abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56303283
Ik ben nu risotto aan het maken met groentebouillion. Straks gaan daar nog bosuitjes, gerookte kipfilet, rookkaas en mango in .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_56303309
Doe je 'n foto erbij, Q?

Mango erdoor klinkt wel wild
pi_56303801
Ik ga een poging doen, als mijn vriend het niet meteen op eet . Tussendoor foto's maken gaat niet meer lukken .
pi_56305405
Mijn visrisotto:

Ingrediënten200 ml droge witte wijn
300 g risottorijst
750 ml visboullion (van tablet)
peultjes
150 gr garnalen
300 gr stevige vis (bijv. tilapia)
2 teentjes knoflook
1 ui
BereidenSnijdt de knoflook en ui fijn. Fruit deze in een beetje margarine of olijfolie. Voeg hierna de rijst toe en schep deze om totdat alles met een dun laagje bedekt is.

Voeg bij laag vuur de wijn toe en wacht tot deze helemaal opgenomen is. Voeg nu beetje bij beetje de boullion toe, wacht steeds tot het door de rijst opgenomen is.

Bak zo nodig kort de vis en kook de peultjes kort. Bij het laatste beetje boullion voeg je de vis en de peultjes toe. Warm nog even door en meng uitiendelijk de garnaaltjes erdoorheen.

Allerlekkerste risotto vind ik trouwens met asperges!
Sweet and innocent...
pi_56307638
ik ga zo eindelijk beginnen
pi_56308207
De foto is niet zo geweldig, maar het was weer erg lekker. Deze keer met echt heel veel geduld iedere keer een lepeltje bouillion erbij gedaan en veel geroerd, en daar wordt het dus echt lekkerder van.

pi_56309831
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:22 schreef Quinazoline het volgende:
De foto is niet zo geweldig, maar het was weer erg lekker. Deze keer met echt heel veel geduld iedere keer een lepeltje bouillion erbij gedaan en veel geroerd, en daar wordt het dus echt lekkerder van.

[ afbeelding ]
Ik vind juist dat schepje voor schepje zo vreselijk leuk

Mooie textuur; ik moet nog even wennen aan het idee van mango door de risotto Maar ik zal het een keertje proberen.

Oeh, en je brengt me op een uitstekend idee: citroenrisotto!! Citroen, knoflook en parmezaanse kaas is een verrukkelijke combi

Goed recept voor de visrisotto ook; mèn, wat ben ik toch DOL op risotto.
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2008 @ 23:40:22 #58
43556 miss_dynastie
pi_56311371
De laatste risotto die wij gegeten hebben is van Jamie O:
1,5 liter kippenbouillon
handvol gedroogd eekhoorntjesbrood
olijfolie
1 fijngesneden ui
2 fijngesneden stengels bleekselderij
400 gr risotto
1,5 dl witte wijn
peper, zout
wilde paddenstoelen (geen gewone champignons staat erbij -> wij hadden oesterzwammen, shiitakes en kastanjechampignons)
verse peterselie, kervel of dragon
sap van een citroen
25 gram boter
parmezaanse kaas

Bouillon opwarmen en tegen de kook houden. Eekhoorntjesbrood in een kom doen en onder water zetten. Ondertussen olijfolie verhitten en uitje en bleekselderij bakken. Dan de rijst toevoegen en even meebakken. Wijn toevoegen en ondertussen het eekhoorntjesbrood in stukjes hakken. Dan zout, eekhoorntjesbrood en weekvocht (zonder gruis) erdoor gooien en een schep bouillon, bouillon per soeplepel blijven toevoegen tot het vocht helemaal is opgenomen.

Ondertussen de paddenstoelen bakken of grillen zonder olie of boter. Als ze klaar zijn met de gehakte kruiden, zout en citroensap roeren.

Risotto van het vuur halen en boter en parmezaanse kaas erdoor doen.

Een schep risotto, schep paddenstoelen en wat parmezaanse kaas eroverheen.

Als er weer eens bieten in het Odin-pakket zitten ga ik die bietenrisotto eens proberen.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:00:45 #59
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56317761
Rosotto alla Milanese is toch wel favoriet maar de prijs van saffraan is nou niet om over naar huis te schrijven
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56320300
Een tijdje geleden een spinazirisotto gemaakt uit een boek van jamie oliver. Erg lekker.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:04:55 #61
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56322719
Ik maak meestal mijn risotto met courgette en gesneden champignons. In plaats van een gewone ui gebruik ik graag lente-/bosui.
Hoe ik het (kort door de bocht) maak is:
* ui in ringen en fruiten
* risottorijst erbij
* scheutje voor scheutje bouillon erbij (meestal paddestoelen- of groentebouiilon)
* in een andere pan courgette en champignons wokken
* aan het einde groenten bij de risotto

Lekker makkelijk! Helaas niet snel want zodra ik de risotto in de pan doe gaat de kookwekker op 20 minuten, risotto heeft tijd nodig

Laatst ook gemaakt met spinazie en cashewnoten, ook erg lekker!!

Of met cherrytomaatjes, olijven en feta
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:05:00 #62
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_56323957
Wij hebben net risoto met paddenstoelen en spinazie gegeten volgens het recept van Coldfeet En mèt plakjes uitgebakken pancetta
Ik ga het zeker vaker maken
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:17:00 #63
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56324192
En ik heb net de rodebietenrisotto gemaakt van Coldfeet, hij is heerlijk. Alleen ga ik hem de volgende keer maken zonder parmezaan, die serveer ik er dan los bij want ik lust dat echt niet zo

Nog maar eens mijn foto (ja, als ik iets namaak dan moet het ook zo zijn als op mijn voorbeeldplaatje, in dit geval CF )
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:27:33 #64
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56324382
Vegetarische risotto met wilde paddestoelen is ook erg lekker trouwens.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2008 @ 19:30:31 #65
43556 miss_dynastie
pi_56324439
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Vegetarische risotto met wilde paddestoelen is ook erg lekker trouwens.
Dat recept dat ik hierboven postte kun je heel makkelijk vegetarisch maken, groentebouillon ipv kippenbouillon
pi_56324593
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Nog maar eens mijn foto
Ziet er goed uit maar is dat wel pancetta?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:43:27 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_56324695
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:37 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ziet er goed uit maar is dat wel pancetta?
Nope dat is geen pancetta, dat is bakbacon... ik woon en een dorp waar niks 'bijzonders' te krijgen is
Nou ja, vast wel bij de slager maar daar had ik geen zin in. Moest al verder weg omdat er bij de dichtbijzijnde supermarkt geen risottorijst was te vinden

[ Bericht 16% gewijzigd door uniekhoorn op 26-01-2008 19:56:48 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_56328690
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nope dat is geen pancetta, dat is bakbacon... ik woon en een dorp waar niks 'bijzonders' te krijgen is
Nou ja, vast wel bij de slager maar daar had ik geen zin in. Moest al verder weg omdat er bij de dichtbijzijnde supermarkt geen risottorijst was te vinden
Pancetta heb je ook gewoon bij de AH.

Mijn favoriete risotto is rucolarisotto met parmaham

Voor 4 personen: 1 prei, 2 teentjes knoflook, 2-3 bosjes rucola, 3 el boter, 400 g risottorijst, 1 l rundvleesbouillon, 3 cherrytomaatjes, 200 g parmaham, 50 g versgeraspte pecorino, 1 el mascarpone, zout, nootmuskaat, peper.

1) prei wassen en snijden, knoflook pellen en fijn snijden, rucola wassen een klein deel apart houden en de rest fijnsnijden
2) de helft van de boter in een grote pan laten smelten, prei en knoflook daarin aanbakken, de rijst toevoegen evenals de fijngesneden rucola
3) bouillon toevoegen, roeren en steeds wanneer het verdampt is en opgenomen er nieuwe bouillon aan toevoegen
4) als de rijst bijna beetgaar is, de tomaten zeer klein snijden, de ham in smalle reepjes snijden, de resterende rucola fijnsnijden
5) de tomaten, ham, kaas, resterende boter en mascarpone erdoor roeren, risotto met zout, peper en nootmuskaat op smaak brengen, de rauwe rucola erdoor mengen, eet smakelijk
pi_56330421
Dit topic bleef me maar achtervolgen, en ik wilde al heel lang eens risotto maken, dus vanavond heb ik mijn help-het-gaat-vast-verkeerd-angst aan de kant gezet en voor het eerst risotto gemaakt!

Risotto met kip, prei en paprika, kaas erdoorheen en eroverheen Nu geen tijd voor heel verhaal, wel voor een foto'tje

't Was echt heerlijk!
pi_56338130
Uniekhoorn. Wel jammer dat je de parmezaan niet lekker vindt. Ben je geen parmezaanfan of hou je helemaal niet van kaas? Je kunt nl ook wel een andere kaassoort gebruiken.

Ik ga zo even een klein risotto-experimentje doen! Foto volgt.

Razz, mooie kleurencombi ook, zeg Zie ik daar basilicum?
pi_56338209
Of visrisotto maken (bijvoorbeeld met zeevruchten), daar gaat helemaal geen kaas in. Ik ga vanavond de bietenrisotto 'ns doen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_56338995
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:12 schreef ColdFeet het volgende:

Razz, mooie kleurencombi ook, zeg Zie ik daar basilicum?
Yep, verse basilicum.

Ik heb trouwens wel ontdekt dat ik met risotto hetzelfde heb als met burrito's.
Ik blijf er van eten . Totdat ik helemaal hutjemutje vol zit.
pi_56343201
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Yep, verse basilicum.

Ik heb trouwens wel ontdekt dat ik met risotto hetzelfde heb als met burrito's.
Ik blijf er van eten . Totdat ik helemaal hutjemutje vol zit.
Yep, en met taco's (zelfde effect). Ik maak ook altijd expres te veel risotto, zodat ik zeker weet dat ik het de volgende dag weer moet eten, haha!

Ik ga deze week ook weer eens expirimenteren en zal foto's maken dan!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_56343508
Vandaag een experimentele risotto.

Citroenrisotto met basilicum en een salade van gegrilde courgette.
Als het uitje een minuut ofzo staat te fruiten, doe ik er een paar tenen fijngehakte knoflook bij.
De risotto maak ik volgens de 'standaard' bereidingswijze, met witte wijn, scheppen bouillon en op t einde parmezaanse kaas en een klontje boter.

Ik rasp onderwijl de schil van twee (schoongeboende) citroenen, en pers ze uit. 2 Eetlepels citroensap gaan door de risotto (ik denk dat meer citroensap het te zuur zal maken).
Op het einde voeg ik de zest toe tegelijk met boter en parmezaan en laat ik het even rusten. Voor het serveren gaat de fijngescheurde basilicum erbij.

Onderwijl maak ik de courgettesalade

Ik gril de plakjes courgette. Ik heb ze bespoten met wat olie, hoera voor de oliespuitbus! en er wat chilivlokken over gestrooid. (ik moet echt eens een mandoline kopen mijn dunschiller is te smal).

Op het bord giet ik een klein beetje citroensap over de courgette, er gaat wat fijngeknipte bieslook over, een paar drupjes olie en wat zout.

Etenstijd

Natuurlijk ontbreekt de pancetta niet
pi_56344438
Een van de eerste risotto's die ik ooit maakte, was deze, uit de BBC Food Newsletter.
quote:
Roasted butternut squash and sage risotto with pinenuts

Ingredients
1 large butternut squash
2 garlic cloves, peeled
2 tbsp olive oil, plus extra for drizzling
about 15 sage leaves, chopped
flaked sea salt and freshly ground black pepper
3 large knobs of butter
1 large onion, chopped
400g/14oz arborio or other Italian risotto rice
2 glasses white wine
1 litre/1¾ pint hot chicken or vegetable stock
good handful of freshly grated parmesan cheese, plus extra to serve
75g/3oz pinenuts, to serve

Method
1. Preheat the oven to 200C/400F/Gas 6.
2. Cut the butternut squash into 6-8 wedges, remove the seeds and place in a roasting tray. Pound or chop the garlic and add a generous glug of olive oil, half the sage leaves, sea salt and pepper. Tip into the tray and rub over the butternut squash with your hands. Roast in the oven for 40-50 minutes until softened and becoming golden in colour.
3. Once the squash has cooked, cool slightly, then scrape the soft flesh away from the skin into a bowl. Lightly mash with a fork or potato masher until it is fairly chunky in texture. Scrape any sticky juices left in the roasting tray into the bowl and keep warm while making the risotto.
4. Heat the olive oil and a good knob of butter in a deep, heavy-based frying pan or saute pan. Gently fry the onion until softened. Add the rice and stir for about a minute until the grains are coated with the oil and butter. Pour in the wine and stir continuously until it has cooked into the rice. Add a good ladle of hot stock and the remaining sage and season well with salt and pepper. Turn the heat down so the stock is simmering gently. Keep adding ladles of stock as it cooks into the rice, stirring and moving the rice around in the pan. After about 15-20 minutes the rice should be soft but still have a bit of bite left in it. The texture of the risotto should be thick and creamy, but not too loose. Add extra stock if necessary. It may seem tedious standing and stirring but the end result will be worth it.
5. Remove the pan from the heat and gently stir the roasted butternut squash into the risotto with the parmesan, the remaining butter and seasoning to taste. Add any extra stock if the risotto seems particularly thick. Cover with a lid for a couple of minutes as this will give the risotto an even creamier texture.
6. During this time, place the pinenuts in a fairly hot frying pan and toss around until golden. Spoon the risotto into warmed bowls and scatter with the pinenuts and extra parmesan.

Tip:
For a smoky finish to the risotto, fry 6-8 slices of smoked streaky bacon cut into thin strips or 200g/7oz lardons until crispy and scatter over the risotto with the pinenuts.
Bron

Ik vind het nog steeds een van de beste risotto's die ik ooit heb geproefd!
  zondag 27 januari 2008 @ 19:35:52 #76
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_56346299
Die Pancetta is inderdaad heeeeeerlijk! Ik kon het zomaar bij de Jumbo kopen!
Morgen eet ik het restje risotto (als het nog lekker is.. )
  zondag 27 januari 2008 @ 20:38:15 #77
3869 David
Drum the drums
pi_56347707
Was die citroenrisotto nu lekker, coldfeet?
pi_56348311
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:38 schreef David het volgende:
Was die citroenrisotto nu lekker, coldfeet?
Ja, ik vond het wel lekker. Zeker in combi met knoflook en basilicum. Wel mag de kaasdosering bij deze risotto een flink stuk omlaag, ik vond het net iets te dominant naar voren komen.

Maar citroen en basilicum geven natuurlijk een fijne lichte, frisse smaak aan dit tamelijk machtige gerecht
pi_56348559
Wat een heerlijk topic is dit toch!
En die fotostrips zijn !

Kaas en citroen zijn aan elkaar gewaagd, maar met mate dus.
pi_56357935
Wat een succesverhalen over risotto in dit topic!
Ik gooi het over een andere boeg.
Er kan namelijk van alles misgaan met risotto:

1: De risotto is te gaar. Dat is het ergste en meestvoorkomende. Het gebeurt bij restaurants (ook poenige) en ook bij hobbykoks. Het resultaat is een plakkerige zoute zetmeelbrij zonder weerstand. Totaal eetlustbedervend. Risotto hoort een 'bite' te hebben; een zekere stevigheid van de rijstkorrel.

2: De risotto is te droog. De smaak verstijft, je mond wordt droog. Risotto moet een beetje vloeien, dan proef je het pas.

3: De risotto is een kermis. Ik weet het, zo'n brij nodigt enorm uit tot het toevoegen van van-de-pot-gerukte ingredienten. Maar ik prefereer hem toch zonder fruit, rookworst, ketjap of shoarmavlees.

4: De risotto is koud. Een heerlijke gelukte risotto, op een koud plat bord geserveerd. Die wordt koud, en dat is vies. Serveer het in een warm diep bord of in een warme kom.

Veel succes allemaal!
Mijn risotto (paddestoelen) was gisteren een beetje te 2. Het blijft lastig.
  maandag 28 januari 2008 @ 11:10:11 #81
182728 honda1990
pi_56357990
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:07 schreef klaarover het volgende:
Wat een succesverhalen over risotto in dit topic!
Ik gooi het over een andere boeg.
Er kan namelijk van alles misgaan met risotto:

1: De risotto is te gaar. Dat is het ergste en meestvoorkomende. Het gebeurt bij restaurants (ook poenige) en ook bij hobbykoks. Het resultaat is een plakkerige zoute zetmeelbrij zonder weerstand. Totaal eetlustbedervend. Risotto hoort een 'bite' te hebben; een zekere stevigheid van de rijstkorrel.

2: De risotto is te droog. De smaak verstijft, je mond wordt droog. Risotto moet een beetje vloeien, dan proef je het pas.

3: De risotto is een kermis. Ik weet het, zo'n brij nodigt enorm uit tot het toevoegen van van-de-pot-gerukte ingredienten. Maar ik prefereer hem toch zonder fruit, rookworst, ketjap of shoarmavlees.

4: De risotto is koud. Een heerlijke gelukte risotto, op een koud plat bord geserveerd. Die wordt koud, en dat is vies. Serveer het in een warm diep bord of in een warme kom.

Veel succes allemaal!
Mijn risotto (paddestoelen) was gisteren een beetje te 2. Het blijft lastig.
Bedoel je dat van de 4 punten bij misgaan, of dat dat de problemen zijn?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:52:46 #82
3869 David
Drum the drums
pi_56360158
Er wordt vaak gezegd dat je de kwaliteit van een kok kan afmeten aan hoe hij een risotto maakt, want hoewel de bereiding op zich heel gemakkelijk lijkt is de 'perfecte' risotto iets wat heel moeilijk te maken is, omdat elke factor perfect moet zijn.
pi_56363040
Mmm, dat is natuurlijk een minder blije benadering

Ik moet zeggen dat ik het, na veel oefening, toch behoorlijk onder de knie heb. Twee dingen die bij mij soms weleens misgaan: inderdaad punt 1. Het gebeurt me zelden meer, maar oh wat is dat vre-se-lijk jammer. 2 Kun je nog proberen te verhelpen, maar bij 1 is het hopeloos.
Daarnaast vergeet ik nog weleens dat de kaasdosering afhangt van de toegevoegde ingredienten. Teveel kaas maakt het machtig en te scherp. Ging gisteren een klein beetje mis, niet te erg gelukkig.

Ik herinner me overigens een keertje toen Mr CF de risotto ging maken... Hij dacht: lekker gaar laten koken Gevolg: een bord met rode rijstepap
Of toen mijn zus het maakte, die had ergens gelezen dat de rijst nog een bite moest hebben en serveerde het toen met halfrauwe rijst Ontzettende buikpijn van gekregen....

@David, om die reden ontkom je er dus niet aan om de bouillon stapje voor stapje toe te voegen... Daarnaast vuur laag, pan met dikke bodem, en bedenken wat de toevoegingen doen met de textuur, etc.
pi_56363204
Ik heb de bietenrisotto gemaakt maar had bietjes gekocht en was vergeten dat we geen sapcentrifuge meer hadden. Uiteindelijk heb ik de bietjes gepureerd, met de bouillon samengevoegd en dat geheel gefiltreerd. Volgende keer koop ik wel bietensap
pi_56363331
Maar hoe wastie, WiZZ?

Oh ja, nog een heule leuke met wat 'fijnere' risotto's (zonder grote stukken erin, dus): een restje gebruiken om risottoballetjes van te maken. Eventueel kun je er bijv. blokjes mozzarella ofzo doordoen.
Balletjes formaat flinke bitterbal, door de bloem, door het ei, door het paneermeel, en frituren maar (de risotto is, als het goed is, zo stevig dat je je geen zorgen hoeft te maken om barstende hapjes, wat bij kroketten nog wel 's wil gebeuren )

Kruising tussen een nasibal en een bitterbal dus Ik maak meestal de risotto zelf vegetarisch, en dan zijn die balletjes een leuke vego-snack.
pi_56363516
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
Maar hoe wastie, WiZZ?
Lekker maar niet helemaal mijn ding. Mijn moeder die erg van bietjes houdt heeft er wel van gesmuld. Ik houd het voorlopig maar weer op saffraanrisotto, de klassieker maar mijn overduidelijke favoriet.
pi_56363933
Over dat te gaar worden, ik maakte het dus zaterdag voor het eerst, dus ik heb steeds geproefd of ik het al "zacht met bite" vond . Telkens een heel klein beetje, en je merkt dan ècht heel goed het verschil tussen risotto-nog-lang-niet-gaar, risotto-bijna-gaar en risotto-yammie-gaar
pi_56388274
Echt, ik MOET vandaag gewoon risotto eten! Ik heb even snel gekeken wat ik nog in de (koel)kast heb liggen, en het wordt er eentje met ui, knoflook, champignons, gegrilde ham en kaas.

Helaas heb ik geen rode ui, geen kastagne champs en geen parmezaan in huis, maar ja, met bovenstaande vervangers moet het vast ook lukken.

Het staat nu te pruttelen dus ik ga weer snel roeren! (en foto's maken)..........Wordt vervolgd!
pi_56389017
Oke. Ingredienten dus.....(helaas niet wat ik normaal gebruik, maar toch......):

En dan snijden en bouillon maken:

En dan uitje fruiten in roomboter (jammie):

Champs en ham erbij!

En natuurlijk de risotto.....:

Bouillon scheutje voor scheutje:

Mooi he!

En dan roeren totdat je een ons weegt:

Af en toe proeven natuurlijk....:

De finishing touch (roomboter en kaas):

En voila: RISOTTO.....

dinsdag 29 januari 2008 @ 17:16:43 #90
182728 honda1990
pi_56389977
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef Tezz het volgende:
Oke. Ingredienten dus.....(helaas niet wat ik normaal gebruik, maar toch......):
[ afbeelding ]

En dan snijden en bouillon maken:
[ afbeelding ]

En dan uitje fruiten in roomboter (jammie):
[ afbeelding ]

Champs en ham erbij!
[ afbeelding ]

En natuurlijk de risotto.....:
[ afbeelding ]

Bouillon scheutje voor scheutje:
[ afbeelding ]

Mooi he!
[ afbeelding ]

En dan roeren totdat je een ons weegt:
[ afbeelding ]

Af en toe proeven natuurlijk....:
[ afbeelding ]

De finishing touch (roomboter en kaas):
[ afbeelding ]

En voila: RISOTTO.....
[ afbeelding ]

Ziet er erg lekker uit Foto's doen het erg goed Ik laat zelf de risotto wat meer onder staan met boulon maar probeer ook elke keer wat lekkerder is

Gisteravond nog even risotto gemaakt na het eten zegmaar blijft toch lekker , ik maak trouwens elke keer te veel
pi_56390266
*Hap* !
Ziet er goed uit Tezzy!
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 17:41:04 #92
43556 miss_dynastie
pi_56390562
Oe, lekker Tezz, eet regelmatig champignons met hamblokjes, maar hier was ik zelf nog niet opgekomen. Ga ik zeker een keer maken
pi_56390655
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Oe, lekker Tezz, eet regelmatig champignons met hamblokjes, maar hier was ik zelf nog niet opgekomen. Ga ik zeker een keer maken
Nou, ik zal je eerlijk bekennen dat ik hem nog nooit met ham erdoor gemaakt had hiervoor en ik weet niet of ik het de volgende keer nog een keer doe! Het smaakte op zich wel goed, maar met een lekker stukje rood vlees erbij (apart) en een salade capresse is het eigenlijk ook erg lekker!
pi_56390836
Dat is het leuke van risotto, je kan zo heerlijk combineren en uitproberen!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:42:55 #95
97745 Thorical
finding a way
pi_56393349
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:45 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nou, ik zal je eerlijk bekennen dat ik hem nog nooit met ham erdoor gemaakt had hiervoor en ik weet niet of ik het de volgende keer nog een keer doe! Het smaakte op zich wel goed, maar met een lekker stukje rood vlees erbij (apart) en een salade capresse is het eigenlijk ook erg lekker!
Tezz waarom doe je de ham er al in voor de rijst?
De ham is al gaar, ik zou die als een van de laatste ingrediënten indoen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:36:14 #96
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56394574
Lente ui en sjalotje snijden

Bouillon maken

Uitjes fruiten

Risotto erbij

Beetje bouillon en wat peper en roeren maar

Ondertussen aubergine snijden

En in de grillpan

Ook een 'nep' cordonbleu in de pan en verder alles onder controle

Nog maar een keer roeren

Bijna klaar!

Nog een paar mozzerellabolletjes erbij en eten
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56396708
De risotto inspiratie viert hoogtij op Fok!
Ik heb vandaag een restjes-risotto gemaakt. Restje rijst, restje prei, restje zalm, restje witlof erbij. Het resultaat:

pi_56396932
Razztwizzle, prei? Was je alleen thuis ofzo? Ik liet je ochtendhumeur-dialoogje van een paar dagen geleden toen lezen aan Mr CF, hij moest er ontzettend om lachen

Lips, Tezz, goed bezig! Tezz, lukt dat een beetje in de wok? Ik moet altijd wel echt een pan met dikke bodem gebruiken (maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn gasstel....).

Lips, super, een lekker & origineel idee, met mozzarella en gegrilde aubergine
Mag ik je een bescheiden tip geven? Peper kun je t best pas op het laatst toevoegen. Omdat je het dan pas op smaak maakt, maar ook omdat peper veel van z'n aroma verliest als je het kookt. Dit geldt overigens niet voor chilipoeder en -vlokken...
pi_56397107
CF, jurylid
Kunnen we er geen masterchef-risottocontest van maken
pi_56402386
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:42 schreef Thorical het volgende:

[..]

Tezz waarom doe je de ham er al in voor de rijst?
De ham is al gaar, ik zou die als een van de laatste ingrediënten indoen.
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet! Ik was bang dat de ham dan niet zo'n lekkere zachte bouillonsmaak zou krijgen.......Maar in dit geval had het best gekund, want het waren dunne reepjes gegrilde ham inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')