en dan misschien nog Hewitt of zo, maar ja, die waren al wel top 10 spelers...(kan ik eigenlijk gonzalez ook wel wegstrepen....)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kuerten eerste keer RG, verder ken ik er ook maar weinig eigenlijk.
Als Nadal Rotterdam wint, is hij dan nummer 1?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gat tussen Fed en Nadal is door deze uitslag zelfs kleiner geworden dan het gat tussen Nadal en Djoko. Zo klein dat het maar 600 punten bedraagt. Stel, Nadal zou het toernooi gewonnen hebben, dan zou het verschil 50 punten geweest zijnmaar ja, dat is niet gebeurd, maar als Nadal Rotterdam gaat heersen en Fed blijft dit niveau aanhouden dan kunnen we sinds jaren weer een strijd om #1 gaan krijgen, en daar gaat Djoko zich vast ook in mengen!
Volgens mij als Fed in Dubai de finale niet haalt en Nadal Rotterdam wint...Of iets in die trantquote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als Nadal Rotterdam wint, is hij dan nummer 1?
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij als Fed in Dubai de finale niet haalt en Nadal Rotterdam wint...Of iets in die trant
Zondagochtend, 09.30 uur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe laat finale tussen djoko en tsonga?
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).
Ik denk wel tot daarna, iig met het oog op Nadal. Djokovic is misschien gevaarlijker dan.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
En Federer kan dan weer punten pakken bij Indian Wells en Miami. Dus tot het gravelseizoen zit het wel snor met zijn nummer 1.
Zijn de enige toernooien die ze spelen de komende tijd geloof ik. Ik weet niet of Nadal aan Dubai meedoet, volgens mij is het nog wel een vereiste dat hij daar ook nog wat haalt, maar hoeft niet zo verquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, alleen is Rotterdam (begint op 18/2) wel eerder dan Dubai (begint op 3/3).
Maar Rotterdam is eerst en dan Dubai. Maakt volgens mij verder niet uit voor wat je schrijft, maar ik geloof dat Norrage het net ook over Dubai en dan Rotterdam had, terwijl Rotterdam eerst is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal moet en Dubai winnen en Rotterdam en Federer moet bij Dubai niet ver komen. Dan is hij zijn nummer 1 kwijt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
Interessante analyse. Post van de dag.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:18 schreef Norrage het volgende:
Ze hebben nu respectievelijk 6630 en 5980 punten. Fed verdedigt er 300 in Dubai en Nadal 75 in Dubai. Fed speelt alelen Dubai en Nadal Rotterdam en Dubai.
Als Nadal Rotterdam wint: 300 punten. Gat nog 350. Als Fed dan niet verder zou komen dan de kwartfinale verliest hij er 150 en als Nadal dan tenminste de finale haalt dan is het gat precies overbrugd. Probleem is dat Nadal waarschijnlijk maar een weekje nummer 1 kan zijn, als hij het al wordt. Want die week daarna zijn Miami en IWen daar kan Fed een shitload aan punten halen. En Nadal alleen maar verliezen. laat staan het hele gravelseizoen (waar Nadal zo ongeveer werkelijk alles heeft gewonnen)....
Dus ik denk dat Fed redelijk safe zit, tenzij hij Dubai skipt wat ik niet zou uitsluiten....en met de draw van Rotterdam is het absoluut geen zekerheidje dat Nadal dat wint.
Feit is dat het uniek is dat we deze rekensom uberhaupt hoeven te maken. Het is sinds 2004 waar Fed de AO won niet zo dicht bij elkaar geweest (met uitzondering van 2005 toen Hewitt binnen 1000 punten zat maar die verloor ze volgens vrijwel allemaal)...OngelooflijkEn wat maakt het het leuk...En dan hebben we het nog niet eens over Djokovic, die veel te verdedigen heeft over het hele seizoen maar in het gravelseizoen best wel veel kan winnen.
Je verzamelt punten uit je beste 18 toernooien. Die worden bij elkaar opgeteld. Na een jaar vervalt het te behalen puntentotaal van dat toernooi vorig jaar, en moet je in de nieuwe edititie die punten verdedigen. Als je dat dus niet doet door eerder uitgeschakeld te worden (zie Federer nu) dan verlies je punten op de ranglijst. Andersom, als je dus verder komt dan vorig jaar, dan haal je meer punten en stijgt je puntentotaal dus.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:12 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben nog niet zo thuis in tennis, maar vind het wel interessant. Is er ergens een handleiding voor dummies die het puntensysteem uitlegt? Toch maar even Googlen.
En tot welke leeftijd gaan tennissers meestal door? Stel dat Federer tot zijn 30e doorgaat en elk jaar maar 1 GS wint, dan heeft hij toch al het record in handen?
Ja, klopt. Hij staat op 12 (samen met Roy Emerson). Sampras heeft er 14. Dus als Federer nog drie jaar elk jaar een G wint, heeft hij er 15. Federer is nu 26 jaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:12 schreef Kontiki het volgende:
En tot welke leeftijd gaan tennissers meestal door? Stel dat Federer tot zijn 30e doorgaat en elk jaar maar 1 GS wint, dan heeft hij toch al het record in handen?
Lukt het je om wel de finale te zien ?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:12 schreef Nalbandian het volgende:
Iets met mosterd en maaltijd, maarDjoko
. Had persoonlijk niet verwacht dat hij het in 3 sets zou klaren, maar wat een prestatie zeg
![]()
Dus Roger, schop Mirka even in de hoek en hup aan het werk. Het belooft een mooi en spannend tennisjaar te worden
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |