En het gaat weer een stapje verderquote:DEN HAAG - Het kabinet is gisteren akkoord gegaan met de invoering van een landelijke kilometerheffing.
In 2011 moeten vrachtwagenchauffeurs als eerste gaan betalen voor elke kilometer die ze afleggen. Vanaf 2012 volgen in fasen bestuurders van personenauto's. Vier jaar later, in 2016, is het systeem volledig operationeel: in de auto's komen kastjes die alle bewegingen registreren, waarna de rekening maandelijks op de deurmat valt. De komende jaren begint verkeersminister Camiel Eurlings een aantal proeven, die duidelijk moeten maken welke satelliettechniek het handigst is om de kilometers van vracht- en personenwagens te registreren. Het tarief dat betaald moet worden, is straks afhankelijk van tijd, plaats en milieukenmerken van het voertuig. In de komende jaren wordt de wegenbelasting afgebouwd, en de aanschafbelasting bpm teruggeschroefd. ,,Het is een eerlijk systeem: wie veel rijdt is duurder uit, wie weinig rijdt goedkoper", aldus Eurlings.
Minister Wouter Bos van financiën gaf gisteren na afloop van de wekelijkse ministerraad aan dat de bpm niet volledig verdwijnt. ,,Ik zie de aanschafbelasting als een instrument om milieuvriendelijke auto's goedkoper te maken", aldus Bos.
Bron: Stentor, 1 december 2007
bron: kilometerheffing.kabinet.eu/
Die biochip moet nog even goed doorgetest worden en dan verplichten ze die jou ook en dan is zelfs op de fiets op de hei in the middle of nowhere geen Vrijheid meer te vinden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
Dan kies ik werk waar ik met de fiets naar toe kan. Betaal ik wrsch sowieso minder tax. Probleem opgelost.
Het ergste is dat er tegen zo'n systeem waarschijnlijk minder weerstand onder de bevolking ontstaat dan bijv. tegen een kwartje accijnsverhoging op de benzine. Dan komt er een overheidscampagne waarin -bekende- Nederlanders met een blij gezicht verklaren de chip 'zo'n veilig gevoel' te vinden. Vooral je kinderen moeten zo een chip hebben, dan kun je ze altijd terugvinden etc. etc. En na vijf jaar wordt hij dan verplicht gesteld.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die biochip moet nog even goed doorgetest worden en dan verplichten ze die jou ook en dan is zelfs op de fiets op de hei in the middle of nowhere geen Vrijheid meer te vinden.
De massa durft zich daar niet aan te wagen, want daar komen toren hoge boetes op te staan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
Gelukkig bestaat er nog zoiets als een GPS blocker, dus laat ze maar komen met dat systeem
Dat gaat de eerste tijd, dat die dingen ingevoerd worden, ook een gigantisch zooitje worden, want je kent die kneuzen in Den Haag, die kunnen nooit iets in 1 keer goed doenquote:Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat dat kastje betalen en inbouwen? Zo'n kast lijkt mij prima te saboteren.
Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:09 schreef Robin__ het volgende:
Het is wel eerlijk.. maar hoelang duurd het voor ze het systeem wel koppelen aan boetes?? Om over de privacy aspecten nog maar te zwijgen.. maarja dat zijn we toch sowieso al wel kwijt met dit systeem.
Goed hequote:Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik heb er moeite mee dat iedereen met een klein autootje straks per kilometer kan betalen om het afschaffen van de BPM op dure auto's te bekostigen.
Zal wel weer net zo'n fiasco als de OV chipkaart worden. Binnen een paar uur gekraakt oid. Of er bloeit een levendige handel op in van die kastjes.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat gaat de eerste tijd, dat die dingen ingevoerd worden, ook een gigantisch zooitje worden, want je kent die kneuzen in Den Haag, die kunnen nooit iets in 1 keer goed doen, maar uiteindelijk trekt de Burger aan het korste end.
Maargoed we weten nu in ieder geval waar de Hollandse Politieke Elite naar toe wilt.
Die gasten leefden zo lang geleden, die kunnen het nooit precies op het jaar nauwkeurig goed hebben.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah, 2012 Hadden de Maya's het toch goed gezien. Schopje TRU
Daar heb je dus al een contradictiequote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
[b]Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen,
VVD!quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!
Galileo echter welquote:Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef HarryP het volgende:
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.
Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
Als in minst slechte keus ja. Ik stel voor dat iedereen met een auto, of die daar in de toekomst gebruik van wil gaan maken, VVD gaat stemmen. Dat is dan een eerste stap. Vervolgens zou er eigenlijk een goede liberale partij (de VVD is in de verste verte niet liberaal) in Nederland moeten worden opgericht, misschien dat we Ron Paul wel hier heen kunnen halen.quote:
quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:09 schreef Robin__ het volgende:
Het is wel eerlijk.. maar hoelang duurd het voor ze het systeem wel koppelen aan boetes?? Om over de privacy aspecten nog maar te zwijgen.. maarja dat zijn we toch sowieso al wel kwijt met dit systeem.
Dit kabinet gaat dit als wet doordrukken dus ook al komt de volgende kabinetsperiiode heel iemand anders aan de macht dan gaat dit plan alsnog door. Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemdquote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!
Wat mij betreft probeert men te achterhalen wie dergelijke sympathieen er op na houdt, vervolgens kunnen het volledig inkomen van die mensen wegbelasten ten gunste van de overheid. Het wordt tijd dat mensen verantwoordelijk gemaakt worden voor de keuzes die zijn maken.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd![]()
http://www.nu.nl/news/141(...)ieuwe_belasting.htmlquote:Provincies willen nieuwe belasting
Uitgegeven: 31 januari 2008 14:17
DEN HAAG - De provincies willen een nieuwe belasting invoeren zodra de motorrijtuigenbelasting is afgeschaft. Dat bleek donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer over de kilometerheffing.
Een derde tot de helft van de provinciale begrotingen komt uit de motorrijtuigenbelasting. Die gaat echter verdwijnen als het kabinet de plannen voor invoering van betalen per gereden kilometer doorzet.
Het Interprovinciaal Overleg, de koepelorganisatie van provincies, voorziet in dat geval grote financiële problemen. Compensatie is volgens Marijke van Haaren van het IPO noodzakelijk, bijvoorbeeld via een ingezetenbelasting.
Precies daar is het gedonder dus al.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:39 schreef Tokus het volgende:
http://www.nu.nl/news/141(...)ieuwe_belasting.html
mwah opzich niet men zou het ook zo kunnen maken dat als je over een weg die in NB ligt ja dan aan NB betaald en voor andere provincies het zelfde natuurlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies daar is het gedonder dus al.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft probeert men te achterhalen wie dergelijke sympathieen er op na houdt, vervolgens kunnen het volledig inkomen van die mensen wegbelasten ten gunste van de overheid. Het wordt tijd dat mensen verantwoordelijk gemaakt worden voor de keuzes die zijn maken.
Elk jaar leveren de automobilisten (accijns, BPM en wegenbelasting) de overheid 17 miljard op.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Door de volledig kosten voor onderhoud en aanleg van het wegennet volledig te verdisconteren naar het aantal gereden kilometers ontstaat er transparantie van kosten.
Geloof je het zelf? De automobilist is al decennialang de melkkoe van de regering om de begroting sluitend te krijgen. Onder CDA-VVD-bewind is er NIETS veranderd aan het 'tijdelijke' Kwartje van Kok; helemaal niets. Of het nu linksom of rechtsom gaat, bijna nergens ben je zo veel geld kwijt aan vervoer als in dat piepkleine Nederland. Samen met Frankrijk (met zijn dure tolheffing op snelwegen) spannen we de kroon.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:32 schreef Tism het volgende:
Als iedereen bij de volgende verkiezingen slim en doordacht gaat stemmen, zijn we van dit probleem en andere onzinnige problemen die dit kabinet op onze schouders legt, af!
Roven en tillen, zijn ze goed in.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Precies daar is het gedonder dus al.
Jawel hoor... Ik heb het in juli getest in Nijmegen, je ben exact te localiseren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef HarryP het volgende:
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.
Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengtquote:Op donderdag 31 januari 2008 16:34 schreef HarryP het volgende:
[..]
Elk jaar leveren de automobilisten (accijns, BPM en wegenbelasting) de overheid 17 miljard op.
Elk jaar geeft de overheid 5 miljard uit aan het onderhoud en beheer van de wegen.
Meer transparantie is niet nodig, ik zie zo ook wel dat mobiliteit veel te duur is in Nederland.
Dat was zo, destijds maakte men gebruik van 2 signalen (X en Y) Waarbij de X of mixed mode voor de burger gps uitvoeringen was en er expres een onnauwkeurigheid ingebracht werd. Het Y signaal was gecodeerd en alleen voor militaire systemen met de juiste crypto te gebruiken en daar was die onnauwkeurigheid niet ingebracht. Ongeveer 5 jaar geleden heeft men besloten om de expres ingebrachte onnauwkeurigheid eruit te halen, sindsdien is ook het X signaal net zo nauwkeurig als het Y signaal. Dus dat maakt geen verschil meer, tenzij men in Amerika besluit om de onnauwkeurigheid weer in te voeren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef HarryP het volgende:
satelliettechniek...
En wie zegt dat ik dat kastje niet thuis op het aanrecht laat liggen terwijl ik naar mijn werk rijd. Ik heb ook een presentatie gehoord van 3 bedrijven die rekeningrijden mogelijk willen gaan maken. En daar werd gewoon gezegd dat ze straks via de sateliet kunnen zien op welke baan je rijd.
Nou dat is knap want GPS (voor niet militaire doeleinden) is niet nauwkeurig genoeg om dat te zien.
En als die knakker van dat bedrijf daar al zelf een verkeerd beeld van heeft denk ik niet dat rekening rijden zo'n vaart zal lopen.
Ik denk dat de olie eerder op is dan dat rekeningrijden wordt ingevoerd voor personenauto's.
Ja, en de BMP gaat niet helemaal verdwijnen. Of wel we worden straks gewoon weer dubbel genaaid.......quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En het gaat weer een stapje verderDe PolitieStaat is een feit
, nu is het wachten op de Duvel himself.
![]()
Jep, en als autorijden duurder wordt, dan gaat de reiskostenvergoeding omhoog, welke kosten weer doorberekend worden in de prijs van producten. Het lijkt me dus sowiezo slecht voor de welvaart omdat je (nog) meer moet betalen voor autorijden en producten ook duurder worden.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:47 schreef Minisuisse het volgende:
Belachelijk dat de BPM niet afgeschaft wordt. Het hele idee van de kilometerheffing is natuurlijk dat de autorijders volledig gaan betalen voor de aanleg en onderhouden van de infrastructuur en andere bijkomende kosten. In het huidige systeem betalen mensen enkel de peroonlijke kosten, zoals BPM, accijnzen en andere kosten. De sociale kosten zoals ongelukken, luchtvervuiling, economische schade door files enz. komen nu voor rekening van de maatschappij en gaat dus ten koste van de welvaart. Met het nieuwe systeem zal autorijden dus wat duurder worden voor de veelgebruiker, maar dit heeft wel ten gevolge dat er uit eindelijk minder vraag naar transport komt. Uiteindelijk zorgt de marktwerking ervoor dat de totale kosten dus voor 100% betaalt zullen worden door de autogebruiker.
Kilometerheffing
vor de schatkist wel, als ik er met mn C1 al geen voordeel mee kan halen, wie dan wel?quote:het is een eerlijk systeem
Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.![]()
Inderdaad wat zijn dat voor tarieven joh.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!
Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
Er is keuze genoeg binnen de EU...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden.
Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is keuze genoeg binnen de EU...
Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
Sociale kosten???quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:48 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengt
quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..![]()
[..]
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!
Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
duitsland gaat daar ook heen zover het er nu uitziet wordt het in het begin een Benelux aangelegenheid maar als het succesvol is (lees geld in het laadje brengtquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is keuze genoeg binnen de EU...
Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is keuze genoeg binnen de EU...
Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.quote:
Vennootschap is voldoende. Auto op naam van de vennootschap zetten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.
Nee, de ondernemer heeft sowieso geen probleem en bij verhuurconstructies zul je deel-BPM moeten afdragen. Maar natuurlijk niet over een auto die al op NL kenteken heeft gestaan.quote:De enige mogelijkheid is om een auto op naam van een ingezetene of onderneming te laten zetten zodat je deze zogenaamd "leent". Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Vele malen lastiger en heel veel minder accuraat.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.
Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:28 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.
Maar hoe zit het met de mensen die in België wonen maar in Nederland werken?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Dat een weiland ook co2 uitstoot neemt niet weg dat autoverkeer (dus niet alleen de files, sociale kosten zijn niet enkele files) veel co2 uitstoot die de maatschappij een welvaartsverlies oplevert. Rekeningrijden zorgt ervoor dat deze kosten niet meer ten koste van de maatschappij komenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..
Het schijnt dat een polderweiland evenveel CO2 uitstoot als een lange file.
Ongelukken voorkom je niet met rekeningrijden. Immers IN de file gebeuren er weinig ongelukken.
De kosten van een ongeluk worden overigens volledig gedekt door de verzekering. Als rekeningrijden betekend dat ik mijn WA auto verzekering kan opzeggen dan wordt rekeningrijden misschien nog wel betaalbaar maar dat betwijfel ik.
De economische schade door files is zo vaag dat er alleen schattingen over gemaakt worden.
Als ik door een file later op mijn werk ben vertrek ik ook weer later. Dat kost de economie helemaal niks.
Overigens het oplossen van de files is al geen reden meer om de "kilometer heffing: in te voeren. Want dat werkt toch niet. Daarom praten de mensen die bezig zijn met "beprijzen van de gereden kilometers" nu over "anders betalen voor mobiliteit".
Wie heeft het over dezelfde route? En waarom vind je dat?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
wat is dat voor rare redenering, juist degene die vaak dezelfde route afleggen zouden met het ov moeten gaan
Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:33 schreef Robin__ het volgende:
Mijns inziens kiezen een hoop mensen voor een auto omdat dat sneller en comfortabeler is..
Als je met de auto in de file staat, kun je nog mobiel werken. Teleconferances bijwonen, bellen met het bedrijf / klanten, et cetera. In de trein kun je alleen maar lezen (wat je weer niet tijdens het rijden kunt).quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.
Volgens mij is het heel simpel, kosten van de weginfrastructuur financieren door rekeningrijden, eventueel in combinatie met een vraag/aanbod element. De kosten van milieubelasting volledig op de brandstof leggen, het verbranden van brandstof is namelijk het proces dat voor een belasting van het milieu zorgt. Auto's die stil staan (en dan niet in de file natuurlijk) belasten het milieu niet, dus hoeven ook geen milieukosten te bepalen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen?
Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten.
Dat soort dingen gaan 9 vd 10 keer alleen op in de spits en echt in het centrum van grote steden. Zodra je zoals ik de bus naar het station moet pakken, en dan op het eind station nog een keer de bus moet pakken is de auto bijna zeker sneller.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is puur afhankelijk van het traject dat moet worden afgelegd. Op de meer direct trajecten van stad tot stad is de trein vaak sneller. Een goed voorbeeld is Amersfoort/Apeldoorn, Amersfoort/Zwolle (trein rijdt daar gemiddeld 140, dat trek je niet met de auto als je je aan de regels houdt), en in de spits ook nog heel veel trajecten in de Randstad.
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:39 schreef Robin__ het volgende:
Dat soort dingen gaan 9 vd 10 keer alleen op in de spits en echt in het centrum van grote steden. Zodra je zoals ik de bus naar het station moet pakken, en dan op het eind station nog een keer de bus moet pakken is de auto bijna zeker sneller.
Echt belachelijk inderdaad. Denk ook eens in wat de economische gevolgen zijn, werknemers willen hogere lonen omdat de vaste lasten gestegen zijn, werkgevers zijn meer kwijt aan een eventuele reiskostenvergoeding en de huizenmarkt komt op termijn wellicht nog sterker onder druk te staan doordat de hogere vervoerskosten een incentive vormen voor mensen om dichter bij het werk te gaan wonen. En daar hoor je het kabinet totaal niet over, ik vraag mij zeer sterk af of zij wel met deze ernstige gevolgen rekening houden. Erg gevaarlijk om zo ondoordacht te werk te gaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:16 schreef HansvanOchten het volgende:
11 ct per kilometer, dat is dan 16,50 eur om ieder dag naar mijn werk te gaan. Dat is dan 400 euro netto per maand om naar mijn werk te gaan
Grappenmakers
Ze zetten gewoon poortjes neer op strategische punten op de snelwegen die meten of je wel een werkend GPS kastje hebt..... werkt ie niet? *FLITS* En tja, op een gegeven moment ga je het echt zat worden om de poortjes te ontwijken. Zet er 2 of 3 tussen Amsterdam en Den Bosch op de A2, 2 tussen Amsterdam en Den Haag, op zowel de A4 als A13 tussen Den Haag en Rotterdam een poortje.... tussen Rotterdam en Utrecht hetzelfde verhaal.... dat ga je HEEL SNEL zat worden om met die GPS blocker rond te rijden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:20 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat dat kastje betalen en inbouwen? Zo'n kast lijkt mij prima te saboteren.
mwah hij is eerlijk omdat er dan geen ontsnappen aan is brandstof kun je ook in belgie tankenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:
Stel hè, iemand vindt een auto uit die 100 kilometer kan rijden op 1 liter zelf-gefabriceerde biodiesel. Waarom moet je dan alsnog betalen?
Heel die heffing is belachelijk, an sich zou alles op de brandstof gezet kunnen worden, om zo de kilometerheffing, wegenbelasting en het rekeningrijden maar weg te laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |