Ja oeps, ik gooide hem dicht en had het niet doorquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:52 schreef DarkElf het volgende:
Een nieuw topic want ik meen gezien te hebben dat de oude dicht was en er geen nieuwe was.
Voel je alsjeblieft vrij om het recept voor me uit te tikken als het lekker wasquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:22 schreef Sudderpot het volgende:
Vanavond een recept uit de laatste Delicious, snelle stroganoff.
Tnx voor de tip, ik moet mijn kipsaté nog marineren voor morgenavond. Zo nog even doen voor ik naar bed gaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:56 schreef Xennia het volgende:
Varkenshaassate, gebakken uitjes, gebakken aardappels, ijsbergsla met feta en rode ui
Hartige of zoete? Ik vind de zout/knof-bananenchipjes altijd het lekkerstquote:
zoetequote:Op woensdag 30 januari 2008 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hartige of zoete? Ik vind de zout/knof-bananenchipjes altijd het lekkerstOf zelf maken met superveel chilivlokken
Water en bammetjes hier, en een appel.
Je koopt ze bij de suri/turkse/whatever winkel. Van die lange repen. Superlekker, vind ik. En ontieglijk verslavend. Knapperig, licht zout en met een vleugje knoflook. Mmm.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zoete
ken ze eigenlijk alleen maar zoet
vroeger at ik ze heel vaak, heb ze echt al geen jaren meer gegeten, gisteren kreeg ik ineens de geest
nog nooit hartige gezien ook?
quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:18 schreef PeRi het volgende:
Je moet ze zelf maken joh! Veel en veel lekkerder! Je koopt groene bananen bij de surinaamse toko, wel echt groen, mag geen streepje geel te zien zijn [ afbeelding ]!
Je schilt ze, snijden (rondjes of reepjes) - niet te dun maar ook niet te dik, flink wat zout erop, wat knoflookpoeder overheen als je dat lekker vindt, en bakken maar tot ze goed goudgeel zijn [ afbeelding ] .
Gewoon die repen banaan friturenquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]![]()
bakken in de oven of in een pan met olie, of boter, of wat?
ik was weer te snelquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:21 schreef PeRi het volgende:
Oh ik had al geedit [ afbeelding ]. Wat olie in een pan. Ik gebruik een hoge wokpan tegen de oliespetters.
Nee hoor, naar je eigen smaak toch? Mijn moeder vindt me ook stom dat ik het ervoor doe, maar dan vind ik het gewoon lekkerder. Eigenlijk maakt het geen fluit uit ookquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:22 schreef ColdFeet het volgende:
Peri, ik kruid ze altijd pas na t frituren [afbeelding] Is dat gek? [afbeelding]
Niet teveel olie, anders heb je weer zo'n bak oliechips. Klein laagje, dat het wel kan frituren en af en toe keren. En goed in de gaten houden, want het gaat echt heel hard en voor je het weet zijn ze zwartquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik was weer te snel [afbeelding]
ik ga dat wel een keer proberen [afbeelding]
gewoon een klein beetje olie in de wok en bakken maar?
kan weinig aan mis gaan lijkt me [afbeelding] of moet je ze meer frituren in de olie, een grotere laag dus?
quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:23 schreef PeRi het volgende:
[..]
Nee hoor, naar je eigen smaak toch? Mijn moeder vindt me ook stom dat ik het ervoor doe, maar dan vind ik het gewoon lekkerder. Eigenlijk maakt het geen fluit uit ook [ afbeelding ].
quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
[afbeelding] Ik check je fobo en denk: die zal er wel verstand van hebben [afbeelding]
Lekker!Recept?quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:07 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik wacht tot mijn ovenschotel klaar isVegetarische chili
Met een beetje hulp van Maggiquote:
Mixen met water, ongeveer 1 op 1quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:12 schreef Qwea het volgende:
extran. Wat is dat eigenlijk toch ook goor spul
Klinkt lekkerquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:03 schreef Mejoon het volgende:
Heb net wat gegeten van mijn kersencrumble. Is eigenlijk voor na het eten met een bolletje vanille-ijs.
Zometeen kip uit de oven met gebakken aardappeltjes en verschillende soorten groente.
Kan ik me voorstellen, de combinatie klinkt goed.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef DarkElf het volgende:
de wortelsoep met koriander en feta was
Nonnevotte!quote:Op donderdag 31 januari 2008 08:45 schreef Koningin het volgende:
Dalijk lekker een nonnevot
[ afbeelding ]
en vanavond balkebrij, heeeeerlijk.
Oeh, die witlof ziet er zo wel erg smakelijk uit. Dat ga ik ook eens zo maken. Hoe lang moet 't ongeveer in de oven?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik at alleen, dus heb de restjes maar opgemaakt: risotto met prei en citroen en gerookte zalm, en witlof uit de oven (met olijfolie/peper/zout/beetje balsamico). Was erg lekker!
[ afbeelding ]
Tnx, ik had nog geen honger, maar het water loopt me nu in de mondquote:Op donderdag 31 januari 2008 15:50 schreef Isegrim het volgende:
Twee hamburgers met mayo, curry en uitjes.![]()
quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:15 schreef Mikkie het volgende:
Bedankt hè
Inmiddels heb ik zin in pizza, broodjes shoarma en broodjes hamburger
dat doet die reclame idd ook gelovenquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die Casa di Mama pizza's zijn best goed te doen, zeker voor diepvriespizza's.
Klopt, ik had de 4 kaas variant en het is de lekkerste diepvriespizza die ik kenquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die Casa di Mama pizza's zijn best goed te doen, zeker voor diepvriespizza's.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:48 schreef Weird- het volgende:
M'n vader gaat over 5 minuutjes chinees halen
Ik denk dan aan mijn vader, hij hield van tjap tjoy met garnalen uit die restaurant.... Ik mis hemquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:31 schreef Qwea het volgende:
[..]dat wouden mijn ouders ook eten vanaaf. Ik moet er niet aan denken
wat heb je er mee gedaan?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:21 schreef Isegrim het volgende:
Struisvogelbiefstuk is wel lekker.Had 't nog nooit gehad.
't was toch echt zeer goed te nassenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:31 schreef Qwea het volgende:
[..]dat wouden mijn ouders ook eten vanaaf. Ik moet er niet aan denken
Ik heb er ook een beetje last van (heb het heel druk, daar komt het vast door).Manlief blij, die mag nu elke dag kiezen wat we gaan eten, en boodschappen doenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:55 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet het nog niet. Het ontbreekt me de laatste tijd een beetje aan inspiratie.Ik weet ook steeds niet waar ik zin in heb, loop een uur in de super rond te dwalen me af te vragen wat ik wil eten.
Salsa: tomaten, lente uitje, teentje knoflook, fijngesneden peterselie en een tl rode wijnazijnquote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Oei, lekker DE! Receptje, alsjeblieft?
Hier koffie en bananenchips
Hier hetzelfde. Erg druk op mijn werk momenteel. Als ik thuiskom geen zin om te koken.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb er ook een beetje last van (heb het heel druk, daar komt het vast door).Manlief blij, die mag nu elke dag kiezen wat we gaan eten, en boodschappen doen
Vanavond wordt voor ons ook de laatste fatsoenlijke maaltijd van dit weekend ben ik bangquote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:53 schreef Spazzattack het volgende:
Ik heb nog geen idee wat ik vanavond eet, maar ik weet wel dat ik zo dadelijk gewoon aan de tosti ga. Met de carnaval is eten niet zo belangrijk.
In Oldenzaal, waar ik woonquote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:22 schreef Spazzattack het volgende:
Heel slim, dat is hoe het gaat met carnaval.
Waar ga je het trouwens vieren?
Hm.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:57 schreef Qwea het volgende:
vanaaf pannekoeken
Heerlijk en stukken beter dan kant en klaar.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:50 schreef Steven184 het volgende:
Vanaaf zelf pizza's maken, altijd leuk en lekker.
Dat ga ik dus ook maar maken vanavond, die witlof.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik at alleen, dus heb de restjes maar opgemaakt: risotto met prei en citroen en gerookte zalm, en witlof uit de oven (met olijfolie/peper/zout/beetje balsamico). Was erg lekker!
[ afbeelding ]
Witlof door de helft, olijfolie insmeren, peper en zout en wat balsamicoazijn erover, oven voorverwarmen op 200 graden, witlof erin, 10 minuten aan elke kant en dan even kijken of je 't al hapklaar vindt. De één wil z'n witlof wat rauwer dan de ander, en dit waren hele kleine stronkjes. Was erg lekkerquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat ga ik dus ook maar maken vanavond, die witlof.Heb je nog een soort van recept of was het meer à la improvisado?
Ik heb ze net ingesmeerd, heb alleen nog wat honing toegevoegd aan de mix.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:23 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Witlof door de helft, olijfolie insmeren, peper en zout en wat balsamicoazijn erover, oven voorverwarmen op 200 graden, witlof erin, 10 minuten aan elke kant en dan even kijken of je 't al hapklaar vindt. De één wil z'n witlof wat rauwer dan de ander, en dit waren hele kleine stronkjes. Was erg lekker!
Ok, dit las ik dus om 17.00 uur, ben in de auto gestapt, ingredienten gehaald en ziehier wat ik 5 minuten geleden in de oven heb gestoptquote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:50 schreef Steven184 het volgende:
Vanaaf zelf pizza's maken, altijd leuk en lekker.
Dat had ik erbij moeten zeggen, ik had ze gewoon in een open schaal liggen, dan worden ze mooi bruin en crispy. Weet je het voor de volgende keerquote:Op zaterdag 2 februari 2008 18:53 schreef Isegrim het volgende:
De witlof was wel okay, maar toch nog vrij bitter. Ik had gehoopt dattie wat meer gekarameliseerd zou zijn. Maar misschien moet het de volgende keer niet in een dichte bak maar op een roostertje ofzo, want het werd wel een beetje een natte boel...
De tijmaardappeltjes waren erg lekker.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 18:48 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ok, dit las ik dus om 17.00 uur, ben in de auto gestapt, ingredienten gehaald en ziehier wat ik 5 minuten geleden in de oven heb gestoptIk had zo'n zin in om het zelf te maken
[ afbeelding ]
Kom ik toch emt goede ideeenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 18:48 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ok, dit las ik dus om 17.00 uur, ben in de auto gestapt, ingredienten gehaald en ziehier wat ik 5 minuten geleden in de oven heb gestoptIk had zo'n zin in om het zelf te maken
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 februari 2008 12:12 schreef SHE het volgende:
Vanavond beslist mijn betere helft en dus kan ik rekenen op wedges en nuggets... *sigh*
Ik begrijp het echt niet hoor; hoe samengeperst kippenvlees in een krokant jasje je favo dish kan zijn.quote:Op zondag 3 februari 2008 12:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijnwil ook altijd nuggets als we patat ofzo halen, maar die dingen smaken écht nergens naar
Nou, 't is niet z'n favo dish hoor, maar hij bestelt ze dan wel altijd. Ik snap 't ook niet, je kunt net zo goed karton in paneermeel bakken, dan heb je hetzelfde.quote:Op zondag 3 februari 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik begrijp het echt niet hoor; hoe samengeperst kippenvlees in een krokant jasje je favo dish kan zijn.
Als ik ze eet doe ik er een enorme lik pindasaus op.quote:Maar mannen bijven altijd een beetje kind zeggen ze..en dat vind ik eigenlijk heel gezond, dus ik doe gewoon met 'm mee.
Ik prop die dingen wel lekker tussen een broodje, met wat sla, tomaatjes , relish en augurkjes.
Hij eet ze gewoon puur natuur, met appelmoes
Oooo ik zit hele tijd al te denken, ik heb ergens zin in, maar wist niet wat, DAT! dus.quote:
Wij hebben dat toetje ook.quote:Op zondag 3 februari 2008 19:10 schreef sieske het volgende:
ik had kofta wereldgerecht met monatoetje van de maand Noga na. Smaakte goed!
Ja, recept graagquote:Op zondag 3 februari 2008 22:48 schreef ColdFeet het volgende:
Turkse courgettekoekjes, gehaktrolletjes, couscoussalade, tzatziki en van dat keiharde Egyptische brood gegeten. Lekker dus.
Toe sinaasappelpudding met slagroom en granaatappelpitten, met ingang van heden mijn favoriete toetje!
dat klinkt zeker niet verkeerd...quote:Op zondag 3 februari 2008 23:24 schreef ColdFeet het volgende:
Die zijn weer heel trots dat ze nu weer 'het oude vertrouwde recept' hebben.quote:
Na 4 stuks hoef ik die dingen de komende paar maanden ff niet.quote:Op maandag 4 februari 2008 17:54 schreef Isegrim het volgende:
Broodjes bapao rundvlees met zoete chilisaus. Moet een beetje opschieten.
Knap je af als ik zeg dat zelfgemaakte bapao-broodjes heerlijk zijn?quote:Op maandag 4 februari 2008 18:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Na 4 stuks hoef ik die dingen de komende paar maanden ff niet.
Als toetje straciatella-yoghurt.
Nee hoor, dat is vast veel lekkerder dan de voorverpakte exemplaren, maar ik eet die dingen eigenlijk alleen als ik echt geen tijd heb om te koken.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Knap je af als ik zeg dat zelfgemaakte bapao-broodjes heerlijk zijn?![]()
Recept?!quote:Op maandag 4 februari 2008 21:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Knap je af als ik zeg dat zelfgemaakte bapao-broodjes heerlijk zijn?
Heb ik zo niet bij de hand. Ik weet wel dat je voor het deeg een deel maizena gebruikt bij de bloem, daar wordt het zo mooi zacht van. Je vult ze met een lekker vleesprutje, stoomt ze een paar minuutjes in de bamboe stoommand, en dipt ze in chilisausquote:
Wat eet jij toch altijd lekker, gevarrieerd en speciaal.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:07 schreef ColdFeet het volgende:
Vanavond kip met lente-uitjes in een soja-chilisausje, met erbij een salade van gegrilde courgette en gehakte koriander, met een dressing van limoen, gember, chilipepers en knoflook. Best lekker! Nu even een sinaasappel eten.
Thanksquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Wat eet jij toch altijd lekker, gevarrieerd en speciaal.
Heerlijk
Bapao beslag kun je t makkelijkst en lekkerst maken van gewone witbroodmix, van die kant en klarequote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heb ik zo niet bij de hand. Ik weet wel dat je voor het deeg een deel maizena gebruikt bij de bloem, daar wordt het zo mooi zacht van. Je vult ze met een lekker vleesprutje, stoomt ze een paar minuutjes in de bamboe stoommand, en dipt ze in chilisaus
(volgens mij was het een recept van Jamie Oliverdat ik toen nog een beetje heb aangepast)
Vanavond kip met lente-uitjes in een soja-chilisausje, met erbij een salade van gegrilde courgette en gehakte koriander, met een dressing van limoen, gember, chilipepers en knoflook. Best lekker! Nu even een sinaasappel eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |