En het gaat weer een stapje verderquote:DEN HAAG - Het kabinet is gisteren akkoord gegaan met de invoering van een landelijke kilometerheffing.
In 2011 moeten vrachtwagenchauffeurs als eerste gaan betalen voor elke kilometer die ze afleggen. Vanaf 2012 volgen in fasen bestuurders van personenauto's. Vier jaar later, in 2016, is het systeem volledig operationeel: in de auto's komen kastjes die alle bewegingen registreren, waarna de rekening maandelijks op de deurmat valt. De komende jaren begint verkeersminister Camiel Eurlings een aantal proeven, die duidelijk moeten maken welke satelliettechniek het handigst is om de kilometers van vracht- en personenwagens te registreren. Het tarief dat betaald moet worden, is straks afhankelijk van tijd, plaats en milieukenmerken van het voertuig. In de komende jaren wordt de wegenbelasting afgebouwd, en de aanschafbelasting bpm teruggeschroefd. ,,Het is een eerlijk systeem: wie veel rijdt is duurder uit, wie weinig rijdt goedkoper", aldus Eurlings.
Minister Wouter Bos van financiën gaf gisteren na afloop van de wekelijkse ministerraad aan dat de bpm niet volledig verdwijnt. ,,Ik zie de aanschafbelasting als een instrument om milieuvriendelijke auto's goedkoper te maken", aldus Bos.
Bron: Stentor, 1 december 2007
bron: kilometerheffing.kabinet.eu/
Die biochip moet nog even goed doorgetest worden en dan verplichten ze die jou ook en dan is zelfs op de fiets op de hei in the middle of nowhere geen Vrijheid meer te vinden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
Dan kies ik werk waar ik met de fiets naar toe kan. Betaal ik wrsch sowieso minder tax. Probleem opgelost.
Het ergste is dat er tegen zo'n systeem waarschijnlijk minder weerstand onder de bevolking ontstaat dan bijv. tegen een kwartje accijnsverhoging op de benzine. Dan komt er een overheidscampagne waarin -bekende- Nederlanders met een blij gezicht verklaren de chip 'zo'n veilig gevoel' te vinden. Vooral je kinderen moeten zo een chip hebben, dan kun je ze altijd terugvinden etc. etc. En na vijf jaar wordt hij dan verplicht gesteld.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die biochip moet nog even goed doorgetest worden en dan verplichten ze die jou ook en dan is zelfs op de fiets op de hei in the middle of nowhere geen Vrijheid meer te vinden.
De massa durft zich daar niet aan te wagen, want daar komen toren hoge boetes op te staan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
Gelukkig bestaat er nog zoiets als een GPS blocker, dus laat ze maar komen met dat systeem
Dat gaat de eerste tijd, dat die dingen ingevoerd worden, ook een gigantisch zooitje worden, want je kent die kneuzen in Den Haag, die kunnen nooit iets in 1 keer goed doenquote:Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat dat kastje betalen en inbouwen? Zo'n kast lijkt mij prima te saboteren.
Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:09 schreef Robin__ het volgende:
Het is wel eerlijk.. maar hoelang duurd het voor ze het systeem wel koppelen aan boetes?? Om over de privacy aspecten nog maar te zwijgen.. maarja dat zijn we toch sowieso al wel kwijt met dit systeem.
Goed hequote:Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik heb er moeite mee dat iedereen met een klein autootje straks per kilometer kan betalen om het afschaffen van de BPM op dure auto's te bekostigen.
Zal wel weer net zo'n fiasco als de OV chipkaart worden. Binnen een paar uur gekraakt oid. Of er bloeit een levendige handel op in van die kastjes.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat gaat de eerste tijd, dat die dingen ingevoerd worden, ook een gigantisch zooitje worden, want je kent die kneuzen in Den Haag, die kunnen nooit iets in 1 keer goed doen, maar uiteindelijk trekt de Burger aan het korste end.
Maargoed we weten nu in ieder geval waar de Hollandse Politieke Elite naar toe wilt.
Die gasten leefden zo lang geleden, die kunnen het nooit precies op het jaar nauwkeurig goed hebben.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah, 2012 Hadden de Maya's het toch goed gezien. Schopje TRU
Daar heb je dus al een contradictiequote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
[b]Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen,
VVD!quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!
Galileo echter welquote:Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef HarryP het volgende:
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.
Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
Als in minst slechte keus ja. Ik stel voor dat iedereen met een auto, of die daar in de toekomst gebruik van wil gaan maken, VVD gaat stemmen. Dat is dan een eerste stap. Vervolgens zou er eigenlijk een goede liberale partij (de VVD is in de verste verte niet liberaal) in Nederland moeten worden opgericht, misschien dat we Ron Paul wel hier heen kunnen halen.quote:
quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:09 schreef Robin__ het volgende:
Het is wel eerlijk.. maar hoelang duurd het voor ze het systeem wel koppelen aan boetes?? Om over de privacy aspecten nog maar te zwijgen.. maarja dat zijn we toch sowieso al wel kwijt met dit systeem.
Dit kabinet gaat dit als wet doordrukken dus ook al komt de volgende kabinetsperiiode heel iemand anders aan de macht dan gaat dit plan alsnog door. Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemdquote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!
Wat mij betreft probeert men te achterhalen wie dergelijke sympathieen er op na houdt, vervolgens kunnen het volledig inkomen van die mensen wegbelasten ten gunste van de overheid. Het wordt tijd dat mensen verantwoordelijk gemaakt worden voor de keuzes die zijn maken.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd![]()
http://www.nu.nl/news/141(...)ieuwe_belasting.htmlquote:Provincies willen nieuwe belasting
Uitgegeven: 31 januari 2008 14:17
DEN HAAG - De provincies willen een nieuwe belasting invoeren zodra de motorrijtuigenbelasting is afgeschaft. Dat bleek donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer over de kilometerheffing.
Een derde tot de helft van de provinciale begrotingen komt uit de motorrijtuigenbelasting. Die gaat echter verdwijnen als het kabinet de plannen voor invoering van betalen per gereden kilometer doorzet.
Het Interprovinciaal Overleg, de koepelorganisatie van provincies, voorziet in dat geval grote financiële problemen. Compensatie is volgens Marijke van Haaren van het IPO noodzakelijk, bijvoorbeeld via een ingezetenbelasting.
Precies daar is het gedonder dus al.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:39 schreef Tokus het volgende:
http://www.nu.nl/news/141(...)ieuwe_belasting.html
mwah opzich niet men zou het ook zo kunnen maken dat als je over een weg die in NB ligt ja dan aan NB betaald en voor andere provincies het zelfde natuurlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies daar is het gedonder dus al.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft probeert men te achterhalen wie dergelijke sympathieen er op na houdt, vervolgens kunnen het volledig inkomen van die mensen wegbelasten ten gunste van de overheid. Het wordt tijd dat mensen verantwoordelijk gemaakt worden voor de keuzes die zijn maken.
Elk jaar leveren de automobilisten (accijns, BPM en wegenbelasting) de overheid 17 miljard op.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Door de volledig kosten voor onderhoud en aanleg van het wegennet volledig te verdisconteren naar het aantal gereden kilometers ontstaat er transparantie van kosten.
Geloof je het zelf? De automobilist is al decennialang de melkkoe van de regering om de begroting sluitend te krijgen. Onder CDA-VVD-bewind is er NIETS veranderd aan het 'tijdelijke' Kwartje van Kok; helemaal niets. Of het nu linksom of rechtsom gaat, bijna nergens ben je zo veel geld kwijt aan vervoer als in dat piepkleine Nederland. Samen met Frankrijk (met zijn dure tolheffing op snelwegen) spannen we de kroon.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!
Roven en tillen, zijn ze goed in.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Precies daar is het gedonder dus al.
Jawel hoor... Ik heb het in juli getest in Nijmegen, je ben exact te localiseren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef HarryP het volgende:
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.
Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengtquote:Op donderdag 31 januari 2008 16:34 schreef HarryP het volgende:
[..]
Elk jaar leveren de automobilisten (accijns, BPM en wegenbelasting) de overheid 17 miljard op.
Elk jaar geeft de overheid 5 miljard uit aan het onderhoud en beheer van de wegen.
Meer transparantie is niet nodig, ik zie zo ook wel dat mobiliteit veel te duur is in Nederland.
Dat was zo, destijds maakte men gebruik van 2 signalen (X en Y) Waarbij de X of mixed mode voor de burger gps uitvoeringen was en er expres een onnauwkeurigheid ingebracht werd. Het Y signaal was gecodeerd en alleen voor militaire systemen met de juiste crypto te gebruiken en daar was die onnauwkeurigheid niet ingebracht. Ongeveer 5 jaar geleden heeft men besloten om de expres ingebrachte onnauwkeurigheid eruit te halen, sindsdien is ook het X signaal net zo nauwkeurig als het Y signaal. Dus dat maakt geen verschil meer, tenzij men in Amerika besluit om de onnauwkeurigheid weer in te voeren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef HarryP het volgende:
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.
Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
Ja, en de BMP gaat niet helemaal verdwijnen. Of wel we worden straks gewoon weer dubbel genaaid.......quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En het gaat weer een stapje verderDe PolitieStaat is een feit
, nu is het wachten op de Duvel himself.
![]()
Jep, en als autorijden duurder wordt, dan gaat de reiskostenvergoeding omhoog, welke kosten weer doorberekend worden in de prijs van producten. Het lijkt me dus sowiezo slecht voor de welvaart omdat je (nog) meer moet betalen voor autorijden en producten ook duurder worden.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:47 schreef Minisuisse het volgende:
Belachelijk dat de BPM niet afgeschaft wordt. Het hele idee van de kilometerheffing is natuurlijk dat de autorijders volledig gaan betalen voor de aanleg en onderhouden van de infrastructuur en andere bijkomende kosten. In het huidige systeem betalen mensen enkel de peroonlijke kosten, zoals BPM, accijnzen en andere kosten. De sociale kosten zoals ongelukken, luchtvervuiling, economische schade door files enz. komen nu voor rekening van de maatschappij en gaat dus ten koste van de welvaart. Met het nieuwe systeem zal autorijden dus wat duurder worden voor de veelgebruiker, maar dit heeft wel ten gevolge dat er uit eindelijk minder vraag naar transport komt. Uiteindelijk zorgt de marktwerking ervoor dat de totale kosten dus voor 100% betaalt zullen worden door de autogebruiker.
Kilometerheffing
vor de schatkist wel, als ik er met mn C1 al geen voordeel mee kan halen, wie dan wel?quote:het is een eerlijk systeem
Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.![]()
Inderdaad wat zijn dat voor tarieven joh.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!
Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
Er is keuze genoeg binnen de EU...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden.
Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is keuze genoeg binnen de EU...
Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
Sociale kosten???quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:48 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |