abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56457189
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..
[..]

Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!

Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!

wat is dat voor rare redenering, juist degene die vaak dezelfde route afleggen zouden met het ov moeten gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56457241
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
duitsland gaat daar ook heen zover het er nu uitziet wordt het in het begin een Benelux aangelegenheid maar als het succesvol is (lees geld in het laadje brengt ) zal de rest snel volgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56457720
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.

Ik rijd zelf met een Hongaars kenteken, dit is alleen mogelijk doordat mijn vaste woon en verblijfplaats in H. is.

Voorzover ik weet ontlopen de wetten van de EU elkaar niet bar veel op dit gebied.

Veel Nederlanders die een vakantiehuis hebben in H. komen vaak met vragen bij mij op dit gebied om de houderschapsbelasting te omzeilen.

De enige mogelijkheid is om een auto op naam van een ingezetene of onderneming te laten zetten zodat je deze zogenaamd "leent". Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.

Met de huidige technieken is het erg simpel om mensen te volgen om te achterhalen waar ze zelfs jaren geleden zijn geweest.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 14:28:08 #54
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_56458555
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:10 schreef HarryP het volgende:

[..]

Sociale kosten???
En dat zijn?
De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_56458623
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.
Vennootschap is voldoende. Auto op naam van de vennootschap zetten.
quote:
De enige mogelijkheid is om een auto op naam van een ingezetene of onderneming te laten zetten zodat je deze zogenaamd "leent". Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Nee, de ondernemer heeft sowieso geen probleem en bij verhuurconstructies zul je deel-BPM moeten afdragen. Maar natuurlijk niet over een auto die al op NL kenteken heeft gestaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56458659
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.
Vele malen lastiger en heel veel minder accuraat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56461189
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:28 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.
Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..
Het schijnt dat een polderweiland evenveel CO2 uitstoot als een lange file.

Ongelukken voorkom je niet met rekeningrijden. Immers IN de file gebeuren er weinig ongelukken.
De kosten van een ongeluk worden overigens volledig gedekt door de verzekering. Als rekeningrijden betekend dat ik mijn WA auto verzekering kan opzeggen dan wordt rekeningrijden misschien nog wel betaalbaar maar dat betwijfel ik.

De economische schade door files is zo vaag dat er alleen schattingen over gemaakt worden.
Als ik door een file later op mijn werk ben vertrek ik ook weer later. Dat kost de economie helemaal niks.

Overigens het oplossen van de files is al geen reden meer om de "kilometer heffing: in te voeren. Want dat werkt toch niet. Daarom praten de mensen die bezig zijn met "beprijzen van de gereden kilometers" nu over "anders betalen voor mobiliteit".
pi_56461308
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Maar hoe zit het met de mensen die in België wonen maar in Nederland werken?
En als familie in België mij een auto leent mag ik daar dan wel een heel jaar meer rondrijden?
pi_56461608
ach zoiets is vast wel makkelijk te saboteren, zoals je nu ook nog steeds met een radardetector kan rondrijden, mits je hem goed wegwerkt en juist installeert
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:25:31 #60
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_56462469
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:23 schreef HarryP het volgende:

[..]

Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..
Het schijnt dat een polderweiland evenveel CO2 uitstoot als een lange file.

Ongelukken voorkom je niet met rekeningrijden. Immers IN de file gebeuren er weinig ongelukken.
De kosten van een ongeluk worden overigens volledig gedekt door de verzekering. Als rekeningrijden betekend dat ik mijn WA auto verzekering kan opzeggen dan wordt rekeningrijden misschien nog wel betaalbaar maar dat betwijfel ik.

De economische schade door files is zo vaag dat er alleen schattingen over gemaakt worden.
Als ik door een file later op mijn werk ben vertrek ik ook weer later. Dat kost de economie helemaal niks.

Overigens het oplossen van de files is al geen reden meer om de "kilometer heffing: in te voeren. Want dat werkt toch niet. Daarom praten de mensen die bezig zijn met "beprijzen van de gereden kilometers" nu over "anders betalen voor mobiliteit".
Dat een weiland ook co2 uitstoot neemt niet weg dat autoverkeer (dus niet alleen de files, sociale kosten zijn niet enkele files) veel co2 uitstoot die de maatschappij een welvaartsverlies oplevert. Rekeningrijden zorgt ervoor dat deze kosten niet meer ten koste van de maatschappij komen

Rekeningrijden voorkomt geen ongelukken nee, maar de kosten ervan worden met rekeningrijden wel gewoon betaald door de automobilist.

Het lijkt me duidelijk dat files wel degelijk economische schade veroorzaken: http://www.nos.nl/nos/art(...)1C68F8DCF5BF2B5.html
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_56463788
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]


wat is dat voor rare redenering, juist degene die vaak dezelfde route afleggen zouden met het ov moeten gaan
Wie heeft het over dezelfde route? En waarom vind je dat?

Mijns inziens kiezen een hoop mensen voor een auto omdat dat sneller en comfortabeler is.. 6000km per jaar is laten we zeggen 2 uur in de week in de trein zitten.. dat is goed te doen. Maar ik vind t vrij logisch dat iemand die 5x zoveel rijd (ongeacht de route) dan wel kiest voor meer comfort.

Aan de andere kant is dat natuurlijk ieders eigen keus, is maar wat t je waard is, weinig rijden is tenslotte niet extra slecht voor het milieu..
pi_56463883
Ongelukken in het verkeer worden betaald door automobilisten (nouja via de verzekeringen/waarborgfons)

En welke kosten levert co2 uitstoot ons op?
pi_56463891
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:33 schreef Robin__ het volgende:
Mijns inziens kiezen een hoop mensen voor een auto omdat dat sneller en comfortabeler is..
Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:47:22 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56464046
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen?

Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:48:45 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56464077
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.
Als je met de auto in de file staat, kun je nog mobiel werken. Teleconferances bijwonen, bellen met het bedrijf / klanten, et cetera. In de trein kun je alleen maar lezen (wat je weer niet tijdens het rijden kunt).
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:57:54 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56464258
OMG ik moet bijna 140 km per dag rijden maar dat doe ik voor 6 uur 's ochtends en voor de spits... Ben benieuwd of mijn werkgever, als het zover is, bij wil/moet betalen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_56464270
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen?

Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten.
Volgens mij is het heel simpel, kosten van de weginfrastructuur financieren door rekeningrijden, eventueel in combinatie met een vraag/aanbod element. De kosten van milieubelasting volledig op de brandstof leggen, het verbranden van brandstof is namelijk het proces dat voor een belasting van het milieu zorgt. Auto's die stil staan (en dan niet in de file natuurlijk) belasten het milieu niet, dus hoeven ook geen milieukosten te bepalen.

Den Haag doet hopeloos moeilijk met al haar BPM, milieukeuren, Cramer-heffingen, BPM die nu ineens voor het milieu is.
pi_56465155
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.
Dat soort dingen gaan 9 vd 10 keer alleen op in de spits en echt in het centrum van grote steden. Zodra je zoals ik de bus naar het station moet pakken, en dan op het eind station nog een keer de bus moet pakken is de auto bijna zeker sneller.

En dan is er nog het comfort..
pi_56465419
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 19:39 schreef Robin__ het volgende:
Dat soort dingen gaan 9 vd 10 keer alleen op in de spits en echt in het centrum van grote steden. Zodra je zoals ik de bus naar het station moet pakken, en dan op het eind station nog een keer de bus moet pakken is de auto bijna zeker sneller.
Daar heb je zeker gelijk in. Daarom is het ook belangrijk alle vormen van vervoer mee te nemen in oplossing van het file-probleem, en niet zoals sommige willen, alleen de trein of alleen de auto, dat gaat niet werken.
pi_56465454
11 cent per kilometer?

Als ik nu een keer naar m'n vriendin ga dan ben ik 30 euro aan LPG kwijt.
Tegen die tijd ben ik totaal 77 euro kwijt voor hetzelfde ritje.
pi_56465854
11 ct per kilometer, dat is dan 16,50 eur om ieder dag naar mijn werk te gaan. Dat is dan 400 euro netto per maand om naar mijn werk te gaan

Grappenmakers
Built for Speed
pi_56466617
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:16 schreef HansvanOchten het volgende:
11 ct per kilometer, dat is dan 16,50 eur om ieder dag naar mijn werk te gaan. Dat is dan 400 euro netto per maand om naar mijn werk te gaan

Grappenmakers
Echt belachelijk inderdaad. Denk ook eens in wat de economische gevolgen zijn, werknemers willen hogere lonen omdat de vaste lasten gestegen zijn, werkgevers zijn meer kwijt aan een eventuele reiskostenvergoeding en de huizenmarkt komt op termijn wellicht nog sterker onder druk te staan doordat de hogere vervoerskosten een incentive vormen voor mensen om dichter bij het werk te gaan wonen. En daar hoor je het kabinet totaal niet over, ik vraag mij zeer sterk af of zij wel met deze ernstige gevolgen rekening houden. Erg gevaarlijk om zo ondoordacht te werk te gaan.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:05:14 #73
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_56466950
Wat zal het druk worden in het openbaar vervoer.

En dan gaan daar de prijzen weer omhoog.

Kut overheid
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:57:38 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56468232
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat dat kastje betalen en inbouwen? Zo'n kast lijkt mij prima te saboteren.
Ze zetten gewoon poortjes neer op strategische punten op de snelwegen die meten of je wel een werkend GPS kastje hebt..... werkt ie niet? *FLITS* En tja, op een gegeven moment ga je het echt zat worden om de poortjes te ontwijken. Zet er 2 of 3 tussen Amsterdam en Den Bosch op de A2, 2 tussen Amsterdam en Den Haag, op zowel de A4 als A13 tussen Den Haag en Rotterdam een poortje.... tussen Rotterdam en Utrecht hetzelfde verhaal.... dat ga je HEEL SNEL zat worden om met die GPS blocker rond te rijden.

De enige goede oplossing is in Duitsland of België gaan wonen, NET over de grens zodat je een auto met niet-Nederlands kenteken kunt kopen. Gezien de huizenprijzen is dat sowieso geen slecht idee
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_56478363
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen?

Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten.
mwah hij is eerlijk omdat er dan geen ontsnappen aan is brandstof kun je ook in belgie tanken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56478393
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Ze zetten gewoon poortjes neer op strategische punten op de snelwegen die meten of je wel een werkend GPS kastje hebt..... werkt ie niet? *FLITS* En tja, op een gegeven moment ga je het echt zat worden om de poortjes te ontwijken. Zet er 2 of 3 tussen Amsterdam en Den Bosch op de A2, 2 tussen Amsterdam en Den Haag, op zowel de A4 als A13 tussen Den Haag en Rotterdam een poortje.... tussen Rotterdam en Utrecht hetzelfde verhaal.... dat ga je HEEL SNEL zat worden om met die GPS blocker rond te rijden.

De enige goede oplossing is in Duitsland of België gaan wonen, NET over de grens zodat je een auto met niet-Nederlands kenteken kunt kopen. Gezien de huizenprijzen is dat sowieso geen slecht idee
mwah dan krijg je een kastje die even het gps signaal aan zet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 2 februari 2008 @ 13:53:11 #77
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56478585
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:16 schreef HansvanOchten het volgende:
11 ct per kilometer, dat is dan 16,50 eur om ieder dag naar mijn werk te gaan. Dat is dan 400 euro netto per maand om naar mijn werk te gaan

Grappenmakers
[ linkse autohatende boomknuffelaar ] Dan moet je maar dichter bij je werk gaan wonen [ / linkse autohatende bommknuffelaar ]
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_56478651
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Robin__ het volgende:
Ongelukken in het verkeer worden betaald door automobilisten (nouja via de verzekeringen/waarborgfons)
Ziektekosten niet. Buiten de directe ziektekosten agv ongelukken nog de indirecte agv de vervuiling van auto's (lucht en geluid. En voor degenen die zeggen: "geluid? Wordt je daar ziek van?" Ja, daar wordt je ziek van. Er is aantoonbaar verband tussen hoge geluidsbelasting en hart- en vaatziekten).
quote:
En welke kosten levert co2 uitstoot ons op?
Dijkverhoging bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2008 14:05:45 ]
pi_56478757
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 13:53 schreef Kadesh het volgende:

[..]

[ linkse autohatende boomknuffelaar ] Dan moet je maar dichter bij je werk gaan wonen [ / linkse autohatende bommknuffelaar ]
heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56479621
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 13:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ziektekosten niet. Buiten de directe ziektekosten agv ongelukken nog de indirecte agv de vervuiling van auto's (lucht en geluid. En voor degenen die zeggen: "geluid? Wordt je daar ziek van?" Ja, daar wordt je ziek van. Er is aantoonbaar verband tussen hoge geluidsbelasting en hart- en vaatziekten).
[..]

Dijkverhoging bijvoorbeeld.
Wanneer was de laatste dijkverhoging en wanneer de volgende?
pi_56479635
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:04 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen.
Leuke humor.
Ik krijg echt geen hypotheek die hoog genoeg is om een huis te kopen in de plaats waar ik werk.
pi_56479751
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste dijkverhoging en wanneer de volgende?
die zijn nu bezig langs de maas

dus
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56480037
Het mooie aan kilometerheffing als dit eenmaal ingevoerd is dat men zonder bemoeienis van de EC het tariefknopje per gereden kilometer net zover kan opendraaien als dat er geld nodig is voor de komende begrotingstekorten te dekken.

Zo kan de schatkist gevuld worden zonder hogere accijnzen in te voeren en nog een voordeel, brandstoftoerisme behoort tot de verleden tijd.

Mensen die menen minder duur uit te zijn met de kilometerheffing, ook al schaft men de BPM en wegenbelasting volledig af zijn ziende blind en horende doof.
pi_56480344
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Leuke humor.
Ik krijg echt geen hypotheek die hoog genoeg is om een huis te kopen in de plaats waar ik werk.
voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56480576
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:37 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56482039
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 13:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ziektekosten niet. Buiten de directe ziektekosten agv ongelukken nog de indirecte agv de vervuiling van auto's (lucht en geluid. En voor degenen die zeggen: "geluid? Wordt je daar ziek van?" Ja, daar wordt je ziek van. Er is aantoonbaar verband tussen hoge geluidsbelasting en hart- en vaatziekten).
[..]

Dijkverhoging bijvoorbeeld.
Ja maar je word overal ziek van tegenwoordig, geluid, lucht, zonlicht, geroosterd brood.. maar we dragen hier nu eenmaal samen de ziektekosten.. Omdat we nou eenmaal geen keus hebben om toch al die 'slechte' dingen te doen.. ook de mensen die op de fiets naar hun werk gaan hebben collega's nodig van 50km verderop om hun werk te kunnen doen. En toch worden de automobilisten weer leeg gezogen, terwijl het voor de gehele maatschappij noodzakelijk is dat er zo veel gereist word!

En, ik ken de preciese cijvers niet hoor, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze autos meer co2 uitstoten dan onze energie centrales en de andere essentiele onderdelen van onze maatschappij, maargoed zoals ik al zei is het grootste deel van onze auto ritjes onoverkomelijk. En nog los daarvan is het nog nooit bewezen dat de zeespiegel niet zou stijgen zonder onze 'extra' co2 uitstoot (vanwege ons luxe leventje). Gek genoeg is het nergens te vinden hoeveel co2 nu voortkomt uit menselijk handelen, en hoeveel van mensen, dieren en weet ik veel wat voor natuurlijke oorzaken (ontdooien van dode planten en mamoets in rusland bv, wat al 100en jaren aan de gang is en waar nu, door het rotten, ongelovelijk veel co2 vanaf komt etc etc.

Daar komt nog eventjes bij dat de opbrengsten van de km heffing niet bij de provincie terecht komen, maar bij de centrale overheid. De opbrengsten van de wegenbelasting vormen zo'n 30 tot 40% van het gehele provinciaal budget en op dit moment is er nog geen sprake van een compensatie daarvoor..

Uitzuig regeling die ook voor niet automobilisten zeeer ongunstig is.
pi_56483150
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:04 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen.
Ja leuk joh, vooral als je militair bent en om de ongeveer 3 jaar verandert van plaats van tewerkstelling. Ik ben de laatste 2 jaar gegaan van Den Helder naar Ede en nu in de Peel... Je denkt toch gvd niet dat ik daar tegenaan kan verhuizen. Buiten het feit dat de hypotheekverstrekker mij niet echt voldoende kan sponsoren om een woning in bv Ede te krijgen. En dan kan je leuk lullen over die 400 euro per maand dat je die kunt verwonen maar zo werkt het niet helemaal bij een hypotheek, die kijken naar je werkgeversverklaring en dat keer zoveel dat kun je lenen.
pi_56483883
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:37 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
Ehm, ik ga niet meer verdienen in de maand; ik ga meer reiskosten maken.
Als ik er nu niet kan wonen, waarom dan wel op het moment dat m'n reiskosten hoger worden?
pi_56483901
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel
Randstad? Ik woon in Friesland. Dorpjes = goedkoop wonen; grote dorpen/steden = werkgelegenheid en duur wonen. Dat is overal zo in Nederland.
pi_56484397
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 19:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ehm, ik ga niet meer verdienen in de maand; ik ga meer reiskosten maken.
Als ik er nu niet kan wonen, waarom dan wel op het moment dat m'n reiskosten hoger worden?
Stel je koophuis nu kost 400 per maand hypotheek, je gaat dan bv nog 400 extra uitgeven aan rijskosten, tzt is de benzine ook wel 2.50 een liter, waardoor je niente euro's over hebt. Misschien is het dan handiger om je huis te verkopen en in de Randstad/in de buurt van je werk te huren voor 500 als kopen niet haalbaar is en netto meer over te houden.
Anders misschien een idee om in de buurt werk te zoeken waar je misschien wat minder verdient maar netto meer tijd en meer geld overhoud.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56486561
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:05 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Stel je koophuis nu kost 400 per maand hypotheek, je gaat dan bv nog 400 extra uitgeven aan rijskosten, tzt is de benzine ook wel 2.50 een liter, waardoor je niente euro's over hebt. Misschien is het dan handiger om je huis te verkopen en in de Randstad/in de buurt van je werk te huren voor 500 als kopen niet haalbaar is en netto meer over te houden.
Anders misschien een idee om in de buurt werk te zoeken waar je misschien wat minder verdient maar netto meer tijd en meer geld overhoud.
Met een gezin voor 500 euro huren in de buurt van de Randstad . Jij bent echt wereldvreemd.
pi_56486786
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:05 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Stel je koophuis nu kost 400 per maand hypotheek, je gaat dan bv nog 400 extra uitgeven aan rijskosten, tzt is de benzine ook wel 2.50 een liter, waardoor je niente euro's over hebt. Misschien is het dan handiger om je huis te verkopen en in de Randstad/in de buurt van je werk te huren voor 500 als kopen niet haalbaar is en netto meer over te houden.
Anders misschien een idee om in de buurt werk te zoeken waar je misschien wat minder verdient maar netto meer tijd en meer geld overhoud.
Ja, en een huis verkopen waar je net 4 jaar in woont en vervolgens gaan huren, is een goed idee
pi_56488335
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, en een huis verkopen waar je net 4 jaar in woont en vervolgens gaan huren, is een goed idee
Dan tzt niet miepen dat je je scheel betaald aan benzine en rek. rijden, the times they are a changing
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56488395
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met een gezin voor 500 euro huren in de buurt van de Randstad . Jij bent echt wereldvreemd.
uum nou ik woon toevallig in een sjieke suburb van een niet geheel kansloze stad in de randstad en voor 500 huur je hier een best huis met tuin dusss
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56489299
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel
omdat daar werk is misschien?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_56489326
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:08 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

uum nou ik woon toevallig in een sjieke suburb van een niet geheel kansloze stad in de randstad en voor 500 huur je hier een best huis met tuin dusss
je vergeet te vermelden dat je eerst wel 8 jaar op een wachtlijst staat in de randstad voor een fatsoenlijke woning in die prijsklasse
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_56489718
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:39 schreef kawotski het volgende:

[..]

je vergeet te vermelden dat je eerst wel 8 jaar op een wachtlijst staat in de randstad voor een fatsoenlijke woning in die prijsklasse
Het duurt dan nog ook even dus tijd genoeg om je in te schrijven, concreet is het dus of dat, of betalen, of de trein pakken of een andere baan zoeken als je zo ver/duur moet reizen, wat allemaal tot minder files zal lijden wat dus ook de doelstelling is van dit fijne plan.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56490161
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:54 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Het duurt dan nog ook even dus tijd genoeg om je in te schrijven, concreet is het dus of dat, of betalen, of de trein pakken of een andere baan zoeken als je zo ver/duur moet reizen, wat allemaal tot minder files zal lijden wat dus ook de doelstelling is van dit fijne plan.
Als iedereen dichter bij werkgelegenheid wil gaan wonen, gaan de prijzen van huizen daar nóg verder omhoog.
pi_56490673
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 23:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als iedereen dichter bij werkgelegenheid wil gaan wonen, gaan de prijzen van huizen daar nóg verder omhoog.
Of bedrijven verhuizen eindelijk eens naar buiten de randstad omdat personeel niet wil betalen om er te komen of ze zelf liever niet teveel reiskosten betaen aan hun werknemers..
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56490780
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:54 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Het duurt dan nog ook even dus tijd genoeg om je in te schrijven, concreet is het dus of dat, of betalen, of de trein pakken of een andere baan zoeken als je zo ver/duur moet reizen, wat allemaal tot minder files zal lijden wat dus ook de doelstelling is van dit fijne plan.
de doelstelling is vooralsnog om de schatkist te vullen, beetje naief om te denken dat men echt de files wil oplossen want dan had men wel andere maatregelen genomen. Heb je er geen moeite mee dat onze vrijheid steeds meer wordt beperkt? Ik bedoel, moet ik echt middenin de stad gaan wonen omdat mijn werk zich daar bevind? Lekker midden tussen al dat beton en cement, bomen worden steeds meer gekapt in de binnensteden, constant lawaai van scooters en auto's.. Er is meer op de wereld dan werken alleen toch..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')