abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56491913
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 23:36 schreef kawotski het volgende:

[..]

de doelstelling is vooralsnog om de schatkist te vullen, beetje naief om te denken dat men echt de files wil oplossen want dan had men wel andere maatregelen genomen. Heb je er geen moeite mee dat onze vrijheid steeds meer wordt beperkt? Ik bedoel, moet ik echt middenin de stad gaan wonen omdat mijn werk zich daar bevind? Lekker midden tussen al dat beton en cement, bomen worden steeds meer gekapt in de binnensteden, constant lawaai van scooters en auto's.. Er is meer op de wereld dan werken alleen toch..
Als jouw baas tzt je kilometers niet vergoed is voor jou de lol er snel af om uit eigen zak heen en weer te reizen.
Als je baas wel betaald is een werknemer uit de buurt opeens een heel stuk goedkoper, of wellicht is het een idee om als bedrijf te verhuizen naar daar waar de km heffing niet is ingesteld.
Vrijheid heb je sowieso al niet, gsm's zoals al eerder gemeld en uit eigen ervaring weet ik dat al die camera's langs de weg ook kentekens spotten. Ik zal echt de laatste zijn om hier blij mee te zijn, maar iedereen hiervoor geeft toch wel redelijk aan wat de doeslstelling is, het word te duur om ver van je werk af te wonen en dus minder file's.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 3 februari 2008 @ 01:19:56 #102
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56492907
quote:
Op zondag 3 februari 2008 00:32 schreef Sjonnjoop het volgende:
...het word te duur om ver van je werk af te wonen en dus minder file's.
Precies. Het fileprobleem wordt "opgelost" door autorijden zo duur te maken dat het voor Jan met de Pet niet meer te betalen valt.

Was het vroeger (50 jaar geleden) nog een probleem om uberhaupt een auto te kunnen kopen vanwege de kostprijs, tegenwoordig is de kostprijs over het algemeen prima te doen, maar word je leegezogen dmv belastingen.

Want we moeten toch wat doen aan ons verstopte wegennetwerk, en de capaciteit verhogen, daar doen we al 30 jaar niet meer aan Zure regen en Co2-uitstoot waren prima excuses.

Dan kunnen we er maar beter geld aan je verdienen. Als je een uitkeringstrekker bent of dubbelmodaal+ verdient, dan hoef je niets te vrezen, en anders mag je verrekken.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 3 februari 2008 @ 09:10:11 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56494802
quote:
Op zondag 3 februari 2008 00:32 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Als jouw baas tzt je kilometers niet vergoed is voor jou de lol er snel af om uit eigen zak heen en weer te reizen.
Als je baas wel betaald is een werknemer uit de buurt opeens een heel stuk goedkoper, of wellicht is het een idee om als bedrijf te verhuizen naar daar waar de km heffing niet is ingesteld.
Vrijheid heb je sowieso al niet, gsm's zoals al eerder gemeld en uit eigen ervaring weet ik dat al die camera's langs de weg ook kentekens spotten. Ik zal echt de laatste zijn om hier blij mee te zijn, maar iedereen hiervoor geeft toch wel redelijk aan wat de doeslstelling is, het word te duur om ver van je werk af te wonen en dus minder file's.
Geloof je het zelf? Op het moment dat er zo'n kast in je auto zit ga je betalen voor elke centimeter die je rijdt. Of het nou om 2 uur 's nachts in Schubbekutteveen is of om 7 uur 's ochtends op de ring Amsterdam. Je bent echt verdomd naief om te denken dat je alleen tijdens de spitsuren in de omstreken van de Randstad gaat betalen.

Edit:
quote:
Rekeningrijden in 2011 ingevoerd
Gepubliceerd: 1 december 2007 08:30 | Gewijzigd: 7 december 2007 07:33
Door onzer redacteur Jeroen Wester
Den Haag, 1 dec. De traditionele autobelasting verdwijnt en wordt vervangen door een tarief waarbij het gebruik van de auto centraal staat.
Auto's en vrachtwagens in de file. (Foto Rien Zilvold)
Auto's en vrachtwagens in de file.
(Foto Rien Zilvold)

De rekening zal niet worden geïnd met hulp van tolpoortjes of signalering op de weg, maar met hulp van – niet nader omschreven – satelliettechniek via kastjes in alle acht miljoen auto’s, en overal in Nederland.

Prijzen van de kastjes of tarieven van de kilometerheffing zijn nog onbekend, maar het uitgangspunt is dat de weggebruikers van Nederland gezamenlijk niet meer gaan betalen. De inbreuk op de privacy – vadertje Staat weet straks te allen tijde waar een weggebruiker zich bevindt en bevond – zou geen juridische problemen opleveren.

Dat is in grote lijnen het voorland dat minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat, CDA) gisteravond schetste bij de aankondiging dat dit kabinet de kilometerheffing definitief gaat invoeren. Vanaf 2012 zal de heffing landelijk worden geïntroduceerd: in het begin alleen afhankelijk van de mate van vervuiling door het voertuig. Daarna wordt het tarief ook afhankelijk gemaakt van tijd en plaats van het weggebruik, zodat automobilisten op de spitstijden op drukke wegen meer betalen en die op rustige wegen buiten de spitsuren minder. Eurlings bracht slechts twee A4’tjes naar buiten; een brief aan de Kamer volgt.

„Een van de ingrijpendste besluiten van dit kabinet, een grensverleggende beslissing die zijn weerga niet kent.” Zo prees minister Eurlings gisteravond zijn plannen voor de kilometerheffing aan. „Wij gaan vooroplopen in de wereld. [In geen ander land] is gekozen voor een landelijke dekking voor al het gemotoriseerde verkeer op de weg.” Voor megalomanie is de minister niet bang. Hij heeft nog drie jaar om te experimenteren en er is de laatste jaren veel veranderd op het gebied van technologie. „Wie heeft er tegenwoordig geen Tomtom?”

Uitgangspunt voor de kilometerheffing is volgens de minister dat het een „eerlijk” systeem is.
http://www.nrc.nl/achtergrond/article841173.ece

Gewoon landelijk, dus overal en altijd.

[ Bericht 51% gewijzigd door AchJa op 03-02-2008 09:38:02 ]
pi_56494948
Ik vind het kostenaspect nog niet eens het meest zorgwekkend eigenlijk, maar de privacy.
  zondag 3 februari 2008 @ 10:17:16 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56495097
quote:
Op zondag 3 februari 2008 09:49 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het kostenaspect nog niet eens het meest zorgwekkend eigenlijk, maar de privacy.
Ik vind beide zorgwekkend, zoals al eerder gezegd in dit topic wordt die heffing wsl net zo variabel als de benzineprijs omdat er ergens een begrotingstekort weggewerkt moet worden (zie als vb het rekeningrijden in Singapore, daar zijn de tarieven net zo veranderlijk als het weer)

En idd de privacy, wat als jou auto gejat is en ergens een ramkraak mee is gepleegd? En wat als je een verdomd gespecificeerde rekening krijgt, moeders de vrouw: "Zo what de fuck moest jij daar en daar?"

En oh, jij reed 110 op de A10 om half 3 's nachts, hier je krijgt meteen een bijlage van het CJIB.
pi_56495171
quote:
Op zondag 3 februari 2008 09:10 schreef AchJa het volgende:
knip.....
Gewoon landelijk, dus overal en altijd.
Plus dat de gemeenten heffingen gaan verzinnen aan autobezitters van bewoners om de provinciale opcenten te compenseren. M.a.w., ook als de auto niet wordt gebruikt zul je moeten betalen, of het nou via parkeervergunningen of het overpadrecht om via de trottoir je eigen terrein op te rijden maakt niet uit.

Europa is de weg kwijt met NL aan de top.
Niet voor de poes
  zondag 3 februari 2008 @ 10:49:14 #107
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56495361
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Leuke humor.
Ik krijg echt geen hypotheek die hoog genoeg is om een huis te kopen in de plaats waar ik werk.
En vergeet de boete niet die de overheid oplegt als je een ander huis gaat kopen. Die boete die ze de naam "overdrachtsbelasting" hebben geven.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_56498303
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:37 schreef kawotski het volgende:

[..]

omdat daar werk is misschien?
er is overal werk op wat gehuchten na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56498462
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:26 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Plus dat de gemeenten heffingen gaan verzinnen aan autobezitters van bewoners om de provinciale opcenten te compenseren. M.a.w., ook als de auto niet wordt gebruikt zul je moeten betalen, of het nou via parkeervergunningen of het overpadrecht om via de trottoir je eigen terrein op te rijden maakt niet uit.

Europa is de weg kwijt met NL aan de top.
dit zou mooi gecompenseerd kunnen worden door per provincie te betalen dus dat het geld naar de provincie vloeit waar je rijd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56498842
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:26 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Plus dat de gemeenten heffingen gaan verzinnen aan autobezitters van bewoners om de provinciale opcenten te compenseren.
De provincie opcenten gaan niet naar de gemeenten, dus de gemeente zal ook geen heffing verzinnen om dat te compenseren.
pi_56499720
ja jammer dan voor de baas , maar dan gaat bij mij de motor niet meer aan voor de baas .
werknemers willen straks gewoon worden opgehaald , of een auto van de zaak al dan niet met bijtelling .

ik doe het nu al , auto van de zaak nette sluitende kilometer registratie , kosten 0 .
en om de zoveel tijd een nieuwe auto/bus .

en ik ken iemand die met allerlei mogelijkheden om de haverklap met een nieuw rijbewijs op de proppen komt , en auto's op buitenlands kenteken , ik denk dat ik eens met hem moet gaan babbelen .

voor zover ik hoorde , hij is nederlander zit in de gokkasten , nationaliteit van een colombiaan op papier en auto's uit duitsland rijd in vreselijk dikke auto's .

als bij hem zijn rijbewijs wordt ingenomen ( en dat gebeurt nog al eens ) gaat ie weer naar huis en voor 4 tientjes heeft ie er weer 1 ( volledig geaccepteert ) .

BTW runt heeft in colombia nog een casino , en in zwitserland ook nog wat ( geloof het of niet maar hij heeft gewoon reserve rijbewijzen , een duitse arubaanse en een colombiaanse ) vraag me niet hoe die het helemaal doet maar handig is ie daarmee wel .

Ik zal goed naar hem luisteren als ik deze verotte regering kan naaien

11 ct de kilometer voel eens aan je pan , ( misschien kan ik ze naaien met mijn mijlenteller , in plaats van 1 kilometer 1,6 hehe )
  zondag 3 februari 2008 @ 14:28:57 #112
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_56500023
En hoe is dat in te bouwen in een mooie originele 6 volts kever die dagelijsk gebruikt word?

En in auto's met de electronice slopende Joe Cell?

Succes er maar mee.
Zolang een auto kan rijden zonder zo'n bakje gaat het er bij mij NIET in.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_56500514
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De provincie opcenten gaan niet naar de gemeenten, dus de gemeente zal ook geen heffing verzinnen om dat te compenseren.
Oh nee?
quote:
Burger opgezadeld met nieuwe heffing
door onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De burger dreigt te worden opgezadeld met een nieuwe belasting. Provincies studeren op het heffen van een nieuwe provinciale 'ingezetenenbelasting' omdat zij 1,1 miljard euro aan inkomsten gaan mislopen bij invoering van de kilometerheffing.

Minister Eurlings (Verkeer) ...voorwaarde...

De provincies ontvangen nu ruim een miljard uit de opcenten in de motorrijtuigenbelasting (mrb). Het verdwijnen van die mrb is voor minister Eurlings (Verkeer) echter een voorwaarde voor invoering van de kilometerprijs. In plaats voor bezit, betalen automobilisten vanaf 2012 voor het gebruik van hun auto.

Maar de opcenten, die provincies vrij mogen besteden, vullen een derde tot de helft van het provinciebudget. "Dat kun je niet zomaar uitvlakken" , zei Marijke van Haaren, gisteren tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer. "Wij hebben dit steeds als harde eis neergelegd, maar het lijkt een ondergeschoven kindje."

Het IPO (interprovinciaal overleg) stemt pas in met het einde van de autobelasting, als er een andere manier is gevonden voor provinciale inkomsten. "Een andere eigen belasting heeft onze voorkeur", aldus Van Haaren, waarbij ze als nieuwe grondslag 'ingezetene' opperde. Dus, wie staat ingeschreven in een bepaalde provincie, kan misschien straks uit dat provinciehuis een blauwe envelop tegemoet zien.

Een andere oplossing is om het geld toch uit de kilometerprijs te halen. " Waarom kan er niet een deel van de kilometerprijs worden afgestaan aan de provincie waar die kilometer is afgelegd", stelde het CDA-Kamerlid Ger Koopmans voor. Verreden kilometers in Friesland betekenen dan inkomsten voor Leeuwarden, en kilometers in Limburg voor Maastricht.

Tot nu toe is dat volgens Van Haaren echter onmogelijk. "Afgesproken is dat alle inkomsten naar een nieuw Infrafonds gaan. De provincies hebben een budget nodig dat wij ook aan andere zaken dan wegen kunnen besteden."

Volgens een woordvoerder van minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) ligt de discussie over vervanging van opcenten nog volledig open. "Maar provincies kunnen nooit op eigen houtje een nieuwe belasting invoeren. Dat moet landelijk wettelijk geregeld worden."
Niet voor de poes
pi_56500633
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:49 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Oh nee?
[..]
Nee.
quote:
Provincies studeren op het heffen van een nieuwe provinciale 'ingezetenenbelasting' omdat zij 1,1 miljard euro aan inkomsten gaan mislopen bij invoering van de kilometerheffing.
Wat jij postte was:
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:26 schreef SmoothPussy het volgende:
Plus dat de gemeenten heffingen gaan verzinnen aan autobezitters van bewoners om de provinciale opcenten te compenseren.
pi_56500782
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee.
[..]
Ja
quote:
Wat jij postte was:
[..]
Klopt. Ook het onderstaande heb ik gepost maar je quote mij selectief. Niet erg netjes om alsnog proberen je gelijk te halen terwijl je weet dat het niet zo is.
quote:
M.a.w., ook als de auto niet wordt gebruikt zul je moeten betalen, of het nou via parkeervergunningen of het overpadrecht om via de trottoir je eigen terrein op te rijden maakt niet uit.
Niet voor de poes
pi_56500997
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:01 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Ja
[..]

Klopt. Ook het onderstaande heb ik gepost maar je quote mij selectief. Niet erg netjes om alsnog proberen je gelijk te halen terwijl je weet dat het niet zo is.
[..]
Parkeervergunningen, overpadrecht moet je nu ook al betalen (in een aantal situaties) en dat staat volledig los van de BPM, wegenbelasting of de kilometerheffing.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2008 15:13:19 ]
pi_56501356
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Parkeervergunningen, overpadrecht moet je nu ook al betalen (in een aantal situaties) en dat staat volledig los van de BPM, wegenbelasting of de kilometerheffing.
Begrotingsgaten vullen tot allelei mooie projectjes heeft ook niets te maken met houderschapsbelasting en toch gebeurt het of denk je dat de houderschapsbelasting uitsluitend voor de wegen worden gebruikt?
Niet voor de poes
  woensdag 6 februari 2008 @ 17:24:04 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56564947
quote:
Voorlopig geen KM-heffing

De kans is bijzonder klein dat in 2011 de kilometerheffing wordt ingevoerd. Dat bleek vandaag tijdens het kamerdebat over de heffing. "We gaan u geen kamikazeplanning voorleggen," beloofde minister Camiel Eurlings van Verkeer.

Zowel vanuit Eurlings eigen partij, het CDA, als vanuit de oppositie was er kritiek op de kilometerheffing. Er zijn vooral twijfels over de technische haalbaarheid van de plannen. Eurlings deelde die twijfels en gaf daarom aan geen haast te willen maken met de heffing: "Zorgvuldigheid gaat voor haastige spoed."

BPM

De Verkeersminister kreeg met name van de VVD kritiek, omdat hij de BPM niet volledig wil afschaffen. Volgens het oorspronkelijke plan zou de kilometerheffing in de plaats van deze aanschafbelasting komen, maar daar is Eurlings nu op teruggekomen. Hij wil de BPM handhaven op 10 á 15% van het aankoopbedrag. Nu is dat 42,3%. VVD-Kamerlid Paul de Krom noemde Eurlings daarom onbetrouwbaar.

Brief

De Tweede Kamer krijgt uiterlijk 1 mei een brief van Eurlings over wat de risico's van de kilometerheffing zijn en wat er nog moet gebeuren om de heffing uiterlijk in 2016 in te voeren.
Nieuwnieuws

Ah, de BPM blijft alweer gedeeltelijk... Tegen de tijd dat de heffing ingevoerd wordt zal de wegenbelasting ook wel weer gaan blijven...
pi_56566045
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

er is overal werk op wat gehuchten na
nou doe mij maar een baan in de luchtvaart dan in de buurt van Zwolle. (rekening houdend met de activiteiten van milieubewegingen om Lelystad en Eelde en Twente klein te houden.)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 7 februari 2008 @ 16:53:43 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_56585312
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nieuwnieuws

Ah, de BPM blijft alweer gedeeltelijk... Tegen de tijd dat de heffing ingevoerd wordt zal de wegenbelasting ook wel weer gaan blijven...
De BPM blijft niet gedeeltelijk, die verdwijnt maar word geleidelijk afgeschaft. Dat heeft als doodsimpele reden de waardevermindering van het huidige wagenpark. Als bedrijf vind je het niet echt tof dat je wagenpark ineens flink in waarde daalt omdat de bpm er in 1 klap afgetrokken wordt.

Die kmheffing vind ik verder echt een ongeloofelijke baggerzooi en ik vraag me af waar de regering het idee vandaan haalt dat er een groot draagvlak voor is. Als ik zo eens op diverse fora rondkijk ik nog geen kwart van de mensen voor.
Ik vind het niet alleen een enorme inperking van de vrijheid (veel mensen kunnen dalijk gewoon geen auto meer rijden of kunnen alleen maar minder rijden) Ook vind ik het schandalig dat in een land waar huizen zó duur zijn als hier en waar we overdrachtsbelasting kennen zodat mensen vaak niet in de buurt KUNNEN wonen van hun werk er zoveel betaald moet worden voor mobiliteit.

Ik voorzie nog een hoop ellende van dit plan komen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_56586066
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De BPM blijft niet gedeeltelijk, die verdwijnt maar word geleidelijk afgeschaft. Dat heeft als doodsimpele reden de waardevermindering van het huidige wagenpark. Als bedrijf vind je het niet echt tof dat je wagenpark ineens flink in waarde daalt omdat de bpm er in 1 klap afgetrokken wordt.

Die kmheffing vind ik verder echt een ongeloofelijke baggerzooi en ik vraag me af waar de regering het idee vandaan haalt dat er een groot draagvlak voor is. Als ik zo eens op diverse fora rondkijk ik nog geen kwart van de mensen voor.
Ik vind het niet alleen een enorme inperking van de vrijheid (veel mensen kunnen dalijk gewoon geen auto meer rijden of kunnen alleen maar minder rijden) Ook vind ik het schandalig dat in een land waar huizen zó duur zijn als hier en waar we overdrachtsbelasting kennen zodat mensen vaak niet in de buurt KUNNEN wonen van hun werk er zoveel betaald moet worden voor mobiliteit.

Ik voorzie nog een hoop ellende van dit plan komen.
het is in principe een heel eerlijk systeem, degene die het product af neemt betaald
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:43:08 #122
3542 Gia
User under construction
pi_56586198
Ik sta hier helemaal achter. Wij betalen nu net zoveel wegenbelasting, terwijl we veel minder gebruik maken van de wegen dan anderen. (zo'n 10.000 km per jaar, slechts)
Laat inderdaad de gebruiker maar betalen.

Misschien heeft dit wel als resultaat dat mensen eerder geneigd zijn werk te zoeken dichter bij huis, of dichter bij het werk te gaan wonen. Is ook nog eens goed voor het fileprobleem dan.
pi_56586458
ik ben benieuwd of de klassieker autos die meer dan 25 jaar oud zijn, ook daarbij mee moeten betalen of niet.

Met motor hoeft niet betalen das echt prachtig.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_56591359
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De BPM blijft niet gedeeltelijk, die verdwijnt maar word geleidelijk afgeschaft. Dat heeft als doodsimpele reden de waardevermindering van het huidige wagenpark. Als bedrijf vind je het niet echt tof dat je wagenpark ineens flink in waarde daalt omdat de bpm er in 1 klap afgetrokken wordt.
BPM mogelijk toch een blijvertje

  donderdag 7 februari 2008 @ 22:05:48 #125
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56591654
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:43 schreef Gia het volgende:
Ik sta hier helemaal achter. Wij betalen nu net zoveel wegenbelasting, terwijl we veel minder gebruik maken van de wegen dan anderen. (zo'n 10.000 km per jaar, slechts)
Laat inderdaad de gebruiker maar betalen.

Misschien heeft dit wel als resultaat dat mensen eerder geneigd zijn werk te zoeken dichter bij huis, of dichter bij het werk te gaan wonen. Is ook nog eens goed voor het fileprobleem dan.
Waarom niet alle lasten verdisconteren in de brandstofprijs? Dus wegenbelasting afschaffen, bpm afschaffen en we stoppen alles in de brandstofprijs.
Dat scheelt een hoop rompslomp, en houdt de kosten voor de gebruiker overzichtelijk.

En als je dan straks ¤ 5 voor een liter benzine betaald dan denk je ook wel 5 keer na voordat je de auto pakt.
Behalve zakelijke autorijders dan, die krijgen hun km's gewoon vergoed, dus het lijkt me dat de files er niet minder om worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56592584
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:05 schreef Hukkie het volgende:
Waarom niet alle lasten verdisconteren in de brandstofprijs? Dus wegenbelasting afschaffen, bpm afschaffen en we stoppen alles in de brandstofprijs.
Dat is net zo'n foute manier van beprijzen als we vroeger hadden. Brandstof zorgt niet voor files en slijtage aan de wegen dus is het ook geen goede manier om kosten van het onderhoud en aanleg van wegen aan te relateren, dat moet aan het aantal gereden kilometers, en dat is dus de kilometerheffing. Wat je in de brandstofprijs moet verdisconteren zijn de milieukosten, verbranding van brandstof leidt immers tot milieukosten, dus dat is ook de voet waaraan je die kosten moet relateren.

Spelen met kosten is heel erg onverstandig, kosten dienen namelijk als basis om vraag en aanbod in evenwicht te brengen. Als je hieraan gaat sleutelen zul je zien dat je telkens maar weer met een verstoord evenwicht blijft zitten.
quote:
Dat scheelt een hoop rompslomp, en houdt de kosten voor de gebruiker overzichtelijk.
De kosten zijn juist uitermate ondoorzichtig, zoals ik hierboven al aangaf.
quote:
En als je dan straks ¤ 5 voor een liter benzine betaald dan denk je ook wel 5 keer na voordat je de auto pakt. Behalve zakelijke autorijders dan, die krijgen hun km's gewoon vergoed, dus het lijkt me dat de files er niet minder om worden.
Die krijgen hun kilometers gewoon vergoed, laat het ze niet horen bij VNO-NCW. En dat ben ik ook helemaal met hen eens, kosten kun je niet ontduiken, ze komen hoe dan ook bij iedereen terecht.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:35:09 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56597192
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is net zo'n foute manier van beprijzen als we vroeger hadden. Brandstof zorgt niet voor files en slijtage aan de wegen dus is het ook geen goede manier om kosten van het onderhoud en aanleg van wegen aan te relateren, dat moet aan het aantal gereden kilometers, en dat is dus de kilometerheffing.
Waarom is het een foute manier? Imo is het ook een methode, wie een slurpbak heeft betaalt een hoop per km, wie een zuinig gebakje heeft betaalt minder per km. Wie veel rijdt betaalt weer meer dan wie weinig rijdt.
pi_56597444
Geweldig, ik denk dat Nederland het enige land is waar politici open en bloot kunnen roepen dat ze dit land helemaal kapot willen maken, waarop de bevolking vervolgens hoogstens een beetje discussiert op een forum. Oh, en de USA natuurlijk, met een beetje verbeelding kunnen ze daar ook overal mee wegkomen
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:46:45 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_56598141
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:04 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

heel simpel is dat wel de oplossing, en dan niet miljeuk technisch, maar vooral tegen file's als het maar duur genoeg is om elke dag kilomters te vreten gaan mensen vanzelf dichter bij hun werk wonen.
Moeten er wel woningen in de buurt ZIJN. Aangezien de overheid jarenlang een beleid heeft gevoerd met groeikernen en industriegebieden kan je op je vingers natellen dat een groot gedeelte van werkend nederland niet eens in de buurt kán gaan wonen.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:55:13 #130
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_56598296
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het is in principe een heel eerlijk systeem, degene die het product af neemt betaald
Vergeet je niet dat we al jarenlang een kmheffing hebben in de vorm van brandstofaccijns?
Het systeem an sich is wel eerlijk als je beredeneert dat je per km een bepaald bedrag betaalt. Alleen als je ziet hoe hoog die kmheffing gaat worden dan kun je ook beredeneren dat alleen mensen die genoeg geld hebben straks nog auto kunnen rijden. M.a.w. de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt wordt dalijk bepaald door de hoeveelheid geld die je op kunt hoesten. Nog veel meer dan nu het geval is.

Bovendien zijn de gevolgen hiervan volgens mij enorm onderschat. Mensen kunnen niet meer naar hun werk, woningen in de steden worden straks helemaal onbetaalbaar (voor zover ze dat al niet waren). Huizen in de buitenwijken komen leeg te staan. Huurwoningen worden helemaal nooit meer bereikbaar voor toekomstige huurder. De garagewereld zal een flinke knauw krijgen omdat minder mensen een auto kunnen veroorloven (of wel kunnen veroorloven maar niet meer mee kunnen rijden). etc.

In theorie is rekeningrijden best een aardig idee maar met de huidige planologische indeling van nederland (vinexlokatie, industrieterreinen, alles in de randstad gepropt, bagger OV etc) is dit plan een enorm slecht idee met vreselijke consequenties.

Maar we zullen het wel zien. Als het voor mij onbetaalbaar wordt om auto te rijden houdt het ook gewoon op, dan koop ik wel een brommer ofzo, lekker vervuilend maarja, ik kan dan niks anders meer betalen en OV weiger ik, ik loop of fiets nog liever
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_56599703
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
Maar we zullen het wel zien. Als het voor mij onbetaalbaar wordt om auto te rijden houdt het ook gewoon op, dan koop ik wel een brommer ofzo, lekker vervuilend maarja, ik kan dan niks anders meer betalen en OV weiger ik, ik loop of fiets nog liever
Das toch dom man.. Kijk eens verder, we leven in 2008. Ik ga me niet door die waardeloze kankeroverheid laten opschepen met een of ander kutbrommertje of belachelijke belastingen voor een land dat jou als werkend mens als vloeibare stront behandelt. Met de vliegtax is emigreren natuurlijk weer net iets duurder gemaakt, maar buiten dat barst het over de grens van de mogelijkheden Kijk, echt perfect is het nergens natuurlijk, maar als je in een niet-volledig EU land komt maak je als hardwerkende burger al flink meer kans op een bestaan dat je verdient.
pi_56600500
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vergeet je niet dat we al jarenlang een kmheffing hebben in de vorm van brandstofaccijns?
Het systeem an sich is wel eerlijk als je beredeneert dat je per km een bepaald bedrag betaalt. Alleen als je ziet hoe hoog die kmheffing gaat worden dan kun je ook beredeneren dat alleen mensen die genoeg geld hebben straks nog auto kunnen rijden. M.a.w. de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt wordt dalijk bepaald door de hoeveelheid geld die je op kunt hoesten. Nog veel meer dan nu het geval is.

Bovendien zijn de gevolgen hiervan volgens mij enorm onderschat. Mensen kunnen niet meer naar hun werk, woningen in de steden worden straks helemaal onbetaalbaar (voor zover ze dat al niet waren). Huizen in de buitenwijken komen leeg te staan. Huurwoningen worden helemaal nooit meer bereikbaar voor toekomstige huurder. De garagewereld zal een flinke knauw krijgen omdat minder mensen een auto kunnen veroorloven (of wel kunnen veroorloven maar niet meer mee kunnen rijden). etc.

In theorie is rekeningrijden best een aardig idee maar met de huidige planologische indeling van nederland (vinexlokatie, industrieterreinen, alles in de randstad gepropt, bagger OV etc) is dit plan een enorm slecht idee met vreselijke consequenties.

Maar we zullen het wel zien. Als het voor mij onbetaalbaar wordt om auto te rijden houdt het ook gewoon op, dan koop ik wel een brommer ofzo, lekker vervuilend maarja, ik kan dan niks anders meer betalen en OV weiger ik, ik loop of fiets nog liever
als ze het goed doen zal het voor de gemiddelde gebruiker niet duurder worden.
Maar daar heb ik idd mijn twijfels bij of ze dat gaan doen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:13:45 #133
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_56600544
Opsich een goed idee, alleen heb ik zo me twijfels over de uitwerking en controlering ervan.
Hoe meer je rijdt, hoe meer je vervuilt, hoe meer olie je verbruikt, hoe meer de wegen onderhoud nodig hebben. Waarom zou iemand die bijna niet rijdt net zoveel moeten betalen als iemand die elke dag 200km moet rijden?
Drugs are good mkay?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:14:52 #134
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56600561
Als werkgever heb ik al besloten om alle km-kosten 100% te vergoeden voor m'n werknemers. Ik kan het me niet veroorloven om ze kwijt te raken aan ieman die het wel doet. En uiteraard verdisconteer ik dat in de tarieven.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:14:43 #135
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_56601537
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:21 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Das toch dom man.. Kijk eens verder, we leven in 2008. Ik ga me niet door die waardeloze kankeroverheid laten opschepen met een of ander kutbrommertje of belachelijke belastingen voor een land dat jou als werkend mens als vloeibare stront behandelt. Met de vliegtax is emigreren natuurlijk weer net iets duurder gemaakt, maar buiten dat barst het over de grens van de mogelijkheden Kijk, echt perfect is het nergens natuurlijk, maar als je in een niet-volledig EU land komt maak je als hardwerkende burger al flink meer kans op een bestaan dat je verdient.
Uiteraard komt emigreren ook voor op mijn optielijst
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:17:34 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_56601575
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:13 schreef Party_P het volgende:
Opsich een goed idee, alleen heb ik zo me twijfels over de uitwerking en controlering ervan.
Hoe meer je rijdt, hoe meer je vervuilt, hoe meer olie je verbruikt, hoe meer de wegen onderhoud nodig hebben. Waarom zou iemand die bijna niet rijdt net zoveel moeten betalen als iemand die elke dag 200km moet rijden?
Die persoon die 200 km per dag rijdt verbruikt ook een stuk meer brandstof en betaald dus meer accijns.
En geloof me, van alle inkomsten die ze van automobilisten binnenkrijgen per jaar kunnen ze alle wegen 10x opnieuw asfalteren per jaar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:04:25 #137
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_56602438
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:08 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

uum nou ik woon toevallig in een sjieke suburb van een niet geheel kansloze stad in de randstad en voor 500 huur je hier een best huis met tuin dusss
daar wil ik dan wel eens foto's van zien want volgens mij ligt je levensstandaard niet erg hoog
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:06:00 #138
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_56602466
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:13 schreef Party_P het volgende:
Waarom zou iemand die bijna niet rijdt net zoveel moeten betalen als iemand die elke dag 200km moet rijden?
Die moet niet zoveel betalen, nu wordt dit geregeld via accijnzen op bezine.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:28:39 #139
3542 Gia
User under construction
pi_56603915
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:05 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Waarom niet alle lasten verdisconteren in de brandstofprijs? Dus wegenbelasting afschaffen, bpm afschaffen en we stoppen alles in de brandstofprijs.
Wat gebeurt er dan met je auto als ie 'op' is?
Gewoon aan de kant van de weg laten rotten?

Ik denk dat er toch tenminste één belasting moet blijven op het bezit van een auto.
De rest mag wmb in de benzineprijs.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 februari 2008 @ 15:30:05 #140
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_56603943
maar hoe zit het eigenlijk met buitenlandse auto's? Gaan die ook belast worden als ze hier rijden?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56604259
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 08:35 schreef AchJa het volgende:
Waarom is het een foute manier? Imo is het ook een methode, wie een slurpbak heeft betaalt een hoop per km, wie een zuinig gebakje heeft betaalt minder per km. Wie veel rijdt betaalt weer meer dan wie weinig rijdt.
Lezen, het staat keurig uitgelegd in mijn stukje. Kosten moet je daar neerleggen waar ze gemaakt worden, dat is de kern.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:57:55 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56604487
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lezen, het staat keurig uitgelegd in mijn stukje. Kosten moet je daar neerleggen waar ze gemaakt worden, dat is de kern.
Ik koop die uitleg niet.

Veel brandstof verbruiken is veel betalen, ergo veel rijden is veel betalen. Jij wil beweren dat brandstofverbruik niets met rijden te maken heeft.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 18:59:15 #143
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56607548
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is net zo'n foute manier van beprijzen als we vroeger hadden. Brandstof zorgt niet voor files en slijtage aan de wegen dus is het ook geen goede manier om kosten van het onderhoud en aanleg van wegen aan te relateren, dat moet aan het aantal gereden kilometers, en dat is dus de kilometerheffing. Wat je in de brandstofprijs moet verdisconteren zijn de milieukosten, verbranding van brandstof leidt immers tot milieukosten, dus dat is ook de voet waaraan je die kosten moet relateren.

Spelen met kosten is heel erg onverstandig, kosten dienen namelijk als basis om vraag en aanbod in evenwicht te brengen. Als je hieraan gaat sleutelen zul je zien dat je telkens maar weer met een verstoord evenwicht blijft zitten.
Brandstof zorgt dat je kan autorijden, en als veel mensen autorijden dan geeft dat files en slijtage (en natuurlijk mileukosten). En als je tank leeg is, dan heb je 400 km gereden, en moet je weer een godsvermogen aan brandstof uitgeven. Ik zie het probleem niet zo.

En spelen met kosten is inderdaad onverstandig, aangezien nu maar 30% van de inkomsten uit autogebruik wordt besteed aan autogebruik. Dus autogebruik kost eigenlijk 70% minder dan dat we nu met zn allen betalen. Als we autogebruik dus relateren aan de kosten, dan zou het met de kilometerheffing een stuk goedkoper worden. Ik heb zo'n donkerbruin voorvermoeden dat dat niet gaat gebeuren.
quote:
De kosten zijn juist uitermate ondoorzichtig, zoals ik hierboven al aangaf.
Ehm, de kosten voor de gebruiker zijn dan in één oogopslag te overzien. Het enige wat je dan aan je auto kwijt bent is de brandstofprijs. Met de kilometerheffing heb je BPM + brandstofaccijns + kilometerheffing + nieuw te bedenken provinciale belasting +....., dat lijkt me toch een stuk onoverzichtelijker.
quote:
Die krijgen hun kilometers gewoon vergoed, laat het ze niet horen bij VNO-NCW. En dat ben ik ook helemaal met hen eens, kosten kun je niet ontduiken, ze komen hoe dan ook bij iedereen terecht.
quote:
Als werkgever heb ik al besloten om alle km-kosten 100% te vergoeden voor m'n werknemers. Ik kan het me niet veroorloven om ze kwijt te raken aan ieman die het wel doet. En uiteraard verdisconteer ik dat in de tarieven.
Dit dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hukkie op 08-02-2008 19:06:01 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56609157
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:57 schreef AchJa het volgende:
Jij wil beweren dat brandstofverbruik niets met rijden te maken heeft.
Dat klopt, is simpel aan te tonen door een rondje te fietsen. Vervuiling komt vrij bij de verbranding van brandstof, het is rechtstreeks te wijten aan het gebruik van olie gebaseerde brandstoffen.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:39:06 #145
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56609464
Als je fietst dan span je jezelf in, dat betekend meer CO2 uitstoot, dat is ook vervuiling.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56609524
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:59 schreef Hukkie het volgende:
Ik zie het probleem niet zo.
Dat kan natuurlijk, maar ik zie, als student economie, het probleem wel. En daarmee wil ik niet beweren dat ik autoriteit heb dankzij mijn studie, maar het vergroot wel de alertheid op zaken als ondoorzichtige prijzen.
quote:
En spelen met kosten is inderdaad onverstandig, aangezien nu maar 30% van de inkomsten uit autogebruik wordt besteed aan autogebruik. Dus autogebruik kost eigenlijk 70% minder dan dat we nu met zn allen betalen. Als we autogebruik dus relateren aan de kosten, dan zou het met de kilometerheffing een stuk goedkoper worden. Ik heb zo'n donkerbruin voorvermoeden dat dat niet gaat gebeuren.
In dat vermoeden heb je zeker wel gelijk, de politiek is niet uit op een oplossing. Ze staan liever over 10 jaar verbaast te kijken dat er geen ruk verbeterd is aan het milieu, de files en de technologische ontwikkeling op het gebied van milieuvriendelijkheid. Doormodderen op bestaande wegen en niet durf hebben om radicaal en doortastend veranderingen tot stand te brengen die zo hard nodig zijn.
quote:
Ehm, de kosten voor de gebruiker zijn dan in één oogopslag te overzien. Het enige wat je dan aan je auto kwijt bent is de brandstofprijs. Met de kilometerheffing heb je BPM + brandstofaccijns + kilometerheffing + nieuw te bedenken provinciale belasting +....., dat lijkt me toch een stuk onoverzichtelijker.
Dat is onoverzichtelijk omdat je niet weet welke kosten je maakt als je één prijs betaald. Een prijs die uit een aantal kostenposten opgebouwd is maar door allerlei ondoorzichtige verdisconteringen niet meer transparant is, en daarmee vervalt de belangrijke informatie die prijzen bieden. Dat is belangrijk omdat het dan mogelijk is voor bedrijven en instellingen om oplossingen te bedenken om die prijzen naar beneden te brengen, prijzen zijn een belangrijke incentive voor ondernemers om bepaalde activiteiten of producten te ontwikkelen. Je neemt die incentive weg als je met ondoorzichtig samengestelde prijzen gaat werken.

Bovendien zorgen ondoorzichtig samengestelde prijzen ervoor dat politici makkelijk ongezien de prijzen kunnen verhogen. Het direct zichtbaar maken van prijzen maakt mensen prijsbewust.
quote:
Dit dus.
Ja en als de economie terug loopt dan keren de kansen op de arbeidsmarkt, waardoor de werkgever minder gul wordt en werknemer minder eisen kan stellen, dan verminderd de koopkracht van de werknemer sterk (doordat je overheveling gaat zien van lasten die bij de werkgever liggen naar lasten die bij de werknemer liggen) waardoor een loon-prijs-spiraal op de loer ligt. Ik vind het een gevaarlijke aanname om te denken dat de werkgever alles wel zal vergoeden, dat is niet realistisch omdat werkgever en werknemer deels tegenstrijdige belangen hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-02-2008 20:54:03 ]
pi_56609536
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:39 schreef Hukkie het volgende:
Als je fietst dan span je jezelf in, dat betekend meer CO2 uitstoot, dat is ook vervuiling.
Nee, dat is biomassa. En stikstofoxiden uitademen zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Vervuiling is niet inherent aan rijden of bewegen, vervuiling hangt af van de manier van aandrijving die je gebruikt en welke brandstof (of beter gezegd energiedrager) je daarvoor gebruikt.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:03:48 #148
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56609907
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat kan natuurlijk, maar ik zie, als student economie, het probleem wel. En daarmee wil ik niet beweren dat ik autoriteit heb dankzij mijn studie, maar het vergroot wel de alertheid op zaken als ondoorzichtige prijzen.
Je bent toekomstig econoom, dat verduidelijkt een hoop.
Persoonlijk heb ik een bepaald maandinkomen, en wil ik simpelweg weten wat ik netto per maand aan mijn auto kwijt ben.
quote:
Dat is onoverzichtelijk omdat je niet weet welke kosten je maakt als je één prijs betaald. Een prijs die uit een aantal kostenposten opgebouwd is maar door allerlei ondoorzichtige verdisconteringen niet meer transparant is, en daarmee vervalt de belangrijke informatie die prijzen bieden. Dat is belangrijk omdat het dan mogelijk is voor bedrijven en instellingen om oplossingen te bedenken om die prijzen naar beneden te brengen, prijzen zijn een belangrijke incentive voor ondernemers om bepaalde activiteiten of producten te ontwikkelen. Je neemt die incentive weg als je met ondoorzichtig samengestelde prijzen gaat werken.
Met alle respect hoor, maar zie boven.
quote:
Ja en als de economie terug loopt dan keren de kansen op de arbeidsmarkt, waardoor de werkgever minder gul wordt en werknemer minder eisen kan stellen, dan verminderd de koopkracht van de werknemer sterk (doordat je overheveling gaat zien van lasten die bij de werkgever liggen naar lasten die bij de werknemer liggen) waardoor een loon-prijs-spiraal op de loer ligt. Ik vind het een gevaarlijke aanname om te denken dat de werkgever alles wel zal vergoeden, dat is niet realistisch omdat werkgever en werknemer deels tegenstrijdige belangen hebben.
Zeker, maar kilometervergoeding zal een hot-item blijven, omdat het om zakelijke kilometers gaat.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56610108
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:03 schreef Hukkie het volgende:
Je bent toekomstig econoom, dat verduidelijkt een hoop.
Persoonlijk heb ik een bepaald maandinkomen, en wil ik simpelweg weten wat ik netto per maand aan mijn auto kwijt ben.
[..]

Met alle respect hoor, maar zie boven.
Nou je hebt wel een goed punt hoor ik had nog niet echt gekeken naar praktische uitvoerbaarheid (je moet eerst het doel hebben, een praktische invulling kun je pas maken als je dat doel hebt). Wat mij betreft wordt eenvoud in betalen zelfs een randvoorwaarde als je zo'n systeem wil implementeren.
pi_56610520
Ik zag net Verdomd op tv zeggen dat ze zelf niet voldoende ideeën heeft en aan alle mensen vraagt om ideeën te spuien bij Kots op Nederland. Ze heeft vast nog nooit op FOK! gekeken.
Maar ik heb voor veel mensen hier wel een tip: stel Verdomd voor om het te betalen tarief te corrigeren met het IQ van de gebruiker. Voor velen zal dat een forse vermindering betekenen. Argument: de berijder is te dom om het geheel te snappen en moet daarom uit coulance ontzien worden. Want hij is eigenlijk al zielig genoeg.
Verdomd zou het vast nog wel eens serieus kunnen nemen ook.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56610636
Oh wat spitsvondig, Verdomd.
pi_56611175
nou hulde
And then there were syntax-errors
pi_56612196
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:58 schreef UberPhreak het volgende:
nou hulde
Ik hoop ook uitbundig te profiteren van mijn eigen idee!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56612533
Goddammit.
pi_56612668
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is net zo'n foute manier van beprijzen als we vroeger hadden. Brandstof zorgt niet voor files en slijtage aan de wegen dus is het ook geen goede manier om kosten van het onderhoud en aanleg van wegen aan te relateren, dat moet aan het aantal gereden kilometers, en dat is dus de kilometerheffing. Wat je in de brandstofprijs moet verdisconteren zijn de milieukosten, verbranding van brandstof leidt immers tot milieukosten, dus dat is ook de voet waaraan je die kosten moet relateren.
Praktijk, theorie.

In de theorie heb je gelijk, in de praktijk is alles wat de overheid opstart en onderhoudt zo ontzettend duur en inefficiënt dat de overhead kosten van het kilometer registratiesysteem zo hoog zullen zijn dat je beter kunt leven met de inefficiëntie van het doorrekenen in de brandstofprijzen. Dat systeem ligt er namelijk al, opschalen is dan niet meer zo moeilijk.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56613177
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:51 schreef SteveBallmer het volgende:
Goddammit.
Nou nou, had je maar net zo dom moeten worden als ik!

Kijk, het blijft, mits goed uitgevoerd, het eerlijkste systeem. Wie de meeste overlast veroorzaakt door benzine te verspillen in een te zware auto, door rijden op een druk tijdstip of een druk stuk weg, door te hard te rijden of door zinloos te rijden, moet het meeste betalen. Overlast dan gedefinieerd als verspilling, in de weg staan of hinderen, gevaar veroorzaken, vervuiling of wat je verder kunt omschrijven.
Grappig is dan wel, dat de veroorzaker tegelijk ook nu al vaak het slachtoffer is, zoals bij files, maar niet altijd, zoals bij vervuiling.
Eerlijkheidshalve zou de rijder ook goed geïnformeerd moeten worden over drukke tijden en drukke trajecten, maar dat gebeurt nu vaak al. En auto's kunnen gekeurd worden op hun verbruik en uitstoot, maar dat gebeurt nu ook al.

Zoals altijd zullen de rijken en degenen die hun kosten kunnen afwentelen, de dans grotendeels ontspringen, maar daar is heel weinig tegen te doen.

De veroorzakers van de overlast zijn in feite de verbruikers van een schaars goed: vrijwaring van overlast van anderen. Zelfs als de opbrengst maar voor een klein deel naar het wegennet gaat, is de heffing nog eerlijk, omdat de rest dan naar degenen gaat, die de overlast moeten dulden.

Met mijn voorstel hoop ik de gevolgen voor mezelf te minimaliseren: met mijn IQ van pakweg 50 hoop ik maar 50 % van het normale tarief te hoeven betalen. Ik snap het probleem en de oplossing niet, dus verbijt ik mij over de maatregel en dat wil ik graag gecompenseerd zien.

De crux zit in de uitwerking, want inderdaad is spelen met prijzen riskant. En elke regering zal de bepaling van de mate van overlast weer anders invullen.
Een ander probleem is dat van de privacy. Maar wie nu nog illusies daarover heeft, steekt mijns inziens zijn kop in het zand. Te traceren zijn we nu toch al.


Overigens een algemene vraag die in mij opkomt bij dit soort discussies: diverse mensen gaan echt helemaal uit hun bol bij elke beperking van hun autogebruik en vinden dan prompt, dat er meer wegen moeten komen. Nou vraag ik me af: zijn dat ook die mensen die bij wegenonderhoud de wegwerkers van de sokken rijden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56614714
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:56 schreef FJD het volgende:
In de theorie heb je gelijk, in de praktijk is alles wat de overheid opstart en onderhoudt zo ontzettend duur en inefficiënt dat de overhead kosten van het kilometer registratiesysteem zo hoog zullen zijn dat je beter kunt leven met de inefficiëntie van het doorrekenen in de brandstofprijzen. Dat systeem ligt er namelijk al, opschalen is dan niet meer zo moeilijk.
Natuurlijk kan de overheid een project wel efficiënt uitvoeren, maar het is parlementaire bemoeienis die projecten duur en inefficiënt maakt. Denk maar aan de invoering van het toeslagenstelsel, de Belastingdienst heeft vaak gewaarschuwd dat zij het niet aan konden, toch moest het parlement zijn zin doorzetten. Of denk aan al die aanvullende eisen die op een achternamiddag even worden geformuleerd met betrekking tot een infrastructuurproject terwijl de fundering al in de grond zit.

Het gaat telkens weer mis op het punt waar het parlement zich met de operationele zaken gaat bemoeien. Het parlement moet enkel een politiek kader (zij moet een soort entrepeneur zijn) aangeven, vervolgens zou het aan de operationele organen moeten zijn om binnen die grenzen vrij projecten te kunnen realiseren. Er moet een harde begrenzing komen van de macht van het parlement, een point-of-no-return waarna het parlement geen aanvullende eisen meer mag stellen, geen grote wijzigingen meer mag doorvoeren en niet meer mag ingrijpen in de uitvoering van een project.

Als politici dit land echt beter willen maken moeten zij de moed hebben zichzelf deels buiten spel te zetten. Er moet een besef komen dat het parlement niet zomaar alles kan, bijkomend voordeel is dat mensen hopelijk meer eigen verantwoordelijkheid gaan nemen. Een beetje meer stroomlijning in het politieke apparaat, een meer zakelijk aanpak en niet eindeloos ouwe-hoeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 09-02-2008 00:48:45 ]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 00:34:24 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56615232
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat klopt, is simpel aan te tonen door een rondje te fietsen. Vervuiling komt vrij bij de verbranding van brandstof, het is rechtstreeks te wijten aan het gebruik van olie gebaseerde brandstoffen.
Dus als ik met mijn auto rij verbruik ik geen brandstof??? Dat moet je mij even in Jip en Janneke taal uitleggen.

Even in de lijn van jou gedachte dat de heffing niet bij de brandstof kan

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 09-02-2008 00:40:42 ]
pi_56615503
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:34 schreef AchJa het volgende:
Dus als ik met mijn auto rijd verbruik ik geen brandstof??? Dat moet je mij even in Jip en Janneke taal uitleggen.
Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Laat ik nog één poging wagen.

Vervuilende stoffen zoals koolstofmono-oxide, stikstofoxiden en zwaveloxiden komen vrij bij de verbranding van fossiele brandstoffen zoals benzine, diesel en gas. Enkel als je voor de aandrijftechniek van een auto gebruik maakt van een verbandingsmotor komen er dus deze vervuilende stoffen vrij, immers, enkel dit type motor maakt gebruik van de verbranding van brandstoffen.

Een auto die rijdt op zonne-energie maakt geen gebruik van fossiele brandstoffen, deze auto rijden wel maar zijn niet vervuilend, hiermee is dus aangetoond dat het niet de auto is die vervuild. Maar dat het de verbranding is van fossiele brandstoffen die voor vervuiling zorgt en niet de auto op zich.
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:34 schreef AchJa het volgende:
Even in de lijn van jou gedachte dat de heffing niet bij de brandstof kan
Lees mijn vorige posts (discussie met Hukkie) maar eens, daar staat het keurig in uitgelegd.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 00:58:59 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56615782
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Laat ik nog één poging wagen.

Vervuilende stoffen zoals koolstofmono-oxide, stikstofoxiden en zwaveloxiden komen vrij bij de verbranding van fossiele brandstoffen zoals benzine, diesel en gas. Enkel als je voor de aandrijftechniek van een auto gebruik maakt van een verbandingsmotor komen er dus deze vervuilende stoffen vrij, immers, enkel dit type motor maakt gebruik van de verbranding van brandstoffen.

Een auto die rijdt op zonne-energie maakt geen gebruik van fossiele brandstoffen, deze auto rijden wel maar zijn niet vervuilend, hiermee is dus aangetoond dat het niet de auto is die vervuild. Maar dat het de verbranding is van fossiele brandstoffen die voor vervuiling zorgt en niet de auto op zich.
Helemaal geweldig, maar zolang er hier in Nederland geen hond rijdt in een auto op zonne energie, kernenergie of kolen kan je imo de heffing op de benzine/ diesel/ lpg gooien. Of ben jij grootverbruiker van buitenboordmotoren en kettingzagen.

En als jij meent dat dat onderscheid niet gemaakt kan worden, dat wordt het al zie bv rode diesel.
pi_56615881
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:58 schreef AchJa het volgende:
Helemaal geweldig, maar zolang er hier in Nederland geen hond rijdt in een auto op zonne energie, kernenergie of kolen kan je imo de heffing op de benzine/ diesel/ lpg gooien. Of ben jij grootverbruiker van buitenboordmotoren en kettingzagen.
Politiek is vooruit denken. Termijnen van 30, 40 jaar (tenminste zo zie ik het). Bovendien kun jij noch ik de toekomst niet voorzien, en daarom is het belangrijk aan een toekomstbestendig systeem te gaan werken. Iets meer visie graag.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 01:11:49 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56616035
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Politiek is vooruit denken. Termijnen van 30, 40 jaar (tenminste zo zie ik het). Bovendien kun jij noch ik de toekomst niet voorzien, en daarom is het belangrijk aan een toekomstbestendig systeem te gaan werken. Iets meer visie graag.
Dan is de wegenbelasting uitermate toekomstbestendig, iedereen met een voertuig betaalt.
pi_56616354
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:11 schreef AchJa het volgende:
Dan is de wegenbelasting uitermate toekomstbestendig, iedereen met een voertuig betaalt.
Dat systeem biedt nul incentives om schone voertuigen te ontwikkelen en voertuigen die niet meer rijden op de traditionele brandstoffen.
pi_56636923
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het gaat telkens weer mis op het punt waar het parlement zich met de operationele zaken gaat bemoeien. Het parlement moet enkel een politiek kader (zij moet een soort entrepeneur zijn) aangeven, vervolgens zou het aan de operationele organen moeten zijn om binnen die grenzen vrij projecten te kunnen realiseren. Er moet een harde begrenzing komen van de macht van het parlement, een point-of-no-return waarna het parlement geen aanvullende eisen meer mag stellen, geen grote wijzigingen meer mag doorvoeren en niet meer mag ingrijpen in de uitvoering van een project.

Als politici dit land echt beter willen maken moeten zij de moed hebben zichzelf deels buiten spel te zetten. Er moet een besef komen dat het parlement niet zomaar alles kan, bijkomend voordeel is dat mensen hopelijk meer eigen verantwoordelijkheid gaan nemen. Een beetje meer stroomlijning in het politieke apparaat, een meer zakelijk aanpak en niet eindeloos ouwe-hoeren.
Hier heb je wel een punt, moet ik zeggen.
Toch gaat het in de uitvoering ook nog wel eens mis. Er moet dus ook een harde begrenzing komen aan de uitvoering.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56637689
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Toch gaat het in de uitvoering ook nog wel eens mis. Er moet dus ook een harde begrenzing komen aan de uitvoering.
Fouten in de uitvoering zijn veel lastiger te voorkomen. Natuurlijk, een doorgewinterde projectmanager maakt met een ervaren projectteam minder fouten dan een minder ervaren manager met een projectteam dat ook pas net zijn eerste klus achter de rug heeft. Maar een project is vaak zo complex dat het eigenlijk niet mogelijk is fouten tot nul te reduceren. Fouten maken is menselijk dus dat blijf je houden. Bemoeienis van de politiek is echter geen menselijke fout die niet te voorkomen is, dat is iets dat systematische in zit gebakken in overheidsprojecten en daarom falen ze vaak.
  zondag 10 februari 2008 @ 11:07:08 #166
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56639703
En van de BPM zijn we ook nog niet af

BPM mogelijk toch een blijvertje
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 februari 2008 @ 11:11:58 #167
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56639753
Word ik even genaaid met mijn Mercedes 200 D uit '83.

pi_56649741
Het Singaporese systeem werkt met een kaart volgens mij. Zonder GPS dus, veel beter.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 18:19:32 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57226368
quote:
SP wil rekeningrijden met kilometerstand
Uitgegeven: 7 maart 2008 10:13
Laatst gewijzigd: 7 maart 2008 10:13

DEN HAAG - De SP wil een systeem van rekeningrijden met behulp van de kilometerstand. SP-leider Jan Marijnissen zei dat vrijdag in het radioprogramma De Ochtenden. De partij komt binnenkort met zijn voorstel naar buiten.

Het systeem komt erop neer dat automobilisten het aantal gereden kilometers moeten opgeven en op basis daarvan een heffing betalen. Net als in de plannen van verkeersminister Camiel Eurlings betaalt de automobilist dan voor het gebruik van de auto en niet voor het bezit, aldus Marijnissen.

De SP ziet niets in het voorstel van Eurlings om de files terug te dringen, omdat het te ingewikkeld en te duur zou zijn. Eurlings wil het verkeer via satellieten identificeren en registreren en zo een heffing in rekening brengen.
nu.nl



Geweldig, dat het plan van de SP er maar doorgedrukt mag worden. Het wordt dan lekker goedkoop rijden voor mij, want mijn km teller is al tijden kapot.
pi_57240134
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

nu.nl



Geweldig, dat het plan van de SP er maar doorgedrukt mag worden. Het wordt dan lekker goedkoop rijden voor mij, want mijn km teller is al tijden kapot.
hmm ik zie een run op kilometer terug draai "services"
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 20 april 2008 @ 16:08:52 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58180599
quote:
Km-heffing in gevaar
door Edwin Timmer
DEN HAAG - De invoering van de kilometerheffing komt in gevaar omdat de transportwereld dreigt dwars te gaan liggen.

Daarmee zou een van de belangrijkste steunpilaren onder het kolossale antifileproject van minister Eurlings (Verkeer) wegbreken. De 140.000 Nederlandse vrachtwagens zijn in 2011 de eerste die moeten starten met de kilometerheffing. Die positie als proefkonijn zit de vervoerders al niet lekker, maar het zijn de sterke aanwijzingen voor een duurder eurovignet en een hogere motorrijtuigenbelasting (mrb) voor vrachtwagens die de deur dicht gooien. De kostenstijging zou staan in de fiscale brief over de km-heffing waarop staatssecretaris De Jager (Financiën) nog broedt.

"De keiharde afspraak is: anders betalen voor mobiliteit, niet meer betalen", zegt Alexander Sakkers, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland. "Ik ben de laatste om rigoureuze toestanden uit te halen. Maar wat heb ik nog aan de kilometerheffing als wij alleen maar meer betalen? Ik denk dat bij heel zakelijk rijdend Nederland het draagvlak weg slijt."

Financiën stuurt aan op de kostenverhoging omdat vrachtwagens vergeleken met auto's weinig mrb betalen, weet Sakkers.
Telegraaf

Ik meende dat de MRB zou verdwijnen bij de invoering van de KM heffing??? Zo niet dan worden we idd weer dubbel genaaid, overigens worden we ook met de KM heffing genaaid in de lengte of de breedte.
pi_58180837
quote:
Op zondag 20 april 2008 16:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Telegraaf

Ik meende dat de MRB zou verdwijnen bij de invoering van de KM heffing??? Zo niet dan worden we idd weer dubbel genaaid, overigens worden we ook met de KM heffing genaaid in de lengte of de breedte.
as usual, ze zijn vergeten het woord miljeuk te gebruiken, dus daar komt vast nog een extra kostenpost voor
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 21 april 2008 @ 15:18:27 #173
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_58203938
Er verdwijnt geen belasting, BPM blijft, Houderschapsbelasting blijft (krijgt alleen een andere naam, inzetenenbelasting) en de brandstof accijnzen blijven torenhoog. Daar komt dus bij de kilomterheffing. (naast de fijnstoftax en de slurptax) Leuker kunnen ze het niet maken.

Overheid.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 21 april 2008 @ 15:59:27 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58204677
Deze kon hier ook wel bij vond ik:
quote:
Provinciale heffing voor auto verdubbeld
Uitgegeven: 21 april 2008 11:10
Laatst gewijzigd: 21 april 2008 11:11

VOORBURG - Nederlanders betalen op dit moment twee keer zoveel opcenten motorrijtuigenbelasting in vergelijking met het jaar 2000. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag.
ANP

De opcenten vormen voor provincies de belangrijkste inkomstenbron. In totaal betalen eigenaren van auto's en motoren dit jaar 1,3 miljard euro aan opcenten aan de provincies. In 2000 lag dat bedrag nog op ruim 600 miljoen euro.

Zuid-Holland

Zuid-Holland is de duurste provincie als het gaat om de opcenten. De gemiddelde voertuigbezitter is in Zuid-Holland 192 euro aan opcenten kwijt, 33 euro meer dan in 2007.

Op de opcentenranglijst is Gelderland tweede met gemiddeld 182 euro. Inwoners van Drenthe, Friesland, Limburg en Utrecht betalen ook meer opcenten dan het landelijk gemiddelde. Dat bedraagt 168 euro, 15 euro meer dan in 2007.

Opbrengsten

De provincies bepalen zelf de hoogte van de opcenten. Met de opbrengsten betalen ze investeringen in wegen, natuur, recreatie en andere zaken.

De opcenten worden berekend als een vast percentage over de hoofdsom van de motorrijtuigenbelasting die het Rijk oplegt. De hoogte van de belasting is afhankelijk van het gewicht van het voertuig en het type brandstof.

Vrijstelling

Taxi's, (dieren)ambulances, lijkenvervoer, auto's ouder dan 25 jaar, defensie- en politiematerieel zijn vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting en daarmee dus ook van opcenten.
(c) ANP
nu.nl

Ook de provincie gebruikt de automobilist als melkkoe.
  maandag 21 april 2008 @ 16:56:35 #175
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58205698
De overheid draait onze economie nog de nek om, vooral als ze de transportsector treffen.

Het lijkt wel of dat tuig niet in de gaten heeft dat ze met hun gegraai een spoor van financiële vernieling achterlaten.
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:19:02 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58220172
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:37 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
Moet je wel 400 euro in de maand hebben natuurlijk
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel
Misschien omdat daar werk te vinden is ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:47:30 #177
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_58221801
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
Misschien omdat daar werk te vinden is ?
Klopt, tenzij je graag met vee werkt dan is er genoeg werk buiten de randstad.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_58222275
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Moet je wel 400 euro in de maand hebben natuurlijk
[..]

Misschien omdat daar werk te vinden is ?
er is overal werk te vinden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:15:18 #179
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58223721
Ik doe sinds kort mee aan Filemijden op de A16. (http://www.filemijdena16.nl)
Voor elke keer dat ik na 19:00 over de Moerdijkbrug rijd krijg ik 4 euro van rijkswaterstaat ivm de werkzaamheden aan de moerdijkbrug.

Ik vind het een goede actie. Tot op heden heb ik nog maar 1.5 keer de file gemeden. Maar het is een goede proef om te zien of je mensen met financiele prikkels kan sturen om een ander rijgedrag aan te nemen. Denk niet dat het gaat werken.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:37:10 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58226924
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

er is overal werk te vinden
lees die zin nou zelf nog eens door en stuur voor de lol eens wat sollicitatiebrieven op vacatures (if any..) in Drenthe en friesland bijvoorbeeld
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_58230734
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.
yep autorijden word duur heel erg duur, ik ben ook tegen hoor
quote:
Sowieso is het een gruwelijke inperking op de bewegingsvrijheid en ook de privacy komt nog verder in het geding. En het ergste van alles, door dit armzalige grafplan staat er in 2016 geen kilometer minder file, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Wat je wel zal krijgen is dat mensen die nu net nog een auto kunnen betalen om naar hun werk te gaan dat straks net niet meer kunnen en dus maar liever werkeloos thuis gaan zitten.
privacy is ook een goed punt inderdaad als het zo doorgaat kunnen ze precies zien waneer je bij de hoeren bent geweest en waar en waneer je iets te hard hebt gereden. OV met chip en auto met GPS welkom controle staat

waar ik het niet mee eens ben is het vetgedrukte, sterker nog je mag de haard al wel aansteken, want er zijn genoeg mensen die nu een auto rijden en het met dit systeem echt niet meer kunnen. bedenk maar het is niet alleen dit ook de kosten van verzekering, benzine (die alsmaar stijgt) en wegenbelasting
quote:
Nee, absoluut tegen

Dit kabinet gaat dit als wet doordrukken dus ook al komt de volgende kabinetsperiiode heel iemand anders aan de macht dan gaat dit plan alsnog door. Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd
tja...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58250495
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

lees die zin nou zelf nog eens door en stuur voor de lol eens wat sollicitatiebrieven op vacatures (if any..) in Drenthe en friesland bijvoorbeeld
In brabant wordt er gewoon aan je getrokken maar jij noemt dan ook wel weer een paar provincies
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58250977
Heh, top idee. In 2012 is de benzine wel ergens rond de 3 euro per liter, gooien we er gelijk een kilometerheffing tegenaan om een laatste trap te geven tegen de economie, voor zover die we dan nog hebben.

In principe dus écht een goed idee, autorijden moet worden ontmoedigd, alleen jammer dat dat moet in mijn leven. Kunnen we de volgende generaties niet laten boeten voor ons onverantwoordelijk gedrag?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 23 april 2008 @ 12:37:32 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58251167
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In brabant wordt er gewoon aan je getrokken maar jij noemt dan ook wel weer een paar provincies
In Brabant zijn de huizenprijzen dan ook weer vergelijkbaar met die uit de Randstad. Vooral bij de gebieden waar het economisch goed gaat.
The End Times are wild
pi_58251751
Gelukkig heb ik me motorrijbewijs binnekort
Heb ik niks met die kilomterheffing te maken

Maar ben erg benieuwd hoe ze dit gaan regelen omdat natuurlijk veel mensen fraude zullen proberen te plegen.
Ook erg belangrijk is je privacy, misschien nieuwe weet voor maken en dan ook meteen de OV chipkaart bij betrekken.
Maar ze zeggen dat niet veel duurder word dan de wegenbelasting, maar ben bang dat ze dit niet waar gaan maken en veel duurder word gemiddeld voor iedereen.
............................
pi_58251829
Over de privacy:

www.nu.nl, 6 februari 2008
quote:
'Anoniem rekeningrijden mogelijk'

Uitgegeven: 6 februari 2008 09:51

AMSTERDAM - Anoniem rekeningrijden met de auto is mogelijk. Automatiseerder LogicaCMG heeft samen met elektronicabedrijf Siemens een systeem ontwikkeld waarbij de gereden route onbekend blijft. Dat heeft een woordvoerder van LogicaCMG woensdag bevestigd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf. LogicaCMG en Siemens trekken samen op in de hoop straks de opdracht binnen te halen van het ministerie van Verkeer en Waterstaat voor het systeem dat rekeningrijden in Nederland mogelijk moet maken. Ook veel andere bedrijven in binnen- en buitenland hebben hun interesse getoond.

Prijs
Volgens de woordvoerder van LogicaCMG is het systeem gebaseerd op het gegeven dat voor verschillende wegen dezelfde kilometerprijs wordt berekend. Met een prepaidkaart worden wel de gereden kilometers afgerekend, maar blijft de route 'geheim'. De automoblist moet de kaart kunnen kopen in bijvoorbeeld supermarkten en tankstations.

Systemen
LogicaCMG kan niet aangeven of het scheelt in prijs om wel of niet anoniem te rijden. "Daarvoor is het nog veel te vroeg. Dit is een van de mogelijke systemen", aldus de woordvoerder.
De Tweede Kamer praat woensdag over het rekeningrijden. Het privacy-aspect is een van de vraagstukken die moeten worden opgelost bij het ontwerpen van systemen in de strijd tegen files.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_58253388
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Brabant zijn de huizenprijzen dan ook weer vergelijkbaar met die uit de Randstad. Vooral bij de gebieden waar het economisch goed gaat.
daar heb je dan wel weer veel dorpen stadjes die voor de grote steden liggen waar het een stuk goedkoper is maar waarmee je toch binnen een kwartier op je werk bent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 april 2008 @ 10:33:08 #188
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58273315
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Over de privacy:

www.nu.nl, 6 februari 2008
[..]


Prepaid kaart. Stopt je auto als je een kilometer teveel rijdt dan? Of kan je je rijtegoed opwaarderen? (krijg je weer boetes omdat je aan het sms'en bent tijdens het rijden )

En terugdringen van de files... Als de kosten zo hoog gaan oplopen staan er straks geen files met Golfjes, 206jes, Bora's, en S40's maar files met Maserati's, A8ten, 7 series en Touarecs....
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58283766
Vandaag de motorrijtuigenbelasting voor mijn motor binnengekregen, u weet wel, zo'n voertuig die niet voor files zorgt.. van 60 euro naar 68 euro.. een verhoging van meer dan 10%.. ja, als je de files moet oplossen dan tref je gewoon iedereen die zijn best doet om de files te verkleinen nietwaar..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')