abonnement Unibet Coolblue
pi_28416049
Full name is Andrew Stephen Roddick

Schrijf in dit Topic alles wat je weet over deze super held, deel je kennis, plaats filmpjes, stel vragen, zet resultaten en nieuws neer, naaktcaps zijn meer dan welkom !!!!





Since 2001, has been one of the most celebrated athletes in United States. Won the 2004 ESPY for Best Male Tennis Player and nominated again in 2005 Honored by the ATP as the 2003 Player of the Year when he became the youngest American to end the year at No. 1 in the Indesit ATP Race received The Arthur Ashe Humanitarian award in 2005 for his charitable efforts and contributions.





  • Born on August 30th, 1982 in Omaha, Nebraska
  • Mainly grew up in Boca Raton, Florida
  • Parents are Jerry and Blanche
  • Is 6\'2\" and weighs 190lbs
  • Has two brothers, Lawrence and John
  • Holds the world record for the fastest serve (155mph)
  • Broke his own world record for the fastest serve three times
  • Is the second youngest player (and youngest American) ever to hold the number 1 ranking
  • Loves ham and cheese sandwiches
  • Mardy Fish lived with his family for a year when they were 17
  • Along with tennis, played basketball in High School along side Mardy Fish
  • Graduated from Boca Raton Prep in 2000
  • Owns two houses, one in Boca Raton, Florida and one in Austin, Texas
  • Enjoys playing online poker, listening to music (favorites include Dave Matthews Band and John Mayer) and watching movies (favorite is Shawshank Redemption)When not on the road, Andy enjoys spending time with his friends boating on Lake Austin
  • In 2005 he was the only player to win titles on all four surfaces (hard, clay, grass, carpet)
  • Loves Starbucks coffee, his favourite drink is a Caramel Macchiato, and has a quote on one of the coffee cups
  • Hit his 300th match win in Lyon in October 2005
  • Founded his chairty when he was 19, it has now raised over 3.5 million dollars to help children in need
  • 2006: Connors agreed to a trial period of being his coach.
  • 10 september 2007 Current ATP Rank 5 (2540)


    US open: a predicted result - 08 Sep 2007
    On Wednesday night, Andy lost to Roger Federer in the quarter-finals 7-6 7-6 6-2. Predictable, but still sad.

    De volgende toernooien gaat hij winnen:
    Masters Series Madrid - Madrid, Spain - 15th October - Indoor hard
    BNP Paribas Masters - Paris, France - 29th October - Indoor carpet


    [ Bericht 84% gewijzigd door Leatherface op 06-12-2007 21:11:42 ]
  • pi_28416847
    Laat federer winnen AUB
    pi_28416928
    Als Roddick een goede dag heeft, en Federer een slechte, dan wint Federer nog op z'n sloffen.
    pi_28416949
    Het was wel een lullig balletje he, zo op de netband...
    pi_28417404
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 17:08 schreef Lelijke_Aap het volgende:
    Het was wel een lullig balletje he, zo op de netband...
    ja...
      zaterdag 2 juli 2005 @ 18:45:28 #6
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_28419905
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 17:08 schreef Lelijke_Aap het volgende:
    Het was wel een lullig balletje he, zo op de netband...
    Dat vond ik echt sneu voor Johansson...
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_28421789
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 17:07 schreef Radegast het volgende:
    Als Roddick een goede dag heeft, en Federer een slechte, dan wint Federer nog op z'n sloffen.
    bullshit, als roddick een erg goede dag heeft en Federer een erg slechte, dan wint hij nog op z'n sloffen
    Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
      zondag 3 juli 2005 @ 00:28:52 #8
    2207 Juan Zueco
    Rap is geen muziek!
    pi_28431928
    Het wordt weer eens tijd voor een GS titel voor The Duck. Ook goed voor het tennis overigens.

    J.
    You bend your words like Uri Geller spoons...
      zondag 3 juli 2005 @ 11:15:30 #9
    38549 dewd
    100% pure
    pi_28438911
    Nee helemaal niet, hopenlijk speelt federer hem compleet van de baan zodat hij compleet stopt met tennis.
    pi_28439059
    Vorig jaar had Roddick Federer toch anderhalve set onder de duim weten te houden in de Wimbledon - finale.

    Benieuwd wat het vanmiddag wordt.
    pi_28441756
    Ik hoop een walk over van Federer
      zondag 3 juli 2005 @ 14:21:35 #12
    118904 Vector_SLD
    Carpe noctem
    pi_28443683
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 13:13 schreef the_legend_killer het volgende:
    Ik hoop een walk over van Federer
    Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
      zondag 3 juli 2005 @ 16:47:45 #13
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_28448181
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 13:13 schreef the_legend_killer het volgende:
    Ik hoop een walk over van Federer
    Dat is het dus
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
      zondag 3 juli 2005 @ 17:24:44 #14
    30919 mitt
    Michael Corleone
    pi_28449266
    Het lijkt wel alsof Roddick minder hard serveert.

    Maar hij zal wel gebrand zijn op een goed Amerikaans seizoen.
    Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
    [13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
    pi_28449500
    Weer te kort gekomen.

    Misschien op de US Open dan.
      zondag 3 juli 2005 @ 17:38:34 #16
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_28449633
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 17:24 schreef mitt het volgende:
    Het lijkt wel alsof Roddick minder hard serveert.

    Maar hij zal wel gebrand zijn op een goed Amerikaans seizoen.
    Hij serveerde meer naar de hoeken en daardoor zachter (zei Jacco geloof ik). Of iig om meer eerste services in te slaan.
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_28615720
    Roddick vind ik een speler die alleen maar hard slaat inderdaad, hij speelt zo dom als de tering en dat geeft hij zelf overigens ook toe...Maar wat ik niet snap is dat hij zo behoudend is gaan spelen de laatste tijd(heb de finale tegen Federer niet gezien maar ik denk dat hij daar toch heel wat aanvallender is gaan spelen(omdat dat vorig jaar zo hielp )) maar in zijn eerste rondes vond ik hem echt te behoudend spelen..

    In ieder geval moet ik even mijn ei kwijt over dat hij de meeste overrated speler is in de top 5...Nu staat hij echter wel goed op de 4e(eindelijk van die 2e af) maar hij moet IMo minstens 5e of lager staan...
    Roddick heeft dan misschien zulke goede grandslam resultaten, maar kijk godverdomme naar de draws die hij daarin gehad heeft..echt ongelooflijk..Ik denk dat hij echt werkelijk nooit een top 10(laat staan top 20) speler heeft hoeven te verslaan om in een halve finale te komen...De enige keer dat hij echt domineerde was toen hij de USOpen won(toen had hij gewoon van iedereen kunnen winnen) maar ook toen had hij echt een draw van helemaal niks....Ik vind het echt ongelooflijk...Ik kan het steeds maar niet bevatten..Ook op Roland Garros had hij echt de draw zonder enige topper(of slechte gravelspelers)..Als hij eens ver had willen komen op RG was het dit jaar wel :/

    Maar ik vind hem geen eikel hoor ook al is deze post misschien wat negatief...Ik vind het de meeste sympathieke speler van de hele tour en het is een genot om naar zijn potjes te kijken(alhoewel hij de laatste tijd echt steeds saaier speelt) maar hij mag gewoon eens wat meer zijn ranking gaan verdienen :/
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      vrijdag 8 juli 2005 @ 13:42:38 #18
    30919 mitt
    Michael Corleone
    pi_28622002
    nouja, feit is natuurlijk wel dat Roddick de minst getalenteerde is van de Top 5.

    een wonder dat die schouder het houdt, als hij daar problemen mee krijgt zie je hem niet meer terug op dit niveau.
    Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
    [13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
    pi_28626957
    Ik vind wel dat hij een stuk symphatieker is geworden, hij heeft z'n gedrag positief verbeterd. Aan z'n schouder denk ik ook wel eens ja, wat krijgt die een klappen te verduren. Zijn forehand is wel een goed wapen, maar qua talent is hij de minste van de top 5 ja.
    That's all folks!
      dinsdag 12 juli 2005 @ 22:17:46 #20
    30919 mitt
    Michael Corleone
    pi_28751495
    Las in de Sportweek dat ze Roddick in de VS al The One Slam Wonder noemen.

    Ook weer een beetje overdreven, hij staat ook gewoon derde op de ranglijst van 2005
    Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
    [13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
      dinsdag 12 juli 2005 @ 22:25:01 #21
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_28751791
    Ik volg tennis nog niet zo lang, maar zo slecht is ie idd ook weer niet hoor. Als hij gewoon geconcentreerd speelt is hij best goed, en hij heeft ook een meesterlijke forehand
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_28764352
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 22:17 schreef mitt het volgende:
    Las in de Sportweek dat ze Roddick in de VS al The One Slam Wonder noemen.

    Ook weer een beetje overdreven, hij staat ook gewoon derde op de ranglijst van 2005
    Dat is inderdaad overdreven.

    Roddick heeft de laatste 3 jaar 6 keer minimaal de halve finale van een Grand Slam gehaald. Dat kunnen weinig anderen zeggen op Federer na.
    pi_28784339
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 11:59 schreef Leatherface het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad overdreven.

    Roddick heeft de laatste 3 jaar 6 keer minimaal de halve finale van een Grand Slam gehaald. Dat kunnen weinig anderen zeggen op Federer na.
    Hewitt...Maar verder inderdaad niet echt...Om bij Roddick nou van een falen te spreken is wat overdreven, maar dat hij nou veel meer grand slams gaat winnen wil ik nou ook weer niet zeggen...Al die halve finales en finales die hij gehaald heb vind ik toch wel een beetje dubieus kijkende naar zijn draws..Maar ik zal hier niet te veel over uitwijden, ik heb het al een beetje genoeg gezegd
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      woensdag 13 juli 2005 @ 23:58:07 #24
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_28786814
    Hij zit altijd maar dan ook altijd heel irritant zijn petje goed te zetten op zijn hoofd en zijn shirt een beetje lekkerder om zijn schouder te doen voordat hij gaat serveren. Erg opvallend, maar ook wel irriterend op den duur.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      donderdag 14 juli 2005 @ 17:10:39 #25
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_28806374
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 23:58 schreef Falco het volgende:
    Hij zit altijd maar dan ook altijd heel irritant zijn petje goed te zetten op zijn hoofd en zijn shirt een beetje lekkerder om zijn schouder te doen voordat hij gaat serveren. Erg opvallend, maar ook wel irriterend op den duur.
    Ja dat vind ik ook, als je er elke keer op gaat letten lijkt ie heel nerveus enzo, alsof ie een ziekte heeft ofso (kan ff niet op de naam van die ziekte komen)

    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')