en dan misschien nog Hewitt of zo, maar ja, die waren al wel top 10 spelers...(kan ik eigenlijk gonzalez ook wel wegstrepen....)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kuerten eerste keer RG, verder ken ik er ook maar weinig eigenlijk.
Als Nadal Rotterdam wint, is hij dan nummer 1?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gat tussen Fed en Nadal is door deze uitslag zelfs kleiner geworden dan het gat tussen Nadal en Djoko. Zo klein dat het maar 600 punten bedraagt. Stel, Nadal zou het toernooi gewonnen hebben, dan zou het verschil 50 punten geweest zijnmaar ja, dat is niet gebeurd, maar als Nadal Rotterdam gaat heersen en Fed blijft dit niveau aanhouden dan kunnen we sinds jaren weer een strijd om #1 gaan krijgen, en daar gaat Djoko zich vast ook in mengen!
Volgens mij als Fed in Dubai de finale niet haalt en Nadal Rotterdam wint...Of iets in die trantquote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als Nadal Rotterdam wint, is hij dan nummer 1?
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij als Fed in Dubai de finale niet haalt en Nadal Rotterdam wint...Of iets in die trant
Zondagochtend, 09.30 uur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe laat finale tussen djoko en tsonga?
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).
Ik denk wel tot daarna, iig met het oog op Nadal. Djokovic is misschien gevaarlijker dan.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
En Federer kan dan weer punten pakken bij Indian Wells en Miami. Dus tot het gravelseizoen zit het wel snor met zijn nummer 1.
Zijn de enige toernooien die ze spelen de komende tijd geloof ik. Ik weet niet of Nadal aan Dubai meedoet, volgens mij is het nog wel een vereiste dat hij daar ook nog wat haalt, maar hoeft niet zo verquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).
Maar Rotterdam is eerst en dan Dubai. Maakt volgens mij verder niet uit voor wat je schrijft, maar ik geloof dat Norrage het net ook over Dubai en dan Rotterdam had, terwijl Rotterdam eerst is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
Interessante analyse. Post van de dag.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:18 schreef Norrage het volgende:
Ze hebben nu respectievelijk 6630 en 5980 punten. Fed verdedigt er 300 in Dubai en Nadal 75 in Dubai. Fed speelt alelen Dubai en Nadal Rotterdam en Dubai.
Als Nadal Rotterdam wint: 300 punten. Gat nog 350. Als Fed dan niet verder zou komen dan de kwartfinale verliest hij er 150 en als Nadal dan tenminste de finale haalt dan is het gat precies overbrugd. Probleem is dat Nadal waarschijnlijk maar een weekje nummer 1 kan zijn, als hij het al wordt. Want die week daarna zijn Miami en IWen daar kan Fed een shitload aan punten halen. En Nadal alleen maar verliezen. laat staan het hele gravelseizoen (waar Nadal zo ongeveer werkelijk alles heeft gewonnen)....
Dus ik denk dat Fed redelijk safe zit, tenzij hij Dubai skipt wat ik niet zou uitsluiten....en met de draw van Rotterdam is het absoluut geen zekerheidje dat Nadal dat wint.
Feit is dat het uniek is dat we deze rekensom uberhaupt hoeven te maken. Het is sinds 2004 waar Fed de AO won niet zo dicht bij elkaar geweest (met uitzondering van 2005 toen Hewitt binnen 1000 punten zat maar die verloor ze volgens vrijwel allemaal)...OngelooflijkEn wat maakt het het leuk...En dan hebben we het nog niet eens over Djokovic, die veel te verdedigen heeft over het hele seizoen maar in het gravelseizoen best wel veel kan winnen.
Je verzamelt punten uit je beste 18 toernooien. Die worden bij elkaar opgeteld. Na een jaar vervalt het te behalen puntentotaal van dat toernooi vorig jaar, en moet je in de nieuwe edititie die punten verdedigen. Als je dat dus niet doet door eerder uitgeschakeld te worden (zie Federer nu) dan verlies je punten op de ranglijst. Andersom, als je dus verder komt dan vorig jaar, dan haal je meer punten en stijgt je puntentotaal dus.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:12 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben nog niet zo thuis in tennis, maar vind het wel interessant. Is er ergens een handleiding voor dummies die het puntensysteem uitlegt? Toch maar even Googlen.
En tot welke leeftijd gaan tennissers meestal door? Stel dat Federer tot zijn 30e doorgaat en elk jaar maar 1 GS wint, dan heeft hij toch al het record in handen?
Ja, klopt. Hij staat op 12 (samen met Roy Emerson). Sampras heeft er 14. Dus als Federer nog drie jaar elk jaar een G wint, heeft hij er 15. Federer is nu 26 jaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:12 schreef Kontiki het volgende:
En tot welke leeftijd gaan tennissers meestal door? Stel dat Federer tot zijn 30e doorgaat en elk jaar maar 1 GS wint, dan heeft hij toch al het record in handen?
Lukt het je om wel de finale te zien ?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:12 schreef Nalbandian het volgende:
Iets met mosterd en maaltijd, maarDjoko
. Had persoonlijk niet verwacht dat hij het in 3 sets zou klaren, maar wat een prestatie zeg
![]()
Dus Roger, schop Mirka even in de hoek en hup aan het werk. Het belooft een mooi en spannend tennisjaar te worden
!
Jup, dat gaat me wel lukkenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:12 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Lukt het je om wel de finale te zien ?
Of ze van Russische afkomst is weet ik niet, maar Anartxa Rus heeft iig met 6-3 6-4 het meisjes toernooi gewonnen! Hulde!!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:00 schreef AryaMehr het volgende:
Ingetuned.
Eurosport commentaar meldt dat een Nederlander van Russische afkomst het jeugdtoernooi heeft gewonnen?
Met wat meer kilootjes iddquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:07 schreef AryaMehr het volgende:
Was dat Patrick Rafter in het publiek?
Toch grappig dat vrouwentennis; binnen een kwartier is het momentum wel 4 x gewisseldquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:29 schreef Ambrosius het volgende:
Zeer lastige game Maria (0-30), toen leek Ana zenuwachtig te worden, *6-5 Maria nu.
4 love games op eigen serve is niet slecht neequote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:34 schreef Appeltjesmoes het volgende:
afgezien van die ene zwakke game (8ste) waarin ze 3 DF sloeg en gebroken werd, speelt Maria wel zeer netjes.
Na 7 en daarna na iedere 9 games (zoals overal). Die ene keer 7 is i.v.m. het inslaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:57 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Doen ze op het AO de ballen vervangen na 8 games? Ik dacht altijd dat ze dat na 7 games deden....![]()
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:16 schreef Ambrosius het volgende:
22 games verloren in heel het toernooi, dat lijkt me een dik record.
quote:
Dat is de hedendaagse topsport he?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:05 schreef N.i.c.k het volgende:
Het bedankrondje va Maria was prachtig, tranen in mijn ogen. Een pretentieus verhaaltje, geheel voorgekauwd door haar pr-figuur.
Mariaquote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:39 schreef Wopper1 het volgende:
Heb Ana niet horen piepen met haar schoenen![]()
.
Mag hopen dat ze een keer snel en hard gepaald wordt door die Roddick van jou, is dat gedweep ook snel ten einde.quote:
Oud nieuws ( ex luffers)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:00 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Mag hopen dat ze een keer snel en hard gepaald wordt door die Roddick van jou, is dat gedweep ook snel ten einde.
Tsongaquote:2008-01-25 Australian Open Roger Federer Hard Semi-final 3:0 » 7:5, 6:3, 7:6(5)
2008-01-23 Australian Open David Ferrer Hard Quarter-final 3:0 » 6:0, 6:3, 7:5
2008-01-21 Australian Open Lleyton Hewitt Hard 4th Round 3:0 » 7:5, 6:3, 6:3
2008-01-19 Australian Open Sam Querrey Hard 3rd Round 3:0 » 6:3, 6:1, 6:3
2008-01-17 Australian Open Simone Bolelli Hard 2nd Round 3:0 » 6:1, 6:2, 6:2
2008-01-15 Australian Open Benjamin Becker Hard 1st Round 3:0 » 6:0, 6:2, 7:6(5)
quote:2008-01-24 Australian Open Rafael Nadal Hard Semi-final 3:0 » 6:2, 6:3, 6:2
2008-01-22 Australian Open Mikhail Youzhny Hard Quarter-final 3:0 » 7:5, 6:0, 7:6(6)
2008-01-20 Australian Open Richard Gasquet Hard 4th Round 3:1 » 6:2, 6:7(5), 7:6(6), 6:3
2008-01-18 Australian Open Guillermo Garcia-Lopez Hard 3rd Round 3:0 » 6:3, 6:4, 6:2
2008-01-16 Australian Open Sam Warburg Hard 2nd Round 3:0 » 6:4, 7:6(4), 6:2
2008-01-14 Australian Open Andy Murray Hard 1st Round 3:1 » 7:5, 6:4, 0:6, 7:6(5)
Dat verzacht de pijn van mijn XL verlies een beetjequote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:48 schreef Norrage het volgende:
Op zich wel grappig..In het begin dacht ik dat het echt een lekkere wanprestatie was van Murray, maar nu is hij zo ongeveer degene die het het best heeft gedaan tegen de finalist
quote:Dutch youngster Arantxa Rus has denied local hope Jessica Moore to claim the Australian Open girls' singles crown.
Fresh from making the second round of the women's singles earlier in the tournament, Moore was looking to become the first home-grown winner of the title since Siobhan Drake-Brockman in 1994, on what is Australia Day.
But the Western Australian's fellow 17-year-old Rus, the No.14 seed, capped a superb run through the tournament with an impressive straight-sets victory on Margaret Court Arena, prevailing 6-3 6-4.
Moore made the more encouraging start by holding a break point in the third game but Rus managed to save it and then hold serve and the eighth game proved to be the decisive one of the opening set when Moore was broken to love.
Having served her way to a one-set advantage, Rus was pressured to deuce on her serve in the second game of the second set but again held her nerve before Moore surrendered her serve in the seventh game.
That was all the momentum that Rus needed to ease to her triumph, days after she had come close to elimination when she had to recover from a break down in the final set of her third-round match to eclipse American No.4 seed Madison Brengle 9-7 in the third.
Komt vooral door het tijdstip denk ikquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:15 schreef -0- het volgende:
Damesfinale was niet echt spannend ofwel? Nog geen 2 bladzijdes erover.
Voor mij wordt dit ook het eerste livetennis van de AO. Al zie ik zelf Tsonga er nipt met de winst vandoor gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:33 schreef RayMania het volgende:
Hopelijk wordt het een prachtige finale, wordt het eerste livetennis dat ik ga zien dit toernooi. Ik zet m'n geld ook op Djokovic.
Dat geldt ook voor mij (op stukjes Nadal - Tsonga en Federer - Tipsarevic na dan).quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:33 schreef RayMania het volgende:
Hopelijk wordt het een prachtige finale, wordt het eerste livetennis dat ik ga zien dit toernooi. Ik zet m'n geld ook op Djokovic.
Dank je, even meepikken dan maarquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:02 schreef erkel het volgende:
Vanmiddag om 15:30 nog een herhaling van de vrouwenfinale op de NOS.
Wat een hufters, dat in plaats van de finale met Aranxta Rus. De publieke omroep mag op de helling, deze finale zie je overal, korten die hap!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:02 schreef erkel het volgende:
Vanmiddag om 15:30 nog een herhaling van de vrouwenfinale op de NOS.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |