abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:46:09 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56381679

Het vorige deel: Slank de lente in # 122

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"
Niet meer actief op Fok!
pi_56381728
Jeuj!
De topics zijn nu, in januari, toch een stuk sneller vol dan aan het eind van vorig jaar
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56381733
Hier is het om 6 uur donker en dat vind ik nog steeds vroeg
In de zomer ga ik vaak rond 9 uur nog ff sporten (sport dan ook vaak 2x per dag)
pi_56381811
Het gaat idd wel hard zeg

Zal idd ook wel te maken hebben met de goede voornemens ja

Ik heb lekker brood met kaas en tomaat en kaas en komkommer
pi_56381815
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 01:35 schreef zwahiel het volgende:
zeg hier is een interessante:

Aan de voorkant en borst en zo gaat 't vet weg, maar nu zit ik met een soort halve zwemband aan de achterkant van mijn lijf. Zo halverwegen de zijkant dijt het een beetje uit en achterop heb ik nu een soort achterbumper zitten

Aan de voorkant begint eindelijk een soortement van lijnenspel zichtbaar te worden (nah entlich! ) Maar de achterkant faalt nog een beetje en begint nu extra op te vallen bij mij. Dat moet natuurlijk niet, iemand nog tips?
Ik heb ook nog een buikje/achterkant/zijkant maar wel dunne benen/armen
Wil ook wel graag tips
(Buikomtrek is ook echt 75cm net onder mn ribben en 89 bij mn navel of zo)
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 07:50 schreef dp81 het volgende:

[..]

Dat kan je lichaamstype/bouw zijn, ik zie weleens mensen die letterlijk een kont van 1 meter dik hebben en dan een naar verhouding klein bovenlichaam.
Ik vind m'n kont wel prima op zich Niet echt klein maar groot is En heb idd een kort bovenlichaam en lange benen.. Zal het daar aan liggen
pi_56381841
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef Sylvana het volgende:
Het gaat idd wel hard zeg

Zal idd ook wel te maken hebben met de goede voornemens ja

Ik heb lekker brood met kaas en tomaat en kaas en komkommer
Ik ben echt verslaafd aan kaas met tomaat en komkommer superlekker
pi_56381896
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik kom niet onder de 63
nou ja.. 't getaletje boeit me niet maar ik wil mn buikspieren zien
62,9
pi_56381939
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jup, ik ook dus Lekker fris
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

62,9

Ik ben ongesteld, dus op de weegschaal gaan staan heeft toch weinig zin, ben toch 2 kg zwaarder dan normaal nu.
pi_56381999
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

62,9

(dat cijfertje moet ik precies ook zien op 1 feb. Ik kán het nog redden......)
pi_56382200
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dinsdag 29 januari 2008 @ 12:10:46 #11
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56382303
Zo, tijd voor de lunch. En aangezien ik niks ingekocht heb, omdat ik morgenvroeg op vakantie ga, zullen het weer crackers worden.
pi_56382347
Jeej, ik hoef nog een dag minder te wachten op de uitslagen Kreeg net brief binnen dat afspraak is verzet van woensdag 10 over 4, naar dinsdag 10 voor 2 Dus dat wordt nog minder lang in spanning zitten dus
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:14:41 #13
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56382411
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Sylvana het volgende:
Jeej, ik hoef nog een dag minder te wachten op de uitslagen Kreeg net brief binnen dat afspraak is verzet van woensdag 10 over 4, naar dinsdag 10 voor 2 Dus dat wordt nog minder lang in spanning zitten dus
Woeh! Succes in ieder geval!
pi_56382413
Zie je er tegenop Sylvana?
pi_56382467
Aan ene kant zie ik er best wel tegenop, omdat ik er toh wel vanuit ga dat ze nu wel een uitslag hebben. Aan de andere kant is het ook wel ontzettend fijn om nu eindelijk een uitslag te krijgen en behandeld te kunnen worden. Dus het is een beetje dubbel.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:17:53 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56382513
Bleh, ik was echt pissig net, omdat ik weer een topic op slot had gegooid.
In het vervolg ga ik steeds goed opletten of ik niet de laatste ben .
Niet meer actief op Fok!
pi_56382549
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:17 schreef Viking84 het volgende:
Zoveel werk is dat nou toch ook niet
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:21:41 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56382628
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zoveel werk is dat nou toch ook niet
Dat is waar, maar ik was al een beetje chagrijnig en ik gooi de laatste tijd wel heel vaak Slank-topics op slot.
Niet meer actief op Fok!
pi_56382662
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:16 schreef Sylvana het volgende:
Aan ene kant zie ik er best wel tegenop, omdat ik er toh wel vanuit ga dat ze nu wel een uitslag hebben. Aan de andere kant is het ook wel ontzettend fijn om nu eindelijk een uitslag te krijgen en behandeld te kunnen worden. Dus het is een beetje dubbel.
Kan ik me goed voorstellen. Nou, we zullen allemaal duimen dat het een positieve uitslag is die goed te behandelen valt.

En dan ga ik nu echt internet eraf gooien en met m'n lesvoorbereidingen voor morgen bezig (m'n eerste lessen aan drie nieuwe klassen, hellup).
pi_56382693
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik was al een beetje chagrijnig en ik gooi de laatste tijd wel heel vaak Slank-topics op slot.
Hehe, ja, dat is wel zo ja, dat jij vaak de laatste ben. Dan moet je idd maar gewoon niet meer posten als hij bijna vol is
pi_56382742
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:22 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Kan ik me goed voorstellen. Nou, we zullen allemaal duimen dat het een positieve uitslag is die goed te behandelen valt.

En dan ga ik nu echt internet eraf gooien en met m'n lesvoorbereidingen voor morgen bezig (m'n eerste lessen aan drie nieuwe klassen, hellup).
Thnx En succes met je lesvoorbereidingen
pi_56382744
Bleh, gisteren bij de tandarts weer een wortelkanaalbehandeling gehad, de 3e in dezelfde kies. t Was nu wel echt de laatste, hij heeft t netjes dichtgemaakt. Ik moet alleen wel aan het idee wennen dat ik nu 2 plastic pinnen heb in mijn kies van 2,5 cm. lang! Ik heb blijkbaar lange wortelkanalen.
Ik voel em nog steeds niet echt geweldig, hoofdpijn en een drukkend gevoel in mijn kies. Maar het is stukken beter dan het geweest is gelukkig. Per vandaag dus maar weer verder met mijn afvalplan. Ik moet nu ook wel regelmatig eten want ik zit aan de antibiotica, dus dat heeft dan wel weer een voordeel.
Spoilers!
pi_56382773
Misschien post je te veel, Viking

Mijn idiote trek in alles wat ik maar in handen kon krijgen is weg. Ik word er een beetje pissig van dat mijn hersens blijkbaar zo gevoelig reageren op hormonen en dergelijke. Ik moest ongesteld worden en dat geef ik nu de schuld maar, want een andere reden is niet echt voorhanden. Maar goed, ik las vanmorgen een mooi citaat wat ongeveer zo ging: "Je hoeft de reden achter iets niet te kennen om ermee te stoppen"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56382789
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bleh, gisteren bij de tandarts weer een wortelkanaalbehandeling gehad, de 3e in dezelfde kies. t Was nu wel echt de laatste, hij heeft t netjes dichtgemaakt. Ik moet alleen wel aan het idee wennen dat ik nu 2 plastic pinnen heb in mijn kies van 2,5 cm. lang! Ik heb blijkbaar lange wortelkanalen.
Ik voel em nog steeds niet echt geweldig, hoofdpijn en een drukkend gevoel in mijn kies. Maar het is stukken beter dan het geweest is gelukkig. Per vandaag dus maar weer verder met mijn afvalplan. Ik moet nu ook wel regelmatig eten want ik zit aan de antibiotica, dus dat heeft dan wel weer een voordeel.
Dat klinkt niet echt fijn, maar wel mooi dat het nu klaar is Sterkte ermee
pi_56382821
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Misschien post je te veel, Viking

Mijn idiote trek in alles wat ik maar in handen kon krijgen is weg. Ik word er een beetje pissig van dat mijn hersens blijkbaar zo gevoelig reageren op hormonen en dergelijke. Ik moest ongesteld worden en dat geef ik nu de schuld maar, want een andere reden is niet echt voorhanden. Maar goed, ik las vanmorgen een mooi citaat wat ongeveer zo ging: "Je hoeft de reden achter iets niet te kennen om ermee te stoppen"
Oeh, dat is zeker een mooi citaat

* Sylvana slaat hem ff op in der citatenbestandje

Trouwens, gaat dat nou ook al via internet, dat vrouwen doe veel met elkaar "omgaan" tegelijkertijd ongesteld worden? Zijn er wel een aantal hier nu ongesteld geloof ik, of die het moeten worden.

Wiej, Johnny Depp staat op de voorkant van de Veronica Gids

*zwijmel zwijmel zwijmel*
pi_56382860
quote:
Sterkte he
pi_56382905
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oeh, dat is zeker een mooi citaat

* Sylvana slaat hem ff op in der citatenbestandje

Trouwens, gaat dat nou ook al via internet, dat vrouwen doe veel met elkaar "omgaan" tegelijkertijd ongesteld worden? Zijn er wel een aantal hier nu ongesteld geloof ik, of die het moeten worden.

Aangezien de meeste vrouwen toch een pilgereguleerde 'menstruatie' hebben, denk ik dat dat niet opgaat

Ik eet nu een dubbele getoaste boterham met kaas en kipfilet, ga zo even naar de stad en dan weer naar huis en aan het werk. Hoop weer in m'n normale eetritme te komen na een redelijk vreet-weekend.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56382949
Dit was de context: "Of course, there are dozens of deep, psychological reasons why individuals get caught up in this negativity (zoals bijvoorbeeld binge-eating). You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"

En nu ga ik lekker weer aan de slag Het is fijn om weer goed in je vel te zitten Het ging even helemaal verkeerd...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56382974
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Sterkte he
Thnx

Ik zoek iets om te doen, wat niet te inspannend is, maar wel nuttig. Verveel me nl beetje, vanochtend alles al gedaan wat ik moest doen
pi_56383524
Hoi
Fijn dat het weer goed gaat Isabeau
Ik ga nu eerst even lunchen met kwark en muesli
pi_56383535
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Dit was de context: "Of course, there are dozens of deep, psychological reasons why individuals get caught up in this negativity (zoals bijvoorbeeld binge-eating). You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"

En nu ga ik lekker weer aan de slag Het is fijn om weer goed in je vel te zitten Het ging even helemaal verkeerd...
mooie quote Isa!
* teigan past haar sig aan met een deel van deze quote
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56383915
quote:
Zet 'm op, Isa
pi_56384077
Kwark met muesli me hoela Ik heb gelunched met brood met kaas, komkommer, sla en tomaat, veul lekkerder
Nadeel: net mijn beugel aangespannen, dus het deed wel veel pijn
pi_56384603
Ik heb trouwens wel wat dingen veranderd in m'n afvalplan, want ondanks dat ik afval voel ik me er niet lekker bij.

Eigenlijk wilde ik afvallen door weer over te stappen op magere producten, de caloriechecker, en regelmatig eten. Maar ik ben er de laatste dagen achter gekomen dat ik heel ongelukkig word van op gezette tijden weinig en mager eten.

Ik denk dat ik mijn plan dus maar omgooi naar de Minilotje-style, en dus gewoon drie goede, voedzame maaltijden op een dag ga eten. De tussendoortjes mis ik eigenlijk nauwelijks, en op drukke schooldagen heb ik er überhaupt geen tijd voor. Wel mis ik het lekkere warme eten, mét sausjes en spekjes en smaak, net als m'n bagels en m'n volle yoghurt.

Dus ik ga gewoon eens proberen of het op deze manier wil, en dan maar wat langzamer, want ik kan geen knäckebrod en rijstwafels meer zien . En natuurlijk meer bewegen, want daar heb ik blijkbaar de motivatie weer voor gevonden.
pi_56384686
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:18 schreef freecell het volgende:
Kwark met muesli me hoela Ik heb gelunched met brood met kaas, komkommer, sla en tomaat, veul lekkerder
Nadeel: net mijn beugel aangespannen, dus het deed wel veel pijn
Dan had je er een lekker soepje bij moeten maken, had je lekker kunnen soppen.
pi_56384724
Als je denkt dat dat beter werkt, zou ik het vooral uitproberen ja

Je moet doen waar je zelf goed bij voelt Fijn dat je de motivatie weer hebt gevonden om te gaan sporten en succes ermee Hopelijk werkt het
pi_56384897
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb trouwens wel wat dingen veranderd in m'n afvalplan, want ondanks dat ik afval voel ik me er niet lekker bij.

Eigenlijk wilde ik afvallen door weer over te stappen op magere producten, de caloriechecker, en regelmatig eten. Maar ik ben er de laatste dagen achter gekomen dat ik heel ongelukkig word van op gezette tijden weinig en mager eten.

Ik denk dat ik mijn plan dus maar omgooi naar de Minilotje-style, en dus gewoon drie goede, voedzame maaltijden op een dag ga eten. De tussendoortjes mis ik eigenlijk nauwelijks, en op drukke schooldagen heb ik er überhaupt geen tijd voor. Wel mis ik het lekkere warme eten, mét sausjes en spekjes en smaak, net als m'n bagels en m'n volle yoghurt.

Dus ik ga gewoon eens proberen of het op deze manier wil, en dan maar wat langzamer, want ik kan geen knäckebrod en rijstwafels meer zien . En natuurlijk meer bewegen, want daar heb ik blijkbaar de motivatie weer voor gevonden.
Hopen dat het bij jou ook werkt op de Mini-lotje manier. Je zou ook een tussenweg kunnen nemen hè, want niet iedereen is gezegend met Minilotjes snelle stofwisseling! Dus wel volle yoghurt, maar geen spekjes, zoiets....En ik vind dat mager eten wel erg lekker kán zijn. Kijk van een droge rijstwafel wordt niemand gelukkig. Maar een portie sushi, of een gegrild biefstukje, of een fruitsmoothie enz.: allemaal mager en allemaal overheerlijk. Vind ik dan tenminste
pi_56385106
Dat vind ik een goede toevoeging conleche, zo zat het ook een beetje in m'n hoofd . En wat jij noemt is inderdaad ook allemaal lekker! Misschien ben ik ook wel wat te abrupt en rigoreus omgeschakeld hoor, maar het komt er op neer dat ik wel weer plezier wil halen uit m'n lunch en avondeten en ontbijt, en niet na elke hap denk van "Goh, wat goed! Weinig calorieën! Maar wat saai.....".
pi_56385331
Goed zo, Razztwizzle!

Sommige diëters raken met hun kilo's ook hun plezier in eten kwijt, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb zo'n vriendinnetje dat er gewoon niet meer in slaagt om nog van lekker eten te genieten, je ziet haar gewoon bij iedere hap denken: 'kut, daar stop ik weer calorieën in m'n mond', ongeacht of het nou 'slank' is of moddervet, ze blijft tellen....

Conleche, wijze woorden. ik denk dat het ook goed is om je te realiseren dat je alles mag eten, maar dat je bij sommige dingen wat meer moet doseren dan bij andere. Dus ja, aan bleekselderij kun je je ongans eten, de hele dag knabbelen, en met dropjes is dat minder verstandig. Maar dat zegt niet dat je nooit eens een dropje mag eten.
pi_56385357
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:55 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat vind ik een goede toevoeging conleche, zo zat het ook een beetje in m'n hoofd . En wat jij noemt is inderdaad ook allemaal lekker! Misschien ben ik ook wel wat te abrupt en rigoreus omgeschakeld hoor, maar het komt er op neer dat ik wel weer plezier wil halen uit m'n lunch en avondeten en ontbijt, en niet na elke hap denk van "Goh, wat goed! Weinig calorieën! Maar wat saai.....".
Ik denk dat het idd erg belangrijk is dat je het plezier in eten houdt! Dan hou je het ook vol. Zodat je het ziet als levenswijze en niet persé als dieet. Laten we wel wezen: waarschijnlijk is het zo dat we allemaal ons leven lang zullen moeten opletten wat we eten, anders zaten we hier niet. Dus alleen al daarom heeft een te streng dieet geen zin: je kan niet je hele leven lang, niet lekker en te weinig eten naar je gevoel, dat hou je nooit vol. Ieder voor zich moet een modus vinden om af te vallen en daarna een balans te vinden om niet weer aan te komen. En dan het liefst zo gezond mogelijk natuurlijk.
pi_56385583
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je kan "binge" eten,
mss omdat ik zelf die drang niet heb..
pi_56385702
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:30 schreef Sylvana het volgende:

Jaaa ik heb het gezien
Leuk interview ook! Die hebben het echt leuk op de set volges mij.

* NoralyZ is Tim Burton fan

En ik heb net een mooie bh gekocht. Ik heb meestal 70F, maar deze is 75E en zat ook perfect. (zo zie je maar weer, altijd passen )
Deze is het: Klik
Overigens vond ik de broekjes spuuglelijk dus ik moet nog even op zoek naar een mooi bruin effen broekje ofzo.
pi_56385792
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:17 schreef Viking84 het volgende:
Wat denk je dat ik altijd doe
pi_56386082
Hai! Het gaat hier nog drukker worden want ik kom mezelf ook aanmelden

Niet vanwege mijn goede voornemens trouwens, ik ben nu al een aantal jaren bezig om wat gezonder te leven, met resultaat, want ik was 15 kilo kwijt. Was inderdaad, want nu is er sinds oktober weer heel stiekem weer 5 kilo bijgekomen Komt door een combinatie van een zwaardere pil gebruiken en teveel chocola

Ik was 3 jaar geleden dus 77 kilo (bij 1.69), woog na anderhalf jaar 62 kilo en heb dat dus een jaar volgehouden, totdat ik dus de Diana pil ging gebruiken. Weer overstappen naar een lichtere pil is ook geen optie, dus ik zal nu toch echt wat strenger voor mezelf moeten zijn.Ik ben verder ook helemaal niet te zwaar, maar voel me gewoon lekkerder als ik rond de 62/63 kilo weeg(en wil ook weer mijn lievelingsbroek aan). Ik ben nu 2 weken bezig met niet meer snoepen maar het gaat heel traag allemaal. Ik ben ook de enige in mijn omgeving die hiermee bezig is, mijn ouders hebben een gezond eetpatroon maar de rest van mijn familie en vrienden hebben een behoorlijk bourgondische levenstijl dus ik moet de steun maar een beetje hiervandaan halen
pi_56386352
welkom hier en veel succes
pi_56386862
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:37 schreef shinydiscoball het volgende:

Niet vanwege mijn goede voornemens trouwens, ik ben nu al een aantal jaren bezig om wat gezonder te leven, met resultaat, want ik was 15 kilo kwijt. Was inderdaad, want nu is er sinds oktober weer heel stiekem weer 5 kilo bijgekomen Komt door een combinatie van een zwaardere pil gebruiken en teveel chocola

Ik was 3 jaar geleden dus 77 kilo (bij 1.69), woog na anderhalf jaar 62 kilo en heb dat dus een jaar volgehouden, totdat ik dus de Diana pil ging gebruiken. Weer overstappen naar een lichtere pil is ook geen optie, dus ik zal nu toch echt wat strenger voor mezelf moeten zijn.Ik ben verder ook helemaal niet te zwaar, maar voel me gewoon lekkerder als ik rond de 62/63 kilo weeg(en wil ook weer mijn lievelingsbroek aan). Ik ben nu 2 weken bezig met niet meer snoepen maar het gaat heel traag allemaal. Ik ben ook de enige in mijn omgeving die hiermee bezig is, mijn ouders hebben een gezond eetpatroon maar de rest van mijn familie en vrienden hebben een behoorlijk bourgondische levenstijl dus ik moet de steun maar een beetje hiervandaan halen
Welkom en succes
Dus jij bent wel een van de vrouwen die aankomt door de pil?
pi_56386957
quote:

Hoi! Welkom!

Grappig, want ik ga het tegenovergestelde doen: ik ben vorig jaar 13 kilo afgevallen, en ben net gestopt met de pil. Ik denk eigenlijk dat het geen invloed gaat hebben op mijn gewicht, maar je weet nooit.
Maar bij jou heeft het dus echt veel invloed? Of ligt het meer aan de chocola dan aan de pil?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56387178
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je kan "binge" eten,
mss omdat ik zelf die drang niet heb..
Zou ik ook graag willen weten Ik heb die drang nu dus helemaal niet meer en had het ook al zeker een half jaar niet gehad. Dus vanuit mijn huidige situatie denk ik ook "hoe kan je dat nou doen?? dan stop je toch gewoon??" Maar zo werkt het helaas helemaal niet. Als ik zo'n vreetbui heb (en dat kan ik dit gerust noemen wat ik had) dan maakt het op zich niet veel uit wát ik eet, als ik maar eet en als het maar vet en koolhydraatrijk is. Het is een beetje zoals jeuk, je wéét dat je eraf moet blijven, maar je krabt toch. En je krabt door, ook al wordt het alleen maar erger door het krabben... Zo at ik gewoon door terwijl ik al lang vol zat. Het heeft dan ook niets met verzadiging te malken. Het is een hunkerende hoofdhonger die al je gedachten aan de kant duwt om voorrang te krijgen. Het schijnt iets te maken te hebben met je hypothalamus en als je het wilt weerstaan is het een continue gevecht met jezelf. Hoe verstandig je ook probeert te redeneren.

Ik hoop maar dat het minstens weer een half jaar duurt voor ik zo'n aanval van 'ik moet NU eten' krijg
Ik ben gisteravond nog gaan hardlopen als afleiding en ik denk dat dat heel goed heeft geholpen. Onthouden voor een eventuele volgende keer
pi_56387351
Ik ben trouwens weer een dagje weg
pi_56387460
Dankjewel allemaal
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Welkom en succes
Ja jammer genoeg wel Volgens mij valt het bij mij nog mee, ik heb een vriendin die zegt dat ze er meer dan 10 kilo door is aangekomen Ik kan het me niet voorstellen maar schijnt dus wel te kunnen.
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Hoi! Welkom!

Grappig, want ik ga het tegenovergestelde doen: ik ben vorig jaar 13 kilo afgevallen, en ben net gestopt met de pil. Ik denk eigenlijk dat het geen invloed gaat hebben op mijn gewicht, maar je weet nooit.
Maar bij jou heeft het dus echt veel invloed? Of ligt het meer aan de chocola dan aan de pil?
Ben je ook veel aangekomen door die pil dan? Ik hoor meestal dat je er dan ook weer van af valt als je er eenmaal mee stopt, dus het zou best nog kunnen. Ik ginginderdaad snel merken dat ik er voller van werd. Ook knallende koppijn, nachtenlang wakker liggen door misselijkheid enz. Maar het chocola eten heeft er ook aan bijgedragen ja, ik at zeker een paar keer per week zo'n zak maltesers ik ben altijd al een zoetekauw geweest.
pi_56387631
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:31 schreef shinydiscoball het volgende:
Ben je ook veel aangekomen door die pil dan? Ik hoor meestal dat je er dan ook weer van af valt als je er eenmaal mee stopt, dus het zou best nog kunnen. Ik ginginderdaad snel merken dat ik er voller van werd. Ook knallende koppijn, nachtenlang wakker liggen door misselijkheid enz. Maar het chocola eten heeft er ook aan bijgedragen ja, ik at zeker een paar keer per week zo'n zak maltesers ik ben altijd al een zoetekauw geweest.
Ik heb geen idee, want ik was een jaar of 14 toen ik eraan begon. Ik ben toen ongetwijfeld wel aangekomen, maar dat is nu eenmaal wat er gebeurt op die leeftijd, lijkt me..
Alle andere bijverschijnselen heb ik wel gemerkt, daarom ben ik ook gestopt. Maar ik zie vanzelf wel of ik ben aangekomen door de pil, als ik nu ineens ga afvallen weet ik het!
pi_56388584
Toen ik stopte met de pil merke ik helemaal geen verschil in gewicht. Toen ik stopte met roken daarentegen Dat scheelde zo 7 basiskilo's. Dus van tussen de 55 en 58 schommelde ik toen in eens tussen de 62 en 67. Ik kreeg er weleens wat meer af met een dieet, maar het lichaam wilde altijd héél graag terug naar boven de 60. Toch ben ik nog steeds blij dat ik ben gestopt hoor. Ik kan nu tenminste weer diep inademen zonder dat m'n longen in de fik staan.

Over longen gesproken: mijn stiefmoeder moest gisteren een longonderzoek ondergaan, omdat ze niet zo lang geleden heel veel
bloed had opgehoest. Er staat nog wel wat op kweek, maar op het eerste gezicht zei de dokter dat het er goed uitzag en dat de plekjes die ze eerder op een foto hadden gezien, lidtekenweefsel was van eerdere longontstekingen. Wel goed nieuws, want we waren een beetje bang dat het kanker was!

Vandaag gegeten:

Ontbijt: 46 gram geroosterd meergranen brood belegd met 22 gram rosbief en 25 gram filet americain en 5 gram ui.
Tussendoor: 50 ml. jus d'orange gemengdmet 50 ml. vifit framboos
Lunch: 1 wasa cracker met avocado, light mayo, sambal, ui, tomaat en komkommer en 1 cracker met pindakaas, sambal en komkommer.
Calorieen tot nog toe: 434

Voor vanavond heb ik als voorgerecht een klein stukje gegratineerde kabeljauw, met wat gestoomde winterwortelreepjes.

Hoofdgerecht weet ik nog niet want toen ik kipfilet opperde keek Meneer C. nogal moeilijk en daar ik toch nog voor groenten de deur uitmoet ga ik ook maar ander vlees halen. Die kipfilet zet ik dan wel in de marinade voor morgen, dan eet ik alleen......
pi_56388657
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Hoi! Welkom!

Ik ben in 2 maanden 10 kg aangekomen door de pil, had een normale die veel te zwaar voor mij bleek. Ik werd niet dikker door de pil maar ik kreeg ongelofelijk veel trek erdoor. In de ochtend at ik een half brood met chocopasta en in de middag weer.. En ik had NOG honger.. En kreeg er ook puisten van

Nu heb ik een lichtere, werkt goed, geen puisten, geen pijn, geen "eetbuien"
pi_56388696
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zou ik ook graag willen weten Ik heb die drang nu dus helemaal niet meer en had het ook al zeker een half jaar niet gehad. Dus vanuit mijn huidige situatie denk ik ook "hoe kan je dat nou doen?? dan stop je toch gewoon??" Maar zo werkt het helaas helemaal niet. Als ik zo'n vreetbui heb (en dat kan ik dit gerust noemen wat ik had) dan maakt het op zich niet veel uit wát ik eet, als ik maar eet en als het maar vet en koolhydraatrijk is. Het is een beetje zoals jeuk, je wéét dat je eraf moet blijven, maar je krabt toch. En je krabt door, ook al wordt het alleen maar erger door het krabben... Zo at ik gewoon door terwijl ik al lang vol zat. Het heeft dan ook niets met verzadiging te malken. Het is een hunkerende hoofdhonger die al je gedachten aan de kant duwt om voorrang te krijgen. Het schijnt iets te maken te hebben met je hypothalamus en als je het wilt weerstaan is het een continue gevecht met jezelf. Hoe verstandig je ook probeert te redeneren.

Ik hoop maar dat het minstens weer een half jaar duurt voor ik zo'n aanval van 'ik moet NU eten' krijg
Ik ben gisteravond nog gaan hardlopen als afleiding en ik denk dat dat heel goed heeft geholpen. Onthouden voor een eventuele volgende keer
Ga je tandenpoetsen en eet heel veel mentos air, gewoon een hele rol Of 10 pepermuntjes.. Niks smaakt dan nog En ja ga rennen of zo
(Is natuurlijk heeel makkelijk gezegd.. Maar ik heb dan volgens mij ook geen verslavingen.. snoep, koffie, chocolade, ijs, sigaretten, drank, kaas, toastjes.. ik heb er nooit "drang" naar en kan er makkelijk afblijven. Ook raar ?)
pi_56388811
Zo, dat was echt een te lange en nutteloze schooldag. Bij geen enkel vak iets uitgevoerd, alleen maar zitten wachten tot de tijd voorbij ging. Zou naar de stad gaan om wat basic shirtjes te kopen, maar had daar echt geen zin meer in, helemaal moe en verveeld, dus ben maar naar huis gegaan. Straks avondeten, sporten, douchen en eindelijk lekker slapen .
quote:

Mooie quote trouwens!
quote:
Succes!
quote:
Welkom en veel succes
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56388897
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ga je tandenpoetsen en eet heel veel mentos air, gewoon een hele rol Of 10 pepermuntjes.. Niks smaakt dan nog En ja ga rennen of zo
(Is natuurlijk heeel makkelijk gezegd.. Maar ik heb dan volgens mij ook geen verslavingen.. snoep, koffie, chocolade, ijs, sigaretten, drank, kaas, toastjes.. ik heb er nooit "drang" naar en kan er makkelijk afblijven. Ook raar ?)
Jaloers, dat ben ik op je!! Ik vrees dat ik van nature een onmatig persoon ben. Ik herken het Bingeverhaal van Isabeau maar al te goed. Niet af en toe een sigaretje, nee meteen een pakje of meer per dag, niet 1 koekje, maar de hele rol. Alleen bij alcohol heb ik het niet, maar dat komt door een presentje van de natuur: ik word misselijk als ik teveel drink en teveel is bij mij al na 3 of 4 glazen wijn, 2 wodka's kan ik nog handelen, maar ik voel me beter na 1. Dus dat is wel mijn geluk. O en met drugs ben ik ook nooit echt onmatig geweest, wilde nl. wel altijd een beetje de controle blijven houden!
pi_56389706
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Jaloers, dat ben ik op je!! Ik vrees dat ik van nature een onmatig persoon ben. Ik herken het Bingeverhaal van Isabeau maar al te goed. Niet af en toe een sigaretje, nee meteen een pakje of meer per dag, niet 1 koekje, maar de hele rol. Alleen bij alcohol heb ik het niet, maar dat komt door een presentje van de natuur: ik word misselijk als ik teveel drink en teveel is bij mij al na 3 of 4 glazen wijn, 2 wodka's kan ik nog handelen, maar ik voel me beter na 1. Dus dat is wel mijn geluk. O en met drugs ben ik ook nooit echt onmatig geweest, wilde nl. wel altijd een beetje de controle blijven houden!
Ik eet ook wel eens een zak kroepoek leeg.. maar omdat ik dat wil... dat vind ik dan niet meteen een vreetbui 1 stukje chocoalde is ookwel genoeg.. Hele reep wordt niet lekkerder..
Het enige probleem is dat ik dan wel weer lui ben..
pi_56391002
Vandaag echt te veel chocola op. Echt voor 1500 calorieen aan slechte dingen gok ik. Echt erg dus
pi_56391278
Ik heb vandaag ook chocola op en toch ben ik trots op mezelf! Chocola gaat bij mij meestal snel mijn mond in en voor ik het weet is het op ... nu had ik een 'reepje' van 4 blokjes gepakt, per blokje afgebroken (ipv afgebeten) en heel rustig van genoten . Ook pauzes tussen de blokjes in, gewoon heel relaxed opgegeten, puur voor de smaak. Het was heerlijk en mijn zelfbeheersing was sterk genoeg om het niet op te schrokken, ondanks mijn honger . Lekkerste stukjes chocola zijn die rustige .

Zo, nog een halfuurtje ontspannen en dan lekker trainen.
pi_56392735
Dat is een goede strategie Chicolate! Zou ik ook moeten doen. Maar voorlopig koop ik uit zelfbescherming maar even geen chocola, ik vertrouw me zelf voor geen meter met dat spul namelijk .

Ik heb net m'n avondeten op, risotto met prei en gerookte zalm, en stronkjes witlof uit de oven. Allemaal restjes, moesten nog op en ik at toch alleen dus dan kan dat prima!

Dus vandaag gehad: bagel met lightzuivelspread en gerookte zalm, een sinaasappel, een klein kopje warme chocolademelk en de risotto met prei/zalm/witlof.

Vanavond lekker aan de dropjesthee (zoethout ).
pi_56392823
Ik heb in een uur ongeveer 15 after eights, 5 bonbons, handje chocorozijnen en 3 stukjes chocola op. En dan ook nog een hamburger.

Echt erg. Maarja, moet ook wel eens schijt hebben aan me eten. Want anders went me lichaam te veel aan weinig en gezond eten enzo. (*praat zichzelf goed )
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:34:04 #62
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_56393120
Vanmorgen 'ontbeten' rond 15 uur met een broodje Italiano en nu net een grote kom groentesoep naar binnen gewerkt met extra balletjes en soep deegballetjes ( maar zoooo slecht). Buiten een beetje popcorn straks is dat 't enige wat ik ga eten vandaag.

Ben wel behoorlijk moe maar goed, moet ik maar eerder eten en beter. Morgen weer een dagje. Wel lekker op de fiets naar school geweest vandaag. Morgen begint de dag met een lekkere crosstraining. Heb daar nu al zin in!

Ow en donderdag gaat onze guerilla opdracht van start, geniaal, simpel, effectief, leuk.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_56394418
Sorry hoor, maar het boeit mij totaal niet om van anderen te horen wat ze op een dag gegeten hebben.. of ben ik daar nou echt de enige in.
pi_56394443
Ja.
pi_56394784
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Welkom en succes
Toen ik met de pil begon woog ik 61 kilo ... 1 maand en een hoop paarse striae overal later, 73 kilo ... dat was echt niet normaal en niet leuk ... en dan te bedenken dat ik een heel lichte pil heb.
Nu weeg ik 77.5 en dat moet weer terug naar de 72 ongeveer

Eniwee, vandaag drukke dag gehad, kinders waren behoorlijk druk en ik slapa ook al paar nachten slecht, dus zat er ff doorheen ... heb een stuk of 6 mini roomboterchocoladekoekjes naar binnengewerkt bij thuiskomst :S en ik moest aan de pizza (alweer!!!!!!) want ik had vergadering, was half 6 thuis en moest ook nog autorijden, dus geen tijd voor verdere kookdingen en boodschappen (moeders was ook weg)
Ik denk dat ik me donderdag even ga wegen en dat het dan hopelijk morgen droog is zodat ik naar de sportschool kan
pi_56395155
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:29 schreef dp81 het volgende:
Sorry hoor, maar het boeit mij totaal niet om van anderen te horen wat ze op een dag gegeten hebben.. of ben ik daar nou echt de enige in.
Wie ben jij eigenlijk? Ik heb er misschien overheen gelezen en in dat geval: sorry! Maar de posts tot nog toe die ik van jou heb gelezen gingen over verboden pillen. En dat vind ik, hoewel zeer boeiend, volslagen off-topic hier. Nu maakt dat nog niets uit, want er zijn wel meer dingen hier off-topic, maar mijn punt is: Je hebt je niet voorgesteld, ik weet niet eens of je zelf wilt afvallen en dan zeur je wel in een dieettopic dat het je niet boeit wat anderen eten. Nogmaals: ik hoop niet dat ik ergens overheen heb gelezen want dan sta ik nu behoorlijk voor lul

OK mijn avondmaaltijd: toch kipfilet, maar dan als ajam smoor met Thaise rijst, ui, tomaat komkommersalde en nog een restje tjaptjoi groenten. Appeltje toe.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:07:42 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56395341
quote:
Kan mij ook niet veel boeien en vaak doe ik het zelf ook wel. Weet niet waarom. Misschien een vorm van sociale controle? Weet niet .

Lees er maar gewoon overheen dan .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:10:08 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56395382
quote:
Kan mij ook niet veel boeien en vaak doe ik het zelf ook wel. Weet niet waarom. Misschien een vorm van sociale controle? Weet niet .

Ik heb net weer hardgelopen.
3 x 3 met 1 min tussendoor en 3 x 6 met 2 min tussendoor. Voor het eerst met afstandssensor. We liepen niet heel hard, want ik had eerst een steek en toen die voorbij was, kreeg ik een zeurend pijntje in m'n onderbeen (aan de binnenkant). Bleh. Merk wel dat we steeds harder gaan lopen. We schommelen een beetje tussen de 8,5 en 10 km/u in. We kunnen de hartslagmeter ook zo instellen dat 'ie een piepje geeft als 'ie boven of onder een bepaalde snelheid komt. Toch maar even doen dan binnenkort, want langzamer dan 9 wil ik echt niet, als het even kan (muv de warming-up en cooling down).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:18:44 #69
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56395637
Vandaag klein stukje gelopen beetje last van m'n enkel en ik had geen zin... 1 + 1 = 2
Wel een nieuwe broek aan, had vandaag 2 gekocht bij de bristol... van die goedkope dingen dus.. tevens ideeaal voor de ochtend met een kater want ze zitten chill

Ik heb eigenlijk geen idee hoe hard ik loop... ben eigenlijk wel benieuwd misschien moet er eens iemand met me meefietsen
Bernie en ik zijn tof.
pi_56396141
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik herken dat ook wel ja! Nou ja, niet zo bizar veel eten als Isabeau laatst, maar wel de dropjes per handvol en de koekjes per 5.
En ik heb het dus ook met alcohol. Als je niet misselijk wordt, is dat natuurlijk een soort zelf-opblazend systeem, omdat je grenzen steeds verder wegvallen...
Nu klink ik vast als een enorme zuipschuit, maar dat valt wel mee hoor. Meer incidentele uitglijders...
Ik roep altijd maar heel hard dat een paar glaasjes wijn niet uitmaken, en dat geloof ik ook wel. Tenzij je daarna wodka-shots gaat drinken Voorlopig doe ik dat niet meer.

Razztwizzle, oi, dat klinkt heerlijk en ziet er ook zo uit! Ik ben toch wel zo vre-se-lijk dol op risotto!
pi_56396191
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

't Is toch juist wel leuk om te kijken en vergelijken? De een valt af op sushi, de ander op rijstewafels
pi_56396311
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Wie ben jij eigenlijk? Ik heb er misschien overheen gelezen en in dat geval: sorry! Maar de posts tot nog toe die ik van jou heb gelezen gingen over verboden pillen. En dat vind ik, hoewel zeer boeiend, volslagen off-topic hier. Nu maakt dat nog niets uit, want er zijn wel meer dingen hier off-topic, maar mijn punt is: Je hebt je niet voorgesteld, ik weet niet eens of je zelf wilt afvallen en dan zeur je wel in een dieettopic dat het je niet boeit wat anderen eten. Nogmaals: ik hoop niet dat ik ergens overheen heb gelezen want dan sta ik nu behoorlijk voor lul

OK mijn avondmaaltijd: toch kipfilet, maar dan als ajam smoor met Thaise rijst, ui, tomaat komkommersalde en nog een restje tjaptjoi groenten. Appeltje toe.
Ik heb me niet voorgesteld en weet ook niet of dat dat echt nodig is, namelijk; ik ben niet actief bezig met afvallen.

Paar jaar geleden was ik wel actief met afvallen bezig, maar ik let nu nog steeds op dat ik niet teveel eet.. de interesse voor zulke topics is daarom nog wel aanwezig.
pi_56396360
Ik vind het ook echt leuk om te lezen en het is hier de laatste tijd zo vaak over risotto gegaan dat ik dat binnenkort weer eens ga maken, zo kom je nog op eens op ideeen. Ik had laatst in een restaurant als bijgerecht bietenrisotto, die was ook echt heerlijk!!
pi_56396410
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:42 schreef dp81 het volgende:

[..]

Ik heb me niet voorgesteld en weet ook niet of dat dat echt nodig is, namelijk; ik ben niet actief bezig met afvallen.

Paar jaar geleden was ik wel actief met afvallen bezig, maar ik let nu nog steeds op dat ik niet teveel eet.. de interesse voor zulke topics is daarom nog wel aanwezig.
Nou ja, ik klonk een beetje bitcherig en dat was ook weer niet de bedoeling, maar ik vind het altijd leuker om te weten wie iets zegt, vandaar (vooral als dat kritiek betreft )
pi_56396505
Ik vind het wel leuk om te lezen wat mensen eten, kom je nog eens op ideetje wat ook nog lekker (en vaak gezond) is .

Niet zo gezond is het om een trap op je middenrif/plexus te incasseren . Ik lag dubbelgeklapt op de grond, hoesten enzo. Daarom (en omdat ik eigenlijk geen zin had en nog spierpijn had van zaterdag) maar na een uurtje weggegaan. Thuis alweer vergeten en een bakje vanilleyoghurt genomen ... dat kwam er dus bijna uit, mijn maag had ook een klap gekregen . Nu ben ik misselijk. En het doet geen pijn.
pi_56396519
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:43 schreef conleche het volgende:
Ik vind het ook echt leuk om te lezen en het is hier de laatste tijd zo vaak over risotto gegaan dat ik dat binnenkort weer eens ga maken, zo kom je nog op eens op ideeen. Ik had laatst in een restaurant als bijgerecht bietenrisotto, die was ook echt heerlijk!!

Tjek! Risotto
Sluikreclame voor mijn eigen topic

En Razztwizzle, voel je vrij om je foto te plaatsen, leuk.
pi_56396616
Wanneer heet rijst met een prutje risotto? Ik hoor er hier zoveel over, maar ik weet eigenlijk niet wat het is, en uit die recepten kan ik ook niet wijs worden ... (ga ik mijn moeder een keer zeggen het te maken, als het tenminste niet de bietjes of paddo versie is)
pi_56396795
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Tjek! Risotto
Sluikreclame voor mijn eigen topic

En Razztwizzle, voel je vrij om je foto te plaatsen, leuk.
O fijn!! Ik ga er echter geen pancetta bijmaken, maar kalfsucade, die combi kreeg ik ook in dat restaurant en ik heb m'n vingers erbij opgesmikkeld
pi_56397057
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:53 schreef Chicolate het volgende:
Wanneer heet rijst met een prutje risotto? Ik hoor er hier zoveel over, maar ik weet eigenlijk niet wat het is, en uit die recepten kan ik ook niet wijs worden ... (ga ik mijn moeder een keer zeggen het te maken, als het tenminste niet de bietjes of paddo versie is)
Pieperd
Je gebruikt voor risotto een speciaal soort rijst, arborio geheten. Kleine, dikke korreltjes. Deze rijstsoort neemt heel veel vocht op; als je m langzaam kookt in bijvoorbeeld boullon, krijg je een heel lekkere, romige textuur.

Conleche, daar wil ik dan natuurlijk weer graag het recept van
pi_56397290
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:11 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Pieperd
Je gebruikt voor risotto een speciaal soort rijst, arborio geheten. Kleine, dikke korreltjes. Deze rijstsoort neemt heel veel vocht op; als je m langzaam kookt in bijvoorbeeld boullon, krijg je een heel lekkere, romige textuur.

Conleche, daar wil ik dan natuurlijk weer graag het recept van
Dat spreekt voor zich, als ik het heb gemaakt zal ik een uitgebreid verslag maken......
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:39:48 #81
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56397896
Tjezus, ik heb zin om wat te eten.... al een appel op en nu zitten m'n moeder en zusje hier gewoon tosti's te eten podverdorie.
Bernie en ik zijn tof.
pi_56398976
heb ook vreetzin, maar dat komt omdat het avond is en je eigenlijk niet mag eten, maar je toch nog heel wat uren na je avondeten hebt ... heb een bakje voorverpakt fruit gegeten ... siroop weg laten lopen ... niet de beste keus ... maar ook niet de slechtste
pi_56399409
goedenavond

vandaag een drukke dag.. met aan de ene kant wat vettig avondeten, maar ook genoeg beweging

eerst veel te laat weggegaan van huis, naar het centrum: pasfoto's en gewaarmerkte kopieën maken..

denken *SHIT* betaalbewijs vergeten... dus weer terug naar de HAN (vlakbij huis) en daarna via Pruissisch Polen naar station (eind gelopen/gerend) en naar Nijmegen...

Daar me ingeschreven dus dat is gelukt, en toen een eind door de stad gelopen...

Toen lekker warme chocolademelk met slagroom bij de Blaauwe Hand (warme melk + chocorondjes + slagroom) en daarna een drie gangenmenu van Camelot:

uiensoep vooraf
gebakken schol (niet vies, maar ook niet lekker: AH Diepvries zooi volgens mij) met friet en salade
thee na

daarna gebowled, en daar alleen een spa rood op

ontbijt was muesli met yoghurt en lunch twee boterhammen met knoflookzooi

terug hebben we een kwartier gelopen van de Beta Faculteit (voor de kenners) naar het station, en vervolgens hier in Nijmegen ook nog een eind gelopen van de bushalte naar huis. Ook nog gerend op Nijmegen CS voor de trein die nét dicht ging voor onze neus

al met al: een heerlijk dagje de frietjes en schol ruim gecompenseerd, en morgen weer Evy: les 11
Ja doei.
pi_56400028
als je maar genoten hebt ... speciale dagen mogen ook speciaal zijn en moet je je nooit slecht over voelen
tenzij je ze elke dag hebt
pi_56402140
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:21 schreef Isabeau het volgende:

Erg herkenbaar. Al zit hij bij mij niet in mijn hoofd, maar meer in mijn diepste wezen. Ik weet niet waar mijn diepste wezen precies zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_56402157
Welke studie ga je doen MoBlo? Klinkt als een goede dag !

Ik ben veel te vroeg op, maar moet het eerste uur lesgeven en dus zometeen al in de trein zitten. Heb de hele nacht liggen woelen en werd steeds wakker, want ik ben eigenlijk best zenuwachtig voor m'n nieuwe klas die ik vandaag heb. 't Is een VWO-5 klas, dus die zijn maar vijf jaar jonger dan mij. Ben erg benieuwd hoe ze op me reageren.

Eerst maar eens lekker ontbijten, want lesgeven op een lege maag is niet aan te bevelen .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 06:59:47 ]
pi_56402299
ik ga Informatiekunde doen

het was echt een iets te fijn dagje ben echt moe nu.. straks opweg naar 't werk heb écht geen zin, maar hoef maar tot half 1 vandaag! Dus dat valt mee...

nu lekker weer aan de muesli en yoghurt en op 't werk een sloot koffie.. misschien dat ik dán wakker word
Ja doei.
pi_56402621
Goeiemorgen!

Jullie gaan snel zeg! Gister een vol dagje gehad; Eerst naar school geweest, toen gewerkt en 's avonds een filmpje gepakt .

Ik heb echt supernetjes gegeten de afgelopen 2 dagen (op een paar dropjes in de bios na), maar ik ben gewoon aangekomen! Please zeg me dat dat komt doordat ik elke ochtend op de weegschaal sta.
pi_56402701
misschien moet je je eens één keer per week wegen (elke woensdag ofzo)... dan word je niet depressief van de schommelingen
Ja doei.
pi_56402848
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:23 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Ik heb echt supernetjes gegeten de afgelopen 2 dagen (op een paar dropjes in de bios na), maar ik ben gewoon aangekomen! Please zeg me dat dat komt doordat ik elke ochtend op de weegschaal sta.
Daar komt het inderdaad door
Als ik op een avond 2 repen chocolade opeet, ben ik de volgende dag altijd 1-2 kilo lichter, en dat komt er dan in de week erna weer bij
Er zit gewoon wat vertraging in, maar je valt echt wel af. Dus geef het niet op!
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:52:46 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56402918
Morgen .

Ben ik de enige die Mademoiselle.Moi en Conleche steeds door elkaar haalt (ivm hun avatars) .
Niet meer actief op Fok!
pi_56403005
misschien Ik iig niet
Ja doei.
pi_56403156
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:39 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, want ik was een jaar of 14 toen ik eraan begon. Ik ben toen ongetwijfeld wel aangekomen, maar dat is nu eenmaal wat er gebeurt op die leeftijd, lijkt me..
Alle andere bijverschijnselen heb ik wel gemerkt, daarom ben ik ook gestopt. Maar ik zie vanzelf wel of ik ben aangekomen door de pil, als ik nu ineens ga afvallen weet ik het!
Ik hoop het voor je, zou wel lekker zijn

Zometeen weer naar college, dus nu ff goed ontbijten anders heb ik om 11 uur weer honger en kan de hele zaal meegenieten van het gesteun en gekreun van mijn buik
pi_56403286
Mogge!

Gisteren een nieuwe spijkerbroek in de voor mij zeer belachelijke maat W27L32 En dan zit ie niet eens strak om m'n buik Wel om m'n bovenbenen, maar het is een vrij dunne stof, dus loopt hij uit (aldus de verkoopster).
Ook gisterenavond nasi op (op het werk), maar de saus deels en de kroepoek geheel laten staan.
Vandaag de hele dag studeren, maar morgen weer hardlopen. Dan heb ik 1x overgeslagen deze week, valt wel mee voor ongesteldheid.
pi_56403843
Nog steeds schommel ik rond de zesenvijftig-en-halve kilo. Ik verwacht over een dag of twee wel helemaal klaar te zijn met ongesteld zijn, dus dan val ik vast weer af.
Gisteren toegegeven aan mijn maandelijkse periode: ik heb zowaar gesnoept! Een grote Marsreep gedeeld met mijn vriendje in de bioscoop. Gezellig gepeuzeld!
Kon sowieso wel na een avondmaal dat slechts bestond uit een berg rauwe groenten (veldsla, rode ui, paprika's) met geroosterd rundvlees in ketjapmarinade.
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:

Blij dat te horen!
Er zullen vast mensen zijn die zich zonder problemen op een dieet van crackers en Optimel kunnen storten, maar als je gewend bent aan puur, rijk en bevredigend eten dan is zoiets gewoon een kwelling.
Verder heeft Conleche er natuurlijk gelijk in dat je je als je wilt afvallen ook niet elke dag en bij elke maaltijd vol moet proppen met al te vette dingen.
Men lijkt hier nogal van mening te verschillen over waar die grens precies ligt (ik denk aan een kleine komkommersalade-discussie ), maar met een beetje nadenken over wat je in je mond stopt komt dat wel goed.
Ik maak weliswaar vaak gebruik van kaas, roomboter, volle melkproducten, vlees en zoetigheid, maar wél in beperkte hoeveelheden. Beter een enkel bordje met superlekker, volwaardig avondeten, veel groenten en een klein toetje, dan een 'mager' diner dat niet helemaal je smaak is waardoor je de rest van de avond blijft verlangen naar smaakvol eten, met alle risico's van dien.
Blijf gewoon eten wat je lekker vindt en wat je graag klaarmaakt, reduceer alleen de portiegroottes van vette en zoete dingen en vul aan met heel veel groenten en fruit.
In combinatie met fysiesk actief zijn in je dagelijks leven moet dat wel lukken, zélfs zonder een snelle stofwisseling.
Als je een beetje vrolijk rondstuitert op een dag verbruik je al vlug zoveel calorieën dat je daar bést driemaal daags lekker bij kunt eten en toch gewoon afvalt.
Ik heb het de laatste weken voor de grap eens bijgehouden, maar ik kom echt zelden boven de 1800 kcalorieën uit, en vaak is 't nog minder.
En dan kunnen diëtende mensen wel gaan blèren als ik op één dag onder meer roomkaas, italiaanse worstjes, stoofperen en verse vanillevla op het menu heb staan, maar blijkbaar eet ik dat dan toch niet in dusdanige hoeveelheden dat ik op meer kcal dan anderhalf keer een schamel Sonja Bakker dagmenu uitkom.

Eet smakelijk dus, en hou de kanttekeningen van Conleche en mijzelf in je achterhoofd!

Edit: vergeet trouwens niet om zo vaak mogelijk je witte pasta te vervangen door volkoren pasta, je witte brood door volkoren brood en je witte rijst door zilvervlies.
Vezels zijn je vriend!
Goed poepen is de sleutel tot succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door minilotje op 30-01-2008 10:04:42 ]
pi_56404174
@volkoren, dat doe ik ook altijd, ook volkoren ontbijtgranen enzo. noemt me al volkoren-geobsedeerd
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:27:53 #97
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56404283
Het volkoren brood is hier op, er lag wel witbrood dus ik heb maar een gewoon bruinbrood uit de vriezer gehaald
Ik sta om de zoveel dagen (2/3x per week) op de weegschaal en net onder de 75! .... dat ga ik nog niet updaten want ik ben benieuwd of het na het weekend nog zo is.
Bernie en ik zijn tof.
pi_56404406
Wat gaan jullie trouwens vreselijk hard! Even een tijdje niet achter mijn computer gezeten, en we zijn dik een topic verder!

Om nog even terug te grijpen op het dieetpillen-onderwerp.. Een groepje dames op mijn werk is daar toevallig nogal mee bezig en die waren ook bijzonder ontstemd toen een paar jaar geleden de Stackers met ephedra verboden werden.
Dat die dingen upberhaupt nog zo lang gewoon verkocht werden is me altijd een raadsel geweest. Ephedra heeft praktisch dezelfde uitwerking als amfetaminen (speed), en hoewel ik daar in principe niks op tegen heb was het natuurlijk idioot dat bérgen huisvrouwen legaal en wel hele potten van die dingen naar binnen werkten terwijl mijn tasje op zaterdagavond bij het uitgaan aan de deur werd doorgepluisd door security.
Maar serieus, die dingen werkten natuurlijk als een trein, maar waren écht ongezond, zeker in de hoeveelheden die gebruikt werden door enthousiaste dieters.

Zelf heb ik iets vergelijkbaars. Er staat hier een doos Concerta (op keurig doktersadvies), een variant van Ritalin, die ik zo heel af en toe eens gebruik op dagen dat ik veel dingen moet regelen en doen.
Oók een opwekkend middel, en dat merk je meteen in je eetlust. Heel veel energie, maar helemaal geen trek. Ik moet me op dat soort dagen echt dwingen om goed te eten, want als ik niet oplet doe ik de hele dag met een krentenbol en een liter water. Niet gezond, en heel vervelend.
Maar ik begrijp er wél door waarom mensen uit gemakzucht graag naar dit soort middelen grijpen. Probleemloos vijftien kilo afvallen in een maandje, mits je geen bliksem om je gezondheid geeft.
pi_56405657
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef minilotje het volgende:
pillenverhaal.....
Ik moet zeggen dat jouw ritalin-achtige middel mij ook wel aan zou staan, niet om de eetlustremmende werking, want dat is idd iets wat je toch zelf op orde zou moeten krijgen..... Maar het energie-krijg gedeelte spreekt mij wel heel erg aan, want om heel eerlijk te zijn ontbreekt het mij daar wel eens aan en als ik het wel eens heb (veel energie bedoel ik) dan voel ik me echt veel beter. Krijg ik een beetje het gevoel terug dat ik als kind had: dan werd ik wakker, sprong naast m'n bed en had zin in de dag. Nou, das er een beetje af zullen we maar zeggen Als je het te persoonlijk vindt hoef je niet te antwoorden hoor, maar op welke grond krijg je zo'n middel voorgeschreven en heeft het bijwerkingen?
pi_56405742
Goeiemorgen

Hier gaat het ff niet zo goed, te veel problemen aan mn hoofd, dus als ik ook nog op mn eten moet gaan letten, word ik helemaal chagrijnig. Dus overdag gaat wel goed, maar 's avonds toch weer chips of nootjes gegeten afgelopen 2 dagen. En ik ben ook nog ongesteld.

Hoop dat het allemaal snel opgelost is, en ik weer wat beter in mn vel zit.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:34:22 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56405759
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef conleche het volgende:
op welke grond krijg je zo'n middel voorgeschreven en heeft het bijwerkingen?
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten .
Denk alleen niet dat je dat zomaar voorgeschreven kunt krijgen.

Ik zag trouwens bij Desperate Housewives dat de moeder van die ADHD-jongetjes (Lynette dus) de pillen van haar zoontjes slikte toen ze veel werk moest verzetten in korte tijd.
De pillen zouden bij mensen die niet aan ADHD lijden juist een energie-opwekkend effect hebben. Klopt dit?
Niet meer actief op Fok!
pi_56405817
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 06:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Erg herkenbaar. Al zit hij bij mij niet in mijn hoofd, maar meer in mijn diepste wezen. Ik weet niet waar mijn diepste wezen precies zit.
Ik moest lachen

Ik weet dat ook niet hoor
pi_56406230
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat jouw ritalin-achtige middel mij ook wel aan zou staan, niet om de eetlustremmende werking, want dat is idd iets wat je toch zelf op orde zou moeten krijgen..... Maar het energie-krijg gedeelte spreekt mij wel heel erg aan, want om heel eerlijk te zijn ontbreekt het mij daar wel eens aan en als ik het wel eens heb (veel energie bedoel ik) dan voel ik me echt veel beter. Krijg ik een beetje het gevoel terug dat ik als kind had: dan werd ik wakker, sprong naast m'n bed en had zin in de dag. Nou, das er een beetje af zullen we maar zeggen Als je het te persoonlijk vindt hoef je niet te antwoorden hoor, maar op welke grond krijg je zo'n middel voorgeschreven en heeft het bijwerkingen?
Nou ja, Ritalin en aanverwanten zijn niet bedoeld als energieopwekkers, en zullen ook beslist nooit voor zoiets voorgeschreven worden.
Dit type medicijnen is met name bedoeld voor mensen met ADHD. Ik heb een tijdje geleden de diagnose ADD gekregen - zonder de H van hyperactiviteit, want daar heb ik zelf niet zoveel last van.
Kort gezegd: drukte en chaos in je hoofd, volstrekt gebrek aan concentratie, geen prioriteiten kunnen stellen, idiote problemen bij studie en werk, financiën en andere dingen die in de soep lopen omdat het je niet lukt om er ook maar iets voor te regelen.
Ik ben uitermate gelukkig en ik vind mijn leven reuze leuk, maar het is allemaal wél een enorme, ongeregelde puinhoop.
Daar heb ik doorgaans gewoon vrede mee, maar af en toe is het wel fijn om met medicijnen een steuntje in de rug te krijgen als er écht dingen moeten gebeuren.
Ritalin dus. In basis een amfetamine-achtig middel (zoals speed en xtc, maar dan milder), dat voor de meeste mensen enorm energie-opwekkend werkt: veel bewegen, veel praten, enorm druk en een overdreven huppelige stemming. Alles en iedereen lief vinden, dat werk.
Bij mensen met een concentratiestoornis zoals ik werkt het juist omgekeerd: meer kalmte, meer rust in mijn hoofd, waardoor ik de mogelijkheid heb om ook daadwerkelijk dingen te doen, in plaats van wezeloos uit het raam te staren omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Er zijn mensen die dagelijks Ritalin gebruiken (ook kinderen), maar dat doe ik zelf absoluut niet. Ik ben nogal gehecht aan hoe ik normaal gesproken ben, en bovendien zijn de bijwerkingen niet mis. Het verschilt per persoon, maar hartkloppingen, slapeloosheid, misselijkheid, hoge bloeddruk, droge mond en spierkramp komen bij heel veel mensen voor, en dat zijn dan nog maar de vaak voorkomende bijwerkingen. En het voelt nogal rot als het uitwerkt, zoals bij de meeste drugs.
Dus al met al geen aanrader als je het niet nodig hebt, en het wordt sowieso nooit door een arts voorgeschreven als energieopwekkend middel, om voornoemde redenen en daarnaast het risico op verslaving.
Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog nooit gehoord heb dat iemand die Ritalin wilde proberen, er niet aan kon komen. Het wordt de laatste jaren veelvuldig voorgeschreven, en veel jongeren gaan niet bepaald gierig om met hun voorraad. Maar erg netjes is dat natuurlijk niet: het is en blijft een medicijn!

Als je overigens het idee hebt dat je echt veel lustelozer bent dan je zou moeten zijn, dan kun je trouwens best even langs je huisarts wippen hoor. Misschien is er wel een bepaalde reden voor te vinden, en die dure zorgverzekering betaal je tenslotte niet voor niks!
pi_56406745
Hmm, nee dat klinkt niet als iets waar je makkelijk over moet denken idd.! Alhoewel ik jouw drukte in je hoofd wel heel erg herken. Ook ik ben een vreselijke chaoot en af en toe heb ik het gevoel dat ik zoveel moet doen, dat ik maar helemaal niks meer doe, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Afgelopen maand was bijzonder erg, omdat ik de administratie moest doen voor 3 verschillende "bedrijven" Die van meneer C, die van mezelf en dan nog die van de galerie. Want helaas is het wel zo dat van ons twee ik het tenminste nog kán. Als ik het aan meneer C. zou moeten overlaten dan zouden we nu nog rekeningen ongeopend in de kast hebben liggen uit midden jaren '90

Maar goed, het wordt tijd dat ze een pilletje uitvinden waar je energie van krijgt zonder allerlei nare bijwerkingen.
pi_56406972
veel slapen, sporten en gezond eten krijg je ook energie van !
pi_56407075
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
En positief zijn

Ik heb erg lekker brood! en druiven! en onnuttige lessen
pi_56407157
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
van veel snoep krijg je ook veel energie sjokola, en snoep met veel kleurstoffen,
vervang bijvoorbeeld je lunch door 0.5-1.0 kg snoep, en je krijgt hopen energie!
pi_56407206
Die laatste post was pretkroket
pi_56407428
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Die laatste post was pretkroket
Is dat je broertje??
pi_56407487
Ja is mn broertje
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:02:12 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56408911
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja is mn broertje
Lief .
Niet meer actief op Fok!
pi_56409075
zooooooo

net lekker twee kleine broodjes op, een met kaas en een met roomkaas en ontbijtspek

had écht honger, viel zowat om

straks hardlopen als de boel gezakt is en René weer thuis is en vanavond lekker NIETS
wel nog even wat kookbaars bedenken met sperziebonen.. tot nu toe wordt het risotto
Ja doei.
pi_56411755
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:46 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Daar komt het inderdaad door
Als ik op een avond 2 repen chocolade opeet, ben ik de volgende dag altijd 1-2 kilo lichter, en dat komt er dan in de week erna weer bij
Er zit gewoon wat vertraging in, maar je valt echt wel af. Dus geef het niet op!
We zien maandagochtend dan maar
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:52 schreef Viking84 het volgende:
Morgen .

Ben ik de enige die Mademoiselle.Moi en Conleche steeds door elkaar haalt (ivm hun avatars) .
Die van mij heeft geen rode lippenstift!
pi_56411914
Gisteravond was ik 63 kg, met kleding aan enzo en na de maaltijd op werk. Ik vrees dus dat de vreetweekendkilo's er ook nog aan moeten komen.
Gelukkig heb ik nu niets ongezonds in huis. Vanavond eet ik een stukje gegrilde zalm met salade en gebakken aardappeltjes. Dat is wel gezond dus. Heb wel vanwege honger net evergreen op, terwijl ik die eigenlijk niet echt lekker vind (maar wel makkelijk mee te nemen en op te eten vandaar).
Verder nog biogarde met muesli en rozijntjes vanavond en nog een cup a soup ofzo of nog iets kleins waar ik dan zin in heb. Ohja en druiven weer
pi_56411998
Hallo allemaal!!

Ik laat me heel af en toe zien in dit topic omdat ik al jaren wat kilootjes dr af wil . 3 kilo zou zo moeilijk niet moeten zijn maar goed! Maar nu heb ik een nieuw record gewicht en wordt het weer tijd om wat te doen, dus ik zal weer wat vaker lezen en posten hier!

Meteen een vraag: 1 of 2 jaar geleden heb ik via de weblog van een van de dames hier het Flexi Points programma van de Weight Watchers gedownload. Ik heb net al een uurtje gezocht in mn mail en op het forum maar kan het linkje nergens meer vinden. Wie o wie helpt mij aan het Flexi Points programma? Ik download liever niet via torrents enzo want ik heb een prehistorisch laptopje die dat allemaal niet trekt.

Alvast bedankt!
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:22:01 #116
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56412074
Vandaag echt niet gek gedaan en toch al 750 kcal op... vanvaond Shoarma en ik zag ook oranjekoek liggen van de verse bakker... misschien neem ik er wel eentje
Bernie en ik zijn tof.
pi_56412097
Tot nu toe 8 boterhammen op. 1 met Filet American, 5 met kipfilet en 2 met pindakaas.
pi_56412183
Ok, dan ga ik ook melden wat ik vandaag heb gegeten:
Tot nu toe 300 kcal aan ontbijt op (havermout met appel), en 750 kcal aan chocolade
Chocolade maakt me blij op slechte dagen
pi_56412260
Oja:
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:09 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik hoop het voor je, zou wel lekker zijn
Ik hoef niet per se nog meer af te vallen, dit is slechts een experiment nav het stoppen met de pil.
Daarom sta ik het mezelf toe om de hele middag chocolade te eten
pi_56412322
Ik ben ook weer thuis
Vandaag gegeten: magere melk met cornflakes en 2 croissantjes
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:36:58 #121
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56412409
Ik dus:
- liter water ofzo
- 4 bruine boterhammen, 2 met hagelslag andere 2 icm mijn:
- cup a soup (kip uiteraard)
- appeltje
- beker halfvolle melk

Totaal Kcal: 750
En vandaag verder even stukje naar de tandarts gefietst maar ik had geen afspraak vandaag toen werd ik gebeld dat ik moest werken dus toen ben ik dat maar gaan doen.... 3 uurtjes dus gelopen/gefietst.

O ja, Flexi Points wel spaans geloof ik karoltje maar dat weet ik niet zeker...
Bernie en ik zijn tof.
pi_56412808
Net 2 punten terug gekregen en heb gewoon een 8 en een 9
Had ik echt niet verwacht want had zoveel beter kunnen en willen doen
pi_56413834
Zo, lekker uitgeslapen vandaag en met een flink ontbijtje begonnen:

cruesli balans met melk, 2 volkoren crackers met achterham, actimel, roosvicee 50/50 spul

Toen bijna 2 uur gesport en daarna lekker zonnebankje gedaan ... en na het sport een appeltje ... als late lunch 2 sneetjes meergranen brood met kipfilet.

Vanavond schouderkarbonade, met spinazie en aardappels. Intotaal maakt dat 1109 kcal ... maar heb flink wat verbrand

Dus omdat ik zo blij was met mezelf heb ik mezelf maar op een leuk lippenstiftje getrakteerd
pi_56413876
Het gasfornuis is kapot

Dus nou vanavond maar een stoommaaltijd penne carbonara eten, en hopen dat de huisbaas het voor morgen kan maken. Anders moet ik allemaal eten gaan weggooien dat ik eigenlijk vandaag en morgen zou eten, en niet langer houdbaar is

En vanavond weer niet zwemmen, ben echt doodop. Vanmiddag zou ik van Peters huis naar het station lopen, is 25 minuten, maar halverwege de bus gepakt omdat ik gewoon echt niet meer kon
pi_56413937
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:53 schreef Sylvana het volgende:
Het gasfornuis is kapot

Dus nou vanavond maar een stoommaaltijd penne carbonara eten, en hopen dat de huisbaas het voor morgen kan maken. Anders moet ik allemaal eten gaan weggooien dat ik eigenlijk vandaag en morgen zou eten, en niet langer houdbaar is

En vanavond weer niet zwemmen, ben echt doodop. Vanmiddag zou ik van Peters huis naar het station lopen, is 25 minuten, maar halverwege de bus gepakt omdat ik gewoon echt niet meer kon
Dat is niet zo mooi Hopelijk weet je snel inderdaad meer

Gisteren heb ik ook half uurtje van het station naar het huis van mijn vriend gelopen, op hakken en vandaag daarmee de stad in dus nu doen mijn voeten pijn
pi_56414051
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:36 schreef mordradead het volgende:

Dankjeeeweeel!! Ben wel bang dat het spaans is maar hij download nu en dan zullen we het zien .
pi_56414073
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is niet zo mooi Hopelijk weet je snel inderdaad meer

Gisteren heb ik ook half uurtje van het station naar het huis van mijn vriend gelopen, op hakken en vandaag daarmee de stad in dus nu doen mijn voeten pijn
Tip: Neem een grote handtas (die zijn ook nog in de mode ) en daar kan je heel goed een paar makkelijke schoenen kwijt. Zodra je verder moet lopen dan 100 meter: wissel schoenen!! Kijk er heel arrogant bij alsof het zo hoort en heb nooit meer ergens last van......
pi_56414104
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:10 schreef Viking84 het volgende:

3 x 3 met 1 min tussendoor en 3 x 6 met 2 min tussendoor. Voor het eerst met afstandssensor. We liepen niet heel hard, want ik had eerst een steek en toen die voorbij was, kreeg ik een zeurend pijntje in m'n onderbeen (aan de binnenkant). Bleh. Merk wel dat we steeds harder gaan lopen. We schommelen een beetje tussen de 8,5 en 10 km/u in. We kunnen de hartslagmeter ook zo instellen dat 'ie een piepje geeft als 'ie boven of onder een bepaalde snelheid komt. Toch maar even doen dan binnenkort, want langzamer dan 9 wil ik echt niet, als het even kan (muv de warming-up en cooling down).
Ik zou maar 'ns even googlen op zere schenen + hardlopen en kijken of je de symptomen dan herkent. Niet dat ik je een sportblessure wil aanpraten, maar ik zit nu met shin splints.... En dat komt van het hardlopen -> versleten schoenen (gaat veul sneller dan je denkt) en veel te snel opbouwen. Maar er zijn nog meer oorzaken.

Wil alleen ff voorkomen dat jou hetzelfde overkomt als mij... Ben er namelijk NIET blij mee.
pi_56414247
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:01 schreef conleche het volgende:

[..]

Tip: Neem een grote handtas (die zijn ook nog in de mode ) en daar kan je heel goed een paar makkelijke schoenen kwijt. Zodra je verder moet lopen dan 100 meter: wissel schoenen!! Kijk er heel arrogant bij alsof het zo hoort en heb nooit meer ergens last van......
daar heb ik inderdaad nog over nagedacht, misschien toch een idee voor de volgende keer
pi_56414617
Als ik hoge hakken aanheb leg ik ook vaak gympies in mn auto zodat ik relaxed kan autorijden .
pi_56414648
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:29 schreef karoltje het volgende:
Als ik hoge hakken aanheb leg ik ook vaak gympies in mn auto zodat ik relaxed kan autorijden .
Met autorijden heb ik er nog nooit last van gehad (van mijn schoenen)
pi_56414772
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:29 schreef karoltje het volgende:
Dat doe ik ook, als ik weet dat ik ga autorijden en ik heb hakken aan, dan neem ik ook een extra paar zonder hakken mee. Ik kan echt niet op hakken autorijden, vind ik echt irritant.
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:43:13 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56414901
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:03 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ik zou maar 'ns even googlen op zere schenen + hardlopen en kijken of je de symptomen dan herkent. Niet dat ik je een sportblessure wil aanpraten, maar ik zit nu met shin splints.... En dat komt van het hardlopen -> versleten schoenen (gaat veul sneller dan je denkt) en veel te snel opbouwen. Maar er zijn nog meer oorzaken.

Wil alleen ff voorkomen dat jou hetzelfde overkomt als mij... Ben er namelijk NIET blij mee.
Hm, wat vervelend.
Ik google zelf net even en ik weet niet zo goed of dat nu is wat ik heb. Ik merk het zelf vooral als ik hurk. Echt die spanning aan de binnenkant. En dat bij beide benen. Ik heb het al een tijdje, maar gisteren voelde ik het voor het eerst ook tijdens het hardlopen zelf. Ik heb zelf niet het idee dat ik mezelf overbelast heb, want ik houd me keurig aan het schema en mijn hardloopschoenen zijn ook nog geen half jaar oud.
Zou ik eens naar de huisarts moeten gaan?
Niet meer actief op Fok!
pi_56415136
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, als ik weet dat ik ga autorijden en ik heb hakken aan, dan neem ik ook een extra paar zonder hakken mee. Ik kan echt niet op hakken autorijden, vind ik echt irritant.
Ik kan niet op platte schoenen autorijden ... heb dat totaal geen feeling met mn pedalen ... dus dan rijd ik te hard. Met hakken balanceert mn hak op de grond en kan ik precies voelen hoeveel ik druk met mn voeten
pi_56415257
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:55 schreef Jeipod het volgende:

[..]

Ik kan niet op platte schoenen autorijden ... heb dat totaal geen feeling met mn pedalen ... dus dan rijd ik te hard. Met hakken balanceert mn hak op de grond en kan ik precies voelen hoeveel ik druk met mn voeten
Ja precies dat heb ik ook
pi_56415271
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik kan prima rijden met hoge hakken aan, en ook met platte schoenen. Ik heb alleen 1 paar schoenen met heel dikke zolen (een cm of 3 aan de voorkant ), en daarmee is het een beetje lastig, dan voel ik de pedalen totaal niet. Maar ik doe het alsnog gewoon, als ik de kans krijg om te rijden maakt het me niet uit welke schoenen ik aan heb

En ontopic: zojuist zelfgemaakte nasi met veul pindasaus gegeten
pi_56415302
Ik wil nog een glas coolbest maar heb er al 2 op dus doe maar niet meer.......
Zometeen eens kijken wat voor groente en fruit er nog ligt
pi_56415313
Pfff, ik ben kapot. Zes uur lesgegeven vandaag, en nog een uur begeleiding van een dyslectisch meisje en fijn een hele lange vergadering. 7.15 de deur uit, 18.30 weer thuis lang leve het onderwijs. Vanavond m'n vier uur les voor morgen in elkaar schroeven, nog wat posters nakijken en dan morgen hetzelfde verhaal.

Maar nu eerst: nasi . Met kroepoek en satésaus, oh yeah. Ik heb met de wandeling van station naar school, dat geren op school van domein naar domein, het gesurveilleer in de pauze op het plein en de wandeling terug van school naar station wel genoeg beweging gehad vandaag .
pi_56415324
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:02 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En ontopic: zojuist zelfgemaakte nasi met veul pindasaus gegeten
GMTA.
pi_56415366
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:04 schreef Razztwizzle het volgende:
GMTA.

Het hele idee van de nasi is dat ik dan satesaus kan eten!
Alleen had ik er dan net weer geen kroepoek bij
pi_56415404
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:55 schreef Jeipod het volgende:

[..]

O dat kan ik echt niet Ik draag in het normale leven óf platte schoenen óf hakken van 10 cm. (halfhoog daar doe ik niet aan) Als ik zou rijden met hakken van 10 cm. dan zou ik geheid brokken maken. Ik schop ze altijd uit en rijdt op blote voeten, sokken of panty's. Dat gaat prima.

Over autorijden gesproken: vandaag had zat ik bijna in een bijna-kettingbotsing De auto's voor me remden als gekken en sommigen reden de berm in. Dus in een reflex pak ik met m'n rechterhand Koekie de hond bij z'n tuigje, ik rem en stuur met 1 hand ook de bermstrook op en kom net op tijd tot stilstand. Het zag er enorm chaotisch uit al die auto's kriskras, maar voor zover ik kon zien had geen auto ook maar een andere geraakt Ik stond versteld hoe accuraat je reageert in zo'n soort situatie, zonder maar een greintje angst. Daarna, however, kreeg ik wel een beetje de bibbers
pi_56415718
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:04 schreef Razztwizzle het volgende:
7.15 de deur uit, 18.30 weer thuis lang leve het onderwijs.
I knooow! Gekkenwerk he. Voortgezet onderwijs zo te horen?
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:09 schreef conleche het volgende:

Dus in een reflex pak ik met m'n rechterhand Koekie de hond bij z'n tuigje, ik rem en stuur met 1 hand ook de bermstrook op en kom net op tijd tot stilstand.
Wat een liefde voor je hondje!! Maar ik kan me voorstellen dat je je helemaal rot schrikt zeg, poe!
pi_56415758
quote:

[..]

O dat kan ik echt niet Ik draag in het normale leven óf platte schoenen óf hakken van 10 cm. (halfhoog daar doe ik niet aan) Als ik zou rijden met hakken van 10 cm. dan zou ik geheid brokken maken. Ik schop ze altijd uit en rijdt op blote voeten, sokken of panty's. Dat gaat prima.

Over autorijden gesproken: vandaag had zat ik bijna in een bijna-kettingbotsing De auto's voor me remden als gekken en sommigen reden de berm in. Dus in een reflex pak ik met m'n rechterhand Koekie de hond bij z'n tuigje, ik rem en stuur met 1 hand ook de bermstrook op en kom net op tijd tot stilstand. Het zag er enorm chaotisch uit al die auto's kriskras, maar voor zover ik kon zien had geen auto ook maar een andere geraakt Ik stond versteld hoe accuraat je reageert in zo'n soort situatie, zonder maar een greintje angst. Daarna, however, kreeg ik wel een beetje de bibbers
Heel veel mensen hebben dat reflex met die rechterhand ik ken het van mijn moeder als ze remt probeert ze mij nog steeds tegen te houden, en toen ik bij mijn collega in de auto zat merkte ik dat zij dat ook deed
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:29:11 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56415887
Ik heb net m'n scheenbenen gekoeld met ijs en ik zal eens kijken hoe het morgen gaat.
Als het nog hetzelfde is als gisteren of het wordt erger, dan ga ik maandag naar de fysiotherapeut. Die heeft dan een gratis spreekuur voor studenten en dan zal ik wel tips krijgen . Neem ik mijn hardloopschoenen even mee.
Niet meer actief op Fok!
pi_56415892
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:22 schreef karoltje het volgende:

[..]

Yes 14, 15, 16, 17-jarige pubers, kom maar op. Ik lust ze rauw .

Maar dit is nog stage, en dus gelukkig maar twee dagen in de week.
Ik mag me dit half jaar mentaal gaan voorbereiden op een baan vanaf september. Nu geef ik 11 uur in de week, een volledige baan is 24 uur in de week *slik*.
pi_56416115
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:22 schreef karoltje het volgende:

[..]

Basisonderwijs precies hetzelfde hoor Soms dan heb je na schooltijd om half 4 vergadering ... tot 5 uur ... dan dan mag je naar huis om te eten, want de volgende begint om 8 uur savonds ...

En Conleche, goed dat je zo reageerde, hopelijk kan ik dat ook!
pi_56416265
Als ik jullie nu zo hoor, baal ik zo ongelooflijk dat ik nog geen rijlessen volg! Heb het geld niet, maar wil het ondertussen zo ongelooflijk graag. Met sneakers/skateschoenen uiteraard, hakken lijkt me geen slim plan, dan val ik om bij het in- en uitstappen .

En ik heb besloten voor mezelf dagmenu's te gaan maken. De laatste dagen heb ik wel steeds in mijn hoofd wat ik ga eten, maar wordt het steeds toch meer, alsnog een stuk chocola en is al mijn discipline weg. Dat moet nu maar eens veranderen, de update van morgen gaat niet leuk worden, en dat in een weekje tijd. Ga ook mijn lang liggende klusjes maar weer eens doen, aan mijn schoolwerk werken en hopen dat ik weer volledig in mijn vel kom te zitten, ipv dat bijna/een beetje. Voor wintersport lekker slank zijn, zodat ik me dan niet vreselijk in hoef te houden, dat wordt mijn doel . (het eten op mijn menu's wordt niet geweldig veel anders dan wat ik nu eet, maar nu schrijf ik het gewoon op, kijken of dat beter werkt. Voor vandaag had ik ook 2 boterhammen lunch in mijn hoofd, maar werden het er 5 omdat ik thuis was, en geroosterd brood te lekker is).

Zo, enorm verhaal, menu's maken maar weer
pi_56416518
Das idd wel slim om op te schrijven wat je wilt eten, dan wijk je er toch minder snel vanaf Ik vond het iig wel erg nuttig om het bij te houden.

Succes ermee
pi_56416823
Het is gelukt, het is gelukt, het is gelukt

Per 1 februari ben ik uitgeschreven bij de sportschool

Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar nu is het toch gelukt zonder doktersverklaring
pi_56417161
Uit nieuwsgierigheid, hoeveel tijd bewegen jullie zoal per dag en wat doe je dan voor beweging ?
Zelf fiets ik 2 á 3 uurtjes per dag, ik heb de tijd gelukkig. Naast dat ik het lekker vind om de deur uit te gaan en weg van huis te zijn verbrand ik er een hoop calorieën mee natuurlijk.

Meer mensen die toch wel enkele uren per dag in beweging zijn ? mits je de tijd hebt uiteraard..
pi_56417221
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:23 schreef dp81 het volgende:
Uit nieuwsgierigheid, hoeveel tijd bewegen jullie zoal per dag en wat doe je dan voor beweging ?
Zelf fiets ik 2 á 3 uurtjes per dag, ik heb de tijd gelukkig. Naast dat ik het lekker vind om de deur uit te gaan en weg van huis te zijn verbrand ik er een hoop calorieën mee natuurlijk.

Meer mensen die toch wel enkele uren per dag in beweging zijn ? mits je de tijd hebt uiteraard..
Ik heb niet zo heel veel 'normale' beweging dus probeer dagelijks toch wel een half uur tot een uur te sporten
pi_56417326
Helaas geen tijd voor, vandaag voor het eerst sinds maanden wee rop de sportschool geweest, voorheen fulltime stage gehad en bij thuiskomst ben je gesloopt (liever kleuters ) en moet je je lessen verder voorbereiden.
Toen bewoog ik alleen wat ik in de klas bewoog en toen het nog licht was smorgens half uur fietsend heen en terug. Nu is het donker smorgens dus ga ik met de auto.
Ik kom sowieso wel aan half uur per dag, lopen vind ik lekker. Niet rennen, maar lopen, met de hond. En dan vandaag 2 uur in de sportshcool, maar zoals ik zei: dat is uitzonderlijk
pi_56417366
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:08 schreef Sylvana het volgende:

Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar nu is het toch gelukt zonder doktersverklaring

Nu kun je lekker relaxed zwemmen!

Vroegen ze echt om een doktersverklaring? Toch jammer dat artsen daar niet aan doen...
Sommige regels zijn zo ontzettend stom
pi_56417394
quote:

Per week loop ik ± 2 uur hard, zit ik ± 5 uur op de fiets (als vervoersmiddel) en ben ik zo'n 3 uur te vinden in de sportschool. Dus dat is dan gemiddeld ± anderhalf uur per dag.
pi_56417448
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nu kun je lekker relaxed zwemmen!

Vroegen ze echt om een doktersverklaring? Toch jammer dat artsen daar niet aan doen...
Sommige regels zijn zo ontzettend stom
Ja, ze vroegen echt om een doktersverklaring, terwijl ik elke keer aangaf dat ze dat niet mogen geven. Maar laatste keer dus officiele brief van huisarts gegeven dat ze dat niet mogen doen + al mn afspraken en onderzoeksuitslagen van het ziekenhuis. Dat werkte wel

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 30-01-2008 20:45:45 ]
pi_56417513
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:08 schreef Sylvana het volgende:

Mooi zo!
quote:

Ik fiets elke dag naar school, zo'n 12 km per dag. In school trappen lopen (maar dat telt eigenlijk niet, de lift is alleen voor mensen met krukken enzo, en ik heb een hekel aan liften). Verder iedere woensdagmiddag en zaterdagochtend een krantenwijk. Dinsdag en vrijdag 1,5 tot 2 uur taekwondotraining. In het weekend: soms willekeurig naar mijn lief toe fietsen (woont vlakbij school), naar de kerk fietsen (ok, 5 minuutjes) en vaak naar de stad ofzo: flink rondlopen.

Ik klink best actief, maar ben dat niet . En bang voor volgend jaar: dan gaat mijn naar school fietsen eraan (krijg OV en iedere dag meer dan 100 km vind ik iets te ver gaan) en zal ik flink minder beweging krijgen. Misschien van het station naar de uni gaan lopen , is ook wel een flink stukkie (alleen als ik tenminste op tijd ben).

Mijn menu voor de komende 4 dagen is af . Over het avondeten weet ik niets, maar ik ga in ieder geval mijn toetje verplaatsen van direct na de maaltijd naar de avond. Dan smaakt het me vaak beter. En al rekening gehouden met een verjaardag vrijdagavond (ze vertelde al trots over de 8 taarten die ze zelf gaat bakken).
pi_56421053
Vandaag gegeten:

Ontbijt - een schaaltje Special K rode vruchten met melk
Lunch - een snee maisbrood met halvarine en gerookte achterham, een krentenbol met halvarine en een appel
Tussendoor - 5 van die snoepbanaantjes (ben je aan het opruimen, kom je zo'n leeg gewaand zakje tegen )
Avondeten - rijst met kip en chicken tonight zoetzuur

Niet echt veel tussendoor gehad, maar heb niet zoveel honger vandaag lijkt het wel..

Morgen een iets drukkere dag, dus dan eet ik waarschijnlijk ook meer
pi_56421535
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:37 schreef Jeipod het volgende:

[..]

Basisonderwijs precies hetzelfde hoor Soms dan heb je na schooltijd om half 4 vergadering ... tot 5 uur ... dan dan mag je naar huis om te eten, want de volgende begint om 8 uur savonds ...
Ik sta voor groep 7 . Morgen eet ik inderdaad op school omdat er 's avonds ook wat is... pff!!
pi_56421673
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:36 schreef mordradead het volgende:

Het staat er helemaal op en duurde 'maar' enen uurtje downloaden maarrr... is dus volledig in het spaans . Kan er echt niks mee haha. Heeft iemand nog de link naar een nederlandse Flexi Points??
pi_56421754
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:44 schreef karoltje het volgende:

[..]

Ik sta voor groep 7 . Morgen eet ik inderdaad op school omdat er 's avonds ook wat is... pff!!
Wat werken er veel mensen uit dit topic met kinderen
pi_56421765
Ontbijt: 41 gram geroosterd brood met rosbief

Tussendoor: glas vifit/jus d'orange

Lunch: overgeslagen; zat in de auto.

Diner: restje van gisteren dus rijst met kipfilet en groenten, maar het was niet zo heel veel meer, dus ik heb er een eitje bij gebakken. Toetje: schaaltje optimel vanillevla met lepel frambozenjam en scheut vifit framboos (das lekker zuur bij de zoete vla....)

Bij de koffie 2 luchtige koekjes van bolletje
en nu ga ik een sinaasappeltje nemen
pi_56423807
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

haha, opvallend! Nieuw onderzoek in aantocht: onderwijs maakt overgewicht
pi_56426250
quote:
Ik werk niet met kinderen, en zal dat ook nooit doen/willen/kunnen
Na mijn chocodag van gisteren weeg ik een kilo minder, maar dat zal er vast wel weer bij komen neem ik aan
pi_56426603
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:09 schreef Jeipod het volgende:

[..]

gelukkig zit ik nu op een locatie waar de kinderen zo min mogelijk snoep en koek krijgen
pi_56426814
Goeiemorgen

Ik heb zometeen een college presentatie & powerpoint, en ben daar al zenuwachtig voor, laat staan m'n presentatie zelf Maar wel weer lekker een half uurtje fietsen.
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:09 schreef Jeipod het volgende:

[..]

Ik pas nog steeds vaak op en als daar snoep is kan ik er dus ook niet vanaf blijven Maar dat heeft verder niks met die kinderen te maken
pi_56426919
Goeiemorgen

Update gedaan, niet leuk, maar was te verwachten. Nu met frisse moed ertegenaan, om te beginnen zometeen lekker ontbijten en dan maar eens naar school. 4 uur les, 2 tussenuren, ben ik alsnog laat thus .
pi_56427009
Net ontbeten met griekse yoghurt en honing en een halve liter water
Ik kon gister niet wegen (wat meestal mijn weegdag is) maar vandaag wel maar die gaf een kilo meer aan, ik ga morgen op vakantie en dan update ik wel weer als ik terug ben
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:15:39 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56427039
Ik heb dinsdag ook een presentatie. Wel met powerpoint gelukkig, dat scheelt, maar leuk is anders. Daar ga ik de komende dagen maar even mee bezig. Moet de eerste resultaten van mijn onderzoek presenteren.

Voor iedereen die hier (en via pm) meegedacht heeft met mijn scriptieproblematiek: Het ziet er naar uit dat het allemaal goed gaat komen. Ik heb 100 proefpersonen nodig en heb er al 80 binnen. Nu nog even regelen dat die docenten ook hun VWO4-klassen beschikbaar stellen en dan kom ik zelfs over het gewenste aantal proefpersonen heen . Ik probeer het onderzoek in de tweede week van februari te plannen.

Verder weinig nieuws. Net ontbeten (yoghurt met cruesli maar weer, want m'n bananen zijn nog steeds groen ), zo even douchen en dan aan het werk .

Vanavond weer hardlopen. Ben benieuwd hoe dat gaat met mijn beginnende shin splints. Heb gisteren met ijs gekoeld, gemasseerd en oefeningen gedaan, dus ik ben benieuwd of het wat geholpen heeft . Ik zou het echt erg vinden als ik echt belemmerd word in het hardlopen . Heb er zoveel plezier in . Volgende week zou ik de duurloop van 20 minuten mogen doen, maar het zou me niks verbazen als de fysio maandag zegt dat ik dat nog even uit mijn hoofd moet zetten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56427548
Mogge!

Ik heb ook iets wat op een blessure begint te lijken: mijn linkerbovenbinnen been, daar zit een spier die overbelast is denk ik, want ik voel het al een tijdje als ik hardloop, maar nu eigenlijk ook "in ruste" Ik ga nu dus op z'n minst 2 dagen rust nemen, kijken of het dan over is of in ieder geval minder is geworden. Zou het wel jammer vinden als ik ineens wéken moet stoppen met hardlopen! Vanaf nu iig weer braaf opwarmen en stretchen, want dat liet ik de laatste tijd achterwege, (omdat het m'n gemiddelde snelheid zo omlaag bracht , ik kan dat ding natuurlijk ook gewoon even op pauze zetten!))
pi_56428594
Goedemorgen
Hier lekker aan de sterrenmunt thee Lekker uitgeslapen vandaag. En straks maar eens beginnen met sollicitatiebrieven en dergelijke
pi_56429162
Goeiemorgen

Hier alleen als ontbijt een beschuitje en een kop thee gehad, ik mag weer eens nuchter blijven

Gelukkig heb ik scan al om half 2, en niet pas een het eind van de middag ofzo
pi_56429381
Volgens mij is beschuit niet nuchter?
pi_56429415
Na het ontbijt moest ik nuchter blijven
pi_56429590
quote:

[..]

O dat kan ik echt niet Ik draag in het normale leven óf platte schoenen óf hakken van 10 cm. (halfhoog daar doe ik niet aan)
Ben het weer eens met je eensch
pi_56429641
quote:

per week loop ik 2 x 4 uur
2.5 uur muay thai (de laatste tijd 1.5 uur )
gemiddeld 4 uur wel fanatiek dansen op de dansvloer
elke week sowieso 2 uur fietsen
en ik loop ongeveer 60x per dag 2 trappen op en neer want
1. ik kan niet stilzitten 2.ik vergeet van alles
pi_56429663
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:41 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

per week loop ik 2 x 5 uur
2.5 uur muay thai (de laatste tijd 1.5 uur )
gemiddeld 4 uur wel fanatiek dansen op de dansvloer
elke week sowieso 2 uur fietsen
en ik loop ongeveer 60x per dag 2 trappen op en neer want
1. ik kan niet stilzitten 2.ik vergeet van alles
2 x 5 uur? waar loop je dan heen?
pi_56429715
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

2 x 5 uur? waar loop je dan heen?
2x4 uur sorry
ik moet voor mn werk door straten lopen en aanbellen.. sta ik af en toe wel stil maar daartussen rennen we dan weer heel hard als een soort wedstrijdje
pi_56429754
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

2x4 uur sorry
ik moet voor mn werk door straten lopen en aanbellen.. sta ik af en toe wel stil maar daartussen rennen we dan weer heel hard als een soort wedstrijdje
Ow zo, ik denk al wie gaat er zomaar 5 uur (of 4) rondlopen
pi_56429864
quote:

[..]

ik ben ook zwemjuf (geweest) was altijd leuk
alleen heb ik 't niet zo op kinderen, kleine dan vond lesgeven aan de oudere groepen altijd veul leuker..

als ik eens in moest vallen in een begin-badje, vond ik dat écht niet leuk kleine kinderen.. niet mijn ding

en goedemorgen (kan nog net)

motorbloempje hier dus (zie ondertitel)

Gaat nog steeds erg lekker hier. Braaf ontbeten met yoghurt vanochtend, en net een berlinerbol geweigerd
Gisteren Evy 11 gelopen en morgen de hele dag lopen op de motorbeurs
Ik pas in een Medium Motorjas én, én! Ik zie echt verschil in m'n gezicht nu

gaat lekker hier
Doei.
pi_56429905
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:54 schreef Faithy het volgende:

[..]

ik ben ook zwemjuf (geweest) was altijd leuk
alleen heb ik 't niet zo op kinderen, kleine dan vond lesgeven aan de oudere groepen altijd veul leuker..

als ik eens in moest vallen in een begin-badje, vond ik dat écht niet leuk kleine kinderen.. niet mijn ding

en goedemorgen (kan nog net)

motorbloempje hier dus (zie ondertitel)

Gaat nog steeds erg lekker hier. Braaf ontbeten met yoghurt vanochtend, en net een berlinerbol geweigerd
Gisteren Evy 11 gelopen en morgen de hele dag lopen op de motorbeurs
Ik pas in een Medium Motorjas én, én! Ik zie echt verschil in m'n gezicht nu

gaat lekker hier
Blijf je nu deze naam gebruiken of ga je weer met allebei posten?
Wist niet dat je zo duidelijk een kloon mocht gebruiken als je gebanned was
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:59:21 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56429971
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Blijf je nu deze naam gebruiken of ga je weer met allebei posten?
Wist niet dat je zo duidelijk een kloon mocht gebruiken als je gebanned was
Is MoBlo gebanned? .
Dan kan ze zich beter wat minder opvallend gedragen idd, anders is ze straks nog een week gebanned .
Niet meer actief op Fok!
pi_56429983
ik ben niet meer gebanned en ik mag ze allebéi gebruiken
Doei.
pi_56429994
je mailtje/TR heeft niets uitgehaald hoor, MoBlo is niet gebanned
en Faithy is sinds een paar dagen niet meer gebanned dus heb deze twee accounts.. oa.
Doei.
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:01:19 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56430024
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:00 schreef Faithy het volgende:
je mailtje/TR heeft niets uitgehaald hoor, MoBlo is niet gebanned
Wie heeft een TR gedaan / mailtje gestuurd?
Niet meer actief op Fok!
pi_56430029
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is MoBlo gebanned? .
Dan kan ze zich beter wat minder opvallend gedragen idd, anders is ze straks nog een week gebanned .
Nee die andere van haar was gebanned en toen ging ze MoBlo gebruiken wat iedereen wist

Ik ga zo meteen Ossenstaartsoep eten, nog nooit op
pi_56430049
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wie heeft een TR gedaan / mailtje gestuurd?
jij was het niet hoor
Maar deze account ga ik op mijn werk gebruiken vind ik wel leuk
Doei.
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:11:05 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56430236
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:02 schreef Faithy het volgende:

[..]

jij was het niet hoor
Maar deze account ga ik op mijn werk gebruiken vind ik wel leuk
Idd ik niet, want dat vind ik vals .
Maar heeft er iemand een TR gedaan dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_56430495
zodadelijk van armoede maar mijn boterhammen tostificeren..
het brood dat we hebben (van de AH ) is niet echt vriezer-proof.. het komt er redelijk hard uit! En de zak is goed afgesloten...
Doei.
pi_56430518
De soep was niet verkeerd, vond de smaak niet echt bijzonder en een witbroodje erbij op
Dus dat was mijn lunch

Zometeen als tussendoortje maar 200gram tomaatjes opeten want er staan nu 2 bakjes
pi_56430523
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:25 schreef Faithy het volgende:
zodadelijk van armoede maar mijn boterhammen tostificeren..
het brood dat we hebben (van de AH ) is niet echt vriezer-proof.. het komt er redelijk hard uit! En de zak is goed afgesloten...
Het brood is hard omdat het bevroren is joh!
pi_56430604
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:26 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Het brood is hard omdat het bevroren is joh!
ja.. maar naarmate het langer buiten de vriezer verbleef werd het er niet zachter op
Doei.
pi_56430633
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:15 schreef Viking84 het volgende:

Vanavond weer hardlopen. Ben benieuwd hoe dat gaat met mijn beginnende shin splints. Heb gisteren met ijs gekoeld, gemasseerd en oefeningen gedaan, dus ik ben benieuwd of het wat geholpen heeft . Ik zou het echt erg vinden als ik echt belemmerd word in het hardlopen . Heb er zoveel plezier in . Volgende week zou ik de duurloop van 20 minuten mogen doen, maar het zou me niks verbazen als de fysio maandag zegt dat ik dat nog even uit mijn hoofd moet zetten .
Niet meteen van het ergste uitgaan, joh. Kop op! Het zou zomaar heel veel kunnen schelen, die massage en oefeningen en ijs.
* ColdFeet plukt wat muizenissen uit Vikings hoofd
pi_56430673
Ik zit trouwens te denken om ook vaker te gaan wandelen, gewoon ipod mee en lekker lopen
In de vakantie loop ik sowieso veel dus kan dat dan mooi blijven doen als ik thuis kom
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 januari 2008 @ 12:35:29 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56430728
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ow zo, ik denk al wie gaat er zomaar 5 uur (of 4) rondlopen
Ik
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56430762
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik
Echt waar? gewoon lekker wandelen?
pi_56430771
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Niet meteen van het ergste uitgaan, joh. Kop op! Het zou zomaar heel veel kunnen schelen, die massage en oefeningen en ijs.
* ColdFeet plukt wat muizenissen uit Vikings hoofd
Kop op idd
Doei.
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 januari 2008 @ 12:38:43 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56430829
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Echt waar? gewoon lekker wandelen?
Regelmatig een kilometer of 20-25... liefst zo rond een uur of vijf de deur uit op zondagmorgen, heerlijk
pi_56430870
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Regelmatig een kilometer of 20-25... liefst zo rond een uur of vijf de deur uit op zondagmorgen, heerlijk

woon je ook in een mooi gebied daarvoor?
En loop je alleen? lijkt me wel lekker om gewoon ff na te denken of juist tot rust te komen
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 januari 2008 @ 12:41:58 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56430924
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

woon je ook in een mooi gebied daarvoor?
En loop je alleen? lijkt me wel lekker om gewoon ff na te denken of juist tot rust te komen
Ik woon in Maastricht, heuvelachtige omgeving dus... Ik loop het liefst alleen, lekker muziekje erbij en verstand op nul of juist op volle toeren om alles eens op mijn gemak te 'verwerken'.
pi_56430959
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:30 schreef Faithy het volgende:

[..]

ja.. maar naarmate het langer buiten de vriezer verbleef werd het er niet zachter op
Ow!! Zeg dat dan! Nog nooit van gehoord. Ik heb altijd AH brood (Pain de Boulogne ) en dat ontdooit gewoon goed.
pi_56431015
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik woon in Maastricht, heuvelachtige omgeving dus... Ik loop het liefst alleen, lekker muziekje erbij en verstand op nul of juist op volle toeren om alles eens op mijn gemak te 'verwerken'.
Dat wil ik dus ook gaan proberen geen 4 uur maar beginnen met een uurtje ofzo
pi_56431093
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:43 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ow!! Zeg dat dan! Nog nooit van gehoord. Ik heb altijd AH brood (Pain de Boulogne ) en dat ontdooit gewoon goed.

denk dat 't een misbaksel ( ) is dan

maar gaat straks vers brood halen, en dan gaan we het nog een keer proberen
Doei.
pi_56431241
Wat is een TR en waarom was MoBlo (niet?) gebanned?
pi_56431328
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Wat is een TR en waarom was MoBlo (niet?) gebanned?
TopicReport en MoBlo was niet gebanned maar Faithy
  Vis een optie? donderdag 31 januari 2008 @ 12:58:08 #205
70532 loveli
N
pi_56431380
Nooit geweten dat Faithy en MoBlo dezelfde waren.
crap in = crap out
pi_56431410
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:58 schreef loveli het volgende:
Dan was je een van de weinige
pi_56431551
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:58 schreef loveli het volgende:
Van faithy en haar gebannedheid wist ik verder niets, maar het aantal smileys in een post zegt genoeg

De bak druiven is alweer bijna leeg, maar dat is niet erg.
Hardlopen vandaag ging niet zo goed, de wind was letterlijk adembenemend!
Vanavond weer werken dus dat komt ook wel neer op 5 uur wandelen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:07:49 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56431658
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Van faithy en haar gebannedheid wist ik verder niets, maar het aantal smileys in een post zegt genoeg
.
Ik ken die hele faithy niet. Wel een Faithz, maar dat is iemand anders .

(het staat ook in haar ondertitel, PF).
Niet meer actief op Fok!
pi_56431810
Faithy is anderhalf jaar geleden gebanned en dus anderhalf jaar geleden gestopt met posten

vorig jaar december (2006) heb ik motorbloempje aangemaakt, en daarmee kon ik, onder bescherming gewoon lekker blijven posten

en deze week is Faithy unbanned Vorige week wist Danny al dat ik MoBlo was maargoed... ik werd gewoon gedoogd omdat ik een brave user ben

en nu is Faithy dus weer unbanned en heb ik die voor op 't werk en daarnaast MoBlo voor thuis
Doei.
pi_56432740
heb ik jullie laten schrikken?

net lekker twee getostificeerde bammetjes op, en nu met een flesje water de rest van de dag 'uitzitten' hier
vanavond eten we wraps
Doei.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:05:03 #211
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56433170
Ik snap er geen drol van. Je mag toch gewoon klonen, zolang je je kloon maar niet gebruikt als je gebanned bent?
Conleche heeft ook een kloon en ik heb er ook twee, maar die gebruik ik nooit. Kijk ook wel uit ze te gebruiken als dit account gebanned is .
Niet meer actief op Fok!
pi_56433246
Ik heb ook eh... 2-3 klonen of zo
pi_56433535
De reden van mijn ban was nogal 'raar', evenals de tijd van de ban (het was eigenlijk een permban) zeg maar

Knuffelslet was ook van mij, maar die is ook door Danny gebanned. Toen ben ik een tijd weggeweest, en heb ik motorbloempje aangemaakt (Fok! is te leuk!). En daarmee ben ik lekker door blijven posten, ondanks dat iedereen het wist (behalve Danny)

En nu is alles weer bij het oude, met een paar extra accounts
Doei.
pi_56433908
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:13 schreef Faithy het volgende:
en deze week is Faithy unbanned Vorige week wist Danny al dat ik MoBlo was maargoed... ik werd gewoon gedoogd omdat ik een brave user ben
Daarom is MoBlo ookal gebanned geweest zeker

Maar moet jij niet werken?
pi_56433980
als je zelf zo graag icoontjes gebruikt om dingen als grapje te bestempelen, dan moet je mijn smilie ook begrijpen, denk ik zo

en ik moet niets
Doei.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:39:05 #216
204265 MoBlo
De enige echte..
pi_56434010
MoBlo is trouwens nog nooit gebanned geweest

motorbloempje wel één keer
Geen mislukt speelgoed.....
pi_56434022
2 ons honing tomaatjes
pi_56434076
honingtomaatjes? wazijnda?

klinkt lekker
Doei.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:48:05 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56434242
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Daarom is MoBlo ookal gebanned geweest zeker

Maar moet jij niet werken?
Saskiaaaa, laat je niet zo kennen. Het is zo ook wel duidelijk dat je MoBlo liever kwijt dan rijk bent .
Niet meer actief op Fok!
pi_56434383
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Saskiaaaa, laat je niet zo kennen. Het is zo ook wel duidelijk dat je MoBlo liever kwijt dan rijk bent .

Ja ik was al weer terug naar mijn oude tactiek , dus fijn dat jij er weer bent
pi_56434481
hè, gezellig

laat ook maar

even lekker een banaantje eten dan maar
Doei.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:58:51 #222
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56434512
Ik snap er helemaal niks meer van zeg
Bernie en ik zijn tof.
pi_56434701
Ontopic weer of zo
pi_56434713
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:58 schreef mordradead het volgende:
Ik snap er helemaal niks meer van zeg
Wil je dan vertellen wat je vandaag voor gezonds/ongezonds gedaan hebt?
pi_56434792
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ontopic weer of zo
ja, ik ging een banaan eten
Doei.
pi_56434815
maar, wat zijn nou honingtomaatjes?
Doei.
pi_56434987
Kerstomaatjes misschien??

Ik heb vandaag al op:
Ontbijt: 2 plakjes ontbijtkoek
Tussendoor: 1 mandarijn
Lunch: 3 boterhammen met filet/milner/fricandeau

Een jarig kind gaf me net een heel doosje truffels . Ga er zo maar wel eentje nemen haha,
  Vis een optie? donderdag 31 januari 2008 @ 15:22:17 #228
70532 loveli
N
pi_56435102
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:39 schreef MoBlo het volgende:
MoBlo is trouwens nog nooit gebanned geweest

motorbloempje wel één keer

Ik vind het iig best gezellig dat je hier meedoet, mede vanwege je hobby. Motorrijden als extra beweging, ga ik binnenkort ook weer doen.
crap in = crap out
pi_56435188
ah, lijstjes

ontbijt: kom yoghurt met muesli
's middags: 2 bruine boterhammen met kaas
tussendoor: een banaan

vanavond wraps dus
Doei.
pi_56435267
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik vind het iig best gezellig dat je hier meedoet, mede vanwege je hobby. Motorrijden als extra beweging, ga ik binnenkort ook weer doen.
Tof!
post je ook op motor-forum.nl?

Ik rijd iig het hele jaar door.. vind het wel een béétje eng, moet zo met de storm naar huis.. misschien da tik wat eerder weg mag, zodat ik binnendoor (meer luwte) naar huis kan..
Doei.
pi_56435285
Zo, CT-scan weer overleefd, al had ik dit keer wel erg veel moeite om die halve liter contrastvloeistof op te drinken.

Fornuis doet het nog steeds niet, dus zo maar weer eens kijken voor een stoommaaltijd.
pi_56435372
Honingtomaatjes zijn mini-tomaatjes, maar ze smaken anders dan cherrytomaatjes, smaken wat zoeter.

Ik vind ze ook wel erg lekker
pi_56435398
Dit heb ik vandaag tot nu toe gegeten

Ontbijt -1 volkoren boterham met vruchtenhagel
Tussendoor - 1 appel
Lunch - 2 tosti's (of 1? 2 sneetjes casinobrood iig :p) ham/kaas met chilisaus
Nu -1 plak ontbijtkoek en een sinaasappeltje (en een kop zoethoutthee )
Vanavond - een eigen gemaakte spinazieschotel (vast niet erg mager, maar wel superlekker )

Op de fiets naar de bibliotheek die 1,5 km bij je huis vandaan staat met tegenwind is níet leuk!
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:35:13 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56435489
Ik kap er weer mee voor vandaag. Heb het gevoel alsof ik al een hele dag achter de rug heb, maar het is nog maar half 4. Heb wel voldoende gedaan, though. Ga nu lekker Prison Break kijken.

De katjes zijn weer eens aan het knokken. Zal ik ze maar MoBlo en Miss_S gaan noemen? .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 31 januari 2008 @ 15:37:35 #235
70532 loveli
N
pi_56435575
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:28 schreef Faithy het volgende:
Tof!
post je ook op motor-forum.nl?
Ja, maar niet heel actief. Gebruikersnaam hou ik even voor me, omdat ik daar een stuk herkenbaarder ben dan hier en ik hou wel van een beetje privacy.
quote:
Ik rijd iig het hele jaar door.. vind het wel een béétje eng, moet zo met de storm naar huis.. misschien da tik wat eerder weg mag, zodat ik binnendoor (meer luwte) naar huis kan..
Ik hoop dat het lukt, dit is geen motor-weer. Met mijn vorige motor reed ik ook in de winter door, nu heb ik er een met wat meer chroom en die blijft binnen tot de pekel weg is.
crap in = crap out
pi_56435714
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:35 schreef Viking84 het volgende:

De katjes zijn weer eens aan het knokken. Zal ik ze maar MoBlo en Miss_S gaan noemen? .
pi_56435715
quote:
Ik kap er weer mee voor vandaag. Heb het gevoel alsof ik al een hele dag achter de rug heb, maar het is nog maar half 4. Heb wel voldoende gedaan, though. Ga nu lekker Prison Break kijken.

Best leuke namen!! Ik gebruik m'n kloon nooit meer eigenlijk, het was ook eerst een werkkloon omdat ik hier in de galerie m'n wachtwoord nooit wist en zo, maar heb dat een keer opgeschreven en nu post ik alleen nog maar onder conleche.

Gegeten tot nog toe: 1 cracker met 30+ kaas en 2 caramel rijstwafeltjes. Veel te weinig, ik weet het, maar er zijn de hele tijd mensen in de galerie, dus ik had nergens tijd voor. Nu is het wel even rustig, maar nu heb ik weer net die caramelcrackers achter de kiezen. Ik ga maar even een appeltje schillen....
  Vis een optie? donderdag 31 januari 2008 @ 15:42:21 #238
70532 loveli
N
pi_56435733
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:43 schreef Liejannuh het volgende:
Pain de Bouliogne is een grote hit en half Nederland eet zich er helemaal vol mee. Het ziet er ook ontzettend gezond uit. Alleen jammer dat het minder gezond is dan je zou verwachten, want die bruine kleur wordt gewoon veroorzaakt door caramellisatie van suikers. Laat je niet voor de gek houden door de voedingsmiddelenindustrie.
crap in = crap out
pi_56435785
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Pain de Bouliogne is een grote hit en half Nederland eet zich er helemaal vol mee. Het ziet er ook ontzettend gezond uit. Alleen jammer dat het minder gezond is dan je zou verwachten, want die bruine kleur wordt gewoon veroorzaakt door caramellisatie van suikers. Laat je niet voor de gek houden door de voedingsmiddelenindustrie.
Jij hebt het interview met Maarten 't Hart gelezen in de HP!!
pi_56435794
quote:

je brengt me op ideeën
Doei.
pi_56435812
quote:

pi_56435820
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Maar wat is dan wel lekker en gezond brood? Ik hou nogal van pitjes brood en dat ene brood wat ik in een week eet, dat mag best 2 euro kosten.
pi_56435836
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik niet! Ga wel straks zijn boek ophalen in de bibliotheek. Isabeau en ik laten jullie na het weekend weten wat we allemaal hebben geleerd.
pi_56435842
quote:

[..]

Of iets van Pierre Wind, die vertelt ook vaak zoiets. Al had ik onthouden dat het zo bruin werd door verbrande mout?
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:50:37 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56435955
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:46 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik niet! Ga wel straks zijn boek ophalen in de bibliotheek. Isabeau en ik laten jullie na het weekend weten wat we allemaal hebben geleerd.
Dat boek met 'Het maakt niet uit waar je in bijt als je er maar flink van schijt'? (had minilotje het laatst over. Waar is ze trouwens?)
Niet meer actief op Fok!
pi_56435965
Maarten 't Hart had het erover dat je brood uit de reformwinkel moest halen: dat was wel gezond en bovendien minder lekker en dat kwam goed uit, want dan at je d'r ook minder van

Verder had ie nog een slogan en als ik het goed heb onthouden was het zoiets als: Alles waar je in bijt; zorg dat je er van schijt!! Of iets in die geest

-edit- ik zie dat Viking de juiste quote nog wist
pi_56436040
Deze boeken haal ik straks op:
Het dikke afvalboek : de nuchtere waarheid over diëten, Wolffers, Ivan
Het dovemansorendieet : over zin en onzin van gewichtsverlies, Hart, Maarten 't

En er zit geen reformwinkel bij mij in de buurt. En om nou 5 km te gaan fietsen om brood te halen, weet niet of ik daar zin in heb. Mag ik van Maarten 't Hart wel lekker eten? Want dat vind ik nogal belangrijk.
  Vis een optie? donderdag 31 januari 2008 @ 15:55:50 #248
70532 loveli
N
pi_56436076
quote:

[..]

Nee, dat hele artikel ken ik niet. Een bekende van me zit in de productontwikkeling.
crap in = crap out
pi_56436107
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:51 schreef conleche het volgende:
Maarten 't Hart had het erover dat je brood uit de reformwinkel moest halen: dat was wel gezond en bovendien minder lekker en dat kwam goed uit, want dan at je d'r ook minder van
Dat minder lekker klopt alleen niet
pi_56436380
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:57 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat minder lekker klopt alleen niet
Ik vind wel dat het klopt: ik hou ook niet zo heel erg van dat zware, dichte brood. Ach, misschien is mijn meegranenbrood van de Appie niet zo gezond als ik dacht, maar echt ongezond zal het toch ook niet zijn...
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:09:05 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56436390
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:54 schreef Liejannuh het volgende:
Deze boeken haal ik straks op:
Het dikke afvalboek : de nuchtere waarheid over diëten, Wolffers, Ivan
Het dovemansorendieet : over zin en onzin van gewichtsverlies, Hart, Maarten 't

En er zit geen reformwinkel bij mij in de buurt. En om nou 5 km te gaan fietsen om brood te halen, weet niet of ik daar zin in heb. Mag ik van Maarten 't Hart wel lekker eten? Want dat vind ik nogal belangrijk.
Alles mag van Maarten 't Hart. Zolang je er maar flink van schijt dus .
Niet meer actief op Fok!
pi_56436415
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:08 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind wel dat het klopt: ik hou ook niet zo heel erg van dat zware, dichte brood. Ach, misschien is mijn meegranenbrood van de Appie niet zo gezond als ik dacht, maar echt ongezond zal het toch ook niet zijn...
Nee lijkt me ook niet dat het ongezond is
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:12:14 #253
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56436463
Ik heb altijd grof volkoren van de Plus. Dat is wél erg gezond. Wat jullie ook zeggen .
Momenteel heb trouwens oerbrood. Heerlijk. Heerlijk zacht. Knapperig korstje .
Niet meer actief op Fok!
pi_56436723
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb altijd grof volkoren van de Plus. Dat is wél erg gezond. Wat jullie ook zeggen .
Momenteel heb trouwens oerbrood. Heerlijk. Heerlijk zacht. Knapperig korstje .
Ons brood komt ook altijd van de Plus
pi_56436940
Ik ga zo de storm trotseren

denk aan me..
Doei.
pi_56436999
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:33 schreef Faithy het volgende:

denk aan me..
Kijk je uit!! Het begint hier nu echt serieus te stormen!!
pi_56437141
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:33 schreef Faithy het volgende:

denk aan me..
Pas inderdaad op! Ik mocht er daarnet ook doorheen, met de fiets, had uiteraard weer tegen . Op een paar keer een stevige zijwind na, en heb weer de bosjes ontweken .

Tot nu toe me prima aan mijn eigen planning gehouden, maar heb nu wel vreselijke honger, avondeten mag me niet te lang meer duren ... wat me nu veel meer opvalt: normaal neem ik uit school nog iets te eten, en daardoor heb ik bij het avondeten minder honger. Maar nu vind ik het niet nodig: op school mijn tussendoortje al gehad. Toch is het hier in huis heel gewoon om dan 'nog even iets te pakken' ... terwijl we binnen een uur de avondmaaltijd hebben, dat ga ik mezelf dus maar lekker afleren . (mn vader zei meteen toen ik thuiskwam dat ik maar 'even iets moest pakken' en toen werd ik boos )
pi_56437183
Ik ga ook altijd eten als ik van mn werk kom, terwijl ik niet eens onwijze trek heb ofzo... Lastig om mee te stoppen!!
pi_56437187
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:42 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Pas inderdaad op! Ik mocht er daarnet ook doorheen, met de fiets, had uiteraard weer tegen . Op een paar keer een stevige zijwind na, en heb weer de bosjes ontweken .

Tot nu toe me prima aan mijn eigen planning gehouden, maar heb nu wel vreselijke honger, avondeten mag me niet te lang meer duren ... wat me nu veel meer opvalt: normaal neem ik uit school nog iets te eten, en daardoor heb ik bij het avondeten minder honger. Maar nu vind ik het niet nodig: op school mijn tussendoortje al gehad. Toch is het hier in huis heel gewoon om dan 'nog even iets te pakken' ... terwijl we binnen een uur de avondmaaltijd hebben, dat ga ik mezelf dus maar lekker afleren . (mn vader zei meteen toen ik thuiskwam dat ik maar 'even iets moest pakken' en toen werd ik boos )
Maar als je niet eet en dan meer van de avondeten eet dan zit er weinig verschil in of je nu wel een tussendoortje eet en dan minder eet daarna

Maar ligt er natuurlijk dan ook aan wat voor tussendoortje en wat voor maaltijd
pi_56437209
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:44 schreef karoltje het volgende:
Ik ga ook altijd eten als ik van mn werk kom, terwijl ik niet eens onwijze trek heb ofzo... Lastig om mee te stoppen!!
Maar je moet toch ook niet onwijze trek/honger hebben?
pi_56437312
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar als je niet eet en dan meer van de avondeten eet dan zit er weinig verschil in of je nu wel een tussendoortje eet en dan minder eet daarna

Maar ligt er natuurlijk dan ook aan wat voor tussendoortje en wat voor maaltijd
Ik eet altijd evenveel van een maaltijd, schep nooit een tweede keer op ... omdat ik weet dat ik aan 1 bord genoeg heb . En al zou ik meer eten, ik eet liever meer groente en dergelijke, dan dat ik vlak daarvoor aan een of ander koekje ga zitten knabbelen (evergreen, cracker, speculaas, in mijn ogen minder voedzaam dan een goede warme maaltijd )

Vanavond iets met koolvis, en het is slank (het is vis! Ik hou van vis! Ik wil mn visje nu! )
pi_56437350
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik eet altijd evenveel van een maaltijd, schep nooit een tweede keer op ... omdat ik weet dat ik aan 1 bord genoeg heb . En al zou ik meer eten, ik eet liever meer groente en dergelijke, dan dat ik vlak daarvoor aan een of ander koekje ga zitten knabbelen (evergreen, cracker, speculaas, in mijn ogen minder voedzaam dan een goede warme maaltijd )

Vanavond iets met koolvis, en het is slank (het is vis! Ik hou van vis! Ik wil mn visje nu! )
Ik krijg ook lekker vis vandaag
Over 8 minuten gelukkig want ik heb wel al honger
pi_56437399
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Wat je wel kan nemen en waar nauwelijks calorieen inzitten: drinkbouillon of cup a soup, das precies een goeie overbrugging tot je gaat eten en het is ook wel lekker warm, als je helemaal koud bent van het fietsen!
pi_56437681
Ik had een kutdag. En ik sta op het punt een pizza met extra veel kaas in de oven te gooien en ijs uit de vriezer te halen om als voorafje op te gaan lepelen. Wie redt mij .
pi_56437714
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat boek met 'Het maakt niet uit waar je in bijt als je er maar flink van schijt'? (had minilotje het laatst over. Waar is ze trouwens?)
Lieverd, ik ga niet zo snel als jullie allemaal!

Ik ben net volkomen weggewaaid. Kom ik verdorie nét bij de kapper vandaan, alles in de war. Pony laten knippen. Ik droomde vannacht zó fijn over een exvriendinnetje van jaren geleden, en we pasten altijd zo gezellig bij elkaar met onze korte, goudblonde pony-tjes. Toen ik wakker werd wist ik ineens eindelijk wat ik al maanden miste aan mijn kapsel! Ik ben er helemaal blij mee.

Ik ben trouwens onder de 56 gezakt, het is nu 55,3. Ik wacht nog even tot zaterdag met een update, want wie weet schommel ik nog wat.
Hoe dan ook, nog een kilo of twee te gaan en dan ben ik eigenlijk wel klaar. Al heb ik als ik naar buiten kijk niet echt het idee dat ik voor de start van de lente had hoeven haasten.. Brr!
Even hoepelen om op te warmen.

Strakjes spinazielasagna en donkerbruin stokbrood met kruidenboter. Als toetje wat vanillevla met onder de grill gekaramelliseerd suikerlaagje.
pi_56437730
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik had een kutdag. En ik sta op het punt een pizza met extra veel kaas in de oven te gooien en ijs uit de vriezer te halen om als voorafje op te gaan lepelen. Wie redt mij .
Ik red je ...

Zo, nu haal je dat wel uit je hoofd ... want morgen (of vanavond al) ga je je hier heeel erg vervelend van voelen
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:55 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat je wel kan nemen en waar nauwelijks calorieen inzitten: drinkbouillon of cup a soup, das precies een goeie overbrugging tot je gaat eten en het is ook wel lekker warm, als je helemaal koud bent van het fietsen!
Dat lust ik niet . Ik weet het, ColdFeet zei het al: ik ben een piepert. Veel dingen lust ik niet, of hou ik niet van. Ik eet het allemaal wel als het op het menu staat, en er geen andere keuze is, maar zal het niet spontaan gaan eten ... al ben ik wel van plan om te gaan wennen aan soep, omdat het zo lekker makkelijk als tussendoortje is
pi_56437737
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Denk even hoeveel blijer je ervan zou worden als je écht iets lekkers maakt.
En hoeveel lekkerder een bolletje ijs is als toetje in plaats van als voorgerecht.
pi_56437783
Ik vraag me trouwens al een tijdje af..
Is Conleche's icon Conleche zelf?
pi_56437805
ZO, vandaag naar school geweest ... en heb 2 broodjes kipfilet op en een glas adez, straks avond eten, met broccoli en bloemkool, karbonaatje weer en wat aardappels.
De storm is hier zeker al over zn hoogtepunt heen ... waait stuk minder hard dan vanmorgen.
pi_56437915
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:14 schreef minilotje het volgende:
Ik vraag me trouwens al een tijdje af..
Is Conleche's icon Conleche zelf?
I wish!! Het is een schilderij dat ik heb gemaakt!! En ik heb ook een blonde pony!! Hoewel het meer donkerblond is dan goudblond...
pi_56438004
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:15 schreef Jeipod het volgende:
ZO, vandaag naar school geweest ... en heb 2 broodjes kipfilet op en een glas adez, straks avond eten, met broccoli en bloemkool, karbonaatje weer en wat aardappels.
De storm is hier zeker al over zn hoogtepunt heen ... waait stuk minder hard dan vanmorgen.
Is dat adez lekker? Ik heb het nog steeds niet uitgeprobeert

Ik heb net avondeten op: witvis, krieltjes, komkommer en salade
pi_56438037
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:20 schreef conleche het volgende:

[..]

I wish!! Het is een schilderij dat ik heb gemaakt!! En ik heb ook een blonde pony!! Hoewel het meer donkerblond is dan goudblond...
Oh, mijn haar heeft wel dezelfde kleur als de ik in mijn icon, vrij goudachtig dus.
Maar o, wat heb ik mijn pony gemist!

En aha, een schilderij. Nog van iemand in het bijzonder?
Ik hád natuurlijk even in je FB kunnen kijken!
Ik zou trouwens niet willen ruilen met je icon als ik jou was. Jij hebt een snor!

[ Bericht 9% gewijzigd door minilotje op 31-01-2008 17:33:38 ]
pi_56438177
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:25 schreef minilotje het volgende:

[..]

Oh, mijn haar heeft wel dezelfde kleur als de ik in mijn icon, vrij goudachtig dus!
Maar o, wat heb ik mijn pony gemist!

En aha, een schilderij. Nog van iemand in het bijzonder?
Ik hád natuurlijk even in je FB kunnen kijken!
Ik zou trouwens niet willen ruilen met je icon als ik jou was. Jij hebt een snor!
Alléén als ik de Godfather ben heb ik een snor!!

En nee, het is niemand in het bijzonder, maak de laatste tijd veel heel grote close vrouwenportretten...
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:32:30 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56438203
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:31 schreef conleche het volgende:

[..]

Alléén als ik de Godfather ben heb ik een snor!!

En nee, het is niemand in het bijzonder, maak de laatste tijd veel heel grote close vrouwenportretten...
Ik dacht al, Conleche een snor? Naaah! (vandaar dat je mij als laatste bezoeker in je FB ziet staan ).
Niet meer actief op Fok!
pi_56438258
Maar weinig mensen hier dus met zichzelf in hun icon.
Voel ik me verdorie toch bijna een narcist!
Als jullie dat nou allemaal gewoon 'es deden. Hoef ik niet steeds naar FB's als ik benieuwd ben naar het hoofd achter de post.
pi_56438269
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik dacht al, Conleche een snor? Naaah! (vandaar dat je mij als laatste bezoeker in je FB ziet staan ).
Ik had je al gezien!!
pi_56438321
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:34 schreef minilotje het volgende:
Als jullie dat nou allemaal gewoon 'es deden. Hoef ik niet steeds naar FB's als ik benieuwd ben naar het hoofd achter de post.
Maar jij ziet er ook leuk uit!
Ik moet er niet aan denken om mezelf de hele tijd te zien (Zou ik misschien wel minder posten, wel zo prettig voor jullie)
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:46:54 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56438537
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar jij ziet er ook leuk uit!
Ik moet er niet aan denken om mezelf de hele tijd te zien (Zou ik misschien wel minder posten, wel zo prettig voor jullie)
Er zijn genoeg plekken op Fok waar we jou in je volle glorie kunnen aanschouwen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56438559
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg plekken op Fok waar we jou in je volle glorie kunnen aanschouwen .
Ja en waar ik niet naar hoef te kijken ik zou mijn gezicht echt niet bij elke post willen zien
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:48:12 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56438572
quote:
Jouw hoofd is dan ook iconwaardig . Het mijne niet .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:49:08 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56438591
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja en waar ik niet naar hoef te kijken ik zou mijn gezicht echt niet bij elke post willen zien
Nee, dan je billen .

Ik zie dat ik weer moet oppassen. Over 20 posts is dit topic vol en ik wil niet, ik herhaal: niet, degene zijn die het op slot gooit .
Niet meer actief op Fok!
pi_56438593
Zo daar ben ik weer. Heb eindelijk weer internet

Ben ook eindelijk verhuisd, al is m'n eetpatroon wel aan gort.

Ook de kledingkast uitgezocht, hoop weggedaan en een hoop jurkjes herontdekt Alleen nog even laten vermaken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56438606
Dat waren jammer genoeg niet mijn billen
pi_56438797
Ik doe wanhopig poging te verbergen wie ik eigenlijk ben, dan moet ik vooral mn eigen kop in mn avatar proppen .

Maar waar ruik je nou aan minilotje? Omdat ik je zo vaak over lekker eten hoor, doet het me heel erg aan een krop sla denken . (ook groen enzo)

En mijn eten was heerlijk . Visprutje met tomaat, prei en koolvis (en vast nog wel meer, maar ik heb niet gekookt dus dat weet ik niet). Daarbij wat gekookte aardappelen, maar die vond ik niet zo super. De vis wel.
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:07:55 #285
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56438902
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:00 schreef Chicolate het volgende:
Maar waar ruik je nou aan minilotje? Omdat ik je zo vaak over lekker eten hoor, doet het me heel erg aan een krop sla denken . (ook groen enzo)
Zo heb ik er nog nooit naar gekeken .
Ik zie een meisje met een groene trui dat haar hoofd op haar arm legt .
Niet meer actief op Fok!
pi_56438926
quote:
Heb ik toch ook !
pi_56438964
Ik voel me opeens behoorlijk genept ... mijn mp3speler van nog geen maand oud is opeens in prijs verlaagd op de site waar ik hem gekocht had ... voor wat ik betaalt heb kan ik nu het dubbele geheugen krijgen . Grrrr prijzen veranderen altijd, maar ik vind het niet eerlijk als het binnen een maand is ...
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zo heb ik er nog nooit naar gekeken .
Ik zie een meisje met een groene trui dat haar hoofd op haar arm legt .
Oh ja dat zou ook kunnen
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:16:53 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56439125
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik voel me opeens behoorlijk genept ... mijn mp3speler van nog geen maand oud is opeens in prijs verlaagd op de site waar ik hem gekocht had ... voor wat ik betaalt heb kan ik nu het dubbele geheugen krijgen . Grrrr prijzen veranderen altijd, maar ik vind het niet eerlijk als het binnen een maand is ...
Dat is altijd balen, maar helaas kun je dat van tevoren niet voorzien .
quote:
Oh ja dat zou ook kunnen
We wachten vol spanning het verlossende antwoord af .
Niet meer actief op Fok!
pi_56439390
ik heb het overleefd
Ja doei.
pi_56439418
Ik dacht dat het een sjaal oid was
Iedereen andere mening

Hier net zelf verzonnen nasi met mango gehad, was lekker
pi_56439460
Ik zat ertussen in: ik dacht dat ze haar gezicht begroef in een groene trui, alsof ie net uit de was kwam.

Ik heb ook maanden gedacht dat het icoontje van Tangarine (geloof ik) een gebraden kippetje was, bleek het een eland te zijn
pi_56440660
Ik heb m'n pizza-en-ijs-drang overwonnen. Heb toch maar wat gezonds uit de koelkast getrokken: peultjes, champignons, komkommer en ui, lekker gewokt met extra veel sambal en sojasaus. Mie erbij, hmm .
Heb er wel teveel van op, maar dat is altijd nog beter dan pizza en ijs .

En dan zo als toetje yoghurt met walnoten en honing, en dan op de bank met thee en koekjes en een dekentje en een film, ik voel me echt even zielig na een paar rotlessen/dingen vandaag, dus moet maar even zwelgen .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2008 19:24:07 ]
pi_56440699
ik heb de hele dag al honger echt raar
pi_56440925
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb m'n pizza-en-ijs-drang overwonnen. Heb toch maar wat gezonds uit de koelkast getrokken: peultjes, champignons, komkommer en ui, lekker gewokt met extra veel sambal en sojasaus. Mie erbij, hmm .
Heb er wel teveel van op, maar dat is altijd nog beter dan pizza en ijs .

En dan zo als toetje yoghurt met walnoten en honing, en dan op de bank met thee en koekjes en een dekentje en een film, ik voel me echt even zielig na een paar rotlessen/dingen vandaag, dus moet maar even zwelgen .

Goed zo! (en het klinkt een stuk lekkerder dan pizza )
  Vis een optie? donderdag 31 januari 2008 @ 19:41:51 #295
70532 loveli
N
pi_56441093
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:08 schreef conleche het volgende:
De grondstoffen zijn gewoon anders. Voor reformbrood gebruiken ze gemalen tarwe/gerst/haver etc. als meel. De grootste grondstoffenleverancier voor bakkerijen splitst meel eerst in componenten, om het daarna weer tot een ideale mix samen te voegen. Of dat een mechanisch procede is weet ik niet, ik denk het wel. Maar da samenstelling van dat meel is niet hetzelfde als gemalen graan. Het kan zijn dat er meer of minder eiwitten, vezels, kiemen ect. in zitten. Het uitgangspunt om fabrieksbrood te maken is kwaliteit van het product, niet zozeer de voedingswaarde.

De meeste (alle?) grote bakkers bestellen meel met de voor hun product beste eigenschappen.
Om een voorbeeld te geven, gluten (= eiwitten) zorgen voor de elasticiteit en luchtigheid van het brood. Te veel gluten en het brood wordt plakkerig, te weinig en het valt uit elkaar. Of het brood lang vers blijft is ook op die manier te beinvloeden. In brood van de fabriek zitten vaak broodverbetermiddelen (bv. vetachtige stoffen), vroeger werd daar gewoon varkensvet voor gebruikt.

In een reformbrood zitten -naar ik aanneem- minder extra toevoegingen. Minder meuk, dus minstens zo gezond.
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb het overleefd
Mooi zo, alweer opgewarmd?
crap in = crap out
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:43:53 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56441139
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:32 schreef conleche het volgende:
Ik zat ertussen in: ik dacht dat ze haar gezicht begroef in een groene trui, alsof ie net uit de was kwam.

Ik heb ook maanden gedacht dat het icoontje van Tangarine (geloof ik) een gebraden kippetje was, bleek het een eland te zijn
Haha! Ik ook.
Waar het hart vol van is .
Niet meer actief op Fok!
pi_56441221
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Haha! Ik ook.
Waar het hart vol van is .
Pas op hè, je speelt met vuur, bijna de 300e post!!!
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:49:15 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56441255
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:47 schreef conleche het volgende:

[..]

Pas op hè, je speelt met vuur, bijna de 300e post!!!
Ik weet het.
I'm a risktaker .

Edit:

Hoi PF .

( ).

[ Bericht 9% gewijzigd door Viking84 op 31-01-2008 20:06:00 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_56441510
Vroeg gegeten.. Heb nu alweer trek
pi_56441595
Hoi viking
pi_56441785