Wie heeft het over dezelfde route? En waarom vind je dat?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
wat is dat voor rare redenering, juist degene die vaak dezelfde route afleggen zouden met het ov moeten gaan
Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:33 schreef Robin__ het volgende:
Mijns inziens kiezen een hoop mensen voor een auto omdat dat sneller en comfortabeler is..
Als je met de auto in de file staat, kun je nog mobiel werken. Teleconferances bijwonen, bellen met het bedrijf / klanten, et cetera. In de trein kun je alleen maar lezen (wat je weer niet tijdens het rijden kunt).quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.
Volgens mij is het heel simpel, kosten van de weginfrastructuur financieren door rekeningrijden, eventueel in combinatie met een vraag/aanbod element. De kosten van milieubelasting volledig op de brandstof leggen, het verbranden van brandstof is namelijk het proces dat voor een belasting van het milieu zorgt. Auto's die stil staan (en dan niet in de file natuurlijk) belasten het milieu niet, dus hoeven ook geen milieukosten te bepalen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen?
Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten.
Dat soort dingen gaan 9 vd 10 keer alleen op in de spits en echt in het centrum van grote steden. Zodra je zoals ik de bus naar het station moet pakken, en dan op het eind station nog een keer de bus moet pakken is de auto bijna zeker sneller.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:39 schreef Robin__ het volgende:
Dat soort dingen gaan 9 vd 10 keer alleen op in de spits en echt in het centrum van grote steden. Zodra je zoals ik de bus naar het station moet pakken, en dan op het eind station nog een keer de bus moet pakken is de auto bijna zeker sneller.
Echt belachelijk inderdaad. Denk ook eens in wat de economische gevolgen zijn, werknemers willen hogere lonen omdat de vaste lasten gestegen zijn, werkgevers zijn meer kwijt aan een eventuele reiskostenvergoeding en de huizenmarkt komt op termijn wellicht nog sterker onder druk te staan doordat de hogere vervoerskosten een incentive vormen voor mensen om dichter bij het werk te gaan wonen. En daar hoor je het kabinet totaal niet over, ik vraag mij zeer sterk af of zij wel met deze ernstige gevolgen rekening houden. Erg gevaarlijk om zo ondoordacht te werk te gaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:16 schreef HansvanOchten het volgende:
11 ct per kilometer, dat is dan 16,50 eur om ieder dag naar mijn werk te gaan. Dat is dan 400 euro netto per maand om naar mijn werk te gaan
Grappenmakers
Ze zetten gewoon poortjes neer op strategische punten op de snelwegen die meten of je wel een werkend GPS kastje hebt..... werkt ie niet? *FLITS* En tja, op een gegeven moment ga je het echt zat worden om de poortjes te ontwijken. Zet er 2 of 3 tussen Amsterdam en Den Bosch op de A2, 2 tussen Amsterdam en Den Haag, op zowel de A4 als A13 tussen Den Haag en Rotterdam een poortje.... tussen Rotterdam en Utrecht hetzelfde verhaal.... dat ga je HEEL SNEL zat worden om met die GPS blocker rond te rijden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat dat kastje betalen en inbouwen? Zo'n kast lijkt mij prima te saboteren.
mwah hij is eerlijk omdat er dan geen ontsnappen aan is brandstof kun je ook in belgie tankenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen?
Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten.
mwah dan krijg je een kastje die even het gps signaal aan zetquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze zetten gewoon poortjes neer op strategische punten op de snelwegen die meten of je wel een werkend GPS kastje hebt..... werkt ie niet? *FLITS* En tja, op een gegeven moment ga je het echt zat worden om de poortjes te ontwijken. Zet er 2 of 3 tussen Amsterdam en Den Bosch op de A2, 2 tussen Amsterdam en Den Haag, op zowel de A4 als A13 tussen Den Haag en Rotterdam een poortje.... tussen Rotterdam en Utrecht hetzelfde verhaal.... dat ga je HEEL SNEL zat worden om met die GPS blocker rond te rijden.
De enige goede oplossing is in Duitsland of België gaan wonen, NET over de grens zodat je een auto met niet-Nederlands kenteken kunt kopen. Gezien de huizenprijzen is dat sowieso geen slecht idee
[ linkse autohatende boomknuffelaar ] Dan moet je maar dichter bij je werk gaan wonen [ / linkse autohatende bommknuffelaar ]quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:16 schreef HansvanOchten het volgende:
11 ct per kilometer, dat is dan 16,50 eur om ieder dag naar mijn werk te gaan. Dat is dan 400 euro netto per maand om naar mijn werk te gaan
Grappenmakers
Ziektekosten niet. Buiten de directe ziektekosten agv ongelukken nog de indirecte agv de vervuiling van auto's (lucht en geluid. En voor degenen die zeggen: "geluid? Wordt je daar ziek van?" Ja, daar wordt je ziek van. Er is aantoonbaar verband tussen hoge geluidsbelasting en hart- en vaatziekten).quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Robin__ het volgende:
Ongelukken in het verkeer worden betaald door automobilisten (nouja via de verzekeringen/waarborgfons)
Dijkverhoging bijvoorbeeld.quote:En welke kosten levert co2 uitstoot ons op?
heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:53 schreef Kadesh het volgende:
[..]
[ linkse autohatende boomknuffelaar ] Dan moet je maar dichter bij je werk gaan wonen [ / linkse autohatende bommknuffelaar ]
Wanneer was de laatste dijkverhoging en wanneer de volgende?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ziektekosten niet. Buiten de directe ziektekosten agv ongelukken nog de indirecte agv de vervuiling van auto's (lucht en geluid. En voor degenen die zeggen: "geluid? Wordt je daar ziek van?" Ja, daar wordt je ziek van. Er is aantoonbaar verband tussen hoge geluidsbelasting en hart- en vaatziekten).
[..]
Dijkverhoging bijvoorbeeld.
Leuke humor.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:04 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen.
die zijn nu bezig langs de maasquote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste dijkverhoging en wanneer de volgende?
voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt mequote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leuke humor.
Ik krijg echt geen hypotheek die hoog genoeg is om een huis te kopen in de plaats waar ik werk.
idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadselquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:37 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
Ja maar je word overal ziek van tegenwoordig, geluid, lucht, zonlicht, geroosterd brood.. maar we dragen hier nu eenmaal samen de ziektekosten.. Omdat we nou eenmaal geen keus hebben om toch al die 'slechte' dingen te doen.. ook de mensen die op de fiets naar hun werk gaan hebben collega's nodig van 50km verderop om hun werk te kunnen doen. En toch worden de automobilisten weer leeg gezogen, terwijl het voor de gehele maatschappij noodzakelijk is dat er zo veel gereist word!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ziektekosten niet. Buiten de directe ziektekosten agv ongelukken nog de indirecte agv de vervuiling van auto's (lucht en geluid. En voor degenen die zeggen: "geluid? Wordt je daar ziek van?" Ja, daar wordt je ziek van. Er is aantoonbaar verband tussen hoge geluidsbelasting en hart- en vaatziekten).
[..]
Dijkverhoging bijvoorbeeld.
Ja leuk joh, vooral als je militair bent en om de ongeveer 3 jaar verandert van plaats van tewerkstelling. Ik ben de laatste 2 jaar gegaan van Den Helder naar Ede en nu in de Peel... Je denkt toch gvd niet dat ik daar tegenaan kan verhuizen. Buiten het feit dat de hypotheekverstrekker mij niet echt voldoende kan sponsoren om een woning in bv Ede te krijgen. En dan kan je leuk lullen over die 400 euro per maand dat je die kunt verwonen maar zo werkt het niet helemaal bij een hypotheek, die kijken naar je werkgeversverklaring en dat keer zoveel dat kun je lenen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:04 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen.
Ehm, ik ga niet meer verdienen in de maand; ik ga meer reiskosten maken.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:37 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
Randstad? Ik woon in Friesland. Dorpjes = goedkoop wonen; grote dorpen/steden = werkgelegenheid en duur wonen. Dat is overal zo in Nederland.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel
Stel je koophuis nu kost 400 per maand hypotheek, je gaat dan bv nog 400 extra uitgeven aan rijskosten, tzt is de benzine ook wel 2.50 een liter, waardoor je niente euro's over hebt. Misschien is het dan handiger om je huis te verkopen en in de Randstad/in de buurt van je werk te huren voor 500 als kopen niet haalbaar is en netto meer over te houden.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 19:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ehm, ik ga niet meer verdienen in de maand; ik ga meer reiskosten maken.
Als ik er nu niet kan wonen, waarom dan wel op het moment dat m'n reiskosten hoger worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |