abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56422173
quote:
DEN HAAG - Het kabinet is gisteren akkoord gegaan met de invoering van een landelijke kilometerheffing.

In 2011 moeten vrachtwagenchauffeurs als eerste gaan betalen voor elke kilometer die ze afleggen. Vanaf 2012 volgen in fasen bestuurders van personenauto's. Vier jaar later, in 2016, is het systeem volledig operationeel: in de auto's komen kastjes die alle bewegingen registreren, waarna de rekening maandelijks op de deurmat valt. De komende jaren begint verkeersminister Camiel Eurlings een aantal proeven, die duidelijk moeten maken welke satelliettechniek het handigst is om de kilometers van vracht- en personenwagens te registreren. Het tarief dat betaald moet worden, is straks afhankelijk van tijd, plaats en milieukenmerken van het voertuig. In de komende jaren wordt de wegenbelasting afgebouwd, en de aanschafbelasting bpm teruggeschroefd. ,,Het is een eerlijk systeem: wie veel rijdt is duurder uit, wie weinig rijdt goedkoper", aldus Eurlings.

Minister Wouter Bos van financiën gaf gisteren na afloop van de wekelijkse ministerraad aan dat de bpm niet volledig verdwijnt. ,,Ik zie de aanschafbelasting als een instrument om milieuvriendelijke auto's goedkoper te maken", aldus Bos.

Bron: Stentor, 1 december 2007
bron: kilometerheffing.kabinet.eu/
En het gaat weer een stapje verder De PolitieStaat is een feit , nu is het wachten op de Duvel himself.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:06:06 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56422227
Dan kies ik werk waar ik met de fiets naar toe kan. Betaal ik wrsch sowieso minder tax. Probleem opgelost.
The End Times are wild
pi_56422265
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
Dan kies ik werk waar ik met de fiets naar toe kan. Betaal ik wrsch sowieso minder tax. Probleem opgelost.
Die biochip moet nog even goed doorgetest worden en dan verplichten ze die jou ook en dan is zelfs op de fiets op de hei in the middle of nowhere geen Vrijheid meer te vinden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56422318
Rijken staan boven de wet..
pi_56422319
ja dit gaat echt te ver, de wereld wordt echt verneukt. kutkabinet
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_56422339
Het is wel eerlijk.. maar hoelang duurd het voor ze het systeem wel koppelen aan boetes?? Om over de privacy aspecten nog maar te zwijgen.. maarja dat zijn we toch sowieso al wel kwijt met dit systeem.
pi_56422354
Ik wil nu ook geen hypocriete 'van Muiswinkels' meer horen huilen over de mensenrechten in China
pi_56422445
Gelukkig bestaat er nog zoiets als een GPS blocker, dus laat ze maar komen met dat systeem
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:15:18 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56422527
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die biochip moet nog even goed doorgetest worden en dan verplichten ze die jou ook en dan is zelfs op de fiets op de hei in the middle of nowhere geen Vrijheid meer te vinden.
Het ergste is dat er tegen zo'n systeem waarschijnlijk minder weerstand onder de bevolking ontstaat dan bijv. tegen een kwartje accijnsverhoging op de benzine. Dan komt er een overheidscampagne waarin -bekende- Nederlanders met een blij gezicht verklaren de chip 'zo'n veilig gevoel' te vinden. Vooral je kinderen moeten zo een chip hebben, dan kun je ze altijd terugvinden etc. etc. En na vijf jaar wordt hij dan verplicht gesteld.
The End Times are wild
pi_56422539
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
Gelukkig bestaat er nog zoiets als een GPS blocker, dus laat ze maar komen met dat systeem
De massa durft zich daar niet aan te wagen, want daar komen toren hoge boetes op te staan.
pi_56422661
Ik heb er moeite mee dat iedereen met een klein autootje straks per kilometer kan betalen om het afschaffen van de BPM op dure auto's te bekostigen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_56422758
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat dat kastje betalen en inbouwen? Zo'n kast lijkt mij prima te saboteren.
Dat gaat de eerste tijd, dat die dingen ingevoerd worden, ook een gigantisch zooitje worden, want je kent die kneuzen in Den Haag, die kunnen nooit iets in 1 keer goed doen , maar uiteindelijk trekt de Burger aan het korste end.

Maargoed we weten nu in ieder geval waar de Hollandse Politieke Elite naar toe wilt.
pi_56422810
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:09 schreef Robin__ het volgende:
Het is wel eerlijk.. maar hoelang duurd het voor ze het systeem wel koppelen aan boetes?? Om over de privacy aspecten nog maar te zwijgen.. maarja dat zijn we toch sowieso al wel kwijt met dit systeem.
Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.
pi_56422827
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik heb er moeite mee dat iedereen met een klein autootje straks per kilometer kan betalen om het afschaffen van de BPM op dure auto's te bekostigen.
Goed he voor het miljeuk mag je straks alleen nog Sufzuki alto rijden, 80 km op de "snelweg" met traject controle all the way en dan wel graag de hoofdprijs betalen voor de benzine + per KM. Terwijl de rest van de wereld zich de pest vervuild, maar wij zijn iig het braafste jongetje van de klas
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56422864
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat gaat de eerste tijd, dat die dingen ingevoerd worden, ook een gigantisch zooitje worden, want je kent die kneuzen in Den Haag, die kunnen nooit iets in 1 keer goed doen , maar uiteindelijk trekt de Burger aan het korste end.

Maargoed we weten nu in ieder geval waar de Hollandse Politieke Elite naar toe wilt.
Zal wel weer net zo'n fiasco als de OV chipkaart worden. Binnen een paar uur gekraakt oid. Of er bloeit een levendige handel op in van die kastjes.
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:30:17 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56422910
Ah, 2012 Hadden de Maya's het toch goed gezien. Schopje TRU
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:32:46 #18
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_56422963
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tism op 30-01-2008 23:41:18 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_56423262
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah, 2012 Hadden de Maya's het toch goed gezien. Schopje TRU
Die gasten leefden zo lang geleden, die kunnen het nooit precies op het jaar nauwkeurig goed hebben.

Maar het topic kan niet naar TRU, want kijk maar naar het url in de OP. This is Reality
pi_56426925
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
[b]Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen,
Daar heb je dus al een contradictie
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56427543
quote:
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!
VVD!
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_56433561
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.

Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
pi_56434747
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef HarryP het volgende:
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.

Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
Galileo echter wel

Overigens wordt het eerlijker echter ook erg gevoelig voor fraude al gingen ze dat opvangen door her en der controle poortjes te plaatsen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56435127
Betalen per gereden kilometer is een ideale manier van beprijzen. Door de volledig kosten voor onderhoud en aanleg van het wegennet volledig te verdisconteren naar het aantal gereden kilometers ontstaat er transparantie van kosten. Bovendien kan door het inbouw van een soort marktelement, in de zin dat het rijden op een drukke weg meer kost dan het rijden op een rustige weg er voor zorgen dat de files automatisch gaan verdwijnen. Het geld dat beschikbaar komt voor de aanleg van wegen is dan immers in relatie gebracht met de drukte op de wegen. Een prachtig systeem dus.

Maar nu geen de politici er mee aan de haal, en zoals bekend mag worden verondersteld kunnen politici alleen maar dingen stuk maken. Wat eerst een prachtig plan was, een plan dat tot daadwerkelijke economische voorspoed zou kunnen leiden, is nu verworden tot het zoveelst instrument ter financiering van de overheid. Er is geen enkele garantie dat enkel de reële kostprijs gehanteerd gaat worden, een dergelijke garantie ontbreekt in de wetgeving. Verder is minister Bos blijkens het artikel niet van plan de BPM af te schaffen omdat meneer weer meent dat men zijn eigen auto niet kan kiezen. Nee, Bos en Cramer weten wel wat goed voor u is.
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:53 schreef appelsjap het volgende:
VVD!
Als in minst slechte keus ja. Ik stel voor dat iedereen met een auto, of die daar in de toekomst gebruik van wil gaan maken, VVD gaat stemmen. Dat is dan een eerste stap. Vervolgens zou er eigenlijk een goede liberale partij (de VVD is in de verste verte niet liberaal) in Nederland moeten worden opgericht, misschien dat we Ron Paul wel hier heen kunnen halen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 31-01-2008 15:32:27 ]
pi_56435250
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:09 schreef Robin__ het volgende:

Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.

Sowieso is het een gruwelijke inperking op de bewegingsvrijheid en ook de privacy komt nog verder in het geding. En het ergste van alles, door dit armzalige grafplan staat er in 2016 geen kilometer minder file, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Wat je wel zal krijgen is dat mensen die nu net nog een auto kunnen betalen om naar hun werk te gaan dat straks net niet meer kunnen en dus maar liever werkeloos thuis gaan zitten.

Nee, absoluut tegen
quote:
Dit kabinet gaat dit als wet doordrukken dus ook al komt de volgende kabinetsperiiode heel iemand anders aan de macht dan gaat dit plan alsnog door. Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_56435438
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd
Wat mij betreft probeert men te achterhalen wie dergelijke sympathieen er op na houdt, vervolgens kunnen het volledig inkomen van die mensen wegbelasten ten gunste van de overheid. Het wordt tijd dat mensen verantwoordelijk gemaakt worden voor de keuzes die zijn maken.
pi_56435618
Koos Spee zal ook wel staan te watertanden van dit systeem
Built for Speed
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2008 @ 15:39:02 #29
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_56435619
quote:
Provincies willen nieuwe belasting
Uitgegeven: 31 januari 2008 14:17

DEN HAAG - De provincies willen een nieuwe belasting invoeren zodra de motorrijtuigenbelasting is afgeschaft. Dat bleek donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer over de kilometerheffing.

Een derde tot de helft van de provinciale begrotingen komt uit de motorrijtuigenbelasting. Die gaat echter verdwijnen als het kabinet de plannen voor invoering van betalen per gereden kilometer doorzet.

Het Interprovinciaal Overleg, de koepelorganisatie van provincies, voorziet in dat geval grote financiële problemen. Compensatie is volgens Marijke van Haaren van het IPO noodzakelijk, bijvoorbeeld via een ingezetenbelasting.
http://www.nu.nl/news/141(...)ieuwe_belasting.html
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56435912
quote:
Precies daar is het gedonder dus al.
pi_56436022
Kastjes in auto's.. altijd kunnen registreren waar iemand zich bevindt..

Komt over als een slechte SF-film die over een land van controle gaat.

[ Bericht 27% gewijzigd door OldJeller op 31-01-2008 16:41:21 ]
pi_56436280
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

mwah opzich niet men zou het ook zo kunnen maken dat als je over een weg die in NB ligt ja dan aan NB betaald en voor andere provincies het zelfde natuurlijk.

Dan zouden provincies een sterk impuls krijgen wegen aan te leggen.

Dit alles mits natuurlijk de BPM sterk verlaagd wordt (lees afgeschaft) en er eerlijke tarieven komen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56436704
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat mij betreft probeert men te achterhalen wie dergelijke sympathieen er op na houdt, vervolgens kunnen het volledig inkomen van die mensen wegbelasten ten gunste van de overheid. Het wordt tijd dat mensen verantwoordelijk gemaakt worden voor de keuzes die zijn maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_56436960
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Door de volledig kosten voor onderhoud en aanleg van het wegennet volledig te verdisconteren naar het aantal gereden kilometers ontstaat er transparantie van kosten.
Elk jaar leveren de automobilisten (accijns, BPM en wegenbelasting) de overheid 17 miljard op.
Elk jaar geeft de overheid 5 miljard uit aan het onderhoud en beheer van de wegen.

Meer transparantie is niet nodig, ik zie zo ook wel dat mobiliteit veel te duur is in Nederland.
pi_56437026
quote:
Geloof je het zelf? De automobilist is al decennialang de melkkoe van de regering om de begroting sluitend te krijgen. Onder CDA-VVD-bewind is er NIETS veranderd aan het 'tijdelijke' Kwartje van Kok; helemaal niets. Of het nu linksom of rechtsom gaat, bijna nergens ben je zo veel geld kwijt aan vervoer als in dat piepkleine Nederland. Samen met Frankrijk (met zijn dure tolheffing op snelwegen) spannen we de kroon.
pi_56437156
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Roven en tillen, zijn ze goed in.
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 januari 2008 @ 16:44:58 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56437181
quote:
satelliettechniek...

Jawel hoor... Ik heb het in juli getest in Nijmegen, je ben exact te localiseren.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:47:17 #38
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_56437243
Belachelijk dat de BPM niet afgeschaft wordt. Het hele idee van de kilometerheffing is natuurlijk dat de autorijders volledig gaan betalen voor de aanleg en onderhouden van de infrastructuur en andere bijkomende kosten. In het huidige systeem betalen mensen enkel de peroonlijke kosten, zoals BPM, accijnzen en andere kosten. De sociale kosten zoals ongelukken, luchtvervuiling, economische schade door files enz. komen nu voor rekening van de maatschappij en gaat dus ten koste van de welvaart. Met het nieuwe systeem zal autorijden dus wat duurder worden voor de veelgebruiker, maar dit heeft wel ten gevolge dat er uit eindelijk minder vraag naar transport komt. Uiteindelijk zorgt de marktwerking ervoor dat de totale kosten dus voor 100% betaalt zullen worden door de autogebruiker.

Kilometerheffing
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:48:00 #39
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_56437256
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:34 schreef HarryP het volgende:

[..]

Elk jaar leveren de automobilisten (accijns, BPM en wegenbelasting) de overheid 17 miljard op.
Elk jaar geeft de overheid 5 miljard uit aan het onderhoud en beheer van de wegen.

Meer transparantie is niet nodig, ik zie zo ook wel dat mobiliteit veel te duur is in Nederland.
Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengt
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_56438938
quote:
satelliettechniek...

Dat was zo, destijds maakte men gebruik van 2 signalen (X en Y) Waarbij de X of mixed mode voor de burger gps uitvoeringen was en er expres een onnauwkeurigheid ingebracht werd. Het Y signaal was gecodeerd en alleen voor militaire systemen met de juiste crypto te gebruiken en daar was die onnauwkeurigheid niet ingebracht. Ongeveer 5 jaar geleden heeft men besloten om de expres ingebrachte onnauwkeurigheid eruit te halen, sindsdien is ook het X signaal net zo nauwkeurig als het Y signaal. Dus dat maakt geen verschil meer, tenzij men in Amerika besluit om de onnauwkeurigheid weer in te voeren.

Daarom weet jou TomTom ook exact op welke baan je rijdt. (Tenzij de Amerikanen weer besluiten om de onnauwkeurigheid in het X-signaal weer aan te zetten, dan kan hij er gerust een paar 100 meter naast zitten)
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:04:45 #41
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56440252
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En het gaat weer een stapje verder De PolitieStaat is een feit , nu is het wachten op de Duvel himself.
Ja, en de BMP gaat niet helemaal verdwijnen. Of wel we worden straks gewoon weer dubbel genaaid.......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:07:31 #42
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56441687
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:47 schreef Minisuisse het volgende:
Belachelijk dat de BPM niet afgeschaft wordt. Het hele idee van de kilometerheffing is natuurlijk dat de autorijders volledig gaan betalen voor de aanleg en onderhouden van de infrastructuur en andere bijkomende kosten. In het huidige systeem betalen mensen enkel de peroonlijke kosten, zoals BPM, accijnzen en andere kosten. De sociale kosten zoals ongelukken, luchtvervuiling, economische schade door files enz. komen nu voor rekening van de maatschappij en gaat dus ten koste van de welvaart. Met het nieuwe systeem zal autorijden dus wat duurder worden voor de veelgebruiker, maar dit heeft wel ten gevolge dat er uit eindelijk minder vraag naar transport komt. Uiteindelijk zorgt de marktwerking ervoor dat de totale kosten dus voor 100% betaalt zullen worden door de autogebruiker.

Kilometerheffing
Jep, en als autorijden duurder wordt, dan gaat de reiskostenvergoeding omhoog, welke kosten weer doorberekend worden in de prijs van producten. Het lijkt me dus sowiezo slecht voor de welvaart omdat je (nog) meer moet betalen voor autorijden en producten ook duurder worden.
Bovendien wordt nu nu maar 30% van de inkomsten uit autogebruik daadwerkelijk gebruikt voor infrastructuur enzo. Dus als straks automobilisten moeten opdraaiien voor de volledige kosten voor autogebruik + 70% om andere zaken te bekostigen, dan zal autorijden niet iets duurder worden, maar veel duurder.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56441837
quote:
het is een eerlijk systeem
vor de schatkist wel, als ik er met mn C1 al geen voordeel mee kan halen, wie dan wel?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_56445771
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.
Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:

Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!

Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
pi_56451623
In 2012 ga ik gewoon lekker door op Duits kenteken. Ook goed. Ik hoop dat velen mij volgen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56451802
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden.
pi_56451938
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:

Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!

Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
Inderdaad wat zijn dat voor tarieven joh.
Me bedrijf heeft 4 auto's staan. Goed voor bij elkaar z'on 250k per jaar. Dus dat is 27.500, daarnaast ontkomen we er niet aan ook in de spits te rijden, dus dat zal wel richting de 30.000 euro gaan.

En reken maar dat deze extra kosten gewoon door berekend zullen worden, in 1e instantie aan onze klanten, en uiteindelijk dus aan de consument.
En die Wouter Bos naait ook de hele zooi bij elkaar, want nu wordt in ene niet de BPM afgeschaft.
En och voor de motorrijtuigenbelasting verzinnen we toch ook gewoon een alternatief.

Lekker bezig jongens
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_56452202
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden.
Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56453015
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56455520
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:48 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengt
Sociale kosten???
En dat zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: