quote:De Nederlandse juniore Arantxa Rus heeft de finale bereikt van het meisjestoernooi op de Australian Open. De 17-jarige tennisster uit Monster versloeg in de halve finale de Chinese Yi-Miao Zhou in twee sets: 6-4 en 6-0.
Rus is de nummer veertien op de plaatsingslijst van het toernooi in Melbourne. In de finale treft ze de Australische Jessica Moore, die met twee keer 6-2 te sterk was voor de als tiende geplaatste Roemeense Simona Halep.
Ja, maar ik vond meer dat Federer het aan zichzelf te wijten had dan dat Djoko zo goed speelde. Ik heb Federer nog nooit zo slecht zien spelen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:15 schreef TheGeneral het volgende:
Terecht. Kan er niks anders van maken.
Terecht maar wel jammer dat we niet nog meer konden zienquote:
Roland Garros, Kuerten, 2004.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:14 schreef Ambrosius het volgende:
Hoe lang heeft Fed al niet met 3-0 verloren? Ik denk 5+ jaar.
Klopt ! ( helaas)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:16 schreef Bruce117 het volgende:
Helaas voor Federer, maar als ik hier zo lees dan is het absoluut terecht.
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:17 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, maar ik vond meer dat Federer het aan zichzelf te wijten had dan dat Djoko zo goed speelde. Ik heb Federer nog nooit zo slecht zien spelen.
Geen idee, deze wist ik uit m'n hoofdquote:
+ 1quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
Federer speelt het hele toernooi al matig.
Ik vind het om twee redenen jammer, ik had liever een finale Tsonga - Federer gezien en nu is de kans van Federer om een Grand Slam of zelfs Golden Slam helemaal verkeken... Dat wil ik altijd nog wel een keer mee maken
Dan moet die er nog minimaal 2 winnen toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:19 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb geen reactie geoord op mijn vraag of Federer als de grootste speler allertijden zal worden beschouwd als hij vanaf nu geen enkel grandslamtoernooi meer wint. Wat denken jullie? Hij heeft dan in elk geval 2 GS's minder dan Sampras.
Dat zal hij voor mij nooit. Niet rationeel gebasseerd, want cijfers zeggen me niet zoveel. Sampras zal voor mij altijd groter blijven.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:19 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb geen reactie geoord op mijn vraag of Federer als de grootste speler allertijden zal worden beschouwd als hij vanaf nu geen enkel grandslamtoernooi meer wint. Wat denken jullie? Hij heeft dan in elk geval 2 GS's minder dan Sampras.
Absoluut. Het is zeker knap van Djoko.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat sowiesoNiet om af te doen aan de prestatie van Djoko natuurlijk, je moet nog wel even winnen. Zelfs in de zwaar spannende laatste paar games maakte Federer nog fouten die hij op z'n normale niveau nooit maakt.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:20 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Dat zal hij voor mij nooit. Niet rationeel gebasseerd, want cijfers zeggen me niet zoveel. Sampras zal voor mij altijd groter blijven.
Ongeacht wat Federer verder presteert?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:20 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Dat zal hij voor mij nooit. Niet rationeel gebasseerd, want cijfers zeggen me niet zoveel. Sampras zal voor mij altijd groter blijven.
Dat is altijd op eurosport, irriteer me ook mateloosquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:21 schreef borisz het volgende:
Kan dat mens zijn kop niet houden ?
Volgens mij zitten wij aardig op 1 lijnquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:19 schreef SCH het volgende:
Wat een overmacht.
Federer is toch maar een mens, nu mag ik hem wel weer
Onderschat ook de ervaring niet. Djoko heeft toch al veel meer ervaring op dit niveau. Zie bijvoorbeeld Ivanovic Roland Garros 2007, complete afgang was dat. Ik zeg niet dat 'ie Tsonga wegtikt, maar ik zou heel erg verbaasd zijn als Djoko de beker niet omhoog tilt rond 12.00 zondagochtend.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:21 schreef SCH het volgende:
Onderschat Tsonga niet. Ik denk niet dat Djoko hem zomaar even wegspeelt.
Als hij wat vaker verliest, vind ik hem eerder de grootste tennisser aller tijden dan de robot die hij de afgelopen jaren was. De grootheid zit hem in meer dan in statistieiken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ongeacht wat Federer verder presteert?
Volgens mij het geen record. Het record is 11 dacht ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:22 schreef TheGeneral het volgende:10 grand slamfinales achter elkaar
![]()
Toch een prachtig record! Laat die maar eens gebroken worden!
Met Canas eigenlijk alquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:22 schreef Wopper1 het volgende:
Heel veel spelers hebben het geloof ook weer terug dat ze misschien wel van Federer kunnen winnen. Begon eigenlijk vorig jaar met Volandri al, en daarna ook nog Djokovic/Nalbandian.
Geeft spelers van buiten de top 10 misschien nog meer kracht om toch wat extra te brengen tegen Roger.
Ik ook hoor maar het zou me ook niet verbazen als Tsonga het eerste setje van Djoko van dit tournooi afpikt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onderschat ook de ervaring niet. Djoko heeft toch al veel meer ervaring op dit niveau. Zie bijvoorbeeld Ivanovic Roland Garros 2007, complete afgang was dat. Ik zeg niet dat 'ie Tsonga wegtikt, maar ik zou heel erg verbaasd zijn als Djoko de beker niet omhoog tilt rond 12.00 zondagochtend.
dat is overdreven.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ongeacht wat Federer verder presteert?
Sorry, maar waar slaat dat op? Je wordt toch vooral een groot tennisser door je prestaties?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Als hij wat vaker verliest, vind ik hem eerder de grootste tennisser aller tijden dan de robot die hij de afgelopen jaren was. De grootheid zit hem in meer dan in statistieiken.
Ook IRL een stelquote:
Vooral maar voor een kwart ook door je karakter, je opstelling, je omgang, je uitstraling, de manier waarop je verlies draagt etcetera.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sorry, maar waar slaat dat op? Je wordt toch vooral een groot tennisser door je prestaties?
Waarom wordt door velen Senna hoger aangeslagen dan Schumacher ?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sorry, maar waar slaat dat op? Je wordt toch vooral een groot tennisser door je prestaties?
Nee hoor. Wel degelijk een record van Federerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens mij het geen record. Het record is 11 dacht ik.
Daarom zal qua image Agassi nooit overtroffen wordenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:25 schreef SCH het volgende:
Vooral maar voor een kwart ook door je karakter, je opstelling, je omgang, je uitstraling, de manier waarop je verlies draagt etcetera.
Nooit een stel geweest.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:24 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ook IRL een stel![]()
Of is het al uit ?
Karakter op een speciale manier, namelijk een karakterestiek spel. Dat ontbeert Federer. Dat is voor mij de reden dat ik niet onvoorwaardelijk van hem kan genieten.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Vooral maar voor een kwart ook door je karakter, je opstelling, je omgang, je uitstraling, de manier waarop je verlies draagt etcetera.
Mooiquote:
Correct me if I'm wrong, maar Federer komt over als één van de sympathiekste tennissers die er op de tour te vinden zijn. Zijn omgang met publiek en pers is voorbeeldig, zijn opstelling naar buiten toe is niks op aan te merken en de manier waarop hij zijn verlies draagt (hoe weinig dat ook voorkomt) is ook prima, ik hoor hem weinig klagen over 'piepende schoenen van de tegenstander', vaak steekt hij zelfs de hand in eigen boezem.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Je gaat Maria niet kijkenquote:
Nog niet zeker, hope soquote:
03.30.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:34 schreef MisterO het volgende:
Hoe laat begint Maria?
NOS hequote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Djoko krijgt wel erg weinig eer.
Wie deed er commentaar? Jan Roelfs (komt vaak erg negatief over)?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:02 schreef Norrage het volgende:
ik op een gegeven moment naar de NOS zappen, omdat ik geen zin had in reclame....maar wat een verschrikkelijk slecht commentaar...binnen 5 seconden terug bij mijn vriendjes van Eurosport
Kreeg de indruk dat die jongen bij de NOS het tennis nog niet zo lang volgtquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:02 schreef Norrage het volgende:
ik op een gegeven moment naar de NOS zappen, omdat ik geen zin had in reclame....maar wat een verschrikkelijk slecht commentaar...binnen 5 seconden terug bij mijn vriendjes van Eurosport
Vandaag 208 km/h volgens de AO website.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:04 schreef NY_Giant het volgende:
Hoe hard serveert Djokovic eigenlijk? Hij lijkt geen hardhitter te zijn, maar toch een ijzersterke service te hebben.
Aha, toch redelijk hard dus... Average 1st serve bij beide 191 km/h zie ik nu.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:05 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Vandaag 208 km/h volgens de AO website.
Federer 209 km/h.
Zit wat in.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Djoko was erg cool op de punten waar het om ging.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Norrage het volgende:
Wat gaat dat in godsnaam worden zondag? Tsonga? Djoko? Als Fed in de finale had gestaan was ik er van overtuigd geweest dat Tsonga zou zijn bezweken onder de druk, maar tegen Djoko? Hmm...Kan wel eens heel mooi worden! Geef wel de edge aan Djoko, maar het kan wel eens een klassieker worden.
Kuerten eerste keer RG, verder ken ik er ook maar weinig eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:16 schreef Norrage het volgende:
Wat bizar eigenlijk....Djoko haalt even zonder setverlies de finaleen dat vonden we van Fed al bijzonder vorig jaar...Vaak wel zo dat ze dan in de finale wel een setje prijsgeven, dus ik ben benieuwd...Als Djoko ook Tsonga in 3 klaart, dan is het echt onwaarschijnlijk
Maar wat moeten we nou van Tsonga verwachten? Ik ken genoeg voorbeelden van spelers die mentaal weg waren in zo'n finale. Verkerk, Gonzalez, Schuttler...en zeker nog wel een paar...En maar amper van dat soort verrassingen die het wel wisten te bolwerken...
Het gat tussen Fed en Nadal is door deze uitslag zelfs kleiner geworden dan het gat tussen Nadal en Djoko. Zo klein dat het maar 600 punten bedraagt. Stel, Nadal zou het toernooi gewonnen hebben, dan zou het verschil 50 punten geweest zijnquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:14 schreef Wopper1 het volgende:
Djokovic blijft gewoon nummer 3 op de ranking ,of gaat die voorbij Nadal?
Volgens mij is het gat nog wat te groot.
en dan misschien nog Hewitt of zo, maar ja, die waren al wel top 10 spelers...(kan ik eigenlijk gonzalez ook wel wegstrepen....)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kuerten eerste keer RG, verder ken ik er ook maar weinig eigenlijk.
Als Nadal Rotterdam wint, is hij dan nummer 1?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gat tussen Fed en Nadal is door deze uitslag zelfs kleiner geworden dan het gat tussen Nadal en Djoko. Zo klein dat het maar 600 punten bedraagt. Stel, Nadal zou het toernooi gewonnen hebben, dan zou het verschil 50 punten geweest zijnmaar ja, dat is niet gebeurd, maar als Nadal Rotterdam gaat heersen en Fed blijft dit niveau aanhouden dan kunnen we sinds jaren weer een strijd om #1 gaan krijgen, en daar gaat Djoko zich vast ook in mengen!
Volgens mij als Fed in Dubai de finale niet haalt en Nadal Rotterdam wint...Of iets in die trantquote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als Nadal Rotterdam wint, is hij dan nummer 1?
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij als Fed in Dubai de finale niet haalt en Nadal Rotterdam wint...Of iets in die trant
Zondagochtend, 09.30 uur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe laat finale tussen djoko en tsonga?
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).
Ik denk wel tot daarna, iig met het oog op Nadal. Djokovic is misschien gevaarlijker dan.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
En Federer kan dan weer punten pakken bij Indian Wells en Miami. Dus tot het gravelseizoen zit het wel snor met zijn nummer 1.
Zijn de enige toernooien die ze spelen de komende tijd geloof ik. Ik weet niet of Nadal aan Dubai meedoet, volgens mij is het nog wel een vereiste dat hij daar ook nog wat haalt, maar hoeft niet zo verquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).
Maar Rotterdam is eerst en dan Dubai. Maakt volgens mij verder niet uit voor wat je schrijft, maar ik geloof dat Norrage het net ook over Dubai en dan Rotterdam had, terwijl Rotterdam eerst is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
Interessante analyse. Post van de dag.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:18 schreef Norrage het volgende:
Ze hebben nu respectievelijk 6630 en 5980 punten. Fed verdedigt er 300 in Dubai en Nadal 75 in Dubai. Fed speelt alelen Dubai en Nadal Rotterdam en Dubai.
Als Nadal Rotterdam wint: 300 punten. Gat nog 350. Als Fed dan niet verder zou komen dan de kwartfinale verliest hij er 150 en als Nadal dan tenminste de finale haalt dan is het gat precies overbrugd. Probleem is dat Nadal waarschijnlijk maar een weekje nummer 1 kan zijn, als hij het al wordt. Want die week daarna zijn Miami en IWen daar kan Fed een shitload aan punten halen. En Nadal alleen maar verliezen. laat staan het hele gravelseizoen (waar Nadal zo ongeveer werkelijk alles heeft gewonnen)....
Dus ik denk dat Fed redelijk safe zit, tenzij hij Dubai skipt wat ik niet zou uitsluiten....en met de draw van Rotterdam is het absoluut geen zekerheidje dat Nadal dat wint.
Feit is dat het uniek is dat we deze rekensom uberhaupt hoeven te maken. Het is sinds 2004 waar Fed de AO won niet zo dicht bij elkaar geweest (met uitzondering van 2005 toen Hewitt binnen 1000 punten zat maar die verloor ze volgens vrijwel allemaal)...OngelooflijkEn wat maakt het het leuk...En dan hebben we het nog niet eens over Djokovic, die veel te verdedigen heeft over het hele seizoen maar in het gravelseizoen best wel veel kan winnen.
Je verzamelt punten uit je beste 18 toernooien. Die worden bij elkaar opgeteld. Na een jaar vervalt het te behalen puntentotaal van dat toernooi vorig jaar, en moet je in de nieuwe edititie die punten verdedigen. Als je dat dus niet doet door eerder uitgeschakeld te worden (zie Federer nu) dan verlies je punten op de ranglijst. Andersom, als je dus verder komt dan vorig jaar, dan haal je meer punten en stijgt je puntentotaal dus.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:12 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben nog niet zo thuis in tennis, maar vind het wel interessant. Is er ergens een handleiding voor dummies die het puntensysteem uitlegt? Toch maar even Googlen.
En tot welke leeftijd gaan tennissers meestal door? Stel dat Federer tot zijn 30e doorgaat en elk jaar maar 1 GS wint, dan heeft hij toch al het record in handen?
Ja, klopt. Hij staat op 12 (samen met Roy Emerson). Sampras heeft er 14. Dus als Federer nog drie jaar elk jaar een G wint, heeft hij er 15. Federer is nu 26 jaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:12 schreef Kontiki het volgende:
En tot welke leeftijd gaan tennissers meestal door? Stel dat Federer tot zijn 30e doorgaat en elk jaar maar 1 GS wint, dan heeft hij toch al het record in handen?
Lukt het je om wel de finale te zien ?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:12 schreef Nalbandian het volgende:
Iets met mosterd en maaltijd, maarDjoko
. Had persoonlijk niet verwacht dat hij het in 3 sets zou klaren, maar wat een prestatie zeg
![]()
Dus Roger, schop Mirka even in de hoek en hup aan het werk. Het belooft een mooi en spannend tennisjaar te worden
!
Jup, dat gaat me wel lukkenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:12 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Lukt het je om wel de finale te zien ?
Of ze van Russische afkomst is weet ik niet, maar Anartxa Rus heeft iig met 6-3 6-4 het meisjes toernooi gewonnen! Hulde!!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:00 schreef AryaMehr het volgende:
Ingetuned.
Eurosport commentaar meldt dat een Nederlander van Russische afkomst het jeugdtoernooi heeft gewonnen?
Met wat meer kilootjes iddquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:07 schreef AryaMehr het volgende:
Was dat Patrick Rafter in het publiek?
Toch grappig dat vrouwentennis; binnen een kwartier is het momentum wel 4 x gewisseldquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:29 schreef Ambrosius het volgende:
Zeer lastige game Maria (0-30), toen leek Ana zenuwachtig te worden, *6-5 Maria nu.
4 love games op eigen serve is niet slecht neequote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:34 schreef Appeltjesmoes het volgende:
afgezien van die ene zwakke game (8ste) waarin ze 3 DF sloeg en gebroken werd, speelt Maria wel zeer netjes.
Na 7 en daarna na iedere 9 games (zoals overal). Die ene keer 7 is i.v.m. het inslaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:57 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Doen ze op het AO de ballen vervangen na 8 games? Ik dacht altijd dat ze dat na 7 games deden....![]()
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:16 schreef Ambrosius het volgende:
22 games verloren in heel het toernooi, dat lijkt me een dik record.
quote:
Dat is de hedendaagse topsport he?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:05 schreef N.i.c.k het volgende:
Het bedankrondje va Maria was prachtig, tranen in mijn ogen. Een pretentieus verhaaltje, geheel voorgekauwd door haar pr-figuur.
Mariaquote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:39 schreef Wopper1 het volgende:
Heb Ana niet horen piepen met haar schoenen![]()
.
Mag hopen dat ze een keer snel en hard gepaald wordt door die Roddick van jou, is dat gedweep ook snel ten einde.quote:
Oud nieuws ( ex luffers)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:00 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Mag hopen dat ze een keer snel en hard gepaald wordt door die Roddick van jou, is dat gedweep ook snel ten einde.
Tsongaquote:2008-01-25 Australian Open Roger Federer Hard Semi-final 3:0 » 7:5, 6:3, 7:6(5)
2008-01-23 Australian Open David Ferrer Hard Quarter-final 3:0 » 6:0, 6:3, 7:5
2008-01-21 Australian Open Lleyton Hewitt Hard 4th Round 3:0 » 7:5, 6:3, 6:3
2008-01-19 Australian Open Sam Querrey Hard 3rd Round 3:0 » 6:3, 6:1, 6:3
2008-01-17 Australian Open Simone Bolelli Hard 2nd Round 3:0 » 6:1, 6:2, 6:2
2008-01-15 Australian Open Benjamin Becker Hard 1st Round 3:0 » 6:0, 6:2, 7:6(5)
quote:2008-01-24 Australian Open Rafael Nadal Hard Semi-final 3:0 » 6:2, 6:3, 6:2
2008-01-22 Australian Open Mikhail Youzhny Hard Quarter-final 3:0 » 7:5, 6:0, 7:6(6)
2008-01-20 Australian Open Richard Gasquet Hard 4th Round 3:1 » 6:2, 6:7(5), 7:6(6), 6:3
2008-01-18 Australian Open Guillermo Garcia-Lopez Hard 3rd Round 3:0 » 6:3, 6:4, 6:2
2008-01-16 Australian Open Sam Warburg Hard 2nd Round 3:0 » 6:4, 7:6(4), 6:2
2008-01-14 Australian Open Andy Murray Hard 1st Round 3:1 » 7:5, 6:4, 0:6, 7:6(5)
Dat verzacht de pijn van mijn XL verlies een beetjequote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:48 schreef Norrage het volgende:
Op zich wel grappig..In het begin dacht ik dat het echt een lekkere wanprestatie was van Murray, maar nu is hij zo ongeveer degene die het het best heeft gedaan tegen de finalist
quote:Dutch youngster Arantxa Rus has denied local hope Jessica Moore to claim the Australian Open girls' singles crown.
Fresh from making the second round of the women's singles earlier in the tournament, Moore was looking to become the first home-grown winner of the title since Siobhan Drake-Brockman in 1994, on what is Australia Day.
But the Western Australian's fellow 17-year-old Rus, the No.14 seed, capped a superb run through the tournament with an impressive straight-sets victory on Margaret Court Arena, prevailing 6-3 6-4.
Moore made the more encouraging start by holding a break point in the third game but Rus managed to save it and then hold serve and the eighth game proved to be the decisive one of the opening set when Moore was broken to love.
Having served her way to a one-set advantage, Rus was pressured to deuce on her serve in the second game of the second set but again held her nerve before Moore surrendered her serve in the seventh game.
That was all the momentum that Rus needed to ease to her triumph, days after she had come close to elimination when she had to recover from a break down in the final set of her third-round match to eclipse American No.4 seed Madison Brengle 9-7 in the third.
Komt vooral door het tijdstip denk ikquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:15 schreef -0- het volgende:
Damesfinale was niet echt spannend ofwel? Nog geen 2 bladzijdes erover.
Voor mij wordt dit ook het eerste livetennis van de AO. Al zie ik zelf Tsonga er nipt met de winst vandoor gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:33 schreef RayMania het volgende:
Hopelijk wordt het een prachtige finale, wordt het eerste livetennis dat ik ga zien dit toernooi. Ik zet m'n geld ook op Djokovic.
Dat geldt ook voor mij (op stukjes Nadal - Tsonga en Federer - Tipsarevic na dan).quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:33 schreef RayMania het volgende:
Hopelijk wordt het een prachtige finale, wordt het eerste livetennis dat ik ga zien dit toernooi. Ik zet m'n geld ook op Djokovic.
Dank je, even meepikken dan maarquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:02 schreef erkel het volgende:
Vanmiddag om 15:30 nog een herhaling van de vrouwenfinale op de NOS.
Wat een hufters, dat in plaats van de finale met Aranxta Rus. De publieke omroep mag op de helling, deze finale zie je overal, korten die hap!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:02 schreef erkel het volgende:
Vanmiddag om 15:30 nog een herhaling van de vrouwenfinale op de NOS.
quote:
IK kijk alleen als er een wedstrijd is met Hantuchova of Kirilenko. Kon niet beter natuurlijk deze editie van de Australian Open aangezien ze tegen elkaar uitkwamen.quote:
Hij heeft er wel meer. Denk aan de finale van Montreal vorig jaar waar hij 6-5 40-0 op eigen service stond tegen Djoko en de set verloor. En sowieso vind ik dat hij opvallend vaak zijn service verliest als hij serveert voor een set of een wedstrijd of überhaupt als hij net zijn tegenstander heeft gebroken. Verder waren er vorig jaar veel partijen waarin hij veel breakpoints op de service van zijn tegenstander onbenut liet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:16 schreef suus21 het volgende:
ik heb Federer nog nooit zo slordig gezien op breakpoints/setpoints. Als hij die gepakt had was het oko voor djoko erg lastig geweest..just one of those these for Fed, hij heeft ze amper..
Volgens mij serveerde Djoko er 4 van de 5 die hij heeft weggewerkt compleet weg. Gewoon geen kans. Eén keer liet 'ie het liggen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:16 schreef suus21 het volgende:
ik heb Federer nog nooit zo slordig gezien op breakpoints/setpoints. Als hij die gepakt had was het oko voor djoko erg lastig geweest..just one of those these for Fed, hij heeft ze amper..
Nou, *5-4 eerste set, in die game 3 simpele forehands in het net, op *1-2 tweede set een simpele forehand op 30-30 uit en het breakpunt werd benut doordat Federer het punt al dacht te hebben. Tie-break 3e set, vanaf die minibreak voor nog een forehand uit en in het net. Dat is gewoon slordig.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij serveerde Djoko er 4 van de 5 die hij heeft weggewerkt compleet weg. Gewoon geen kans. Eén keer liet 'ie het liggen.
Ik had het sec over de BP's en SP'squote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou, *5-4 eerste set, in die game 3 simpele forehands in het net, op *1-2 tweede set een simpele forehand op 30-30 uit en het breakpunt werd benut doordat Federer het punt al dacht te hebben. Tie-break 3e set, vanaf die minibreak voor nog een forehand uit en in het net. Dat is gewoon slordig.
Is dat Rochus?quote:
Nope, da's Jan Silva wat PietjePuk007 ook al meldde op de vorige pagina. Dat mannetje heeft zelfs al een eigen topic op FOK!quote:
Weet ik. Het was een grap. Of was het ook van jou weer een grap?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:14 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Nope, da's Jan Silva wat PietjePuk007 ook al meldde op de vorige pagina. Dat mannetje heeft zelfs al een eigen topic op FOK!
Nou, je lacht erom....quote:
Ik denk dat ik het niet red tegen hem.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:35 schreef Norrage het volgende:
Ik zou hem nog steeds van de baan timmeren hoor!
Ik bedoel niet dat hij de meest geweldige return heeft (vergeleken bij Agassi is het 3x niks) maar hij heeft de combinatie van een erg goede 'hold' game (zijn eigen service) en dat hij ook druk kan zetten met zijn returns dat is een aparte en zeer goede combi..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:35 schreef Norrage het volgende:
Zo'n goede return vind ik hem anders eigenlijk niet hebben. Ik zie zijn kracht vooral in zijn service en zijn mogelijkheid onder druk waanzinnge ballen te slaan. Een beetje zoals Fed, en dat hij ongeveer net zo goed is met zijn backhand als met zijn forehand en dat je eigenlijk op geen enkele manier door hem heen kan slaan..wat zelfs bij Fed wel wat kan. Spelers profiteren toch van zijn "mindere" backhand.
Iemand als Murray vind ik dan eigenlijk indrukwekkender. Die heeft echt een geweldige return (wellicht wel weer eens iets minder service, maar als die loopt....) en verder eigenlijk dezelfde kwaliteiten als Djoko (iets minder krachtig)...
Geldt ook voor mij. Dit is het meest vermoeiende van alle grandslamtoernooien voor een Europeaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:01 schreef N.i.c.k het volgende:
Het is maar goed dat AO het einde nadert, want het breekt je echt op zo'n toernooi.
Ik hoop écht dat Federer dat dit jaar wint. Voor mijn part wint hij daar en wint Nadal Wimbledon. Volgens Borg wint Nadal Wimbledon dit jaar.quote:
Daar ga ik ook steeds meer in geloven.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens Borg wint Nadal Wimbledon dit jaar.
Dat zullen ze straks ongetwijfeld weer gaan roepen in Groot-Brittannië.quote:
Da's dubbelop: het Golden Slam is nu juist de vier grandslamtoernooien en de Olympische Spelen Maar goed, over vier jaar zou Federer dat alsnog kunnen doen. Daar zou ik wel voor tekenen, ook al wint hij tot dan toe geen enkel grandslamtoernooi meer.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Djoko kaapt gewoon de golden slam incl de olympics [...]rlies.
quote:Is de discussie over alltime-best ook gelijk afgelopen.
9:30, we hopen op Tedquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:50 schreef Norrage het volgende:
Mensen, hoe laat is de finale?
het mooiste is nog dat Andy een hekel aan gras heeftquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:17 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dat zullen ze straks ongetwijfeld weer gaan roepen in Groot-Brittannië.
Al jaren zonder succes geprobeerd Henman, dan nu maar Andy.
Ik verwacht Mariette, ze zei vrijdag iets in de trant van 'ik zie u overmorgen weer' dacht ik.quote:
Maar ze zei duidelijk tot overmorgen, terwijl de dag erna de dames ook gewoon speelden. Jack zal het in ieder geval niet worden, Frank K. (+eventuele kornuitenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:58 schreef Tim86 het volgende:
volgens mij zeggen ze dat allemaal wimderon..wil niet zeggen dat ze het zelf ook doen..
Ik hoop eigenlijk op John...maakt wel wat foutjes maar is fijn om naar te luisteren en weet waar hij het over heeft..
Verkerk als sideshow is ook mooi natuurlijk..met zijn GS finale ervaring
haha heb eroverheen gekeken...damn ze doen het gewoon echt goed haha briljantquote:Op zondag 27 januari 2008 00:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar ze zei duidelijk tot overmorgen, terwijl de dag erna de dames ook gewoon speelden. Jack zal het in ieder geval niet worden, Frank K. (+eventuele kornuiten) ook niet, blijven Mariette, John en Ted over, kan ik alle drie op een bepaalde manier mee leven. In ieder geval beter dan Roelfs die er waarschijnlijk bij de NOS zal zitten.
Vond je m'n filmpie van net niet grappig trouwens
Hoezoquote:Op zondag 27 januari 2008 00:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als dit in een grap moet zijn, is ie mislukt.
Ze zaten toch ook naast Frank bij de Afrika-Cup laatstquote:Op zondag 27 januari 2008 00:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ali B kan nog, daar waren laatst wat KLBtopics over, bij Yes-R ging ie net over de grens.
Dat wist ik dan weer nietquote:
ARE YOU NOT ENTERTAINED?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Top.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:41 schreef wimderon het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DHy82NimKUk
![]()
![]()
Ik wel.quote:Op zondag 27 januari 2008 00:08 schreef wimderon het volgende:
Vond je m'n filmpie van net niet grappig trouwens
Goeiemorgen.quote:
quote:
quote:Op zondag 27 januari 2008 09:32 schreef Bruce117 het volgende:
Zo, de koffie is klaar, laat de wedstrijd maar beginnen
Die zag er wel cool uitquote:Op zondag 27 januari 2008 09:40 schreef Federer-fan het volgende:
Zagen jullie net op Eurosport dat geweldige punt van Tsonga tegen Murray? Ik zoek het nu op YouTube maar ik kan het niet vinden.
eerst de kerkdienst afmaken natuurlijkquote:Op zondag 27 januari 2008 09:52 schreef Ambrosius het volgende:
NOS. Ze beginnen nu pas aan de finale, hoe kansloos.
Da's wel erg slecht.quote:Op zondag 27 januari 2008 09:52 schreef Ambrosius het volgende:
BBC!quote:Op zondag 27 januari 2008 09:52 schreef Ambrosius het volgende:
Hij houdt vast van vanillevlaquote:Op zondag 27 januari 2008 09:54 schreef XL het volgende:
Ik stoor me overigens nu al verschrikkelijk aan Djokovic. Puur en alleen door zijn gebrek aan uitstraling. Ik vind het denk ik gewoon te ongeloofwaardig dat een pak blanke vla kan lopen.
6-7 5-7 4-6 voor Hem.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:05 schreef XL het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Tsonga in deze vorm tegen Verkerk zou spelen!
Ik vind Djokovic ook irritant. En hij staat zo eng fanatiek te doen.quote:Op zondag 27 januari 2008 09:54 schreef XL het volgende:
Ik stoor me overigens nu al verschrikkelijk aan Djokovic. Puur en alleen door zijn gebrek aan uitstraling. Ik vind het denk ik gewoon te ongeloofwaardig dat een pak blanke vla kan lopen.
Ja, ik dacht dat het heel eenzijdig voor Djoko zou worden.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:16 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat dit een ontzettend saaie finale zou worden, maar ik moet toch wel bijdraaien! Dit zou zomaar een van de leukere kunnen worden van de afgelopen jaren.
quote:Op zondag 27 januari 2008 10:25 schreef Nalbandian het volgende:
Ik vind het nog maar een matte finale. Twee nerveuze spelers die behoorlijk wat UE's maken en af en toe een mooie bal die goed valt.
Ze serveren beide beroerd (Tsonga's laatste game buiten beschouwing gelaten) en de backhand van Djoko is vooralsnog ook niet top.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:28 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk inherent aan de meest aanvallende finale in jaren!
Naar z'n coach.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:31 schreef Susi het volgende:
En dan kijkt hij ook snel nog naar het scherm
quote:Op zondag 27 januari 2008 10:35 schreef XL het volgende:
[quote]Op zondag 27 januari 2008 10:31 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ze serveren beide beroerd (Tsonga's laatste game buiten beschouwing gelaten) en de backhand van Djoko is vooralsnog ook niet top.
[/quote
Nalbandian zou willen dat zijn beste service uit zijn carriere zo goed was als de slechtste service uit deze wedstrijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |