Ik heb ook nog een buikje/achterkant/zijkant maar wel dunne benen/armenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:35 schreef zwahiel het volgende:
zeg hier is een interessante:
Aan de voorkant en borst en zo gaat 't vet weg, maar nu zit ik met een soort halve zwemband aan de achterkant van mijn lijf. Zo halverwegen de zijkant dijt het een beetje uit en achterop heb ik nu een soort achterbumper zitten
Aan de voorkant begint eindelijk een soortement van lijnenspel zichtbaar te worden (nah entlich!) Maar de achterkant faalt nog een beetje en begint nu extra op te vallen bij mij. Dat moet natuurlijk niet, iemand nog tips?
Ik vind m'n kont wel prima op zichquote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:50 schreef dp81 het volgende:
[..]
Dat kan je lichaamstype/bouw zijn, ik zie weleens mensen die letterlijk een kont van 1 meter dik hebben en dan een naar verhouding klein bovenlichaam.
Ik ben echt verslaafd aan kaas met tomaat en komkommerquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef Sylvana het volgende:
Het gaat idd wel hard zeg
Zal idd ook wel te maken hebben met de goede voornemens ja
Ik heb lekker brood met kaas en tomaat en kaas en komkommer
62,9quote:Op maandag 28 januari 2008 22:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik kom niet onder de 63
nou ja.. 't getaletje boeit me niet maar ik wil mn buikspieren zien![]()
Jup, ik ook dusquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ben echt verslaafd aan kaas met tomaat en komkommersuperlekker
quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ben echt verslaafd aan kaas met tomaat en komkommersuperlekker
Woeh! Succes in ieder geval!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Sylvana het volgende:
Jeej, ik hoef nog een dag minder te wachten op de uitslagenKreeg net brief binnen dat afspraak is verzet van woensdag 10 over 4, naar dinsdag 10 voor 2
Dus dat wordt nog minder lang in spanning zitten dus
Zoveel werk is dat nou toch ook nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:17 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik was echt pissig net, omdat ik weer een topic op slot had gegooid.
In het vervolg ga ik steeds goed opletten of ik niet de laatste ben.
Dat is waar, maar ik was al een beetje chagrijnig en ik gooi de laatste tijd wel heel vaak Slank-topics op slot.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zoveel werk is dat nou toch ook niet
Kan ik me goed voorstellen. Nou, we zullen allemaal duimen dat het een positieve uitslag is die goed te behandelen valt.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:16 schreef Sylvana het volgende:
Aan ene kant zie ik er best wel tegenop, omdat ik er toh wel vanuit ga dat ze nu wel een uitslag hebben. Aan de andere kant is het ook wel ontzettend fijn om nu eindelijk een uitslag te krijgen en behandeld te kunnen worden. Dus het is een beetje dubbel.
Hehe, ja, dat is wel zo ja, dat jij vaak de laatste ben. Dan moet je idd maar gewoon niet meer posten als hij bijna vol isquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik was al een beetje chagrijnig en ik gooi de laatste tijd wel heel vaak Slank-topics op slot.
Thnxquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:22 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen. Nou, we zullen allemaal duimen dat het een positieve uitslag is die goed te behandelen valt.
En dan ga ik nu echt internet eraf gooien en met m'n lesvoorbereidingen voor morgen bezig (m'n eerste lessen aan drie nieuwe klassen, hellup).
Dat klinkt niet echt fijn, maar wel mooi dat het nu klaar isquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bleh, gisteren bij de tandarts weer een wortelkanaalbehandeling gehad, de 3e in dezelfde kies. t Was nu wel echt de laatste, hij heeft t netjes dichtgemaakt. Ik moet alleen wel aan het idee wennen dat ik nu 2 plastic pinnen heb in mijn kies van 2,5 cm. lang! Ik heb blijkbaar lange wortelkanalen.
Ik voel em nog steeds niet echt geweldig, hoofdpijn en een drukkend gevoel in mijn kies. Maar het is stukken beter dan het geweest is gelukkig. Per vandaag dus maar weer verder met mijn afvalplan. Ik moet nu ook wel regelmatig eten want ik zit aan de antibiotica, dus dat heeft dan wel weer een voordeel.
Oeh, dat is zeker een mooi citaatquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Misschien post je te veel, Viking
Mijn idiote trek in alles wat ik maar in handen kon krijgen is weg. Ik word er een beetje pissig van dat mijn hersens blijkbaar zo gevoelig reageren op hormonen en dergelijke. Ik moest ongesteld worden en dat geef ik nu de schuld maar, want een andere reden is niet echt voorhanden. Maar goed, ik las vanmorgen een mooi citaat wat ongeveer zo ging: "Je hoeft de reden achter iets niet te kennen om ermee te stoppen"
Sterkte hequote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Sylvana het volgende:
Jeej, ik hoef nog een dag minder te wachten op de uitslagenKreeg net brief binnen dat afspraak is verzet van woensdag 10 over 4, naar dinsdag 10 voor 2
Aangezien de meeste vrouwen toch een pilgereguleerde 'menstruatie' hebben, denk ik dat dat niet opgaatquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Oeh, dat is zeker een mooi citaat
* Sylvana slaat hem ff op in der citatenbestandje
Trouwens, gaat dat nou ook al via internet, dat vrouwen doe veel met elkaar "omgaan" tegelijkertijd ongesteld worden? Zijn er wel een aantal hier nu ongesteld geloof ik, of die het moeten worden.
Wiej, Johnny Depp staat op de voorkant van de Veronica Gids![]()
![]()
*zwijmel zwijmel zwijmel*
Thnxquote:
mooie quote Isa!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Dit was de context: "Of course, there are dozens of deep, psychological reasons why individuals get caught up in this negativity (zoals bijvoorbeeld binge-eating). You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
En nu ga ik lekker weer aan de slagHet is fijn om weer goed in je vel te zitten
Het ging even helemaal verkeerd...
Zet 'm op, Isaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Dan had je er een lekker soepje bij moeten maken, had je lekker kunnen soppen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:18 schreef freecell het volgende:
Kwark met muesli me hoelaIk heb gelunched met brood met kaas, komkommer, sla en tomaat, veul lekkerder
![]()
Nadeel: net mijn beugel aangespannen, dus het deed wel veel pijn
Hopen dat het bij jou ook werkt op de Mini-lotje manier. Je zou ook een tussenweg kunnen nemen hè, want niet iedereen is gezegend met Minilotjes snelle stofwisseling! Dus wel volle yoghurt, maar geen spekjes, zoiets....En ik vind dat mager eten wel erg lekker kán zijn. Kijk van een droge rijstwafel wordt niemand gelukkig. Maar een portie sushi, of een gegrild biefstukje, of een fruitsmoothie enz.: allemaal mager en allemaal overheerlijk. Vind ik dan tenminstequote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb trouwens wel wat dingen veranderd in m'n afvalplan, want ondanks dat ik afval voel ik me er niet lekker bij.
Eigenlijk wilde ik afvallen door weer over te stappen op magere producten, de caloriechecker, en regelmatig eten. Maar ik ben er de laatste dagen achter gekomen dat ik heel ongelukkig word van op gezette tijden weinig en mager eten.
Ik denk dat ik mijn plan dus maar omgooi naar de Minilotje-style, en dus gewoon drie goede, voedzame maaltijden op een dag ga eten. De tussendoortjes mis ik eigenlijk nauwelijks, en op drukke schooldagen heb ik er überhaupt geen tijd voor. Wel mis ik het lekkere warme eten, mét sausjes en spekjes en smaak, net als m'n bagels en m'n volle yoghurt.
Dus ik ga gewoon eens proberen of het op deze manier wil, en dan maar wat langzamer, want ik kan geen knäckebrod en rijstwafels meer zien. En natuurlijk meer bewegen, want daar heb ik blijkbaar de motivatie weer voor gevonden.
Ik denk dat het idd erg belangrijk is dat je het plezier in eten houdt! Dan hou je het ook vol. Zodat je het ziet als levenswijze en niet persé als dieet. Laten we wel wezen: waarschijnlijk is het zo dat we allemaal ons leven lang zullen moeten opletten wat we eten, anders zaten we hier niet. Dus alleen al daarom heeft een te streng dieet geen zin: je kan niet je hele leven lang, niet lekker en te weinig eten naar je gevoel, dat hou je nooit vol. Ieder voor zich moet een modus vinden om af te vallen en daarna een balans te vinden om niet weer aan te komen. En dan het liefst zo gezond mogelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:55 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat vind ik een goede toevoeging conleche, zo zat het ook een beetje in m'n hoofd. En wat jij noemt is inderdaad ook allemaal lekker! Misschien ben ik ook wel wat te abrupt en rigoreus omgeschakeld hoor, maar het komt er op neer dat ik wel weer plezier wil halen uit m'n lunch en avondeten en ontbijt, en niet na elke hap denk van "Goh, wat goed! Weinig calorieën! Maar wat saai.....".
Jaaa ik heb het gezienquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:30 schreef Sylvana het volgende:
Wiej, Johnny Depp staat op de voorkant van de Veronica Gids![]()
![]()
*zwijmel zwijmel zwijmel*
Wat denk je dat ik altijd doequote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:17 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik was echt pissig net, omdat ik weer een topic op slot had gegooid.
In het vervolg ga ik steeds goed opletten of ik niet de laatste ben.
Welkom en succesquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:37 schreef shinydiscoball het volgende:
Hai! Het gaat hier nog drukker worden want ik kom mezelf ook aanmelden![]()
Niet vanwege mijn goede voornemens trouwens, ik ben nu al een aantal jaren bezig om wat gezonder te leven, met resultaat, want ik was 15 kilo kwijt. Was inderdaad, want nu is er sinds oktober weer heel stiekem weer 5 kilo bijgekomenKomt door een combinatie van een zwaardere pil gebruiken en teveel chocola
![]()
Ik was 3 jaar geleden dus 77 kilo (bij 1.69), woog na anderhalf jaar 62 kilo en heb dat dus een jaar volgehouden, totdat ik dus de Diana pil ging gebruiken. Weer overstappen naar een lichtere pil is ook geen optie, dus ik zal nu toch echt wat strenger voor mezelf moeten zijn.Ik ben verder ook helemaal niet te zwaar, maar voel me gewoon lekkerder als ik rond de 62/63 kilo weeg(en wil ook weer mijn lievelingsbroek aan). Ik ben nu 2 weken bezig met niet meer snoepen maar het gaat heel traag allemaal. Ik ben ook de enige in mijn omgeving die hiermee bezig is, mijn ouders hebben een gezond eetpatroon maar de rest van mijn familie en vrienden hebben een behoorlijk bourgondische levenstijl dus ik moet de steun maar een beetje hiervandaan halen
Hoi! Welkom!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:37 schreef shinydiscoball het volgende:
Niet vanwege mijn goede voornemens trouwens, ik ben nu al een aantal jaren bezig om wat gezonder te leven, met resultaat, want ik was 15 kilo kwijt. Was inderdaad, want nu is er sinds oktober weer heel stiekem weer 5 kilo bijgekomenKomt door een combinatie van een zwaardere pil gebruiken en teveel chocola
![]()
Zou ik ook graag willen wetenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je kan "binge" eten,
mss omdat ik zelf die drang niet heb..
Ja jammer genoeg welquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Welkom en succes
Dus jij bent wel een van de vrouwen die aankomt door de pil?
Ben je ook veel aangekomen door die pil dan? Ik hoor meestal dat je er dan ook weer van af valt als je er eenmaal mee stopt, dus het zou best nog kunnen. Ik ginginderdaad snel merken dat ik er voller van werd. Ook knallende koppijn, nachtenlang wakker liggen door misselijkheid enz. Maar het chocola eten heeft er ook aan bijgedragen ja, ik at zeker een paar keer per week zo'n zak maltesersquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Hoi! Welkom!![]()
Grappig, want ik ga het tegenovergestelde doen: ik ben vorig jaar 13 kilo afgevallen, en ben net gestopt met de pil. Ik denk eigenlijk dat het geen invloed gaat hebben op mijn gewicht, maar je weet nooit.
Maar bij jou heeft het dus echt veel invloed? Of ligt het meer aan de chocola dan aan de pil?
Ik heb geen idee, want ik was een jaar of 14 toen ik eraan begon. Ik ben toen ongetwijfeld wel aangekomen, maar dat is nu eenmaal wat er gebeurt op die leeftijd, lijkt me..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:31 schreef shinydiscoball het volgende:
Ben je ook veel aangekomen door die pil dan? Ik hoor meestal dat je er dan ook weer van af valt als je er eenmaal mee stopt, dus het zou best nog kunnen. Ik ginginderdaad snel merken dat ik er voller van werd. Ook knallende koppijn, nachtenlang wakker liggen door misselijkheid enz. Maar het chocola eten heeft er ook aan bijgedragen ja, ik at zeker een paar keer per week zo'n zak maltesersik ben altijd al een zoetekauw geweest.
Ik ben in 2 maanden 10 kg aangekomen door de pil, had een normale die veel te zwaar voor mij bleek. Ik werd niet dikker door de pil maar ik kreeg ongelofelijk veel trek erdoor. In de ochtend at ik een half brood met chocopasta en in de middag weer.. En ik had NOG honger.. En kreeg er ook puisten vanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Hoi! Welkom!![]()
Grappig, want ik ga het tegenovergestelde doen: ik ben vorig jaar 13 kilo afgevallen, en ben net gestopt met de pil. Ik denk eigenlijk dat het geen invloed gaat hebben op mijn gewicht, maar je weet nooit.
Maar bij jou heeft het dus echt veel invloed? Of ligt het meer aan de chocola dan aan de pil?
Ga je tandenpoetsen en eet heel veel mentos air, gewoon een hele rolquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou ik ook graag willen wetenIk heb die drang nu dus helemaal niet meer en had het ook al zeker een half jaar niet gehad. Dus vanuit mijn huidige situatie denk ik ook "hoe kan je dat nou doen?? dan stop je toch gewoon??" Maar zo werkt het helaas helemaal niet. Als ik zo'n vreetbui heb (en dat kan ik dit gerust noemen wat ik had) dan maakt het op zich niet veel uit wát ik eet, als ik maar eet en als het maar vet en koolhydraatrijk is. Het is een beetje zoals jeuk, je wéét dat je eraf moet blijven, maar je krabt toch. En je krabt door, ook al wordt het alleen maar erger door het krabben... Zo at ik gewoon door terwijl ik al lang vol zat. Het heeft dan ook niets met verzadiging te malken. Het is een hunkerende hoofdhonger die al je gedachten aan de kant duwt om voorrang te krijgen. Het schijnt iets te maken te hebben met je hypothalamus en als je het wilt weerstaan is het een continue gevecht met jezelf. Hoe verstandig je ook probeert te redeneren.
Ik hoop maar dat het minstens weer een half jaar duurt voor ik zo'n aanval van 'ik moet NU eten' krijg
Ik ben gisteravond nog gaan hardlopen als afleiding en ik denk dat dat heel goed heeft geholpen. Onthouden voor een eventuele volgende keer
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Dit was de context: "Of course, there are dozens of deep, psychological reasons why individuals get caught up in this negativity (zoals bijvoorbeeld binge-eating). You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
Succes!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:12 schreef Sylvana het volgende:
Welkomquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:37 schreef shinydiscoball het volgende:
Jaloers, dat ben ik op je!! Ik vrees dat ik van nature een onmatig persoon ben. Ik herken het Bingeverhaal van Isabeau maar al te goed. Niet af en toe een sigaretje, nee meteen een pakje of meer per dag, niet 1 koekje, maar de hele rol. Alleen bij alcohol heb ik het niet, maar dat komt door een presentje van de natuur: ik word misselijk als ik teveel drink en teveel is bij mij al na 3 of 4 glazen wijn, 2 wodka's kan ik nog handelen, maar ik voel me beter na 1. Dus dat is wel mijn geluk. O en met drugs ben ik ook nooit echt onmatig geweest, wilde nl. wel altijd een beetje de controle blijven houden!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ga je tandenpoetsen en eet heel veel mentos air, gewoon een hele rolOf 10 pepermuntjes.. Niks smaakt dan nog
En ja ga rennen of zo
(Is natuurlijk heeel makkelijk gezegd.. Maar ik heb dan volgens mij ook geen verslavingen.. snoep, koffie, chocolade, ijs, sigaretten, drank, kaas, toastjes.. ik heb er nooit "drang" naar en kan er makkelijk afblijven. Ook raar ?)
Ik eet ook wel eens een zak kroepoek leeg.. maar omdat ik dat wil... dat vind ik dan niet meteen een vreetbuiquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Jaloers, dat ben ik op je!! Ik vrees dat ik van nature een onmatig persoon ben. Ik herken het Bingeverhaal van Isabeau maar al te goed. Niet af en toe een sigaretje, nee meteen een pakje of meer per dag, niet 1 koekje, maar de hele rol. Alleen bij alcohol heb ik het niet, maar dat komt door een presentje van de natuur: ik word misselijk als ik teveel drink en teveel is bij mij al na 3 of 4 glazen wijn, 2 wodka's kan ik nog handelen, maar ik voel me beter na 1. Dus dat is wel mijn geluk. O en met drugs ben ik ook nooit echt onmatig geweest, wilde nl. wel altijd een beetje de controle blijven houden!
Toen ik met de pil begon woog ik 61 kilo ... 1 maand en een hoop paarse striae overal later, 73 kilo ... dat was echt niet normaal en niet leuk ... en dan te bedenken dat ik een heel lichte pil heb.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Welkom en succes
Dus jij bent wel een van de vrouwen die aankomt door de pil?
Wie ben jij eigenlijk? Ik heb er misschien overheen gelezen en in dat geval: sorry! Maar de posts tot nog toe die ik van jou heb gelezen gingen over verboden pillen. En dat vind ik, hoewel zeer boeiend, volslagen off-topic hier. Nu maakt dat nog niets uit, want er zijn wel meer dingen hier off-topic, maar mijn punt is: Je hebt je niet voorgesteld, ik weet niet eens of je zelf wilt afvallen en dan zeur je wel in een dieettopic dat het je niet boeit wat anderen eten. Nogmaals: ik hoop niet dat ik ergens overheen heb gelezen want dan sta ik nu behoorlijk voor lulquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:29 schreef dp81 het volgende:
Sorry hoor, maar het boeit mij totaal niet om van anderen te horen wat ze op een dag gegeten hebben.. of ben ik daar nou echt de enige in.
Kan mij ook niet veel boeien en vaak doe ik het zelf ook wel. Weet niet waarom. Misschien een vorm van sociale controle? Weet nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:29 schreef dp81 het volgende:
Sorry hoor, maar het boeit mij totaal niet om van anderen te horen wat ze op een dag gegeten hebben.. of ben ik daar nou echt de enige in.
Kan mij ook niet veel boeien en vaak doe ik het zelf ook wel. Weet niet waarom. Misschien een vorm van sociale controle? Weet nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:29 schreef dp81 het volgende:
Ik herken dat ook wel ja! Nou ja, niet zo bizar veel eten als Isabeau laatst, maar wel de dropjes per handvol en de koekjes per 5.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Jaloers, dat ben ik op je!! Ik vrees dat ik van nature een onmatig persoon ben. Ik herken het Bingeverhaal van Isabeau maar al te goed. Niet af en toe een sigaretje, nee meteen een pakje of meer per dag, niet 1 koekje, maar de hele rol. Alleen bij alcohol heb ik het niet, maar dat komt door een presentje van de natuur: ik word misselijk als ik teveel drink en teveel is bij mij al na 3 of 4 glazen wijn, 2 wodka's kan ik nog handelen, maar ik voel me beter na 1. Dus dat is wel mijn geluk. O en met drugs ben ik ook nooit echt onmatig geweest, wilde nl. wel altijd een beetje de controle blijven houden!
't Is toch juist wel leuk om te kijken en vergelijken? De een valt af op sushi, de ander op rijstewafelsquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan mij ook niet veel boeien en vaak doe ik het zelf ook wel. Weet niet waarom. Misschien een vorm van sociale controle? Weet niet.
Lees er maar gewoon overheen dan.
Ik heb me niet voorgesteld en weet ook niet of dat dat echt nodig is, namelijk; ik ben niet actief bezig met afvallen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Wie ben jij eigenlijk? Ik heb er misschien overheen gelezen en in dat geval: sorry! Maar de posts tot nog toe die ik van jou heb gelezen gingen over verboden pillen. En dat vind ik, hoewel zeer boeiend, volslagen off-topic hier. Nu maakt dat nog niets uit, want er zijn wel meer dingen hier off-topic, maar mijn punt is: Je hebt je niet voorgesteld, ik weet niet eens of je zelf wilt afvallen en dan zeur je wel in een dieettopic dat het je niet boeit wat anderen eten. Nogmaals: ik hoop niet dat ik ergens overheen heb gelezen want dan sta ik nu behoorlijk voor lul![]()
OKmijn avondmaaltijd: toch kipfilet, maar dan als ajam smoor met Thaise rijst, ui, tomaat komkommersalde en nog een restje tjaptjoi groenten. Appeltje toe.
Nou ja, ik klonk een beetje bitcherig en dat was ook weer niet de bedoeling, maar ik vind het altijd leuker om te weten wie iets zegt, vandaar (vooral als dat kritiek betreftquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:42 schreef dp81 het volgende:
[..]
Ik heb me niet voorgesteld en weet ook niet of dat dat echt nodig is, namelijk; ik ben niet actief bezig met afvallen.
Paar jaar geleden was ik wel actief met afvallen bezig, maar ik let nu nog steeds op dat ik niet teveel eet.. de interesse voor zulke topics is daarom nog wel aanwezig.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:43 schreef conleche het volgende:
Ik vind het ook echt leuk om te lezen en het is hier de laatste tijd zo vaak over risotto gegaan dat ik dat binnenkort weer eens ga maken, zo kom je nog op eens op ideeen.Ik had laatst in een restaurant als bijgerecht bietenrisotto, die was ook echt heerlijk!!
O fijn!! Ik ga er echter geen pancetta bijmaken, maar kalfsucade, die combi kreeg ik ook in dat restaurant en ik heb m'n vingers erbij opgesmikkeldquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Tjek! Risotto
Sluikreclame voor mijn eigen topic
En Razztwizzle, voel je vrij om je foto te plaatsen, leuk.
Pieperdquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:53 schreef Chicolate het volgende:
Wanneer heet rijst met een prutje risotto?Ik hoor er hier zoveel over, maar ik weet eigenlijk niet wat het is, en uit die recepten kan ik ook niet wijs worden ... (ga ik mijn moeder een keer zeggen het te maken, als het tenminste niet de bietjes of paddo versie is)
Dat spreekt voor zich, als ik het heb gemaakt zal ik een uitgebreid verslag maken......quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Pieperd![]()
Je gebruikt voor risotto een speciaal soort rijst, arborio geheten. Kleine, dikke korreltjes. Deze rijstsoort neemt heel veel vocht op; als je m langzaam kookt in bijvoorbeeld boullon, krijg je een heel lekkere, romige textuur.
Conleche, daar wil ik dan natuurlijk weer graag het recept van
Erg herkenbaar. Al zit hij bij mij niet in mijn hoofd, maar meer in mijn diepste wezen. Ik weet niet waar mijn diepste wezen precies zit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:21 schreef Isabeau het volgende:
Zou ik ook graag willen wetenIk heb die drang nu dus helemaal niet meer en had het ook al zeker een half jaar niet gehad. Dus vanuit mijn huidige situatie denk ik ook "hoe kan je dat nou doen?? dan stop je toch gewoon??" Maar zo werkt het helaas helemaal niet. Als ik zo'n vreetbui heb (en dat kan ik dit gerust noemen wat ik had) dan maakt het op zich niet veel uit wát ik eet, als ik maar eet en als het maar vet en koolhydraatrijk is. Het is een beetje zoals jeuk, je wéét dat je eraf moet blijven, maar je krabt toch. En je krabt door, ook al wordt het alleen maar erger door het krabben... Zo at ik gewoon door terwijl ik al lang vol zat. Het heeft dan ook niets met verzadiging te malken. Het is een hunkerende hoofdhonger die al je gedachten aan de kant duwt om voorrang te krijgen. Het schijnt iets te maken te hebben met je hypothalamus en als je het wilt weerstaan is het een continue gevecht met jezelf. Hoe verstandig je ook probeert te redeneren.
Daar komt het inderdaad doorquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:23 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Ik heb echt supernetjes gegeten de afgelopen 2 dagen (op een paar dropjes in de bios na), maar ik ben gewoon aangekomen!Please zeg me dat dat komt doordat ik elke ochtend op de weegschaal sta.
![]()
Ik hoop het voor je, zou wel lekker zijnquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:39 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, want ik was een jaar of 14 toen ik eraan begon. Ik ben toen ongetwijfeld wel aangekomen, maar dat is nu eenmaal wat er gebeurt op die leeftijd, lijkt me..
Alle andere bijverschijnselen heb ik wel gemerkt, daarom ben ik ook gestopt. Maar ik zie vanzelf wel of ik ben aangekomen door de pil, als ik nu ineens ga afvallen weet ik het!
Blij dat te horen!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik denk dat ik mijn plan dus maar omgooi naar de Minilotje-style, en dus gewoon drie goede, voedzame maaltijden op een dag ga eten. De tussendoortjes mis ik eigenlijk nauwelijks, en op drukke schooldagen heb ik er überhaupt geen tijd voor. Wel mis ik het lekkere warme eten, mét sausjes en spekjes en smaak, net als m'n bagels en m'n volle yoghurt.
Dus ik ga gewoon eens proberen of het op deze manier wil, en dan maar wat langzamer, want ik kan geen knäckebrod en rijstwafels meer zien. En natuurlijk meer bewegen, want daar heb ik blijkbaar de motivatie weer voor gevonden.
Ik moet zeggen dat jouw ritalin-achtige middel mij ook wel aan zou staan, niet om de eetlustremmende werking, want dat is idd iets wat je toch zelf op orde zou moeten krijgen..... Maar het energie-krijg gedeelte spreekt mij wel heel erg aan, want om heel eerlijk te zijn ontbreekt het mij daar wel eens aan en als ik het wel eens heb (veel energie bedoel ik) dan voel ik me echt veel beter. Krijg ik een beetje het gevoel terug dat ik als kind had: dan werd ik wakker, sprong naast m'n bed en had zin in de dag. Nou, das er een beetje af zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef minilotje het volgende:
pillenverhaal.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |