30 januari 2008 @ 23:20 |
En wie gaat dat kastje betalen en inbouwen? Zo'n kast lijkt mij prima te saboteren. | |
JohnDope | woensdag 30 januari 2008 @ 23:24 |
quote:Dat gaat de eerste tijd, dat die dingen ingevoerd worden, ook een gigantisch zooitje worden, want je kent die kneuzen in Den Haag, die kunnen nooit iets in 1 keer goed doen ![]() Maargoed we weten nu in ieder geval waar de Hollandse Politieke Elite naar toe wilt. ![]() | |
AchJa | woensdag 30 januari 2008 @ 23:26 |
quote:Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding. | |
Sjonnjoop | woensdag 30 januari 2008 @ 23:27 |
quote:Goed he ![]() ![]() | |
AchJa | woensdag 30 januari 2008 @ 23:28 |
quote:Zal wel weer net zo'n fiasco als de OV chipkaart worden. Binnen een paar uur gekraakt oid. Of er bloeit een levendige handel op in van die kastjes. | |
Papierversnipperaar | woensdag 30 januari 2008 @ 23:30 |
Ah, 2012 Hadden de Maya's het toch goed gezien. Schopje TRU | |
Tism | woensdag 30 januari 2008 @ 23:32 |
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af! [ Bericht 1% gewijzigd door Tism op 30-01-2008 23:41:18 ] | |
Billary | woensdag 30 januari 2008 @ 23:35 |
http://nl.youtube.com/watch?v=3CD--U3zE1E | |
JohnDope | woensdag 30 januari 2008 @ 23:43 |
quote:Die gasten leefden zo lang geleden, die kunnen het nooit precies op het jaar nauwkeurig goed hebben. ![]() Maar het topic kan niet naar TRU, want kijk maar naar het url in de OP. This is Reality ![]() | |
LangeTabbetje | donderdag 31 januari 2008 @ 09:06 |
quote:Daar heb je dus al een contradictie ![]() | |
appelsjap | donderdag 31 januari 2008 @ 09:53 |
quote:VVD! ![]() | |
HarryP | donderdag 31 januari 2008 @ 14:20 |
satelliettechniek... En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd. Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien. En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen. Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 31 januari 2008 @ 15:08 |
quote:Galileo echter wel ![]() Overigens wordt het eerlijker echter ook erg gevoelig voor fraude al gingen ze dat opvangen door her en der controle poortjes te plaatsen | |
Bolkesteijn | donderdag 31 januari 2008 @ 15:23 |
Betalen per gereden kilometer is een ideale manier van beprijzen. Door de volledig kosten voor onderhoud en aanleg van het wegennet volledig te verdisconteren naar het aantal gereden kilometers ontstaat er transparantie van kosten. Bovendien kan door het inbouw van een soort marktelement, in de zin dat het rijden op een drukke weg meer kost dan het rijden op een rustige weg er voor zorgen dat de files automatisch gaan verdwijnen. Het geld dat beschikbaar komt voor de aanleg van wegen is dan immers in relatie gebracht met de drukte op de wegen. Een prachtig systeem dus. Maar nu geen de politici er mee aan de haal, en zoals bekend mag worden verondersteld kunnen politici alleen maar dingen stuk maken. Wat eerst een prachtig plan was, een plan dat tot daadwerkelijke economische voorspoed zou kunnen leiden, is nu verworden tot het zoveelst instrument ter financiering van de overheid. Er is geen enkele garantie dat enkel de reële kostprijs gehanteerd gaat worden, een dergelijke garantie ontbreekt in de wetgeving. Verder is minister Bos blijkens het artikel niet van plan de BPM af te schaffen omdat meneer weer meent dat men zijn eigen auto niet kan kiezen. Nee, Bos en Cramer weten wel wat goed voor u is. quote:Als in minst slechte keus ja. Ik stel voor dat iedereen met een auto, of die daar in de toekomst gebruik van wil gaan maken, VVD gaat stemmen. Dat is dan een eerste stap. Vervolgens zou er eigenlijk een goede liberale partij (de VVD is in de verste verte niet liberaal) in Nederland moeten worden opgericht, misschien dat we Ron Paul wel hier heen kunnen halen. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 31-01-2008 15:32:27 ] | |
Metro2005 | donderdag 31 januari 2008 @ 15:27 |
quote: Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd. ![]() Sowieso is het een gruwelijke inperking op de bewegingsvrijheid en ook de privacy komt nog verder in het geding. En het ergste van alles, door dit armzalige grafplan staat er in 2016 geen kilometer minder file, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Wat je wel zal krijgen is dat mensen die nu net nog een auto kunnen betalen om naar hun werk te gaan dat straks net niet meer kunnen en dus maar liever werkeloos thuis gaan zitten. Nee, absoluut tegen ![]() ![]() quote:Dit kabinet gaat dit als wet doordrukken dus ook al komt de volgende kabinetsperiiode heel iemand anders aan de macht dan gaat dit plan alsnog door. Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd ![]() ![]() | |
Bolkesteijn | donderdag 31 januari 2008 @ 15:33 |
quote:Wat mij betreft probeert men te achterhalen wie dergelijke sympathieen er op na houdt, vervolgens kunnen het volledig inkomen van die mensen wegbelasten ten gunste van de overheid. Het wordt tijd dat mensen verantwoordelijk gemaakt worden voor de keuzes die zijn maken. | |
HansvanOchten | donderdag 31 januari 2008 @ 15:39 |
Koos Spee zal ook wel staan te watertanden van dit systeem ![]() | |
Tokus | donderdag 31 januari 2008 @ 15:39 |
quote:http://www.nu.nl/news/141(...)ieuwe_belasting.html | |
Bolkesteijn | donderdag 31 januari 2008 @ 15:48 |
quote:Precies daar is het gedonder dus al. | |
OldJeller | donderdag 31 januari 2008 @ 15:53 |
Kastjes in auto's.. altijd kunnen registreren waar iemand zich bevindt.. Komt over als een slechte SF-film die over een land van controle gaat. [ Bericht 27% gewijzigd door OldJeller op 31-01-2008 16:41:21 ] | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 31 januari 2008 @ 16:04 |
quote:mwah opzich niet men zou het ook zo kunnen maken dat als je over een weg die in NB ligt ja dan aan NB betaald en voor andere provincies het zelfde natuurlijk. Dan zouden provincies een sterk impuls krijgen wegen aan te leggen. Dit alles mits natuurlijk de BPM sterk verlaagd wordt (lees afgeschaft) en er eerlijke tarieven komen | |
Metro2005 | donderdag 31 januari 2008 @ 16:21 |
quote: ![]() | |
HarryP | donderdag 31 januari 2008 @ 16:34 |
quote:Elk jaar leveren de automobilisten (accijns, BPM en wegenbelasting) de overheid 17 miljard op. Elk jaar geeft de overheid 5 miljard uit aan het onderhoud en beheer van de wegen. Meer transparantie is niet nodig, ik zie zo ook wel dat mobiliteit veel te duur is in Nederland. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2008 @ 16:37 |
quote:Geloof je het zelf? De automobilist is al decennialang de melkkoe van de regering om de begroting sluitend te krijgen. Onder CDA-VVD-bewind is er NIETS veranderd aan het 'tijdelijke' Kwartje van Kok; helemaal niets. Of het nu linksom of rechtsom gaat, bijna nergens ben je zo veel geld kwijt aan vervoer als in dat piepkleine Nederland. Samen met Frankrijk (met zijn dure tolheffing op snelwegen) spannen we de kroon. | |
SteveBallmer | donderdag 31 januari 2008 @ 16:43 |
quote:Roven en tillen, zijn ze goed in. | |
Sjeen | donderdag 31 januari 2008 @ 16:44 |
quote:Jawel hoor... Ik heb het in juli getest in Nijmegen, je ben exact te localiseren. | |
Minisuisse | donderdag 31 januari 2008 @ 16:47 |
Belachelijk dat de BPM niet afgeschaft wordt. Het hele idee van de kilometerheffing is natuurlijk dat de autorijders volledig gaan betalen voor de aanleg en onderhouden van de infrastructuur en andere bijkomende kosten. In het huidige systeem betalen mensen enkel de peroonlijke kosten, zoals BPM, accijnzen en andere kosten. De sociale kosten zoals ongelukken, luchtvervuiling, economische schade door files enz. komen nu voor rekening van de maatschappij en gaat dus ten koste van de welvaart. Met het nieuwe systeem zal autorijden dus wat duurder worden voor de veelgebruiker, maar dit heeft wel ten gevolge dat er uit eindelijk minder vraag naar transport komt. Uiteindelijk zorgt de marktwerking ervoor dat de totale kosten dus voor 100% betaalt zullen worden door de autogebruiker. Kilometerheffing ![]() | |
Minisuisse | donderdag 31 januari 2008 @ 16:48 |
quote:Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengt | |
AchJa | donderdag 31 januari 2008 @ 18:09 |
quote:Dat was zo, destijds maakte men gebruik van 2 signalen (X en Y) Waarbij de X of mixed mode voor de burger gps uitvoeringen was en er expres een onnauwkeurigheid ingebracht werd. Het Y signaal was gecodeerd en alleen voor militaire systemen met de juiste crypto te gebruiken en daar was die onnauwkeurigheid niet ingebracht. Ongeveer 5 jaar geleden heeft men besloten om de expres ingebrachte onnauwkeurigheid eruit te halen, sindsdien is ook het X signaal net zo nauwkeurig als het Y signaal. Dus dat maakt geen verschil meer, tenzij men in Amerika besluit om de onnauwkeurigheid weer in te voeren. Daarom weet jou TomTom ook exact op welke baan je rijdt. (Tenzij de Amerikanen weer besluiten om de onnauwkeurigheid in het X-signaal weer aan te zetten, dan kan hij er gerust een paar 100 meter naast zitten) | |
Martijn_77 | donderdag 31 januari 2008 @ 19:04 |
quote:Ja, en de BMP gaat niet helemaal verdwijnen. Of wel we worden straks gewoon weer dubbel genaaid....... | |
Hukkie | donderdag 31 januari 2008 @ 20:07 |
quote:Jep, en als autorijden duurder wordt, dan gaat de reiskostenvergoeding omhoog, welke kosten weer doorberekend worden in de prijs van producten. Het lijkt me dus sowiezo slecht voor de welvaart omdat je (nog) meer moet betalen voor autorijden en producten ook duurder worden. Bovendien wordt nu nu maar 30% van de inkomsten uit autogebruik daadwerkelijk gebruikt voor infrastructuur enzo. Dus als straks automobilisten moeten opdraaiien voor de volledige kosten voor autogebruik + 70% om andere zaken te bekostigen, dan zal autorijden niet iets duurder worden, maar veel duurder. | |
kawotski | donderdag 31 januari 2008 @ 20:13 |
quote:vor de schatkist wel, als ik er met mn C1 al geen voordeel mee kan halen, wie dan wel? | |
Robin__ | donderdag 31 januari 2008 @ 22:47 |
quote:Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting.. ![]() quote:Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??! Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan! | |
DS4 | vrijdag 1 februari 2008 @ 09:29 |
In 2012 ga ik gewoon lekker door op Duits kenteken. Ook goed. Ik hoop dat velen mij volgen. | |
Dr.Nikita | vrijdag 1 februari 2008 @ 09:38 |
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden. | |
Mickey_Blue_Eyes | vrijdag 1 februari 2008 @ 09:45 |
quote:Inderdaad wat zijn dat voor tarieven joh. Me bedrijf heeft 4 auto's staan. Goed voor bij elkaar z'on 250k per jaar. Dus dat is 27.500, daarnaast ontkomen we er niet aan ook in de spits te rijden, dus dat zal wel richting de 30.000 euro gaan. En reken maar dat deze extra kosten gewoon door berekend zullen worden, in 1e instantie aan onze klanten, en uiteindelijk dus aan de consument. En die Wouter Bos naait ook de hele zooi bij elkaar, want nu wordt in ene niet de BPM afgeschaft. En och voor de motorrijtuigenbelasting verzinnen we toch ook gewoon een alternatief. Lekker bezig jongens ![]() | |
DS4 | vrijdag 1 februari 2008 @ 09:57 |
quote:Er is keuze genoeg binnen de EU... Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee. | |
LangeTabbetje | vrijdag 1 februari 2008 @ 10:37 |
quote:Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent. | |
HarryP | vrijdag 1 februari 2008 @ 12:10 |
quote:Sociale kosten??? En dat zijn? | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 1 februari 2008 @ 13:28 |
quote: ![]() wat is dat voor rare redenering, juist degene die vaak dezelfde route afleggen zouden met het ov moeten gaan | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 1 februari 2008 @ 13:29 |
quote:duitsland gaat daar ook heen zover het er nu uitziet wordt het in het begin een Benelux aangelegenheid maar als het succesvol is (lees geld in het laadje brengt ![]() | |
Dr.Nikita | vrijdag 1 februari 2008 @ 13:49 |
quote:"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben. Ik rijd zelf met een Hongaars kenteken, dit is alleen mogelijk doordat mijn vaste woon en verblijfplaats in H. is. Voorzover ik weet ontlopen de wetten van de EU elkaar niet bar veel op dit gebied. Veel Nederlanders die een vakantiehuis hebben in H. komen vaak met vragen bij mij op dit gebied om de houderschapsbelasting te omzeilen. De enige mogelijkheid is om een auto op naam van een ingezetene of onderneming te laten zetten zodat je deze zogenaamd "leent". Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken. Met de huidige technieken is het erg simpel om mensen te volgen om te achterhalen waar ze zelfs jaren geleden zijn geweest. | |
Minisuisse | vrijdag 1 februari 2008 @ 14:28 |
quote:De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken. | |
DS4 | vrijdag 1 februari 2008 @ 14:30 |
quote:Vennootschap is voldoende. Auto op naam van de vennootschap zetten. quote:Nee, de ondernemer heeft sowieso geen probleem en bij verhuurconstructies zul je deel-BPM moeten afdragen. Maar natuurlijk niet over een auto die al op NL kenteken heeft gestaan. | |
DS4 | vrijdag 1 februari 2008 @ 14:32 |
quote:Vele malen lastiger en heel veel minder accuraat. | |
HarryP | vrijdag 1 februari 2008 @ 16:23 |
quote:Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen.. Het schijnt dat een polderweiland evenveel CO2 uitstoot als een lange file. Ongelukken voorkom je niet met rekeningrijden. Immers IN de file gebeuren er weinig ongelukken. De kosten van een ongeluk worden overigens volledig gedekt door de verzekering. Als rekeningrijden betekend dat ik mijn WA auto verzekering kan opzeggen dan wordt rekeningrijden misschien nog wel betaalbaar maar dat betwijfel ik. De economische schade door files is zo vaag dat er alleen schattingen over gemaakt worden. Als ik door een file later op mijn werk ben vertrek ik ook weer later. Dat kost de economie helemaal niks. Overigens het oplossen van de files is al geen reden meer om de "kilometer heffing: in te voeren. Want dat werkt toch niet. Daarom praten de mensen die bezig zijn met "beprijzen van de gereden kilometers" nu over "anders betalen voor mobiliteit". | |
HarryP | vrijdag 1 februari 2008 @ 16:28 |
quote:Maar hoe zit het met de mensen die in België wonen maar in Nederland werken? En als familie in België mij een auto leent mag ik daar dan wel een heel jaar meer rondrijden? | |
ASroma | vrijdag 1 februari 2008 @ 16:42 |
ach zoiets is vast wel makkelijk te saboteren, zoals je nu ook nog steeds met een radardetector kan rondrijden, mits je hem goed wegwerkt en juist installeert ![]() | |
Minisuisse | vrijdag 1 februari 2008 @ 17:25 |
quote:Dat een weiland ook co2 uitstoot neemt niet weg dat autoverkeer (dus niet alleen de files, sociale kosten zijn niet enkele files) veel co2 uitstoot die de maatschappij een welvaartsverlies oplevert. Rekeningrijden zorgt ervoor dat deze kosten niet meer ten koste van de maatschappij komen Rekeningrijden voorkomt geen ongelukken nee, maar de kosten ervan worden met rekeningrijden wel gewoon betaald door de automobilist. Het lijkt me duidelijk dat files wel degelijk economische schade veroorzaken: http://www.nos.nl/nos/art(...)1C68F8DCF5BF2B5.html | |
Robin__ | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:33 |
quote:Wie heeft het over dezelfde route? En waarom vind je dat? Mijns inziens kiezen een hoop mensen voor een auto omdat dat sneller en comfortabeler is.. 6000km per jaar is laten we zeggen 2 uur in de week in de trein zitten.. dat is goed te doen. Maar ik vind t vrij logisch dat iemand die 5x zoveel rijd (ongeacht de route) dan wel kiest voor meer comfort. Aan de andere kant is dat natuurlijk ieders eigen keus, is maar wat t je waard is, weinig rijden is tenslotte niet extra slecht voor het milieu.. | |
Robin__ | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:39 |
Ongelukken in het verkeer worden betaald door automobilisten (nouja via de verzekeringen/waarborgfons) En welke kosten levert co2 uitstoot ons op? | |
Bolkesteijn | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:39 |
quote:Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad. | |
Yildiz | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:47 |
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen? Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten. | |
Yildiz | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:48 |
quote:Als je met de auto in de file staat, kun je nog mobiel werken. Teleconferances bijwonen, bellen met het bedrijf / klanten, et cetera. In de trein kun je alleen maar lezen (wat je weer niet tijdens het rijden kunt). | |
uniekhoorn | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:57 |
OMG ik moet bijna 140 km per dag rijden maar dat doe ik voor 6 uur 's ochtends en voor de spits... Ben benieuwd of mijn werkgever, als het zover is, bij wil/moet betalen. | |
Bolkesteijn | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:58 |
quote:Volgens mij is het heel simpel, kosten van de weginfrastructuur financieren door rekeningrijden, eventueel in combinatie met een vraag/aanbod element. De kosten van milieubelasting volledig op de brandstof leggen, het verbranden van brandstof is namelijk het proces dat voor een belasting van het milieu zorgt. Auto's die stil staan (en dan niet in de file natuurlijk) belasten het milieu niet, dus hoeven ook geen milieukosten te bepalen. Den Haag doet hopeloos moeilijk met al haar BPM, milieukeuren, Cramer-heffingen, BPM die nu ineens voor het milieu is. | |
Robin__ | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:39 |
quote:Dat soort dingen gaan 9 vd 10 keer alleen op in de spits en echt in het centrum van grote steden. Zodra je zoals ik de bus naar het station moet pakken, en dan op het eind station nog een keer de bus moet pakken is de auto bijna zeker sneller. En dan is er nog het comfort.. | |
Bolkesteijn | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:53 |
quote:Daar heb je zeker gelijk in. ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:54 |
11 cent per kilometer? Als ik nu een keer naar m'n vriendin ga dan ben ik 30 euro aan LPG kwijt. Tegen die tijd ben ik totaal 77 euro kwijt voor hetzelfde ritje. | |
HansvanOchten | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:16 |
11 ct per kilometer, dat is dan 16,50 eur om ieder dag naar mijn werk te gaan. Dat is dan 400 euro netto per maand om naar mijn werk te gaan ![]() Grappenmakers | |
Bolkesteijn | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:49 |
quote:Echt belachelijk inderdaad. Denk ook eens in wat de economische gevolgen zijn, werknemers willen hogere lonen omdat de vaste lasten gestegen zijn, werkgevers zijn meer kwijt aan een eventuele reiskostenvergoeding en de huizenmarkt komt op termijn wellicht nog sterker onder druk te staan doordat de hogere vervoerskosten een incentive vormen voor mensen om dichter bij het werk te gaan wonen. En daar hoor je het kabinet totaal niet over, ik vraag mij zeer sterk af of zij wel met deze ernstige gevolgen rekening houden. Erg gevaarlijk om zo ondoordacht te werk te gaan. ![]() | |
DemonRage | vrijdag 1 februari 2008 @ 21:05 |
Wat zal het druk worden in het openbaar vervoer. ![]() En dan gaan daar de prijzen weer omhoog. ![]() Kut overheid ![]() ![]() | |
maartena | vrijdag 1 februari 2008 @ 21:57 |
quote:Ze zetten gewoon poortjes neer op strategische punten op de snelwegen die meten of je wel een werkend GPS kastje hebt..... werkt ie niet? *FLITS* En tja, op een gegeven moment ga je het echt zat worden om de poortjes te ontwijken. Zet er 2 of 3 tussen Amsterdam en Den Bosch op de A2, 2 tussen Amsterdam en Den Haag, op zowel de A4 als A13 tussen Den Haag en Rotterdam een poortje.... tussen Rotterdam en Utrecht hetzelfde verhaal.... dat ga je HEEL SNEL zat worden om met die GPS blocker rond te rijden. ![]() De enige goede oplossing is in Duitsland of België gaan wonen, NET over de grens zodat je een auto met niet-Nederlands kenteken kunt kopen. Gezien de huizenprijzen is dat sowieso geen slecht idee ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 2 februari 2008 @ 13:38 |
quote:mwah hij is eerlijk omdat er dan geen ontsnappen aan is brandstof kun je ook in belgie tanken | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 2 februari 2008 @ 13:40 |
quote:mwah dan krijg je een kastje die even het gps signaal aan zet | |
Kadesh | zaterdag 2 februari 2008 @ 13:53 |
quote:[ linkse autohatende boomknuffelaar ] Dan moet je maar dichter bij je werk gaan wonen [ / linkse autohatende bommknuffelaar ] | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2008 @ 13:57 |
quote:Ziektekosten niet. Buiten de directe ziektekosten agv ongelukken nog de indirecte agv de vervuiling van auto's (lucht en geluid. En voor degenen die zeggen: "geluid? Wordt je daar ziek van?" Ja, daar wordt je ziek van. Er is aantoonbaar verband tussen hoge geluidsbelasting en hart- en vaatziekten). quote:Dijkverhoging bijvoorbeeld. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2008 14:05:45 ] | |
Sjonnjoop | zaterdag 2 februari 2008 @ 14:04 |
quote:heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen. | |
TheFreshPrince | zaterdag 2 februari 2008 @ 14:56 |
quote:Wanneer was de laatste dijkverhoging en wanneer de volgende? | |
TheFreshPrince | zaterdag 2 februari 2008 @ 14:57 |
quote:Leuke humor. Ik krijg echt geen hypotheek die hoog genoeg is om een huis te kopen in de plaats waar ik werk. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 2 februari 2008 @ 15:02 |
quote:die zijn nu bezig langs de maas ![]() dus | |
Dr.Nikita | zaterdag 2 februari 2008 @ 15:19 |
Het mooie aan kilometerheffing als dit eenmaal ingevoerd is dat men zonder bemoeienis van de EC het tariefknopje per gereden kilometer net zover kan opendraaien als dat er geld nodig is voor de komende begrotingstekorten te dekken. Zo kan de schatkist gevuld worden zonder hogere accijnzen in te voeren en nog een voordeel, brandstoftoerisme behoort tot de verleden tijd. Mensen die menen minder duur uit te zijn met de kilometerheffing, ook al schaft men de BPM en wegenbelasting volledig af zijn ziende blind en horende doof. | |
Sjonnjoop | zaterdag 2 februari 2008 @ 15:37 |
quote:voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 2 februari 2008 @ 15:51 |
quote:idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel | |
Robin__ | zaterdag 2 februari 2008 @ 17:34 |
quote:Ja maar je word overal ziek van tegenwoordig, geluid, lucht, zonlicht, geroosterd brood.. maar we dragen hier nu eenmaal samen de ziektekosten.. Omdat we nou eenmaal geen keus hebben om toch al die 'slechte' dingen te doen.. ook de mensen die op de fiets naar hun werk gaan hebben collega's nodig van 50km verderop om hun werk te kunnen doen. En toch worden de automobilisten weer leeg gezogen, terwijl het voor de gehele maatschappij noodzakelijk is dat er zo veel gereist word! En, ik ken de preciese cijvers niet hoor, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze autos meer co2 uitstoten dan onze energie centrales en de andere essentiele onderdelen van onze maatschappij, maargoed zoals ik al zei is het grootste deel van onze auto ritjes onoverkomelijk. En nog los daarvan is het nog nooit bewezen dat de zeespiegel niet zou stijgen zonder onze 'extra' co2 uitstoot (vanwege ons luxe leventje). Gek genoeg is het nergens te vinden hoeveel co2 nu voortkomt uit menselijk handelen, en hoeveel van mensen, dieren en weet ik veel wat voor natuurlijke oorzaken (ontdooien van dode planten en mamoets in rusland bv, wat al 100en jaren aan de gang is en waar nu, door het rotten, ongelovelijk veel co2 vanaf komt etc etc. Daar komt nog eventjes bij dat de opbrengsten van de km heffing niet bij de provincie terecht komen, maar bij de centrale overheid. De opbrengsten van de wegenbelasting vormen zo'n 30 tot 40% van het gehele provinciaal budget en op dit moment is er nog geen sprake van een compensatie daarvoor.. Uitzuig regeling die ook voor niet automobilisten zeeer ongunstig is. ![]() | |
AchJa | zaterdag 2 februari 2008 @ 18:50 |
quote:Ja leuk joh, vooral als je militair bent en om de ongeveer 3 jaar verandert van plaats van tewerkstelling. Ik ben de laatste 2 jaar gegaan van Den Helder naar Ede en nu in de Peel... Je denkt toch gvd niet dat ik daar tegenaan kan verhuizen. Buiten het feit dat de hypotheekverstrekker mij niet echt voldoende kan sponsoren om een woning in bv Ede te krijgen. En dan kan je leuk lullen over die 400 euro per maand dat je die kunt verwonen maar zo werkt het niet helemaal bij een hypotheek, die kijken naar je werkgeversverklaring en dat keer zoveel dat kun je lenen. | |
TheFreshPrince | zaterdag 2 februari 2008 @ 19:35 |
quote:Ehm, ik ga niet meer verdienen in de maand; ik ga meer reiskosten maken. Als ik er nu niet kan wonen, waarom dan wel op het moment dat m'n reiskosten hoger worden? | |
TheFreshPrince | zaterdag 2 februari 2008 @ 19:36 |
quote:Randstad? Ik woon in Friesland. Dorpjes = goedkoop wonen; grote dorpen/steden = werkgelegenheid en duur wonen. Dat is overal zo in Nederland. | |
Sjonnjoop | zaterdag 2 februari 2008 @ 20:05 |
quote:Stel je koophuis nu kost 400 per maand hypotheek, je gaat dan bv nog 400 extra uitgeven aan rijskosten, tzt is de benzine ook wel 2.50 een liter, waardoor je niente euro's over hebt. Misschien is het dan handiger om je huis te verkopen en in de Randstad/in de buurt van je werk te huren voor 500 als kopen niet haalbaar is en netto meer over te houden. Anders misschien een idee om in de buurt werk te zoeken waar je misschien wat minder verdient maar netto meer tijd en meer geld overhoud. | |
AchJa | zaterdag 2 februari 2008 @ 21:11 |
quote:Met een gezin voor 500 euro huren in de buurt van de Randstad ![]() ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 2 februari 2008 @ 21:18 |
quote:Ja, en een huis verkopen waar je net 4 jaar in woont en vervolgens gaan huren, is een goed idee ![]() | |
Sjonnjoop | zaterdag 2 februari 2008 @ 22:06 |
quote:Dan tzt niet miepen dat je je scheel betaald aan benzine en rek. rijden, the times they are a changing ![]() | |
Sjonnjoop | zaterdag 2 februari 2008 @ 22:08 |
quote:uum nou ik woon toevallig in een sjieke suburb van een niet geheel kansloze stad in de randstad en voor 500 huur je hier een best huis met tuin dusss ![]() | |
kawotski | zaterdag 2 februari 2008 @ 22:37 |
quote:omdat daar werk is misschien? | |
kawotski | zaterdag 2 februari 2008 @ 22:39 |
quote:je vergeet te vermelden dat je eerst wel 8 jaar op een wachtlijst staat in de randstad voor een fatsoenlijke woning in die prijsklasse | |
Sjonnjoop | zaterdag 2 februari 2008 @ 22:54 |
quote:Het duurt dan nog ook even dus tijd genoeg om je in te schrijven, concreet is het dus of dat, of betalen, of de trein pakken of een andere baan zoeken als je zo ver/duur moet reizen, wat allemaal tot minder files zal lijden wat dus ook de doelstelling is van dit fijne plan. | |
TheFreshPrince | zaterdag 2 februari 2008 @ 23:07 |
quote:Als iedereen dichter bij werkgelegenheid wil gaan wonen, gaan de prijzen van huizen daar nóg verder omhoog. | |
Sjonnjoop | zaterdag 2 februari 2008 @ 23:31 |
quote:Of bedrijven verhuizen eindelijk eens naar buiten de randstad omdat personeel niet wil betalen om er te komen of ze zelf liever niet teveel reiskosten betaen aan hun werknemers.. | |
kawotski | zaterdag 2 februari 2008 @ 23:36 |
quote:de doelstelling is vooralsnog om de schatkist te vullen, beetje naief om te denken dat men echt de files wil oplossen want dan had men wel andere maatregelen genomen. Heb je er geen moeite mee dat onze vrijheid steeds meer wordt beperkt? Ik bedoel, moet ik echt middenin de stad gaan wonen omdat mijn werk zich daar bevind? Lekker midden tussen al dat beton en cement, bomen worden steeds meer gekapt in de binnensteden, constant lawaai van scooters en auto's.. Er is meer op de wereld dan werken alleen toch.. | |
Sjonnjoop | zondag 3 februari 2008 @ 00:32 |
quote:Als jouw baas tzt je kilometers niet vergoed is voor jou de lol er snel af om uit eigen zak heen en weer te reizen. Als je baas wel betaald is een werknemer uit de buurt opeens een heel stuk goedkoper, of wellicht is het een idee om als bedrijf te verhuizen naar daar waar de km heffing niet is ingesteld. Vrijheid heb je sowieso al niet, gsm's zoals al eerder gemeld en uit eigen ervaring weet ik dat al die camera's langs de weg ook kentekens spotten. Ik zal echt de laatste zijn om hier blij mee te zijn, maar iedereen hiervoor geeft toch wel redelijk aan wat de doeslstelling is, het word te duur om ver van je werk af te wonen en dus minder file's. | |
HenryHill | zondag 3 februari 2008 @ 01:19 |
quote:Precies. Het fileprobleem wordt "opgelost" door autorijden zo duur te maken dat het voor Jan met de Pet niet meer te betalen valt. Was het vroeger (50 jaar geleden) nog een probleem om uberhaupt een auto te kunnen kopen vanwege de kostprijs, tegenwoordig is de kostprijs over het algemeen prima te doen, maar word je leegezogen dmv belastingen. Want we moeten toch wat doen aan ons verstopte wegennetwerk, en de capaciteit verhogen, daar doen we al 30 jaar niet meer aan Zure regen en Co2-uitstoot waren prima excuses. Dan kunnen we er maar beter geld aan je verdienen. Als je een uitkeringstrekker bent of dubbelmodaal+ verdient, dan hoef je niets te vrezen, en anders mag je verrekken. | |
AchJa | zondag 3 februari 2008 @ 09:10 |
quote:Geloof je het zelf? Op het moment dat er zo'n kast in je auto zit ga je betalen voor elke centimeter die je rijdt. Of het nou om 2 uur 's nachts in Schubbekutteveen is of om 7 uur 's ochtends op de ring Amsterdam. Je bent echt verdomd naief om te denken dat je alleen tijdens de spitsuren in de omstreken van de Randstad gaat betalen. Edit: quote:http://www.nrc.nl/achtergrond/article841173.ece Gewoon landelijk, dus overal en altijd. [ Bericht 51% gewijzigd door AchJa op 03-02-2008 09:38:02 ] | |
#ANONIEM | zondag 3 februari 2008 @ 09:49 |
Ik vind het kostenaspect nog niet eens het meest zorgwekkend eigenlijk, maar de privacy. | |
AchJa | zondag 3 februari 2008 @ 10:17 |
quote:Ik vind beide zorgwekkend, zoals al eerder gezegd in dit topic wordt die heffing wsl net zo variabel als de benzineprijs omdat er ergens een begrotingstekort weggewerkt moet worden (zie als vb het rekeningrijden in Singapore, daar zijn de tarieven net zo veranderlijk als het weer) En idd de privacy, wat als jou auto gejat is en ergens een ramkraak mee is gepleegd? En wat als je een verdomd gespecificeerde rekening krijgt, moeders de vrouw: "Zo what de fuck moest jij daar en daar?" En oh, jij reed 110 op de A10 om half 3 's nachts, hier je krijgt meteen een bijlage van het CJIB. | |
SmoothPussy | zondag 3 februari 2008 @ 10:26 |
quote:Plus dat de gemeenten heffingen gaan verzinnen aan autobezitters van bewoners om de provinciale opcenten te compenseren. M.a.w., ook als de auto niet wordt gebruikt zul je moeten betalen, of het nou via parkeervergunningen of het overpadrecht om via de trottoir je eigen terrein op te rijden maakt niet uit. Europa is de weg kwijt met NL aan de top. | |
Kadesh | zondag 3 februari 2008 @ 10:49 |
quote:En vergeet de boete niet die de overheid oplegt als je een ander huis gaat kopen. Die boete die ze de naam "overdrachtsbelasting" hebben geven. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 3 februari 2008 @ 13:25 |
quote:er is overal werk op wat gehuchten na | |
icecreamfarmer_NL | zondag 3 februari 2008 @ 13:31 |
quote:dit zou mooi gecompenseerd kunnen worden door per provincie te betalen dus dat het geld naar de provincie vloeit waar je rijd | |
#ANONIEM | zondag 3 februari 2008 @ 13:46 |
quote:De provincie opcenten gaan niet naar de gemeenten, dus de gemeente zal ook geen heffing verzinnen om dat te compenseren. | |
siekman | zondag 3 februari 2008 @ 14:18 |
ja jammer dan voor de baas , maar dan gaat bij mij de motor niet meer aan voor de baas . werknemers willen straks gewoon worden opgehaald , of een auto van de zaak al dan niet met bijtelling . ik doe het nu al , auto van de zaak nette sluitende kilometer registratie , kosten 0 . en om de zoveel tijd een nieuwe auto/bus . en ik ken iemand die met allerlei mogelijkheden om de haverklap met een nieuw rijbewijs op de proppen komt , en auto's op buitenlands kenteken , ik denk dat ik eens met hem moet gaan babbelen . voor zover ik hoorde , hij is nederlander zit in de gokkasten , nationaliteit van een colombiaan op papier en auto's uit duitsland rijd in vreselijk dikke auto's . als bij hem zijn rijbewijs wordt ingenomen ( en dat gebeurt nog al eens ) gaat ie weer naar huis en voor 4 tientjes heeft ie er weer 1 ( volledig geaccepteert ) . BTW runt heeft in colombia nog een casino , en in zwitserland ook nog wat ( geloof het of niet maar hij heeft gewoon reserve rijbewijzen , een duitse arubaanse en een colombiaanse ) vraag me niet hoe die het helemaal doet maar handig is ie daarmee wel . Ik zal goed naar hem luisteren als ik deze verotte regering kan naaien ![]() 11 ct de kilometer voel eens aan je pan , ( misschien kan ik ze naaien met mijn mijlenteller , in plaats van 1 kilometer 1,6 hehe ) | |
GizartFRL | zondag 3 februari 2008 @ 14:28 |
En hoe is dat in te bouwen in een mooie originele 6 volts kever die dagelijsk gebruikt word? En in auto's met de electronice slopende Joe Cell? Succes er maar mee. Zolang een auto kan rijden zonder zo'n bakje gaat het er bij mij NIET in. | |
SmoothPussy | zondag 3 februari 2008 @ 14:49 |
quote:Oh nee? quote: | |
#ANONIEM | zondag 3 februari 2008 @ 14:55 |
quote:Nee. quote:Wat jij postte was: quote: | |
SmoothPussy | zondag 3 februari 2008 @ 15:01 |
quote:Ja quote:Klopt. Ook het onderstaande heb ik gepost maar je quote mij selectief. Niet erg netjes om alsnog proberen je gelijk te halen terwijl je weet dat het niet zo is. quote: | |
#ANONIEM | zondag 3 februari 2008 @ 15:12 |
quote:Parkeervergunningen, overpadrecht moet je nu ook al betalen (in een aantal situaties) en dat staat volledig los van de BPM, wegenbelasting of de kilometerheffing. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2008 15:13:19 ] | |
SmoothPussy | zondag 3 februari 2008 @ 15:30 |
quote:Begrotingsgaten vullen tot allelei mooie projectjes heeft ook niets te maken met houderschapsbelasting en toch gebeurt het of denk je dat de houderschapsbelasting uitsluitend voor de wegen worden gebruikt? | |
AchJa | woensdag 6 februari 2008 @ 17:24 |
quote:Nieuwnieuws Ah, de BPM blijft alweer gedeeltelijk... Tegen de tijd dat de heffing ingevoerd wordt zal de wegenbelasting ook wel weer gaan blijven... | |
kawotski | woensdag 6 februari 2008 @ 18:32 |
quote:nou doe mij maar een baan in de luchtvaart dan in de buurt van Zwolle. (rekening houdend met de activiteiten van milieubewegingen om Lelystad en Eelde en Twente klein te houden.) | |
Metro2005 | donderdag 7 februari 2008 @ 16:53 |
quote:De BPM blijft niet gedeeltelijk, die verdwijnt maar word geleidelijk afgeschaft. Dat heeft als doodsimpele reden de waardevermindering van het huidige wagenpark. Als bedrijf vind je het niet echt tof dat je wagenpark ineens flink in waarde daalt omdat de bpm er in 1 klap afgetrokken wordt. Die kmheffing vind ik verder echt een ongeloofelijke baggerzooi en ik vraag me af waar de regering het idee vandaan haalt dat er een groot draagvlak voor is. Als ik zo eens op diverse fora rondkijk ik nog geen kwart van de mensen voor. Ik vind het niet alleen een enorme inperking van de vrijheid (veel mensen kunnen dalijk gewoon geen auto meer rijden of kunnen alleen maar minder rijden) Ook vind ik het schandalig dat in een land waar huizen zó duur zijn als hier en waar we overdrachtsbelasting kennen zodat mensen vaak niet in de buurt KUNNEN wonen van hun werk er zoveel betaald moet worden voor mobiliteit. Ik voorzie nog een hoop ellende van dit plan komen. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 7 februari 2008 @ 17:35 |
quote:het is in principe een heel eerlijk systeem, degene die het product af neemt betaald | |
Gia | donderdag 7 februari 2008 @ 17:43 |
Ik sta hier helemaal achter. Wij betalen nu net zoveel wegenbelasting, terwijl we veel minder gebruik maken van de wegen dan anderen. (zo'n 10.000 km per jaar, slechts) Laat inderdaad de gebruiker maar betalen. Misschien heeft dit wel als resultaat dat mensen eerder geneigd zijn werk te zoeken dichter bij huis, of dichter bij het werk te gaan wonen. Is ook nog eens goed voor het fileprobleem dan. | |
Captain_Ghost | donderdag 7 februari 2008 @ 17:58 |
ik ben benieuwd of de klassieker autos die meer dan 25 jaar oud zijn, ook daarbij mee moeten betalen of niet. Met motor hoeft niet betalen das echt prachtig. | |
AchJa | donderdag 7 februari 2008 @ 21:51 |
quote:BPM mogelijk toch een blijvertje ![]() | |
Hukkie | donderdag 7 februari 2008 @ 22:05 |
quote:Waarom niet alle lasten verdisconteren in de brandstofprijs? Dus wegenbelasting afschaffen, bpm afschaffen en we stoppen alles in de brandstofprijs. Dat scheelt een hoop rompslomp, en houdt de kosten voor de gebruiker overzichtelijk. En als je dan straks ¤ 5 voor een liter benzine betaald dan denk je ook wel 5 keer na voordat je de auto pakt. Behalve zakelijke autorijders dan, die krijgen hun km's gewoon vergoed, dus het lijkt me dat de files er niet minder om worden. | |
Bolkesteijn | donderdag 7 februari 2008 @ 22:48 |
quote:Dat is net zo'n foute manier van beprijzen als we vroeger hadden. Brandstof zorgt niet voor files en slijtage aan de wegen dus is het ook geen goede manier om kosten van het onderhoud en aanleg van wegen aan te relateren, dat moet aan het aantal gereden kilometers, en dat is dus de kilometerheffing. Wat je in de brandstofprijs moet verdisconteren zijn de milieukosten, verbranding van brandstof leidt immers tot milieukosten, dus dat is ook de voet waaraan je die kosten moet relateren. Spelen met kosten is heel erg onverstandig, kosten dienen namelijk als basis om vraag en aanbod in evenwicht te brengen. Als je hieraan gaat sleutelen zul je zien dat je telkens maar weer met een verstoord evenwicht blijft zitten. quote:De kosten zijn juist uitermate ondoorzichtig, zoals ik hierboven al aangaf. quote: ![]() | |
AchJa | vrijdag 8 februari 2008 @ 08:35 |
quote:Waarom is het een foute manier? Imo is het ook een methode, wie een slurpbak heeft betaalt een hoop per km, wie een zuinig gebakje heeft betaalt minder per km. Wie veel rijdt betaalt weer meer dan wie weinig rijdt. | |
LoggedIn | vrijdag 8 februari 2008 @ 08:56 |
Geweldig, ik denk dat Nederland het enige land is waar politici open en bloot kunnen roepen dat ze dit land helemaal kapot willen maken, waarop de bevolking vervolgens hoogstens een beetje discussiert op een forum. Oh, en de USA natuurlijk, met een beetje verbeelding kunnen ze daar ook overal mee wegkomen ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 8 februari 2008 @ 09:46 |
quote:Moeten er wel woningen in de buurt ZIJN. Aangezien de overheid jarenlang een beleid heeft gevoerd met groeikernen en industriegebieden kan je op je vingers natellen dat een groot gedeelte van werkend nederland niet eens in de buurt kán gaan wonen. ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 8 februari 2008 @ 09:55 |
quote:Vergeet je niet dat we al jarenlang een kmheffing hebben in de vorm van brandstofaccijns? Het systeem an sich is wel eerlijk als je beredeneert dat je per km een bepaald bedrag betaalt. Alleen als je ziet hoe hoog die kmheffing gaat worden dan kun je ook beredeneren dat alleen mensen die genoeg geld hebben straks nog auto kunnen rijden. M.a.w. de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt wordt dalijk bepaald door de hoeveelheid geld die je op kunt hoesten. Nog veel meer dan nu het geval is. Bovendien zijn de gevolgen hiervan volgens mij enorm onderschat. Mensen kunnen niet meer naar hun werk, woningen in de steden worden straks helemaal onbetaalbaar (voor zover ze dat al niet waren). Huizen in de buitenwijken komen leeg te staan. Huurwoningen worden helemaal nooit meer bereikbaar voor toekomstige huurder. De garagewereld zal een flinke knauw krijgen omdat minder mensen een auto kunnen veroorloven (of wel kunnen veroorloven maar niet meer mee kunnen rijden). etc. In theorie is rekeningrijden best een aardig idee maar met de huidige planologische indeling van nederland (vinexlokatie, industrieterreinen, alles in de randstad gepropt, bagger OV etc) is dit plan een enorm slecht idee met vreselijke consequenties. Maar we zullen het wel zien. Als het voor mij onbetaalbaar wordt om auto te rijden houdt het ook gewoon op, dan koop ik wel een brommer ofzo, lekker vervuilend maarja, ik kan dan niks anders meer betalen en OV weiger ik, ik loop of fiets nog liever ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 8 februari 2008 @ 11:21 |
quote:Das toch dom man.. Kijk eens verder, we leven in 2008. Ik ga me niet door die waardeloze kankeroverheid laten opschepen met een of ander kutbrommertje of belachelijke belastingen voor een land dat jou als werkend mens als vloeibare stront behandelt. Met de vliegtax is emigreren natuurlijk weer net iets duurder gemaakt, maar buiten dat barst het over de grens van de mogelijkheden ![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 8 februari 2008 @ 12:11 |
quote:als ze het goed doen zal het voor de gemiddelde gebruiker niet duurder worden. Maar daar heb ik idd mijn twijfels bij of ze dat gaan doen | |
Party_P | vrijdag 8 februari 2008 @ 12:13 |
Opsich een goed idee, alleen heb ik zo me twijfels over de uitwerking en controlering ervan. Hoe meer je rijdt, hoe meer je vervuilt, hoe meer olie je verbruikt, hoe meer de wegen onderhoud nodig hebben. Waarom zou iemand die bijna niet rijdt net zoveel moeten betalen als iemand die elke dag 200km moet rijden? | |
Pikkebaas | vrijdag 8 februari 2008 @ 12:14 |
Als werkgever heb ik al besloten om alle km-kosten 100% te vergoeden voor m'n werknemers. Ik kan het me niet veroorloven om ze kwijt te raken aan ieman die het wel doet. En uiteraard verdisconteer ik dat in de tarieven. | |
Metro2005 | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:14 |
quote:Uiteraard komt emigreren ook voor op mijn optielijst ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:17 |
quote:Die persoon die 200 km per dag rijdt verbruikt ook een stuk meer brandstof en betaald dus meer accijns. En geloof me, van alle inkomsten die ze van automobilisten binnenkrijgen per jaar kunnen ze alle wegen 10x opnieuw asfalteren per jaar. | |
Little_Meanie | vrijdag 8 februari 2008 @ 14:04 |
quote:daar wil ik dan wel eens foto's van zien want volgens mij ligt je levensstandaard niet erg hoog | |
Little_Meanie | vrijdag 8 februari 2008 @ 14:06 |
quote:Die moet niet zoveel betalen, nu wordt dit geregeld via accijnzen op bezine. ![]() | |
Gia | vrijdag 8 februari 2008 @ 15:28 |
quote:Wat gebeurt er dan met je auto als ie 'op' is? Gewoon aan de kant van de weg laten rotten? Ik denk dat er toch tenminste één belasting moet blijven op het bezit van een auto. De rest mag wmb in de benzineprijs. | |
Tokus | vrijdag 8 februari 2008 @ 15:30 |
maar hoe zit het eigenlijk met buitenlandse auto's? Gaan die ook belast worden als ze hier rijden? | |
Bolkesteijn | vrijdag 8 februari 2008 @ 15:46 |
quote:Lezen, het staat keurig uitgelegd in mijn stukje. Kosten moet je daar neerleggen waar ze gemaakt worden, dat is de kern. | |
AchJa | vrijdag 8 februari 2008 @ 15:57 |
quote:Ik koop die uitleg niet. Veel brandstof verbruiken is veel betalen, ergo veel rijden is veel betalen. Jij wil beweren dat brandstofverbruik niets met rijden te maken heeft. | |
Hukkie | vrijdag 8 februari 2008 @ 18:59 |
quote:Brandstof zorgt dat je kan autorijden, en als veel mensen autorijden dan geeft dat files en slijtage (en natuurlijk mileukosten). En als je tank leeg is, dan heb je 400 km gereden, en moet je weer een godsvermogen aan brandstof uitgeven. Ik zie het probleem niet zo. En spelen met kosten is inderdaad onverstandig, aangezien nu maar 30% van de inkomsten uit autogebruik wordt besteed aan autogebruik. Dus autogebruik kost eigenlijk 70% minder dan dat we nu met zn allen betalen. Als we autogebruik dus relateren aan de kosten, dan zou het met de kilometerheffing een stuk goedkoper worden. Ik heb zo'n donkerbruin voorvermoeden dat dat niet gaat gebeuren. quote:Ehm, de kosten voor de gebruiker zijn dan in één oogopslag te overzien. Het enige wat je dan aan je auto kwijt bent is de brandstofprijs. Met de kilometerheffing heb je BPM + brandstofaccijns + kilometerheffing + nieuw te bedenken provinciale belasting +....., dat lijkt me toch een stuk onoverzichtelijker. quote: quote:Dit dus. [ Bericht 2% gewijzigd door Hukkie op 08-02-2008 19:06:01 ] | |
Bolkesteijn | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:22 |
quote:Dat klopt, is simpel aan te tonen door een rondje te fietsen. Vervuiling komt vrij bij de verbranding van brandstof, het is rechtstreeks te wijten aan het gebruik van olie gebaseerde brandstoffen. | |
Hukkie | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:39 |
Als je fietst dan span je jezelf in, dat betekend meer CO2 uitstoot, dat is ook vervuiling. | |
Bolkesteijn | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:41 |
quote:Dat kan natuurlijk, maar ik zie, als student economie, het probleem wel. En daarmee wil ik niet beweren dat ik autoriteit heb dankzij mijn studie, maar het vergroot wel de alertheid op zaken als ondoorzichtige prijzen. quote:In dat vermoeden heb je zeker wel gelijk, de politiek is niet uit op een oplossing. Ze staan liever over 10 jaar verbaast te kijken dat er geen ruk verbeterd is aan het milieu, de files en de technologische ontwikkeling op het gebied van milieuvriendelijkheid. Doormodderen op bestaande wegen en niet durf hebben om radicaal en doortastend veranderingen tot stand te brengen die zo hard nodig zijn. quote:Dat is onoverzichtelijk omdat je niet weet welke kosten je maakt als je één prijs betaald. Een prijs die uit een aantal kostenposten opgebouwd is maar door allerlei ondoorzichtige verdisconteringen niet meer transparant is, en daarmee vervalt de belangrijke informatie die prijzen bieden. Dat is belangrijk omdat het dan mogelijk is voor bedrijven en instellingen om oplossingen te bedenken om die prijzen naar beneden te brengen, prijzen zijn een belangrijke incentive voor ondernemers om bepaalde activiteiten of producten te ontwikkelen. Je neemt die incentive weg als je met ondoorzichtig samengestelde prijzen gaat werken. Bovendien zorgen ondoorzichtig samengestelde prijzen ervoor dat politici makkelijk ongezien de prijzen kunnen verhogen. Het direct zichtbaar maken van prijzen maakt mensen prijsbewust. quote:Ja en als de economie terug loopt dan keren de kansen op de arbeidsmarkt, waardoor de werkgever minder gul wordt en werknemer minder eisen kan stellen, dan verminderd de koopkracht van de werknemer sterk (doordat je overheveling gaat zien van lasten die bij de werkgever liggen naar lasten die bij de werknemer liggen) waardoor een loon-prijs-spiraal op de loer ligt. Ik vind het een gevaarlijke aanname om te denken dat de werkgever alles wel zal vergoeden, dat is niet realistisch omdat werkgever en werknemer deels tegenstrijdige belangen hebben. [ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-02-2008 20:54:03 ] | |
Bolkesteijn | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:42 |
quote:Nee, dat is biomassa. En stikstofoxiden uitademen zie ik nog niet zo snel gebeuren. Vervuiling is niet inherent aan rijden of bewegen, vervuiling hangt af van de manier van aandrijving die je gebruikt en welke brandstof (of beter gezegd energiedrager) je daarvoor gebruikt. | |
Hukkie | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:03 |
quote: ![]() Persoonlijk heb ik een bepaald maandinkomen, en wil ik simpelweg weten wat ik netto per maand aan mijn auto kwijt ben. quote:Met alle respect hoor, maar zie boven. quote:Zeker, maar kilometervergoeding zal een hot-item blijven, omdat het om zakelijke kilometers gaat. | |
Bolkesteijn | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:14 |
quote:Nou je hebt wel een goed punt hoor ik had nog niet echt gekeken naar praktische uitvoerbaarheid (je moet eerst het doel hebben, een praktische invulling kun je pas maken als je dat doel hebt). Wat mij betreft wordt eenvoud in betalen zelfs een randvoorwaarde als je zo'n systeem wil implementeren. | |
Kees22 | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:30 |
Ik zag net Verdomd op tv zeggen dat ze zelf niet voldoende ideeën heeft en aan alle mensen vraagt om ideeën te spuien bij Kots op Nederland. Ze heeft vast nog nooit op FOK! gekeken. Maar ik heb voor veel mensen hier wel een tip: stel Verdomd voor om het te betalen tarief te corrigeren met het IQ van de gebruiker. Voor velen zal dat een forse vermindering betekenen. Argument: de berijder is te dom om het geheel te snappen en moet daarom uit coulance ontzien worden. Want hij is eigenlijk al zielig genoeg. ![]() Verdomd zou het vast nog wel eens serieus kunnen nemen ook. ![]() | |
SteveBallmer | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:35 |
Oh wat spitsvondig, Verdomd. ![]() ![]() | |
UberPhreak | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:58 |
![]() | |
Kees22 | vrijdag 8 februari 2008 @ 22:37 |
quote:Ik hoop ook uitbundig te profiteren van mijn eigen idee! ![]() | |
SteveBallmer | vrijdag 8 februari 2008 @ 22:51 |
Goddammit. ![]() | |
FJD | vrijdag 8 februari 2008 @ 22:56 |
quote:Praktijk, theorie. In de theorie heb je gelijk, in de praktijk is alles wat de overheid opstart en onderhoudt zo ontzettend duur en inefficiënt dat de overhead kosten van het kilometer registratiesysteem zo hoog zullen zijn dat je beter kunt leven met de inefficiëntie van het doorrekenen in de brandstofprijzen. Dat systeem ligt er namelijk al, opschalen is dan niet meer zo moeilijk. | |
Kees22 | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:13 |
quote:Nou nou, had je maar net zo dom moeten worden als ik! Kijk, het blijft, mits goed uitgevoerd, het eerlijkste systeem. Wie de meeste overlast veroorzaakt door benzine te verspillen in een te zware auto, door rijden op een druk tijdstip of een druk stuk weg, door te hard te rijden of door zinloos te rijden, moet het meeste betalen. Overlast dan gedefinieerd als verspilling, in de weg staan of hinderen, gevaar veroorzaken, vervuiling of wat je verder kunt omschrijven. Grappig is dan wel, dat de veroorzaker tegelijk ook nu al vaak het slachtoffer is, zoals bij files, maar niet altijd, zoals bij vervuiling. Eerlijkheidshalve zou de rijder ook goed geïnformeerd moeten worden over drukke tijden en drukke trajecten, maar dat gebeurt nu vaak al. En auto's kunnen gekeurd worden op hun verbruik en uitstoot, maar dat gebeurt nu ook al. Zoals altijd zullen de rijken en degenen die hun kosten kunnen afwentelen, de dans grotendeels ontspringen, maar daar is heel weinig tegen te doen. De veroorzakers van de overlast zijn in feite de verbruikers van een schaars goed: vrijwaring van overlast van anderen. Zelfs als de opbrengst maar voor een klein deel naar het wegennet gaat, is de heffing nog eerlijk, omdat de rest dan naar degenen gaat, die de overlast moeten dulden. Met mijn voorstel hoop ik de gevolgen voor mezelf te minimaliseren: met mijn IQ van pakweg 50 hoop ik maar 50 % van het normale tarief te hoeven betalen. Ik snap het probleem en de oplossing niet, dus verbijt ik mij over de maatregel en dat wil ik graag gecompenseerd zien. De crux zit in de uitwerking, want inderdaad is spelen met prijzen riskant. En elke regering zal de bepaling van de mate van overlast weer anders invullen. Een ander probleem is dat van de privacy. Maar wie nu nog illusies daarover heeft, steekt mijns inziens zijn kop in het zand. Te traceren zijn we nu toch al. Overigens een algemene vraag die in mij opkomt bij dit soort discussies: diverse mensen gaan echt helemaal uit hun bol bij elke beperking van hun autogebruik en vinden dan prompt, dat er meer wegen moeten komen. Nou vraag ik me af: zijn dat ook die mensen die bij wegenonderhoud de wegwerkers van de sokken rijden? | |
Bolkesteijn | zaterdag 9 februari 2008 @ 00:09 |
quote:Natuurlijk kan de overheid een project wel efficiënt uitvoeren, maar het is parlementaire bemoeienis die projecten duur en inefficiënt maakt. Denk maar aan de invoering van het toeslagenstelsel, de Belastingdienst heeft vaak gewaarschuwd dat zij het niet aan konden, toch moest het parlement zijn zin doorzetten. Of denk aan al die aanvullende eisen die op een achternamiddag even worden geformuleerd met betrekking tot een infrastructuurproject terwijl de fundering al in de grond zit. Het gaat telkens weer mis op het punt waar het parlement zich met de operationele zaken gaat bemoeien. Het parlement moet enkel een politiek kader (zij moet een soort entrepeneur zijn) aangeven, vervolgens zou het aan de operationele organen moeten zijn om binnen die grenzen vrij projecten te kunnen realiseren. Er moet een harde begrenzing komen van de macht van het parlement, een point-of-no-return waarna het parlement geen aanvullende eisen meer mag stellen, geen grote wijzigingen meer mag doorvoeren en niet meer mag ingrijpen in de uitvoering van een project. Als politici dit land echt beter willen maken moeten zij de moed hebben zichzelf deels buiten spel te zetten. Er moet een besef komen dat het parlement niet zomaar alles kan, bijkomend voordeel is dat mensen hopelijk meer eigen verantwoordelijkheid gaan nemen. Een beetje meer stroomlijning in het politieke apparaat, een meer zakelijk aanpak en niet eindeloos ouwe-hoeren. [ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 09-02-2008 00:48:45 ] | |
AchJa | zaterdag 9 februari 2008 @ 00:34 |
quote:Dus als ik met mijn auto rij verbruik ik geen brandstof??? Dat moet je mij even in Jip en Janneke taal uitleggen. Even in de lijn van jou gedachte dat de heffing niet bij de brandstof kan [ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 09-02-2008 00:40:42 ] | |
Bolkesteijn | zaterdag 9 februari 2008 @ 00:46 |
quote: ![]() Vervuilende stoffen zoals koolstofmono-oxide, stikstofoxiden en zwaveloxiden komen vrij bij de verbranding van fossiele brandstoffen zoals benzine, diesel en gas. Enkel als je voor de aandrijftechniek van een auto gebruik maakt van een verbandingsmotor komen er dus deze vervuilende stoffen vrij, immers, enkel dit type motor maakt gebruik van de verbranding van brandstoffen. Een auto die rijdt op zonne-energie maakt geen gebruik van fossiele brandstoffen, deze auto rijden wel maar zijn niet vervuilend, hiermee is dus aangetoond dat het niet de auto is die vervuild. Maar dat het de verbranding is van fossiele brandstoffen die voor vervuiling zorgt en niet de auto op zich. quote:Lees mijn vorige posts (discussie met Hukkie) maar eens, daar staat het keurig in uitgelegd. | |
AchJa | zaterdag 9 februari 2008 @ 00:58 |
quote:Helemaal geweldig, maar zolang er hier in Nederland geen hond rijdt in een auto op zonne energie, kernenergie of kolen kan je imo de heffing op de benzine/ diesel/ lpg gooien. Of ben jij grootverbruiker van buitenboordmotoren en kettingzagen. En als jij meent dat dat onderscheid niet gemaakt kan worden, dat wordt het al zie bv rode diesel. | |
Bolkesteijn | zaterdag 9 februari 2008 @ 01:03 |
quote:Politiek is vooruit denken. Termijnen van 30, 40 jaar (tenminste zo zie ik het). Bovendien kun jij noch ik de toekomst niet voorzien, en daarom is het belangrijk aan een toekomstbestendig systeem te gaan werken. Iets meer visie graag. | |
AchJa | zaterdag 9 februari 2008 @ 01:11 |
quote:Dan is de wegenbelasting uitermate toekomstbestendig, iedereen met een voertuig betaalt. | |
Bolkesteijn | zaterdag 9 februari 2008 @ 01:32 |
quote:Dat systeem biedt nul incentives om schone voertuigen te ontwikkelen en voertuigen die niet meer rijden op de traditionele brandstoffen. | |
Kees22 | zondag 10 februari 2008 @ 01:43 |
quote:Hier heb je wel een punt, moet ik zeggen. Toch gaat het in de uitvoering ook nog wel eens mis. Er moet dus ook een harde begrenzing komen aan de uitvoering. | |
Bolkesteijn | zondag 10 februari 2008 @ 03:05 |
quote:Fouten in de uitvoering zijn veel lastiger te voorkomen. Natuurlijk, een doorgewinterde projectmanager maakt met een ervaren projectteam minder fouten dan een minder ervaren manager met een projectteam dat ook pas net zijn eerste klus achter de rug heeft. Maar een project is vaak zo complex dat het eigenlijk niet mogelijk is fouten tot nul te reduceren. Fouten maken is menselijk dus dat blijf je houden. Bemoeienis van de politiek is echter geen menselijke fout die niet te voorkomen is, dat is iets dat systematische in zit gebakken in overheidsprojecten en daarom falen ze vaak. | |
Martijn_77 | zondag 10 februari 2008 @ 11:07 |
En van de BPM zijn we ook nog niet af ![]() BPM mogelijk toch een blijvertje | |
TheSilentEnigma | zondag 10 februari 2008 @ 11:11 |
Word ik even genaaid met mijn Mercedes 200 D uit '83. ![]() | |
tho_Omas | zondag 10 februari 2008 @ 19:32 |
Het Singaporese systeem werkt met een kaart volgens mij. Zonder GPS dus, veel beter. | |
AchJa | vrijdag 7 maart 2008 @ 18:19 |
quote:nu.nl ![]() Geweldig, dat het plan van de SP er maar doorgedrukt mag worden. Het wordt dan lekker goedkoop rijden voor mij, want mijn km teller is al tijden kapot. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 8 maart 2008 @ 11:46 |
quote:hmm ik zie een run op kilometer terug draai "services" ![]() | |
AchJa | zondag 20 april 2008 @ 16:08 |
quote:Telegraaf Ik meende dat de MRB zou verdwijnen bij de invoering van de KM heffing??? Zo niet dan worden we idd weer dubbel genaaid, overigens worden we ook met de KM heffing genaaid in de lengte of de breedte. | |
Sjonnjoop | zondag 20 april 2008 @ 16:15 |
quote: ![]() | |
Kadesh | maandag 21 april 2008 @ 15:18 |
Er verdwijnt geen belasting, BPM blijft, Houderschapsbelasting blijft (krijgt alleen een andere naam, inzetenenbelasting) en de brandstof accijnzen blijven torenhoog. Daar komt dus bij de kilomterheffing. (naast de fijnstoftax en de slurptax) Leuker kunnen ze het niet maken. Overheid. ![]() | |
AchJa | maandag 21 april 2008 @ 15:59 |
Deze kon hier ook wel bij vond ik:quote:nu.nl Ook de provincie gebruikt de automobilist als melkkoe. | |
DemonRage | maandag 21 april 2008 @ 16:56 |
De overheid draait onze economie nog de nek om, vooral als ze de transportsector treffen. ![]() Het lijkt wel of dat tuig niet in de gaten heeft dat ze met hun gegraai een spoor van financiële vernieling achterlaten. | |
Metro2005 | dinsdag 22 april 2008 @ 09:19 |
quote:Moet je wel 400 euro in de maand hebben natuurlijk quote:Misschien omdat daar werk te vinden is ![]() | |
Pikkebaas | dinsdag 22 april 2008 @ 10:47 |
quote:Klopt, tenzij je graag met vee werkt dan is er genoeg werk buiten de randstad. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 22 april 2008 @ 11:08 |
quote:er is overal werk te vinden | |
HarryP | dinsdag 22 april 2008 @ 12:15 |
Ik doe sinds kort mee aan Filemijden op de A16. (http://www.filemijdena16.nl) Voor elke keer dat ik na 19:00 over de Moerdijkbrug rijd krijg ik 4 euro van rijkswaterstaat ivm de werkzaamheden aan de moerdijkbrug. Ik vind het een goede actie. Tot op heden heb ik nog maar 1.5 keer de file gemeden. Maar het is een goede proef om te zien of je mensen met financiele prikkels kan sturen om een ander rijgedrag aan te nemen. Denk niet dat het gaat werken. | |
Metro2005 | dinsdag 22 april 2008 @ 14:37 |
quote: ![]() ![]() | |
GewoneMan | dinsdag 22 april 2008 @ 17:22 |
quote:yep autorijden word duur heel erg duur, ik ben ook tegen hoor quote:privacy is ook een goed punt inderdaad als het zo doorgaat kunnen ze precies zien waneer je bij de hoeren bent geweest en waar en waneer je iets te hard hebt gereden. OV met chip en auto met GPS welkom controle staat ![]() waar ik het niet mee eens ben is het vetgedrukte, sterker nog je mag de haard al wel aansteken, want er zijn genoeg mensen die nu een auto rijden en het met dit systeem echt niet meer kunnen. bedenk maar het is niet alleen dit ook de kosten van verzekering, benzine (die alsmaar stijgt) en wegenbelasting quote:tja... | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 23 april 2008 @ 12:13 |
quote:In brabant wordt er gewoon aan je getrokken maar jij noemt dan ook wel weer een paar provincies ![]() | |
waht | woensdag 23 april 2008 @ 12:30 |
Heh, top idee. In 2012 is de benzine wel ergens rond de 3 euro per liter, gooien we er gelijk een kilometerheffing tegenaan om een laatste trap te geven tegen de economie, voor zover die we dan nog hebben. In principe dus écht een goed idee, autorijden moet worden ontmoedigd, alleen jammer dat dat moet in mijn leven. ![]() | |
LXIV | woensdag 23 april 2008 @ 12:37 |
quote:In Brabant zijn de huizenprijzen dan ook weer vergelijkbaar met die uit de Randstad. Vooral bij de gebieden waar het economisch goed gaat. | |
sander89 | woensdag 23 april 2008 @ 13:01 |
Gelukkig heb ik me motorrijbewijs binnekort ![]() ![]() Heb ik niks met die kilomterheffing te maken ![]() ![]() ![]() ![]() Maar ben erg benieuwd hoe ze dit gaan regelen omdat natuurlijk veel mensen fraude zullen proberen te plegen. Ook erg belangrijk is je privacy, misschien nieuwe weet voor maken en dan ook meteen de OV chipkaart bij betrekken. Maar ze zeggen dat niet veel duurder word dan de wegenbelasting, maar ben bang dat ze dit niet waar gaan maken en veel duurder word gemiddeld voor iedereen. | |
Harmen1984 | woensdag 23 april 2008 @ 13:04 |
Over de privacy: www.nu.nl, 6 februari 2008 quote: | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 23 april 2008 @ 14:17 |
quote:daar heb je dan wel weer veel dorpen stadjes die voor de grote steden liggen waar het een stuk goedkoper is maar waarmee je toch binnen een kwartier op je werk bent. | |
Elegy | donderdag 24 april 2008 @ 10:33 |
quote:Prepaid kaart. Stopt je auto als je een kilometer teveel rijdt dan? ![]() ![]() En terugdringen van de files... Als de kosten zo hoog gaan oplopen staan er straks geen files met Golfjes, 206jes, Bora's, en S40's maar files met Maserati's, A8ten, 7 series en Touarecs.... | |
kawotski | donderdag 24 april 2008 @ 18:30 |
Vandaag de motorrijtuigenbelasting voor mijn motor binnengekregen, u weet wel, zo'n voertuig die niet voor files zorgt.. van 60 euro naar 68 euro.. een verhoging van meer dan 10%.. ja, als je de files moet oplossen dan tref je gewoon iedereen die zijn best doet om de files te verkleinen nietwaar.. |