abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:34:22 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56405759
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef conleche het volgende:
op welke grond krijg je zo'n middel voorgeschreven en heeft het bijwerkingen?
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten .
Denk alleen niet dat je dat zomaar voorgeschreven kunt krijgen.

Ik zag trouwens bij Desperate Housewives dat de moeder van die ADHD-jongetjes (Lynette dus) de pillen van haar zoontjes slikte toen ze veel werk moest verzetten in korte tijd.
De pillen zouden bij mensen die niet aan ADHD lijden juist een energie-opwekkend effect hebben. Klopt dit?
Niet meer actief op Fok!
pi_56405817
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 06:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Erg herkenbaar. Al zit hij bij mij niet in mijn hoofd, maar meer in mijn diepste wezen. Ik weet niet waar mijn diepste wezen precies zit.
Ik moest lachen

Ik weet dat ook niet hoor
pi_56406230
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat jouw ritalin-achtige middel mij ook wel aan zou staan, niet om de eetlustremmende werking, want dat is idd iets wat je toch zelf op orde zou moeten krijgen..... Maar het energie-krijg gedeelte spreekt mij wel heel erg aan, want om heel eerlijk te zijn ontbreekt het mij daar wel eens aan en als ik het wel eens heb (veel energie bedoel ik) dan voel ik me echt veel beter. Krijg ik een beetje het gevoel terug dat ik als kind had: dan werd ik wakker, sprong naast m'n bed en had zin in de dag. Nou, das er een beetje af zullen we maar zeggen Als je het te persoonlijk vindt hoef je niet te antwoorden hoor, maar op welke grond krijg je zo'n middel voorgeschreven en heeft het bijwerkingen?
Nou ja, Ritalin en aanverwanten zijn niet bedoeld als energieopwekkers, en zullen ook beslist nooit voor zoiets voorgeschreven worden.
Dit type medicijnen is met name bedoeld voor mensen met ADHD. Ik heb een tijdje geleden de diagnose ADD gekregen - zonder de H van hyperactiviteit, want daar heb ik zelf niet zoveel last van.
Kort gezegd: drukte en chaos in je hoofd, volstrekt gebrek aan concentratie, geen prioriteiten kunnen stellen, idiote problemen bij studie en werk, financiën en andere dingen die in de soep lopen omdat het je niet lukt om er ook maar iets voor te regelen.
Ik ben uitermate gelukkig en ik vind mijn leven reuze leuk, maar het is allemaal wél een enorme, ongeregelde puinhoop.
Daar heb ik doorgaans gewoon vrede mee, maar af en toe is het wel fijn om met medicijnen een steuntje in de rug te krijgen als er écht dingen moeten gebeuren.
Ritalin dus. In basis een amfetamine-achtig middel (zoals speed en xtc, maar dan milder), dat voor de meeste mensen enorm energie-opwekkend werkt: veel bewegen, veel praten, enorm druk en een overdreven huppelige stemming. Alles en iedereen lief vinden, dat werk.
Bij mensen met een concentratiestoornis zoals ik werkt het juist omgekeerd: meer kalmte, meer rust in mijn hoofd, waardoor ik de mogelijkheid heb om ook daadwerkelijk dingen te doen, in plaats van wezeloos uit het raam te staren omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Er zijn mensen die dagelijks Ritalin gebruiken (ook kinderen), maar dat doe ik zelf absoluut niet. Ik ben nogal gehecht aan hoe ik normaal gesproken ben, en bovendien zijn de bijwerkingen niet mis. Het verschilt per persoon, maar hartkloppingen, slapeloosheid, misselijkheid, hoge bloeddruk, droge mond en spierkramp komen bij heel veel mensen voor, en dat zijn dan nog maar de vaak voorkomende bijwerkingen. En het voelt nogal rot als het uitwerkt, zoals bij de meeste drugs.
Dus al met al geen aanrader als je het niet nodig hebt, en het wordt sowieso nooit door een arts voorgeschreven als energieopwekkend middel, om voornoemde redenen en daarnaast het risico op verslaving.
Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog nooit gehoord heb dat iemand die Ritalin wilde proberen, er niet aan kon komen. Het wordt de laatste jaren veelvuldig voorgeschreven, en veel jongeren gaan niet bepaald gierig om met hun voorraad. Maar erg netjes is dat natuurlijk niet: het is en blijft een medicijn!

Als je overigens het idee hebt dat je echt veel lustelozer bent dan je zou moeten zijn, dan kun je trouwens best even langs je huisarts wippen hoor. Misschien is er wel een bepaalde reden voor te vinden, en die dure zorgverzekering betaal je tenslotte niet voor niks!
pi_56406745
Hmm, nee dat klinkt niet als iets waar je makkelijk over moet denken idd.! Alhoewel ik jouw drukte in je hoofd wel heel erg herken. Ook ik ben een vreselijke chaoot en af en toe heb ik het gevoel dat ik zoveel moet doen, dat ik maar helemaal niks meer doe, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Afgelopen maand was bijzonder erg, omdat ik de administratie moest doen voor 3 verschillende "bedrijven" Die van meneer C, die van mezelf en dan nog die van de galerie. Want helaas is het wel zo dat van ons twee ik het tenminste nog kán. Als ik het aan meneer C. zou moeten overlaten dan zouden we nu nog rekeningen ongeopend in de kast hebben liggen uit midden jaren '90

Maar goed, het wordt tijd dat ze een pilletje uitvinden waar je energie van krijgt zonder allerlei nare bijwerkingen.
pi_56406972
veel slapen, sporten en gezond eten krijg je ook energie van !
pi_56407075
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
En positief zijn

Ik heb erg lekker brood! en druiven! en onnuttige lessen
Het mooi kotsende meisje.
pi_56407157
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
van veel snoep krijg je ook veel energie sjokola, en snoep met veel kleurstoffen,
vervang bijvoorbeeld je lunch door 0.5-1.0 kg snoep, en je krijgt hopen energie!
pi_56407206
Die laatste post was pretkroket
pi_56407428
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Die laatste post was pretkroket
Is dat je broertje??
pi_56407487
Ja is mn broertje
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:02:12 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56408911
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja is mn broertje
Lief .
Niet meer actief op Fok!
pi_56409075
zooooooo

net lekker twee kleine broodjes op, een met kaas en een met roomkaas en ontbijtspek

had écht honger, viel zowat om

straks hardlopen als de boel gezakt is en René weer thuis is en vanavond lekker NIETS
wel nog even wat kookbaars bedenken met sperziebonen.. tot nu toe wordt het risotto
Ja doei.
pi_56411755
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:46 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Daar komt het inderdaad door
Als ik op een avond 2 repen chocolade opeet, ben ik de volgende dag altijd 1-2 kilo lichter, en dat komt er dan in de week erna weer bij
Er zit gewoon wat vertraging in, maar je valt echt wel af. Dus geef het niet op!
We zien maandagochtend dan maar
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:52 schreef Viking84 het volgende:
Morgen .

Ben ik de enige die Mademoiselle.Moi en Conleche steeds door elkaar haalt (ivm hun avatars) .
Die van mij heeft geen rode lippenstift!
pi_56411914
Gisteravond was ik 63 kg, met kleding aan enzo en na de maaltijd op werk. Ik vrees dus dat de vreetweekendkilo's er ook nog aan moeten komen.
Gelukkig heb ik nu niets ongezonds in huis. Vanavond eet ik een stukje gegrilde zalm met salade en gebakken aardappeltjes. Dat is wel gezond dus. Heb wel vanwege honger net evergreen op, terwijl ik die eigenlijk niet echt lekker vind (maar wel makkelijk mee te nemen en op te eten vandaar).
Verder nog biogarde met muesli en rozijntjes vanavond en nog een cup a soup ofzo of nog iets kleins waar ik dan zin in heb. Ohja en druiven weer
Het mooi kotsende meisje.
pi_56411998
Hallo allemaal!!

Ik laat me heel af en toe zien in dit topic omdat ik al jaren wat kilootjes dr af wil . 3 kilo zou zo moeilijk niet moeten zijn maar goed! Maar nu heb ik een nieuw record gewicht en wordt het weer tijd om wat te doen, dus ik zal weer wat vaker lezen en posten hier!

Meteen een vraag: 1 of 2 jaar geleden heb ik via de weblog van een van de dames hier het Flexi Points programma van de Weight Watchers gedownload. Ik heb net al een uurtje gezocht in mn mail en op het forum maar kan het linkje nergens meer vinden. Wie o wie helpt mij aan het Flexi Points programma? Ik download liever niet via torrents enzo want ik heb een prehistorisch laptopje die dat allemaal niet trekt.

Alvast bedankt!
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:22:01 #116
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56412074
Vandaag echt niet gek gedaan en toch al 750 kcal op... vanvaond Shoarma en ik zag ook oranjekoek liggen van de verse bakker... misschien neem ik er wel eentje
Bernie en ik zijn tof.
pi_56412097
Tot nu toe 8 boterhammen op. 1 met Filet American, 5 met kipfilet en 2 met pindakaas.
pi_56412183
Ok, dan ga ik ook melden wat ik vandaag heb gegeten:
Tot nu toe 300 kcal aan ontbijt op (havermout met appel), en 750 kcal aan chocolade
Chocolade maakt me blij op slechte dagen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56412260
Oja:
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:09 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik hoop het voor je, zou wel lekker zijn
Ik hoef niet per se nog meer af te vallen, dit is slechts een experiment nav het stoppen met de pil.
Daarom sta ik het mezelf toe om de hele middag chocolade te eten
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56412322
Ik ben ook weer thuis
Vandaag gegeten: magere melk met cornflakes en 2 croissantjes
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:36:58 #121
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56412409
Ik dus:
- liter water ofzo
- 4 bruine boterhammen, 2 met hagelslag andere 2 icm mijn:
- cup a soup (kip uiteraard)
- appeltje
- beker halfvolle melk

Totaal Kcal: 750
En vandaag verder even stukje naar de tandarts gefietst maar ik had geen afspraak vandaag toen werd ik gebeld dat ik moest werken dus toen ben ik dat maar gaan doen.... 3 uurtjes dus gelopen/gefietst.

O ja, Flexi Points wel spaans geloof ik karoltje maar dat weet ik niet zeker...
Bernie en ik zijn tof.
pi_56412808
Net 2 punten terug gekregen en heb gewoon een 8 en een 9
Had ik echt niet verwacht want had zoveel beter kunnen en willen doen
pi_56413834
Zo, lekker uitgeslapen vandaag en met een flink ontbijtje begonnen:

cruesli balans met melk, 2 volkoren crackers met achterham, actimel, roosvicee 50/50 spul

Toen bijna 2 uur gesport en daarna lekker zonnebankje gedaan ... en na het sport een appeltje ... als late lunch 2 sneetjes meergranen brood met kipfilet.

Vanavond schouderkarbonade, met spinazie en aardappels. Intotaal maakt dat 1109 kcal ... maar heb flink wat verbrand

Dus omdat ik zo blij was met mezelf heb ik mezelf maar op een leuk lippenstiftje getrakteerd
pi_56413876
Het gasfornuis is kapot

Dus nou vanavond maar een stoommaaltijd penne carbonara eten, en hopen dat de huisbaas het voor morgen kan maken. Anders moet ik allemaal eten gaan weggooien dat ik eigenlijk vandaag en morgen zou eten, en niet langer houdbaar is

En vanavond weer niet zwemmen, ben echt doodop. Vanmiddag zou ik van Peters huis naar het station lopen, is 25 minuten, maar halverwege de bus gepakt omdat ik gewoon echt niet meer kon
pi_56413937
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:53 schreef Sylvana het volgende:
Het gasfornuis is kapot

Dus nou vanavond maar een stoommaaltijd penne carbonara eten, en hopen dat de huisbaas het voor morgen kan maken. Anders moet ik allemaal eten gaan weggooien dat ik eigenlijk vandaag en morgen zou eten, en niet langer houdbaar is

En vanavond weer niet zwemmen, ben echt doodop. Vanmiddag zou ik van Peters huis naar het station lopen, is 25 minuten, maar halverwege de bus gepakt omdat ik gewoon echt niet meer kon
Dat is niet zo mooi Hopelijk weet je snel inderdaad meer

Gisteren heb ik ook half uurtje van het station naar het huis van mijn vriend gelopen, op hakken en vandaag daarmee de stad in dus nu doen mijn voeten pijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')